Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 137 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MAX3400 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:48:
[...]
@Tristan: kan me voorstellen dat je bijtelling belangrijk voor je is maar als je daar wakker van moet liggen, is het misschien tijd voor een jaarkaart van de NS? Nofi maar jij hebt minder pijn als je leasebak gejat wordt dan als iemands eigen (zelf-betaald / hard gewerkt) Audi van pak 'm beet 35K na 2 weken al naar het buitenland verdwijnt.
Hoezo, dan is het toch verzekerd? Kun je weer een nieuwe uitkiezen. Kost na het eerste jaar de afschrijving, maar die had je als het goed is dus al ... afgeschreven.

Als mijn lease-A3 gestolen zou worden, kost me dat de komende jaren €290 netto per maand aan extra bijtelling (het verschil tussen 7% en 21%). Daar lig ik niet van wakker, maar ik vind het wel zonde van het geld.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Canaria schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:24:
[...]

Hoezo, dan is het toch verzekerd? Kun je weer een nieuwe uitkiezen. Kost na het eerste jaar de afschrijving, maar die had je als het goed is dus al ... afgeschreven.

Als mijn lease-A3 gestolen zou worden, kost me dat de komende jaren €290 netto per maand aan extra bijtelling (het verschil tussen 7% en 21%). Daar lig ik niet van wakker, maar ik vind het wel zonde van het geld.
Voor beide situaties is wat te zeggen inderdaad; hoop dat niemands auto wordt gejat of anders gevandaliseerd. Kan me ook voorstellen dat mijn premie omhoog gaat; niet zo stijl als 290/maand erbij maar toch. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MAX3400 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:31:
[...]

Voor beide situaties is wat te zeggen inderdaad; hoop dat niemands auto wordt gejat of anders gevandaliseerd. Kan me ook voorstellen dat mijn premie omhoog gaat; niet zo stijl als 290/maand erbij maar toch. :)
Ik moet het bedrag even corrigeren, het is iets meer dan de helft van die €290 want de bijtelling op de etron is naar 15% gegaan.
Overigens zou ik in dat geval niet meer voor de e-tron kiezen maar voor de gewone 1.4 TFSI COD en daarvan is de cataloguswaarde ook wat lager. De etron heeft veel dure opties in z'n standaarduitrusting die ik op een gewone A3 niet meer zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
KappeNou schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:43:
[...]

Wanneer ga je is een setje lederen of alcantara stoelen halen?

Dat interieur van die limited edition is ook zo dik!

[afbeelding]
Niet. Ik vind de stoelen zoals ze nu zijn 'perfect'.

Is de limited edition dezelfde als in waarin Chris harris z'n zegje over de RS4 series doet? :P

Gonadan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:37:
[...]

Lijkt me sterk, die van jou staat regelmatig stil. ;)
Zeker weten? Al meer dan 6000km gereden inmiddels sinds 'laatste' wiellager issue in oost-duitsland. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 10-02-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:02
1 maart laat ik de A4 2.0TFSI bij JD Engineering chippen. Stage 1, op de rollenbank. Het enige wat er hardwarematig wordt aangepast is een K&N inlegfilter. De airbox die standaard op de A4 zit is al van goede huizen en het heeft weinig zin om er een van APR op te zetten werd mij vertelt.

Volgende week wat VAGCOM tweaks bij Rainesh laten doen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 08:36
Canaria schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:37:
[...]

Ik moet het bedrag even corrigeren, het is iets meer dan de helft van die €290 want de bijtelling op de etron is naar 15% gegaan.
Overigens zou ik in dat geval niet meer voor de e-tron kiezen maar voor de gewone 1.4 TFSI COD en daarvan is de cataloguswaarde ook wat lager. De etron heeft veel dure opties in z'n standaarduitrusting die ik op een gewone A3 niet meer zou nemen.
Ik sta er precies zo in. Het is niet dat ik die extra bijtelling niet kan dragen maar ik vind het gewoon niet waard.

Even wat anders; De dealer adviseert mij een MMI lightning kabel aan te schaffen voor het afspelen van muziek vanaf de iPhone. Tegelijkertijd laad hij dan ook op. Zo'n kabel kost echter €48.

Kan ik niet gewoon m'n muziek (voornamelijk Spotify) streamen via Bluetooth en opladen via de USB port in de armsteun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:37:
[...]

Niet. Ik vind de stoelen zoals ze nu zijn 'perfect'.

Is de limited edition dezelfde als in waarin Chris harris z'n zegje over de RS4 series doet? :P

[video]

[...]

Zeker weten? Al meer dan 6000km gereden inmiddels sinds 'laatste' wiellager issue in oost-duitsland. ;)
Stoelen zijn prima idd. Maar jij hebt toch el cheapo stof? |:(
PM_Petrol schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:55:
1 maart laat ik de A4 2.0TFSI bij JD Engineering chippen. Stage 1, op de rollenbank. Het enige wat er hardwarematig wordt aangepast is een K&N inlegfilter. De airbox die standaard op de A4 zit is al van goede huizen en het heeft weinig zin om er een van APR op te zetten werd mij vertelt.

Volgende week wat VAGCOM tweaks bij Rainesh laten doen.
Zit er geen cat in de downpipe bij jou?

[ Voor 32% gewijzigd door KappeNou op 10-02-2016 10:10 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
KappeNou schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:10:
[...]

Stoelen zijn prima idd. Maar jij hebt toch el cheapo stof? |:(

[...]

Zit er geen cat in de downpipe bij jou?
Geen idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Lijkt me verstandig om uit te zoeken ;-) pak je zo'n 20pk mee en belangrijker minder turbo lag.
Wat ik al eerder melde. Bij mij stock 200pk/280nm na K&N inleg filter en cat uit downpipe exact 230pk/320nm :9~

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:38
Tristan schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 07:17:
[...]

Ik sta er precies zo in. Het is niet dat ik die extra bijtelling niet kan dragen maar ik vind het gewoon niet waard.

Even wat anders; De dealer adviseert mij een MMI lightning kabel aan te schaffen voor het afspelen van muziek vanaf de iPhone. Tegelijkertijd laad hij dan ook op. Zo'n kabel kost echter €48.

Kan ik niet gewoon m'n muziek (voornamelijk Spotify) streamen via Bluetooth en opladen via de USB port in de armsteun?
Dat kan, zo doe ik het ook. Nadeel van Bluetooth stream is dat ik niet het volgende nummer kiezen met het stuur, of de playlist zien tussen de tellers. Dat kan met het USB stickje wel. Niet heel erg storend i.m.o.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
KillaZ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:43:
[...]

Dat kan, zo doe ik het ook. Nadeel van Bluetooth stream is dat ik niet het volgende nummer kiezen met het stuur, of de playlist zien tussen de tellers. Dat kan met het USB stickje wel. Niet heel erg storend i.m.o.
Ah kijk! Dat is goede feedback. Dus ik kan niet zappen via het stuur als ik bluetooth gebruik? Ook vreemd eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

KillaZ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:43:
[...]

Weet je het zeker?
Ik heb een recente VW Passat (< 1 jaar oud), en kan gewoon via Bluetooth de functietoetsen op het stuur gebruiken om Spotify te bedienen – evenals de titel en artiest bekijken op de auto unit. Zou vreemd zijn als Audi hier anders mee om gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door RomeoJ op 10-02-2016 15:11 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RomeoJ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:09:
[...]

Weet je het zeker?
Ik heb een recente VW Passat (< 1 jaar oud), en kan gewoon via Bluetooth de functietoetsen op het stuur gebruiken om Spotify te bedienen – evenals de titel en artiest bekijken op de auto unit. Zou vreemd zijn als Audi hier anders mee om gaat.
Je kan inderdaad prima "zappen" via je stuur en de titel en artiest worden netjes getoond in je Audi :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
DennusB schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:15:
[...]

Je kan inderdaad prima "zappen" via je stuur en de titel en artiest worden netjes getoond in je Audi :)
Dus wat kan ik niet wat ik wel met een MMI kabel van €48,- zou kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Van de week in Denemarken als huurauto de nieuwe A4 Avant meegekregen. Het was de 150pk TDI met alle opties die ik kon bedenken.

Het rijden was echt heel fijn, mooi zit ook. 2 dingen vielen mij wel op:
  • Ik vond het dashboard/middenconsole wel heel erg druk. Overal knoppen in verschillende vormen en maten
  • De voortrein kon helemaal niets met die 150pk. Bij het minste of geringste was het spinnen geblazen. De sterkere TDI met voorwiel aandrijving lijkt me een no-go
Maar verder was het een mooie upgrade van de oude A4.

EDIT: Ohja, en kon de navigatie niet gebruiken. Die had Hertz uigezet, zodat ze voor 39,- per dag een 5 jaar oude tomtom erbij kunnen verkopen.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 10-02-2016 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Probeer eens een noodstop te maken met die A4... Je zal merken dat je heel snel gaat glijden.

Ik heb dezelfde noodstop op hetzelfde stuk wegdek met mijn RS4 geprobeerd, die stopte veel eerder en kwam helemaal niet tot glijden. Je zou verwachten van een nieuwe A4 dat dat allemaal snor zit, maar het tegendeel blijkt (uit mijn ervaring). Enige positieve eraan was dat de gevarenlichten uit zichzelf aan gingen.

Was gisteren in de buurt van oss. Werd constant uitgedaagd door marokkaantjes om een sprint in de binnenstad te trekken. Ik weet wel beter.

overigens is het het hoge koppel wat je wielen tot spinnen maakt en niet PK's. PK's is voor top-snelheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 10-02-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
PWM schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:55:
Van de week in Denemarken als huurauto de nieuwe A4 Avant meegekregen. Het was de 150pk TDI met alle opties die ik kon bedenken.

Het rijden was echt heel fijn, mooi zit ook. 2 dingen vielen mij wel op:
  • Ik vond het dashboard/middenconsole wel heel erg druk. Overal knoppen in verschillende vormen en maten
  • De voortrein kon helemaal niets met die 150pk. Bij het minste of geringste was het spinnen geblazen. De sterkere TDI met voorwiel aandrijving lijkt me een no-go
Maar verder was het een mooie upgrade van de oude A4.

EDIT: Ohja, en kon de navigatie niet gebruiken. Die had Hertz uigezet, zodat ze voor 39,- per dag een 5 jaar oude tomtom erbij kunnen verkopen.
Bij een voorwielaandrijven is het altijd de bandenkeuze. Bij die nieuwe turbo diesels is dit nog belangrijker.

Tenzij je een golf gti of leon cupra neemt met haldex sperr die volledig 100% naar een kant kan sturen.
Ik heb is een dag in de nieuwe cupra 280 gereden toen het met bakken uit de hemel kwam. Echt bizar hoe die auto die 280pk/350nm op de weg brengt. Je voelt hem echt grip zoeken en hij gaat er gewoon vandoor. Ik zou met de TT alleen maar staan spinnen of de ASR haalt het vermogen weg.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Tristan schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:50:
[...]

Dus wat kan ik niet wat ik wel met een MMI kabel van €48,- zou kunnen?
In dit topic (of het vorige deel) heb ik me laten vertellen dat de kabel voor betere geluidskwaliteit zorgt, daarnaast zou je met deze kabel CarPlay diensten kunnen gebruiken, iets wat niet via Bluetooth mogelijk is.
Moet je dus wel weer Apple CarPlay of de Android equivalent als optie nemen op je auto…

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
RomeoJ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:04:
[...]

In dit topic (of het vorige deel) heb ik me laten vertellen dat de kabel voor betere geluidskwaliteit zorgt, daarnaast zou je met deze kabel CarPlay diensten kunnen gebruiken, iets wat niet via Bluetooth mogelijk is.
Moet je dus wel weer Apple CarPlay of de Android equivalent als optie nemen op je auto…
Mja maar de huidige A3 heeft geen CarPlay. Dit is wat de dealer me net stuurde;
Wat betreft Spotify is het naar mijn idee de bediening altijd via de telefoon omdat dit een internet verbinding is. Is het muziek dat op de telefoon staat als zijnde iPod functie is de bediening via de interface kabel.
Ik zou dat echt heel raar vinden. Ik kan in mijn vriendin d'r Fiesta ook gewoon via Bluetooth zappen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Met de kabel zou je je muziek lijst in je mmi zien en zo muziek kiezen/bedienen. Met kabel is kwaliteit ook beter.

Zonder kabel kan je alleen next en vorig nummer kiezen. En zie je alleen je current song in je display.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Tylen schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:16:
Met de kabel zou je je muziek lijdt in je mmi zien en zo muziek kiezen/bedienen. Met kabel is kwaliteit ook beter.

Zonder kabel kan je alleen next en vorig nummer kiezen. En zie je alleen je current ding in je display.
Bedankt voor je uitleg! Ik zal hem in de offerte laten, just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:56

Arfman

Drome!

Zelfs in mijn Yaris werkt de stuurbediening via Bluetooth en Spotify met een aftermarket BT module. Lijkt me stug dat dat in een nieuwe Audi niet zou werken :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
RomeoJ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:09:
[...]

Weet je het zeker?
Ja, collega van wie de auto was kon het ook niet vertellen? Welk stuur hebben jullie?

Ik kan alleen zappen met de volume knop naast de stronic pook

K to the KillaZ

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:05:
Probeer eens een noodstop te maken met die A4... Je zal merken dat je heel snel gaat glijden.

Ik heb dezelfde noodstop op hetzelfde stuk wegdek met mijn RS4 geprobeerd, die stopte veel eerder en kwam helemaal niet tot glijden. Je zou verwachten van een nieuwe A4 dat dat allemaal snor zit, maar het tegendeel blijkt (uit mijn ervaring). Enige positieve eraan was dat de gevarenlichten uit zichzelf aan gingen.

Was gisteren in de buurt van oss. Werd constant uitgedaagd door marokkaantjes om een sprint in de binnenstad te trekken. Ik weet wel beter.

overigens is het het hoge koppel wat je wielen tot spinnen maakt en niet PK's. PK's is voor top-snelheid.
bullshit, koppel aan de wielen komt voort uit Koppel aan de motor * toerental * aandrijfverlies.

Kracht = draaimoment * toerental.

Succes met karrenvrachten koppel en geen omwentelingen.

• Tylen

Tylen

KillaZ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:47:
[...]

Ja, collega van wie de auto was kon het ook niet vertellen? Welk stuur hebben jullie?

Ik kan alleen zappen met de volume knop naast de stronic pook
Afgevlakt sline met flippers. Daarop zit een knop met een ster erop. Die kan je zelf een functie geven. Ik heb hem Skip song gegeven.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1455172415.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1455172438.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 11-02-2016 07:35 ]

• KillaZ
Ah kijk, die heb ik nu op Navigatie optie staan :) Goede, die gaat er bij mij ook op.

Thanks!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:01

vhal

ಠ_ಠ

PWM schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:55:
Toevallig zag ik de A4 Avant vandaag voor mij rijden. Mooie auto wel, hij oogt toch wat netter dan de Limousine die ik vrij ingetogen vind.

Wat mij wel opviel waren de richtingaanwijzers die achterop zaten. Nou ja, knipperlichten, eerder looplichten... 8)7
Leuk op een U.S.A style pick-up truck misschien maar het zag er vrij 'goedkoop' uit. Losse, afzonderlijke LED's die 1 voor 1 oplopend oplichten terwijl je Audi eerder herkent van zijn mooie units zonder afzonderlijke LED's.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gisteren mijn A6 weer opgehaald; door een foutje bij de verkoop bleek er geen xenon in te zitten. Na een uitermate goed gesprek met de verkoper, zit er nu wel xenon in, ingebouwd, afgesteld en gebalanceerd door een officiele VAG-dealer. Auto oogt meteen een stuk moderner/frisser en persoonlijk (ik rij nogal veel als het donker is), vind ik de lichtopbrengst veel fijner en rustiger om lange tijd naar te kijken. Gok dat er nu een 10000K-lamp in zit; aanzienlijk mooier om te zien dat het standaard gelige licht.

Binnenkort ook maar even de stadsverlichting en mistlichten laten vervangen; meer naar het wit toe alhoewel je ze in NL amper zal gebruiken :) Duurt nog ff; zit met een gebroken teen thuis dus geen enkele intentie om te gaan autorijden de komende week (of vorige week, for that matter).

Is het stom dat ik nu alweer zit te loeren naar een S6???

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 14-02-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 22:46
10000K? Dat zou behoorlijk paars moeten zijn en lijkt me vooral niet fijn rijden ;). De meeste Xenon zit op 4300K, wat echt wit is, al gaat het tegenwoordig ook wat meer naar de 5000K-5500K met de komst van de LED koplampen. Veel aftermarket xenon en leds zijn weer 6000K, duidelijk te zien ook aan de iets blauwere tint.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 15:50
Precies wat wesleytjuh zegt.

10.000k lijkt mij stug.....denk dat je een 6000k erin hebt. Af-fabriek zit 4300k in.

Maar netjes dat het ingebouwd is! Pics?

[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 14-02-2016 16:24 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Is die xenon-installatie helemaal gelijk met de af-fabriek optie? Dat wil zeggen dat je ook automatische hoogteverstelling hebt en wis-was installatie?
Wel kwalijk dat zulke fouten anno 2016 nog mogelijk zijn, helaas heb ik het vaker gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:56

Arfman

Drome!

Met 10000k Xenon hoor je op zondagavond bij de McDonald's te staan, lijkt me inderdaad eerder 4300k of 5000k.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Afbeeldingslocatie: http://dnaimagehost.com/ebay_templates/dna/orig//lighting/hid_chart_1.jpg

Ik vind de Oem Euro nog het mooist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

wesleytjuh schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:12:
10000K? Dat zou behoorlijk paars moeten zijn en lijkt me vooral niet fijn rijden ;). De meeste Xenon zit op 4300K, wat echt wit is, al gaat het tegenwoordig ook wat meer naar de 5000K-5500K met de komst van de LED koplampen. Veel aftermarket xenon en leds zijn weer 6000K, duidelijk te zien ook aan de iets blauwere tint.
Rainesh schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:24:
Precies wat wesleytjuh zegt.

10.000k lijkt mij stug.....denk dat je een 6000k erin hebt. Af-fabriek zit 4300k in.

Maar netjes dat het ingebouwd is! Pics?
Pics in het donker? Ik zit op de bank met mijn poot omhoog dus dat kan nog wel even wachten dat ik in het donker buiten ga staan.
RomeoJ schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:26:
Is die xenon-installatie helemaal gelijk met de af-fabriek optie? Dat wil zeggen dat je ook automatische hoogteverstelling hebt en wis-was installatie?
Wel kwalijk dat zulke fouten anno 2016 nog mogelijk zijn, helaas heb ik het vaker gehoord.
Tweedehands auto maar de optielijst was verkeerd vermeld in de advertentie. Heb er ook niet op gelet bij aankoop; overdag proefrijden en dan gelig daglicht, was ik al gewend van mijn vorige auto. Pas in het donker (paar dagen later), kwam ik erachter dat er geen xenon in zat.

Heb wel automatische hoogteverstelling gelukkig maar wis-was niet; is wetstechnisch ook niet verplicht (ja, heb ik goed op ingelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MAX3400 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:19:
[...]

Tweedehands auto maar de optielijst was verkeerd vermeld in de advertentie. Heb er ook niet op gelet bij aankoop; overdag proefrijden en dan gelig daglicht, was ik al gewend van mijn vorige auto. Pas in het donker (paar dagen later), kwam ik erachter dat er geen xenon in zat.

Heb wel automatische hoogteverstelling gelukkig maar wis-was niet; is wetstechnisch ook niet verplicht (ja, heb ik goed op ingelezen).
De vraag is of je nu Projectoren hebt of dat de Xenon een after-market kitje is welke ingebouwd zit in de Halogeen reflectoren.

Jammer dat je hiermee ook de LED achterlichten mist.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:42
MAX3400 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:19:
Tweedehands auto maar de optielijst was verkeerd vermeld in de advertentie.
Heb het idee dat dit steeds vaker gebeurd. Mijn inziens gewoon een truc om de auto meer te laten opvallen tussen alle andere standaard wagens. Lijk me sterk dat een verkoper dit niet ziet.

Mijn broer is hier ook mee in aanraking gekomen. Occassion zou parkeersensoren hebben alleen kwam hij erachter dat er alleen de kapjes opzaten en geen sensoren. Daarbij kwamen nog een hele lijst met gebreken waarbij uiteindelijk de aankoop nog ongedaan kon worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tristan schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:58:
[...]

Bedankt voor je uitleg! Ik zal hem in de offerte laten, just in case.
Ik heb de kabel in combinatie met een iPhone.

Als ik Spotify aanzet op de telefoon gaat dat via de kabel en ik zie dan ook de trackinformatie in het scherm. Maar zodra ik dan op het stuur op 'skip' druk, schakelt hij over naar de Music-app op de iPhone. Met de kabel kan ik wel door de muziek op de iPhone (in de Music-app dus) bladeren en skippen, afspeellijsten selecteren etc.

Omdat mijn kabel vorige maand stuk was, heb ik een paar weken via bluetooth moeten luisteren. Daarbij merkte ik dat ik in Spotify wel gewoon kon skippen via het stuur. Via bluetooth werkt het dus beter in combinatie met Spotify.

Zelf gebruik ik Spotify bijna nooit, want alle muziek uit mijn iTunes-library staat gewoon op de iPhone, in de Music-app. Verder vind ik de betere geluidskwaliteit via de kabel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Canaria schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:48:
[...]

Ik heb de kabel in combinatie met een iPhone.

Als ik Spotify aanzet op de telefoon gaat dat via de kabel en ik zie dan ook de trackinformatie in het scherm. Maar zodra ik dan op het stuur op 'skip' druk, schakelt hij over naar de Music-app op de iPhone. Met de kabel kan ik wel door de muziek op de iPhone (in de Music-app dus) bladeren en skippen, afspeellijsten selecteren etc.

Omdat mijn kabel vorige maand stuk was, heb ik een paar weken via bluetooth moeten luisteren. Daarbij merkte ik dat ik in Spotify wel gewoon kon skippen via het stuur. Via bluetooth werkt het dus beter in combinatie met Spotify.

Zelf gebruik ik Spotify bijna nooit, want alle muziek uit mijn iTunes-library staat gewoon op de iPhone, in de Music-app. Verder vind ik de betere geluidskwaliteit via de kabel belangrijker.
Bizar. Naja we gaan het zien! Ik heb de kabel gewoon mee besteld en kan hem altijd nog als dure oplaad kabel gebruiken als bluetooth volstaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maxoss schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:18:
[...]

Heb het idee dat dit steeds vaker gebeurd. Mijn inziens gewoon een truc om de auto meer te laten opvallen tussen alle andere standaard wagens. Lijk me sterk dat een verkoper dit niet ziet.

Mijn broer is hier ook mee in aanraking gekomen. Occassion zou parkeersensoren hebben alleen kwam hij erachter dat er alleen de kapjes opzaten en geen sensoren. Daarbij kwamen nog een hele lijst met gebreken waarbij uiteindelijk de aankoop nog ongedaan kon worden.
Print de advertentie desnoods uit voordat je er naartoe gaat om te kijken.. scheelt een hoop. Ik ben vrij 'eenvoudig' met de keuze van een auto. I see what i like en als het goed is neem ik het zo mee.

Heb verder weinig eisen dan dat het snel / sjiek / stoer eruit moet zien, en dat het allemaal netjes draait. Heb afgelopen weekend toch even zitten vragen naar die RS6 waarvan ik eerder de link hier gepost had, maar toch vanaf gezien. Zo'n RS6 is anderhalf keer zo duur als een RS4 en met problemen kan dat zo duur in de kosten lopen ook... Automaatbakken kunnen zo 4000 euro kosten voor revisie.. en dat is nu net de info die niet vermeld wordt.

Qua vermogen ga je op papier wel vooruit met 450PK en V8-biturbo, maar met sprint ben ik nog steeds sneller. Ook verbruik gaat fors achteruit en was net gewend aan 1 op 8 :P

Mischien dat een betere RS6 m'n weg op komt waaien. Tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Nu vergelijk je een getunede RS4 met een standaard RS6? Chippie in je RS6 :w

[ Voor 86% gewijzigd door KappeNou op 15-02-2016 13:20 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KappeNou schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:20:
Nu vergelijk je een getunede RS4 met een standaard RS6? Chippie in je RS6 :w
RS6 weegt bijna 2000KG he. Daarnaast een automatische bak met 'maar' 5 versnellingen. De RS6 is met sprint sloom vergeleken met een RS4 B5. De top van een RS6 is wel beter dan die van een RS4. Maar ja hoe vaak kan je nu werkelijk 280 ergens gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 58485 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:27:
[...]

RS6 weegt bijna 2000KG he. Daarnaast een automatische bak met 'maar' 5 versnellingen. De RS6 is met sprint sloom vergeleken met een RS4 B5. De top van een RS6 is wel beter dan die van een RS4. Maar ja hoe vaak kan je nu werkelijk 280 ergens gaan rijden?
Dat klopt. Gaat vooral om de tussensprints en daarbij het koppel. Chip op maat en je gaat naar zo'n 520-550pk en 750nm
Dan mag hij 1850kg ledig zijn, maar met 750+ nm kom je een eind ;-)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Automaat is gewoon enorm duur in revisie. Ze gaan om de 80k wel naar de klote ja. Rekeningen van 4000 euro zijn geen uitzondering. Daarnaast is onderhoud en reparaties 'standaard' 1.5x duurder dan onderhoud van een RS4. Vroeger kon je moet je golf teminste naar de sloop en daar een onderdeel weghalen voor een paar tientjes. :P De RS4 overstijgt een golf met 20x qua onderhoudskosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 15-02-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 58485 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:19:
Automaat is gewoon enorm duur in revisie. Ze gaan om de 80k wel naar de klote ja. Rekeningen van 4000 euro zijn geen uitzondering. Daarnaast is onderhoud en reparaties 'standaard' 1.5x duurder dan onderhoud van een RS4. Vroeger kon je moet je golf teminste naar de sloop en daar een onderdeel weghalen voor een paar tientjes. :P De RS4 overstijgt een golf met 20x qua onderhoudskosten.
zeker een prijzige hobby. Ik ken iemand die ooit van een dikke b5 rs4 naar een R32 turbo ging. Hij vertelde dat die rs4 dubbele kosten aan alles had ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KappeNou schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:10:
[...]

zeker een prijzige hobby. Ik ken iemand die ooit van een dikke b5 rs4 naar een R32 turbo ging. Hij vertelde dat die rs4 dubbele kosten aan alles had ;)
Klopt. Maar de techniek achter een 2.7T is gewoon veel complexer dan die van een R32. Bij een R32 kan je overal relatief makkelijk bij.

Vat ook niet waarom voor een S4 voor een bepaalde sensor 80 euro wordt gerekend en dezelfde sensor voor een RS4 ruim 150 euro kost. :P Puur omdat het een RS status heeft betaal je zo het dubbele voor dezelfde dingen.

S4 Limousine. De neten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 16-02-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik ben op zoek naar een data abonnement voor Audi Connect maar ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Weet iemand hoeveel je ongeveer aan data verbruikt per maand? Audi Connect users, welke abo hebben jullie?

Ben eruit. Ik kan via Vodafone een multisim aanschaffen voor €5,- / maand en daarbij wordt er 1Gb extra data aan mijn bestaande bundel gekoppeld. De extra simkaart kan ik dan in de MMI unit stoppen zodat deze puur voor data gebruikt wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door Tristan op 16-02-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:13

Joostk

Barkrukprofeet

Afgelopen zaterdag heb ik mijn A3 ingeruild voor een C30 dus ik kan uit de lijst gehaald worden.
Tijdens het zoeken ook gereden in een aantal andere A3 diesels, maar het facelift model van 2011 stuurde gewoon gevoelloos, stoelen zaten karig en voor de rest was het allemaal wat minder dan mijn eigen A3. Ook de 1.6 TDI had niet echt veel trekkracht en toch reed ie niet prettig met 80 in de 5. Ook het feit dat er geen cruise control op zit mis ik toch echt wel.
Verder ook een A3 1.9 TDI gereden, die reed wel strak maar had rare gebreken zoals een kapotte armsteun, handschoenen kastje dat uit elkaar viel en wat vreemde draden en stekkerblokken onder de kap. Het gaf mij niet het idee dat er zorgvuldig met de auto om gegaan was.

Toch zal ik hier wel blijven lezen voor de verhalen en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 00:10

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Joostk schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:32:
Afgelopen zaterdag heb ik mijn A3 ingeruild voor een C30 dus ik kan uit de lijst gehaald worden.
Lijst?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tristan schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:26:
Ik ben op zoek naar een data abonnement voor Audi Connect maar ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Weet iemand hoeveel je ongeveer aan data verbruikt per maand? Audi Connect users, welke abo hebben jullie?

Ben eruit. Ik kan via Vodafone een multisim aanschaffen voor €5,- / maand en daarbij wordt er 1Gb extra data aan mijn bestaande bundel gekoppeld. De extra simkaart kan ik dan in de MMI unit stoppen zodat deze puur voor data gebruikt wordt.
Ongeveer 500MB per maand bij gebruik van Google Street View / Maps in de navigatie. Ik rijd wel vrij weinig en ook nog vaak op dezelfde route, dus dan worden de kaarten waarschijnlijk uit cache getoond. Verder heb ik de live file-info altijd aan staan en in de file lees ik heel af en toe het nieuws of Twitter op de MMI. Verder maak ik weinig gebruik van de diensten, maar de live file-info is wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:13

Joostk

Barkrukprofeet

Ander topic waarin een lijst staat wie welke auto heeft. Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Canaria schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:10:
[...]

Ongeveer 500MB per maand bij gebruik van Google Street View / Maps in de navigatie. Ik rijd wel vrij weinig en ook nog vaak op dezelfde route, dus dan worden de kaarten waarschijnlijk uit cache getoond. Verder heb ik de live file-info altijd aan staan en in de file lees ik heel af en toe het nieuws of Twitter op de MMI. Verder maak ik weinig gebruik van de diensten, maar de live file-info is wel heel goed.
Perfect! Het is mij ook om de live info te doen. Heb jij ook flitsers in je navigatie geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Een paar dagen geleden bij Rainesh langs geweest om wat VAGCOM aanpassingen te laten doen. Dingetjes zoals Needlesweep, olietemperatuur aangezet, wat toch wel leuke aanvullingen zijn. Alleen Start/Stop deactiveren ging niet met VCDS. Dan maar het knopje in blijven drukken om het te deactiveren. Ook heeft Rainesh gelijk zijn A1 laten zien en alle aanpassingen die hij er aan heeft gedaan. Mooie bak hoor :)

Volgende week bij JD langs voor een Stage 1 chip met K&N inlegfilter en inlaatreiniging op aanbeveling van Rainesh. Ze hebben ook een kortingsactie lopen voor Stage 1 tunes, 15% korting de komende 4-5 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Mja JD.. Stage 1 kost €699 bij JD en bij VDX DVX Performance €495. Ik lees zeer goede verhalen over VDX dus dan vraag ik me af, is die €200 extra bij JD het waard?

[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 19-02-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JD heeft z'n naam, VDX klinkt totaal onbekend bij mij. Ik zou liever voor iets duurdere gaan en wat meer garantie op je tune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 18:01:
JD heeft z'n naam, VDX klinkt totaal onbekend bij mij. Ik zou liever voor iets duurdere gaan en wat meer garantie op je tune.
http://dvxperformance.be/ -> Belgisch bedrijf dus en mogelijk minder bekend hier op GoT (voornamelijk Nederlanders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Dat was vroeger toch Davyrox? Gekende naam in België in ieder geval :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik ben ook gewoon een nederlander maar met een beetje research blijken er dus ook goede tuners in onze buurlanden te zitten. VDX DVX is er één van!

[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 19-02-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Welke website dan? Want ik kan VDX echt niet vinden in BE/DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
MAX3400 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:09:
[...]

Welke website dan? Want ik kan VDX echt niet vinden in BE/DE.
Crap, ik bedoel natuurlijk DVX ;) |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Tristan schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:08:
Ik ben ook gewoon een nederlander maar met een beetje research blijken er dus ook goede tuners in onze buurlanden te zitten. VDX DVX is er één van!
En zo geschiedde de sportec tune voor mijn auto :*)

Kreeg vanmiddag nog een thumbs-up van een voetganger die voorrang had. Die zat te kijken naar m'n auto en vond 'm blijkbaar mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Kan iemand mij uitleggen waarom deze 4 kleine stukjes plastic met leer €1000 moet kosten :?

https://www.bks-tuning.co...door-arm-rest-4-door.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:32
Tristan schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:26:
Kan iemand mij uitleggen waarom deze 4 kleine stukjes plastic met leer €1000 moet kosten :?

Echt stierenlullenleer waarschijnlijk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tristan schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:26:

Omdat het bij Audi zelf vandaan komt en voorzien is van aparte/speciale bekleding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:32
MAX3400 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:56:
[...]

Omdat het bij Audi zelf vandaan komt en voorzien is van aparte/speciale bekleding?
Dat is precies de reden dat audi het voor 1000 euro kan verkopen, mensen denken Ahh OEM audi dat moet wel met aparte/speciale bekleding gemaakt zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ja het is netjes gedaan toch? Ik wil niet weten wat een soortgelijk stuk leder voor mijn auto moet kosten.

OEM betaal je altijd de hoofdprijs voor. Ga eens na waarom een auto bij intro gemiddeld 60 tot 90k kost. Of een nieuwe RS vanaf 100.000 euro beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:10:
Nou ja het is netjes gedaan toch? Ik wil niet weten wat een soortgelijk stuk leder voor mijn auto moet kosten.

OEM betaal je altijd de hoofdprijs voor. Ga eens na waarom een auto bij intro gemiddeld 60 tot 90k kost. Of een nieuwe RS vanaf 100.000 euro beschikbaar is.
BPM. Voor een 4.0 TFSI blok betaal je bijna 40k aan BPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik zocht dus de arm steunen en midden console in mono.pur bekleding. De console is €200 maar de armsteunen €1000 gaat me echt veel te ver. Ik kan helaas nergens een aftermarket setje vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tristan schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:09:
Ik zocht dus de arm steunen en midden console in mono.pur bekleding. De console is €200 maar de armsteunen €1000 gaat me echt veel te ver. Ik kan helaas nergens een aftermarket setje vinden :(
https://www.onderdelenlijn.nl/ ?

Als je de armsteunen voor 400 nog ergens kan vinden, heb je een mooi budget over om zelf te laten/gaan bekleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hmmm ik zou ze bijna uit mijn A3 halen en op eBay zetten ;) handellll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tylen schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:25:
Hmmm ik zou ze bijna uit mijn A3 halen en op eBay zetten ;) handellll
Hoor dat Tristan ze nog zoekt; misschien dat je er 999 Euro voor kan vragen? :> >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
MAX3400 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:27:
[...]

Hoor dat Tristan ze nog zoekt; misschien dat je er 999 Euro voor kan vragen? :> >:)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Beetje aan het rondkijken voor een a4 station of a5 coupe. Wat me echter heel erg verbaasd is de verzekering de a5 is in bijna alle uitvoeringen 2x zo duur in verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:59:
Beetje aan het rondkijken voor een a4 station of a5 coupe. Wat me echter heel erg verbaasd is de verzekering de a5 is in bijna alle uitvoeringen 2x zo duur in verzekering.
Opvallend; ik had ergens een XLS-sheet gemaakt voor mezelf in de aanloop naar een nieuwe Audi. In alle gevallen geen station maar wel A4/S4/A5/S5/A6/S6 vanaf 2011. Er zat tussen de modellen onderling wel een redelijk groot verschil in de premies; de duurste S6 was 41Euro/maand duurder dan de goedkoopste A4 met als ondergrens 270pk TFSI. Desondanks valt mijn uiteindelijk verzekering van mijn huidige A6 enorm lager uit t.o.v. van mijn Evo X die ik hiervoor had.

- A6 hogere nieuwwaarde
- Audi wordt vaker gejat
- vermogen is hetzelfde

Moet wel vertellen dat ik 12 schadevrije jaren heb en "gezinsauto-korting" maar mijn all-risk + paar modules bij FBTO kost me 7 tientjes in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb 8 schade vrije jaren waarvan ik er vermoedelijk 4 niet hard kan maken (ex werkgever) alle jaren zijn in lease auto's geweest. In de berekening ga ik dan ook uit van 4 schade vrije jaren (dan kan het alleen maar mee vallen).

Een audi A4 2.0 TFSI S-line 2010 zit op zon 60 euro per maand all risk.
Een audi A5 2.0 TFSI S-line 2009 zit op 102 euro per maand all risk.
*prijs nog zonder extra modules enzo gewoon basis. via independer berekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:24:
ik heb 8 schade vrije jaren waarvan ik er vermoedelijk 4 niet hard kan maken (ex werkgever) alle jaren zijn in lease auto's geweest. In de berekening ga ik dan ook uit van 4 schade vrije jaren (dan kan het alleen maar mee vallen).

Een audi A4 2.0 TFSI S-line 2010 zit op zon 60 euro per maand all risk.
Een audi A5 2.0 TFSI S-line 2009 zit op 102 euro per maand all risk.
*prijs nog zonder extra modules enzo gewoon basis. via independer berekend.
Ja, met 4 jaren kan het aardig aantikken aan de premie. Probeer maandag even de oude leasemaatschappij te bellen of ze met een vrijwaring van die 4 extra jaren kunnen komen. Niet geschoten is altijd mis. Let wel; een getekende verklaring dat jij in periode 2008 - 2012 geen schades hebt gereden aan de verstrekte auto's binnen het contract.

Ze hoeven (en kunnen) geen export maken uit Roy-Data want dat is vaak al verlopen (of niet meer geldig voor sommige verzekeraars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Mijn A5 zit rond de 100 euro per maand all risk. Dus die prijs lijkt wel te kloppen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 00:10

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Gisteren hoorde ik van een maat dat Audi een "Nando Grey" lak verkoopt voor haar exclusive-lijn, en daar €10.000 voor durft te vragen. Wat klopt hiervan? En wat is het verschil tussen Audi Exclusive en Audi (R)S?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAX3400 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:30:
[...]

Ja, met 4 jaren kan het aardig aantikken aan de premie. Probeer maandag even de oude leasemaatschappij te bellen of ze met een vrijwaring van die 4 extra jaren kunnen komen. Niet geschoten is altijd mis. Let wel; een getekende verklaring dat jij in periode 2008 - 2012 geen schades hebt gereden aan de verstrekte auto's binnen het contract.

Ze hoeven (en kunnen) geen export maken uit Roy-Data want dat is vaak al verlopen (of niet meer geldig voor sommige verzekeraars).
is voor nu nog niet van toepassing, dat komt pas als het echt definitief wordt dat ik een auto moet gaan kopen.

maar viel me op dat de A5 zoveel duurder is terwijl het nou niet bepaald een heel veel duurdere auto is als de a4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik betaal ~€130 per maand aan premie voor m'n A4 uit '10. Heb dan ook pas 4 schadevrije jaren en m'n rijbewijs pas 4 jaar. Allrisk + schade inzittenden bij Ditzo. De eerste auto die ik had was een Chevrolet Spark met een nieuwwaarde van 11k. Daarvoor tikte ik ook €126 per maand af, 0 SV jaren en 0 jaar rijvewiks :+. En vanaf volgend jaar moet de premie ook weer een stuk goedkoper worden omdat ik dan geen beginnend bestuurder meer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Klopt wel, A5 is de meest gestolen auto in Nederland. Dat zie je terug in de premie.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:13
De Audi A5 de meest gestolen auto van Nederland? Lijkt me heel erg sterk, ik denk (weet vrijwel zeker) dat 't eerder de Volkswagen Golf zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jolly_Jumper schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:09:
De Audi A5 de meest gestolen auto van Nederland? Lijkt me heel erg sterk, ik denk (weet vrijwel zeker) dat 't eerder de Volkswagen Golf zal zijn.
De 10 meest gestolen automerken van 2015

Volkswagen – 3.028 auto’s
BMW – 845 auto’s
Audi – 797 auto’s
Opel – 520 auto’s
Mercedes-Benz – 518 auto’s
Peugeot – 501 auto’s
Renault – 475 auto’s
Seat – 380 auto’s
Toyota – 361 auto’s
Citroën – 336 auto’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
wimpie schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:23:
Klopt wel, A5 is de meest gestolen auto in Nederland. Dat zie je terug in de premie.
En hoe zie je dat precies terug in de premie?

De WA-premie is meestal gebaseerd op het gewicht van de auto. WA + volledig casco houdt ook rekening met de cataloguswaarde van de auto. Als je een auto all risk verzekerd geldt dus vaak hoe zwaarder/duurder de auto hoe meer premie je zal moeten betalen.

Ik betaal voor mijn A1 (cataloguswaarde van 32k) 60 euro per maand all risk inclusief ongevallen inzittendenverzekering en bonusgarantie. Kanttekening: ik heb maximale korting vanwege 9 schadevrije jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

GioStyle schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:17:
[...]

En hoe zie je dat precies terug in de premie?
Niet dus; premie is 95% afhankelijk van postcode, leeftijd bestuurder, schadevrije jaren bestuurder. De overige 5% van de premie is gebaseerd op diefstal-cijfer en nieuwwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
MAX3400 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:19:
[...]

Niet dus; premie is 95% afhankelijk van postcode, leeftijd bestuurder, schadevrije jaren bestuurder. De overige 5% van de premie is gebaseerd op diefstal-cijfer en nieuwwaarde.
Dat weet ik, de verzekeringsmaatschappijen stellen alleen extra eisen bij diefstalgevoelige auto's zoals een hogere klasse alarm bijvoorbeeld.

Ik vraag me alleen af hoe wimpie bij die opmerking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

GioStyle schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:22:
[...]

Dat weet ik, de verzekeringsmaatschappijen stellen alleen extra eisen bij diefstalgevoelige auto's zoals een hogere klasse alarm bijvoorbeeld.

Ik vraag me alleen af hoe wimpie bij die opmerking komt.
Durf ik ook niet te zeggen; alleen al op basis van de nieuwsberichten van het afgelopen jaar, lijkt er een voorkeur te bestaan voor Audi 4/6 met grote motoren en vaak Avant & Quattro. Kan je tenminste mee raggen/beuken als je Brinks / dope-man hebt overvallen en weg moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wimpie heeft gelijk: op basis van het aantal verkochte A5's is dit relatief gezien de meest gestolen auto, althans zo werd dit enige maanden terug gepresenteerd via RTL nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
SalimRMAF schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:45:
Gisteren hoorde ik van een maat dat Audi een "Nando Grey" lak verkoopt voor haar exclusive-lijn, en daar €10.000 voor durft te vragen. Wat klopt hiervan? En wat is het verschil tussen Audi Exclusive en Audi (R)S?
Nardo Grey, niet Nando.. Zal eerder rond de €4k liggen. Google maar eens, genoeg hits.

Lelijke kleur imho trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
PM_Petrol schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:14:
Ik betaal ~€130 per maand aan premie voor m'n A4 uit '10. Heb dan ook pas 4 schadevrije jaren en m'n rijbewijs pas 4 jaar. Allrisk + schade inzittenden bij Ditzo. De eerste auto die ik had was een Chevrolet Spark met een nieuwwaarde van 11k. Daarvoor tikte ik ook €126 per maand af, 0 SV jaren en 0 jaar rijvewiks :+. En vanaf volgend jaar moet de premie ook weer een stuk goedkoper worden omdat ik dan geen beginnend bestuurder meer ben.
Ja die eerste 10 jaar gaat het hard omlaag per schade vrij jaar.
Ik betaal €62 voor all-risk + wat extra's aangevinkt.
Dit is voor de TT (+- €56k nieuw waarde) Ik zit nu op 7 schade vrije jaren.
Afgelopen jaren gaat er bij mij elk jaar zo'n +- €10 van de maand premie af. Vorig jaar zat ik op €78 en het jaar daarvoor €86

Tip: kijk af en toe op independer. Als je dan een mooie premie ziet kan je die vaak alvast afsluiten.
Ik zit nu even te kijken. Goedkoopste all-risk maandpremie in mijn geval is €54 zonder eigen risico en extra opties.

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 22-02-2016 13:24 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
KappeNou schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:48:
[...]

Ja die eerste 10 jaar gaat het hard omlaag per schade vrij jaar.
Ik betaal €62 voor all-risk + wat extra's aangevinkt.
Dit is voor de TT (+- €56k nieuw waarde) Ik zit nu op 7 schade vrije jaren.
Afgelopen jaren gaat er bij mij elk jaar zo'n +- €10 van de maand premie af. Vorig jaar zat ik op €78 en het jaar daarvoor €86

Tip: kijk af en toe op independer. Als je dan een mooie premie ziet kan je die vaak alavst afsluiten.
Ik zit nu even te kijken. Goedkoopste all-risk maandpremie in mijn geval is €54 zonder eigen risico en extra opties.
Ja de eerste jaren gaat het idd rap naar beneden. Ik kijk ook af en toe op independer, mijn huidige verzekering heb ik ook op independer gevonden. Eerst zat ik bij Allsecur, maar die bieden mij geen verzekering in combinatie met een auto van dit vermogen. Vermogen/leeftijd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:42
Mijn tip, staar je niet blind op de goedkoopste maar kijk ook naar de nieuwwaarde regeling.

Heeft mij heel veel geld opgeleverd toen ze mijn Golf gejat hadden. Nieuwwaarde regeling was toen 24 maanden, in maand 23 werd mijn auto gestolen en werd uiteindelijk de aanschafwaarde vergoed. Was hij in maand >24 gestolen krijg je alleen de dagwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

maxoss schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:28:
Mijn tip, staar je niet blind op de goedkoopste maar kijk ook naar de nieuwwaarde regeling.

Heeft mij heel veel geld opgeleverd toen ze mijn Golf gejat hadden. Nieuwwaarde regeling was toen 24 maanden, in maand 23 werd mijn auto gestolen en werd uiteindelijk de aanschafwaarde vergoed. Was hij in maand >24 gestolen krijg je alleen de dagwaarde.
Hint: download de polisvoorwaarden, zelfs als je nog geen verzekering hebt. Veel verzekeraars stellen een bovengrens aan de regeling aanschafwaarde; hierdoor vallen veel auto's automatisch onder het dagwaarde-verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hmmm.
Goed nieuws voor eigenaars van een Volkswagen en dan met name de Golf 7. Dat ding schijnt zo goed beveiligd te zijn, dat dieven hem links laten liggen en hun slag slaan bij een ander VAG-product, Audi. Dat meldt de Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit in het AD. Bij Audi steeg het risico op diefstal de afgelopen maanden met 8,4 procent, terwijl dat bij alle Volkswagens gezamenlijk juist met 0,6 procent daalde.
http://www.autoblog.nl/ni...ken-liever-een-audi-84785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mocht ook weleens tijd worden, als je ziet hoe dichtgetimmerd bijvoorbeeld een standaard Windows 10 laptop is met zaken als Windows Hello, Secure boot en TPM chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mwah, geef het een jaar, en krakers vinden echt wel weer iets nieuws zodat ie toch te stelen valt.

Heeft ook jaren geduurd, voordat dat hele OBD-apparaatjes gebeuren de markt opkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Idd kwestie van tijd. Iphones zijn aan het begin ook allemaal super beveiligd en na een paar maanden of weken zijn ze gejailbreaked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 15:50
Nieuwe RS3 Sedan!

Ziet er heel bruut uit. 2,5L tfsi, quatrro, 400+pk....vet ding!

Koplampen zien er ook anders uit, grille ook. Dus waarschijnlijk ookal de facelift van de a3.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wij hebben in Europa bijna geen sedan uitvoeringen toch? Alleen sportback, avant en dat soort dingen.

Voor US markt heb je ook de S4 sedan gehad, in Europa alleen de S4 Avant (2001).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Geen sedan? Zelfs de rs6 v10 is origineel in sedan in NL geleverd....

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 4 ... 137 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.