Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 00:37:
[...]

Heb wellicht wel interesse :>

Wil automatische deurvergrendeling instellen vanaf 15kmph. Moet kunnen, aldus VCDS. En wellicht nog wat tweaks ofzo.
Bij mijn Passat 3BG (B5.5) uit 2003 kon ik dat met VAGCOM en een China-kabel van 2 tientjes zelf.

Uit mijn hoofd Comfortmodule 46 > Auto-Lock/Auto-Unlock 0 of 1 (uit of aan).

Misschien werkt dat voor jouw B5 ook.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:54
Rainesh schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:47:
[...]
Dan heb je ook gelijk weergave van je pdc sensoren in je scherm,
Ow, dat is een interessante. Vond het al vervelend dat mijn lease A4 Avant enkel 'biepjes' gaf, maar geen visueel beeld. Wordt omgewisseld over een paar maand, dus veel maakt het niet meer uit, maar als ik dat geweten had, had ik het wel laten aanpassen op een of andere manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Kwakkel schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:14:
[...]

Ow, dat is een interessante. Vond het al vervelend dat mijn lease A4 Avant enkel 'biepjes' gaf, maar geen visueel beeld. Wordt omgewisseld over een paar maand, dus veel maakt het niet meer uit, maar als ik dat geweten had, had ik het wel laten aanpassen op een of andere manier :)
A4 B8 facelift? Vanaf 2012 uitvoering is optische weergave niet mogelijk op de a4 en a5 omdat ze regelapparaat veranderd hebben. Alleen van 2008 tot 2012 (prefacelift) en bij de A1 / A3 modellen is het nog mogelijk.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:54
Model van 2015 helaas. Waarom hebben ze de visuele weergave er in hemelsnaam uit gesloopt? Zowat alle andere grote merken hebben op 1 of andere manier wel een visuele waarschuwing :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:45:
[...]

Ik had er wel last van gisteren. Google Earth had er geen zin en hij liet de gewone kaarten zien. Verder ook geen connected diensten. Vanmorgen was het wel weer in orde.
Vandaag inderdaad geen problemen gehad. Alleen gister en eergister in de middag.
Was misschien dan toch gerelateerd aan de routeringsfouten bij Google waar Ziggo-klanten, naast anderen ook last van hadden.

Gelukkig maar, dan hoef ik daar Audi niet voor te bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zo, eindelijk mijn oliepeil weer eens gecheckt en bijgevuld (op advies van hier om bij elke tankbeurt te controleren).
Kilometerstanden genoteerd en wat blijkt hij heeft ong. 300ml verbruikt op 7574km. Nu vraag ik mij af of dit normaal verbruikt is of dat ik de dealer eens moet gaan bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
cyberde schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:48:
Zo, eindelijk mijn oliepeil weer eens gecheckt en bijgevuld (op advies van hier om bij elke tankbeurt te controleren).
Kilometerstanden genoteerd en wat blijkt hij heeft ong. 300ml verbruikt op 7574km. Nu vraag ik mij af of dit normaal verbruikt is of dat ik de dealer eens moet gaan bellen.
Dat lijkt mij een prima verbruik, ongeveer een liter op pakweg 20k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Kwakkel schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:22:
Model van 2015 helaas. Waarom hebben ze de visuele weergave er in hemelsnaam uit gesloopt? Zowat alle andere grote merken hebben op 1 of andere manier wel een visuele waarschuwing :s
Uitgesloopt? Is een optie in combinatie met PDC voor.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wimpie schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:24:
[...]

Uitgesloopt? Is een optie in combinatie met PDC voor.
Bij de prefacelift kon je visuele weergave wel aanzetten, maar dat komt omdat je dan een losse regelapparaat voor hebt die het ondersteund. Bij de facelift is het samengevoegd in je boordnet en krijg je alleen weergave als je voor + achter pdc hebt.

Zelfs een simpele polo met pdc achter + navi heeft weergave in het scherm..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat leuk is, 2 VAG auto's met PDC, beide aan hebben, en dan bij elkaar in de buurt rijden.... kennis van me met een Polo word gek als ik mijn Audi in de R zet, want dan denkt zijn PDC dat hij bijna ergens tegen aan rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:19:
Weet je wat leuk is, 2 VAG auto's met PDC, beide aan hebben, en dan bij elkaar in de buurt rijden.... kennis van me met een Polo word gek als ik mijn Audi in de R zet, want dan denkt zijn PDC dat hij bijna ergens tegen aan rijd.
_O- Niet alleen met "VAG - VAG" maar ook met Vag en een ander merk zoals Renault ofzo, dan worden PDC sensoren soms ook helemaal gek haha. Maar voornamelijk bij de oudere sensor types gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
max schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:57:
[...]

Bij mijn Passat 3BG (B5.5) uit 2003 kon ik dat met VAGCOM en een China-kabel van 2 tientjes zelf.

Uit mijn hoofd Comfortmodule 46 > Auto-Lock/Auto-Unlock 0 of 1 (uit of aan).

Misschien werkt dat voor jouw B5 ook.
In die populaire software zit tegenwoordig een functie dat chinese kabels obsolete maakt :+

Ik werk er ook niet meer mee, het is zonde van je geld, en iedere keer dat gekloot ook.

Alleen bij klein/grote beurt lezen we de auto een keer uit. Lange tijd storingsvrij geweest op sai na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rainesh schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:45:
[...]

_O- Niet alleen met "VAG - VAG" maar ook met Vag en een ander merk zoals Renault ofzo, dan worden PDC sensoren soms ook helemaal gek haha. Maar voornamelijk bij de oudere sensor types gaat het mis.
O das grappig dat je daar nu over begint. Ik stond gisteren achter een clio bij het verkeerslicht en mijne begon ook te flippen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 06:29:
[...]

In die populaire software zit tegenwoordig een functie dat chinese kabels obsolete maakt :+

Ik werk er ook niet meer mee, het is zonde van je geld, en iedere keer dat gekloot ook.

Alleen bij klein/grote beurt lezen we de auto een keer uit. Lange tijd storingsvrij geweest op sai na.
Je hebt chinese kabels en die werken gewoon met 1 versie van vcds. Niks mis mee, gewoon niet updaten.
En je hebt ook iets duurdere clones weet ik veel waar gemaakt, (kom je tegen op russische en poolse sites) ,die ondersteunen wel updates van vcds. Kunnen ook gewoon de firmware flashen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op donderdag 13 april 2017 @ 07:41:
[...]

O das grappig dat je daar nu over begint. Ik stond gisteren achter een clio bij het verkeerslicht en mijne begon ook te flippen.
Klote fransen :+
azz_kikr schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:21:
[...]

Je hebt chinese kabels en die werken gewoon met 1 versie van vcds. Niks mis mee, gewoon niet updaten.
En je hebt ook iets duurdere clones weet ik veel waar gemaakt, (kom je tegen op russische en poolse sites) ,die ondersteunen wel updates van vcds. Kunnen ook gewoon de firmware flashen.
Als backup kabel heb ik een clone die alleen met versie 12.12.3 werkt. Daarmee kan ik alleen niet de Golf 7/Passat/Octavia etc niet mee doen. Labelfiles komen daar niet mee overeen en als het alsnog doe....dan kan ik het goed verkloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:31:
[...]

Klote fransen :+

[...]

Als backup kabel heb ik een clone die alleen met versie 12.12.3 werkt. Daarmee kan ik alleen niet de Golf 7/Passat/Octavia etc niet mee doen. Labelfiles komen daar niet mee overeen en als het alsnog doe....dan kan ik het goed verkloten
Mijn reserve kabel is zo een russisch gedoe. Werkt perfect met elke nieuwe versie van VCD's.

Ik had vroeger inderdaad ook zo een chinese ook voor mijn Bora, werkte ook alleen met versie 12 nog iets. En enkel in het frans :( :( Nu mijn frans is goed, maar autotermen in het frans, dat is iets minder. Is soms zelfs in het engels nog onduidelijk :+

Btw heb jij al kunnen vinden of het mogelijk is, dat die PDC enkel manueel werkt? En niet van zodra je hem in achteruit knalt...ik denk niet dat het mogelijk is maar mss heb jij het wel gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat op GoT dat soort zaken besproken mogen worden, welke kabels nu wel of niet werken ermee. Ik heb een keer een kabel gekocht, lekker cheap, maar werd meteen gedeactiveerd toen ik 'm verbond. Leuk... :P

Dacht laat ook maar.. dat geklooi ook iedere keer. Het kan wel gewoon: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/audiB5.html
+32 Auto lock/unlock of doors (Doors lock at 15 mph and unlock when key is removed)
Die functie lijkt me namelijk ideaal.
+01 - Brakepad wear sensor warning active
En die mag er overigens ook uit. De remblokken en schijven hebben geen sensoren. Er zit een stukje metaal op dat gaat piepen zodat je weet dat de remmen opraken. Krijg nu iedere ochtend een melding in het display dat de remmen op zijn. De werkelijke reden is dat het draadje niet aangesloten is en de remblokken/schijven dit ook niet ondersteunen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:47:
Denk niet dat op GoT dat soort zaken besproken mogen worden, welke kabels nu wel of niet werken ermee. Ik heb een keer een kabel gekocht, lekker cheap, maar werd meteen gedeactiveerd toen ik 'm verbond. Leuk... :P

Dacht laat ook maar.. dat geklooi ook iedere keer. Het kan wel gewoon: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/audiB5.html

[...]

Die functie lijkt me namelijk ideaal.

[...]

En die mag er overigens ook uit. De remblokken en schijven hebben geen sensoren. Er zit een stukje metaal op dat gaat piepen zodat je weet dat de remmen opraken. Krijg nu iedere ochtend een melding in het display dat de remmen op zijn. De werkelijke reden is dat het draadje niet aangesloten is en de remblokken/schijven dit ook niet ondersteunen.
Je kan ook gewoon die kabel kortsluiten door er een stukje paperclip in te steken en stukje plakband erover. Of de kabel van je oude remblok afknippen en die twisten. (Linker voorwiel zit die plug)

Werkt perfect en spaart je wat klooien in (al dan niet legale) vcds.

Trouwens, welke remblokken zijn dat, dat er geen sensor opzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
azz_kikr schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:12:
[...]

Je kan ook gewoon die kabel kortsluiten door er een stukje paperclip in te steken en stukje plakband erover. Of de kabel van je oude remblok afknippen en die twisten. (Linker voorwiel zit die plug)

Remblokken zonder slijtindicator :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:15
Mijn remmen piepen altijd (tijdens het remmen dan), moet er nog eens wat aan laten doen want als ik met het raampje open rij doet het gewoon pijn aan m'n oren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:31:
[...]

Remblokken zonder slijtindicator :-)
No shit sherlock. Als je daar al op moet besparen :p
FastFred schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:33:
Mijn remmen piepen altijd (tijdens het remmen dan), moet er nog eens wat aan laten doen want als ik met het raampje open rij doet het gewoon pijn aan m'n oren :+
De mijne piept 1 keer, altijd de zelfde en enkel smorgens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
azz_kikr schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:12:
[...]

ATE volgens mij.

Ik heb de set besteld via Coen donkers... op de bon stond geperforeerd. Op de verpakking / dooswerk stond geperforeerd. Uiteindelijk zat er in de verpakking deze schijven:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5bmI2DWMAAHbzv.jpg:large

Ik kon echt niet verder met de set die er toen onder zat (rechtsvoor krom, ernstig trillen op ten duur met remmen vanaf 160) dus ik heb het maar voor lief genomen. Er zou enige restitutie worden geboden... lekkere service, dus niet.

Ook de eerste en laatste keer eerlijk gezegd. De vorige set remmen hebben bijna 3 jaar onder de auto gezeten. Genoeg noodstops gemaakt zonder problemen. Ze gingen na een dagje nurburgring 'moeilijker' doen waaronder het trillen.

De blokken hebben geen aansluitingen voor sensoren. Dus ja, het paperclippen is mischien nog wel het beste. Het afknippen niet. Als iemand ooit de auto over zou willen nemen in de nabije toekomst dan moet alles er gewoon functioneel bij zitten lijkt mij, ook al gebruik je het niet.

Wat betreft geperforeerd quattro GMBH vs deze; ik merk het verschil wel, de originele remmen a € 4200 waren beter en deze zitten er gewoon net wat onder qua remkracht en feeling. Voor gewoon gebruik verkeer remt het best goed maar wat het doet op een track kan ik wel raden. Het scheelt dat ik stalen remleidingen heb, dat maakt de responsiviteit ietsjes beter.
FastFred schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:33:
Dat gepiep is een slijtindicater wat je hoort :P Het betekend dat je remmen bij op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:03:

Dat gepiep is een slijtindicater wat je hoort :P Het betekend dat je remmen bij op zijn.
Nee, want dat piepen doet ie sinds montage van nieuwe schijven en blokken :+

Citroën kwaaltje

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 13-04-2017 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

ATE volgens mij.

Ik heb de set besteld via Coen donkers... op de bon stond geperforeerd. Op de verpakking / dooswerk stond geperforeerd. Uiteindelijk zat er in de verpakking deze schijven:

[afbeelding]

Ik kon echt niet verder met de set die er toen onder zat (rechtsvoor krom, ernstig trillen op ten duur met remmen vanaf 160) dus ik heb het maar voor lief genomen. Er zou enige restitutie worden geboden... lekkere service, dus niet.

Ook de eerste en laatste keer eerlijk gezegd. De vorige set remmen hebben bijna 3 jaar onder de auto gezeten. Genoeg noodstops gemaakt zonder problemen. Ze gingen na een dagje nurburgring 'moeilijker' doen waaronder het trillen.

De blokken hebben geen aansluitingen voor sensoren. Dus ja, het paperclippen is mischien nog wel het beste. Het afknippen niet. Als iemand ooit de auto over zou willen nemen in de nabije toekomst dan moet alles er gewoon functioneel bij zitten lijkt mij, ook al gebruik je het niet.

Wat betreft geperforeerd quattro GMBH vs deze; ik merk het verschil wel, de originele remmen a € 4200 waren beter en deze zitten er gewoon net wat onder qua remkracht en feeling. Voor gewoon gebruik verkeer remt het best goed maar wat het doet op een track kan ik wel raden. Het scheelt dat ik stalen remleidingen heb, dat maakt de responsiviteit ietsjes beter.

[...]

Niet knippen in de kabels van je wagen! Ik bedoel als je je versleten remblokken nog liggen hebt of maybe vuilbak van de dealer. Daar de kabel afknippen en toelussen. Kan je dan gewoon inpluggen en uitpluggen indien nodig.
In de kabel van de wagen klippen is me iets te drastisch :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou nooit zomaar kabels, draden en dingen afknippen in een auto, ben je gek? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:40
Ik merk dat ik de navi (MMI+) van mijn, in juni 2016 geleverde A3 Limo, nooit meer gebruik omdat de kaarten gewoonweg niet up to date zijn. Ik gebruik nu veelal Waze op mijn iPhone voor navi.

Zijn er meer gebruikers die dit hebben? Of werkt het wel gewoon goed?
Ik heb net even op My Audi gekeken, echter daar vind ik nog steeds de (alweer) verouderde 2017 kaarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De 2017 kaart is in december 2016 uitgekomen en bevat wel vernieuwingen ten opzichte van de 2016 kaart die jij nu waarschijnlijk hebt. Updaten is gratis, dus dat kan geen kwaad. De 2017 kaart is inderdaad hopeloos verouderd en bevat de situatie van eind 2015. De A4 tussen Delft en Schiedam staat er bijvoorbeeld nog niet op.

Ik snap ook niet waarom dit zo lang moet duren. Bij veel andere autofabrikanten is het niet anders, maar TomTom en Google laten zien dat het wel degelijk mogelijk is om actuele kaarten aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:58
Joni schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:01:
De 2017 kaart is in december 2016 uitgekomen en bevat wel vernieuwingen ten opzichte van de 2016 kaart die jij nu waarschijnlijk hebt. Updaten is gratis, dus dat kan geen kwaad. De 2017 kaart is inderdaad hopeloos verouderd en bevat de situatie van eind 2015. De A4 tussen Delft en Schiedam staat er bijvoorbeeld nog niet op.

Ik snap ook niet waarom dit zo lang moet duren. Bij veel andere autofabrikanten is het niet anders, maar TomTom en Google laten zien dat het wel degelijk mogelijk is om actuele kaarten aan te bieden.
Hmmm dat is wel vreemd, ik heb namelijk vorig jaar mei de Navigatie DVD's (2006 A4 b7 RNS-E) en hier zitten wel heel veel updates in, waaronder de beruchte A4 Delft-Schiedam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Paul.H schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:42:
[...]

Hmmm dat is wel vreemd, ik heb namelijk vorig jaar mei de Navigatie DVD's (2006 A4 b7 RNS-E) en hier zitten wel heel veel updates in, waaronder de beruchte A4 Delft-Schiedam
Oh! Heb je daar een screenshot van? Ben het tot nu toe bij geen enkele recente map tegengekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Je zou nog aardig verschieten wat sommige mensen met hun auto doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Rainesh schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:22:
[...]

Oh! Heb je daar een screenshot van? Ben het tot nu toe bij geen enkele recente map tegengekomen....
Nee,maar een tijdje geleden wel vanaf Den Haag naar huis gereden door die tunnelbak en volgens mij zat die er toen gewoon in, maar ik begin plotseling wel een heel klein beetje te twijfelen...

Ik ga vanavond eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RolfLobker schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:18:
Meer mensen die Audi Connect gebruiken en afgelopen twee dagen problemen met de verbinding hebben?
Google Maps navigatie zegt geen dataconnectie te hebben en andere Audi Connect diensten werken ook niet.

Gister einde van de dag ervaren en vanmiddag ook weer. Vanmorgen wel goed gewerkt. MMI zegt dat de verbinding met Connect sim goed of zeer goed is
Vandaag ook geen dataconnectie met Audi Connect. Schakelde wel over naar TMC ipv 'online". Vond het al vreemd waarom er geen rode lijntjes (files) op het scherm verscheen terwijl het overal potvast stond haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
Paul.H schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:40:
[...]

Nee,maar een tijdje geleden wel vanaf Den Haag naar huis gereden door die tunnelbak en volgens mij zat die er toen gewoon in, maar ik begin plotseling wel een heel klein beetje te twijfelen...

Ik ga vanavond eens checken.
Hij zit er inderdaad niet in, vreemd, ik was er heilig van overtuigd dat ie er in zat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu een live event van een 1000PK RS6 V10 in Hannover. https://www.facebook.com/...re/?hc_ref=PAGES_TIMELINE

Vliegt halverwege 2 stukken karton onder de auto in de fik omwille de hitte van de uitlaat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:15:
Nu een live event van een 1000PK RS6 V10 in Hannover. https://www.facebook.com/...re/?hc_ref=PAGES_TIMELINE

Vliegt halverwege 2 stukken karton onder de auto in de fik omwille de hitte van de uitlaat. :D
Netjes, ook die bora met 1000pk :) zeker omdat die nog vrij "standaard" (buiten motorkap) oogt inclusief het 1.6 badge :+ :+

Heerlijke wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Serieus respect naar de jongeren daar in die regio die met serieuze power onder de kap zitten.

De TUV (Duitse "APK") is daar ook veel strenger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4654hTnClsg]

Als ik dit nou eens zover kan krijgen op moment dat ik m'n sleutel omdraai :P

Het is gelukt trouwens. Ik heb bij de kabel de originel CD erbij gepakt, alle drivers gedeinstalleerd, VCDS die met het cd'tje meekwam, en voila, hij herkent de kabel direct en ik kon erin.

Hij houdt qua storingen ook alles bij, dus ook precies wanneer het alarm voor het laatst getriggerd was. Ik heb een kleine misfire gaande (minder dan 15 per minuut op idle) en ik vermoed dat het een gesloopte injector wel eens kan zijn. Dit verklaart waarom ik soms 'sporadische' batterij meldingen kreeg in dash.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ug9CzEsdrSI]

Cool dat ik zelf kan debuggen nu. Leer ik wat meer van m'n eigen auto weer :) Ik ben bezig een firmware update voor m'n RNS-D toe te passen. Meteen door locking en troep instellen. In mijlen heb ik overigens 266k op de klok staan. :D Niet kapot te krijgen joh. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 21:10:
[video]

Als ik dit nou eens zover kan krijgen op moment dat ik m'n sleutel omdraai :P

Het is gelukt trouwens. Ik heb bij de kabel de originel CD erbij gepakt, alle drivers gedeinstalleerd, VCDS die met het cd'tje meekwam, en voila, hij herkent de kabel direct en ik kon erin.

Hij houdt qua storingen ook alles bij, dus ook precies wanneer het alarm voor het laatst getriggerd was. Ik heb een kleine misfire gaande (minder dan 15 per minuut op idle) en ik vermoed dat het een gesloopte injector wel eens kan zijn. Dit verklaart waarom ik soms 'sporadische' batterij meldingen kreeg in dash.

[video]

Cool dat ik zelf kan debuggen nu. Leer ik wat meer van m'n eigen auto weer :) Ik ben bezig een firmware update voor m'n RNS-D toe te passen. Meteen door locking en troep instellen. In mijlen heb ik overigens 266k op de klok staan. :D Niet kapot te krijgen joh. :P
Eerste wat ik je aanraad is een autoscan te maken en die op te slaan. Kies wel even je type auto omdat je geen canbus hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:31:
[...]

Eerste wat ik je aanraad is een autoscan te maken en die op te slaan. Kies wel even je type auto omdat je geen canbus hebt.
Dat dus. Ga niet zomaar waarden veranderen zonder de originele waarden hebt. Bij de modules met longcoding erin, valt het nog terug te zetten.

Als je oudere modules hebt die enkel shortcoding hebben, een niet gedomenteerde module, of zoals ik een bende audicontrollers in een volkswagen, dan ben je verde van huis als je eens verkeerde waarde invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rainesh schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:31:
[...]

Is allemaal gelukt :)

Enige dat ik vandaag aangepast heb is 35 > 15178 naar 16238.

- Automatische vergrendeling vanaf 20kmph
- Automatische ontgrendeling zodra ik de sleutel uit het contact trek
- Een 'beep' van het alarm zodra ik 'm lock.

Zit nog veel meer leuks in en bij, maar nu even verder weer.

Enige wat ik (denk ik) wel nog erop is de melding over een gordel. Die piept helemaal niet als je 'm niet om hebt. Het is niet voor mij maar m'n passagiers.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2017 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:13:
[...]

Is allemaal gelukt :)

Enige dat ik vandaag aangepast heb is 35 > 15178 naar 16238.

- Automatische vergrendeling vanaf 20kmph
- Automatische ontgrendeling zodra ik de sleutel uit het contact trek
- Een 'beep' van het alarm zodra ik 'm lock.

Zit nog veel meer leuks in en bij, maar nu even verder weer.

Enige wat ik (denk ik) wel nog erop is de melding over een gordel. Die piept helemaal niet als je 'm niet om hebt. Het is niet voor mij maar m'n passagiers.
Mooi, maar dan blijf ik erbij...maak een autoscan en sla het op. Ook handig voor later als er regelapparaten stuk gaan en je een nieuwe nodig hebt. Dan kun je makkelijk je je codering overzetten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:05

BoltYes

This is the Way

Had m hier nog niet laten zien, m'n nieuwste aanwinst;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A1Jp2qS.jpg?1

Nu is ie zoals het hoort met 3.0 TDI Quattro en lekker in de opties :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Wow inderdaad lekker in de opties. Mooi met de meest luxueuze led-verlichting, maakt 'm wel enorm stoer en vrij uniek ook in NL. Zie deze configuratie namelijk maar zeer zelden. Fijne motorisering ook!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:13:

Uit ervaring kan ik je vertellen dat je op den duur helemaal leip wordt van die gong. Ik heb hem met opzet uit gezet. :D

Bremsbelagwarnung kun je trouwens ook uitschakelen. Hoef je de bekabeling naar je remblokken niet te "paperclippen".

[ Voor 13% gewijzigd door max op 17-04-2017 15:42 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
BoltYes schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:36:

[afbeelding]

Interieurfoto's? Die 3.0 tdi kun je overigens behoorlijk laten kietelen ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Dat kietelen gaat inderdaad wel gebeuren, net als ramen tinten en evt een black optic wrap of S6 front. Ben ik nog niet helemaal uit.

Interieur:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LFu4fpn.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YBgqbJH.jpg

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
[...]

ATE volgens mij.

[...]

ATE? Kijk eens voor de lol op ATP autoteile (.de) en bekijk daar de prijs eens :P
Daar bestel ik regelmatig de onderdelen, daar zie je ook veel het merk ATE. Veel Nederlandse (auto) bedrijven kopen daar de onderdelen (voor dezelfde prijs als jij en ik kunnen) en verkopen het voor 2 tot 4x de Duitse prijs. Ik heb de klauwen, schijven en blokken daar gekocht, volgens mij allemaal van het (budget) merk ATE. Nooit problemen mee en het scheelde mij 100e euro's vergeleken de goedkoopste Nederlandse webshop :)

Of het een goed of slecht merk is durf ik niet te zeggen, het is ''goedkoop'' en ik heb er nooit klachten mee gehad.

Edit: de link van de website: https://www.atp-autoteile.de
Als je die nog niet kon (ik mag hopen van wel aangezien je ook een VAG auto hebt...), daar kan je wel je lol op :D

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 17-04-2017 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

BoltYes schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:36:

[afbeelding]

Verry nice. Mooie upgrade vanaf de oude A6 👍🏻 Congrats.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rainesh
Laatst de A3 gewassen, ff wat pics geschoten :) Als ik tempo erin hou dan ben ik meestal binnen een uur klaar.

Gear:

- 2 Emmer methode met gritguard en Monello washmitt
- Poorboys World Slick & Suds shampoo
- Monello Non-Ferro
- Poorboys World Spray & Wipe detailspray
- Interieur in Natural look
- Banden in Poorboys World Bold n Bright Tyre dressing
- Uitlaten met Mothers Alu & Mag polish

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b47zxEp4Or7gahY4W4hwiw8I/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/scFGh3NTgZ6PVqSKWCogeoyY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tNBaODoGBEM21mPEFuo883gU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k7qiDwnscd47RgSKrgy9BS7p/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nKB7ZweKxw1DfkdLZnSECnuu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dsdb32XzWKlEBfpAWTHNp78R/full.jpg

Auto stond al in de Soft99 Fusso wax, en beading/sheeting was nog dik in orde.

Denk in de zomervakantie ff kleien, licht polijsten en dan ff waxen.

Moet de binnenkanten van de ruiten nog doen....had geen tijd meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Iemand enig idee wat de vereiste is om de gekleurde boordcomputer (grote scherm tussen tellers) te krijgen op een A6 C7 pre FL? Ik dacht namelijk enkel met het MMI+ , maar nu vind ik toch enkele A6'en met klein navi en toch de geupgrade boordcomputer. Met wat krijg je dit dan nog, multifunctioneel stuur of handsfree?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Matsooh schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:20:
Iemand enig idee wat de vereiste is om de gekleurde boordcomputer (grote scherm tussen tellers) te krijgen op een A6 C7 pre FL? Ik dacht namelijk enkel met het MMI+ , maar nu vind ik toch enkele A6'en met klein navi en toch de geupgrade boordcomputer. Met wat krijg je dit dan nog, multifunctioneel stuur of handsfree?

Volgens mij gewoon een optie geweest......bij Audi is alles een optie. Ben ze ook weleens tegengekomen. Maar zelfs een dashboard kast lampje 8)7 _O-

edit: reken je niet rijk, want zo een grote display tussen je tellers bij RMC (kleine navi) is monochroom en niet kleur. Alleen bij MMI+ is het kleur.

[ Voor 11% gewijzigd door Rainesh op 19-04-2017 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Matsooh schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:20:

Met de MMI touch zit je eigenlijk altijd goed met het kleurendisplay tussen de tellers en groot formaat klapper scherm. Maakt het zoeken ook een stuk makkelijker, je hoeft namelijk alleen te kijken naar een touchpad ipv knopjes links van de schakelpook.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Ik weet dat ze altijd meekomen met de MMI+, dat zou eigenlijk het ideale zijn. Het is omdat ik via een familielid eventueel een A6 kan overkopen, vrijwel alle opties, enkel geen MMI+. Op de interieur foto's kon ik niet duidelijk zien of het het monochrome scherm was, of het kleurenscherm. Ben even gaan kijken op autoscout, en vond toen enkele wagens (bijvoorbeeld deze) die geen MMI+ hebben maar wel het kleuren scherm. Vroeg me daarom af bij welke opties het ook nog meekwam.

Het is wel jammer, omdat samen met Xenon/Led is MMI+ de enige opties waar ik echt naar zoek. Deze heeft xenon, mooi interieur en fijne opties, alleen het MMI+ ontbreekt. Jammer want dat grote scherm is echt wel fijn :) Heb wel gezien dat retrofit een optie is, maar de prijs daarvan is niet te verantwoorden. Dan kijk ik liever of ik er FL lichten in krijg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakk3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:30
Android auto is nog niet officieel uit in Nederland. Ik heb op een nieuwe Audi A3 de Audi smartphone interface optie besteld. Kan iemand bevestigen dat Android auto ook in Nederland hiermee gewoon werkt? Ik heb momenteel een iPhone, maar overweeg een switch naar Android namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bakk3 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:30:
Android auto is nog niet officieel uit in Nederland. Ik heb op een nieuwe Audi A3 de Audi smartphone interface optie besteld. Kan iemand bevestigen dat Android auto ook in Nederland hiermee gewoon werkt? Ik heb momenteel een iPhone, maar overweeg een switch naar Android namelijk!
Jep, werkt. Je moet alleen even de APK downloaden van het internet en installeren op je telefoon!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
In België ook trouwens. Zolang je de Android Auto APK af en toe bij APKmirror gaat halen wanneer er updates zijn werkt het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakk3
  • Laatst online: 14:30
Oké top! Dat maakt de eventuele overstap een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 15:47
Hoi Ik heb een Audi A4 B8 uit 2008 met MMI Basic Plus (Sat Nav in handschoenvak)
Heb geen AMI port, alleen AUX in armleuning.
Zit een 6 cd wisselaar in, kan tel wel via AUX aansluiten maar kan deze dan niet besturen met mn stuur.
Is er een manier om muziek te streamen via BT of via USB? En besturing via stuur zou ook top zijn.
Ik heb om me heen gekeken en oplossingen die ik tegen kom zijn echt prijzig.

Als iemand een tip heeft dan zou ik heel blij zijn, want elke keer cd's branden daar heb ik geen zin in.
In mijn oude auto had ik USB :F

[ Voor 12% gewijzigd door Jay47 op 19-04-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Jay47 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:49:
Hoi Ik heb een Audi A4 B8 uit 2008 met MMI Basic Plus (Sat Nav in handschoenvak)
Heb geen AMI port, alleen AUX in armleuning.
Zit een 6 cd wisselaar in, kan tel wel via AUX aansluiten maar kan deze dan niet besturen met mn stuur.
Is er een manier om muziek te streamen via BT of via USB? En besturing via stuur zou ook top zijn.
Ik heb om me heen gekeken en oplossingen die ik tegen kom zijn echt prijzig.

Als iemand een tip heeft dan zou ik heel blij zijn, want elke keer cd's branden daar heb ik geen zin in.
In mijn oude auto had ik USB :F
Er zijn oplossingen voor maar dan moet je eigenlijk die AMI poort hebben. Via Aux zul je nooit iets kunnen icm stuurwielbediening. Signaal wordt namelijk analoog verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Scrtz schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:57:
[...]

Er zijn oplossingen voor maar dan moet je eigenlijk die AMI poort hebben. Via Aux zul je nooit iets kunnen icm stuurwielbediening. Signaal wordt namelijk analoog verstuurd.
Ja dat bedoel ik, zat er maar een AMI port in.
Bij het kopen van de auto had ik nooit aan gedacht dat het zo een pain in the ass zou zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jay47 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:59:
[...]

Ja dat bedoel ik, zat er maar een AMI port in.
Bij het kopen van de auto had ik nooit aan gedacht dat het zo een pain in the ass zou zijn. 8)7
Neem ff contact op met Audiwereld, Audiparts Veghel etc die kunnen er een mooi systeem inbouwen. Werkt je stuurwielbediening ook trouwens dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Rainesh schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:01:
[...]

Neem ff contact op met Audiwereld, Audiparts Veghel etc die kunnen er een mooi systeem inbouwen. Werkt je stuurwielbediening ook trouwens dacht ik.
Maar zeker prijzig? Oplossingen die ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn rond de 400-500 euro ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jay47 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:02:
[...]

Maar zeker prijzig? Oplossingen die ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn rond de 400-500 euro ;(
Een AMI kost rond de 119 euro aan onderdelen....

uit welke regio kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Rainesh schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:03:
[...]

Een AMI kost rond de 119 euro aan onderdelen....

uit welke regio kom je?
Amsterdam, ik las dat als je AMI wilt MMI 2G High moet hebben?
Ik heb MMI Basic Plus met zwart rode scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Jay47 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:04:
[...]

Amsterdam, ik las dat als je AMI wilt MMI 2G High moet hebben?
Ik heb MMI Basic Plus met zwart rode scherm.
Oef, dan zou ik zeker contact opnemen met Audiwereld. Die weet precies wat wel en niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Hoezee, zojuist op de snelweg hoor ik opeens een schurend geluid wanneer de auto iets door de vering gaat. Oh jee, dus snel parkeerplaats opgezocht en gekeken. Is zo de beschermplaat losgekomen en het fiberglas lekker aan het schuren geweest op het asfalt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p0wzyd3m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8CYpynym.jpg

Waarschijnlijk al eerder beschadigd door een smerige drempel waarbij bij het afrijden ik al wat geschuur hoorde :X
Morgen maar eens een garage opzoeken.

Iemand een idee wat een nieuwe beschermplaat zou doen qua kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke auto? Kan het zo even opzoeken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik was bij mijn Volvo een euro of 70 kwijt, klote is dat er meerdere onder zaten. Iig geen wereldschokkend bedrag.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar een A3 voor mijn vrouw. Ze rijdt nu een Up. Naar volle tevredenheid, maar de kinderen die 0 en 2 waren zijn nu 3 en 5 en stoppen niet met groeien.

Nu heb de bekende 1.2TSI en 1.4TSI, maar die vertrouw ik niet. De iets oudere 1.6FSI en 2.0FSI zijn wel prima, maar wat ouder.

De 2.0TFSI is interessant en toen zeg ik opeens de 3.2 V6. Dat is natuurlijk veel leuker. Hij is iets zwaarder en je zal iets meer onderhoud hebben met remmen en banden. Maar zal een 3.2 meer kosten in onderhoud dan de 2.0T? Volgens mij is er bij normaal gebruik niet zoveel aan de hand. En ze rijdt maar 8000 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Duurdere onderdelen om te beginnen, keer bougies wisselen is ook duurder aangezien je meer nodig hebt. Hoe dikker de motor hoe gekker de prijzen worden. :P

1.6FSI is het laatste echt betrouwbare blok nog, is alleen echt geen strepentrekker. 2.0FSI heb ik zelf geen ervaring mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:15:
Duurdere onderdelen om te beginnen, keer bougies wisselen is ook duurder aangezien je meer nodig hebt. Hoe dikker de motor hoe gekker de prijzen worden. :P

1.6FSI is het laatste echt betrouwbare blok nog, is alleen echt geen strepentrekker. 2.0FSI heb ik zelf geen ervaring mee. :)
Nou...heb genoeg 1.6fsi's meegemaakt waarvan bobine stuk gegaan is. Bekend euvel. Ieder blok heeft wel wat, maar voor in de A3 zou ik naar de 1.4t en 1.8t kijken. De 1.4t (125pk) is best leuk blokkie, rijdt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Rainesh schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:25:
[...]

Nou...heb genoeg 1.6fsi's meegemaakt waarvan bobine stuk gegaan is. Bekend euvel. Ieder blok heeft wel wat, maar voor in de A3 zou ik naar de 1.4t en 1.8t kijken. De 1.4t (125pk) is best leuk blokkie, rijdt ook prima.
Wauw een bobine... Dat is idd erger dan een gescheurde cilinderkop, ketting die uitgelopen is, turbo's die verrot gaat, olieverbruik, etc etc. Tuurlijk is er niks heiligs en heeft iedere motor wel wat maar die motoren zijn toch wel even een paar tandjes betrouwbaarder en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 16:52
weet iemand of android auto [met apk zolang nog niet officieel in NL] werkt in een a4 mj2016. Ik sta op het punt om over te stappen naar een android of iphone. En de app mmi connect werkt dat ook goed op een android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:59
Voor 8000 km per jaar zou ik gewoon voor een 1.2 TFSI gaan, desnoods chip je hem naar 130pk. Daar heb je weinig onderhoud aan en relatief weinig wegenbelasting en verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:39:
[...]

Wauw een bobine... Dat is idd erger dan een gescheurde cilinderkop, ketting die uitgelopen is, turbo's die verrot gaat, olieverbruik, etc etc. Tuurlijk is er niks heiligs en heeft iedere motor wel wat maar die motoren zijn toch wel even een paar tandjes betrouwbaarder en beter.
Als je er zoals ik 11 mag vervangen in anderhalf jaar tijd (a 110 euro per stuk) kijk je daar toch iets anders tegenaan. VAG blokken tussen 2010-2014 moet je gewoon van wegblijven zo ongeveer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Arfman schreef op zondag 23 april 2017 @ 04:35:
[...]

Als je er zoals ik 11 mag vervangen in anderhalf jaar tijd (a 110 euro per stuk) kijk je daar toch iets anders tegenaan. VAG blokken tussen 2010-2014 moet je gewoon van wegblijven zo ongeveer.
Sorry als ik het zeg maar dan ben je gewoon stom bezig, zeker als je dan met zo een probleem terug blijft komen bij de dealer want die staan niet echt bekend om service en garantie. Als je dit al een paar keer heb gehad, waarom kijk je dan niet verder naar een specialist die wél een oplossing kan bieden? Maar wij hebben de touran 4 jaar gehad en echt 0 issues gehad wat dat betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Laatst online: 16-09 23:07
Zag gisteren bij de dealer een Arablue A3 limo staan met S-Line pakket *kwijl*. Ze hadden er 2, binnen en buiten.

Beiden had trouwens de optiepakket zwart. De auto die buiten stond had zwarte spiegelkappen icm zwarte audi ringen op de grill. Vreemd kan die optie/accesiore niet op de Audi website vinden. Vond het lekker sportief. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

Joopieboy schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:28:
[...]

Sorry als ik het zeg maar dan ben je gewoon stom bezig, zeker als je dan met zo een probleem terug blijft komen bij de dealer want die staan niet echt bekend om service en garantie. Als je dit al een paar keer heb gehad, waarom kijk je dan niet verder naar een specialist die wél een oplossing kan bieden? Maar wij hebben de touran 4 jaar gehad en echt 0 issues gehad wat dat betreft. :)
Als er iemand een oplossing had geweten dan graag, maar zelfs alle bekende personen in het VW wereldje kwamen niet verder dan "het zal wel een maandagmorgenmodelletje zijn". Toen de dealer en importeur ook nog eens hun handen eraftrokken was het klaar, zo'n bedrijf verdient mijn centen niet.

Overigens waren die bobines niet het enige probleem die auto had alle VAG kwaaltjes onder de zon.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat klinkt idd niet heel erg gezond en prettig nee, sucks. :/ Maar met garantie en handen eraf trekken en dingen onder 'producteigenschappen' scharen, daar ken en hoor ik zat verhalen over ja. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:11:
Welke auto? Kan het zo even opzoeken voor je.
Audi A5 Sportback.

Bij de lokale garage die zich specialiseert in Audi en VW geweest. De kapotte plaat verwijderd en een nieuwe besteld, ong 90 euro incl btw. Morgen er onder laten schroeven :)

Zij doen ook inlaatreinigingen met een granulaat, vragen er 400 euro voor. Is dat schappelijk of zijn er andere die hetzelfde doen maar dan goedkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Zojuist led interieur ingebouwd in een audi a3 8v 2014 ambition, gekke was, kofferbak was led OEM en de rest alles halogeen..

Maar was zo klaar want hoefde alleen:
1x led hemelverlichting voor
1x led dashboardkastje voor
2x led hemelverlichting achter

Voetverlichting en makeup spiegel verlichting heeft ie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:12:
Ik was bij mijn Volvo een euro of 70 kwijt, klote is dat er meerdere onder zaten. Iig geen wereldschokkend bedrag.
:P

Die van een RS4 bijna 400 euro. Omdat het een 'speciale' bodemplaat is en geen standaard bodemplaat onder past.

Kijk even op ebay DE, staat vaak voor een goede prijs het e.a verkrijgbaar.

Technische voetnoot: Code 16238 unlocked daadwerkelijk alle deuren en achterbak-klep als je maar 2x drukt. 1x is puur voor bestuurders kant alleen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2017 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:42
Silversin schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:24:
Zag gisteren bij de dealer een Arablue A3 limo staan met S-Line pakket *kwijl*. Ze hadden er 2, binnen en buiten.

Beiden had trouwens de optiepakket zwart. De auto die buiten stond had zwarte spiegelkappen icm zwarte audi ringen op de grill. Vreemd kan die optie/accesiore niet op de Audi website vinden. Vond het lekker sportief. Iemand enig idee?
Onder het Exterieur kopje Shadow look selecteren.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/udff6typvulvo5b/Screenshot_1.png?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Zie ik in de NL configurator niet terug komen. Denk dat wij het moeten doen met optiepakket Titaanzwart, waarvan de koplampen gewoon carroseriekleur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:42
Silversin schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:22:
Zie ik in de NL configurator niet terug komen. Denk dat wij het moeten doen met optiepakket Titaanzwart, waarvan de koplampen gewoon carroseriekleur zijn.
Heb even gekeken en die optie Titaanzwart komt overeen met de shadowlook optie uit BE. Wel vreemd dat spiegelkappen in NL niet zwart gekozen kunnen worden. Verder lijkt het erop dat de Audi ringen wel chrome blijven. Zowel in BE als NL.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silversin
Lambo LP670 SV schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:35:
[...]

Heb even gekeken en die optie Titaanzwart komt overeen met de shadowlook optie uit BE. Wel vreemd dat spiegelkappen in NL niet zwart gekozen kunnen worden. Verder lijkt het erop dat de Audi ringen wel chrome blijven. Zowel in BE als NL.
Denk dat de dealer me wel daaraan kan helpen.

http://i.imgur.com/IbBOEEt.jpg

Link boven kan je zien wat ik bedoel, wat een plaatje :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Silversin schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:40:
[...]

Dan ziet zo'n kleurtje ineens zo ontiegelijk vet uit he, geweldig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:44

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

Ik dacht dat er geen Pr0n op GoT gepost mocht worden?

_/-\o_ :9~ _/-\o_

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, die staat hier sinds kort ook eentje in de wijk. Mooi kleurtje idd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
Scrtz schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:50:
[...]

Dan ziet zo'n kleurtje ineens zo ontiegelijk vet uit he, geweldig idd.
Blauw is altijd een mooie kleur, maar met zwarte accenten helemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Nadat mijn lease contract van mijn Renault Captur was afgelopen (ik weet het...) mocht ik een nieuwe lease auto uitkiezen, na overleg met de boekhouder mocht het dus ook een youngtimer worden als ik deze maar zelf ging zoeken en invoeren vanuit duitsland. Het is dus een zilveren audi a4 variant 2.5TDI uit 2001 geworden met multitronic. Wat een heerlijk rijdende auto en wat een heerlijk geluid als je het gas intrapt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

Als mijn vrouw dit zou zien dan had ik direct de A3 moeten verkopen. Wat een geweldige combi!

Ze wilde graag een sepangblauwe....maar had dr wijs gemaakt dat er geen blauw meer leverbaar is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Rainesh schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:05:
[...]

Als mijn vrouw dit zou zien dan had ik direct de A3 moeten verkopen. Wat een geweldige combi!

Ze wilde graag een sepangblauwe....maar had dr wijs gemaakt dat er geen blauw meer leverbaar is :+
Je kan haar meenemen naar Audi Centre De Meern, ze hebben er 2 staan :P

Wat denk je over de zwarte Audi ringen, aftermarket?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Silversin schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:11:
[...]

Je kan haar meenemen naar Audi Centre De Meern, ze hebben er 2 staan :P

Wat denk je over de zwarte Audi ringen, aftermarket?
Haha nee..

Ringen zullen aftermarket zijn. Kun je los klikken.

-----

Morgen naar Audiwereld toe om side assist te retrofitten! Spiegelkappen met side assist lampjes zitten er op. Kabelboom achteren ook klaar, houders binnen, modules binnen. Hopen dat morgen alles goed gaat en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende week m'n auto voor een week stallen bij de garage. Flink wat werkzaamheden weer B)

3 inch downpipes gescoord overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 05:36

Famous

R 400+

[...]

Lekkere kleuren combo zo!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://www.hm-turbotechn...seat-skoda/audi-rs4-2-7l/

Nice. *Staat op wishlist

Doorontwikkelde K04's met 1.6bar en goed voor meer dan 600PK. Ze schrijven dat met gebruik van deze turbo's t.o.v een concurrent turbo je veel minder bar nodig hebt om de 630PK te bereiken. De concurrent zou 2 bar moeten leveren voor hetzelfde vermogen in het blok.

Zo heb je ook geen aanpassingen aan de rest van de setup onder de motor. Gebruik van RS6 turbo's gaat niet zonder aanpassingen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rainesh
Gisteren samen met Leon van Audiwereld geklust aan de A3 om Side Assist in te bouwen. Man dat was toch behoorlijk wat werk, bumper eraf, deurpanelen eraf, dorpelkappen eraf etc. Wel paar tegenvallers...pinnetjes die niet klopten, stekkers anders, kabelschema niet correct etc. Maar we zijn eruit gekomen...codering was ook even uitvogelen, maar dat had ik gelukkig zelf opgelost.

Alleen krijg ik vrijdag de deurstekkertjes binnen, dan kan ik die nog netjes afwerken en dan component protectie vrij laten schakelen. Alles deed het namelijk perfect...voor 24u :( :( Kennelijk zit er een CP timer op, deze moet eraf. Dit moet ik dus vrijdag doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wWx1yB0xPFdTGVt49ctSErFF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qA7XZUBxd9bYG0eCXLzeWyyr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GTAmgg5Hc3zDwEbA1nnnPhYK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mCIbwSQQQ76jdAV4mfjHZfXC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N66DeRBAbm102F3xtcpeT4TK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YuYaBDBtc5FsFt065jfohl4w/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5s8ox7k6oLDHrmrOdrUf2JKL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TxFGfqTE5Bz9tyxPKSonKXOU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zGxlYpxJZa2xPEuzmcw4pyhi/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lBW3z8taEmhjwfYRUwW4kbY2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ImWqyy97qWt2QmV1lwUNXbam/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:34
niet van mij, maar wel een mooie audi.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-WmY4eXsAIVj9h.jpg:large
Bron: @800RV - Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:56:
Gisteren samen met Leon van Audiwereld geklust aan de A3 om Side Assist in te bouwen. Man dat was toch behoorlijk wat werk, bumper eraf, deurpanelen eraf, dorpelkappen eraf etc. Wel paar tegenvallers...pinnetjes die niet klopten, stekkers anders, kabelschema niet correct etc. Maar we zijn eruit gekomen...codering was ook even uitvogelen, maar dat had ik gelukkig zelf opgelost.

Alleen krijg ik vrijdag de deurstekkertjes binnen, dan kan ik die nog netjes afwerken en dan component protectie vrij laten schakelen. Alles deed het namelijk perfect...voor 24u :( :( Kennelijk zit er een CP timer op, deze moet eraf. Dit moet ik dus vrijdag doen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is nog een best werk geweest ja, jemig :o
leuk dat die lampjes bij Audi aan de binnenkant van de spiegelkappen zitten, je zou verwachten in het spiegelglas oid..
Pagina: 1 ... 45 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.