Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

wheeler schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:18:
[...]

snap ik maar als je nu buiten je schuld wordt aangereden? Moet in dit geval de veroorzaker (McLaren) of de aanrijder de schade aan de vangrail betalen die de Audi RS4 heeft veroorzaakt? Het is allemaal niet zo zwart-wit in dit geval. Dat je zuur bent, dat weet ik wel ;)
Nee.

Je bent alleen aansprakelijk voor je eigen schade en de schade aan de baan (en sluiting daarvan etc.). Schade van anderen is niet voor jouw rekening.

Als jij met je opgefokte Golf 2 GTI hem dus achterin een Audi RS6 boort, heb jij een beetje pijn en de RS6 eigenaar wat meer. :P

Tenminste, dat is wat mij bij staat, wellicht is dat inmiddels aangepast?

/onzin

Ik ben in de war met trackdays. :X

[ Voor 8% gewijzigd door max op 14-08-2017 16:22 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:44
wheeler schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:18:
[...]

snap ik maar als je nu buiten je schuld wordt aangereden? Moet in dit geval de veroorzaker (McLaren) of de aanrijder de schade aan de vangrail betalen die de Audi RS4 heeft veroorzaakt? Het is allemaal niet zo zwart-wit in dit geval. Dat je zuur bent, dat weet ik wel ;)
Reglement op de Nordschleife zegt dat je dient te stoppen zodra je een vloeistof lekkage ontdekt aan je auto. Auto verlaten en probeer het achterop komende verkeer te waarschuwen.

Maar wat er ook gebeurt, alle schade veroorzaakt door jou vloeistoflekkage komt op jou bordje. Beschadigde vangrail, baansluiting, afslepen alle betrokken auto's, schoonmaak en volgens mij afhankelijk van je zorgverzekering ook de medische kosten.

Dus ja, die McLaren bestuurder/eigenaar is de sjaak, maar hij zal het wel op kunnen hoesten gok ik zo :P

[ Voor 66% gewijzigd door FastFred op 14-08-2017 16:41 . Reden: kostenoverzichtje voegde weinig toe aan discussie ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dan hebben ze mazzel. Met normale trackdays moet je gewoon alles zelf ophoesten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15
Als je het filmpje inderdaad goed bekijkt zie je dat die Audi het op tijd ziet en daarom al naar de berm stuurt. Die 2 auto's voor hem zien het ook en minderen ook al vaart. Die grijze BMW erachter was net iets te laat, komt door het remmen in een slip en tikt zijn voorganger een beetje aan.

Als je dan de rear view cam bekijkt, zie je de achterliggers ook op tijd remmen.
Die BMW die dan, erna, nog op die Audi is ingereden heeft dan volgens mij echt niet opgelet of heel fout gehandeld.
Hij kan volgens mij beter van de Ring afblijven en zijn geld uitgeven aan paintbrush paintjobs.

[ Voor 29% gewijzigd door NeutraleTeun op 14-08-2017 18:46 ]

• FastFred
NeutraleTeun schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:44:
Die BMW die dan, erna, nog op die Audi is ingereden heeft dan volgens mij echt niet opgelet of heel fout gehandeld.
Nogal een understatement, vanaf de linker knik op 0:10 van het filmpje kun je de bodem al zien en daarmee ook rook, chaos en remmende auto's. Was die gast aan het whatsappen achter het stuur ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 14-08-2017 19:16 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nog een stukje aftermath van die crash

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:44:
Als je het filmpje inderdaad goed bekijkt zie je dat die Audi het op tijd ziet en daarom al naar de berm stuurt. Die 2 auto's voor hem zien het ook en minderen ook al vaart. Die grijze BMW erachter was net iets te laat, komt door het remmen in een slip en tikt zijn voorganger een beetje aan.

Als je dan de rear view cam bekijkt, zie je de achterliggers ook op tijd remmen.
Hij kan volgens mij beter van de Ring afblijven en zijn geld uitgeven aan paintbrush paintjobs.
Iedere idioot kan hard rijden maar anticiperen is een tweede. Je moet goede remmen hebben wil je het overleven op de ring. Standaard remmen of een groter setje is eigenlijk ontzettend onderbemeten. De eerste 5 km kan je al last krijgen van fading. Zelfs op mijn auto merkte ik dat het remmen op het einde van de track moeilijker begonnen te doen.

Kan me voorstellen dat als je met een noodgang die bocht voorbij komt, je het te laat zien, ook niet meer corrigeren kunt en vervolgens vol erin klapt. Nurburg laat zowat geen ruimte voor correctie.

Hier is ook waarom je bij ieder ongeval, al eigenlijk gelijk de handdoek moet gaan gooien, en direct achter de vangrail moet gaan staan. Je kunt eigenlijk niet weten of je lekkage hebt. Als je doorrijdt dan besmeur je de hele track en breng je andere mensen gewoon mee in gevaar.

https://m.facebook.com/st...953870202&hc_location=ufi

Zelfs agenten hebben in jaren zo'n ongeluk niet meegemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 00:17 . Reden: Stond iets wat niet juist was :P ]

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:11
Scrtz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

Je bent niet verzekerd op de ring, dus je kan ook niemand aansprakelijk stellen.
Iemand via een civiele procedure aansprakelijk stellen kan altijd ;)

• jadjong
  • Niet online
Gelukkig staan er genoeg RS6 te koop.

https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 14:43
Nadat afgelopen weekend mijn BMW 3 coupe (E92) 320d gejat is in omgeving zuid-limburg ben ik nu naar wat nieuws aan het kijken.

Ik heb de A5 altijd een mooi model gevonden en zie dat de prijzen behoorlijk gezakt zijn sinds het nieuwe model er is. Helaas heb ik echter niet zo veel kennis van audi's en de diesel blokken die daarin liggen.

Op het moment kijk ik naar auto's uit de jaren 2012 / 2013 / 2014 met meer dan 50k maar minder dan 100k op de teller. Zoiets als deze bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.d...af-d3c9627ce202?cldtidx=8

Dan heb ik keuze uit de 2.0 en 3.0 TDI blokken. Welke van deze twee zouden jullie eerder aanraden?

En hoe is de s-tronic automaat in deze auto's?

Ik ben woonachtig in Luxemburg dus er hoeft geen rekening gehouden te worden met belasting of dergelijke zaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Y3LLoW op 16-08-2017 18:58 ]

Geen flauwekulletjes

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
2.0tdi heeft alleen multitronic en de 3.0tdi hebben tiptronic of S-tronic. Ik zou voor de 3.0tdi gaan, rijdt veel fijner.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Uiteraard rijd de 3.0 beter, wel duurder in onderhoud/verbruik/wegenbelasting.

Let wel even op de bekende ketting problemen, toch een potentiële kostenpost van tegen de 3k.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Topicstarter
Via via vernam ik dat de bak al kapot was, en motorisch het e.a niet echt lekker meer in orde zou zijn.

Nou ja als je een goed gebruikt interieur zoekt ofzo ... altijd de moeite waard om even te kijken. ;)
SniperGuy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:34:
[...]

Iemand via een civiele procedure aansprakelijk stellen kan altijd ;)
Knap lastige situatie als jij afkomstig bent uit NL en de 'veroorzaker' uit de UK ofzo. Mag je daar gaan procederen met alle kosten vandien. Is het nog maar de vraag of je dat ooit terug zult krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r26tx4K44WjoRAZB406eoV8R/full.jpg

:Y)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 10:39 ]

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:25
Y3LLoW schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:56:
Nadat afgelopen weekend mijn BMW 3 coupe (E92) 320d gejat is in omgeving zuid-limburg ben ik nu naar wat nieuws aan het kijken.

Ik heb de A5 altijd een mooi model gevonden en zie dat de prijzen behoorlijk gezakt zijn sinds het nieuwe model er is. Helaas heb ik echter niet zo veel kennis van audi's en de diesel blokken die daarin liggen.

Op het moment kijk ik naar auto's uit de jaren 2012 / 2013 / 2014 met meer dan 50k maar minder dan 100k op de teller. Zoiets als deze bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.d...af-d3c9627ce202?cldtidx=8

Dan heb ik keuze uit de 2.0 en 3.0 TDI blokken. Welke van deze twee zouden jullie eerder aanraden?

Ik ben woonachtig in Luxemburg dus er hoeft geen rekening gehouden te worden met belasting of dergelijke zaken.
Bekijk deze onderstaande link even ;)
https://www.autoblog.nl/n...video-aankoopadvies-75069

Verwijderd

Topicstarter
Ik had last van ruis in m'n deur als ik snelheden hoger dan 170 had. Een busje siliconenspray gekocht, rubbers van deuren ingesmeerd en het is volledig weg nu :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DNC7PW7B7VwtXjogsxrefGO6/full.jpg

Nu nog een goede set ruitenwissers die niet gaan schrapen / piepen bij zulke snelheden. Ik had al een relatief dure set afgelopen jaar gekocht maar ze zijn nog steeds niet wat ik zoek. Ik hoor dat sommige de ruitenwissers van een RS4 B7 weghalen en dat het hiermee minder zou zijn.

Verder een flesje injector reiniger op < 10 liter brandstof tank gedaan. Leeggereden, volgetanked met 102. Stukje snelweg op ... man :9

Binnenkort een grote beurt. Meteen de bobine en coils vervangen. Ik had een vrij raar probleem namelijk. Op stationair kon ik aflezen met VCDS dat het ding sporadisch misfires had. Met het rijden niet. Ik las dat je de bobines om moest wisselen wat ik ook gedaan had, want als het de bobines waren, dan zou je het terug op de andere bank van de cilinders moeten zien. Niet dus. Het hele probleem is dus in 1 x weg.

Maar toch een fresh-up van alles wat erin zit. Aangezien ik op korte termijn een tuningsday in Duitsland ga checken met auto's vanaf 1000PK leek het me wel wat een keer te gaan kijken voor een retune. Sinds dat dat luchtfilter erop zit werkt het allemaal prima, maar toch het gevoel dat de ECU zo nu en dan 'corrigeert' voor de grotere luchthoeveelheid die erin komt.

Op half gas bijv lijkt ie sneller dan volgas. Teminste dat is het gevoel dat ik erbij heb. :P

Standaard een motorflush toepassen. En de KVS doorspoelen.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb wat vaags, een van mijn velgen begint af te bladeren. Ik was hem aan het schoon spoelen en keek is goed en viel me ineens op dat er stukken begonnen los te laten. Hebben meer mensen dat wel is gehad? De velg is vorig jaar behandeld voor een kras, zou het spul wat ze gebruikt hebben los laten? Morgen maar is bellen met ze alhoewel ik weinig meer verwacht van ze na een jaar..

• Rainesh
  • Nu online
Teknix1982 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:22:
Ik heb wat vaags, een van mijn velgen begint af te bladeren. Ik was hem aan het schoon spoelen en keek is goed en viel me ineens op dat er stukken begonnen los te laten. Hebben meer mensen dat wel is gehad? De velg is vorig jaar behandeld voor een kras, zou het spul wat ze gebruikt hebben los laten? Morgen maar is bellen met ze alhoewel ik weinig meer verwacht van ze na een jaar..
Dat hoort niet...zou gewoon terug gaan en vragen hoe dit zit.

Verwijderd

Topicstarter
Coating laat los, onderliggende aluminium zal wel aan het rotten zijn.

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 00:35:
Coating laat los, onderliggende aluminium zal wel aan het rotten zijn.
Wat eronder zit is wel gewoon dezelfde kleur. Sowieso verwacht ik dat niet bij een auto uit 2016.
Rainesh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

Dat hoort niet...zou gewoon terug gaan en vragen hoe dit zit.
ga ik morgen gelijk even doen. Het vreemde is dat dezelfde kleur eronder zit.

[ Voor 32% gewijzigd door Teknix1982 op 21-08-2017 04:32 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

De auto is uit 2016??? Gewoon terug naar de dealer. Komt goe.

• SniperGuy
  • Laatst online: 18:11
Teknix1982 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:22:
Slechte reparatie, dus terug naar de toko die het gerepareerd hebben :)

• Teknix1982
  • Niet online
SniperGuy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:04:
[...]

Slechte reparatie, dus terug naar de toko die het gerepareerd hebben :)
Klopt, ze zeiden zelf ook direct dat ze het opnieuw gaan doen onder garantie. De andere velg heeft er geen last van, dat is dan wel vreemd. Maar ze deden niet moeilijk en gelijk ingepland. Ze staan in de omgeving ook goed bekend dus dat scheelt weer :)

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11 11:56
Er hangt al iets los, nog geen 6000km gedaan en heb 'm iets meer dan een maand.

Duidelijk hoorbaar op de autobahn aan 180km/u, maar ik had die snelheid nog nooit gedaan met deze wagen dus ik ging er half vanuit dat het normaal was en zag op de raststätte niet direct iets. Nu wat beter gekeken en voila. Ik mag er binnen twee uurtjes mee langs de dealer, maar toch vreemd.

(A3 Sportback 1.6 TDI)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qKLrRZG.jpg

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 15:48
Y3LLoW schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:56:

Je kan hier is kijken, aankoopadvies over de a5:

https://www.autoblog.nl/n...video-aankoopadvies-75069

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien geen rally rijden met dat ding?

Zelfs na een weekend parkeren in de regen op Spa Francorchamps ziet de onderkant van mijn wagen er niet zo goor uit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AmbroosV
MAX3400 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

Zelfs na een weekend parkeren in de regen op Spa Francorchamps ziet de onderkant van mijn wagen er niet zo goor uit.
Het heeft serieus geregend de laatste weken en mijn ouders wonen in Zuid-Limburg (België). Hier is alles direct één grote hoop modder als er wat regen is.

Kan een beetje modder kwaad?

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

MAX3400 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

Stilstaan heb je niks aan :+

Mijn wagen ziet er regelmatig ook zo uit onderaan. Inclusief gras overal

@AmbroosV Is de vijs losgekomen of is het afgebroken?
Schept best wel wat wind volgens mij tegen 180 per uur.

Als jij kat of egel tegenkomt op straat, beter niet tussen de wielen nemen dan, beestje is gelijk in 2 :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Verwijderd

Topicstarter
Bodemplaat zit los / is kapot.

• AmbroosV
Geen idee. Ik heb er niets van gemerkt tot ik op de autobahn aan 170ish een heel winderig geluid begon te horen. Ik dacht dat het gewoon eigen was aan de wagen (eerste keer aan dat soort snelheid met deze auto) en heb aan 160ish doorgereden. Het was vooral veel meer hoorbaar na een bump wanneer de wagen door de vering even wat lager ligt. Ik weet niet of het tegen de grond gekomen is of niet.

Aan 120-130 hoor je er niks van, alleen heel soms na een stevige bump wanneer de wagen weer even wat lager komt.

Geen idee hoe/wanneer het losgekomen is of wat er mis is met de bodemplaat. Het is een leasebak dus ik kan er zonder kosten mee naar de dealer, dus dat valt nog mee.

Edit: dealer heeft het op 20m gemaakt. Geen idee wat ze juist gedaan hebben maar het ziet er langs onder in ieder geval terug goed uit. Geen papierwerk gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door AmbroosV op 21-08-2017 15:57 ]

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 15:51
AmbroosV schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:25:
Geen idee. Ik heb er niets van gemerkt tot ik op de autobahn aan 170ish een heel winderig geluid begon te horen. Ik dacht dat het gewoon eigen was aan de wagen (eerste keer aan dat soort snelheid met deze auto) en heb aan 160ish doorgereden. Het was vooral veel meer hoorbaar na een bump wanneer de wagen door de vering even wat lager ligt. Ik weet niet of het tegen de grond gekomen is of niet.

Aan 120-130 hoor je er niks van, alleen heel soms na een stevige bump wanneer de wagen weer even wat lager komt.

Geen idee hoe/wanneer het losgekomen is of wat er mis is met de bodemplaat. Het is een leasebak dus ik kan er zonder kosten mee naar de dealer, dus dat valt nog mee.

Edit: dealer heeft het op 20m gemaakt. Geen idee wat ze juist gedaan hebben maar het ziet er langs onder in ieder geval terug goed uit. Geen papierwerk gezien.
Ik zie het wel vaker bij VAG auto's dat er van alles los onder hangt - wel vaak bodem afdekplaten.

Maar goed, kan gelukkig gefixed worden.

Verwijderd

Topicstarter
R3M1 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:54:
[...]

Ik zie het wel vaker bij VAG auto's dat er van alles los onder hangt - wel vaak bodem afdekplaten.

Maar goed, kan gelukkig gefixed worden.
Je hoeft maar 1x een verkeerde weg, drempel of stoeprand te pakken om zo'n plaat te beschadigen. De mijnes is er ook ooit onder vandaan gekomen na flink wat sneeuwval.

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:02
Hmm merk de laatste dagen dat mijn A3 TDI toch wat langere tijd nodig heeft om te starten je hoort de start motor flink jakkeren voor enkele seconden en daarna start die pas, waarbij dit eerst sleutel omdraaien was en hij startte toen direct.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

runner83 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:35:
Hmm merk de laatste dagen dat mijn A3 TDI toch wat langere tijd nodig heeft om te starten je hoort de start motor flink jakkeren voor enkele seconden en daarna start die pas, waarbij dit eerst sleutel omdraaien was en hij startte toen direct.
Altijd of enkel als die warm of koud staat?

• runner83
azz_kikr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Altijd of enkel als die warm of koud staat?
in beide gevallen. maar heb ook dagen als ik van ergens wil vertrekken waarbij die koud of nog warm is dat het niet gebeurt.

Verwijderd

Heeft er iemand een idee waar je voor een nieuwe Audi A3 Sportback de dakreling in geanodiseerd aluminium kan laten plaatsen? Optie vergeten aan te klikken bij de bestelling..

(Bij voorkeur regio Antwerpen - Brussel.)

Alvast bedankt!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:20:
[...]

Je hoeft maar 1x een verkeerde weg, drempel of stoeprand te pakken om zo'n plaat te beschadigen. De mijnes is er ook ooit onder vandaan gekomen na flink wat sneeuwval.
Yep, hier ook met de A5 gehad. Losgekomen door een drempel vermoed ik en idd bij hoge snelheid pakt de wind er onder en begon toen over de grond te schuren. Ong 100 euro kwijt voor een nieuwe + montage. Bij het loshalen van de stukke plaat bleken de schroeven er nog wel in te zitten, deze waren gewoon losgetrokken/gedraaid.

Zo hing ie er onder
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8CYpynyl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1c2XmOvl.jpg

Jep stuk
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nJlFv5nl.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door bluewalk op 22-08-2017 11:43 ]

• runner83
Net heel even de audi garage gebeld kreeg ik ook te horen dat er een terugroep actie is op mijn A3 Limousine
ivm brandstof toevoer .

[ Voor 4% gewijzigd door runner83 op 22-08-2017 13:48 ]

• FastFred
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 06:42:
Ik had last van ruis in m'n deur als ik snelheden hoger dan 170 had. Een busje siliconenspray gekocht, rubbers van deuren ingesmeerd en het is volledig weg nu :Y)

[afbeelding]

Nu nog een goede set ruitenwissers die niet gaan schrapen / piepen bij zulke snelheden. Ik had al een relatief dure set afgelopen jaar gekocht maar ze zijn nog steeds niet wat ik zoek. Ik hoor dat sommige de ruitenwissers van een RS4 B7 weghalen en dat het hiermee minder zou zijn.
Als het weer dusdanig is dat je ruitenwissers aan moeten, moet je niet 'zulke snelheden' gaan rijden imo
Meteen de bobine en coils vervangen.
Bobine en coil zijn hetzelfde ding ;) Een bobinerail wordt in het Engels dan ook coilpack genoemd
Standaard een motorflush toepassen. En de KVS doorspoelen.
Als je toch bezig bent: Carboncleaning

Ik moet het zelf nog proberen op mijn auto, maar ik hoor er erg veel positieve verhalen over. Motor loopt er soepeler van, beter gasrespons, stiller.

• AmbroosV
cyberde schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

Yep, hier ook met de A5 gehad. Losgekomen door een drempel vermoed ik en idd bij hoge snelheid pakt de wind er onder en begon toen over de grond te schuren. Ong 100 euro kwijt voor een nieuwe + montage. Bij het loshalen van de stukke plaat bleken de schroeven er nog wel in te zitten, deze waren gewoon losgetrokken/gedraaid.

Zo hing ie er onder
[afbeelding]
[afbeelding]

Jep stuk
[afbeelding]
Ha, grappig, dat ziet er inderdaad exact hetzelfde uit als bij mij. Je zou toch denken dat die dingen iets beter vastzitten dan.

Aan 200/u op de autobahn was het in ieder geval bij momenten wel scary :P

[ Voor 8% gewijzigd door AmbroosV op 22-08-2017 16:30 ]

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10 13:35
Rainesh schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Zet em op Individual, dan zou die daarop ook moeten starten

Wanneer kom je em showen :)
Maar toch worden sommige functies pas geactiveerd, als je de auto opnieuw in Individual zet ;)
Weet ik uit ervaring ;)

• Rainesh
  • Nu online
Flipside22 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:55:
[...]

Maar toch worden sommige functies pas geactiveerd, als je de auto opnieuw in Individual zet ;)
Weet ik uit ervaring ;)
Zoals welke?

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:54:
[...]

Als het weer dusdanig is dat je ruitenwissers aan moeten, moet je niet 'zulke snelheden' gaan rijden imo

[...]

Bobine en coil zijn hetzelfde ding ;) Een bobinerail wordt in het Engels dan ook coilpack genoemd

[...]

Als je toch bezig bent: Carboncleaning

Ik moet het zelf nog proberen op mijn auto, maar ik hoor er erg veel positieve verhalen over. Motor loopt er soepeler van, beter gasrespons, stiller.
Carboncleaning? Ik heb geen TFSI :P Het inlaattraject is redelijk schoon hoor. Ik weet niet hoe het zit met de kleppen en of die nog goed afsluiten ofzo, kan het wel eens proberen.

Heb overigens contact met Sportec. Mijn km-stand is echt geen issue. Ze hebben een klant die 495.000km op de teller staan heeft :P Altijd goed onderhouden ...

Krijg eerdaags post:

Afbeeldingslocatie: https://ssli.ebayimg.com/00/s/Njc4WDEyMDA=/z/JnEAAOSwuMZZMZQP/$_1.JPG?set_id=880000500F

Ik wil de zijruitjes iets meer decoreren ... dat moet zoiets worden als dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9auO0hJdVMTNAnwvonWhWFGL/full.jpg

Minus de bbs natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dO2T9ex6QZP5psMB9iCMfFlR/full.jpg

Hele dikke RS6. De RS6 die ik eigenlijk kopen zou maar die nog steeds omwille bakproblemen stilstaat. De bak moet gereviseerd worden (800pk) maar dat kost een enorme kluit geld. De eigenaar heeft andere prioriteiten momenteel.

• FastFred
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Carboncleaning? Ik heb geen TFSI :P Het inlaattraject is redelijk schoon hoor. Ik weet niet hoe het zit met de kleppen en of die nog goed afsluiten ofzo, kan het wel eens proberen.
:')

Daar heeft het geen drol mee te maken of het een TFSI is. Het heeft effect op iedere auto, het reinigt het inlaattraject en verwijderd koolaanslag. Dat komt voor bij iedere auto, turbo of niet.
Heb overigens contact met Sportec. Mijn km-stand is echt geen issue. Ze hebben een klant die 495.000km op de teller staan heeft :P Altijd goed onderhouden ...
KM-stand zegt weinig, staat van onderhoud, daar draait alles om. Zei je laatst niet in dit topic dat jou RS4 wat achterstallig onderhoud nodig had bij aanschaf?

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 23-08-2017 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

Daar heeft het geen drol mee te maken of het een TFSI is. Het heeft effect op iedere auto, het reinigt het inlaattraject en verwijderd koolaanslag. Dat komt voor bij iedere auto, turbo of niet.
Juist doordat de injectoren bovenop de kleppen hun brandstof ejaculeren blijft dat redelijk schoon. Mischien dat er hier en daar wat randjes zitten waar koolaanslag kan ontstaan maar dat is zo gering ...

Ik had met seafoam willen experimenteren echter je krijgt dat spul niet de europese grens binnen. Het is een stof dat niet op de lijst van toegestane stoffen hier in EU staat dus komt het ook niet door.

Ik had namelijk een shop willen beginnen in dat spul, iets met 10k aan goederen NL binnen halen, maar de eerste bestelling van 6 flacons kwam al niet eens meer door. :') Ben ik blij dat ik geen partij heb gekocht (nog).
KM-stand zegt weinig, staat van onderhoud, daar draait alles om. Zei je laatst niet in dit topic dat jou RS4 wat achterstallig onderhoud nodig had bij aanschaf?
Ja duh. Maar ik had zelf verwacht dat de rek er na de 4 ton wel uit zou zijn. Ik ben de enige in NL volgens mij met een RS4 met 4 ton bijna. :P Het kan ook anders dat er eentje met 5 ton bijna rijdt.

• Rainesh
  • Nu online
@Verwijderd

Carbon cleaning is bijna hetzelfde principe als seafoam. Werkt vrijwel net zo goed.

Ook jouw blok heeft last van koolstofaanslag, maar inderdaad minder dan een direct ingespoten blok. Zou het sowieso wel een keer laten cleanen, zou je verbazen dat er toch aardig wat uit kan komen.

• FastFred
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:05:
Juist doordat de injectoren bovenop de kleppen hun brandstof ejaculeren blijft dat redelijk schoon. Mischien dat er hier en daar wat randjes zitten waar koolaanslag kan ontstaan maar dat is zo gering ...
En juist bij direct ingespoten motoren zoals de jouwe heb je veel last van koolaanslag op de gasklep en in het spruitstuk. Daar ging vroeger, bij een carb of bij indirecte inspuiting, namelijk lucht en brandstof voorbij en dat spoelde het nog enigszins schoon. Tegenwoordig komt daar alleen nog maar lucht langs door dat traject en blijft alle aanslag van olie en/of oliedampen die uit je carterventilatie komt daar plakken.

Ik lees er alleen maar goeie ervaringen over, bij klassiekers en moderne auto's, zowel turbo als N/A

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 23-08-2017 11:13 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 21:13
FastFred schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

Nope, Jism RS4 is MPI en heeft al benzine gemend in de lucht voordat die langs de inlaatkleppen gaat. Een direct ingespoten benzine (de TSI/TFSI's) hebben dat niet en hebben dus veel meer last van aanslag op de inlaatkleppen door olierestjes/dampen uit het carter waar dat bij MPI/PFI (of SPI, carb, etc.) redelijk schoon gehouden wordt door de benzine.

Kan zijn dat het helpt, maar een zuipend MPI turbo blok is waarschijnlijk zo wat de properste op vlak van vervuiling in het inlaattraject.

[ Voor 15% gewijzigd door AndRo555 op 23-08-2017 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat schreef ik al, maar snelle Fred begreep het nog niet. De RS4 heeft inderdaad multipoint injectie en dat gebeurd boven de kleppen nog. De kleppen krijgen dus benzine en daarmee indirect gereinigd worden bij iedere slag.

• FastFred
Vroegáh, toen auto's nog 1 injector hadden, werd er benzine ingespoten net na het gasklephuis, daar werd het vermengd met zuurstof van buiten en olie/oliedampen uit de carterventilatie. Dat werd vervolgens door het inlaatspruitstuk vervoerd richting cylinders en daar verdeeld. Dat mengsel spoelde direct het inlaatspruitstuk mooi schoon.

Tegenwoordig heb je multipoint injectie met daarin de keus tussen direct ingespoten in de cylinder, of indirect ingespoten.

Bij indirecte injectie wordt er brandstof ingespoten op of nabij de inlaatklep, waardoor de inlaatklep inderdaad relatief schoon blijft. De rest van je inlaattraject (vanaf het punt waar de carterventilatie vermengd wordt met zuurstof van buiten) wordt dus goor van de oliedampen

Bij directe injectie in de cylinder komt er in je gehele inlaattraject alleen lucht en oliemeuk mee, die oliemeuk blijft lekker plakken aan de binnenzijde van je inlaatspruitstuk, maar ook aan de "buitenzijde" van de kleppen.

@Verwijderd Ja, je klepjes blijven wel relatief schoon. De rest wordt gewoon net zo goor.

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 23-08-2017 11:34 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 21:13
Afaik spreekt men altijd van indirecte injectie als het over MPI gaat.

Overigens zijn de temperatuurschommelingen bij de kleppen het hoogst vergeleken en is de doorgang daar het nauwst. Aanslag is daar veel (eerder) een probleem dan de rest van het inlaat traject.

• FastFred
@AndRo555 I stand corrected, MPI is inderdaad altijd indirecte injectie.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jGtPQZGRoLBE7Szs9W5luK2b/full.jpg

Even een verduidelijking van hoe het werkt in een RS4 B5. De olie waar fast fred over spreekt (carter-dampen) zullen echt altijd een filterdun filmlaagje blijven, en als het bijv. niet weg kan dan krijg je ophoping van een klein beetje olie hier en daar.

Ja het is vies en neen niet goed voor de motor, maar altijd beter nog dan dit rechtstreeks in de lucht te gaan werpen. Het zit er niet voor niets op, de terugloop van dampen de verbrandingskamer in.

Ik heb de gasklephuis al een keer losgehaald. Het valt best mee. Dit komt omdat het oppervlak bijna niet toelaat om voor damp / olie'en zich te gaan hechten. Enige waar je wel op letten moet is de intercoolers. Deze moet je eens in de zoveel tijd schoonmaken want diezelfde dampen gaan ook nestelen in je intercoolers.

En dat gaat wel ten koste van de prestaties van je intercoolers zelf. :)

• NeutraleTeun
Proficiat nieuwe Audi-rijders met extra badges op de achterkant!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
:D _O-

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Iemand een rs6je van Rossi kopen?:P
https://m.subito.it/vim/218035252.htm

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

[afbeelding]

Hele dikke RS6. De RS6 die ik eigenlijk kopen zou maar die nog steeds omwille bakproblemen stilstaat. De bak moet gereviseerd worden (800pk) maar dat kost een enorme kluit geld. De eigenaar heeft andere prioriteiten momenteel.
Moet dat ding kosten met kapotte bak dan? :9

En jou inlaat en kleppen zijn waarschijnlijk gewoon netjes schoon hoor. Heb van RS4/RS6 met indirecte injectie de inlaten wel los gehad en zag er altijd prima uit.

K

Verwijderd

Topicstarter
royhoi schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:49:
[...]

Moet dat ding kosten met kapotte bak dan? :9

En jou inlaat en kleppen zijn waarschijnlijk gewoon netjes schoon hoor. Heb van RS4/RS6 met indirecte injectie de inlaten wel los gehad en zag er altijd prima uit.
Denk dat je richting de 20k moet rekenen, met kapotte bak. Die turbo's zijn ziek. Alles in het blok is verstevigd ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lwiquUSxUHPb0EvpqW6BvbYV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/425lqiHVWblvETAfRwv06GCS/full.jpg

Geluid is ook heel erg bruut... en nu zit er een echt aanwezige roffel in de pijp.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nNvKIsZmhWg]

Op verschillende manieren ook beveiligd tegen diefstal. Hij moet zo'n 800PK gaan doen straks. Hij rijdt nu alleen de bak trekt het niet met een beetje vermogen al. Revisie dus. Inclusief versteviging.

Interieur is heel erg netjes, niet in gerookt ook, exterieur is ie ook gaaf, originele RS6 wielen eronder, dikke bak. :)

Ik had een prijsdealtje toen al gesloten maar de kosten van die bak komen er dan natuurlijk bij. Ik heb zoiets rij maar eerst een km of 1000, dan praten we wel weer verder. Km-stand is genuine 180k volgens mij. Net ingereden dus.

Ja de kleppen met koolafzetting maak ik me echt niet zorgen om. Het is eerder dat dankzij de dampen van carter je intercoolers vuil van binnen raken, of dat slangen met 'restjes' olie komen te zitten omdat het natuurlijk niet omhoog kan.

Overigens, was vandaag even bij de garage. nu is de andere kant van de inlaatbuis losgeraakt... Verwijderd in "Het grote Audi topic - Deel 5"

Precies hetzelfde, 1 oogje dat eraf gebroken is, en nu het ding half vast erin zit. Morgen opnieuw laten lassen, meteen voor vastlassen, want dit gaat nergens over ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2017 19:56 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

NeutraleTeun schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:50:
Proficiat nieuwe Audi-rijders met extra badges op de achterkant!
Misschien moet je het nog eens nalezen maar er komen geen extra badges. De motor inhoud wordt vervangen voor een soort van vermogens index dus '3.0 TDI' wordt bijvoorbeeld '50 TDI'.

• royhoi

royhoi

-

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:55:
[...]

Denk dat je richting de 20k moet rekenen, met kapotte bak. Die turbo's zijn ziek. Alles in het blok is verstevigd ook.

Op verschillende manieren ook beveiligd tegen diefstal. Hij moet zo'n 800PK gaan doen straks. Hij rijdt nu alleen de bak trekt het niet met een beetje vermogen al. Revisie dus. Inclusief versteviging.

Interieur is heel erg netjes, niet in gerookt ook, exterieur is ie ook gaaf, originele RS6 wielen eronder, dikke bak. :)

Ik had een prijsdealtje toen al gesloten maar de kosten van die bak komen er dan natuurlijk bij. Ik heb zoiets rij maar eerst een km of 1000, dan praten we wel weer verder. Km-stand is genuine 180k volgens mij. Net ingereden dus.

Ja de kleppen met koolafzetting maak ik me echt niet zorgen om. Het is eerder dat dankzij de dampen van carter je intercoolers vuil van binnen raken, of dat slangen met 'restjes' olie komen te zitten omdat het natuurlijk niet omhoog kan.

Overigens, was vandaag even bij de garage. nu is de andere kant van de inlaatbuis losgeraakt... Verwijderd in "Het grote Audi topic - Deel 5"

Precies hetzelfde, 1 oogje dat eraf gebroken is, en nu het ding half vast erin zit. Morgen opnieuw laten lassen, meteen voor vastlassen, want dit gaat nergens over ook.
Zeker een dikke bak. Allen jammer dat die motor er weer uit moet. Wel 800pk turbo's monteren en dan geen bak upgrade doen 8)7

Heb trouwens een S4 B6 gekocht. Super nette auto en handbak :D Motor wel stuk trouwens heb hem laatst gedemonteerd motor moet nog open om te kijken wat er is. Schijnt drijfstang lager oid te wezen maar heb de motor zelf nog niet horen lopen :P

[ Voor 10% gewijzigd door royhoi op 23-08-2017 20:19 ]

K

Verwijderd

Topicstarter
royhoi schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:15:
[...]

Zeker een dikke bak. Allen jammer dat die motor er weer uit moet. Wel 800pk turbo's monteren en dan geen bak upgrade doen 8)7
Die was al vanaf het begin af aan aangepakt, torque converter is bijv. volledig versterkt in polen enz, maar er was iets met de veren in de bak ofzo, die het niet aankunnen en daardoor de boel gewoon weer uit elkaar moet. Hij zegt er een halve dag voor nodig te hebben om de motor eruit te takelen incl. bak.

Nu heeft ie een tweede bak liggen, gekocht van een duitser, die met blauwe ogen beweerde dat het goed was, dus niet. Ook naar de klote. :P

Maar als je zoiets wil versterken en geschikt wil maken voor 800pk dan voldoet een gewone revisie gewoon niet.
Heb trouwens een S4 B6 gekocht. Super nette auto super compleet en handbak :D Motor wel stuk trouwens heb hem laatst gedemonteerd motor moet nog open om te kijken wat er is. Schijnt drijfstang lager oid te wezen maar heb de motor zelf nog niet horen lopen :P

YouTube: Audi S4 B6 engine removal timelaps.
Zonder te kijken inderdaad weet je het niet. Opentrekken dat ding :9

• NeutraleTeun
Chaoss schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:00:
[...]

Misschien moet je het nog eens nalezen maar er komen geen extra badges. De motor inhoud wordt vervangen voor een soort van vermogens index dus '3.0 TDI' wordt bijvoorbeeld '50 TDI'.
Want momenteel is de motorinhoud wel altijd standaard aanwezig?

• royhoi

royhoi

-

NeutraleTeun schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:30:
[...]

Want momenteel is de motorinhoud wel altijd standaard aanwezig?
Leuk man ik heb ook een mr2 <3

K

• NeutraleTeun
offtopic:
ik helaas niet meer

• royhoi

royhoi

-

:/

Offtopic vindt ik trouwen een groot woord, in die van mij hangt een Volkswagen/Audi motor dus volgens mij kan dit prima :9

[ Voor 29% gewijzigd door royhoi op 23-08-2017 20:50 ]

K

• S_Chief
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:00:
[...]

Genoeg modellen die nu al alleen "TFSI" of "TDI" hebben (in groot formaat), en daar plakken ze dan nu doodleuk getallen bij. :X

Zie die A8, 55 TFSI. 8)7 Doet mij denken aan zo'n gepersonaliseerd nummerbord. :+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Weg geroest? :+
S_Chief schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:56:
[...]

Genoeg modellen die nu al alleen "TFSI" of "TDI" hebben (in groot formaat), en daar plakken ze dan nu doodleuk getallen bij. :X
Zozo wat een rel zeg. Misschien blijft dat ook wel zo? Overigens hebben de meeste audi's geen type aanduiding en dat zal ook een optie blijven.

[ Voor 55% gewijzigd door Chaoss op 23-08-2017 21:12 ]

• S_Chief
  • Niet online
Nee dit is lekker volwassen. :/

Voorheen vond ik het er nog prima uitzien met alleen TFSI of TDI (en dan quattro eronder indien van toepassing). Vziw had zelfs de 3.0 TFSI alleen TFSI achterop, maar nu krijg je dus 55 TFSI.

En ik ben mij er prima van bewust dat je af fabriek die emblemen weg kan laten (ik vermoed dat die optie een stuk populairder gaat worden).

Edit: What 8)7 https://www.autoblog.nl/n...rs-dubbel-gebruikt-101547

Ik hoop dat het niet waar is. :X

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 23-08-2017 22:08 ]

• NeutraleTeun
Beginnen met "mss moet je het nog eens goed nalezen", om daarna maar "grappig" te doen over (mijn) Toyota, maar er niet op terugkomen.

Restecp! d:)b

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gaat me er vooral om dat je hier alleen om de hoek komt kijken om te trollen of om negatief te zijn. Jij bent begonnen met een sarcastische opmerking.
S_Chief schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:05:
[...]

Nee dit is lekker volwassen. :/
Vindt je zelf ook niet dat je het ietwat uit proportie trekt? Als je het niet mooi vindt is er een simpele, gratis, oplossing.

Het is nou niet dat MB altijd zo subtiel is met zijn type aanduiding als "kompressor".

[ Voor 75% gewijzigd door Chaoss op 23-08-2017 22:31 ]

• NeutraleTeun
Dat heet humor. Als iemand anders hem maakte was het wel oké geweest?
Ik ga er vanuit dat niemand op die emblemen zit te wachten, dus een positieve vermelding is er niet.

Ten tweede maak ik gewoon een valide punt over de huidige notatie, dus als je me wilt verbeteren zou ik het wel goed doen ipv enkel bijdehand te reageren.

Haha!
Eerst over mijn Toyota beginnen en dan over zijn Mercedes :+

[ Voor 9% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-08-2017 22:35 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En als ik humor toepas is het niet goed? En er is er inderdaad wat mis wanneer je hier alleen komt om te trollen.

Overigens heb ik gereageerd maar dan na een quote van s_chief.

Verwijderd

Topicstarter
Get a room .... :+

Ik heb m'n auto vandaag van binnen gereinigd. Ik heb nog een stoomreiniger liggen hier. Is dat toe te passen op stoelen enz? Oh ja, en ik heb seatbelt warning geactiveerd weer B) Dus als je geen gordel draagt krijg je een ding, ding, ding .... Ik draag altijd m'n gordel. Waarom niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/osHVrnYzCkAIGc9cyQPzZ8WO/full.jpg

Dit lijkt me heel erg vet ... Als je via de afstandsbediening het dingetje indrukt, gaan beide klepjes open, en komt er een GIGANTISCH HARD GELUID onder de auto vandaan. Leuk om mensen mee te laten schrikken ofzo. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gkriv6ozeyjPbB2t7Kem15k9/full.jpg

Even in de garage gehad, morgen beide pijpjes voorgoed vastlassen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:56:
.

[afbeelding]

Dit lijkt me heel erg vet ... Als je via de afstandsbediening het dingetje indrukt, gaan beide klepjes open, en komt er een GIGANTISCH HARD GELUID onder de auto vandaan. Leuk om mensen mee te laten schrikken ofzo. :+
Dat ziet er wel heel erg beun uit...

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:27:
[...]

Dat ziet er wel heel erg beun uit...
Het lijkt alsof ie rechts niet goed gelast is maar het zit helemaal dicht. De lamba's trippen niet als die kleppen openstaan. Hier is het ding in actie:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uEsLSLY75ks]

Ik garandeer je dat je oren echt pijn zullen doen op straat.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die lassen zin er sowieso vrij slecht uit. Het is maar wat je leuk vindt, wel erg hoog petje gehalte. Is zoiets apk waardig?

• vtsalf
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-11 14:24
Neeeee, waarom nou toch? Een RS6 klinkt van zichzelf toch al als een monster? Waarom dan die open pijpjes er tussen?? Mensen schrikken zich rot zoals je zelf al roept en in plaats van dat men goedkeurend je wagen nakijkt omdat hij standaard al machtig rochelt, gaan ze je minachten. Laat staan hoe vaak je staande wordt gehouden door een agent omdat die je toevallig hoorde en wel even wil weten of dit nog binnen de geluidsnormen valt.

Verwijderd

Topicstarter
M5 e39.

• vtsalf
Scuze, vervang RS6 door M5. Story still stands. Die open pijpjes zijn een belediging naar de bedenkers van deze complexe machines. Daar waar een heel team zich richt op het perfecte geluid van de motor buiten en binnen de auto. Waar er zelfs mensen zich druk maken over de geur in je auto. (Hier bedoel ik natuurlijk een exemplaar dat nieuw de fabriek uit komt rollen) Dan ga je toch niet van dat soort open dingetjes vastlassen, daarbij je dure echte uitlaten vernielt. Als die voorstukken ooit eens vernieuwd moeten worden is ook je open systeem er niet meer (of je moet het losslijpen en overzetten). Eender de M5 of de RS6 klinken al geil genoeg van zichzelf. Daar hoeft zo'n open pijpje, net alsof je op de Tractor Pulling bent en even herrie wilt laten horen, niet bij. Want dan wordt het dus wel een boer'nbak

[ Voor 5% gewijzigd door vtsalf op 24-08-2017 01:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vindt jij. Anderen hebben daar weer andere ideeen over. Leven en laten leven. :Y)

• vtsalf
Sure, ik geef inderdaad ook alleen mijn mening. Maar ik kan ook nog putten uit mijn eigen ervaring qua "tunen en stylen" in de Fast and Furious periode, waar ik toen neonlampen rondom onder mijn toenmalige auto had zitten. (Leven en laten leven he, dus don't critisize me). Ik was het "eenmalig vergeten" uit te zetten en werd onderweg gespot door een politieauto. Waar het op neer kwam; ik had geen vergunning voor "extra verlichting, anders dan de standaardverlichting" en mocht het er af slopen. En komen tonen dat het er af was. Ik kan me zo indenken dat als een agent je ooit eens hoort in een tunnel (want je oren gaan stuk zoals je zei buiten een tunnel, dus dan moet het machtig mooi zijn om die klep IN een tunnel open te gooien), dat je het er sowieso vanaf moet slopen en mag tonen bij degene die je aan heeft gehouden. Pakken ze je niet op een vergunning voor zoiets (als je vol blijft houden dat dit alleen voor op autoshows is), krijg je wel een boete voor geluidsoverlast. De boete voor onnodig toeteren was vlgs mij al ergens in de 300+ euro, dus laat staan "geluidsoverlast". Uiteraard blijft het je eigen keuze, maar ik vond het achteraf de moeite niet waard. En ik vind het, als buitenstaander, zonde van je M5 :)

• S_Chief
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:15:
Vindt je zelf ook niet dat je het ietwat uit proportie trekt? Als je het niet mooi vindt is er een simpele, gratis, oplossing.
Nee, ik geef gewoon mijn mening erover. Je hoeft het daar vanzelfsprekend niet mee eens te zijn, maar om sarcastische termen als "zozo wat een rel zeg" te gaan gooien is nergens voor nodig. Hou het gewoon leuk.
Chaoss schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:15:
Het is nou niet dat MB altijd zo subtiel is met zijn type aanduiding als "kompressor".
Mee eens, die aanduiding is spuuglelijk. Maar wat wil je daarmee zeggen? Ben ik een fanboy? Kom ik hier alleen om te trollen?

Ik vertrek maar weer uit dit topic denk ik. :w

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 24-08-2017 01:20 ]

• MAX3400

MAX3400

S_Chief schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 01:19:
Ik vertrek maar weer uit dit topic denk ik. :w
;w Zag ik net je naam weer, ga je alweer pleite...

@vtsalf Die pijpjes, netjes of niet, zijn absoluut niet anders dan dat we ooit besloten zouden hebben dat een uitlaat niet nodig zou zijn. Het hele feit dat we een aantal meter rioolpijp onder onze voertuigen hebben was eerst handigheid (want geen uitlaatgassen direct in je bek) en na een tijdje is het als milieu/geluids-delict aangemerkt en moet je dus een volledig correct stuk daklood met katalysator etc. hebben.

Dat gezegd hebbende, Jism gaat mee met de tijd/leeftijd van de auto. Open uitlaten, bedienbare klepjes en ander spul, is al jaren mode in de USA op zowel nieuwe als oude muscle-cars. En verder is het niet onbekend dat veel Aziatisch (ouder) spul af fabriek met kachelpijp werd geleverd en dan door de petjes voorzien werd van een nog grotere rioolpijp.

Ieder zijn ding; het is dat ik persoonlijk de financien niet kan verantwoorden voor een Akrapovic uitlaat of andersoortige exotische zaken maar ik hou ook wel van iets sportiever/agressiever geluid uit mijn waggie.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

@Verwijderd ik wil die mod juist op mijn klepjes die in het einde van de uitlaatlijn zitten. Maar dan om de koude start wat stiller te maken. Als ik de auto (BMW 328i met volledig M-performance uitlaat lijn) start in de ochtend is de hele buurt wakker hahaha.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Er is ook wel een verschil tussen je geluid mooier willen maken of simpelweg de luidste willen zijn om zoveel mogelijk op te vallen. Want ik kan me niet voorstellen dat je dit in wat voor opzicht dan ook mooier vindt.

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:55:
Er is ook wel een verschil tussen je geluid mooier maken of simpelweg de luidste willen zijn om zoveel mogelijk op te vallen. Want ik kan me niet voorstellen dat je dit in wat voor opzicht dan ook mooier vindt.
Geloof me, op aankomst meetings of wat dan ook onttrek je de hele show naar je toe met een zulk hard geluid. Je kunt het niet horen op video's maar dat ding is oorverdovend hard. Ik vat het nog steeds niet hoe 2 klepjes een vliegtuig aan decibels kunnen produceren, terzijde.

Ieder z'n ding. Die m5 eigenaar vindt dit soort dingen weer leuk, ik vindt andere dingen weer leuk. :) Het hebben van een praktische sleeper bijv.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

mijn maatje heeft dat ook op z'n Dodge Ram. Wat een pleuris herrie ja. Maar af en toe ook grappig.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Iino4PfgtASZ8KLXi0Kdzdy0/full.jpg

Zo, deze morgen weer terug inbouwen. Dit is de antenneversterker van de auto, 1 van de connectoren was afgebroken op de printplaat. Laten solderen weer, en vastgelijmd om toekomstig gezeik te voorkomen. Uiteindelijk omdat ik er gestoord van werd bij iedere drempel geen signaal meer te hebben er een digitenne antenne achterin de RNS gestoken. :P

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:22

-tom-562

Oliesjeik

MAX3400 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:08:
[...]

;w Zag ik net je naam weer, ga je alweer pleite...

@vtsalf Die pijpjes, netjes of niet, zijn absoluut niet anders dan dat we ooit besloten zouden hebben dat een uitlaat niet nodig zou zijn. Het hele feit dat we een aantal meter rioolpijp onder onze voertuigen hebben was eerst handigheid (want geen uitlaatgassen direct in je bek) en na een tijdje is het als milieu/geluids-delict aangemerkt en moet je dus een volledig correct stuk daklood met katalysator etc. hebben.

Dat gezegd hebbende, Jism gaat mee met de tijd/leeftijd van de auto. Open uitlaten, bedienbare klepjes en ander spul, is al jaren mode in de USA op zowel nieuwe als oude muscle-cars. En verder is het niet onbekend dat veel Aziatisch (ouder) spul af fabriek met kachelpijp werd geleverd en dan door de petjes voorzien werd van een nog grotere rioolpijp.

Ieder zijn ding; het is dat ik persoonlijk de financien niet kan verantwoorden voor een Akrapovic uitlaat of andersoortige exotische zaken maar ik hou ook wel van iets sportiever/agressiever geluid uit mijn waggie.
Ah joh, zo veel kost het toch niet :+
https://www.aliexpress.co...Pipe-for/32722088709.html

Vaak bu'j te bang!

• MAX3400

MAX3400

Petjesgedrag... Als ik een uitlaat koop, is het van voor naar achter en een Akra is tegen de 7K zonder downpipe etc. Dus nee :)

Verwijderd

Topicstarter
Een uitlaat van 7k? :P wtf.

Zelfs mijn HMS 3.5inch koste nog geen 1200 euro. En die is nog niet eens geinstalleerd omdat ik terecht vragen stel bij het drone geluid wat ik vermoed dat eronder vandaan gaat komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RQ7cfcA5sNKDkCN6Aw1wDf7T/full.jpg

Fucking grappig, dat ding staat al 3 jaar aan de zaak op precies dezelfde plek. _O-

• MAX3400

MAX3400

Yup. Zit een zaak ergens in Rotterdam ofzo en die rekent dezelfde prijs voor een dergelijke uitlaat.

Grappig want als ik een beschaafder, donkerder maar hogere flow wil, kan ik deze voor nog geen 2K afgeleverd in NL incl. BTW krijgen. Hetzelfde merk zat onder de Evo en dat klonk, voor mij persoonlijk, heerlijk rustig en donker en had geen last van droning bij welke rpm dan ook.
Onderhoud
MTEC / Magnaflow / Performance Friction
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jr5TVx3fd0EaDmeKs98AVRqt/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3Lx2TBuavLj0sa0kilPPze07/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fdNgOsUuwfE0rLPTO6qmyUDz/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/alSJ3Bw95BNwhbQDjzJoZyx0/thumb.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n uitlaat is zonde geld. Los van het feit dat het mogelijk de helft van de dagwaarde waarschijnlijk is, zonder installatie nog ofzo, als er iets gebeurd krijg je het er nooit meer uit. Je kunt het vermoedelijk ook niet meer doorverkopen zonder fiks verlies te maken. Ik zou als ik jou was, die uitlaat van 2k kiezen of eens goed rondspeuren in Polen ofzo.

De klank van zo'n uitlaat veranderd in de loop der tijd toch. Als je zo'n roffel wilt dan moet je eens met een chipper praten. Een roffel is eigenlijk niets meer dan dat je electronisch gasklephuis iets langer open blijft staan en een klein beetje inspuiting plaatsvind. Dat kan je namelijk ook met een stock uitlaat bemachtigen.

Goede isolatie doet ook een hoop trouwens. Keertje de bodem lostrekken en dat verbeteren met wat meer isolatie. :) Ik vond die HMS al duur eerlijk gezegd. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 09:42 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ik heb een volledige Akra lijn onder de race motor (Yamaha R6) en dat kost ook rond de 2K.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

7k is idioot, een Akra onder een RS6 klinkt imho ook voor geen meter veel te hoog snerpend geluid.

Als ik 2k aan een uitlaat wil spenderen ga ik wel naar EPS voor een custom made, sowieso met orginele eindpijpjes.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ik mis hier nog de optie om een motordemper onder de wagen te zetten. Maakt ook zo een geweldig sportief geluidje ;)
Allemaal hoog petjes gehaltje imho.

[ Voor 13% gewijzigd door SadisticPanda op 24-08-2017 11:14 ]

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 16:56
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:21:
[afbeelding]

Zo, deze morgen weer terug inbouwen. Dit is de antenneversterker van de auto, 1 van de connectoren was afgebroken op de printplaat. Laten solderen weer, en vastgelijmd om toekomstig gezeik te voorkomen. Uiteindelijk omdat ik er gestoord van werd bij iedere drempel geen signaal meer te hebben er een digitenne antenne achterin de RNS gestoken. :P
Waar heb je dit vandaan? En werkt het een beetje goed? Mijn ouders hebben een eerste generatie TT en de radio ontvangst laat nog weleens wat te wensen over naar mijn idee.

• FastFred
Maar een uitlaat van 1200 euro al 3 jaar in de hoek hebben staan omdat jij vermoed dat hij niet goed klinkt is niet zonde?

Rare manier van denken heb jij 8)7

Verwijderd

Topicstarter
erik23 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Waar heb je dit vandaan? En werkt het een beetje goed? Mijn ouders hebben een eerste generatie TT en de radio ontvangst laat nog weleens wat te wensen over naar mijn idee.
In de booth daar bij de cd-wisselaar, versterker, diversity tuner en troep ligt een klein kastje waar meerdere kabels samenkomen, dat is een antenne-versterker (actieve antenne) en 1 van de aansluitingen die o.a naar de antenne op het dak loopt was afgebroken.

Dat kastje ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://assets.suredone.com/1517/media-photos/cp022749-antenna-booster-switch-box-audi-a4-b5-a6-c5-a8-s8-d2-allroad-4d0-035-530-c.jpg

Zet je radio maar eens aan, beweeg zachtjes maar eens met wat kabels, dan merk je snel genoeg of dat de culprit is ofniet. Vocht kan zo'n ding ook slopen. Solderen stelt niet zoveel voor.
FastFred schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:44:
[...]

Maar een uitlaat van 1200 euro al 3 jaar in de hoek hebben staan omdat jij vermoed dat hij niet goed klinkt is niet zonde?

Rare manier van denken heb jij 8)7
Nou ja ik denk maar zo die uitlaat verdwijnt ook niet ... die zal er zijn en komt er echt op een dag wel onder. :P

Edit: zaterdag de auto op de dyno.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 11:59 ]

Verwijderd

Nieuwe poging:

Heeft er iemand een idee waar je voor een nieuwe Audi A3 Sportback 2017 de dakreling in geanodiseerd aluminium kan laten plaatsen? Optie vergeten aan te klikken bij de bestelling..

(Bij voorkeur regio Antwerpen - Brussel.)

Alvast bedankt!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Achteraf de dakreling? Oef dAt wordt een dure ben ik bang. Als het uberhaubt al kan.

Pagina: 1 ... 53 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.