Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:03
In de gauwigheid is dat wellicht mogelijk. Maar denk als je echt goed kijkt, dat je dan wel het verschil ziet hoor.
Iets met restspanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zou ook kunnen, denk vraag het even. De ruit daar voelde droog, toeval dan denk ik.

Hoewel het zou wel tof zijn als ie dat zou doen, zodat bv 's nachts de dauw gewist wordt waardoor het ook niet kan aanvriezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Kan mijzelf wel voor mijn kopslaan was net nog eens config door aan het nemen van de A3 en zag dat ik geen led verlichting heb gekozen!! dat wordt dus geen led richtingaanwijzers achter:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

De openhartchirurgie voor de A5 staat gepland voor 16 augustus. Gisteren is de oliemeting gestart en zijn er een aantal dingen vervangen (bougies, bepaalde keerring, cartertoestanden ed.). Na 1000km moet ik dan terug naar de garage om te zien wat het feitelijk gebruik zal zijn. Indien te hoog (want ik wel vermoed) dan zal de motor volledig gereviseerd worden onder garantie. Zal zo'n vier dagen duren.

Mocht er iemand anders hoog olieverbruik hebben met een 2.0TFSI is het raadzaam om eens bij de dealer langs te gaan dus. Sinds februari heeft Audi zijn regels omtrent reparatie onder garantie aangepast schijnbaar.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

runner83 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:03:
Kan mijzelf wel voor mijn kopslaan was net nog eens config door aan het nemen van de A3 en zag dat ik geen led verlichting heb gekozen!! dat wordt dus geen led richtingaanwijzers achter:'(
Kan dat niet nog snel geregeld worden??

En anders retrofitten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
runner83 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:03:
Bedoel je hiermee die oplopende richtingaanwijzers? Van binnen naar buiten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Tylen schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:06:
[...]

Kan dat niet nog snel geregeld worden??

En anders retrofitten.
Nee helaas niet meer.

Weet eigenlijk niet of het all mogelijk is om te retrofitten.

@Rivanov

Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Vast en zeker te retrofitten....alleen denk nu even een dure grap.

Wel klote dat je dat dan weer niet hebt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Alweer een paar dagen zonder posts of berichten :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9YUscPN.jpg

Vers na een wasbeurtje en geheel in topic stijl een beetje scheef genomen :P

Een Audi zonder leds is als een impreza zonder wrx, geen porum. Retrofitten dus ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Netjes weer Andre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
BoltYes schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:01:
Een Audi zonder leds is als een impreza zonder wrx, geen porum. Retrofitten dus ;)
Ej! Ik rijd zelfs nog met halogeen. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Wom schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:03:
Mocht er iemand anders hoog olieverbruik hebben met een 2.0TFSI is het raadzaam om eens bij de dealer langs te gaan dus. Sinds februari heeft Audi zijn regels omtrent reparatie onder garantie aangepast schijnbaar.
Oh? Ik heb die oilietest anderhalf jaar geleden laten doen zodat ze konden testen of het olieverbruik binnen de marge viel of niet, viel er natuurlijk precies binnen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

leonvw schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:20:
[...]

Oh? Ik heb die oilietest anderhalf jaar geleden laten doen zodat ze konden testen of het olieverbruik binnen de marge viel of niet, viel er natuurlijk precies binnen :7
Wat is er toen gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Gonadan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:59:
[...]

Ej! Ik rijd zelfs nog met halogeen. :+
Doelde eigenlijk hierop;
Afbeeldingslocatie: http://www.oemxenonshop.com/OEM-Xenon-Headlights-Parts/2012-Audi-A6-LED-Headlight.jpg
vs
Afbeeldingslocatie: https://www.bks-tuning.com/media/catalog/product/cache/9/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/6/a6_c7_us_version.jpg

LED wat niet OEM is vind ik dan weer nog erger 8)7

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Laatst online: 04-01 14:49
Helemaal niets, want binnen de marge wat "normaal" is :+

Moet zeggen dat het wel lijkt alsof het olieverbruik minder is geworden in de tijd, ze hebben er toen een goedje in gegooid en dat herhalen ze volgens mij bij elke beurt. Prima, als ik er verder maar geen last van heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Op die manier. :)

Na 250km is het peil in ieder geval al goed gezakt, dus heb zo'n vermoeden dat ik met 'gemak' buiten de marge ga vallen. En ergens heb ik dat liever ook, want dan wordt de reparatie ten minste gedaan. Wanneer ik deze zelf had moeten betalen was hij sowieso weggeweest.

Overigens kreeg ik te horen dat hij direct "naar de handel zou gaan" bij inruil op een Q2. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wom schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:44:

Overigens kreeg ik te horen dat hij direct "naar de handel zou gaan" bij inruil op een Q2. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
Inderdaad, wie ruilt er nou in op een Q2 :+

Wordt er nog gekeken naar het gebruik in de testperiode? Je kunt de 1.000 km afleggen door rustig 80-wegen te rijden of een paar honderd kilometer full pull op de autobahn. Dat scheelt zelfs bij gezonde motoren in olieverbruik.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

wimpie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:55:
[...]

Inderdaad, wie ruilt er nou in op een Q2 :+
Personen met een vriendin die ipv haar A1 een 'iets hoger model wil' :+
Haar eigen A1 gaat naar mijn moeder, dus vandaar dat we die niet inruilen.
wimpie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:55:
[...]
Wordt er nog gekeken naar het gebruik in de testperiode? Je kunt de 1.000 km afleggen door rustig 80-wegen te rijden of een paar honderd kilometer full pull op de autobahn. Dat scheelt zelfs bij gezonde motoren in olieverbruik.
Mijn normale route naar werk begint in de bebouwde kom en gaat via polderweggetjes en 80-km wegen naar de snelweg. Divers genoeg voor de dealer, want ze vroegen er wel achter inderdaad. Maar echt controleren kunnen ze dit niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

BoltYes schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:36:
Doelde eigenlijk hierop;
[afbeelding]
vs
[afbeelding]

LED wat niet OEM is vind ik dan weer nog erger 8)7
Ah zo, dan helemaal eens. Ik heb ooit wel eens gekregen maar de OEM led voor mijn model. Maar dat was de eerste serie dus krijg je een rij met van die lompe rode pitten, dat vind ik ook gewoon lelijk.

Xenon zou ik wel willen, maar is zo duur.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
leonvw schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:36:
Helemaal niets, want binnen de marge wat "normaal" is :+

Moet zeggen dat het wel lijkt alsof het olieverbruik minder is geworden in de tijd, ze hebben er toen een goedje in gegooid en dat herhalen ze volgens mij bij elke beurt. Prima, als ik er verder maar geen last van heb :)
Het ligt er ook een beetje aan wat je wil met de auto.
Wil je hem echt langer gaan rijden en hogere kilometerstanden aantikken zul je toch over moeten gaan tot een reparatie... Anders gaat hij dat waarschijnlijk niet halen...

http://www.autoblog.nl/ni...tfsi-bij-tros-radar-80676

Ik blijf erbij dat je zelf buiten het reguliere onderhoud geen olie zou moeten hoeven bijvullen. Ik doe het in ieder geval nooit...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2KvyyqmvD6Mums9f8RsL3uZn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pJ6NUDcRplWpHiVO0YSW6iRl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IT9K84E5mu67VLDao9gCwi89/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zZicnjMAbYtRUaL5tnLzDX77/full.jpg

^^ :)

Auto voelt weer een stuk beter. Heel strak in het bochtwerk. Volgende punten zijn

- Draagarmen (versterkt) voor bestellen, rubbers erin
- Stalen remleiding voor inbouwen

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
wimpie schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:14:
Vanaf volgende week weer Audi rijder, kon een Audi A3 e-tron uit december 2015 overnemen van een collega. Die lage bijtelling is toch wel mooi, dus voorlopig prima. :)

Jammer genoeg niet zelf kunnen configureren, dus in ieder geval een setje Sonni boys erin en daarna Rainesh maar eens lief aankijken. 8)
Rainesh schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:02:
[...]
Dus volgende week krijg we een pics spam? :9 Je bent welkom, ga wel de 30ste ff twee weken op vakantie. Je mag ervoor of erna komen. Sonniboys zijn altijd goed!
Sonniboys zijn binnen, morgen erin zetten. Nog even twee velgen laten herstellen i.v.m. stoeprandschade en wielkast spuiten i.v.m. schaafschade, in de wax en dan kan hij op de foto :)

6 maanden en 9.000 km oud... echt knap van vorige berijder om dat voor elkaar te krijgen 8)7 Het is dat hij nog 7% bijtelling heeft, anders had ik mooi een nieuwe besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door wimpie op 03-08-2016 23:16 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als je velgen laat spuiten...gelijk alle vier ivm kleurverschillen?

Wielkast schaafplek?? Dat is klote. Kan het niet gepoetst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 05:01:
Als je velgen laat spuiten...gelijk alle vier ivm kleurverschillen?

Wielkast schaafplek?? Dat is klote. Kan het niet gepoetst worden?
Denk niet dat de leasemaatschappij akkoord geeft op niet beschadigde velgen, dus waarschijnlijk alleen de voorvelgen. Schaafplek zou misschien wel gepoetst kunnen worden, is heel licht. Als het maar weer perfect is. :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Als de twee velgen aan dezlfde kant zitten valt het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VrG8ETpbkcdcyvuh0JfgFDP8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EnPLujniIcU5TlvJSTPikZGE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/caKj0lFlTrjh907k6LTVfkJk/full.jpg

Alles bij elkaar dik half uur geduurd, maar hij staat er heel mooi in. :) Vervolg is nieuwe draagarmen voor, powerflex erin, stalen remleiding en dan weer verder naar 'boven' werken. Heel mooi verschil weer, met nieuwe rubbers voor nu.

Minder 'onderstuur' dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Had je niet beter eerst andere draagarmen kunnen monteren, en dan pas laten uitlijnen? Nu moet je straks weer opnieuw uitlijnen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
^ Dat. En maak eens normale foto's in plaats van die scheve :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-tom-562 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:33:
Had je niet beter eerst andere draagarmen kunnen monteren, en dan pas laten uitlijnen? Nu moet je straks weer opnieuw uitlijnen
Bovenste draagarmen vereisen geen nieuwe uitlijning. Teminste als je goed bent niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:00:
[...]

Bovenste draagarmen vereisen geen nieuwe uitlijning. Teminste als je goed bent niet.
Als je goed bent......? LMAO _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haha :D Nu is de boel uitgelijnd op ouwe versleten rubbers e.d., juist als je de boel gaat vervangen voor nieuw, strak, PU spul moet je juist uitlijnen.
Beter gewoon alles in 1x goed doen en 1x uitlijnen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
als je je wagen net zo goed uitlijnt als je foto's dan ben ik weinig hoopvol, Jism ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is uitgelijnd...

En als dat een derde keer moet (betaalde maar voor 1 x trouwens) dan moet dat maar. Ik ben een set Bilstein's voor 1725 (nieuw) weten te vinden. Via distributeur kosten die dingen brute 2300 euro. Via via 1725 dus. :D En pas dan pakken we de draagarmen en dergelijk aan.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13988004_914894418656512_6599400027938351000_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vrx58P9oXPGQhX5L7ObQLQGh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R8zcFBl8UJ6Pt6nldUsKnsDj/full.jpg

Bilstein's B16 PSS9 voor de RS ja. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Laatste 3 weken in de A5. Gelukkig want ik ben der helemaal klaar mee. Vanmorgen leg ik de laptop in de kofferbak is het gelijk weer allemaal nat. Ik stap vervolgens in, en door het extra gewicht aan de linkerkan, en de druppels op het dak rollen op mij. Man man man wat is er slecht over deze auto nagedacht.

:P

1 September nieuwe baan = nieuwe auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Weet je al wat je krijgt bij je nieuwe baan? Kan me voorstellen dat als je veel problemen hebt je blij bent als je de sleutels inlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nog niet. Maar als voorloper waarschijnlijk een 3serie. Daarna vrije keuze. Denk zelf aan een A4 Avant PLS (Of hoe die ook heet tegenwoordig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:22

InFamous

excommunicado

Reed jij rond een uur of 11 op de A20 richting Naaldwijk?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Tylen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:06:
Laatste 3 weken in de A5. Gelukkig want ik ben der helemaal klaar mee. Vanmorgen leg ik de laptop in de kofferbak is het gelijk weer allemaal nat. Ik stap vervolgens in, en door het extra gewicht aan de linkerkan, en de druppels op het dak rollen op mij. Man man man wat is er slecht over deze auto nagedacht.

1 September nieuwe baan = nieuwe auto :)
Bij wat regen is mijn linkerschoen nat in de A3 :/

Ga ik naar Martin Schilder, die willen mij al te graag helpen, zegt de LM: "Nah, gaat te veel geld kosten" |:(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

KillaZ schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:37:
[...]

Ga ik naar Martin Schilder, die willen mij al te graag helpen, zegt de LM: "Nah, gaat te veel geld kosten" |:(
Oh fijn! LeaseVisie toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

KillaZ schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:37:
[...]

O dat had ik niet in de 3. Das wel apart. Wat kost het dan? En wat doen ze dan eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Geen idee, ik had het aangegeven aangezien de A3 ook voor een onderhoudsbeurt moest. Zelfs dat was te gierig; na een gesprek met LeasePlan mochten ze alleen een kleine beurt doen, verder was er niets toegestaan.

Aangezien hij er eind oktober uit gaat snap ik dat wel, maar bevestigt dat ik nooit een ex lease van LeasePlan zou halen :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vp7wB4Au2wOi4TkrpxTykexB/full.jpg

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 20-09 18:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:07

Daniel36

vernieuwde formule

Een nieuwe RS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

KillaZ schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:10:
Geen idee, ik had het aangegeven aangezien de A3 ook voor een onderhoudsbeurt moest. Zelfs dat was te gierig; na een gesprek met LeasePlan mochten ze alleen een kleine beurt doen, verder was er niets toegestaan.

Aangezien hij er eind oktober uit gaat snap ik dat wel, maar bevestigt dat ik nooit een ex lease van LeasePlan zou halen :)
Ah leaseplan. Ja dat is echt geen fijne leasemaatschappij. Zitten wij ook (ik dus nog maar 2,5 week ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terrz schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:42:
[...]

Wat heb je nu weer besteld dan :+
Bilstein schroefset. Kostprijs van 1700 euro ja ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/90JHtT1Qw5w4LjD9Q3aToJbq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i9pwGOiz5CkD6XimFCdtr6hn/full.jpg

In hoogte en hardheid verstelbaar (4cm verlaging, 1 t/m 10 in hardheid).

Inbouw aankomende dinsdag weer samen met stalen remleiding(en) voor. Erna de remmerij rondom aan de beurt. :)
SalimRMAF schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:46:
Wat vinden jullie van de vraagprijs?
Auto rijdt goed; ben toe aan een nieuwe A3.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/291197879?asrc=st|as
De auto is origineel in het rood uitgevoerd; deze is nu overgespoten in mooi zwart. Op sommige plaatsen (onder de motorkap bv) zie je dus wel dat de auto rood was, valt echter niet op.
Heel zonde. Wel een andere kleur maar niet of nauwelijks de moeite nemen de HELE auto (dus ook van binnen en buiten) de juiste kleur te spuiten. Ik wou m'n Audi ook in het rood hebben maar verkeek me erop dat alles eruit moet, bone stock wil je het echt 'goed' hebben.

uiteindelijk laat ik het voor wat het is, en krijgt het ding een keer een nieuwe overspuiting in dezelfde kleur. Prijs ziet er oke uit, verkoper had mischien ietwat meer moeite mogen doen even alles netjes op te ruimen en dan pas foto's te maken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Voor die prijs mag je niet zeuren toch? Als ie goed rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NwNGMsEElgfkXERAg2Q1bZLB/full.jpg

De prijs voor getting it right. Helaas werkt een andere partij qua uitlijning echt niet voor mijn auto. Qua nummers zal het allemaal wel kloppen maar m'n stuurt zit te trillen vanaf 130kmph.

Hoort niet. Dit is de meest luxe uitlijning die je voor auto's kunt krijgen.

Morgen schokbrekers inbouwen. Kan helaas pas volgende week de shit uit laten lijnen bij Audi.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 13:21

royhoi

-

Nothing beats a Monday evening drive! That's if you own a RS6 of course otherwise you just a drive home from work. And no, even a RS4 just won't cut it on Monday :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/20f7b9fc66.jpg

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alsof een RS6 zorgeloos rijden is :P

Mooie bak hoor, maar net zoals mij zal jij ook je issues ermee hebben. Ik wil dingen gewoon goed hebben.

En dat kost tijd/moeite/energie/geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:19:
[afbeelding]

De prijs voor getting it right. Helaas werkt een andere partij qua uitlijning echt niet voor mijn auto. Qua nummers zal het allemaal wel kloppen maar m'n stuurt zit te trillen vanaf 130kmph.

Morgen schokbrekers inbouwen. Kan helaas pas volgende week de shit uit laten lijnen bij Audi.
Hoe vaak heb je hem nu inmiddels laten uitlijnen :D? En volgende week dus weer?
Erg mooie dempers wel trouwens :). Welke zijn dat?

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 16-08-2016 08:10 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou eens gaan puinruimen en nette foto's van het interieur maken. Voor de rest, wat Tylen zegt :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024

als niet audi rijder vind ik het duur voor een oude auto met 3ton op de teller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
redbullet schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:11:
[...]

als niet audi rijder vind ik het duur voor een oude auto met 3ton op de teller :+
Ik als wel audi rijder ook, maar je kunt het altijd proberen ;-)
Not my cup of tea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:19:
[afbeelding]

Tering wat een geld. Maar trilling is vaak balans, dus wellicht toch niet helemaal lekker gegaan of een loodje eraf gevallen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wesleytjuh schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:09:
[...]

Hoe vaak heb je hem nu inmiddels laten uitlijnen :D? En volgende week dus weer?
Erg mooie dempers wel trouwens :). Welke zijn dat?
2x uit laten lijnen, 1x voor hoeven te betalen. Echter ondanks 3D apparaat ging het toch niet goed. Stuur trilt zienbaar en ik ben dat gekut met garages inmiddels een beetje zat.

Dempers zijn de bilstein b16 pss9, in hoogte & hardheid verstelbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ukzm0bkUdo6GfbTnvqC58oOe/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XhrMRxvfAhRQEl96n7DwjJq1/full.jpg

Ze worden op het moment van schrijven dan ook ingebouwd. Eerst een standaard approach van 3cm verlaging, hij zakt na installatie altijd een klein beetje in, inrijden, en met een weekje 'definitief' afstellen. Qua hardheid kies ik voor 6 uit 10, die schijnt er uitstekend tussenin te zitten zover ik lezen kan. Maar dat is even afwachten.
Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:34:
[...]

Tering wat een geld. Maar trilling is vaak balans, dus wellicht toch niet helemaal lekker gegaan of een loodje eraf gevallen?
Dat werd inderdaad ook gezegd dat mischien met schoonmaken een loodje het loodje heeft gelegd, maar dat betwijfel ik omdat alles er nog op zit. Dus we pakken het nu meteen goed aan, en komen er de eerste 2 jaar niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Balans kan ook later weer verstoord worden. Recent banden vervangen bijvoorbeeld? Heel soms zitten die nog niet helemaal definitief en kan de balans later toch weer mis gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trillen is gekomen sinds vervanging met powerflex. Hij is toen ook uitgelijnd. En daar is het niet goed gegaan denk ik. Powerflex hoort niet je stuur zienbaar te laten trillen iig.
royhoi schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:29:
[...]

Geintje man hihihi. Ik heb zeker wel eens issues anders is het geen echte RS :p
Al wat sensoren stukgehad? :P

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 13:21

royhoi

-

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 07:22:
Alsof een RS6 zorgeloos rijden is :P

Mooie bak hoor, maar net zoals mij zal jij ook je issues ermee hebben. Ik wil dingen gewoon goed hebben.

En dat kost tijd/moeite/energie/geld.
Geintje man hihihi. Ik heb zeker wel eens issues anders is het geen echte RS :p

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:27:
Trillen is gekomen sinds vervanging met powerflex. Hij is toen ook uitgelijnd. En daar is het niet goed gegaan denk ik. Powerflex hoort niet je stuur zienbaar te laten trillen iig.
Kan het niet zijn dat het door de extra stijfheid beter voelbaar is maar dat hij daarvoor ook al licht trilde?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, je voelt juist trillingen beter. Rubber heeft veel meer flex en kan die meer opvangen.
Zijn je aandrijfassen/homokineten nog ok (als die laatste versleten zijn, kan de boel ook hinderlijk gaan trillen)?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles met onderstel is verder oke. Ik heb dit eerder gehad en dat lag echt aan de uitlijner.

Ik had m'n auto tot op 3x bij verschillender uitlijners ondergebracht, op papier alles kaarsrecht maar in de praktijk of stuur scheef of trekken of trillen.

Ik denk niet dat powerflex je stuur zo laat trillen dat je het met het oog ook kunt zien.

Pas toen die bij de auto dealer (met pech ivm wiellager linksachter) stond en retour kwam was het 'perfect'.

Dit soort auto's kan je niet onder generieke uitlijning gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tuurlijk, alsof jouw auto met 130 zoveel anders is dan een gewone A4 of iets dergelijks. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:37:
Alles met onderstel is verder oke. Ik heb dit eerder gehad en dat lag echt aan de uitlijner.

Ik had m'n auto tot op 3x bij verschillender uitlijners ondergebracht, op papier alles kaarsrecht maar in de praktijk of stuur scheef of trekken of trillen.

Ik denk niet dat powerflex je stuur zo laat trillen dat je het met het oog ook kunt zien.

Pas toen die bij de auto dealer (met pech ivm wiellager linksachter) stond en retour kwam was het 'perfect'.

Trillen=onbalans in de roterende delen. Onbalans voel je veel beter als de wielophaning in stijve PU-rubbers hangt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
Wut, 350 euro voor uitlijnen? Wat een belachelijk bedrag

Ik was 90 euro kwijt voor het uitlijnen, het enige verschil is dat het destijds bij mijn auto wel goed is gedaan :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:47:
Tuurlijk, alsof jouw auto met 130 zoveel anders is dan een gewone A4 of iets dergelijks. :')
Ja, en jij weet het natuurlijk beter.

De garage bij waar mijn auto in onderhoud staat erkent dat uitlijnen niet zonder slag of stoot gaat. Niet alleen bij mijn auto's maar ook die van anderen, komen voertuigen soms terug met toch een afwijking hier en daar. Ook zonder powerflex, ook bij mijn auto nog voordat powerflex er uberhaubt onderzat.

Er zijn verschillende apparaten die uitlijning doen, en de ene is natuurlijk wat beter als de ander, en zolang alles op groen staat moet het wel goed zijn toch?

Nou de praktijk bleek dus keer op keer anders. Ook bij mijn A3 TDI, en ook bij mijn Golf 3 flink wat jaren terug. Je kan dan zeggen mischien dat je stuurkolom of iets anders al scheef staat maar bij mij alleen al 3 auto's en bij een garage die meer dan 5 auto's per week uitlijnt hetzelfde te verklaren?

Of we zitten hier in het oosten met allemaal beun-uitlijners die met afgekeurde apparaten werken. En mensen op internet weten het allemaal beter ofzo.

Ik kan het ook laten voor wat het is hoor, op papier staat ie immers recht. Maar ik schrijf nou net al eerder dat ik het kosten wat het kost gewoon goed wil hebben. Dat is de onderhoud en mentaliteit die je met een RS ook mag verwachten.

Ja het kost geld, en een paar keer uitlijnen op voorbarige basis tikt wel aan, maar ik neem niet genoegen met half werk. Ik neem niet genoegen met een auto dat trilt of bij 200 rare dingen gaat doen ofzo. Heb ook geen zin in dat mijn banden onevenredig gaan slijten hierdoor, want ook dat gaat ten koste van je onderhoud aan de auto.

Dus alsjeblieft, als je de volgende keer weer commentaar hebt hou het gewoon lekker voor jezelf man. :) Doe je jezelf en het sfeer in dit topic een stukje beter aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Haha en dit is het moment waarop ik stop met het volgen van dit topic :F
Dat betweterige gedoe heeft toch niemand zin in? Houdoe! :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:56:
Ja, en jij weet het natuurlijk beter.
Nee hoor, maar als jij voor de zoveelste keer gaat beweren dat jouw specifieke auto heel anders is dan alle anderen en daarom een speciale behandeling behoeft dan gaat mijn bullshit detector af.

Dát is niet bevorderlijk voor de sfeer. :)

Dat jij zelf veel over hebt voor je auto en daar specialisten voor opzoekt is natuurlijk prima en best te begrijpen. Maar dat zegt meer over jou dan over de auto.

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 16-08-2016 12:53 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:50:
[...]
Dat jij zelf veel over hebt voor je auto en daar specialisten voor opzoekt is natuurlijk prima en best te begrijpen. Maar dat zegt meer over jou dan over de auto.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:56:
[...]
Dat is de onderhoud en mentaliteit die je met een RS ook mag verwachten.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Precies. Als Jism perfectie vereist dan moet hij dat zeker nastreven. Drie keer naar een specialist op rij is dan helemaal prima, het is zijn portemonnee.

Echter zijn opmerkingen als deze:
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:37:
van de categorie die je dus beter weg kunt laten. Dat is simpelweg niet waar. Dát is waar mensen met regelmaat over vallen.

Natuurlijk zal je wat meer op de ophanging en uitlijning letten als je 300 per uur wilt rijden, maar dat geldt net zo goed voor een gepimpte Golf als een RS. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schrijf het dan op de juiste manier op, dat de auto 2x tot nu toe bij een uitlijnboer is geweest waarvan de eerste keer 'gratis' was en de tweede keer gewoon standaard fee. En dat ik nu de derde keer dit bij de audi dealer laat doen ;)

Want ik ken geen andere uitlijnboer die hetzelfde als audidealer doet en daar de helft van het geld voor rekent, ter voorbeeld. Dus ik wend me gewoon richting audi dealer toe en laat het daar nu op (hopelijk) de juiste manier doen.

Want als er dan iets is dat wij of andere uitlijners overzien dan moet audi het echtwel kunnen vinden. Heb al een keer eerder hier geschreven dat ik dit bij audi zelf wou laten doen maar me toch liet strikken door iemand met een 3D uitlijn apparaat. Dat is op zekere hoogte ook gelukt maar het trilt en trekt toch weer een beetje.

Ik begin gewoon te denken dat bij dit soort auto's de generieke uitlijning niet afdoende is, zeker niet wanneer je de powerflex en troep eronder hebt geplaatst waardoor het uit balans is geraakt. Als iemand het daarmee oneens is prima; maar dit is de praktijk op een 15 jaar oudere auto.

Ook m'n vorige auto's kwam ze met terug met afwijkend stuur of afwijkend rijprofiel. Denken jullie dat ik dit verzin? Ook de garage die met regelmaat auto's aan een uitlijnbedrijf uitbestede kwam met dezelfde problematiek retour.

Ik heb dat soort dingen nu eenmaal gewoon zo 'perfect' als het maar kan. Immers draagt een goede uitlijning bij aan het contact met de weg en belangrijker ook de slijtage op je banden. Als ik een keer 300 rijden wil dan mag hier gewoon geen imperfectie in ontstaan, vind je zelf ook niet?

En natuurlijk wegen de bonnetjes van Audi ook mee in het mapje :

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13892145_565065227011545_3866870276166517786_n.jpg?oh=8df06972696588aafbce1c1e4a50d3b8&oe=581BD0A7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:04
Waarom heb je het nu niet terug bij de dealer laten doen? Vorige keer was het ook een probleem tot je bij de dealer geweest bent...

iets met een ezel en een steen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Stikstof in je banden doen.

:+

[ Voor 6% gewijzigd door max op 16-08-2016 13:57 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:49:
Schrijf het dan op de juiste manier op, dat de auto 2x tot nu toe bij een uitlijnboer is geweest waarvan de eerste keer 'gratis' was en de tweede keer gewoon standaard fee. En dat ik nu de derde keer dit bij de audi dealer laat doen ;)

Want ik ken geen andere uitlijnboer die hetzelfde als audidealer doet en daar de helft van het geld voor rekent, ter voorbeeld. Dus ik wend me gewoon richting audi dealer toe en laat het daar nu op (hopelijk) de juiste manier doen.

Want als er dan iets is dat wij of andere uitlijners overzien dan moet audi het echtwel kunnen vinden. Heb al een keer eerder hier geschreven dat ik dit bij audi zelf wou laten doen maar me toch liet strikken door iemand met een 3D uitlijn apparaat. Dat is op zekere hoogte ook gelukt maar het trilt en trekt toch weer een beetje.

Ik begin gewoon te denken dat bij dit soort auto's de generieke uitlijning niet afdoende is, zeker niet wanneer je de powerflex en troep eronder hebt geplaatst waardoor het uit balans is geraakt. Als iemand het daarmee oneens is prima; maar dit is de praktijk op een 15 jaar oudere auto.

Ook m'n vorige auto's kwam ze met terug met afwijkend stuur of afwijkend rijprofiel. Denken jullie dat ik dit verzin? Ook de garage die met regelmaat auto's aan een uitlijnbedrijf uitbestede kwam met dezelfde problematiek retour.

Ik heb dat soort dingen nu eenmaal gewoon zo 'perfect' als het maar kan. Immers draagt een goede uitlijning bij aan het contact met de weg en belangrijker ook de slijtage op je banden. Als ik een keer 300 rijden wil dan mag hier gewoon geen imperfectie in ontstaan, vind je zelf ook niet?
Aha, maar dan heb je wel een belangrijk verschil te pakken. Ik noemde namelijk specialist. Een standaard universele uitlijnboer noem ik geen specialist. :P

Ik ben van mening dat een universele garage/monteur/watdanook geen specialist kan zijn, dat is een generalist. Dat zegt totaal niets over de kwaliteiten van zijn werk of dienstverlening, maar wel iets over zijn kennisniveau van één specifiek merk.

Daarom breng ik mijn auto graag naar een vakman die affiniteit met het merk heeft. Voor algemene zaken maakt het niet uit, maar ze weten gewoon wel meer en hebben meer ervaring. Mijn praktijkervaring is dan ook dat zoiets zeker uit kan maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Maar nu blijft bij mij wel de vraag:

Als deze uitlijner een 3D/AWD-whatever uitlijnapparaat heeft, ik neem aan dezelfde als de Audi-dealer (aangezien je daar vast op gezocht/gelet hebt), dan waarom doet deze het fout?

Het apparaat doet hetzelfde, de monteur (met het losdraaien en stellen etc) ook... en als inderdaad alles groen wordt, dan is het toch goed?

Dan is het enige wat het verschil zou moeten kunnen maken, de instellingen.
Gebruikt de dealer andere waardes dan deze garage?

Ik had bij mijn MR2 ook speciale waardes. Daar had ik een uitdraai van en nam ik mee.
Hier, voer deze maar in, ik hoef niet de standaard settings.
En elke keer kwam het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Toevallig iemand hier die een Lease edition heeft? Ik vraag me af of je nog zaken aan kan passen bij deze uitvoering? Ik zou graag nog getinte achterruiten, navigatie plus (voor grote scherm en harddisk) en keyless drive er op willen hebben.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Crosspost alert!

Kut.
Hoi,
Zoals beloofd tussen door op de hoogte houden.
De cilinderkop is er af, nokkenas brug is stuk en deze is zelfs ingelopen, hierdoor ook een nokkenas beschadigd.
Nu lijkt dit niet veel, maar dit gedeelte moet zo glad zijn als een spiegel, nu niet.
Mijn dringende advies is dan ook om de nokkenas nu te vervangen, kost nu alleen delen geen arbeid .
Als je het laat zitten en de nokkenas gaat verder vreten heb je echt weer extra grotere kosten
Nokkenas is niet goedkoop het deel kost 726 euro incl btw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y5QsaAglPIhR151BLoOIlRsV/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LmYSp1yklWzO9dPxjClGOsY7/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KTaJMBw4SChDV5aw2gsu7msl/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SfrPWaBIEQ65aDfNfjVXGvGL/medium.jpg

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ebay.pl :P Scheelt je 2/3de van de totaalprijs op onderdelen.
NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:08:
Maar nu blijft bij mij wel de vraag:

Als deze uitlijner een 3D/AWD-whatever uitlijnapparaat heeft, ik neem aan dezelfde als de Audi-dealer (aangezien je daar vast op gezocht/gelet hebt), dan waarom doet deze het fout?

Het apparaat doet hetzelfde, de monteur (met het losdraaien en stellen etc) ook... en als inderdaad alles groen wordt, dan is het toch goed?

Dan is het enige wat het verschil zou moeten kunnen maken, de instellingen.
Gebruikt de dealer andere waardes dan deze garage?

Ik had bij mijn MR2 ook speciale waardes. Daar had ik een uitdraai van en nam ik mee.
Hier, voer deze maar in, ik hoef niet de standaard settings.
En elke keer kwam het goed.
Goed punt. En dat is waarom ik de gedurende 3 uur er ook bij aanwezig zal zijn om te ontdekken wat audi nu precies anders doet dan een gewone uitlijnbedrijf.

Want zij doen het blijkbaar wel goed, en nemen er ook gerust hun tijd voor (3 uur vs 45 minuten).

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sowieso een flink verschil in aandacht dus. Kan het ook niet zo zijn dat de één gewoon krappere marges hanteert dan de ander?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dat ziet er kut uit..........damn

Man man man, drie weken terug de a1 bij Wittebrug ggebracht voor een grote beurt en een mankement. Temperatuur klep van de ventilatie stuk was stuk. Auto heeft nog garantie dus gewoon naar Wittebrug gebracht. Omdat ze de auto wat langer nodig hadden dan gepland hadden we afgesproken dat ze tijdens de vakantie de reparaties uit konden voeren.

Dus gisteren kon ik de auto ophalen....netjes geholpen; " ja we hebben een software update uitgevoerd, alles doet het weer". Ik was helemaal verbaasd, want had ze een uitgebreide logfile meegegeven met outputtests etc. Ventilatieklep was een mechanische fout, geen softwarematige....

Maargoed zij hadden het getest en volgens hun was alles goed. Ga ik in de auto zitten alles te testen....niks noppes nada. Helemaal niks! Na 10min nog steeds geen warme lucht. Ik boos naar binnen toe.. Kreeg ik het volgende te horen; "Meneer dat ligt echt aan u...auto is niet warm genoeg" .

Man, ik viel zo wat van mn stoel daar. Dus ik vroeg gelijk om een "technicus" ...laat Sjakie maar meelopen en testen. Na 15min, nope geen warme lucht! Auto uitgelezen, ja hoor....temperatuurklep is stuk meneer. Maar de onderdelen zijn al binnen, die hadden we de vorige keer al besteld maar weten niet waarom het niet vervangen is.
Ik had het toen bijna niet meer.

Eindstand, 24ste moet de a1 weer terug. Krijg dan wel een a3 limo mee.

Echt niet te geloven....Wittebrug....dat vond ik vroeger nog een goede dealer (op onderhoudgebied dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Zoals Jism zou kunnen zeggen ... als je premium wil rijden moet je premium betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat krijg je met niet premium olie. :+

Twijfel tussen Brembo brake kit of die van een RS4 B7.

Schijnt dat die brembo's belachelijk snel afslijten.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redbullet
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:19:
Dat krijg je met niet premium olie. :+

Twijfel tussen Brembo brake kit of die van een RS4 B7.

Schijnt dat die brembo's belachelijk snel afslijten.
Dat worden dus brembo's anders ben je niet genoeg geld kwijt aan je auto :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redbullet schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Dat worden dus brembo's anders ben je niet genoeg geld kwijt aan je auto :p
Dat is het niet,

de remmen zitten er al sinds aanschaf onder de auto, en nu beginnen ze kleine scheurtjes rondom de ventilatie-gaatjes te zien. Ze moeten dus vervangen worden.

Normaal gezien doen die remmen het uitstekend in zowat elke situatie (normaal, hard, extreem) maar ik wil wat beters wat niet zo onderhevig is aan krom worden of snel in de bergen zal gaan faden.

RS4 B7 kit leek me de winnaar voor nu en de brembo ook, alleen die slijten zo godgans hard had ik begrepen.

Oh ja:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13920729_566205333564201_6021290952315354838_n.jpg?oh=1bb477aa76792d5195433bc4507be34b&oe=584DC3E9

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14022150_566205340230867_8638383457369210244_n.jpg?oh=c6f69ffa65950658678e3effd495d0b7&oe=58549BFF

:>

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
Maar die je nu hebt slijten(sinds aanschaf) blijkbaar toch niet zo hard en presteren(normaal, hard, extreem) toch goed? Waarom dan niet gewoon die vervangen met nieuwe schijven/blokken?

Blijft mooi dat Bilstein spul :).

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 16-08-2016 16:02 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat beters wat niet zo onderhevig is aan krom worden
Dat is namelijk een bekend probleem bij deze auto's. 1 keer flink en hard remmen en je hebt ze krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dat heeft meer met het materiaal, de omstandigheden en de rechtervoet van de bestuurder te maken dan met de auto.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:25
Kunt zeggen wat je wil maar jism is oprecht een eigenaar die een RS model verdiend..misschien een tikje tegen het extremen aan maar van sommige s/rs modellen die te koop staan schieten bij mij de tranen in m'n ogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:01:
[...]

Aha, maar dan heb je wel een belangrijk verschil te pakken. Ik noemde namelijk specialist. Een standaard universele uitlijnboer noem ik geen specialist. :P

Ik ben van mening dat een universele garage/monteur/watdanook geen specialist kan zijn, dat is een generalist. Dat zegt totaal niets over de kwaliteiten van zijn werk of dienstverlening, maar wel iets over zijn kennisniveau van één specifiek merk.

Daarom breng ik mijn auto graag naar een vakman die affiniteit met het merk heeft. Voor algemene zaken maakt het niet uit, maar ze weten gewoon wel meer en hebben meer ervaring. Mijn praktijkervaring is dan ook dat zoiets zeker uit kan maken.
Wat mij voornamelijk opvalt aan de posts van Jism is dat ie bijna voor alles naar andere garages gaat. Dan is het weer een universele garage X, Y of Z, dan weer de dealer, dan weer een kennis van een neef van de turk om de hoek. Nu weer 3 verschillende uitlijn 'specialisten' langs voordat ie naar de dealer gaat en het goed laat doen.

Man man man, blijf gewoon bij één toko!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:57:Normaal gezien doen die remmen het uitstekend in zowat elke situatie (normaal, hard, extreem) maar ik wil wat beters wat niet zo onderhevig is aan krom worden of snel in de bergen zal gaan faden.
Remmen die faden in de bergen? Dan kun jij of niet rijden, of het materiaal dat Audi standaard onder een RS4 zet is echt kut in het kwadraat. In dezelfde versnelling naar onder als waarmee je ook naar boven bent gegaan, remmen op de motor (hoe hoger het toerental hoe beter, geen gas geven, gewoon met 5000rpm naar beneden laten rollen) en pompend remmen. Nooit de rem vast houden, dan kun je een Fiat Panda of een Bugatti Veyron rijden, je remmen faden gegarandeerd.

Op de snelweg gaat bovenstaande natuurlijk niet helemaal op, ik heb het hier voornamelijk over lokale wegen en berg weggetjes (Stelvio, Gavia, Giovo, Rombo is allemaal leuk rijden). Op de snelweg gewoon je snelheid aanpassen bij berg af. Versneld de auto toch bij gas los, dan af en toe wat bij remmen. Liever stevig en kort remmen in plaats van rustig en lang remmen. Geef je remmen de tijd om af te koelen.

[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 16-08-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
FastFred schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:33:
[...]

Wat mij voornamelijk opvalt aan de posts van Jism is dat ie bijna voor alles naar andere garages gaat. Dan is het weer een universele garage X, Y of Z, dan weer de dealer, dan weer een kennis van een neef van de turk om de hoek. Nu weer 3 verschillende uitlijn 'specialisten' langs voordat ie naar de dealer gaat en het goed laat doen.

Voor een frietje ga je ook niet naar de pizzeria hé, elke toko z'n eigen specialisme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
schumi1986 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:36:
[...]

Voor een frietje ga je ook niet naar de pizzeria hé, elke toko z'n eigen specialisme ;)
Voor onderhoud aan een RS4 zul je mij nooit zien bij een universele garage. Gewoon lekker naar de dealer, je wilt toch premium onderhoudsprijzen bij je premium auto? :+

Als ik ooit het geld heb voor een Citroën BX 4TC, dan zul je mij niet bij de dealer zien, maar ga ik naar een specialist in oude Citroën's of ten minste een specialist in oldtimers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
max schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:16:
Dat heeft meer met het materiaal, de omstandigheden en de rechtervoet van de bestuurder te maken dan met de auto.
Dat is onzin wat je hier zegt.

https://www.google.nl/?io...s4%20b5%20warped%20brakes

Die remmen zijn onderhevig aan kromtrekken. Daar hoef je het niet eens zo gek voor te maken. Dat ligt vermoedelijk aan het gewicht en de vrij kleine remmen die de auto standaard met zich heeft.

Ook het rijden door regen en abrubt afkoelen (natraken) kan dit soort problemen brengen. Die van een B7 zijn iets groter en iets bestendiger hiertegen, maar echt een upgrade is het niet, want qua remcapaciteit doen ze niet onder elkaar af.
schumi1986 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:31:
Kunt zeggen wat je wil maar jism is oprecht een eigenaar die een RS model verdiend..misschien een tikje tegen het extremen aan maar van sommige s/rs modellen die te koop staan schieten bij mij de tranen in m'n ogen
Schrik niet, maar de afgelopen 2 maand meer uitgegeven dan waar je een redelijke A3 voor kunt kopen :+
FastFred schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:33:
[...]

Ik zit ook bij 1 garage, en het uitlijnen is 1x nu bij een ander dan die daarvoor gebeurd. Nu wissel ik naar audi dealer. Welke turk heb je het over :')
Remmen die faden in de bergen? Dan kun jij of niet rijden, of het materiaal dat Audi standaard onder een RS4 zet is echt kut in het kwadraat. In dezelfde versnelling naar onder als waarmee je ook naar boven bent gegaan, remmen op de motor (hoe hoger het toerental hoe beter, geen gas geven, gewoon met 5000rpm naar beneden laten rollen) en pompend remmen. Nooit de rem vast houden, dan kun je een Fiat Panda of een Bugatti Veyron rijden, je remmen faden dan altijd.
Tja, rij maar eens oost-duitsland via kassel, dan kom je op ten duur berggebied met daling en stijging van wel 15% tegen, daar waar je uitzonderlijk 100 mag alleen en dan gaat het remmen vrij hard. Het afremmen op de motor werkt in sommige gevallen gewoon niet, dus je moet wel remmen.

Ja en als je sportief gaat rijden en de remmen echt gaat gebruiken daar waarvoor ze zijn dan geef ik je 3 runs en ze faden. Op elk circuit kakken normale remmen er ontzettend snel uit.

Ik wil gewoon iets goeds hebben, dat ook in zulke situaties gewoon mee kan gaan. Je zou maar een gloeihete rem hebben en wel een noodstop moeten maken. Is je remweg zo met tientallen meters verlengd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rK1s00JY0kINLhHKzOMt7pUp/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ti4CATTGbZovGX63Creb7US5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3fKL7EghnEBijXXOzOUS1TZV/full.jpg

Gelukkig ga je de blauwe kleur verder ook niet zien als het zaakje op de grond staat straks. Maar man, mooi spul hoor ! :)
FastFred schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Voor onderhoud aan een RS4 zul je mij nooit zien bij een universele garage. Gewoon lekker naar de dealer, je wilt toch premium onderhoudsprijzen bij je premium auto? :+
Ik heb geen universele garage, maar iemand die zeer bekwaam is met auto's, service en vooral z'n werk ook goed doet. Heeft zelf een RS6 C5 en deze RS4 in bezit gehad, ZEER content met beide auto's geweest. Twijfel absoluut niet aan 'm. Het klopt dat je zulk soort auto's niet naar een universele garage moet brengen, maar in ieder geval naar iemand of een bedrijf toe dat of ervaring of specialisme op dat gebied heeft.

En als dat lukt met een mooie prijs nou dan zijn beide partijen harstikke tevreden. Bedoel m'n auto wordt na ieder bezoek stukken beter, en daar doe je het voor.

De reden dat ik de keuze heb gezet is omdat we er al heel lang over hadden, en we toch een unieke bak aan het kweken zijn, eentje die gezien mag worden, eentje die opvalt en een auto die je toch niet zo vaak meer zal zien.

Het klopt dat het aanbod nu met een korrel zout genomen mag worden, de meeste drijven hun prijs immers maar op omdat de rest ook voor 16 tot 25k de auto in de verkoop zet.

Wacht nog een jaar of 5 a 10 en de waarde wordt alleen maar beter. Maar het beste moet nog komen, gewoon een motor revisie, 3 liter, grotere turbo's, bak met langere verhoudingen, zo'n beetje de supercar met 600 tot 800 pk. Wat Hannover hardcore met hun S4 en 1000PK kan wereldwijd kunnen wij ook vanuit het oosten. :+ Maar dan met een sicke avant. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

schumi1986 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:36:
Je gaat toch ook niet bij de snackbar om de hoek de friet halen, bij de Febo de frikandel en bij een derde de saus?

Ik snap wel wat FastFred bedoelt. Als je een auto door meerdere verschillende specialisten laat onderhouden weet geen van allen precies hoe het met de auto is en wat ermee gebeurd is. Bij problemen zullen ze altijd denken dat een ander wellicht iets stoms gedaan heeft. Daarom wil je het liefst één goede garage die alles doet en hooguit een uitstapje voor iets wat écht specialistisch is of los staat.

Overigens heeft Jism volgens mij wel gewoon vaste adressen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dude, ik verwacht dat meer dan 50% van alle grote/zware auto's last heeft van kromtrekkende schijven, of op zijn minsts gevoelig voor zijn. Dat is niet uniek Audi of RS4 :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:47:
Je gaat toch ook niet bij de snackbar om de hoek de friet halen, bij de Febo de frikandel en bij een derde de saus?
Als je dan toch een snackbar als voorbeeld neemt: daar waar wij altijd patat halen is de frikandel niet te vreten, dus gaan we altijd met z'n tweeën vette hap halen. De een haalt de overheerlijke patat bij snackbar 1 en de ander haalt de fantastische zelf gemaakte frikandellen bij snackbar 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FastFred schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:54:
Als je dan toch een snackbar als voorbeeld neemt: daar waar wij altijd patat halen is de frikandel niet te vreten, dus gaan we altijd met z'n tweeën vette hap halen. De een haalt de overheerlijke patat bij snackbar 1 en de ander haalt de fantastische zelf gemaakte frikandellen bij snackbar 2 :P
Dat was niet mijn idee. Maar waarom haal je dan geen patat bij snackbar 2? Is die zoveel minder?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:47:
[...]

Ik snap wel wat FastFred bedoelt. Als je een auto door meerdere verschillende specialisten laat onderhouden weet geen van allen precies hoe het met de auto is en wat ermee gebeurd is. Bij problemen zullen ze altijd denken dat een ander wellicht iets stoms gedaan heeft. Daarom wil je het liefst één goede garage die alles doet en hooguit een uitstapje voor iets wat écht specialistisch is of los staat.

Overigens heeft Jism volgens mij wel gewoon vaste adressen.
Ik weet niet precies wat en waar jism alles laat doen hoor maar het is toch heel logisch dat hij het werk opsplitst

- werk wat zelf/ door een maatje te doen is
- universele garage/ specialist
- Audi dealer

Tussen de een of de andere Audi dealer zit ook verschil in specialisme en zelfs sommige kleinere merkloze garages hebben een betere reputatie voor sommige taken dan de Audi dealer, dus zo gek is het nog allemaal niet

En oja ik ga nooit naar de frietkeet maar ik haal de friet van avico de frikadellen van mora en kroketten van bekkers, 3 verschillende dealers dus voor 1 gerecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:55:
[...]

Dat was niet mijn idee. Maar waarom haal je dan geen patat bij snackbar 2? Is die zoveel minder?
Dat is van die slappe Franse friet waar ze nooit zout op flikkeren. Snackbar 1 heeft juist lekkere 10mm (dikte) patat :)
schumi1986 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:56:
[...]

Ik weet niet precies wat en waar jism alles laat doen hoor maar het is toch heel logisch dat hij het werk opsplitst

- Audi dealer

Tussen de een of de andere Audi dealer zit ook verschil in specialisme en zelfs sommige kleinere merkloze garages hebben een betere reputatie voor sommige taken dan de Audi dealer, dus zo gek is het nog allemaal niet

En oja ik ga nooit naar de frietkeet maar ik haal de friet van avico de frikadellen van mora en kroketten van bekkers, 3 verschillende dealers dus voor 1 gerecht ;)
Ja, en dan kom je bij de dealer, en die zegt "ja maar die andere garage heeft waarschijnlijk dit verkeerd gedaan, waardoor nu dat gebeurt is". En dan kun je dus weer terug naar die garage met het verhaal van de dealer, die zal weer een ander aanwijzen en zo blijf je heen en weer jagen tussen garages omdat ze allemaal de schuld bij een ander neerleggen.

Super handig!

[ Voor 90% gewijzigd door FastFred op 16-08-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

schumi1986 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:56:

Simpele klussen dus, lampje vervangen etc. Geen klussen die bij de basiswerking van de auto horen. Want ander hoort het 'maatje' in de categorie hieronder maar dan gratis. :P
Universeel is per definitie geen specialist, bij dat soort toko's laat ik hooguit banden vervangen. Zoals een profile. Verder komt ik er pertinent niet.
- Audi dealer

Zeker, daarom kies je één specialist (al dan niet dealer) met goede naam en resultaten en die laat je nagenoeg alles doen. Geen gezeik, geen kans op wijzen. :)
Die vergelijking is alsof je zelf lagers, ophanging en wielen bij drie verschillende leveranciers bestelt en dan zelf alles monteert en uitlijnt. En dan klagen dat het niet te vreten isniet helemaal soepel loopt. Beetje scheef. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 23 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.