Zo ziet het er uit:MAX3400 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:25:
[...]
Weet het niet meer helemaal zeker; ik had een 80 uit hetzelfde model.
OF er zit een borgring aan de bovenkant van je rugleuning (nog net zichtbaar) en daar is een kwart van "geperforeerd" en die moet je dan indrukken. OF onder de bekleding, zo'n 7cm van de top, een drukknopje. Als je die indrukt, kan je daarna de hele hoofdsteun recht naar boven trekken en ben je klaar.
Dat kanten kleedje!!!

Maar dat lijkt inderdaad erop dat dus de "sluiter" onder de bekleding zit. Echt volledig uit mijn hoofd: als je in de stoel gaat zitten, zit de sluiter achter je rechterschouder zo ongeveer 7 cm onder de getoonde plastic ring.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Zo'n camera is een leuke gimmick maar niet meer dan dat, simpelweg jezelf omdraaien in de stoel en de leuning vastpakken parkeert zoveel relaxter en sneller dan een camera. De verhoudingen zin vaak compleet vertekent. Het enigste voordeel is dat het iets makkelijker tussen de lijnen mikken in. Verder is een groot nadeel dat als de weg nat is de camera lens ook vies wordt.Tristan schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:14:
Zouden jullie een achteruitrijcamera (en dus ook parkeersensoren voor) verkiezen boven een s-line interieur op een e-tron als de auto met de achteruitrijcamera wel een afgevlakt stuur, zwarte hemelbekleding en leren sport stoelen met opberk vakken heeft?
Maar wat is dan het verschil tussen deze stoel:
En deze:
Of zijn die allebei hetzelfde maar met een andere stof(soort)?
En dan heb je nog deze:
En deze:
Of zijn die allebei hetzelfde maar met een andere stof(soort)?
En dan heb je nog deze:
Het is wel zo netjes om dat leer in onderhoud te houden, dus als je voor lederen stoelen gaat, onthou dat je iets meer werk hebt met schoonmaken en het behandelen ervan. Maar het zit lekker en het ruikt vooral lekker, zo'n lederen geurtje als je de auto instapt. 

M'n magische bol werken.
Die eerste twee stoelen zijn in basis inderdaad identiek, het enige verschil hierin is de stof/leersoort welke is gebruikt.
De laatste stoel is de zogenaamde super-sportstoel, deze is daadwerkelijk afwijkend ten opzichte van de normale sportstoel, maar daar betaal je dan ook wel een zakje met geld extra voor.
Zelf vind ik de sportstoel al meer dan prima zitten, ofwel in S-Line trim (1e foto), ofwel in normale trim (2e foto).
De laatste stoel is de zogenaamde super-sportstoel, deze is daadwerkelijk afwijkend ten opzichte van de normale sportstoel, maar daar betaal je dan ook wel een zakje met geld extra voor.
Zelf vind ik de sportstoel al meer dan prima zitten, ofwel in S-Line trim (1e foto), ofwel in normale trim (2e foto).
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Volgens mij ziet de normale trim stoel er anders uit......
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Foto 1: S-line sport stoel, half leder, half stof.
Foto 2: S-line sport stoel, half leder, half alcantara (Thanx tylen)
Foto 3: S-line Supersport stoel. full leder.
Die supersport stoelen hebben in mijn ervaring ook nog een smallere zit, ik kon niet fijn in zitten in ieder geval. Ook eens gezeten in RS4 Avant Supersport (2012) stoelen, dat was niet echt fijn...
Dit zijn normale trim stoelen, ander patroon, normale stof, en redelijk vlak...
Foto 2: S-line sport stoel, half leder, half alcantara (Thanx tylen)
Die supersport stoelen hebben in mijn ervaring ook nog een smallere zit, ik kon niet fijn in zitten in ieder geval. Ook eens gezeten in RS4 Avant Supersport (2012) stoelen, dat was niet echt fijn...
[Voor 28% gewijzigd door DerOllie op 25-01-2016 11:22]
www.youtube.com/DerOllie
Let me correct that oneDerOllie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:16:
Foto 1: S-line sport stoel, half leder, half stof.
Foto 2: S-line sport stoel,full lederr half leder, half alcantara
[afbeelding]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
1 natte turbo... die is dus aan vervanging toe. Voor de rest ziet de auto er redelijk goed uit vanuit de onderkant.
Ik heb trouwens uitkomst voor die uitlaat. We kunnen gewoon 3 inch downpipes eronder plaatsen, en koppelen op de 3.5 inch uitlaat. Zo hoef ik het ook niet op maat te laten maken omdat het een niet universeel formaat is.
En deze gewonnen voor '150' euro. Normaal gaan ze weg voor 300 ~ 400 euro. Kan ik het cd-rom loopwerkje eruit trekken voor in m'n huidige RNS.
M'n magische bol werken.
Als het je alleen om het cd loopwerk gaat, er staat er een op MP in code stand. Hier wordt momenteel 55 euro op geboden. Dan zou je hem een stuk goedkoper kunnen krijgen als de 150 euro...
En is de turbo echt aan het zweten, of komt het bij de retour(pakking) of aanvoer (wartel / koperen ringetjes) vandaan? Dan zou het jammer zijn om de hele turbo te vervangen
Eerst even goed schoonmaken. Even op zijn flikker geven en weer kijken.
En is de turbo echt aan het zweten, of komt het bij de retour(pakking) of aanvoer (wartel / koperen ringetjes) vandaan? Dan zou het jammer zijn om de hele turbo te vervangen

Ik had 'm gezien inderdaad, dat display is dof. En blijkbaar ook weg als iemand 'm kan 'resetten'. Nee het model dat ik gekocht heb is prima. En het loopwerkje vervangen is een paar schroeven werk. De navigatie-cd wil er niet meer uit (blijft steken bij eject) en hij weigert ook langer originele cd's te lezen, terwijl die dat voorheen wel deed. RNS-E vind ik toch geen optie, je moet daar namelijk echt een bracket op maat voor hebben anders ziet dat er niet uit. En zo'n bracket kost meer dan een hele RNS-D 
Kan je gewoon een 2 euro munt tussen steken...
De turbo's zijn gewoon end-of-life. Ze zitten er al een tijdje onder en ik heb wat lopen beuken op die dingen. Tijd voor vervanging gewoon. Je kunt als het slakkenhuis verder goed is en geen scheuren heeft, een binnenwerk bestellen. Dit kost per turbo ongeveer 330 euro. Een set nieuwe kost zo 1500 euro. Tel uit je winst
We konden zojuist de hele motor eruit trekken voor visueele inspectie, maar ik heb de auto woensdag weer nodig. Dus dat moeten we even verzetten naar volgende maand, dan moeten de downpipes er namelijk onder.

Kan je gewoon een 2 euro munt tussen steken...
De turbo's zijn gewoon end-of-life. Ze zitten er al een tijdje onder en ik heb wat lopen beuken op die dingen. Tijd voor vervanging gewoon. Je kunt als het slakkenhuis verder goed is en geen scheuren heeft, een binnenwerk bestellen. Dit kost per turbo ongeveer 330 euro. Een set nieuwe kost zo 1500 euro. Tel uit je winst

We konden zojuist de hele motor eruit trekken voor visueele inspectie, maar ik heb de auto woensdag weer nodig. Dus dat moeten we even verzetten naar volgende maand, dan moeten de downpipes er namelijk onder.
M'n magische bol werken.
- Gonadan
- Registratie: Februari 2004
- Laatst online: 12:30
Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
:strip_exif()/u/106968/belkar2.gif?f=community)
Jism wílt gewoon nieuwe turbo's, heeft hij het al eerder over gehad. Haal nu niet zijn excuus onderuit, dan moet hij weer wachten. 

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het goede nieuws is dat de turbo's na het verwijderen van de downpipes er dus wel goed uitzien. Het zijn inderdaad de pakkingen en troep.
Ook geen speling in asjes enzo.

M'n magische bol werken.
Kan je met je nieuwe asjes meteen beginnen op 2.7bar turbo-drukJism schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:52:
Het goede nieuws is dat de turbo's na het verwijderen van de downpipes er dus wel goed uitzien. Het zijn inderdaad de pakkingen en troep.Ook geen speling in asjes enzo.

Ach, zoals je zelf al aangeeft; als je inderdaad kan besparen op bepaalde zaken, is het goed te doen en moet je het meer gaan zien als "verbruiksartikelen" dan als "essentiele onderdelen".
Nee voorlopig blijft ie zoals die is. De upgrades gaan 'm zitten in een CAI, een intake-spacer, ruimere uitlaat en gebruik van bio-brandstof afgevuld met 98.
Dan tik je de 500PK aan.
^

^
M'n magische bol werken.
Mooi afdruk in het vliegwiel

Drukgroep wordt vervangen met de nieuwe stakkere.
En nog een peek in het slakkenhuisje van de K04.

En dat was m bijna voor vandaag ...

[Voor 22% gewijzigd door Jism op 25-01-2016 17:11]
M'n magische bol werken.
wasstraat......the horror....noooo....
En hoe zwaar is je koppeling?

En hoe zwaar is je koppeling?
Valt best mee. Pakt enorm goed op. Slipt niet meer. Snap niet dat Audi een comfort koppeling in een auto zoals deze inbouwt.
M'n magische bol werken.
Nog niet

Ja, display is fucked. En engine light brand, das omdat ik de secundaire luchtpomp eruit getrokken heb. Die maakt met koude start een snerpend tandartsgeluid waar de halve wijk wakker van wordt. Motororisch verder storingsvrij.
Die koppeling die eruit kwam ziet er nog nagenoeg nieuw uit.

M'n magische bol werken.
Geen automatisch dimmende binnenspiegel?
- Gonadan
Zit toch nooit iemand dicht achter je met zo'n wagen. 

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Begint zo wel een gaaf 'projectje' te worden, Jism 
Ga je het BIS ook t.z.t. vervangen door een versie zonder storingen in het display?

Ga je het BIS ook t.z.t. vervangen door een versie zonder storingen in het display?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Beetje glazig en verbrand .. terwijl er nog een paar mm opzit

Ja display en dergelijk worden nog aangepakt. Eerst de navigatie weer zover krijgen

Echt nog wel rustig aan gedaan met die autoGlazing actually means you have melted the binder in the clutch material and it has solidified on the clutch facing surface. It is exactly the same as glazing brake pads/shoes.

[Voor 32% gewijzigd door Jism op 27-01-2016 12:11]
M'n magische bol werken.
Audi A6 3.0TFSI | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Mijn nieuwe wagentje... Niet gloednieuw van de showroom maar daarom niet minder leuk om te hebben.
Waar ik (en met mij een aantal (ex-)collega's) echt niet aan uit kan, is dat Audi anno 2016 nog steeds van die pixelated crappy resolution schermpjes inbouwt, zelfs in hun vlaggeschepen zoals de A6 tem A8 en alles wat er tussen ligt.
Pas bij de nieuwe A4, net geïntroduceerd, zetten ze er wat betere schermen in. Ik snap het echt niet
. BMW heeft zelfs bij de non-navigatie maar wel iDrive hebbende modellen een crisp clear schermpje.
@MAX: das helemaal niet op jou specifiek bedoeld, hele chique wagen! Maar het viel me net nog eens op, daarom. Lijkt ook een pittige motor?
Pas bij de nieuwe A4, net geïntroduceerd, zetten ze er wat betere schermen in. Ik snap het echt niet

@MAX: das helemaal niet op jou specifiek bedoeld, hele chique wagen! Maar het viel me net nog eens op, daarom. Lijkt ook een pittige motor?
[Voor 14% gewijzigd door HyperBart op 30-01-2016 18:16]
Vandaag even niets
No probsHyperBart schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:15:
Waar ik (en met mij een aantal (ex-)collega's) echt niet aan uit kan, is dat Audi anno 2016 nog steeds van die pixelated crappy resolution schermpjes inbouwt, zelfs in hun vlaggeschepen zoals de A6 tem A8 en alles wat er tussen ligt.
Pas bij de nieuwe A4, net geïntroduceerd, zetten ze er wat betere schermen in. Ik snap het echt niet![]()
. BMW heeft zelfs bij de non-navigatie maar wel iDrive hebbende modellen een crisp clear schermpje.

Wagentje 300pk en Quattro. Het rijdt redelijk rap maar zodra de bankrekening het toelaat, laat ik de inlaat reinigen, andere intake monteren en een Revo-mapping erop; dan kom je op een 400pk/500Nm zonder aanpassingen aan de uitlaat, downpipe enzo.
Zitten die stoelen een beetje? Lijken van die types waar je uit glijdt als je een bocht een beetje strak neemt 
Post gehad vandaag:
De bedoeling was, het binnenwerk (CD-Rom) over te zetten op m'n huidige, zodat ik de navigatie weer gebruiken kon. Echter bij installatie kwam ik er al achter dat de front (Dus het zwarte coverplaatje) te smal was voor in mijn auto. Ik moest beide dus uit elkaar trekken met 90 schroeven om de covertjes te kunnen swappen.
Zaakje zorgvuldig uit elkaar halen...
Hier zie je wat ik bedoel dus ^ Echter was het binnenwerk, compleet anders dan mijn unit. Het overzetten van CD-Rom werd het 'm dus niet. Toch even geprobeerd in mijn auto.. het geluid is een stuk beter en qua bass een stuk helderder dan mijn unit. Snel cover omgezet (alles moest uit elkaar) en erin gezet.
Je ziet nu dat het display afwijkt van de kleur van het covertje... Ik heb dus het display weer uit de vuilnisbak getrokken om morgen te 'swappen'.
Voor de geintereseerde wat er allemaal qua chips in een navi/cd/radio huisvest:
Uiteindelijk; hij weigert opnieuw de cd te lezen, en hij blijkt niet te communiceren met het display in mijn dash. Dat kan opzich kloppen, dit lijkt een model 'lager' te zijn dan die in de A6 / RS4 / RS6 geleverd werd. Maar dat is geen ramp. De upgrade in geluid was het het waard.
Zal morgen iets betere en heldere foto's van het display schieten.

Post gehad vandaag:
De bedoeling was, het binnenwerk (CD-Rom) over te zetten op m'n huidige, zodat ik de navigatie weer gebruiken kon. Echter bij installatie kwam ik er al achter dat de front (Dus het zwarte coverplaatje) te smal was voor in mijn auto. Ik moest beide dus uit elkaar trekken met 90 schroeven om de covertjes te kunnen swappen.
Zaakje zorgvuldig uit elkaar halen...
Hier zie je wat ik bedoel dus ^ Echter was het binnenwerk, compleet anders dan mijn unit. Het overzetten van CD-Rom werd het 'm dus niet. Toch even geprobeerd in mijn auto.. het geluid is een stuk beter en qua bass een stuk helderder dan mijn unit. Snel cover omgezet (alles moest uit elkaar) en erin gezet.
Je ziet nu dat het display afwijkt van de kleur van het covertje... Ik heb dus het display weer uit de vuilnisbak getrokken om morgen te 'swappen'.
Voor de geintereseerde wat er allemaal qua chips in een navi/cd/radio huisvest:
Uiteindelijk; hij weigert opnieuw de cd te lezen, en hij blijkt niet te communiceren met het display in mijn dash. Dat kan opzich kloppen, dit lijkt een model 'lager' te zijn dan die in de A6 / RS4 / RS6 geleverd werd. Maar dat is geen ramp. De upgrade in geluid was het het waard.

Zal morgen iets betere en heldere foto's van het display schieten.
[Voor 88% gewijzigd door Jism op 30-01-2016 18:39]
M'n magische bol werken.
tussen de klokken idd niks op aan te merken, ook in mijn A3 8V geen problemen mee gehad, prima!
Mja, dat vind ik dus wel, ik vind niet zo snel goede close up screenshots, maar ik vind het er niet uit zien.maar zeker van de MMI vind ik erg fijn. Geen pixelated zaken.
Is het een NL wagen of heb je import gedaan? Quattro en 300pk, dat moet aangenaam cruisen zijn.Wagentje 300pk en Quattro. Het rijdt redelijk rap maar zodra de bankrekening het toelaat, laat ik de inlaat reinigen, andere intake monteren en een Revo-mapping erop; dan kom je op een 400pk/500Nm zonder aanpassingen aan de uitlaat, downpipe enzo.
Vandaag even niets
Het zijn inderdaad wel iets minder ondersteunende stoelen maar ondanks mijn normale rijgedrag, ben ik nog niet een positie opgeschoven. De "binnenkant" van de stoelen lijkt ook iets zachter dan de randen; zeg maar een voorgevormd kuipje.Jism schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:28:
Zitten die stoelen een beetje? Lijken van die types waar je uit glijdt als je een bocht een beetje strak neemt
NL wagen op de kop getikt. Import komt nog aardig wat bij aan rest-BPM (grofweg 4K voor een vergelijkbaar model) alsmede redelijk veel zelf doen zoals halen, betalen, naar de RDW etc. Had ik weinig trek ik dus was erg verrast dat ik voor een redelijke all-in prijs deze op de kop kon tikken.HyperBart schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:03:
[...]
Mja, dat vind ik dus wel, ik vind niet zo snel goede close up screenshots, maar ik vind het er niet uit zien.
[...]
Is het een NL wagen of heb je import gedaan? Quattro en 300pk, dat moet aangenaam cruisen zijn.
Hier even een cut-out van een eerdere foto; origineel is 16 megapixel freehand met mijn Lumia 950. Ja, er zijn wat pixels zichtbaar maar persoonlijk vind ik het niet storend genoeg om daadwerkelijk de upgrade/meerprijs voor de nieuwe dashboards/navi's goed te praten. Maar ieder zo zijn ding; per definitie kijk ik misschien 0.1% van de rit op mijn klokken.
^ clicky voor heel groot.
Gisteren mail naar JD Engineering gestuurd om de A4 te laten chippen. Nog geen reactie gehad dus nog even wachten op de bevestiging.
In december is die voor een motorrevisie bij de dealer geweest. Nu heb ik inmiddels wel weer 5k km gereden dus de motor is wel een beetje ingereden lijkt me. 2x naar Oostenrijk, paar keer doorgetrapt. Helaas zitten er winterbanden onder met index H, tot max 210 km/h. Dus niet veel harder gereden dan dat. Daar heeft de dealer destijds niet aan gedacht denk ik.... Zomerbanden zijn ZR banden dus die kunnen gelukkig wat harder.
Ik heb ook nog gevraagd of JD eventueel een andere luchtinlaat kan plaatsen, van Carbonio ofzo. Hierdoor krijg je toch een iets ander geluid en wat meer vermogenswinst. Om gelijk een Milltek uitlaatsysteem te plaatsen zat ik ook erg over te twijfelen. Daar door krijg je natuurlijk helemaal een lekker geluid. En binnenkort ook maar wat VAGCOM aanpassingen laten doen.
In december is die voor een motorrevisie bij de dealer geweest. Nu heb ik inmiddels wel weer 5k km gereden dus de motor is wel een beetje ingereden lijkt me. 2x naar Oostenrijk, paar keer doorgetrapt. Helaas zitten er winterbanden onder met index H, tot max 210 km/h. Dus niet veel harder gereden dan dat. Daar heeft de dealer destijds niet aan gedacht denk ik.... Zomerbanden zijn ZR banden dus die kunnen gelukkig wat harder.
Ik heb ook nog gevraagd of JD eventueel een andere luchtinlaat kan plaatsen, van Carbonio ofzo. Hierdoor krijg je toch een iets ander geluid en wat meer vermogenswinst. Om gelijk een Milltek uitlaatsysteem te plaatsen zat ik ook erg over te twijfelen. Daar door krijg je natuurlijk helemaal een lekker geluid. En binnenkort ook maar wat VAGCOM aanpassingen laten doen.
|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||
@PM_Petrol
In welke regio woon je? Ik kan anders ook de vagcom aanpassingen voor je doen, stuur maar een pm
In welke regio woon je? Ik kan anders ook de vagcom aanpassingen voor je doen, stuur maar een pm

Mooi ding! Stond in NL te koop toch op mp of autoscout?MAX3400 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:26:
[...]
No probsHet scherm tussen de klokken maar zeker van de MMI vind ik erg fijn. Geen pixelated zaken. Ja, het is allemaal geen FullHD enzo maar ik val ook niet over pixels. Mijn Evo had inderdaad een vergelijkbaar display als de Audi van Jism; zolang de belangrijke data afleesbaar is, kan de rest wel met de smartphone en ODB2.
Wagentje 300pk en Quattro. Het rijdt redelijk rap maar zodra de bankrekening het toelaat, laat ik de inlaat reinigen, andere intake monteren en een Revo-mapping erop; dan kom je op een 400pk/500Nm zonder aanpassingen aan de uitlaat, downpipe enzo.
Waarom niet een chip op maat bij jd of vagtechniek? Die halen zonder hardware aanpassingen al Zo'n 420/430pk. (op de fb pagina van JD staat een b8 S4 met stage 1 obd chip met 435PK)
Met pully upgrade 460/470pk en met andere intercooler erbij en luchtfilter richting de 500pk

Uitlaat aanpassingen op de 3.0tfsi zie ik haast nooit voorbij komen.
Ga je een chip op maat doen?PM_Petrol schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:58:
Als ik jou was zou ik even na zoeken of er een extra cat in de downpipe zit. Meeste 2.0's hebben dit. Dit is de goedkoopste mod om veel pk winst te krijgen. uitlaat los halen er eruit laten slaan.
Mijn 2.0tfsi heeft met een K&N inleg filter van €60 en de catmod op de vermogensbank 30pk en 40nm meer dan fabrieks opgaven. Je merkte vooral meteen dat de motor minder turbo lag na de mod had. De turbo staat natuurlijk meteen tegen die cat te blazen. Veel mensen kopen een dure grotere catloze downpipe van zo'n €400, maar voor de standaard turbo is dit nog helemaal niet nodig.
[Voor 38% gewijzigd door KappeNou op 04-02-2016 21:37]
Ja op maat idd. Ik zal eens navragen bij JD hoe dat zit.KappeNou schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:25:
[...]
Mooi ding! Stond in NL te koop toch op mp of autoscout?
Waarom niet een chip op maat bij jd of vagtechniek? Die halen zonder hardware aanpassingen al Zo'n 420/430pk. (op de fb pagina van JD staat een b8 S4 met stage 1 obd chip met 435PK)
Met pully upgrade 460/470pk en met andere intercooler erbij en luchtfilter richting de 500pk
[...]
Ga je een chip op maat doen?
Als ik jou was zou ik even na zoeken of er een extra cat in de downpipe zit. Meeste 2.0's hebben dit. Dit is de goedkoopste mod om veel pk winst te krijgen. uitlaat los halen er eruit laten slaan.
Mijn 2.0tfsi heeft met een K&N inleg filter van €60 en de catmod op de vermogensbank 30pk en 40nm meer dan fabrieks opgaven. Je merkte vooral meteen dat de motor minder turbo lag na de mod had. De turbo staat natuurlijk meteen tegen die cat te blazen. Veel mensen kopen een dure grotere catloze downpipe van zo'n €400, maar voor de standaard turbo is dit nog helemaal niet nodig.
Bedankt voor de tip. Met alleen de chip gaat de 2.0 ook al naar 260 pk

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||
Op maat is leuk als je een paar hardware aanpassingen hebt gedaan. Beetje zonde als je daar €200 extra voor gaat betalen als je de uitlaat niet aanpast.PM_Petrol schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:54:
[...]
Ja op maat idd. Ik zal eens navragen bij JD hoe dat zit.
Bedankt voor de tip. Met alleen de chip gaat de 2.0 ook al naar 260 pk
Het gaat in het geval van catloze downpipe niet alleen om PK's. Wat ik vooral dus fijn vond is minder turbo lag. Wat bij een 2 litertje nog steeds een probleem is. Bij de dikke 6cil turbo's heb je daar al veel minder last van.
Nu heb ik in mijn A3 een aantal modificaties uitgevoerd.
Ik heb voor verschillende doeleinden een 12v-lijn nodig waaraan ik o.a. USB-converters, 2 Dashcams, LED-dagrijverlichting en een megafoon moet koppelen.
De apparatuur mag alleen aan staan wanneer de motor draait. De reguliere 12v-stekker blijft altijd aan, dus dat is geen optie.
Ik heb alles gekoppeld aan de brandstofpomp. Het gaat an sich goed, moet ik me ergens zorgen om maken?
Kan het zo zijn dat de pomp te weinig vermogen krijgt na een tijdje, en daardoor niet meer rijdt, of ben ik gewoon heel erg slim om te pomp te weinig prik te geven waardoor ik minder brandstof verbruik, en dus zuiniger rij?
Ik heb voor verschillende doeleinden een 12v-lijn nodig waaraan ik o.a. USB-converters, 2 Dashcams, LED-dagrijverlichting en een megafoon moet koppelen.
De apparatuur mag alleen aan staan wanneer de motor draait. De reguliere 12v-stekker blijft altijd aan, dus dat is geen optie.
Ik heb alles gekoppeld aan de brandstofpomp. Het gaat an sich goed, moet ik me ergens zorgen om maken?
Kan het zo zijn dat de pomp te weinig vermogen krijgt na een tijdje, en daardoor niet meer rijdt, of ben ik gewoon heel erg slim om te pomp te weinig prik te geven waardoor ik minder brandstof verbruik, en dus zuiniger rij?

Gulfstream G650
Het zou lullig zijn als je aan het rijden bent (volgas) en bij gebruik van die spullen snapt je zekering. Ik weet niet hoor maar een auto met 120 over de snelweg zonder stuurbekrachtiging of remdruk is levensgevaarlijk.
Sluit het gewoon op de goede manier aan, en trek geen prik weg van het meest cruciaale onderdeel van je motor.
Sluit het gewoon op de goede manier aan, en trek geen prik weg van het meest cruciaale onderdeel van je motor.
M'n magische bol werken.
Stond inderdaad op Autoscout en een aantal andere sitesKappeNou schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:25:
[...]
Mooi ding! Stond in NL te koop toch op mp of autoscout?

Voor de tuning (op een later tijdstip) ga ik nog wel even rondkijken; sowieso vind ik het geluid van AWE-uitlaten erg mooi en van wat ik elders gezien/gelezen heb, zou een Injen intake ook een fijne aanvulling zijn op het geluid van de 3.0.
De ECU blijft nog een vraagteken; heb recentelijk een (ouder) forumtopic gelezen op een Amerikaans forum en daar lijken toch essentiele verschillen te zijn tussen de mappings van de drie grote/bekende leveranciers van software in Amerika. Revo kwam er structureel als meest consistente uit (10 auto's mappen, 10x bijna hetzelfde resultaat op de rollenbank); daarbij zit er een installateur van Revo op 15 minuten rijden van hier.
Maar alles op zijn tijd; het bochtenwerk van de sloep is ook ietsjes wennen maar neig er wel naar om zsm een goede set KW's eronder te plakken om hiermee iets scherper te kunnen sturen en iets minder body-roll te genereren.
Jism schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:30:
Het zou lullig zijn als je aan het rijden bent (volgas) en bij gebruik van die spullen snapt je zekering. Ik weet niet hoor maar een auto met 120 over de snelweg zonder stuurbekrachtiging of remdruk is levensgevaarlijk.

Gulfstream G650
?
Jouw auto?
Jouw auto?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Lijkt mij niet. Zie artikel.
Heb je uberhaupt zelf wel eens in een auto zonder stuurbekrachtiging gereden? 120 is fucking easy. Hoe denk je dat men in 1990 reed?Jism schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:30:
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Stuurbekrachtiging is geen noodzaak en eerder een handigheid en gemak. Remdruk daarentegen is een absolute noodzaak.Jism schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:30:
Het zou lullig zijn als je aan het rijden bent (volgas) en bij gebruik van die spullen snapt je zekering. Ik weet niet hoor maar een auto met 120 over de snelweg zonder stuurbekrachtiging of remdruk is[knip]
< dit stukje webruimte is te huur >
Rainesh schreef op zondag 07 februari 2016 @ 09:06:
@MAX3400
https://www.facebook.com/...nl/posts/1018281994885082
daarna een sprintje tegen Jism

NoxiuZ schreef op zondag 07 februari 2016 @ 02:10:
[...]
Heb je uberhaupt zelf wel eens in een auto zonder stuurbekrachtiging gereden? 120 is fucking easy. Hoe denk je dat men in 1990 reed?
Een auto zonder stuurbekrachtiging is niet te vergelijken met een auto mét stuurbekrachtiging waarvan die is uitgevallen. Deze laatste stuurt veel zwaarder.aex351 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 03:58:
[...]
Stuurbekrachtiging is geen noodzaak en eerder een handigheid en gemak. Remdruk daarentegen is een absolute noodzaak.
Natuurlijk is rechtdoor weinig spannend

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC
ik kan uit ervaring spreken als het aankomt op uitvallen van alle elektrische systemen in een auto terwijl je 130 - 140 rijdt op de snelweg.
Destijds een ford focus (2007) gehad welke in de ochtend een raar geluid (soort luchtalarm) begon te maken daarop bij de lokale ford dealer geweest die aangaf je kunt nog wel door rijden tot de volgende dag (afspraak bij eigen dealer). Echter op de snelweg gaf de auto volledig de geest.. alle elektrische systemen weg.. claxon, knipperlichten, verlichting, radio alles. (bleek uiteindelijk een defecte dynamo die geen foutmelding gaf op het dashboard dus vermoedelijk wel spanning gaf maar niet voldoende voor de accu bij te laden).
Op de A28 om 16:30 reed ik dus op de linker baan met een lekker gangetje toen begon het met een ABS foutmelding, vervolgens een hele rij aan errors op het dashboard (fout stuurbekrachtiging, fout rembekrachtiging, etc etc etc) met als laatste gevolg alle elektronica weg. En dat alles binnen een seconde of 3.
Zolang je snelheid hebt gaat het wel. en gelukkig kun je best wel lang uitremmen op de vluchtstrook (als je daar kan komen in de spits zonder claxon en verlichting... want dat was mijn grootste uitdaging).
In de huidige wereld kijkt niemand meer om zich heen lijkt het wel. Maar met een auto zonder spanning valt nog best te rijden alleen ja het kost wel 10x meer kracht
.
Overigens als dit was gebeurd in de stad of waar dan ook was het echt heel anders afgelopen!
Destijds een ford focus (2007) gehad welke in de ochtend een raar geluid (soort luchtalarm) begon te maken daarop bij de lokale ford dealer geweest die aangaf je kunt nog wel door rijden tot de volgende dag (afspraak bij eigen dealer). Echter op de snelweg gaf de auto volledig de geest.. alle elektrische systemen weg.. claxon, knipperlichten, verlichting, radio alles. (bleek uiteindelijk een defecte dynamo die geen foutmelding gaf op het dashboard dus vermoedelijk wel spanning gaf maar niet voldoende voor de accu bij te laden).
Op de A28 om 16:30 reed ik dus op de linker baan met een lekker gangetje toen begon het met een ABS foutmelding, vervolgens een hele rij aan errors op het dashboard (fout stuurbekrachtiging, fout rembekrachtiging, etc etc etc) met als laatste gevolg alle elektronica weg. En dat alles binnen een seconde of 3.
Zolang je snelheid hebt gaat het wel. en gelukkig kun je best wel lang uitremmen op de vluchtstrook (als je daar kan komen in de spits zonder claxon en verlichting... want dat was mijn grootste uitdaging).
In de huidige wereld kijkt niemand meer om zich heen lijkt het wel. Maar met een auto zonder spanning valt nog best te rijden alleen ja het kost wel 10x meer kracht

Overigens als dit was gebeurd in de stad of waar dan ook was het echt heel anders afgelopen!
Je gaat toch niet rotzooien met stroomtoevoer van je brandstofpomp?
Ik kijk wel uit ...

M'n magische bol werken.
Ik had het een half jaar geleden met mijn A3 (2002) waar de lager van de A/C vast liep. Daarmee vloog de multiriem er af en daarmee verdween mijn stuurbekrachtiging. Ik was een paar honderd meter van huis maar moest nog een rotonde driekwart nemen. Was behoorlijk zwaar met zo'n lage snelheid kan ik je vertellen.
M'n 205 uit 1998 zonder stuurbekrachtiging is zeer goed te doen.
M'n 205 uit 1998 zonder stuurbekrachtiging is zeer goed te doen.
.45 achter de voordeur?Tristan schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:35:
Hoe beveiligen jullie je audi eigenlijk? Is een OBD blocker z'n geld waard?
Maat van me heeft een Civic Type R en daar zit een afneembaar stuur op met zelf-gedraaide stuurkolom. Wel een stuk simpeler als je auto geen electronica naar/op het stuur heeft.
ODB blocker vind ik persoonlijk onzin maar aangezien dat maar een paar tientjes is naast een SCM 3/4 alarm, moet je het zelf beslissen.
Ha ja, die .45 blijft dan lekker staan waar die staat want als je slaapt merk je natuurlijk niet dat ze bezig zijn met je auto..MAX3400 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:13:
[...]
.45 achter de voordeur?
Maat van me heeft een Civic Type R en daar zit een afneembaar stuur op met zelf-gedraaide stuurkolom. Wel een stuk simpeler als je auto geen electronica naar/op het stuur heeft.
ODB blocker vind ik persoonlijk onzin maar aangezien dat maar een paar tientjes is naast een SCM 3/4 alarm, moet je het zelf beslissen.
Waar het mij om gaat is dat die lui tegenwoordig in 1 minuut een nieuwe sleutel hebben ingelezen. Als het verplaatsen van de OBD port of een OBD blocker ze vertraging oplevert smeren ze hem misschien wel voordat ze de klus konden afmaken?
95% van de diefstallen vind via OBD plaats, dus ja, een OBD blocker zou zeker nut hebben. Je zit dan wel met mogelijke braakschade, maar diefstal van je auto is voorkomen. 
Krakers willen tegenwoordig alleen maar 'snel' een auto stelen, en niet een uur gaan staan kloten ermee op straat.

Krakers willen tegenwoordig alleen maar 'snel' een auto stelen, en niet een uur gaan staan kloten ermee op straat.
[Voor 25% gewijzigd door Jism op 07-02-2016 17:01]
M'n magische bol werken.
Klopt. Heb ook n keer zonder SB gereden in een auto met SB. Ja, dat is ff zwaar. Levensgevaarlijk? Neuh, niet als je niet gaat panikeren.tozzke schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:01:
[...]
[...]
Een auto zonder stuurbekrachtiging is niet te vergelijken met een auto mét stuurbekrachtiging waarvan die is uitgevallen. Deze laatste stuurt veel zwaarder.
Natuurlijk is rechtdoor weinig spannend
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
even snel ingelezen in die obd blockers.. maar volgens mij komt het er bij de meeste op neer dat je sneller bent met het verplaatsen van de obd poort dan dat je zo'n ding van 200-300 euro er tussen zet want ze worde n er allemaal tussen gezet dus de originele poort blijft beschikbaar je moet alleen dat kastje er tussen uit zien te vissen dat lijkt me voor een inbreker niet zo'n ramp...
een andere oplossing was de pennen van een andere volgorde te voorzien. Al wat effectiever maar voor 60 euro kan je het goedkoper zelf maken of met een verloop kabel het oplossen.
als ik het zo lees is het volgens mij nog altijd het snelste en beste om de stekker gewoon weg te stoppen op een andere plek.
een andere oplossing was de pennen van een andere volgorde te voorzien. Al wat effectiever maar voor 60 euro kan je het goedkoper zelf maken of met een verloop kabel het oplossen.
als ik het zo lees is het volgens mij nog altijd het snelste en beste om de stekker gewoon weg te stoppen op een andere plek.
Een andere plek zullen ze ook vrij 'snel' vinden. Als je zoiets effectief wilt maak je de poort gewoon useless, of in ieder geval met een datasheet, de communicatie ertussen 'onderbreekt'.
Bijna alle diefstallen gaan met een OBD-apparaat. Ze zijn in rusland zoal al te koop vanaf een eurotje of 1000. Een klasse 3 of 4 alarm gaat niet werken, ze rijden er toch mee weg, en met een GPS jammer is het ook zo gebeurd op de kaart.
Wil je de inbreker helemaal over de rooie krijgen... zet dan gewoon 12V op de datapoortjes. Dan is z'n apparaat binnen een paar seconden naar de klote
Echter laat de dealer / garage dat eerst maar eens weten voordat hij z'n leesapparaat erin prikt.
Bijna alle diefstallen gaan met een OBD-apparaat. Ze zijn in rusland zoal al te koop vanaf een eurotje of 1000. Een klasse 3 of 4 alarm gaat niet werken, ze rijden er toch mee weg, en met een GPS jammer is het ook zo gebeurd op de kaart.
Wil je de inbreker helemaal over de rooie krijgen... zet dan gewoon 12V op de datapoortjes. Dan is z'n apparaat binnen een paar seconden naar de klote

M'n magische bol werken.
Als je in een bocht zit en het valt dan uit, kan het je aardig verrassenNoxiuZ schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:42:
[...]
Klopt. Heb ook n keer zonder SB gereden in een auto met SB. Ja, dat is ff zwaar. Levensgevaarlijk? Neuh, niet als je niet gaat panikeren.
zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC
Nofi maar noem mij eens een verzekeringsmaatschappij die een (dure) Audi in de verzekering accepteert zonder alarm maar met ODB-killer? Ik ken ze niet. Denk ook niet dat de gemiddelde schade-afdeling jouw dagwaarde vergoedt als je alleen een killertje erin had zitten.Jism schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:57:
In mijn Evo had ik een Clifford 650Mk2 zitten; anti-carjack want de control-unit bleef in je zak als je achter het stuur vandaag werd getrokken en de auto sneed alle motorische communicatie af na 1 minuut. Anti-start want je kreeg alleen prik op je motor als je een pincode op het dashboard goed intikte. Oh, en extra gratis een achterlijk harde hoorn voor het alarm.
Elke dief heeft zo zijn mogelijkheden; aan het eind van het verhaal hebben we in NL niet voor niets verzekeraars & SCM-certificaten. Doe ermee wat je wil

Ik heb altijd zoiets van, ze nemen 'm maar mee.. als ik er maar niet in zit én als ze 'm maar nooit meer terugvinden.
daarom liggen de autosleutels gewoon bij de rest van de sleutels, als ze binnenkomen hoeven ze me niet wakker te maken om het me (on)vriendelijk te vragen.
daarom liggen de autosleutels gewoon bij de rest van de sleutels, als ze binnenkomen hoeven ze me niet wakker te maken om het me (on)vriendelijk te vragen.
Ja, zo zou ik er normaal ook in staan. Maar omdat ik nu een occasion lease waar nog 7% bijtelling op zit zou ik het erg zonde vinden als ze hem na 2 weken al voor m'n deur hebben gejatshameete schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:39:
Ik heb altijd zoiets van, ze nemen 'm maar mee.. als ik er maar niet in zit én als ze 'm maar nooit meer terugvinden.

Same; daarnaast heb ik ook echt helemaal niets persoonlijks in de auto liggen. Hoogstens een ijskrabbertje en een SD-kaart met muziek. De rest is er allemaal altijd uit; sowieso kan ik er erg slecht tegen dat er allerlei zaken door de auto zwerven.shameete schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:39:
@Tristan: kan me voorstellen dat je bijtelling belangrijk voor je is maar als je daar wakker van moet liggen, is het misschien tijd voor een jaarkaart van de NS? Nofi maar jij hebt minder pijn als je leasebak gejat wordt dan als iemands eigen (zelf-betaald / hard gewerkt) Audi van pak 'm beet 35K na 2 weken al naar het buitenland verdwijnt.
Je hebt een punt. Gelukkig lig ik er niet van wakker en zou ik het alleen erg zonde vinden. Ik ben immers super blij dat ik een Audi mag rijdenMAX3400 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:48:
[...]
@Tristan: kan me voorstellen dat je bijtelling belangrijk voor je is maar als je daar wakker van moet liggen, is het misschien tijd voor een jaarkaart van de NS? Nofi maar jij hebt minder pijn als je leasebak gejat wordt dan als iemands eigen (zelf-betaald / hard gewerkt) Audi van pak 'm beet 35K na 2 weken al naar het buitenland verdwijnt.

Kan jouw leasemaatschappij en/of werkgever niet iets adviseren? Kan me zo voorstellen dat als je aangeeft je zorgen te maken over de cijfers qua diefstallen alsmede de extra kosten voor jou, werkgever en leasemij (where applicable), dat ze misschien wel genegen zijn om bij te dragen aan een beter/uitgebreid systeem?Tristan schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:00:
[...]
...Neemt niet weg dat ik de auto net zo goed niet gestolen wil hebben dus als een OBD port verplaatsen of met een converter hem kan rewireren en zo kan voorkomen dat hij niet met een uithangbord waarop staat "neem me mee!" voor m'n deur kan staan is dat toch een makkelijke investering.
Zoals ik hier eerder postte; de Clifford deed niets met de ODB. Maar andersom kon de ODB niet worden gebruikt om volledige controle te krijgen over de auto zonder de Clifford uit te schakelen. Het is dan wel weer een klasse 3 alarm wat je voor ongeveer 800 Euro volledig ingebouwd/naar wens in de auto hebt zitten.
Desondanks, in zijn algemeenheid; wie zou voor dat geld elke nacht wakker willen liggen? De winst is voor een particulier natuurlijk veel groter (eigen risico, premieverhoging etc.) maar zelfs met een leasebak wil je toch 4 jaar lang geen zorgen hebben voor grofweg 55cent per dag?
Er is er 1 die zonder problemen een RS4 of RS6 geaccepteerd had, centraal beheer volgens mij. Ik heb een andere verzekeraar en die stelde wel eisen aan mijn voertuig. En die heeft die gelukkig ook. Maar alarmen zijn redelijk eenvoudig voor een gevorderde inbreker. Het gaat erom dat je de OBD poort blokkeert, omdat 95% van die diefstallen op die manier gebeuren.MAX3400 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:29:
[...]
Nofi maar noem mij eens een verzekeringsmaatschappij die een (dure) Audi in de verzekering accepteert zonder alarm maar met ODB-killer? Ik ken ze niet. Denk ook niet dat de gemiddelde schade-afdeling jouw dagwaarde vergoedt als je alleen een killertje erin had zitten.
Bedoel ze kunnen ook naast je staan, en wanneer jij trots met je sleuteltje je auto vergrendeld of ontgrendeld, zij je keychain ook zullen hebben en precies hetzelfde ermee kunnen doen. Ondanks dat ze je sleutel niet hebben, hebben ze wel toegang tot je auto en is dat alarm uitgeschakeld. Hier steken ze dus behendig een apparaat in je OBD en je auto start met enkele momenten.
Dit is mischien de derde keer dat ik het volgende verhaal op GoT post, maar het kan dus gewoon met een moderne auto + modern alarm (klasse 4 volgens mij) waarbij een klant van mij aankwam bij het hotel, netjes naar binnen liep, 15 minuten later de auto verdwenen was. Bij het terugkijken van de beelden stapte iemand na afgeloop gewoon in de auto, starte 'm en was weg. De auto was binnen 10 minuten verdwenen van GPS...
Ja en genoeg fraude-gevallen gaande dat verzekeraars veel strenger / scherper op gaan treden. Dat hoef je mij niet te vertellen.Elke dief heeft zo zijn mogelijkheden; aan het eind van het verhaal hebben we in NL niet voor niets verzekeraars & SCM-certificaten. Doe ermee wat je wil
M'n magische bol werken.
Voorkomen is beter dan schade claimen, zo'n alarm is dan wel fijn ja. Gaat je toch altijd klauwen met geld kosten als je wagen gejat wordt. Of je moet hem net 10 maanden hebben en je krijgt nieuwwaarde van je verzekering, dan heb je weer een nieuwe. Maar dan zit je met een hoop geregel, wachten tijdelijk vervoer en weet ik veel wat voor ellende.MAX3400 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:29:
[...]
Nofi maar noem mij eens een verzekeringsmaatschappij die een (dure) Audi in de verzekering accepteert zonder alarm maar met ODB-killer? Ik ken ze niet. Denk ook niet dat de gemiddelde schade-afdeling jouw dagwaarde vergoedt als je alleen een killertje erin had zitten.
In mijn Evo had ik een Clifford 650Mk2 zitten; anti-carjack want de control-unit bleef in je zak als je achter het stuur vandaag werd getrokken en de auto sneed alle motorische communicatie af na 1 minuut. Anti-start want je kreeg alleen prik op je motor als je een pincode op het dashboard goed intikte. Oh, en extra gratis een achterlijk harde hoorn voor het alarm.
Elke dief heeft zo zijn mogelijkheden; aan het eind van het verhaal hebben we in NL niet voor niets verzekeraars & SCM-certificaten. Doe ermee wat je wil
http://www.autoblog.nl/ni...di-rs4-in-duitsland-84199
Dat deze nog niet in dit topic voorkwam. Verkeerd gegokt, jonge bestuurders en een auto die way over the top is voor jonge crimineeltjes. Ondanks mijn bijna 2 jaar rij-ervaring is elke dag achter het stuur een nieuwe.
Dat deze nog niet in dit topic voorkwam. Verkeerd gegokt, jonge bestuurders en een auto die way over the top is voor jonge crimineeltjes. Ondanks mijn bijna 2 jaar rij-ervaring is elke dag achter het stuur een nieuwe.
[Voor 12% gewijzigd door Jism op 07-02-2016 23:03]
M'n magische bol werken.
Eens; ik heb een 3 jaar lange aankoop-regeling bij mijn verzekering. Kost me misschien iets meer per maand aan premie maar heb liever peace of mind dan een enorme verliespost bij jatten/mega-aanrijding.NoxiuZ schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:56:
[...]
Voorkomen is beter dan schade claimen, zo'n alarm is dan wel fijn ja. Gaat je toch altijd klauwen met geld kosten als je wagen gejat wordt. Of je moet hem net 10 maanden hebben en je krijgt nieuwwaarde van je verzekering, dan heb je weer een nieuwe. Maar dan zit je met een hoop geregel, wachten tijdelijk vervoer en weet ik veel wat voor ellende.
/care? Ja, het zal ongetwijfeld zielig zijn etc. maar je moet van hele goede huize komen wil je een RS4 op volle snelheid onder controle houden met je 22 jaar... Ach, wie ben ik; het hardste wat ik heb gereden was 280km/h op de teller en dat was SCARY!!!!Jism schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:03:
[afbeelding]
Mooi.Jism schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:03:
[afbeelding]
Iets met opgeruimd en netjes, zonde van de wagen ja
Dat denk ik wel ja, maar in een echte bocht heb ik wel 2 handen aan het stuur. En volgens mij kost het amper kracht om het stuur in dezelfde positie vast te houden. Geen idee of het ná de bocht weer kracht kost om hem recht te krijgen?tozzke schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:19:
[...]
Als je in een bocht zit en het valt dan uit, kan het je aardig verrassen
Komt die weerstand van de stuurpomp die dan tegenwerkt ipv meewerkt? Ik heb een hydraulische en dat was toch echt pittig trekken toen hij een keer uitviel. Terwijl een polootje van 94 best prima reed zolang je maar vaart had

[Voor 36% gewijzigd door Nox op 07-02-2016 23:16]
boy you're wrong hereNoxiuZ schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:14:
[...]
Mooi.
[...]
Dat denk ik wel ja, maar in een echte bocht heb ik wel 2 handen aan het stuur. En volgens mij kost het amper kracht om het stuur in dezelfde positie vast te houden. Geen idee of het ná de bocht weer kracht kost om hem recht te krijgen?
Komt die weerstand van de stuurpomp die dan tegenwerkt ipv meewerkt? Ik heb een hydraulische en dat was toch echt pittig trekken toen hij een keer uitviel. Terwijl een polootje van 94 best prima reed zolang je maar vaart had

als je in een bocht zit en je hebt stuurbekrachtiging die meehelpt het stuur in die positie te houden, merk je eigenlijk maar weinig van dat er zoveel krachten meespelen ja. Maar je auto wilt eigenlijk altijd het liefst rechtdoor en als je bekrachtiging er dus mee ophoudt, merk je toch wel ineens dat je flink aan het stuur moet hangen om hem in de bocht te houden

Ik heb het een keer meegemaakt en ik kan je melden dat de berm wel heel dichtbij kwam

Zonder sb moet je volgens mij 2x zo hard aan het stuur trekken, en het draaimoment is gewoon veel langer. Herinner me het moment voor & na het vervangen van de stuurpomp op mijn audi nog. Bij lagere toeren moest ik echt trekken aan het stuur (zo verschrikkelijk zwaar) om een bocht te kunnen maken.
Nu moet ik wel zeggen dat ik voorheen van een A3 TDI met electrische stuurbekrachting kwam (En je het stuur met je pink kon draaien). Het stuur van mijn auto zonder SB nu zou verschrikkelijk zijn. Je moet er echt sterke armen voor hebben, zeker vanuit stilstand.
Nu moet ik wel zeggen dat ik voorheen van een A3 TDI met electrische stuurbekrachting kwam (En je het stuur met je pink kon draaien). Het stuur van mijn auto zonder SB nu zou verschrikkelijk zijn. Je moet er echt sterke armen voor hebben, zeker vanuit stilstand.
M'n magische bol werken.
Zit inderdaad wel wat in ja. Heb het alleen gehad op rechtdoor en was toen weinig spannends aan.tozzke schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:36:
[...]
boy you're wrong here
als je in een bocht zit en je hebt stuurbekrachtiging die meehelpt het stuur in die positie te houden, merk je eigenlijk maar weinig van dat er zoveel krachten meespelen ja. Maar je auto wilt eigenlijk altijd het liefst rechtdoor en als je bekrachtiging er dus mee ophoudt, merk je toch wel ineens dat je flink aan het stuur moet hangen om hem in de bocht te houden
Ik heb het een keer meegemaakt en ik kan je melden dat de berm wel heel dichtbij kwamen dan was dit nog op relatief lage snelheid
*reservoir van stuurpompje checkt*
*stuurpompje aait*
*multiriempje checkt*
*multiriempje aait*
Zo, moet goed zijn nu

Met het draaimoment bedoel je dat je meer moet draaien aan je stuur voor je dezelfde bocht maakt? Ja dat merkte ik wel toen ik aan de kant wilde gaan.Jism schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:39:
Zonder sb moet je volgens mij 2x zo hard aan het stuur trekken, en het draaimoment is gewoon veel langer. Herinner me het moment voor & na het vervangen van de stuurpomp op mijn audi nog. Bij lagere toeren moest ik echt trekken aan het stuur (zo verschrikkelijk zwaar) om een bocht te kunnen maken.
Elektrische stuurbekrachtiging zoals die van een recente clio of peug 308/2008 zijn echt mega-irritant. Mijn hydraulische SB is erg fijn, je moet er wat voor doen maar je voelt ook veel meer van de weg terug in je stuur.
[Voor 37% gewijzigd door Nox op 07-02-2016 23:42]
Die electrische stuurbekrachtiging van Audi is juist heel erg prettig. Het werkt goed en het is ook responsief. Reageert heel erg op wat je doet. Zelfs met je pink kan je het stuur draaien. Toch geef ik de voorkeur aan hydrolisch zoals nu het geval is. Ja er is wat meer drag op de motor en het verbruik valt wat hoger daardoor uit, maar je hebt het gevoel alsof je iets meer in contact met je auto staat.
Nu een anderhalf jaar verder draai en trek ik aan het stuur alsof het niks is. Vind het veel prettiger zo. Als m'n SB uit zou vallen om wat voor een reden dan ook dan is het maken van een bocht naar links / rechts / achterwaarts verschrikkelijk zwaar. Ook omdat die auto 1600KG weegt en met 19inch wielen en brede banden het knap lastig wordt
Terug op die crash; een RS4/RS6 crashen met quattro moet je het wel heel bont hebben gemaakt. Het is al vrij lastig de auto uit te kunnen laten breken omdat ABS heel snel ingrijpt (Corrigeert / voorkomt dat je in een slip raakt). Vermoedelijk was de snelheid veels te hoog, een over/onder-stuur momentje en de auto schiet als een projectiel alle kanten op. Het oorspronkelijke artikel zegt ook dat ze de controle verloren, vangrailen ramde en knalde tegen een boom. Zelfs het motorblok moest het ontgelden.... Kan je nagaan wat voor een smak dat geweest moet zijn. Gecondoleerd hoor, maar het waren geen lieverds. Ze hielden duitsland blijkbaar al langer bezig met ram/plofkraken waarvan eentje hier nog vrij dicht in de buurt was.
ik voorzie wel een sort-en-ment-van-rijschool in het geven van cursussen voor snelle auto's. Man wat zal dat storm lopen
Nu een anderhalf jaar verder draai en trek ik aan het stuur alsof het niks is. Vind het veel prettiger zo. Als m'n SB uit zou vallen om wat voor een reden dan ook dan is het maken van een bocht naar links / rechts / achterwaarts verschrikkelijk zwaar. Ook omdat die auto 1600KG weegt en met 19inch wielen en brede banden het knap lastig wordt

Terug op die crash; een RS4/RS6 crashen met quattro moet je het wel heel bont hebben gemaakt. Het is al vrij lastig de auto uit te kunnen laten breken omdat ABS heel snel ingrijpt (Corrigeert / voorkomt dat je in een slip raakt). Vermoedelijk was de snelheid veels te hoog, een over/onder-stuur momentje en de auto schiet als een projectiel alle kanten op. Het oorspronkelijke artikel zegt ook dat ze de controle verloren, vangrailen ramde en knalde tegen een boom. Zelfs het motorblok moest het ontgelden.... Kan je nagaan wat voor een smak dat geweest moet zijn. Gecondoleerd hoor, maar het waren geen lieverds. Ze hielden duitsland blijkbaar al langer bezig met ram/plofkraken waarvan eentje hier nog vrij dicht in de buurt was.
ik voorzie wel een sort-en-ment-van-rijschool in het geven van cursussen voor snelle auto's. Man wat zal dat storm lopen

[Voor 3% gewijzigd door Jism op 07-02-2016 23:52]
M'n magische bol werken.
Als ik jou was zou ik niet te veel naar zulke reviews kijken. Het lastige voor veel mensen (vooral in Amerika)is dat ze geen goede tuner om de hoek hebben. Hierdoor gaan ze al snel naar bekendere bedrijven welke standaard chip tuning leveren.MAX3400 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:54:
[...]
Stond inderdaad op Autoscout en een aantal andere sites![]()
Voor de tuning (op een later tijdstip) ga ik nog wel even rondkijken; sowieso vind ik het geluid van AWE-uitlaten erg mooi en van wat ik elders gezien/gelezen heb, zou een Injen intake ook een fijne aanvulling zijn op het geluid van de 3.0.
De ECU blijft nog een vraagteken; heb recentelijk een (ouder) forumtopic gelezen op een Amerikaans forum en daar lijken toch essentiele verschillen te zijn tussen de mappings van de drie grote/bekende leveranciers van software in Amerika. Revo kwam er structureel als meest consistente uit (10 auto's mappen, 10x bijna hetzelfde resultaat op de rollenbank); daarbij zit er een installateur van Revo op 15 minuten rijden van hier.
Maar alles op zijn tijd; het bochtenwerk van de sloep is ook ietsjes wennen maar neig er wel naar om zsm een goede set KW's eronder te plakken om hiermee iets scherper te kunnen sturen en iets minder body-roll te genereren.
JD en Vagtechniek zullen zeker betere resultaten leveren.
13K? meest prijzige is de intercooler installeren. 13K lijkt mij langerna niet redden.MAX3400 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 10:13:
[...]
Had je de cheque voor 13K al op de bus gedaan naar me of kwam je 'm vanmiddag brengen (aangezien je in de buurt woont)?
1K chip op maat? air intake €500? poelie upgrade €500? intercooler 1,5 a 2K?
Gewoon lekker chip op maat, inleg filter en poelie upgrade. ga je ook over de 450pk grens

JD Powerpack stage 4 – 500pk & 610Nm :
Front mounted coolerset incl. reservoir
Geoptimaliseerde aanzuiging: Carbon airbox set met carbon aanzuigbuis (alleen S4/S5), bij de A6/A7 modificeren we de originele filterbak.
Upgrade Compressorpully
Compressor/motor modificaties
Inclusief montage
JDEngineering Chiptuning stage 4, opmaat op onze 4wd vermogenstestbank
€ 6250,- incl btw
Let op bij wagens voorzien van S-tronic 7 versnellingsbak, is upgraden van de bak software een must vanaf stage 2, meerprijs € 499 incl btw.
Front mounted coolerset incl. reservoir
Geoptimaliseerde aanzuiging: Carbon airbox set met carbon aanzuigbuis (alleen S4/S5), bij de A6/A7 modificeren we de originele filterbak.
Upgrade Compressorpully
Compressor/motor modificaties
Inclusief montage
€ 6250,- incl btw
Let op bij wagens voorzien van S-tronic 7 versnellingsbak, is upgraden van de bak software een must vanaf stage 2, meerprijs € 499 incl btw.
+KappeNou schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:26:
[...]
13K? meest prijzige is de intercooler installeren. 13K lijkt mij langerna niet redden.
1K chip op maat? air intake €500? poelie upgrade €500? intercooler 1,5 a 2K?
Gewoon lekker chip op maat, inleg filter en poelie upgrade. ga je ook over de 450pk grens
Je denkt toch zeker niet dat ik bij een dergelijke tune de weg op ga zonder een big-brake-kitje, nieuwe coilovers en een fijne, vrij-ademende uitlaat? Denk dat 13K all-in alsnog aan de conservatieve kant is om verantwoord de snelwegen onveilig te makenRainesh schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:55:
€ 6250,- incl btw

precies, alleen jammer voor de hulpverleners die weer van alles moeten wegpulkenNoxiuZ schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:14:
[...]
Mooi.

het is overigens wel raak met de audi's

erg zonde, zo te zien eerst zelf wat geprobeerd met poederblusser..?
http://www.rijnmond.nl/nieuws/138377/Auto-brandt-uit-in-Vlaardingen
DMJazzy schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:27:
Heeft iemand toevallig een setje koplampen voor een 90 B3 liggen?
S8, zo te zien... Zonde...shameete schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:32:
[...]
het is overigens wel raak met de audi's![]()
erg zonde, zo te zien eerst zelf wat geprobeerd met poederblusser..?

Ben al een hele poos op zoek naar een s4 en dan het liefst een B6 (mooier als de B7 imo)
Nu staan er wat te koop met tellerstanden rond de 200.000.
Is het gevaarlijk om een s4 met deze tellerstand te kopen? En dan doel ik meer op de dingen die je bij een proefrit niet merkt ( olieverbruik, olielekkage)
Ben op zoek naar 1tje met een handbak dus geen zorgen om een automaat
Nu staan er wat te koop met tellerstanden rond de 200.000.
Is het gevaarlijk om een s4 met deze tellerstand te kopen? En dan doel ik meer op de dingen die je bij een proefrit niet merkt ( olieverbruik, olielekkage)
Ben op zoek naar 1tje met een handbak dus geen zorgen om een automaat

PC : Ryzen 7 5800X3D / PNY RTX 4090 / 32 GB DDR4 3600 CL18
Ja dat denk ik! Het is niet dat een A6 300pk Quattro een slecht onderstel en remmen heeft.MAX3400 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:06:
[...]
+
[...]
Je denkt toch zeker niet dat ik bij een dergelijke tune de weg op ga zonder een big-brake-kitje, nieuwe coilovers en een fijne, vrij-ademende uitlaat? Denk dat 13K all-in alsnog aan de conservatieve kant is om verantwoord de snelwegen onveilig te maken
Als je echt wil hoeken en of het circuit op wil koop je lijkt mij geen A6

Chip op maat, setje schokbrekers en veren en andere blokken is toch zat?
[Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 08-02-2016 13:04]
Euh, domme vraag dan maar; 200K op de teller en een ongeblazen V8 kopen? Dat kan zeker maar realiseer je je wel dat het verbruik van deze jongens snel richting draaikolk gaat?schumi1986 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:05:
Ben al een hele poos op zoek naar een s4 en dan het liefst een B6 (mooier als de B7 imo)
Op zich hoeft de tellerstand geen probleem te zijn mits de compressie van de motor helemaal top is en er goed onderhoud is gepleegd. Ik kan me zo voorstellen dat auto's van grofweg 12 jaar oud niet altijd meer bij de officiele/goede garage zijn geweest.
Weet ook niet hoeveel geld er te besteden is en welk type body je zoekt maar in Duitsland lijken cabrio's de boventoon te voeren met minder dan 100K op de teller voor ongeveer 18K aanschaf.
Dan moeten we maar eens om tafel gaan zitten; ik ben zeker geen circuit-racer maar vind wel dat het onderstel iets strakker kan. Zal wel een setje KW's worden als er weer wat geld op de bank staat.KappeNou schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:20:
[...]
Ja dat denk ik! Het is niet dat een A6 300pk Quattro een slecht onderstel en remmen heeft.
Als je echt wil hoeken en of het circuit op wil koop je lijkt mij geen A6
Was maar een grapje.

Gulfstream G650
Ik had mijn post net een beetje aangepast ;-)MAX3400 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:04:
[...]
Dan moeten we maar eens om tafel gaan zitten; ik ben zeker geen circuit-racer maar vind wel dat het onderstel iets strakker kan. Zal wel een setje KW's worden als er weer wat geld op de bank staat.
De vraag is wil je volledig coilover gaan uitgeven? Setje KW/Eibach/H&R schokbrekers + veren maakt al een groot verschil.
Ik heb zelf alleen setje 25/20mm verlaging veren van Eibach.
De koffie staat klaar in Delft

[Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 08-02-2016 13:09]
S4 B6 is toch geblazen?? B7 is ongeblazen....
B7 is de singleframe. dus een grote facelift van de B6. beide gewoon de 4.2 v8.Rainesh schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:08:
Ik heb persoonlijk veel meer met de B7 S4 en RS4 sedan
Koffie komt goed; moeten we zeker een keer doen. Maar iets met $$$ enzo; had even een paar slechte maanden met andere uitgaven waaronder 2.5K aan entry-tickets & apparatuur.KappeNou schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:06:
[...]
De koffie staat klaar in DelftOf weekend natuurlijk Zoetermeer
Lees goede reviews over de KW Street Comfort maar ongetwijfeld zal mijn garagehouder wel weer met andere suggesties komen, daarom heb ik 'm ook in dienst.
Shoot me silly maar een S4 B6 is toch een ongeblazen V8 40-klepper 4.2liter?Rainesh schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:08:
Ah jullie hebben gelijk! De B5 was een dubbel geblazen versie.
Mag ook wel. Die S5 is een stuk goedkoperJism schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:26:
V6 Bi-turbo inderdaad.
[afbeelding]
Met een collega. Ben sneller als die V8 FSI ja.

Geluid is zo verschrikkelijk bruut van zo'n V8
Gewoon stront-jaloers op.
Ach ja. Sneller zijn als de meeste auto's met een 15 jaar oude 'combi' is net zo priceless.
Morgen complete voorruit laten vervangen. Er zat een barst in dat alleen maar groter werd. Alleen ER vergoeden, is binnen een uur gedaan. Had al van het weekend gemoeten maar ze hadden de verkeerde ruit besteld. Ik zei nog zo niet op kenteken bestellen ...

Ach ja. Sneller zijn als de meeste auto's met een 15 jaar oude 'combi' is net zo priceless.

Morgen complete voorruit laten vervangen. Er zat een barst in dat alleen maar groter werd. Alleen ER vergoeden, is binnen een uur gedaan. Had al van het weekend gemoeten maar ze hadden de verkeerde ruit besteld. Ik zei nog zo niet op kenteken bestellen ...

[Voor 43% gewijzigd door Jism op 09-02-2016 00:11]
M'n magische bol werken.
Wanneer ga je is een setje lederen of alcantara stoelen halen?Jism schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:52:
Geluid is zo verschrikkelijk bruut van zo'n V8Gewoon stront-jaloers op.
Dat interieur van die limited edition is ook zo dik!
- Gonadan
Lijkt me sterk, die van jou staat regelmatig stil.Jism schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:26:
V6 Bi-turbo inderdaad.
[afbeelding]
Met een collega. Ben sneller als die V8 FSI ja.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.