Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Shanquish schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:47:
[...]

Dat is nog een best werk geweest ja, jemig :o
leuk dat die lampjes bij Audi aan de binnenkant van de spiegelkappen zitten, je zou verwachten in het spiegelglas oid..
Van 10u tot 16u continue bezig geweest. Baal alleen nu dat component protectie opeens actief is. Alles deed het perfect :(

Ben blij dat het in de kappen zit en niet in het glas, veel duidelijker en ziet er ook nog eens gaaf uit :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:42

Arfman

Drome!

Ik snap het niet, wat doet Side Assist precies? Waarom zitten er lampjes op je spiegelkappen?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat lampje gaat aan als er iemand naast je rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Arfman schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:44:
Ik snap het niet, wat doet Side Assist precies? Waarom zitten er lampjes op je spiegelkappen?
[YouTube: https://youtu.be/HP1VpzW_iqM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Rainesh schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:56:
Gisteren samen met Leon van Audiwereld geklust aan de A3 om Side Assist in te bouwen. Man dat was toch behoorlijk wat werk, bumper eraf, deurpanelen eraf, dorpelkappen eraf etc. Wel paar tegenvallers...pinnetjes die niet klopten, stekkers anders, kabelschema niet correct etc. Maar we zijn eruit gekomen...codering was ook even uitvogelen, maar dat had ik gelukkig zelf opgelost.

Alleen krijg ik vrijdag de deurstekkertjes binnen, dan kan ik die nog netjes afwerken en dan component protectie vrij laten schakelen. Alles deed het namelijk perfect...voor 24u :( :( Kennelijk zit er een CP timer op, deze moet eraf. Dit moet ik dus vrijdag doen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Oehhh totale kostenplaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^^

Gewoon geleerd hebben over je schouder te kijken voordat je de richtingaanwijzer aangooit.

Maar als je wat meer rij-ervaring hebt dan kan je door slim te spiegelen ook weten / inschatten wanneer een auto je passeert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:42

Arfman

Drome!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 00:18:
[...]

^^

Gewoon geleerd hebben over je schouder te kijken voordat je de richtingaanwijzer aangooit.

Maar als je wat meer rij-ervaring hebt dan kan je door slim te spiegelen ook weten / inschatten wanneer een auto je passeert. :)
Joh...:p

Ging mij meer om de optie :) spiegels waren namelijk al geschikt voor side assist dus waarom niet gewoon aansluiten.

@Tristan mijn elektrisch inklapbare zijspiegels hadden al side assist, dus dat scheelde enorm. Was net zoveel kwijt als af fabriek....modules zijn gewoon duur voor een facelift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
@Rainesh Ik snap het niet. Je had al spiegels met side assist, maar die waren niet aangesloten??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 00:18:
[...]

^^

Ouwe zuurpruim. En ach stuurbekrachtiging is ook overrated. Gewoon spieren kweken. Blijf jij lekker in die ouwe bak rijden zonder heden ten daagse luxe.

Edit: Misschien had ik wat genuanceerder moeten reageren. Maar Rainesh (en onder ander ik ook) houdt van gadgets en luxe op een auto. Dat heb ik liever dan 250+ pk.

[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 27-04-2017 09:05 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Tylen schreef op donderdag 27 april 2017 @ 08:59:
[...]

Ouwe zuurpruim. En ach stuurbekrachtiging is ook overrated. Gewoon spieren kweken. Blijf jij lekker in die ouwe bak rijden zonder heden ten daagse luxe.

Edit: Misschien had ik wat genuanceerder moeten reageren. Maar Rainesh (en onder ander ik ook) houdt van gadgets en luxe op een auto. Dat heb ik liever dan 250+ pk.
En soms is het gewoon leuker van het allemaal in te bouwen, ook al gebruik je het niet echt.
Ik ga ook offroad functie retrofitten in mijn tiguan, ook al ga ik dat ding bijna nooit gebruiken.

Waarom? Omdat het kan en kei cool om te zeggen :D 8)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op donderdag 27 april 2017 @ 06:47:
@Rainesh Ik snap het niet. Je had al spiegels met side assist, maar die waren niet aangesloten??
Ik had elektrisch inklapbare zijspiegels gekocht en geplaatst, deze waren ook geschikt voor side assist en dimmende glazen. Side assist is nu aangesloten nu alleen dimmende functie van het glas nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh schreef op donderdag 27 april 2017 @ 09:49:
[...]

Ik had elektrisch inklapbare zijspiegels gekocht en geplaatst, deze waren ook geschikt voor side assist en dimmende glazen. Side assist is nu aangesloten nu alleen dimmende functie van het glas nog :)
Aha, okido. Ik zou ook wel side assist willen, maar dan moet ik ook nieuwe zijspiegels :( duur grapje bij elkaar denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:22:
[...]

Aha, okido. Ik zou ook wel side assist willen, maar dan moet ik ook nieuwe zijspiegels :( duur grapje bij elkaar denk ik?
Ik had het geluk dat ik spiegels gekocht had die al side assist geschikt waren, anders zou het inderdaad een duur grapje zijn. Je huidige (elektrisch inklapbare?) zijspiegels zou je voor ongeveer 300 kwijt kunnen en dan voor rond de 350 nieuwe spiegels kopen. Daarna nog modules a 100 / 150 euro....inbouw rond de 250. En je hebt side assist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:29:
[...]

Ik had het geluk dat ik spiegels gekocht had die al side assist geschikt waren, anders zou het inderdaad een duur grapje zijn. Je huidige (elektrisch inklapbare?) zijspiegels zou je voor ongeveer 300 kwijt kunnen en dan voor rond de 350 nieuwe spiegels kopen. Daarna nog modules a 100 / 150 euro....inbouw rond de 250. En je hebt side assist :)
Ha, dus €550,- a €600,- voor het geautomatiseerd over m'n schouder kijken is wat te zot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Tristan schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:53:
[...]

Ha, dus €550,- a €600,- voor het geautomatiseerd over m'n schouder kijken is wat te zot :+
Het is toch wel 1 van de mooiste opties die er is zou zelf niet meer zonder willen, het pakt je dode hoek en geeft ook aan of er auto's op hoge snelheid aankomen, ook met invoegen geeft ie aan of er niks naast je zit.

Je moet altijd nog over je schouder kijken, zelfde met ACC en Lane assit het is alleen een hulp middel.
Waarvan side assist voor mij de fijnste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Maar weer eens de auto voor de gein uitgelezen, kom de volgende twee meldingen tegen op 01 Engine:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2 Faults Found:
15094 - MAP/MAF <-> Throttle Position Correlation 
          P0068 00 [096] - -
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:

15102 - MAP/MAF <-> Throttle Position Correlation 
          P0068 00 [096] - -
             Freeze Frame:

Heb ze voor nu gecleared om te kijken of ze terug komen. Iemand bekend met deze fouten? Zouden deze kunnen komen door het tunen? Ze hebben daar ook settings van het gaspedaal aangepast zodat 50% gas indrukken ook 50% vermogen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

cyberde schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:15:
Maar weer eens de auto voor de gein uitgelezen, kom de volgende twee meldingen tegen op 01 Engine:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2 Faults Found:
15094 - MAP/MAF <-> Throttle Position Correlation 
          P0068 00 [096] - -
             Freeze Frame:

15102 - MAP/MAF <-> Throttle Position Correlation 
          P0068 00 [096] - -
             Freeze Frame:

Heb ze voor nu gecleared om te kijken of ze terug komen. Iemand bekend met deze fouten? Zouden deze kunnen komen door het tunen? Ze hebben daar ook settings van het gaspedaal aangepast zodat 50% gas indrukken ook 50% vermogen is.
Enkel fout in vcds? Of ook merkbaar in rijden?
Heb al verhalen tegengekomen van als de boost niet echt katholiek is (lek / verkeerde tune) maar dan gaat die meestal ook in noodloop.
Mss eens een throttle alignement doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tristan schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:53:
[...]

Het is toch handiger dan je denkt hoor, vooral als je op propvolle wegen op vakantie gaat in de nacht. Ik vind het in ieder geval een nuttige optie (itt lane-assist bijvoorbeeld), als extra veiligheid buiten het over de schouder kijken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mischien moet je een adaptation uitvoeren. Als die dingen over de loop van de tijd 'vuil' raken dan klopt de positie in ieder geval niet meer.

Had nooit geweten dat de RS4 een electronisch gasklephuis had B) Als je 'm op contact zet, en vervolgens het gaspedaal voor de helft intrapt dan hoor je het motortje letterlijk de gasklephuis opentrekken. WEEEEEEPPPPP. Dit verklaart ook waarom er een soort delay in zit op het moment dat je het gas intrapt gevolgd met lag uit de turbo's. :P

Ik heb een beste lijst gemaakt met punten die gefixed moet worden (of teminste worden nagekeken):

- Lampje voorzijde dim / stadslicht stuk (rechtsvoor)
- Koplampen hoogte is fucked up, zowel armpje rechtsvoor als rechtsachter fixen
- Auto stinkt bij koude start, BEIDE klepdekselpakkingen vervangen
- Fan slaat niet aan, controller recent vervangen, kom er niet uit (Via VCDS kan je 'm testen, doet het niet)
Hierdoor mis ik afterrun wat met deze auto's extreem belangrijk is

- Grote beurt, olie, filters, bakolie, differentieel olie, alles vers graag
- Arm links en rechtsvoor, die rubbers zijn naar de klote. Hierdoor rammelt rechtsvoor bij klinkenwegen vooral
- Er zit en blijft speling in diff / bak / schakelen, voel zelf maar, die speling hoort niet, zoek aub uit WAT het is
- Deurklinkje linksachter gesnapt, ligt in de kofferbak, graag vastkitten
- Ander deurklinkje graag ook spuiten en monteren
- Remindicator moet aan elkaar gedraaid worden
- Flesje injector reiniger. Ik lees uit met VCDS dat ik minimaal random misfire's op cilinder 3 heb zitten. Mischien is de injector langzaam maar zeker op maar een flesje kan geen kwaad.
- Installatie downpipes (aangeleverd) tesamen met HMS uitlaat. De oude graag bewaren, die gaat de verkoop weer in.

Ben 'm wel dik een week kwijt ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
azz_kikr schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:22:
[...]

Enkel fout in vcds? Of ook merkbaar in rijden?
Heb al verhalen tegengekomen van als de boost niet echt katholiek is (lek / verkeerde tune) maar dan gaat die meestal ook in noodloop.
Mss eens een throttle alignement doen?
Enkel in VCDS, niets vreemds in het rijden, hoewel ik soms het gevoel heb dat die de ene keer meer pit heeft dan de andere keer (misschien wel tussen de oren hoor).
Eens kijken welke throttle alignment ik zou moeten doen, staan er nogal veel op http://wiki.ross-tech.com...ttle_Body_Alignment_(TBA)
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:25:
Mischien moet je een adaptation uitvoeren. Als die dingen over de loop van de tijd 'vuil' raken dan klopt de positie in ieder geval niet meer.
Daarmee veranderen niet de settings die VAG Techniek heeft aangepast voor hoe het pedaal reageert toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:25:

Had nooit geweten dat de RS4 een electronisch gasklephuis had B) Als je 'm op contact zet, en vervolgens het gaspedaal voor de helft intrapt dan hoor je het motortje letterlijk de gasklephuis opentrekken. WEEEEEEPPPPP. Dit verklaart ook waarom er een soort delay in zit op het moment dat je het gas intrapt gevolgd met lag uit de turbo's. :P

Ik heb een beste lijst gemaakt met punten die gefixed moet worden (of teminste worden nagekeken):

- Lampje voorzijde dim / stadslicht stuk (rechtsvoor)
- Koplampen hoogte is fucked up, zowel armpje rechtsvoor als rechtsachter fixen
- Auto stinkt bij koude start, BEIDE klepdekselpakkingen vervangen
- Fan slaat niet aan, controller recent vervangen, kom er niet uit (Via VCDS kan je 'm testen, doet het niet)
Hierdoor mis ik afterrun wat met deze auto's extreem belangrijk is

- Grote beurt, olie, filters, bakolie, differentieel olie, alles vers graag
- Arm links en rechtsvoor, die rubbers zijn naar de klote. Hierdoor rammelt rechtsvoor bij klinkenwegen vooral
- Er zit en blijft speling in diff / bak / schakelen, voel zelf maar, die speling hoort niet, zoek aub uit WAT het is
- Deurklinkje linksachter gesnapt, ligt in de kofferbak, graag vastkitten
- Ander deurklinkje graag ook spuiten en monteren
- Remindicator moet aan elkaar gedraaid worden
- Flesje injector reiniger. Ik lees uit met VCDS dat ik minimaal random misfire's op cilinder 3 heb zitten. Mischien is de injector langzaam maar zeker op maar een flesje kan geen kwaad.
- Installatie downpipes (aangeleverd) tesamen met HMS uitlaat. De oude graag bewaren, die gaat de verkoop weer in.

Ben 'm wel dik een week kwijt ofzo. :P
Bleh vind je dat nog allemaal waard voor zo'n ouwe bak? Mijn B5 Avant gaat weg zodra de eerst volgende zeik eraan komt. Ondertussen al een tijdje aan het kijken voor iets nieuws. Maar dit bouwjaar van onze avants komt er nooit meer in. Toch wel 1 van de slechtste producten van Audi ooit helaas (net als de rs4 van jou, ook gewoon een slechte wagen).
Als ik hier 1x in de week kom snuffelen en zie wat jij elke keer moet doen aan die ouwe bak... leuk voor de hobby als 2e auto, maar als standaard auto zou ik er echt ziek van zijn.

Armen, alle 8 in 1x mag ik hopen? Kijk maar eens op atp-autoteile.de dan valt t nog enigzins te betalen allemaal.

Olie en etc is normaal natuurlijk, maar alle reparaties laat gewoon zien dat je wrak op is. Koppeling en blok al gedaan? Anders komt dat er ook nog wel aan.

Een kennis van mij gaat as zaterdag in NL 2e hands een A3 3.2 DSG Quattro 2004 kopen, audi dealer onderhouden, ketting en etc pas vervangen. 5.500 euro. Staat is absoluut top. Das veel leuker spul dan geld weg blijven gooien aan een rs4 uit eind 90e jaren. Althans... tenzij de rs4 een hobby is natuurlijk en je 2e auto. Dan is het gewoon leuk knutselen.

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 27-04-2017 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
cyberde schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:46:
[...]

Enkel in VCDS, niets vreemds in het rijden, hoewel ik soms het gevoel heb dat die de ene keer meer pit heeft dan de andere keer (misschien wel tussen de oren hoor).
Eens kijken welke throttle alignment ik zou moeten doen, staan er nogal veel op http://wiki.ross-tech.com...ttle_Body_Alignment_(TBA)

[...]

Daarmee veranderen niet de settings die VAG Techniek heeft aangepast voor hoe het pedaal reageert toch?
Ik denk dat je de twee foutcodes gekregen hebt omdat ze je gashuisklep aangepast hebben naar 50% intrappen = 50% vermogen. Niet zomaar een throttle body alignment doen als het niet nodig is.

Ik snap dat je het foutloos wilt hebben, maar eerst ff aan de tunert vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 27-04-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cyberde schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:46:
[...]

Over de loop der jaren kan een gasklephuis 'vuil' worden en dan sluit de gasklephuis niet meer zoals toen die brandschoon was. Adaptation zorgt ervoor dat ie weer naar 'nul' stand komt te staan of als er vuil tussen zit, de nul stand met een kleine correctie weer kan worden geplaatst.

Een soort calibratie dus van je gasklephuis. Dat kan geen kwaad nee en reset geen settings die zijn ingesteld. De adaptation is belangrijk voor met name stationair maar ook half of volgas. Het is in ieder geval noodzakelijk als je je gasklephuis schoonmaakt of zelfs vervangt. Het kan je storing mogelijk op doen lossen.
LopendeVogel schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:52:
[...]

Bleh vind je dat nog allemaal waard voor zo'n ouwe bak? Mijn B5 Avant gaat weg zodra de eerst volgende zeik eraan komt. Ondertussen al een tijdje aan het kijken voor iets nieuws. Maar dit bouwjaar van onze avants komt er nooit meer in. Toch wel 1 van de slechtste producten van Audi ooit helaas (net als de rs4 van jou, ook gewoon een slechte wagen).
Als ik hier 1x in de week kom snuffelen en zie wat jij elke keer moet doen aan die ouwe bak... leuk voor de hobby als 2e auto, maar als standaard auto zou ik er echt ziek van zijn.

Armen, alle 8 in 1x mag ik hopen? Kijk maar eens op atp-autoteile.de dan valt t nog enigzins te betalen allemaal.
Mweh slijtage is normaal. En ik heb dat graag gewoon op orde. Ik rouw niet om de kosten, ik vindt het een fijne auto en rij er dagelijks met plezier ook in. Sinds aanschaf meer dan 80k in bijna 3 jaar tijd ermee gereden. De koppeling, versnellingsbak enz zijn onlangs allemaal vervangen met 'sportievere' kits.

Rubbers zijn bij de leeftijd van zo'n auto nu eenmaal normaal. Met 15+ jaar moet je niet verwachten met dagelijks gebruik dat alles nog in goede staat is ofzo. :) Onderhoud hoort erbij met zo'n auto.
Olie en etc is normaal natuurlijk, maar alle reparaties laat gewoon zien dat je wrak op is. Koppeling en blok al gedaan? Anders komt dat er ook nog wel aan.

Een kennis van mij gaat as zaterdag in NL 2e hands een A3 3.2 DSG Quattro 2004 kopen, audi dealer onderhouden, ketting en etc pas vervangen. 5.500 euro. Staat is absoluut top. Das veel leuker spul dan geld weg blijven gooien aan een rs4 uit eind 90e jaren. Althans... tenzij de rs4 een hobby is natuurlijk en je 2e auto. Dan is het gewoon leuk knutselen.
2004 en in topstaat? :> Ik heb een 2006 2.0 TDI DSG A3 gereden voor ongeveer een jaar. Wat ik daar aan kosten had op jaarbasis was nooit meer dan een grote beurt, hier en daar een hoesje, en that's it. De auto ging voor mijn gevoel echter snel vervelen en ik wou wat snellers.

Ik heb gewoon een iconische auto in mijn bezit, wat over een paar jaar aardig zeldzaam zal gaan raken. Ik vindt het niet erg hiervoor te moeten betalen. Iedere autobezitter moet sws betalen voor zijn of haar auto, ik alleen wat meer. :P

Ik heb vrienden die net aan een RS6 C5 of langdurig een E39 M5 hebben. De kosten zijn gewoon normaal. Het zijn oudere, snelle auto's welk absoluut niet door iedere voorgaande eigenaar even zo goed is behandeld als bij 'ons' in dit geval. Je weet waar je aan begint, you'll have to live with it.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2017 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Laten we niet gaan oordelen over elkaars keuze, de een heeft liever opties en luxe, de ander liever harde paardenkrachten. Allemaal prima maar laat een ander dan ook in zijn waarde.

Ik heb zelf ook de keus gehad tussen een golf 5 gti of een golf 6 highline met veel opties, voor mij was toen ook snel de keuze gemaakt, de golf 6

Wat ben je nou eigenlijk op jaarbasis kwijt aan jou rs4 jism? En wat heb je er in totaal al aan geld in gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
@Verwijderd
Jaa de gedachten die jij hebt, die heb ik ook een lange tijd gehad. Ook had ik nog een tijdje de gedachten: ja ik kan wel een nieuwer model kopen met minder kilometers, maar dan weet je ook niet wat eraan gaat komen. Zo heb ik ondertussen ook alle remklauwen, alle draagarmen (links en rechtsvoor), aandrijfas set en noem alle belachelijke dingen maar op laten vervangen.
Punt is, het model wat wij hebben kent gewoon teveel problemen :D Het is een uitzondering indien je de problemen niet krijgt. Nu krijg jij de armen, ik heb die circa 1 jaar geleden in 1x allemaal laten vervangen, zelfde klachten als jij hebt (zodra je dit hoort ben je eigenlijk al te laat, als de draagarm kapot kletst op de snelweg heb je een probleem. Zoiets moet vrijwel direct vervangen worden).

Een A3 2.0TDI (4 cilinder?) is niet te vergelijken met een A3 3.2 Quattro V6 benzine (de 3.2 heeft ook gewoon minimaal 250PK zonder tuning..).

Er is niks mis mee, je hoeft jezelf ook niet te verdedigen tegenover mij (ieder zijn ding!), ik vroeg me alleen af of het niet zonde is allemaal voor zo'n oude bak (want je krijgt er geen cent voor terug die je erin stopt). Daarnaast vroeg ik me af of het je 2e auto is (aangezien het een hobby ding lijkt te zijn).

De A3 Quattro is inderdaad in top staat (oké, even in het blok kijken is moeilijk).
Dit type kent maar 2 minpunten: scheuren in de cilinder wand en een slechte ketting. Geen haarscheurtje aanwezig, ketting nog geen 10k km geleden vervangen. Oftewel, het lijkt er sterk op dat dit het juiste model is uit deze reeks (ook een gelukje natuurlijk). Voor de rest jaarlijks onderhouden bij de Audi dealer waar de wagen gekocht is, volledige onderhoud aanwezig.. Maar dit zie je aan alles, zowel van binnen als van buiten lijkt de auto wel net nieuw, fresh vanaf de dealer.. Dit terwijl de wagen bijna 13 jaar oud is... Ook zouden de verkopers (1e eigenaar) geen 20-jarige kid zijn wat de auto wel even afgetrapt hebben, ook weer een mooi en groot voordeel. De eigenaar heeft geen cent bespaard op onderhoud, altijd een zeer groot pluspunt (ook direct de reden waarom ik voornamelijk in Duitsland aan het kijken ben, men zal daar met de 2-4x lagere prijzen sneller onderhoud doen dan in dit overpriced kleine landje).

Nu hoef ik zelf geen dikke V6 3.2 liter te hebben in mijn volgende Audi.. Maar het is wel een mooi voorbeeld van hoe het ook kan. Ik zit nu ook alweer te wachten totdat ik het volgende geluidje hoor en de rekening te zien krijg, dat is geen prettig gevoel daar waar mijn a4 avant mijn standaard auto is en geen hobby projectje haha :D Elke keer de ellende die jij aan je bak heb daar kan ik me volledig in plaatsen, want ikzelf heb ook al die ellende gehad (koppeling zal er binnenkort wel aankomen, of het blok wat me eronderuit valt, iets in die richting zit ik nu op te wachten :D)

@Scrtz
Oh ik laat hem zeker in zijn waarde (ik neem aan dat je het oa over mij hebt), maar vragen en kritische vragen horen hier toch ook thuis? Ik vind hem niet lomp of dom bezig, zaken die hij gaat vervangen heb ik allemaal al lang en breed gedaan aan mijn A4 Avant met dat bouwjaar. Ik zelf rij dat ding ook (niet de RS4 maar de normale) haha..
Echter, hij gaf commentaar op iemand die bezig was met een assist functie, de tweaker begreep niet waarom je dat zou willen doen.
Ik geef liever mijn geld uit aan dat soort leuke snufjes, dan dat ik weer eens de draagarmen moet vervangen, omdat het moet en de auto simpelweg op is :P

Gasklephuis (komt mij uiteraard ook bekend voor), zelf heb ik deze (als automonteur leek, zoiets lukt me nog net zelf haha) gereinigd met rem reiniger. Deze ging ook niet altijd even makkelijk open en dicht, busje bij de Action gekocht, erin gespoten en klaar problem solved.

Later ook een stationaire probleem gehad (af en toe zakte de toeren naar circa 400 terwijl die rond de 1000 moet zijn bij mij, met een beetje pech sloeg die af). Dit was een ''ventiel'' die afgebroken was, nieuwe erop laten zetten voor 2 euro en klaar ook dat solved. Tevens was de performance met gas geven ook maar onstabiel, nooit hetzelfde, ene keer leek die in te houden en de andere keer ging die goed. Allemaal dankzij een gebroken ventiel van een paar cent.

[ Voor 25% gewijzigd door LopendeVogel op 27-04-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de draagarm, maar een rubber in de ophanging dat geplet is en daardoor de armpjes tegen elkaar aan het tikken zijn, voor de goede orde. Ze zitten helemaal bovenin daar waar de schokbreker naartoe gaat. Die hebben we toen over het hoofd gezien eigenlijk. Draagarmen zelf zijn in orde..

Dat is toen ook aangepakt toen we de hele auto gingen voorzien van powerflex. Er zijn nog 3 punten die ik graag wil controleren, dat is de ophanging van het differentieel (er zit echt een bonk / klap met hard schakelen en dat is gewoon een versleten rubber ergens).

Qua kosten, nja als ik hier alle recu's en bonnetjes bij elkaar op ga tellen dan denk ik dat het gaat om 2 RS4 b7's inmiddels. :P Maar dat is normaal (voor deze auto's). Als je een 1000pk tellende A4 / RS4 avant ziet rijden dan is dat echt niet door een chiptune alleen geweest.

Ik ken mensen die spenderen 20k aan puur motorische tuning om zo 750PK of meer te krijgen. Een vriend van mij heeft net een RS6 C5 gekocht, hele blok eruit gehaald, vervangt alles, turbo's laten vergroten, verstevigen, sterkere aandrijfassen, grotere uitlaat, allemaal nieuwe sensoren, dat 'grapje' kost ook in de tienduizenden euro's als je het motorblok er ook nog eens bij opweegt, maar je hebt dan wel een enorm brute, snelle auto die je voorlopig zeer trouw zal blijven. :)

Ik kan ook wel een Golf 3 met een VR6 nemen en voorzien van een turbo maar nothing beats een RS4 B5 Avant. Ja het zijn mischien auto's met gebruiksaanwijziging maar het heeft gewoon karakter en het sluit bij mij aan. Beter kan ik het niet omschrijven waarom ik de auto voor bijna 3 jaar reeds in bezit heb.

Ik heb al vaker geschreven dat ik een gebruikt blok op de kop wil tikken en deze wil laten reviseren. Klaarstomen voor ~ 600 tot 750PK. Er zijn echt genoeg specialisten en vooral in duitsland welk jaren op dit soort type auto's werken. Je kunt er gewoon heel veel mee en het is een auto dat prima mee kan in het verkeer en ook geschikt is voor de wat langere afstanden.

Afgelopen weekend 1600km mee gereden (sportvakantie in oost-duitsland). No sweat. :) En het is ff fijn op z'n tijd gewoon het pedaal in te trappen daar waar die voor gemaakt is. :P

Tja en qua motorische problemen. Ik krab mezelf iedere dag op m'n achterhoofd hoe het komt dat een S4 B5 vaker problemen heeft dan een RS4. Of het ergste is voor mijn auto al geweest of de bouwkwaliteit voor sensoren is gewoon net wat beter.

Overigens is de diagnose bekend:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OaZ8FjroHaU]

Het bleek te gaan om het torsen-differentieel in de versnellingsbak dat hier de geest gaf. Lag helamaal aan splinters na diagnose bak. Duurrrrr grapje.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:45:
Het is niet de draagarm, maar een rubber in de ophanging dat geplet is en daardoor de armpjes tegen elkaar aan het tikken zijn, voor de goede orde. Ze zitten helemaal bovenin daar waar de schokbreker naartoe gaat. Die hebben we toen over het hoofd gezien eigenlijk. Draagarmen zelf zijn in orde..

Dat is toen ook aangepakt toen we de hele auto gingen voorzien van powerflex. Er zijn nog 3 punten die ik graag wil controleren, dat is de ophanging van het differentieel (er zit echt een bonk / klap met hard schakelen en dat is gewoon een versleten rubber ergens).

Qua kosten, nja als ik hier alle recu's en bonnetjes bij elkaar op ga tellen dan denk ik dat het gaat om 2 RS4 b7's inmiddels. :P Maar dat is normaal (voor deze auto's). Als je een 1000pk tellende A4 / RS4 avant ziet rijden dan is dat echt niet door een chiptune alleen geweest.

Ik ken mensen die spenderen 20k aan puur motorische tuning om zo 750PK of meer te krijgen. Een vriend van mij heeft net een RS6 C5 gekocht, hele blok eruit gehaald, vervangt alles, turbo's laten vergroten, verstevigen, sterkere aandrijfassen, grotere uitlaat, allemaal nieuwe sensoren, dat 'grapje' kost ook in de tienduizenden euro's als je het motorblok er ook nog eens bij opweegt, maar je hebt dan wel een enorm brute, snelle auto die je voorlopig zeer trouw zal blijven. :)

Knip, ej ej geen golf erbij halen zo diep zijn we niet gezonken met onze B5's mag ik hopen haha

Ik heb al vaker geschreven dat ik een gebruikt blok op de kop wil tikken en deze wil laten reviseren. Klaarstomen voor ~ 600 tot 750PK. Er zijn echt genoeg specialisten en vooral in duitsland welk jaren op dit soort type auto's werken. Je kunt er gewoon heel veel mee en het is een auto dat prima mee kan in het verkeer en ook geschikt is voor de wat langere afstanden.

Afgelopen weekend 1600km mee gereden (sportvakantie in oost-duitsland). No sweat. :) En het is ff fijn op z'n tijd gewoon het pedaal in te trappen daar waar die voor gemaakt is. :P
Hmm ja je garage zal het wel al gezien hebben, maar aan het eind van elke draagarm en etc zit ook een rubber, en als die scheurt ga je ook dat bonken krijgen (zoals ik had). Zodra ik over een drempel of een gat in de weg reed was het klots.

De plek wat jij omschrijft, daar zitten toch juist de draagarmen en stabilisator stangen (nja 1 links, 1 rechts)?

Ja maar kijk 20k uitgeven puur om je blok te tunen = 100% hobby. Net als dat de andere tweaker hier de assist functie inbouwt, dat is leuk en eventueel zinvol.

Persoonlijk vind ik mijn auto ook gewoon goed (zolang er niks defect gaat), ik begrijp je wel, vooral omdat ik ook al ontiegelijk veel reparaties heb laten doen terwijl ik elke keer zei: laatste keer, laatste keer haha. Maar nu heb ik wel het punt bereikt: indien de koppeling eraan gaat komen of het blok zelf dan is het doei doei B5. Ik ben er verliefd op, maar de relatie met mijn B5 heeft toch wel wat deuken (figuurlijk) opgelopen :D

Waar ik nu tegenaan loop (valt me sinds 2-3 weken op):
Bij stationaire draaien (niet bij een koude start, maar na een stukje rijden) hoor ik regelmatig (niet altijd) elke 4-5 sec een soort rateltje, alsof die grote ventilator scheef zit en ergens tegenaan schuurt/tikt.. Komt je dit bekend voor?
Waar ik aan dacht, maar al onlangs vervangen is (alles binnen circa 5k-10k km): riem, rollers, waterpomp, oliepomp, aandrijfas+hoes, kans dat dit het is acht ik momenteel heel klein. Tijdens het rijden merk en hoor ik niks, maar kan zijn dat de wind/motor het geluid simpelweg overheerst.

Ander punt (wat geen kwaad kan maar wel soms irritant is): het lijkt tijdens het rijden wel alsof ik een raam open heb. Op de snelweg hoor ik auto's voorbij rijden alsof ik buiten op straat sta. Nu lees ik meer op het internet hierover dat dit bekend is bij de B5, maar wat het nu zou moeten zijn weet ik niet? Verder geen last van lekkages of wat dan ook bij flinke regen/wasstraat en etc. Ook kan ik zelf niks voelen qua wind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:08:
[...]

Ik denk dat je de twee foutcodes gekregen hebt omdat ze je gashuisklep aangepast hebben naar 50% intrappen = 50% vermogen. Niet zomaar een throttle body alignment doen als het niet nodig is.

Ik snap dat je het foutloos wilt hebben, maar eerst ff aan de tunert vragen.
Dat is wel het verstandigste denk ik ook, zojuist mailtje gestuurd naar de tunert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:45:

Ik kan ook wel een Golf 3 met een VR6 nemen en voorzien van een turbo maar nothing beats een RS4 B5 Avant. Ja het zijn mischien auto's met gebruiksaanwijziging maar het heeft gewoon karakter en het sluit bij mij aan. Beter kan ik het niet omschrijven waarom ik de auto voor bijna 3 jaar reeds in bezit heb.
Audi RS2 of S2 omgebouwd naar RS2 specs is toch net iets leuker. Wel meer spartaans vanbinnen maar ziet er iets geiler uit ook.

Maar dat is persoonlijke smaak of course

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LopendeVogel schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:06:
[...]

Hmm ja je garage zal het wel al gezien hebben, maar aan het eind van elke draagarm en etc zit ook een rubber, en als die scheurt ga je ook dat bonken krijgen (zoals ik had). Zodra ik over een drempel of een gat in de weg reed was het klots.

De plek wat jij omschrijft, daar zitten toch juist de draagarmen en stabilisator stangen (nja 1 links, 1 rechts)?

Ja maar kijk 20k uitgeven puur om je blok te tunen = 100% hobby. Net als dat de andere tweaker hier de assist functie inbouwt, dat is leuk en eventueel zinvol.

Persoonlijk vind ik mijn auto ook gewoon goed (zolang er niks defect gaat), ik begrijp je wel, vooral omdat ik ook al ontiegelijk veel reparaties heb laten doen terwijl ik elke keer zei: laatste keer, laatste keer haha. Maar nu heb ik wel het punt bereikt: indien de koppeling eraan gaat komen of het blok zelf dan is het doei doei B5. Ik ben er verliefd op, maar de relatie met mijn B5 heeft toch wel wat deuken (figuurlijk) opgelopen :D

Waar ik nu tegenaan loop (valt me sinds 2-3 weken op):
Bij stationaire draaien hoor ik regelmatig (niet altijd) elke 4-5 sec een soort rateltje, alsof die grote ventilator scheef zit en ergens tegenaan schuurt/tikt.. Komt je dit bekend voor?
Waar ik aan dacht, maar al onlangs vervangen is (alles binnen circa 5k-10k km): riem, rollers, waterpomp, oliepomp, aandrijfas+hoes, kans dat dit het is acht ik momenteel heel klein. Tijdens het rijden merk en hoor ik niks, maar kan zijn dat de wind/motor het geluid simpelweg overheerst.

Ander punt (wat geen kwaad kan maar wel soms irritant is): het lijkt tijdens het rijden wel alsof ik een raam open heb. Op de snelweg hoor ik auto's voorbij rijden alsof ik buiten op straat sta. Nu lees ik meer op het internet hierover dat dit bekend is bij de B5, maar wat het nu zou moeten zijn weet ik niet? Verder geen last van lekkages of wat dan ook bij flinke regen/wasstraat en etc. Ook kan ik zelf niks voelen qua wind..
Is dat met koude start? Of is dat alleen als je stilstaat ? Verdwijnt die ratel als je 'zachtjes' het gaspedaal invoert?

Wat er kan zijn is dat de rubbers in je deuren versleten zijn of raken, en je hierdoor meer de omgevingsgeluiden hoort. De RS4 B5 is redelijk goed geisoleerd maar die windruis ga je wel merken vanaf 160 en hoger. Ik wil een keer m'n auto van binnenuit iets beter isoleren zodat ik buitengeluiden iets minder ga horen. Ook met name omdat ik straks met een 4inch pijp onder de auto rijden ga er absoluut een 'drone' geluid meer zal gaan komen met snelheden vanaf 80 tot 120 :P

Wat betreft je ventilator.. draai deze eens gewoon met de hand aan (niet met een warm / heet blok!) en kijk eens of die ergens aanloopt. De kabels om de ventilatoren (airco / fan) aan te sturen lopen er boven langs. Als deze loszitten gaan ze er voor hangen.

Je hebt gewoon te kampen met een 15+ jaar oude auto, en daar gaan dingen nu eenmaal in stuk of hebben onderhoud nodig. Daar is niets ergs aan. De vraag is echter of je het wil blijven financieren of mischien naar toch een ander voertuig moet gaan kijken.

Voor mij persoonlijk maakt het niets uit. Ik doe gewoon wat ik ermee leuk vindt en blijf er gewoon aan werken. De prijzen voor een RS4 tikken richting de 30.000 al aan straks en als je zo'n auto stript en los weet te verkopen kan je er nog best leuk aan overhouden ook.

Ik zou zeggen kom eens langs op een audi meeting ofzo en praat eens met mensen. Dingen zoals rubbers in een deur of isolatie is prima zelf te doen. Ik denk dat je er zelf nog een goed gevoel over krijgt dat je auto wat prettiger weer wordt. Iedere upgrade in mijn auto voelt in ieder geval goed. En het is 'fijn' te werken naar een auto dat steeds completer wordt voor je gevoel.
azz_kikr schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:11:
[...]

Audi RS2 of S2 omgebouwd naar RS2 specs is toch net iets leuker. Wel meer spartaans vanbinnen maar ziet er iets geiler uit ook.

Maar dat is persoonlijke smaak of course
Denk niet dat mijn vriendin kan leven met het interieur van een RS2 :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:11:
[...]

Is dat met koude start? Of is dat alleen als je stilstaat ? Verdwijnt die ratel als je 'zachtjes' het gaspedaal invoert?

Wat er kan zijn is dat de rubbers in je deuren versleten zijn of raken, en je hierdoor meer de omgevingsgeluiden hoort. De RS4 B5 is redelijk goed geisoleerd maar die windruis ga je wel merken vanaf 160 en hoger. Ik wil een keer m'n auto van binnenuit iets beter isoleren zodat ik buitengeluiden iets minder ga horen. Ook met name omdat ik straks met een 4inch pijp onder de auto rijden ga er absoluut een 'drone' geluid meer zal gaan komen met snelheden vanaf 80 tot 120 :P

Je hebt gewoon te kampen met een 15+ jaar oude auto, en daar gaan dingen nu eenmaal in stuk of hebben onderhoud nodig. Daar is niets ergs aan. De vraag is echter of je het wil blijven financieren of mischien naar toch een ander voertuig moet gaan kijken.

Voor mij persoonlijk maakt het niets uit. Ik doe gewoon wat ik ermee leuk vindt en blijf er gewoon aan werken. De prijzen voor een RS4 tikken richting de 30.000 al aan straks en als je zo'n auto stript en los weet te verkopen kan je er nog best leuk aan overhouden ook.

Ik zou zeggen kom eens langs op een audi meeting ofzo en praat eens met mensen. Dingen zoals rubbers in een deur of isolatie is prima zelf te doen. Ik denk dat je er zelf nog een goed gevoel over krijgt dat je auto wat prettiger weer wordt. Iedere upgrade in mijn auto voelt in ieder geval goed. En het is 'fijn' te werken naar een auto dat steeds completer wordt voor je gevoel.
Dit is niet bij een koude start maar na bijv 30 minuten gereden te hebben, het lijkt wel te verdwijnen zodra ik zacht het gaspedaal indruk. Soms doe ik dit aangezien ik dan op een parkeerplaats moet wachten (op de vrouw oid) en ik 1100 toeren beter vind klinken dan die ratel 0,o MAAR ik weet niet of die ratel dan verdwijnt, of dat het ratel geluid overheerst wordt door het geluid van mn motor/uitlaat.

De rubbers, hmm dat zou kunnen.. Niet simpelweg te verbeteren/testen door een siliconen spray oid zodat het allemaal wat soepeler wordt en zo wellicht beter aansluit?

Ja ik weet het, ik ken het, zoals bijv het vervangen van mn draagarmen+stabilisator stang, ik dacht echt van wow: dit is een hele verbetering, niet alleen de klots die weg was maar ook het rijgedrag was verbetert.. Ik weet hoe dat is, maar het moet gewoon goed zijn hahaha. En investeren in een auto hoort er altijd wel bij, maar dan doe ik dat liever bij een B7 oid die de helft op de km stand heeft staan (mijne tikt dadelijk de 320k aan. Kennis van mij, een Audi liefhebber ook, hij geeft aan dat het leuke onderhoud vanaf de 300k gaat komen zoals de versnellingsbak, koppeling, motorrevisie).

Maar de ratel vind ik momenteel vervelender, en de vraag die je stelt baart me al zorgen (gaan we toch weer richting de riem/blok oid en dat ohoh?)....

PS. ik heb dan ook het nadeel dat ik vrijwel alles moet (nja moet/wil) laten doen. Probleem zit hem vooral in het durven en het missen van alle gereedschappen, verpruts ik iets dan ben ik de sigaar = auto niet gebruiken = niet naar werk rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 27-04-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt het alleen ontdekken door de auto op de brug te hebben en er zelf met een draaiende motor onder te gaan kijken. Het kan best goed zijn dat er iets tegen iets anders aantikt of dat het bijv. gaat om een gescheurd hoesje ofzo. Kijken kan nooit kwaad.

Ik heb geen ervaring met siliconenspray. Ik laat dit soort dingen gewoon aan m'n garage over. Vroeger sleutelde ik zelf maar ik hou het maar op ieder z'n eigen vakgebied. :P Als er iets misgaat kan ik ermee terug en wordt dat gewoon gedekt onder garantie.

Ik merkte heel erg verschil met powerflex rondom. Ik vindt de RS4 stock toch net iets te comfort vergeleken met hoe het nu is. Ook dat je de schokbrekers in hoogte en hardheid kunt verstellen is een verademing. Vooral op de ring merk je hoe goed zo'n powerflex setup onder je auto precies is. Het moment van onderstuur (juist met zo'n loodzware motor voorin) is verlegd en je kunt de grenzen een stuk dichter opzoeken.

Qua ligging is het iets verbeterd, en als je 250 of harder rijdt dan ligt het wat meer vertrouwder op de weg. Het zal nooit in de buurt van een porsche of andere exotische auto komen, maar daar is deze ook helemaal niet voor bedoeld. Het is en blijft een familie-bak met vermogen dat de meeste sportieve auto's te kakken zet. :D

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ug9CzEsdrSI]

En hier hoor je ook overduidelijk de windruis zodra ik harder dan 180 ga rijden. Dat is normaal. Het probleem met dat knipperende batterij lampje is overigens weer verdwenen. Ik denk toch dat het een injector is. De dynamo is nog geen 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:24:
Je kunt het alleen ontdekken door de auto op de brug te hebben en er zelf met een draaiende motor onder te gaan kijken. Het kan best goed zijn dat er iets tegen iets anders aantikt of dat het bijv. gaat om een gescheurd hoesje ofzo. Kijken kan nooit kwaad.

Ik heb geen ervaring met siliconenspray. Ik laat dit soort dingen gewoon aan m'n garage over. Vroeger sleutelde ik zelf maar ik hou het maar op ieder z'n eigen vakgebied. :P Als er iets misgaat kan ik ermee terug en wordt dat gewoon gedekt onder garantie.

Ik merkte heel erg verschil met powerflex rondom. Ik vindt de RS4 stock toch net iets te comfort vergeleken met hoe het nu is. Ook dat je de schokbrekers in hoogte en hardheid kunt verstellen is een verademing. Vooral op de ring merk je hoe goed zo'n powerflex setup onder je auto precies is. Het moment van onderstuur (juist met zo'n loodzware motor voorin) is verlegd en je kunt de grenzen een stuk dichter opzoeken.

Qua ligging is het iets verbeterd, en als je 250 of harder rijdt dan ligt het wat meer vertrouwder op de weg. Het zal nooit in de buurt van een porsche of andere exotische auto komen, maar daar is deze ook helemaal niet voor bedoeld. Het is en blijft een familie-bak met vermogen dat de meeste sportieve auto's te kakken zet. :D

[video]

En hier hoor je ook overduidelijk de windruis zodra ik harder dan 180 ga rijden. Dat is normaal. Het probleem met dat knipperende batterij lampje is overigens weer verdwenen. Ik denk toch dat het een injector is. De dynamo is nog geen 2 jaar oud.
Hmm nja dan ga ik maar eens langs mn garage volgende week, ik ben benieuwd (alweer xd). Het lijkt op iets wat ergens tegenaan komt inderdaad. Qua rubbers/hoezen is naar mijn weten zga allemaal al vervangen.

Nja harder dan 180, als ik (nooit harder dan 230km/u in DE gegaan) 30 rij dan hoor ik het al xd Als ik stil sta en er rijdt een auto voorbij dan lijkt het wel alsof ik buiten op straat sta :D Dit terwijl ik gerust door een wasstraat kan gaan zonder vocht ergens te bespeuren -.- Maar wat jij zegt: de deur rubbers, dat klinkt logisch dus daar kan ik weleens naar kijken! Ik hoor het in ieder geval links boven me hoofd, dus de geluiden gaan regelrecht mijn oor in -,- Thanks, ik ga het eens checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt zelf je auto isoleren en het mischien 2 zondaagjes aan werk is. Maar het verschil en resultaat is dat het een veel prettigere rijbeleving is dan voorheen. Kost ook helemaal niet zoveel als je voor heel de auto aan materiaal inkoopt en dit zelf doet.

Een auto zit ook niet echt complex in elkaar. Je kunt relatief makkelijk zijpanelen, deuren en dergelijk eraf krijgen om toegang tot daar waar je isolatiemateriaal kunt verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:38:
Je kunt zelf je auto isoleren en het mischien 2 zondaagjes aan werk is. Maar het verschil en resultaat is dat het een veel prettigere rijbeleving is dan voorheen. Kost ook helemaal niet zoveel als je voor heel de auto aan materiaal inkoopt en dit zelf doet.

Een auto zit ook niet echt complex in elkaar. Je kunt relatief makkelijk zijpanelen, deuren en dergelijk eraf krijgen om toegang tot daar waar je isolatiemateriaal kunt verwerken.
Nee dat klopt, ik had 2 opgeblazen Bose speakers in de voordeuren zitten, die heb ik zelf vervangen _/-\o_ _/-\o_ , dit was de eerste klacht van mn auto trouwens: defecte speakers haha :D

Rubbers ga ik dit weekend eens naar kijken indien het een beetje lekker weer is. Ratel zal ik volgende week maar naar de garage mee gaan (hij zal me wel weer aan zien komen met mn bak..). En ik maar denken dat ik ondertussen elk geluidje herken en kan plaatsen aan een duur onderdeel, deze is helaas nieuw voor mij (aandrijfas/hoes, draagarmen, dicht geslagen remklauw, rotte rollers, slechte waterpomp, defecte wiellager, ik herken ze allemaal ondertussen! Behalve deze ratelende Audi B5 sound ken ik nog niet :( Misschien dat Armin van Buuren mijn bak wilt kopen als inspiratiebron voor zijn volgende album )

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 27-04-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een waterpomp vervang je toch op het moment dat je de distributieriem laat doen? Als dat ding faalt, afbreekt of wat dan ook heb je bestwel een probleem. Ik zou gelijk ieder 'raar' geluid wat uit de aandrijving komt aanpakken. Ja het doet financieel even pijn maar je bent verder van huis als het zaakje knapt.

Ik heb nog 45k tot de volgende distributieriem-ronde en dat gaat best rap :P

Post eens een foto van je B5? Er zijn heel veel handige en leuke mods die je kunt doen met je auto. Isoleren, beter geluid, een RNS-D ofzo, een keer lekker polijsten, waar je je happy bij voelt zeg maar. Verlagen kan ook praktisch zijn maar het ligt er maar net aan hoever je wilt ermee. :P

Tja en ik snap je wel. Je hebt nu een auto en 'even' een ander op de kop tikken voor een paar duizend euro zie ik niet iedereen doen. Hetzelfde gelde voor mijn RS4, toen had ik 'm voor een goede prijs en nu heb ik er een dermate bedrag in zitten dat ik een nieuwer type RS kon kopen. Maar toen terug in de tijd kon ik even geen 30k ophoesten voor een goed uitziend model / uitvoering / type.

Overal waar ik rij krijg ik wel aanzien, tja en dat maakt het toch allemaal weer een beetje goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:56:
Een waterpomp vervang je toch op het moment dat je de distributieriem laat doen? Als dat ding faalt, afbreekt of wat dan ook heb je bestwel een probleem. Ik zou gelijk ieder 'raar' geluid wat uit de aandrijving komt aanpakken. Ja het doet financieel even pijn maar je bent verder van huis als het zaakje knapt.

Ik heb nog 45k tot de volgende distributieriem-ronde en dat gaat best rap :P

Post eens een foto van je B5? Er zijn heel veel handige en leuke mods die je kunt doen met je auto. Isoleren, beter geluid, een RNS-D ofzo, een keer lekker polijsten, waar je je happy bij voelt zeg maar. Verlagen kan ook praktisch zijn maar het ligt er maar net aan hoever je wilt ermee. :P

Tja en ik snap je wel. Je hebt nu een auto en 'even' een ander op de kop tikken voor een paar duizend euro zie ik niet iedereen doen. Hetzelfde gelde voor mijn RS4, toen had ik 'm voor een goede prijs en nu heb ik er een dermate bedrag in zitten dat ik een nieuwer type RS kon kopen. Maar toen terug in de tijd kon ik even geen 30k ophoesten voor een goed uitziend model / uitvoering / type.

Overal waar ik rij krijg ik wel aanzien, tja en dat maakt het toch allemaal weer een beetje goed :P
Mijn waterpomp + rollers + riem is allemaal vervangen 1 dag voor de APK afgelopen augustus. Dit heeft allemaal nog geen 10k gelopen. Vandaar dat ik deze nu ook niet verwacht als defect.

Mijn auto is ook goedkoop gekocht met in het achterhoofd ongeveer 2000 euro max erin te steken om hem op en top in orde te krijgen.. Dit bedrag is nu bereikt en ik lijk wederom niet klaar te zijn met naar de garage te rijden. Nu zal ik voor het bedrag van deze ''vermoedelijke'' reparatie wederom geen nieuwere Audi hebben, maar dit zeg ik nu al ruim een jaar tegen mezelf.. Alsof je vrouw keer op keer vreemd gaat en elke keer lief sorry tegen je zegt en je wederom weer bedondert :D Mijn vaste monteur heeft meer lol met mn Audi dan ik doe.

Foto's uhhh
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/el6743.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/x4q4uf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/o5mb.jpg

Gewoon volledig standaard (op de velgen na, de originele velgen + banden heb ik wel nog) zoals je ziet, zelfs de 2 kleine pijpjes (wat ik allang vervangen had indien de overige onkosten niet zo hoog waren).
Originele velgen zijn niet helemaal goed meer (niet recht?), een vriend van me had deze set + band liggen en die voor 100 euro ''gekregen''.
Zaken die ik wilde doen:
nieuwe speakers (done)
nieuw verlichting, xenon (not done)
overspuiten (not done)
Lederen bekleding (not done)
Uitlaat laten verleggen/vernieuwen, vind 1 pijp links en 1 rechts zeer mooi bij de Audi's (not done)
Nieuwe boordcomputer, zoals jij hebt (not done).
Waarom not done? Omdat elk keer weer een reparatie aan kwam kakken die me nog meer geld kosten. De not done dingen laat ik varen maar worden allemaal opties die in mijn volgende Audi vanaf de eerste seconde erin zitten :D

[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 27-04-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft ie wel eens schade gehad of is ie ooit in het verleden gefixed? Ik zie dat de motorkap precies op de neus afwijkt t.o.v wat het ooit had moeten zijn. Hij zakt als het ware onder de belijning van de koplampen door. Dat kan komen doordat de rubbers van de motorkap plat zijn of totaal zijn verdwenen, maar hoe de belijning loopt kan ik al vanuit hier zien dat dat niet origineel meer is :P

Het ziet er nog best goed uit hoor, mischien moet je ook eens gaan sleutelen ermee en aftermarket opties in gaan bouwen zoals mistverlichting ofzo (2 lampjes onder voorin). Er is veel verkrijgbaar en vooral in die S4 B5 facebook groepen met ook duitsers vindt je zo nu en dan wat interessants voor een leuke prijs.

Ja dat met de monteur herken ik, maar daar ben ik allang al aan gewend. :P Ik laat ook niemand anders meer toe aan mijn auto dan m'n eigen monteur alleen daar waar ik 'm vandaan heb. De reden hiertoe is dat er echt naar gekeken wordt en belangrijker de tijd voor bepaalde zaken wordt genomen.

Ik wordt al jaren qua prijzen gelukkig goed gematst. Ik ben zelf geen monteur dus moet het uitbesteden en ben daarom altijd duurder uit t.o.v iemand die alles zelf kan doen. RNS-D met 4.1 speakersetup kan al een 'hoop' doen voor jouw auto. Isolatie ook. Het maakt het rijden voor vooral langere afstanden weer leuk.

Mischien moet je maar eens op Audi meetings komen kijken en met 'soortgenoten' praten. Kan in ieder geval weer spirit voor je huwelijk brengen :P De basis als S4 B5 is identiek aan die van een S4 B5 2.7T of zelfs RS4 B5 2.7T. Veel spul voor verkrijgbaar.

Ik zit met mensen die een E39 M5 / RS6 C5 rijden en die schipperen in dezelfde dilemma's en keuzes zoals mij, en dat maakt het allemaal wat dragelijker d:)b
Gewoon volledig standaard (op de velgen na, de originele velgen + banden heb ik wel nog) zoals je ziet, zelfs de 2 kleine pijpjes (wat ik allang vervangen had indien de overige onkosten niet zo hoog waren).
Originele velgen zijn niet helemaal goed meer (niet recht?), een vriend van me had deze set + band liggen en die voor 100 euro ''gekregen''.
Zaken die ik wilde doen:
nieuwe speakers (done)
nieuw verlichting, xenon (not done)
overspuiten (not done)
Lederen bekleding (not done)
Uitlaat laten verleggen/vernieuwen, vind 1 pijp links en 1 rechts zeer mooi bij de Audi's (not done)
Nieuwe boordcomputer, zoals jij hebt (not done).
Waarom not done? Omdat elk keer weer een reparatie aan kwam kakken die me nog meer geld kosten. De not done dingen laat ik varen maar worden allemaal opties die in mijn volgende Audi vanaf de eerste seconde erin zitten :D
Xenon verlichting is vrij makkelijk. Enige waar je rekening mee moet houden is het juist monteren van xenon ballasten en dat is het.

Overspuiten, mits goed ben je er wellicht 800 tot 1600 voor kwijt voor dat type auto, maar dat moet je alleen doen als de auto een blijvertje is. Anders is het een beetje verloren geld zeg maar.

Lederen bekleding > check facebook S4 / RS4 groepen. Soms 'slacht' iemand z'n S4/RS4 volledig af en kan je een compleet interieur naar smaak opkopen voor een leuke prijs. Interieur is vaak allemaal te vervangen.

Uitlaat verleggen is hakken in bumper en daar heb je een specialist voor nodig. Als ik me niet vergis moet je uitlaat op maat worden gemaakt ( op het achterste stuk ) omdat je daar je reserve-wiel ruimte hebt zitten. Een stock uitlaat kopen gaat hoogstwaarschijnlijk niet passen. Maar het klopt dat een dubbele uitlaat over de breedte er veel beter uitziet:

Afbeeldingslocatie: https://dfklk0jrz9g9k.cloudfront.net/images/custom/39.jpg

Boordcomputer (display) kan je zelf fixen, je kunt die schermpjes op ebay voor 50 tot 150 euro verkrijgen, echter, je moet wel een soldeerspecialist inschakelen want het is best complex. Bij mij ging het mis omdat de verkoper mij een verkeerd display (niet geschikt) toegestuurd heeft en niet meer terug in wou ruilen omdat er sporen van soldering op zaten. Lekker dan.

Hele tacho naar een bedrijf in almelo gebracht voor ongeveer 200 euro en alles was gefixed. Ook de lampjes in de unit zelf zijn vervangen.

Hou maar eens dat soort facebook groepen in de gaten. Vooral van duitsers. Die slachten vaak een S4 B5 en kan je relatief goedkoop het e.a verkrijgen ervoor. Je kunt je S4 theoretisch met alle opties gaan uitbouwen. Stijgt de waarde wel weer. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2017 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:21:
Heeft ie wel eens schade gehad of is ie ooit in het verleden gefixed? Ik zie dat de motorkap precies op de neus afwijkt t.o.v wat het ooit had moeten zijn. Hij zakt als het ware onder de belijning van de koplampen door. Dat kan komen doordat de rubbers van de motorkap plat zijn of totaal zijn verdwenen, maar hoe de belijning loopt kan ik al vanuit hier zien dat dat niet origineel meer is :P

Het ziet er nog best goed uit hoor, mischien moet je ook eens gaan sleutelen ermee en aftermarket opties in gaan bouwen zoals mistverlichting ofzo (2 lampjes onder voorin). Er is veel verkrijgbaar en vooral in die S4 B5 facebook groepen met ook duitsers vindt je zo nu en dan wat interessants voor een leuke prijs.

Ja dat met de monteur herken ik, maar daar ben ik allang al aan gewend. :P Ik laat ook niemand anders meer toe aan mijn auto dan m'n eigen monteur alleen daar waar ik 'm vandaan heb. De reden hiertoe is dat er echt naar gekeken wordt en belangrijker de tijd voor bepaalde zaken wordt genomen.

Ik wordt al jaren qua prijzen gelukkig goed gematst. Ik ben zelf geen monteur dus moet het uitbesteden en ben daarom altijd duurder uit t.o.v iemand die alles zelf kan doen. RNS-D met 4.1 speakersetup kan al een 'hoop' doen voor jouw auto. Isolatie ook. Het maakt het rijden voor vooral langere afstanden weer leuk.

Mischien moet je maar eens op Audi meetings komen kijken en met 'soortgenoten' praten. Kan in ieder geval weer spirit voor je huwelijk brengen :P De basis als S4 B5 is identiek aan die van een S4 B5 2.7T of zelfs RS4 B5 2.7T. Veel spul voor verkrijgbaar.

Ik zit met mensen die een E39 M5 / RS6 C5 rijden en die schipperen in dezelfde dilemma's en keuzes zoals mij, en dat maakt het allemaal wat dragelijker d:)b
1 Koplamp is niet de originele (goed gezien). zo lijkt het alsof de klep niet recht zit oid. Maar 1 koplamp set is iets groter dan de ander :D Als een koplamp(set) bij mij stuk was gegaan, ik ben iemand die gelijk links en rechts doet dus dan had je het niet gezien, daarnaast pak ik originele onderdelen of onderdelen wat 99,99% origineel zijn, dan had je het ook niet gezien.

Ik had mijn post hierboven net aangepast nadat jij je reactie typte, daar staan een aantal dingen die ik wilde (mistlampen had niet zo'n pré maar dat vind ik ook mooier ogen). Maar de reparaties nam de overhand.

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 27-04-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Heh. Vandaag van J&T mail gehad met een verwachte leverdatum van mijn A3 (1.6TDI, S tronic, business, assistentie en B&O).

21 september. Is it just me of is dat eerder aan de lange kant?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Na lang lurken als zowel een Tweakers en Audi fan, kan ik me nu ook melden als bezitter. Via de werkgever kreeg ik budget om een auto te kiezen. Eerst een tijd naar een A3 Limo gekeken, maar toen de dealer vertelde nog 15% E-Trons op voorraad te hebben was voor mij de keus snel gemaakt.

Uiteindelijk een 2016 A3 Etron facelift model geworden in de kleur Kosmos blauw. Redelijk standaard uitgevoerd; o.a. Virtual Cockpit, PDC rondom, ASS, Lane Assist, volledig LED met dynamische richtingaanwijzers ( :9~ ). Ik heb er naast het optiepakket 18" S-line velgen op laten zetten en rondom de ramen laten blinderen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v4byBCb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5D7nj49.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Fasterinside op 28-04-2017 11:59 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:44
Fasterinside schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:59:
Na lang lurken als zowel een Tweakers en Audi fan, kan ik me nu ook melden als bezitter. Via de werkgever kreeg ik budget om een auto te kiezen. Eerst een tijd naar een A3 Limo gekeken, maar toen de dealer vertelde nog 15% E-Trons op voorraad te hebben was voor mij de keus snel gemaakt.

Uiteindelijk een 2016 A3 Etron facelift model geworden in de kleur Kosmos blauw. Redelijk standaard uitgevoerd; o.a. Virtual Cockpit, PDC rondom, ASS, Lane Assist, volledig LED met dynamische richtingaanwijzers ( :9~ ). Ik heb er naast het optiepakket 18" S-line velgen op laten zetten en rondom de ramen laten blinderen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes. Die velgen zou ik ook wel graag willen op mijn Kosmos blauwe Limo. De standaard 16' banden zorgen voor veel te veel ruimte tussen de wielkasten. Staat op deze manier te hoog op zijn poten visueel gezien vind ik.

PS, gebruik de image tag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Sjiek hoor, heb je ook foto's van je interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Ik ben nog steeds enorm aan het twijfelen of ik de chromen raamlijsten, grill-rand en dakrailing zwart moet maken. Ik vind het zelf erg mooi, geeft de auto een sportievere look. Alleen heb ik de 18-inch S-line velgen. De RS-rotor velgen zouden dan ook een leuke toevoeging zijn bij de zwarte afwerkingen.

Het is een Audi A3 2014 G-tron in kosmosblauw. Wat is de beste manier om dit te doen? Heb een offerte gevraagd voor wrapping, en dit zouden ze voor 500 incl btw kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van eerst plasti dippen. Dat kan je makkelijk zelf doen en het kost je twee tientjes voor een spuitbus. VInd je het mooi laat je het zitten of je laat het spuiten, vind je het niets haal je het eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Fasterinside schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:59:

[afbeelding]

[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_

Als je ACC en Lane Assist hebt, dan heb je ook file assistent zeker! Ideaal voor in de file :)

Zou dan wel kantelen van rechter zijspiegel glas bij parkeren voor je velgen en ACC menu aan laten zetten, dan is het helemaal af. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 01-05-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Plasti dippen++. Makkelijk zelf te doen en als het niet goed is begin je overnieuw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:43

InFamous

excommunicado

Zo vandaag weer een nieuwe APK op de A4 zitten, met vlag en wimpel gekeurd zonder een enkele opmerking :)
* InFamous is happy :D

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fasterinside
Rainesh schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:17:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Als je ACC en Lane Assist hebt, dan heb je ook file assistent zeker! Ideaal voor in de file :)

Zou dan wel kantelen van rechter zijspiegel glas bij parkeren voor je velgen en ACC menu aan laten zetten, dan is het helemaal af. :)
Nee, geen ACC helaas. Ik ga je even DM'en voor de spiegel :) Helaas al een stoeprandje te pakken..

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Fasterinside schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:11:
[...]

Nee, geen ACC helaas. Ik ga je even DM'en voor de spiegel :) Helaas al een stoeprandje te pakken..
Huh geen ACC?? Zie wel een acc radar in je bumper.....hoort er niet te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Rainesh schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:46:
[...]

Front Assist/Auto Emergency Brake/... gebruikt ook een radar afaik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

In een BMW zit dat standaard. :9 :+

[ Voor 49% gewijzigd door SadisticPanda op 01-05-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Rainesh schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:46:
[...]

Deze is voor de Audi Pre Sense , o.a. voetganger herkenning en wanneer je een langzaam rijdend voertuig snel nadert.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
AndRo555 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:58:
[...]

Front Assist/Auto Emergency Brake/... gebruikt ook een radar afaik.
Fasterinside schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:47:
[...]

Deze is voor de Audi Pre Sense , o.a. voetganger herkenning en wanneer je een langzaam rijdend voertuig snel nadert.
Dat klopt dat daar ook de radar voor gebruikt wordt, maar ben tot nu toe geen facelift tegen gekomen met alleen een radar voor Front Assist. Vaak wordt Pre Sense niet eens geselecteerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Rainesh schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:07:
[...]

[...]

Dat klopt dat daar ook de radar voor gebruikt wordt, maar ben tot nu toe geen facelift tegen gekomen met alleen een radar voor Front Assist. Vaak wordt Pre Sense niet eens geselecteerd
"Audi pre sense front met voetgangerherkenning" staat in de standaarduitrusting van de facelift A3 e-tron op de Audi.nl site. ACC staat er als (dure) optie bij.

Waarschijnlijk niet echt zo uitzonderlijk als er nog relatief basic e-trons met 15% beschikbaar zijn. Die slijten ze een stuk makkelijker dan full option modellen met een veel hogere cataloguswaarde.

[ Voor 17% gewijzigd door AndRo555 op 01-05-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Nou, ik heb de eerste inbraak al te pakken. Het klassieke kleine ruitje stuk geslagen, portieren openen en het stuur eruit proberen te stelen. Het is ze niet gelukt, waarschijnlijk zijn ze betrapt. Staat nu bij schadeherstel. "Daar hebben we weer een Audi!" , riepen ze in de werkplaats... tsja..

Gelukkig via LeaseMij goed geregeld. Maar wel m'n net nieuwe RayBan weg... Zuur.

Nu aan het kijken voor een stuurslot of alarm in laten bouwen (dit zit er niet in.. wtf Audi). Iemand tips?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Fasterinside schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:30:
Nou, ik heb de eerste inbraak al te pakken. Het klassieke kleine ruitje stuk geslagen, portieren openen en het stuur eruit proberen te stelen. Het is ze niet gelukt, waarschijnlijk zijn ze betrapt. Staat nu bij schadeherstel. "Daar hebben we weer een Audi!" , riepen ze in de werkplaats... tsja..

Gelukkig via LeaseMij goed geregeld. Maar wel m'n net nieuwe RayBan weg... Zuur.

Nu aan het kijken voor een stuurslot of alarm in laten bouwen (dit zit er niet in.. wtf Audi). Iemand tips?
Stuurslot is lomp en ga je enkel in het begin gebruiken. Alarm is waardeloos tegenwoordig imho.
1) niemand kijkt er van op.en 2) een stuur demonteren kost mij 5 minuten op een deftig manier te demonteren. Als ik de kap rond stuurkolom mag beschadigen, denk ik dat ik het wel op 2-minuten kan. En ik ben niet echt erin geoefend. De tijd dat jij doorhebt dat je alarm afgaat, zijn ze al lang weg
3) een alarm helpt niet tegen gebroken ruiten.

Meest doeltreffende, auto onder lamp plaatsen en eventueel camera erop die lekker goed in het zicht hangt. Dat iedereen goed weet dat er camera hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
azz_kikr schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:04:
[...]

Stuurslot is lomp en ga je enkel in het begin gebruiken. Alarm is waardeloos tegenwoordig imho.
1) niemand kijkt er van op.en 2) een stuur demonteren kost mij 5 minuten op een deftig manier te demonteren. Als ik de kap rond stuurkolom mag beschadigen, denk ik dat ik het wel op 2-minuten kan. En ik ben niet echt erin geoefend. De tijd dat jij doorhebt dat je alarm afgaat, zijn ze al lang weg
3) een alarm helpt niet tegen gebroken ruiten.

Meest doeltreffende, auto onder lamp plaatsen en eventueel camera erop die lekker goed in het zicht hangt. Dat iedereen goed weet dat er camera hangt
Valide argumenten. Auto staat onder lantaarnpalen, wel op een openbare plaats dus een camera hangen word lastig. Verbaas me dat ze de airbag en het stuur niet hebben meegenomen. Zijn ze toch betrapt denk ik.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 16:30
Fasterinside schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:12:
[...]

Valide argumenten. Auto staat onder lantaarnpalen, wel op een openbare plaats dus een camera hangen word lastig. Verbaas me dat ze de airbag en het stuur niet hebben meegenomen. Zijn ze toch betrapt denk ik.
Bij mij vorig jaar exact hetzelfde gebeurd. Toch raar als je instapt en er zit helemaal geen stuur meer in.
Ik had een A3 met een S-line sportstuur, die dingen schijnen nogal gewild te zijn. Kreeg toen ook al het signaal 'als ze weten dat ie er elke nacht staat is tie binnenkort weer weg'.
Toen hebben we via de leasemij alarm laten inbouwen, dat werkt ook dankzij de stickertjes toch al een beetje preventief. Daarna niet meer gehad gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:08
Misschien is dit iets?

Heb zelf een SCM klasse 3 erin zitten. Nu komen ze misschien voor het stuur. Volgende keer nemen ze wellicht de hele auto mee. Dan is een extra authorisatie wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

maxoss schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:20:
Misschien is dit iets?

Heb zelf een SCM klasse 3 erin zitten. Nu komen ze misschien voor het stuur. Volgende keer nemen ze wellicht de hele auto mee. Dan is een extra authorisatie wel zo fijn.
Met alle respect, maar 40 euro daarvoor? Dan kan je veel beter, de originele bout erin draaien, vastzetten en dan boormachine er eens doorjagen. Zeker even goed beveiligd. Nieuwe bout kost trouwen iets van 10euro. Dus dat is de moeite niet.
En zijn ze trouwens nog altijd met je airbag weg. En dat ding is even duur als een stuur.

Clipon stuur kopen en savonds mee naar binnen nemen? Dat ze daar nog niet op gedacht hebben bij VAG 8)

[ Voor 12% gewijzigd door SadisticPanda op 02-05-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
hmm, dat ze Navi's en airbags jatten is mij bekend, maar tegenwoordig ook al sturen? :X

Mijn broertje met z'n (toendertijd) nieuwe A3 hebben ze ook eens te pakken gehad, deurrubbers stukgesneden en raam eruit getild, Navi en airbags weg + wat spullen van z'n werk.
echt een trieste aanblik in zo'n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ah dat is echt kut!!! Bij de prefacelift A3 werden de stuurtjes om de haverklap eruit gehaald. Maar van de facelift kunnen ze deze niet op andere modellen gebruiken ivm knoppen/sleepring etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Wanneer hebben ze dat bij Audi bedacht? In mijn A4 (2007) krijg ik de deuren echt niet van binnenuit open als de deuren op slot zitten.

En die het bedacht heeft moeten ze anders per direct ontslaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
InFamous schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:19:
Wanneer hebben ze dat bij Audi bedacht? In mijn A4 (2007) krijg ik de deuren echt niet van binnenuit open als de deuren op slot zitten.

Dat heet Deadlock / Safelock. Kijk in je boekje...volgens mij bij 1x vergrendeling drukken gaat deadlock erop en bij 2x niet. Of andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik klik altijd 1 x keer, waarna mijn knipperlichten 2x knipperen en mijn alarm piep afgaat (die jij hebt aangezet O-) ) Ik heb het n.a.v het filmpje van die poging tot inbraak geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.

Is dat standaard dan of een extra optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

InFamous schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:19:

Omdat als je deuren op slot zitten en je in een ongeval raakt of zelfs te water je de deuren niet meer open krijgt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
InFamous schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:35:
Ik klik altijd 1 x keer, waarna mijn knipperlichten 2x knipperen en mijn alarm piep afgaat (die jij hebt aangezet O-) ) Ik heb het n.a.v het filmpje van die poging tot inbraak geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.

Is dat standaard dan of een extra optie?
Standaard, maar dan 2x op vergrendelen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Maasluip schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:03:
[...]

Omdat als je deuren op slot zitten en je in een ongeval raakt of zelfs te water je de deuren niet meer open krijgt.
Ik hoop toch zeker dat jij je auto niet op slot doet als je gaat rijden? :9
Rainesh schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:29:
[...]

Standaard, maar dan 2x op vergrendelen drukken.
Ik ga dat eens even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

InFamous schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:44:
[...]

Ik hoop toch zeker dat jij je auto niet op slot doet als je gaat rijden? :9
Ik niet, maar er zijn mensen die dat wel doen, er zijn locaties in deze wereld waar je dat maar beter wel kunt doen (en als je laptop op de bijrijdersstoel je lief is zijn die locaties ook in Nederland te vinden) en er zijn auto's die dat automatisch doen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:46
Maasluip schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Ik niet, maar er zijn mensen die dat wel doen, er zijn locaties in deze wereld waar je dat maar beter wel kunt doen (en als je laptop op de bijrijdersstoel je lief is zijn die locaties ook in Nederland te vinden) en er zijn auto's die dat automatisch doen.
Het automatisch op slot gaan is een ander soort "op slot gaan" lijkt me, die van mij gaat netjes op slot als ik harder dan 15? kmph ga en gaat automatisch van het slot zodra ik de deur van binnenuit open wil doen of zodra ik de sleutel uit het contact haal.

Waar het hier om gaat (volgens mij) is als je de auto op slot doet met de knop op de sleutel dat de deuren dan van binnenuit niet open kunnen, dit lijkt me overigens normaal? Anders wordt inbreken wel heel comfortabel.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Nu online
Axewi schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:58:
[...]

Het automatisch op slot gaan is een ander soort "op slot gaan" lijkt me, die van mij gaat netjes op slot als ik harder dan 15? kmph ga en gaat automatisch van het slot zodra ik de deur van binnenuit open wil doen of zodra ik de sleutel uit het contact haal.

Waar het hier om gaat (volgens mij) is als je de auto op slot doet met de knop op de sleutel dat de deuren dan van binnenuit niet open kunnen, dit lijkt me overigens normaal? Anders wordt inbreken wel heel comfortabel.
Bij mij is dit dus ongeveer een maand geleden gebeurd. Heel netjes het stuur eruit gehaald en een Ray-ban en wat andere spulletjes meegenomen. Ze hadden het raam uit de rubbers gehaald en vanuit de knop binnenin de deuren opengemaakt. Dus die deadlock/safelock ga ik straks toch maar eens uitproberen, en hopen dat het ook op mijn auto zit (Audi A3 2014). Anders blijft het inderdaad wel heel simpel om in te breken, waar ik nogal mee zit. Want er zit nu een gloednieuw stuur in, en dat weten zij natuurlijk ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@reputatio

Dan hebben ze er de tijd voor gehad, normaal tikken ze achter zijruitje in en dan alles snel leeghalen.

Het staat allemaal duidelijk in je boekje, zou daar even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Axewi schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:58:
[...]

Nja als ik de deuren van binnenuit vergrendel dan gaat mijn deur pas open bij de 2e poging (volgens mij redelijk normaal).
1e poging gaat het slot eraf, 2e poging gaat de deur open (niet centraal, alleen de deur waar ik het probeer).
Volgens mij is het inderdaad zo dat de deur ten alle tijden open moet kunnen van binnen af (zoals het voorbeeld: stel je vliegt het diepe water in..of.. je auto staat in brand).

Mja dit hoorde je vroeger ook over de ramen.. Elektrische is gevaarlijk want, stel je komt in het water terecht = grote kans op elektronica schade. Deur krijg je niet-moeilijk open als je onder water ligt dus moet het via het raam. Oldskool aan een hendel zwaaien zal het raam open doen maken, bij een elektronisch systeem is het maar de vraag of het onder water ook werkt. Volgens mij wenst niemand meer zo'n ouderwets systeem te hebben en wilt iedereen het elektronisch. Veiligheid op dat gebied zal dus niet zo belangrijk zijn :)

Ik heb nog niet getest hoe het zit indien ik in de auto zit en de deuren vergrendel via de sleutel (afstandsbediening). Ook hierin lijkt mij dat veiligheid voor criminaliteit staat en de deuren van binnenuit wel open moeten? Dit is een aannamen aangezien ik mezelf nog niet op deze manier opgesloten heb in mijn eigen auto xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
LopendeVogel schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Nja als ik de deuren van binnenuit vergrendel dan gaat mijn deur pas open bij de 2e poging (volgens mij redelijk normaal).
1e poging gaat het slot eraf, 2e poging gaat de deur open (niet centraal, alleen de deur waar ik het probeer).
Volgens mij is het inderdaad zo dat de deur ten alle tijden open moet kunnen van binnen af (zoals het voorbeeld: stel je vliegt het diepe water in..of.. je auto staat in brand).

knip

Ik heb nog niet getest hoe het zit indien ik in de auto zit en de deuren vergrendel via de sleutel (afstandsbediening). Ook hierin lijkt mij dat veiligheid voor criminaliteit staat en de deuren van binnenuit wel open moeten? Dit is een aannamen aangezien ik mezelf nog niet op deze manier opgesloten heb in mijn eigen auto xd
Het kan inderdaad maar zo zijn dat ik 2 keer de deur open moet doen, dit doe ik eigenlijk nooit aangezien ik normaal uitstap wanneer de sleutel al uit het contact is (en de deuren dus al weer van het slot zijn).

Zodra de auto weer klaar is zal ik voor de gein eens proberen wat er gebeurt als ik in de auto zit en de auto op slot doe met de sleutel. Ik verwacht persoonlijk dat de deuren dan niet los gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Axewi schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Het kan inderdaad maar zo zijn dat ik 2 keer de deur open moet doen, dit doe ik eigenlijk nooit aangezien ik normaal uitstap wanneer de sleutel al uit het contact is (en de deuren dus al weer van het slot zijn).

Zodra de auto weer klaar is zal ik voor de gein eens proberen wat er gebeurt als ik in de auto zit en de auto op slot doe met de sleutel. Ik verwacht persoonlijk dat de deuren dan niet los gaan.
Nja bij mij lijken er gewoon 2 systemen in te zitten (moet wel lijkt mij anders zou het me niet lukken). 1 elektronisch en 1 mechanisch. Haha zou wat zijn, dynamo stuk, accu gaat leeg en vervolgens kom je je auto niet meer uit omdat de elektronica niet meer werkt wegens een lege accu xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Maasluip schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:03:
[...]

Ja dat gaat bij mij volledig automatisch. Maar in die stand kan ik de deur gewoon open doen, maar zodra vergrendeld met de sleutel dan krijg ik deze niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Redelijk nieuwe audi's unlocken de deur automatisch bij een crash.

Volgens mij doet de mijne dat ook. Er zit in VCDS een functie in om een 'crash' te simuleren aan de hand van gevarenlichten ook. Deze wijkt af van de normale gevarenlichten en branden ook iets langer per keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axewi
Ik heb zojuist mijn auto weer op kunnen halen. Ik heb het even getest:
Auto op slot bij 15km/h > deur in 1 keer open.
Auto op slot bij 15km/h > sleutel uit het contact en alles springt van het slot.
In de auto zitten en deuren op slot via de sleutel > deuren gaan niet open van binnenuit, alleen te openen met de sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:58
Axewi schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:03:
Ik heb zojuist mijn auto weer op kunnen halen. Ik heb het even getest:
Auto op slot bij 15km/h > deur in 1 keer open.
Auto op slot bij 15km/h > sleutel uit het contact en alles springt van het slot.
In de auto zitten en deuren op slot via de sleutel > deuren gaan niet open van binnenuit, alleen te openen met de sleutel.
Ik heb exact hetzelfde, wanneer de deuren op slot zijn met afstandsbediening kan ik via het raam aan de handgreep trekken, maar er gebeurd niks. 2006 A4

Bij mijn vorige (A3 2003 8P) was het wel zo dat als de auto op slot was tijdens het rijden, je twee keer aan de handgreep moest trekken om hem te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Axewi Model en jaar?

Die werking is exact hoe het bij mij ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En wat is nou het probleem ?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
InFamous schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 01:23:
@Axewi Model en jaar?

Die werking is exact hoe het bij mij ook werkt.
Het gaat om een audi a6 c6 4f uit 2004
Tylen schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 05:54:
En wat is nou het probleem ?
We waren benieuwd naar de manier waarop de auto op slot ging vanwege de inbraak discussie, met name over de werking van het Deadlock / Safelock stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Nu online
Ik heb het geprobeerd, maar mijn deuren zijn altijd te openen vanuit binnen. Ook wanneer ik de auto op slot doe met de sleutel. Zowel 1x op slot als 2x op slot. Deuren zijn altijd te openen, alleen de functie om de deuren van het slot af te halen via het knopje binnen wordt uitgeschakeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik zie hier tweemaal een model uit 2004 (A4 en A6) en de mijne A4 2007 die allen dezelfde functies hebben. Er is dus wel wat veranderd bij Audi waardoor dit dus mogelijk is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0QzVY0w5krFavcr6YTR0W1VT/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4rOvgFNWktrNI3dpnIMgfOKr/full.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 10:34
Dus daar is dat vakje voor! Ik maar een flesje olie daar bewaren, silly me

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:05

BoltYes

This is the Way

Vandaag de auto aangepakt en de glans van de lak naar een hoger niveau kunnen tillen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y998tX9.jpg?1

De diepe wetlook die een zwarte lakkleur hoort te hebben is weer helemaal terug.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

paQ schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:49:
Ola ola :)

Vorige week een A6 avant S-line 2006 AUT "gescoord".
Paar vraagjes over het hidden menu.

Oliepeil staat zo te zien overal aangevinkt (was al) maar hij leest geen waardes. Een vorige eigenaar blijkbaar mee lopen stoeien :? en zit de functie er gewoonweg niet op?

Serviceintervallen idem

Helaas is mn PDC module te oud om grafische PDC weer te geven. Is het het waard om op ebay voor een jongere module te kijken?

and last but not least.
Als ik op CD klik, dan krijg ik de melding: Geen CD-speler ingebouwd.
Nou, er zit toch echt een wisselaar in het dashboard kastje... Er komt geen reactie, geen lampje, niets.
Een test via VCDS geeft ook no result.
Nou, gisteren 2 uurtjes zweten en klooien, de CD wisselaar weer aan de praat gekregen. Zowel de dealer als ikzelf kregen de wisselaar er met geen mogelijkheid uit trouwens, dus ik heb het hele kastje maar eruit gesloopt :')

Vaag dingetje aan een van de kabels die normaliter in de wisselaar moeten zitten :? geen idee wat het was, soort antenne oog. Die eraf gehaald en hey! een optische kabel! *D ... die dus gelust werd naar... hmmm :?

Weer in de wisselaar gestoken en lampjes! *O* maar nu kwam de melding "Apparaat fout" en ledjes bleven kermis geven -O-

Heel het dashboard kastje maar mee naar binnen en op mijn gemak er eens voor zitten. Het ding was voor mij toch al 'stuk' dus naja, wat kon er mis gaan.
Met wat elbow-grease en twee messen de wisselaar er uit gedrukt vanaf de achterkant. Hij zat idd goed klem.
CD wisselaar open geschroefd, en een stapel CD's die helemaal vast zaten. Met het nodige schuiven en duwen PLOP de CD's weer op de spindel weten te krijgen.
Wisselaar open gelaten, frontje erop gedrukt en mee terug naar de auto. Aangesloten en er begon van alles te bewegen en doen _/-\o_

Met de nodige moeite alle CD's er weer uit weten te krijgen. Allemaal zelfgebrande CD's, waarvan een zo;n papieren sticker erop, die aan het loslaten was. Waarschijnlijk een van de oorzaken van het vastlopen van het hele mechaniek. Susan Boyle.... :')
Daarna sputterde hij nog wat,maar alles weer werkend.
Boel weer mee naar binnen, netjes dichtgemaakt, weer ingebouwd, kastje terug onder het dashboard et voila :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12

iichel

Gazoooo

Gebruikt nog iemand cd's?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig laast weer mee begonnen, had wat oud spul op een rommelmarkt gekocht en was mijn MP3 bibliotheek zat. Bevalt goed. Cd's wisselen met 150 per uur was weer ff wennen though :+

Susan Boyle :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Mijn vrouw wel. Zeikende Adèle, en de landal Bollo liedjes voor de draakjes achterin.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12

iichel

Gazoooo

The Eagle schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:29:
Toevallig laast weer mee begonnen, had wat oud spul op een rommelmarkt gekocht en was mijn MP3 bibliotheek zat. Bevalt goed. Cd's wisselen met 150 per uur was weer ff wennen though :+

Susan Boyle :X
Vorsprung durch Technik :+

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:44
Weet er iemand hier toevallig of Audi weer van plan is om 'ultra' modellen uit te brengen van hun A3's?
Blijf het vreemd vinden dat een A4 minder uitstoot dan een A3 bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verschil in bijtelling is er niet dus kans is klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ik denk inderdaad niet dat ze de moeite nog gaan doen. In België zaten ze vroeger met 89g ook net op het minimum van de CO2-uitstoot, maar dat is dit jaar 87g geworden en het zou me verbazen moesten ze zo laag geraken. En je zit met een A3 1.6 TDI S Tronic aan 103g sowieso nog aan de erg lage kant van VAA (Belgisch equivalent van bijtelling). Zelfs als ze ze op de markt zouden brengen zouden ze weinig populair zijn denk ik dan, zeker gezien de hardere ophanging en beperkte optielijst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik gebruik cassette bandjes?:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nIAyV9fKDJVK0X45oVnbysNP/medium.jpg

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Laatst online: 16-09 23:07
Zie dat de 1.4 TFSI verdwijnt uit de (lease) configurators voor de A3 lijn. Ben benieuwd naar de 1.5, binnenkort maar een proefrit :P

[ Voor 14% gewijzigd door Silversin op 08-05-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikte, ja.

RNS-D heeft een 6 cd wisselaar in de achterbak. Werkt heel erg prettig maar totaal niet meer van deze tijd.
Pagina: 1 ... 46 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.