Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja nou die hebben dus flink wat te verduren gehad, en linksachter zit zelfs een ei in. Ik heb helaas de originele Soft-rimm's die bij de B5 geleverd werden. Die hebben de neiging om krom te trekken zonder dat je daar iets voor hoeft te doen (een stoeprand te beuken ofzo). Audi heeft later deze gratis vervangen t.o.v de hard-rimm's maar ik heb helaas nog zo'n set.

Punt is, m'n auto was echt aan wat anders toe. Het is niet het mooiste maar je blijft iedere week poetsen zo met al dat remstof. Heel mischien de remklauw tijdelijk nog even aanpakken, of gelijk voor een big-ass kit die by design al rood gespoten is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7yRcAhhyrBveALNfavHLjXYB/full.jpg

Hele auto gisteren van binnen staan poetsen. Werk met 3 soorten sprays ... 1x Interieur, 1x voor vlekken, 1x voor leder. Dat laatste is belangrijk voor het voeden van het leder zodat het lekker blijft ruiken ook. :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12814534_532352516944205_1672384897802419002_n.jpg?oh=76c089e4d76efa0a666250882e3b89b8&oe=5794C026

Zo slecht staat het niet, hoor. :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlt1/v/t1.0-9/12799376_532352576944199_4399137135909947057_n.jpg?oh=3cec1f833c8e2e27b322a79c54cf50f7&oe=5797B976

@hierboven, MDRacing op http://www.mdracing.co.uk/gallery_rs4_sportec_wheels.asp heeft die dingen heel mooi in beeld gebracht. Nadeel... die dingen zijn knetterduur: http://www.sportec.ch/page5568.html 1100 euro per velg! :X

Interessante video over handwassen, vs straatwassen vs wasstraat. Wat blijkt.. De wasstraat heeft de beste score.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2016 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:03
Nietszeggende test.
Want als je zelf (serieus) handwas doet dan gebruik je minimaal 2 emmers en niet zo'n zeem-aftrek-ding.

En tja het blijft smaak.
Maar ik vind dat de auto wegvalt bij die velgen.
Ze doen de auto niet goed.
Velgen moeten normaal gesproken een auto af maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
NeutraleTeun schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:29:
Nietszeggende test.
Want als je zelf (serieus) handwas doet dan gebruik je minimaal 2 emmers en niet zo'n zeem-aftrek-ding.

En tja het blijft smaak.
Maar ik vind dat de auto wegvalt bij die velgen.
Ze doen de auto niet goed.
Velgen moeten normaal gesproken een auto af maken.
Ik ben het met ToyotaMR2 eens. Daarnaast kost de wasstraat klauwe vol met geld. Ik dacht laatst simpel en snel m'n auto af te spoelen. €6,- later was hij nog steeds smerig en ben ik weinig op geschoten. Ik had beter direct de handwas kunnen doen.

Ook ik vind de velgen de auto niet goed doen, het plaatje klopt niet. Sorry 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tristan schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:46:
[...]

Ik ben het met ToyotaMR2 eens. Daarnaast kost de wasstraat klauwe vol met geld. Ik dacht laatst simpel en snel m'n auto af te spoelen. €6,- later was hij nog steeds smerig en ben ik weinig op geschoten. Ik had beter direct de handwas kunnen doen.
Ik doe vaak een combi; even voor een Euro de auto afspuiten met warm water/sop in een wasbox. Velgen voorbehandelen met iets als Monello Non-Ferro. Dan nog een Euro om de velgen, wielkasten en onderste delen af te spuiten. Eventueel 50 cent om alles met koud water weg te spuiten.

Kost me 2.50 maar dan hoef ik in ieder geval een uur minder het voorwerk met het handje te doen; thuisgekomen kan ik vaak meteen met emmer & spons lekker aan de gang om het hardnekkige vuil en details schoon te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Blijft een dikke bak jism alleen jammer van de velgen. Ga je nog audi logo's plaatsen?
De sportec velgen bedoelde ik natuurlijk 2e hands, net zoals de OZ's.
http://link.marktplaats.nl/m960463243
http://link.marktplaats.nl/m1017537349

Ik heb mijn auto 3 stappen laten polijsten hierna een gyeon coating erop laten doen.
Nu spuit ik eerst zoals hierboven even het vuil eraf voor €1,- vervolgens wassen met een goede washmit, zachte dodo champoo, vervolgens met een velgen borstel de velgen schoon maken (heel soms non ferro, maar is eigenlijk niet nodig aangezien velgen ook een glas coating hebben)
Vervolgens voor €0,50 afspuiten.
Hierna gyeon wet coat op de auto spuiten en met een washmit uitsmeren (of gyeon bath+) hierna weer voor €0,50 afspuiten. Voila weer een extra laagje op me coating voor de 1 a 2 weken dat ik niet was. De extreme beeding blijft van kracht :)

YouTube: WAX-IT - Vlog: Gyeon CanCoat & Audi RS4

YouTube: Gyeon Cancoat, 6 months and counting

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 12-03-2016 17:04 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:22

InFamous

excommunicado

Kleine crosspost uit het show je auto topic:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4pvESc1ly0vBD0Erfk0CURbH/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xnIsviHgNbhTkm3J0Tx2XWRe/full.jpg
Weet iemand trouwens een goede manier om het leer te beschermen?
Het interieur ziet er nog prima uit maar ik begin toch wat lichte slijt schade te zien op de bestuurdersstoel, voornamelijk van het in en uit stappen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 05:59
Hebben jullie ervaring met Audi dealers? 5 weken geleden bij een Audi dealer binnen gestapt voor de configuratie van een nieuwe A3 van ongeveer 40k. Het eerste gesprek met de verkoper was niet wat ik verwacht van een verkoper, tikkeltje arrogant en niet echt aardig. Vervolgens een proefrit gehad en de offerte besproken, deze zou gemaild worden, de maandag na het weekend zou ik hem krijgen, niks gezien. 1 week later gebeld, oohh ik bel je vanmiddag terug, niks gehoord, nu 2 weken verder en denk ik ZAK erin ik ga naar een andere dealer, dan maar niet om de hoek. Zelf heb ik ervaring met de Lexus dealer waar ik echt centraal sta en iedere keer gezellig wordt ontvangen als een welkome gast. Ook is de service enorm goed met de red carpet procedure, is dit nu kenmerken voor een Audi dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
InFamous schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:03:
Kleine crosspost uit het show je auto topic:

[afbeelding]
[afbeelding]
Weet iemand trouwens een goede manier om het leer te beschermen?
Het interieur ziet er nog prima uit maar ik begin toch wat lichte slijt schade te zien op de bestuurdersstoel, voornamelijk van het in en uit stappen.
Nice mooie b7
Ja, colourlock (lederzentrum) spullen kopen.
Cleaner met een paardenhaarborste in masseren. Met een schone mf doek af vegen. Vervolgens hun voeder voor leder gebruiken. Hierna kan ne nog een sealant gebruiken voor extra bescherming tegen nieuw vuil

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

THxZ0NE schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:07:
...is dit nu kenmerken voor een Audi dealer?
Helaas... Heb recentelijk ook een gesprek gevoerd bij een dealer; denk dat het totaalbedrag niet interessant is. Koffie was goed en het koekje ook. Offerte meegekregen. Daarna nooit meer gebeld/gemaild over die offerte en al helemaal niet over de andere opdracht die op zijn bureau lag.

Ik kan niet oordelen over alle dealers maar begin een beetje de indruk te krijgen: hoe groter de showroom / keten, des te minder interesse voor "jouw simpele bakkie van 35K".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja zijn vaak gasten die het niets uit maken :) lekker loon dienst in een grote dealer en de leaserts komen toch wel.
Heeft me pa ook eens gehad. Liep een half uur rond in de audi dealer en geen hulp en arrogantie. Vervolgens ergens anders een bijna €100k audi gehaald :) hij werd nog wel gebeld, maar dat was helaas te laat

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:22

InFamous

excommunicado

KappeNou schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:07:
[...]

Nice mooie b7
Ja, colourlock (lederzentrum) spullen kopen.
Cleaner met een paardenhaarborste in masseren. Met een schone mf doek af vegen. Vervolgens hun voeder voor leder gebruiken. Hierna kan ne nog een sealant gebruiken voor extra bescherming tegen nieuw vuil
Is dat spul ook te krijgen bij de lokale automaterialen zaak? Heb dat soort spul nooit zien staan in de buurt. Wel van die dubieuze flesjes leder cleaner maar ik krijg daar de kriebels van.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja nee duidelijk dat hier de meningen over mijn velgen verschillen :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wtLzdO17gH5gWoV7MMcbK3P7/full.jpg

Gisterenmiddag en vanochtend het leer in de was gezet. Rook heerlijk vanmiddag :9

Eerste impressie van de nieuwe banden:

- Stiller
- Beter contact, hoewel dat mogelijk kwam doordat m'n vorige set al op het randje zat
- Bochtwerk voelt een stuk beter aan

De volgende stap is natuurlijk een nieuwe remmenset, en als klap op de vuurpijl de rubbers van het onderstel een keer aan gaan pakken. De auto 'zwenkt' bij het maken van een bocht. Sommige rubbers waren al zienbaar versleten maar je gaat natuurlijk niet het hele onderstel aanpakken voor 1 rubber alleen. Tijd voor een goede en robuuste set dus.

Ohw ja, en de uitlaat. Die staat nog steeds in garage, moet nog steeds 3 inch downpipes bestellen, zodat we het zaakje zelf kunnen gaan lassen. Om er goed bij te komen moet vermoedelijk de motor er ook uitgelepeld worden.

@hierboven; beetje voeding voor leer voldoet al. Je smeert het erin, poetst het, en whiped het vervolgens droog met een doek. Laat het een nachtje zo staan, en de volgende ochtend glanst het mooi en ruikt het lekker.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41
Hebben jullie ervaring met Audi dealers? 5 weken geleden bij een Audi dealer binnen gestapt voor de configuratie van een nieuwe A3 van ongeveer 40k. Het eerste gesprek met de verkoper was niet wat ik verwacht van een verkoper, tikkeltje arrogant en niet echt aardig. Vervolgens een proefrit gehad en de offerte besproken, deze zou gemaild worden, de maandag na het weekend zou ik hem krijgen, niks gezien. 1 week later gebeld, oohh ik bel je vanmiddag terug, niks gehoord, nu 2 weken verder en denk ik ZAK erin ik ga naar een andere dealer, dan maar niet om de hoek. Zelf heb ik ervaring met de Lexus dealer waar ik echt centraal sta en iedere keer gezellig wordt ontvangen als een welkome gast. Ook is de service enorm goed met de red carpet procedure, is dit nu kenmerken voor een Audi dealer?
Ik heb wel goede ervaring met Ames in Dordrecht.

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:52
Zelf goede ervaring met Flevo Harderwijk. Elk merk heeft z'n betere en mindere dealers. Soms kan 1 verkoper de dealer maken of breken. Zo zullen wij niet meer bij Ford en Volvo in Harderwijk komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
InFamous schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:14:
[...]

Is dat spul ook te krijgen bij de lokale automaterialen zaak? Heb dat soort spul nooit zien staan in de buurt. Wel van die dubieuze flesjes leder cleaner maar ik krijg daar de kriebels van.
Denk het niet. Daar heb je meestal de standaard merken.
Daar hebben wij als tweakers de interwebs voor ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 05:59
Klopt inderdaad dat een verkoper de zaak kan maken of breken, echter had een collega in het verleden dezelfde ervaring bij een andere dealer. Blijft apart vind ik, vooral omdat de persoon in kwestie al lang bij die dealer werkt. Achja ik ga er toch geen auto kopen :)

[ Voor 24% gewijzigd door THxZ0NE op 12-03-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb goede ervaringen met Audi Autohaas in Apeldoorn, mijn contactpersoon daar is Martijn en die is nooit te beroeid om iets te regelen of met je mee te denken en als ze druk zijn word ik altijd netjes dezelfde dag nog terug gebeld. Prima dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik denk dat elk merk zijn goede & slechte dealers en verkopers heeft; zo mag je bij Skoda geen proefrit maken in een RS (als er al eentje in NL staat), zo probeert Ford een vrouw te belazeren door 3K minder inruil te geven en zo heeft Mercedes geprobeerd een schade-auto als onbeschadigd te verkopen.

Laten we het zo zeggen; zolang iedereen tevreden is met de auto die hij/zij rijdt en daar van kan genieten en na een aantal jaar een fijne andere auto voor de deur heeft staan, moeten we gewoon scherp blijven met eventueel een zesde zintuig met wie we zaken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Brrr Audi dealers en hun arrogantie...heb het meegemaakt. Toen ik de a4 ging kopen, was ik naar Wittebrug toe gegaan. Lekker dichtbij, lekker makkelijk....nou, werd daar echt heel scheef aangekeken en ik had een bedenktijd van een UUR voor een auto van 46k......wtf

Vervolgens naar Kamsteeg toe gegaan, daar dikke service gekregen, extra korting, opties etc en een maand bedenktijd.

Bij de A1 wat verder gaan kijken. Auto Flevo ook echt perfect geholpen, sterker nog...vestigingsdirecteur had mij persoonlijk geholpen en de a1 verkocht.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Rainesh schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 23:54:
Brrr Audi dealers en hun arrogantie...heb het meegemaakt. Toen ik de a4 ging kopen, was ik naar Wittebrug toe gegaan. Lekker dichtbij, lekker makkelijk....nou, werd daar echt heel scheef aangekeken en ik had een bedenktijd van een UUR voor een auto van 46k......wtf

Vervolgens naar Kamsteeg toe gegaan, daar dikke service gekregen, extra korting, opties etc en een maand bedenktijd.

Bij de A1 wat verder gaan kijken. Auto Flevo ook echt perfect geholpen, sterker nog...vestigingsdirecteur had mij persoonlijk geholpen en de a1 verkocht.
same here van wittebrug naar kamsteeg :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Ik heb mijn A4 (occasion) bij M. de Koning gekocht. Weliswaar bij de VW vestiging, ook raar eigenlijk. De Audi vestiging zit 5 minuten verderop. De verkoper had niet echt veel tijd voor me. Ik vroeg om wat uitleg van het MMI, dat was allemaal nieuw voor mij. Maar nee geen tijd, dat doet ie normaal pas bij de aflevering. Ja joh prima dan zoek ik het zelf wel uit. En toen ik over het mogelijke olieprobleem begon, keek de verkoper me scheef aan haha. Maar goed, uiteindelijk toch daar gekocht. Bij de aflevering idd MMI uitleg, duurde echt 5 minuten ofzo...... En na een week kreeg ik een telefoontje over hoe de auto beviel. Toen gaf ik aan dat de auto olie verbruikt, hij zou het gelijk bij Aftersales neerleggen. Uiteijdelijk heb ik zelf moeten bellen na een week over hoe het nou zat. Koekenbakker eerste klas dus.

Bij de Audi vestiging van De Koning wel goed geholpen en toch net een ander sfeertje, wat relaxter.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:02
KappeNou schreef op zondag 13 maart 2016 @ 01:15:
[...]

same here van wittebrug naar kamsteeg :)
Hmm.... Kamsteeg en Wittebrug zijn laatst samengegaan...:

Wanneer je naar kamsteeg.nl gaat krijg je ook de volgende melding:

Beste Kamsteeg bezoeker,

Vanaf 30 november zijn Kamsteeg en Wittebrug samengegaan. Kamsteeg gaat verder onder de naam Wittebrug. U wordt automatisch doorverwezen naar www.wittebrug.nl.

(Laatst ook erg vriendelijk geholpen bij Kamsteeg (Skoda welliswaar))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/v/t1.0-9/12800324_532352490277541_5566396058920995838_n.jpg?oh=8a5a6e4ad628c82f89958bc546d42b71&oe=578A1D50

De goodyear's eagle F1's asymetric's 2 zijn geslaagd d:)b Kan me geen betere band momenteel voor deze auto bedenken. Zeer goed contact met wegdek, stiller (duidelijk hoorbaar als je over klinkerweg rijdt) en op hogere snelheden (220) merk je het (veel rustiger, stabieler). *Will buy again*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:34:

De goodyear's eagle F1's asymetric's 2 zijn geslaagd d:)b Kan me geen betere band momenteel voor deze auto bedenken. Zeer goed contact met wegdek, stiller (duidelijk hoorbaar als je over klinkerweg rijdt) en op hogere snelheden (220) merk je het (veel rustiger, stabieler). *Will buy again*
Is helemaal correct; het zijn heerlijke banden maar relatief slecht te krijgen na september/oktober. Noem me een wegmisbruiker maar ik doe niet aan winterbanden (tenzij we echt 3 weken achter elkaar 10cm sneeuw hebben) maar afgelopen herfst kon ik nergens meer een set Goodyears krijgen voor de Evo.

Anyhow, ik rol voorlopig nog op een set SportContact5 onder de A6; hierna waarschijnlijk weer Goodyear of heeeeel misschien Pirelli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

PM_Petrol schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:53:
Ik heb mijn A4 (occasion) bij M. de Koning gekocht. Weliswaar bij de VW vestiging, ook raar eigenlijk. De Audi vestiging zit 5 minuten verderop. De verkoper had niet echt veel tijd voor me. Ik vroeg om wat uitleg van het MMI, dat was allemaal nieuw voor mij. Maar nee geen tijd, dat doet ie normaal pas bij de aflevering. Ja joh prima dan zoek ik het zelf wel uit. En toen ik over het mogelijke olieprobleem begon, keek de verkoper me scheef aan haha. Maar goed, uiteindelijk toch daar gekocht. Bij de aflevering idd MMI uitleg, duurde echt 5 minuten ofzo...... En na een week kreeg ik een telefoontje over hoe de auto beviel. Toen gaf ik aan dat de auto olie verbruikt, hij zou het gelijk bij Aftersales neerleggen. Uiteijdelijk heb ik zelf moeten bellen na een week over hoe het nou zat. Koekenbakker eerste klas dus.

Bij de Audi vestiging van De Koning wel goed geholpen en toch net een ander sfeertje, wat relaxter.
Ben ik nu een hele lompe l*l als ik zeg: eigen schuld, dikke bult? Nu snap ik ook weer waarom dat soort stealers nog bestaan, er zijn nog steeds mensen die, ondanks dat ze als een hond behandeld worden, daar toch hun geld heenbrengen ... :/

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:41:
Ik denk dat elk merk zijn goede & slechte dealers en verkopers heeft;
Dit dus. Dit is echt niet specifiek voor Audi.

Heb het ook wel eens gehad met slechte aftersales van een ander merk. Dan kom daar gewoon niet meer terug. Inmiddels in een paar jaar weer een paar nieuwe auto's gekocht en ik haal dan gewoon m'n voldoening uit het feit dat die verkoper danwel dealer daar niets aan heeft verdient.

Zo wacht ik ook nog op een proefrit die me vorig jaar eens belooft is. Ja doei ik ga echt niet achter een verkoper aan die me blijkbaar niet serieus neemt. Zeker niet als je als particulier 35K wil stukslaan op een auto.

[ Voor 17% gewijzigd door RodeStabilo op 14-03-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de andere kant zijn er mischien ook wel teveel mensen die vanalles komen vragen, proefritten maken en uiteindelijk 'niets' komen kopen.

Beetje de kat uit de boom kijken als dealer / verkoper, de serieuzere klanten kloppen toch wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:58:
Aan de andere kant zijn er mischien ook wel teveel mensen die vanalles komen vragen, proefritten maken en uiteindelijk 'niets' komen kopen.

Beetje de kat uit de boom kijken als dealer / verkoper, de serieuzere klanten kloppen toch wel aan.
Dat mag nooit de houding van een verkoper zijn. Dan had je echt een ander vak moeten kiezen.

Zij willen graag dat ik die nieuwe auto van hun koop toch? Voor hun tien anderen!

[ Voor 8% gewijzigd door RodeStabilo op 14-03-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Blegh, ik heb gisteren m'n leren stoelen met dit goedje behandeld. Gekregen van m'n buurman..

Afbeeldingslocatie: http://www.meguiars.com/content/global/product/2824_lg.jpg

Op de verpakking staat dat je het op de stoelen moet sprayen en daarna moet inmasseren. Zo gezegd zo gedaan 8)

Kom ik vanmorgen terug in m'n auto, zit het hele interieur onder de (vet) vlekken! Whaaaa kan ik weer gaan poetsen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Arfman schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:32:
[...]

Ben ik nu een hele lompe l*l als ik zeg: eigen schuld, dikke bult? Nu snap ik ook weer waarom dat soort stealers nog bestaan, er zijn nog steeds mensen die, ondanks dat ze als een hond behandeld worden, daar toch hun geld heenbrengen ... :/
Ja misschien wel.
Maar de prijs van de A4 was heel scherp, weinig km's, eerste eigenaar en 1 jaar verzekering voor gebreken. Het olieprobleem is onder coulance helemaal gratis gerepareerd. Dus uiteindelijk toch een goede aankoop geweest vind ik zelf.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:06:
Blegh, ik heb gisteren m'n leren stoelen met dit goedje behandeld. Gekregen van m'n buurman..

[afbeelding]

Op de verpakking staat dat je het op de stoelen moet sprayen en daarna moet inmasseren. Zo gezegd zo gedaan 8)

Kom ik vanmorgen terug in m'n auto, zit het hele interieur onder de (vet) vlekken! Whaaaa kan ik weer gaan poetsen :(
Brr dat is wel zonde....voor leder onderhoud raad ik dit aan:

https://www.carclean.nl/p...atherTech_Care_Kit_102507

OF

Gliptone

https://www.carclean.nl/merken/Gliptone

Met een paardenhaar borstel even inmasseren en dan afnemen. Werkt perfect en je leder ziet er weer heerlijk mat en egaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Friespeuk schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:01:
[...]

Dat mag nooit de houding van een verkoper zijn. Dan had je echt een ander vak moeten kiezen.

Zij willen graag dat ik die nieuwe auto van hun koop toch? Voor hun tien anderen!
Ja, maar mischien is de dealer een beetje beu voor het rennen van klanten die komen kijken maar niks willen kopen. Ze hebben zoals hier al eerder gezegd is mischien wel voldoende lease-klanten waardoor de noodzaak voor verkoop niet zo hoog is.

[afbeelding]

Sprayen, poetsen, nog met een doekje eroverheen om af te drogen. Meer is er niet. Als je vetvlekken krijgt dan doe je iets niet goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:49:
[...]

Ja, maar mischien is de dealer een beetje beu voor het rennen van klanten die komen kijken maar niks willen kopen. Ze hebben zoals hier al eerder gezegd is mischien wel voldoende lease-klanten waardoor de noodzaak voor verkoop niet zo hoog is.
Dat zou nog een reden zijn om daar niet te komen als ze hun andere klanten op die manier discrimineren. Overigens is daar het probleem anders; een leaser kan wel met een offerte van dealer X aankomen maar als LM met dealer Y betere deal kan maken sta je als dealer X zelf alsnog buitenspel.

Dan kan je beter je particuliere klant beter behandelen; die beslist uiteindelijk zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 14-03-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:49:
[...]

Brr dat is wel zonde....voor leder onderhoud raad ik dit aan:

https://www.carclean.nl/p...atherTech_Care_Kit_102507

OF

Gliptone

https://www.carclean.nl/merken/Gliptone

Met een paardenhaar borstel even inmasseren en dan afnemen. Werkt perfect en je leder ziet er weer heerlijk mat en egaal uit.
Vooral het matte was ver te zoeken vanmorgen! De stoelen waren glimmend en glad :|
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:49:
Sprayen, poetsen, nog met een doekje eroverheen om af te drogen. Meer is er niet. Als je vetvlekken krijgt dan doe je iets niet goed :D
Blijkbaar, ik heb het erop gesprayed en met een mirovezel doek erin- en uitgesmeerd. Daarna niet meer afgenomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Handleiding wel gelezen? Je kan je stoelen goed verkrachten als je het verkeerde middel op de verkeerde manier gebruikt. Valcona is geen nappa is geen alcantara ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Friespeuk schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:52:
[...]

Dan kan je beter je particuliere klant beter behandelen; die beslist uiteindelijk zelf.
Maar dat doen de *meeste* ook wel. Ik ben zelf heel erg overtuigd van de kennis van de werkplaats bij de Audidealer. Zeker toen mijn auto ter uitlijning retour kwam, gepoetst en wel.

Had het er heel toevallig nog over over dezelfde uitlijningsbedrijf dat ik tot 2x toe m'n auto retour kreeg met een scheefstaand stuur. Ze zeiden me dat de hunter uitlijn apparatuur met regelmaat afweek en vaak goed onderhoud miste waardoor je dat soort rare dingen krijgt. Ze lieten me hun nieuwe testbank / uitlijn apparaat zien en konden me ook garanderen dat voor mijn auto ik deze ook met een recht stuur & wielen retour zou krijgen. Om en nabij is de duitse audi-dealer iets goedkoper voor mij dan de dealer in NL.

Mocht ik ooit iets ingrijpends doen, dan overweeg ik zeker weer de Audi dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou

[afbeelding]

Ook altijd eerst een cleaner gebruiken. Zoals eerder gemeld die inmasseren met een paardenhaarborstel. De viezigheid met een doek afvegen. Zo heel je interieur doen.
De voeder is het makkelijkste die kan je aanbrengen met een daarvoor bestemde spons of doek. Als dit erin is getrokken kan je dus ook nog een verzegelaar gebruiken.
Op deze manier moet het niet gaan glimmen en mooi mat zijn

>PC specs<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:56
Ik vind het echt belachelijk hoe mensen soms behandeld worden bij een dealer of wel autobedrijf dan ook, ik bedoel kom op zeg het is niet even een pakkie boter dat je koopt hoor!
Verkopers doen er altijd zo makkelijk over maar het is wel een hele serieuze aankoop net als een huis, keuken of een badkamer! Ze doen soms alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je een auto komt kopen van 30K alsof zij het zelf in hun achterzak hebben zitten, de arrogantie die er vaak van afstraalt vind ik echt ronduit belachelijk!

De tijd dat de klant nog koning was is al lang voorbij, daarom ga ik bij aanschaf van een volgende nieuwe auto gewoon lekker in DE shoppen want niet alleen de dealer maar ook de importeur heeft overal lak aan tegenwoordig.

[ Voor 6% gewijzigd door Mixpower op 14-03-2016 16:23 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mixpower schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:21:
Ik vind het echt belachelijk hoe mensen soms behandeld worden bij een dealer of wel autobedrijf dan ook...
Ik snap het ook niet; als je de nieuwsberichten mag geloven van de laatste jaren, liepen ze allemaal te miepen dat de verkopen zo ingekakt waren. Maar ja, iets met moedermaatschappij & onderwater-geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De handel is ook verschoven van verkoop naar onderdelen / service.

Men koopt vaker een gebruikte occasion dan een nieuwe.

Auto's verdienen ze ook eerder aan de onderdelen aan dan de verkoop van het voertuig zelf.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mixpower schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:21:
Ik vind het echt belachelijk hoe mensen soms behandeld worden bij een dealer of wel autobedrijf dan ook, ik bedoel kom op zeg het is niet even een pakkie boter dat je koopt hoor!
Verkopers doen er altijd zo makkelijk over maar het is wel een hele serieuze aankoop net als een huis, keuken of een badkamer! Ze doen soms alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je een auto komt kopen van 30K alsof zij het zelf in hun achterzak hebben zitten, de arrogantie die er vaak van afstraalt vind ik echt ronduit belachelijk!

De tijd dat de klant nog koning was is al lang voorbij, daarom ga ik bij aanschaf van een volgende nieuwe auto gewoon lekker in DE shoppen want niet alleen de dealer maar ook de importeur heeft overal lak aan tegenwoordig.
Ik ben tot nu toe altijd serieus behandeld bij autodealers en dat valt me heel erg mee. Ok, ik kom niet in hoodie en sportschoenen binnenlopen, dat scheelt misschien. Niet dat het normaal zou moeten zijn dat mensen die dat wel doen genegeerd worden, maar ik merk overal dat ik in casual kleding anders word behandeld dan normaal.

Zelfs toen mijn vriend een keer meeging naar de Audi-dealer bleef de verkoper het gesprek met mij voeren. Maar goed, ik ben inmiddels vaste klant, heb al drie keer een nieuwe Audi in ontvangst mogen nemen daar.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Nou, ik heb weer een dik uur staan poetsen hoor :+ ik hoop dat ik de meeste vet/olie vlekken nu uit m'n bekleding en interieur heb kunnen halen. Ze zijn erg hardnekkig en bleven maar terug komen. Morgen gaan we het zien..

In ieder geval een wijze les, niet zomaar spray en play toepassen als het over het verzorgen van je auto gaat :)

In ander nieuws werkt het klimatiseren aan de stekker voortreffelijk! Ik heb vanmorgen weer heerlijk in een verwarmde auto kunnen wegrijden terwijl de buren stonden te krabben })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Tristan schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:20:
Nou, ik heb weer een dik uur staan poetsen hoor :+ ik hoop dat ik de meeste vet/olie vlekken nu uit m'n bekleding en interieur heb kunnen halen. Ze zijn erg hardnekkig en bleven maar terug komen. Morgen gaan we het zien..

In ieder geval een wijze les, niet zomaar spray en play toepassen als het over het verzorgen van je auto gaat :)

In ander nieuws werkt het klimatiseren aan de stekker voortreffelijk! Ik heb vanmorgen weer heerlijk in een verwarmde auto kunnen wegrijden terwijl de buren stonden te krabben })
Haha lekker is dat heh! Mijn verwarmde garage werkt ook goed O+

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:20:

Mochten de vlekken terug komen, dan kun je het proberen met APC 1:10 even erop spuiten en dan inmasseren en dan weer afnemen. Daarna de cleaners/onderhoud setje van Mothers of Gliptone aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Het zag er vanmorgen al een stuk minder glimmend uit. Hier en daar toch nog wat stukken die donkerder en niet mat waren maar die krijg ik wel weg. Ook de vlekken in de rest van het interieur kon ik niet meer zo snel terug vinden. Gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Wat is jullie ervaring met het mmi en mmi + scherm.
wat zijn volgens jullie de voor en nadelen tenopzichte van deze twee schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ligt aan het model, voor de a1, a4 en a5 vind ik het niet echt een must. Maar op de a3 juist weer wel want het standaard mmi scherm is echt bedroevend. Zelfs die van de A1 ziet er beter uit dan standaard MMI van de a3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Mistlamp rooster aan de bestuurderskant zit los en klikt niet meer vast (A4, B8). Al 2x verloren tijdens het rijden....gelukkig wel op tijd opgemerkt. Het lijkt er op dat de lipjes in de bumper niet meer goed zijn. Iemand een oplossing hiervoor? Ik denk zelf alleen aan lijmen, maar dan krijg je het rooster er ook niet meer af als je eventueel de mistlamp een keer moet vervangen. Tie-wraps oid moet ik nog voor kijken, er zit een stukje in de bumper waar een tie-wrap doorheen kan. Maarja eigenlijk hoort dat niet he.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hJqVt1rKT8AlizqzEUrj0oT1/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2PGflIGQGitGaQIH2tMyYnLy/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ef8DfIkf52NCqV6Cg4fV8quE/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Lijkt alsof er standaard ook vloeibare kit omheen zat? Dat kan je nog altijd eraf trekken als je erbij moet komen. Lipjes onderin lijken idd gebroken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zaterdag mijn nieuwe Audi A3 opgehaald en ik zit nu te zoeken naar het volgende. Ik heb parkeensensoren en die doen het dus ook qua geluid maar wat ik nu niet kan vinden of er niet ergens een scherm zoals hieronder is? Mis ik wat of heeft Audi dit niet standaard en moet ik afgaan op het geluid alleen?

Afbeeldingslocatie: http://poollretrofits.com/blog/wp-content/gallery/audi-a5-ops-retrofit/audi-a5-ops-retrofit-display-mmi-retrofit.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

swtimmer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:11:
Zaterdag mijn nieuwe Audi A3 opgehaald...
Wat zegt de dealer?

Het scherm wat je laat zien, zit bij mijn A6 in de centrale (opklapbare) display. Maar niet alle auto's (waaronder Audi) hebben altijd dit soort schermen. De Fiesta had wel sensoren maar die maakten alleen piepgeluid zonder verdere weergave op centrale klokken-paneel of apart scherm.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 16-03-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

MAX3400 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:12:
[...]

Wat zegt de dealer?

Het scherm wat je laat zien, zit bij mijn A6 in de centrale (opklapbare) display. Maar niet alle auto's (waaronder Audi) hebben altijd dit soort schermen.
Ik zie het al, schijnbaar is dat de optie als je selectieve weergave hebt en dat zit dus niet standaard in de ambiente pro line plus pakket (ik heb dus wel zo'n uitschuif scherm). Zoveel opties overal dus dacht even dat ik ergens hiervoor op een knop zou moeten drukken :-)

[ Voor 3% gewijzigd door swtimmer op 16-03-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

swtimmer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:17:
[...]

Ik zie het al, schijnbaar is dat de optie als je selectieve weergave hebt en dat zit dus niet standaard in de ambiente pro line plus pakket (ik heb dus wel zo'n uitschuif scherm). Zoveel opties overal dus dacht even dat ik ergens hiervoor op een knop zou moeten drukken :-)
Hahaha, hou op schei uit; er ligt een handleiding van bijna 400 pagina's in mijn auto. Ik ken er ondertussen 30 pagina's van; de rest als naslag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

MAX3400 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:21:
[...]

Hahaha, hou op schei uit; er ligt een handleiding van bijna 400 pagina's in mijn auto. Ik ken er ondertussen 30 pagina's van; de rest als naslag :+
Het begint al met bestellen, zoveel pakketten en opties dat je totaal geen overzicht meer hebt wat je nu wel/niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
SChief schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:08:
Lijkt alsof er standaard ook vloeibare kit omheen zat? Dat kan je nog altijd eraf trekken als je erbij moet komen. Lipjes onderin lijken idd gebroken te zijn.
Ja was idd een of ander plakspul. Op de andere kant zat het ook, dus er is al mee gehobbyed door de vorige eigenaar. Ik heb er een gaatje geboord (richting kentkenplaat) en een schroefje er door heen gedraaid. Zit muurvast en het is rooster is er nog af te halen mocht het nodig zijn. Aan beide kanten gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
swtimmer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:11:
Zaterdag mijn nieuwe Audi A3 opgehaald en ik zit nu te zoeken naar het volgende. Ik heb parkeensensoren en die doen het dus ook qua geluid maar wat ik nu niet kan vinden of er niet ergens een scherm zoals hieronder is? Mis ik wat of heeft Audi dit niet standaard en moet ik afgaan op het geluid alleen?

[afbeelding]
Deze weergave krijg je alleen als je Audi Parking System Plus hebt, dat wil zeggen ook parkeer sensoren aan de voorkant. Nu is het wel zo dat je dit via VCDS software kan activeren en dat het dan ook zichtbaar is als je alleen achter sensoren heb. Even Rainesh lief aankijken en een DM sturen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@PM-Petrol

Kun je gewoon lijmen, want je mistlamp kun je makkelijk vervangen door je 2 schroefjes in je wielkuip los te halen:) Ik zou het wel op 2 of 3 punten vastlijmen, liefst met kit want dat kun je makkelijk wegsnijden. Voor als je een keer je mistlamp glas moet vervangen.

@swtimmer

Heb je alleen sensoren aan de achterzijde of ook voorzijde? Heb je de sensoren af-fabriek besteld? Want ik heb weleens meegemaakt dat er niet originele sensoren achteraf gemonteerd is en dan kun je het niet vrijschakelen.

Stuur me maar een pm, dan kan ik wel wat leuke vcds opties voor je doen :) Waaronder weergave van je parkeersensoren in je MMI

@MAX3400

heb jij nog het lijstje ontvangen met opties?

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 16-03-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rainesh schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:05:

@MAX3400

heb jij nog het lijstje ontvangen met opties?
Zeker... Zal deze week nog even reageren op een normale manier, excuus :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P7AWXNmfSFGLVjxSV4GWFBVJ/full.jpg

Ben er wel tevree mee. :) Ik heb gisteren stiekem moeten gniffelen.... en hoe. Er was een collone op de A1 richting Amsterdam van 4 mercedes dienstauto's onder begeleiding van Politie. Ze hebben me links ingehaald op waarop ik aansluitte op de linkerbaan. Wat gebeurd er... Die hele stoet neemt direct de eerste afslag richting de parkeerplaats... Ze werden blijkbaar nerveus van een RS4 met getinte ramen ( :D :+ _/-\o_ ) achter hun aan en namen geen risico.. Ik heb nog nooit zoveel burgerauto's bij elkaar gezien als gisteren.

Moest gisteren in Amsterdam PC hoofdstraat zijn (ook fun, met een RS4 parkeren voor de juwelier :D ) , Antwerpen (louis vuitton) en Brussel (Vliegveld en centrum). Wist pas toen ik in brussel was dat er iets gebeurd was (zie nieuws) maar heb helemaal niks gemerkt.

Kreeg in de laatste 2 steden wel enorm veel belangstelling voor mijn auto. Maar was vanzelfsprekend ook niet alleen. Meer dan 900KM gereden, auto geeft geen fuck. Die dingen zijn onverwoestbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:07:
...Ze werden blijkbaar nerveus van een RS4 met getinte ramen ( :D :+ _/-\o_ ) ...
Moet je geen sticker achterop ofzo met "Je ne suis pas le Audi-bende!" :+

Bandjes bevallen nog steeds goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jup. Best buy gebleken :) Vooral op klinkerwegen doen ze het erg goed (en stil). Qua contact en grip echt een stuk beter.

trek me overigens niks aan van een opgehemelde groep dat niet rijden kan

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Mijn donderdag is alweer naar de klote }:| Ik weet dat het een keer moet gebeuren maar het doet zo zeer :'(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZH6AGa9l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fotZT9ll.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tristan schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:06:
Mijn donderdag is alweer naar de klote }:| Ik weet dat het een keer moet gebeuren maar het doet zo zeer :'(

[afbeelding]
[afbeelding]
De eerste doen altijd het meeste pijn ;)

http://wheeltrim.nl/

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Stoeprandje? Hoe krijg je dat zo snel voor elkaar? Heb zover ik kan herinneren nog nooit tegen een stoeprand aangezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Vrouwen waarvoor de auto gewoon maar een auto is ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
maxoss schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:45:
Stoeprandje? Hoe krijg je dat zo snel voor elkaar? Heb zover ik kan herinneren nog nooit tegen een stoeprand aangezeten.
Ja, goede vraag. Ik heb hem gewoon in mijn lompheid tegen een hoge stoeprand aangereden. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Tristan schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:06:

[afbeelding]
[afbeelding]
vrouwen bandjes aanschaffen, dan kun je schuren wat je wilt maar alleen de band wordt geschraapt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
redbullet schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:06:
[...]

vrouwen bandjes aanschaffen, dan kun je schuren wat je wilt maar alleen de band wordt geschraapt :9
Je bedoelt met een uitstekende wang? Dat heeft deze dus al.. (Michelin Pilot Alpin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Die ja vrouwenbandjes, heb ik ook op mn astra ik kan lekker schuren wat ik wil en de velgen leiden niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Helaas beschermen die uitstekende wangen maar tot een bepaalde mate van lompheid blijkbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Oeh, heel zuur! Dat moet weer geschuurd en gepolijst worden. Maar je ontkomt er niet aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik snap nog steeds niet waarom je het nou gedaan hebt. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Rainesh schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:22:
Oeh, heel zuur! Dat moet weer geschuurd en gepolijst worden. Maar je ontkomt er niet aan.....
Vrouwenbandjes.. die heb ik, had bedoel ik. Die zijn inmiddels ook al versleten. :D

Waar moet je opletten bij de aanschaf van een A6 sedan uit 2005? :9

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Dat je vooral de 3.0 TDI moet nemen en niet de 2.7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

KillaZ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:52:
Dat je vooral de 3.0 TDI moet nemen en niet de 2.7
Benzine :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, nieuwe velgen en binnen de kortste keren kapotrijden O+

Is me ook overkomen met m'n vorige auto in Warschau:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/t31.0-8/10452908_499925406820084_5905173008108090368_o.jpg

Verrekte stad met z'n moeizame parkeerplaatsen. Met inparkeren let je soms gewoon niet goed op, en voor je het weet schamp je de boel. Ik ben erg heilig en zuinig op moment met m'n huidige, nieuwe velgen. Geen parkeergarages voorlopig, goed kijken met welke kant ik op aan het sturen ben etc. Niemand rijdt ook in mijn auto nee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SalimRMAF schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:50:
[...]

Waar moet je opletten bij de aanschaf van een A6 sedan uit 2005? :9
Moet het 2005 zijn? Ik weet niet precies waar je vraag op gebaseerd is maar in 2008 is er een aangepaste/facelift uitgekomen met als belangrijkste verschillen:
- andere verhouding van Quattro (minder onderstuur)
- 3.0TFSI leverbaar
- LED-dagrijverlichting
- strakkere achterlichten (vind ik)

Zaken waar je wel op moet letten; de airco moet koud zijn uit alle ventilatie-gaten! Er zijn relatief veel meldingen geweest dat de airco niet koud was/werd. De bobine wil nog wel eens opspelen; hoe je dit tijdig checkt/controleert, kan ik je niet vertellen (ben niet technisch). Draagarmen van de ophanging kunnen "kraken" als je scherp instuurt en/of een drempel pakt; mogelijk ouderdom maar kan ook uitgedroogd rubber zijn. Dakraam? Moet vloeiend open/dicht gaan en niet haperen of halverwege heel langzaam.

Ja, er zijn nog wel wat andere zaken die je bij Audi (prijstechnisch) even goed moet bekijken maar het is amper te doen... De uitlaatdempers kunnen bijna op zijn; helaas krijg je hier niet tijdig een melding van op je boordcomputer. Boordcomputer (rode display tussen de klokken) even alle opties nalopen; mogelijk ontdek je dode pixels. Indien handbak; verzeker je ervan dat de auto koud is (voel aan het blok) en probeer alle versnellingen te bereiken; hij mag niet "stug" naar 1 en/of 2 gaan.

Voor de rest kan ik weinig over een A6 zeggen anders dan dat het rijdt als een luxe bankstel. Ben zelf nu best fan geworden van de automaat maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

MAX3400 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:00:
[...]

Moet het 2005 zijn? Ik weet niet precies waar je vraag op gebaseerd is maar in 2008 is er een aangepaste/facelift uitgekomen met als belangrijkste verschillen:
- andere verhouding van Quattro (minder onderstuur)
- 3.0TFSI leverbaar
- LED-dagrijverlichting
- strakkere achterlichten (vind ik)

Zaken waar je wel op moet letten; de airco moet koud zijn uit alle ventilatie-gaten! Er zijn relatief veel meldingen geweest dat de airco niet koud was/werd. De bobine wil nog wel eens opspelen; hoe je dit tijdig checkt/controleert, kan ik je niet vertellen (ben niet technisch). Draagarmen van de ophanging kunnen "kraken" als je scherp instuurt en/of een drempel pakt; mogelijk ouderdom maar kan ook uitgedroogd rubber zijn. Dakraam? Moet vloeiend open/dicht gaan en niet haperen of halverwege heel langzaam.

Ja, er zijn nog wel wat andere zaken die je bij Audi (prijstechnisch) even goed moet bekijken maar het is amper te doen... De uitlaatdempers kunnen bijna op zijn; helaas krijg je hier niet tijdig een melding van op je boordcomputer. Boordcomputer (rode display tussen de klokken) even alle opties nalopen; mogelijk ontdek je dode pixels. Indien handbak; verzeker je ervan dat de auto koud is (voel aan het blok) en probeer alle versnellingen te bereiken; hij mag niet "stug" naar 1 en/of 2 gaan.

Voor de rest kan ik weinig over een A6 zeggen anders dan dat het rijdt als een luxe bankstel. Ben zelf nu best fan geworden van de automaat maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Heb nu een A3, handgeschakeld benzine. De auto schakelt inderdaad erg stuk als de auto koud is (soms krijg ik hem bijna niet in zijn 1, 2 en 3). Waarom is dat?

Bedankt voor je input!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan is er eerder mee geforceerd met schakelen. Neem het eens mee naar een garage die bijv. revisie van versnellingsbakken doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SalimRMAF schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:56:
[...]

Heb nu een A3, handgeschakeld benzine. De auto schakelt inderdaad erg stuk als de auto koud is (soms krijg ik hem bijna niet in zijn 1, 2 en 3). Waarom is dat?

Bedankt voor je input!
Kan olie zijn, kan een lagertje zijn, kunnen spanveren zijn... Het meeste kan je amper zelf controleren/repareren dus mogelijk dat een specialist, zoals Jism aangeeft, je in ieder geval een indicatie kan geven wat er mis kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Als ik het Audiforum mag geloven worden de meeste inbraken via het achterraampje bij de C style gepleegd, maar krijgen ze hierbij ook de voordeuren open of moeten ze hiervoor eerst bij de OBD port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Laatst online: 12:30
Even een vraagje; ik heb een Audi A3 8PA van november 2011.

Kan ik er nu nog automatische verlichting laten inbouwen? En bluetooth om handsfree te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:42:
Als ik het Audiforum mag geloven worden de meeste inbraken via het achterraampje bij de C style gepleegd, maar krijgen ze hierbij ook de voordeuren open of moeten ze hiervoor eerst bij de OBD port?
Achterraampje slaan ze open, achterbank klappen ze neer en trekken dan ook de achterdeur open. Als die opengaat, dan gaan derest van de deuren ook open. Kinderslot activeren helpt wel, maar dan gaan ze harder hun best doen en dus meer schade. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

yosh1 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:33:

Kan ik er nu nog automatische verlichting laten inbouwen? En bluetooth om handsfree te bellen?
Automatische verlichting kan alleen als de voorbereiding er al in zit; denk dat het een relatief duur grapje wordt als je de hele module etc. moet laten inbouwen.

Voor handsfree zou ik gewoon een Parrot erin laten zetten; of je moet "goedkoop" een duurdere navi/MMI weten te scoren en inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
yosh1 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:33:

Licht- regensensor erbij, andere schakelaar en een andere voorruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Zo de zomerwielen er weer onder gezet en de auto even een poetsbeurt gegeven. Laat het mooie weer maar komen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QlIuogp.jpg

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
Rainesh schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:43:
[...]

Licht- regensensor erbij, andere schakelaar en een andere voorruit.
Dus de licht & regensensor is gewoon 1 sensor? :) er moet sowieso een andere voorruit in? dat wordt dan idd een duur grapje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:49:
[...]

Achterraampje slaan ze open, achterbank klappen ze neer en trekken dan ook de achterdeur open. Als die opengaat, dan gaan derest van de deuren ook open. Kinderslot activeren helpt wel, maar dan gaan ze harder hun best doen en dus meer schade. :(
Ik snap niet dat ze de achterdeuren open kunnen doen als ze de bank neerklappen. Ik lees het meer op Audiforum dat ze het zo doen. Echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
yosh1 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:27:
[...]

Dus de licht & regensensor is gewoon 1 sensor? :) er moet sowieso een andere voorruit in? dat wordt dan idd een duur grapje :p
Nieuw voorruit is niet zo duur....ff sterretje erin en je verzekering bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tristan schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:33:
[...]

Ik snap niet dat ze de achterdeuren open kunnen doen als ze de bank neerklappen. Ik lees het meer op Audiforum dat ze het zo doen. Echt bizar.
En het alarm gaat niet af? Ik heb een bewegingssensor (3 stuks volgens mij) die van voor tot achteren bewegingen waarnemen op waarop het alarm afgaat.

Dus als je het ruitje technisch tikt, dan nog moet je gezien worden lijkt me als je je hand erdoorheen steekt.

Sws met deze tijden en aanschaf van een nieuwe auto moet je gewoon niet bezuinigen op een alarm (of uitgaan van de standaard beveiliging die Audi in hun auto's stopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Veel a3's hebben geen alarm.........sterker nog, op een dikke a6/a7 kom ik ook nog eens tegen dat die geen af-fabriek alarm hebben. Echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb wel een alarm en ik heb hem ook maar gelijk even getest.

Doe je raam open, deur dicht, auto op slot en wacht 1 min (30sec. is volgens mij het minimale, maar ik heb 1 min gewacht) en steek je arm door het open raam. Bij mij ging het alarm af 8) Niet persee super hard overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
Rainesh schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:28:
[...]

Nieuw voorruit is niet zo duur....ff sterretje erin en je verzekering bellen :)
ok en ken je toevallig iemand die het hele boeltje monteert en configureert? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je zou het ook zo kunnen doen, de auto op alarm, in de stoel blijven zitten, niet bewegen en terwijl het armed is starten :P

Een goed alarm schakelt het starten uit met legitieme key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Mja het probleem is dat het standaard alarm via de OBD stekker uitgeschakeld kan worden. Dat is imo echt een design flaw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
yosh1 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:37:
[...]

ok en ken je toevallig iemand die het hele boeltje monteert en configureert? :D
www.audiwereld.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Zo eindelijke goedkeuring ontvangen.
Audi A3 Limousine adrenaline sport wordt besteld!! Happy :D
alleen het nadeel van 16 inch velgen kijken of ik deze naderhand vervang,
kleur daytonagrijs pareleffect.

[ Voor 35% gewijzigd door runner83 op 21-03-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tristan schreef op maandag 21 maart 2016 @ 06:30:
Mja het probleem is dat het standaard alarm via de OBD stekker uitgeschakeld kan worden. Dat is imo echt een design flaw.
Ja en nee. De dealer heeft ongetwijfeld een eigen backdoor ingebouwd, die criminelen ook ontdekt hebben.

OBD poort blokkeren (ik voorzie handel in blokkades voor OBD poorten :P ) lost 90% van alle inbraken dan ook op.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TkfFeFq4b8GfCXHfKKe1GNCM/full.jpg

Wel of niet de remklauwen rood spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Wel.
Pagina: 1 ... 6 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.