Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:18
Aanzuiging warme lucht dacht ik ook aan.
Anders hitteschildje/box fabriceren er omheen?

btw LOL @ die simpele waterslang als je al weet dat er eigenlijk gegarandeerd vlammen komen.

[ Voor 35% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-06-2016 21:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:50

Nemesizz

Untouchable

Rainesh schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:56:
Lol, wat is dat geluid wat je hoort?
Staat iemand naast die een klein hondje zit te knijpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rainesh schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:56:
Nu een rijdend filmpje!

Zuigt het nu geen warme lucht aan?
+
NeutraleTeun schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:12:
Aanzuiging warme lucht dacht ik ook aan.
Anders hitteschildje/box fabriceren er omheen?
Rijdend kan misschien morgen wel; de warme lucht is amper een issue. De intake ligt erg laag in het motorcompartiment (denk wel 10cm lager dan de standaard box) en aangezien warme lucht naar boven stijgt, zal het allemaal wel meevallen. Hij zou zelfs nog in de orginele box passen maar ik ben dan net ff eigenwijs en verkies "vrij ademen" over "standaard".

Als ik morgen wakker ben, probeer ik wel even een in-car drive-by filmpje te maken; raampjes open in de parkeergarage :)
AndRo555 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:00:
Ik vermoed dat dat de compressor is die je hoort. Klinkt echt wel goed imho!
+
FastFred schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:01:
[...]

Klinkt als supercharger? Wat een lekker geluidje, klinkt alleen nog wat braaf, uitlaat next? :9~
Inderdaad de compressor die veel sneller op toeren komt. Tenminste, zo lijkt het. De throttle-respons vind ik wel iets agressiever nu. Niet dat het echt nodig is met dat slagschip van 1710kg maar persoonlijk heb ik nu weer het idee dat ik daadwerkelijk een sportiever modelletje onder mijn kont heb.

Uitlaat gaat 'm niet worden; een donkere brom/niet-resonerende set begint bij 1800 Euro en custom maken heb ik weinig/geen zin in. Zal er waarschijnlijk wel aan moeten geloven maar de volgende investering zal of een schroefset worden of stage1 tuning. Tijd / geld / ideeen etc...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Je hebt ook 'boxed' open intakes.
Als in: open en vrij is niet per definitie beter omdat het dus open en vrij is.
Ik kijk even terug naar de Japanse auto's, maar daar hebben de duurdere filters allemaal een box of minimaal een schild.
Even googelen laat zien dat de Europese merken dit ook hebben.
Maar goed, een eigenwijs persoon is lastig om te praten ;)

http://farm6.staticflickr...25414567_e2817ce5f7_z.jpg
Ook al zit dus al lager en recht bij een (zij)luchtinlaat.
Die boxen en schilden maken ze niet voor de fun.
Op de snelweg zul je er niet veel van merken, maar bij stadsverkeer (en dus veel stilstaan) denk ik wel dat de warme lucht niet zo snel weg komt.

[ Voor 30% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-06-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:00
MAX3400 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:46:

Inderdaad de compressor die veel sneller op toeren komt. Tenminste, zo lijkt het. De throttle-respons vind ik wel iets agressiever nu. Niet dat het echt nodig is met dat slagschip van 1710kg maar persoonlijk heb ik nu weer het idee dat ik daadwerkelijk een sportiever modelletje onder mijn kont heb.
Stage 2 gaan een optie? Pulley en tune en je zit op 450+pk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:40:
[...]

Goed punt... Zal ff kijken of het zometeen nog lukt, anders morgen wel...

[video]
Kapje dicht; idle tot 4000rpm... Kapje open; idle tot 4000rpm :+
Nice, heerlijk geluid ook die compressor. :) Merk je wat in het verbruik? Compressor zorgt altijd voor meer drag op de motor = negatief verbruik dus. Je moet echt die CAI af weten te scheiden van de rest, want precies eronder zit namelijk de uitlaat. Of in ieder geval de collector, die een berg hitte afgeeft.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/K3dtXS70GPiYbwQ2uEiiGSbF/full.jpg

Zoiets... zou het mooiste & netste zijn. Sluit ook netjes af zodra je de kap dichtdoet, en het heeft vanaf 2 zijdes 'verse' lucht toevoer. Is je compressor nog met een intercooler ofzo? Of is het gewoon forced induction met een CAI alleen ?

Dan kan je nog winst halen als er een goede scheiding tussen zit. Intercoolers doen echt een hoop.

De standaard RS4 B5 intercoolers doen het opzich goed maar er zijn betere met exact hetzelfde formaat. Ook als je de mistlampen in mijn geval eruit wiekt en er een net plaatje voor zet dat de flow in ieder geval beter wordt, en je zo koelere lucht de motor in kunt jagen.
Uitlaat gaat 'm niet worden; een donkere brom/niet-resonerende set begint bij 1800 Euro en custom maken heb ik weinig/geen zin in. Zal er waarschijnlijk wel aan moeten geloven maar de volgende investering zal of een schroefset worden of stage1 tuning. Tijd / geld / ideeen etc...
Ohhh... speur eens op ebay polen. Ik zie soms merkspul voorbij komen dat zo 200 euro schelen kan. Soms moet je ook even net wat geluk hebben en een in goede staat verkerende gebruikte uitlaat vinden. Wijk wel voor chinese of onbekende meuk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
NeutraleTeun schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:16:
Op de snelweg zul je er niet veel van merken, maar bij stadsverkeer (en dus veel stilstaan) denk ik wel dat de warme lucht niet zo snel weg komt.
Vraag is natuurlijk maakt het jou wat uit dat de motor warme lucht binnen krijgt als je in de stad rond rijd en je dat vermogen dus toch niet nodig hebt... Want wees nou eerlijk wat is het verschil tussen warme en koude lucht? 10pk? 20?

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 14-06-2016 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
In dit geval maakt het mij niks uit, want is niet mijn auto.
Indien wel mijn auto, dan maakt het mij wel uit en zorg ik ook voor een scheiding/box.
Vergeet niet dat die eerste stoot warme lucht bij optrekken ook meteen weer een negatief effect heeft op je respons. Hetgeen waar nu dus wel positief over gesproken wordt.

Je reactie is trouwens wel een beetje dubbel.
Enerzijds maken mensen hier een modificatie vanwege meer power, beter respons etc. Voor verbeteringen dus.
En nu zou het dus "maar 10pk" schelen in negatieve zin.

Maar nee. Niet mijn auto dus I don't care.
Was enkelt maar een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Bierkameel schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:48:
LOL 24K voor een 15 jaar oud hok? Voor dat geld zijn er leukere en snellere auto's te vinden.

Niet slecht voor een 15 jaar oud "hok" of wel?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
NeutraleTeun schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:45:
In dit geval maakt het mij niks uit, want is niet mijn auto.
Indien wel mijn auto, dan maakt het mij wel uit en zorg ik ook voor een scheiding/box.
Vergeet niet dat die eerste stoot warme lucht bij optrekken ook meteen weer een negatief effect heeft op je respons. Hetgeen waar nu dus wel positief over gesproken wordt.
Ja, maar een scheiding/box maken zodat de motor zo koud mogelijke lucht binnen krijgt lijkt mij alleen intressant voor dyno cijfers, of voor de racerij. Voor een middagje trappen in Duitsland of voor boodschappen doen, maakt het echt uit of je 350pk in plaats van 360pk hebt? 't zal mij namelijk echt aan m'n reet roesten, beide is snel zat.
Je reactie is trouwens wel een beetje dubbel.
Enerzijds maken mensen hier een modificatie vanwege meer power, beter respons etc. Voor verbeteringen dus.
En nu zou het dus "maar 10pk" schelen in negatieve zin.

Maar nee. Niet mijn auto dus I don't care.
Was enkelt maar een tip.
Leg uit, ik zie niet helemaal hoe mijn reactie 'een beetje dubbel' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:57
tazzman schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:55:
[...]

[video]

Appels met peren vergelijken

Een standaard 911 tegen een zwaar getunede (R)S4 , met zoals in de reacties ook staat, 759 PK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

FabianGTI schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:32:
[...]

Een standaard 911 tegen een zwaar getunede (R)S4 , met zoals in de reacties ook staat, 759 PK
Sssst. Spelverderver >:)

In ieder geval is een 15 jaar oude RS4 zeker geen "hok". Of je d'r zoveel geld voor neer wilt tellen, da's wat anders maar een 15 jaar oude 911 gaat ook flink centen kosten.

Dan heb ik toch liever iets waar de kids, de hond en de boodschappen ook in mee kunnen. :+

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nee, laat maar, beschouw dit bericht als niet geplaatst. We vallen weer terug op de Jism-en-z'n-RS4 discussie en daar is hier al vaker voor gewaarschuwd.

Wat Jism met z'n centen doet moet ie zelf weten

[ Voor 118% gewijzigd door FastFred op 14-06-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
@Fastfred: verschil moet er zijn?

Ik zou toen ik nog in Nederland woonde ook niet gaan voor een RS4 of iets dergelijks, puur vanwege de kosten en het flitsbeleid maar gelukkig verschillen we nogal, zoveel mensen zoveel wensen of iets van die strekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:13
[...]

[video]

Joh, moet je eens kijken wat het allemaal kost.
Als ik de keuze had tussen een Porsche of een opgefokte RS4 dan wist ik het wel,
altijd leuk die getuned auto's maar uiteindelijk gaat het ook 10x sneller naar de kloten dan een stock supercar. ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
Mixpower schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:03:
[...]

Joh, moet je eens kijken wat het allemaal kost.
Als ik de keuze had tussen een Porsche of een opgefokte RS4 dan wist ik het wel,
altijd leuk die getuned auto's maar uiteindelijk gaat het ook 10x sneller naar de kloten dan een stock supercar. ;)
Mwa ik denk dat dat nog vrij meevalt met blokken die al bijv zitten in zo'n rs4, kunnen echt wel wat hebben hoor, maar ze moeten idd wel een stuk meer gewicht meeslepen dan een porsche moet :P

Toch vind ik persoonlijk een rs4/rs6 toch wel een ultieme auto, juist omdat veel mensen denken dat die station 'toch niet vooruit te branden is'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

[video]

WAS IST DAS FUR EIN COMBI!!! :P

Heerlijk leesvoer als je meer wilt weten over het blok in de RS4 B5. :> Kortweg hebben ze niet stilgezeten daar bij Cossworth & Audi. Qua tunability heb je gewoon heel veel keuze en is het tillen naar 500PK niet zo duur als dat het lijkt gelukkig.

Je kunt de RS4 Saloon ook nemen als de Avant niks is:

Afbeeldingslocatie: https://i67.photobucket.com/albums/h299/Lovindeer/RS4sedan351.jpg

Nooit geleverd in europa, maar wel middels import te verkrijgen. Daarintegen is de RS4 Avant nooit in de states geleverd enzo.

Tja ik rij m'n auto.. omdat ie compleet voor mijn gevoel is. Verveeld nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:21
Net een S8 v10 en S6 v10 over de vloer gehad! Brute wagens....wat een magistraal geluid.

Komen binnenkort weer voor een kleine update. Vragen of ik dan een filmpje mag maken :D

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

Stond laatst bij de pomp en er startte iets een paar pompen verder.... bleek een RS6R :D
Had hem nog nooit gezien irl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:05
Rainesh schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:58:
Net een S8 v10 en S6 v10 over de vloer gehad! Brute wagens....wat een magistraal geluid.

Komen binnenkort weer voor een kleine update. Vragen of ik dan een filmpje mag maken :D
Ook nog 3rd party uitlaatsystemen of niet? :9~

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Meneer Walter de'Silva heeft wel een ontwerp foutje gemaakt met de 5. Als het regent en je doet de deur open loopt het water direct op de stoelen :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:26:
Meneer Walter de'Silva heeft wel een ontwerp foutje gemaakt met de 5. Als het regent en je doet de deur open loopt het water direct op de stoelen :P
Dito met de a1....water op het dak, raam open = alles naar binnen :(
KillaZ schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:24:
[...]

Ook nog 3rd party uitlaatsystemen of niet? :9~
Nope, helaas niet. Alles stock. S8 had wel B&O! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:05
Ah zonde, die V10 met Milltek is een geval apart......Heerlijk geluid.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Laatst online: 04-01 14:49
Zeker als het gesneeuwd heeft is dat leuk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Toch maar een afspraak voor tuning gemaakt. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

O+ Blijft de mooiste en snelste S4 op de planeet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2cMhFdXBhRBjYODLqkYjZ5UT/full.jpg

Handvol onderdelen binnen, snel maar eem een afspraak met garage maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Dus net naar de dealer geweest. 2 weken geleden begonnen om de meting te starten. Na 600 kilometer rijden brandde het lampje om een liter olie weer bij te vullen.

Gelijk naar de dealer geweest. Nog een meting gedaan en het bleek dus echt zo te zijn. Geschat werd dag ik 1,3 liter olie per 1000 kilometer verbruik.

Slechte nieuws: rekening van 1000 euro.

Goede nieuws:

Nieuwe bougies, versnellingsbakolie wordt gewisseld. Kleine beurt wordt geven. Interieur filter wordt verwisseld ook de remvloeistof wordt verwisseld. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat mijn zuigveren worden vervangen.

Hopelijk vinden ze niks meer haha. Dinsdag auto inleveren en dan krijg ik het vrijdag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Pff, wel een behoorlijk bedrag. Maar je hebt dan geen olie-zuipende blok meer. Controleer daarna of de vcds aanpassingen nog erin staan, zo niet dan kom je weer langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die druppels laten helaas ook vlekken achter op het sline interieur. Iemand een tip om die regenwater vlekken te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1000 euro voor een revisie valt toch best mee? Volgens mij lijkt de dealer hier de kosten ook te dragen ...

Bedoel een distributieriem op een RS kost al om en nabij de 600 ~ 800 euro. Revisie van blok alleen al aan materiaal 10k ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:48:
[...]

En die druppels laten helaas ook vlekken achter op het sline interieur. Iemand een tip om die regenwater vlekken te verwijderen?
Beetje APC 1:10 erop spuiten en dan met een licht vochtige doek wrijven en dan met een droge doek afnemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:15:
1000 euro voor een revisie valt toch best mee? Volgens mij lijkt de dealer hier de kosten ook te dragen ...

Bedoel een distributieriem op een RS kost al om en nabij de 600 ~ 800 euro. Revisie van blok alleen al aan materiaal 10k ofzo. :P
Ik denk zeker dat de dealer hier een deel van de kosten draagt. Maar een RS blok kun je qua kosten natuurlijk niet direct met de 2.0 en kleiner TFSI blokken met het olie probleem vergelijken qua onderhoudskosten / materiaal kosten :P

Bij mijn pa's vorige Audi (2.0 TFSI A4 Avant uit 2010) is een stuk meer gebeurt dan alleen de zuiger veren (weet niet exact meer wat allemaal, maar de materialen lijst op de eind bon was 3 pagina's lang) na een controle op de aanwezigheid van het olie probleem, de totale kosten daar waren +- €6500. Door een goede en langdurige dealer relatie heeft de dealer de volledige kosten op zich genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Niet meer dan terecht. Als je auto gewoon dealer onderhouden is vind ik het ronduit schandalig als je ook maar één cent moet betalen vanwege hun constructiekeuze.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Is er iemand in het bezit van een A7 / S7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
De dealer heeft betaald gelukkig wel de kosten voor de constructiefout. Ze betalen de zuigveren reparatie van €6000/7000.

Aangezien de auto was geïmporteerd uit Duitsland en de laatste dealer beurt bij 50.000 km was gebeurd (huidige stand 125.000), moest ik dus de kleine beurt doen met de vraag om gelijk alles te doen.

Maar gekozen zodat ik motorisch een bijna nieuwe auto heb.

@Rainesh zal idd kijken of ze alles zo hebben gelaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
tomas123 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:33:
Is er iemand in het bezit van een A7 / S7 ?
Was dat maar waar :9~ <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
Haha, is er dan niemand hier de trotse eigenaar van zo'n geweldige auto? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Vind de 7 echt mislukt. De lelijkste audi die er is IMO. 😀

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 18-06-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tylen schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:31:
Vind de 7 echt mislukt. De lelijkste audi die er is IMO. 😀
Behalve de RS7... Maar ja, iets met geld & verstand he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Ik vind de 7 echt geweldig, maar ik hoor inderdaad heel uiteenlopende menignen. Ofwel vind je hem fantastisch, ofwel vind je hem lelijk, maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten :)
tomas123 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:24:
[...]

Haha, is er dan niemand hier de trotse eigenaar van zo'n geweldige auto? 8)
Denk dat we zowat alles hebben van A1 tot A6, een RS4 en alles daartussen, maar een A7 hebben we bij mij weten hier niet :'( Als je wilt sponsoren wil ik daar wel verandering in brengen hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
Matsooh schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:07:
Ik vind de 7 echt geweldig, maar ik hoor inderdaad heel uiteenlopende menignen. Ofwel vind je hem fantastisch, ofwel vind je hem lelijk, maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten :)

[...]

Denk dat we zowat alles hebben van A1 tot A6, een RS4 en alles daartussen, maar een A7 hebben we bij mij weten hier niet :'( Als je wilt sponsoren wil ik daar wel verandering in brengen hoor :*)
Ach ik ben nog student dus het zal er nog niet in zitten voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2 onderdeeltjes...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nACYlozGQf9LW3Sd9aQgJk1f/full.jpg

Dik 300 euro :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lambdasonde en een?
Jeep onderdelen zijn ook om te janken qua prijs trouwens.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sensor voor temperatuur koelwater, aan de achterzijde van de motor. Ik heb met koude start wel 'eens' last van moeizaam starten en een 'ruig' stationair. Zodra die warm is is er niets aan de hand. Meestal is die sensor de veroorzaker en het vervangen ervan is relatief eenvoudig werk.

Het andere is toch een nieuwe fancontroller, a 270 euro. Dit maakt dat ik er straks eentje ter reserve heb, want ze gaan blijkbaar nogal snel kapot. Blijkbaar is de weerstand met fans gewoon heel erg groot.

Dit zou ervoor moeten zorgen dat de airco straks weer werkt.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13240093_868314976647790_6875424539897810163_n.jpg?oh=6f1b1ee0d423a9d8565d07cc6fd7bfb1&oe=57E3996D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:16
Maar originele velgen terug nu dan :+ ? Degene uit de juiste legering dan.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Ik mag mij nu eindelijk aansluiten bij de members van dit mooie topic. Sinds een aantal maanden de trotse eigenaar van een bruine Audi A4 avant uit 2012. Gekozen voor een 1.8TFSI 120 pk S-line. Ik wilde perse de sportstoelen met uitschuifbaar zitvlak (1.96) en vrouwlief xenon lampen :)

Eerste indruk is erg goed. Een zeer lage, stille auto, maar kom ook van een Ford Focus uit 2005 met 365k op de teller (super auto trouwens). Eerste schraapmomenten al gehad door sommige drempels :-(

Ik zit erover na te denken om de auto te tunen bij JD. De auto heeft iets meer dan een ton op de teller staan. Heeft één van jullie ervaring? Ik hoor het graag!

Even plaatje toegevoegd 8)
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/LPok3sASR4DmU938TRwvKS0w/medium.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door TimmieVelthuis op 21-06-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gefeliciteerd!!!

Mooie wagen, mooie kleur...Beluga bruin? Wat voor extra opties zit erop?

Niet vergeten olieverbruik in de gaten te houden. Ook de 1.8tfsi blokken kunnen er last van hebben.

JD is een goede keus, gaat naar iets van 210pk en een berg koppel:) Met iets meer dan een ton kan het prima.
Schraapmomenten door drempels.....rustiger rijden :p

Mogen wel wat meer plaatjes;)

Vergeet je niet de vcds opties aan te zetten voor wat extra leuke dingen. Als je beetje in de buurt woont, dan kan ik dat voor je doen en anders iemand in je regio.

[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 21-06-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Haha, dank je wel voor je enthousiaste reactie. Dat van die drempels is natuurlijk zo, maar ik was het gewoon niet gewend. Door het sportonderstel moet je echt oppassen voor het voorkantje.

Ik zal binnenkort even wat meer foto's maken. Of het Beluga bruin is weet ik niet, op het formulier staat gewoon bruin. Qua opties heb ik expres niet gekozen voor de automaat na alle horrorverhalen die er op internet staan. Daarnaast heeft de auto eigenlijk alle opties die standaard op een S-Line zitten. Denk aan half-lederen sportstoelen, cruisecontrol, navi, zwarte dakhemel, etc.

Dat van de vcds opties las ik al dat jij daar de autoriteit in bent :D Ik woon zelf in Groningen, maar kom geregeld in A'dam. Zal eens kijken wanneer ik er weer eens ben, want sommige functies zijn handig!
Rainesh schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:55:
Gefeliciteerd!!!

Niet vergeten olieverbruik in de gaten te houden. Ook de 1.8tfsi blokken kunnen er last van hebben.

JD is een goede keus, gaat naar iets van 210pk en een berg koppel:) Met iets meer dan een ton kan het prima.
Schraapmomenten door drempels.....rustiger rijden :p

Mogen wel wat meer plaatjes;)

Vergeet je niet de vcds opties aan te zetten voor wat extra leuke dingen. Als je beetje in de buurt woont, dan kan ik dat voor je doen en anders iemand in je regio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonvw
Mooie bak, veel plezier ermee :)

Ik kreeg vorige week deze mee om even mee te spelen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12605080/Bestand%2021-06-16%2012%2058%2043.jpeg

Uiteraard met Virtual Cockpit :9~

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12605080/Bestand%2021-06-16%2012%2058%2019.jpeg

Wat een fijne bak.. En op dat lompe scherm na is het interieur er echt onwijs op vooruit gegaan. Wel wat dingen die niet handig zijn. De versnellingspook zit in de weg voor je navigatieknop en de 0-9 cijfers zijn ook wat overbodig naar mijn mening. Maar overal; d:)b

Hij is een beetje vies maar aangezien ik nog foto's verschuldigd was:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12605080/Bestand%2021-06-16%2012%2059%2012.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12605080/Bestand%2021-06-16%2012%2059%2033.jpeg

2.0 TFSI Quatro ProLine met ondertussen 143k op de teller and counting :9

[ Voor 14% gewijzigd door leonvw op 21-06-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En de achteruitkijkkamera is zeker niet op de VC te zien? Want het nut van dat extra scherm zie ik nu ook niet direkt. Dan hadden ze beter het scherm bij de airco wat groter kunnen maken en ook als radio laten fungeren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Nee helaas niet, wat mij betreft zouden ze dat scherm inderdaad weg kunnen laten en gewoon alles op de VC tonen. Dat scherm is nu zo dubbel op en overduidelijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Zo veel mogelijk schermen en knopjes zijn mooi juist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wat een mooi stuur zeg! +1 voor zoveel mogelijk schermpjes

leonvw, mooie bak! lijkt het zo of staat ie iets hoog op zijn pootjes. Wat voor onderstel zit eronder? En geen last van raster sturen of zwevend stuurgevoel?

@Timmie

ik zit in Voorburg...dus dat is nog wel een stukje rijden vanaf Amsterdam. Kan je later wel een PM sturen met iemand in Groningen voor vcds mods :)

Heb van de week ff MMI firmware van de a4 geupdate en 2016 maps geinstalleerd.......duurde iets van 40min. Alleen nog steeds niet het stukje van de A4 Den Haag - Rotterdam erop, dat zal waarschijnlijk pas volgend jaar toegevoegd worden.

[ Voor 50% gewijzigd door Rainesh op 21-06-2016 16:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sinds twee weken ook trotse eigenaar van een Audi, namelijk een A5 SB, 1.8TFSI, 170pk uit 2012.

Beetje met Carista gespeeld om hier en daar wat features aan te zetten, echter kan die app niet zoveel als met VCDS zou kunnen (echter heb ik die niet).
Wil namelijk graag wat extra features activeren (waarvan ik het bestaan weet) zoals ramen dicht bij regen, VIM, grafische weergave parkeersensoren.

Verder gisteren mijn navigatie en MMI firmware geupdate naar de 2016 versie, moet alleen error 03276 fixxen alleen is daar ook VCDS voor benodigd.

Iemand ervaringen met de Chinese klonen van de VAGCOM stekker of iemand in de omstreken van Zeeland de beschikking heeft over de juiste apparatuur?

Verder posts zitten doorlezen en krijg de indruk dat een motor reiniging sowieso geen kwaad kan (staat nu net een ton op de teller). Verder veel positieve ervaringen met JD tuning gelezen, dus dat ook nog maar eens overwegen.

Zoals bij alle posts, onderstaand foto van de auto :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xovu0WG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
cyberde schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:01:
Sinds twee weken ook trotse eigenaar van een Audi, namelijk een A5 SB, 1.8TFSI, 170pk uit 2012.

Beetje met Carista gespeeld om hier en daar wat features aan te zetten, echter kan die app niet zoveel als met VCDS zou kunnen (echter heb ik die niet).
Wil namelijk graag wat extra features activeren (waarvan ik het bestaan weet) zoals ramen dicht bij regen, VIM, grafische weergave parkeersensoren.

Verder gisteren mijn navigatie en MMI firmware geupdate naar de 2016 versie, moet alleen error 03276 fixxen alleen is daar ook VCDS voor benodigd.

Iemand ervaringen met de Chinese klonen van de VAGCOM stekker of iemand in de omstreken van Zeeland de beschikking heeft over de juiste apparatuur?

Verder posts zitten doorlezen en krijg de indruk dat een motor reiniging sowieso geen kwaad kan (staat nu net een ton op de teller). Verder veel positieve ervaringen met JD tuning gelezen, dus dat ook nog maar eens overwegen.

[afbeelding]
Ook weer een prachtbak! Congrats. Scubablauw is een supermooie kleur :)

topic begint weer wat leven in te krijgen :9

Wat betreft china kabels...ja kan, maar neem niet de goedkoopste ofzo. Uiteraard liefst een originele, maar voor een keer een aanpassing is het verrekt duur. Softwareversie 12.12.3 is al voldoende voor jouw wagen.

Btw is het een facelift versie? Want als ik naar je achterlichten kijk, lijkt het op een facelift. Zo ja, dan is weergave van PDC niet mogelijk. Loopt via een andere stuurapparaat dan de vorige modellen.

VIM is alleen mogelijk met MMI3G+. Rainclose is niet mogelijk op een a5.......alleen op de a3
En heb je maar 1 error? Want bij je navi update hoor je er 2 te hebben of heb je de tweede via hidden menu gedelete?

Gebruik handleiding op Audiforum voor de juiste aanpassingen. Als je driveselect gaat coderen, stuur me dan een PM dan stuur ik je de facelift versie ervan om je stuur goed te zetten. :)

JD is zeker aan te raden en een inlaatspruitstuk reiniging ook, liever voor het tunen nog doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 21-06-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:08:
[...]

Ook weer een prachtbak! Congrats.

topic begint weer wat leven in te krijgen :9

Wat betreft china kabels...ja kan, maar neem niet de goedkoopste ofzo. Uiteraard liefst een originele, maar voor een keer een aanpassing is het verrekt duur. Softwareversie 12.12.3 is al voldoende voor jouw wagen.

Btw is het een facelift versie? Want als ik naar je achterlichten kijk, lijkt het op een facelift. Zo ja, dan is weergave van PDC niet mogelijk. Loopt via een andere stuurapparaat dan de vorige modellen.

VIM is alleen mogelijk met MMI3G+.

Gebruik handleiding op Audiforum voor de juiste aanpassingen. Als je driveselect gaat coderen, stuur me dan een PM dan stuur ik je de facelift versie ervan om je stuur goed te zetten. :)

JD is zeker aan te raden en een inlaatspruitstuk reiniging ook, liever voor het tunen nog doen.
Weet jij zo een betaalbare kabel die goed werkt? (voor golf VI/VII weliswaar) en werkt dit eigelijk icm een macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:13:
[...]

Weet jij zo een betaalbare kabel die goed werkt? (voor golf VI/VII weliswaar) en werkt dit eigelijk icm een macbook?
Ik heb vroeger ooit een china kabel gekocht, werkte perfect. Maar moet even kijken waar ik dat gekocht had. Ik gebruik nu een originele kabel met de laatste updates.

Golf 6 met china kabel is geen probleem.....golf 7 HELL NO! Daarmee kun je de auto echt serieus verkloten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:15:
[...]

Ik heb vroeger ooit een china kabel gekocht, werkte perfect. Maar moet even kijken waar ik dat gekocht had. Ik gebruik nu een originele kabel met de laatste updates.

Golf 6 met china kabel is geen probleem.....golf 7 HELL NO! Daarmee kun je de auto echt serieus verkloten....
Ah oke, dan heeft mijn vader pech ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
[...]

Ook weer een prachtbak! Congrats. Scubablauw is een supermooie kleur :)
Thnx, erg blij mee ook. In eerste instantie vond ik scuba blauw beetje questionable op foto's, maar toen ik hem in het echt zag was ik direct verkocht.
[...]

VIM is alleen mogelijk met MMI3G+. Rainclose is niet mogelijk op een a5.......alleen op de a3
Oh haha, daar gaan de ideeën (geen A3 en geen MMI3G+ geloof ik, gezien de knop).

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of het een facelift model is, als ik kijk naar https://www.carwow.co.uk/...elift-Whats-Different-143 dan is het inderdaad een facelift model. Jammer dat de PDC daarin niet te tonen is, zijn vast nog wel een hoop andere coole features aan te zetten.
[...]
Dat is wel mogelijk in te schakelen? Ik zie daar op dit moment namelijk geen spoor van terug behalve in het instructieboekje. Is daar niet speciaal onderstel voor nodig?
[...]JD is zeker aan te raden en een inlaatspruitstuk reiniging ook, liever voor het tunen nog doen.
Zeker maar overwegen als ik een keer in de buurt van Zoetermeer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
cyberde schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:27:
[...]

Thnx, erg blij mee ook. In eerste instantie vond ik scuba blauw beetje questionable op foto's, maar toen ik hem in het echt zag was ik direct verkocht.

[...]
Oh haha, daar gaan de ideeën (geen A3 en geen MMI3G+ geloof ik, gezien de knop).

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of het een facelift model is, als ik kijk naar https://www.carwow.co.uk/...elift-Whats-Different-143 dan is het inderdaad een facelift model. Jammer dat de PDC daarin niet te tonen is, zijn vast nog wel een hoop andere coole features aan te zetten.

[...]
Dat is wel mogelijk in te schakelen? Ik zie daar op dit moment namelijk geen spoor van terug behalve in het instructieboekje. Is daar niet speciaal onderstel voor nodig?

[...]

Zeker maar overwegen als ik een keer in de buurt van Zoetermeer ben.
Facelift is heel makkelijk te herkennen.....namelijk andere koplampen, bumpers, achterlichten etc. Dus post een foto van de voorzijde van je auto ;)

Drive Select is degelijk te coderen, alleen voor jou is het dan enkel je stuur en eventueel je motor. Heb laatst een A5 sportback op bezoek gehad, die had driveselect met bijna alle mogelijke opties. Ook magnetic ride etc. :9~

Mocht je er niet uit komen qua coderingen, niet uitproberen! PM me gewoon dan help ik je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Nog even op herhaling dan maar... Gestolen, roofoverval en teruggevonden. Niet meer bij mij, maar mis hem nog elke dag! :'(

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/nEf13QUYW3EJrt8qADQiBtrz/full.jpg

Gelukkig binnenkort weer Audi-on! Zeg maar ongeveer deze, maar dan straatlegaal, benzine, 4 cilinders, 4 deuren en 7% bijtelling. :+

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/V7gZOJKXtKSZ4cErVXC9nRpL/full.jpg

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het duurde een poos :P Kut parkeergarages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:32:
[...]

Facelift is heel makkelijk te herkennen.....namelijk andere koplampen, bumpers, achterlichten etc. Dus post een foto van de voorzijde van je auto ;)

Drive Select is degelijk te coderen, alleen voor jou is het dan enkel je stuur en eventueel je motor. Heb laatst een A5 sportback op bezoek gehad, die had driveselect met bijna alle mogelijke opties. Ook magnetic ride etc. :9~

Mocht je er niet uit komen qua coderingen, niet uitproberen! PM me gewoon dan help ik je.
Zoals gevraagd, de voorkant: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vKTHw17l.jpg

Ik heb ondertussen een chinese kabel besteld, omgerekend eurotje of 30, ben benieuwd.

Voor de simpele aanpassingen zal het mij misschien nog wel lukken (bv die hier staan: http://www.a5oc.com/forum...lete-vcds-vagcom-mod.html) hoewel de meeste al gedaan kunnen worden met simpele odb2 bluetooth connector en Carista.
Zou dit overigens een mooi alternatief wezen?: https://obdeleven.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
cyberde schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:09:
[...]

Zoals gevraagd, de voorkant: [afbeelding]

Ik heb ondertussen een chinese kabel besteld, omgerekend eurotje of 30, ben benieuwd.

Voor de simpele aanpassingen zal het mij misschien nog wel lukken (bv die hier staan: http://www.a5oc.com/forum...lete-vcds-vagcom-mod.html) hoewel de meeste al gedaan kunnen worden met simpele odb2 bluetooth connector en Carista.
Zou dit overigens een mooi alternatief wezen?: https://obdeleven.com
http://www.stemei.de/pages/coding/audi-a5-8t.php

Let op als je drive select gaat coderen, de coderingen die op fora staan zijn niet voor de FL.

Verder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonde van je geld, dat chinese kabeltje. Ik mag er niets over zeggen maar daar kom je nog wel achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:09:
Zonde van je geld, dat chinese kabeltje. Ik mag er niets over zeggen maar daar kom je nog wel achter :P
Hoezo? ok 30 euro is wel iets meer dan normaal...maar niks mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

We gaan t merken. Weet wel dat je dat soort kabels op een laptopje zonder internet moet gebruiken. Anders wordt ie na één keer gebruiken geblokkeerd.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BoltYes schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:26:
We gaan t merken. Weet wel dat je dat soort kabels op een laptopje zonder internet moet gebruiken. Anders wordt ie na één keer gebruiken geblokkeerd.
Zulke kabels moet je gewoon niet updaten. Versie wat bijgeleverd is gebruiken. Licentie zit namelijk in de kabel verwerkt en bij updaten komt softwareversie niet meer overeen wat in de kabelrom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exact. Die info wou ik net nog niet posten hier ivm policy, maar het was een weggegooide 30 euro voor mij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:49:
...maar het was een weggegooide 30 euro voor mij :P
Druppel op een gloeiende plaat turbo... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:49:
Exact. Die info wou ik net nog niet posten hier ivm policy, maar het was een weggegooide 30 euro voor mij :P
Was al bekend :) maar goed, voor die ene setting is het misschien nog wel goed besteed. Hoe dan ook, we gaan het zien.

Iemand overigens ervaringen met https://obdeleven.com ? Als je daar met de Pro ook de coderingen kan maken is dat misschien nog wel een mooi alternatief voor simpele dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
Audi A5 geleverd bij de dealer. Gelijk mijn navigatie laten updaten naar de meest recente versie (kostte maar 99 euro ipv 239 euro). Kon het ook niet via officiële bronnen doen maar dat scheelde maar 30 euro.

Ze hadden gelijk inspectie gedaan en gelukkig zijn alleen mijn remblokken aan vervanging toe. Echter de dealer gaf aan dat de totale kosten dan 450 euro zouden zijn (voor en achter). Dat was me een beetje te gortig. Ik ken zelf wel een garage die het voor mij kan doen voor een schappelijke prijs alleen moet ik weten wat de originele remblokken zijn of diameters. Iemand een idee waar ik dat kan vinden? Ik keek op bepaalde site maar niemand heeft een exact antwoord waar ik dat kan terugvinden.

@cyberde congratz met je auto! Ziet er superstrak uit en ik vind zelf donkerblauw een van de mooiste kleuren op een auto.

[ Voor 8% gewijzigd door RRCreations op 22-06-2016 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

RRCreations schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:16:
...Ik ken zelf wel een garage die het voor mij kan doen voor een schappelijke prijs alleen moet ik weten wat de originele remblokken zijn of diameters.
Elke garage kan de specs opvragen op chassisnummer. Desnoods bel je Brezan even ofzo?

Sowieso staat er op de blokken een type-nummer vermeld; vergeet even niet dat je waarschijnlijk (!!) een sensor nodig hebt. Een aantal Audi's houden zelf bij wat de slijtage is en melden dat aan de boordcomputer.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 22-06-2016 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonvw
Rainesh schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:30:
Wat een mooi stuur zeg! +1 voor zoveel mogelijk schermpjes

leonvw, mooie bak! lijkt het zo of staat ie iets hoog op zijn pootjes. Wat voor onderstel zit eronder? En geen last van raster sturen of zwevend stuurgevoel?
Staat inderdaad wat hoog, is het standaard onderstel :O
Fijne combinatie met die kleur en velgen :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

[afbeelding]
Dit vind ik nou een mooie kleur blauw. Gaaf _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Rainesh schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:55:
Gefeliciteerd!!!

Volgens mij geen beluga, dat is donkerer en lijkt in daglicht eerder zwart dan beige.

Dit is belugabruin:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/FVpvhcHwSEB8MiqrBpZ80eEY/full.jpg

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

...een inlaatspruitstuk reiniging ook, liever voor het tunen nog doen.
Als het goed is over anderhalve week reiniging voor mijn wagentje... Zo nog ff bellen & bevestigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:16:
[...]

Als het goed is over anderhalve week reiniging voor mijn wagentje... Zo nog ff bellen & bevestigen. :)
Zojuist een afspraak voor de reiniging gemaakt bij tuningparts.nl. Met 100k lijkt het mij geen overbodige luxe na alle verhalen over de kool afzetting op fora plus het feit dat ik volgende week toch in de buurt ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

cyberde schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:37:
[...]

Zojuist een afspraak voor de reiniging gemaakt bij tuningparts.nl. Met 100k lijkt het mij geen overbodige luxe na alle verhalen over de kool afzetting op fora plus het feit dat ik volgende week toch in de buurt ben :)
Wanneer ga je; ik heb een afspraak 2 juli...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:41:
[...]

Wanneer ga je; ik heb een afspraak 2 juli...
29 juni wip ik er langs. Ze geven aan dat het ongeveer een uurtje duurt, dus past mooi in mijn schema die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
cyberde schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:47:
[...]

29 juni wip ik er langs. Ze geven aan dat het ongeveer een uurtje duurt, dus past mooi in mijn schema die dag.
Als je een gaatje vrij hebt die dag kun je gelijk langs mij rijden, help ik je met coderen van je auto :) Zit niet ver van Tuningparts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 06:54
MAX3400 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:41:
[...]

Behalve de RS7... Maar ja, iets met geld & verstand he? :+
Ik heb laatst in een gechipte RS7 gereden (700pk, verlaagd, gewrapt). Wat een machine! Ongeloofelijk hoe je in je stoel gedrukt wordt terwijl de V8 (met sport uitlaat) in het vooronder buldert als een wild beest en je binnen no-time naar snelheden catapuleerd waarbij je rijbewijs in gevaar komt. Ik was als een kind zo blij en kon niet stoppen met glimlachten toen ik er in reed. Familie van mij heeft een autobedrijf waar ze dit kanon hebben staan, dus vandaar dat ik ook even mocht rijden. Ik denk niet dat ik ooit zo'n auto kan betalen, hoe graag ik het ook zou willen :+.

Daarna voelde mijn E46 320D (150pk) opeens heel traag aan, terwijl dat al een hele overgang was vanaf mijn golf 3 1.6 (75pk). Maar goed, twee plaatjes bij het praatje:

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/lvfssumyb/13227457_966438063474226_8843622958011349588_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/7aypy0rzn/13221195_601634350011998_862692885907788987_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Van die momenten dat je een half stijfje krijgt...

Tja, en zo zie je maar weer; weinig mensen die een RS kunnen/willen rijden maar het is volgens mij ongeveer het enige wat je ooit nog hoeft te hebben. Maar dan misschien wel een RS6 Avant ofzo; iets met praktisch (boodschappen, Ikea, kids).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:16
Terrz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:57:
[...]

Ik heb laatst in een gechipte RS7 gereden (700pk, verlaagd, gewrapt). Wat een machine! Ongeloofelijk hoe je in je stoel gedrukt wordt terwijl de V8 (met sport uitlaat) in het vooronder buldert als een wild beest en je binnen no-time naar snelheden catapuleerd waarbij je rijbewijs in gevaar komt. Ik was als een kind zo blij en kon niet stoppen met glimlachten toen ik er in reed. Familie van mij heeft een autobedrijf waar ze dit kanon hebben staan, dus vandaar dat ik ook even mocht rijden. Ik denk niet dat ik ooit zo'n auto kan betalen, hoe graag ik het ook zou willen :+.

Daarna voelde mijn E46 320D (150pk) opeens heel traag aan, terwijl dat al een hele overgang was vanaf mijn golf 3 1.6 (75pk). Maar goed, twee plaatjes bij het praatje:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wauw :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:18:
[...]

Als je een gaatje vrij hebt die dag kun je gelijk langs mij rijden, help ik je met coderen van je auto :) Zit niet ver van Tuningparts
Oh dat zou heel tof zijn, kan vast wel ff een gaatje vinden :)
FF pm-en?
Sexy!

[ Voor 15% gewijzigd door bluewalk op 23-06-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 18:58
Audi A3 1.6 uit 2001, 230.000 op teller, riem vervangen
- nieuwe voorbanden en rechter achterband vervangen
- startmoter vervangen
- Grote beurt in Oktober gehad
- Remschijven en rem blokken vervangen
- Bogies inclusief kabels vervangen

voor de rest ziet er allemaal nog netjes uit.

Hoeveel zou die waard zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door ExploitSolo op 23-06-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ExploitSolo schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:39:
Audi A3 1.6 uit 2001, 230.000 op teller
Het onderhoud "boeit" me niet; als in het is geen aanvulling/extra's op de standaard-auto zoals je 'm wil aanbieden. Geen idee of ik nu je schenen in tweeen schop maar je mag blij zijn als je er 1500 voor krijgt inruil of grofweg 2500 aan de straat/Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 18:58
MAX3400 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:45:
[...]

Het onderhoud "boeit" me niet; als in het is geen aanvulling/extra's op de standaard-auto zoals je 'm wil aanbieden. Geen idee of ik nu je schenen in tweeen schop maar je mag blij zijn als je er 1500 voor krijgt inruil of grofweg 2500 aan de straat/Marktplaats.
Het is niet mijn auto :9 Auto van me broertje die hem voor 2300 aan de garage kan verkopen, of aan mij voor zelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trek het kenteken eens door dagwaarde-site enzo... en reken dan 10 tot 20% bovenop de dagwaarde. Dan heb je een redelijke (handels)prijs.

A3's gaan als warme broodjes over de toonbank, maar verder geen bijzondere of spectaculaire auto's hoor. De mijnes (A3 2.0TDI / DSG) ging ook voor 6 inruil weg. En er waren betere modellen te vinden ook nog ...

RS? Echt.. rij / koop er een.. en je bent verkocht. :9

Vintage video alert

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2016 02:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RRCreations
Gebeld door de dealer. Zuigveren hebben mijn motorblok dusdanig beschadigd dat alleen de zuigveren vervangen niet zou helpen. En dus plaatsen zij een nieuwe motorblok! Kan de auto pas dinsdag halen maar dat vind ik niet erg... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

RRCreations schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:37:
Gebeld door de dealer. Zuigveren hebben mijn motorblok dusdanig beschadigd dat alleen de zuigveren vervangen niet zou helpen. En dus plaatsen zij een nieuwe motorblok! Kan de auto pas dinsdag halen maar dat vind ik niet erg... :*)
Niet meteen in het rood jagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Poeh zeg, dan heb je wel geluk dat je dealer dat netjes vergoedt, heb slechtere verhalen gelezen.
Begin hem nu wel een beetje te knijpen, hopen dat die van mij geen olieslurper is. Heb er nog te weinig kilometers op zitten om het te kunnen beoordelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Nieuw motorblok betekent niet automatisch probleemvrij he :9 Maar is wel heel goed nieuws!
cyberde schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:07:
[...]

Poeh zeg, dan heb je wel geluk dat je dealer dat netjes vergoedt, heb slechtere verhalen gelezen.
Begin hem nu wel een beetje te knijpen, hopen dat die van mij geen olieslurper is. Heb er nog te weinig kilometers op zitten om het te kunnen beoordelen...
Ben nog geen FL tegengekomen met olieproblemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 23:16
FL is vanaf 2012 toch. Dat betekent dat ze 4 jaar in de roulatie zijn. Als je een benzine rijd, rijd je normaal gesproken niet meer dan 25k km per jaar? Diesel omslagpunt ligt toch rond deze km stand.
En de olieproblemen kwamen bij de modellen daarvoor, pas rond de ca. 80k-100k voor. Dus dan zou het betekenen dat de FL modellen er nog last van kunnen krijgen. Ik heb er zelf ook nog niets over gelezen. Maar onder andere hartog tuning zegt dat in het FL blok dezelfde zuigerveren worden gebruikt.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
Ik mag inderdaad niet te vroeg juichen. Ik hoop echter dat de nieuwe motor probleemloos zullen zijn. Als ik de auto dinsdag ophaal zal ik gelijk vragen hoe lang ik er garantie op krijg. Zal idd niet gelijk de rode toeren ingaan haha. Voorzichtig inrijden. Houd jullie ge-update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PM_Petrol schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:11:
FL is vanaf 2012 toch. Dat betekent dat ze 4 jaar in de roulatie zijn. Als je een benzine rijd, rijd je normaal gesproken niet meer dan 25k km per jaar? Diesel omslagpunt ligt toch rond deze km stand.
En de olieproblemen kwamen bij de modellen daarvoor, pas rond de ca. 80k-100k voor. Dus dan zou het betekenen dat de FL modellen er nog last van kunnen krijgen. Ik heb er zelf ook nog niets over gelezen. Maar onder andere hartog tuning zegt dat in het FL blok dezelfde zuigerveren worden gebruikt.
Bij mijn non FL begonnen de problemen veel eerder al. Het stabiliseerde wel ergens rond de 80k. Met mijn huidige FL heb ik geen enkel probleem en hoef ik tussen de beurten door niet bij te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 23:16
Bij mijn A4 uit '10 die ik met 71k heb gekocht was het probleem ook al aanwezig.
Als ik op andere fora kijken dan zie ik verschillende km standen, van 60k tot 100k. Dus het verschilt nogal.
En het ene blok heeft er weer geen last van, dus het blijft gokken.
Bij mij zijn ook de zuigerveren en drijfstangen vervangen voor het nieuwe type, op kosten van de dealer.
Ik heb tot nu minimaal verbruik, nog geen halve liter voor +10k km, zeer acceptabel dus.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:42:
[...]

Niet meteen in het rood jagen ;)
Kan prima joh .. :+

Auto gisteren overdwars onder het huis gezet... ging nogal tekeer qua weer afgelopen dagen.

http://www.performance-ce...e/rs4-b5-2-7l-v6-biturbo/

Tering, wat zou die 600PK upgrade kosten? :X

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2016 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik hoop mij ook binnenkort tot dit forum te kunnen aansluiten. Ik heb mijn eerste audi op het oog. Een jong gebruikte A4 uit 2014. 59k op de teller. 2 jaar fabrieksgarantie nog aanwezig. Erg luxe uitvoering met alles erop en er aan. Echter mijn grootste zorg is dat er ook een S4 grill en velgen op zitten. Het ziet er super uit maar ben er is over na gaan denken. Er wordt beweerd dat die origineel erop gezet zijn door audi maar ik kan nergens bij audi vinden dat er S4 onderdelen op een 'normale' avant gezet worden. Kan dit wel degelijk of is dit ding achteraf aangepast? En zo ja, maakt dat uit denken jullie ivm restwaarde en garanties?

Advertentie: http://link.marktplaats.nl/m1062657200
Pagina: 1 ... 20 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.