Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

LopendeVogel schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:22:
[...]

Pfff laat mij nou gewoon mee praten en zeg gewoon dat ik gelijk heb met: de benzine filter zit onder de auto en de benzine pomp onder de achterbank. _/-\o_
Leer je alleen maar van toch :)
Komen allemaal vanuit het onwetende :Y

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

Pfffft wat een gedoe zeg ik heb mn tank gewoon achterin staan :+

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/kqjt59upfcjg1.jpg

K

• Famous

Famous

R 400+

royhoi schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:26:
Pfffft wat een gedoe zeg ik heb mn tank gewoon achterin staan :+

[afbeelding]
Zoveel vragen..
Why? :+

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:10
@Famous #becauseracecar

ja hoor, probeer ik eens modern te doen met hashtags, is t.net nog niet zo ver

[ Voor 65% gewijzigd door FastFred op 27-10-2017 21:44 ]

• royhoi

royhoi

-

Scheelt nogal wat gewicht en rij op ethanol dus wil gewoon in de tank kunnen kijken. Voor de rest is het allemaal kut :9

K

Verwijderd

Topicstarter
Actieradius van 20km? :+

• royhoi

royhoi

-

Gaat 50 liter in dus kom wel wat verder 😝

K

• Famous

Famous

R 400+

royhoi schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:49:
[...]

Scheelt nogal wat gewicht en rij op ethanol dus wil gewoon in de tank kunnen kijken. Voor de rest is het allemaal kut :9
Ik ben sceptisch, specs? :+

Als je dragraces doet ala, maar in het verkeer de tank zo in je kofferbak..

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:33
@Verwijderd

https://m.facebook.com/st...566673&id=367621829951105

Toch een keer naar JD? :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• royhoi

royhoi

-

Famous schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:10:
[...]

Ik ben sceptisch, specs? :+

Als je dragraces doet ala, maar in het verkeer de tank zo in je kofferbak..
709pk 770Nm @ 1350kg
Veiligheid is relatief in zo'n apparaat :+
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/09ef3tvvyzi3i.jpg

K

Verwijderd

Topicstarter
Kan ... Maar er zal niet veel winst aan plakken verder. Ik zit nu naar schatting op 460PK. Er zit al een remap van Sportec op. Die bracht hun eigen uitvoering van de RS4 B5 uit terug in de tijd. 630nm klinkt heel leuk maar op een standaard RS4 koppeling brand je daar zo doorheen. Ik heb nu een sachs set goed voor 600nm. En dat grenst er echt tegenaan denk ik.

We zijn toch nog met optiek bezig ipv motorisch. Ding heeft bijna 4 ton op de teller staan man. :+

Check die boost @ 1:00 :D _/-\o_ Kaess is een koning.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2017 22:44 ]

• Famous

Famous

R 400+

Ach, JD..
ik zal het bijna oplichting noemen. Kan er geen goed woord overzeggen!

@royhoi zal ik anders mijn mond houden? Hihi!
Filmpjes? Meer info? Me like!

• royhoi

royhoi

-

Famous schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:25:
[...]

Ach, JD..

Heb al mn filmpjes hier op YouTube staan. YouTube: Audi S2 Avant

Voor de rest gewoon grote turbo en veel boost :) Rij nu op 2.3bar gelimiteerd op de injectoren. Van de winter misschien wat aanpassingen doen en kijken of hij naar de 2.8/3bar wil :*)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/sbhfxsmhk1gmo.jpg

K

• Famous

Famous

R 400+

royhoi schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:44:
[...]

Heb al mn filmpjes hier op YouTube staan. YouTube: Audi S2 Avant

Voor de rest gewoon grote turbo en veel boost :) Rij nu op 2.3bar gelimiteerd op de injectoren. Van de winter misschien wat aanpassingen doen en kijken of hij naar de 2.8/3bar wil :*)

[afbeelding]
Welke turbo heb je erop zitten?
Zit met de Golf nu op 1,55 bar. :+

Ik zit hier helaas al aan de max door de stock DSG, kan meer uit (zeker nm).
Tot 180km/u vind ik het al een kanon, maar jij hebt zowat dubbel vermogen met 100kg minder :o :o :o

Zal zo even de filmpjes bekijken, gaaf!

Edit; weet je je top? En durf je het te halen?

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 27-10-2017 22:53 ]

• royhoi

royhoi

-

Thanks! Ik heb een Precision 6262 ball bearing met billet compressor wheel. Vergelijkbaar met Garrett GTX35

K

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11 21:03
royhoi schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:22:
[...]

709pk 770Nm @ 1350kg
Veiligheid is relatief in zo'n apparaat :+
[afbeelding]
edit: Ah, duidelijk niet allemaal hahaha

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 27-10-2017 23:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo, dit is maar eens pijnlijk duidelijk waarom je auto gewoon top in orde moet zijn als je hard gaat rijden.

De hele auto loopt te stuiteren op de snelweg, en blijkbaar kan het niet voldoende remkracht meer opbouwen waarop geadviseerd wordt de handrem maar te gebruiken.

@royhoi hoe krijg je het voor elkaar de drivetrain niet kapot te trekken? :P

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:48
[...]

Ach, JD..

Is Vagtechniek wel okay volgens jou?

• InFamous
  • Laatst online: 19:45

InFamous

excommunicado

Helaas een tijdje afwezig geweest in dit topic.
Vier weken geleden is de motor van de A4 B7 helaas kapot gelopen met 265K op de teller, waardoor ik deze vroegtijdig heb kunnen afschrijven. :(

Gelukkig heb ik er iets moois voor teruggekregen, inmiddels dus weer in het bezit van een nieuwe tweedehands A4 uit 2011 met 120K gelopen en mag ik mij weer melden in dit topic *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CrVvIhlcYyv78P9E6MXdqgv2/thumb.jpg

Motorisch:
3.0TDI S-tronic Quattro 220KW/300PK/600nm B&B getuned

Opties:
B&O audi
Audi side assist
Electrisch verstelbare voor stoelen met memory functie
Voor en achter stoel verwarming
Licht/regen sensor
Privacy glass
Grootlicht assistent
MMI 3G high met HDD
Electrische kofferklep
Licht pakket
Parkassist met achteruitrijcamera

Formerly known as Ragdoll

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-11 12:32
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:09:
Zo, dit is maar eens pijnlijk duidelijk waarom je auto gewoon top in orde moet zijn als je hard gaat rijden.
Dat is dus gewoon een pijnlijk duidelijk voorbeeld hoe achterlijk je wel niet bent als je zo hard denkt te moeten rijden.

Beetje als een malloot zo hard mogelijk proberen te rijden en een nietswetende en onschuldig persoon dood rijden of levenslang invalide maken.

Nee je hebt gelijk, dat moet je alleen doen als je auto tip top in orde is d:)b

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

De hele auto loopt te stuiteren op de snelweg, en blijkbaar kan het niet voldoende remkracht meer opbouwen waarop geadviseerd wordt de handrem maar te gebruiken.

[video]
Wat nog stoerder is, is dat ze passagiers airbag uitschakelen :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• GioStyle
13 november gaat mijn A1 eindelijk naar Vagtechniek voor een kuurtje. *O*

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:09:
[...]

Dat is dus gewoon een pijnlijk duidelijk voorbeeld hoe achterlijk je wel niet bent als je zo hard denkt te moeten rijden.

Beetje als een malloot zo hard mogelijk proberen te rijden en een nietswetende en onschuldig persoon dood rijden of levenslang invalide maken.

Nee je hebt gelijk, dat moet je alleen doen als je auto tip top in orde is d:)b
Als zijn auto technisch in orde was, had ie tijdig kunnen stoppen. Dat was mijn punt. Hij brengt door zijn actie en slecht onderhouden auto (stuiterende schokbrekers, motorstoring en falende remmen) andere mensen in (levens)gevaar. Niet alleen zichzelf, z'n passagiers, maar ook de mensen op wie die bovenop klapte. Door dat soort grapjes hou je dus een whiplash over.

Mijn auto had in zo'n situatie (cliche, ik weet het) 3x kunnen stoppen. Iedereen rijdt wel eens harder dan toegestaan. Echter als je dat risico al neemt zorg dan dat de technische staat van je voertuig dat ook bij kan houden. Dus ook tijdig kunnen stoppen. Het aantrekken van de handrem is al helemaal debiel, hierdoor blokkeren je wielen van achteren en wordt je remweg nog langer.
azz_kikr schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:27:
[...]

Wat nog stoerder is, is dat ze passagiers airbag uitschakelen :D
Ik zou niet weten of dat wel of niet bewust was geweest. De klap van aanrijding zorgde in ieder geval niet dat de bestuurder naar voren klapte met z'n gezicht in de airbag.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2017 17:37 ]

• NeutraleTeun
Er kan altijd een storing of falen optreden.
Dus dat is geen rechtvaardiging dat je met een goede auto, of jouw auto ( :O) wel hard zou moeten/mogen/kunnen rijden.

Het gaat 100x goed en deze video bv laat zien dat het ook gewoon een keer goed fout kan gaan. Veel plezier met die nasleep.
Ga dan lekker naar een circuit.

[ Voor 23% gewijzigd door NeutraleTeun op 30-10-2017 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:39:
Er kan altijd een storing of falen optreden.
Dus dat is geen rechtvaardiging dat je met een goede auto, of jouw auto ( :O) wel hard zou moeten/mogen/kunnen rijden.
Ik zie 3 punten op waarop deze hele video al misgaat. Onderhoud. Tis mooi dat je 200+ kunt rijden met een golf, maar ik ken weinig golfjes die daadwerkelijk tijdig kunnen stoppen met die snelheid.

Het kan brake-fading zijn, het kan remvloeistof dat er al meer dan een jaar in zit en tot aan bruin aan toe eruit ziet, of de pads / blokjes zijn gewoon gaar, of onderbemeten voor de snelheid + extra gewicht (3 man). Ja dan krijg je dat je niet meer optijd kunt stoppen, en domweg inboort op je voorligger.

Hij had nog pompend kunnen remmen, intrappen en weer loslaten, intrappen, hiermee bouw je namelijk remdruk op. De snelheid waarmee die de auto naderde was ~ 100kmph. En ik denk dat ie met 50 a 70 tot stilstand kwam. Nog een te hoge snelheid, maar hier zie je hoe in een perfect voorbeeld hoe belangrijk goede remmen zijn.

Ben benieuwd of er ergens nog een artikel over te vinden is, en welke straf de bestuurder heeft gehad.

• NeutraleTeun
Tell Sell had de glazen bollen weer in de aanbieding?

Ik zie alleen een malloot die veels te hard rijdt op een plek die daar niet voor gemaakt is en dat een onschuldige daar de dupe van is.

Over onderhoud kan ik daar niks op uitmaken.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:35:
[...]

Als zijn auto technisch in orde was, had ie tijdig kunnen stoppen. Dat was mijn punt. Hij brengt door zijn actie en slecht onderhouden auto (stuiterende schokbrekers, motorstoring en falende remmen) andere mensen in (levens)gevaar. Niet alleen zichzelf, z'n passagiers, maar ook de mensen op wie die bovenop klapte. Door dat soort grapjes hou je dus een whiplash over.

Mijn auto had in zo'n situatie (cliche, ik weet het) 3x kunnen stoppen. Iedereen rijdt wel eens harder dan toegestaan. Echter als je dat risico al neemt zorg dan dat de technische staat van je voertuig dat ook bij kan houden. Dus ook tijdig kunnen stoppen. Het aantrekken van de handrem is al helemaal debiel, hierdoor blokkeren je wielen van achteren en wordt je remweg nog langer.

[...]

Ik zou niet weten of dat wel of niet bewust was geweest. De klap van aanrijding zorgde in ieder geval niet dat de bestuurder naar voren klapte met z'n gezicht in de airbag.
Moeilijk te zeggen. Het OFF lichtje van de passagiers airbag is aan het branden. Kan enkel uitgeschakeld worden met de sleutel in handschoen.

And andere kant, airbag lichtje op tellers is ook aan het branden :D

Grootste probleem is wel idd onderhoud. Een golfje heeft genoeg stopkracht om 160 relatief snel stil te staan... maar zelfs als zet je keramische lambo schijven erop, met die schokbrekers dat er nu opstaan....sta je 200 km verder nog niet stil. Azo een gebots over de straat....

Btw pompend remmen is wel de slechtste manier van remmen die je kan doen :+ :+ (toch op wagen met ABS), je abs kan harder en sneller pompen dat jij ooit gaat kunnen. Als jij als een malle begint te pompen sta je heel wat trager stil dan je rempedaal gewoon keihard induwen.

Zonder abs heb je helemaal gelijk maar een golf5 heeft wel abs :p

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Volgens mij heeft die vent niet hard genoeg op de rem getrapt want ik zie het ABS-lampje niet knipperen (dat gebeurt toch als ABS activeert?) en ik hoor het systeem ook niet werken (trillend pedaal/stuur). En dat aan de handrem trekken is helemaal het domste wat je kunt doen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt met ABS wel degelijk pompen. Echter de ABS pomp zal je gaan weerhouden dat je verder kunt trappen na een paar keer. Wat ik denk is dat de remvloeistof gewoon gaar is. Dat ontstaat als je het extreem lang onder de auto zitten laat en de boel gewoon aankoekt binnen de leidingen. Ja hij remt, binnen de bebouwde kom ofzo, maar op de snelweg ga je het effect echt merken hoe desastreus dat was.

Z'n snelheid is 140 en met moeite remt ie naar de honderd. Of hij trapt niet hard genoeg of het systeem is gewoon knettergaar en er is nooit een cent aan onderhoud uitgeven. ABS triggert pas zodra je wielen dreigen te blokkeren met remmen, in een slip raakt (ESP) en 'gaat remmen voor je' om de auto weer in balans te krijgen. Ik vind de video gewoon een goed voorbeeled van hoe je je auto NIET moet onderhouden.

M'n auto gaat eerdaags de brug op voor algemene controle. Ik wil de ring er namelijk weer mee op. :) Alles moet gewoon goed zijn.

• GioStyle
Of de bestuurder wil gewoon zijn passagier lozen. :D

• royhoi

royhoi

-

Zo

Aandrijflijn van dit type is super sterk maar die van mij is niet helemaal stock meer hoor. Heb trouwens een dyno run gewonnen op Facebook. Met livestream.. leuk :F

K

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ach nooit verkeerd toch? Als ze maar een 4wd dyno hebben.

Toch wel mooi dat dat oude spul (meestal :+) heel blijft. Mijn broertje heeft een gechipte S2 coupe met ongeveer 260pk en dat vind ik al veel geweld, maar zo'n coupe is ook best wel een rammelbak :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• FastFred
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:15:
Je kunt met ABS wel degelijk pompen.
Het kán wel, maar tijdens iedere slipcursus wordt je toch echt aangeraden om het pedaal gewoon zo hard mogelijk tegen de vloer te trappen en het ABS systeem het werk laten doen, die elektronica kan veel sneller reageren dan dat jij met je voet kunt.

Verwijderd

Topicstarter
royhoi schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:01:
[...]

Aandrijflijn van dit type is super sterk maar die van mij is niet helemaal stock meer hoor. Heb trouwens een dyno run gewonnen op Facebook. Met livestream.. leuk :F
Wat is niet stock? Heb je delen vervangen, verstevigd? Heb je ergens een build log van dat ding ofzo ? :P

Ik denk dat je puur gekozen bent omwille het al bestaande vermogen. Ze gaan geen auto kiezen met 75PK ofzo. :+
FastFred schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:05:
[...]

Het kán wel, maar tijdens iedere slipcursus wordt je toch echt aangeraden om het pedaal gewoon zo hard mogelijk tegen de vloer te trappen en het ABS systeem het werk laten doen, die elektronica kan veel sneller reageren dan dat jij met je voet kunt.
Het gaat om de remdruk. Als jij leidingen hebt in waarin de remvloeistof al voor meerdere jaren in zit zonder te zijn vervangen dan pompt je ABS pomp maar wat rond voordat er wat gaat gebeuren. Daarom in zulke gevallen kan enkele pompjes helpen tot een strakkere remdruk.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2017 11:49 ]

• FastFred
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:46:
Het gaat om de remdruk. Als jij leidingen hebt in waarin de remvloeistof al voor meerdere jaren in zit zonder te zijn vervangen dan pompt je ABS pomp maar wat rond voordat er wat gaat gebeuren. Daarom in zulke gevallen kan enkele pompjes helpen tot een strakkere remdruk.
Reguliere remvloeistof hoort standaard iedere 2 jaar of 90.000km vervangen te worden. Remvloeistof trekt vocht (water) aan. Remvloeistof testen op vochtpercentage is onderdeel van de APK keuring en wordt gewoon afgekeurd op een te hoog vochtpercentage.

Dus die kans is in Nederland heel klein.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-11 14:55

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rijdt iemand hier een Q2 en zo ja, hoe bevalt hij?
(Huidige auto is een A3, Q2 staat op mn lijstje)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:53:
[...]

Reguliere remvloeistof hoort standaard iedere 2 jaar of 90.000km vervangen te worden. Remvloeistof trekt vocht (water) aan. Remvloeistof testen op vochtpercentage is onderdeel van de APK keuring en wordt gewoon afgekeurd op een te hoog vochtpercentage.

Jij kent de garages nog niet die zonder enige steekproef cash accepteren en dat ding gewoon door de APK duwen ongeacht status? Die zijn er nog steeds.

Maar remvloeistof verliest wel degelijk zijn kracht .. je moet steeds harder pedalen voor hetzelfde effect qua remdruk. Daarom is het belangrijk dat inderdaad dit volgens opgaaf wordt ververst.

Werkt octaanbooster? Stel dat ik 98 of 102 tank, en een +10 octane booster erin knikker, heb ik dan effectief 108 of 112 RON? Ik ben zo benieuwd wat dat ding met goede koude lucht zet qua vermogen.

• Rainesh
Mad-Matt schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:02:
Rijdt iemand hier een Q2 en zo ja, hoe bevalt hij?
(Huidige auto is een A3, Q2 staat op mn lijstje)
Prima wagen, wel duur. Vlot en toch zuinig

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ehm, volgens mij is de remvloeistof geen eis bij de APK, zolang je maar door de remproef komt :p

Vaak bu'j te bang!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rainesh schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:05:
[...]

Prima wagen, wel duur. Vlot en toch zuinig
Audi = duur ;)
En het is een mode-wagen, die zijn sowieso duur.
Schrok me ook kapot van de T-Roc toen ik hem een beetje had opgetuigd.

Kan jij ook wat vertellen over de standaard vering vs. S-line vering met een A3 (8V)?
Proefrit is leuk en kan je wel wat voelen, maar gaat mij meer om het langere gebruik.
(Ben m'n huidige s-vering echt gruwelijk zat)

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-11 21:57
[...]

Remvloeistof testen op vochtpercentage is onderdeel van de APK keuring en wordt gewoon afgekeurd op een te hoog vochtpercentage.
De garage waar dat tijdens APK wordt gecontroleerd ben ik nog niet tegengekomen.
Wel de remtest, maar daar kom je relatief snel doorheen.

Verwijderd

Topicstarter
stefspee schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:40:
[...]

De garage waar dat tijdens APK wordt gecontroleerd ben ik nog niet tegengekomen.
Wel de remtest, maar daar kom je relatief snel doorheen.
Nu je het zegt... bij mij is dat ook nooit gechecked. We vervangde het wel ieder jaar zelfs ipv 2 jaren.

• Rainesh
Mad-Matt schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:36:
[...]

Audi = duur ;)
En het is een mode-wagen, die zijn sowieso duur.
Schrok me ook kapot van de T-Roc toen ik hem een beetje had opgetuigd.

Kan jij ook wat vertellen over de standaard vering vs. S-line vering met een A3 (8V)?
Proefrit is leuk en kan je wel wat voelen, maar gaat mij meer om het langere gebruik.
(Ben m'n huidige s-vering echt gruwelijk zat)
Zover ik weet is het minder hard dan die van de A3 8V....die is inderdaad knetterhard. En dan wil ik nog later 19inch eronder :p

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

18" vind ik al hopeloos.
Op asfalt is het HEERLIJK! In de beklinkerde straten van een woonwijk echt een hel.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hoeveel kilometers maak je nu in een woonwijk? Waarschijnlijk rijd je toch 99% van de kilometers op asfalt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-11 12:35

It's All In The "Mix"

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-11 16:47

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ik mag mij nu ook officieel aanmelden in dit topic! Zojuist de handtekening gezet bij een autozaak voor een Audi A3 sportback 2.0 FSI AMBIENTE PRO LINE,bouwjaar 2005.

Heerlijke auto om in te rijden!

Nu snel ophalen

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FMMyNZsstf3RuI6AilJDFdbx/full.jpg

9 laps gedaan, verdeeld over 2 dagen. We hebben wat beschamende acties uitgehaald op de ring daar ... _O- dat stuk in die bocht waar de 'meeste' lui bovenaan die heuvel staan, we hadden er eentje bij die z'n reet uit het raam stak. :D _O-

Op de heenweg nurburgring bijna crash.. kutzooi. Ik was aan het rijden en wou iets pakken nabij m'n versnellingspook. Voor ik het wist voelde ik m'n rechtervoorwiel in het gras zitten en toen ik keek zag ik een paal naderen. Direct stuur naar links... blijft m'n rechterachterwiel haken tussen gras en asfalt in, hierdoor breek ik achter gewoon uit (met de nodige schade aan binnenzijde velg). Ik schiet de andere kant van de weg op, stuur weer bij & rem als de tering, ABS grijpt in en voila.. alles in orde weer.

Mag een beetje van geluk spreken dat er geen verkeer aan de andere kant van de weg zat. Moet wel zeggen dat de veiligheidsfeatures in die auto echt bizar goed zijn. Dit is de eerste keer dat ik er gebruik van had moeten maken.

Bij de laatste 3 laps heb ik naast 102 brandstof ook een flesje 10+ octaan booster op een halve tank gegooid. Man wat een power... :D Het was heel erg vet, en vanaf nu wil ik ook iedere maand een weekendje gaan. Gewoon alles van je afrijden, hoofd helemaal leeg weer.

Echt time attack niet gedaan. Zaterdag was wel goed weer maar vrij druk op de baan met ~ 90 voertuigen. 5x geweest. Zondag regende het. Bepaalde bochten waren echt glad. 4x geweest. 1x een crash nog gespot, ik had m'n telefoon op binnenspiegel geplakt met wat elastiekjes en zo een rit gefilmd:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-Y6B4f1lWV4]

Ik moet de auto verhogen (voor) omdat op te horen is dat de band de binnenkant van de wielkast raakt. (Skippen naar 10:39) Dat is niet zo gek gezien de auto nog op de positie van de vorige velgen stond.

De ring is wel duurder geworden, 30 euro per lap zowat. Het eten bij het cafe naast de ring is een beetje een afrader (eerder vette hap ipv gezond).

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rij eens door man, die Multipla zit in je nek :P

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:43:
Rij eens door man, die Multipla zit in je nek :P
Ook al hoe graag ik het wou, ik doe het maar liever niet. Een crash kost ontzettend veel geld, en ik heb daar echt geen zin in. Gewoon die baan rustig betreden, rechts plakken als er verkeer aankomt, niks speciaals doen verder. Scheet 'm al dat m'n velg niet ernstig kapot zou zijn. :P De baan was nog nat / vochtig van de regen op de ochtend. 2 bochten waar ik al weg aan het slippen was.

Maar zo'n dagje als dit is echt een aanrader. d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 19:47 ]

• Famous

Famous

R 400+

9x geweest, 3x tanken? :+

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:47:
[...]

Ook al hoe graag ik het wou, ik doe het maar liever niet. Een crash kost ontzettend veel geld, en ik heb daar echt geen zin in. Gewoon die baan rustig betreden, rechts plakken als er verkeer aankomt, niks speciaals doen verder. Scheet 'm al dat m'n velg niet ernstig kapot zou zijn. :P De baan was nog nat / vochtig van de regen op de ochtend. 2 bochten waar ik al weg aan het slippen was.

Maar zo'n dagje als dit is echt een aanrader. d:)b
Verstandig. Niet gek laten maken door andere. Langzaam opbouwen en je wordt vanzelf sneller. _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Denk 2x :P

Tweede dag waren het 4 rondes, helemaal afgevuld met 102. Na de vierde ronde was er een kwart over. Dus ik schat zo'n 40 liter brandstof verstookt die dag :P
Tylen schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:18:
[...]

Verstandig. Niet gek laten maken door andere. Langzaam opbouwen en je wordt vanzelf sneller. _/-\o_
Geheel logisch toch? Weet je wat het crashen daar kost? :D Je hebt echt de meest verschrikkelijke terugrit ooit volgens mij. :P Het schijnt dat de staff van Nurburgring o.a een time attack heeft verboden voor toeristenfahrt.

Ze willen de tijd gebonden races daar niet meer hebben als het met name druk is. Hier ontstaan ook de ongelukken van volgens mij.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2017 23:10 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Voor jou en mij logisch. Maar je wilt niet weten hoeveel gasten over the limit gaat tijdens hun trackdays. Ik heb jaren les gegeven op circuits (weliswaar op 2 wielen maar dat veranderd niet zoveel) en er zijn er altijd die focussen op tijden ipv safe en goed leren rijden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:54
Hallo,

Ik sta op het punt een Audi A4 Avant BJ 2016 te kopen met MMI+. Deze is jammer genoeg niet af-fabriek uitgerust met DAB+ en dat vind ik wel heel jammer. Retrofitten is blijkbaar ook niet mogelijk? Nu zegt de verkoper dat hij dit niet echt mist omdat hij steeds gebruik maakte van de online stream dienst zoals Spotify en Webradio. Ik kan hierover eigenlijk niet zoveel informatie vinden. Daarom heb ik enkele vraagjes:

- Blijkbaar moet je smartphone verbonden zijn met de MMI+ om Webradio mogelijk te maken. Wanneer ik eenmaal een radiostation via de app heb aangeduid, onthoudt hij dit dan, en begint hij dan steeds die webradio af te spelen wanneer je in de auto komt, of moet je de app altijd eerst manueel opstarten? Hoe snel begint hij dan muziek af te spelen?

- Ik heb eens in de Demo modus gekeken van de Audi MMI Connect app, en veel regionale zenders staan er toch niet in, Zo staat MNM er niet bij, Q-Music wel, maar staat logo bij dat dit niet af te spelen is op de MMI etc. Of is dit in de volledige versie wel mogelijk?

- Wanneer je dan eindelijk aan het streamen bent, welke data gebruikt hij dan? Van je smartphone, of de data waarvoor je jaarlijks betaald bij Audi Connect?

Bedankt!

• Rainesh
Yargo schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:18:
Hallo,

Ik sta op het punt een Audi A4 Avant BJ 2016 te kopen met MMI+. Deze is jammer genoeg niet af-fabriek uitgerust met DAB+ en dat vind ik wel heel jammer. Retrofitten is blijkbaar ook niet mogelijk? Nu zegt de verkoper dat hij dit niet echt mist omdat hij steeds gebruik maakte van de online stream dienst zoals Spotify en Webradio. Ik kan hierover eigenlijk niet zoveel informatie vinden. Daarom heb ik enkele vraagjes:

- Blijkbaar moet je smartphone verbonden zijn met de MMI+ om Webradio mogelijk te maken. Wanneer ik eenmaal een radiostation via de app heb aangeduid, onthoudt hij dit dan, en begint hij dan steeds die webradio af te spelen wanneer je in de auto komt, of moet je de app altijd eerst manueel opstarten? Hoe snel begint hij dan muziek af te spelen?

- Ik heb eens in de Demo modus gekeken van de Audi MMI Connect app, en veel regionale zenders staan er toch niet in, Zo staat MNM er niet bij, Q-Music wel, maar staat logo bij dat dit niet af te spelen is op de MMI etc. Of is dit in de volledige versie wel mogelijk?

- Wanneer je dan eindelijk aan het streamen bent, welke data gebruikt hij dan? Van je smartphone, of de data waarvoor je jaarlijks betaald bij Audi Connect?

Bedankt!
MMI Connect App is waardeloos. Ik gebruik het nooit. DAB+ retrofitten is inderdaad niet mogelijk bij de nieuwere modellen. Ik stream gewoon vanaf mijn telefoon en die is met bluetooth verbonden. Prima geluidskwaliteit en dataverbruik is minimaal.

Verwijderd

Topicstarter
Tylen schreef op woensdag 8 november 2017 @ 07:45:
Voor jou en mij logisch. Maar je wilt niet weten hoeveel gasten over the limit gaat tijdens hun trackdays. Ik heb jaren les gegeven op circuits (weliswaar op 2 wielen maar dat veranderd niet zoveel) en er zijn er altijd die focussen op tijden ipv safe en goed leren rijden.
Ik werd in de eerste paar rondes best grof voor de bocht afgesneden. Daar moet je echt voor waken ook. Sommige rijden echt als drive it like you stole it. :P

Maar als je de ring op gaat, zorg dat je banden, remmen en dat soort zaken gewoon tip top in orde zijn. Remfading heb je op de track ontzettend snel.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 17:38
Tylen schreef op woensdag 8 november 2017 @ 07:45:
Dan geven ze commentaar zoals: Ja maar ik ken het circuit van spel x.
Beseffen vaak niet dat je in het echt niet kunt resetten om het maar zo te zeggen.

En zoals al vaker gezegd, je bent niet alleen. Al ben je nog zo goed, is jouw auto nog zo goed in orde. Er rijden daar 1e klas idioten rond met auto's die bijna uit elkaar vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Deadsy schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:53:
[...]

Dan geven ze commentaar zoals: Ja maar ik ken het circuit van spel x.
Beseffen vaak niet dat je in het echt niet kunt resetten om het maar zo te zeggen.
_O-

Gran turismo met de nurburgring is echt niet IRL te vergelijken. Het enige dat echt is is de track. Maar de baan, de bochten, de heuvels op gevolgd met een bocht, hoe je auto reageert op bepaalde vlakken komt no way overeen met een racegame. Ja Max verstappen traint iedere dag op een simulator, maar die is aangepast en heeft een coureur zoals hij dagelijks nodig. Je ontbijt en slaapt met een training.

Dikke vette onderstuur. Resultaat is dat je op de ring in de vangrail zult klappen hierdoor.
En zoals al vaker gezegd, je bent niet alleen. Al ben je nog zo goed, is jouw auto nog zo goed in orde. Er rijden daar 1e klas idioten rond met auto's die bijna uit elkaar vallen.
Er rijden enorm dure auto's, dat wel. Een enkeling met een slecht onderhouden voertuig. Of van die dingen die in honderd stukken breken zodra ze de vangrail aanraken.

Het komt voor dat je in bochten afgesneden wordt. Je bent nog meer met de ander bezig dan met jezelf.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 17:38
Rijden ook figuren rond met enorm dure auto's die gewoon lachen als ze de bak kapot rijden.
Jaren geleden een video gezien van een Duits stuk tuig (weet zijn naam even niet, maar tuig is de correcte naam).
Had zijn Porsche(dacht ik) kapot gereden en zat er gewoon foto's van te maken en zich kapot te lachen toen ze hem weg sleepten.

Was voor hem gewoon een van de vele auto's die hij heeft.

Of ze een dikke auto hebben of een goedkope Golf. Er zijn altijd mensen die zich geen zak interesseren voor de andere op de weg of het circuit.

[ Voor 15% gewijzigd door Deadsy op 08-11-2017 22:25 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-11 14:29

Arfman

Drome!

Dat is geen onderstuur, dat is olie/koelvloeistof op de baan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Beste Audi rijders,

Zie ook mijn post in het topic 'keuze leaseauto'.

Ik raak een beetje de weg kwijt in alle (dure) Audi opties. Met name MMI of MMI plus icm VC op een A3. Is dit nu een must?
Kan ik op een MMI (geen plus!) ook live traffic krijgen?

• Rainesh
b17b schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:33:
Beste Audi rijders,

Ik raak een beetje de weg kwijt in alle (dure) Audi opties. Met name MMI of MMI plus icm VC op een A3. Is dit nu een must?
Vet is het zeker. Ik heb het in mijn A3 en toch iedere keer een glimlach op mn gezicht als ik het zie. Live Traffic kan ook op MMI Basis maar dan moet je een abo nemen, ik gebruik het altijd....heeft me behoorlijk wat files ontweken.

Aantal opties die ik zeker zou nemen als je eentje zou samenstellen en veel rijdt:
- Adaptive Cruise Control
- S-Tronic
- Autohold (komt er binnenkort bij mij achteraf in)
- Dimmende binnenspiegel
- PDC voor + achteren (met enkel parkeersensoren achteren heb je geen optische weergave meer)
- Elektrisch inklapbare zijspiegels (zou ook gelijk dimmende erbij nemen)
- VC als het binnen je leasebudget past
- S-line edition

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Wordt alleen al snel meer dan 40k met alle opties die ik will...

S line met 18 inchers niet te hard bij 40k per jaar?

• Rainesh
b17b schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:51:
Wordt alleen al snel meer dan 40k met alle opties die ik will...

S line met 18 inchers niet te hard bij 40k per jaar?
Valt wel mee, je zou nog sport onderstel kunnen nemen ipv s-line onderstel. Dat is iets comfortabeler.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Arfman schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:03:
[...]

Dat is geen onderstuur, dat is olie/koelvloeistof op de baan.
Dat is wel onderstuur, weliswaar veroorzaakt door olie/koelvloeistof.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zag eerder vandaag een S3 sedan rijden, had ik nog niet eerder gezien. Die is wel erg mooi zeg.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-11 14:29

Arfman

Drome!

Malt007 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:55:
[...]

Dat is wel onderstuur, weliswaar veroorzaakt door olie/koelvloeistof.
Klopt, maar als je iemand wilt leren wat onderstuur is kun je beter een ander filmpje pakken :)

Onderstuur = je raakt met de neus van de auto de vangrail
Overstuur = je raakt met de kofferbak van de auto de vangrail

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Arfman schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:11:
[...]

Overstuur = je raakt met de kofferbak van de auto de vangrail
Of gewoon met je neus als je een mooi rondje draait of de vangrail aan de binnenkant van de bocht natuurlijk :P

• FastFred
Jij hebt het wel heel rustig aan gedaan zeg. Je BTG was 13 minuten 30 seconden. Mijn BTG 2 jaar geleden was een volle minuut sneller, dat was in een Citroën C4 met 140pk en 3 personen er in.

Op een droge baan enzo, maar was mijn 2e rondje ooit.

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 09-11-2017 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:42:
[...]

Jij hebt het wel heel rustig aan gedaan zeg. Je BTG was 13 minuten 30 seconden. Mijn BTG 2 jaar geleden was een volle minuut sneller, dat was in een Citroën C4 met 140pk en 3 personen er in.

Op een droge baan enzo, maar was mijn 2e rondje ooit.
Het had geregend die ochtend, je ziet bepaalde delen zijn nog niet eens droog. 2 bochten in dat filmpje waar de auto weg dreigde te glippen. En ik had 3 mensen in de auto. Vorig jaar deed 'm veel sneller natuurlijk. Ik geloof 10:30 ongeveer. Maar nogmaals het is geen race en ik neem liever gewoon geen risico.

Je moet wel een beetje genieten van de baan man. :)

• FastFred
Ik heb mijn Youtube filmpje d'r net even op nagekeken en mijn BTG was 1 seconde langzamer dan bij jou :Y)

Is ook al weer 2 jaar terug

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:57:
Ik heb mijn Youtube filmpje d'r net even op nagekeken en mijn BTG was 1 seconde langzamer dan bij jou :Y)

Is ook al weer 2 jaar terug
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_akFT2kN1-g]

Ondanks dat ik de passagier was in dit filmpje hebben we hier ons lesje wel geleerd. De nurburg is geen grap. :P Auto had incl spuiten zo'n 5k aan schade. De kosten aan de baan bedroegen 1300 euro.

Daarom dat ik zelf wat meer voorzichtiger ben. Toen had ik 6x gereden, alles ging prima. Had zo'n slecht gevoel bij het instappen in die auto... :'(

Is een E39 M5, V8 met ~ 450PK volgens mij. Ding is inmiddels verkocht.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/23334015_1709556969115559_3779138195823752430_o.jpg?oh=dad81bfdecd2d21dab2b883b60bfd09e&oe=5AAF6CB3

De 1300PK S4 B5 trouwens. Kijk die brandstofleidingen en inlaatbuizen. :9~ :9~ 2x gasklephuizen. Dat ding kost een godsvermogen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2017 19:56 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die bestuurder is overmoedig. In de slip raken, de auto weer onder controle krijgen en denken dat je het driftend af kan maken... :F Zo te horen vlak voor de camera van een stel vrienden. :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar zitten daar de kosten aan de baan dan in? Je zit dat hek terugveren, lijkt niks aan de hand. Lijkt me niet dat er voor 1300 euro aan nieuwe graspollen nodig was :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:15:
Waar zitten daar de kosten aan de baan dan in? Je zit dat hek terugveren, lijkt niks aan de hand. Lijkt me niet dat er voor 1300 euro aan nieuwe graspollen nodig was :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/INu3gF8GYAq2J8hlJMQ5gLYu/full.jpg

Die vangrail moet ten alle tijden functioneren. Dus het is begrijpelijk dat er geen half werk wordt verricht maar iedere plaat dat al een tikje heeft gehad wordt vervangen met een nieuwe.

Het enige dat er te zien was was wat blauwe gloed, maar 1 of 2 rails moesten er vanaf en worden vervangen. Daar kwam het op neer. Direct betalen ook nog. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2017 20:25 ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

Waarom niet gelijk gestopt? voor hetzelfde geld gooit hij olie/kvs op de baan... niet erg netjes imo

Verwijderd

Topicstarter
tozzke schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:49:
Waarom niet gelijk gestopt? voor hetzelfde geld gooit hij olie/kvs op de baan... niet erg netjes imo
Die discussie is hier al geweest. Dit speelde een jaar terug.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:24:
[...]

[afbeelding]

Die vangrail moet ten alle tijden functioneren. Dus het is begrijpelijk dat er geen half werk wordt verricht maar iedere plaat dat al een tikje heeft gehad wordt vervangen met een nieuwe.

Het enige dat er te zien was was wat blauwe gloed, maar 1 of 2 rails moesten er vanaf en worden vervangen. Daar kwam het op neer. Direct betalen ook nog. :P
Daar ben je mooi genaaid. Zo te zien hebben ze iemand op een zondag neergezet om de boel te repareren. Gezien het bedrag is die nog geen 3 uur bezig geweest. Inrichten en afbreken baustelle duurt wel ff dus dat klopt al niet, zal een standaardbedrag zijn. Gebruik materiaal is een geforceerde huur van spul dat ze toch al hadden staan. En dan nog een veiligheidswagen...als ze dat fixen als het circuit dicht is hebben ze ook geen extra track auto nodig.
Maar ik snap ze wel, had je maar niet zo dom moeten doen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:39:
[...]

Daar ben je mooi genaaid. Zo te zien hebben ze iemand op een zondag neergezet om de boel te repareren. Gezien het bedrag is die nog geen 3 uur bezig geweest. Inrichten en afbreken baustelle duurt wel ff dus dat klopt al niet, zal een standaardbedrag zijn. Gebruik materiaal is een geforceerde huur van spul dat ze toch al hadden staan. En dan nog een veiligheidswagen...als ze dat fixen als het circuit dicht is hebben ze ook geen extra track auto nodig.
Maar ik snap ze wel, had je maar niet zo dom moeten doen :P
Ja we waren het er ook niet echt mee eens, 1 stukje had een blauwe afdruk van de lak van de auto. Dat was het. Maar met zulke dingen ga je ook akkoord op het moment je de ring op gaat. Dus crash je? Jammer dan. :P Volle pond betalen zul je! :+

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
b17b schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:33:
Beste Audi rijders,

Met Mmi plus krijg je “gratis” het abo op de audi diensten zoals live Traffic. Zonder mmi plus kan je het abo bijbestellen dus ja live Traffic geen probleem. Persoonlijk vond ik de upgrade naar mmi plus het niet waard want bij het huidige A3 model krijg je bij mmi basis hetzelfde grote scherm als mmi plus. Ik gebruik altijd spraak commando voor navi adres dus het trackpad waarop je kan schrijven is voor mij overbodig. Het abo kost its van 230 euro voor twee jaar na de drie maanden proefperiode. Mmi plus upgrade iets van 1500. Tel uit je winst :)

Vc is gaaf maar alleen jij kan bepalen of het past in je budget ook versus de andere opties die je wilt. Vc aanvinken betekent ook dat je mmi plus moet nemen.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

[afbeelding]

Wat een rekening...de bmw raakt met moeite de railing :+ Als je er nu losdoor was gereden, dan okay; maar dit is niet meer dan een liefdevol kusje O+

De bmw rijder kan wel voor geen meter rijden even terzijde

• Famous

Famous

R 400+

[...]

[afbeelding]

Redenen waar ik niet de Ring op ga :+
Zou het best willen als ik alleen ben maar dit zou echt mijn grootste angst zijn:

https://www.facebook.com/REFS420/videos/1514508191952376/

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[...]

Ach, JD..
Wat is er mis met JD volgens jouw?

ik had mijn vorige A6 3.0TFSI een upgrade gegeven naar 470pk +/-600nm beviel me goed.
Ze gebruiken/werken volgens mij samen met MRC, toen ik er was stond dat op het doosje van de pulley.

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-10 15:23
Momenteel ben ik kijkende naar een A3 Sportback uit 2017 met het standaard audio systeem ingebouwd. Ik ben benieuwd naar de audio kwaliteit en bijvoorbeeld de diepte van de lage tonen van dit systeem. Een muziek expert ben ik verre van maar vind een beetje kwaliteit, lage tonen wel belangrijk bij het luisteren naar (veelal) elektronische muziek. Iemand hier ervaring met dit systeem die zijn mening hierover wil geven? Alvast bedankt!

Edit: ik ga uiteraard het systeem zelf testen maar wil graag op voorhand weten of ik rekening moet houden met extra kosten voor inbouwen van het audi/b&o systeem.

[ Voor 16% gewijzigd door JackP op 13-11-2017 13:35 ]

• Rainesh
emilestegeman schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:32:
Momenteel ben ik kijkende naar een A3 Sportback uit 2017 met het standaard audio systeem ingebouwd. Ik ben benieuwd naar de audio kwaliteit en bijvoorbeeld de diepte van de lage tonen van dit systeem. Een muziek expert ben ik verre van maar vind een beetje kwaliteit, lage tonen wel belangrijk bij het luisteren naar (veelal) elektronische muziek. Iemand hier ervaring met dit systeem die zijn mening hierover wil geven? Alvast bedankt!
Standaard sucks, Audi Sound System is iets beter maar dan heb je weer geen subwoofer control. Ik moet mijn Bass ook bijna voluit gooien voor wat laag. Ik adviseer je B&O te nemen, dan heb je wel subwoofer control en wat beter laag.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Aangezien het plaatsen van een link naar een marktplaats-advertentie voor meerdere mensen reden was om modder te gaan gooien, heb ik alles wat daar ook maar enigszins daarmee te maken had weggehaald.
Voor iedereen, blijf elkaar met respect behandelen en als je voor je gevoel geen gelijk lijkt krijgen, laat het dan voor wat het is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• GioStyle
Gisteren is mijn A1 van 86pk/160Nm naar 130pk/220Nm gegaan. *O* Had ik veel eerder moeten doen. :+

Verwijderd

Topicstarter
GioStyle schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:08:
Gisteren is mijn A1 van 86pk/160Nm naar 130pk/220Nm uitstoot verdriedubbeld! *O* Had ik veel eerder moeten doen. :+
:+ Fixed it for you.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hoe langer ik mijn A3 heb, des te meer irriteer ik mij aan de traagheid van het MMI systeem. Opstarten is rete traag en invoeren van een adres ook (na iedere letter een lag). Als ik dan kijk hoe dat in mijn vrouw der Mercedes werkt vraag ik mij echt af hoe Audi dit heeft kunnen goedkeuren :(

Is er *iets* wat ik kan doen qua settings om het vlotter te laten lijken/voelen qua adres invoeren bijv?

Verwijderd

Topicstarter
swtimmer schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:56:
Hoe langer ik mijn A3 heb, des te meer irriteer ik mij aan de traagheid van het MMI systeem. Opstarten is rete traag en invoeren van een adres ook (na iedere letter een lag). Als ik dan kijk hoe dat in mijn vrouw der Mercedes werkt vraag ik mij echt af hoe Audi dit heeft kunnen goedkeuren :(

Is er *iets* wat ik kan doen qua settings om het vlotter te laten lijken/voelen qua adres invoeren bijv?
CD of DVD-Rom? Dat is helaas de accesstime die het nodig heeft om van medium (DVD/CD) te lezen. Heel erg storend, heeft mijn antieke RS4 B5 RNS-D namelijk ook.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23559537_1237581443054473_5987066885018799747_n.jpg?oh=27479da921101f37ccd6153439a2129b&oe=5AADA843

Reeds overeengekomen dat ik straks een RS6 over ga nemen. In zeer goed verkerende staat. Power curve van 800PK zowat. :X :P

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:00:
[...]

CD of DVD-Rom? Dat is helaas de accesstime die het nodig heeft om van medium (DVD/CD) te lezen. Heel erg storend, heeft mijn antieke RS4 B5 RNS-D namelijk ook.
SD als ik het goed heb, is auto van medio 2016.

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Slux schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:34:
[...]

Wat is er mis met JD volgens jouw?
Ook de eerste keer dat ik iets negatiefs hoor over JD.
@Famous kun je het uitleggen?

Of is het zo'n ongefundeerde claim van "Ze zijn te duur want ik heb bij ...... het zelfde voor minder geld gekregen?"

Respect to the man in the icecream van!

• Famous

Famous

R 400+

Estoque schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:15:
[...]

Ook de eerste keer dat ik iets negatiefs hoor over JD.
@Famous kun je het uitleggen?

Of is het zo'n ongefundeerde claim van "Ze zijn te duur want ik heb bij ...... het zelfde voor minder geld gekregen?"
Als iets duurder is dan een soortgelijk; maakt mij niets uit. Als het het waard is dan is dat zo.

Mijn verhaal heb ik gedaan in het VW topic.
Lang verhaal kort; toren hoge waardes als JD tuned, kom je er met een auto welke elders getuned zijn er lage waardes. Vond het al gek dat ze direct alles inspecteerde onder de kap.
Niet alleen bij mij, ook andere auto’s van andere tuners.
Auto’s naast elkaar en degene die volgens JD een stuk slechter moet zijn wint het makkelijk, keer op keer. Leuk dat ze hoge waardes hebben voor het publiek maar er klopt geen drol van.

Ze staan goed bekend, waren snel erbij en leverde toen zeker goed werk. Iedereen op bijvoorbeeld het GTI forum raadt JD aan dus de naam blijft ook goed. Wat ze doen met de vermogensmetingen vind ik fout, gewoon je klant voorliegen.

Nog niet te hebben over de twee diesels die ik van ze gezien heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 14-11-2017 19:15 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Famous
Gaf die bank bij jou nu net niet te weinig op het papier? Dus als je daar met een print afkomt van 160 pk dat je in werkelijkheid 180 ofso hebt? Had slechter geweest imho moest je 200 op bankt doet en in werkelijkheid 180 hebt. (Ga even uit van 10%afwijking),

Kwa sneller zijn, jd kan mss adverteren met hoog piek vermogen en een rotcurve.
Je bent nog altijd beter met 300 pk over bereik van 5000 toeren dan met 340 pk met over een bereik van 200 toeren. Al staat die 340pk wel leuker op je printje natuurlijk.

Ofwel zijn rollenbank eens geijkt bij aankoop en daarna nooit meer...

• Famous

Famous

R 400+

azz_kikr schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:49:
@Famous
Gaf die bank bij jou nu net niet te weinig op het papier? Dus als je daar met een print afkomt van 160 pk dat je in werkelijkheid 180 ofso hebt? Had slechter geweest imho moest je 200 op bankt doet en in werkelijkheid 180 hebt. (Ga even uit van 10%afwijking),

Kwa sneller zijn, jd kan mss adverteren met hoog piek vermogen en een rotcurve.
Je bent nog altijd beter met 300 pk over bereik van 5000 toeren dan met 340 pk met over een bereik van 200 toeren. Al staat die 340pk wel leuker op je printje natuurlijk.

Ofwel zijn rollenbank eens geijkt bij aankoop en daarna nooit meer...
Hij gaf bij mij inderdaad minder aan, stuk minder. Hetzelfde met een andere auto die van een Duitse tuner kwam.
De bank is met enkele secondes aan te passen, zeg niet dat ze het gedaan hebben. Toch apart dat ze eerst de motor bekeken wat eraan gedaan was.

De auto’s (motorisch) zijn verder nagenoeg gelijk aan elkaar en volgens JD dus hetzelfde vermogen. Zat alleen 240/250 kilo verschil is. Als ik 1 persoon in de auto heb zitten merk ik het al, laat staan 250 kilo..

Maar ik ben niet de enige die het mee maakt.
Cijfers die JD neerzet zijn gewoon té hoog vind ik.
Binnen een half jaar scoorde de golfjes 6 gti opeens makkelijk 15pk meer. Dit terwijl de 7 al een tijd uit was. Dvx kwam wel steeds meer in beeld..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/whlCfMksSNERMCrWec4Jag51/full.jpg

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tuurlijk als ze bank waarden gaan verlagen om zogezegd andere tuners in slechter daglicht te stellen... en in de hoop om bij hun een hertune te doen....dat zou wel heeeeeeeel laag zijn.

Dvx meer in beeld? In welke zin?

• Famous

Famous

R 400+

azz_kikr schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:39:
Tuurlijk als ze bank waarden gaan verlagen om zogezegd andere tuners in slechter daglicht te stellen... en in de hoop om bij hun een hertune te doen....dat zou wel heeeeeeeel laag zijn.

Dvx meer in beeld? In welke zin?
Ik zeg niet dat ze het doen maar het is wel erg toevallig, zeker omdat ik (en kan 2 andere voorbeelden nemen) een stuk sneller ben.

Dvx kwam in Nederland steeds meer in beeld als goede tuner (concurrent jd). Nederlanders gingen/gaan er ook steeds vaker naar toe.
Zij halen nu +/- dezelfde waardes.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@famous. Ow in die zin. Meeste mensen die ik gehoord heb, zijn inderdaad tevreden van dvx. Goede service en goede kwaliteit. En al zeker dat je weet dat dvx alle merken doet en overal wel nette prestaties neerzet.

Zou je denken dat tuner die zich toelegt op 1 merk, toch wat extras kan/doet (en zich zo adverteerd)

• InFamous
  • Laatst online: 19:45

InFamous

excommunicado

@Famous Jouw verhaal komt mij bekend voor van een bekende van mij.

Die had in Duitsland een Audi A3 3.2 V6 laten voorzien van een turbo en haalde bij de tuner in Duitsland 400pk met uitdraai. Hij is toen 3 maanden later met een vriend bij JD geweest (voor die vriend zijn auto) waar hij ook de bank op is gegaan en haalde een schamele 378pk. Ook daar werd er eerst geintresseerd onder de kap gekeken en aanbevolen een hertune te doen omdat er veel meer uit te halen was.

Nou ben ik er zelf niet bij geweest en dit was zijn verhaal, maar nu ik dit van jou lees zie ik behoorlijk wat overeenkomsten.

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1 ... 57 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.