Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:34
Chaoss schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:33:
Voor deze man steek ik mijn handen in het vuur: https://www.platautotechniek.nl/

Eenmanszaak, maar mheeft meer kennis van zaken dan de meeste dealers :) maar het zal wel niet echt je regio zijn :P
Thanks, drachten is niet zo ver van hier! :)
Maar inmiddels staat de A3 bij Auto Weijenberg in Heesch en het lijkt erop dat de ketting wel versprongen is maar niet ver genoeg om de kleppen te beschadigen dus dat is fijn! :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:22
Ik heb het pack technology (met virtual cockpit!) nog kunnen toevoegen een maand na bestelling, zonder meerkost! *O* (Audi A3, 1.6 TDI s-tronic, B&O, assistentiepakket en een berg andere opties)

Oorspronkelijk had ik er niet het budget voor. De leasemaatschappij had de bestelling met wat vertraging pas op 27 april geplaatst en op 28 april gingen de nieuwe voorwaarden met veel meer korting in. Dat vond ik toch wat zuur, dus heeft onze geweldige fleet manager wat rondgetelefoneerd om te vragen of ze het pack technology nog konden toevoegen en de offerte herberekenen. Blijkbaar is dat gelukt!

Nu nog wachten tot september, somehow :')

[ Voor 8% gewijzigd door AmbroosV op 02-06-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
AmbroosV schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:58:
Ik heb het pack technology (met virtual cockpit!) nog kunnen toevoegen een maand na bestelling, zonder meerkost! *O* (Audi A3, 1.6 TDI s-tronic, B&O, assistentiepakket en een berg andere opties)

Oorspronkelijk had ik er niet het budget voor. De leasemaatschappij had de bestelling met wat vertraging pas op 27 april geplaatst en op 28 april gingen de nieuwe voorwaarden met veel meer korting in. Dat vond ik toch wat zuur, dus heeft onze geweldige fleet manager wat rondgetelefoneerd om te vragen of ze het pack technology nog konden toevoegen en de offerte herberekenen. Blijkbaar is dat gelukt!

Nu nog wachten tot september, somehow :')
Nice! En nu volledige config lijstje?:)

@TMV

Max 64 dacht ik.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AmbroosV
Rainesh schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:42:
[...]

Nice! En nu volledige config lijstje?:)

[...]
Audi A3 Sportback - Business Edition 1.6 TDI 85kW / 116pk s-tronic (103gr/km)

Looks:
  • Belugabruin metallic
  • Interieur: Stof index, gewone grijze hemel, aluminium look
  • Lichtmodule inclusief Audi-logo-puddle-LEDs (standaard in België bij lichtmodule)
  • Verchroomde raamomlijsting
  • Alu dakrails (zilverkleurig dus)
  • Opbergmodule (netjes achterkant zetels, meer licht en 12v in koffer etc) + telefoon/sleutelhouderbekerding
  • Lendensteun in voorzetels
  • Multifunctiestuur in 3-spakendesign (zonder paddles, niet afgeplat)
  • Lichtmetalen velgen 7x16 in 15-spaken-Y-design
  • Zonder typeaanduiding / motorbadge
Uitrusting:
  • Pack technology: GPS Plus met MMI Touch, virtual cockpit, smartphone interface, Audi Connect 3 jaar
  • Pack assist: adaptive cruise control, lane assist, fileassistent, headlight assistant, parkeersensorsoren voor en achter, pre sense front, verkeersbordenherkenning
  • Bang & Olufsen Sound System :9~
  • Comfortsleutel
  • Parkeerassistent
  • Hill Assist / Auto Hill Hold / wegrijhulp (heeft een andere naam in elk land it seems)
  • Automatische klimaatregeling
  • Inklapbare buitenspiegels inclusief achteruit-down-tilt
Zo dus. Basic qua looks, maar wel quasi alle tech stuff!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn compagnon heeft zijn nieuwe auto ook binnen, wat een mooie bak. De nieuwe Audi SQ7! Alles erop en eraan. Mooie velgen ook, 22". Donkergrijs. Panoramadak. Van binnen niet heel veel anders dan de A4 alleen wat ruimer. Als ik de middenconsole met die van mijn A4 vergelijk is de touchpad waar je met je vinger op kan schrijven nog groter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zqu6xwuypQjqdGMvedyC4CBn/thumb.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Teknix1982 op 02-06-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Teknix1982 Nu jij nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
Vanmorgen reed er nog zo'n nieuwe Q7 e-tron voor me, reed lekker stevig door dus ging hem achterna, wat een heerlijke bak om te zien vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
Weet iemand of het mogelijk is / wat de prijs is om achteraf adaptive cruise control in te bouwen in een A3 e-tron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
TheJVH schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:22:
Weet iemand of het mogelijk is / wat de prijs is om achteraf adaptive cruise control in te bouwen in een A3 e-tron?
Waarschijnlijk ongeveer hetzelfde als de optie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hm dat zou wellicht nog meevallen, daarmee zou je van 0 tot 130 op adaptive CC kunnen rijden, met de automaat in de e-tron? Dus dat werkt ook in de file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TheJVH schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:24:
Hm dat zou wellicht nog meevallen, daarmee zou je van 0 tot 130 op adaptive CC kunnen rijden, met de automaat in de e-tron? Dus dat werkt ook in de file?
Flink klusje en zeker duurder dan af-fabriek.

Je hebt een andere grill nodig, radar, kabelboom, gateway high (als je geen andere assistentie systemen hebt) en dan nog laten kalibreren, coderen + inbouwen. Kortom behoorlijk wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Haha misschien ;) heb daar niet zoveel geld voor over. Ben nog altijd blij met mijn A4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Rainesh schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:40:
[...]

Flink klusje en zeker duurder dan af-fabriek.

Je hebt een andere grill nodig, radar, kabelboom, gateway high (als je geen andere assistentie systemen hebt) en dan nog laten kalibreren, coderen + inbouwen. Kortom behoorlijk wat werk.
Die grill zit er al in, weet niet of er ook daadwerkelijk sensoren enzo in zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TheJVH schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:21:
[...]

Die grill zit er al in, weet niet of er ook daadwerkelijk sensoren enzo in zitten..
Heb je een pic ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik heb de auto nog niet :P . Mogelijk nieuwe leaseauto, maar in veel gevallen zit er geen adaptive cruise control op, maar wel al een gaatje in de grille Afbeeldingslocatie: https://www.audi.nl/content/dam/nemo/models/a3/a3-sportback-e-tron/my-2017/563x317-editorial-teaser/563x317_AA3_E-TRON_161003.jpg. Het lijkt mij in ieder geval wel heel relaxed en als ik geen mogelijkheid heb om er een te leasen met die optie ingebouwd, is het misschien interessant om het later te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TheJVH schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:05:
Ik heb de auto nog niet :P . Mogelijk nieuwe leaseauto, maar in veel gevallen zit er geen adaptive cruise control op, maar wel al een gaatje in de grille [afbeelding]. Het lijkt mij in ieder geval wel heel relaxed en als ik geen mogelijkheid heb om er een te leasen met die optie ingebouwd, is het misschien interessant om het later te doen.
Dan is het een kwestie van radar oog wisselen, kabelboom eventueel aanpassen als dat nodig is. Stokje voor je hendel moet ook vervangen worden. Meest lastige zal het coderen zijn, want ook je ABS moet gecodeerd worden en dat moet tegenwoordig online gebeuren omdat je geen labelfiles hebt bij de nieuwe ABS modules.

Ik zou zeggen neem contact op met Paul van Audiparts Veghel, kijken wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:24
Teknix1982 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:44:
Mijn compagnon heeft zijn nieuwe auto ook binnen, wat een mooie bak. De nieuwe Audi SQ7! Alles erop en eraan. Mooie velgen ook, 22". Donkergrijs. Panoramadak. Van binnen niet heel veel anders dan de A4 alleen wat ruimer. Als ik de middenconsole met die van mijn A4 vergelijk is de touchpad waar je met je vinger op kan schrijven nog groter.

[afbeelding]
2e hands gekocht? Want deze zag ik ergens in januari nog op Schiphol Privium Valet Parking staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Khayma schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:28:
[...]

2e hands gekocht? Want deze zag ik ergens in januari nog op Schiphol Privium Valet Parking staan.
Demomodel, kop eraf. 16k op de teller. Dus zou kunnen. Hoe weet je dat het deze was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 10:24
Teknix1982 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:33:
[...]

Demomodel, kop eraf. 16k op de teller. Dus zou kunnen. Hoe weet je dat het deze was?
Heb even gegluurd in mijn foto album (auto spotter). Maatje heeft ook foto's op autojunk van de auto;

www.autojunk.nl/2017/01/schiphol-ubercombo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Khayma wat is de wereld toch klein :)
Teknix1982 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:44:
[...]

Haha misschien ;) heb daar niet zoveel geld voor over. Ben nog altijd blij met mijn A4 :)
Er is ook absoluut niets mis met je A4. Mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor het einde van het jaar waarschijnlijk voor het eerst een Audi kopen, heb een budget van 5800 euro +- en hoop een A4 2.0TFSI Quattro S-line te krijgen met maximaal 144.xxx KM en sowieso minimaal van 2006 maar hoopte stiekem als ik budget verhoog naar 6900 euro om er eentje te krijgen van 2008+ en max 136.000 km

Gemiddeld ligt de prijs van een 2006 model rond de 4000 euro met max 160.000 km (zowel quattro als 2wd), 2007 begint bij 4000 met 136.xxx km en 2008 rond de 6200 eur met ongeveer 120.xxx km.

Is wel een B7 maar toch :) ben benieuwd hoe het zal zijn, had sowieso al gelezen dat ik eentje moest zoeken met een BWA motorblok ipv AXX en uiteindelijk wil ik toch wel richting Stage3/4 tuning gaan (dus rond de 350pk denk ik?)

Maar anders werd het een Mazda 6 MPS uit 2007.. maar ik heb nu ook een Mazda 6 uit 2003 en die is precies het zelfde.. dus om daar nu zo'n bedrag aan te besteden vind ik zonde, plus roest probleem heb ik niet zo'n zin in.. keek naar andere opties en had Lexus of Audi op de lijst staan (Evt Mercedes nog) maar ben altijf fan geweest van het Audi interieur dus vandaar de keuze.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Laatst online: 18-09 19:26
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:29:
Ik ga voor het einde van het jaar waarschijnlijk voor het eerst een Audi kopen, heb een budget van 5800 euro +- en hoop een A4 2.0TFSI Quattro S-line te krijgen met maximaal 144.xxx KM en sowieso minimaal van 2006 maar hoopte stiekem als ik budget verhoog naar 6900 euro om er eentje te krijgen van 2008+ en max 136.000 km

Gemiddeld ligt de prijs van een 2006 model rond de 4000 euro met max 160.000 km (zowel quattro als 2wd), 2007 begint bij 4000 met 136.xxx km en 2008 rond de 6200 eur met ongeveer 120.xxx km.

Is wel een B7 maar toch :) ben benieuwd hoe het zal zijn, had sowieso al gelezen dat ik eentje moest zoeken met een BWA motorblok ipv AXX en uiteindelijk wil ik toch wel richting Stage3/4 tuning gaan (dus rond de 350pk denk ik?)

Maar anders werd het een Mazda 6 MPS uit 2007.. maar ik heb nu ook een Mazda 6 uit 2003 en die is precies het zelfde.. dus om daar nu zo'n bedrag aan te besteden vind ik zonde, plus roest probleem heb ik niet zo'n zin in.. keek naar andere opties en had Lexus of Audi op de lijst staan (Evt Mercedes nog) maar ben altijf fan geweest van het Audi interieur dus vandaar de keuze.
Woon je in België of Duitsland met die prijzen?

Overigens, heerlijke auto, ik heb m zelf ook.

Motorcode van een Quattro is waarschijnlijk BWE trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul.H schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:56:
[...]

Woon je in België of Duitsland met die prijzen?

Overigens, heerlijke auto, ik heb m zelf ook.

Motorcode van een Quattro is waarschijnlijk BWE trouwens.
UK :)

Ah oke! Is makkelijk dan, nog dingen waar ik op moet letten los van de standaard dingetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:28:
[...]

Ah oke! Is makkelijk dan, nog dingen waar ik op moet letten los van de standaard dingetjes?
Hmmmm lastig, ik heb er van alles mee meegemaakt maar geen dingen die je bij aankoop echt had kunnen checken.

Standaard dingen:
- check even of ie olie verbruikt, 2004-07 zou daar geen last van moeten hebben.
- bijgeluiden uit de turbo

Als ie op de brug kan:
- scheuren in de uitlaat (bij splitter links-rechts)
- type van de schokbrekers, zouden bij een Q rode Koni's onder moeten zitten

Misschien staat hier nog wat interessants in: http://www.audiforum.nl/f...i-a4-2-0-tfsi-2005-a.html

Er zit overigens verschil tussen de 2005 en 2006 (exterieur knippers maar ook qua performance ben ik per toeval achter gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul.H schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:48:
[...]

Hmmmm lastig, ik heb er van alles mee meegemaakt maar geen dingen die je bij aankoop echt had kunnen checken.

Standaard dingen:
- check even of ie olie verbruikt, 2004-07 zou daar geen last van moeten hebben.
- bijgeluiden uit de turbo

Als ie op de brug kan:
- scheuren in de uitlaat (bij splitter links-rechts)
- type van de schokbrekers, zouden bij een Q rode Koni's onder moeten zitten

Misschien staat hier nog wat interessants in: http://www.audiforum.nl/f...i-a4-2-0-tfsi-2005-a.html

Er zit overigens verschil tussen de 2005 en 2006 (exterieur knippers maar ook qua performance ben ik per toeval achter gekomen)
Dankje, ga het lezen.
Het zou sowieso minimaal 2006 worden en het liefste 2007 of 2008 (Ivm maximum leeftijd van 15 jaar voor een auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:11:
[...]

Dankje, ga het lezen.
Het zou sowieso minimaal 2006 worden en het liefste 2007 of 2008 (Ivm maximum leeftijd van 15 jaar voor een auto)
Sowieso is de b7 onderhuids ver gelijk met de b6, behalve juist de 2.0t fsi qua motorisering.

Ik zou trouwens even zoeken naar eentje met een groot navi scherm, als je tenminste ook van geavanceerde tech opties houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul.H schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:14:
[...]

Sowieso is de b7 onderhuids ver gelijk met de b6, behalve juist de 2.0t fsi qua motorisering.

Ik zou trouwens even zoeken naar eentje met een groot navi scherm, als je tenminste ook van geavanceerde tech opties houdt :)
Yup ik wil dan idd alle opties behalve automaat (ben schakel persoon)
Alleen even kijken hoe het precies zit met EU kaarten want soms zit ik in de UK maar ook vaak in NL
Liefste wil ik gewoon Apple Carplay er in hebben maar weet niet of dat gaat werken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:26:
[...]

Yup ik wil dan idd alle opties behalve automaat (ben schakel persoon)
Alleen even kijken hoe het precies zit met EU kaarten want soms zit ik in de UK maar ook vaak in NL
Liefste wil ik gewoon Apple Carplay er in hebben maar weet niet of dat gaat werken
In elk geval niet out-of-the-box, telefoon (ook FaceTime en andere VoIP services) werken wel gewoon via Bluetooth, maar verder krijg je er niks op aangesloten via de standaard Bluetooth module. MP3 kan wel via SD kaart maar dan weer niet via SDHC kaartjes, dus oude meuk bestellen en max 2x4 GB.

Qua gadgets en interconnectivity ga je echt terug naar 2004. Ik heb wel vorig jaar de nieuwste kaarten gekocht omdat ik de ingebouwde navi wel fijner vind dan altijd maar via je smartphone navigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18921776_1130568687089083_7636294001475236606_n.jpg?oh=11c8f9289029acd59e80a8e4e22066b0&oe=59E37BE8

5 stuks in de schuur liggen nu :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel ook aan het overwegen om een Audi te kopen, ben momenteel aan het kijken naar een Audi TT model tot 2004. Wat zeggen jullie, is dit nog de moeite waard om zo eentje te kopen of zou ik nog een jaartje door sparen om een TT uit 2006-2008 te kopen? Valt me op dat er veel tt'tjes zijn met hoge km-stand, zat zelf meer te denken aan rond de 150.000km, altijd een beetje huiverig met auto's die veel kilometers gelopen hebben.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

Als er veel te koop staan met hoge KM stand kun je ook concluderen dat dat dus over het algemeen prima blokken zijn :Y)

Ik koop zelf ook liever iets met een lagere KM stand dus snap je wel maar je kunt het ook van de andere kant bekijken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:25:
Ik ben momenteel ook aan het overwegen om een Audi te kopen, ben momenteel aan het kijken naar een Audi TT model tot 2004. Wat zeggen jullie, is dit nog de moeite waard om zo eentje te kopen of zou ik nog een jaartje door sparen om een TT uit 2006-2008 te kopen? Valt me op dat er veel tt'tjes zijn met hoge km-stand, zat zelf meer te denken aan rond de 150.000km, altijd een beetje huiverig met auto's die veel kilometers gelopen hebben.
Wat denken jullie?
Tja dan heb je een auto uit 2004 dus die is alweer 13 jaar oud. Dat is 11.500km per jaar, niks geks aan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Scrtz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:01:
[...]

Tja dan heb je een auto uit 2004 dus die is alweer 13 jaar oud. Dat is 11.500km per jaar, niks geks aan ofzo.
Daarnaast, als je voor de 1.8T blokjes gaat (de meeste TT's zijn daar mee uitgeleverd) dan heb je wel een degelijk blok te pakken. Tijdje geleden een b6 A4 met exact 300.000 km op de klok mee gehad als leen-auto, daar was aan dat 1.8T blokje echt niks te merken. Ik zou eerder kijken of de onderhoudshistorie klopt en of hij altijd zijn beurten heeft gehad. Dan is 150dkm niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Paul.H schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:12:
[...]

Daarnaast, als je voor de 1.8T blokjes gaat (de meeste TT's zijn daar mee uitgeleverd) dan heb je wel een degelijk blok te pakken. Tijdje geleden een b6 A4 met exact 300.000 km op de klok mee gehad als leen-auto, daar was aan dat 1.8T blokje echt niks te merken. Ik zou eerder kijken of de onderhoudshistorie klopt en of hij altijd zijn beurten heeft gehad. Dan is 150dkm niet zo heel veel.
Idd, en zo duur zullen die oudere TT'tjes neit meer zijn, ik schat zo'n 4-5k voor een net exemplaar? Als die goed onderhoud etc heeft gehad en je de komende tijd geen distributie hoeft te vervangen kun je wel vrij goedkoop rijden de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Hallo! Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een Auto, liefst sportief etc. En daarbij ben ik sinds een tijd verliefd geworden op de RS4 B7 Avant, door het heerlijke v8 gebrul en daarbij het niet super agressieve uiterlijk. Ik heb alleen tot op heden nog niet kunnen proefrijden aangezien de omstandigheden. Ik vraag mij eigenlijk grotendeels af waar je voor moet oppassen met de RS4's uit jaar 06/07 en dingen die je na zou moeten kijken voordat je overgaat op een koop? Sinds ik zelf in Duitsland woon, zie ik dat de RS4's toch iets prettiger zijn qua prijs dan in Nederlands (135k KM voor ong 23 tot 28k).

Ik zal het grotendeels gebruiken voor Woon/Werk en daarbij om 1 tot 2x per maand terug te touren naar NL (900KM heen en weer) Misschien dat de 4.2L V8 dan niet ideaal is puur voor onderhoud en verbruik (al maakt mij dat ietsje minder uit voor de smiles per gallon)

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
is het een roadster of niet?

ik heb een mooie gereden, behalve een relais voor het knipperlicht en een pixelprobleem van het MFD display is er niet geweest. oh en de afwateringsgaatjes van het dak waren verstopt.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/h48ggc4zirb909s/DSC00909.JPG?raw=1

[ Voor 10% gewijzigd door Shanquish op 06-06-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Naif0n schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:22:
Hallo! Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een Auto, liefst sportief etc. En daarbij ben ik sinds een tijd verliefd geworden op de RS4 B7 Avant, door het heerlijke v8 gebrul en daarbij het niet super agressieve uiterlijk. Ik heb alleen tot op heden nog niet kunnen proefrijden aangezien de omstandigheden. Ik vraag mij eigenlijk grotendeels af waar je voor moet oppassen met de RS4's uit jaar 06/07 en dingen die je na zou moeten kijken voordat je overgaat op een koop? Sinds ik zelf in Duitsland woon, zie ik dat de RS4's toch iets prettiger zijn qua prijs dan in Nederlands (135k KM voor ong 23 tot 28k).

Ik zal het grotendeels gebruiken voor Woon/Werk en daarbij om 1 tot 2x per maand terug te touren naar NL (900KM heen en weer) Misschien dat de 4.2L V8 dan niet ideaal is puur voor onderhoud en verbruik (al maakt mij dat ietsje minder uit voor de smiles per gallon)
Inlaatspruitstuk wilt weleens kapot gaan, duur grapje. Ook ketting controleren en inlaat gelijk laten reinigen. De 4.2 V8 haalt nooit het opgegeven vermogen en bij een dichtverkoolde inlaat zit je op veel minder vermogen.

Gisteren een getunede S6 V10 voor de deur gehad met 192.000km op de teller......klant vond het vreemd dat hij een sprintje verloren had van een 530d _O- Uitgelezen allerlei misfires op 3 cylinders (door inlaat traject) en gaat het blok volledig laten reinigen. Dan moet hij weer op optimaal vermogen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De V8 is ook niet makkelijk te tunen verder *als* je wat meer vermogen wilt dan het fabrieksopgaaf. De N/A zit al behoorlijk op z'n eind en een beetje compressor kost al gauw 10k.

Dan liever al een bestaande V6 of V8 turbo. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Dank voor de reacties! Ik ben meteen gaan googlen over de Dyno runs op een RS4 B7 en inderdaad de meeste resultaten zijn toch best stukken lager dan verwacht, gemiddeld zie ik tussen de 330 en 350, al heeft AWD wel grotere powerloss maar is pittig wat lager :P. Proefrijden en gevoel erbij krijgen blijft altijd een ding natuurlijk.

Als ik wat verder zoek naar andere avantish wagens spreekt de S6 (4.0T) Wel aan of een A6 3.0TDI, al zijn die al snel een stuk duurder maar wel nieuwer en minder kilometers. Daarbij weet ik dat Vooral de 4.0T lekker te tunen is door alleen een goede ECU tune al zo'n 80PK en iets van 60NM Koppel (mag ik de ECU tune sites geloven) erbij kan krijgen. Zit jammer genoeg wel snel met het feit dat deze wagens alleen maar in automaat zijn en niet Handgeschakeld (stukje gewenning denk ik).

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Een tip:

3.0 biturbo diesel met stage 2 JD. Zit op 410pk en 800nm....echt een ongelooflijk geweldige blok! Klant van me heeft zelfs een stage3 met 450pk en 900nm. Dat gaat echt verschrikkelijk hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben met iemand in contact gekomen die al meerdere rs4's onder handen heeft genomen. Het enige wat je aan het (onder)blok hoeft aan te passen zijn de drijfstangen wil je richting de 600 tot 800PK gaan. En dan het koppel op een ziek 850nm of zelfs hoger als je dat echt wilt. Hybride en bewerkte turbo's doen een dikke vermogenswinst waar je in je broek van schijten gaat.

Hij heeft op de zaak alles zowat dubbel liggen. En na een proefrit van nog geen 2 minuten in mijn auto wist ie precies waar het gebonk en geklapper vandaan kwam met schakelen. Een haldex rubber (ook zoals bij de M5 E39) die versleten is en niks van doen had met bak/motorsteunen (beetje voor niks staan vervangen). Die dingen gaan dus blijkbaar om het jaar kapot en dat verklaart het klapperen.

De RS4 gaat ergens deze of volgende week voor een fikse inspectie onder de brug, om vervolgens een mooi lijstje te gaan maken aan waaraan we werken gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

Een haldex-systeem op een E39 M5?

Bedoel je niet Hardy-schijf?

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja die ja. Schijnt vaak kapot te gaan. De RS heeft ook zulke rubbers en / of bouten die uiteindelijk zichzelf kapot draaien. Dat verklaart het gebonk onder mijn auto.

Edit: wtf :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2017 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@Verwijderd

zou jij niet de RS4 verkopen en een RS6 kopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:28:
[...]

Dat het stuur aan de verkeede kant staat lijkt me wel zo handig.
Het zijn en blijven Duitsers :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Dat het stuur aan de verkeede kant staat lijkt me wel zo handig.
Het zijn en blijven Duitsers :P
lol :P

RHD rijden in nederland is niet zo slecht hoor, je stapt altijd veilig uit bv ;)
rechtse bochten zijn makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:20:
[...]

RHD rijden in nederland is niet zo slecht hoor, je stapt altijd veilig uit bv ;)
Kennis van me beweerd dit ook, die rijd een Toyota Supra en heeft daardoor weinig keuze, maar hij kan er weinig negatiefs over zeggen, op de ondergrondse parkeergarages na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:24:
[...]

Kennis van me beweerd dit ook, die rijd een Toyota Supra en heeft daardoor weinig keuze, maar hij kan er weinig negatiefs over zeggen, op de ondergrondse parkeergarages na :P
Parkeergarages en slagbomen ontwijken idd, uiteraard ook drive-ins en RHD is prima (onwijk ze ook in de UK trouwens hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:24:
[...]

Achteruit erin rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:48

InFamous

excommunicado

Veel te moeilijk :+

Neem dit Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/035344/files/018367203/400x400x2/grijper-grijpstok.jpg
:p

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-08 16:29
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:25:
Wat denken jullie?
Paul.H schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:12:
[...]

De 1.8T's zijn op zich wel goede motoren, maar ze hebben 2 echt zwakke plekken. Dat is de waterpomp, en de drijfstanglagers. Het is dus van belang een goed onderhouden exemplaar te kopen.
Mocht je toch een kat in de zak kopen, zijn er dan weer genoeg donor motoren te vinden mocht het helemaal in de soep lopen ;)
Naif0n schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:22:

Het zwakke punt van de RS4 B7 is koolstof afzetting, als er geen maatregelen getroffen zijn en je wil echt van je auto genieten moet je sowieso een keer de kop laten reinigen. Bijvoorbeeld dmv walnootstralen.

Over tuning gesproken, wat sommige slimme tuners doen bij de RS4 B7 is de toerenbegrenzer verhogen. Gezien PK een berekening is uit koppel en toerental, zal hierdoor (mits het koppel niet afneemt) het aantal PK's toenemen.
In de praktijk betekend dit, dat je niets merkt aan een vermogenstoename behalve bij de 'redline' :F

Maar laat je ook niet afschrikken, als ik een RS4 B7 voor een goede prijs tegenkom zou ik hem ook direct kopen. Elke auto heeft zo zijn dingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rainesh schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:43:
@Verwijderd

zou jij niet de RS4 verkopen en een RS6 kopen? :?
Ja, maar er zijn wat 'complicaties' op het moment dat het ding nog herbouwd wordt. De power en hybride turbo's zijn goed, de motor loopt heel mooi, maar de bak trekt het allemaal niet. Er werd gedacht aan een handbak conversie van RS4 schakel naar de RS6, maar er komt zoveel aanpassingen bij kijken dat je net zo goed een gereviseerde en versterkte bak kunt doen ipv handbak :P

En daarnaast, de prijs wordt dankzij bovenstaand wel even opgedreven met een paar duizend euro. Ik vindt het uiteindelijk een hoop geld. We hebben ook zoiets van laat 'm eerst even 1000km ermee rijden, kijken hoe de auto zich ook gedraagt zeg maar. Als ie na 1000km prima rijdt / doet / schakelt dan is het een gesprek om tafel waard.

Ik verwacht post van DHL zometeen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qukzu4mNmOyQVUlEwgm7OhG9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DHP6yQcx6KXM6gD0QlqwGivV/full.jpg

Voor een prikkie een AEM intake set weten te bemachtigen, nog geen 1000km mee gereden en nog geen 1.5 maand oud. Het voordeel is een iets betere throttle-respons t.o.v het papieren luchtfilter, het geluid en een kleine winst van ongeveer 8PK.

Het filter zit mooi gescheiden en krijgt verse lucht toegediend van voor af aan. Er zit ook een heatsinkje bij om de voltage-distributie te koelen. Die zat normaal bovenop de plastic behuizing van de luchtbox vastgeschroefd en die kan je nu heel mooi verplaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipside22
Betere gasrespons van een ander luchtfilter? Die moet je mij even uitleggen. Hoezo gaat je gasklep sneller open door het monteren van een nieuw filter?

Vergeet je niet dat (off-boost) hij de lucht door de turbo's en intercooler heen 'zuigt'? Het gas respons wat je hiermee wint zit meer tussen de oren (en in je oren door het verschil in geluid).

Meet voor de gein eens je vacuüm voor het vervangen, en erna, bij het op het gas gaan ... volgens jouw theorie zou je dus minder vacuüm moeten hebben met dit filter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag weer ff bezig geweest met Leon van Audiwereld. Hij had wat leuks voor me, een leuke retrofit....

Een rear view camera met dynamische lijnen.

We hebben ook gelijk de side assist modules vervangen voor de juiste en nu doet alles het! Ook mooi dat je de rear cross traffic alert in het camerabeeld ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E2IDdVixN3lMoPoVGO9GAiK8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bw6SfPosVjCbhgIIUZ61g9AC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZC7GNsuIeZfSikJ5MZhuup6i/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xtfGvfWqt55LD7BGaWy4wYLO/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flipside22 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:02:
Betere gasrespons van een ander luchtfilter? Die moet je mij even uitleggen. Hoezo gaat je gasklep sneller open door het monteren van een nieuw filter?
De throttle respons is wat beter. Ik denk door minder restrictie t.o.v een papieren filter in een airbox? Dit merkte ik al van K&N Inleg terug naar papier. De turbo's spoelen voor mijn gevoel iet wat sneller op.
Vergeet je niet dat (off-boost) hij de lucht door de turbo's en intercooler heen 'zuigt'? Het gas respons wat je hiermee wint zit meer tussen de oren (en in je oren door het verschil in geluid).

Meet voor de gein eens je vacuüm voor het vervangen, en erna, bij het op het gas gaan ... volgens jouw theorie zou je dus minder vacuüm moeten hebben met dit filter.
Geen idee. We hebben geen dyno / flow bench staan om direct het resultaat te gaan meten ofzo. Wat ik wel weet is dat er in de hogere toeren gewoon net wat een beetje meer in zit nu. En dat op 95 van de shell. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ofzn3b2YWaS4J1lNieyIekMp/full.jpg

Het ding paste niet uit zichzelf.. We hebben er een klein hoekje uit moeten halen. Bumper in service stand gezet maar het wou echt niet. Hij blokkeerde gewoon tegen de inlaat buizen aan. Als je goed sprint merk je ook dat dat glasvezel ook geen reet tegenhoudt qua hitte. Alles is goed warm ook na 'gebruik'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YiztgOZDavdVvICdWvmS1QAJ/full.jpg

Dat stuk plastic heb ik kunnen hergebruiken om zo direct koude rijwind tegen het filter aan te laten komen. Mocht ik ooit terugwillen ligt hier de gehele set ook dat ik ook zo terug kan weer. Het filter is zelf erg goed. Wat je bij K&N hebt met het schijnen van een lampje en je vrij grote gaten ziet zitten heb je hier niet.

We zijn er overigens uit 'waar' het gebonk nu eindelijk vandaan kwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6hNZ3sHwNjrRA8x270uH6c8W/full.jpg

1 van de hydrolische rubbers onder het differentieel is stuk. De olie liep er gewoon uit bij het verwijderen van 1 van de bouten. Een test rubbertje onder gelegd en een kleine proefrit gemaakt... 1000% ! :D

Meteen een nieuw rubber besteld ook. Zo maf dat het geklapper ermee gelijk opgelost is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Waarom zou je uberhaupt zo'n filter willen?

Ik heb hem zelf ook op 2 van mijn Volvo's. Maar dat is omdat ik met een custom aanzuigtraject moet werken en geen standaard airbox kan gebruiken.

Mijn voorkeur gaat namelijk gezien de oplopende inlaattemperaturen door zo'n powerfilter, naar een airbox met verbeterd inlegfilter ala K&N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vindt het wel wat hebben qua looks. En de restrictie is wat minder dan die van een papierfilter. Voor de 'cold air' hoef je het toch niet te doen omdat de lucht direct verhit wordt zodra het de turbo's weer in gaat.

Het is en blijft een compacte motor in een erg krappe motorruimte en heatsoak heb je altijd met audi. Een paar sprints en dat ding is loeiheet. Daar werkt een gewone airbox ook niet tegen. De RS4 B5 airbox is van zichzelf al goed. Daar zitten in ieder geval geen flow restricties verder. De meeste slaan een gat aan de voorzijde van hun luchtbox en het is al meer dan voldoende.

Als je het echt voor de koude lucht wil doen dan moet je het halve blok aanpakken. De inlaat buizen recht voor de radiator, het inlaat spruitstuk bovenop de motor etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Qua looks ben ik het met je eens, het staat gewoon goed zo'n filter.

Tuurlijk heeft het zin om voor extra koude lucht te gaan. Hoe kouder de lucht is die de turbo's gaat, hoe minder die opwarmt en hoe lager de temperatuur is van de lucht die door de intercooler gekoeld moet worden en hoe kouder dus de ingaande lucht is.

Daarnaast krijg je nu ook de warmte van de motorruimte die eerst niet bij de luchtfilter kwamen door de aanzuiging van het luchtfilter aan de voorkant, nu ook bij het filter.

Heb je een manier om je inlaattemperatuur te bekijken? Want ik ga er vanuit dat hij nu een stukje hoger ligt dan bij de oude setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die dingen nog niet uitgelezen. Mijn laptop met VCDS ligt momenteel elders. Maar een CAI heeft weinig zin want turbo's zijn natuurlijk al flink heet, en lucht wordt verwarmd als het gecomprimeerd wordt. Dan wordt het weliswaar afgekoeld weer door 2 intercoolers maar die gaan weer in buizen en inlaat wat knetterheet kan zijn weer.

Ik zie sommige mensen hittebestendige folie bijv plakken op de inlaatbuizen en gebruik maken van spacers vanaf blok/inlaat om de temperatuur zo laag mogelijk te houden. Dat zou pas werken dan een CAI alleen. Maar dan nog heb je het over 10 graden verschil en dat blijft niet eeuwig laag omdat de motor uiteindelijk alles op zal gaan warmen.

Nou ja het hoeft toch niet track bestendig te zijn. Die keer dat ik het pedaal echt intrap kan de motor allang al afkoelen met rijwind. En als ik het beter wil dan moet ik gewoon voor een set wagner intercoolers gaan ipv audi standaard. Wagners doen 35% meer t.o.v de audi stocks en dit is wat iedereen ook aanbeveelt.

Het viel me op dat de RS6 C5 in Amerika achter de intercoolers, nog eens 2 kleine radiatoren heeft hangen, om in hete klimaten die amerika heeft de motor in alle mogelijke omstandigheden te laten werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cL8OebIQFGLNOptCSETPMS7x/full.jpg

Als ik zulke radiatoren zou kunnen bemachtigen dan zou dat wel een vette mod zijn. Aangepaste thermostaat erin en call it a day.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
Iemand hier ervaring met chippen van de 3.0 tfsi. Voor stage 1 geven ze bij JD al +135pk aan, dan ben je al een klap sneller dan een (standaard) S6 4.0tfsi i guess. Immers, meer vermogen en koppel en ruim 150kg minder. Of zijn er nog andere grote verschillen met een S6, wellicht een beter quattro systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha ik zat idd te denken om die standaard in de auto te hebben XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
Hi,
Ik weet niet of dit hier de goede locatie is en of het mag maar... mijn huidige A4 B7 sedan 1.8T MT mag worden gewisseld voor een A6 1.8/2.0 tfsi Avant s-tronic vanaf 2012.

Nu krijg ik maar 2 tot 5 hits op diverse zoekmachines als ik een A6 zoek (met xenon, trekhaak, max 20k). Iemand die een andere plek weet waar ik kan zoeken, of een auto weet ergens of heeft gezien, mag het me vertellen/of PB.

Thanks! (btw voor info van mijn B7, fotos via PB) :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
PCJR schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:28:
Hi,
Ik weet niet of dit hier de goede locatie is en of het mag maar... mijn huidige A4 B7 sedan 1.8T MT mag worden gewisseld voor een A6 1.8/2.0 tfsi Avant s-tronic vanaf 2012.

Nu krijg ik maar 2 tot 5 hits op diverse zoekmachines als ik een A6 zoek (met xenon, trekhaak, max 20k). Iemand die een andere plek weet waar ik kan zoeken, of een auto weet ergens of heeft gezien, mag het me vertellen/of PB.

Thanks! (btw voor info van mijn B7, fotos via PB) :)
gaspedaal, autoscout24 en marktplaats. Dan heb je vrijwel heel internet wel gehad qua aanbod aan auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scrtz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:37:
[...]

gaspedaal, autoscout24 en marktplaats. Dan heb je vrijwel heel internet wel gehad qua aanbod aan auto's.
Speurders.nl. :) Die is gratis t.o.v marktplaats.
Malt007 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:08:
Iemand hier ervaring met chippen van de 3.0 tfsi. Voor stage 1 geven ze bij JD al +135pk aan, dan ben je al een klap sneller dan een (standaard) S6 4.0tfsi i guess. Immers, meer vermogen en koppel en ruim 150kg minder. Of zijn er nog andere grote verschillen met een S6, wellicht een beter quattro systeem?
Een S6 vs RS6 ofwa? Als je google raadpleegt weet ik bijna wel zeker dat je er verschillen in kunt gaan vinden. Een beter quattro systeem? :P Het platform is allemaal hetzelfde. Bij een RS uitvoering is niet alleen visueel het e.a aangepakt maar ook onderstel, remmen en dat soort zaken.

Gelukkig is voor de RS4 het Quattro systeem uitwisselbaar met die van een S4. Als je diff dan een keertje kapot gaat dan betaal je de prijs van een S4 ipv RS4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:51:
[...]

Speurders.nl. :) Die is gratis t.o.v marktplaats.
Klopt maar gaspedaal zoekt ook op speurders.nl, alhoewel ik het idee heb dat dat niet zo geweldig werkt, de speurders website is dan ook echt een regelrechte ramp. Teveel aanvinken zorgt ervoor dat die hele zoekfunctie het niet meer doet. Maar ik moet wel bekennen dat mijn huidige auto van speurders af komt en nergens anders online stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Malt007 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:08:
De 3.0tfsi is een erg sterk blok, erg goed te tunen :) Doe dan ook gelijk een pulley upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@PCJR wat bedoel je met 20K?? Km of euro? Maar haal die trekhaak eraf bij je zoektocht. Die kan je altijd later nog monteren.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Tylen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:06:
@PCJR wat bedoel je met 20K?? Km of euro? Maar haal die trekhaak eraf bij je zoektocht. Die kan je altijd later nog monteren.
20k euro idd.
Tellerstand maakt me niet zoveel uit, is toch veelal 150-200k km.

Trekhaak twijfel ik over. Ik wil graag met achteruit-rij-camera etc. Achteraf inbouwen zal wellicht niet hetzelfde resultaat geven als af-fabriek? (geen id wat het kost ook, met afneembare of wegklapbare haak)

Thanks anyway ;)

edit: op trekhaakcentrum een euro of 800 voor een afneembare, incl update autocomputer. Iemand dit al eens gedaan? Resultaat dan gelijk aan af fabriek trekhaak ogv?

[ Voor 13% gewijzigd door PCJR op 09-06-2017 14:51 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
PCJR schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:44:
[...]

20k euro idd.
Tellerstand maakt me niet zoveel uit, is toch veelal 150-200k km.

Trekhaak twijfel ik over. Ik wil graag met achteruit-rij-camera etc. Achteraf inbouwen zal wellicht niet hetzelfde resultaat geven als af-fabriek? (geen id wat het kost ook, met afneembare of wegklapbare haak)

Thanks anyway ;)

edit: op trekhaakcentrum een euro of 800 voor een afneembare, incl update autocomputer. Iemand dit al eens gedaan? Resultaat dan gelijk aan af fabriek trekhaak ogv?
Veel dingen kunnen achteraf.....ook een trekhaak en werkt ook zoals af fabriek. Ik heb vorige week nog op een A3 Facelift een trekhaak gecodeerd. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Rainesh schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Veel dingen kunnen achteraf.....ook een trekhaak en werkt ook zoals af fabriek. Ik heb vorige week nog op een A3 Facelift een trekhaak gecodeerd. Werkt prima.
Heb trekhaak idd maar weggelaten. Nou royaal, ik krijg er nu 4 op gaspedaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:20:
[...]

Als je mensen vraagt die een rhd auto (te koop) hébben is het geen enkel probleem. Als je het mensen vraagt die hun rhd auto net verkocht hebben dan was het best waardeloos. ;)

Vooral met auto's inhalen en de bochten in kunnen kijken is redelijk behelpen.

Rij vaak genoeg in engeland ed om thuis iig geen rhd te willen hebben. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flagg schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:19:
[...]

Als je mensen vraagt die een rhd auto (te koop) hébben is het geen enkel probleem. Als je het mensen vraagt die hun rhd auto net verkocht hebben dan was het best waardeloos. ;)

Vooral met auto's inhalen en de bochten in kunnen kijken is redelijk behelpen.

Rij vaak genoeg in engeland ed om thuis iig geen rhd te willen hebben. :)
Ik rij ook genoeg in Engeland.. oh wacht :')

Tja, ik heb er echt geen issues mee en nee heb geen auto te koop ;)
Bochten en dingen wen je vanzelf aan maar tis maar net wat je wilt en gewend bent he, als je bochten niet weet in te schatten moet je geen auto rijden want LHD/RHD maakt dan weinig uit.

Maar ik zie genoeg mensen LHD rijden dat ik denk, hoe kom jij aan je rijbewijs ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xrW7F9gVJvL9uNSQ3EgVjzYH/full.jpg

Dit was het contact vlak van de voltage regulators bovenop de oude airbox.... :P in 15 jaar geen verversing meer gehad ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bGmui8F46CesD5S6CXjmcjFr/full.jpg

Oppervlak lekker schoonmaken met wat spiritus en een zacht doekje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4cA1ZXKtyw2U1KCw2GdDvKNM/full.jpg

Elke tweakert heeft teminste wel een industrieele thermal compound ergens staan. Goed voor hete applicaties zoals een VRM of voltage distributor :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GezP6cgzoJCUcRgDZrDS9wrr/full.jpg

Netjes op het koelblokje geinstalleerd, en geplaatst waar die hoort. Echter, het zit zowat tegen het uitlaatspruitstuk aan. Lekker lomp weer als je een scheidingsplaat van glasvezel maakt en deze precies daar plaatst waar het het heetst is weer. Denk dat ik een extra hitteschildje plaatsen ga.

Te heet = te snel kapot allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:25:
[...]

Ik rij ook genoeg in Engeland.. oh wacht :')

Tja, ik heb er echt geen issues mee en nee heb geen auto te koop ;)
Bochten en dingen wen je vanzelf aan maar tis maar net wat je wilt en gewend bent he, als je bochten niet weet in te schatten moet je geen auto rijden want LHD/RHD maakt dan weinig uit.

Maar ik zie genoeg mensen LHD rijden dat ik denk, hoe kom jij aan je rijbewijs ;)
Doe je nicknaam eens eer aan en zoek het verschil eens op tussen een bocht inkijken en een bocht inschatten. Wellicht moet je zelf nog een lesje nemen als je niet doorhebt dat je moeilijker bochten goed door kan kijken.

Maar je hebt een lhd in engeland neem ik aan?
Dan ben je nu nog precies dat aan het doen wat ik zei. Kom nog eens terug als je daar een rhd hebt aangeschaft. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 09-06-2017 15:31 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flagg schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:30:
[...]

Doe je nicknaam eens eer aan en zoek het verschil eens op tussen een bocht inkijken en een bocht inschatten. Wellicht moet je zelf nog een lesje nemen als je niet doorhebt dat je moeilijker bochten goed door kan kijken.

Maar je hebt een lhd in engeland neem ik aan?
Dan ben je nu nog precies dat aan het doen wat ik zei. Kom nog eens terug als je daar een rhd hebt aangeschaft. :)
Nee RHD in Engeland..

ik weet het verschil wel hoor ;) maar bij mij gaat het prima zowel in NL als in de UK met een RHD auto uiteraard. Ik zie mezelf geen LHD auto kopen (Sowieso niet omdat ik meer in de UK ben dan in NL) maar ook niet omdat het rijden prima gaat ook in NL.

Maar misschien weet ik gewoon voldoende afstand te houden en beter in te schatten, afstand houden hebben mensen in NL algemeen al problemen mee en die rijden dan gewoon LHD ;) kijk maar eens voor de grap hoe de meeste files ontstaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
Een S6 vs RS6 ofwa? Als je google raadpleegt weet ik bijna wel zeker dat je er verschillen in kunt gaan vinden. Een beter quattro systeem? :P Het platform is allemaal hetzelfde. Bij een RS uitvoering is niet alleen visueel het e.a aangepakt maar ook onderstel, remmen en dat soort zaken.

Gelukkig is voor de RS4 het Quattro systeem uitwisselbaar met die van een S4. Als je diff dan een keertje kapot gaat dan betaal je de prijs van een S4 ipv RS4.
Het gaat om een A6 3.0tfsi. Deze heeft standaard 300 of 310pk volgens mij maar met een chippie 435pk (stage 1) en met nog wat extra investeringen over de 500. Ik weet dat er verschillende quattro systemen zijn en vroeg me af of de gewone A6 een eenvoudigere versie heeft dan een S6. Zo niet dan is een 3.0tfsi stage 1 waarschijnlijk een klap sneller dan een standaard S6. Meer vermogen en een stuk lichter dus dan is het wel een leuke optie voor mij aangezien een S6 4.0 tfsi buiten budget valt maar ik er wel vooruit op wil gaan tov mijn huidige wagen.

Misschien redelijk voor de hand liggend maar vraag het toch maar, als je een stage 1 hebt gedaan en je gaat vervolgens de onderdelen voor de hogere stages vervangen, moet er dan opnieuw gechipt worden?

Ken mezelf en zal direct gaan chippen, maar in de maanden erop zal ik zo'n leuke carbon intake en een miltek setje willen monteren. Als die eronder zitten wil ik waarschijnlijk ook de pully doen en de overige modificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een Remap doen voor een uitlaat of luchtfilter alleen is zonde geld. Dat moet je pas doen als je groter gaat zoals andere injectoren brandstofpomp / druk enz.

Iemand zei me dat laatst ook al, eigenlijk moet je met een groter luchtfilter ook een remap doen. Maar dat heeft helemaal geen nut en kost voor mijn auto alleen maar geld.

Een aanpassing in luchtfilter geeft mischien iets minder restrictie en op top end wat meer 'ademlucht' maar dat veranderd de waardes van brandstof en ontsteking verder niet. Een uitlaat ook niet echt, gezien het voor een turbo-motor alleen een betere flow geeft t.o.v de stock. Of dat switchen van normale katalysator naar een sports-kat van 200 of zelfs 100 cells alleen de weerstand 'verlaagt' voor de turbo om zo sneller op te spoelen.

Pas als je met meer drukvulling gaat werken (grotere turbo-druk) dan is een remap zinvol. Of dat je de injectoren vervangen met grotere. Of meer brandstofdruk gaat bieden door middel van een grotere brandstofpomp enz.

Bij een N/A motor kan een nokkenas, een uitlaat en een luchtfilter 5 tot 20 pk brengen, dan is het handig om alles in 1 keer te doen. Maar voor iedere scheet een nieuwe remap? Zonde geld man. Als je grotere turbo's of bijv hybride gaat dan is het zinvol.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 23:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:09:
Een Remap doen voor een uitlaat of luchtfilter alleen is zonde geld. Dat moet je pas doen als je groter gaat zoals andere injectoren brandstofpomp / druk enz.

Iemand zei me dat laatst ook al, eigenlijk moet je met een groter luchtfilter ook een remap doen. Maar dat heeft helemaal geen nut en kost voor mijn auto alleen maar geld.

Een aanpassing in luchtfilter geeft mischien iets minder restrictie en op top end wat meer 'ademlucht' maar dat veranderd de waardes van brandstof en ontsteking verder niet. Een uitlaat ook niet echt, gezien het voor een turbo-motor alleen een betere flow geeft t.o.v de stock. Of dat switchen van normale katalysator naar een sports-kat van 200 of zelfs 100 cells alleen de weerstand 'verlaagt' voor de turbo om zo sneller op te spoelen.

Pas als je met meer drukvulling gaat werken (grotere turbo-druk) dan is een remap zinvol. Of dat je de injectoren vervangen met grotere. Of meer brandstofdruk gaat bieden door middel van een grotere brandstofpomp enz.

Bij een N/A motor kan een nokkenas, een uitlaat en een luchtfilter 5 tot 20 pk brengen, dan is het handig om alles in 1 keer te doen. Maar voor iedere scheet een nieuwe remap? Zonde geld man. Als je grotere turbo's of bijv hybride gaat dan is het zinvol.
Voor iemand die zoveel praat over het aanpassen van auto's, praat je ook een hoop onzin.

Een remap is, als je het goed en volledig wilt doen, bij elke aanpassing een toevoeging en van belang voor het presteren van de motor.

Als jij een ander luchtfilter plaatst, hoop jij hier toch iets uit te winnen? anders investeer je die 150,- euro niet in een speciaal luchtfilter en aanzuigbuis. Met dat andere luchtfilter en bijbehorende onderdelen kun je een heel aantal factoren veranderen voor de motor.

- Inlaat temperatuur
- Hoeveelheid ingaande lucht
- Lengte van het inlaatkanaal (bij N/A motoren iets gevoeliger)

De standaard map is wel afgesteld om met een bepaalde wisseling in waarden te werken, maar variatie in de hoeveelheid lucht en de lengte van de inlaat is niet optimaal in de standaard map.

Nu zul je je auto er niet op kapot rijden, maar je zult er waarschijnlijk ook minder mee winnen, of zelfs verliezen als je oorspronkelijk gedacht had.

Zelfde geldt ook voor de uitlaat, als je makkelijker de gassen kwijtraakt is je computer er wel degelijk bij gebaat dit ook te weten. Je kan namelijk ook door het vergroten van de uitlaat, zoveel tegendruk weghalen dat de turbo te makkelijk opspoelt en je gewoonweg dingen aan het kapot maken bent voor een handje vol pk's, terwijl je bij een remap een hele hoop meer pk's uit die nieuwe uitlaat haalt.

Voor de grap even een link naar een artikel over JD-Engineering, bij het plaatsen van een K&N inlegfilter en RVS uitlaat, ging het standaard vermogen(219.8pk / 313.2) van een Golf 5 GTI omhoog met 8.9pk en 9.2nm zonder remap.

Met remap, waarmee ze onder andere de turbo temmen, omdat deze te snel wilde opspoelen wegens de verminderde tegendruk, haalden ze een winst van 56pk en 87.6nm.

Dus om maar even te concluderen: een remap na een luchtfilter en/of uitlaat, heeft wel degelijk zin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het plaatsen van een CAI zal de MAF meer lucht registreren (dat binnenkomt) en daarop meer brandstof inspuiten. Het is zinloos om voor een CAI alleen een 'remap' te gaan doen. Jij spreekt over meerdere aanpassingen, en daarop een remap uitvoeren. Logisch. Maar voor een luchtfilter alleen ?
‘Het K&N filter geeft minder
weerstand bij het aanzuigen, waardoor de
gasrespons iets beter is. Maar de parameters
in de computer voor wat betreft het inlaattraject
staan vast.
There you go :Y) Dus val me niet aan met dat ik info verstrek wat niet goed zou zijn. Alleen voor een luchtfilter is je geld weggooien.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 12:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:46:
Bij het plaatsen van een CAI zal de MAF meer lucht registreren (dat binnenkomt) en daarop meer brandstof inspuiten. Het is zinloos om voor een CAI alleen een 'remap' te gaan doen. Jij spreekt over meerdere aanpassingen, en daarop een remap uitvoeren. Logisch. Maar voor een luchtfilter alleen ?

[...]

There you go :Y) Dus val me niet aan met dat ik info verstrek wat niet goed zou zijn. Alleen voor een luchtfilter is je geld weggooien.
Aanvallen, niet overdrijven. Ik zeg alleen dat je onjuiste informatie verschaft(dus onzin), informatie die ik bij iemand die zo enorm idolaat over de aanpassingen van z'n RS4 schrijft en er volgens mij redelijk wat centjes tegenaan gooit, beter verwacht had.

Ik zeg niet dat je geen kennis hebt, begrijp mij niet verkeerd. Maar qua 'Tuning en modificaties' ben je toch wel een soort autoriteit op het forum. Je verschaft regelmatig informatie omtrent die zaken.

Als ik dan vervolgens vaststel dat je onjuiste, of onvolledige informatie geeft, of jouw mening over geldbesteding een feit maakt wat betreft het presteren van een auto. Dan wil ik je daar graag op wijzen.

Ik bedoel de volgende uitspraak:
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:09:
Jij zegt hier toch echt dat een remap voor een uitlaat OF een luchtfilter alleen zonde van je geld is.
50% van die uitspraak is sowieso onjuist, omdat het veranderen van je uitlaat wel degelijk een Remap 'vereist' als je het goed werkend wil hebben. Want zoek maar eens op wat de gevolgen kunnen zijn van een te snel spoelende turbo.

Daarnaast wil ik je uitspraak wat betreft het remappen na het plaatsen van enkel een luchtfilter ook even discutabel maken.

Dat de parameters voor de luchtinlaat vast staan, wil niet zeggen dat ze optimaal zijn voor het aangepaste inlaattraject. En dan doel ik niet op het feit dat je auto kapot loopt, maar op het feit dat je helemaal niet weet of het gewijzigde traject een aanwinst is voor je auto in de vorm van vermogen.

Op een standaard auto ben ik het met je eens dat je bij enkel een luchtfilter wisselen, behoorlijk zat van je centen moet zijn als je naar een testbank gaat en je software laat herschrijven. Maar gezien het feit dat jij ook bijvoorbeeld nu naar een andere inlaat gaat, terwijl er al andere modificaties aan de auto zijn gebeurd. vind ik het niet zo vanzelfsprekend om het af te doen als "Geldverspilling".

Je kunt wel een grotere diameter inlaat monteren (bijvoorbeeld), maar als je MAF de zelfde diameter houd, krijg je pulsen in de inlaat. Wat weer niet bevorderlijk is voor de prestaties. Ook het maximale bereik van je injectoren moet je in je achterhoofd houden. Stop je er meer lucht in, moet er wel meer brandstof komen. Komt dit niet omdat je injectoren al op max. load zitten, krijg je dus een motor die arm loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Nooooo... Mijn A3 is al in productie, dus ze kunnen het technology pack (met virtual cockpit etc) niet meer toevoegen. Lame. Aan de andere kant heb ik 'm dan wel binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
AmbroosV schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:44:
Nooooo... Mijn A3 is al in productie, dus ze kunnen het technology pack (met virtual cockpit etc) niet meer toevoegen. Lame. Aan de andere kant heb ik 'm dan wel binnenkort!
Nah, dat is echt lame :| En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Geen tech pack, dus geen virtual cockpit, geen WiFi in de wagen, geen kaartupdates, geen Audi Connect etc. Geen ramp, maar toch jammer, ik keek wel uit naar de virtual cockpit vooral. Maar ik heb 'm voor de zomer, dus ik kan gratis gaan roadtrippen in een nieuwe auto!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Oeff elke dag als je in de auto stapt ga je daaraan denken. Ik zou helemaal gek worden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Oh well, het is maar voor 4 jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tylen schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:15:
Oeff elke dag als je in de auto stapt ga je daaraan denken. Ik zou helemaal gek worden.
Inderdaad. Ik zit al een tijdje te kijken naar een Q2. Even afgezien dat ik hem te duur vind voor wat je ervoor krijgt (de nieuwe Skoda Karoq gaat een serieuze concurrent worden) verbaas ik me dat er aanbieders zijn die hun showmodel van 50K hebben staan zonder Virtual Cockpit. Snap er niets van. Maar goed, er zullen vast mensen zijn die er niet van houden.

Verder moet ik altijd wel lachen om de marketing van een merk als Peugeot die hun iCockpit als 'uniek' wegezetten, en dan ook nog eens zo heel matig afgewerkt :D

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 12-06-2017 14:31 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipside22
Je kan de virtual cockpit altijd nog achteraf inbouwen Ik ;) ken er wel een paar die dat inmiddels hebben.

Over het mappen van een auto na aanpassingen, zodra je de VE van je motor veranderd. Klopt je mapping niet meer. Dat je auto (in closed loop) zelf bijregelt voorkomt dat je opnieuw moet mappen, maar optimaal is het niet.
En we hebben het over tuning toch? Dan wil je toch juist het meest optimale?

En verder ben ik het met @Estoque eens... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, een aanpassing alleen in het luchtfilter veranderd de velocity of hoeveelheid lucht niet. Pas als je een fysieke verandering brengt zoals vergroting, verbreding of een grotere inlaat zelf (genoeg auto's met verschillende inlaten / grotere diameter enz) dan pas is een remap zinvol.

Ze voeren een tune uit op een fabrieksaf auto. Natuurlijk is de vermogenswinst omdat ze o.a ook spelen met turbo-druk groter in combinatie met een ruimere uitlaat. Als een turbo echt te snel opspoelt dan moet je dat ook horen aan de hand van Turbo-surge. Dat is een heel noemenswaardig en herkenbaar geluid. Als je dat niet waar zult nemen na aanpassing van de uitlaat dan valt dat echt wel mee.

Maar alsnog is het zonde geld als je het mij vraagt om voor iedere scheet een remap te gaan plaatsen. Voor mijn auto is dat vooralsnog niet nodig omdat het tune bedrijf een eigen variant van de RS4 B5 uitgebracht heeft en echt wel weten wat ze doen.

Ik ben geen tune-expert, ik leer iedere dag, en ik ben met mensen die vaker een RS4 hebben getuned of spelen met een V8-bi-turbo en alle inside outs 'leren' wat betreft werking van de motor enz.

Het enige dat ik zelf zou willen is het verminderen van 'radial heat' onder de kap. Het viel me namelijk op dat na plaatsing van mijn CAI de hitte van o.a het uitlaatspruitstuk direct reflecteert op het glassfiber schot tussen de motor en luchtinlaat zelf, en alles knetterheet wordt zonder rijwind.

Ik ben dan ook bezig om met o.a gold-wrap delen te gaan insuleren (en mischien zelfs met een IR-thermo-camera) aan de slag te gaan om enige heatsoak tegen te gaan. Een turbo blanket spreekt me bijv erg aan:

Hitte is gewoon een enorme vijand, en iedere RS uitvoering heeft er sneller last van heatsoak na een paar sprints omdat het gewoon een flink opgepompte motor is in een beperkte ruimte. Dan krijg je trade-offs.

Om de inlaat buizen en al te gaan coveren met gold heat wrap gaat me wat te ver. Maar bijv de intercoolers, de onderzijde van de inlaat bovenop de motor, het hitte-schotje tussen de filter en motor lijkt me wel wat.

Het voordeel van mijn auto is dat ik by design al een bult vermogen heb. 50pk op papier klinkt natuurlijk heel mooi maar dat haalt mijn auto al na een remap en zonder aanpassingen van o.a uitlaat, inlaat enz. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Weet iemand hoe ik een multitronic herken tov een tiptronic of s-tronic?(op foto's dan)

Op Audiforum kom ik niet heel veel verder.

Ik zocht de laatste dagen op een A6 C7 Avant, 1.8 of 2.0 met automaat maar nu krijg ik het gevoel dat 99% (of wellicht 100%) met een multitronic is...en ik wil die net niet (heb ik nu ook al in mijn A4) omdat ik gewoon wat anders wil. Anyone? (laatste optie is om elke eigenaar te mailen voor een foto van de sticker met onderdeel/bestel codes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
PCJR schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:46:
Weet iemand hoe ik een multitronic herken tov een tiptronic of s-tronic?(op foto's dan)

Op Audiforum kom ik niet heel veel verder.

Ik zocht de laatste dagen op een A6 C7 Avant, 1.8 of 2.0 met automaat maar nu krijg ik het gevoel dat 99% (of wellicht 100%) met een multitronic is...en ik wil die net niet (heb ik nu ook al in mijn A4) omdat ik gewoon wat anders wil. Anyone? (laatste optie is om elke eigenaar te mailen voor een foto van de sticker met onderdeel/bestel codes)
Multitronic = 8 versnellingen
S-Tronic = 7 versnellingen.

Kijk op www.autoweek.nl in hun specificatie database. Daar vind je meer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flipside22
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:38:
[...]

Nogmaals, een aanpassing alleen in het luchtfilter veranderd de velocity of hoeveelheid lucht niet. Pas als je een fysieke verandering brengt zoals vergroting, verbreding of een grotere inlaat zelf (genoeg auto's met verschillende inlaten / grotere diameter enz) dan pas is een remap zinvol.
VE = Volumetric Efficiency ... geen velocity ;)
Ze voeren een tune uit op een fabrieksaf auto. Natuurlijk is de vermogenswinst omdat ze o.a ook spelen met turbo-druk groter in combinatie met een ruimere uitlaat. Als een turbo echt te snel opspoelt dan moet je dat ook horen aan de hand van Turbo-surge. Dat is een heel noemenswaardig en herkenbaar geluid. Als je dat niet waar zult nemen na aanpassing van de uitlaat dan valt dat echt wel mee.
Ik neem aan dat je compressor surge bedoeld, heeft niets te maken met té snel opspoelen. Maar met lucht die nergens heen kan op het moment dat je van je gas af gaat.
Maar alsnog is het zonde geld als je het mij vraagt om voor iedere scheet een remap te gaan plaatsen. Voor mijn auto is dat vooralsnog niet nodig omdat het tune bedrijf een eigen variant van de RS4 B5 uitgebracht heeft en echt wel weten wat ze doen.
Geld en tuning, zijn water en vuur ... als je op geld wilt letten bij tuning, dan raad ik je aan steeds in 'stages' te veranderen. En niet elke keer een klein ding te wisselen. En na elke serie aan aanpassingen dan wel opnieuw te gaan mappen.
Ik ben geen tune-expert, ik leer iedere dag, en ik ben met mensen die vaker een RS4 hebben getuned of spelen met een V8-bi-turbo en alle inside outs 'leren' wat betreft werking van de motor enz.
Dat blijkt ook, maar misschien is het verstandig dan voortaan een disclaimer bij je posts op te nemen zodat niet iedereen alles voor waarheid aanneemt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Flipside22 op 12-06-2017 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Ik was bezig met een soortgelijk verhaal wat betreft compressor surge, maar jij legt het net iets professioneler uit!@Flipside22.
Voor de rest wil ik nog even toevoegen dat het vergroten van je inlaat, verbreden van je inlaat en het monteren van een grotere inlaat, alle 3 de zelfde dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flipside22 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:29:
[...]

Ik neem aan dat je compressor surge bedoeld, heeft niets te maken met té snel opspoelen. Maar met lucht die nergens heen kan op het moment dat je van je gas af gaat.
Daar is een N75 klep voor bedacht, een blow-off valve of in Audi termen Diverter valve, om 'overtollige' lucht opnieuw terug te sturen zonder dat dit schade toebrengt aan je motor.

Ze zetten hier opzettelijk wel de BOV's dicht zodat het overtollige niet terug kan.
Geld en tuning, zijn water en vuur ... als je op geld wilt letten bij tuning, dan raad ik je aan steeds in 'stages' te veranderen. En niet elke keer een klein ding te wisselen. En na elke serie aan aanpassingen dan wel opnieuw te gaan mappen.
Het gaat niet om het geld, het gaat mij erom dat ik niet voor iedere scheet (en hopelijk ook voor anderen) de boel laat remappen omdat je een luchtfilter hebt veranderd, of mischien wel een andere brandstof bent gaan tanken ofzo. Chiptuning is het grootst opgeblazen tuningshype van de afgelopen jaren denk ik zo.

Als ik straks de boel met hittewerend materiaal ga bestickeren, en de inlaat temperatuur wordt hiermee lager. Moet ik dan ook een remap toepassen? ;) Nee. Want qua waardes is alles hetzelfde gebleven op een lagere inlaat temperatuur na. En een lagere inlaat temperatuur zorgt dat je meer lucht in je cilinders jagen kunt en met een rijker brandstofmengsel een grotere knal kunt maken. Injectoren zitten nog niet op hun latijn verder ofzo, met de stock dingen trek je de 500PK makkelijk.

Tja en een combi van veel koude lucht, 102 en goede banden dan ben je echt vliegensvlug in een RS4.
Estoque schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:44:
Ik was bezig met een soortgelijk verhaal wat betreft compressor surge, maar jij legt het net iets professioneler uit!@Flipside22.

[...]

Voor de rest wil ik nog even toevoegen dat het vergroten van je inlaat, verbreden van je inlaat en het monteren van een grotere inlaat, alle 3 de zelfde dingen zijn.
Als ik puur op mijn auto af zou gaan, dan heb je een luchtfilter, de aanzuigbuizen, de gasklep en uiteindelijk de inlaat die per cilinder luchtvulling doet. Als ik alleen het luchtfilter wijzig van papieren naar een cold air intake, veranderd dat de maximale hoeveelheid lucht die de aanzuigbuizen kunnen doen?

Nee. Verander ik de aanzuigbuizen tot aan de gasklep met een grotere diameter? Dan is er wel een (fikse) verandering. Zolang je eigenlijk niet gaat kloten met dingen zoals luchtsnelheid of dat er bewust gekozen is voor een 'turbulente' doorstroming van lucht, dan ga je er niet veel van merken.

Als je de intercoolers vervangt van kleinere naar grotere dan kan je auto zelfs achteruit gaan qua vermogen omdat niet alleen de hoeveelheid lucht veranderd is maar ook de snelheid waarmee lucht je motor in wordt gejaagd. Voor mij is het gewoon zaak te kijken naar de dingen die beter kunnen zonder dat het al te veel gaat kosten ofzo. De auto is echt snel, op de nurburg knalde ik er een 911 gewoon uit, maar extreem snel richting een 1000pk build hoeft voor mij ook weer niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipside22
@Verwijderd voordat het een welles nietus verhaal word, jij begint over te snel opspoelen en turbo surge... dit zijn twee verschillende dingen. Je hoeft mij niet uit te leggen wat een dumpvalve doet :F

Onder je filmpje schrijf je:
Ze zetten hier opzettelijk wel de BOV's dicht zodat het overtollige niet terug kan.
Met het dichtzetten kan het juist wel terug! Als de BOV's open zouden gaan vent je de lucht namelijk naar buiten. Nu gaat deze terug de turbo in omdat er geen andere route is.

Om een 'ideale' intercooler te berekenen zijn diverse formules, maar wat voor de ene toepassing ideaal is hoeft dat voor de andere niet te zijn. Ik denk dat je je eens moet verdiepen in wat Volumetric Efficiency is. Een goed boek als tip: Maximum Boost, Corky Bell.

[ Voor 24% gewijzigd door Flipside22 op 12-06-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een diverter valve opent toch juist wanneer jij het gaspedaal loslaat zodat het overtollige turbo-druk ontsnappen kan ? (Of teminste, teruggestuurd wordt in o.a het luchtsysteem weer ? )

Audi gebruikt geen dump-valve's maar diverter valve's. Das iets anders dan een dump valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Rainesh schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:06:
[...]

Multitronic = 8 versnellingen
S-Tronic = 7 versnellingen.

Kijk op www.autoweek.nl in hun specificatie database. Daar vind je meer
Autoweek had ik ook al gevonden. Maar dan zou ik dus steeds het kenteken moeten invullen en dan kijken wat de Autoweek specs zeggen? Ik kan het dus niet aan bv. de pook of de standen van de pook zien op de foto's... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
PCJR schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:26:
[...]

Autoweek had ik ook al gevonden. Maar dan zou ik dus steeds het kenteken moeten invullen en dan kijken wat de Autoweek specs zeggen? Ik kan het dus niet aan bv. de pook of de standen van de pook zien op de foto's... :F
Wat voor model/motor/uitvoering is het? Je ziet dan gelijk wat voor bak het is op AW. Stuur anders een PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:22:
Een diverter valve opent toch juist wanneer jij het gaspedaal loslaat zodat het overtollige turbo-druk ontsnappen kan ? (Of teminste, teruggestuurd wordt in o.a het luchtsysteem weer ? )

Audi gebruikt geen dump-valve's maar diverter valve's. Das iets anders dan een dump valve.
Juist maar dit heeft dus niks te maken met te snel opspoelen, en dat is wat ik je probeer duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flipside22 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:29:
[...]

Juist maar dit heeft dus niks te maken met te snel opspoelen, en dat is wat ik je probeer duidelijk te maken.
Nogmaals; modificaties verschillen per auto. En een kleine turbo op een 4 cilinder zal vaak een grotere verandering met zich meebrengen door alleen de uitlaat aan te passen dan bijv mijn auto of die van een ander. Ik denk dat het 'te snel' opspoelen wel mee zal vallen als je kleine aanpassingen verricht. Sneller opspoelen dan normaal is niet verkeerd, het verminderd wel je turbo-lag en je beschikbare boost is er in een fractie sneller.

Het duurde welgeteld 1 seconde om vanuit z'n vierde versnelling volgas, om volledige boost beschikbaar te krijgen. Een e39 M5 gaat op zo'n moment 'instant' zodra je het pedaal vloert. Het speelt denk ik ook mee dat een electronisch gasklephuis altijd even nodig heeft voordat het van nul naar volstand gaat.

Ik zou een remap overzien zodra ik de uitlaat op de zaak eronder zou gaan hangen, 4 inch ruim, 2 sport kats en 1 leeggeklopte einddemper op het eind. Dan zou ik zeggen oke de weerstand is dermate verlaagd dat het nodig is.

Maar de uitlaat hoeft op het moment niet zo zeer (nog) omdat ik eerder bezorgd ben dat ik een onwijze dreun aan geluid zal gaan krijgen als ik 80 ~ 120 rij.

De meeste tuners kopen overigens hun software gewoon van internet. Flashen het in je auto, passen de waardes aan wat het beste matched met jouw voertuig en voila. De nieuwste software is vaak duur. R&D moet terugverdiend worden en daarom duurt het altijd een tijdje voordat software voor nieuwe auto's beschikbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2I96LlNw1GEGrwmuqpzfp7cQ/full.jpg

Het zou niet misstaan de IC's gewoon mooi te gaan plakken met wat heat wrap, na een uitvoerige schoonmaakbeurt. En dan langzaam richting naar boven toe werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipside22
Ik heb het niet specifiek over een auto, maar over het door elkaar halen van begrippen wat je continue doet.

Edit / toevoeging:
Je probeert ook jouw mening, te verkopen als waarheid. Dit is alleen waarvoor ik je wil waarschuwen. Het niet kunnen chippen van nieuwe auto's heeft niets te maken met het terug verdienen. Maar met het kraken van de ECU. Een goede tuner kan elke auto afstellen, mits hij in de ECU kan geraken. Daar is het wachten altijd op bij nieuwe auto's.

[ Voor 62% gewijzigd door Flipside22 op 12-06-2017 17:02 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.