Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 22:45
Ik heb wel al een paar (vooral S7) gezien met dik 160 tot 180k KM in 5 jaar, wat ik toch wel pittig vind. Ben gewoon bang als ik 40k neerleg voor zo'n wagen dat je meteen vast zit aan 3k onderhoud of dat je onderdelen moet vervangen door de hoge kilometer stand.

Misschien een doom scenario denker :P

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:33
GSamson schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:36:
Ik heb een probleem met mijn Audi A6. Hiervan is het motormanagement systeem geherprogrammeerd (190 > 220 pk) al een tijd geleden.

Ik kreeg recent een systeemstoring van de AdBlue en kon maar 1000 km meer rijden.
In de garage blijkt dat ze een update willen installeren tegen het probleem. Zij zagen blijkbaar dat er een herprogrammatie was uitgevoerd en zeiden dat er een kans was dat er schade ging zijn aan de wagen. Ze zeggen dat ze de originele programmatie niet kunnen terugplaatsen.

Ik kan echter pas 11 oktober terecht bij de tuner en kan ondertussen maar 400km meer afleggen.

Mijn hoop ligt nu op langs te gaan bij een onafhankelijke garage in de buurt. Ik heb reeds contact opgenomen.

Beschikken onafhankelijke garages ook over de tools om de nodige updates uit te voeren / te resetten vraag ik me dan af?
Dat is apart, de dealer zou de auto gewoon terug kunnen flashen naar volledig fabrieks software. Dus ook je tuning dus eraf. Adblue sw update kunnen ze dan gewoon uitvoeren.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Rainesh
Gisteren mijn ruiten laten tinten door Glass Tinting Nederland. Wat een geweldige zaak is dat, erg goede service. Heren doen hun werk ook erg netjes en serieus.

De kleine had last van de zon...dus kon kiezen, Woezel&Pip stickers of ruiten laten blinderen :p

Heb voor een 30/70 tint gekozen voor een mooi verloop. Dus vanaf de C-stijlen tot de A-stijlen laten tinten.

Origineel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wDtXieLDbS20CseW0df4hyD3/full.jpg

Ruiten eruit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6CAzYCLSmol0yGsgvmMz4dHr/full.jpg

Achterruit folie op maat snijden voor de binnenzijde
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u1uVVLDTk0dKX3LvdjwTUg4J/full.jpg

Warmtelamp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tz50rYPRlbkRL3iXWMr40ngR/full.jpg

Dotmatrix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5g8LU40qCHUGJd9CxoJRbUDs/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nEp7up08Y3dlAVR4W4mSLTiQ/full.jpg

Klaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kbB1xjzgNifyfA6P9xYn6B6Y/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3yG52zN7yiPehAsHfiScBTkr/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/co9tA3USbDd1WFNI51r4LCYO/full.jpg

Volgende retrofit: autohold :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 28-09-2017 22:32 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Naif0n schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:20:
Ik heb wel al een paar (vooral S7) gezien met dik 160 tot 180k KM in 5 jaar, wat ik toch wel pittig vind. Ben gewoon bang als ik 40k neerleg voor zo'n wagen dat je meteen vast zit aan 3k onderhoud of dat je onderdelen moet vervangen door de hoge kilometer stand.

Als je bang bent voor 3k kosten dan moet je geen S7 nemen vrees ik. Bij dat soort auto’s kunnen de kosten snel oplopen.

• Naif0n
Ik weet dat er altijd kosten kunnen komen van hogere bedragen, maar om dat dan al binnen de eerste 10/20k KM te krijgen ben ik eerder bang voor, het is en blijft een audi, dus alles is best prijzig :P.

Verwijderd

Naif0n schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:20:

Maar wat verwacht je dan? Wat denk je welke maat banden er onder een S7 zitten? Reken je even op een 900 tot 1150 euro voor een paar goede Michellins 19 of 20 inch sloffen (19 inch is standaard)? En dat zijn alleen nog maar de banden. Wat denk je van remmerij, schijven, regulier onderhoud et cetera. Die 3000 euro zit je zo aan met een auto als deze. En dan heb je nog de verborgen gebreken of niet ingecalculeerd onderhoud.

Als jij de kilometerstanden pittig vindt zul je moeten kijken naar een S7 met een lagere kilometerstand. Maar aangezien je nu al moeilijk doet over 3000 euro aan eventueel onderhoud i.v.m. 'hoge' kilometerstanden, trek dan nog dieper je portemonnee want dan gaat er zo 10K bovenop voor een S7 met een lagere kilometerstand. Voor een S7 met 100K op de teller betaal je snel 55.000 Euro.

Als jij een dikke bak wilt rijden heb je een dikke portemonnee nodig. Heb je dat laatste niet dan weet je in ieder geval waar je 40 uur per week voor werkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2017 01:46 ]

• Naif0n
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 01:43:
[...]

Maar wat verwacht je dan? Wat denk je welke maat banden er onder een S7 zitten? Reken je even op een 900 tot 1150 euro voor een paar goede Michellins 19 of 20 inch sloffen (19 inch is standaard)? En dat zijn alleen nog maar de banden. Wat denk je van remmerij, schijven, regulier onderhoud et cetera. Die 3000 euro zit je zo aan met een auto als deze. En dan heb je nog de verborgen gebreken of niet ingecalculeerd onderhoud.

Als jij de kilometerstanden pittig vindt zul je moeten kijken naar een S7 met een lagere kilometerstand. Maar aangezien je nu al moeilijk doet over 3000 euro aan eventueel onderhoud i.v.m. 'hoge' kilometerstanden, trek dan nog dieper je portemonnee want dan gaat er zo 10K bovenop voor een S7 met een lagere kilometerstand. Voor een S7 met 100K op de teller betaal je snel 55.000 Euro.

Als jij een dikke bak wilt rijden heb je een dikke portemonnee nodig. Heb je dat laatste niet dan weet je in ieder geval waar je 40 uur per week voor werkt :)
De gedachte die ik had was puur "Onverwachte" kwalen. Banden remmen etc moeten gewoon goed onderhouden worden, en dan vind ik het alleen logisch om daar meer geld voor neer te tellen, better save than sorry. Ik woon/werk zelf in Duitsland op het moment dus de prijzen zijn hier al dik tussen de 10/15k Goedkoper dan in Nederland, ik weet niet hoe het zit met de prijzen voor remmen/banden maar ik ga er vanuit dat dit ongeveer hetzelfde is als in Nederland.

Op het moment ben ik gewoon wat voorzichtig aangezien ik het liefst een paar jaar wil rijden zonder issues, maar dat kan je bijna niet verwachten natuurlijk :P. Koopt zo'n auto natuurlijk ook voor de fun, en fun kost gewoon wat geld, daar lig ik dan ook niet wakker om. Was puur aan het zien of mensen enige ervaring hebben met deze wagens incl wat hogere KM stand. Mijn excuus als het allemaal zo zeikerig overkomt.

• Malt007
Naif0n schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 07:28:
[...]

De gedachte die ik had was puur "Onverwachte" kwalen. Banden remmen etc moeten gewoon goed onderhouden worden, en dan vind ik het alleen logisch om daar meer geld voor neer te tellen, better save than sorry. Ik woon/werk zelf in Duitsland op het moment dus de prijzen zijn hier al dik tussen de 10/15k Goedkoper dan in Nederland, ik weet niet hoe het zit met de prijzen voor remmen/banden maar ik ga er vanuit dat dit ongeveer hetzelfde is als in Nederland.

Op het moment ben ik gewoon wat voorzichtig aangezien ik het liefst een paar jaar wil rijden zonder issues, maar dat kan je bijna niet verwachten natuurlijk :P. Koopt zo'n auto natuurlijk ook voor de fun, en fun kost gewoon wat geld, daar lig ik dan ook niet wakker om. Was puur aan het zien of mensen enige ervaring hebben met deze wagens incl wat hogere KM stand. Mijn excuus als het allemaal zo zeikerig overkomt.
Het is een tfsi dus wellicht moet er al 3k aan olie in ;-)

Maar er valt natuurlijk niks van te zeggen. Zeldzame bak dus weinig informatie beschikbaar, daarnaast is het compleet afhankelijk van het onderhoud en geluk.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wanneer je 3-4K per jaar voor onderhoud reserveert zal het wel meevallen, het zijn vooral de 1.8-2.0 (t)fsi blokken die olie problemen hebben.

Maar een S6/S7 is wel een auto die meestal gekocht wordt om te gebruiken, dan kan zo'n auto met 180K op de teller al flink afgebeuld zijn. Maar als je zo'n auto wilt rijden moet je naast de jaarlijkse ksoten gewoon een paar duizend euro achter de hand houden voor iets onverwachts. Als je dat er niet voor over hebt of financieel niet kunt dragen moet je er niet aan beginnen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:39
Rainesh schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:26:
[...]

Dat is apart, de dealer zou de auto gewoon terug kunnen flashen naar volledig fabrieks software. Dus ook je tuning dus eraf. Adblue sw update kunnen ze dan gewoon uitvoeren.
De Audi garage zegt dat bij de update onherroepelijke schade gaat zijn aan de stuurkolom. De tuning zegt dat ze bluffen en gewoon willen dat de wijzigingen ongedaan worden gemaakt. Ik als leek neig ook naar het laatste maar ik weet er zelf niet voldoende van :(

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

GSamson schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:58:
[...]

De Audi garage zegt dat bij de update onherroepelijke schade gaat zijn aan de stuurkolom. De tuning zegt dat ze bluffen en gewoon willen dat de wijzigingen ongedaan worden gemaakt. Ik als leek neig ook naar het laatste maar ik weet er zelf niet voldoende van :(
Ik zie niet in wat de Tuning invloed kan hebben op je Stuurkolom. Zijn 2 modules die niks met elkaar te maken hebben.

Enige wat er kan gebeuren bij update, is dat je auto terug standaard flash heeft van het motormanagement dus standaard pk's terug. Volgens mij gewoon bangmakerijk.
Dat is al je gewoon een standaard flash is. Als je ECU open geweest is voor te flashen, dan kan het wel mislopen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Malt007
Chaoss schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:00:
Wanneer je 3-4K per jaar voor onderhoud reserveert zal het wel meevallen, het zijn vooral de 1.8-2.0 (t)fsi blokken die olie problemen hebben.

Maar een S6/S7 is wel een auto die meestal gekocht wordt om te gebruiken, dan kan zo'n auto met 180K op de teller al flink afgebeuld zijn. Maar als je zo'n auto wilt rijden moet je naast de jaarlijkse ksoten gewoon een paar duizend euro achter de hand houden voor iets onverwachts. Als je dat er niet voor over hebt of financieel niet kunt dragen moet je er niet aan beginnen.
Het is niet bepaald een sportauto zo'n S6/S7, meer een comfortabele GT met veel vermogen. Dus zou me niet teveel zorgen maken of deze afgebeuld is, sterker nog ze hoeven nooit boven de 2000 RPM te komen bij normaal verkeer.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:44
GSamson schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:36:
Ik heb een probleem met mijn Audi A6. Hiervan is het motormanagement systeem geherprogrammeerd (190 > 220 pk) al een tijd geleden.

Ik kreeg recent een systeemstoring van de AdBlue en kon maar 1000 km meer rijden.
Is het AdBlue tankje dan niet gewoon bijna leeg?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Malt007 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:19:
[...]

Het is niet bepaald een sportauto zo'n S6/S7, meer een comfortabele GT met veel vermogen. Dus zou me niet teveel zorgen maken of deze afgebeuld is, sterker nog ze hoeven nooit boven de 2000 RPM te komen bij normaal verkeer.
90% mensen kopen zo'n auto om er stevig mee te rijden. anders heb je ook geen auto met 420pk en een 0-100 tijd van 4,7s nodig. En dan is het zeker de meerprijs niet waard. Mensen die lekker willen cruisen kopen een A6/A7 met V6 (tdi) blok erin.

Buiten dat zijn veel onderdelen specifiek S, het blok, onderstel, remmen, uitlaat alles is anders en dat helpt niet mee aan de onderdelen prijzen.

• Malt007
Chaoss schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:39:
[...]

90% mensen kopen zo'n auto om er stevig mee te rijden. anders heb je ook geen auto met 420pk en een 0-100 tijd van 4,7s nodig. En dan is het zeker de meerprijs niet waard. Mensen die lekker willen cruisen kopen een A6/A7 met V6 (tdi) blok erin.

Buiten dat zijn veel onderdelen specifiek S, het blok, onderstel, remmen, uitlaat alles is anders en dat helpt niet mee aan de onderdelen prijzen.
Waar is dat op gebasseerd? Zo’n wagen is gewoon heerlijk om mee te cruisen en 90% van de tijd kan je helemaal niet hard rijden. Een A7 1.8 tfsi moet 90% van de tijd veel gas geven om die 1700kg in beweging te krijgen.
Daarnaast zullen die duurdere onderdelen er ook meer op berekend zijn.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Omdat de enige meerwaarde van een S7 het vermogen en de snelheid is, een gewone A7 met V6 tdi komt met zijn 272pk ook met gemak met het verkeer mee en heeft dezelfde luxe en kost 100K i.p.v. 150K, waarom zou je die 50K extra betalen als je er geen gebruik van maakt?.

Een S kost gewoon een stuk meer en wordt echt wel in de markt gezet als sportieve auto, uiteraard is het geen circuitauto maar dat heb ik ook nooit beweerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 29-09-2017 11:53 ]

• Malt007
Chaoss schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:52:
Omdat de enige meerwaarde van een S7 het vermogen en de snelheid is, een gewone A7 met V6 tdi komt met zijn 272pk ook met gemak met het verkeer mee en heeft dezelfde luxe en kost 100K i.p.v. 150K, waarom zou je die 50K extra betalen als je er geen gebruik van maakt?.

Een S kost gewoon een stuk meer en wordt echt wel in de markt gezet als sportieve auto, uiteraard is het geen circuitauto maar dat heb ik ook nooit beweerd.
Sja dan kan je net zo goed redeneren dat die V6 TDI voor sportief rijden is want 270pk heb je ook niet nodig.

Persoonlijk wil ik ook altijd meer dan 300pk, maar dat gebruik ik niet om hard te rijden. Sterker nog, mijn tijdelijke 2.0 TDI beul ik meer af omdat die simpelweg veel meer moet belasten om er een beetje vaart in te krijgen.

• GSamson
FastFred schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:25:
[...]

Is het AdBlue tankje dan niet gewoon bijna leeg?
Nee, net uit groot onderhoud waarbij die bijgevuld geweest is
azz_kikr schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:15:
[...]

Ik zie niet in wat de Tuning invloed kan hebben op je Stuurkolom. Zijn 2 modules die niks met elkaar te maken hebben.

Enige wat er kan gebeuren bij update, is dat je auto terug standaard flash heeft van het motormanagement dus standaard pk's terug. Volgens mij gewoon bangmakerijk.
Dat is al je gewoon een standaard flash is. Als je ECU open geweest is voor te flashen, dan kan het wel mislopen.
Wel, er is een herprogrammering geweest van het motormanagement systeem. Ik dacht dat die in de ECU zat? Dus dat zal wel zo geweest zijn waarschijnlijk.

Er zal weinig anders opzitten dan te wachten tot 11 oktober en tijdelijk een andere wagen te huren / gebruiken.

[ Voor 63% gewijzigd door GSamson op 29-09-2017 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
azz_kikr schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:15:
[...]

Niet indirect voor het vermogen maar wel wellicht voor het sportieve rijgedrag. Bij ABS wordt o.a de stuurrichting namelijk 'gelezen' als deze ingrijpt. Er zit dus wel degelijk software die verantwoordelijk is voor het stuurkolom of richting in ieder geval.

Wat dit te maken heeft met een chiptune (puur motorisch gekeken) is mij ook een raadsel. Maar wellicht gaan ze gewoon de ECU overschrijven met een standaard firmware weer waardoor je 'tune' verloren raakt. Mischien pakken ze direct een herschreven firmware mee die uitstoot tot een lager niveau moet brengen.

Wat je zelf kunt doen is eventueel een backup maken van de firmware die er nu in zit.Of het tuningsbedrijf lief aankijken met of ze de tune-waardes er later weer in willen plaatsen.
Ik denk dat het ook te maken heeft met o.a uitstoot, deze tot een lager niveau te brengen.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:33:
[...]

Niet indirect voor het vermogen maar wel wellicht voor het sportieve rijgedrag. Bij ABS wordt o.a de stuurrichting namelijk 'gelezen' als deze ingrijpt. Er zit dus wel degelijk software die verantwoordelijk is voor het stuurkolom of richting in ieder geval.

Wat dit te maken heeft met een chiptune (puur motorisch gekeken) is mij ook een raadsel. Maar wellicht gaan ze gewoon de ECU overschrijven met een standaard firmware weer waardoor je 'tune' verloren raakt. Mischien pakken ze direct een herschreven firmware mee die uitstoot tot een lager niveau moet brengen.

Wat je zelf kunt doen is eventueel een backup maken van de firmware die er nu in zit.Of het tuningsbedrijf lief aankijken met of ze de tune-waardes er later weer in willen plaatsen.

[...]

Ik denk dat het ook te maken heeft met o.a uitstoot, deze tot een lager niveau te brengen.
Dat er software inzit, dat weet ik ook. Heb zelf de “software” van een Q3Rs gezet ipv van de std op mijn tiguan. Ik bedoel, de eerste tuner die via een odb flash de engine EN de stuurkolom tuned, die moet ik nog tegenkomen.

Normaal heeft de tuner je backup files nog hoor. Die kan je niet zomaar zelf baxkuppen. Meeste tuner flashen gratis de mods terug na update door dealer.

Ik weet niet welke software de dealer gebruikt, maar volgens mij zit er zo een grote knop in. “Flash all modules to stock or latest”. Dat ze gewoon enkel de modules upgraden die nodig zijn, en van de rest afblijven.

Verwijderd

Topicstarter
azz_kikr schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:39:
[...]

Ik weet niet welke software de dealer gebruikt, maar volgens mij zit er zo een grote knop in. “Flash all modules to stock or latest”. Dat ze gewoon enkel de modules upgraden die nodig zijn, en van de rest afblijven.
Dat.

Alles wordt gewoon overschreven ofzo. Dealer gaat geen rekening houden met of je nu wel of geen custom chip op maat hebt ofzo.

Mijn auto wordt confirm showroom status gepoetst. Ik ben zeer benieuwd. :*)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:49:
[...]

Mijn auto wordt confirm showroom status gepoetst. Ik ben zeer benieuwd. :*)
Detailing kuurtje? Ben ook benieuwd!

Verwijderd

@azz_kikr
Dat detailkuurtje kan je weglaten. Ook VAG groep heeft externe poetsbedrijven of een eigen monteur die poetswerk ernaast verricht. Ook daar zijn de auto's binnen een 4 á 5 uur helemaal klaar.

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Peter Hilhorst (Autovisie/ Telegraaf) heeft een proefrit gemaakt in een Audi RS2 avant.

http://autovisie.nl/2017/...t-12-audi-rs2-avant-1995/

[ Voor 7% gewijzigd door FunFactory op 02-10-2017 13:01 ]

Je kan hier beter niets zetten....

• GSamson
Mijn probleem is opgelost door een andere Audi garage. Hebben er alle software updates op uitgevoerd. Tuning is er wel af, maar die zeiden dat elke Audi garage dat gewoon kan doen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

FunFactory schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:00:
Peter Hilhorst (Autovisie/ Telegraaf) heeft een proefrit gemaakt in een Audi RS2 avant.

http://autovisie.nl/2017/...t-12-audi-rs2-avant-1995/
Opzich een leuk filmpje, zijn verhaal / research klopt ook, maar wat heeft die man een mega irritante manier van praten :P

Brute bak zo'n RS2, Maar inderdaad een gigantisch turbogat, hij heeft het over 3000 toeren maar al je echt snel wilt zijn moet je niet onder de 4,5k rpm komen. En heerlijk anoniem want voor de meeste mensen is het gewoon een 80 avant, met zo'n ding kun je wel lol hebben bij het stoplicht.

Ik heb deze RS2 wel eens bekeken bij Bourguignon, ziet er superstrak uit maar 60K is ook wel een bak geld. "hoeft niet weg", nee dat geld blijkvaar voor alle youngtimers die daar staan want Bourguignon heeft letterlijk voor een paar miljoen aan youngtimers staan en ik heb er nog nooit een verkocht zien worden.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-11 16:42
Chaoss schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:20:
[...]

Ik heb deze RS2 wel eens bekeken bij Bourguignon, ziet er superstrak uit maar 60K is ook wel een bak geld. "hoeft niet weg", nee dat geld blijkvaar voor alle youngtimers die daar staan want Bourguignon heeft letterlijk voor een paar miljoen aan youngtimers staan en ik heb er nog nooit een verkocht zien worden.
Volgens mij vind de eigenaar het spul veel te leuk voor zichzelf ;) Verzameling begint wel serieuze vormen aan te nemen daar. Gezien de werkplaatstarieven kom ik er alleen nog voor onderdelen, het werk gebeurt (vakkundig) ergens anders.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Qua hoeveelheid valt het nog mee, maar als je al 4x een Sportquattro hebt staan met een straatwaarde van 450-550k dan gaat het qua waarde wel hard.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zijn die tegenwoordig zo prijzig geworden? Kanonne...

Zelfde met de E30 M3, toen ik jong was gingen die dingen massaal voor een paar knaken de cross in of de sloop op, moet je nu eens kijken wat je aftikt voor alleen al een rot exemplaar. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik denk dat je een (ur)Quattro bedoeld? Een Sport quattro is wat anders dan een (ur)Quattro. Sport quattro is de korte versie (homologatie model) van de (ur)Quattro, van de SQ zijn er maar 224 gebouwd, daardoor zijn ze zo duur.

Een urquattro kost afhankelijk van de staat zo'n 35-90k, ook nog veel geld daar niet van :+ maar die zijn ook wel stukken goedkoper geweest. 15 jaar geleden kocht je een urq voor 10k had je misschien niet moeders mooiste maar tegenwoordig koop je nog geen sloper voor 10-20k.

Sport quattro:
Afbeeldingslocatie: http://www.classicandperformancecar.com/uploads/cms_article/3001_3100/1983-1985-audi-sport-quattro-3051_4264_969X727.jpg

(Ur)Quattro:
Afbeeldingslocatie: https://www.productioncars.com/send_file.php/audi_quattro_white_1985.jpg

Overigens vind ik de Urq mooier, beter in verhouding.

[ Voor 56% gewijzigd door Chaoss op 03-10-2017 22:25 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Joopieboy schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:23:
Zijn die tegenwoordig zo prijzig geworden? Kanonne...

Zelfde met de E30 M3, toen ik jong was gingen die dingen massaal voor een paar knaken de cross in of de sloop op, moet je nu eens kijken wat je aftikt voor alleen al een rot exemplaar. :X
Dat is precies de reden waarom ze nu zoveel geld kosten ;) Als er het dubbele aan exemplaren was dan was de prijs al gehalveerd. Nog steeds veel geld maar schaarste doet wat met de prijs.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-11 16:46
Niemand die trouwens iets te melden heeft over de (concept) Audi Elaine? Met level 4 autonome rijden:

Afbeeldingslocatie: https://cnet1.cbsistatic.com/img/IgxUHWd5D8meb-_6K50RyKbggyQ=/1170x0/2017/09/12/33940a18-e4ca-46f4-8c96-fe2ab34af9c2/7-audi-elaine-e-tron-concept-frankfurt-cp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c.slashgear.com/wp-content/uploads/2017/09/audi-elaine-autonomous-concept-sg-1.jpg

Ik vind hem echt onwijs dik, ik zou hem zo willen bestellen!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:35

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tesla Model 3 off-road versie? Of een wat platter gedrukte BMW X6. Super lelijk. Geen enkele proportie, die 22"(?) wielen op zo'n auto. En dan de rand van de wielkasten zwart maken zodat de wielen optisch nog groter lijken en de auto kleiner.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:44:
[...]

Dat is precies de reden waarom ze nu zoveel geld kosten ;) Als er het dubbele aan exemplaren was dan was de prijs al gehalveerd. Nog steeds veel geld maar schaarste doet wat met de prijs.
De rs4 was voor een gemiddelde prijs te koop tussen de 9 en 13k, nu vindt je ze vanaf 20 tot 30k afhankelijk van stand enz.

Best bizar in 3 jaar tijd 2.5 x in waarde gestegen :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

SQ had je wel veel aan kunnen verdienen, jaren terug kocht je ze voor 150K nu kosten ze 450K, das nog eens verdienen.

niet dat ik 10 jaar terug 150K had liggen maar goed :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tristan schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:44:
Niemand die trouwens iets te melden heeft over de (concept) Audi Elaine? Met level 4 autonome rijden:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind hem echt onwijs dik, ik zou hem zo willen bestellen!
Als je die eerste foto rechtop zet is het net zo'n Barun scheerapparaat. Dus nee dank je :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:07
Vraagje: Ik heb een A3 e-tron uit eind 2016 (facelift model) met adaptive cruise control en assistentiepakket. Als ik nu in de file sta met ACC aan en side assist, dan komt hij zelf prima tot stilstand en rijd hij weer weg wanneer dat kan. Dit werkt van 0 tot een snelheid die ik nog niet heb gehaald :P . Echter had ik verwacht dat hij ook echt de file zou herkennen, en op filmpjes van de A4 zie ik ook echt een groen 'file' icoontje. Klopt het dat dat bij de Audi A3 niet zo is? Ik moet namelijk ook in de file om de 10 seconden het stuur overnemen...

• Rainesh
TheJVH schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:30:
Vraagje: Ik heb een A3 e-tron uit eind 2016 (facelift model) met adaptive cruise control en assistentiepakket. Als ik nu in de file sta met ACC aan en side assist, dan komt hij zelf prima tot stilstand en rijd hij weer weg wanneer dat kan. Dit werkt van 0 tot een snelheid die ik nog niet heb gehaald :P . Echter had ik verwacht dat hij ook echt de file zou herkennen, en op filmpjes van de A4 zie ik ook echt een groen 'file' icoontje. Klopt het dat dat bij de Audi A3 niet zo is? Ik moet namelijk ook in de file om de 10 seconden het stuur overnemen...
Heb je ook lane assist? Zowel lane assist als ACC moeten aanstaan en in je MMI menu staat dan ook file assistent.

@AmbroosV jij hebt TJA toch op je A3 :)

• TheJVH
Rainesh schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:54:
[...]

Heb je ook lane assist? Zowel lane assist als ACC moeten aanstaan en in je MMI menu staat dan ook file assistent.

@AmbroosV jij hebt TJA toch op je A3 :)
Lane assist en ACC inderdaad, waar ergens in het MMI menu staat dat dan ergens?

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
TheJVH schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:30:
Dit klopt. Als lane assist werkt onder de 60 km/h i.c.m. ACC heb je TJA. :)
Handen aan het stuur moet in de A4 ook voor zover ik weet.

• TheJVH
Maar is dat TJA dan ook ergens te zien op het display? Ik zie namelijk alleen de groene auto's met radar ertussen voor de ACC, plus de groene lijnen aan beide kanten voor lane assist. Dat zie ik als ik 130 rij, maar ook als ik met 10km/u in de file sta. Vandaar m'n verwarring.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nee, is alleen te zien aan de groene lijntjes onder de 60 km/h. Zonder TJA worden de lijntjes grijs en werkt lane assist niet meer.

• Rainesh
Het file systeem wat jij bedoelt heb je in de A3/A4/A5 alleen als je ACC, Side assist en Lane assist hebt. Dan heb je ook een menu functie erbij. Heb je geen SA, dan is het wat "beperkter" en is het niet zoals in de filmpjes.

• TheJVH
Ah, ik heb inderdaad geen side assist (blindehoek detectie is dat toch?), dat zit grappig genoeg niet in het assistentiepakket.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Vandaan bij de tuner op bezoek met een RS6 die even flink gekietelt moest worden met onderandere een turbo upgrade. Wat een geweld!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jBLbjdOwVGw7ex4QSNW6cMhN/full.jpg

Draait momenteel 780pk met 1050nm :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Malt007
Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:04:
[...]

De rs4 was voor een gemiddelde prijs te koop tussen de 9 en 13k, nu vindt je ze vanaf 20 tot 30k afhankelijk van stand enz.

Best bizar in 3 jaar tijd 2.5 x in waarde gestegen :P
Hou ze al jaren in de gaten maar nog nooiy onder de 20k gezien eigenlijk. Onder de 10 lijkt me wel heel sterk.

• Rainesh
Famous schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 01:06:
Vandaan bij de tuner op bezoek met een RS6 die even flink gekietelt moest worden met onderandere een turbo upgrade. Wat een geweld!

[afbeelding]

Draait momenteel 780pk met 1050nm :D
Wat voor RS6 was het? De V10 of V8? 1050nm is wel erg veel....

• Famous

Famous

R 400+

Rainesh schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:33:
[...]

Wat voor RS6 was het? De V10 of V8? 1050nm is wel erg veel....
V8 maar de Nm is hier al begrensd, schoot eigenlijk gelijk al naar de 1100Nm (max van de bak).

Echt een geweld, niet normaal. De run hierna kwamen de vlammen uit de uitlaat, helaas niet op film.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1100NM en een spandbandje aan het sleepoog. Vaak ben je te bang :P

• Wom
  • Laatst online: 11-11 20:00

Wom

Is het een 4wd dyno of is de Quattro uitgeschakeld?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Famous

Famous

R 400+

jadjong schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:59:
1100NM en een spandbandje aan het sleepoog. Vaak ben je te bang :P
Hij zit ook aan de zijkanten (speciaal gemaakt) en de voorkant vast.
Moet zeggen dat het niet eens zenuwachtig is, blijft echt perfect op de plek.

Een voorwiel aangedreven auto met 300/350pk begint normaal al lichtjes maar dit gaf geen enkele kick.

@Wom Het is een 4x4 dyno.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hqtq6ptHJray5odpP6hPdzFl/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fX6QiPHvZSCSV5U562zTmHlY/full.jpg

Oplichtende dorpel vond ik zelf erg gaaf :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JAqkFVnZLQSTgMQLoqD2DWKU/full.jpg

• Wom
  • Laatst online: 11-11 20:00

Wom

Juist, moet de A5 ook nog eens een dynorun laten doen, maar hier in de buurt geen enkele die 4wd aankan. En Quattro laten uitschakelen is iets wat ik gevoelsmatig liever niet doe.

Maar zo'n RS6 blijft toch een uitermate geslaagde auto. Werkelijk alles lijkt er aan te kloppen. Twee jaar terug met een (stock) RS6 een paar kilometer mogen rijden, die indruk kan ik mij nog steeds levendig voor de geest halen. Whiplash veroorzakend snel :D

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-11 15:46
Hopelijk ben ik hier in het juiste topic, twijfelde even tussen hier en IOS.

Zijn er meer mensen die sinds de update van Apple IOS 11 hinder hebben met de Audi MMI? Gebruik mn telefoon om muziek te streamen (iTunes en Deezer) en sinds de update valt het volgende op:

Wanneer ik muziek vanuit iTunes stream naar de MMI springt het scherm bij het wisselen van nummer terug naar de lijst weergave i.p.v. het info scherm van het nummer. Voorheen was dit niet zo en bleef bij het wisselen van nummers het info scherm gewoon in beeld.

N.b.: betreft een iPhone 6s i.c.m. Audi MMI uit 2017 (geen MMI+)

[ Voor 5% gewijzigd door MA®K op 05-10-2017 14:25 ]

Life to is short, not too

Verwijderd

Topicstarter
Mag ook wel voor de prijzen die worden gerekend. Het is de top van de top onder de a6/a5/A4/A3 lijn.

• Rainesh
Wom schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:27:
Juist, moet de A5 ook nog eens een dynorun laten doen, maar hier in de buurt geen enkele die 4wd aankan. En Quattro laten uitschakelen is iets wat ik gevoelsmatig liever niet doe.

Maar zo'n RS6 blijft toch een uitermate geslaagde auto. Werkelijk alles lijkt er aan te kloppen. Twee jaar terug met een (stock) RS6 een paar kilometer mogen rijden, die indruk kan ik mij nog steeds levendig voor de geest halen. Whiplash veroorzakend snel :D
DVX in Willebroek (Belgenland)?

Quattro uitschakelen...nog nooit van gehoord! Kan dat uberhaupt..

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hardware matig, aandrijfas naar achter afkoppelen :P

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:06:
Hardware matig, aandrijfas naar achter afkoppelen :P
Stel dat er een aandrijfas knapt, dan sta je met Quattro dus echt wel stil :P

Edit: Mn auto net gezien over FaceTime. Die uitlaat zit er echt dik onder. wordt morgen gepoetst zowel int als ext. Uitlaat met 3.25inch downpipe moet leuke winst geven.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2017 15:36 ]

• Famous

Famous

R 400+

Wom schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:27:

Weet niet waar je woont precies maar je hebt opzich best wat 4x4 banken staan door NL.

Ja, het is echt geweldig. Mijn Golf kan erg goed meekomen in het 'snellere' (AMG/(R)S/M) verkeer maar tegen dit valt het helemaal weg :+

Hoe gek het ook klinkt, ik was nog het meest onder de indruk van de remmerij. Nu vind ik dat sowieso al porno maar hoe snel dit tot stil stand komt, wauw! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Flinke schijven en pads. Maakt echt een hoop verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZDCwmVXJcwfgHzn5QuU1AjA9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SyrDU7zStNzqw1qtanWD5MKY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RFWBU0eIGCJQqpNvqw4yl7up/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pwzABdbL6bkOBIFJ7v0UkpBr/full.jpg

:P morgen gaat de auto naar een professionele cleaner. Hele auto wordt conform dealer status gepoetst gepolijst en gereinigd. Dat bedrijf werkt primair voor Volvo, vw, Audi dealers enz.

Ben erg benieuwd! Geluid heb ik niet echt kunnen polsen nog want dat werkt niet over FaceTime.

Theoretisch zit ie nu op 460pk. We gaan het uitlaat spruitstuk nog eens port matchen en dan kom je op de 480pk. Best ziek die paar mods ook :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2017 01:09 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:40
Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 00:35:
:P morgen gaat de auto naar een professionele cleaner.
Hele auto wordt conform dealer status gepoetst gepolijst en gereinigd.
Lol.. "Conform dealer status " houdt maar al te vaak in wassen en een detail spray om 'm te laten glimmen en meer niet. Zeg gewoon dat ie naar een goede detailer gaat zonder allerlei wollige superlatieven te verzinnen. En plaats voor en na pics, vind het mooi om te zien hoe een wat oudere auto op kan knappen altijd :)

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Oh heb ik wel voor je. Zal ze naderhand posten hier. Maar dat ding is gewoon een dag onder de pannen om volledig te worden gereinigd, gepolijst en gepoetst te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g56dpDaZKwqdfA096B2BUK4E/full.jpg

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik weet niet wat je met dealer status bedoeld maar ik laat mijn auto per kwartaal detaillen door @Verwijderd van het forum hier en je weet niet wat je ziet. Deze man heeft er passie voor om de auto helemaal als nieuw te laten lijken. En je krijgt er vaak nog een paar wijze lessen bij met wat je wel of niet moet doen. Ik vertrouw mijn auto aan hem blindelings toe, in tegenstelling tot bepaalde poetsbedrijven hier in het noorden...

Verwijderd

@Teknix1982
Dat vind ik een heel tof compliment! Dank!

@Verwijderd
Een dagje gewoon onder de pannen betekent dat ze er met z'n allen induiken en dat er een aantal mensen tegelijkertijd aan werken.

Vertel eens wat 'conform dealer status' inhoudt? Ik heb voor dealers gewerkt en voor garages en die hielden elk hun eigen standaard er op na. Ik ben benieuwd wat jij er onder verstaat. Of zij.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2017 10:14 ]

• FastFred
Ik denk gewoon een pakketje waarmee de meeste dealers hun occasions in the showroom zetten. Heb dat op een Citroën meeting wel eens iemand in z'n eentje zien doen bij een Citroën XM, eigenaar van XM had een wedstrijdje gewonnen en daarmee een poetsbeurt voor z'n auto. 1 gehele dag om de auto te wassen, kleien, polijsten en waxen. Alleen buitenzijde was dat.

Conform dealer status zegt natuurlijk geen hout, mijn auto wordt ook altijd gewassen bij een onderhoudsbeurt bij de dealer, maar dan trekken ze 'm gewoon door de krasstraat.

@Verwijderd Goddomme, neem eens normale foto's van die A4 van je :X Krijg d'r pijn in m'n nek van...

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 06-10-2017 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een magquire of 3M threatment.

Verwijderd

En dat zegt nog steeds helemaal niets. #M is een polijstmiddel wat veelal door schadeherstellers gebruikt wordt. Megs heeft een gigantisch assortiment van producten.

Zoek toch iemand op die het goed doet voor je. Er zijn er volgens mij wel wat te vinden bij je in de buurt. Iemand die een beetje TLC voor je auto overheeft waardoor je gewoon een hele strakke bak rijdt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:54:
En dat zegt nog steeds helemaal niets. #M is een polijstmiddel wat veelal door schadeherstellers gebruikt wordt. Megs heeft een gigantisch assortiment van producten.

Zoek toch iemand op die het goed doet voor je. Er zijn er volgens mij wel wat te vinden bij je in de buurt. Iemand die een beetje TLC voor je auto overheeft waardoor je gewoon een hele strakke bak rijdt.
Dat gebeurd ook! Mischien leg ik het verkeerd uit maar het is een bedrijf dat alleen voor bedrijven poetst. Het is geen standaard wasje met een shine erboven op ofzo, kon ik net zo goed naar de wasstraat gaan.

Bedoel er wordst gewassen, gepolijst, een threatment van zowel binnen als buiten (helemaal gereinigd) uitgevoerd en wat nog meer. Dacht je dat dit goedkoop was? :P

Ik ben van mening dat dit wel een verkeerd moment was, ik heb namelijk een achterbak klep al staan zonder roest of schade verder, en deze moet een keer namelijk in dezelfde kleur worden overgespoten. Dat wil ik echter pas doen zodra de hele auto wordt overgespoten. Anders krijg je verschillen in lak van zowel kofferbak als met de rest van de koets. Daar heb ik dus even geen zin in.

Maar goed. Wacht maar gewoon geduldig af. Moet ik nu ook. :P

Verwijderd

Het gaat niet om de prijs, het gaat om de kwaliteit. Ik ben ook niet gratis, duur zeker niet vind ik, maar lever uitstekende kwaliteiten en resultaten. En wat ik zie om mij heen bij andere bedrijven, waar ze dus ook bedrijven inlenen die alleen maar voor bedrijven poetsen, is het bagger. En uit alles wat je hierboven zegt maak ik op, met mijn 15+ jaar ervaring, dat je geen weet heb wat er gaat gebeuren, met wat er gewerkt wordt.
maar het is een bedrijf dat alleen voor bedrijven poetst.
Dat zijn ze allemaal en in 95 procent leveren ze allemaal klote werk af. Het is productiepoetsen of denk je dat jouw auto speciaal is en ze er twee dagen over gaan doen? Nee, wat jij voor ogen hebt gebeurt niet. Men pakt de rotary of DA en dan met z'n vieren eromheen en polijsten maar. Twee die de binnenkant aanpakken en met max 5 uur staat je autootje weer buiten. Je auto ruikt fris en ziet er glimmend uit. Voor een maandje... Dat kan ik je ook wel leveren maar dan mag je tegen niemand zeggen dat je bij mij geweest bent. Niet mijn idee van hoe het hoort.

Ik heb gewerkt in die omstandigheden, ik heb mij zelf er aan schuldig gemaakt en ik pas er voor. Dat is de reden dat ik niet meer werk voor bedrijven, tenzij het op mijn manier gebeurt maar dan ben ik te duur. Maar je hebt dan wel een stuk kwaliteit.

Je kofferdeksel kan je gerust laten spuiten. Als je een goede spuiter vindt heb je geen kleurverschil. Er is altijd de officiële kleurcode van Audi of ze kunnen een spectrometer gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat hier aan de hand van wat enkele berichten, de boel al in twijfel wordt getrokken over het betreffende bedrijf. Dit is wat mijn garage doet he, dit is wat ik zelf voorstelde, dat ding moet eens fatsoenlijk gereinigd worden, binnen als buiten. Als die toko niet in orde was stond mijn auto daar niet. Mijn auto wordt gewoon uitbesteed daar waar een particulier niet aan bod zal gaan komen.

Dat ze dealers doen zegt ook niets. Een dealer wil gewoon een shiny auto hebben voor de laagst mogelijke prijs. Die gaan geen superdeluxe pakket toepassen waar een koper in een showroom toch weinig van zal zien.

Ook voor dat bedrijf is een RS4 van 16 jaar een gimmick en tegelijkertijd goede reclame voor ze. Die gaan echtwel hun best daarop doen ook. En dat zal ongetwijfeld wel ergens komen te staan als reclame voor ze.

Ik zeg al, ik had het net even iets anders gezien. Ondanks kleurcode of spectrum doe je meteen gewoon de hele auto. Dat staat altijd veel netter dan een enkele kap of klep hier en daar. Dat verschil zal je toch altijd blijven zien. Ga maar eens in de zon staan bij ook zo'n overgespoten auto. Wedden dat je de verschillen kunt aflezen?

Verwijderd

Jammer? Jij bent degene die hier de informatie verstrekt over je wel en wee en wat je doet met je auto. En daar reageert men op. Jij hebt het er over dat het wordt uitbesteed aan een bedrijf dat voor bedrijven poetst. Nou, dan weet ik, en ik niet alleen denk ik, genoeg. Ik nuanceer dat ook nog eens door te zeggen dat je een uitzondering kan treffen, maar ook in jouw geval ben ik bang dat dat niet gaat gebeuren. Jouw auto is niet speciaal, jij ook niet.

Het heeft niets met je garage te maken. Een garage repareert of vervangt. Een garage poetst in de regel niet. Die besteden dat uit tenzij de monteur het doet. En ja, dan gaat je auto naar een grote hal waar er nog een paar staan en je auto is een nummer zoveel. Nogmaals: jouw auto is niet speciaal ondanks dat er een RS tekentje op staat. Goede reclame is een goed gedetailde auto ongeacht merk of type.

Wat betreft het spuiten van een paneel. @Teknix1982 heeft, enigszins op advies van mij, zijn motorkap laten spuiten vanwege steenslag. Dit heeft hij weer op advies van de leasemaatschappij laten doen bij het bedrijf waar zij goede ervaringen mee hebben. De spuiter heeft de originele kleurcode gepakt en de motorkap gespoten. Afgelopen week was zijn Audi nog bij mij voor het wassen en waxen en er was totaal geen verschil te zien. Dus hoe jij het voor elkaar krijgt dat jij het wel 'altijd' ziet is mij een raadsel. Het komt sporadisch voor dat er een verschil in zit. En ik heb heel veel auto's onder mijn polijstmachines gehad. En als je verschil ziet weet je in ieder geval dat je niet bij de juiste spuiter bent geweest.

• Rainesh
@Verwijderd

Als je je RS4 terug hebt, was em dan met een scheutje Dreft en droog em dan goed. Vervolgens in de zon zetten en hier wat foto's van posten....als we dan niks zien, dan is het vakwerk. Zien we swirls of poetsbanen, dan heeft @Verwijderd gelijk.

Op foto's kunnen we het goed zien, moet je wel rechte kwaliteit foto's maken en niet met een aardappel :p

Verwijderd

Pak maar een IPA en spuit dat er maar op. Mooi op de zijkant van je auto en goed laten intrekken. Dan met een mf doek afnemen. Dan schuin in de zon zetten. Loop er dan maar eens langs. Ik garandeer je dat je wat vindt :)

Dreft werkt niet echt bij een Fusso :) Bij de Collinite 476 trouwens ook niet ben ik achter. Maar wat ze elders gebruiken weet ik niet. Vaak is het een vettige wax of een spraytje.

• Teknix1982
  • Niet online
Als je een auto laat spuiten van 16 jaar oud is de kans wel groter dat je verschil ziet. Niet zozeer in de kleur maar de blanke lak kan wel verschil maken. Tenminste zo legde het spuitbedrijf het uit. Ik had mijn zorgen geuit daarover en ze verzekerden mij dat met zo’n jonge auto als die van mij er geen verschil zou ontstaan. En daar hadden ze gelijk in. Gelukkig! :)

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:44
Jongens wat maakt het uit?? @Verwijderd laat zijn auto onder handen nemen en krijgt hem schoon en blinkend terug, dat is leuk toch?
Waarom men er direct keihard op in gaat en het een negatieve draai wilt geven weet ik niet.

Het kan altijd beter, ik durf er 100 euro op te zetten dat er mensen zijn die het weer beter kunnen dan de beste hier. Maakt dat andere hier direct slecht? Nee.. @Verwijderd is blij met de nieuwe mods en zijn auto wordt heerlijk door andere gepoetst, mooi toch? :D

• The Eagle

The Eagle

Zo lang ie er blij mee is, prima idd :)

Maar zonder dat we inhoudelijk weten wat die poetsbeurt exact inhoudt is het toch speculeren. Kan beide kanten op. Het kan een poetsbedrijf zijn dat exclusief voor bedrijven en niet voor particulieren werkt bijvoorbeeld. Dan is de marketingterm "professioneel gepoetst". Is ie dan goed gepoetst? Geen idee, zoals je in de IT broddelaars hebt heb je de in de poetswereld ongetwijfeld ook. Maar laat het resultaat en Jism's tevredenheid voor zich spreken zeg ik.

En Jism, wetend in welke business je zit: maak een zooi goto's met wat leuke dames op de net gepoetste motorkap. Kost jou nauwelijks iets, mooie reclame voor jou en dat bedrijf en levert je wellicht een leuke korting op. Betaal je de helft met Polaroid. Maar waar ken ik dat toch van?....... :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:08:
Jammer? Jij bent degene die hier de informatie verstrekt over je wel en wee en wat je doet met je auto. En daar reageert men op. Jij hebt het er over dat het wordt uitbesteed aan een bedrijf dat voor bedrijven poetst. Nou, dan weet ik, en ik niet alleen denk ik, genoeg. Ik nuanceer dat ook nog eens door te zeggen dat je een uitzondering kan treffen, maar ook in jouw geval ben ik bang dat dat niet gaat gebeuren. Jouw auto is niet speciaal, jij ook niet.

Het heeft niets met je garage te maken. Een garage repareert of vervangt. Een garage poetst in de regel niet. Die besteden dat uit tenzij de monteur het doet. En ja, dan gaat je auto naar een grote hal waar er nog een paar staan en je auto is een nummer zoveel. Nogmaals: jouw auto is niet speciaal ondanks dat er een RS tekentje op staat. Goede reclame is een goed gedetailde auto ongeacht merk of type.

Wat betreft het spuiten van een paneel. @Teknix1982 heeft, enigszins op advies van mij, zijn motorkap laten spuiten vanwege steenslag. Dit heeft hij weer op advies van de leasemaatschappij laten doen bij het bedrijf waar zij goede ervaringen mee hebben. De spuiter heeft de originele kleurcode gepakt en de motorkap gespoten. Afgelopen week was zijn Audi nog bij mij voor het wassen en waxen en er was totaal geen verschil te zien. Dus hoe jij het voor elkaar krijgt dat jij het wel 'altijd' ziet is mij een raadsel. Het komt sporadisch voor dat er een verschil in zit. En ik heb heel veel auto's onder mijn polijstmachines gehad. En als je verschil ziet weet je in ieder geval dat je niet bij de juiste spuiter bent geweest.
Je hebt makkelijk denken vanuit een eenmanszaak perspectief. Als je als bedrijf enigzins winstgevend wilt gaan zijn dan moet je in productie werken. Kijk maar naar het model van kwikfit. 8 bruggen, een paar junior monteurs en een paar ervaren monteurs die de boel sturen. Ditzelfde gebeurd ook bij poetsbedrijven. Mensen hebben vaak de tijd niet de auto voor meerdere dagen 'kwijt' te zijn. Het moet allemaal snel. Dus krijg je een product wat snel z'n werk kan doen en de klant weer snel tevreden eruit kan.

Dat je het er niet mee eens bent dat het op die manier gaat tegenwoordig, dat ben ik met je eens. Ik heb zelf liever een garage die de tijd neemt, de zaken goed op orde krijgt en met zekerheid mij de weg weer op kan sturen, dan dat ik iemand krijg die meer bezig is met z'n facebook status over dat ie een RS4 op de brug heeft. Dit gaat ook op voor het poetsen van auto's. Het is gewoon knetterhard werken wil je het goed hebben.

Echter, ik ga op vakantie voor een ruime week, en mijn auto wordt ondergebracht als extratje bij een poetsbedrijf. Ik kan dit wel waarderen. Het interieur wordt gereinigd, het zal voorlopig weer lekker ruiken (het leder wordt ook op pro wijze in de was gezet t.o.v de rommel die ik hier thuis iedere zondag er ff op spray) en de buitenkant gaat er gewoon gaaf uitzien weer, 100x beter dan wat de wasstraat met het premium pakketje doet. De auto voelt morgen voor mij gewoon weer even nieuw aan. Das ook gewoon ff fijn, als je weer in je auto stapt, toch?

Ik ben geen detail-guru in poetsen. Ik vond het wassen hier al aan huis een kut klus. Laat staan dat het in de was zetten meer dan 1.5 uur in beslag nam en na een kleine rit toch al weer smerig was. Ik heb dit net ook nagevraagd, het is wel een beetje vreemd te verklaren dat ik op internet aangevallen wordt hierover, maar de handen worden in het vuur voor mij gestoken en dat het gewoon goed is. Ook als het niet goed zou zijn, maakt het me geen drol uit ook. De lak is toch al 16 jaar oud. Daar kan je 1000 poetsbeurten tegenaan gooien, maar daar wordt de lak nog niet beter van. ;)

Mijn plan zelf was de gehele auto aan te pakken op gebied van roest, bijv de achterklep te vervangen, en dan in 1 klap over te spuiten gevolgd met glascoating. Dan hoef je de auto _nooit_ meer te wassen op afspoelen na. Dan heb je 'm pas goed. Toch?

Nog 1 nachtje slapen.... dan staat de auto hier weer voor de deur.

• FastFred
Rainesh schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:10:
Op foto's kunnen we het goed zien, moet je wel rechte kwaliteit foto's maken en niet met een aardappel :p
En niet van die schuine foto's :9 oh wacht dat zei je ook :X

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 06-10-2017 22:47 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:40
Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:52:
[...]

De lak is toch al 16 jaar oud. Daar kan je 1000 poetsbeurten tegenaan gooien, maar daar wordt de lak nog niet beter van. ;)
En daar heb het volgens mij mis. Niks verkeerd aan lak van 16 jaar oud. 1 GOEDE detail beurt en hij is mooier dan dat hij bij bij de dealer gestaan heeft doorgaans. Zoek de filmpjes op YouTube maar op waar ze roze auto's weer glimmend rood maken bijvoorbeeld. Er zijn zat video's te vinden van auto's in verschrikkelijke staat die daarna gewoon de showroom weer in konden. Die van jou is nog lang niet op het punt dat hij volledig gespoten moet worden volgens mij.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 01:37:
[...]

En daar heb het volgens mij mis. Niks verkeerd aan lak van 16 jaar oud. 1 GOEDE detail beurt en hij is mooier dan dat hij bij bij de dealer gestaan heeft doorgaans. Zoek de filmpjes op YouTube maar op waar ze roze auto's weer glimmend rood maken bijvoorbeeld. Er zijn zat video's te vinden van auto's in verschrikkelijke staat die daarna gewoon de showroom weer in konden. Die van jou is nog lang niet op het punt dat hij volledig gespoten moet worden volgens mij.
Ik heb echt geen verstand van lak. Lak dat op is is gewoon op. Daar kan je overheen poetsen wat je wilt, of met een scrubje om de andere vlakken weer op te vullen etc.

Ik herkende dit vooral aan m'n Audi A3 die ik 4 jaar geleden had gekocht. De eerste week was ie harstikke 'mooi' rood en erna begon die meer en meer te vervagen. Dat is dus de detailling die jij waarschijnlijk bedoeld. En in mijn ogen is dat een tijdelijke fix en iets wat je iedere maand wel uit mag gaan voeren. De onderliggende basis is gewoon versleten en dat maak je niet permanent beter met een detailbeurtje.

Mijn RS4 is 16 jaar oud en heeft wel degelijk gebruikersporen. We stonden laast nog naast de auto, en het viel me gewoon op hoe erger de passagierskant eraan toe was. En vergeleken met de staat toen ik de auto echt net had, de staat toen beter was dan nu.

Komt ook merendeels doordat ik vriendinnen heb gehad die het niet zo nauw nemen met wat een classic is en hun het gewoon als een gebruiksobject zien en vanalles tegen de deur laten kletsen. Ja dan krijg je krasjes, vage plekken en noem maar op. Dingetjes op het zak zetten alvorens instappen etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rMFuKaWLpsPOAvCikAk5uD7R/full.jpg

Dit is hoe het zijn moet. Gewoon perfect, glanzend, rood, dat behaal je niet met een poetsbeurt zonder dat dat na een maand alweer vervaagd is. Ik geloof er meer in in een goede overspuitbeurt gevolgd met glascoating. Als iemand het oneens is hoor ik het graag. :P

edit: auto is onderweg. Met enkele minuten hier. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VO1u8toHiv8oQdHzfyPmrFTS/full.jpg

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ach leuk allemaal die poets beurten. Maar na een paar dagen is de auto toch weer vies. Ik rijd hem wel elk weekend even door de wasstraat

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Nice, krijg je je auto met een lege accu terug, men is gaan poetsen met deuren open en hebben 'm een nacht lang zo laten staan. :P Eerste indruk: ik ben er zeer tevreden over. Interieur is echt goed schoon. Alles ziet er pico bello uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OWEsnara1lxFg3oLEth4maZA/full.jpg

Wat betreft de lak: de krassen zitten er nog gewoon. Daar valt weinig meer aan te doen. De lak is gewoon oud, dof, bepaalde plekken zijn er wat erger aan toe dan de rest etc. Ik had dat ook wel verwacht.

Dan, het geluid. 10x beter. Ik was een beetje bezorgd dat de HMS een enorme drone zou gaan geven in de auto, maar niets is minder waar. De dempers doen goed hun werk. Het klinkt heel netjes en als je het pedaal goed intrapt komt het pas echt los.

Ik ga later wat foto's maken. Het regent nu. :)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tylen schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:53:
Ach leuk allemaal die poets beurten. Maar na een paar dagen is de auto toch weer vies. Ik rijd hem wel elk weekend even door de wasstraat
Of vuil laten :9

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Vandaar dat ik nu altijd zeg dat ik een grijze auto heb :+

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:38
Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:10:
Nice, krijg je je auto met een lege accu terug, men is gaan poetsen met deuren open en hebben 'm een nacht lang zo laten staan.
Toch slecht dan, voor zo'n professioneel bedrijf.

• Teknix1982
  • Niet online
@Verwijderd als je hem laat spuiten, ga je dan voor dezelfde kleur of de rode variant?

• Rainesh
@Verwijderd

als een auto goed gepolijst wordt, dan zal ook een rode auto niet meer na een maand gaan vervagen. Eerder na paar jaar. Meerstaps polijsten is dan essentieel. Zelfde met jouw auto, die krassen zouden met de juiste polijstenmiddelen en methode al flink teruggebracht worden.

Als een rode of ieder ander kleur auto na een maand gaat vervagen, dan is de auto volgesmeerd met fillers en andere opvuldingetjes. Dat is juist het verschil tussen een massa prof poets bedrijf en een echte detailer. Een detailer is ook gauw minimaal 2 dagen bezig met een auto.

Lak is veel dikker dan je denkt voor poetsen.

Maar je auto ziet er goed uit, nu netjes onderhouden. En als je toch een keer een echte poetsbeurt wilt met glascoating en je lak paar jaar goed blijft.....dan raad ik je @Verwijderd aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Rainesh schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:11:
@Verwijderd

als een auto goed gepolijst wordt, dan zal ook een rode auto niet meer na een maand gaan vervagen. Eerder na paar jaar. Meerstaps polijsten is dan essentieel. Zelfde met jouw auto, die krassen zouden met de juiste polijstenmiddelen en methode al flink teruggebracht worden.

Als een rode of ieder ander kleur auto na een maand gaat vervagen, dan is de auto volgesmeerd met fillers en andere opvuldingetjes. Dat is juist het verschil tussen een massa prof poets bedrijf en een echte detailer. Een detailer is ook gauw minimaal 2 dagen bezig met een auto.

Lak is veel dikker dan je denkt voor poetsen.

Maar je auto ziet er goed uit, nu netjes onderhouden. En als je toch een keer een echte poetsbeurt wilt met glascoating en je lak paar jaar goed blijft.....dan raad ik je @Verwijderd aan ;)
We hebben nog het e.a eraan te doen, voordat het allemaal zover is.

- Achterklep, is een zilveren dus moet gespoten worden (of gelijk de hele auto mee zeg maar)
- Deurklinkjes, ik ben er eentje kwijtgeraakt, de ander moet ook gespoten worden (blanco)
- Klein roestplekje bij passagier linksachter

- Motor eruit trekken. Alle pakkingen vervangen. Hier en daar begint ie te zweten. Bekend probleem. Het zijn voornamelijk O-ringen en rubbers rondom de motor zelf.

Ik heb de holy grail van bluetooth ontdekt, en wil nu ook zo'n module erin ipv nu aux / koptelefoon stekker. De Iphone 7 Plus heeft dat niet meer en moet met verloopje werken. Je kunt dus niet tegelijk laden / luisteren nu meer.

En hij moet geloof ik nu APK gekeurd worden, omdat ik te laat ben. Had te maken gehad met de uitlaat. Nam echt dagen in beslag om het goed te krijgen. Zal later wel eens een flyby / geluidsfilmpje maken.

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

Ik heb ook Bluetooth op m'n rnsd werkt perfect

K

Verwijderd

Topicstarter
royhoi schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:05:
Ik heb ook Bluetooth op m'n rnsd werkt perfect
Mooi! :) welk kitje heb je?

Tering. Vol 102 tankje. Wat een geweld O+ Die downpipes maken echt verschil. Later kijken voor tfsi conversie.

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:33:
[...]

Tering. Vol 102 tankje. Wat een geweld O+ Die downpipes maken echt verschil. Later kijken voor tfsi conversie.
Nog 2 of 3 keer tanken om volledige 102 te benutten :Y

Verwijderd

Topicstarter
Famous schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:42:
[...]

Nog 2 of 2 keer tanken om volledige 102 te benutten :Y
Tank was al zo goed als leeg. Het grootste verschil zit m in wanneer de turbo's gaan werken. Dan merk je echt het verschil tot in 6000 toeren. Niet normaal meer :P

De 500pk met k04's is prima mogelijk. Ik ben er ook niet ver meer vanaf. Hopelijk houdt de koppeling het. Deze heeft een max van 600nm.

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:44:
[...]

Tank was al zo goed als leeg. Het grootste verschil zit m in wanneer de turbo's gaan werken. Dan merk je echt het verschil tot in 6000 toeren. Niet normaal meer :P

De 500pk met k04's is prima mogelijk. Ik ben er ook niet ver meer vanaf. Hopelijk houdt de koppeling het. Deze heeft een max van 600nm.
Daar ben ik wel echt “jaloers” op.
De eerste run was bij mijn auto 581Nm maar wetende dat de veilige max rond 525Nm ligt moest er flink wat vanaf..

K04 is verder een prima turbo
Hier gaat die al vanaf 2500 toeren vol en blijft lopen tot 7200. :Y
Mis alleen wat cilinders vanaf +/- 230km/h.

Weet jij jouw 0-100km/h en 1/4 mile tijden?

Verwijderd

Topicstarter
Boven 6000 toeren pushed ie nog wel maar de rek is er dan uit. De lijn stopt zeg maar met stijgen daar en je wil opschakelen daar waar je maximale koppel hebt. 1/4de heb ik nooit geprobeerd. Dat had te maken met dat ik de koppeling in de eerste maand na aanschaf al frituurde met een launch :')

De nul naar honderd is met deze auto zo goed als 4 sec. De top is 310. Wel in de toerenbegrenzer maar het is dan ook een genuine 180mph voertuig. :)

Ik wil een langere 6de overbrenging erin zetten. Hiermee daalt het toerental met 550rpm waardoor je niet alleen zuiniger rijdt in zn 6 maar als het het allemaal toelaat ook een vmax van 360 kunt opzoeken. :P

Maar dat ontstijgt echt de waardes van hoe deze auto gemaakt is. Mijn doel is 800pk, terug schroeven naar 600pk voor betrouwbaarheid; en iets van 800 tot 1000nm. Dan heb je echt een snelle RS4.

Sachs maakt echt goede kits. Check maar. Sport koppeling en drukgroep maken een hoop verschil. Een been in de file dat moe wordt valt echt wel mee. Je wil juist dat de koppeling meteen oppakt ipv comfort.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2017 23:32 ]

• Famous

Famous

R 400+

Zijn leuke waardes/doelen. Zeker de top, hier is het maximaal 291km/h door de bak. Heb ik overigens nog niet gehaald :p

Het liefst zou ik een grotere turbo (tte470) willen met een dq500 bak (heb automaat).
Maar gezien de snelle wisseling in auto’s heb ik het voor nu nog uit mijn hoofd kunnen zetten, althans, maak mezelf wijs dat het genoeg vermogen is :)

Edit; hij gaat binnenkort nog wel terug naar de tuner. Ga launch control nog wat verhogen, denk naar 4300 toeren.
Verder nog even kijken of we iets kunnen winnen op de schakelmomenten.

Op GPS heb ik nu ;
0-100 km/h 4.1 sec
0-400 meter 12.3 sec

Op teller/vcds gaat het nog wat rapper :+

[ Voor 28% gewijzigd door Famous op 07-10-2017 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Popcorn is ook leuk. :P geknetter en vlammen uit je uitlaat. Ik heb contact met een tuner die dat programmeren kan. Gaan we es een keer doen. Kan je heel mooi afstellen op basis van esp uit, wielsnelheid meten en dan in de toeren gooien.

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:08:
Popcorn is ook leuk. :P geknetter en vlammen uit je uitlaat. Ik heb contact met een tuner die dat programmeren kan. Gaan we es een keer doen. Kan je heel mooi afstellen op basis van esp uit, wielsnelheid meten en dan in de toeren gooien.
Als je pop&bangs bedoelt, dat kan je toch instellen op toeren?
Hier doet die het vanaf 3000 toeren.
Vlammen deed die bij mij met anti lag maar vroeg me af of dat nou heel goed was voor de turbo dus weer uit geschakeld :+

Of is popcorn wat anders?
Blijft leuk speelgoed zulke wagens :D

• The Eagle

The Eagle

Wat ik me afvraag: kun je op die RS4 nou ook al Lamborghini onderdelen monteren? Zou zeggen dat het vanaf ongeveer dat bouwjaar dezelfde stal / onderdelen zou moeten zijn.
Kost wat natuurlijk, maar dan heb je ook wat.
Then again, kun je beter een tweedehands Lambo kopen.

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:33:
[...]

dension gateway lite bt . Werkt goed kan ook met je knoppen op het stuur nummer verder doen.

Zag op de log trouwens dat ik vandaag de 8700rpm even aangetikt heb hehe 😝😍

K

Verwijderd

Topicstarter
Famous schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:07:
[...]

Als je pop&bangs bedoelt, dat kan je toch instellen op toeren?
Hier doet die het vanaf 3000 toeren.
Vlammen deed die bij mij met anti lag maar vroeg me af of dat nou heel goed was voor de turbo dus weer uit geschakeld :+

Of is popcorn wat anders?
Blijft leuk speelgoed zulke wagens :D
Het is niet goed voor de turbo's nee. De klappen vinden zowat daarin plaats. Benzine gaat letterlijk mee met de slag wanneer het uitlaatklepje openstaat.

Maar het is wel vet. Je kunt men er goed mee laten schrikken in ieder geval. :+

Launchen op deze manier is ook slecht voor alle delen in de aandrijflijn. Eigenaar van deze (r)s4 limo heeft tientallen keren zijn onderdelen al vervangen. Hij is nu ook bezig met gewichtsbesparing ipv nog verder / meer / hoger te willen tunen. Met 1200PK op een RS4 blok heeft ie de max nu wel zo bereikt.

Dak is vervangen naar carbon, motorkap, alles dat van staal was is vervangen met aluminium en op maat gemaakt ook, ontzettend bezig met gewichtsbesparing. Die auto weegt nu 1450KG en das een heel mooi gewicht eigenlijk. Ik heb de auto ook gezien in Hannover. Het ziet eruit als een stock / standaard S4 limo. De airco is bijv. wel al gestript. Maar wat een ding O+ Daar zit 50k aan materiaal in. 8)7
The Eagle schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:25:
Wat ik me afvraag: kun je op die RS4 nou ook al Lamborghini onderdelen monteren? Zou zeggen dat het vanaf ongeveer dat bouwjaar dezelfde stal / onderdelen zou moeten zijn.
Kost wat natuurlijk, maar dan heb je ook wat.
Then again, kun je beter een tweedehands Lambo kopen.
Waarom zou je dat willen. Porsche delen kan prima en dat wordt nog vaker gedaan dan Lamborghini. De RS4 B7 kan je o.a ook de remmen en dergelijk van overnemen. Heel veel mensen zweren bij de remmen van die van een B7 vs de B5. Hoewel ik helemaal gewend ben aan de remmen van m'n auto nu, het kan vast beter.
royhoi schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 17:10:
[...]

dension gateway lite bt . Werkt goed kan ook met je knoppen op het stuur nummer verder doen.

Zag op de log trouwens dat ik vandaag de 8700rpm even aangetikt heb hehe 😝😍
Ik heb geen stuur met toetsen. Kan wel worden overgezet. Moet alleen een stuur met knoppen vinden. Maar het zou mooi zijn als je tracks kunt skippen met gewoon je RNS-D.

dit is de meest simpele op ebay.

Maar mischien is inbouw van een aftermarket setje wel beter. Enige nadeel is is dat je voor de B5 een cover moet laten maken wat gewoon ff 300 pond kost :X

Als je dat niet doet dan krijg je zo'n scheve fit, iets dat niet lekker in de console zit ofzo. De bluetooth OBD is wel een handige functie daarbij ja. Ik ben er nog niet over uit. Ik denk dat het makkelijkste gewoon een BT module moet worden en call it a day.
Pagina: 1 ... 55 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.