Als je maar betaalt doet de dealer alles voor je, dat is geen enkel probleem. Dat je een grille en velgen van een S4 op een normale A4 doet is daar nog aan toe, maar vervolgens ook die S4 embleem plaatsen gaat mij te ver. Gevalletje not done.
Ja dat vind ik ook vreemd. Maar wat ze beweren kan dus wel, dat die origineel geplaatst zijn? Even los van de smaak wat je er van vind.
Als dat zo is zou er een nota aanwezig moeten zijn. Eventueel kan je de Audi dealer bellen waar hij nieuw is aangeschaft. Dat moet dan wel bekend zijn.
Dat kan zeker af fabriek. Dealer kan gewoon de s4 onderdelen bestellen en gelijk monteren bij aflevering. Zijn genoeg dealers die dat doen, klant is koning als het gaat om geld 
Voor derest: lekkere volle wagen! Ziet er goed uit, vooral ook 2 jaar garantie erbij. De 2.0tdi is ook een vrijwel probleemloze blok, geen olieverbruik of andere gekke dingen.
Voor derest: lekkere volle wagen! Ziet er goed uit, vooral ook 2 jaar garantie erbij. De 2.0tdi is ook een vrijwel probleemloze blok, geen olieverbruik of andere gekke dingen.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Inderdaad een leuke A4, met veel leuke opties en toch erg weinig kilometers voor een diesel.
Ik zou wel eisen dat die S4 badge eraf gaan, je rijdt echt voor lul met dat ding op een diesel.
Geheel persoonlijk hoor, maar als ik 40k ga uitgeven aan een auto, dan zou ik zelf liever bij een Nederlandse Audi dealer kijken ipv een vaag bedrijf dat niet eens aangesloten is bij de BOVAG?
Ik zou wel eisen dat die S4 badge eraf gaan, je rijdt echt voor lul met dat ding op een diesel.
Geheel persoonlijk hoor, maar als ik 40k ga uitgeven aan een auto, dan zou ik zelf liever bij een Nederlandse Audi dealer kijken ipv een vaag bedrijf dat niet eens aangesloten is bij de BOVAG?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Persoonlijk heb ik wat moeite met het toch wel gedateerde navigatie systeem in de audi's uit deze jaartallen. Deze zit helaas ook nog in mijn 2015 A5.
Als ik de keuze nogmaals zou mogen maken zou ik ook een ander merk overwegen die in deze bouwjaren toch wel veel modernere systemen heeft geleverd.
Bijv: http://link.marktplaats.nl/m1063018579 of
http://link.marktplaats.nl/m1059225184
Als ik de keuze nogmaals zou mogen maken zou ik ook een ander merk overwegen die in deze bouwjaren toch wel veel modernere systemen heeft geleverd.
Bijv: http://link.marktplaats.nl/m1063018579 of
http://link.marktplaats.nl/m1059225184
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2016 10:21 ]
De nieuwe 3GP+ systemen zijn anders wel erg nice. Veel beter dan de standaard MMI dingen. Grafisch goed en ook qua functies (Google earth, Connect etc).
Je kunt zo'n navigatie toch gewoon updaten? Net zoals dat ik een RNS-E in mijn RS4 B5 prop waar oorspronkelijk een RNS-D in zit?
Bedoel auto valt of staat niet met navigatie alleen hoor.... Wel zonde als je daarop je keuze alleen laat vallen.
Bedoel auto valt of staat niet met navigatie alleen hoor.... Wel zonde als je daarop je keuze alleen laat vallen.
Als ik 40k aan een auto uit zou uitgeven zou ik weer de grens over gaan. Doe mij dan maar een <1 jaar oude 2.0L TT met virtual cockpit.tazzman schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:00:
Inderdaad een leuke A4, met veel leuke opties en toch erg weinig kilometers voor een diesel.
Even zijdelings; voor dat geld, vond ik ook nog deze en deze wagen. Ik weet niet precies of je fan bent van het S4-versiersel/verhaal maar bij het eerste het beste stoplicht, verlies je het natuurlijk van eenieder die geen "fake S4" rijdt
Moet wel zeggen dat het een erg mooie bak is waar je naar kijkt; vergeet even niet te kijken of je de 3.0TDI van hetzelfde bouwjaar "interessanter" vind. Ja, het klinkt groot en onzuinig maar je koppel begint nog verder onderin en als je een keer een tuning laat uitvoeren, haal je met de 3.0 aanzienlijk betere resultaten (percentueel en absoluut) en op het 2.0-blok. Terwijl de nieuwprijzen (afhankelijk van de uitvoering) overlappend zijn en dus mogelijk in tweedehands ook nog interessant zijn.
Word...GioStyle schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:40:
[...]
Als ik 40k aan een auto uit zou uitgeven zou ik weer de grens over gaan. Doe mij dan maar een <1 jaar oude 2.0L TT met virtual cockpit.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 26-06-2016 10:58 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik woon al jaren niet meer in NL, maar hoe zit dat met BPM? Moet je dat nog steeds betalen bij invoer, moesten ze dat van Brussel niet afschaffen?GioStyle schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:40:
[...]
Als ik 40k aan een auto uit zou uitgeven zou ik weer de grens over gaan. Doe mij dan maar een <1 jaar oude 2.0L TT met virtual cockpit.
Ik ben zelf groot voorstander van auto's kopen in Duitsland. Daar kwam mijn BMW E46 ook vandaan. Ik hoefde alleen geen BPM te betalen omdat ik mijzelf naar Duitsland verhuist had
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ja en nee... Het is tegenwoordig opgesplitst; je hebt nog een stuk BPM over het basis-model en daarna worden accesoires/opties apart meeberekend. Niet elke accesoire heeft dezelfde fiscale levensduur en kan dus een goedkopere/duurdere import betekenen.tazzman schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:12:
[...]
Ik woon al jaren niet meer in NL, maar hoe zit dat met BPM? Moet je dat nog steeds betalen bij invoer, moesten ze dat van Brussel niet afschaffen?
Heb ooit een een S5-import laten berekenen; velgen waren bijvoorbeeld erg duur als onderdeel terwijl een ander stuur minder duur bleek te zijn. Tenzij je als particulier weet hoe alles werkt, loont het om de berekening in ieder uit te besteden. Zo uit mijn hoofd zijn er veel gratis indicatie-berekeningen te krijgen en als je uiteindelijk het betreffende bedrijf inschakelt voor al het papierwerk etc., kostte het voor de S5 iets van 1700 Euro.
Dat was dat: alle aangifte-papieren werden verzorgd, auto-papieren en onderhoud uit Duitsland werden gecontroleerd, export-platen / papieren / afspraak met verkoper werden geregeld en de afspraak bij de RDW voor kenteken etc werd geregeld. Het enige wat ik dan zelf moest doen was op tijd bij de verkoper zijn, sleutels pakken, naar RDW rijden en klaar.
Als ik hem donderdag meeneem gaat dat logo er ook af. Dat is het eerste wat ik tegen de verkoper zei, ik wil niet met een S4 logo op een 2.0 tdi rijden. Maar de auto zelf vind ik erg mooi. Het is eigenlijk een compromise van mijn vriendin haar wensen en mijn wensen. Ik rijd 40k per jaar dus ik wil een diesel. Ik wil een goed uitgerustte auto zodat de doorverkoop wat makkelijker zal gaan en ik wil garantie op de auto. Mijn vriendin wilde of een station of een Q5. Die laatste kan ik niet verenigen met mijn budget en eisen.tazzman schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:00:
Over de BOVAG zat mij eerst ook dwars, daarentegen heb ik zwart op wit dat de auto in nieuwstaat is en er geen gebreken zijn. Er zit wel autotrust garantie op, voor wat het waard is maar ik vind de 2 jaar fabrieksgarantie belangrijker. Ik laat mijn gevoel daar gewoon spreken, als ik toch twijfels heb doe ik het niet natuurlijk. Hij staat wel goed bekend in de buurt als auto makelaar.
Ik vind op het S4 logo na de auto wel erg mooi. Dus wil wel graag voor deze gaan. Maar het moet wel goed voelen als ik daar ben.MAX3400 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:57:
[...]
Even zijdelings; voor dat geld, vond ik ook nog deze en deze wagen. Ik weet niet precies of je fan bent van het S4-versiersel/verhaal maar bij het eerste het beste stoplicht, verlies je het natuurlijk van eenieder die geen "fake S4" rijdt![]()
Moet wel zeggen dat het een erg mooie bak is waar je naar kijkt; vergeet even niet te kijken of je de 3.0TDI van hetzelfde bouwjaar "interessanter" vind. Ja, het klinkt groot en onzuinig maar je koppel begint nog verder onderin en als je een keer een tuning laat uitvoeren, haal je met de 3.0 aanzienlijk betere resultaten (percentueel en absoluut) en op het 2.0-blok. Terwijl de nieuwprijzen (afhankelijk van de uitvoering) overlappend zijn en dus mogelijk in tweedehands ook nog interessant zijn.
[...]
Word...Zit af en aan alweer in Duitslands te kijken voor een S6; iets met prioriteiten...
BPM moet je nog steeds betalen bij het invoeren van een auto. Mijn A1 was 10 maanden oud op het moment dat ik hem hierheen haalde en hoefde nog 'maar' 2/3e van het oorspronkelijke BPM bedrag af te dragen.tazzman schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:12:
[...]
Ik woon al jaren niet meer in NL, maar hoe zit dat met BPM? Moet je dat nog steeds betalen bij invoer, moesten ze dat van Brussel niet afschaffen?
Ik ben zelf groot voorstander van auto's kopen in Duitsland. Daar kwam mijn BMW E46 ook vandaan. Ik hoefde alleen geen BPM te betalen omdat ik mijzelf naar Duitsland verhuist had
In ieder geval goed over nagedacht dusTeknix1982 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:42:
[...]
Als ik hem donderdag meeneem gaat dat logo er ook af. Dat is het eerste wat ik tegen de verkoper zei, ik wil niet met een S4 logo op een 2.0 tdi rijden. Maar de auto zelf vind ik erg mooi. Het is eigenlijk een compromise van mijn vriendin haar wensen en mijn wensen. Ik rijd 40k per jaar dus ik wil een diesel.
Een Q5 is inderdaad was lastiger binnen je budget; dan is een mooie A4 helemaaaal geen straf om naar te moeten kijken of in te rijden. Denk zelfs, als je bij de Ikea staat, dat je meer hebt aan een Avant dan aan een "gewone" Q5.Ik wil een goed uitgerustte auto zodat de doorverkoop wat makkelijker zal gaan en ik wil garantie op de auto. Mijn vriendin wilde of een station of een Q5. Die laatste kan ik niet verenigen met mijn budget en eisen.
Als het allemaal klopt, waarom niet toch? Weet zo uit mijn hoofd niet waar de fabrieksgarantie nog op zou rusten; sommige onderdelen hebben een kortere of een langere garantie dan 2018 (en ook afhankelijk van de kilometerstand).Over de BOVAG zat mij eerst ook dwars, daarentegen heb ik zwart op wit dat de auto in nieuwstaat is en er geen gebreken zijn. Er zit wel autotrust garantie op, voor wat het waard is maar ik vind de 2 jaar fabrieksgarantie belangrijker. Ik laat mijn gevoel daar gewoon spreken, als ik toch twijfels heb doe ik het niet natuurlijk. Hij staat wel goed bekend in de buurt als auto makelaar.
Maar zo te lezen heb je al veel uitgezocht en bekeken dus ik denk dat je komende week foto's kan plaatsen van moeders de vrouw in 'r nieuwe autootje
Haha ik hoop het ook dat ik die aan het einde van de week kan posten. Ik heb nog 1 horde te nemen, mijn huidige leaseauto moet weg. Heb nog een looptijd van 10 maanden. Het is een peugeot 308 sw van 14%. Ik had een overname kandidaat maar die twijfelt toch weer. Wel jammer, want nadat hij het wel zag zitten zijn we gaan zoeken en nu heb je wat gevonden wat beide aanstaat zitten we nog met die auto. Maar ik heb al een afkoopsom opgevraagd, hopelijk heb ik die snel en dan weet ik het bedrag. Of misschien neemt die ander hem toch nog over. Maar als het rond is, post ik zeker foto's. Hopelijk van die auto zonder s4 logo
Volgens de dealer en hun 1000km test is er geen probleem met deze 2.0 TFSI en valt alles netjes binnen de norm, maar er gaat hier met enige regelmaat een litertje bijRainesh schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:38:
[...]
Ben nog geen FL tegengekomen met olieproblemen
Komt uit december 2011 en staat nu +145k op de teller... Het bijvullen van de olie begon met 70/80k met enige regelmaat voor te komen, al moet ik zeggen dat het de laatste tijd mee lijkt te vallen.
[ Voor 3% gewijzigd door leonvw op 27-06-2016 10:32 ]
2011? Dat is dan een van de eerste FL's. Met een km van 145k is een inlaatreiniging en motorflush wel aan te raden....kans dat verbruik dat afneemt is dan behoorlijk.leonvw schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:32:
[...]
Volgens de dealer en hun 1000km test is er geen probleem met deze 2.0 TFSI en valt alles netjes binnen de norm, maar er gaat hier met enige regelmaat een litertje bij
Komt uit december 2011 en staat nu +145k op de teller... Het bijvullen van de olie begon met 70/80k met enige regelmaat voor te komen, al moet ik zeggen dat het de laatste tijd mee lijkt te vallen.
Klopt, de FL was echt net uit volgens mij
Zo, nieuwe versterker retour, werd onder garantie gebracht. Ze konden niets opmaken over waarom die roken ging.. moeite ook niet eens genomen en direct een ander model toegestuurd.

Fancontroller + sensor inbouwen. Nu was het domme dat Audi Deutschland geen 'klemmetje' bij het zakje heeft gestoken... Bij het loshalen van de oude sensor brak natuurlijk het plastic klemmetje af op waarop ik 2x naar een automaterialenzaak en VW-dealer zelf rijden moest. Ik had bij de eerst genoemde de goedkoopste sensor moeten kopen a 10 euro om zo'n klemmetje te verkrijgen. Maar die drol heeft niet op staan letten en was het klemmetje net iets te groot. Sensor terugbrengen en 10 euro retour, op naar VW dealer, had 'm liggen voor 89 cent

Sensor zit tussen het gat in inlaatspruitstuk... Opzich niet moeilijk te bereiken maar wel enorm lastig om los te krijgen omdat het zo krap is allemaal.

Oude eruit... Heeft er al een poos in gezeten zo te zien.

Was toch even benieuwd naar de conditie van de oude fancontroller.. geen brandsporen, geen transistoren uit elkaar geknald ofzo, deedt het gewoon niet.

Airco 'gemeten' op hoeveel druk deze had, is een klein beetje verloren geraakt (kleine 30gram) sinds laatste grote beurt. De lek is te verklaren aan de druksensor, die is namelijk stuk, en zorgt ervoor dat de airco niet aanslaat. Het positieve is dat fans wel gaan draaien en daar deed ik het eigenlijk voor.
Dus... druksensor & temperatuur-sensor voor in de airco besteld, deze twee gaven issues na uitlezen. Aankomende week dus weer vervangen.
Omdat over 15k de distributieriem alweer moet (45k mee gereden inmiddels) willen we gelijk 'meer' dan alleen distri gaan doen. Het begint met het vervangen van alle schokbrekers, rubbers, draagarmen en dergelijk. Als dat gebeurd is dan gaan we werken richting de remmen, met als uiteindelijke doel revisie van de motor, opgehoond naar dik 3 liter met alles nieuw dat maar nieuw kan.
Soort dealtje gesloten, in ruil voor dikke reclame met Facebook en internet enzo. Beginnen vanaf deze maand aan het werken aan de auto, en een klein geldkraantje staat vanaf nu dan ook open richting de garage toe.
Dus.. komende tijd veel meer coole stuff

Fancontroller + sensor inbouwen. Nu was het domme dat Audi Deutschland geen 'klemmetje' bij het zakje heeft gestoken... Bij het loshalen van de oude sensor brak natuurlijk het plastic klemmetje af op waarop ik 2x naar een automaterialenzaak en VW-dealer zelf rijden moest. Ik had bij de eerst genoemde de goedkoopste sensor moeten kopen a 10 euro om zo'n klemmetje te verkrijgen. Maar die drol heeft niet op staan letten en was het klemmetje net iets te groot. Sensor terugbrengen en 10 euro retour, op naar VW dealer, had 'm liggen voor 89 cent

Sensor zit tussen het gat in inlaatspruitstuk... Opzich niet moeilijk te bereiken maar wel enorm lastig om los te krijgen omdat het zo krap is allemaal.

Oude eruit... Heeft er al een poos in gezeten zo te zien.

Was toch even benieuwd naar de conditie van de oude fancontroller.. geen brandsporen, geen transistoren uit elkaar geknald ofzo, deedt het gewoon niet.

Airco 'gemeten' op hoeveel druk deze had, is een klein beetje verloren geraakt (kleine 30gram) sinds laatste grote beurt. De lek is te verklaren aan de druksensor, die is namelijk stuk, en zorgt ervoor dat de airco niet aanslaat. Het positieve is dat fans wel gaan draaien en daar deed ik het eigenlijk voor.
Dus... druksensor & temperatuur-sensor voor in de airco besteld, deze twee gaven issues na uitlezen. Aankomende week dus weer vervangen.
Omdat over 15k de distributieriem alweer moet (45k mee gereden inmiddels) willen we gelijk 'meer' dan alleen distri gaan doen. Het begint met het vervangen van alle schokbrekers, rubbers, draagarmen en dergelijk. Als dat gebeurd is dan gaan we werken richting de remmen, met als uiteindelijke doel revisie van de motor, opgehoond naar dik 3 liter met alles nieuw dat maar nieuw kan.
Soort dealtje gesloten, in ruil voor dikke reclame met Facebook en internet enzo. Beginnen vanaf deze maand aan het werken aan de auto, en een klein geldkraantje staat vanaf nu dan ook open richting de garage toe.
Dus.. komende tijd veel meer coole stuff
Nice!
Maar opboren naar 3L betekent dat ook niet weer opnieuw tunen? Ben benieuwd naar hoeveel vermogen het gaat. Dit keer tunen door JD/Hartog/Vagtechniek?
Maar opboren naar 3L betekent dat ook niet weer opnieuw tunen? Ben benieuwd naar hoeveel vermogen het gaat. Dit keer tunen door JD/Hartog/Vagtechniek?
Ja, we willen dat bij RS-klinik onderbrengen in Hannover: http://rs-klinik.de/
Gewoon een gebruikt blok opkopen, deze in de tussentijd voorbereiden in de garage, en uiteindelijk inbouwen in de auto. Zo staat mijn auto niet weken stil en kan ik 'm gewoon nog blijven gebruiken.
Onderblok en cilinderkoppen breng je gewoon naar een bedrijf toe, die 'm honen, vlakken, polijsten & port-flowen en dergelijk.
Als je het goed aanpakt is 600PK met een triljoen aan nm's gewoon mogelijk. We zaten er zo lang over te fantaseren ... we gaan het gewoon doen !
Gewoon een gebruikt blok opkopen, deze in de tussentijd voorbereiden in de garage, en uiteindelijk inbouwen in de auto. Zo staat mijn auto niet weken stil en kan ik 'm gewoon nog blijven gebruiken.
Onderblok en cilinderkoppen breng je gewoon naar een bedrijf toe, die 'm honen, vlakken, polijsten & port-flowen en dergelijk.
Als je het goed aanpakt is 600PK met een triljoen aan nm's gewoon mogelijk. We zaten er zo lang over te fantaseren ... we gaan het gewoon doen !
Wazig/positieve review als je die naast http://www.pistonheads.co...iven/audi-s5-review/34413 zet.
Tof, me like!Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:32:
We zaten er zo lang over te fantaseren ... we gaan het gewoon doen !
Valt daar ook de olieproblemen mee te voorkomen of is er eigenlijk geen ontkomen aan?Rainesh schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:05:
[...]
2011? Dat is dan een van de eerste FL's. Met een km van 145k is een inlaatreiniging en motorflush wel aan te raden....kans dat verbruik dat afneemt is dan behoorlijk.
Heb het nog niet gemerkt bij die van mij, maar hou het toch in de gaten. Zeker na het lezen van het stuk olieverbruik op Hartogtuning (zeer uitgebreide uitleg overigens). Lijkt dus sowieso raadzaam de onderhoudsintervallen te verkleinen.
Morgen ga ik voor een motor reiniging langs bij Tuningparts en daarna bij Rainesh langs voor wat leuke VAG tweaks
Zijn er overigens tips/tricks om zo de motor zo min mogelijk te vervuilen of is dit ook gewoon onvermijdbaar door het type motor?
Euro 102 tanken en ongeveer 0.5L kerosine erbij gooien. En natuurlijk constant in de toerenbegrenzer hangen om het blok zo heet mogelijk te stoken en zo hard/veel mogelijk te verbranden.cyberde schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:42:
[...]
Zijn er overigens tips/tricks om zo de motor zo min mogelijk te vervuilen of is dit ook gewoon onvermijdbaar door het type motor?
Je kunt toch gewoon iedere periode een reiniging ertegenaan gooien? Kost wat, maar dan heb je ook wat. Je ontkomt er niet aan dat de inlaat gewoon smerig wordt en reiniging nodig heeft.
Powerflex voor m'n auto van voor naar achteren, dikke 850 euro. Das nog los van inbouw.
Powerflex voor m'n auto van voor naar achteren, dikke 850 euro. Das nog los van inbouw.
Dat was inderdaad ook de planning, geen idee of de vorige eigenaar dat ook netjes gedaan heeft. Maar goed, elke 35000 een reiniging wordt volgens mij aangeraden.
Kan dat toch niet echt voorsprong door techniek noemen dat je elke 35K dingen moet laten reinigen, er zijn auto's van 10 a 20 jaar oud die rijden met af en toe een olie en luchtfilter wissel en zelfs de originele bougie's.
Ik weet wel wat alles veel nauwkeuriger en compacter is geworden de laatste jaren maar zulke problemen lees je bij andere merken bijna nooit.
Ik weet wel wat alles veel nauwkeuriger en compacter is geworden de laatste jaren maar zulke problemen lees je bij andere merken bijna nooit.
Volgens mij is de structuur van de inlaat vrij grof, wat ervoor zorgt dat spul makkelijk kan hechten. Vraag me af of een fatsoenlijke port en polish job in de koppen uit zal maken (glad maken van binnen)
Tering, versnellingsbak heeft in totaal 3 rubbers... kosten per stuk? € 180
Tering, versnellingsbak heeft in totaal 3 rubbers... kosten per stuk? € 180

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 15:57 ]
Vervuiling komt niet alleen bij de VAG motoren voor, maar ook bij BMW, Mercedes etc. Alle direct ingespoten motoren hebben er last van. Dat komt omdat er geen benzine meer voor de kleppen komt waardoor het daar aan kan koeken.
Koolstofophoping zorgt ook voor slechtere prestaties, stationair lichtjes schokken, trager gasrespons,, hoger benzineverbruik etc. Veel korte ritten kan het effect versterker, maar je ontkomt er eigenlijk niet aan.
1x in de 35k laten reinigen is prima. De a1 is binnenkort aan de beurt, eerst een grote beurt + motorflush en daarna reinigen.
Koolstofophoping zorgt ook voor slechtere prestaties, stationair lichtjes schokken, trager gasrespons,, hoger benzineverbruik etc. Veel korte ritten kan het effect versterker, maar je ontkomt er eigenlijk niet aan.
1x in de 35k laten reinigen is prima. De a1 is binnenkort aan de beurt, eerst een grote beurt + motorflush en daarna reinigen.
Net drie Audi's op bezoek gehad, waarvan een S5 uit 2008......ik snap soms echt niet hoe mensen met hun auto omgaan.
S5 had de volgende kuren/mankementen:
- stationair schokken
- oliesensor stuk (gaf steeds aan dat 1,5liter olie bij moet)
- Sky roof stuk (ging niet goed open en dicht)
- Bowden kabel van bestuurdersdeur stuk (stalen kabel die slot met handgreep verbonden is), dus hij moest eerst zijn ramen open doen (long press) en dan vanuit binnen zijn deur open doen....
- hoogteregeling van koplampen stuk
Auto moest er altijd spik en span uitzien,want....het is een S5
(ok wel ultiem geluid) Maar motorisch/elektrisch onderhoud..............geen ballen verstand van en geen zin om naar de dealer/specialist toe te gaan. Heb hem in iedergeval wel doorgestuurd naar mijn specialist en nu hopen dat hij ook daadwerkelijk gaat. Zou zonde zijn
De andere twee wagens waren ook niet verkeerd, waarvan een full option a3 8v limo.

S5 had de volgende kuren/mankementen:
- stationair schokken
- oliesensor stuk (gaf steeds aan dat 1,5liter olie bij moet)
- Sky roof stuk (ging niet goed open en dicht)
- Bowden kabel van bestuurdersdeur stuk (stalen kabel die slot met handgreep verbonden is), dus hij moest eerst zijn ramen open doen (long press) en dan vanuit binnen zijn deur open doen....
- hoogteregeling van koplampen stuk
Auto moest er altijd spik en span uitzien,want....het is een S5
De andere twee wagens waren ook niet verkeerd, waarvan een full option a3 8v limo.
[ Voor 18% gewijzigd door Rainesh op 28-06-2016 20:04 ]
Vorige week ook m'n eerste Audi in ontvangst mogen nemen; de A3 e-tron. Wat mij betreft perfecte kleur en velgen

Alleen de app werkt voor geen meter; is nooit up-to-date, maar dat is volgens mij algemeen bekend.
Iemand nog tips? Gebruiken jullie de M stand om af te remmen en te recupereren of gewoon de rem? Ik vraag me af welke efficiënter is.

Alleen de app werkt voor geen meter; is nooit up-to-date, maar dat is volgens mij algemeen bekend.
Iemand nog tips? Gebruiken jullie de M stand om af te remmen en te recupereren of gewoon de rem? Ik vraag me af welke efficiënter is.
Nette bak hoor! Ik vind het alleen zo jammer dat de e-tron geen zichtbare uitlaatpijpjes heeft, terwijl de golf GTE dit weer wel heeft, aparte keus weer van Audi
Héé die lijkt op die van mijkipusoep schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:46:
Vorige week ook m'n eerste Audi in ontvangst mogen nemen; de A3 e-tron. Wat mij betreft perfecte kleur en velgen![]()
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Ik het begin gebruikte ik de M stand om af te remmen, maar ik lift & coast nu veel liever.
Voor wat betreft de app. Welke app gebruik je? De etron app of de audi connect app. En heb je wel je auto al kunnen koppelen?
Met Supersport stoelen!? Lekker hoor!
Mocht het zijn dat mijn eerstvolgende weer Audi wordt, dan toch maar deze zetels aanvinken.
Mocht het zijn dat mijn eerstvolgende weer Audi wordt, dan toch maar deze zetels aanvinken.
[ Voor 5% gewijzigd door Logi op 29-06-2016 12:56 ]
Yes :-)Tristan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:48:
[...]
Héé die lijkt op die van mijToevallig ook via Audi Autohaas?
Maar als je op een stoplicht afrijdt moet je remmen. Of je kunt hem in M zetten, dan remt de auto d.m.v. recuperatie, maar met remmen ook, dus ik vraag me af of er verschil in zit qua efficiëntie.Ik het begin gebruikte ik de M stand om af te remmen, maar ik lift & coast nu veel liever.
De e-tron app. Heb de auto wel kunnen koppelen ja, maar de koppeling is niet in orde. Wordt nu bij Audi AG uitgezocht voor me.Voor wat betreft de app. Welke app gebruik je? De etron app of de audi connect app. En heb je wel je auto al kunnen koppelen?
Klopt ja, zit echt heerlijk!Logi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:54:
Met Supersport stoelen!? Lekker hoor!
Say whatVerwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:07:
Vraag me af of een fatsoenlijke port en polish job in de koppen uit zal maken (glad maken van binnen)
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Mooie auto kipuhsoep! Wit met zwarte interieur/witte stiksels...nice!
Gisteren heb ik mijn Audi A5 opgehaald. Er zijn 4 pagina's aan dingen vervangen waaronder een stripmotor en een nieuwe brandstof pomp. De totale kosten voor de dealer waren meer dan 10k. Er werd mij gezegd dat PON eerst niet akkoord ging met de vervangen maar de Audi dealer had doorgezet.
Auto rijdt veel lekkerder! In 1 woord te beschrijven, smóóóth. Heb 2 jaar garantie op alle vervangende onderdelen en ook mobiliteitsgarantie. Al met al super blij met de service van Audi! Hoop nog vele jaren van te genieten!
Gisteren heb ik mijn Audi A5 opgehaald. Er zijn 4 pagina's aan dingen vervangen waaronder een stripmotor en een nieuwe brandstof pomp. De totale kosten voor de dealer waren meer dan 10k. Er werd mij gezegd dat PON eerst niet akkoord ging met de vervangen maar de Audi dealer had doorgezet.
Auto rijdt veel lekkerder! In 1 woord te beschrijven, smóóóth. Heb 2 jaar garantie op alle vervangende onderdelen en ook mobiliteitsgarantie. Al met al super blij met de service van Audi! Hoop nog vele jaren van te genieten!
Vandaag langs Rainesh geweest en daarna de motorreiniging bij tuningparts.nl laten doen.
Allereerst, kudos voor Rainesh, supervriendelijke gast met kennis van wat hij doet.
Aantal leuke features aan laten zetten waaronder Drive Select, nu staat het stuur en motor in standje Dynamisch en dat merk je wel. Bij hogere snelheden zweeft de A5 minder en stuurt zwaarder. Ook de motor lijkt meer pit te hebben, altijd leuk! Tevens de mistlampen laten vervangen door mooie witte xenon lampen, nu is het een mooi setje.
Bij tuningparts.nl de reiniging laten doen, ook vriendelijke lui. Ze hadden de boel nog maar net aangesloten en de auto gestart of er kwam al witte/grijze rook uit de uitlaat. Reiniging was dus hard nodig.
Allereerst, kudos voor Rainesh, supervriendelijke gast met kennis van wat hij doet.
Bij tuningparts.nl de reiniging laten doen, ook vriendelijke lui. Ze hadden de boel nog maar net aangesloten en de auto gestart of er kwam al witte/grijze rook uit de uitlaat. Reiniging was dus hard nodig.

Ik heb mijn etron niet kunnen koppelen in beide apps. Ook dat loopt nu via Audi AG, maar die lui zijn zo traag als dikke stront door een rietjekipusoep schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:44:
[...]
Yes :-)
[...]
Maar als je op een stoplicht afrijdt moet je remmen. Of je kunt hem in M zetten, dan remt de auto d.m.v. recuperatie, maar met remmen ook, dus ik vraag me af of er verschil in zit qua efficiëntie.
[...]
De e-tron app. Heb de auto wel kunnen koppelen ja, maar de koppeling is niet in orde. Wordt nu bij Audi AG uitgezocht voor me.
[...]
Klopt ja, zit echt heerlijk!
Als het zaterdag enigszins droog is, zal ik proberen ook een fotootje of 2 te schieten bij tuningparts.nlcyberde schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:14:
[afbeelding]
@kipusoep
proficiat! Veel veilige km's! +1 supersport stoelen!
Maar ff serieus, ik heb net een uur geleden in exact dezelfde wagen gezeten! BOMVOL! Enige wat ontbrak was een pano-dak. Heb jij die wel?
@RRCreations
Top dat het helemaal netjes opgelost is! Ook gelijk 2 jaar garantie en mobiliteitsservice erbij...NICE! Gezien de plannen die je met je auto hebt, wordt ie alleen maar gaver en gaver!
@Cyberde
Erg mooie auto en kleur! Ik kom niet vaak een a5 met handbak tegen. DriveSelect is een leuk dingetje erbij. Als je een keer rustig aan wilt doen, zet het dan op Comfort. Dan merk je ook direct het verschil...niet vooruit te branden haha.
Maar ff serieus, ik heb net een uur geleden in exact dezelfde wagen gezeten! BOMVOL! Enige wat ontbrak was een pano-dak. Heb jij die wel?
@RRCreations
Top dat het helemaal netjes opgelost is! Ook gelijk 2 jaar garantie en mobiliteitsservice erbij...NICE! Gezien de plannen die je met je auto hebt, wordt ie alleen maar gaver en gaver!
@Cyberde
Erg mooie auto en kleur! Ik kom niet vaak een a5 met handbak tegen. DriveSelect is een leuk dingetje erbij. Als je een keer rustig aan wilt doen, zet het dan op Comfort. Dan merk je ook direct het verschil...niet vooruit te branden haha.
Nope, maar vind ik niet erg, zwart interieur dak ziet er erg gaaf uitRainesh schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:39:
@kipusoep
Nah ik doe niet aan bingoMAX3400 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:17:
[...]
Als het zaterdag enigszins droog is, zal ik proberen ook een fotootje of 2 te schieten bij tuningparts.nlMaar merk je ook iets in het rijden nu qua "pittigheid" van de motor of gebruik je je A5 alsof je 89 bent en van/naar de bingo moet in de 1e versnelling?
Ze geven van tuningparts aan rond elke 60.000km een reiniging te doen. En als het ff kan met motorflush en reiniging vlak voor een beurt (omdat na motorflush de olie ook vervangen moet worden).
Dat ga ik de volgende keer ook maar eens proberen omdat ik denk dat de vorige eigenaar dit niet eerder gedaan heeft omdat hij bij deze reiniging aardig stond te roken.

Heel veel slechter kan je het niet maken. Als je nu op een flowbank gaat meten dan meet je soms to 10% minder flow. En om het helemaal spectaculair te maken: het mengsel kan nu minder homogeen worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 30-06-2016 11:49 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Denk dat de discussie van porten & flowen lang en breed gevoerd kan worden; het screenshotje van Jism lijkt van eBay te komen dus wat dat betreft geen enkele relatie naar de performance van zijn RS. Ach, goede cylinders zijn glad volledig "glad" waardoor de wrijving van goede zuigers & ringen tot een minimum wordt beperkt.
Neemt niet weg als er 1 injector ook maar een beetje vies is of een bougie suboptimaal fungeert, je eigenlijk al een motor hebt die niet meer doet waar 'ie voor gemaakt is (op maximale performance).
Neemt niet weg als er 1 injector ook maar een beetje vies is of een bougie suboptimaal fungeert, je eigenlijk al een motor hebt die niet meer doet waar 'ie voor gemaakt is (op maximale performance).
Was maar random pic. Punt is of het aankoeken niet wordt mede veroorzaakt door de vrij groffe inlaat in audis.
Die vraagprijs is veels te hoog... ook al wordt het een classic. Ze hebben wel hun best gedaan op het poetswerk, zelfs het waterreservoir is hagelnieuw. Die gaat namelijk verkleuren in de loop der tijd.

Erg tevreden mee

En in de praktijk

Erg tevreden mee

En in de praktijk
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2016 00:27 ]
LOL ga eens gezonder eten man, met je troep voerVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 23:58:
Die vraagprijs is veels te hoog... ook al wordt het een classic. Ze hebben wel hun best gedaan op het poetswerk, zelfs het waterreservoir is hagelnieuw. Die gaat namelijk verkleuren in de loop der tijd.
[afbeelding]
Erg tevreden mee
[afbeelding]
En in de praktijk

Wat een afgrijselijk slecht geschreven stuk tekst...MisteRMeesteR schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 23:08:
Wat een geld zeg.
http://www.autoblog.nl/ni...e-koop-in-nederland-88669
Wel een prachtige wagen

En wat een gekd voor zo'n oud hok. Kweet wel wat leukers te koop ervoor.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nja liefhebbers auto is het nu meer en meer. Oude auto maar erg mooie techniek, vrij puur rijden nog. 
Praktisch en met je verstand gedacht haal je idd iets heel wat jongers voor dat geld.
Praktisch en met je verstand gedacht haal je idd iets heel wat jongers voor dat geld.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Haha, ja klopt, typisch Autoblog.sig69 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:13:
[...]
Wat een afgrijselijk slecht geschreven stuk tekst...
www.google.nl
Diabetes type 2 incomingConvoy schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 03:11:
[...]
LOL ga eens gezonder eten man, met je troep voer![]()
Hoezo, die spinazie is lekkerrrrrr
Combineer dat met gebakken spekjes en een gekookt eitje ...
Je moet er verliefd op raken, maar persoonlijk zou ik de prijs op 30k houden. 60k is veels te veel. Het zijn schitterende auto's, trust me, een hele unieke lederen geur zodra je instapt. Qua feeling zoals je het zelf al omschrijft 'puur' oftewel gewoon 'rauw' en zeer solide op de weg.Joopieboy schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:40:
Nja liefhebbers auto is het nu meer en meer. Oude auto maar erg mooie techniek, vrij puur rijden nog.
Bij de A3 had ik altijd het gevoel dat ik zou stuiteren met de auto, maar dat is met deze uitvoering geheel anders. Je hebt een gevoel van veiligheid omdat de auto met alle 4 de wielen als een baksteen op de weg ligt. Bocht met 130kmph? Geen probleem... Dat ding blijft echt liggen.
Zelfs vandaag de dag staan deze uitvoeringen & techniek nog welbesproken in bladen bij de dealer. Vind je tegenwoordig nog zo'n auto? Dan behalve de verschillende uitvoeringen van 1 type model enzo... Ik niet.
Verbruik is relatief. Doe je het rustig aan pak je 400+ km op een volle tank. Ik zie volvo's het nog erger doen, en die rijden helemaal niet met een bi-turbo.
Als je een keer naar de ikea moet of je iemand helpt met verhuizing heb je gewoon een zee van ruimte binnen, bank, tafel, stoelen, hell zelfs m'n drumstel gaat er gewoon in mee.

Tja en hier draait het allemaal om. Doet niet onder aan een nieuw type RS4 / RS6 en biedt gewoon enorm veel mogelijkheden op gebied van tuning. Met weinig effort trek je er zo 80 tot 100PK meer uit, met alleen een andere uitlaat + remap op maat.
Welke volvo's hebben een nog erger verbruik dan? Die ook rustig rijden dan he... Want anders kun je met (bijna) elke auto een hoger verbruik krijgen.
S60 Polestar... Als we dan toch over vermogen & verbruik hebbenluuks schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:04:
Welke volvo's hebben een nog erger verbruik dan? Die ook rustig rijden dan he... Want anders kun je met (bijna) elke auto een hoger verbruik krijgen.
Of uit de zelde tijd als die RS4: de 850 T5R
Die ze hier overigens zo voor de deur mogen zetten, gele racebanaan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Onzin dus. Ik heb zelf een 850 t5 met meer vermogen dan een t5r en ik haal 1op11... (Met normaal gebruik voor de vergelijking.. )The Eagle schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:31:
Of uit de zelde tijd als die RS4: de 850 T5R
Ik weet niet maar met een volle tank en net 250km stond het laatste kwart alweer in beeld 
Volgens mij was dat 1 op 6 ofzo... Of erger. Ik heb geen idee. Er zijn gewoon auto's die een slechter verbruik doen en de helft minder aan vermogen hebben.
Vandaag naar Bad iburg geweest.. er stond koopzondag, hele dorp was dicht
Uiteindelijk maar een terrasje gepakt, wandeling in het bos gedaan, voordelig 98 staan tanken en weer naar huis gegaan. Ineens uit het niets sprong m'n airco aan... en die begon ineens koele lucht te pompen 
Second; Ik kwam rond kwart voor 1 bij de Aral aan, brandstofprijs op ongeveer 1.43, ik kom 4 uur later, dezelfde brandstofprijs op 1.33 de liter... Wtf. Ik weet dat duitsland hele rare dingen doet zo rond het middaguur.. maar dit slaat ook weer alles.
Op sportvakantie gooide ze de prijzen zo rond middaguur ook omhoog met een paar euro per gerecht, en dan na 14:00 gaat alles weer met een paar euro omlaag. Stelletje gieren
Volgens mij was dat 1 op 6 ofzo... Of erger. Ik heb geen idee. Er zijn gewoon auto's die een slechter verbruik doen en de helft minder aan vermogen hebben.
Vandaag naar Bad iburg geweest.. er stond koopzondag, hele dorp was dicht
Second; Ik kwam rond kwart voor 1 bij de Aral aan, brandstofprijs op ongeveer 1.43, ik kom 4 uur later, dezelfde brandstofprijs op 1.33 de liter... Wtf. Ik weet dat duitsland hele rare dingen doet zo rond het middaguur.. maar dit slaat ook weer alles.
Op sportvakantie gooide ze de prijzen zo rond middaguur ook omhoog met een paar euro per gerecht, en dan na 14:00 gaat alles weer met een paar euro omlaag. Stelletje gieren
Dat is standaard in duitsland. Prijzen dalen constant overdag, in de avond gaan ze weer lichtjes omhoog. Met dank aan de Markttransparenzstelle für Kraftstoffe van het Bundeskartellamt. Tankstations zijn verplicht hun prijzen door te geven en er zijn tientallen sites die die prijzen weergeven waardoor er elke dag een prijsoorlog ontstaat.
Signatures zijn voor boomers.
Ik had nog beloofd jullie op de hoogte te houden of ik tot koop overgegaan was van de audi die ik een pagina terug gepost had. Ik heb hier toch vanaf gezien en heb iets meer geld uitgetrokken voor het nieuwere type. Heb vandaag alles in orde gemaakt, nu wachten tot ik hem kan ophalen. Dit is hem geworden

2.0 tdi s-tronic. 150pk. Nette auto die ik ook prima zakelijk kan gebruiken. De auto heeft het s line pakket maar niet de exterieur. Wel VC, panorama dak, navi plus, parkeersensoren en camera. Kun je eigenlijk veel opties nog retrofitten zoals adaptive cruise control? Hud? E.d.
Kortom, ik ben blij met mijn eerste audi

2.0 tdi s-tronic. 150pk. Nette auto die ik ook prima zakelijk kan gebruiken. De auto heeft het s line pakket maar niet de exterieur. Wel VC, panorama dak, navi plus, parkeersensoren en camera. Kun je eigenlijk veel opties nog retrofitten zoals adaptive cruise control? Hud? E.d.
Kortom, ik ben blij met mijn eerste audi
[ Voor 5% gewijzigd door Teknix1982 op 05-07-2016 22:15 ]
Verschikkelijk mooi auto. Volgens mij de eerste avant van het nieuwe model hier in het topic. Gefeliciteerd.
Nice, zeker met die wielen.
Kwam toevallig afgelopen week in de file een zwarte Avant van het nieuwe type én een zwarte Avant van het vorige type tegen, paar meter van elkaar. Echt, vanaf schuin achter zijn ze op de lichtunits na feitelijk identiek
Vind ze beide mooi overigens, geen overbodige lijnen, beetje saai maar wel elegant en strak. Ze hebben wel leuke velgen nodig
Kwam toevallig afgelopen week in de file een zwarte Avant van het nieuwe type én een zwarte Avant van het vorige type tegen, paar meter van elkaar. Echt, vanaf schuin achter zijn ze op de lichtunits na feitelijk identiek
Vind ze beide mooi overigens, geen overbodige lijnen, beetje saai maar wel elegant en strak. Ze hebben wel leuke velgen nodig
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Na een tijdelijke stap gemaakt te hebben naar een range rover wil ik toch weer terug naar de A5 (bestellen eind vh jaar). Is het al bekend vanaf wanneer we kunnen proefrijden?
Introductie staat op begin november volgens mij, voorverkoop vanaf deze maand dacht ik... Proefrijden moet je dus op rekenen aan einde van jaar...Mr.Nash schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:27:
Na een tijdelijke stap gemaakt te hebben naar een range rover wil ik toch weer terug naar de A5 (bestellen eind vh jaar). Is het al bekend vanaf wanneer we kunnen proefrijden?
www.youtube.com/DerOllie
Teknix1982
Veel veilige km's!! Virtual cockpit
Dank jullie allen, als ik hem opgehaald heb volgen er wat meer foto's. Deze zijn van de advertentie.
Dank je! Als ik het forum zo gevolgd heb bij je wel handig met audi's. Weet jij ook zo of de meeste opties van audi ook te retrofitten zijn? Dan bedoel ik adaptive cruise control, lane assist, HUD. Komen daar veel hardwarematige aanpassingen bij kijken? Ik zie wel wat onderwerpen op het audiforum voorbij komen maar ben daar nog geen lid en kan niet alles bekijken. Daarnaast gaat dat vaker over oudere auto's.
[ Voor 13% gewijzigd door Teknix1982 op 06-07-2016 19:32 ]
ACC en lane assist is sowieso te retrofitten. Voor HUD mag je met je dashboard in de weer, waarschijnlijk moet je een ander dash met gat voor de projector. Voor de pro's zoals audiwereld of CD wel prima te doen, maar wel met risico op kraakjes.
Het zijn inderdaad allemaal oudere auto's op AF als je in het nieuwste model rijdt
Maar voor de modellen vanaf 2010 is eigenlijk wel alles te vinden qua retrofitten. Van B&O geluidssystemen, tot standkachels.
Het zijn inderdaad allemaal oudere auto's op AF als je in het nieuwste model rijdt

Maar voor de modellen vanaf 2010 is eigenlijk wel alles te vinden qua retrofitten. Van B&O geluidssystemen, tot standkachels.
[ Voor 31% gewijzigd door BoltYes op 06-07-2016 20:30 ]
¯\_(ツ)_/¯
Jij wilt van je vullingen af?
Best setje, tas vol, en het vergt een weekend lang arbeid om alles erin te krijgen. Maar we doen het in stappen, zodat in ieder geval aan het einde van de dag de auto nog mee terug te nemen is.Joopieboy schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:36:
[...]
Jij wilt van je vullingen af?Stuurgevoel zal wel beter worden!
Als alles gelukt is een kleine 50km rijden ermee eerst, voordat ik 'm bij de auto dealer zet voor uitlijning. Zijn heel erg benieuwd naar het resultaat.
Uitlijnen is het belangrijkste, normaal gezien vangen OEM rubbers de meeste trillingen en speling op. Nu met deze rubbers gaat het veel gevoeliger zijn. Op sommige delen zelfs de zwarte ipv gele of paarse variant.
En ja, de avant heeft last van onderstuur, zeker in bochten, komt door die loeizware motor voorin. Het zou met deze bushings een stuk strakker en aangenamer moeten weer.
Nja onderstuur krijg je met een stukje afstelling en zaken wel wat beter maar punt blijft die zware motor voorin idd. Stuurgevoel is wel iets wat beter kan wat veel mensen zeggen.
En idd geen klusje wat je zo even doet. Beste is wat je nu doet motor eruit en ales beetpakken, kost alleen flink wat tijd en bakken met geld. Maar leuk project, lees graag mee!
En idd geen klusje wat je zo even doet. Beste is wat je nu doet motor eruit en ales beetpakken, kost alleen flink wat tijd en bakken met geld. Maar leuk project, lees graag mee!
Exactly wat Boltyes zegtTeknix1982 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:31:
Dank jullie allen, als ik hem opgehaald heb volgen er wat meer foto's. Deze zijn van de advertentie.
[...]
Dank je! Als ik het forum zo gevolgd heb bij je wel handig met audi's. Weet jij ook zo of de meeste opties van audi ook te retrofitten zijn? Dan bedoel ik adaptive cruise control, lane assist, HUD. Komen daar veel hardwarematige aanpassingen bij kijken? Ik zie wel wat onderwerpen op het audiforum voorbij komen maar ben daar nog geen lid en kan niet alles bekijken. Daarnaast gaat dat vaker over oudere auto's.
Dit is inderdaad wel een apart project, want sommige doen een setje hier en daar maar nooit de hele auto. Zeker voor een Avant is dat andere koek. Het schijnt dat rijden op bepaalde wegen ook meer vibraties gaat geven, maar waar het mij vooral om gaat is bochtwerk gewoon wat prettiger zonder over te hevelen of dat als je het pedaal in bijv. duitsland wat intrapt de auto niet moeilijk doet met snelheden boven de 260kmph.Joopieboy schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:04:
Nja onderstuur krijg je met een stukje afstelling en zaken wel wat beter maar punt blijft die zware motor voorin idd. Stuurgevoel is wel iets wat beter kan wat veel mensen zeggen.
Kan zijn dat we in de tussentijd nieuwe draagarmen bestellen, we weten de conditie pas als deze eronder vandaan zijn, en monteren onder gebogen of scheve draagarmen is geen aanrader.
Maar als het het rijgedrag en feeling met de auto verbeterd dan is het goed.
Heb nu eindelijk de nieuwe leverdatum ontvangen deze zal plaatsvinden in week 35.
dat wordt weer dagen afstrepen
dat wordt weer dagen afstrepen
Before:

After:

Het is lastig te zien op de foto's door de schaduwen, maar ik heb de A1 laten verlagen. De standaardveren zijn vervangen door veren van H&R. De auto staat daardoor nu ongeveer 30/35 mm lager. (Ik moet het nog gaan opmeten).
Ik heb voor deze verlaging gekozen, omdat ik de wheelgap te groot vond. Dus vooral voor het optisch gezicht gedaan. Echter heb ik gisteren een proefrit gemaakt en de vering is er ook beter op geworden. Het voelt nu veel comfortabeler, terwijl de standaardveren erg schokkerig/nerveus overkomen. Dat had ik dus echt niet verwacht, ik had juist verwacht dat de boel nog stugger zou worden. Double win dus.

After:

Het is lastig te zien op de foto's door de schaduwen, maar ik heb de A1 laten verlagen. De standaardveren zijn vervangen door veren van H&R. De auto staat daardoor nu ongeveer 30/35 mm lager. (Ik moet het nog gaan opmeten).
Ik heb voor deze verlaging gekozen, omdat ik de wheelgap te groot vond. Dus vooral voor het optisch gezicht gedaan. Echter heb ik gisteren een proefrit gemaakt en de vering is er ook beter op geworden. Het voelt nu veel comfortabeler, terwijl de standaardveren erg schokkerig/nerveus overkomen. Dat had ik dus echt niet verwacht, ik had juist verwacht dat de boel nog stugger zou worden. Double win dus.
Nice! Ziet er goed uit, wanneer komen de spacers?
A1 onderstel is knetterhard man, als je ook nog eens rotors eronder hebt (225/35/18) dan is het helemaal een stuiterbak.
A1 onderstel is knetterhard man, als je ook nog eens rotors eronder hebt (225/35/18) dan is het helemaal een stuiterbak.
Ja die combi heeft een kameraad van mij, dat rijdt dus inderdaad echt niet lekker.Rainesh schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:04:
Nice! Ziet er goed uit, wanneer komen de spacers?
Ik zit te twijfelen over spacers. Niet over wel of niet doen, maar over de dikte: ik wil het liefst 20 mm spacers (20 mm per wiel) zodat de spacers met bouten aan de auto vastzitten en de velgen met originele bouten aan de spacers. Ik denk dat 20 mm aan de achterkant prima te doen is, maar dat het teveel is aan de voorkant. En dan zou het achter nog iets breder moeten worden voor het gezicht, omdat standaard de vooras 6 mm breder is.
Het klopt dat het onderstel keihard is. In de bochten helt ie amper over, bij optrekken en remmen doet de neus vrij weinig. Af en toe lijkt het alsof je gewoon in een kart zit.
Dat klinkt alsof iemand van zijn rotors af wil...
Ik zit er ook over na te denken om een tweede set velgen (17"/18") aan te schaffen als winterset. Het worden dan sowieso originele velgen die bij de A1 horen. Misschien dan de 18" met zomerbanden en 17" met winterbanden of beiden 17".
Het klopt dat het onderstel keihard is. In de bochten helt ie amper over, bij optrekken en remmen doet de neus vrij weinig. Af en toe lijkt het alsof je gewoon in een kart zit.
Dat klinkt alsof iemand van zijn rotors af wil...
Niet aan spacers beginnen... http://www.amt.nl/technie...l-risicos-1998-03-1013024
Wou ik dat mijn zwarte velgen net zo lekker uitstaken als de originele RS4 velgen dan moest ik spacers gaan gebruiken. Het is niet aan te raden.
Wou ik dat mijn zwarte velgen net zo lekker uitstaken als de originele RS4 velgen dan moest ik spacers gaan gebruiken. Het is niet aan te raden.
Zo ver ik het goed heb begrepen: dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat je nieuwe velgen een andere (hogere) et waarde hebben dan je oude. Dan zou je in theorie beter af zijn met spacers zodat je weer je oorspronkelijke originele et waarde krijgt zoals de fabrikant het bedoeld heeft.
Als ik die foto's zie, mis ik mijn A1 S-edition wel. Ik heb nu een A3 e-tron waar ik blij mee ben maar de A1 reed dankzij het s-onderstel en 17" s-linevelgen veel fijner. Betere wegligging in bochten, directer gevoel aan het stuur. De A3 met 18" voelt zompig aan het stuur en bij scherpe bochten moet ik inhouden. Het voelt als een bejaardenauto. In ieder geval vinden mijn ouders (geen bejaarden maar wel allebei rond de 70) de A3 heerlijk comfortabel.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Precies, een nog ouder hok: http://www.bourguignon.nl...r-goede-staat-nogaroblauwTylen schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:36:
En wat een gekd voor zo'n oud hok. Kweet wel wat leukers te koop ervoor.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Het zal je verbazen, maar er zijn genoeg lui wereldwijd zo gek dat er daadwerkelijk voor te betalen. Buurvrouw van mij heeft haar schroot mini verkocht aan een italiaan die zo per bank 5500 euro had betaald, en met de trein kwam om de auto op te halen en terug te rijden naar italie.
RS2's zijn heel lang in de racerij gebruikt, onverwoestbare auto's. Minder storingen als een RS4 bijv.
RS2's zijn heel lang in de racerij gebruikt, onverwoestbare auto's. Minder storingen als een RS4 bijv.
Rs2's zijn 5 cillinders, altijd betrouwbaar, sneuvelen zelden tenzij je ze echt misbruikt.
Mijn broertje demonteerd veel Coupes, 90 etc voor onderdelen, die motorblokken zit geen handel in
En ach alles wordt geld waard, de jaren 80 Audi's zitten aardig in de lift een nette Coupe GT kost snel 4-8k, een Coupé Quattro kost 7-15k en een Urquattro kost tussen de 20-80k. Dat zijn prijzen die de afgelopen 10 ongeveer verdubbeld zijn. En ja dat zijn allemaal "oude hokken", uiteraard koop je voor dat geld ook een nieuwe A4 maar die is na 10 jaar afgeschreven en een Urq stijgt alleen in waarde maar dat is eigenlijk ook weer geen vergelijking.
Een rs4 b5 wordt ook schaarser, maar om daar nu al 60k voor te betalen is imho voorbarig.
Mijn broertje demonteerd veel Coupes, 90 etc voor onderdelen, die motorblokken zit geen handel in
En ach alles wordt geld waard, de jaren 80 Audi's zitten aardig in de lift een nette Coupe GT kost snel 4-8k, een Coupé Quattro kost 7-15k en een Urquattro kost tussen de 20-80k. Dat zijn prijzen die de afgelopen 10 ongeveer verdubbeld zijn. En ja dat zijn allemaal "oude hokken", uiteraard koop je voor dat geld ook een nieuwe A4 maar die is na 10 jaar afgeschreven en een Urq stijgt alleen in waarde maar dat is eigenlijk ook weer geen vergelijking.
Een rs4 b5 wordt ook schaarser, maar om daar nu al 60k voor te betalen is imho voorbarig.
[ Voor 63% gewijzigd door Chaoss op 12-07-2016 00:31 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ze zijn er nog wel:
http://ww3.autoscout24.de/classified/290297555?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.de/classified/291870519?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.de/classified/289754463?asrc=st|as
Valt me inderdaad op dat ze niet meer voor 9 tot 13k meer staan maar de prijs per model allemaal opgedraven zijn. 2 jaar terug vond je ze hier in NL nog voor 10 tot 12k gemiddeld. Maar dat waren modellen die geheid de leeftijd en km-standen hadden waarbij je voor serieuze reparaties kan komen te staan. Zijn harstikke leuke auto's, maar zit een staart aan. Ze kunnen duur zijn, ze vreten je salaris op gewoon en het is niet weggelegd voor iedereen. Zonder speedlimiter haal je de 280 en met remap tik je de 310 ook wel aan.
http://ww3.autoscout24.de/classified/290297555?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.de/classified/291870519?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.de/classified/289754463?asrc=st|as
Valt me inderdaad op dat ze niet meer voor 9 tot 13k meer staan maar de prijs per model allemaal opgedraven zijn. 2 jaar terug vond je ze hier in NL nog voor 10 tot 12k gemiddeld. Maar dat waren modellen die geheid de leeftijd en km-standen hadden waarbij je voor serieuze reparaties kan komen te staan. Zijn harstikke leuke auto's, maar zit een staart aan. Ze kunnen duur zijn, ze vreten je salaris op gewoon en het is niet weggelegd voor iedereen. Zonder speedlimiter haal je de 280 en met remap tik je de 310 ook wel aan.
Eergisteren heeft de a1 een grote beurt gehad. Naast het gebruikelijke is er ook een motorflush gedaan. Dat was zeker nodig, kreeg van de monteurs te horen dat er echt veel rotzooi uit kwam.
Merk ook dat het blok stuk pittiger geworden is, was ook gelijk naar Vleuten toe geweest en op terugweg waren er wel een paar auto's die zich vergist hadden in het vermogen van de A1
. Nu nog een inlaatreiniging en hij kan weer 30k mee.
MAAR.....binnenkort moet de a1 weer terug omdat 2 ventilatiekleppen het niet doen. Ventilatie wordt niet warm, dus in de winter had ik dus 2 problemen; geen verwarming en een boze vrouw
Kennelijk moet een deel van mijn dashboard gedemonteerd worden en duurt het paar dagen. Komt goed uit, want we gaan dan op vakantie.
en gelukkig onder garantie!
Merk ook dat het blok stuk pittiger geworden is, was ook gelijk naar Vleuten toe geweest en op terugweg waren er wel een paar auto's die zich vergist hadden in het vermogen van de A1
MAAR.....binnenkort moet de a1 weer terug omdat 2 ventilatiekleppen het niet doen. Ventilatie wordt niet warm, dus in de winter had ik dus 2 problemen; geen verwarming en een boze vrouw
Kan je mij uitleggen wat het verschil is tussen een motorflush en een inlaatreiniging?

De oude rubbers:

En dat was dus 1 dag werk... Volgende keer is het achterste subframe aan de beurt, wellicht ook gelijk laten coaten zodat er geen roest meer op zal treden. Daarbij opgeteld:
- nieuwe remslangetjes
Hij hoeft nu gelukkig (nog) niet uitgelijnd te worden, alleen als we voor bezig zijn geweest ermee.

Iedere week dus een stapje... want veel bouten en moeren zitten knettervast en we zijn een beetje bezorgd deze af te breken. Dit zou al veel verandering moeten geven in rijgedrag van de auto. Zijn erg benieuwd, ding is nu onderweg naar mij toe
Eindplaatje:

Pow wat een upgrade
- Veel solider, bochtwerk veel 'fijner' en stugger, minder gerammel, minder gezwalk.

Dat was de achterkant alleen al, het subframe achter en voorin moet nog worden gedaan. Iemand die powerflex toe wil passen? Doen!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2016 20:03 ]
Motorolie raakt verloop van tijd vervuild, maar begint ook aan te koeken. Veel korte ritjes versnelt het proces. Dit zorgt ervoor dat je zuigers minder soepel kunnen bewegen (traag oppakken, reageren). Door een flush van bijv Forte week je alles los en lost het ook op. Je moet daarna ook je olie verversen. Als je dan je olie aftapt dan stroomt het net water eruit. Het is dan ook gitzwart.GioStyle schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:58:
Kan je mij uitleggen wat het verschil is tussen een motorflush en een inlaatreiniging?
Bij een direct ingespoten motorblok loopt er geen benzine meer achter de kleppen. Dit zorgt ervoor dat er koolafzetting plaats kan vinden bij de klepstelen. Ook deze zullen dan minder soepel bewegen oftewel performanceverlies. Stationair schokken, misfires etc.... Met een inlaatreiniging maak je dit schoon en presteert je blok weer optimaal. Alle (t)fsi motoren hebben er last van, ook sommige bmw en mb motoren ook.
Het kost ook niet veel, was voor de flush 20 euro extra kwijt en voor inlaatreiniging iets van 125.
http://www.hbttechniek.nl...uk-reinigen-blasting.html
Kosten bij HBT zijn trouwens 295,- euro inclusief btw.Rainesh schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:01:
[...]
Motorolie raakt verloop van tijd vervuild, maar begint ook aan te koeken. Veel korte ritjes versnelt het proces. Dit zorgt ervoor dat je zuigers minder soepel kunnen bewegen (traag oppakken, reageren). Door een flush van bijv Forte week je alles los en lost het ook op. Je moet daarna ook je olie verversen. Als je dan je olie aftapt dan stroomt het net water eruit. Het is dan ook gitzwart.
Bij een direct ingespoten motorblok loopt er geen benzine meer achter de kleppen. Dit zorgt ervoor dat er koolafzetting plaats kan vinden bij de klepstelen. Ook deze zullen dan minder soepel bewegen oftewel performanceverlies. Stationair schokken, misfires etc.... Met een inlaatreiniging maak je dit schoon en presteert je blok weer optimaal. Alle (t)fsi motoren hebben er last van, ook sommige bmw en mb motoren ook.
Het kost ook niet veel, was voor de flush 20 euro extra kwijt en voor inlaatreiniging iets van 125.
http://www.hbttechniek.nl...uk-reinigen-blasting.html
| I've got permission to color outside the lines |
Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.