Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 138 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05 10:49

Estoque

Turbobrick Owner

Het verschil tussen een diverter-valve en een Blowoff valve is dat de lucht die afgeblazen, of gecirculeerd wordt, al eens door de MAF is geweest. Bij een BOV ontsnapt dus gemeten lucht en spuit de computer wel brandstof in voor de hoeveelheid gemeten lucht, terwijl een deel van die lucht alweer afgeblazen is.

Hierdoor loopt je motor wat rijker bij het afblazen. Maar omdat je motor dan meestal niet onder last draait, maakt dat niet uit.

Als je dit probleem wilt elimineren, moet je gebruik maken van een MAP sensor, deze meet namelijk niet de hoeveelheid lucht, maar de druk in het spruitstuk. Hiermee voorkom je die extra brandstof-injectie na het afblazen via een BOV.

Een diverter-valve recirculeert die overtollige en gemeten lucht juist weer richting de inlaat waarna de computer berekend hoeveel lucht er nog bij moet.

Als je een DV of een BOV dicht zet, kan de overtollige lucht nergens heen waardoor de overbodige lucht je turbo van de andere kant kan gaan aandrijven, waardoor hij achterwaarts kan gaan draaien en schade kan toebrengen aan je turbo.
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:49:
[...]

Nogmaals; modificaties verschillen per auto. En een kleine turbo op een 4 cilinder zal vaak een grotere verandering met zich meebrengen door alleen de uitlaat aan te passen dan bijv mijn auto of die van een ander. Ik denk dat het 'te snel' opspoelen wel mee zal vallen als je kleine aanpassingen verricht. Sneller opspoelen dan normaal is niet verkeerd, het verminderd wel je turbo-lag en je beschikbare boost is er in een fractie sneller.
Sorry, maar wat moet ik met bovenstaande informatie? Heb je enige kanttekeningen waar je het over hebt? want een 4 cilinder met turbo heb je in het formaat 0.8 liter, tot en met 2.5L. bijvoorbeeld.

Als je een vergelijking maakt, stel dan ook even wat de rest is. Want een turbo 4 cilinder is alles van een Volvo 240 Turbo van '83 tot en met een Focus RS van 2017.
Het duurde welgeteld 1 seconde om vanuit z'n vierde versnelling volgas, om volledige boost beschikbaar te krijgen. Een e39 M5 gaat op zo'n moment 'instant' zodra je het pedaal vloert. Het speelt denk ik ook mee dat een electronisch gasklephuis altijd even nodig heeft voordat het van nul naar volstand gaat.
Een E39 M5 heeft 8 individuele, elektronische gaskleppen. Jouw RS4 heeft er volgens mij 1, ook elektronisch. Dus dit zegt niets.

Wat jij hier beschrijft is het verschil in opbouw van het vermogen tussen een N/A V8 en een Turbo V6. Heeft niets met gaskleppen te maken, maar met het opbouwen van turbodruk.
Ik zou een remap overzien zodra ik de uitlaat op de zaak eronder zou gaan hangen, 4 inch ruim, 2 sport kats en 1 leeggeklopte einddemper op het eind. Dan zou ik zeggen oke de weerstand is dermate verlaagd dat het nodig is.

Maar de uitlaat hoeft op het moment niet zo zeer (nog) omdat ik eerder bezorgd ben dat ik een onwijze dreun aan geluid zal gaan krijgen als ik 80 ~ 120 rij.
Waarom maak je dan ook in vredesnaam je achterste demper leeg? ik weet niet hoe de originele demper werkt, maar als het een schottendemper is, zou je hem kunnen vervangen voor een absorptie-demper. Dat geeft je nog steeds de betere flow ten opzichte van een schottendemper, maar dempt wel geluiden.
De meeste tuners kopen overigens hun software gewoon van internet. Flashen het in je auto, passen de waardes aan wat het beste matched met jouw voertuig en voila. De nieuwste software is vaak duur. R&D moet terugverdiend worden en daarom duurt het altijd een tijdje voordat software voor nieuwe auto's beschikbaar is.
Wat dit in de discussie thuis hoort, geen idee. Maar waarom zou je een base-map zelf gaan opstellen als je hem ook kunt downloaden? Als 10 mensen bij je komen met de zelfde aanpassen, ben je toch ook gek als je telkens een custom basemap gaat maken voor de zelfde aanpassing?

Ook heeft lang niet elke firma die een chipje aanbiedt een testbank. Sommige komen zelfs bij je aan de deur. Is toch prima? zolang ze die laatste waardes maar invullen die de software geschikt maken voor de auto.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Estoque schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:14:
Het verschil tussen een diverter-valve en een Blowoff valve is dat de lucht die afgeblazen, of gecirculeerd wordt, al eens door de MAF is geweest. Bij een BOV ontsnapt dus gemeten lucht en spuit de computer wel brandstof in voor de hoeveelheid gemeten lucht, terwijl een deel van die lucht alweer afgeblazen is.

Hierdoor loopt je motor wat rijker bij het afblazen. Maar omdat je motor dan meestal niet onder last draait, maakt dat niet uit.

Als je dit probleem wilt elimineren, moet je gebruik maken van een MAP sensor, deze meet namelijk niet de hoeveelheid lucht, maar de druk in het spruitstuk. Hiermee voorkom je die extra brandstof-injectie na het afblazen via een BOV.
Die zit ingebouwd in mijn Audi. Het systeem is behoorlijk fail safe. Je kunt het afbeuken en niets gaat er echt mis verder.
Een diverter-valve recirculeert die overtollige en gemeten lucht juist weer richting de inlaat waarna de computer berekend hoeveel lucht er nog bij moet.

Als je een DV of een BOV dicht zet, kan de overtollige lucht nergens heen waardoor de overbodige lucht je turbo van de andere kant kan gaan aandrijven, waardoor hij achterwaarts kan gaan draaien en schade kan toebrengen aan je turbo.
Audi's mogen ook normaliter geen vervanging krijgen van een diverter-valve richting een DV of BOV. Dat gaat averechts werken bovenop je fancy psssssssht geluid.
Een E39 M5 heeft 8 individuele, elektronische gaskleppen. Jouw RS4 heeft er volgens mij 1, ook elektronisch. Dus dit zegt niets.

Wat jij hier beschrijft is het verschil in opbouw van het vermogen tussen een N/A V8 en een Turbo V6. Heeft niets met gaskleppen te maken, maar met het opbouwen van turbodruk.
Whut? 2 bedoel je. Geen 8 8)7

Afbeeldingslocatie: https://rennlist.com/upload/m5_intake_stacks_copy1.jpg
Waarom maak je dan ook in vredesnaam je achterste demper leeg? ik weet niet hoe de originele demper werkt, maar als het een schottendemper is, zou je hem kunnen vervangen voor een absorptie-demper. Dat geeft je nog steeds de betere flow ten opzichte van een schottendemper, maar dempt wel geluiden.
Geen idee. Er zit een lasnaad op het achterste stuk dat erop lijkt alsof ie een keer opengeslepen is, leeggehaald en weer dichtgelast. Ik ga er dus vanuit dat de demper geleegd is ooit. De uitlaat koste bijna 1000 euro ooit maar het e.a moet wel veranderd worden zoals de downpipes, flezen en eindstukken.

Het is momenteel niet echt nodig zeg maar.

http://www.importatlanta....nket-reflective-tape.html > Hier staat nog een leuk aantal grafieken van voor / na met analyse van gebruik van gold wrap. Mits goed gedaan kan je daar wat winst pakken voor een lagere inlaattemperatuur.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Volgens mij lijkt het mij beter, om jezelf niet meer zo voor schut te zetten op internet.

1. Wat je daar ziet is de aansluiting van de 2 inlaatpijpen, die vanaf de luchtfilterboxen komen (ja, een M5 heeft er 2) en naar de inlaatbox lopen.
2. Elke cilinder heeft z'n eigen gasklep (of Throttlebody) en heeft een inlaatkelk. Dat zijn die 8 zwarte kunstoffen pijpen, die elk naar een eigen gasklep gaan.
3. Een S62 uit een E39 M5 heeft dus 8 electronische gaskleppen en niet 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Estoque schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:55:
[...]

Volgens mij lijkt het mij beter, om jezelf niet meer zo voor schut te zetten op internet.

1. Wat je daar ziet is de aansluiting van de 2 inlaatpijpen, die vanaf de luchtfilterboxen komen (ja, een M5 heeft er 2) en naar de inlaatbox lopen.
2. Elke cilinder heeft z'n eigen gasklep (of Throttlebody) en heeft een inlaatkelk. Dat zijn die 8 zwarte kunstoffen pijpen, die elk naar een eigen gasklep gaan.
3. Een S62 uit een E39 M5 heeft dus 8 electronische gaskleppen en niet 2.
Laat me de 8 gasklephuizen op een E39 M5 zien en je krijgt een plus 1 van mij. Een E39 M5 heeft 2 gasklephuizen, achter 2 luchtfilters welk direct in de motor gaan zoals je kunt zien op bovenstaande foto. Hoe is een trumpet een gasklephuis volgens jou dan?

Dit is de definitie van een gasklephuis:

Afbeeldingslocatie: http://www.elise-shop.com/images/large/160TBLOW_LRG.jpg

Een E39 heeft er twee, geen 8.

Edit: je hebt gelijk. Dat ding heeft inderdaad bij de cilinderkoppen onafhankelijke throttle-bodies en geen gasklephuis. Wist ik niet. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 15:45
All jokes aside @Verwijderd, ik was gisteren bij het Youngtimer Event in Doetinchem. Ontzettend kut event overigens, weinig echt interessante auto's. Maar er stond ook een of andere tuning toko met een gekietelde RS4 B5 met de kap open. Damn dat is krap!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Afbeeldingslocatie: http://i98.photobucket.com/albums/l251/GVR4_1670/M5%20Project/IMG_20111005_195832.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i98.photobucket.com/albums/l251/GVR4_1670/M5%20Project/IMG_20111006_012040.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i98.photobucket.com/albums/l251/GVR4_1670/M5%20Project/IMG_20111010_142226.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerboost.com/images/imported/2011/12/sc_01-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.onno.is/thordur/m5/sc/sc_02.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.beamng.com/images/imported/2015/02/ffaeefa4-258f-413d-b4cb-5a7468412b68.jpg

@Verwijderd Kom maar op met dat plusje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-07 16:16
Estoque schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:14:
[...]
[...]
Enige kanttekening die ik hierbij wil maken, is dat sommige motoren hier wel gevoelig voor zijn, engine knock door een te rijk mengsel kost je bij een Subaru motor al gauw een zuiger. ;)
Dit Audi topic is uitgelopen op een tuning-topic :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Flipside22 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:52:
[...]

Enige kanttekening die ik hierbij wil maken, is dat sommige motoren hier wel gevoelig voor zijn, engine knock door een te rijk mengsel kost je bij een Subaru motor al gauw een zuiger. ;)
Eens, maar de meeste auto's maken tegenwoordig gebruik van een MAP sensor, en die hebben dus sowieso geen last van een rijk mengsel onder het afblazen.

Overigens wacht ik nog steeds op mijn plusje van @Verwijderd die heeft hij mij immers beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die heb je allang al gehad, check je overview maar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:57:
Die heb je allang al gehad, check je overview maar :P
Die had ik al voor ik mijn bericht postte.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
@Verwijderd Reed jij zaterdag avond of de nacht op zondag door Hengelo stad? :+

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Estoque schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:00:
[...]

Die had ik al voor ik mijn bericht postte.. :P
Nogmaals dan :P
SwooX schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:04:
@Verwijderd Reed jij zaterdag avond of de nacht op zondag door Hengelo stad? :+
Ja, moest iemand ophalen. Viel het op? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
@Verwijderd Stapte net de taxi uit, of ik wachtte op de taxi. Weet niet meer of het avond of nacht was

Hoorde opeens wat leuks rijden ja, en zag opeens de kont van je wagen blijkbaar. :D

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Yes, 2 plusjes van Jism!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Flipside22 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:52:
[...]
Als dat gebeurd open ik wel een nieuwe ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-07 16:25

royhoi

-

:|

[ Voor 99% gewijzigd door royhoi op 13-06-2017 19:31 ]

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-07 16:25

royhoi

-

Flipside22 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:29:
[...]

[...]

Ik neem aan dat je compressor surge bedoeld, heeft niets te maken met té snel opspoelen. Maar met lucht die nergens heen kan op het moment dat je van je gas af gaat.
Hij heeft hier echt wel een puntje hoor je heb meerder type surge, ik citeer van de Garrett site:

Surge is most commonly experienced when one of two situations exist. The first and most damaging is surge under load. It can be an indication that your compressor is too large. Surge is also commonly experienced when the throttle is quickly closed after boosting. This occurs because mass flow is drastically reduced as the throttle is closed, but the turbo is still spinning and generating boost. This immediately drives the operating point to the far left of the compressor map, right into surge.

https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/surge_line

K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-07 16:16
Ja maar dat heeft niets te maken met hoe snel je turbo opspoelt. Als je surge under load ervaart, kan het wel zijn met een zeer langzaam opspoelende turbo ;)
Mijn reply had dan ook betrekking op de dikgedrukte zin
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:38:
Ze voeren een tune uit op een fabrieksaf auto. Natuurlijk is de vermogenswinst omdat ze o.a ook spelen met turbo-druk groter in combinatie met een ruimere uitlaat. Als een turbo echt te snel opspoelt dan moet je dat ook horen aan de hand van Turbo-surge. Dat is een heel noemenswaardig en herkenbaar geluid. Als je dat niet waar zult nemen na aanpassing van de uitlaat dan valt dat echt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n plus terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraag een nickchange in naar Jism++ :Y)

Of ga je dan teveel op dat freeware programma Notepad++ lijken? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nja. Ik heb ooit de RNS-D DX vervangen met een andere uitvoering, RNS-D C. Beide zien er hetzelfde (identiek) uit maar de hardware is anders en de DX versie heeft ondersteuning tot 2014 qua kaarten. Ik zit dus met een apparaat die tot 2007 maar 'kon' en wist via via toch een allerlaatste cd te bestellen zodat het ding in ieder geval niet meer zeurt om een ontbrekende navigatie cd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0jePNJpsJ0MzUNtnTvQbcl7Q/full.jpg

Duurt een eeuwigheid voor een first load, gezien de eerste generatie cd-rom spelers echt maar net 300kb p/s konden lezen, maar hij werkt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Voor de functionaliteit had ik daar echt al lang een moderne 2-din oplossing in gebouwd. Kun je alsnog de RNS-D C in de kast leggen om eventueel terug te bouwen.

Vraag me niet welke want daar ben ik veel te weinig mee bezig de laatste tijd, maar ik meen dat een aantal jaren geleden bepaalde Kenwood 2-din modellen echt de shit waren.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken naar een RNS-E maar je moet de 192 modellen hebben, en niet de 193. Dan heb je een bijkomend probleem dat inbouw echt niet zo makkelijk lijkt als dat het is, en je ook nog een op maat front covertje moet bestellen a 400 euro (stuk plastic 8)7 ) om 'm netjes passend te krijgen en niet met spleten en kieren erin zeg maar.

Opzich ben ik tevreden met wat ik heb. De radio werkt goed, de AUX icm spotify is ook prima. Als ik naar amsterdam reis bijv dan weet ik de route breeduit uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb het dan ook niet over een RNS, maar over een 2-din alternatief van een andere partij. Een RNS-E Mk2 (193) is er vanaf 2009, dus dan heb je weer oude meuk.

Waar je die 400 euro voor een cover vandaan haalt weet ik niet, zal wel RNS-E specifiek zijn dan. Maar vanaf 40 euro heb je via ebay.de al een universele waar een 2-din headunit in kan. Geef je een paar euro meer uit dan heb je ze inclusief de beugels om je nieuwe 2-din headunit aan vast te schroeven.

Inbouwen is in principe hetzelfde als bij mijn passat 3BG, stelt niet zo veel voor. En dan moet ik ook nog het hele 1-din frame en bakje weghalen en de klima verplaatsen naar beneden.

Niet zo moeilijk denken man. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door max op 14-06-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-03 21:21
Ik weet niet of er hier veel mensen zijn die me kunnen helpen, maar ik ga het er toch op wagen :+ Ik heb de kans om eind dit jaar een mooie A6 C7 van voor de facelift over te kopen. Een 136 pk 2.0 TDI met handbak, maar wel wat leuke opties. Handbak vind ik opzich geen probleem, rij nu momenteel automaat, en mis soms toch wel het zelf schakelen. Enkel heeft de wagen best veel kilometers (+ 160 k). Dit vertaald zich natuurlijk in een leuke aankoopprijs, maar ik vroeg me af of er dingen zijn waar ik op moet letten bij die kilometerstand? Zijn er zaken bekend die het regelmatig opgeven bij een bepaalde kilometerstand of waar ik extra op moet letten? Auto heeft een hoop snelwegkilometers, dus dat valt opzich wel mee.

Heb met de eigenaar gesproken over problemen, het betreft een leasewagen dus die heeft er geen baad bij om hem mooier voor te stellen dan ie eigenlijk is, en die zegt weinig problemen te hebben met de wagen, op een beetje rammel in het panoramadak na, maar dat komt blijkbaar wel meer voor in de A6 C7. De wagen spreekt mij aan vanwege zijn comfortabele en fijne manier van rijden, en omdat er best wat leuke opties opzitten, en omdat het een Audi is natuurlijk... O+ Enige wat ik echt mis is het grote nav scherm en kleurenscherm tussen de tellers (toevallig iemand die weet of dat te retrofitten valt voor een betaalbare prijs, het kleurenscherm bedoel ik dan). Vraagprijs is zeker niet overdreven, maar wil niet dat het natuurlijk op termijn uitdraait op duurkoop. :P Heb even gekeken naar het aankoopadvies van Autoblog, maar dat is voornamelijk over de multitrauma bakken, wat in dit geval er niet toe doet :)

Ik ken de huidige eigenaar goed, en die is heel spaarzaam op zijn auto, daar ligt dus zeker geen probleem. Zijn vorige A6 is overgekocht ook door iemand die ik ken, en die rijdt daar nu nog mee rond zonder veel problemen :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Leuke auto. 160k is voor een 2.0 TDI een schijntje, zeker als er netjes mee gereden is ondanks dat het ex-lease is.

Verder kan ik er niet zo veel over roepen, maar je weet dat die 2.0TDI je 170,- p/mnd wegenbelasting kost? Heb je een specifieke reden voor een diesel of is het meer omdat dit nu op je pad komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
max schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:56:
Ik heb het dan ook niet over een RNS, maar over een 2-din alternatief van een andere partij. Een RNS-E Mk2 (193) is er vanaf 2009, dus dan heb je weer oude meuk.

Waar je die 400 euro voor een cover vandaan haalt weet ik niet, zal wel RNS-E specifiek zijn dan. Maar vanaf 40 euro heb je via ebay.de al een universele waar een 2-din headunit in kan. Geef je een paar euro meer uit dan heb je ze inclusief de beugels om je nieuwe 2-din headunit aan vast te schroeven.

Inbouwen is in principe hetzelfde als bij mijn passat 3BG, stelt niet zo veel voor. En dan moet ik ook nog het hele 1-din frame en bakje weghalen en de klima verplaatsen naar beneden.

Niet zo moeilijk denken man. ;)
Noem eens een voorbeeld van zo'n 2 dins radio dan? En is het mogelijk om het te laten communiceren met o.a canbus? Dat je infotainment op je display in het klokkenhuis kunt krijgen?

Ik vindt die aftermarket radio oplossing altijd crappy staan. Ik heb ooit eens gezien dat iemand een Ipad in z'n rechtsgestuurde S4 B5 gepropt heeft:

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/12/91/d8/1291d8f62878364c0a1b6b09ff3c540f.jpg

Wel mooi; maar ik denk dat het teveel werk is om zoiets fatsoenlijk te gaan doen. Ik wil gewoon een nette (en het liefst) OEM oplossing.

Je moet voor de RNS-E een apart covertje ergens bestellen voor de S4/RS4 B5. Doe je dat niet dan oogt het niet echt naar mijn gevoel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bp57ld7.jpg

En dat vindt ik altijd jammer in de afwerking van een auto. Als je het doet doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:21
@Matsooh

2.0tdi is een prima blok, rijdt ook goed. Zolang het goed onderhouden is, is er niks bijzonder.

Maar een A6 zonder MMI Plus? Nee....die zou ik gewoon overslaan. Het is een behoorlijk prijskaartje om een Plus systeem te retrofitten. Ga je al gauw richting de 2k.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
@max Bedankt voor de info! Ik woon in België, dus een A6 met benzine zal je hier al (bijna) niet vinden. Verder is Diesel voor mij nu best ok omdat ik zelf ook wel wat kilometers zal doen. Verder is het natuurlijk gewoon een leuk aanbod en heb ik niet te veel de zeuren voor dit aanbod, dus het is mede omdat het op mijn pad komt :) Verder voor de wegenbelasting en verzekering moet ik nog even kijken, maar om deze correct te kunnen bereken moet ik nog even wachten op wat info van de leasemaatschapij. Als dit tegenslaat stopt het natuurlijk ook hier, en ga ik zelf opzoek naar iets kleiner :)

@Rainesh Is steeds gewoon bij Audi dealer onderhouden, zonder problemen dus dat lijkt mij geen probleem :) Het MMI plus is inderdaad wel een heus minpunt, opzich stoort het kleine nav scherm mij niet heel erg, maar vind het voornamelijk jammer dat er ook geen kleurenscherm tussen de tellers zit, dat doet voor mij toch wel beetje afbreuk. Heb jij enige idee of dat mogelijk te retrofitten valt? Of gebeurd dat dan beter ineens met MMI-plus? Echt jammer, verder zitten er leuke opties op, xenon, 18 inch velgen, open dak, zetelverwarming, Bose sound,... Bedankt voor de info alvast! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@Matsooh

Het is te retrofitten maar je moet dan aardig wat vervangen. Linksachterin een MMI Unit (bij RMC...kleine scherm....zit het in de headunit), Radio-unit, kabels doortrekken, scherm vervangen, tellerbak vervangen. Misschien ook nog je gateway erbij vervangen. Het is geen simpel klusje.

Ik zou gewoon doorzoeken naar eentje met MMI Plus. Kijk ook in NL rond, vind je er zat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Verwijderd

Ik weet echt helemaal niets van courante 2-din headunits, ik heb zelf een simpele 1-din mp3 radio van weet-ik-veel-welk-merk-zoveel-interesseert-het-me.

Geen idee of je je radio-info etc op je tellerbak kunt laten zien. Ik heb geen FIS en geen CANBUS dus kan dat sowieso niet. Lijkt me een kwestie van bepalen welke HU je wil en kijken of (en dat zal vast wel) er kabelsets zijn die dat regelen.

@Matsooh

Ah kijk, België, dat verklaart een hoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
@Rainesh Ow, helaas, ik dacht dat het min of meer hetzelfde zou zijn voor het scherm, dat het enkel de headunit vervangen zou zijn.

@max Inderdaad, die vreemde Belgen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:30
Waarom vink je een dak, Bose sound en stoelverwarming aan, maar vergeet je MMI plus? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:09

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:48:
[...]

Noem eens een voorbeeld van zo'n 2 dins radio dan? En is het mogelijk om het te laten communiceren met o.a canbus? Dat je infotainment op je display in het klokkenhuis kunt krijgen?

Ik vindt die aftermarket radio oplossing altijd crappy staan. Ik heb ooit eens gezien dat iemand een Ipad in z'n rechtsgestuurde S4 B5 gepropt heeft:

[afbeelding]

Wel mooi; maar ik denk dat het teveel werk is om zoiets fatsoenlijk te gaan doen. Ik wil gewoon een nette (en het liefst) OEM oplossing.

Je moet voor de RNS-E een apart covertje ergens bestellen voor de S4/RS4 B5. Doe je dat niet dan oogt het niet echt naar mijn gevoel:

[afbeelding]

En dat vindt ik altijd jammer in de afwerking van een auto. Als je het doet doe het dan goed.
Kijk eens op ebay/aliexpress, of hier op Tweakers in het grote Android radio topic. De meeste VAG-specifieke radio's worden met een CAN-bus adapter geleverd, waarmee je van allerlei functies op je radio kunt bedienen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

KillaZ schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:21:
Waarom vink je een dak, Bose sound en stoelverwarming aan, maar vergeet je MMI plus? :+
Dak, Bose sound en stoelverwarming = luxe.
MMI+ = extra pk's oftewel meer belasting in België.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:01
max schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:13:
[...]

Dak, Bose sound en stoelverwarming = luxe.
MMI+ = extra pk's oftewel meer belasting in België.

Ik neem aan dat je bedoelt dat de uitvoeringen met MMI+ extra pk's hebben? Want dat MMI+ extra pk's geeft, is voor mij nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[sarcasm]

MMI+ geeft op dezelfde manier extra pk's als tunerstickers, spoilers, bodykits, sportsturen, traanplaatmatten en geblindeerde ramen dat doen.

[/sarcasm]

[ Voor 11% gewijzigd door max op 15-06-2017 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:01
max schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:35:
[sarcasm]

MMI+ geeft op dezelfde manier extra pk's als tunerstickers, spoilers, bodykits, sportsturen, traanplaatmatten en geblindeerde ramen dat doen.

[/sarcasm]
Ah op die fiets 8)7
Maar dat ben ik inderdaad met je eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:20
Wij zijn aan het oriënteren naar een andere auto. Nu staat de A3 ook op het lijstje.
We rijden totaal ongeveer 20.000km/jaar. Dit is grotendeels woon/werkverkeer op de snelweg met geen files, die afstand is 40km. Budget is rond de 17.000,-
Zelf kom ik uit op een 1.4 TFSI proline uit 2013. Maar een diesel spreekt me ook wel aan ivm aantal km/jaar en vooral als we er toch minimaal 5 jaar mee willen rijden wat dan verstandig is.
Audi heb ik totaal geen verstand van, en waar ik op moet letten, lees dat mmi sowieso een must is.
Maar motorisch in onze situatie, wat is aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:07
baronruud schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:24:
Wij zijn aan het oriënteren naar een andere auto. Nu staat de A3 ook op het lijstje.
We rijden totaal ongeveer 20.000km/jaar. Dit is grotendeels woon/werkverkeer op de snelweg met geen files, die afstand is 40km. Budget is rond de 17.000,-
Zelf kom ik uit op een 1.4 TFSI proline uit 2013. Maar een diesel spreekt me ook wel aan ivm aantal km/jaar en vooral als we er toch minimaal 5 jaar mee willen rijden wat dan verstandig is.
Audi heb ik totaal geen verstand van, en waar ik op moet letten, lees dat mmi sowieso een must is.
Maar motorisch in onze situatie, wat is aan te bevelen?
20k is nog veel te weinig voor een diesel, lekker voor een benzine gaan. Persoonlijk zou ik voor de 140/150pk variant gaan, die hebben ook weer COD (cilinder on demand).

Niks is een must, het is maar net aan welke opties jij veel waarde hecht. Persoonlijk zou ik wel voor een wat vollere gaan zoals minimaal een pro line en DSG is ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:20
Scrtz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:34:
[...]

20k is nog veel te weinig voor een diesel, lekker voor een benzine gaan. Persoonlijk zou ik voor de 140/150pk variant gaan, die hebben ook weer COD (cilinder on demand).

Niks is een must, het is maar net aan welke opties jij veel waarde hecht. Persoonlijk zou ik wel voor een wat vollere gaan zoals minimaal een pro line en DSG is ook wel lekker.
Een cod versie zit al tegen de 20K aan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
De 1.4t 125pk is ook een prima blok. Rijdt goed, genoeg vermogen en zuinig.

https://www.google.nl/amp...oopadvies-97049%3Famp%3D1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

* MAX3400 staat met de A6 bij Vagtechniek voor wat extra oempf...

Heerlijk weertje hier trouwens; warm met een mooi windje. Zit tegen het gebouw aan, met de laptop, rustig te wachten tot de benodigde zaken geregeld zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Succes! En nog van harte gefeliciteerd ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Joopieboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:36:
Succes! En nog van harte gefeliciteerd ;)
En weer thuis. Paar kleine VCDS-tweaks doorgevoerd waarvan ik het bestaan niet wist; firmware van auto & bak naar laatste versie en natuurlijk de standaard behandeling voor de eerste stage.

* MAX3400 is tevreden met zijn verjaardagscadeautje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 597256

Dit weekend foto's van mijn project. audi 80 type 81.

van 4 bak naar 5 bak, en 1.6 motor naar een 1.8 8v waar een turbo op komt :) (1.8 komt uit een golf 3) Motor wordt compleet gereviseerd, met snellere nokkenas en dikkere koppaking, zodat de turbo op 1 bar kan draaien.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 597256 op 22-06-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Anoniem: 597256 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:36:
Dit weekend foto's van mijn project. audi 80 type 81.

van 4 bak naar 5 bak, en 1.6 motor naar een 1.8 8v waar een turbo op komt :) (1.8 komt uit een golf 3) Motor wordt compleet gereviseerd, met snellere nokkenas en dikkere koppaking, zodat de turbo op 1 bar kan draaien.
Leuk project, gok dat het geen Quattro is? was wel leuk geweest met dat extra vermogen.

[ Voor 69% gewijzigd door Chaoss op 22-06-2017 14:53 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:52:
[...]

Leuk project, gok dat het geen Quattro is? was wel leuk geweest met dat extra vermogen.
Nee klopt, is helaas geen quattro hij is van 1983. Heeft wel quattro onderlip en zwart interieur. de 5 bak die ik heb komt van een gte af meen ik. Verder ben ik nog met wat koetswerk bezig, dus daar zullen ook nog foto's van komen maar eerst de motor :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 597256 op 22-06-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De eerste 80/90 Quattro's kwamen ook in '83, Maar dat spul is inmiddels te duur om gewoon maar even als hobby project aan te schaffen.

Wat voor vermogen denk je dat je gaat halen?

[ Voor 61% gewijzigd door Chaoss op 22-06-2017 15:13 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:05:
De eerste 80/90 Quattro's kwamen ook in '83, Maar dat spul is inmiddels te duur om gewoon maar even als hobby project aan te schaffen.

Wat voor vermogen denk je dat je gaat halen?
ik gok op 170 pk, dit kan iets meer of minder zijn. ik heb niet echt vergelijkings materiaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 597256 op 22-06-2017 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:00
Zie net dat er sinds gisteren een terugroepactie is voor de A3, morgen maar eens bellen.
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP170325

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mixpower schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:58:
Zie net dat er sinds gisteren een terugroepactie is voor de A3, morgen maar eens bellen.
Thnx! Morgen ook maar eens even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 09:27
Zou VAG hetzelfde doen als Opel, auto's met een te hoge uitstoot terugroepen naar de dealer voor een "kleine" fix en er dan even "schone" software in flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 23:30
Hoi heren, ik mag een leaseauto uitzoeken en m'n oog is gevallen op een Audi A3 e-tron uit 2016 (gunstige bijtelling). Er staan diverse modellen op internet en zaterdag ga ik langs een dealer om een 2e proefrit te maken. Op internet staan een aantal prijzen waar ook al wat korting in zit, in hoeverre is het mogelijk om daar nog wat extra korting ( = lagere leaseprijs) uit te slepen? Ik wil ook een trekhaak laten monteren, dus een korting daarop zou ook kunnen helpen. Iemand hier ervaring met het kopen van een nieuwe voorraadauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:00
Rainesh schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:42:
[...]

Thnx! Morgen ook maar eens even bellen.
Komt hij op jouw kenteken ook naar voren?

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

TheJVH schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:33:
Iemand hier ervaring met het kopen van een nieuwe voorraadauto?
Ik denk dat je zelf al een groot gedeelte van de vraag hebt beantwoord? Tenminste, ik zou de betreffende verkoper subtiel duidelijk maken dat er een auto in zijn showroom staat uit 2016 en dat we een half jaar in het nieuwe jaar zijn en de auto is nog niet verkocht ondanks het (stimulerende) klimaat dat de overheid zo graag wil dat we zuiniger/groener rijden.

En natuurlijk zou, bij een korte proefrit, je al kunnen storen aan een paar minimale dingen zoals de kleur van stiksels of de grootte van bekerhouders etc. Of dat de wagen in zijn geheel niet precies jouw kleur is maar dat je wel enorm geinteresseerd bent in zuiniger rijden.

Let op: er stond me iets bij dat een trekhaak op een e-Tron lastiger/onmogelijk is om achteraf te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@TheJVH er mag een trekhaak onder een etron, vooral de wat nieuwere. Er moet wel goedkeuring aangevraagd worden bij Audi ivm verzekering etc. Maar het mag dus...je hebt wel een andere "diffuser" nodig met een afneembare uitsparing.

@Mixpower op kenteken niet, maar als ik in register vanaf productiedatum kijk dan weer wel. Net gesproken, toch geen recall op mijn auto.

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 23-06-2017 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Thanks guys, bij de eerste dealer waar ik nu contact mee op heb genomen was een zwenkbare trekhaak geen probleem, kost 1300 euro. Hij kon nog 300 euro korting daarop geven, maar de prijs op internet van de gehele auto was 40000 euro, afgeprijsd vanaf 43000 euro, dus al 3000 euro korting (maar dat is wellicht ook een grappig trukje en niet realistisch). Fiscale waarde is iig iets van 41000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

TheJVH schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:14:
Thanks guys, bij de eerste dealer waar ik nu contact mee op heb genomen was een zwenkbare trekhaak geen probleem, kost 1300 euro. Hij kon nog 300 euro korting daarop geven, maar de prijs op internet van de gehele auto was 40000 euro, afgeprijsd vanaf 43000 euro, dus al 3000 euro korting (maar dat is wellicht ook een grappig trukje en niet realistisch). Fiscale waarde is iig iets van 41000 euro.
Lastig; een gemiddelde auto levert ergens tussen de 15 en 30% aan nieuwwaarde in in het eerste jaar. De dealer geeft nu net aan 7% korting op de auto die, neem ik aan, wel al op kenteken staat maar amper gereden heeft? Fiscaal gezien zit er dus net 2% korting op; als je een paar bakken koffie extra drinkt bij de dealer, heb je dat prijsverschil ook al "opgedronken".

Persoonlijk zou ik proberen een deal te maken met je leasemaatschappij; de auto voor 37.5K proberen in te kopen en dit op de een of andere manier door te berekenen in je bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:55
Zag vandaag een nieuw model A5 rijden, mooie lijnen <3 Jammer genoeg had hij niet de sexy knipperlichtjes, maar goed, je moet ergens de lijn trekken. De nieuwere A4's kan ik dan weer weinig mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zebby schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:48:
Zag vandaag een nieuw model A5 rijden, mooie lijnen <3 Jammer genoeg had hij niet de sexy knipperlichtjes, maar goed, je moet ergens de lijn trekken. De nieuwere A4's kan ik dan weer weinig mee.
Sterker nog; ik had donderdag een nieuwe A4 schuin achter me op de snelweg. Ik moest echt 3x kijken want ik ben ondertussen gewend dat er voornamelijk A3 limo's rondrijden. Qua neusje was het bijna hetzelfde maar ik vond de auto wel iets breder. Misschien ook omdat 'ie vuurrood was en niet leasegrijs ofzo.

De nieuwe A5 vind ik echt wel iets minder geworden; juist de langgerekte golf van het vorige model vond ik zo kenmerkend en nu zijn de flanken op de een of andere manier rechter/strakker en heeft 'ie iets weg van de A6.

Nou ja, uiteindelijk zit je als Audi-eigenaar vaker in de auto dan dat je naar je auto kijkt; belangrijker is dus hoe fijn de auto rijdt en of je het interieur mooi en praktisch vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

MAX3400 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:55:
[...]

Sterker nog; ik had donderdag een nieuwe A4 schuin achter me op de snelweg. Ik moest echt 3x kijken want ik ben ondertussen gewend dat er voornamelijk A3 limo's rondrijden. Qua neusje was het bijna hetzelfde maar ik vond de auto wel iets breder. Misschien ook omdat 'ie vuurrood was en niet leasegrijs ofzo.

De nieuwe A5 vind ik echt wel iets minder geworden; juist de langgerekte golf van het vorige model vond ik zo kenmerkend en nu zijn de flanken op de een of andere manier rechter/strakker en heeft 'ie iets weg van de A6.

Nou ja, uiteindelijk zit je als Audi-eigenaar vaker in de auto dan dat je naar je auto kijkt; belangrijker is dus hoe fijn de auto rijdt en of je het interieur mooi en praktisch vindt.
Said no Audi-owner ever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

max schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Said no Audi-owner ever.

? Kan mij het nou schelen hoe mijn Audi eruit ziet. Als dat ding fantastisch zit, 0 tot 100 in 3 seconden kan en 4000km op een enkele tank kan rijden bij een nieuwprijs van 12.000€.

Audi eigenaren moeten maar eens van de hoge troon afkomen en realiseren dat het "maar" een auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:19

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Misschien een simpele vraag, maar aangezien dit mijn eerste nieuwe/nieuwe auto is het volgende. De eerste beurt is na 2jaar of 30k. Auto staat nu op bijna 27k en we zijn van plan in augustus op vakantie te gaan met de auto. Vraag is, is het logischer <30k of >30k zo'n beurt te plannen? Of maakt dat allemaal geen bal uit en pak ik een dag die mij het beste uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je zit met garantie en pon kennende kun je beter voor de kilometers verstreken zijn en beurtje gaan doen dan weigert eroverheen gaan. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik was zaterdag bij een dealer voor een offerte, en die vertelde mij dat je met adaptive cruise control, niet meer de normale cruise control kan gebruiken in een Audi A3 modeljaar 2017. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

MAX3400 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:02:
[...]

? Kan mij het nou schelen hoe mijn Audi eruit ziet. Als dat ding fantastisch zit, 0 tot 100 in 3 seconden kan en 4000km op een enkele tank kan rijden bij een nieuwprijs van 12.000€.

Audi eigenaren moeten maar eens van de hoge troon afkomen en realiseren dat het "maar" een auto is.
Als je dat al vind van audi, dan moet je maar eens in het grote BMW topic gaan. IS daar meer het "grote compensitie topic"

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 19:21
Hmmm... Volgens mij heb ik dit probleem al een aantal keer gehad bij het starten van de auto. Na het van contact af halen en opnieuw starten was het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TheJVH schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:34:
Ik was zaterdag bij een dealer voor een offerte, en die vertelde mij dat je met adaptive cruise control, niet meer de normale cruise control kan gebruiken in een Audi A3 modeljaar 2017. Klopt dat?
Dat klopt.
PhuSioN schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:38:
[...]

Hmmm... Volgens mij heb ik dit probleem al een aantal keer gehad bij het starten van de auto. Na het van contact af halen en opnieuw starten was het over.
Als ik mijn auto uit doe en direct weer op contact zet krijg ik soms een TPMS storing. Doe ik het weer uit en wacht ik een paar seconden, dan weer niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Rainesh op 26-06-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 19:21
Rainesh schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:11:
[...]

Dat klopt.

[...]

Als ik mijn auto uit doe en direct weer op contact zet krijg ik soms een TPMS storing. Doe ik het weer uit en wacht ik een paar seconden, dan weer niet.
Ook de TMPS inderdaad. Naast de ECS/ABS. Volgens mij ook nog een melding met de stuurbekrachtiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:58
Rijdt er iemand Audi die mij wellicht wat opheldering kan verschaffen? Op de site van Athlon zie ik verschillende versies staan, zoals:

Audi A3 Limousine
1.5 TFSI COD ultra S tronic sport 4D
1.5 TFSI COD ultra S tronic design 4D 110kW.
1.5 TFSI COD ultra S tronic sport 4D 110kW

- Op de website van Audi zie ik dat de S line editie standaard navigatie heeft. Staat die S in de naam voor de S line?
- Waar staat tronic voor?
- Wat raden jullie aan qua model, sport of design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-07 19:09
"S tronic" is één term en staat voor een automatische versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
"S line" is ook één term. Dus géén van de modellen die je hebt aangegeven hebben S Line edition uitrusting, misschien wel een gedeelte daarvan als je "sport" kiest.

[ Voor 18% gewijzigd door Logi op 26-06-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:51:
Rijdt er iemand Audi die mij wellicht wat opheldering kan verschaffen? Op de site van Athlon zie ik verschillende versies staan, zoals:

Audi A3 Limousine

- Op de website van Audi zie ik dat de S line editie standaard navigatie heeft. Staat die S in de naam voor de S line?
Zie de Audi prijslijst. S line edition moet je zien als je optiepakket welke alleen leverbaar is op de Sport uitvoering. Net zoals Pro Line Plus een optiepakket is welke alleen leverbaar is op de Design uitvoering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:13
Piet_Piraat7 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:51:

Audi A3 Limousine

Als je op de Audi site gaat zie je onder Uitvoering & Packs "Keuze van uitvoering".
-A3 Berline
-A3 Berline Sport
-A3 Berline Design.

Dat is hetgeen wat je hierboven aanhaalt. Je bumpers zullen er iets anders uitzien, andere velgen en nog wat kleine prul afhankelijk van je versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:58
Oke bedankt voor de info :) ik had gehoopt dat er een uitvoering was met standaard de basisdingen zoals navigatie en sensoren maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nee, bijna alles is een optie. Ik vind het S line exterieur (onderdeel van het S line edition pakket, voorheen pro line s) erg geslaagd. Ik heb zelf echter gekozen voor de design uitvoering met het pro line plus pakket en een aantal losse opties, omdat ik meer waarde hecht aan bepaalde opties (o.a. virtual cockpit, MMI plus, assistentiepakket) en ik niet het budget had voor deze opties i.c.m. het pro line s pakket. De pro line s variant die ik had samengesteld ging zelfs met de 1.6 TDI DSG al over de 50k heen en nog los van het leasebudget vind ik de bijtelling dan te hoog worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Piet_Piraat7 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:28:
Oke bedankt voor de info :) ik had gehoopt dat er een uitvoering was met standaard de basisdingen zoals navigatie en sensoren maar helaas.
Volgens mij is een S Line Edition al behoorlijk standaard in de opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ben opzoek naar een a4 avant vanaf 2012.

Met minimaal:

Benzine
Automaat
MMI+
PLS
<100.000km
<€30K

Dus als iemand iets tegenkomt graag even berichtje ;) want ik kom weinig tegen. Alles wat ik vind ik met gewoon MMI.

@Rainesh wat kost het ongeveer om MMI+ te retrofitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tylen schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:08:
Ben opzoek naar een a4 vanaf 2012.

Met minimaal:

Benzine
Automaat
MMI+
PLS
<100.000km
<€30K

Dus als iemand iets tegenkomt graag even berichtje ;) want ik kom weinig tegen. Alles wat ik vind ik met gewoon
Beter zoeken (of de crisis is voorbij?); heb anderhalf jaar geleden voor 29K een S4 sedan uit 2013 kunnen kopen met 74K op de teller. Volledig betrouwbaar qua kilometerstand, onderhoud etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Ben opzoek naar een a4 vanaf 2012.

Met minimaal:

Benzine
Automaat
MMI+
PLS
<100.000km
<€30K

Dus als iemand iets tegenkomt graag even berichtje ;) want ik kom weinig tegen. Alles wat ik vind ik met gewoon MMI.

MMI+ kost wel gauw richting de 1,5 tot 1,8K om te retrofitten. Kan misschien minder, maar dan moet je unit goedkoop vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MAX3400 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:19:
[...]

Beter zoeken (of de crisis is voorbij?); heb anderhalf jaar geleden voor 29K een S4 sedan uit 2013 kunnen kopen met 74K op de teller. Volledig betrouwbaar qua kilometerstand, onderhoud etc.
O was vergeten erbij te zetten dat het om een avant gaat ;). Ik zoek nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MAX3400 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:19:
[...]

Dacht dat jij zo’n a5 of a6 had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Scrtz schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:45:
[...]

Dacht dat jij zo’n a5 of a6 had?
Heb een A6... Vorige post was/moest zijn dat ik de mogelijkheid had om die S4 te kopen (maar niet heb gedaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
MAX3400 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:49:
[...]

Heb een A6... Vorige post was/moest zijn dat ik de mogelijkheid had om die S4 te kopen (maar niet heb gedaan).
Ah haha dacht al, maar mijn geheugen is dus zo slecht nog niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Scrtz schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:53:
[...]

Ah haha dacht al, maar mijn geheugen is dus zo slecht nog niet :D
#breedleven

Ik vond de S4 te krap binnen. Volledig zwart interieur en hoge middenconsole. Zit stuk beter in de A6, grijze hemel, zonnedakje. Ruimte!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MAX3400 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:58:
[...]

#breedleven

Ik vond de S4 te krap binnen. Volledig zwart interieur en hoge middenconsole. Zit stuk beter in de A6, grijze hemel, zonnedakje. Ruimte!!! :)
Ik hou wel van zwarte hemel juist haha, maar bruin leder stoelen vind ik wel sjiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen komen de foto's, ik ben redelijk druk met de auto deze weekend geweest en natuurlijk vergeten foto's te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ben opzoek naar een a4 avant vanaf 2012.

Met minimaal:

Benzine
Automaat
MMI+
PLS
<100.000km
<€30K

Not sure maar hebben deze niet MMI+?
https://www.autoscout24.n...9a-02e85c82db7b?cldtidx=3
https://www.autoscout24.n...9-a007d8b9656a?cldtidx=14

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Sepangblauw met competition pack _/-\o_ _/-\o_

Inderdaad MMI+.

Lekker in de opties ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja maar helaas geen PLS. En die blauwe gaat de vrouw niet mee akkoord. Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Rainesh schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:21:
[...]
Sepangblauw met competition pack _/-\o_ _/-\o_

Inderdaad MMI+.

Lekker in de opties ook
Vond het zelf ook een lekkere uitvoering, en best aantrekkelijk geprijsd voor bouwjaar + km-stand :)
Tylen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:28:
PLS, is dat Pro-Line S? Dan ben je nog lang aan het zoeken vrees ik :) Als ik ff snel kijk vind ik maar 1 Audi A4 Avant van na 2012 met minder dan 100k gelopen op benzine met een automaat in Pro Line S uitvoering:
https://www.autoscout24.n...b3-1af2f04130e1?cldtidx=2
En uiteraard geen MMI+ :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MK1998NL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:40:
[...]

Vond het zelf ook een lekkere uitvoering, en best aantrekkelijk geprijsd voor bouwjaar + km-stand :)

[...]

PLS, is dat Pro-Line S? Dan ben je nog lang aan het zoeken vrees ik :) Als ik ff snel kijk vind ik maar 1 Audi A4 Avant van na 2012 met minder dan 100k gelopen op benzine met een automaat in Pro Line S uitvoering:
Hey, je moet eerst gaan onderhandelen over vindersloon en vervolgens pas resultaten posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MK1998NL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:40:
[...]

[...]

Er staan er wel meer. PLS is inderdaad ProLine S. Maar het gaat mijn om Sline int en ext. Zonder die opties zijn de auto's een beetje saai.

Deze vind ik bijvoorbeeld erg mooi. Maar helaas geen MMI+, misschien moet ik het accepteren en het later laten retrofitten.

https://www.autoscout24.n...d-b253fe4e86ca?cldtidx=16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Na de PLS uitvoering werd volgens mij daarna S edition uitgebracht, enige verschil was dat metallic lak niet was inbegrepen (alleen bij B8 facelift was dit het geval). Misschien dat het toevoegen van S edition meer gewenste zoekresultaten kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ah ok. Ik had een a3 uit 2014 welke nog wel PLS was. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:28:
Eh die blauwe is PLS met competition pack (hoogglans zwarte diffuser, sideskirts, speciale voorbumper etc).

Sepangblauw moet je vrouw maar even in het echt zien, het is een serieuze headturner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Estoril Blue is de enige blauwe auto die ze mooi vind. Lol. En ook daar kijk ik naar. Haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:13:
Estoril Blue is de enige blauwe auto die ze mooi vind. Lol. En ook daar kijk ik naar. Haha.
Estoril blauw....in een non-S4 ga je die denk ik niet vinden :P of je bedoelt Scuba blauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dat is een BMW kleur ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 27-06-2017 18:48 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 138 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.