Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 58 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

azz_kikr schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:16:
@famous. Ow in die zin. Meeste mensen die ik gehoord heb, zijn inderdaad tevreden van dvx. Goede service en goede kwaliteit. En al zeker dat je weet dat dvx alle merken doet en overal wel nette prestaties neerzet.

Zou je denken dat tuner die zich toelegt op 1 merk, toch wat extras kan/doet (en zich zo adverteerd)
Ja en nee. “Mijn” tuner doet vrijwel alles.
Is een echte perfectionist en is niet snel klaar, het liefst heeft hij 2 dagen de auto. Een tuner die bijv alleen voor VAG gaat heeft het makkelijker.
Ik weet dat mijn tuner wordt ingehuurd door een erg groot bedrijf in NL om auto’s te tunen die nog niet “gekraakt” zijn. Het kan dus zo zijn dat JD een file koopt van “mijn” tuner en die uitwerkt.

Daarna in het een kwestie van inladen en afstellen.
InFamous schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:36:
@Famous Jouw verhaal komt mij bekend voor van een bekende van mij.

Die had in Duitsland een Audi A3 3.2 V6 laten voorzien van een turbo en haalde bij de tuner in Duitsland 400pk met uitdraai. Hij is toen 3 maanden later met een vriend bij JD geweest (voor die vriend zijn auto) waar hij ook de bank op is gegaan en haalde een schamele 378pk. Ook daar werd er eerst geintresseerd onder de kap gekeken en aanbevolen een hertune te doen omdat er veel meer uit te halen was.

Nou ben ik er zelf niet bij geweest en dit was zijn verhaal, maar nu ik dit van jou lees zie ik behoorlijk wat overeenkomsten.
Klinkt inderdaad erg bekend.
Banken verschillen altijd wat maar hoe zij werken vind ik gewoon niet eerlijk.

Nogmaals ik trek geen conclusies over JD maar de toeval vind ik ook erg groot, zeker omdat ik niet de enige ben in mijn omgeving. Andere kant weet ik ook dat JD niet hoeft te “neppen”.
Blijf er toch een apart gevoel aan over houden..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-11 14:29

Arfman

Drome!

400pk/378pk, dat valt wmb in de categorie afwijking bank/benzine/temperatuurverschillen. Kan het mishebben natuurlijk. Ik ken alleen maar positieve verhalen over JD van een aantal collega's, maar dat is alweer 2 jaar geleden ofzo. JD was/is wel een enorm bekende naam, snap niet dat hij die zo te grabbel zou gooien.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:33
swtimmer schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:56:
Hoe langer ik mijn A3 heb, des te meer irriteer ik mij aan de traagheid van het MMI systeem. Opstarten is rete traag en invoeren van een adres ook (na iedere letter een lag). Als ik dan kijk hoe dat in mijn vrouw der Mercedes werkt vraag ik mij echt af hoe Audi dit heeft kunnen goedkeuren :(

Is er *iets* wat ik kan doen qua settings om het vlotter te laten lijken/voelen qua adres invoeren bijv?
Je zou een software update kunnen doen. Welk systeem heb je in je A3 ookal weer?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Famous

Famous

R 400+

Arfman schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:12:
400pk/378pk, dat valt wmb in de categorie afwijking bank/benzine/temperatuurverschillen. Kan het mishebben natuurlijk. Ik ken alleen maar positieve verhalen over JD van een aantal collega's, maar dat is alweer 2 jaar geleden ofzo. JD was/is wel een enorm bekende naam, snap niet dat hij die zo te grabbel zou gooien.
Er gaan ook veel goede verhalen over JD, weinig slechte. Wil niet zeggen dat ze niet beter weten.. maar iets over een kudde.

Voorheen was JD de beste, geen twijfel aan. Zij groeien echter ook, hebben mensen in dienst en die doen ook werkzaamheden daar.
De kwaliteit is gezakt maar de waardes omhoog.

Dat is in mijn ogen het hekel punt.

Edit; en het draait amper om het vermogen, mijn tuner haalt niet de JD waardes maar toch gaan vrienden/kennissen graag naar hem. Waarom?

Worden aanbevolen, fijne service, mogen alles meekijken (ook het schrijven van de chip).
Een goede naam doet erg veel, iets wat JD zeker heeft!

[ Voor 15% gewijzigd door Famous op 14-11-2017 22:55 ]

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

@Famous Wel grappig dat je de gehele uitleg van JD op het GTI forum negeert over hoe koeling de waardes beïnvloed en zelfs zijn hele voorbeeld van een 991 Porsche Turbo, waarin hij zelfs de verschillende metingen doet om het "Verschil tussen testbanken" uit te leggen.

Ook het voorbeeld van hem over hoe de MTM Audi RS6 in duitsland bepaalde claims had meegekregen die in realiteit niet gehaald werden en waarom deze claims niet gehaald werden, negeer jij compleet en grijpt terug naar jouw "Gevoel", met als enige referentie een snelweg sprintje tussen jouw auto en een FWD, GTi met handbak.

In die vergelijking kloppen de volgende zaken niet:
- Gewicht (zoals je zelf al aangaf)
- Pk's (zoals je zelf al aangaf)
- Autoconfiguratie (AWD vs FWD)
- Versnellingsbak (DSG vs Handbak)

Hoe kun je in vredesnaam die auto's dan vergelijken?

Ik zeg niet dat je fout zit, maar je mening zit je objectiviteit in de weg.
Het enige dat ik nergens lees is jouw tuner.
Famous schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:52:
[...]

Edit; en het draait amper om het vermogen, mijn tuner haalt niet de JD waardes maar toch gaan vrienden/kennissen graag naar hem. Waarom?
Omdat hij goedkoper is? dichter in de buurt zit? Je hem via via kent?

Overal spreek je van "Een tuner die ook voor andere grote projecten werkt" of "Mijn tuner".
Wel erg vaag als je een gerenommeerd bedrijf als JD beticht van onjuiste waardes met als motief: "Omdat DVX opkomt".

Daarnaast wordt in dat topic jouw mening enkel ondersteunt door:
- De forumeigenaar die een meeting heeft geregeld bij een ander tuningsbedrijf, VDV, waar hij toevallig zijn auto heeft laten tunen.
- Jouw broer
- Demon, die vervolgens (2 berichten later) klakkeloos toegeeft dat z'n auto voordat die de testbank op ging eerst werd aangepakt door een paar tuners en vervolgens de zelfde waarden haalt als op een andere testbank.

Je hele claim draait op een vermoeden, waarbij je zelfs zover durft te gaan om te stellen dat ze voor jou het percentage verlies hebben opgeschroefd.

Overigens wil ik niet zeggen dat je ongelijk hebt, maar je bent samen met de rest van de mensen die claimen dat o.a. JD's bank niet klopt, wel behoorlijk vaag. En als je zulke "Bold claims" over de gerenommeerde orde doet, zul je aanzienlijk beter voor de dag moeten komen als dit soort "gevoelens".

Het is niet persoonlijk hoor, maar gezien het feit dat JD zelf een uitgebreide uitleg geeft over dit soort verschillen en jij deze niet meeneemt naar het VW topic waar je de claims doet dat JD's manier van meten niet klopt, vind ik niet heel erg stijlvol.

Om maar even af te sluiten met de woorden van jezelf:
Blijf erbij dat als een auto goed voor jou rijdt dat het prima is. Mijn broer vindt mijn auto bijvoorbeeld zenuwachtig aanvoelen terwijl ik het heerlijk vind rijden.

Hoe het rijdt is belangrijker dat de waardes op papier
Voor iedereen die de reacties en z'n voorbeelden van JD engineering interessant vind, in de spoiler:

spoiler:
Gepost door Race-eend:

Ik ga me verder niet te veel in de discussie mengen, maar ik vond dit wel een mooi voorbeeld:

Audi RS6 4.0 TFSI met MTM m-cantronic tuning.

Bij onderhoud op de bank in Zoetermeer gerold.
Eigenaar compleet ziek van de slechte resultaten, zelfs minder dan de 560pk die de auto af-fabriek al moest hebben.

Lang gespaard, eindelijk je droom auto gekocht, was al getuned bij een bekende Duitse tuner MTM, en dan zo slecht presteren op de testbank. Meteen het vermoeden dat er natuurlijk defecte turbo's op zaten etc etc, compleet klaar met die auto meteen, had hem bij wijs van spreken het liefst meteen weer te koop gezet.

Toch maar eens op de bank in Lochem voor een second opinion.

MTM tuningsbox: 631pk & 838Nm, oke iets minder dan de ~650pk die opgegeven is, maar absoluut een stuk meer dan wat er in Zoetermeer uitkwam.
Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/1syq35ka3z/mtm.png

Box er toch maar eens tussen uit gehaald, wat doet de auto dan origineel?
Juist ook daar mist hij 16pk, dan klopt het ook wel dat hij met de box ook niet perfect presteerde.
Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/55hfxj1267/org.png

Echter deze resultaten waren natuurlijk vele malen beter en zeker acceptabel, gewoon een gezonde motor en ook de winst van de tuning is conform wat je zou verwachten van zoiets.

Met dergelijke foute meting (deze was in zoetermeer de 6 gemeten geloof ik met 250+ eindsnelheid), ongeveer 100pk te weinig gemeten met als gevolg dat een RS6 die eigenlijk prima reed, zo werd afgeschreven als, slechte tuning en klopt allemaal niet.

Nog een 2e voorbeeld, waar maar weer blijkt hoe belangrijk je koelopstelling is op je testbank. En hoe die koelopstelling in een andere situatie compleet verkeerd is, waardoor je hard onderuit gaat als je de verkeerde conclusie trekt.

Nieuwe Porsche 911 - 991 turbo, 560pk - originele software , competition 102 brandstof.

Origineel zonder extra koelers aan de achter-zijkant van de auto om de intercooler van meer lucht te voorzien:
mist bijna 100pk en 100Nm koppel.
Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/6uucz1gp73/Image3.png

Extra koelers aangelegd aan de zijkant van de auto om zo deze zijkoelers beter te voeden. Wederom een keurig resultaat. Meer nog dan wat de fabriek op geeft.
Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/81do7n4yn3/image.png

Heb je een grotere intercooler of een charge air koeler (water gekoeld), dan heeft je koeling op de bank al iets minder invloed, immers is de capaciteit van je koeling dan beter. Bij een relatief simpele auto is het dan ook niet zo belangrijk dat je koeling goed voor elkaar is. Een fabriek maakt zijn software zo, dat je ook bij 50 graden buiten temp, nog altijd de fabrieksvermogens haalt. Ga je echter tunen, dan heb je die overcapaciteit in je koeling niet meer en gaat je vermogen zeker zakken als de temperaturen te hoog oplopen.

Maar wat ik regelmatig zie bij verschillende rollenbanken, is een relatief kleine koeling (die weinig 'druk levert' je moet het nl door de koelers van de auto heen kunnen persen en de lucht moet niet dood slaan op de voorbumper) en dan in bv de 5e versnelling gaan meten. Dat is echt grote funest voor je (getunde) vermogen met als gevolg allemaal zure gezichten die nergens voor nodig hadden geweest als je gewoon zorgt dat je de meting correct uitvoert voor de omstandigheden die je hebt, is je koeling aan de kleine kant, laat een auto dan even met de kap open staan en doe een meting in een wat lagere versnelling.

Log dan ook eens de inlaat temperaturen op de bank met VCDS van de wagens die matig presteren, je zult zien dat die waarschijnlijk allemaal op 70+ graden staan. Waar je met een goede koeling meestal tussen de 30 en 40 graden intake air temp draait.

Vervolgens geeft Raceeend (JD Engineering) hier zelf nog een uitgebreide uitleg over de koeling en hoe dit de waardes beinvloed:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/ympR0/b27704c805.png

Respect to the man in the icecream van!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Arfman schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:12:
400pk/378pk, dat valt wmb in de categorie afwijking bank/benzine/temperatuurverschillen.
Dat verschil vind ik ook nog wel verklaarbaar inderdaad. Wellicht gebruiken ze een andere rollerbank ofzo. Ik zou graag in een complottheorie geloven maar je hebt met zoveel factoren te maken.

Verder vind ik dat @Famous verder goede punten neerzet. Genoeg bedrijven die uiteindelijk hun groei door hun succes niet aankunnen. maar ook @Estoque onderbouwt goed z'n verhaal. De waarheid zal ergens in het midden liggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 15-11-2017 10:06 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Holy fuck, die cantronic box van MTM, 1600€ voor "powerbox" voor een 2.0TDI?
Die dan nog eens maar marginale winst geeft :D Bij Hogere vermogens wagens komen er zelfs nog meer euros bij.

Blijft gewoon piggybacken van de CR lijn ^^

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de afgelopen dagen zitten kijken naar verschillende opties voor een RS6. Het probleem is is dat alles boven de 500PK een revisie van de automaat nodig heeft. De automaat is namelijk de grootste culprit bij een beetje meer vermogen dan dat audi Standaard erin gestopt heeft. In Amerika kan je een kant en klare bak verkrijgen voor zo'n 7000 dollar incl verzenden. Deze gaat tot niet meer dan 700PK, meer eruit is ook niet meer te verkrijgen. Dan was er een mogelijkheid een handbak onder de RS6 te stoppen. 6 versnellingen en een gunstiger verbruik. Klikt best aantrekkelijk toch? De RS4 gaat gestript worden en de bak heb ik al...

Wrong. 30 uur manuur aan arbeid (!) om het er fatsoenlijk onder te krijgen en aanschaf van verschillende 'kits' om de boel passend te krijgen. Dit is nog wanneer je de motor in de auto laat zitten. Het kan makkelijker waarschijnlijk als je de motor in z'n geheel eruit trekt maar ga er dan maar vanuit dat je 2 dagen meer arbeid eraan zult hebben. Dan moet je de koppeling nog eens aanpassen voor 1000nm aan koppel 8)7 Want dat is wat zo'n V8 Bi-turbo teweeg zet met een goede remap. Ook het gewicht moet je erbij gaan rekenen (bijna 2 ton) en dat ga je niet redden met een 500nm koppeling.

800PK klinkt leuk voor een RS6 maar dat is dus totaal niet te behalen met een Automaat en je zal 'm zo goed als zeker terug moeten schroeven naar 500 indien je van de standaard bak gebruik maakt, of 600 als je een aangepaste bak gebruikt plus de nodige versterking.

Fuck it. Ik focus me gewoon op een normale RS6 zoals die bedoeld was. Remap erop en 500PK is meer dan zat. Call it a day. Dinsdag de auto onderbrengen daar waar die gestript gaat worden, ieder deeltje voorzien van label + code, zodat het makkelijk te herleiden is allemaal.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:49
@Verwijderd Dus toch een RS6 :D. Ben benieuwd naar de foto's! Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het begint te kriebelen om toch voor 500+ pk te gaan. Ik heb eens een keer in een RS7 (2016 geloof ik) mogen rijden met 700pk, daar hing ook een automaat onder. Is het niet mogelijk om een bak van een nieuwer type er onder zetten? Wel zonde dat je je RS4 gaat slopen, maar zo levert ie meer op neem ik aan?

Lijkt me fantastisch om ooit ook zulke wagens te bezitten, maar de running costs kan ik gewoon weg niet opbrengen haha. *Terrz pruttelt morgenochtend weer weg in z'n 150pk E46 320D*

[ Voor 63% gewijzigd door Terrz op 15-11-2017 22:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is allemaal niet mogelijk. Was het maar zo makkelijk. Punt is is dat de automaat van een RS6 al eigenlijk op z'n latijn zit. Dat verklaart waarom de bak er meestal met 120.000km eruit knalt. Schakelt gewoon niet goed meer, doet raar bij koud / warm, en het maakt eigenlijk niet veel uit hoe je ermee rijdt. Ik heb contact gehad met een amerikaans bedrijf dat versnellingsbakken reviseert maar ook prepareert voor o.a de racerij. Die weten wat ze doen. Die stellen ook: die bak zit eigenlijk al aan z'n latijn. De max is gewoon 700PK. Hoger dan dat wil je echt niet want je trekt het helemaal uit elkaar.

Dan komt de handbak, wat een veel voor de hand liggende keuze was, maar daar zit gewoon even 30 uur arbeid aan vast wil je het goed en netjes krijgen. En dan moet je nog een conversie kit in huis halen hiervoor want het past niet plug and play, en das nog los van de enige dingen die nog stuk kunnen gaan omdat je dingen moet verplaatsen of dingen die as you go, stuk kunnen gaan.

Oh ja, en een 1000nm koppeling in de handbak zetten, want gezien het gewicht + vermogen kom je echt niet weg met een 600nm set. :+ Echter als het erin zit, dan heb je wel een pracht, dan kan je echt knallen met zo'n V8 Bi-turbo. Ik begin er niet aan. Het kost mij en m'n garage beide enorm veel en daar heb ik nu gewoon geen zin in. De RS4 gaat dinsdag naar de garage, om daar spreekwoordelijk leeggetrokken te worden. M'n laatste intieme momentje op de heenweg dus :+

Echter, ik heb de motor al verkocht! Ik kwam met iemand in contact die dus in Zwitserland RS4's als ontbijt heeft, en die dingen voor 1000PK en meer voor klanten tuned. Hij had er met name interesse in omdat het van oorsprong een zweedse auto was, de VIN en alles klopte ook, ik heb gewoon open kaart met 'm gespeeld. Hij wou de vraagprijs er ook voor betalen. Hier kwam het; de video die ik naar 'm stuurde kon hij al horen dat de auto op stationair toerental af en toe een plofje maakt in het geluid.

Dat is een misfire op idle. Het geeft verder geen storing, echt sporadisch af en toe. Hij zei me dat met die km-stand, de cilinderkoppen zo goed als gescheurd waren, of in ieder geval de kleppen niet goed meer afsluiten. Dit verklaart waarom ieder jaar mijn gastest ineens sporadisch 'erger' werd ieder jaar. Ik dacht het ligt aan de katalysator (vorige uitlaat) en dit jaar was het helemaal al een ramp met APK.

Afbeeldingslocatie: http://www.valitalo.org/images/engine_tune/haljennut_palotila.jpg

Neen, het is wederom, weer een bekend RS4 probleem. De koppen scheuren naar leeftijd / vermogen en noem maar op. Daarom pakt men altijd de koppen van een 2.4/2.8. Die hebben wat meer ruimte en zullen niet zo rap scheuren als deze. Verschil tussen de 2.7 Audi koppen en die van Cosworth "Coscast" er is in het begin een enkel aantal RS modellen met gesmede RS4 cilinderkoppen van cosworth gekomen ipv later audi is er niet echt. Beide scheuren naar mate leeftijd ontstaat en vooral ook verkeerde tunes speelt een rol hierin. Andere auto's hebben hier niet zo'n last van.

Het goede nieuws is dat ik wel al de motor heb verkocht voor 3500. De turbo's, intercoolers en dingen mag ik houden. Ik heb een handig excel sheetje ook bij en ik heb een enorm aantal aanvragen vanuit allerlei landen van lui die vanalles zoeken. De uitlaat is reeds ook al verkocht voor 1200 euro incl downpipes. Het gaat best lekker zo. :) De turbo's gaan weg voor 300 per stuk. De IC's voor 75 per stuk. Al met al denk ik dat ik best in de buurt ga komen zo aan m'n gestelde vraagprijs.

Sommige mensen willen echt zijpanelen achterzijde voor hun S4 ofzo. De S4 wat 'breder' bij de wielkasten met name te maken. Men mag het zelf komen opzagen met eerst vooraf betaling. Krijg ik ook geen gezeik als mensen misslijpen of troep. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Osqoa2e2kkNVMT8J5150O4FD/full.jpg

Zulke dingen dus.... 3750 voor gevraagd.

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10 13:35
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:04:
Nee dat is allemaal niet mogelijk. Was het maar zo makkelijk. Punt is is dat de automaat van een RS6 al eigenlijk op z'n latijn zit. Dat verklaart waarom de bak er meestal met 120.000km eruit knalt. Schakelt gewoon niet goed meer, doet raar bij koud / warm, en het maakt eigenlijk niet veel uit hoe je ermee rijdt. Ik heb contact gehad met een amerikaans bedrijf dat versnellingsbakken reviseert maar ook prepareert voor o.a de racerij. Die weten wat ze doen. Die stellen ook: die bak zit eigenlijk al aan z'n latijn. De max is gewoon 700PK. Hoger dan dat wil je echt niet want je trekt het helemaal uit elkaar.
..
PK's slopen geen bakken, maar NM's .... zodra een 'gerenommeerd' bedrijf zegt ja bij xxx PK is t afgelopen, was ik er heel snel bij weg gegaan 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Flipside22 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 01:20:
[...]

PK's slopen geen bakken, maar NM's .... zodra een 'gerenommeerd' bedrijf zegt ja bij xxx PK is t afgelopen, was ik er heel snel bij weg gegaan 8)7
Mischien moet je je er eens in verdiepen. Bijna alle 4 bedrijven (3x NL, 1x USA) zeggen hetzelfde:
Hi,

I can build the existing unit to be much stronger, however, 700hp for one of these units is what I would consider the limit, even once it's heavily modified.

If you can get me the transmission tag number, I may have a unit in stock for your vehicle, that I can do on a core exchange basis.

To build a customer supplied unit for this is $5250 and the torque converter is $645.
We kunnen de bak wel maken maar origineel , met dat vermogen moet je het echt niet doen heeft geen zin en gaat weer stuk
Helaas kan ik je hier niet mee helpen.
Deze bakken zitten eigenlijk al aan de Max en kunnen we hier weinig aan aanpassen.
Dit is niks voor ons. Geen klassieke auto en dat hi-performance gedoe is ook niet ons ding.
700PK is gewoon een indicatie.

• FastFred
  • Laatst online: 19:10
Ga je met die 500pk RS6 ook 40k per jaar rijden? :D serieuze tip, koop een normale auto, doe daar je zakelijke km's mee en hou er een fun auto bij naast waar je op los kunt
Flipside22 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 01:20:
[...]

En dat ^

[ Voor 89% gewijzigd door FastFred op 16-11-2017 08:43 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:15:
[...]

Mischien moet je je er eens in verdiepen. Bijna alle 4 bedrijven (3x NL, 1x USA) zeggen hetzelfde:

[...]

[...]

[...]

[...]

700PK is gewoon een indicatie.
Ah, dan kan je er dus ook een vrachtwagenmotor achterhangen, een moderne DAF heeft 'maar' 500pk. Ik ben benieuwd hoe lang die bak de 2500 Nm koppel vol houdt :+
Vermogen is een afgeleide van het koppel maal het toerental, koppel sloopt bakken, vermogen niet.

Verder, wel dik hoor zo'n RS6, maar 2 ton aan gewicht, damn 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 16-11-2017 08:45 ]

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Topicstarter
-tom-562 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:44:
[...]

Vermogen is een afgeleide van het koppel maal het toerental, koppel sloopt bakken, vermogen niet.
Ja dat. Ze stellen bijna allemaal dat 700PK de utterly max is van zo'n automaat. Kijk je naar de vermogensgrafiek dan zie je dat Audi bewust het koppel op een vrij gelijke lijn houdt ook.

Het is niet voor niets .... Veghel autoparts zei precies hetzelfde erover. Niet aan beginnen.
Verder, wel dik hoor zo'n RS6, maar 2 ton aan gewicht, damn 8)7
Jup. Ik vind het gewoon een brute bak. Dik. Compleet. Groot.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

FastFred schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:36:
Ga je met die 500pk RS6 ook 40k per jaar rijden? :D serieuze tip, koop een normale auto, doe daar je zakelijke km's mee en hou er een fun auto bij naast waar je op los kunt
Why? Als hij het kan betalen dan kan dat toch gewoon.

@Verwijderd welk model/bouwjaar RS6?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-11 09:46
700 is max voor een AT moet ik dan denken 2 maanden en kapot?
Ik mis een beetje de sweet spot als hij dan bijv 600/650 tune heeft kan je er dan wel lang mee rijden?

[ Voor 104% gewijzigd door FNale op 16-11-2017 09:50 ]

• FastFred
Is een RS6 standaard al niet snel genoeg :?

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-11 09:46
FastFred schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:48:
Tsjaa ieder zijn hobby ik heb vroeger ook heel wat geld in Auto's gestopt. ik heb nu andere prio's maar zal het zo nog een keer doen als ik het te besteden had.
:+

Ik kan Jism dan ook in zekere zin wel begrijpen als je een RS6 koop en het daarbij ook je passie is wil je toch altijd net een tikkie sneller zijn haha RS6 is best een mooi hobby hok :9
Al moet ik zeggen ik de RS4 toch meer vind hebben in Wörthersee toch een aantal mooie 1000+ pk versies gezien.

[ Voor 37% gewijzigd door FNale op 16-11-2017 09:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ChrisdeW schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:48:
700 is max voor een AT moet ik dan denken 2 maanden en kapot?
Ik mis een beetje de sweet spot als hij dan bijv 600/650 tune heeft kan je er dan wel lang mee rijden?
Dat is dus het 'euvel'.. het maakt niet uit hoe je rijdt, wat je rijdt, ze gaan hoe dan ook uit zichzelf ook stuk na 120.000km gemiddeld. Ik had begrepen dat rijden met S stand zorgt voor een derde, geopende koelleiding. En je mag het pas enigzins 'planken' zodra alles gewoon goed op temperatuur is. Regelmatig flushen helpt ook maar het is een beetje uitstel van executie.
FastFred schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:48:
Vind maar eens een auto die een RS4 B5 kunnen evenaren. ;)

Zo, ik heb werkelijk iemand die met een shitload aan onderdelen bereid is 18 uur (!) te gaan rijden om alles op te komen halen. Stoelen en banken zojuist al verkocht voor 1500 euro.

Spiegels? 425 euro. Iemand uit de USA die een Avant na loopt te bouwen. Die hebben ze daar namelijk nooit gehad.

• FastFred
Doodzonde dat je die RS4 uit elkaar trekt, maar ergens ook wel begrijpelijk. Met bijna 4 ton is die carrosserie gewoon 'op' of 'moe'. Daarmee bedoel ik, die is lang niet meer zo stijf als de dag dat hij uit de fabriek reed.
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:55:
Vind maar eens een auto die een RS4 B5 kunnen evenaren. ;)
Respect hoor, dat je blijft denken dat zo'n RS4 B5 de beste auto ooit is.

[ Voor 64% gewijzigd door FastFred op 16-11-2017 10:01 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
@Verwijderd is een C6 geen optie? Die zijn volgens mij een stuk betrouwbaarder en ook nog een stukje makkelijker naar +700pk te tillen. Daarnaast een V10....

• FastFred
:Y

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2017/citroen-v6-hdi-30-421-black-rear-side2011-750.jpg

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:59:
Doodzonde dat je die RS4 uit elkaar trekt, maar ergens ook wel begrijpelijk. Met bijna 4 ton is die carrosserie gewoon 'op' of 'moe'. Daarmee bedoel ik, die is lang niet meer zo stijf als de dag dat hij uit de fabriek reed.
De body is gewoon goed. De motor heeft gewoon een overhaul nodig en dat loopt in de 11k als ik alles zo bereken. De koppen zijn zo goed als gescheurd (thx aan de uitleg van een zekere tuner in zweden). Het verklaart ook prima waarom mijn CO2 ieder jaar 'onverklaarbaar' hoger aan het worden was.

Ik ga die 11k niet meer investeren erin. Dat is echt een hoop geld. Je wil niet weten wat ik er al reeds in gestoken heb eerlijk gezegd. De keuze om 'm te strippen is dan ook begrijpelijk. Dit levert meer op dan wat de gek er nu voor geven zou.

Tis ook wel leuk om te doen overigens. Straks gewoon etalage vol met onderdelen van wat ooit mijn auto was. Er is echt heel veel animo voor vanuit S4 hoek.
Respect hoor, dat je blijft denken dat zo'n RS4 B5 de beste auto ooit is.
Ik schrijf nergens dat het de beste auto is geweest; maar dat het qua power en beleving een andere auto dat kan evenaren? Ik ben bang van niet. Iedereen die ooit een RS4 B5 heeft gehad heeft enigzins spijt deze te hebben verkocht/gecrashed/weggedaan/gestript enz. De power in die dingen is ongelofelijk groot.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2017 10:04 ]

• FastFred
Nee, dat is ie niet. Na 4 ton en 16 jaar gaat een deel van de stijfheid gewoon verloren. Kun je 'm nog zo sterk bouwen, dat gebeurt gewoon. Audi of niet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FastFred schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:59:
Blijkbaar niet... Tenminste, als je 4 ton ermee haalt en nog regelmatig lekker op de Ring rijdt, denk ik dat er technisch weinig/niets mis is met het geheel.

Dat een bepaalde auto in onderdelen meer oplevert, is wel een gegeven. Het is dat ik zelf absoluuut niet technisch ben maar mijn Evo X had in onderdelen ook meer opgeleverd dan wat ik er voor heb gekregen bij particuliere verkoop van de hele auto.

@tuning-verhalen: zoek een tuner die jou het beste bevalt. Tenzij je echt je auto elk moment op het randje wil rijden, zie ik geen duidelijke reden om een auto naar 400pk/530Nm te tillen bij "de beste tuner" als je met 390pk/500Nm ook tevreden bent (al dan niet tegen een bepaalde prijsklasse van tunen). Mijn A6 heeft ook een kuurtje gekregen; ik ben in zee gegaan met een tuner die mij in normaal Nederlands kon uitleggen wat ze met de auto gingen doen en waarom.

Sorry, een aantal zg. tuners hebben allemaal mooie waarden & prijzen op de site staan. Maar als je ze spreekt en doet alsof je amper wat weet van auto's, lijkt het wel alsof de relativiteitstheorie aan je wordt uitgelegd. Dan komen de moeilijke woorden naar boven om maar kennis te tonen ipv klantbinding.

En daarbij rij ik standaard op RON95 dus al die grafieken van RON98 en/of additieven kunnen me enigszins gestolen worden. Alsof de gemiddelde rijder uberhaupt merkt dat er 98 in de tank zit of die paar extra paardjes nodig heeft bij 99% van woon-werk verkeer of boodschappen doen.

Just my 2 cents :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• FastFred
MAX3400 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:07:
[...]

Blijkbaar niet... Tenminste, als je 4 ton ermee haalt en nog regelmatig lekker op de Ring rijdt, denk ik dat er technisch weinig/niets mis is met het geheel.
Technisch niet, en het hoeft ook niet te roesten ofzo. Maar bij normaal gebruik van een auto verliest het geheel na verloop van tijd zijn stijfheid. Stoeprandjes, drempels, slechte wegen, torderen van het chassis,

Vroeger wel eens een groot voertuig van Lego gebouwd? Naarmate je er langer mee speelt moet je altijd weer wat blokjes opnieuw aandrukken, is met auto's, vliegtuigen, boten niet anders.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 16-11-2017 10:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bouw er een gecertificeerde rolkooi in en je hele auto is knetterstijf. :)

Jeeeeezus. Biedt iemand gewoon ff 6k voor de motor, stoelen en uitlaat. Komt het persoonlijk nog ophalen ook.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2017 10:27 ]

• FastFred
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:21:
Bouw er een gecertificeerde rolkooi in en je hele auto is knetterstijf. :)
Ja, en PK's sloopt versnellingsbakken ;w

• Rainesh
Ik ben benieuwd naar foto's van je gestripte RS4.

@royhoi jij bent een van de weinige die echt weet wat een RS6 C5 aan kan. 700pk = max van bak? Ook ik dacht altijd dat NM's de bak slopen ipv PK's.

Verwijderd

Gaan we nu na een hoop gezever en verwijderde reacties wel aanhoren hoe hij alles verkoopt, of hebben we nog een verkooptopic lopen waarin het wel kan?

Verwijderd

Topicstarter
Rainesh schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:43:
Afbeeldingslocatie: https://autos-markt.com/img/Audi-RS4-B5-Karosse-Seitenwande-Unfallfrei-RS4-Limo-Limousine-K04-AZR-ASJ-S4-282250659289/2.jpg

Zo spannend is het allemaal niet :+

Maar op moment dat de slijptol erin gaat is het wel done met de auto ja. Een pool wil voor z'n S4 een widebody conversie doen, en heeft zowat alle plaatwerk van de auto nodig.

Mag ie komen doen, eerst betalen, en daarna zelfstandig slijpen. Ze vragen me vooraf nu al dingen op maat te gaan staan zagen enzo. Rot op. Als het niet correct is of hij haakt af zit ik met onbruikbare spullen.
@royhoi jij bent een van de weinige die echt weet wat een RS6 C5 aan kan. 700pk = max van bak? Ook ik dacht altijd dat NM's de bak slopen ipv PK's.
De 700PK is gewoon een quota waar je rekening mee moet houden, er zal ongetwijfeld wel iets van 800 tot 1000nm aan koppel voor in ruil terug staan.

Men kijkt primair ook gewoon naar motorvermogen. 800PK is vrij makkelijk haalbaar met dat van een RS6 C5 blok. Echter je koppelomvormer redt dat helemaal niet en de internals van een bak gaan aan gort getrokken worden. Kan best zijn dat ik de handbak toch nog bewaren ga, je weet het maar nooit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h1I6da53Sq00go8vYsJAEgId/full.jpg
8)7 :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2017 11:07 ]

• Rainesh
Ik bedoel foto's van JOUW gestripte RS4....je hebt toch een zwarte? Plaatje is van een grijze...

Bij 700pk hoort inderdaad een bepaalde koppelwaarde en dat is juist de waarde dat ervoor zorgt dat je bak gesloopt wordt. Zo wordt de droge S-tronic7 van Audi niet verder getuned dan 325nm omdat de grens bij 350nm ligt. Aantal pk's is minder relevant dan nm's.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:15
FastFred schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:42:
[...]

Ja, en PK's sloopt versnellingsbakken ;w
JA!

Om het aantal pk's te bereiken heb je nm nodig en die stijgen automatisch mee met bijv. het verhogen van de turbodruk. In het geval bij de RS6 zal de grens dus bij 700pk liggen.

Jism heeft het bij 3 bedrijven uitgezocht en plaatst hier zelfs de reacties van bedrijven, je kunt ook gewoon eens iets aannemen wat iemand zegt ipv achter je bureau alles af te kraken.

[ Voor 23% gewijzigd door schumi1986 op 16-11-2017 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
schumi1986 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:01:
[...]

JA!

Om het aantal pk's te bereiken heb je nm nodig en die stijgen automatisch mee met bijv. het verhogen van de turbodruk. In het geval bij de RS6 zal de grens dus bij 700pk liggen.
Ja, correctie, bij een gereviseerde en versterkte bak. Bij een gewone ligt dat ongeveer op 600nm / 500PK.

Je bent incl verzenden zo'n 6000 euro kwijt voor een versterkte bak uit de USA. Er zullen ongetwijfeld ook bedrijven in NL reviseren / verstevigen wat ook voor & nadelen hebben. Garantie kwestie bijv. Lastig om je bak weer terug naar de USA te sturen. :+

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:04
Dan lijkt het erop dat bijna alle 4 de bedrijven niet echt hebben opgelet toen ze natuurkunde kregen op de middelbare school. Pk's zijn om over op te scheppen in de kroeg, net zoals de grote van andere dingen... 8)7

• FastFred
[...]

JA!

Jism heeft het bij 3 bedrijven uitgezocht en plaatst hier zelfs de reacties van bedrijven, je kunt ook gewoon eens iets aannemen wat iemand zegt ipv achter je bureau alles af te kraken.
Dus hang je die versnellingsbak aan een vrachtwagenmotor die 300pk en 2100nm levert, dan blijft die bak volgens jou dus heel? :D

Weet je, hou lekker je zelf voor de gek, ik hou d'r mee op. Voor er weer een modje langs komt.

• Flipside22
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:15:
[...]

Sorry ja ik weet ook niet waar ik over praat, heb maar 900NM op een bak die ooit 'ontworpen' was door de fabriek voor 250NM.
Denk dat jij je eens moet verdiepen |:(

Verwijderd

Rainesh schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:39:
Ik bedoel foto's van JOUW gestripte RS4....je hebt toch een zwarte? Plaatje is van een grijze...

Bij 700pk hoort inderdaad een bepaalde koppelwaarde en dat is juist de waarde dat ervoor zorgt dat je bak gesloopt wordt. Zo wordt de droge S-tronic7 van Audi niet verder getuned dan 325nm omdat de grens bij 350nm ligt. Aantal pk's is minder relevant dan nm's.
Ik begrijp er al geen reet meer van. Ik zou ook zweren dat hij een zwarte Audi had die nog geen twee dagen geleden op marktplaats stond. En nu zou die grijs zijn en al volledig gestript. Ook vliegen hier bedragen over de tafel die zo astronomisch hoog zijn dat ik sterke twijfel heb of het allemaal wel klopt of mensen die het kopen zijn compleet van de pot afgetrokken.

@FastFred dat modje komt nog wel. Wat ik je brom..

• schumi1986
FastFred schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:42:
[...]

Dus hang je die versnellingsbak aan een vrachtwagenmotor die 300pk en 2100nm levert, dan blijft die bak volgens jou dus heel? :D

Weet je, hou lekker je zelf voor de gek, ik hou d'r mee op. Voor er weer een modje langs komt.
Het gaat toch helemaal niet om een vrachtwagen ofwel 8)7

Het gaat om een motor met versnellingsbak wat standaard voor die auto is ontworpen en daar is na al die jaren uitgekomen dat zoveel aantal pk's de grens is wat dan zal neerkomen op x aantal nm's

• Flipside22
Onderdelen kunnen best meer opbrengen dan de gehele auto, maar als je de manuren er even vanaf haalt die erin gestoken worden om de auto te strippen blijft er onder de streep weinig over.
Of je moet je eigen tijd niets waard vinden....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:01:
[...]

Ik begrijp er al geen reet meer van. Ik zou ook zweren dat hij een zwarte Audi had die nog geen twee dagen geleden op marktplaats stond. En nu zou die grijs zijn en al volledig gestript. Ook vliegen hier bedragen over de tafel die zo astronomisch hoog zijn dat ik sterke twijfel heb of het allemaal wel klopt of mensen die het kopen zijn compleet van de pot afgetrokken.

@FastFred dat modje komt nog wel. Wat ik je brom..
De gebruikte foto was gewoon een random foto van een RS4 B5 karroserie. Gewoon een kaalgestript voertuig dus. Ik heb voor dinsdag een afspraak met de garage staan. De auto wordt hierheen gebracht en het voertuig wordt geschorst. Zo betaal ik voor de verdere dagen ook geen WB of VZ meer. De auto wordt diezelfde middag, met een nu top 5 lijstje van onderdelen die er nu af kunnen, zoals remmerij achter, oliekoeler, hier en daar wat losse delen enz. Ik heb tevens een grote lijst inmiddels (excel sheet opgezet) met daarin alle onderdelen die NU al verkocht zijn. De kopers hebben reeds een aanbetaling gedaan om in ieder geval het serieuze van het niet serieuze te onderscheiden en zodat mijn garagist niet voor jan lul bezig is.

De rest van de 'goederen' gaan netjes op een stalling, gelabled en hou ik bij wat ik de komende tijd kan aan gan bieden via internet. Verzenden, ophalen, alles mogelijk. Boter bij de vis gewoon.

Ik heb nu 1 grote koper die zowel de gehele motor wil hebben, de lichten, het interieur, de uitlaat enz enz enz. Waarom weet ik niet, dan behalve dat sommige een S4 willen ombouwen naar RS4 (de kappen zijn bijv echt anders) of een complete rebuild van een A4 naar RS4, dat soort dingen. Of van 1 slechte RS 1 goede maken. De motor gaat weg voor 3500. Het interieur (stoelen / bank alleen) voor 1500 (recaro). Uitlaat voor 1200. Koplampen voor 275 per stuk.

En ja, ze zijn serieus, want ze betalen per bank gewoon vooraf en niet via paypal ofzo.

Ik heb er ook mensen tussenzitten die de gekste dingen vragen. Het gaat echt hard. Of ik 1 deel bijv wil verkopen terwijl er 4 delen van liggen. Of een set draagarmen bereid ben weg te doen. Ik heb er bijv 1 tussen die specifiek 1 kapje zoekt omdat zijn kapje kapot is. Ik verkoop 'm dan gewoon beide kapjes want anders zit ik met een voertuig dat incompleet is. AEM luchtinlaat is gisteren al direct verkocht. Spiegels? Ook, aan een amerikaan voor 450 euro ex verzendkosten. Die hebbben geen RS4 avant daar gehad, alleen een S4 B5. Zelfs de veerpootbruggen die ik er afgelopen jaar had ongezet zijn al verkocht. :P

Tacho RS4 B5? 450 euro. Incl ECU, sleutel en ring ivm immobilizer? meer dan 900 euro.

Lach maar, maar ik sta er zelf ook een beetje versteld van hoe hot die dingen zijn. Als je 3 jaar terug kijkt naar de prijzen van toen, gemiddeld voor 9 tot 12k, dan is dat in die tijd gestegen met 300% inmiddels. Had toen die auto's opgekocht, en stripte nu die auto's en je had een goudmijntje. Iedereen wil onderdelen.
Flipside22 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:06:
Onderdelen kunnen best meer opbrengen dan de gehele auto, maar als je de manuren er even vanaf haalt die erin gestoken worden om de auto te strippen blijft er onder de streep weinig over.
Of je moet je eigen tijd niets waard vinden....
Dit is vooraf al afgesproken. En in verhouding met verkoop van de gehele auto hou ik er winst aan over. kijk es op ebay voor de grap, sterker zelfs, zoek eens op delen van een M5 E39.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2017 14:40 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

JA!

Max nm en max pk gebeurd niet altijd bij hetzelfde toerental, eigenlijk nooit bij een verbrandingsmotor. Voor de (R)S-series geldt dit ook, maar heeft Audi het koppel vlak getrokken zodat je bij elk toerental het maximale uit de versnellingsbak kan halen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MAX3400 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:07:@tuning-verhalen: zoek een tuner die jou het beste bevalt. Tenzij je echt je auto elk moment op het randje wil rijden, zie ik geen duidelijke reden om een auto naar 400pk/530Nm te tillen bij "de beste tuner" als je met 390pk/500Nm ook tevreden bent (al dan niet tegen een bepaalde prijsklasse van tunen). Mijn A6 heeft ook een kuurtje gekregen; ik ben in zee gegaan met een tuner die mij in normaal Nederlands kon uitleggen wat ze met de auto gingen doen en waarom.
Sterker nog, mijn tuner haalt er sowieso minder uit dan ze vaak adverteren. Juist omdat hij ook niet tot het randje wil gaan. Gewoon een flinke sprong in koppel en vermogen is toch al lekker zat inderdaad? :)
Sorry, een aantal zg. tuners hebben allemaal mooie waarden & prijzen op de site staan. Maar als je ze spreekt en doet alsof je amper wat weet van auto's, lijkt het wel alsof de relativiteitstheorie aan je wordt uitgelegd. Dan komen de moeilijke woorden naar boven om maar kennis te tonen ipv klantbinding.
En maar modderverhalen verspreiden over de gerennomeerde tuners. Vind het altijd grappig dat als er verschillen tussen resultaten zijn het altijd alleen maar aan die ene partij kan liggen. :+
En daarbij rij ik standaard op RON95 dus al die grafieken van RON98 en/of additieven kunnen me enigszins gestolen worden. Alsof de gemiddelde rijder uberhaupt merkt dat er 98 in de tank zit of die paar extra paardjes nodig heeft bij 99% van woon-werk verkeer of boodschappen doen.

Just my 2 cents :)
Scheelt ook maar een paar procent. Ik heb hem wel op 98 laten tunen en tank dat ook, maar durf niet te beweren dat ik het ook merk in de praktijk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Gezellig topic hier, representatief voor de gemiddelde audi-rijder op de openbare weg ;)

• Rainesh
@Verwijderd dus ergens volgende week post je wat foto's van je gestripte rs4? Je hebt flinke ballen dat je dit doet, ik zou het nooit durven.

Binnenkort weer wat retrofits doen. Heb al paar dingen besteld!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:55

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Malt007 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:47:
Gezellig topic hier, representatief voor de gemiddelde audi-rijder op de openbare weg ;)
zoek je ruzie??? :+

Ben het eens met Rainesh, grotere ballen dan ik heb

[ Voor 14% gewijzigd door Mad-Matt op 16-11-2017 16:05 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Verwijderd

Topicstarter
Rainesh schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:58:
@Verwijderd dus ergens volgende week post je wat foto's van je gestripte rs4? Je hebt flinke ballen dat je dit doet, ik zou het nooit durven.
Yes.

Wat wil je dan, dat ding eeuwig op je carport houden? :+ Motorisch iedere dag verwennen met sapjes en andere threatments?

Het is een auto ... Ik heb er 3 jaar plezier van gehad. Nu is het tijd voor iets anders.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Malt007 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:47:
Moet je het bmw topic eens bezoeken. Nog represantieverder! :+

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-11 12:32
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:22:
[...]

Tacho RS4 B5? 450 euro. Incl ECU, sleutel en ring ivm immobilizer? meer dan 900 euro.

Lach maar, maar ik sta er zelf ook een beetje versteld van hoe hot die dingen zijn.
Lekker boeiend?
Tacho van mijn ex MR2 heb ik ook voor over de €400,- verkocht, dus zo interessant is dat nu ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:20:
[...]

Lekker boeiend?
Tacho van mijn ex MR2 heb ik ook voor over de €400,- verkocht, dus zo interessant is dat nu ook weer niet.
Het is als antwoord op de bedragen die worden geteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OkwRNxjBU43nzbY5GTliRRUf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jfx5myHYCDc3G5I7ZS6VO4Mm/full.jpg

En dan komt er nog eens 300 + een niet nader te noemen bedrag voor de aluminium armpjes bij de remmen en de bumper(s). Ze moesten specifiek alle drie de kapjes op de bumpers maar dat maakt de bumpers zelf een beetje waardeloos (en in prijs).

Al met al de eerste deals sta ik 9k vooruit. Ik had voor bovenstaande onderdelen meer kunnen vragen maar ik ben veel meer tevredener met 1 partij die groot inkoopt dan 5x klein. Scheelt ons uren en we hoeven het alleen klaar te leggen.

Ik heb nog een beste lijst aan 'parts' te gaan, maar we komen er wel. De velgen heb ik 2 tal potentieele koper(s) voor (MTM's). De banden blijft even een raadsel (net nieuw). De RS6 velgen die ik al had blijven (Winterset + winterband). De Bilsteins moeten de deur nog uit voor ~ 1200 euro.

Als ik dan in 1 klap grotendeels van karosserie kwijt kan dan ben ik helemaal tevreden. Dan zit ik bijna onder m'n eigen vraagprijs als verkoop van de hele auto.

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

Rainesh schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:43:

Met standaard vermogen gaan die bakken al na 80.000km aan snot :) Frictieplaten houden het gewoon niet. Audi heeft voor de RS6 c5 een ZF 5HP24A bak gebruikt. Volgens ZF kan er door een 5HP24A niet meer dan 440Nm. Standaard doen ze al 560Nm ;w ZF had ook een 5HP30 maar die paste niet onder de auto door de turbos :9

Je kan de bak wel upgraden en dan kan er echt wel serieus vermogen doorheen alleen weet je dan nooit voor hoelang.

Als ik weer een RS6 c5 neem is het er 100% een met handbak vond de automaat afbreuk doen aan de auto.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xgmhkqfjdhd8k.jpg

K

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga die handbak van de RS4 echt opzij houden.

• royhoi

royhoi

-

Handbak is naar mijn mening een must ja. Maar denk niet dat die het 300.000 vol houden hoor. Die van mij beginnen na 1500km al te zingen met 770Nm. Rij ik wel altijd volgas met die auto maar toch.

K

• Rainesh
royhoi schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:23:
Handbak is naar mijn mening een must ja. Maar denk niet dat die het 300.000 vol houden hoor. Die van mij beginnen na 1500km al te zingen met 770Nm. Rij ik wel altijd volgas met die auto maar toch.
1500km???? Nulletje te weinig?

• royhoi

royhoi

-

Rainesh schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:35:
[...]

1500km???? Nulletje te weinig?
Nee 😝 Bak gaat er stil op maar begind al snel iets te zingen. Blijft verder wel goed werken. Komt door de schuine vertanding van de tandwielen. Daardoor word de bak iets uitelkaar gedrukt en komt er meer speling op.

K

Verwijderd

Topicstarter
Lees overal 1000nm minimale koppeling.

Net bij Utrecht eruit geplukt op de snelweg. Mn auto viel op. :P

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

royhoi schreef op donderdag 16 november 2017 @ 23:11:
[...]

Nee 😝 Bak gaat er stil op maar begind al snel iets te zingen. Blijft verder wel goed werken. Komt door de schuine vertanding van de tandwielen. Daardoor word de bak iets uitelkaar gedrukt en komt er meer speling op.
Daarom dat mensen rechte vertanding steken op autos waar veel vermogen op zit... scheelt heel wat kilos ipv een sterkere/zwaardere bak mee te sleuren. Wordt die wel niet stiller van :+

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 16:56
@Verwijderd, heb je nu ook al een specifieke rs6 op het oog of heb ik iets gemist? Wat rijdt je anders in de tussentijd?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 03:01:

Net bij Utrecht eruit geplukt op de snelweg. Mn auto viel op. :P
Raar he, als je met een half-gestripte auto zonder motorblok op de A12 rijdt... 8)7

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

-tom-562

Oliesjeik

MAX3400 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:03:
[...]

Raar he, als je met een half-gestripte auto zonder motorblok op de A12 rijdt... 8)7
Wss te hard gereden, aan de snelheid houden is ook lastig als je km-teller verkocht is voor 450 euro :+

Vaak bu'j te bang!

• royhoi

royhoi

-

azz_kikr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:58:
[...]

. Wordt die wel niet stiller van :+
Daarom doe ik dat dus niet 😝

K

Verwijderd

Topicstarter
De auto verkeerd gewoon nog in de staat als dat ie was, dinsdag is het slachtdag. Maar blijkbaar trekken ze standaard daar iedere rs van de weg en zeker in die omgeving. Hij heeft alleen Mn Vin nummer gechecked en of ie niet gestolen was.

Aardige vent, dat wel. Hij vond de auto erg uniek, liep m ook helemaal af. En of ik ff gas geven kon met een knal uit uitlaat tot gevolg. :P of ik niet vaak van de weg werd geplukt, niet in mijn omgeving nee. Wel vaker in de randstad.

• MAX3400

MAX3400

#kraakbendes

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat. Standaard. Ze gebruiken anpr in die regio en krijgen melding uit meldkamer als er een potentieel verdacht voertuig daar rijdt. In dit geval een RS4 dus.

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:22
Doe vooral zelf niet waarvan je een ander beschuldigd. Als je vindt dat iemand teveel op de man speelt, maak dan een topic report aan, in plaats van zelf ook op de man te spelen.

[ Voor 104% gewijzigd door deepbass909 op 17-11-2017 18:48 ]

• FastFred
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:21:
[...]

Ja dat. Standaard. Ze gebruiken anpr in die regio en krijgen melding uit meldkamer als er een potentieel verdacht voertuig daar rijdt. In dit geval een RS4 dus.
ANPR checked toch alleen op belastingachterstand, verzekerd ja/nee, gestolen ja/nee, openstaande boetes ja/nee ?

• MAX3400

MAX3400

FastFred schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:58:
[...]

ANPR checked toch alleen op belastingachterstand, verzekerd ja/nee, gestolen ja/nee, openstaande boetes ja/nee ?
Dan ga je ervanuit dat een RS4 met kloppend kenteken rondrijd in de buurt van Utrecht... Aanname maar dat is hoooogst onwaarschijnlijk :+

Dus even meenemen, chassisnummer controleren en klaar.

• FastFred
@MAX3400 ja, maar ANPR hebben ze tegenwoordig ook gewoon in de politieauto's zitten dacht ik. Dan zien ze toch gauw genoeg dat die auto gewoon klopt, hoeven ze je ook niet te stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:01:
@MAX3400 ja, maar ANPR hebben ze tegenwoordig ook gewoon in de politieauto's zitten dacht ik. Dan zien ze toch gauw genoeg dat die auto gewoon klopt, hoeven ze je ook niet te stoppen.
Bestuurderscheck. Het kan gestolen zijn zonder dat ik het zelf weet ofzo.

• schumi1986
De reden dat ik hier kom is alleen omdat jism update's inc. (schuine)foto's post van een geweldige youngtimer.

Maar om de een of andere reden zijn er hier users die een soort van topic warning krijgen als jism iets post en het is dan een soort wedstrijd om de berichten van jism zo snel mogelijk tot de grond af te branden.

Wees blij dat jism hier leuke verslagen met foto's post, de rest van de berichten gaan alleen over updates van het mmi.

Zonder jism zou het audi topic ergens ver onderaan de pagina staan en zouden die enkele audi rijders het topic steeds moeten zoeken om in het topic te vragen waarom het mmi in een audi zo rete traag is.

Korte versie : respecteer een ander, daar wordt de wereld beter van ;)

Verwijderd

Topicstarter
royhoi schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:15:
[...]

Met standaard vermogen gaan die bakken al na 80.000km aan snot :) Frictieplaten houden het gewoon niet. Audi heeft voor de RS6 c5 een ZF 5HP24A bak gebruikt. Volgens ZF kan er door een 5HP24A niet meer dan 440Nm. Standaard doen ze al 560Nm ;w ZF had ook een 5HP30 maar die paste niet onder de auto door de turbos :9

Je kan de bak wel upgraden en dan kan er echt wel serieus vermogen doorheen alleen weet je dan nooit voor hoelang.

Als ik weer een RS6 c5 neem is het er 100% een met handbak vond de automaat afbreuk doen aan de auto.

[afbeelding]
Terugkomend hierop, ik hoor verhalen van mensen die om de 10.000km de bak flushen. Heeft dat uberhaubt zin ?

Heb de originele airbox weer teruggeplaatst in de auto. Is voor de koper van de complete motor. De AEM intake kit gaat vandaag de deur uit.

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-11 12:35
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:32:
[...]

Terugkomend hierop, ik hoor verhalen van mensen die om de 10.000km de bak flushen. Heeft dat uberhaubt zin ?

Heb de originele airbox weer teruggeplaatst in de auto. Is voor de koper van de complete motor. De AEM intake kit gaat vandaag de deur uit.
Bak flushen zou ik altijd afraden, doe dan gewoon een oliewissel met nieuwe filter dat is altijd beter.
Maar dan nog is 10.000 wel snel niet?

It's All In The "Mix"

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, steek jij 225k in een auto die op moment dat je ermee wegrijdt al een kwart in waarde is gezakt? :+

Voor amper 25k is 900PK met een RS4 ook haalbaar.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

schumi1986 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:06:
De reden dat ik hier kom is alleen omdat jism update's inc. (schuine)foto's post van een geweldige youngtimer.

Maar om de een of andere reden zijn er hier users die een soort van topic warning krijgen als jism iets post en het is dan een soort wedstrijd om de berichten van jism zo snel mogelijk tot de grond af te branden.

Wees blij dat jism hier leuke verslagen met foto's post, de rest van de berichten gaan alleen over updates van het mmi.

Zonder jism zou het audi topic ergens ver onderaan de pagina staan en zouden die enkele audi rijders het topic steeds moeten zoeken om in het topic te vragen waarom het mmi in een audi zo rete traag is.

Korte versie : respecteer een ander, daar wordt de wereld beter van ;)
Modbreak:Ik kan mij niet meer dan aansluiten bij het bovenstaande. Ik heb zojuist weer enkele berichten weggehaald die niks met Audi's te maken hadden en puur en alleen op de persoon gericht waren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• royhoi

royhoi

-

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:32:
[...]

Naar mijn idee niet.

K

• royhoi

royhoi

-

Wis hem nu wel weer een beetje ;(

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/i1l4nv5lvdaa0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hkz3j7rczbq2s.jpg

K

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het ook al een raar bericht. Iedere 10k verversen (in mijn geval uitbesteden) tikt toch aan op jaarbasis. Automaatbakken hebben nu eenmaal een beperkte lifespan, meer of minder verversen maakt ook niet uit. Het zit 'm eerder in het netjes warm laten rijden eerst voordat je planken gaat.

Ik ga volgende week op pad, het bezichtigen van 3 x RS6's. Heb iemand bij me die 2 RS6's heeft gereden en de auto's inmiddels van binnen en buiten kan dromen. Vooral de bak is een speerpunt.
Nette bak man. Gewoon helemaal compleet ook. Aan zo'n auto hoef je nooit meer wat te doen qua optisch. Hij is gewoon af hier.

Edit: hoe is / was het geluid in een RS6? Ik weet dat mijn RS4 een heel lullig subwoofertje achter het schot verborgen had in een stuk plastic behuizing. Is dat ook met deze auto's zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qB31T6dh2Jlgck93y6o41ftj/full.jpg

Dit was uit alle kosten die ik had nagenoeg de 'beste' upgrade in de hele auto voor mijn gevoel. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2017 19:42 ]

• royhoi

royhoi

-

Geluid is oke maar verwacht geen wonderen. Mijn 99' A8 klinkt veel beter.

Had de radio niet vaak aan trouwens 😇

[ Voor 25% gewijzigd door royhoi op 17-11-2017 19:52 ]

K

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11 21:03
royhoi schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:52:
Geluid is oke maar verwacht geen wonderen. Mijn 99' A8 klinkt veel beter.

Had de radio niet vaak aan trouwens 😇
Zat er toen der tijd niet een geavanceerd Bose concert system in (overal waar je keek zag je wel een speaker zitten)? Althans, wij (lees: m'n vader) hebben die wagen vroeger ook gehad en dat geluid was op elk gebied gewoon wow, gewoon typisch A8: tot het uiterste op vrijwel elk gebied.
Hoewel deze wagen ingeruild werd voor een 745i (i know i know, maar ik woonde thuis en was allang blij passagier bij papa te mogen zijn toen der tijd) 2003 met ook een Bose systeem, met dat geluid aan kon je wel de motor uitzetten want je stuiterde wel naar bestemming :D

• royhoi

royhoi

-

Mijn A8 heeft idd Bose net als de RS6, systemen zijn wel anders. Heb zelf een facelift a8 en ben zeer tevreden met de audio. Heeft ook 2 woofers in de hoedeplank zitten en dat heeft de RS6 bijvoorbeeld niet. Heb ook een s4 b6 met bose en dat klinkt dan weer ruk :') Maar ben verre van een audiofiel dus mijn mening in deze zegt niet zo veel :9

K

Verwijderd

Topicstarter
Je mag voor een RS uitvoering in die tijd het meest premium aan geluid verwachten denk ik zo. Ik kom verschillende foto's tegen van een enkele of dubbele subwoofer voor de RS6. Exact dezelfde (en lullige) woofer die ook in een RS4 zat. Het biedt totaal geen fatsoenlijke bass dan behalve als je achterin zit.

Maar ja het is zoals m'n rs4; ook hier zit een Bose set in met 4 speakers + 2 tweeters + 1 x sub maar alles draait op 2 ohm ipv gebruikelijke 4 ohm, en de versterker voegt erbovenop nog eens electrische signalen aan het geluid toe. Als ik de afmetingen van het luikje achterin van een RS6 bekijk dan past de sub natuurlijk niet in die van een RS6. Geeft niet; kan de set nog steeds kwijt voor 375 euro aan een S4/RS4 eigenaar.

Edit: Koets + deuren in 1 keer verkocht. Komen ze vrijdag ophalen. Zo goed als af van de auto, en meer ervoor gevangen als dat ik in m'n vraagprijs had staan verkoop gehele auto. Had meer gekund, maar dit is beter zo. Gelijk van de auto binnen een week af en toch meer ontvangen dan m'n vraagprijs. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2017 15:25 ]

• Flipside22
Kunnen ze weer een gestolen RS4 omkatten ...

Verwijderd

Topicstarter
Flipside22 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:32:
Kunnen ze weer een gestolen RS4 omkatten ...
Ja, de etniciteit is allemaal ... u know :+

Neen de ene partij is een zweed die blijkbaar een shop heeft hierin en voor zichzelf en bestaande klanten onderdelen inkoopt. De ander is een duitser die met een S4 avant staat maar toch liever een volledige RS4 heeft en hier ook naar betalen wil.

Ik mats 'm nog ook met de verkoopsprijs maar schijt. Ik ben in een paar dagen van heel de auto af en ik hou er meer dan de vraagprijs aan over met aftrek kosten demontage. :Y)

De handbak blijft overigens achterwege. Leuk voor conversie van automaat naar handbak in een RS6. Gelijk laten revisreren en een langere overbrenging (6de versnelling) in laten bouwen. Dan heb je straks een RS6 die een Vmax van 360kmph kan halen. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2017 16:46 ]

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag bij Autoparts Veghel geweest, de beroemde Audi hallen. Ze hadden een open dag samen met een S3/TT RS meeting waarbij ze ook de heilige rallye hal hadden geopend. _O_ Had ze al eens bij ELE voorbij zien komen, die maken voort ook Urquattro Rallye monsters. :9

Eerst eens een rondje over het terrein:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.15.29-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.16.19-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.28.17-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.27.57-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.25.58-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.25.50-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.30.02-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.33.19-Medium.jpg
De quattro hal _O_
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.17.10-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.19.14-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.17.21-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.18.35-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.22.04-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-16.01.50-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.59.50-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.34.06-Medium.jpg
Een magazijn daar waar je bang van wordt:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.41.03-Medium-e1511107362972.jpg
Binnen in de ontvangstruimte stond een Engelse RS6 die van diefstal afkomstig was, gestript en gevonden met blok achterin:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.42.13-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.41.56-Medium.jpg
Opgebouwd met onderdelen die ze kopen van Audi Duitsland, in dit geval 2 testauto's die na het testen gesloopt worden door Audi en dan in partijen verkocht worden, 1 had zijn complete neus afgestaan, de ander een deur. De linkerachterflank is verkocht voor een schadeauto mee op te knappen.

Erg indrukwekkend wat ze allemaal hebben, opkopen en doen. Echt mooi. :)

Nog wat foto's van auto's buiten:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.11.31-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.13.47-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.14.13-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.52.59-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.53.46-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-15.54.56-Medium.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag al wat op insta voorbij komen ja. Heel erg vet!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Erg mooi om gezien te hebben, heel veel mooi spul ook. :) Ben de laatste jaren niet zo van de meest vanwege het volk en de kwaliteit van de auto's, of beter gezegd het gebrek eraan. :/ Nu ook erg mooi dat deze kans zich voor deed, normaal kom je niet zomaar binnen. :9

• Famous

Famous

R 400+

Dat is dezelfde RS6 als waar ik bij was tijdens het banken, had hier filmpje(s) geplaatst en foto’s.

Moest eigenlijk al hoger zitten qua vermogen maar bleef op 780pk zitten.
De wrap die erop zit is trouwens niet om over naar huis te schrijven.

Denk trouwens wel dat het een oude post is want hij zou met de turbo upgrades en de nieuwe tuning naar het buitenland gaan (inclusief een S1 met 450pk).

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Joopieboy schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:49:
Erg mooi om gezien te hebben, heel veel mooi spul ook. :) Ben de laatste jaren niet zo van de meest vanwege het volk en de kwaliteit van de auto's, of beter gezegd het gebrek eraan. :/ Nu ook erg mooi dat deze kans zich voor deed, normaal kom je niet zomaar binnen. :9
Jazeker, mooie plek! Ik laat daar altijd mijn auto doen en elke keer zie ik die dikke V8 in de showroom liggen :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lijkt mij idd een goed en betrouwbaar adres voor onderhoud en alles. :)

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Joopieboy schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:04:
Lijkt mij idd een goed en betrouwbaar adres voor onderhoud en alles. :)
Ja zeker, niet alles glanst bij de balie, maar wel vakkundige monteurs en geen gezeik achteraf. En dat vind ik het belangrijkste.

• Rainesh
Vandaag samen met een goede vriend weer druk bezig geweest. Er kan altijd van alles geretrofit worden! Dus dat gaan we dan ook doen toch :)
Wat hebben we gedaan:

- Rechter lock schakelaar bij geplaatst. Van een UK wagen een facelift schakelaar gekocht, zodat de ledjes ook wit zijn zoals origineel links. Kabelboompje gemaakt, getaped, gesoldeerd en aangesloten. Werkt perfect! Vrouw ook weer blij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CMZX7USgJF6CnpZRIUquII0w/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OFgCtaoaVDpYZro18typkSgP/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dJd3VOCRWlHzGiWoWgSz8a05/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nNQFSV4wt29SAo7bpRCQigmL/full.jpg

- Dimmende buitenspiegel(s) aangesloten. Omdat ik af-fabriek een dimmende binnenspiegel heb, heb ik ook ondersteuning voor dimmende buitenspiegels. Ik had al eerder elektrisch inklapbaar, verwarmbaar, side assist en dimmend geplaatst. Alleen het dimmende gedeelte moest ik nog aansluiten.

Dit was toch een aardig klusje! Hemel verlichting eruit, A-stijlen eraf, dorpelpanelen bij voetenruimte links/rechts voor eruit. Kabels doortrekken vanaf binnenspiegel naar de deurstekkers vooraan en dan aansluiten. Vanaf de deuren naar contra-deurstekker had ik af-fabriek al erin zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SBiR0ramx8C7qikCJramFfSn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hLaBad1ujMNnXDWva4vSJoQ7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CFxFZ9oNqQ0qbi9897b4iu8L/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DHRWOrgFIWSeC5Y0lxnnUcrV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lJeUfzavwNuMiGt9gPspY2gZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k9uY9oKahea3HbSoPAkMTQSJ/full.jpg

Nu nog rechter zijspiegel glas zoeken, want sinds de facelift zijn beide spiegels dimmend te krijgen. Alleen het stukje glas is behoorlijk duur...259 euro ex btw!

Volgende mods? Te veel om op te noemen

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zijn toch wel hele gave dingen om te doen. _O_ Hoe kom je op die ideeën? :P

• Rainesh
Joopieboy schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:54:
Ik ken de auto's door en door, dus weet wat er allemaal bij kan en wat beetje betaalbaar is :)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Joopieboy schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:54:
Dat is nou net het leuke aan de gehele VAG groep, bijna alles kan geretrofit worden. :D
soms zijn de prijzen wel om achterover te vallen maar toch, het is mogelijk.

Vooral russen zijn gekken op dit gebied.

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 19-11-2017 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Joopieboy schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:49:
Ik ben er 1 x geweest. Auto af laten slepen toen ik met een probleem zat waar we beide niet uitkwamen. Coen donkers (das veghel parts eigenlijk) had de auto binnen een half uur al gediagnoseerd en kwam tot de conclusie dat de brandstofpomp gaar was. Toen viel me gelijk al op dat ze niet zomaar een garage of werkplaats zijn, maar best exclusieve motoren daar reviseren en verkopen zoal.

Ze liggen iets te ver voor mij om de auto daar in onderhoud te hebben gehad, maar wel 1 van de betere audi specialisten in NL inderdaad. Overal worden ze ook aanbevolen.

Ik heb het grootste reeds aan 2 partijen van de auto verkocht. Dinsdag is het zover. Morgen even alles bij elkaar verzamelen, waaronder ook de papieren. Technisch gaat het ding op export (Koets/Deuren/Alles) en dat moet afgemeld worden. Verzekering heb ik ook al voor dinsdag stopgezet.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@Rainesh Het retrofitten van Virtual Cockpit in een Q2 is dat nog een beetje te doen qua werk en prijs? Ik zie zat leuke modellen staan maar bijna geen enkele heeft VC..... :S

• Rainesh
Gunner schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:43:
@Rainesh Het retrofitten van Virtual Cockpit in een Q2 is dat nog een beetje te doen qua werk en prijs? Ik zie zat leuke modellen staan maar bijna geen enkele heeft VC..... :S
Het kan prima, maar je hebt MMI Plus voor nodig....anders doet VC het niet :(

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rainesh schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:45:
[...]

Het kan prima, maar je hebt MMI Plus voor nodig....anders doet VC het niet :(
Oh ja, dat is inderdaad zo. Daar zeurde de audi configurator ook altijd over :+

Pagina: 1 ... 58 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.