http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
¯\_(ツ)_/¯
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Check. Maar ik doelde op de BMW versie.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:26:
Er zijn al twee weken geen mooie verhalen van @Verwijderd meer gepost...
Ik mis ze eigenlijk wel..
Ben naar duitsland afgelopen weekend geweest, sportvakantie. Nou ja wat een sportvakantie moest zijn eindige bij een duitse chick thuis met een enorme berg schaamhaar... en het eerste wat ik deed toen ik bij haar thuiskwam was haar toilet onderkotsen.
En die beelden zijn fucking hilarisch haha.... De audi hield zich prima. Ik tik qua km-stand bijna 382k aan. Dat is een ton gereden sinds aanschaf.
Ik heb de velgen (MTM) nog in de schuur staan. Ik moet er nog zomerbanden onder plakken en in gebruik gaan nemen. Maar ik heb even andere prioriteiten zoals werk ipv auto. Alles op z'n tijd dus.
Oh ja en ik moet een vakantie of 4 gaan boeken het komende jaar.

Beetje mazzel ergens gehad.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De HK kan me gestolen worden, incl sommige mensen erin.Arfman schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:25:
Ok dat verhaal (zowel de schaamhaarchick en de vakantiebon) verdient meer uitleg in een ander topic
Maar ik had een avontuurlijk weekend zeg maar, met bizarre wendingen weer. De Audi rijdt gewoon nog en gaat eerdaags weer op in de garage.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2017 15:33 ]
Zag je wagen gister trouwens staan in Almelo.
Once again open up your bag of tricks!
Mweh ik ging wel eens ja. En met acties ben ik gewoon iets ijveriger dan de rest.
@Jism mag mijn A6 wel gebruiken ipv die stomme A7 in het A6 vakje.Orac schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:07:
In de openingspost staat een foto van de A7 op de plek van de A6. Foto van de A7 staat er dus twee keer.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Enige idee of ik die optie niet gewoon weg kan laten, omdat het weinig toevoegt of zijn er mensen die hier van houden en er niet meer zonder mee kunnen?
Je hoeft hem nooit meer van de handrem te halen en idd kan het bij hellingtrekken handig zijn. Je kunt ook gewoon leren rijden en hellingtrekken moet je ook gewoon kunnen, zeker als je je E rijbewijs hebt (noodzakelijk bij caravan).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
FYI: het is voor mensen die niet kunnen rijden.
[ Voor 41% gewijzigd door FastFred op 29-06-2017 22:32 ]
Niet zozeer de optie gekozen op de auto maar bij het configureren van een auto op de website. Was even aan het kijken hoe mijn ideale A3 sportback s-line eruit moet komen te zien. Vandaar dat ik even wilde weten hoeveel wegrijassistent zich toevoegt aan de auto.FastFred schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:32:
Je kiest het als optie maar weet niet wat het doet en of je het nodig hebt.
FYI: het is voor mensen die niet kunnen rijden.
Duidelijk zo te horen dat het een bogus optie is en het niet veel toe zou voegen voor mij. Thanks voor de duidelijkheid
Ik zet 'm altijd in zijn achteruitJoni schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:37:
Of voor mensen met een automaat die geen zin hebben om bij een rood verkeerlicht hun voet op de rem te houden.
Heb nu mijn configuratie helemaal klaar!
A3 Sportback S line Edition 1.0 TFSI 6-bak
--
Daytonagrijs pareleffect
Audi virtual cockpit
MMI navigatie plus met MMI touch
Achteruitrijcamera
Parkeerhulp plus met selectieve weergave
Comfortsleutel
--
Mis ik nog iets spannends wat er nou echt op zou moeten zitten of is dit in dat opzicht een mooie configuratie?
(En nee geen s-tronic, dat komt net iets te hoog in de prijs voor mij
Kan je die A niet vervangen voor RS?DannyBevers schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:54:
Mis ik nog iets spannends wat er nou echt op zou moeten zitten of is dit in dat opzicht een mooie configuratie?
Zou leuk zijn maar dat gaat boven mijn budget helaas. Heb hier al veel over moeten twijfelen wat ik precies wil voor een mooie prijs.
Kan er een glazen dakje in? Enorm overbodig luxe optie maar ik vind 't erg fijn. Rij eigenlijk constant met de binnenhemel weggeschoven, dag en nacht, en het scheelt voor mij enorm in de ruimtelijke beleving van het interieur.DannyBevers schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:59:
[...]
Zou leuk zijn maar dat gaat boven mijn budget helaas. Heb hier al veel over moeten twijfelen wat ik precies wil voor een mooie prijs.
Dimmende binnenspiegel? Elektrisch inklapbare zijspiegels?DannyBevers schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:54:
In zijn achteruit nog wel? Is dat niet vreemd!
Heb nu mijn configuratie helemaal klaar!
A3 Sportback S line Edition 1.0 TFSI 6-bak
--
Daytonagrijs pareleffect
Audi virtual cockpit
MMI navigatie plus met MMI touch
Achteruitrijcamera
Parkeerhulp plus met selectieve weergave
Comfortsleutel
--
(En nee geen s-tronic, dat komt net iets te hoog in de prijs voor mij)
Dimmende binnenspiegel is echt het grootste gemis als ik eens in een andere auto rij, echt een must-have optie imo.GioStyle schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:45:
Die twee opties zijn echt puur luxe, maar erg fijn om te hebben.
Elek inklapbare buitenspiegels kan afhankelijk van je woonadres ook best wel een must-have zijn
Ik zou dan elektrisch inklapbaar en dimmend nemen. IdeaalScrtz schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:49:
[...]
Dimmende binnenspiegel is echt het grootste gemis als ik eens in een andere auto rij, echt een must-have optie imo.
Elek inklapbare buitenspiegels kan afhankelijk van je woonadres ook best wel een must-have zijn
Ja in mijn straat mis ik dat wel, daar kan 1,5 auto aan breedte doorheen maar is vrij druk omdat er aan het eind van de straat een sportzaal en een moskee liggen waar dagelijks dus genoeg volk heen gaat. Ik parkeer mijn auto tegenwoordig dus met 2 wielen op de stoep aangezien er al genoeg spiegeltjes van anderen gesneuveld zijn door de jaren heen.Rainesh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:11:
[...]
Ik zou dan elektrisch inklapbaar en dimmend nemen. Ideaal
Dan mag je ook wel keramische remmen toevoegen want die stalen prut is zooi haha
Mwhoa, valt wel mee... Aan de andere kant; ik moet het met 365mm staal op de voor-as doen dus mogelijk dat mijn ervaring van remkracht iets anders is. En er komen binnenkort sowieso niet schijven van Bosch en een set Ferodo remblokken. Maar ik heb voorlopig echt geen klachten over hoe hard ik kan remmen in mijn auto en de voorruit eruit koppen zonder gordelFlipside22 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:57:
[...]
Dan mag je ook wel keramische remmen toevoegen want die stalen prut is zooi haha
Vervang je meteen je A-stijlen?wheeler schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:37:
Paar weken geleden naar de Nurburgring geweest en na het bekijken van de Ringfoto viel mij op dat de achteruitkijkspiegel licht is. Ik ga dus op zoek naar een zwarte behuizing want ik vind dit niet zo fraai
[afbeelding]
Verder: 18" gunmetal of zwarte velgen voor de zomer, zwarte dakspoiler en zwarte grill.
https://www.autoblog.nl/n...3-eigenaren-stikken-91309MAX3400 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:59:
[...]
Mwhoa, valt wel mee... Aan de andere kant; ik moet het met 365mm staal op de voor-as doen dus mogelijk dat mijn ervaring van remkracht iets anders is. En er komen binnenkort sowieso niet schijven van Bosch en een set Ferodo remblokken. Maar ik heb voorlopig echt geen klachten over hoe hard ik kan remmen in mijn auto en de voorruit eruit koppen zonder gordel
Dat is inderdaad wel heeeel zuur. Zeker voor een auto van dat kaliber/reputatie. Wat weer opvallender is; geen enkele (!!!) auto die wij rijden, is voorzien van de standaard setups. In het eerste jaar gaan dempers, schijven, blokken en vaak ook de banden eronderuit. Dit geldt voor de Evo's, de Fiesta's en nu ook de Audi (vroeger trouwens ook een keer).
Zonder meteen de importeur af te vallen; er zijn wel vaker issues geweest met PON omtrent garantie/voorlichting. Zo weet ik uit betrouwbare bron dat ze bepaalde modellen niet willen (!!) importeren als demo omdat er toch maar een handvol van verkocht zullen worden in NL. Dan geloven ze het wel dat de geinteresseerde eigenaren er eentje blind bestellen zonder proefrijden.
Voor wat betreft de RS3; was hier geen demo van? Heeft hier niemand gemerkt/gekeken naar de remmen? Of durft geen dealer open kaart te spelen en de bonnetjes van 9 sets schijven van een demo te overleggen? Dat zou dan wel veel verklaren...
Het wordt tijd dat we in EU ook de mogelijkheid krijgen om een collectieve rechtzaak zoals in Amerika te kunnen starten, en bijv. af kunnen dwingen dat de fabrikant bij een product verplicht is gewoon goed spul te leveren. Ik hoor tevaak dat men de hele set maar moet vervangen met keramische remmen enz. Weet je wat dat kost?
Dat meen je niet? Wat een bullshit zeg.Flipside22 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:10:
De demo auto's waren bij de RS3 allemaal voorzien van keramisch, welke vervolgens niet op de optielijst stonden
Tadaaa
Sinds de facelift zijn ze nu ook met keramische schijven te bestellen + ander remsysteem tov prefaceliftFlipside22 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:10:
De demo auto's waren bij de RS3 allemaal voorzien van keramisch, welke vervolgens niet op de optielijst stonden
Ja, maar of je ze dan ook daadwerkelijk krijgt is een ander verhaal. In sommige landen zijn de keramische remmen ineens weer verdwenen uit de online configurators.Rainesh schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:36:
[...]
Sinds de facelift zijn ze nu ook met keramische schijven te bestellen + ander remsysteem tov prefacelift
Overbodig? Met een zwarte auto is het in de zomer ideaal.MAX3400 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:03:
Kan er een glazen dakje in? Enorm overbodig luxe optie maar ik vind 't erg fijn. Rij eigenlijk constant met de binnenhemel weggeschoven, dag en nacht, en het scheelt voor mij enorm in de ruimtelijke beleving van het interieur.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
GegenBremsBetrieb. In de achteruit tegen 20km/h in de D zetten en omgekeerd. Mag niet met schokken zijn bij de overgang. Hij mag fors remmen maar zonder schokken.Tylen schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:42:
@Chevy454 jij had het ooit over een GBB test bij een multitronic bak. Wat is dat voor test?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Signatures zijn voor boomers.
Heb er wel naar gekeken maar het drukt de prijs gelijk wat de hoogte inMAX3400 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:03:
[...]
Kan er een glazen dakje in? Enorm overbodig luxe optie maar ik vind 't erg fijn. Rij eigenlijk constant met de binnenhemel weggeschoven, dag en nacht, en het scheelt voor mij enorm in de ruimtelijke beleving van het interieur.
In mijn parkeergarage zou inklappende spiegels wel leuk zijn gezien er betonnen palen staan waar ik tussen moet parkeren (helaas al 2 maal ervaren hoe dat voelt als je vast komt te zitten door een te krappe draaiRainesh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:11:
[...]
Ik zou dan elektrisch inklapbaar en dimmend nemen. Ideaal
Heb gisteren een proefritje gemaakt in de A3 Sportback en wauw! Wat een verbetering met mijn eigen auto (... 307 hatchback .. (no comment
Ben over het algemeen al om voor de Audi! Ga er in ieder geval flink mee vooruit
Thanks voor de opties, ga er nog even een nachtje over slapen om te bedenken of ik nog deze opties like spiegels etc wil toevoegen.
Having said that, ik had een A3 8p en nu een 308SW...de 308 is een prima wagen maar haalt het niet tegen die A3. En das dan het vorige model,
Zit ook wel een verschil in prijskaartje tussen overigens.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Behalve de MT test zijn er hier mensen met dingen waar ik op moet letten? 😁
Geen idee wat je gewend bent/was maar is de A6 niet te zwaar voor de 2.0? Ik heb dan wel Quattro (dus gewicht) maar vond in alle eerlijkheid eigenlijk de 3.0 net aan gaan.Tylen schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:44:
Vanmiddag kijken naar een A6 2013 2.0TFSI MultiTronic.
Behalve de MT test zijn er hier mensen met dingen waar ik op moet letten? 😁
Racen doe ik op het circuit.
Edit: Auto is niks geworden. Er was in gerookt. 😔
[ Voor 36% gewijzigd door Tylen op 03-07-2017 15:43 ]
Jammer dat het niks geworden is. De acceleratie is natuurlijk een kleine (bij)zaak maar persoonlijk vind ik de automaat best lui. Vandaar dat ik zelfs de 3.0 wat traagjes vond (maar ja, ik kom uit de Evo's dus dat is sowieso ander gedrag). Hopelijk vind je binnenkort wel een rookvrije auto voor jouw budgetTylen schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:11:
Snel zat. 8,6 naar 100.
Racen doe ik op het circuit.
Edit: Auto is niks geworden. Er was in gerookt. 😔
Even snelle vraag, ook voor @Verwijderd , welke aftermarket pads onder mijn A6? Alleen de vooras; voornamelijk normaal gebruik maar wel meer dan gemiddelde remkracht. Heb DS2500 in backorder maar dat duurt en duurt maar. EBC Ulti's? Stock Brembo's? Wil liever geen (semi) ceramic want bij niet regelmatig flink remmen, gaan die altijd glazig worden.

Ik heb er EBC's onder liggen volgens mij. Ik weet je budget niet maar ieder blokje heeft z'n voor / nadeel weer in performance. Als je een keer de ring op gaat dan wil je blokken met ventilatie erop zodat gassen snel kunnen ontsnappen bij het hard remmen. Voor stadsgebruik maakt het in principe niet uit. De ring is waar je echt pas merken gaat hoe onderbemeten je remmen eigenlijk zijn.
Las dat Ultimax best stofvrij is en een zeer goede OEM-vervanger is. Zal morgen ff mijn garage bellen; het hele park daar staat op EBC, zo uit mijn hoofd.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hawk heb ik onder mijn Evo 8 gehad; slechte ervaringen mee gehad en in goed overleg met de leverancier (Engels bedrijf) uiteindelijk toch mogen demonteren en terugsturen. Navraag leert dat ik goedkoper uit ben met Brembo dan met EBC. Vraag me niet waarom maar blijkbaar is het lastig(er) om goede blokken te vinden voor een gewone A6.Joopieboy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:54:
EBC Ultimax kan, maar waarom niet gelijk Hawk HPS blokken eronder mits ze leverbaar zijn natuurlijk.
Heb dus de Brembo's nu laten bestellen; anderhalve dag levertijd dus hopelijk komende week montage.
Dank voor het meedenken!!
Hetzelfde met Ferodo, ook die maken blokken van mindere kwaliteit (€ 90,- eur setje remblokken voor een RS4 B7).
Ik monteer meestal op alle auto's EBC remmen. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. De Red Stuff series zijn gemaakt met het oog op weinig remstof, de overige stoffen hetzelfde als OEM of zelfs meer. Maar met sommige snelle wagens is de performance belangrijker.
Zo heb ik enkele weken terug nog een set Yellowstuff onder een RS4 B7 gemonteerd, de garage die dit zou doen had verteld aan de eigenaar van de auto dat het niet paste. Met een krik, wielsleutel, en kleine schroevendraaier heb ik ze gemonteerd op de oprit...toch jammer dat sommige garage's al bang worden als het even te ingewikkeld word (terwijl het eigenlijk juist simpeler is).
Maar een van mijn dimlichten van mijn A3 is defect. Nou heb ik snel gekeken maar of ik kijk verkeerd, of het is haast niet te doen om dit zelf te vervangen.
Mijn eerste vraag: heeft men ervaring met het wisselen van een koplampje op de A3 uit 2013 (gewoon normaal, geen LED of XEON). Zou dit te doen moeten zijn?
Mijn tweede vraag: over 4,5 week moet ie op de APK. Zouden jullie die afwachten? Ik rijd nauwelijks in 't donker.
Mijn punt vooral is dat ik eigenlijk geen tijd/zin heb om langs een garage te gaan. Het is een lease auto dus ik weet niet eens of ik uberhaupt zomaar langs mag gaan bij een garage hiervoor.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Licht is verplicht en zeker voor de APK. Ook als je niet in het donker rijdt, behoren alle lampjes werkend te zijn. Iets met regelgeving vs. handhaving.PB-powell schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:48:
Mijn punt vooral is dat ik eigenlijk geen tijd/zin heb om langs een garage te gaan. Het is een lease auto dus ik weet niet eens of ik uberhaupt zomaar langs mag gaan bij een garage hiervoor.
Lease-rijders mogen gewoon bij de toegewezen dealers langsrijden en lampjes laten vervangen. En anders bel je dat 0800-nummer achterop je lease-pas voor meer info?
Dat verlichting verplicht is weet ik. Echter zolang ik overdag rijd en de boel niet aan doe zal hier geen probleem over ontstaan. Mocht ik echt in het donker moeten rijden kan ik altijd nog de auto van m'n vriendin pakken.MAX3400 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:58:
[...]
Licht is verplicht en zeker voor de APK. Ook als je niet in het donker rijdt, behoren alle lampjes werkend te zijn. Iets met regelgeving vs. handhaving.
Lease-rijders mogen gewoon bij de toegewezen dealers langsrijden en lampjes laten vervangen. En anders bel je dat 0800-nummer achterop je lease-pas voor meer info?
Punt is meer dat het vooral heel veel meer tijd kost om langs te gaan bij een garage, dan dat alle lampen bij elkaar waard zijn (dichts bijzijnde garage is 10 km verderop) . Daarom los ik het liever zelf op, of laat ik de auto in 't donker staan en laat het de garage doen als deze toch apk keuring uitvoert.
Ik denk dat die garage er vanuit gaat dat het plug and play is. Ik kan me voorstellen dat een garage zich met zo'n voertuig niet aan wagen wilt niet fabrieksaf spul wil gaan monteren en de klant bij de eerste 500km remproblemen krijgt met mischien ernstige gevolgen.Flipside22 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:55:
toch jammer dat sommige garage's al bang worden als het even te ingewikkeld word (terwijl het eigenlijk juist simpeler is).
Met remmen kloot je gewoon niet. Maar aan de andere kant denk ik dat hier de goedkoopste garage mogelijk is uitgezocht om goedkoop remmen te laten installeren weer. Een RS rijden en goedkoop onderhoud willen gaan niet samen.

De auto gaat binnenkort op voor flink wat fixes weer. Ik heb vermoedelijk iets met brandstoftoevoer gaande. Soms mis je 1/3de van het vermogen en ineens out of the blue kicked ie in ofzo. Audi's variant van V-tec
Tiffany doet het wel voor jePB-powell schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:48:
Misschien verkeerde forum(topic) hiervoor, indien dat zo is alvast excuus
Maar een van mijn dimlichten van mijn A3 is defect. Nou heb ik snel gekeken maar of ik kijk verkeerd, of het is haast niet te doen om dit zelf te vervangen.
Mijn eerste vraag: heeft men ervaring met het wisselen van een koplampje op de A3 uit 2013 (gewoon normaal, geen LED of XEON). Zou dit te doen moeten zijn?
Mijn tweede vraag: over 4,5 week moet ie op de APK. Zouden jullie die afwachten? Ik rijd nauwelijks in 't donker.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Zit er wat in de lucht ofzo deze dagen?
Die dingen hebben gewoon een limited levensduur lijkt het wel. Stadslicht is niet zo'n ramp opzich. Ik rij altijd met verlichting aan, ongeacht. De hoogte van mijn koplampen klopt ook nietMAX3400 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:37:
Hahaha, is het toeval ofzo; mijn linker stadslicht is sinds vanochtend ook defect.
Zit er wat in de lucht ofzo deze dagen?
Omdat ie nu in een fixed positie staat, schijnt ie net iets hoger dan dat toegestaan is. Ik kan het ook niet verstellen want alles is electrisch onder dat ding.
Mijn pitjes zijn nog geen 2 maanden oud; lijkt wel alsof er gremlins in die Audi's wonenVerwijderd schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:41:
[...]
Die dingen hebben gewoon een limited levensduur lijkt het wel. Stadslicht is niet zo'n ramp opzich. Ik rij altijd met verlichting aan, ongeacht.
Thanks voor de tip, thuis even kijken (JouwKanaal wordt op t werk geblokkeerd
Overigens is het pas het eerste lampje in meer dan 100.000km dat stuk gaat. Valt me nog mee
Als ik me niet vergis zit er op een dynamo een spanningsregelaar. Deze kunnen wel eens stuk gaan waardoor je een veel hoger voltage dan ~13.8v krijgt dat oploopt richting de 16v. Dit kan wel eens een oorzaak zijn waarom je lampjes zo snel springen. Multimeter met logfunctie en een blokje gaan rijden, kom je er zo achter.MAX3400 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:44:
[...]
Mijn pitjes zijn nog geen 2 maanden oud; lijkt wel alsof er gremlins in die Audi's wonen

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Wel gaaf kleurtje.
[ Voor 22% gewijzigd door SadisticPanda op 05-07-2017 12:02 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Helaas! Zij heeft een andere koplampkap dan ik en veul meer ruimte dan ik... (buiten het feit dat lastig te zien is op deze donkere video)
Morgen toch maar even de leasemaatschappij bellen om m'n apk naar voren te halen. Tot die tijd lichtjes uit en niet in het donker rijden
[ Voor 7% gewijzigd door PB-powell op 05-07-2017 16:41 ]
Je hebt een leaseauto, dan kun je toch gewoon naar de garage gaan waar dat ding in onderhoud is lijkt mij? En een leaseauto die al APK moet? Of heb je een 2e hands die je als leaseauto rijdtPB-powell schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:40:
[...]
Helaas! Zij heeft een andere koplampkap dan ik en veul meer ruimte dan ik... (buiten het feit dat lastig te zien is op deze donkere video)
Morgen toch maar even de leasemaatschappij bellen om m'n apk naar voren te halen. Tot die tijd lichtjes uit en niet in het donker rijden
Ik heb geen vaste garage voor onderhoud, en ik mag niet zomaar elke willekeurige garage aandoen. En apk moet na 3 jaar, deze is bijna 4. Dus zo raar is dat niet. Eind van t jaar loopt m'n contract af.Scrtz schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:51:
[...]
Je hebt een leaseauto, dan kun je toch gewoon naar de garage gaan waar dat ding in onderhoud is lijkt mij? En een leaseauto die al APK moet? Of heb je een 2e hands die je als leaseauto rijdt
Ah ja klopt, dacht dat dat eerste keer veel later pas was haha. Maar hoezo geen vaste garage dan, neem aan dat er toch wel een in je buurt van thuis of werk is waar je voornamelijk heen gaat?PB-powell schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:54:
[...]
Ik heb geen vaste garage voor onderhoud, en ik mag niet zomaar elke willekeurige garage aandoen. En apk moet na 3 jaar, deze is bijna 4. Dus zo raar is dat niet. Eind van t jaar loopt m'n contract af.
Eind vorig jaar ben ik vanuit Utrecht naar Epe verhuist. In Utrecht zit een Audi dealer dus daar kon ik altijd wel heen. In en rond Epe zitten geen vaste merk dealer zoals in de grote steden. Plus dat ik pas een keer in deze regio voor onderhoud ben geweest, maar dat was in Heerde. Allemaal van die afstanden die net ff te ver zijn om even langs te gaan.Scrtz schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:56:
[...]
Ah ja klopt, dacht dat dat eerste keer veel later pas was haha. Maar hoezo geen vaste garage dan, neem aan dat er toch wel een in je buurt van thuis of werk is waar je voornamelijk heen gaat?
Dat loop ik, elke dag, op mijn werk al.
NeutraleTeun schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:10:
Wat is nou 10km om naar een garage te rijden?
Wat is nou je probleem? Rij even langs een garage, laat er een lampje infrotten, klaar. Je gaat toch niet willens en wetens met defecte verlichting de weg op? Desnoods betaal je dat tientje zelf ...PB-powell schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:13:
[...]
Eind vorig jaar ben ik vanuit Utrecht naar Epe verhuist. In Utrecht zit een Audi dealer dus daar kon ik altijd wel heen. In en rond Epe zitten geen vaste merk dealer zoals in de grote steden. Plus dat ik pas een keer in deze regio voor onderhoud ben geweest, maar dat was in Heerde. Allemaal van die afstanden die net ff te ver zijn om even langs te gaan.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
NeutraleTeun schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:10:
Wat is nou 10km om naar een garage te rijden?
Omdat ik niet zomaar langs ga rijden bij een garage als ik 1) niet weet of dat mag van mijn LM en 2) ik niet op voorhand weet of ze tijd hebben. Als dat meer dan een half uur duurt zien ze me aankomen om kwart voor vijf... Ik heb ook gewoon nog een baan met afspraken enzo. Daarnaast rijd ik alleen overdag nu, en heb m'n lampen uit.Arfman schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:57:
[...]
Wat is nou je probleem? Rij even langs een garage, laat er een lampje infrotten, klaar. Je gaat toch niet willens en wetens met defecte verlichting de weg op? Desnoods betaal je dat tientje zelf ...
Vandaar de originele vraag of men ervaring heeft met het zelf wisselen van een koplamp.
Maar morgen ga ik de LM bellen om mijn apk naar voren te halen.
(btw, je mag toch tot 2 maanden eerder op APK, of licht
[ Voor 19% gewijzigd door NeutraleTeun op 05-07-2017 20:13 ]
Dat uiteraard ook, maar moet even navragen hoe dat precies zit allemaal. Alles gaat online daar, maar enige uitleg of aanpassingen maken aan afspraken is weer nergens te vinden.NeutraleTeun schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:06:
Dan zou ik van te voren ook even die garage opbellen en inlichten (pun) dat je met een kapotte licht aankomt. Zodat ze die extra half uur ook kunnen incalcuren, want dat zal dan niet zomaar bij de APK zitten.
(btw, je mag toch tot 2 maanden eerder op APK, of ligt dat bij lease anders)
Apk vervalt over 6 weken, en de afspraak staat op over 4 weken. Vorige week de afspraak gemaakt nota bene...
Voor het geval je geen zin hebt om garage te bellen voor een kapotte lampje, zijn er ook VW dealers met een afdeling Express Service (Ja, daar mag je ook langs met je Audi). Daar kan je ook zonder afspraak op ieder moment van de dag even langs om direct een lampje te vervangen. Sommige Express Service zijn ook op een zaterdag open. Zo kun je je lampje vóór de APK al in orde hebben.PB-powell schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:04:
Omdat ik niet zomaar langs ga rijden bij een garage als ik 1) niet weet of dat mag van mijn LM en 2) ik niet op voorhand weet of ze tijd hebben. Als dat meer dan een half uur duurt zien ze me aankomen om kwart voor vijf... Ik heb ook gewoon nog een baan met afspraken enzo. Daarnaast rijd ik alleen overdag nu, en heb m'n lampen uit.
Vandaar de originele vraag of men ervaring heeft met het zelf wisselen van een koplamp.
http://www.dumpert.nl/med...t_verkeerde_audi_uit.html
Zo rij ik ook altijd die Bluemotion hokken zoek!!111oneKhayma schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:14:
Speciaal voor @Verwijderd zodat we zijn RS4 obsessie weer even voeden;
Ik ga een Audi A3 e-tron Lease Edition van december 2016 leasen. Twee offertes ontvangen, nagenoeg identiek op een aantal kleine verschillen:
A:
- Zwarte hemelbekleding
- Decoratielijsten, 3D-optiek aluminium verlicht
B (7 euro per maand duurder):
- Diefstalalarm
- Automatisch dimmende binnenspiegel.
Nu is zo'n automatisch dimmende binnenspiegel wel heel fijn (zijn ze ook frameloos?). Tijdens een proefrit in een pre-facelift model vond ik de spiegel eigenlijk behoorlijk klein, dus dat zou wel helpen. Echter is de zwarte hemelbekleding ook wel mooi (en een andere dealer zou dat eigenlijk altijd nemen).
Iemand ervaring hiermee?
Ja zwarte hemelbekleding is zeker mooi maar auto dimmende binnenspiegel is natuurlijk praktischer. Zeker als je in het donker vaak rijdt is dit toch wel een musthave imo.TheJVH schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:23:
Dilemma:
Ik ga een Audi A3 e-tron Lease Edition van december 2016 leasen. Twee offertes ontvangen, nagenoeg identiek op een aantal kleine verschillen:
A:
- Zwarte hemelbekleding
- Diefstalalarm
Nu is zo'n automatisch dimmende binnenspiegel wel heel fijn (zijn ze ook frameloos?). Tijdens een proefrit in een pre-facelift model vond ik de spiegel eigenlijk behoorlijk klein, dus dat zou wel helpen. Echter is de zwarte hemelbekleding ook wel mooi (en een andere dealer zou dat eigenlijk altijd nemen).
Iemand ervaring hiermee?
Dat filmpje is oudKhayma schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:14:
Speciaal voor @Verwijderd zodat we zijn RS4 obsessie weer even voeden;
Zwarte hemel nemen en dan de spiegel retrofitten.TheJVH schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:23:
Dilemma:
A:
- Zwarte hemelbekleding
- Diefstalalarm
Iemand ervaring hiermee?
Is dat makkelijk zelf te doen? Ik ga geen 300 euro uitgeven voor zo'n spiegel achteraf, en ik lees op een aantal plekken dat je de hele kabelboom moet trekken naar de zekeringsbox. Hij heeft wel al licht / regensensor dus dat zou het probleem niet moeten zijn...Tylen schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:28:
[...]
Zwarte hemel nemen en dan de spiegel retrofitten.
En in scene gezet en het is een s4. (Aldus een reaguurder op autoblog)
Ik zou voor A gaan. Dimmende binnenspiegel is leuk, maar kan inderdaad achteraf. Kost ook niet zoveel. Kabelboompje stelt niet veel voor.TheJVH schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:23:
Dilemma:
A:
- Zwarte hemelbekleding
- Diefstalalarm
Iemand ervaring hiermee?
Jij spoort niet helemaal. Als je nou gewoon de leasemij bent met de melding "lamp stuk, go fix" leggen zij vanzelf wel uit wat je moet doen. Ik weet dat mijn vorige leasemij bij dealeronderhouden auto's de service van de dealer liet langskomen, en anders stuurden ze de anwb. Beiden weten echt wel wat er nodig isPB-powell schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:04:
[...]
[...]
Omdat ik niet zomaar langs ga rijden bij een garage als ik 1) niet weet of dat mag van mijn LM en 2) ik niet op voorhand weet of ze tijd hebben. Als dat meer dan een half uur duurt zien ze me aankomen om kwart voor vijf... Ik heb ook gewoon nog een baan met afspraken enzo. Daarnaast rijd ik alleen overdag nu, en heb m'n lampen uit.
Het hielp bij mij ook (A3 8P) dat ik zonder voorlichten bij een pomp stond om 2100. Ene dimlicht was twee dagen daarvoor uitgevallen, rest kreeg daardoor meer power dan normaal en toen ging alles stuk.
Ik lees dat als je een licht / regensensor hebt, je een nieuwe dimmende binnenspieger makkelijk kan monteren. Nu heeft die A3 een assistentiepakket. Betekend dat ook High Beam assist en licht / regensensor? Heeft iemand toevallig een link waar ik zo'n dimmende binnenspiegel kan bestellen? Of kan ik beter de dealer vragen om hem te retrofitten?Rainesh schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:12:
[...]
Ik zou voor A gaan. Dimmende binnenspiegel is leuk, maar kan inderdaad achteraf. Kost ook niet zoveel. Kabelboompje stelt niet veel voor.
Verwarrend, al die pakketten.
Dat betekent inderdaad ook GLA (grootlicht assistent) en RLS (regen+licht+sensor).TheJVH schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:40:
[...]
Ik lees dat als je een licht / regensensor hebt, je een nieuwe dimmende binnenspieger makkelijk kan monteren. Nu heeft die A3 een assistentiepakket. Betekend dat ook High Beam assist en licht / regensensor? Heeft iemand toevallig een link waar ik zo'n dimmende binnenspiegel kan bestellen? Of kan ik beter de dealer vragen om hem te retrofitten?
Verwarrend, al die pakketten.
Audiwereld in Utrecht kan prima een dimmende binnenspiegel + GLA monteren voor je.
Heb naar verschillende garages een mail gestuurd voor een prijsopgave.
Longlifebeurt + APK
Remvloeistof verversen
Remblokken voor vervangen
Bougies (vorig jaar) en luchtfilter (K&N) hoeven ze niet te doen.
Kreeg net van één garage al een mail terug met een bedrag van €750.
Dat was dus een officiële dealer. Vorig jaar bij Vagtechniek geweest voor een grote beur en airco service. En daar was ik dit bedrag toen ook kwijt, maar toen hebben ze iets meer gedaan dan olie verversen en 2 remblokken vervangen.
Ben benieuwd met wat voor prijs Vagtechniek komt. Ze hebben ook heel veel al op de site staan qua prijzen.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.