Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:00:
Nieuwe poging:

Heeft er iemand een idee waar je voor een nieuwe Audi A3 Sportback 2017 de dakreling in geanodiseerd aluminium kan laten plaatsen? Optie vergeten aan te klikken bij de bestelling..

(Bij voorkeur regio Antwerpen - Brussel.)

Alvast bedankt!
Voor de oudere A3 bestond er een kit die 900$ ofso kostte. Dan moest je wel nog iemand moedig genoeg vinden om hoop gaten in je dak te boren.
Waarschijnlijk zal de officiele dealer er wel voor kunnen zorgen, maar dat gaat je heel wat duiten kosten. Ik vrees dat het zonder dakrails zal zijn;

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:00:
Nieuwe poging:

Heeft er iemand een idee waar je voor een nieuwe Audi A3 Sportback 2017 de dakreling in geanodiseerd aluminium kan laten plaatsen? Optie vergeten aan te klikken bij de bestelling..

(Bij voorkeur regio Antwerpen - Brussel.)

Alvast bedankt!
waarom zou je dat willen? als het voor dakdragers is kun je deze ook prima plaatsen in de deuropening, daar zitten busjes in waar ze 'ingrijpen'

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Opzicht snap ik het wel, met dakrails is het mooier.

Maar het is redelijk arbeidsintensief, bekleding aan de binnenkant moet los, dan moet er geboord worden in je dak. Iig geen gemakkelijke klus, zou ik niet zomaar door iedereen laten doen, als ze het niet goed behandelen en afdichten heb je nog kans op roest ook.

Wat zegt de dealer er van?

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2017 09:32 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Die wilt het niet doen :)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:33
Dan mee leren leven :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als de dealer er niet aan wil beginnen dan zegt dat ook wel wat :P

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-11 16:46
Maat van me heeft vandaag een Q5 uit 2011 gekocht. We komen er net achter dat Bluetooth niet actief is. Ik neem dat het er wel in zit? Hoe check ik dat? En als het er in zit hoe activeer ik Bluetooth?

Verwijderd

Topicstarter
Media console of radio settings raadplegen.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-11 23:01
Rainesh schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:52:
Temperatuurklep. Bekend probleem. Had ik bij de A1 ook......toen moest heel het dashboard eruit :(
Blijkbaar heb ik dit nu ook. 8)7

Even ter bevestiging. Ik doe de airco aan. De auto blaast koude lucht aan de rechterkant (ook rechtsmidden). Maar aan de linkerkant komt er alleen warm/lauw lucht uit, ongeacht High/Low. Is mijn temperatuurklep er ook aan? :(

• Rainesh
RRCreations schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:30:
[...]

Blijkbaar heb ik dit nu ook. 8)7

Even ter bevestiging. Ik doe de airco aan. De auto blaast koude lucht aan de rechterkant (ook rechtsmidden). Maar aan de linkerkant komt er alleen warm/lauw lucht uit, ongeacht High/Low. Is mijn temperatuurklep er ook aan? :(
Klinkt bij jou als inderdaad als temperatuurklep, maar kan net zo goed ook ventilatieklep zijn bij jou. Rij binnenkort langs, dan lees ik het uit voor je :)

• Rainesh
Tristan schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:11:
Maat van me heeft vandaag een Q5 uit 2011 gekocht. We komen er net achter dat Bluetooth niet actief is. Ik neem dat het er wel in zit? Hoe check ik dat? En als het er in zit hoe activeer ik Bluetooth?
Heb je vcds? Ja toch? Stuur even een PM

Want het is gewoon te activeren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 27-08-2017 21:25 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Rainesh mijn maar heeft een nieuw model A4 met audi pre sense. Kan je dan acc activeren of heeft hij gewoon pech ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Tylen op 27-08-2017 21:42 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Rainesh
Tylen schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:42:
@Rainesh mijn maar heeft een nieuw model A4 met audi pre sense. Kan je dan acc activeren of heeft hij gewoon pech ;)
Gewoon pech, want voor ACC heb je 2 radar ogen nodig in je mistlamp roosters. Wel kan Lane Assist, grootlicht assist en verkeersborden herkenning gedaan worden :)

• Tylen

Tylen

Thnx zal het doorgeven

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren nabij hannover een tuningsday bijgewoond. Soort wedstrijd wie er de meeste PK's uit wist te gooien. Natuurlijk ook voor het zien / ontmoeten van de bekendste (R)S4 Limo uit duitsland met meer dan 1200PK. M'n auto had de rol als videowagen met een zooi go'pro's erop. We hebben heel erg vette beelden gemaakt. Compilatie wordt op moment van schrijven dan ook uitgewerkt, samen met een M5 E39.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/igzN0qqNRBKiQXo52tXdb5L8/full.jpg

3 go-pro's op m'n auto geplakt, 2 aan de andere kant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RnvS31XclL7QpxCOh6WAEFkY/full.jpg

Geen 1 is er vanaf geklapt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0WMrSQA55RJf085V5a38PQCV/full.jpg

Daar was ze dan O+ Lijkt op een doodnormale S4 maar dat ding hoest gewoon 1200PK op. 8)7 Carbon dak, motorklep, ding weegt net 1450KG.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3VmErgJo9TyL7awcbq5poASY/full.jpg

Je zou echt niet zeggen dat dat 1200PK doet ....

Een video van vorig jaar nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RdeQT6Br0ISqk6mMcHfFwns1/full.jpg

Het hoogst aantal PK's die dag volgens mij was 1300PK en 1200NM koppel veroorzaakt door een jawel, Audi S4 2001.

Dit ding dus... maar blijkbaar er 100PK meer uit weten te halen. Zegt een hele hoop over de tunability van de V6 Bi-turbo van Audi. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1xtxQZ6ZUBbTYOPYRVYAnT1Q/full.jpg

En zelf ook een mijlpaal bereikt. ;) Ik had m'n auto graag willen dyno'en maar het was stervensdruk daar. We zijn rond 13:00 aangekomen en rond 16:00 weer vertrokken. De terugweg was erg vet, zeker je in Duitsland onbeperkt op sommige delen mag / kunt / mocht.

• RRCreations
Rainesh schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:25:
[...]

Klinkt bij jou als inderdaad als temperatuurklep, maar kan net zo goed ook ventilatieklep zijn bij jou. Rij binnenkort langs, dan lees ik het uit voor je :)
Ik heb het even uit laten lezen door een vriend van mij. Hij zei dat er geen foutmeldingen waren met de airco of kleppen. Breng het even naar de airco-dokter morgen. Mocht hij het ook niet weten dan heb ik je nummer nog!

Ter aanvulling: Heb even getest en bij mij werkt HIGH en LOW wel gewoon. Hij wordt warmer en kouder bij alle ventilaties. Alleen doet de airco wordt niet 'geactiveerd' aan de rechterkant als ik de airco knop aandoe. Ik denk dus dat het echt aan de airco licht.

[ Voor 20% gewijzigd door RRCreations op 28-08-2017 01:27 ]

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:16:
Heb gisteren nabij hannover een tuningsday bijgewoond. Soort wedstrijd wie er de meeste PK's uit wist te gooien. Natuurlijk ook voor het zien / ontmoeten van de bekendste (R)S4 Limo uit duitsland met meer dan 1200PK. M'n auto had de rol als videowagen met een zooi go'pro's erop. We hebben heel erg vette beelden gemaakt. Compilatie wordt op moment van schrijven dan ook uitgewerkt, samen met een M5 E39.

Geen 1 is er vanaf geklapt.

Daar was ze dan O+ Lijkt op een doodnormale S4 maar dat ding hoest gewoon 1200PK op. 8)7 Carbon dak, motorklep, ding weegt net 1450KG.

Je zou echt niet zeggen dat dat 1200PK doet ....
[

Het hoogst aantal PK's die dag volgens mij was 1300PK en 1200NM koppel veroorzaakt door een jawel, Audi S4 2001.

Dit ding dus... maar blijkbaar er 100PK meer uit weten te halen. Zegt een hele hoop over de tunability van de V6 Bi-turbo van Audi. :)

En zelf ook een mijlpaal bereikt. ;) Ik had m'n auto graag willen dyno'en maar het was stervensdruk daar. We zijn rond 13:00 aangekomen en rond 16:00 weer vertrokken. De terugweg was erg vet, zeker je in Duitsland onbeperkt op sommige delen mag / kunt / mocht.
Vet spul hoor! :9~

K

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. We gaan dit soort meetings wat vaker bijwonen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g3rsdP8w0yEfeWhzrV08IOav/full.jpg

Spul ook weer binnen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oUYayqlGeBmFA8HCRFk8i1GL/full.jpg

En nog een foto van afgelopen zondag... We hebben een shitvic als videowagen voor wat aftershots ingezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WPCFwWRTLPaKD1mu66ZGDEwC/full.jpg

Note to self; klem de kofferbakklep vast als je daar een go-pro op plakt. De klep wil namelijk sluiten met rijwind :+

Verwijderd

Ik lees hier wat dingen in de search-optie over de 3.0 TDI.

Ik ben van plan of een Audi A4 B8 of een Audi A5 SB.
Ergens tussen de 2008 en 2011.

Maar ik zit te twijfelen tussen de 2.7 en 3.0 TDI. Zal gaan om een manuele transmissie, zelf rij ik nog een Audi met 1.8 Turbo 20V 150PK, standaard.

Wat raden jullie aan? Kwa degelijkheid/betrouwbaarheid?
De reden dat ik geen 2.0 zoek is omdat ik bang ben voor de betrouwbaarheid, maar ook omdat ik kom van een benzine turbo, dat ik trekkracht/pk's/de beleving zal missen, ondanks de hogere koppel.

Een natuurlijk van een inline-4, naar een V6 is ook >:)

• Rainesh
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:17:

Maar ik zit te twijfelen tussen de 2.7 en 3.0 TDI. Zal gaan om een manuele transmissie, zelf rij ik nog een Audi met 1.8 Turbo 20V 150PK, standaard.

De reden dat ik geen 2.0 zoek is omdat ik bang ben voor de betrouwbaarheid, maar ook omdat ik kom van een benzine turbo, dat ik trekkracht/pk's/de beleving zal missen, ondanks de hogere koppel.

Met een handbak zit je altijd goed. 3.0tdi heeft alleen last van kettingspanners, maar als die vervangen zijn is het een heerlijk blok. Heb 4 klanten rondrijden met een 3.0tdi handbak met stage 1.....gaat erg rap :)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:17:

Degelijkheid, de 2.7tdi nemen. Oersterk blok en geweldig sleurhut/kilometer vreter.
Nadeel. Niet van de snelste ^^

Trouwens niks mis met 2.0 blok ook hoor...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

2.7 en 3.0 zijn vergelijkbaar, beide last van de kettingspanners. Multitronic moet je vermijden.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En voor mensen met een interesse in echte Audi's :P er is komende zondag een "alles voor de A" meeting bij de Meern:

https://www.audiclub.nl/events/alles-voor-de-a-2017/

Is niet alleen voor clubleden, iedereen is welkom.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Chaoss schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:31:
En voor mensen met een interesse in echte Audi's :P er is komende zondag een "alles voor de A" meeting bij de Meern:

Had ik gezien; helaas standby dienst dus lastig om op een parkeeeterrein rond te hangen en dan eventueel een datacenterverstoring te kunnen verhelpen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heb je geen laptop met 4g? Ik heb ook af en toe storingsdienst maar kan wel "roamen" zolang ik maar in staat ben om support te leveren :P

Ik ga er in ieder geval zijn vanaf 12:30-13:00

• Tylen

Tylen

MAX3400 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:39:
[...]

Had ik gezien; helaas standby dienst dus lastig om op een parkeeeterrein rond te hangen en dan eventueel een datacenterverstoring te kunnen verhelpen.
Of je nou thuis of daar standby loopt. Of houdt dat in dat je nooit iets kan dan als je die dienst hebt?

• MAX3400

MAX3400

Tylen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:00:
[...]

Of je nou thuis of daar standby loopt. Of houdt dat in dat je nooit iets kan dan als je die dienst hebt?
Half ja/nee. Het is wel handig als ik binnen 30 minuten een vaste internetverbinding heb.

Privé geen last van over het algemeen maar een "vreemde" meeting met veel onbekenden, is dan niet heel handig.

• royhoi

royhoi

-

Chaoss schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:31:

Ja ik denk dat ik ook even met de S2 langs ga!

K

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Chaoss schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:28:
2.7 en 3.0 zijn vergelijkbaar, beide last van de kettingspanners. Multitronic moet je vermijden.
Geldt dat ook voor de TDI blokken die in de A6 liggen en wat is het probleem met die multitronic dan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Volgens mij zijn die die blokken gelijk. Ketting gaat rammelen en dan moeten de spanners vervangen worden. Als goedkope fix wordt soms alleen de bovenste gedaan, maar in bijna alle gevallen gaat de onderste ook kapot. Om alles te vervangen moet de versnellingsbak er onderuit. Inclusief materiaal zit je snel op een kostenpost van 3000.

Multitronic versnellingsbak bakken gaan ook kapot, slanke er een koopt kende vraag niet of hij kapot gaat maar wanneer. Revisie van zo'n bak is ook kostbaar.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

royhoi schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:13:
[...]

Ja ik denk dat ik ook even met de S2 langs ga!
Vanavond mijn voet zwaar gekneusd, klem komen te zitten onder een autobrug :( Ik weet dus niet of ik zondag kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 00:25:
[...]

Vanavond mijn voet zwaar gekneusd, klem komen te zitten onder een autobrug :( Ik weet dus niet of ik zondag kan komen.
Whut ? :P

Zondag is wel heel kort dag. Heb afspraken staan helaas. Anders wist ik het wel. :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kwas samen met mijn broertje en een maat aan het klussen aan mijn 200, we waren net klaar doet, mijn broertje de brug naar beneden zit mijn poot er nog onder... Er zijn foto's gemaakt, niet gebroken maar zwaar gekneusd kan atm niet meer autorijden.

En hoeveel pech kun je hebben, 200 meter voor mijn oprit gaat het koelwater lampje branden, veel stoom onder de motorkap. Is de bovenste radiator slang vlak achter de klem bij het blok gescheurd. Heeft niets met het klussen te maken dus domme pech -O-

• RRCreations
*Update mbt airco

Airco vloeistof was helemaal leeg. Waarschijnlijk lekt het ergens gezien ik paar maanden geleden al had laten bijvullen. Ik moet eerlijk bekennen dat het geen 'betrouwbare' garage was. Achteraf had ik beter moeten weten en niet naar een goedkoop garage moeten gaan. Moet volgend week terug komen om te kijken waar de lek is. Indien het bij de radiator is dan zal het 450 euro kosten, indien het achter de motor dan zal het rond de 1000 euro kosten. Hopen op helemaal geen lek... 8)7

Edit: taal

[ Voor 11% gewijzigd door RRCreations op 04-09-2017 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Meeste lekjes vindt je bij de aan en afsluit connectoren.

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk, videobeelden in bezit. Tevens ook van mijn rit op de nurburg vorig jaar. Was weinig soeps aan gezien het natte wegdek. We hadden de vorige keer richting hannover een go-pro op m'n lichaam gemonteerd in de hoop dat we de km-teller en uitzicht op de snelweg konden filmen, echter film ik grotendeels m'n stuur zoals ik al verwacht had. Volgende keer een Go-pro head-unit ofzo, lijkt me veel beter.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=aSXtosNKJ90]

Wel zijn er andere spectaculaire beelden die we momenteel gaan editten in een compilatie.

lach niet, maar we hadden brood dat we nodig uit het dakraam moesten smijten op onze achterligger, die hoorde natuurlijk bij ons maar het was voor de fun. :D Uiteindelijk toen ik thuis kwam zag ik de streep mayo pas op het dak liggen. _O-

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11 11:56
Aan iedereen die ooit van plan was om op een donkere ondergrondse parking achterwaards in te parkeren en daarbij te vertrouwen op zijspiegels + sensoren:

DO NOT DO IT

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qtHteAL.jpg

Nog een geluk dat alle glasbreuk gedekt is in mijn leaseovereenkomst :+

Uitstekende stukken beton van een andere verdieping. Niet duidelijk zichtbaar. Vooruit inparkeren lukt wel omdat je er dan met je motor onderin kan, maar achteruit duidelijk dus niet. Gelukkig is het echt enkel glasschade en geen carrosserie.

[ Voor 29% gewijzigd door AmbroosV op 08-09-2017 23:20 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-11 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

AmbroosV schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 23:19:
Aan iedereen die ooit van plan was om op een donkere ondergrondse parking achterwaards in te parkeren en daarbij te vertrouwen op zijspiegels + sensoren:

DO NOT DO IT

[afbeelding]

Nog een geluk dat alle glasbreuk gedekt is in mijn leaseovereenkomst :+

Uitstekende stukken beton van een andere verdieping. Niet duidelijk zichtbaar. Vooruit inparkeren lukt wel omdat je er dan met je motor onderin kan, maar achteruit duidelijk dus niet. Gelukkig is het echt enkel glasschade en geen carrosserie.
Volgende keer toch de Limo kiezen ipv SB :P

www.google.nl

• Rainesh
Belgische parkeergarages zijn weer eens niet logisch :p
.wel zuur man!

• Tylen

Tylen

Tja Belgische kentekenplaat.....

* Tylen rent hard weg ;)

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11 11:56
Ondertussen al terug in orde, maar bij het openen en sluiten van de koffer hoor ik ergens binnen in de klep losse stukjes glas. Zucht :P

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Niet stiekem je vriendin aan het posten onder je account? ;)

Divide and conquer.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:52

vhal

ಠ_ಠ

Rainesh schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 00:22:
Belgische parkeergarages zijn weer eens niet logisch :p
.wel zuur man!
Genoeg NL'se parkeergarages waar je dit soort geintjes in iets mindere mate hebt, dan knalt je kofferbak bij het openen tegen het beton als je even niet op let.

Strava

• royhoi

royhoi

-

Nog even gebruik gemaakt van Mischien wel de laatste mooie zondag ochtend van de jaar! #5cilinder #700pk

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/5s83suh39/IMG_0740.jpg

K

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@royhoi

Holy shit, jij hebt die 521kw/709pk ook gewoon op kenteken staan. :o

Respect. Menigeen die er met de pet naar gooit en zijn verbouwde auto nooit laat herkeuren.

d:)b

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Officieel moet iedere ziensbare vermogenstoename gewoon gemeld worden toch? Ik vindt het meer dan normaal in ieder geval. Heb je de bak verhoudingen ook aangepast? Lijkt me lullig als je ~ 700 PK met net nog geen 250kmph kunt rijden ofzo. :P

• royhoi

royhoi

-

max schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:29:
@royhoi

Holy shit, jij hebt die 521kw/709pk ook gewoon op kenteken staan. :o

Respect. Menigeen die er met de pet naar gooit en zijn verbouwde auto nooit laat herkeuren.

d:)b
Ff een bakkie doen bij de RDW en wat tientjes later was alles geregeld :*) Maar moet wel eerlijk zeggen dat het de eerste keer niet helemaal vrijwillig ging (wok :9 )
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:09:
Officieel moet iedere ziensbare vermogenstoename gewoon gemeld worden toch? Ik vindt het meer dan normaal in ieder geval. Heb je de bak verhoudingen ook aangepast? Lijkt me lullig als je ~ 700 PK met net nog geen 250kmph kunt rijden ofzo. :P
Dit zijn de snelheden die hij haalt bij 8000rpm
1 66kmh
2 123kmh
3 189kmh
4 240kmh
5 288kmh
6 340kmh

En nee ik heb ze nog niet allemaal geprobeerd in Nederland trek ik meestal niet verder door dan einde 4.

K

• The Eagle

The Eagle

Lekker van de 4 naar de 6 door dus en rustig doorakkeren.
Tot er een 911 een tussensprintje wil doen (wat je ongetwijfeld wint) :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rainesh
WTF

Mijn bestuurdersdeur klemde een beetje, je moest wat kracht zetten om open te doen.

Deed ik net weer deur open, gebeurde dit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bBhubXZ1cNWtvq6FllonvCcG/full.jpg

Achterste sierlijst kwam opeens los.

Morgen even naar de dealer toe :(

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:14
Rainesh schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:36:
WTF

Mijn bestuurdersdeur klemde een beetje, je moest wat kracht zetten om open te doen.

[afbeelding]

Zag de foto en dacht dat Jism weer iets had gepost, maar deze keer niet precies :+

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Rainesh schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:36:
WTF

[afbeelding]

That lieveheersbeestje tho :>

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

[b]royhoi schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:18

Dit zijn de snelheden die hij haalt bij 8000rpm
1 66kmh
2 123kmh
3 189kmh
4 240kmh
5 288kmh
6 340kmh

En nee ik heb ze nog niet allemaal geprobeerd in Nederland trek ik meestal niet verder door dan einde 4.
Lekker veel toeren ook :P, dat het allemaal heel blijft bij zoveel vermogen en hoge toeren.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Chaoss schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:17:
[...]

Lekker veel toeren ook :P, dat het allemaal heel blijft bij zoveel vermogen en hoge toeren.
Ik heb een Japanse motor die pas wakker wordt bij 7000 rpm :P. De rev limiter knalt erin net boven de 14.000rpm >:) en die heeft het vermogen af fabriek. Is wel natuurlijk heel anders dan een blok van een auto maar blijven bewegende onderdelen die 14k rondjes per minuut maken :9

Verwijderd

Topicstarter
Revlimiter kan bij veel motoren naar boven worden afgesteld. Echter het wordt pas gevaarlijk als je valve floating krijgt. Dat is wanneer de veren niet tijdig meer kunnen sluiten en bijv kleppen open blijven staan terwijl de zuiger eraan komt :P

De RS4 kan ook tot 8000 toeren gaan (zie de RS4 limo) en de vmax met een langere 6de overbrenging naar 363kmph. Merk je overigens wat uit het verbruik in zn 6 met gangetje 100 ~ 130?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja een motor is wel anders natuurlijk. De 5 cilinder doet standaard 7000rpm. Als je dan tuned van 220pk naar 700pk dan is dat best heftig.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GeeMoney schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:54:
[...]

Ik heb een Japanse motor die pas wakker wordt bij 7000 rpm :P. De rev limiter knalt erin net boven de 14.000rpm >:) en die heeft het vermogen af fabriek. Is wel natuurlijk heel anders dan een blok van een auto maar blijven bewegende onderdelen die 14k rondjes per minuut maken :9
Ook zo eentje gehad, blokje van bijna 30jaar oud: rev limit op 14500. Goeie ouwe honda NC30 <3

Onvoorstelbaar feitelijk die rpm's.
Zelfs een std dieselblokje in idle doet 900-1000 Rpm. Dat is nog 15 keer per seconde. Pure mechaniek blijft toch iets prachtig hoor.

• GeeMoney
  • Nu online
azz_kikr schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:41:
[...]

Ook zo eentje gehad, blokje van bijna 30jaar oud: rev limit op 14500. Goeie ouwe honda NC30 <3

Onvoorstelbaar feitelijk die rpm's.
Zelfs een std dieselblokje in idle doet 900-1000 Rpm. Dat is nog 15 keer per seconde. Pure mechaniek blijft toch iets prachtig hoor.
Precies, het heeft haast iets magisch :P
Betreft trouwens een Honda CBR600 van mij :) .

• Tylen

Tylen

Ik race op een yamaha r6. Begint pas bij 10Krpm leuk te worden en stopt bij 17,5Krpm. Onvoorstelbaar dat het heel blijft. Ik rijd er tenslotte altijd volgas mee.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anders gaan jullie even in het brommer topic rondhangen :P

• MAX3400

MAX3400

Chaoss schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:04:
Anders gaan jullie even in het brommer topic rondhangen :P
Brommers kieken!!! :>

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-11 15:46
AmbroosV schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:09:
Ondertussen al terug in orde, maar bij het openen en sluiten van de koffer hoor ik ergens binnen in de klep losse stukjes glas. Zucht :P
Ga je jaaaren hebben .. allez tot einde lease :)

Een ex-vriendin van me wou ooit es haar voorruit ontdooien met heet water... héhéhéhé

• MAX3400

MAX3400

Al gezien? 500pk/600Nm/twin-turbo V6. Vanaf 79K ex. BPM/BTW

Afbeeldingslocatie: https://ph-classic-prod-images.s3.amazonaws.com/nimg/36739/AudiRS4_04.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ph-classic-prod-images.s3.amazonaws.com/nimg/36739/AudiRS4_03-L.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ph-classic-prod-images.s3.amazonaws.com/nimg/36739/AudiRS4_05-L.jpg
@Verwijderd is je Pennie-rekening een beetje gevuld?

• GeeMoney
  • Nu online
Potverdikkeme pure p*rno als je het mij vraagt :9~

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 12-09-2017 14:56 ]

• MAX3400

MAX3400

GeeMoney schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:55:
Potverdikkeme pure p*rno als je het mij vraagt :9~
Even vloeken in de Audi-kerk dan maar:
[YouTube: https://youtu.be/du8h0Rs6Hp0]
1.6 liter V6, quad-electro, electro-turbo, 1000pk...

Oftewel; een streetlegal F1 wagen met iets meer deuren/comfort.

• GeeMoney
  • Nu online
MAX3400 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:58:
[...]

Wat een gedrocht >:) :P
just kiddin' .

• Tylen

Tylen

MAX3400 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:53:
Al gezien? 500pk/600Nm/twin-turbo V6. Vanaf 79K ex. BPM/BTW

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@Verwijderd is je Pennie-rekening een beetje gevuld?
Waar blijf ik toch het huidige model A4 zo lelijk vinden. Oogt veel te klein/tam :(

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MAX3400 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:58:
[...]

[video]

Elke 50000 km complete revisie van blok en transmissie. Zou die in de prijs van 2.5milj ook inbegrepen zijn?

• MAX3400

MAX3400

azz_kikr schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:41:
[...]

Elke 50000 km complete revisie van blok en transmissie. Zou die in de prijs van 2.5milj ook inbegrepen zijn?
/care... 0-200 in 5.3s, zeggen ze... _/-\o_

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach MB het is nix en het zal nooit wat worden :+ leuk zo'n filmpje maar het is totaal nietszeggend, ik zeg dat dat ding er nooit gaat komen :+

Mooi ding die nieuwe RS4 imho geslaagder Dan het vorige model.

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 12-09-2017 20:11 ]

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-11 15:34

BoltYes

This is the Way

Tylen schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:14:
[...]

Waar blijf ik toch het huidige model A4 zo lelijk vinden. Oogt veel te klein/tam :(
Je hoeft m niet te kopen. Zou zelf ook eerder voor een RS6 gaan :9

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/amJ0chZ70iE/maxresdefault.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door BoltYes op 12-09-2017 21:37 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Tylen

Tylen

BoltYes schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:20:
[...]

[afbeelding]
Me 2. ;)

Verwijderd

Topicstarter
BoltYes schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:20:
[...]

[afbeelding]
Probleem met zo'n widebody is dat je in nauwe parkeergarages waar ze alleen rekening houden met van die eco kut stads auto's je de boel snel beschadigd.

Vraag me af wat de running costs zijn van zo'n nieuwe RS6.

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-11 15:34

BoltYes

This is the Way

Zou een RS6 niet als daily gebruiken en zeker niet in een parkeergarage zetten. Running costs zullen volgens mij ook wel redelijk mee vallen als je <10k km per jaar ermee gaat rijden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CRYZu31.jpg

Het is bij mij op mn werk trouwens een wildgroei aan A6 4G rijders, heb de mijne hier naast een A6 met RS6 bumperkit gezet, lekker stel :)

¯\_(ツ)_/¯

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 01:00:
[...]

Vraag me af wat de running costs zijn van zo'n nieuwe RS6.
Anderhalve nier per jaar. Dit is exclusief de trapkracht die een gemiddelde Jism uitoefent op het rechterpedaal. ;)
BoltYes schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:01:
Het is bij mij op mn werk trouwens een wildgroei aan A6 4G rijders, heb de mijne hier naast een A6 met RS6 bumperkit gezet, lekker stel :)
Is dat zo'n garage bij de Bijlmerpoort?

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10 13:35
Ik denk dat de running costs van een nieuwe RS6 iig lager zijn dan die van een oude RS4 :X

Verwijderd

Topicstarter
Flipside22 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:20:
Ik denk dat de running costs van een nieuwe RS6 iig lager zijn dan die van een oude RS4 :X
Zeker weten? Als je een set keramische remmen eronder hebt... die dingen tikken aan hoor.

Als je een in goede staat RS4 B5 nu zou kopen in een prijsklasse van 25 tot 35k en deze aantoonbaar ook onderhouden is dan kan je er best lang plezier van hebben. Afgelopen jaar probleemloos gereden namelijk (geen ernstige issues welteverstaan).

Maar dit geldt natuurlijk voor iedere auto die 15 jaar of ouder is. Het is gewoon een station met vermogen wat een dure sportauto gewoon overtreft.

Iedere nieuwe auto rij je het eerste jaar gewoon zonder kosten. Zit standaard een jaar garantie op alle delen ook. Los van je kleine / grote beurt en natuurlijk brandstofkosten.

Maar knap. Gewoon een V6 met niet een Bi-turbo maar een Dual-turbo. Hoogstwaarschijnlijk een kleine en een grote om zo beide economisch als performance aan te kunnen bieden.

We zijn hier namelijk heel erg benieuwd naar wat het verbruik zou worden al zou een 6de langere overbrenging worden geinstalleerd, iets smallere bandjes dan fabrieksopgaaf (255) en zoveel mogelijk gebruik van bodemplaten om alles zo glad mogelijk te krijgen. Nu haal ik nog met winterbanden ( :P ) een verbruik van 1 op 11 met CC aan en een snelheid van ~ 100 tot 110kmph.

Kijk je naar de RS4 Limo dan heeft ie echt een heel mooi project in handen. Zijn hele bodem is 1 grote plaat om puur de weerstand zo laag mogelijk te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2017 16:49 ]

• The Eagle

The Eagle

Die remmen is een non-argument. Die auto is bedoeld om mee te rijden, niet om te remmen :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Flipside22 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:20:
Als je een gloednieuwe RS6 koopt dan heb je snel 10k afschrijving per jaar, daar kun je aardig wat onderhoud voor laten doen..

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:06
Een vraag, ik rijd een Audi A3 1.6 uit 2001 (8L) 75kw, sinds langere tijd geeft de brandstofmeter op de tacho niet meer aan dat de tank vol is (na volledige tankbeurt uiteraard) , sinds kort "danst" de meter wanneer ik de auto koud start, dus hij gaat in een vloeiende beweging van halfvol naar driekwart vol. Eenmaal aan het rijden "danst" de meter niet meer, maar geeft hij gedurende de rit wel verschillende standen weer, dit gaat zo traag dat het niet opvalt . Is de tank nog maar half vol, dan werkt de meter naar behoren. Zou de vlotter defect zijn van de brandstoftoevoer module of de brandstoftoevoer module zelf ? of wellicht toch de tacho? Hoe kan ik dit zelf uitsluiten? Uitlezen was geen optie volgens de dealer. (konden het wel onderzoeken tegen een uurtarief van € 120 :? voor dat geld heb ik een nieuwe brandstoftoevoer module met vlotter, echter geen zekerheid dat het daar aan ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door pielle007 op 20-09-2017 14:17 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:43:
[...]

Afgelopen jaar probleemloos gereden namelijk (geen ernstige issues welteverstaan).
Ben benieuwd wat jij wel ernstige issues noemt. Hoeveel dagen heeft dat ding wel niet bij de garage gestaan?
Alleen de afgelopen maanden al heel wat fotosessies gezien met afgebroken onderdelen en las-sessies. Zou er persoonlijk helemaal gek van worden in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
Best vaak. Maar dingen gaan ook stuk door de leeftijd a 16 jaar. Volgende week ben ik m een week kwijt. Periodiek onderhoud weer.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pielle007 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:26:
Een vraag, ik rijd een Audi A3 1.6 uit 2001 (8L) 75kw, sinds langere tijd geeft de brandstofmeter op de tacho niet meer aan dat de tank vol is (na volledige tankbeurt uiteraard) , sinds kort "danst" de meter wanneer ik de auto koud start, dus hij gaat in een vloeiende beweging van halfvol naar driekwart vol. Eenmaal aan het rijden "danst" de meter niet meer, maar geeft hij gedurende de rit wel verschillende standen weer, dit gaat zo traag dat het niet opvalt . Is de tank nog maar half vol, dan werkt de meter naar behoren. Zou de vlotter defect zijn van de brandstoftoevoer module of de brandstoftoevoer module zelf ? of wellicht toch de tacho? Hoe kan ik dit zelf uitsluiten? Uitlezen was geen optie volgens de dealer. (konden het wel onderzoeken tegen een uurtarief van € 120 :? voor dat geld heb ik een nieuwe brandstoftoevoer module met vlotter, echter geen zekerheid dat het daar aan ligt.
R
Veel kans dat het de sensor zelf is. Wijlen mijn bora had het ook voor samen met vele andere mk4s . Hier was het wel iets extremer het gedrag.

Uitlezen met vagcom. Meestal geeft het ding wel een error. Je kan dan ook testen of de wijzers van je cluster zelf werken. Nieuwe sensor is dikke 50-60 euro. En zelf redelijk makkelijk te vervangen. Benzinetank is makkelijk te bereiken.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:47

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:46:
Best vaak. Maar dingen gaan ook stuk door de leeftijd a 16 jaar. Volgende week ben ik m een week kwijt. Periodiek onderhoud weer.
Dus niet probleemloos.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
Het enige echt serieuze mankement was een afgebroken houder voor de stuurpomp. Hierdoor kwam ik in duitsland zonder stuurbekrachtiging & dynamo te staan. Dat was eigenlijk alles. De andere storingen die ik had maakte niet dat de auto niet meer bestuurbaar was ofzo.

Maar ja boeiend. Ding staat straks een week weer voor periodieke onderhoud. Alle eveultjes meteen meenemen. :)

• pielle007
azz_kikr schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:10:
[...]

R
Veel kans dat het de sensor zelf is. Wijlen mijn bora had het ook voor samen met vele andere mk4s . Hier was het wel iets extremer het gedrag.

Uitlezen met vagcom. Meestal geeft het ding wel een error. Je kan dan ook testen of de wijzers van je cluster zelf werken. Nieuwe sensor is dikke 50-60 euro. En zelf redelijk makkelijk te vervangen. Benzinetank is makkelijk te bereiken.
Thanx, ik neem het "risico" wel en vervang de complete brandstoftoevoer module (1JO 919 051H) (228-233-001-003).
Was voor een nette prijs op amazon te koop voor € 111 incl.
Tevens het DYI filmpje gevonden maar dan een VW golf 4 die exact dezelfde module erin heeft zitten: YouTube: Benzinpumpe am VW Golf 4 wechseln - Kraftstoffpumpe wechseln ziet er eenvoudig uit.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9gVspLXaqa2M1j7fnWXd133j/full.jpg

MTM's zitten eronder, samen met een nieuwe set Pirelli's t.w.v 720 euro. Y index + extra load.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vuykg0wZBKaQ07uNf5m586Ue/full.jpg

Staat erg gelikt onder de auto, maar er moet nog wat gespeeld worden met hoogte / hardheid. Die RS6 velgen waren 'leuk' maar ontzettend zwaar onder de auto. Die dingen wegen 2x zoveel als deze velgen. Ze hebben in de toekomst wel wat werk nodig maar kon niet wachten. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uoxH9mhqOnCoE9OGdAil8l5B/full.jpg

Iemand getroffen met een donor RS4. Hier kan ik mooi wat delen vanaf trekken zoals een bodemplaat, kofferbakklep, rubbers en noem maar op. Kofferbak is noodzakelijk omdat roest het echt te parten gaat spelen (b5 kwaal).

Andere set lekker in de schuur voor winterperiode's weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5hdxxwD9MmMcHfeI2ZEVYr4C/full.jpg

Dat was de vorige set. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GCq2uOXD905F14HWrZ6GEYpt/full.jpg

:>

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2017 15:51 ]

• royhoi

royhoi

-

Dik wielen die mtms!

K

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:44
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:46:
Wat houd dat periodiek onderhoud in dat dat een week moet duren?

Die velgen staan 'm goed overigens! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 23-09-2017 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:12:
[...]

Wat houd dat periodiek onderhoud in dat dat een week moet duren?

Die velgen staan 'm goed overigens! d:)b
Er moet best wat gebeuren, en dat doe je allemaal niet in 1 dag. Dan wil de garage gewoon de auto een bepaalde periode daar hebben, om alles op eigen tempo te kunnen doen
Bijna iedereen is het erover eens ja. Het staat goed bij de auto en de zilveren strips rondom de koets. Je zou bijna zeggen het is beter dan OEM. Dat audi destijds dit zelf niet heeft bedacht. :P

MTM heeft ooit een RS4 B5 variant uitgebracht, tesamen met wat andere namen zoals ABT, Sportec enz enz. Voor een schandalige 20.000 mark meer had je een uitgebouwde variant van de RS4 met vaak veel meer vermogen dan fabrieksafaan. Ook internieur en exterieur was aangepakt.

dat gerem :X

Vind de velgen persoonlijk het mooist. Hoewel die velgen van de bekendste RS4 Limo ook niet mis staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.autozeitung.de/assets/styles/article_image/public/gallery_images/2016/02/audi-rs4-1200-ps-56.jpg

Of die van Sportec:

Afbeeldingslocatie: http://sportec.ch/files/images/articles/medium/a73e19407a8a25ae62ce08ba7ad87c81.jpeg

Edit: vandaag aan de slag geweest met wat stickerwerk. Het debiele is is dat ik zwarte stickers ontvangen heb en in de veronderstelling was witte te hebben gehad. :P 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SWvTyY74wYYaeCC7MOfFG9tH/full.jpg

Niet zo geweldig zwart op zwart, maar aan de andere kant, het moet eerder subtiel zijn dan overbodig aanwezig (vind ik). Sws met overspuiten de hele boel opnieuw gaan doen. Ruitjes zonder antenne draden erdoorheen enz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rLILHhKh4qlxlh8AAAKvvCgp/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wDceJEGTXXAPhJBjcXEGmo5z/full.jpg

En een finale foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tm5sVXfVV7oGC5LLxDfba17X/full.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2017 17:49 ]

• pielle007
azz_kikr schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:10:
[...]

R

Na een test via de VAGCOM gisteren blijkt dat het FIS SCHERM een pixeldefect heeft (tijdens de test geeft het een rode waas) zoals eerder gezegd brand het linkerknipperlicht op het display niet meer mee (ondanks dat ik de knipperlicht module heb vervangen + ten 3e de brandstofmeter een onjuiste stand weer geeft en “danst” watt wijst op een slechte weerstand.
Nog iemand goede suggesties mbt het vervangen van het hele instrument OF het FIS scherm vervangen en reviseren?

Verwijderd

Topicstarter
pielle007 schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:10:
[...]

Na een test via de VAGCOM gisteren blijkt dat het FIS SCHERM een pixeldefect heeft (tijdens de test geeft het een rode waas) zoals eerder gezegd brand het linkerknipperlicht op het display niet meer mee (ondanks dat ik de knipperlicht module heb vervangen + ten 3e de brandstofmeter een onjuiste stand weer geeft en “danst” watt wijst op een slechte weerstand.
Nog iemand goede suggesties mbt het vervangen van het hele instrument OF het FIS scherm vervangen en reviseren?
Ik heb het via via bij een bedrijf in Almelo laten doen. http://www.actronics.eu/

Ik raadt het aan omdat zelf gaan kloten niet altijd even wenselijk is. Je verliest direct je garantie als er iets mis gaat (op het display) en deze worden vaak al niet meer ingenomen.

Qua kwaliteit zijn ze uitstekend.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pielle007 schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:10:
[...]

Die clusters zijn 2ehands niet te duur. Is ook niet moelijk om te vervangen maar je moet wel over vcds en VagTacho beschikken zodat je de codes kan uitlezen van de oude en nieuwe cluster. Dan kan je alle settings van de ene in de andere steken en de sleutels coden. Dan zit ne wel nog met het probleem van de kmstand. Dat is hit en miss om die aan te passen zomaar. Gaat best met externe programmer.
Of je moet een nieuwe tellerset kopen met minder dan 100km erop. Dan kan je gewoon aanpassen met vcds.

Enkel het schermpje vervangen is niet veel werk. De rest hmmmm, laat je beter aan een pro over.’.

• pielle007
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:38:
[...]

Ik heb het via via bij een bedrijf in Almelo laten doen. http://www.actronics.eu/
Ik raadt het aan omdat zelf gaan kloten niet altijd even wenselijk is. Je verliest direct je garantie als er iets mis gaat (op het display) en deze worden vaak al niet meer ingenomen.

Qua kwaliteit zijn ze uitstekend.
Ok, dank je wel. Heb je dit als particulier zijnde direct via hen geregeld?
Lees nml dat ze enkel via garages en dealers werken.
azz_kikr schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:40:
[...]

Die clusters zijn 2ehands niet te duur. Is ook niet moelijk om te vervangen maar je moet wel over vcds en VagTacho beschikken zodat je de codes kan uitlezen van de oude en nieuwe cluster. Dan kan je alle settings van de ene in de andere steken en de sleutels coden. Dan zit ne wel nog met het probleem van de kmstand. Dat is hit en miss om die aan te passen zomaar. Gaat best met externe programmer.
Of je moet een nieuwe tellerset kopen met minder dan 100km erop. Dan kan je gewoon aanpassen met vcds.

Enkel het schermpje vervangen is niet veel werk. De rest hmmmm, laat je beter aan een pro over.’.
Thanx, heb al wat handleidingen gevonden om te reviseren oa op: http://www.a3-freunde.de/wiki/Workshops#K
Maar hier kan me als leek zijnde beter niet aan begeven inderdaad.
Toch maar liever door iemand die garantie er op geeft

Verwijderd

Topicstarter
pielle007 schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:49:
[...]

Ok, dank je wel. Heb je dit als particulier zijnde direct via hen geregeld?
Lees nml dat ze enkel via garages en dealers werken.

[...]

Thanx, heb al wat handleidingen gevonden om te reviseren oa op: http://www.a3-freunde.de/wiki/Workshops#K
Maar hier kan me als leek zijnde beter niet aan begeven inderdaad.
Toch maar liever door iemand die garantie er op geeft
Gewoon via m'n eigen garage. Die besteden het gewoon uit. Geen gerommel met km-standen, codes en wat nog meer. Ze trekken je cluster uit elkaar en vervangen het schermpje en eventueel kapotte lampjes. testen het en je krijgt het weer retour.

Afhankelijk van je auto is de kans groot dat deze niet start als het cluster er niet in zit.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Best chique zon kleur, alleen dat interieur.. :+

https://www.autoscout24.n...2f-380c-e053-e250040a5ecc

@Verwijderd ik vind de stickers op deze manier denk ik mooier dan dat het eruit knalt in het wit. Staat goed zo :Y

[ Voor 24% gewijzigd door Famous op 25-09-2017 21:57 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 22:45
Klein vraagje, wat is een beetje een schappelijke KM stand voor een 2de hands Audi S6/7? Zelfs heb ik altijd in gedachten tot de 100k voor een 4/5 jaar oude audi moet wel te doen zijn zonder dat er spontaan extra kosten bij komen kijken. Ben er namelijk wel benieuwd naar of iemand er enige ervaring mee heeft.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• Rainesh
Naif0n schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:23:
Klein vraagje, wat is een beetje een schappelijke KM stand voor een 2de hands Audi S6/7? Zelfs heb ik altijd in gedachten tot de 100k voor een 4/5 jaar oude audi moet wel te doen zijn zonder dat er spontaan extra kosten bij komen kijken. Ben er namelijk wel benieuwd naar of iemand er enige ervaring mee heeft.
Ligt aan het bouwjaar he.....maar met de S6/7 modellen wordt er niet zoveel mee gereden, ben nog niet eentje tegengekomen met een "hoge" km stand.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eerdaags lekker op vakantie, en dump m'n auto bij de garage. Hier wordt echt veel aan gedaan de komende periode dat ik wegben. Morgen moeten we de maten voor downpipes op gaan meten, de uitlaat eronder 'testen' en waar nodig onderdelen bestellen zodat volgende week ermee aan de slag gegaan kan worden. Voornamelijk pakkingen, rubbers, dat soort dingetjes.

Uitlaat heeft echt 3 jaar aan de zaak gestaan 8)7 We doen dit specifiek nu omdat 1 katalysator aan het rammelen was en hoogstwaarschijnlijk ook niet meer door de APK gastest gaat komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cMUBVJqnG0w2XIiS6nZD7rNy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wcj5NNTLdxcEBT70Zcm4Kj2d/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iRFr1YOsfU2d3iA0IRKWK4aC/full.jpg

Het is dan ook overbodig / dubbelop werk en kosten om eerst de huidige uitlaat te gaan fixen en dan later de HMS eronder. Dan maar gelijk de HMS eronder en slaan we 2 vliegen in 1 klap neer.

Hier en daar een pakking, een sealtje, en dat soort dingen. Ik heb een donor RS4 elders in het land gevonden waar ik straks flink wat delen vanaf mag trekken (een achterbakklep bijv).

Wordt een spannende periode komende tijd. :) ;)

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:39
Ik heb een probleem met mijn Audi A6. Hiervan is het motormanagement systeem geherprogrammeerd (190 > 220 pk) al een tijd geleden.

Ik kreeg recent een systeemstoring van de AdBlue en kon maar 1000 km meer rijden.
In de garage blijkt dat ze een update willen installeren tegen het probleem. Zij zagen blijkbaar dat er een herprogrammatie was uitgevoerd en zeiden dat er een kans was dat er schade ging zijn aan de wagen. Ze zeggen dat ze de originele programmatie niet kunnen terugplaatsen.

Ik kan echter pas 11 oktober terecht bij de tuner en kan ondertussen maar 400km meer afleggen.

Mijn hoop ligt nu op langs te gaan bij een onafhankelijke garage in de buurt. Ik heb reeds contact opgenomen.

Beschikken onafhankelijke garages ook over de tools om de nodige updates uit te voeren / te resetten vraag ik me dan af?

[ Voor 11% gewijzigd door GSamson op 28-09-2017 19:38 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.