Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:45
Ik heb een 6 cd wisselaar in handschoenenkastje, laatst wat livesets op cd's gebrand via een oude Macbook met brander :X Vind het toch zonde om de boel te slopen voor een bluetooth/ipod interface en voor de kinderen zijn luisterboeken op de achterbank ook heel rustgevend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dat, het bestaande systeem gewoon niet uit de auto willen slopen. Ik heb een koper voor de auto. Vrijdag laatste inspectie, proefrit, en mischien volgende week verkocht. Bijna 3 jaar in bezit gehad, bijna ook 100.000km ermee gereden, ik weet wel al de opvolger. Daarmee probeer ik het als het gelukt is volgende week een afspraak mee te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TcoVYuQmN5F5uPmrv2rAhVC2/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:21:
En dat, het bestaande systeem gewoon niet uit de auto willen slopen. Ik heb een koper voor de auto. Vrijdag laatste inspectie, proefrit, en mischien volgende week verkocht. Bijna 3 jaar in bezit gehad, bijna ook 100.000km ermee gereden, ik weet wel al de opvolger. Daarmee probeer ik het als het gelukt is volgende week een afspraak mee te maken.

[afbeelding]
Gefeliciteerd!

RS6 C5 gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paul.H schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:32:
[...]

Gefeliciteerd!

RS6 C5 gevonden?
Yes.

- Gereviseerd blok
- Nieuwe turbo's, met aanpassingen aan o.a turbinewieltjes (meer druk)
- Versterkte bak, nieuwe koppelomvormer
- Alles dat plastic is vervangen met aluminium (denk aan blowoff-valve's)
- Alles dat rubber is vervangen met siliconen
- Visueel uitstekend, ook het interieur
- Nieuwe wagner IC's
- Nieuwe sensoren her en der
- Nieuwe uilaat, 3.5inch incl downpipes

Dit zijn dingen die echt net gedaan zijn. Er moet nog een remap op komen en dan verwacht men zo'n 600 tot 700PK. _/-\o_

Ik ruil 'm namelijk in voor mijn RS4. Ik kan ook alles aantonen wat er aan gebeurd is in de afgelopen 2.5 jaar. Voor hem is de sport auto's in ere herstellen. Hij ziet de potentie in ieder geval in mijn auto en dat kan zonder bijbetaling ook. Wel moet ik erna opnieuw beginnen met o.a getinte ramen, upgraden van audioset en dat soort dingen.

Met einde van de maand de auto onder de brug, wil wel een volledige inspectie ook, origineel DRC er nog onder, moest bijgevuld worden, zijn bekende zaken bij een RS6 die in de toekomst mogelijk problemen kunnen geven.

De velgen die ik nu onder de RS4 zitten heb gaan mee naar de RS. Die zijn namelijk hagelnieuw, onbekrast en origineel.

Om even in de stemming te komen:

Als ik nu bijv. een RS6 uit DE zou halen met een goede historie en dat soort dingen dan ontkom ik er toch niet aan dat de bak, de motor en dat soort dingen een keer moeten gebeuren. Een sensor verwisselen ? Motor eruit. Nu heb ik enige zekerheid dat ik hier probleemloos km's mee maken kan voordat de 'ellende' beginnen gaat.

Ik had namelijk een koper voor mijn RS4 in Belgie, echter hij loopt tegen problemen aan met import van Nederlandse auto's richting belgie. 3 issues kwamen daar in op:

- Uitlaat (1 kat is van binnen gebroken, deze rammelt)
- Spacers mag niet
- Bilstein schokbrekers mag blijkbaar ook niet

Ik heb 'm na vandaag ook verteld dat ie beter een goede RS in DE kan gaan zoeken, als je daar gewoon een TUV gecertificeerd voertuig zonder aanpassingen naar BE haalt dan is men ook zo klaar. Als ik een RS gekocht had in DE dan was ik aanschafsprijs + ~ 1800 euro kwijt voor invoer / nederlands kenteken enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:18:

- Bilstein schokbrekers mag blijkbaar ook niet
Enkele jaren mee rond gereden met Bilstein set, daarna Eibach. Nooit problemen gehad bij keuring.
Probleem is niet de Bilstein veren, probleem is het ontbreken van het GOCA attest als die uit Nederland komt.
Je kan proberen een GOCA attest aan te vragen bij de importeur van Bilstein.

Bij Eibach is dit geen probleem om dat aan te vragen. Bilstein geen enkel idee. Attest zat er gewoon bij als ik het kocht :)

Spacers mogen inderdaad niet en een rammelende uitlaat tsja...niemand heeft daar zin in :D

Ps. dempers geeft de keuring geen kloot om. Al waren het roze met witte bollen. Als ze maar werken. Het gaat hem vooral om de (verlagings)veren als die niet standaard zijn

[ Voor 18% gewijzigd door SadisticPanda op 14-05-2017 23:12 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de zaak een 3.5inch uitlaat t.w.v 1000 euro liggen. Die hoeft er alleen onder worden gezet en dan is het klaar. Ik zag in ieder geval geen noodzaak om de uitlaat NU te gaan vervangen wetende dat ik op de zaak het e.a had staan.

De originele schokbrekers heb ik ook nog steeds liggen gewoon, moeten er ook onder voor de keuring en klaar.

Om het spacer probleem op te lossen zou die tijdelijk even andere velgen puur voor de keuring moeten hebben. Erna spacers installeren en geen kip ziet het meer. In ieder geval weet ik dat dit soort dingen een smet op de verkoop zullen zijn en ook in de prijs. Jammer, hij had er oprecht interesse in, heb 'm een zeer uitgebreide email met ook eerlijke info over de auto gestuurd, we zouden vrijdag meeten maar dat werd te laat allemaal.

Ik heb ook echt even zin om verschillende quote's van users hier even naar boven te rakelen op het begin dat ik de RS4 gekocht had, even in de neus te smeren dat men allemaal hun mening klaar heeft staan maar de auto dienst doende zichzelf bewezen heeft met 2.5 jaar bezit + 90k te hebben gereden ermee. Km-stand zegt helemaal niets.

Ja ik was wat geld kwijt maar dat ben je met elke luxury car ook gewoon. Ik heb er plezier aan beleefd. Daar gaat het om. ;)

Amerikanen zijn er gek op. In USA hebben ze alleen de sedan uitvoering geleverd, nooit de avant.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Keuring is elk jaar. Spacers/velgen veranderen is nu niet veel werk.
Maar om elk jaar de dempers te vervangen. Bah.

Ik versta de koper wel hoor. Sommige willen wagen gewon direct in orde. Niet eerst dit/dat nog te doen.
Jammer voor jou, het is een prachtwagen.

Laat anderen maar wat zeggen wat ze willen. Het is jouw wagen, al was het een polotje met 60pk. Als jij er tevreden mee bent, wat maakt het uit. Is gewoon afgunst. Ik vind het een fantastische kar.

Ik kreeg ook al commentaar omdat ik nog geld stak in bora diesel van 14 jaar oud met kilometer stand van meer dan 350k en opgevoerd naar 230pk.
Als je beetje tijd, moeite en geld in een wagen steekt, kan je er heel lang genieten ( je moet ook natuurlijk beetje geluk hebben, voor zelfde geld zit je met maandag morgen model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was andersom, ik voorzag issues voor de koper waarvan ik al zoiets had, de drempel wordt langzamerhand te hoog. Het gaat hoe dan ook ten koste van de prijs als je alle moeite ervoor moet doen om dat ding road legal in belgie te kunnen krijgen. Ik had het 'm gegund. Hij had ook geen bezwaar tegen de KM-stand want het ding rijdt gewoon nog steeds en tikt bijna de 370k inmiddels aan. Gekocht op 282k.

Ik wil graag iets speciaals rijden. Je krijgt vaak genoeg turende ogen op de snelweg, bij het stoplicht, en men ziet ook gelijk hey dat is geen gewoon gewone audi, de remmen steken onder de wielen uit, het is direct een blikvanger voor mensen. Ook politie. Maar gelukkig worden ze minder vaak gestolen als vroeger.

Het voordeel van mij was was dat ik redelijk betaalbaar dit onder kon brengen bij een garage, en er echt uitvoerig aan gewerkt werd. Geen garage waarvan ik zeg, hey er komt een klein rammeltje onder het sturen weg, kijk er even na, waaruit dan meerdere dingen boven komen drijven en direct worden opgelost ipv een homokineet alleen.

En daar gaat het om bij het rijden van een Audi RS in het algemeen. Je onderhoudsschema moet gebaseerd zijn op preventief en niet noodzakelijk alleen. Dat kost meer, maar dat houdt de auto ook in goede conditie, en geloof me maar, er rijdt niets lekkerder dan een Audi RS zoals het moet zijn. :)

Ik moet met een RS6 wel gaan letten op mijn rijgedrag, want het brandstofverbruik gaat met een V8 gewoon 1.5x omhoog. Nu doe ik ~ 450 a 550KM op een 61 liter brandstoftank als ik rustig rij. Ik mag blij zijn als ik straks hetzelfde mag doen op een 81l tank. 20 liter meer voor dezelfde radius :'(

De remmen en sensoren zijn ook een vreselijk dure grap. Het euvel met de automaatbakken is de manier waarop ze zijn geprogrammeerd. Het schijnt dat deze zo oppakken dat slijtage op langere termijn gewoon een feit is en dat revisie hierdoor iedere keer nodig is. Als je deze laat versterken (waaronder ook koppelomvormer) en ook op de juiste manier laat programmeren, ze heel lang mee kunnen gaan. En dat is dan ook gedaan.

Het zit er allemaal vers onder, en met begin van de maand gaat ie naar een tuner, om de finale remap erop te zetten. Erna is de finale inspectie onder de brug door mijn vaste garage, en dan de overdracht mits alles gewoon goed is. :)

Even contact opgenomen met een bedrijf in DE welk blijkbaar software mapping doet voor de automatische bakken onder de RS6 C5. Hier hebben ze blijkbaar een remap uitgevoerd waar de bak in D stand erg rustig aandoet en vroegtijdig opschakelt, en in S stand idioot aggresief schakeld, hopelijk met behoud van bak. Als ze dat doen inderdaad dan ga ik daar eens een keer naartoe.

Oh ja, hier staat een leuke pdf met daarin alle technische info van een RS6 C5. Qua techniek en functionaliteit loopt dit veel meer voorop in verhouding met een RS4 B5. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2017 02:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:16:

Ik heb ook echt even zin om verschillende quote's van users hier even naar boven te rakelen op het begin dat ik de RS4 gekocht had, even in de neus te smeren dat men allemaal hun mening klaar heeft staan maar de auto dienst doende zichzelf bewezen heeft met 2.5 jaar bezit + 90k te hebben gereden ermee. Km-stand zegt helemaal niets.
Doe het aub wel even.
Vind het altijd zo vermoeiend dat mensen iets menen te moeten doen zeggen, en dat wel uiten, maar vervolgens toch maar niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik lees net dat Jism binnenkort een nieuwe bak mag / moet gaan halen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
NeutraleTeun schreef op maandag 15 mei 2017 @ 06:36:
[...]

Doe het aub wel even.
Vind het altijd zo vermoeiend dat mensen iets menen te moeten doen zeggen, en dat wel uiten, maar vervolgens toch maar niks zeggen.
Sowieso allemaal leuk en aardig, maar je kan praktisch elke auto 'rijdend houden', ligt er maar net aan hoeveel geld je daar voor over hebt.

En tja waar trek je die lijn? Tuurlijk rij je met een rs4 niet goedkoop maar als je de aanschaf waarde in 3-4 jaar nog eens kwijt bent aan wat de auto je vanaf het begin gekost heeft, dan noem ik dat niet bepaald een erg betrouwbare auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

Scrtz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:12:
[...]

En tja waar trek je die lijn? Tuurlijk rij je met een rs4 niet goedkoop maar als je de aanschaf waarde in 3-4 jaar nog eens kwijt bent aan wat de auto je vanaf het begin gekost heeft, dan noem ik dat niet bepaald een erg betrouwbare auto.
http://www.autoblog.nl/ni...ud-gehad-98583#post-98583

zoiets dus. Bijna 50k in onderhoud :P

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:55

royhoi

-

Nice @Verwijderd ! Ben benieuwd. Heb nog steeds goede (en ook slechte :*) ) herinneringen aan die van mij! :9~

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/eoi42wvjuydaa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qhfachy5lmff3.jpg

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:54:
Ik lees net dat Jism binnenkort een nieuwe bak mag / moet gaan halen ;)
Wat ? :P
royhoi schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:02:
Nice @Verwijderd ! Ben benieuwd. Heb nog steeds goede (en ook slechte :*) ) herinneringen aan die van mij! :9~

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik had echt ff met je moeten babbelen toen je 'm te koop had staan.

Maar'm, de motor ligt erin, bak moet nog gedaan worden, alles draait.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nNvKIsZmhWg&feature=youtu.be]

Tering wat een geluid O+ :9

De RS4 vandaag een laatste servicebeurt gegeven. We hebben het er nog breeduit over gehad, de auto draagt toch een bepaalde memory met ons beide mee (garage en ik), het is zonde om het ding weg te doen, liever stal je 'm gewoon ergens, laat je 'm een jaar of 5 staan en trek je 'm er weer uit, gezond en wel. Pas dan kan je spreken over een goede waarde.

Die dingen gaan tegenwoordig voor 19.000 en hoger in Duitsland weg. Toen ik de mijnes kocht was de gemiddelde prijs van een RS4 ~ 9000.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lwiquUSxUHPb0EvpqW6BvbYV/full.jpg

Turbo's reworked. Gewoon nieuw en grotere compressorwieltjes erop. Het lijkt heel erg op de turbo's die ze ook voor de RS4 doen met het verschil dat deze tot 630PK te pushen zijn vs de max 500PK op een RS4 stock.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/425lqiHVWblvETAfRwv06GCS/full.jpg

De motor nog een paar weken terug. Alles is aangepakt, keerringen, pakkingen, sensoren, alle plastic / rubber eruit en vervangen met siliconen / aluminium, zo stevig mogelijk en minimale kans op uitval. Wou dat ik dat een keer gedaan had met mijn auto. :P

Totaal geen idee met wat voor een vermogen men verwacht met remap, maar het moet zo goed als in de 600 ~ 650PK range liggen. De bak wordt ook geremapped. Er was sprake om dit bij MTM in de UK te laten doen, veerpontje en dan rijden richting tuningsbedrijf, maar als er ooits iets mis mee is, dan is het afslepen van je auto naar de UK een lastig parket, dus wordt het hier in NL ondergebracht.

Wat betreft m'n eigen auto, deze wordt gerestaureerd, de punten aangepakt die ik de laatste jaren eigenlijk heb laten liggen, en waarschijnlijk als prive auto gebruikt, mischien in de racerij, kooi erin, een km-stand van 370k verkoop je niet zo makkelijk meer. Zei al je pakt meer als je de auto in delen verkoopt (20k), maar het risico is dat het zo 1.5 tot 2 jaar nog delen in je schuur liggen kan voordat je het kwijt bent.

Her en der lees ik ook dat op een volle tank met een RS6 je blij mag zijn de 400 ~ 420 te halen (81L). Dat haalde ik nu al (450 ~ 550 op 61L). :P Tijd ook voor een tweede auto.

Oh ja, de velgen die nu onder de RS zitten gaan mee. Tevens heb ik er deze via via bijgescoord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L0GpGdxr8zK0NxtCT1kraeIX/full.jpg

RS6 MTM. Zowel winter als zomerset straks liggen.
[...]

Sowieso allemaal leuk en aardig, maar je kan praktisch elke auto 'rijdend houden', ligt er maar net aan hoeveel geld je daar voor over hebt.

De enige keer wanneer je een RS4 goedkoop rijdt is wanneer je deze nieuw aanschaft bij de dealer, en alles binnen de garantieterm valt. Alles daarbuiten kost gewoon serieus geld. Al rij je 'm 5000km per jaar, dan nog ben je aanzienlijk veel meer kwijt in verhouding met een 1.0 polo ofzo. De onderdelen, de werkzaamheden vallen gewoon duurder en ruimer uit dan een kleine auto.

Auto is slechtste afschrijving ooit. Zeker als je nieuw koopt. Maar als je iets hebt dat je leuk vindt moet je het gewoon doen. d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2017 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:01
[...]

Volgensmij moet je bij de laatste generatie Audi's er ook niet vanuit gaan dat het een betrouwbare auto is en als je er meer dan 200.000km op wil zetten kom je al snel uit op dure reparaties die de auto niet meer waard zijn.

Dan kun je beter doen wat jism doet. De mooiste en snelste uitvoeringen rijden, een hoop plezier hebben, een hoop geld stuk slaan en daarna voor een redelijk bedrag verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedere RS uitvoering heeft gewoon een basis motor afkomstig uit de instap of S-variant. Het verschil is is dat deze designtechnisch het 'nieuwe' vermogen ook gewoon aankan en vaak met overhead wordt ontwikkeld om zo langdurig ook mee te kunnen gaan.

Bekijk de specsheet van de RS4 maar eens, en wat ze zoal versterkt hebben in het blok. Dat is gewoon goed voor 600PK zonder dat je ook maar één aanpassing hoeft te verrichten aan het onderblok als je tunen gaat. En die dingen kwamen fabrieksaf met een 380PK. De nieuwe uitvoeringen moeten aan steeds strengere emissie eisen voldoen en komen de motoren met steeds meer sensoren en randapparatuur om die emissie in toom te houden ook.

De meer een motor beschikt over foefjes en electronica, des te groter de kans is op storing en / of uitval. Zeker als je een auto met hoge km-stand koopt of zelf krijgt. Niet voor niets lees je overal dat de oudere type motoren het veel beter deden als de nieuwere types van vandaag.

Nou ja, het probleem met het kopen van een nieuwe of gebruikte RS zo dicht mogelijk tegen 2017 aan, kost gewoon flink wat geld. Hoest jij op het moment 40 tot 60k voor zo'n auto op? Het is een grote afschrijving en zeker als je 'm enkele jaren in bezit hebt. De afschrijving op een ouder model welk wat werk nodig heeft is veel minder als koop van een nieuwe, en deze later weer doorverkopen.

Je moet ook een beetje geluk hebben met welke auto je koopt, en in hoeverre deze mee zal gaan en storingsvrij zal gaan rijden. Iedere auto met serieus vermogen kost gewoon een hoop geld. De onderdelen zijn prijzig, het verbruik vaak ook, want een snelle auto hebben is deze ook weer gebruiken.

Weinig rijden kan, te weinig km's maken of te korte afstanden is ook weer niet goed. Ik vindt het knap dat ik zo'n afstand heb weten te leggen met die auto (soms dagen gehad meer dan 900km te hebben gereden :X ) en dat ding nooit serieuze blowouts heeft gehad. Audi is in dat opzicht gewoon betrouwbaar. Je krijgt wel enigzins waar voor je centen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
Ik kwam er vandaag achter dat beide mijn achterveren van mijn Audi A3 8P Sportsback met S-Line onderstel (E4J) gebroken zijn.

Nu zie ik op de diverse auto-onderdelensites de volgende opties:

*Normaal onderstel (Rond de 330mm)
*Sportonderdel (Rond de 315mm)

Ik kan nergens specifiek achterveren voor een S-Line onderstel vinden, heeft iemand tips voor me? Het gaat om een 2.0TFSI als dit relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Danielson schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:30:
Ik kwam er vandaag achter dat beide mijn achterveren van mijn Audi A3 8P Sportsback met S-Line onderstel (E4J) gebroken zijn.

Nu zie ik op de diverse auto-onderdelensites de volgende opties:

*Normaal onderstel (Rond de 330mm)
*Sportonderdel (Rond de 315mm)

Ik kan nergens specifiek achterveren voor een S-Line onderstel vinden, heeft iemand tips voor me? Het gaat om een 2.0TFSI als dit relevant is.
Dit zijn de verschillen

Standaard / SE veren zijn de standaard (duuuuuuh +-330)
Sport is 15mm lager
S-Line is 10mm lager dan Sport
S3 is ongeveer 10mm lager dan S-Line

Onderdeel nummer (originele) = 8P0 511 115 BJ :*) (3grijs, 1 oranje)
vooraan = 8P0 411 105 E (voor geval dat....)

[ Voor 7% gewijzigd door SadisticPanda op 16-05-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
azz_kikr schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:12:
[...]

Dit zijn de verschillen

Standaard / SE veren zijn de standaard (duuuuuuh +-330)
Sport is 15mm lager
S-Line is 10mm lager dan Sport
S3 is ongeveer 10mm lager dan S-Line

Onderdeel nummer (originele) = 8P0 511 115 BJ :*) (3grijs, 1 oranje)
vooraan = 8P0 411 105 E (voor geval dat....)
Super man! :) Dat grijs en oranje is hardheid van de veer? Ik ben druk aan het zoeken, maar ik kan nog nergens vinden waar ik ze kan bestellen?

Het hoeven van mijn geen originele te zijn, daar is de prijs volgens mij ook naar, welke van deze zou ik dan b.v. moeten hebben? https://www.auto-onderdel...ck-8pa/18082/10213/vering

[ Voor 14% gewijzigd door Danielson op 17-05-2017 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Danielson schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:56:
[...]

Super man! :) Dat grijs en oranje is hardheid van de veer? Ik ben druk aan het zoeken, maar ik kan nog nergens vinden waar ik ze kan bestellen?

Het hoeven van mijn geen originele te zijn, daar is de prijs volgens mij ook naar, welke van deze zou ik dan b.v. moeten hebben? https://www.auto-onderdel...ck-8pa/18082/10213/vering
Bij online teile zijn ze in ieder geval 96euro voor originele.
Bij atp zijn ze denk ik 46 euro
https://www.atp-autoteile...an-fahrwerksfeder/v-18359

Anders moet je es contact opnemen met atp. Mijn duits is maar zo zo, maar dat lijken me toch de juiste veren (staat geen maat bij -_- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Buh, bij een servicebeurt kwam dit ineens omhoog:

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18556385_1117911125021506_4515793100837135289_n.jpg?oh=4bb614efd39f616a152828fa447b6ebc&oe=59A4CB3C

Lasser moeten laten komen, omdat het om aluminium gaat.

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18447396_1117911148354837_6817658848492668035_n.jpg?oh=18dad83362799b0e4169af5e9223da2c&oe=59B09B25

Uiteindelijk gefixed en geen 'boost' issues meer:

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18491663_1117911145021504_3040960820087797180_o.jpg?oh=0a3280559ee67d384e854926cc938971&oe=59BA71C8

Uiteindelijk rond zitten vragen, blijkt dus een bekend probleem te zijn met de B5 RS4:

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18581478_1410826238973488_1092630563273303127_n.jpg?oh=05f2ced07032b6ee257b56daf6457070&oe=59A6D4E4

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18527572_1534544673256384_1077551052966063488_n.jpg?oh=41e3b77018b9452233393805cfb8dcea&oe=59ADA018

advies is om dat hele audi gebeuren te vervangen met aftermarket inlaat-buizen. Dan scheuren ze ook nooit meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danielson
azz_kikr schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:15:
[...]

Bij online teile zijn ze in ieder geval 96euro voor originele.
Bij atp zijn ze denk ik 46 euro
https://www.atp-autoteile...an-fahrwerksfeder/v-18359

Anders moet je es contact opnemen met atp. Mijn duits is maar zo zo, maar dat lijken me toch de juiste veren (staat geen maat bij -_- )
Dat was even een uitdaging, maar ik heb ze gevonden bij een garage in de buurt! Ik heb ze er gister onder gezet, dat maakt wel weer even verschil zeg! :)

Ook heb ik afgelopen week mijn inlaattraject van mijn 2.0 TFSI laten reinigen i.v.m. misfires, daar werdt mijn auto wel weer even vrolijk van! En het brandstofverbruik is denk ik wel met 20% gedaald! _/-\o_

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/td0rs5w0l/IMG_2613.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/omvj750mp/IMG_2616.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Danielson schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:46:
[...]

Dat was even een uitdaging, maar ik heb ze gevonden bij een garage in de buurt! Ik heb ze er gister onder gezet, dat maakt wel weer even verschil zeg! :)
Originele? Met zelfde SN?
Mag ik vragen hoeveel je betaald hebt?

Blij dat je in ieder geval depanneert bent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:59
[...]

Ook heb ik afgelopen week mijn inlaattraject van mijn 2.0 TFSI laten reinigen i.v.m. misfires, daar werdt mijn auto wel weer even vrolijk van! En het brandstofverbruik is denk ik wel met 20% gedaald! _/-\o_

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]
Dat ziet er weer een stuk schoner uit!

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
azz_kikr schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:56:
[...]

Originele? Met zelfde SN?
Mag ik vragen hoeveel je betaald hebt?

Blij dat je in ieder geval depanneert bent :D
Ik heb gekozen voor imitatie, deze waren 65 euro ex BTW, origineel waren ze 112 euro ex BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Wat een verschil. Ik heb mijn 1.8 TFSI ook laten reinigen, omdat dit icm tuning bij JD een schappelijke prijs was, maar zo vies was het inlaattraject niet :o Je hebt daarna echt het idee dat je er een nieuwe motor in hebt laten zetten. Stukken sneller en goedkoper dan de manier waarop Jism het doet :P
[...]

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
[...]

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]
Ben je bij Tom geweest? :)

Is een wereld van verschil als je je inlaat laten reinigen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rainesh schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:10:
[...]

@TimmieVelthuis is het trouwens nog gelukt met je navi update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TimmieVelthuis schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:53:
Wat een verschil. Ik heb mijn 1.8 TFSI ook laten reinigen, omdat dit icm tuning bij JD een schappelijke prijs was, maar zo vies was het inlaattraject niet :o Je hebt daarna echt het idee dat je er een nieuwe motor in hebt laten zetten. Stukken sneller en goedkoper dan de manier waarop Jism het doet :P

[...]
Ik heb dan ook gelukkig geen directe injectie maar gewoon injectie vanaf inlaatspruitstuk waardoor het niet eens de kans krijgt aan te koeken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:15
[...]

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]
Kun je nagaan, dit is bij een benzine motor, bij een diesel kan dit nog vele malen erger. Heb foto's gezien van Citroën diesels die het spruitstuk zo dicht hebben zitten dat je je afvraagt hoe zo'n auto nog kan starten. De fix: EGR afdoppen en uitschrijven :)

@Verwijderd Gaaf jongen, ergens toch zonde dat de RS4 weg gaat, maar ik ben er van overtuigd dat we je verhalen over de RS6 hier ook wel gaan zien, is eigenlijk de enige reden waarom ik in dit topic kom. In het Citroën topic is het zo rustig :+

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 19-05-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog niet zeker nog, zitten wat haken en ogen nog aan de te bezichtigen auto. Als het niet door zou gaan blijft de rs4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Kom ook alleen in dit topic voor de Rs4 van @Verwijderd posts die goed laten zien wat het inhoud om een RS rijdend te houden. Vooral door het vele onderhoud en de bijbehorende foto's blijven de posts interessant. Die RS6 maakt het alleen maar leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Rainesh schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:11:
[...]

@TimmieVelthuis is het trouwens nog gelukt met je navi update?
DM gestuurd.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:55:
[...]

Ik heb dan ook gelukkig geen directe injectie maar gewoon injectie vanaf inlaatspruitstuk waardoor het niet eens de kans krijgt aan te koeken :P
Hahaha, inderdaad. Ik lees met veel plezier jouw verhalen. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:05

BoltYes

This is the Way

Ben nu twee dagen in een A4 b5 uit 1995 aan t rijden. Wat een wegligging, wat een tractie, comfort waar je u tegen zegt. Ding heeft zelfs een panodak die elektrisch te openen is, ver z'n tijd vooruit. Daar kunnen die saaie moderne auto's niet tegenop :+ Sleutel werkt bovendien op atoomkracht, batterij gaat absoluut nooit leeg en heeft een magistraat draaimechanisme _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door BoltYes op 22-05-2017 17:22 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
BoltYes schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:20:
Ben nu twee dagen in een A4 b5 uit 1995 aan t rijden. Wat een wegligging, wat een tractie, comfort waar je u tegen zegt. Ding heeft zelfs een panodak die elektrisch te openen is, ver z'n tijd vooruit. Daar kunnen die saaie moderne auto's niet tegenop :+ Sleutel werkt bovendien op atoomkracht, batterij gaat absoluut nooit leeg en heeft een magistraat draaimechanisme _/-\o_
Bovendien licht er een motor in die wel de 200.000 kan halen zonder halverwege aan de hartbewaking te hebben gelegen bij Audi ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Foto bij het verhaal, in de juiste hoek;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YqBMByI.jpg?1

Doet me denken aan m'n oude b5, die toch iets nieuwer was;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OjjcPDE.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door BoltYes op 22-05-2017 20:40 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
BoltYes schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:38:

[afbeelding]
Jism, ben jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Rainesh schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:10:
[...]

Yup! :) Topgozer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:D

de B5"s laten zich ook niet makkelijk fotograferen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nTiwtLp9pv8kziLh3RBHgW5P/thumb.jpg

Ben een weekend in oost Duitsland geweest. 1300km gereden. Tacho sloeg 370000 vandaag. Gesprint met een 911, AMG en nog meer exotische voertuigen. 3 x getanked voor de terugweg. Heerlijk man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
BoltYes schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:38:

[afbeelding]

Doet me denken aan m'n oude b5, die toch iets nieuwer was;
[afbeelding]
Zijn die B5's nog een beetje goedkoop te rijden qua onderhoud of is een B6 verstandiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:07
Over een paar maandjes ga ik "helaas" mijn Audi verlaten. Rij nu nog met heel veel plezier mijn Audi A3 SB 1.4TFSI Proline S, maar het contract loopt bijna ten einde. Aangezien ik vanwege gezinsuitbreiding wat groter wilde gaan rijden kom je automatisch bij de Audi A4 terecht.

Deze wagen kan ik wel kiezen bij mijn werkgever, maar resulteert dan in hoge eigen bijdrage waardoor ik nu genoodzaakt ben Audi te verlaten :( Baal er toch wel een beetje van, maar het is niet anders.

Gelukkig behouden we nog wel de Audi A1 Admired in het wagenpark, deze laten we het contract een jaartje langer van doorlopen.

Voor de mensen die willen weten wat ik heb besteld: Renault Talisman Estate Intense

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Erapaz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Zijn die B5's nog een beetje goedkoop te rijden qua onderhoud of is een B6 verstandiger?
Ja volgens mij wel, heb jaren in m'n b5 gereden zonder noemenswaardige kosten. Alleen de draagarmen geven weleens problemen.

Met de passat daarna kreeg ik alle bekende mankementen aan de elektra, waardeloze auto dus.

Als ik goedkoop een Audi zou moeten rijden, dan zou ik zeker weer een b5 kopen O+

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erapaz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Als je geen 2.7T erin hebt hangen wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:23:
[...]

Als je geen 2.7T erin hebt hangen wel ja.
Ja een S4/RS4 is andere koek natuurlijk en dat er problemen zijn met de 2.7T heb ik gehoord. Neemt niet weg dat jouw type RS4 de allergaafste Audi is na de oerquattro. Bij deze mijn complimenten, erg gaaf dat er mensen zijn die er mee rijden.

Ik dacht meer aan een 2.0 16v of toch de 1.8T. De B6 vind ik nog net iets gaver, maar een mooi exemplaar B5 is heeft ook wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja de basis is allemaal hetzelfde. Echter is bij de S4 en RS4 natuurlijk het e.a verstevigd, vergroot en dergelijk om het werkbaar te krijgen. De RS4 was dan ook een auto die meer dan 280kmph aan zou kunnen. Het probleem met zulke motoren zijn vooral de sensoren en turbo's, rubbers die na 15 jaar een keer de geest geven en natuurlijk draagarmen, wiellagers en dergelijk.

Wel grappig trouwens; de wiellagers nooit meer last van gehad sinds dat Audi deze vervangen had. :Y) Audi doet het gewoon goed zoals het hoort.

Ja de auto raakt zeldzaam. Toen ik de mijnes kocht vond je voor ~ 9000 euro een gebruikte RS4 in Duitsland. Dat bedrag ligt nu op 19 tot 35.000 euro. Nog een paar jaar en die dingen zijn zelfs in slechte staat geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Erapaz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:32:
[...]

Ja een S4/RS4 is andere koek natuurlijk en dat er problemen zijn met de 2.7T heb ik gehoord. Neemt niet weg dat jouw type RS4 de allergaafste Audi is na de oerquattro. Bij deze mijn complimenten, erg gaaf dat er mensen zijn die er mee rijden.

Ik dacht meer aan een 2.0 16v of toch de 1.8T. De B6 vind ik nog net iets gaver, maar een mooi exemplaar B5 is heeft ook wel iets.
Kuch, kuch,

Je vergeet de RS2. Dat is de allergaafste Audi na de uhrquattro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Het huidige model van de RS6 is toch echt wel de gaafste vind ik.

Maw: Smaken verschillen

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tylen schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:36:
Het huidige model van de RS6 is toch echt wel de gaafste vind ik.

Maw: Smaken verschillen
Idd, persoonlijk ook wel een zwak voor de RS7. Die oudere modellen van 2000-2010 doen mij niet zoveel, doe mij dan maar meteen 'echte' oldtimers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist pas waar ik aan begon toen ik 'm eenmaal had. Had nog nooit gehoord van een RS4 uit 2001. :P

Maar als je het rijdt, leer je het waarderen. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
RS2
RS6 C5
Period.

:P

Uiteraard beide (RS2 sowieso) als Kombi. Sedans zijn kut.

[ Voor 57% gewijzigd door max op 23-05-2017 21:49 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De RS6 C5's zijn als je er goed over naleest, financieel een pain in the ass. Er zit weinig glory aan een zuipende V8 Bi-turbo wat qua sprint bijna niet sneller dan een RS4 B5 is. En motorisch zo complex in elkaar dat 1 sensor de volledige motor eruit moet wil je erbij komen.

Helaas moet je die sensoren vervangen want anders loopt bijv. het verbruik idioot hoog op of mis je gewoon flink wat vermogen. Turbo's, bakken, alles gaat stuk in die dingen.

De techniek daarintegen is wel ver vooruit. Interieur is ook erg gaaf en ruimer dan dat van een RS4. Maar dit zijn auto's die je het liefst nooit aanraakt en alleen iedere dag vanuit je raam naar loopt te kwijlen om weer een rondje te mogen doen ermee.

De schakelvorken in de bakken zijn het meest fragiel. Vooral als je 'm chippen laat dan gaat het zaakje gewoon snel stuk. Ik geloof er ook niet echt in dat Audi destijds 'geen handbak' had als je wikipedia mag geloven maar dat ze gewoon lui waren. Alle V8's van die tijd in de A6 kwamen met een automaat.

Je kunt de bak verstevigen inderdaad... maar dat kost gewoon serieus geld. Als je een RS6 in huis haalt, leg dan 10k apart voor onderhoud in een jaar. Dit is het advies dat op vele audi fora's wordt gegeven. Al spendeer je het eerste jaar niet die 10k, dan heb je het vervolgjaar wel.

Ziek ook eigenlijk. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of rij het ding in de lease ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:03:
....Er zit weinig glory aan een zuipende V8 Bi-turbo....
Lalalalalala I can't hear you. :+

Hoezo weinig glory, een zuipende V8 Biturbo is een en al glory. Ok dan kun je ook een Mercedes Actross kopen maar toch. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrtz
Als je zo'n auto in huis haalt dan moet het onderhoud en benzine gewoon kleingeld voor je zijn. Anders ben je per definitie al verkeerd bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom een V8 als er ook een V10 is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Ik ga dan toch echt voor de nieuwe RS3 limo.....wat een ubergeil ding zeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Gister avond even een stukje wezen toeren in mn speeltje :9~ Daar kan geen rs6 tegen op!

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/eodwjemwx1gba.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door royhoi op 23-05-2017 22:55 ]

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen leasemaatschappij helpt je aan een RS6 C5 :P
Scrtz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:27:
Als je zo'n auto in huis haalt dan moet het onderhoud en benzine gewoon kleingeld voor je zijn. Anders ben je per definitie al verkeerd bezig.
De running costs zijn gewoon bizar.
Rainesh schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:52:
uitgebouwde A3 .. :+
royhoi schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:53:
Gister avond even een stukje wezen toeren in mn speeltje :9~ Daar kan geen rs6 tegen op!

[afbeelding]
Wat doet ie ook alweer, 700PK? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:26:
[...]

Wat doet ie ook alweer, 700PK? :P
709 😜 Op 1360kg en Quattro uiteraard!

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zoals ieder RS ;)

Lijnen zien er gewoon geweldig goed uit en ik denk ook dat het ook weer erg goed te tunen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
royhoi schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:35:
[...]

Nice, leuke cijfers ook. Ben je nog wat kwijt aan onderhoud op jaarbasis? 700 PK op een 5 cilinder is volgens mij ook aan de grens ofzo. Blok aangepast?

De RS4 B5 doet bijna 600PK op een stock block. Alles daarboven ( en ze rijden tot wel 1200PK ermee ) heeft aanpassingen nodig. Het laat de headroom ook zien die de Audi engineers in gedachten hadden destijds bij ontwikkeling motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Rainesh schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:52:
Imho beste motorblok van de 21e eeuw. _/-\o_ (2JZ niet meegerekend)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:43:
[...]
De RS4 B5 doet bijna 600PK op een stock block. Alles daarboven ( en ze rijden tot wel 1200PK ermee ) heeft aanpassingen nodig. Het laat de headroom ook zien die de Audi engineers in gedachten hadden destijds bij ontwikkeling motor.
50% meer op stock hardware (zuiger, drijfstangen, krukas, ... ) is niet echt zo speciaal. Dat doet elke TDI/TSI wel.
Dat is vrij basis engineering practice. Mochten ze echt (heel) veel meer doen dan is dat weggegooid geld bij de fabrikant.

[ Voor 53% gewijzigd door AndRo555 op 24-05-2017 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Die S2 hierboven heeft standaard 220 of 230pk dan is 700pk wel ff wat meer dan 50%.

Zie ze in Duitsland vaker met vermogens rond de 400pk, dan hebben ze een andere turbo, uitlaat, en inlaat en uiteraard aangepaste software. Internals zijn dan nog origineel.

De 20vt is een van de degelijkere blokken die Audi gebouwd heeft, het geluid is heerlijk, en zelfs met "maar" 220/230pk voelen ze rap aan, gas erop en die auto blijft maar gaan.
royhoi schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:35:
[...]

Weegt je S2 maar 1360? of heb je het interieur eruit gehaald? :P Zelfs mijn 200 sedan weegt flink meer (1540kg). Mijn broertje heeft een S2 coupe en ik dacht dat die iets van 1330kg weegt, dan is jouw Avant amper zwaarder.

[ Voor 30% gewijzigd door Chaoss op 24-05-2017 00:55 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Jou RS4 is in de basis ook gewoon een A4 Avant met een ander subframe, ophanging, remmerij en dergelijke, hier en daar wat verstevigingen om het extra vermogen te handlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Chaoss schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:47:
Die S2 hierboven heeft standaard 220 of 230pk dan is 700pk wel ff wat meer dan 50%.

Zie ze in Duitsland vaker met vermogens rond de 400pk, dan hebben ze een andere turbo, uitlaat, en inlaat en uiteraard aangepaste software. Internals zijn dan nog origineel.

De 20vt is een van de degelijkere blokken die Audi gebouwd heeft, het geluid is heerlijk, en zelfs met "maar" 220/230pk voelen ze rap aan, gas erop en die auto blijft maar gaan.

[...]

Weegt je S2 maar 1360? of heb je het interieur eruit gehaald? :P Zelfs mijn 200 sedan weegt flink meer (1540kg). Mijn broertje heeft een S2 coupe en ik dacht dat die iets van 1330kg weegt, dan is jouw Avant amper zwaarder.
Aby vs 3b? De aby coupe weegt al meer dan 100kilo meer dan dezelfde 3b coupe (1320 vs 1430 ofso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mijn broertje heeft een 3B, gezien het vermogen zou ik verwachten dat Roy een ABY heeft om dat die gemakkelijk aan te passen zijn met RS2 onderdelen. Maar dan zou het qua gewicht nog onlogischer zijn :+

3B van mijn broertje draaid enkel op andere software, zal dus 250-260pk hebben, dat loopt ook als een malle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

AndRo555 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:23:
[...]

Imho beste motorblok van de 21e eeuw. _/-\o_ (2JZ niet meegerekend)
2JZ is van de 20e eeuw.

En als je op zoek gaat naar het beste blok van de 20e eeuw, dan hoort de 2jz inderdaad wel in de top 5.
Samen met de Redblock van Volvo (onverwoestbaar en wereldrecordhouder van het aantal km's in een auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

AndRo555 had het over stock hardware. Die S2 is natuurlijk niet stock meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Ondanks het een diesel is, is toch wel het 3.0 BiTDI blok mijn favoriet, wat een koppel :9~ Dat blok in een leuke A7, dat moet mijn droomwagen zijn <3

Hoewel het 5 cilinder blok uit de RS3 ook wel geweldig is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Oh, RS2 bijna vergeten, inderdaad ook heel gaaf. RS6 vind ik dan weer helemaal niks. Want geen handbak en veel te zwaar. Voegt qua sportiviteit niks toe t.o.v. de RS4.
Wil je gewoon een dikke luxe bak, kies dan de oerS8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tis maar net wat je sportief noemt, als je uitgaat van een circuitbak dan is geen enkele RS optimaal. Dan is de A3 LMS de betere keus voor op het circuit maar daar mag je dan weer niet de straat mee op :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:43:
[...]

Nice, leuke cijfers ook. Ben je nog wat kwijt aan onderhoud op jaarbasis? 700 PK op een 5 cilinder is volgens mij ook aan de grens ofzo. Blok aangepast?
De auto is super betrouwbaar en ik doe in principe een keer per jaar echt onderhoud. Heb tot nu toe 2 versnellingsbakken laten ploffen maar dat was echt mijn eigen schuld en niet nodig en 2 aandrijfassen krom gehad. Heb de auto destijds goed gebouwd en alleen kwaliteits-spul gebruikt. Blok is aangepast ja.Aan deze auto is bijna niks meer standaard. 700pk en bijna 800nm en 8000tpm kan niet betrouwbaar op een standaard blok.

Heb hier wel wat filmpjes

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bbfhhs4leddxc.jpg

[...]

S2 avant is altijd ABY De auto is helemaal kaal enkel de zichtbare interieur delen zitten er in dus je ziet het bijna niet. Ben ongeveer 150/200kg kwijt.

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:26:
[...]

Geen leasemaatschappij helpt je aan een RS6 C5 :P
Zo'n oude niet nee, een nieuwe uiteraard wel.
Zat van de week bij een VAG leasetoko, die hebben er 2 in de boeken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
royhoi schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:07:
[...]

De auto is super betrouwbaar en ik doe in principe een keer per jaar echt onderhoud. Heb tot nu toe 2 versnellingsbakken laten ploffen maar dat was echt mijn eigen schuld en niet nodig en 2 aandrijfassen krom gehad. Heb de auto destijds goed gebouwd en alleen kwaliteits-spul gebruikt. Blok is aangepast ja.Aan deze auto is bijna niks meer standaard. 700pk en bijna 800nm en 8000tpm kan niet betrouwbaar op een standaard blok.

Heb hier wel wat filmpjes

[video]

[video]

[video]

[afbeelding]

[...]

S2 avant is altijd ABY De auto is helemaal kaal enkel de zichtbare interieur delen zitten er in dus je ziet het bijna niet. Ben ongeveer 150/200kg kwijt.
Nice man, vooral die short shifter, dat wil wel ;) Als ik de snelheid zo zie dan trek ik dat momenteel niet tegen je. Maar ik ben kanalen al bezig om de RS4 een motorrevisie te gaan laten doen, hybride turbo's, verstevigd onderblok en dat soort zaken, richting de 650PK ermee met oog op betrouwbaarheid. De koets nog een keer laten overspuiten ... kost wat maar dan heb je ook wat.

De RS4 is over een enkele jaren bakken met geld waard. Zeker met nieuwe motor + vers gespoten koets en alle kleine eveultjes aangepakt. Met € 15000 wel zo'n beetje klaar.

Heb je overigens geen last van een klappende aandrijflijn met dat quattro? Ik weet dat het bij mij alle kanten op knallen wil als ik zulke launches zou doen. Ik doe het daarom maar liever niet. Recent de bakrubbers en motorsteunen vervangen, maar ik denk dat het ook achter ligt. Wat heb jij eraan gedaan? Gewoon powerflex of puks eronder? :D

Rijdt wel oldskool dat als ik het zo zie en hoor. Nice man! :)
Shanquish schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:27:
[...]

Zo'n oude niet nee, een nieuwe uiteraard wel.
Zat van de week bij een VAG leasetoko, die hebben er 2 in de boeken staan.
Eerste hit varieert van 2100 tot 2600 per maand. Ik ga geen auto financieren van minimaal 25k op jaarbasis. :P En dan zit je nog met zakelijk / prive km's ... waar je er maar 500 van mag ieder jaar. Rij ik in een kleine 2 weken tijd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:48:
[...]

Nice man, vooral die short shifter, dat wil wel ;) Als ik de snelheid zo zie dan trek ik dat momenteel niet tegen je. Maar ik ben kanalen al bezig om de RS4 een motorrevisie te gaan laten doen, hybride turbo's, verstevigd onderblok en dat soort zaken, richting de 650PK ermee met oog op betrouwbaarheid. De koets nog een keer laten overspuiten ... kost wat maar dan heb je ook wat.

De RS4 is over een enkele jaren bakken met geld waard. Zeker met nieuwe motor + vers gespoten koets en alle kleine eveultjes aangepakt. Met € 15000 wel zo'n beetje klaar.

Heb je overigens geen last van een klappende aandrijflijn met dat quattro? Ik weet dat het bij mij alle kanten op knallen wil als ik zulke launches zou doen. Ik doe het daarom maar liever niet. Recent de bakrubbers en motorsteunen vervangen, maar ik denk dat het ook achter ligt. Wat heb jij eraan gedaan? Gewoon powerflex of puks eronder? :D

Rijdt wel oldskool dat als ik het zo zie en hoor. Nice man! :)
Thanks!

Mijn aandrijflijn is super strak bij launchen. Heb helemaal geen rubbers meer in de auto alles is vervangen voor powerflex en puks onderstel en motor.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bvvijdnlxl9st.jpg

K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi clean ook man! :)

Altijd leuk zulke projecten. Mijn grootste probleem is dat ik dat soort zaken altijd moet laten uitbesteden. Ik dacht er ooit aan een garagebox te gaan huren incl brug maar ik laat zulke dingen gewoon maar over aan de pro's :P

Bedoel ben weer goed in andere dingen. Iedereen moet gewoon bij de leest blijven. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:56
Weet iemand nog een goed bedrijf voor een TFSI motor revisie?
Onze A3 SB 2.0 TFSI Quattro is een beetje overleden, ketting versprongen en de kleppen zijn hoogstwaarschijnlijk krom nu. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Mixpower op 28-05-2017 19:11 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Mixpower schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:10:
Onze A3 SB 2.0 TFSI Quattro is een beetje overleden, ketting versprongen en de kleppen zijn hoogstwaarschijnlijk krom nu. :/
Hartog in Alkmaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mixpower schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:10:
http://www.autopartsveghel.nl/

Met geluk hebben ze in de showroom, een kant en klare 2.0 TFSI motor staan, voor een schappelijkere prijs dan revisie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:56
Thanks beiden, zal morgen eens een rondje bellen. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Voor deze man steek ik mijn handen in het vuur: https://www.platautotechniek.nl/

Eenmanszaak, maar mheeft meer kennis van zaken dan de meeste dealers :) maar het zal wel niet echt je regio zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:54:
[...]

http://www.autopartsveghel.nl/

Met geluk hebben ze in de showroom, een kant en klare 2.0 TFSI motor staan, voor een schappelijkere prijs dan revisie. :)
Of ze trekken je oude blok nog open en kunnen hem reviseren, dat boden ze mij toen ook aan (ook 2.0T FSI).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Zijn inmiddels weer een maand verder en heel rustig aan heb ik wat kleine mods aan de auto verricht. Naast het uitstapje naar de b5 natuurlijk :+

Het poetsen van de A6 was echt nodig en heb de lak naar een hoger niveau kunnen tillen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y998tX9.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ENlfySr.jpg?2

Verder heb ik de pedalen uitgewisseld met de S6 edelstaal variant. Montage komt precies overeen met de beschrijving van Peeet; DIY Voetsteun en pedalen

Voor en na;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rv5GJHd.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5JjzJab.jpg

Vandaag kwam de postbode met een pakketje van Audiwereld; S6 'mistlamp' roosters en meteen gemonteerd

Zo was het;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DPxYBz5.jpg
Naar
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jeQcAP5.jpg

Het verschil mag er zeker wezen. Had in m'n hoofd om ook een S6 grill te plaatsen, maar vind de pianolak grill op de zwarte auto eigenlijk wel mooi zat, daar de S6 grill vrij grijs is.

Uitermate tevreden met de looks van de voorzijde. Wel heb ik het blinderen van de ruiten nog op het programma staan en moet ik nog een setje dakdragers op de kop tikken. De 4F dragers die ik heb liggen passen niet helemaal lekker, dus zullen in de verkoop gaan.

Iets lagere prioriteit hebben de sierlijsten. Ik hou marktplaats/ebay rustig in de gaten voor een nette set beaufort of klavierlack lijsten.

Het blijft een plaatje O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1Vngk0z.jpg

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Supermooi hoor, die S6 mistlamp roosters met chroom geven een mooi extra accent samen met je chrome grill omlijsting.

heb je gewoon OEM pedalen ergens op de kop getikt of uit China oid? Zijn trouwens gewoon dezelfde pedalen als in alle VW/Audi zitten zover ik weet, geen verschil met de S6 variant?

[ Voor 44% gewijzigd door Scrtz op 31-05-2017 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Goede gedaan Andre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
Scrtz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:59:
Supermooi hoor, die S6 mistlamp roosters met chroom geven een mooi extra accent samen met je chrome grill omlijsting.

heb je gewoon OEM pedalen ergens op de kop getikt of uit China oid? Zijn trouwens gewoon dezelfde pedalen als in alle VW/Audi zitten zover ik weet, geen verschil met de S6 variant?
Ja tot op zekere hoogte zijn die pedalen hetzelfde. Wel qua design maar niet qua installatie. Bij bijvoorbeeld de A1 (2017) moet je gaten boren in je vloer voor de voetsteun links. Bij de meeste is het gewoon het bekende klik mechanisme.

Die mistlampen zijn echt vet! @BoltYes

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
bardi-1 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:30:
[...]

Ja tot op zekere hoogte zijn die pedalen hetzelfde. Wel qua design maar niet qua installatie. Bij bijvoorbeeld de A1 (2017) moet je gaten boren in je vloer voor de voetsteun links. Bij de meeste is het gewoon het bekende klik mechanisme.

Die mistlampen zijn echt vet! @BoltYes
Ja bedoelde ook vooral qua looks, installatie is idd wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Scrtz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:33:
[...]

Ja bedoelde ook vooral qua looks, installatie is idd wel anders.
Ah, ja qua looks is het gewoon allemaal hetzelfde volgens mij.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@BoltYes

Ziet er lekker dik uit! Navi update al gedaan?

Beaufort!! Een van de mooiste lijsten die ze hebben voor de 4G.

[ Voor 16% gewijzigd door Rainesh op 31-05-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
bardi-1 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:47:
[...]

Ah, ja qua looks is het gewoon allemaal hetzelfde volgens mij.
Vind het wel al 10x beter uitzien dan die vorige generatie sportpedalen. Twijfel er al langer over om ze te nemen maar ik weet niet of ik het wel zo geweldig uit vind zien

bedoel dan deze:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1XuBqIFXXXXcXXFXXq6xXFXXXH/Auto-gas-gaspedaal-voetsteun-en-rempedaal-voor-VW-Golf-6-GTI-MK6-Jetta-MK5-Scirocco-Tiguan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Scrtz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:55:
[...]

Vind het wel al 10x beter uitzien dan die vorige generatie sportpedalen. Twijfel er al langer over om ze te nemen maar ik weet niet of ik het wel zo geweldig uit vind zien

bedoel dan deze:
[afbeelding]
Die mening deel ik met je.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Scrtz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:59:

OEM weet ik niet, maar staan op marktplaats voor diverse modellen. Installatie van vooral de voetrust heeft wat instructie nodig omdat je deze er niet zomaar uit krijgt.
Rainesh schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:49:
@BoltYes

Ziet er lekker dik uit! Navi update al gedaan?

Beaufort!! Een van de mooiste lijsten die ze hebben voor de 4G.
De Beaufort lijsten zijn inderdaad erg gewild, prijzig ook, je bent toch minimaal €1000 kwijt voor de sier 8)7

Navi update nog niet gedaan, is er dan veel verschil naast dat er nieuwe routes opstaan? Anders wacht ik wel op een aanbieding van de Audi dealer...

[ Voor 36% gewijzigd door BoltYes op 31-05-2017 10:25 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BoltYes schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:23:
[...]

OEM weet ik niet, maar staan op marktplaats voor diverse modellen. Installatie van vooral de voetrust heeft wat instructie nodig omdat je deze er niet zomaar uit krijgt.

[...]

De Beaufort lijsten zijn inderdaad erg gewild, prijzig ook, je bent toch minimaal €1000 kwijt voor de sier 8)7

Navi update nog niet gedaan, is er dan veel verschil naast dat er nieuwe routes opstaan? Anders wacht ik wel op een aanbieding van de Audi dealer...
Ligt eraan welke versie je nu erop hebt staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Laatst online: 16-09 23:07
Wat is het verschil tussen wintervelgen en zomervelgen bij Audi? De 18 inch 'Velum' is bijv. een zomerset. Staat niet in de normale configurator, maar kan wel als accesoire worden gekozen.

Coating tegen alle zout op de wegen is niet zo effectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Silversin schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:32:
Wat is het verschil tussen wintervelgen en zomervelgen bij Audi? De 18 inch 'Velum' is bijv. een zomerset. Staat niet in de normale configurator, maar kan wel als accesoire worden gekozen.

Coating tegen alle zout op de wegen is niet zo effectief?
Geen verschil tussen de velgen dacht ik. Er zitten alleen direct winterbanden onder :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Laatst online: 16-09 23:07
Rainesh schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:43:
[...]

Geen verschil tussen de velgen dacht ik. Er zitten alleen direct winterbanden onder :p
Nice. De 19 inch Wing design velgen tikken aardig aan in de lease. Dan maar de 18 inch Velum. Denk dat het wel mooi combineert met Arablauw :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Silversin schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:58:
[...]

Nice. De 19 inch Wing design velgen tikken aardig aan in de lease. Dan maar de 18 inch Velum. Denk dat het wel mooi combineert met Arablauw :P
De Wing velgen staan hoog op mijn lijstje als 19inch zomerset. De huidige 18inch s-line laat ik dan in antraciet spuiten en dan winterbanden omheen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59

TMV

Zo, na een welverdiende (al zeg ik het zelf) vakantie de auto (A3 SB 2.0 TDI 2015) weer opgehaald van de garage. De volgende zaken laten doen:

- Chromen sierlijsten rondom de zijruiten laten vervangen, deze waren aangetast door verkeerde chemicaliën in de ruitensproeiervloeistof of wasstraat (veroorzaakt door vorige eigenaar)
- Lak laten bijwerken en laten polijsten
- Binnenkant laten schoonmaken
- PDC achter weergave ingeschakeld in MMI
- Rechter spiegelglas dippen bij achteruit
- Convenience indicator naar 4x knipperen
- Teller staging aangezet

Helaas heeft hij weer een dagje onder een boom moeten staan en moet ik eigenlijk alweer wassen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TMV schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:10:
Zo, na een welverdiende (al zeg ik het zelf) vakantie de auto (A3 SB 2.0 TDI 2015) weer opgehaald van de garage. De volgende zaken laten doen:

- Chromen sierlijsten rondom de zijruiten laten vervangen, deze waren aangetast door verkeerde chemicaliën in de ruitensproeiervloeistof of wasstraat (veroorzaakt door vorige eigenaar)
- Lak laten bijwerken en laten polijsten
- Binnenkant laten schoonmaken
- PDC achter weergave ingeschakeld in MMI
- Rechter spiegelglas dippen bij achteruit
- Convenience indicator naar 4x knipperen
- Teller staging aangezet

Helaas heeft hij weer een dagje onder een boom moeten staan en moet ik eigenlijk alweer wassen :'(
Foto's :)

Heb je alleen dat aan laten zetten? Geen DRL achteren bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59

TMV

Rainesh schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:29:
[...]

Foto's :)

Heb je alleen dat aan laten zetten? Geen DRL achteren bijv?
Foto's zal ik binnenkort even maken als ik hem weer heb gewassen, die &^%#&#*^%&(^ rommel uit de bomen :X

Heb verder niks laten aanzetten, dit vond ik de meest nuttige zaken...

Het vervangen van de chromen lijsten is wel een goeie zet geweest trouwens, zo jammer als je dan iets dichterbij komt en je ziet die lelijke witte vlekken onder het toplaagje van de lijsten zitten :/ (helaas geen garantie natuurlijk)

edit: Weet er toevallig iemand welke SD kaarten (SDHC/SDXC/capaciteit) worden ondersteund in het MMI Basic systeem van een Audi A3 8V? Kan het nergens vinden in de handleiding.. Ik wil er een grotere in hebben voor wat meer muziek maar het is natuurlijk jammer als je een kaart van 128GB koopt en hij slikt maar 32GB :X

[ Voor 20% gewijzigd door TMV op 02-06-2017 10:12 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.