@Verwijderd
Jaa de gedachten die jij hebt, die heb ik ook een lange tijd gehad. Ook had ik nog een tijdje de gedachten: ja ik kan wel een nieuwer model kopen met minder kilometers, maar dan weet je ook niet wat eraan gaat komen. Zo heb ik ondertussen ook alle remklauwen, alle draagarmen (links en rechtsvoor), aandrijfas set en noem alle belachelijke dingen maar op laten vervangen.
Punt is, het model wat wij hebben kent gewoon teveel problemen

Het is een uitzondering indien je de problemen niet krijgt. Nu krijg jij de armen, ik heb die circa 1 jaar geleden in 1x allemaal laten vervangen, zelfde klachten als jij hebt (zodra je dit hoort ben je eigenlijk al te laat, als de draagarm kapot kletst op de snelweg heb je een probleem. Zoiets moet vrijwel direct vervangen worden).
Een A3 2.0TDI (4 cilinder?) is niet te vergelijken met een A3 3.2 Quattro V6 benzine (de 3.2 heeft ook gewoon minimaal 250PK zonder tuning..).
Er is niks mis mee, je hoeft jezelf ook niet te verdedigen tegenover mij (ieder zijn ding!), ik vroeg me alleen af of het niet zonde is allemaal voor zo'n oude bak (want je krijgt er geen cent voor terug die je erin stopt). Daarnaast vroeg ik me af of het je 2e auto is (aangezien het een hobby ding lijkt te zijn).
De A3 Quattro is inderdaad in top staat (oké, even in het blok kijken is moeilijk).
Dit type kent maar 2 minpunten: scheuren in de cilinder wand en een slechte ketting. Geen haarscheurtje aanwezig, ketting nog geen 10k km geleden vervangen. Oftewel, het lijkt er sterk op dat dit het juiste model is uit deze reeks (ook een gelukje natuurlijk). Voor de rest jaarlijks onderhouden bij de Audi dealer waar de wagen gekocht is, volledige onderhoud aanwezig.. Maar dit zie je aan alles, zowel van binnen als van buiten lijkt de auto wel net nieuw, fresh vanaf de dealer.. Dit terwijl de wagen bijna 13 jaar oud is... Ook zouden de verkopers (1e eigenaar) geen 20-jarige kid zijn wat de auto wel even afgetrapt hebben, ook weer een mooi en groot voordeel. De eigenaar heeft geen cent bespaard op onderhoud, altijd een zeer groot pluspunt (ook direct de reden waarom ik voornamelijk in Duitsland aan het kijken ben, men zal daar met de 2-4x lagere prijzen sneller onderhoud doen dan in dit overpriced kleine landje).
Nu hoef ik zelf geen dikke V6 3.2 liter te hebben in mijn volgende Audi.. Maar het is wel een mooi voorbeeld van hoe het ook kan. Ik zit nu ook alweer te wachten totdat ik het volgende geluidje hoor en de rekening te zien krijg, dat is geen prettig gevoel daar waar mijn a4 avant mijn standaard auto is en geen hobby projectje haha

Elke keer de ellende die jij aan je bak heb daar kan ik me volledig in plaatsen, want ikzelf heb ook al die ellende gehad (koppeling zal er binnenkort wel aankomen, of het blok wat me eronderuit valt, iets in die richting zit ik nu op te wachten

)
@
Scrtz
Oh ik laat hem zeker in zijn waarde (ik neem aan dat je het oa over mij hebt), maar vragen en kritische vragen horen hier toch ook thuis? Ik vind hem niet lomp of dom bezig, zaken die hij gaat vervangen heb ik allemaal al lang en breed gedaan aan mijn A4 Avant met dat bouwjaar. Ik zelf rij dat ding ook (niet de RS4 maar de normale) haha..
Echter, hij gaf commentaar op iemand die bezig was met een assist functie, de tweaker begreep niet waarom je dat zou willen doen.
Ik geef liever mijn geld uit aan dat soort leuke snufjes, dan dat ik weer eens de draagarmen moet vervangen, omdat het moet en de auto simpelweg op is
Gasklephuis (komt mij uiteraard ook bekend voor), zelf heb ik deze (als automonteur leek, zoiets lukt me nog net zelf haha) gereinigd met rem reiniger. Deze ging ook niet altijd even makkelijk open en dicht, busje bij de Action gekocht, erin gespoten en klaar problem solved.
Later ook een stationaire probleem gehad (af en toe zakte de toeren naar circa 400 terwijl die rond de 1000 moet zijn bij mij, met een beetje pech sloeg die af). Dit was een ''ventiel'' die afgebroken was, nieuwe erop laten zetten voor 2 euro en klaar ook dat solved. Tevens was de performance met gas geven ook maar onstabiel, nooit hetzelfde, ene keer leek die in te houden en de andere keer ging die goed. Allemaal dankzij een gebroken ventiel van een paar cent.
[
Voor 25% gewijzigd door
LopendeVogel op 27-04-2017 16:44
]