PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Zijn methode is overigens wel uniek en zeer effectief. Standaard is het een vernevelingsmethode zoals die van BG Cleaning, dat is ook goedkoper.BenJoep schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:10:
[...]
Kosten bij HBT zijn trouwens 295,- euro inclusief btw.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Dat schijnt dus niet te helpen he....Chaoss schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:11:
Ik redline gewoon vaak dan brand de boel wel schoon
Uiteindelijk hou je altijd die EGR & intakevervuiling eraan over, of je 'm nu dagelijks in het rood gooit ofniet.
Sick, net een RS6 C5 in de verkoop op internet gespot, was een schadeauto betrokken bij ongeval. Turbo's waren defect, wordt helemaal niet in advertentie ook vermeld.
Dat bedoel ik dus, met opkoop van handelaren.
Ik bedoel het overigens ook niet negatief, zit zelfs al in de mail met hem om een afspraak te regelen.Rainesh schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:39:
[...]
Zijn methode is overigens wel uniek en zeer effectief. Standaard is het een vernevelingsmethode zoals die van BG Cleaning, dat is ook goedkoper.
| I've got permission to color outside the lines |

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=f4v-1DOG3-U]
Vooral die nades enzo...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lInd8GimJJc]
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 00:15 ]
Zegt die man van wc eend?Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:22:
Dat schijnt dus niet te helpen he....
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Supper vette A1! Precies de combinatie met kleur + velgen zoals ik 'm zou kopen.GioStyle schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:55:
Before:
[afbeelding]
After:
[afbeelding]
Het is lastig te zien op de foto's door de schaduwen, maar ik heb de A1 laten verlagen. De standaardveren zijn vervangen door veren van H&R. De auto staat daardoor nu ongeveer 30/35 mm lager. (Ik moet het nog gaan opmeten).
Ik heb voor deze verlaging gekozen, omdat ik de wheelgap te groot vond. Dus vooral voor het optisch gezicht gedaan. Echter heb ik gisteren een proefrit gemaakt en de vering is er ook beter op geworden. Het voelt nu veel comfortabeler, terwijl de standaardveren erg schokkerig/nerveus overkomen. Dat had ik dus echt niet verwacht, ik had juist verwacht dat de boel nog stugger zou worden. Double win dus.
Ben na 3 jaar weer een keer ingelogd om dat te zeggen. Ik ben bijna 19 jaar en hoop echt dat ik er over 1-2 jaar een kan aanschaffen. Ik kan echt niet wachten
Uiteindelijk loopt zo'n ding toch weer vol of je 'm nu roodlijnt of niet.

Rood altijd de mooiste kleur bij deze auto's gevonden. Teringjantje.

€ 99,000
Dat interieur... helemaal GAAF, vergeleken met die van mij bijv. Wat een prijs.. maar met 10 a 20 jaar is het 'm dubbel en dwars waard. Echte collectors items.
Wel handig, koop hem bij Douwe en laat hem servicen bij Hartog 2 straten verder
[ Voor 43% gewijzigd door KillaZ op 18-07-2016 10:12 ]
K to the KillaZ
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Vanaf volgende week weer Audi rijder, kon een Audi A3 e-tron uit december 2015 overnemen van een collega. Die lage bijtelling is toch wel mooi, dus voorlopig prima.wimpie schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:55:
Mijn Audi update had ik volgens nog niet gepost. Deze: wimpie in "Het grote Audi topic - Deel 4" is dus vorig jaar gestolen en ben me eigenlijk nog aan het beraden op de opvolger. Nieuwe A5 volgend jaar of toch even wachten op de Tesla (Model S of 3)
Jammer genoeg niet zelf kunnen configureren, dus in ieder geval een setje Sonni boys erin en daarna Rainesh maar eens lief aankijken.
Divide and conquer.
Momenteel heb ik er Osram Cool Blue Intense inzitten die met een prijskaartje van 40-50 euro toch vrij prijzig waren maar in het kader van de veiligheid (bruikbaar grootlicht) was ik toch wat huiverig voor bijvoorbeeld GPThunder..
Echter baal ik van de Osrams aangezien ze in DRL stand toch nog vrij geel zijn, wel al stukken minder als OEM maar ik wil eigelijk het liefste DRL wat gewoon wit is, zoals de Philips whitevision H7 bijvoorbeeld
Dus volgende week krijg we een pics spam?wimpie schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:14:
[...]
Vanaf volgende week weer Audi rijder, kon een Audi A3 e-tron uit december 2015 overnemen van een collega. Die lage bijtelling is toch wel mooi, dus voorlopig prima.![]()
Jammer genoeg niet zelf kunnen configureren, dus in ieder geval een setje Sonni boys erin en daarna Rainesh maar eens lief aankijken.
En Philips whitevision H15 bestaat niet?Scrtz schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 00:24:
Ik ben op zoek naar mensen met aftermarket ervaring van H15 DRL/grootlicht, heb zelf een golf 6 maar volgens mij gebruikt Audi in veel modellen met halogeen verlichting ook de H15 lamp voor DRL/grootlicht
Momenteel heb ik er Osram Cool Blue Intense inzitten die met een prijskaartje van 40-50 euro toch vrij prijzig waren maar in het kader van de veiligheid (bruikbaar grootlicht) was ik toch wat huiverig voor bijvoorbeeld GPThunder..
Echter baal ik van de Osrams aangezien ze in DRL stand toch nog vrij geel zijn, wel al stukken minder als OEM maar ik wil eigelijk het liefste DRL wat gewoon wit is, zoals de Philips whitevision H7 bijvoorbeeld
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nee helaas niet, de Osram CBI zijn de enigste h15 lampen van een 'a-merk', ik was wat huiverig voor de merken als GPthunder etc maar eigelijk gebruik ik toch vrijwel nooit grootlicht dus..

Teringwerk man. Die dingen zijn er sinds bouw van de auto ook nooit meer uitgeweest.

Uiteindelijk is 1 remleiding gesnapt op waarop we nu alles met stalen remleidingen gaan vervangen.

Rubber wou er niet uit, dan maar eruit branden.

Blanke lak.. rood spuiten, stralen, rubbers erin slaan, dingen weer terug, morgen remleidingen ophalen, remmen flushen... Auto pas woensdag klaar. Dit was deel 2 van 3 van alleen de achterkant nog steeds.
Niet alles moet overigens rood hoor... maar het geeft net een andere blik aan de auto.

Alles kraakte en piepte wel inmiddels.. echt aan z'n latijn geweest.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 10:27 ]

Hijs klaar! Teminste, de achterkant

Stalen remleidingen op maat voor achter,

Nou ja vul de rest zelf maar in, alles gecoat, gespoten en voorzien van remleiding(en).

Nieuwe baksteun rubbers.

Draagarm linksonder gemonteerd

Draagarm rechtsonder gemonteerd

En eigenlijk valt het ook niet eens op ...
Ja die hond krijgt een hanekam kapsel
Qua drive & feel ?
Morgen even de achterkant alleen uit laten lijnen op een 3D uitlijn apparaat (geen idee of dat beter is dan bij audi
Todo:
- Onderstel rubbers, zaten dus niet bij het powerflex pakket
- Schokbrekers, billstein, 3CM verlagen, schroefset (Een bedrijf kan dit echt op maat uitlijnen voor je)
- Voorzijde rubbers / powerflex monteren
- Voorzijde remmen voorzien van stalen remleiding(en)
- Opnieuw uitlijnen
- Uitlaat vanaf spruitstuk naar eindstuk op maat
- Remmerij upgrade
- Aanschaf gebruikte motor RS4, doel als revisie.
- hertaxatie.. heel belangrijk.
Maar dit doen we natuurlijk niet in een week tijd, maar over de loop van het jaar zeg maar. Verwijderd in "[DIY] Het auto klussen & vragen topic" < staat nog wat meer van bovenstaande.
En ander nieuws: de bekende S4 B5 van Hannover hardcore heeft het blok in de soep. Zuiger die eruit geslagen is op de A7:

Vergeet crappe vertaling, gewoon in het duits lezen dus.
Duur geintje.
Hoef je niet te kutten met rubbers uitbranden enz. De uren die je nu aan stralen, spuiten en gezeik met die oude rubbers kwijt bent kun je ook steken in nieuwe draagarmen lijkt me. En dan weet je nog niet wat die warmte van het uitbranden met het metaal gedaan heeft. Voor hetzelfde geld heb je er over 3 weken een dikke scheur in ofzo.
En als ik het me goed herinner zijn de draagarmen sowieso een kwaaltje op het B5 platform. Bij mijn Passat 3BG (die op het B5 platform staat) wel iig.
Verder wel prima wat je doet, onderhoud moet en auto begint met "auw"
[ Voor 15% gewijzigd door max op 21-07-2016 21:48 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Eigenlijk mis ik die velgen wel een beetje
Heb ze nog in de schuur, maar behandelen, spuiten en de eerst volgende 'bump' trekt ze weer krom helaas.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 22:38 ]

Ben tevreden over het resultaat. Het is geen Audi oplossing maar het lijkt ook niet raar en zal niemand opvallen dat de prefacelift A3 Sportback nooit zoiets geleverd is.
Next: spoiler, 18inch, Android autoradio en facelift achterlichten.
Je hebt er juist de rubbers tussen zitten om enige 'inperfecties' mee op te vangen. Ik heb nu wat meer de tijd gehad een 'proefrit' te maken maarre..max schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:37:
Draagarmen voor idd. Maar goed als ik de zooi toch aan het vervangen ben knoop ik er liever nieuw materiaal onder dan refurbished oud spul. Zeker als ik met een brander aan de slag heb gemoeten.
- met 4 man in de auto heel erg stug (prettig)
- rijden over spoorovergang, geen gedender meer maar heel erg solide
- bochtwerk, je kunt de auto werkelijk tot de limits pushen, gebeurd niks, behoud gewoon grip
- snelweg rijden gaat heel relaxed
Ik heb wel het gevoel dat het geluid met provenciaale wegen iets toegenomen is (je voelt de trillingen op bepaald wegdek wat meer in de auto) maar verder is het een A+ upgrade geweest.
Voorin nog net zo lomp als voorheen, merendeels omdat de motor voorin hangt, maar dat wordt met volgende week aangepakt. Zijn er bijna zeker van dat ie beter dan fabrieksstandaard nu rijdt en voelt.
Nu even dat ding laten uitlijnen.
Dat is met elke auto heVerwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:31:
[...]
- bochtwerk, je kunt de auto werkelijk tot de limits pushen, gebeurd niks, behoud gewoon grip
Cool, je gaat het blok verplaatsen?Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:31:
[...]
Voorin nog net zo lomp als voorheen, merendeels omdat de motor voorin hangt, maar dat wordt met volgende week aangepakt.
Ik zie de relatie tussen rubbers om inperfecties mee op te vangen en nieuw materiaal i.p.v. refurbished niet.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:31:
[...]
Je hebt er juist de rubbers tussen zitten om enige 'inperfecties' mee op te vangen. Ik heb nu wat meer de tijd gehad een 'proefrit' te maken maarre..
Als ik er nieuwe draagarmen onder knoop horen daar uiteraard nieuwe rubbers bij. Of polyurethaan bussen.
Ja, in het midden, zo tussen bestuurder en passagier in, lekker warmpjes, gezellig, heb je ook wat voor het oog enzo
Ben bij garage geweest; had geen uitlijning nodig. Hij zei er zit een minimale afwijking nog binnen de marge. Je kunt er dus gewoon KM's mee maken. Ik hoefde voor die 15 minuten consult niets te betalen, als ik maar de week erop kom voor de echte uitlijning

Hoe kan dat?Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:31:
[...]
Voorin nog net zo lomp als voorheen, merendeels omdat de motor voorin hangt,
Hoe kun je -met alleen achter aanpassing- perfect, tot aan de limiet, door bochten scheuren.
Terwijl het lompste en zwaarste deel, en wellicht het gedeelte dat het meest telt/doet/tegenzit in bochten (onderstuur?), juist dat voorste deel is. Wat dus nog niet onder handen is genomen.
Ik leg het nog 1 keer uitNeutraleTeun schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:17:
[...]
Hoe kan dat?
Hoe kun je -met alleen achter aanpassing- perfect, tot aan de limiet, door bochten scheuren.
Terwijl het lompste en zwaarste deel, en wellicht het gedeelte dat het meest telt/doet/tegenzit in bochten (onderstuur?), juist dat voorste deel is. Wat dus nog niet onder handen is genomen.
Tylen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:36:
[...]
Dat is met elke auto hePas als je over de limiet gaat, gaat het fout.
Die gedraaide remslang zou ik ff beter doen. Is apk afkeur zo. Voor de rest mooi werk. Heb op mijn S2 alle rubbers vervangen voor delrin bussen. Nog een stapje harder dan powerflex zwartVerwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:53:
Pics alert.
[afbeelding]
Draagarm linksonder gemonteerd
[afbeelding]

[ Voor 63% gewijzigd door royhoi op 22-07-2016 20:24 ]
K
Ja.
Dat kon de auto dus al, zelfs voor de aanpassingen

Zelfde met punt 4, dat werd ook altijd geroepen. Meest relaxte auto, 250km/h snelweg... ehhh makkelijk, voelt er niks van en auto geeft geen kik.
C5 RS6, dat is wel _het_ model RS6 als je het mij vraagt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Jemig, daar staat ook nog een RS5 onder dat rieten dak.The Eagle schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:26:
Dan stiekem toch liever deze: https://www.bva-auctions.com/auction/lot/22681/7705715
Z'n rs6 op een veiling kopen lijkt me eigenlijk niet heel slim of mag je hier gewoon mee proefrijden?max schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:20:
[...]
C5 RS6, dat is wel _het_ model RS6 als je het mij vraagt.
K
Zoals One-Punch Mickey al zei in Snatch:
"Ye bought it as ye saw it."
Klopt, ook die is te koop op de veiling. Staat leuk spul tussen, ook non-audimax schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:40:
[...]
Jemig, daar staat ook nog een RS5 onder dat rieten dak.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Tja het is verstevigd vernieuwd en volgens mij speelt mee dat de achterkant qua grip en contact enorm belangrijk is. Zelfs met gladde voorbanden behou ik grip dankzij Quattro. Ik merk het verschil direct, rij al 2 jaar met die auto. Rubbers zullen hun leven ook niet vervangen zijn. Je voelt echt een verbetering van 'achteren' qua handling. Hoe moet ik het anders omschrijven?NeutraleTeun schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:17:
[...]
Hoe kan dat?
Losse, geplette of versleten rubbers doen in ieder geval rare dingen met je auto.
Begin niet aan een rs6, die dingen vreten je salaris op. 1.5x zo duur dan een rs4 B5 los van je brandstof (met stads 1 op 3). Alleen als je 10k per jaar aan onderhoud kunt besteden en niet wakker ligt van brandstof verbruik, doen!
Draagarmen bewegen op en neer. Die remleidingen hebben die speling nodig. En als dat APK afkeur zou zijn dan corrigeren we dat, geen probleem.royhoi schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:23:
[...]
Die gedraaide remslang zou ik ff beter doen. Is apk afkeur zo. Voor de rest mooi werk. Heb op mijn S2 alle rubbers vervangen voor delrin bussen. Nog een stapje harder dan powerflex zwart
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 03:50 ]
Zijn zeker geen goedkope auto's om te rijden maar elk jaar 10k is wel een beetje overdreven.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:45:
[...]
Begin niet aan een rs6, die dingen vreten je salaris op. 1.5x zo duur dan een rs4 B5 los van je brandstof (met stads 1 op 3). Alleen als je 10k per jaar aan onderhoud kunt besteden en niet wakker ligt van brandstof verbruik, doen!
K
Nee dat is ruim genomen inderdaad, maar 'ga' er maar vanuit dat het je aardig wat geld kosten kan om dat ding draaiende te houden. Leeftijd van die auto's zit nu inmiddels tegen, en alles gaat wel een keer kapot.royhoi schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:23:
[...]
Zijn zeker geen goedkope auto's om te rijden maar elk jaar 10k is wel een beetje overdreven.
Remmen, versnellingsbak, sensoren, drc en dat soort ongein zijn de grootste kostenpot aan die auto, en je brandstof verbruik met 1 op 3 stads en 1 op 7 snelweg.
Ja je hebt een 81 liter brandstof tank, maar vrolijk wordt je er niet van iedere 300km te moeten gaan tanken.
RS6 C5 is 1.5x duurder dan een RS4 B5. geloof me maar.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 12:55 ]
In mijn 2010 Audi werken kaartjes van 64GB al, dus lijkt me sterk als dat bij jou niet het geval zou zijn.mmmmmark schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:11:
Ik heb een nieuwe audi A3 en daar kan ik een extra SD kaart voor media (muziek) in duwen. Volgens de audi dealer kan dit maximaal een SD kaart zijn van 8GB. Op internet lees ik berichten van SD kaarten van 32-128GB die ook gebruikt worden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
DRC en versnellingsbak zijn zeker dure reparaties maar als je die elk jaar moet vervangen doe je echt wat fout💥 Maar de techniek is heel gevoelig. Ligt ook zeker aan de bestuurder hoe hoog de onderhoudskosten zijn.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:59:
[...]
Nee dat is ruim genomen inderdaad, maar 'ga' er maar vanuit dat het je aardig wat geld kosten kan om dat ding draaiende te houden. Leeftijd van die auto's zit nu inmiddels tegen, en alles gaat wel een keer kapot.
Remmen, versnellingsbak, sensoren, drc en dat soort ongein zijn de grootste kostenpot aan die auto, en je brandstof verbruik met 1 op 3 stads en 1 op 7 snelweg.
Ja je hebt een 81 liter brandstof tank, maar vrolijk wordt je er niet van iedere 300km te moeten gaan tanken.
RS6 C5 is 1.5x duurder dan een RS4 B5. geloof me maar.
Brandstofverbruik kan ik beamen ja die is fors. Maar 1:8,5 snelweg en 1:5.5 stad is echt haalbaar. Moet je wel rustig aan doen natuurlijk 🤔
K
Riiiiight
K to the KillaZ
Lukt wel hoor. Als je er een knappe pijp onder heb zitten klinkt hij bij rustig rijden ook dik. Raampjes open en cruisen 😎
K
Maar de kosten is een werkelijke domper. Per 500 gereden km's > 1000 euro aan onderhoud, geloof me maar.
De paar dingen die ik opnoemde staat nog los van de rest van de horror die je te wachten staat als je nou net een model hebt dat niet de juiste onderhoud heeft gehad.
https://www.google.nl/?io...s6%20c5%20running%20costs
Staat heel veel zinvolle info tussen, bottomline als je het betalen kunt, doen, als je de gok maar gaat wagen kan het een dure grap worden. Dit zijn geen speelgoed auto's.
royhoi heeft toch zelf een RS6?Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:53:
Maar de kosten is een werkelijke domper. Per 500 gereden km's > 1000 euro aan onderhoud, geloof me maar.
[ Voor 9% gewijzigd door NeutraleTeun op 25-07-2016 21:27 ]
Nog even een foto van mijn auto voor mijn huis. Ben er erg blij mee.

Dat is Supercar territory, jij bent gek.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:53:
Als het werkelijk €1000 p/500km is dan is er geen enkele idioot die zo'n ding koopt.
Rij je als een debiel alles naar de klote omdat je zonodig de limieten constant moet opzoeken, tja dan gaan die kosten natuurlijk wel omhoog. Maar €1000 op 500km geloof ik echt niet. En ik heb serieus ook met een scheef oog gekeken naar een C5 RS6 als opvolger van mijn passat.
Niet klagen als dat ding je salaris opvreet.
W8 dan ga ik ff googelen
[ Voor 8% gewijzigd door royhoi op 25-07-2016 23:00 ]
K
Goed dat ding was ook wel over de top maar genoeg om een vergelijking te maken
K
- Remmen, auto weegt zowat 2K, slijt dubbel zo hard. Gemiddeld 1500 tot 2500 euro afhankelijk van je voorkeur.
- Versnellingsbak, die automaat is inherent aan revisie. Vooral als je sprint in D-stand gaat het snel. 5000 euro en dat ding een paar dagen kwijt.
- DRC = heel mooi, maar die slijt ook en heeft revisie nodig. Je kunt het er ook uit slopen, dan ben je daarmee klaar in z'n geheel. Ook een eurotje of 500 tot 1500.
- Verbruik, sla spritmonitor er eens op na, en kijk daar eens naar het gemiddelde. Ding vreet brandstof en mag je blij zijn 300km te halen op een volle 81 liter tank
- onderhoud, tja, net zo gevoelig als elk andere RS, echter hier is alles x8 en o.a distributieriem valt duurder uit dan een RS4 omdat het veel meer werk is.
- Sensor kapot? In het ergste geval mag het hele blok eruit, paar dagen werk weer.
- Turbo's, ook een aandachtspunt ja. Blok eruit, 2500 euro minimaal reparatie / materiaal.
- Pakkingen, bedrading, de usual dingen.
- Slijtage banden (sneller dan normaal).
- Overig: auto's halen nu wel een leeftijd van 15+ en net zoals bij mij gaat iets wel een keer stuk. Onderstel rubbers zullen ook niet helemaal fris meer zijn. Schokbrekers zullen ook wel op raken. Ding heeft inherent last van heatsoak als je ook maar een beetje langdurig plankt. Onderdelen zijn stervensduur.
RS6 C5 plus:
- De bruutste RS6 naar mijn mening, vooral in de juiste kleur
- V8 bi-turbo, top van 320kmph zowat met een goede remap
- Awesome geluid, ruimte, luxe ook, doet niet onder aan een hedendaagse audi
- Meer beenruimte dan de RS4 achterin
- Classic, ongetwijfeld, je moet er van houden, veel mogelijkheden en zelfs ombouw naar handbak mogelijk.

Ik heb er een tijd op zitten staren, maar (hopelijk) de juiste keuze gemaakt door gewoon m'n RS4 te houden en te blijven rijden. Ongeacht km-stand (340k inmiddels) heb ik er enorm veel plezier van en wordt m'n auto voelbaar ook beter iedere keer als ik van de garage weer afkom. Een handbak V6 bi-turbo is gewoon net even wat sneller in een sprint dan een V8-biturbo.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QeXmTYb6H6Y]
Als je aan zo'n auto begint kan je wel eens voor dingen komen te staan die de dagwaarde gewoon ver overstijgen. Als ik alle facturen eens bij elkaar neerleg nu in wat ik in de auto reeds gestoken heb dan overstijgt dan de hele aanschafsprijs + meer dan de helft in 2 jaar tijd.
Hoop geld hoor. Ik vind het verschrikkelijk mooi en de 'complete' auto in de hele RS lijn zowat, maar het is niet interessant genoeg voor mij momenteel. Ik heb de keuze al met mijn RS gemaakt en nu moet ik dat doorzetten ook.
Morgen is het dinsdag, RS4 dag.
Tja en een RS4 heeft net zoveel problemen als een RS6. Het enige verschil is is de prijs en 'werk' die erbij komt kijken om problemen te pletten.
- Onderhoudsgevoelig, sensoren, turbo's, pakkingen
- Stugge en moeizame vering
- Korte intervallen o.a distributieriem en oliewissel (zeker als ie geremapped is)
- Verbruik vliegt omhoog als je met airco / 160 of harder rijdt
- Onderhoud ^
Pro's:
- Solide bak, snel, voelt 'compleet'
- Classic, eenvoudig te tunen, ideaale gezinsauto
Moet trouwens zeggen dat de remmen achter veel responsiever werken. Zodra ik de rem al met m'n teen intrap voel je 'm achter direct aangrijpen, heel erg prettig. Zit dus een wezenlijk verschil in stalen remleiding(en) vs rubberen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 23:53 ]
Heel draadje op AF en hier laatst nog wat foto's van gepostVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:20:
[...]
PICS!! Or go home!
Nee zonder dollen, die dingen kosten serieus geld.
Maar, ik ben serieus benieuwd naar je hele onderstel project.
Ik was er binnen 2 dagen al gewend aan geraakt, vandaag is dus de voorzijde aan de beurt met ook hier stalen gevlochten remleiding(en). Ik weet ongeveer wel wat ik kan verwachten maar m'n enige zorg is is dat het niet teveel trillingen aan het chassis door gaat geven op bepaalde wegen.Rainesh schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:28:
[...]
Maar, ik ben serieus benieuwd naar je hele onderstel project.
Dat merk ik nu eigenlijk al een beetje, de rubbers zijn heel stug en geven op de verkeerde type wegen eigenlijk alles door qua trilling en geluid. Storend is het niet maar je merkt het wel.
Qua sturen is het aanzienlijk beter geworden. Achter ligt ie gewoon een stuk prettiger weer. Ook het schakelen gaat met een stuk 'minder' gebonk, veel relaxter weer omdat de rubbers zijn vervangen:

Ben er gisteren mee naar antwerpen heen en terug geweest, uitstekende en prima rit geweest, nergens last van gehad. Brandstof ook lekker voordelig weer (1,38 voor 98). Vraag me af waarom we zo uitgeperst hier worden in NL, of wordt alles kunstmatig hoog gehouden ofzo.

Veel van die rubbers zijn vermoedelijk nooit vervangen, 15 jaar onder gezeten ofzo

Tja en het blijft voor mijn gevoel de best gereden auto tot nu toe. M'n 5de auto eigenlijk sinds m'n rijbewijs. Nooit een verkeersboete met dit ding gehad, terwijl men toch anders had verwacht
Wait whut? Ga je nou serieus de eigenaar van een RS6 C5 vertellen wat het hem allemaal wel niet zal kosten om een RS6 C5 te kunnen rijden?Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:53:
De paar dingen die ik opnoemde staat nog los van de rest van de horror die je te wachten staat als je nou net een model hebt dat niet de juiste onderhoud heeft gehad.
https://www.google.nl/?io...s6%20c5%20running%20costs
Staat heel veel zinvolle info tussen, bottomline als je het betalen kunt, doen, als je de gok maar gaat wagen kan het een dure grap worden. Dit zijn geen speelgoed auto's.

Blijft echt een prachtige bak, snap ook helemaal waarom mensen zulke auto's uit impuls kopen ondanks je erop leeg kan lopen

Zal inderdaad wel een flinke verbetering zijn zo een Powerflex upgrade
[ Voor 7% gewijzigd door leonvw op 26-07-2016 11:00 ]
Dan toch liever een S8. Die bij BVA-auctions is nog voor € 17.000 te hebben (exclusief veilingskosten). Dat is hetzelfde soort geld dat ik voor mijn Prius moest neerleggenleonvw schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:59:
[...]
Blijft echt een prachtige bak, snap ook helemaal waarom mensen zulke auto's uit impuls kopen ondanks je erop leeg kan lopen
Signatures zijn voor boomers.
€2,- per km zijn inderdaad de getallen die je overal tegenkomt voor auto's zoals BMW M5 E60, Audi RS6 C5/6, Mercedes black series... Bizar dure auto's om hard mee te rijden. Een moderne Ferrari zoals de F430 is eerder goedkoper dan duurder.max schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:28:
[...]
Dat is Supercar territory, jij bent gek.
Als het werkelijk €1000 p/500km is dan is er geen enkele idioot die zo'n ding koopt.
Rij je als een debiel alles naar de klote omdat je zonodig de limieten constant moet opzoeken, tja dan gaan die kosten natuurlijk wel omhoog. Maar €1000 op 500km geloof ik echt niet. En ik heb serieus ook met een scheef oog gekeken naar een C5 RS6 als opvolger van mijn passat.
Het vermogen van deze auto's zit ook in het territorium van supercars, en het vermogen maakt een auto duur om te rijden (slijtage, onderhoudsinterval, verbruik, remmen, aandrijving, transmissie, koeling, etc.).
Wil je veel pk maar lage kosten per km zit je eerder in de sweetspot met auto's zoals BMW x35i/40i, OPC's, ST's, VW GTI/R, etc. (geen laag vermogen auto's meegenomen).
Divide and conquer.
De € 1000 per 500 gereden km's is geen grap. Ik verzin dat niet. Natuurlijk kan je een model kopen of hebben dat 'voorlopig' nog wel even blijft rijden, maar dat ommekeer komt bij iedere auto eraan dat je gewoon veel zult moeten spenderen om m goed te blijven houden.
Ook qua verbruik, https://www.spritmonitor....cht/650774.html?cdetail=1 dat lijkt me veel realistischer dan de opgaaf van een boordcomputer ofzo. Je tankt je scheel als dat je daily is.
En vergeet de wegenbelasting niet... dat dingt weegt 1850KG en kost gemiddeld 307 euro per kwartaal. Dan de verzekering nog, als je jong bent helemaal een domper met zulk vermogen. Ze zijn ook diefstal gevoelig, vergeet dat niet.
Tel alles bij elkaar op (Je onderhoud, verbruik, kosten, verzekering) en je zit netto aan de 1000 euro per 500 gereden km's ja.
En dan betaal je gigantisch veel geld om een ubermooie auto voor de deur te mogen hebben, dat dan weer wel. Blijft een verschrikkelijk mooie auto.
Echt dure dingen als turbo's is vooral een gevalletje pech/geluk.
[ Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 26-07-2016 18:18 ]
Zelfde gaat op voor vloeistoffen zoals remmen, bak, stuur, blok en dergelijk, die moet je gewoon tijdig doen en ook blijven doen om het beste eruit te blijven halen.
Tja. Ik kan alleen maar zeggen dat sinds aanschaf van de RS4 ik altijd in achterhoofd heb geknoopt niet te gaan bezuinigen. Vooral de olie is gewoon heel erg belangrijk, de nokkenassen zijn een aandachtspunt in de B5 series en met de juiste olie 'spaar' je die krengen ook zolang het duurt.
Amerikanen houden er ook van.
Binnenkort even een rondje erin rijden, werkelijk een prachtig apparaat

[ Voor 3% gewijzigd door InFamous op 26-07-2016 18:54 ]
Formerly known as Ragdoll
Dan moet je al niet te veel rijden. Want met 30.000km/j kom je uit op 5000 per maand voor onderhoud. Daarvoor kan je al heel wat moois leasen als je wilt. Misschien zelfs een C7/4G RS6...wimpie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:43:
[...]
€2,- per km zijn inderdaad de getallen die je overal tegenkomt voor auto's zoals BMW M5 E60, Audi RS6 C5/6, Mercedes black series... Bizar dure auto's om hard mee te rijden. Een moderne Ferrari zoals de F430 is eerder goedkoper dan duurder.
Mijn broertje stuurde mij laatst deze foto door:

En dan wordt ik een beetje jaloers, maar ik heb de ruimte niet... en ook het geld niet om zo iets te kopen
[ Voor 61% gewijzigd door Chaoss op 26-07-2016 23:45 ]
Tja, je zal dat soort verzinsels maar nodig hebben om de draaikolk in je eigen portemonnee te kunnen relativeren.Chaoss schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:13:
Voor 2500,- pm lease je een hagelnieuwe RS6, geen mens geeft 5000 euro pm uit aan onderhoud/brandstof om een Audi te rijden...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij lees je niet goed, en mogelijk ook geen ervaring met het hebben van 500pk + auto's?AndRo555 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:22:
[...]
Dan moet je al niet te veel rijden. Want met 30.000km/j kom je uit op 5000 per maand voor onderhoud. Daarvoor kan je al heel wat moois leasen als je wilt. Misschien zelfs een C7/4G RS6...
Het gaat niet om onderhoudskosten, maar TCO. Een nieuwe M5, rijden voor 4 jaar bij 30.000 km per jaar kost je privé zeker tussen €1,25 - €1,50 per km (op basis van reele gegevens, waarbij ik uitga van slechts €3.000 onderhoud per jaar. Dus bij te verwachten defecten zoals turbo's, overmatige slijtage op remmen, etc. wordt dit zeker veel meer).
Afschrijving is enorm voor nieuwe sportsaloons, en die afschrijving wordt overgenomen door hogere onderhoudskosten bij oudere exemplaren.
Dat is inderdaad meer dan dan soms gevraagd wordt in (zakelijke lease), maar de meeste leasemaatschappijen maken onder aan de streep ook verlies op wagens met extreme catalogusprijzen (550i individual, M5, RS6, etc.). Om maar niet te beginnen over de bijtelling je alsnog hebt (bijvoorbeeld €2.500 leasebedrag en daarbij €3.500 bijtelling).
De genoemde €2.500 p/m zou goed kunnen, maar klinkt nog redelijk laag. BMW M5 E39 stond voor bijna €4.000 p/m in de lease.
Ervaringen van anderen met een tweedehands RS6, RS4, M5 die rijden waarvoor ze gemaakt zijn, maar geen gekke dingen meemaken rijden ook makkelijk over de €1 per km.
Divide and conquer.
Een RS6 halveert ongeveer in prijs de eerst 5 jaar, een RS6 van 190K schrijft dus 20K per jaar af. als je aan lease 2600,- betaald dan levert dat 31.200 op, blijft er per jaar dus dik 11k over voor onderhoud/verzekering/wb (leaseprijs zal wel zonder brandstof geweest zijn
K to the KillaZ
Hey dat is toch die van Allround Car Parts Tytsjerk? Die volg ik op FB en heeft alleen maar klassieke audi's en onderdelenChaoss schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:13:
Voor 2500,- pm lease je een hagelnieuwe RS6, geen mens geeft 5000 euro pm uit aan onderhoud/brandstof om een Audi te rijden...
Mijn broertje stuurde mij laatst deze foto door:
[afbeelding]
En dan wordt ik een beetje jaloers, maar ik heb de ruimte niet... en ook het geld niet om zo iets te kopen
yup das mijn broertje, heeft audi youngtimer onderdelen handel voor erbij. Heb je zelf ook een "Pre a-model" Audi?Terrz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:59:
[...]
Hey dat is toch die van Allround Car Parts Tytsjerk? Die volg ik op FB en heeft alleen maar klassieke audi's en onderdelen
[ Voor 52% gewijzigd door Chaoss op 27-07-2016 10:23 ]
Precies.KillaZ schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:51:
Mensen die een RS6 leasen maken zich doorgaans niet echt druk om bijtelling, die wordt ontweken (kilometer administratie "maak" je gewoon sluitend) of ze keren zichzelf een salarisverhoging uit ter hoogte van de bijtelling
Ik hoor hier vaak mensen zeggen dat het duur is, al het salaris gaat eraan op, etc etc
Maar je kan niet in iemand zijn portemonnee kijken en weet je niet eens hun maand salaris. Als ik genoeg verdien per maand zal het mij reet roesten hoeveel die auto kost in de maand. Maar ik weet wel dat er een nieuwe RS6 op de oprit stond
Voor de 1 is een RS3 duur, voor de andere een RS4 etc. Duur is relatief. Verdien je modaal, dan kijk je naar hele andere auto's.
Haha wat grappig! Nee zelf niet in het bezit van een audi, rij zelf een BMW E46 320D. Maar ben gewoon een auto liefhebber dus kan echt genieten van dit soort hobbyisten!Chaoss schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:20:
[...]
yup das mijn broertje, heeft audi youngtimer onderdelen handel voor erbij. Heb je zelf ook een "Pre a-model" Audi?
Juist, als je zo'n auto wil rijden, dan moet het ook verre van maandelijks pijn doen in je portemonnee.Tylen schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:25:
[...]
Precies.
Ik hoor hier vaak mensen zeggen dat het duur is, al het salaris gaat eraan op, etc etc
Maar je kan niet in iemand zijn portemonnee kijken en weet je niet eens hun maand salaris. Als ik genoeg verdien per maand zal het mij reet roesten hoeveel die auto kost in de maand. Maar ik weet wel dat er een nieuwe RS6 op de oprit stond![]()
Voor de 1 is een RS3 duur, voor de andere een RS4 etc. Duur is relatief. Verdien je modaal, dan kijk je naar hele andere auto's.
Vader van een vriend van mij reed bijvoorbeeld altijd het laatste model bmw M5, dagelijks minimaal 100km, kwam uit 2013 en had bijna 90-100k op de teller, van bijna 2 ton weggedaan voor rond de 50k.
Je ziet ook vaak van die rs6/m5 en noem het maar op die dan na 2-3 jaar maar 10-20k gelopen hebben, dan vraag ik me echt af waarom je een luxe en snelle sedan koopt om er vervolgens in te rijden alsof het een ferrari is die elk jaar meer waard wordt.
Ik weet heus wel wat ik lees:wimpie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:28:
[...]
Volgens mij lees je niet goed, en mogelijk ook geen ervaring met het hebben van 500pk + auto's?
Het gaat niet om onderhoudskosten, maar TCO.
En dat is wel degelijk onderhoud wat Jism zei, geen TCO (wat nog veel hoger is gezien belastingen, verbruik,... van die dingen)Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:53:
Vooral de rode of zilveren RS6 C5, schitterend![]()
....
Overigens is het compleet onzinnig om te spreken over TCO wanneer het gaat over 1000 euro per 500km. Dat zeg werkelijk niets. Veel te weinig als je er 1000km op een jaar mee rijdt en veel te veel wanneer je er 60.000km/j mee zou doen.
Lease betekent niet direct bijtelling! Als je het kapitaal niet hebt voor aanschaf, maar anders toch een vergelijkbaar bedrag in de maand alleen al aan onderhoud in je tweedehands RS kar steekt, dan is dat wel echt een reëel alternatief.Om maar niet te beginnen over de bijtelling je alsnog hebt (bijvoorbeeld €2.500 leasebedrag en daarbij €3.500 bijtelling).
Eens, daarom uitgegaan van 30.000 km per jaar over een periode van 4 jaar. Op zich is dat wel wat meer dan de gemiddelde sportsaloon zal rijden.AndRo555 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:54:
[...]
Overigens is het compleet onzinnig om te spreken over TCO wanneer het gaat over 1000 euro per 500km. Dat zeg werkelijk niets. Veel te weinig als je er 1000km op een jaar mee rijdt en veel te veel wanneer je er 60.000km/j mee zou doen.
Afschrijving die hierboven genoemd werd is inderdaad relatief hoog, 15-20% per jaar voor dit soort auto's.
Divide and conquer.
Dat is niet waar, een nieuwe Ferrari schrijft evengoed flink af, zoals bij alle auto's is er een bepaald omslag punt waarna ze weer in prijs toenemen. Alleen de oudere Ferrari's zijn waarde vast, en juist dan geld dat je er niet al teveel km's bij moet zetten. Een klassieke Audi is ook waardevast, dat is nu eenmaal geen vergelijking. Bij elke nieuwe auto heb je dikke afschrijving tenzij je hiet extreem zeldzaams koopt en er amper in rijd.Scrtz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:56:
Je ziet ook vaak van die rs6/m5 en noem het maar op die dan na 2-3 jaar maar 10-20k gelopen hebben, dan vraag ik me echt af waarom je een luxe en snelle sedan koopt om er vervolgens in te rijden alsof het een ferrari is die elk jaar meer waard wordt.
Er zijn genoeg liefhebbers die een RS kopen maar niet dagelijks veel km's maken. Waarom zou je niet voor je plezier 15K per jaar in een RS mogen/kunnen rijden.
Mijn vorige buurman had een F10 M5 en F11 530d. Dagelijkse kilometers in de diesel en 's avonds / weekend in de M5. Niet in NL dus was geen 'bijtelling oplossing'.Scrtz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:56:
[...]
De kilometers op de M5 liepen dus niet zo hard op, maar voor hem wel best of both worlds gezien z'n mobiliteits behoefte.
Divide and conquer.
Ja bedoelde ook meer op een oudere ferrari, of iig iets vergelijkbaars wat juist in waarde stijgt.Chaoss schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:08:
[...]
Dat is niet waar, een nieuwe Ferrari schrijft evengoed flink af, zoals bij alle auto's is er een bepaald omslag punt waarna ze weer in prijs toenemen. Alleen de oudere Ferrari's zijn waarde vast, en juist dan geld dat je er niet al teveel km's bij moet zetten. Een klassieke Audi is ook waardevast, dat is nu eenmaal geen vergelijking. Bij elke nieuwe auto heb je dikke afschrijving tenzij je hiet extreem zeldzaams koopt en er amper in rijd.
Er zijn genoeg liefhebbers die een RS kopen maar niet dagelijks veel km's maken. Waarom zou je niet voor je plezier 15K per jaar in een RS mogen/kunnen rijden.
Maar ik persoonlijk begrijp niet waarom je een luxe sedan zou kopen met een dik blok (van dat dikke blok gaat al veel sensatie verloren door de luxeheid van de sedan zelf) en er vervolgens maar weinig in te rijden.
Als het je dan zoveel kost, koop dan gewoon een vette diesel waarmee je een stukje zuiniger rijdt?
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor iets in de richting van een ferrari/porsche whatever en doordeweeks een of andere dikke diesel rijden.
Ik snap een sportsaloon juist wel, ik rij ook liever in een RS6, dan zo'n opzichtige Ferrari. Er zijn genoeg mensen die sportwagen prestaties willen en toch de ruimte van een saloon willen.
Again, mensen die zo'n auto kunnen rijden betalen zich er niet scheel aan.Chaoss schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:07:
een 3.0 BiTdi is ook vet, maar kost in aanschaf al bijna net zoveell als een S6, verbruik is niet om over naar huis te schrijven en je betaald je dan al helemaal scheel aan WB.
Ik snap een sportsaloon juist wel, ik rij ook liever in een RS6, dan zo'n opzichtige Ferrari. Er zijn genoeg mensen die sportwagen prestaties willen en toch de ruimte van een saloon willen.
Mijn nieuwe VW UP had ook een jaar fabrieksgarantie. Zou er iets stuk gaan dan kan dat ding gewoon retour naar de dealer voor reparatie.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 16:24 ]
Klopt qua onderhoud en garantie, maar de afschrijving in de eerste paar jaar is vele malen hoger. Hoger dan onderhoud. Dat zijn ook kosten. Oudere auto's worden soms zelfs weer meer waard (jouw RS4 bijvoorbeeld).Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:24:
Er is een verschil tussen een nieuwe RS6 rijden of een 15 jaar oude. Dat laatste brengt toch echt meer kosten met zich mee dan een nieuwe. Nieuwe zal de eerste jaar of zelfs jaren gewoon probleemloos rijden los van eventueel gerede schade ofzo.
Divide and conquer.
De doelgroep hierachter is gewoon heel erg klein. Diegene die zo'n auto bezitten en proberen te verkopen weten wat ik bedoel.
Ken iemand die z'n S4 al een langere tijd te koop heeft staan. Alles eraan gedaan, alles op papier ook, de vraagprijs wordt gewoon niet gehaald en men wil niet meer dan 5 ervoor geven.
De rode S4 die hier een poos terug in dit topic stond ging wel voor een mooi bedrag weg. Maar die was dan ook echt aantoonbaar goed onderhouden, goed gemapped en getuned, gigantisch stevig onderstel enz.
Maar alsnog, 6500 euro voor zo'n auto is peanuts in verhouding met wat je erin steekt.
De auto zal op een dag bij mij ook verdwijnen, merendeels omdat het zakelijk voor de wind gaat en ik uiteindelijk toch iets meer van deze leeftijd zou willen hebben, maar weg voor + / - de dagwaarde gaat 'm niet worden. Desnoods gewoon bij een bedrijf onderbrengen en hun de auto laten verkopen.
Belangrijkste criteria voor mij om zo'n auto te kopen is dat ie eigenlijk visueel volledig stock eruit moet zien. Geen plastic rotzooi eraan geplakt, geen wrapping, geen stickers of andere opel opec achtige fratsen, dat past namelijk echt niet bij zo'n auto.
Wat er onder de kap ligt is dan wel weer belangrijk. Standaard motor is niet zo spannend, een op 600PK draaiende en alles erop aangepast namelijk wel.
De S4's moet je een beetje voor oppassen, de blokken die volgens zeggen naar RS4 specs zijn omgebouwd is niet helemaal waar. Er zit een wezenlijk verschil in het onderblok en koppen van S4 vs RS4, en die van een RS4 is gewoon veel meer bestandig tegen hoog vermogen en behorende warmte afgifte.
Die S4 was knetterheet in verhouding met mijn auto na een paar 'tour' tochten door duitsland heen. Bouw kwaliteit van een RS4 is gewoon veel beter en robuuster.
Aan het eind van vanmiddag was het aan het miezeren/lichte regenen. Na korte tijd was het klaar met regen. Ik loop naar buiten om de afvalbak aan de straat te zetten en zag daar dat de voorruit helemaal schoon was van regen (precies in het bereik van de regenwissers) terwijl op de rest van de auto nog wel regendruppels zaten.
Nu vraag ik mij af, kan het zo zijn dat - wanneer de auto geparkeerd staat - hij aan het einde van de regenbui een keer de ruit wist? De ruitenwissers staan in het standje automatisch. Op het internet kan ik niet 1-2-3 zo snel wat vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door bluewalk op 27-07-2016 19:44 ]
Kunnen de ruitenwissers wissen als de auto uit staat?
Of stond de auto gewoon aan, dan is het antwoord gewoon simpel ja.
Deze, de auto stond gewoon geparkeerd op de oprit, afgesloten en al.NeutraleTeun schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:49:
Kunnen de ruitenwissers wissen als de auto uit staat?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.