Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 134 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:16

fynrd1

Fooled by Randomness

gastje01 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:55:
[...]

Ik heb het niet voor je uitgerekend, maar ik denk dat 35k officieel nog niet genoeg is om het omslagpunt voor diesel te halen als je puur naar de kosten per maand/km kijkt.

Ik heb zelf in dezelfde situatie gezeten en toch voor een (dikke)diesel gekozen, maar ik maak dan ook net iets meer kilometers dan jij. Wat voor mij minder een punt is, is de restwaarde, ik ben van plan deze auto ‘op’ te rijden en de dieseltjes komen vaak net iets verder heb ik het idee. Zodra je boven de 300dkm komt is het volgens mij qua restwaarde überhaupt nog een beetje wat de gek er voor geeft.
Ach, het is allemaal lood om oud ijzer. Bandbreedte rond het gemiddelde omslagpunt zit zo rond de 1600 euro op jaarbasis in de zwaardere vermogens als gewichtklasses. Dus je geeft 800 euro meer uit, of bespaar je als je de "juiste" keuze hebt gemaakt. Dit alleen op basis van brandstof en MRB.

Een mooie auto kopen is sowieso niet echt een rationele keuze, dus koop gewoon waar je het meeste plezier aan hebt, of bij je situatie past. Zodra er standaard een autovakantie in een jaar zit, zal diesel per definitie je grote vriend zijn.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkendam
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-08 13:06
Mach schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:56:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn oude betrouwbare volvo v40 diesel. Helaas worden die niet meer gemaakt en de spirituele opvolger de xc40 valt buiten mijn budget.

Mijn oog is gevallen op een a3 40 tfsi e ( bouwjaar 2020/2021). De phev. Alleen heb ik geen prive laadpaal dus zal ik afhankelijk zijn van publieke laadpalen. Ik ben, als dieselrijder, een complete noob op het gebied van ev maar ik krijg na een eerste kort onderzoek het idee dat bij een dergelijke situatie het rekenmodel (als in lagere brandstofkosten/elektriciteitskosten) niet uitkomt. Klopt dat?

Of is bij een dergelijke kleine accu granny laden nog een optie, ondanks de verhalen over substantieel laadverlies die ik hier en daar lees.
Hangt er allemaal van af hoe veel km je rijdt per dag. Ik rijd zelf een A3 TFSIe, en heb net voor de eerste keer getankt sinds februari. Ik doe bijna 4000km tussen tankbeurten omdat ik voor mijn dagelijkse verplaatsingen alles elektrisch kan doen.

Heb zelf ook geen laadpaal en laden van 0 tot 100% (55-60km) duurt met een stekkerlader ongeveer 4,5 uur. De auto heeft ook geen snelle lader aan boord, dus zelfs aan een laadpaal duurt het ook een dikke 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:26
makkendam schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:34:
[...]

Hangt er allemaal van af hoe veel km je rijdt per dag. Ik rijd zelf een A3 TFSIe, en heb net voor de eerste keer getankt sinds februari. Ik doe bijna 4000km tussen tankbeurten omdat ik voor mijn dagelijkse verplaatsingen alles elektrisch kan doen.

Heb zelf ook geen laadpaal en laden van 0 tot 100% (55-60km) duurt met een stekkerlader ongeveer 4,5 uur. De auto heeft ook geen snelle lader aan boord, dus zelfs aan een laadpaal duurt het ook een dikke 3 uur.
Om daar tegenover te zetten - Ik heb een 45 TFSIe en rij eigenlijk amper elektrisch. Ik rij ongeveer 500km op 35L zonder enige bijlaadacties. En ik rij stevig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkendam
Fedde schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:36:
[...]
Om daar tegenover te zetten - Ik heb een 45 TFSIe en rij eigenlijk amper elektrisch. Ik rij ongeveer 500km op 35L zonder enige bijlaadacties. En ik rij stevig door.
Jammer, het is echt wel een aangename auto om elektrisch te rijden. Waarom steek je hem thuis niet in de stekker? Kan me niet inbeelden dat dit duurder is dan alles op benzine rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
makkendam schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:41:
[...]

Jammer, het is echt wel een aangename auto om elektrisch te rijden. Waarom steek je hem thuis niet in de stekker? Kan me niet inbeelden dat dit duurder is dan alles op benzine rijden.
Omdat ik thuis niet de optie heb te laden - Ja ik kan een openbare laadpaal pakken, maar die zijn hier erg beperkt en gun ik aan de volledig EV vriendjes. Komt bij dat ik 60k per jaar rij en met de langzame laadsnelheid de A3 daarmee niet werkbaar is. Ik rij veel Nederland rond en een auto die in een uur misschien 20-30% bijlaad heb ik niet echt elektrisch profijt.

Vanaf november een eigen laadpaal op de oprit, dan ga ik wel meer laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45

Mach

[END]Avengers

makkendam schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:34:
[...]

Dank voor je reactie. Ook @Fedde bedankt voor de diametraal andere visie :)

Op basis van mijn rijgedrag verwacht ik wel profijt te hebben van de actieradius. Grootste uitdaging blijft privé laden. Ik heb geen eigen oprit en mijn gemeente lijkt nogal streng te zijn wat betreft kabelmatten enzo. Verder moet ik nog ff goed uitzoeken waaraan mijn eigen electra installatie moet voldoen voor thuisladen.

Hebben jullie verder nog tips of aandachtspunten waarop ik moet letten bij deze a3?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
We hebben de eerste offerte binnen voor een medewerker voor de nieuwe A5. Probleem is echter dat Audi met pakketten werkt en je op een gegeven moment dat MMI-bijrijdersscherm erbij krijgt en niet meer weg kan halen.

Heeft iemand een normale use case voor het scherm? De dealer had ook geen idee. Ik heb zelf gereden met een Taycan met zo'n scherm wat enkel lelijk was en niets bij droeg.

Als ik (en ik neem aan mijn medewerker ook) rijd, zit er iemand naast me die een mobiele telefoon heeft. Wat gaat die doen op dat scherm wat nut heeft? Als zowel de Audi als Porsche dealer, als de mensen die er mee gereden hebben, geen idee hebben, weet ik het ook niet.

Je kan beargumenteren "dat je hem bij het pakket krijgt", maar het voelt toch een beetje raar op tegen zo'n scherm te kijken wat altijd uit staat.

EDIT:

Verder mooie auto geworden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dat scherm is juist super vet. Totaal onnodig maar ik zou hem graag willen. Ik hou er wel van. Passagier kan overigens YouTube erop kijken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
PWM schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:55:
We hebben de eerste offerte binnen voor een medewerker voor de nieuwe A5. Probleem is echter dat Audi met pakketten werkt en je op een gegeven moment dat MMI-bijrijdersscherm erbij krijgt en niet meer weg kan halen.

EDIT:

Wat kostie in NL?

Edit: gezien. Sjezusduur

[ Voor 44% gewijzigd door Fedde op 01-08-2024 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:56
Tylen schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:05:
Dat scherm is juist super vet. Totaal onnodig maar ik zou hem graag willen. Ik hou er wel van. Passagier kan overigens YouTube erop kijken.
Zo’n scherm lijkt me alleen nuttig als je er tijdens het rijden iets op kan kijken. Zou voor m’n zoontje ideaal zijn.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

VidaR-9 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:15:
[...]

Zo’n scherm lijkt me alleen nuttig als je er tijdens het rijden iets op kan kijken. Zou voor m’n zoontje ideaal zijn.
Dat kan dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:56
Prima dan 👍🏻

Even naar de A5 gekeken. Ik vind het geen mooie auto. Rare lijn na de B stijl. Zowel de sedan als station. Een 3 of C vind ik een stuk mooier.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 02:26

aex351

I am the one

PWM schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:55:

Heeft iemand een normale use case voor het scherm? De dealer had ook geen idee. Ik heb zelf gereden met een Taycan met zo'n scherm wat enkel lelijk was en niets bij droeg.

Als ik (en ik neem aan mijn medewerker ook) rijd, zit er iemand naast me die een mobiele telefoon heeft. Wat gaat die doen op dat scherm wat nut heeft? Als zowel de Audi als Porsche dealer, als de mensen die er mee gereden hebben, geen idee hebben, weet ik het ook niet.

Je kan beargumenteren "dat je hem bij het pakket krijgt", maar het voelt toch een beetje raar op tegen zo'n scherm te kijken wat altijd uit staat.

EDIT:

Reisgegevens tonen voor de passagier. Bijvoorbeeld een taxi. En anders puur als informatie. Wat je ook in een vliegtuig hebt.

Verder kan ik me nog niet snel voorstellen dat mijn passagier lekker een Netflix film wegkijkt terwijl ik aan het autorijden ben.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Vrienden die DJ spelen zonder dat ze continu met hun tengels aan jouw console moeten zitten, dat is het enige voordeel wat ik kan bedenken. Dat rijdt een stuk rustiger. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

aex351 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 02:18:
[...]

Verder kan ik me nog niet snel voorstellen dat mijn passagier lekker een Netflix film wegkijkt terwijl ik aan het autorijden ben.
Juist wel. Heerlijk geen zeurende vrouw/kinderen naast je maar lekker cruisen met je bakkie koffie. Gebeurd nu ook al maar dan zitten ze op de telefoon/ipad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20

RnB

Fedde schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:37:
[...]

Wat kostie in NL?

Edit: gezien. Sjezusduur
Qua prijs niet echt een opvolger van de A4 inderdaad. 8)7
Even vlug een 40TFSI S Line gepakt, verder alles standaard, is ie €15K duurder dan mijn A4 40 TFSI S Line met extra opties.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Mach schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:09:
[...]

Dank voor je reactie. Ook @Fedde bedankt voor de diametraal andere visie :)

Op basis van mijn rijgedrag verwacht ik wel profijt te hebben van de actieradius. Grootste uitdaging blijft privé laden. Ik heb geen eigen oprit en mijn gemeente lijkt nogal streng te zijn wat betreft kabelmatten enzo. Verder moet ik nog ff goed uitzoeken waaraan mijn eigen electra installatie moet voldoen voor thuisladen.

Hebben jullie verder nog tips of aandachtspunten waarop ik moet letten bij deze a3?
Om mezelf even te quoten voor een specifieke vraag. Ik zie op autoscout relatief weinig A3 met parkeercamera staan maar wel regelmatig met de Autoscout beschrijving parkeerhulp automatisch. Ik veronderstel dat daarmee niet een camera wordt bedoeld, maar wat dan wel wel specifiek?

Thx

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik ga er vanuit dat ze daarmee het zelfstandig parkeren door de auto mee bedoelen. Zelf zou ik verwachten dat je dan ook meteen camera hebt maar dat durf ik niet te garanderen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Gonadan schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:52:
Ik ga er vanuit dat ze daarmee het zelfstandig parkeren door de auto mee bedoelen. Zelf zou ik verwachten dat je dan ook meteen camera hebt maar dat durf ik niet te garanderen.
Dat zou je inderdaad verwachten maar de beschrijvingen blinken over het algemeen niet uit in helderheid

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
Gonadan schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:52:
Nope, ik heb een A3 met parkeerhulp. Heb alleen sensoren voor en achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Tylen schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:02:
[...]

.. Gebeurd nu ook al maar dan zitten ze op de telefoon/ipad ;)
Maar dat maakt het scherm dus ook overbodig omdat passagiers vaak toch wel op hun telefoon zitten.
Ik geloof niet dat men die weg gaat leggen om op het scherm van de auto te gaan pielen. Ja misschien een liedje of radiozender veranderen maar dat is het dan ook.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 15-09 21:27
DonJunior schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:57:
[...]

Maar dat maakt het scherm dus ook overbodig omdat passagiers vaak toch wel op hun telefoon zitten.
Ik geloof niet dat men die weg gaat leggen om op het scherm van de auto te gaan pielen. Ja misschien een liedje of radiozender veranderen maar dat is het dan ook.
Bestel je het toch niet, daarom is het een optie. Voor lange reizen kan het best chill zijn voor de bijrijder, serie/film opzetten oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Troubled schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:47:
[...]

Nope, ik heb een A3 met parkeerhulp. Heb alleen sensoren voor en achter.
Parkeerhulp of parkeerhulp automatisch?

Nog los van of je überhaupt iets kunt afleiden van sites als autoscout, het klopt vaker niet dan wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:51
Gonadan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:45:
[...]

Nog los van of je überhaupt iets kunt afleiden van sites als autoscout, het klopt vaker niet dan wel.
De A3 (8V sowieso, 8Y weet ik niet zeker) heeft 3 opties qua 'parkeerhulp'. 'Parkeerhulp achter' (7X1), 'Parkeerhulp plus' (7X2) en 'Parkeerassistent' (7X5). Laatstgenoemde is 'automatisch inparkeren' en omvat ook de voordelen van 'parkeerhulp plus' (7X2). Een camera is weer een losse optie (KA2) en kon alleen gekocht worden als je 7X2 of 7X5 ook koos.

Edit: zie pagina 82 en 83 van dit document voor de 8Y.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeroenvde89 op 06-08-2024 16:23 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Jeroenvde89 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

De A3 (8V sowieso, 8Y weet ik niet zeker) heeft 3 opties qua 'parkeerhulp'. 'Parkeerhulp achter' (7X1), 'Parkeerhulp plus' (7X2) en 'Parkeerassistent' (7X5). Laatstgenoemde is 'automatisch inparkeren' en omvat ook de voordelen van 'parkeerhulp plus' (7X2). Een camera is weer een losse optie (KA2) en kon alleen gekocht worden als je 7X2 of 7X5 ook koos.

Edit: zie pagina 82 en 83 van dit document voor de 8Y.
Dank je wel voor de vindplaats van dat document
Gonadan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:45:
[...]

Dat laatste is zeker waar

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En dat is wel iets om altijd goed na te kijken. De terminologie loopt vaak door elkaar dus is al aardig puzzelen zoals je hierboven ziet. Wat op autoscout staat is zelden de exacte naam van de optie dus dan weet je in feite alsnog niets.

Daar ben ik zelf ook wel mee in aanraking gekomen. Bijvoorbeeld het audio systeem is stiekem toch niet helemaal wat je dacht dat het was.
Of zo mijn automatische trekhaak, met mooi knopje. Ja dat knopje ontkoppelt hem 'automatisch' waardoor hij gaat bungelen, of je hem dan nog zelf even in de positie wilt duwen waar hij heen moet. Maar dat is nog echt wel wat anders dan trekhaken die ik keurig helemaal vanzelf in de juiste positie zag bewegen. (al is deze optie voor mij al prima, daar niet van)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scrtz
Beste is vaak nog niet al te veel vinkjes doen om een selectie te maken op websites, ga uit van de basis (bijv 150pk automaat a4 station 2019 max 100k gelopen, ik noem maar iets) en vervolgens gewoon vrijwel alle advertenties aflopen. Ik kijk zelf eigenlijk altijd naar de foto’s, dan zie je echt daadwerkelijk welke opties er nu allemaal opzitten.

Veel garages kunnen amper een fatsoenlijke advertentie opstellen en merk dat filters vaak ook niet goed pakken (wat vaak ook juist weer is omdat garages/autobedrijven de advertenties onjuist of niet volledig hebben ingevuld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
Deze week ga ik naar een Audi A3 S-Line (2022) kijken, maar het Apple Carplay verhaal is mij onduidelijk. Kost dit nu extra geld per maand of is die altijd geactiveerd? En werkt dit nu draadloos of niet? Op Audi forums lees ik uiteenlopende verhalen?

In de nieuwe 2024 is het afkopen of per jaar of maand betalen zo te zien: https://www.autoweek.nl/a...met-de-dagrijverlichting/.

Wat is van belang specifiek te checken buiten de standaard lijsten van de ANWB en BOVAG die te vinden zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Jumpman op 08-08-2024 12:15 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makkendam
Jumpman schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:28:
Deze week ga ik naar een Audi A3 S-Line (2022) kijken, maar het Apple Carplay verhaal is mij onduidelijk. Kost dit nu extra geld per maand of is die altijd geactiveerd? En werkt dit nu draadloos of niet? Op Audi forums lees ik uiteenlopende verhalen?

In de nieuwe 2024 is het afkopen of per jaar of maand betalen zo te zien: https://www.autoweek.nl/a...met-de-dagrijverlichting/.

Wat is van belang specifiek te checken buiten de standaard lijsten van de ANWB en BOVAG die te vinden zijn?
Ik heb een pre-facelift 2024 en carplay werkt gewoon draadloos zonder maandelijkse betaling. Je moet wel de optie Audi Smartphone Interface hebben, deze zat bij mij in het business pack.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1NxRzNaiHkFHNjAAOPrufOyNN8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ER2QMEVDvbwHq3LcWxQ1rjNb.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door makkendam op 08-08-2024 12:33 . Reden: Screenshot business pack ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
@makkendam jij hebt het over een auto uit België gezien het taalgebruik? De standaarduitrusting en optiepakketten worden nameijk bepaald door de importeur en verschillen per land. In Nederland was in 2022 de Smartphone Interface optie standaard in de (S) edition uitvoeringen.
Jumpman schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:28:
(...)
Als ik dat bericht en de prijslijst goed begrijp is het nog steeds mogelijk om de optie bij aanschaf te selecteren, zodat die levenslang zonder extra kosten beschikbaar is. De on-demand variant is dan voor als de optie bij aanschaf niet geselectereerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
-

[ Voor 99% gewijzigd door Jumpman op 09-08-2024 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.keller
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 07:55
Mach schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:56:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn oude betrouwbare volvo v40 diesel. Helaas worden die niet meer gemaakt en de spirituele opvolger de xc40 valt buiten mijn budget.

Mijn oog is gevallen op een a3 40 tfsi e ( bouwjaar 2020/2021). De phev. Alleen heb ik geen prive laadpaal dus zal ik afhankelijk zijn van publieke laadpalen. Ik ben, als dieselrijder, een complete noob op het gebied van ev maar ik krijg na een eerste kort onderzoek het idee dat bij een dergelijke situatie het rekenmodel (als in lagere brandstofkosten/elektriciteitskosten) niet uitkomt. Klopt dat?

Of is bij een dergelijke kleine accu granny laden nog een optie, ondanks de verhalen over substantieel laadverlies die ik hier en daar lees.
Wij zijn in het bezit van een 40tfsi phev, mijn vrouw rijd daar voor 90% in, en die rijd zeer rustig. Zomers haalt ze 60km op een batterijlading, 's winters daalt dit al snel naar max 40 km. Het was voor ons goedkoop omdat we zonnepanelen hebben en een eigen laadpaal. Publiek laden.....tjaa niet echt goedkoper natuurlijk en je doet dan meer voor het milieu.
1 tip als je toch voor de audi gaat, ik weet niet of het bij een officiele dealer is, maar kijk de vtg historie na bij een VAG dealer dmv het chassisnr. Wij kwamen er ook op pijnlijke wijze achter dat onze auto een schade verleden had waardoor een andere audi dealer de auto niet eens meer in wou ruilen. Kopschade en r deur. Kijk ook even naar het koelvloeistof niveau van het hoogspanning gedeelte of dat op niveau is, bij audi rekenen ze €300 ex om een bekertje koelvloeistof bij te vullen, vanwege het verzegelings loodje. Onze audi gaat terug naar de dealer waar we hem hebben gekocht, en gaan binnenkort verder met een VW T-roc.
Dus ik neem hier afscheid en ga verhuizen naar het VW topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
f.keller schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:33:
[...]

Wij zijn in het bezit van een 40tfsi phev, mijn vrouw rijd daar voor 90% in, en die rijd zeer rustig. Zomers haalt ze 60km op een batterijlading, 's winters daalt dit al snel naar max 40 km. Het was voor ons goedkoop omdat we zonnepanelen hebben en een eigen laadpaal. Publiek laden.....tjaa niet echt goedkoper natuurlijk en je doet dan meer voor het milieu.
1 tip als je toch voor de audi gaat, ik weet niet of het bij een officiele dealer is, maar kijk de vtg historie na bij een VAG dealer dmv het chassisnr. Wij kwamen er ook op pijnlijke wijze achter dat onze auto een schade verleden had waardoor een andere audi dealer de auto niet eens meer in wou ruilen. Kopschade en r deur. Kijk ook even naar het koelvloeistof niveau van het hoogspanning gedeelte of dat op niveau is, bij audi rekenen ze €300 ex om een bekertje koelvloeistof bij te vullen, vanwege het verzegelings loodje. Onze audi gaat terug naar de dealer waar we hem hebben gekocht, en gaan binnenkort verder met een VW T-roc.
Dus ik neem hier afscheid en ga verhuizen naar het VW topic.
Een import auto bij een niet dealer kopen is een heel groot risico is mijn ervaring. Hier drie maanden op zoek geweest naar een VW Taigo R Line Black Edition, VW T-Roc R Line of A3 S Line (bouwjaren 2021 t/m nu) en bijna alles wat ik checkte aan de hand van VIN zat een smetje op (schade verleden of KM stand niet juist). Een import auto altijd zelf (of iemand met verstand van zaken) bij een officiële dealer in het buitenland weghalen. Uiteindelijk ben ik bij een Nederlandse dealer met een Nederlandse auto geslaagd (In de zomervakantie verkoopt men minder auto's en kan je vaak net iets scherper onderhandelen).

Leuk artikel om eens te lezen (inclusief reacties): https://www.autoweek.nl/a...oe-kun-jij-dat-voorkomen/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Jumpman schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:57:
[...]

Een import auto bij een niet dealer kopen is een heel groot risico is mijn ervaring. Hier drie maanden op zoek geweest naar een VW Taigo R Line Black Edition, VW T-Roc R Line of A3 S Line (bouwjaren 2021 t/m nu) en bijna alles wat ik checkte aan de hand van VIN zat een smetje op (schade verleden of KM stand niet juist). Een import auto altijd zelf (of iemand met verstand van zaken) bij een officiële dealer in het buitenland weghalen. Uiteindelijk ben ik bij een Nederlandse dealer met een Nederlandse auto geslaagd (In de zomervakantie verkoopt men minder auto's en kan je vaak net iets scherper onderhandelen).

Leuk artikel om eens te lezen (inclusief reacties): https://www.autoweek.nl/a...oe-kun-jij-dat-voorkomen/.
Ik zat van het weekend toevallig te kijken bij een autobedrijf (DAS import) die gespecialiseerd is in het importeren van Duitse auto's. Het prijsverschil en aankleedniveau is inderdaad substantieel. Zij claimen alleen occassions van de merkdealer te kopen/importeren

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.keller
Jumpman schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:57:
[...]

Bijna 80% van de 2e hands auto's die bij de dealer staan zijn geimporteerd. Als vtg dealer onderhouden is ook in het buitenland is de historie in te zien bij de dealer. Je moet hier wel om vragen, ze doen het niet uit zich zelf. Is de auto niet dealer onderhouden dan wordt het moeilijker om de historie boven water te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:51
Mach schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:50:
[...]

Ik zat van het weekend toevallig te kijken bij een autobedrijf (DAS import) die gespecialiseerd is in het importeren van Duitse auto's. Het prijsverschil en aankleedniveau is inderdaad substantieel. Zij claimen alleen occassions van de merkdealer te kopen/importeren
Dit bedrijf noemde mijn autodealer 'een boevenpartij' die ook schaamteloos auto's met een taxatierapport (en dus mogelijk schade) importeren en vaak dus een opvallend lage BPM hebben.

Mijn Audi heb ik samen met mijn autodealer geïmporteerd en voor de tijd uiteraard uitgebreid gecontroleerd en (dubbel)gecheckt op alles qua historie etc. Dat voelde op de een of andere manier toch wat vertrouwder dan zo'n importbedrijf.

Maar goed, dat kan ook weer verkooppraatje zijn geweest uiteraard :*).

PS. Ik had zoveel eisen (qua opties) dat er in Nederland maar 5 tot 10 auto's voldeden aan mijn opdracht, in Duitsland was dat 100+. Ik snap dus heel goed dat veel auto's uiteindelijk geïmporteerd (moeten) worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeroenvde89 op 12-08-2024 12:23 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
f.keller schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:02:
[...]

Bijna 80% van de 2e hands auto's die bij de dealer staan zijn geimporteerd. Als vtg dealer onderhouden is ook in het buitenland is de historie in te zien bij de dealer. Je moet hier wel om vragen, ze doen het niet uit zich zelf. Is de auto niet dealer onderhouden dan wordt het moeilijker om de historie boven water te krijgen
Wat versta jij onder dealer? Want bij de Audi dealer hier staan relatief weinig niet Nederlandse auto's te koop, bij 'handelaren' zie ik bijna alleen maar import auto's. Een import auto zou ik altijd van een officiële dealer direct importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.keller
onder dealer versta ik de officiele audi dealer, in mijn geval vallei groep. Bij pon barst het ook van de geimporteerde auto's, en ik ben ook nog bij een officiele vw dealer in het noorden van het land geweest die met hetzelfde verhaal kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
f.keller schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:12:
onder dealer versta ik de officiele audi dealer, in mijn geval vallei groep. Bij pon barst het ook van de geimporteerde auto's, en ik ben ook nog bij een officiele vw dealer in het noorden van het land geweest die met hetzelfde verhaal kwam
Maar inderdaad merk dealer (export) op merk dealer (import) is niets mis mee, het wordt pas 'gevaarlijk' als er een handelaar tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.keller
Jumpman schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:30:
[...]

Maar inderdaad merk dealer (export) op merk dealer (import) is niets mis mee, het wordt pas 'gevaarlijk' als er een handelaar tussen zit.
Ook bij de merk dealer is het dus 'gevaarlijk'uit ervaring gesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-09 18:50
Ik ben voornemens om een nieuwe a5 edition one aan te schaffen. Wat vinden jullie hiervan?

https://www.audi.nl/nl/we...0|MSCTQL5|MSIE3L5#summary

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
draadstalig schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:34:
Ik ben voornemens om een nieuwe a5 edition one aan te schaffen. Wat vinden jullie hiervan?

Mooie auto. Zakelijk lease, privé lease of gewone aanschaf? Bij de laatste zou ik persoonlijk eerder voor een vol optie auto gaan met de kop eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:48

Don Quijote

El Magnifico

De website van Audi over opties is compleet onoverzichtelijk. Of ik weet in ieder geval mijn weg er niet in te vinden.

Ik heb interesse in een Q6 etron Launch edition. En wil in ieder geval adaptieve cruise control die tot stilstand kan komen en vanuit stilstand kan wegrijden (file rijden). Het is mij nu echter niet duidelijk of de cruise control in het tech pack wat standaard met de launch edition komt dit wel of niet kan. Of dat je hiervoor het duurste pakket voor nodig hebt waar adaptieve cruise _assist_ in zit. Iemand hier die enig idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkendam
Don Quijote schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:18:
De website van Audi over opties is compleet onoverzichtelijk. Of ik weet in ieder geval mijn weg er niet in te vinden.

Ik heb interesse in een Q6 etron Launch edition. En wil in ieder geval adaptieve cruise control die tot stilstand kan komen en vanuit stilstand kan wegrijden (file rijden). Het is mij nu echter niet duidelijk of de cruise control in het tech pack wat standaard met de launch edition komt dit wel of niet kan. Of dat je hiervoor het duurste pakket voor nodig hebt waar adaptieve cruise _assist_ in zit. Iemand hier die enig idee heeft?
Cruise assist is de baanvakassistent, persoonlijk vind ik het een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Don Quijote schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:18:

Als ik een rondje forums doe, zie ik iedereen dit systeem uitschakelen, omdat het te agressief reageert. Ik weet niet of dit ook bij de laatste modellen het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjefSjef
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-07 15:26
Weet iemand of er al meer bekend is over de introductieprijzen van de A6 etron? Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de 'echte' range. Hoe verhoudt de echte range van de Q6 zich tot de fabrieksopgave?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:46

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

SjefSjef schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:41:
Weet iemand of er al meer bekend is over de introductieprijzen van de A6 etron? Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de 'echte' range. Hoe verhoudt de echte range van de Q6 zich tot de fabrieksopgave?
Volgens mijn -100km. Maar er zijn nog geen drive reviews online.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjefSjef
Miesjh schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:44:
[...]

Volgens mijn -100km. Maar er zijn nog geen drive reviews online.
-100 km zou heel mooi zijn, tesla waardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjefSjef

Ligt eraan of je kinderen hebt qua bekleding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
Jumpman schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:28:
[...]

Mooie auto. Zakelijk lease, privé lease of gewone aanschaf? Bij de laatste zou ik persoonlijk eerder voor een vol optie auto gaan met de kop eraf.
,zakelijk lease. Mis ik nog bijzonderheden? Ik twijfel zelf een beetje over die grijze luchthappers aan de voorkant. Vind ik niet echt mooi maar volgens mij heb ik geen andere keuze

[ Voor 17% gewijzigd door draadstalig op 20-08-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
draadstalig schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:54:
[...]

,zakelijk lease. Mis ik nog bijzonderheden? Ik twijfel zelf een beetje over die grijze luchthappers aan de voorkant. Vind ik niet echt mooi maar volgens mij heb ik geen andere keuze
De grijze ‘luchthappers’ in de voorbumper en grijze lijn in de achterbumper hadden inderdaad ‘zwart optiek’ mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
Indd het is voor mij echt wel een dealbreaker want ik vind het gewoon echt niet mooi. Snap ook niet zo goed, heb nu een audi a5 uit 2021 en dat was juist een mooie USP van die auto. De S5 heeft het wel, maar die vind ik qua prijs te hoog uitvallen...

Net even naar Audi gebeld, daar kwam de verkoper met het idee: dan spuit je het toch... Pfffff. Kan het nog zijn dat ze dit aanpassen komende maanden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
In deze nieuwe opmaak (zie hier: https://www.audi.nl/nl/we...5|MSIE3L5|MRADC8K#summary ) heb ik gekozen voor een s-edition en kan ik hem met een zwartpakket wel volledig krijgen. Hier nog ideeën bij? Mis ik verder zaken ten opzichte van de Edition one? S-edition heeft een sportonderstel als ik het goed begrijp. En de kleurs grijs (magneetgrijs vs daytona) is wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
makkendam schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:15:
[...]

Cruise assist is de baanvakassistent, persoonlijk vind ik het een aanrader.
Dat is zeg maar de travel assist van VW neem ik aan? Vind ik iig fantastisch rijden. Houdt je auto automatisch in het midden van de rijbaan en rijdt vrijwel autonaam. bijkomend voordeel is dan ook dat je niet om de haverklap te melding krijgt dat je in het midden van de rijbaan dient te rijden wat std lane assist veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
Zijn er meer mensen die problemen hebben met MyAudi? Iedere keer als ik de auto start en wil inloggen krijg ik de melding dat ik al een tijdje geen gebruik heb gemaakt van de auto. Echt enorm irritant, want dan moet je switchen naar de gastmodus. Heb alle accounts verwijderd, wachtwoord aangepast, maar de problemen keren net zo snel weer terug.

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 13:49
Dat probleem herken ik, had ook steeds de melding dat ik een tijd lang niet was ingelogged. En opnieuw inloggen lukte niet. Begin deze maand ook opnieuw mijn gebruiker verwijderd en opnieuw toegevoegd. Mezelf ook weer hoofdgebruiker gemaakt in MyAudi. Tot nu toe blijft het wel stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiniKoelkast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-08 17:48
Mijn Audi A3 E-tron uit 2017 heeft momenteel een 'Charge Only' USB poort in het middenconsole zitten die ik zelf wil vervangen met een USB poort die Carplay ondersteund. De software zijde heb ik geregeld met M.I.B. (More Incredible Bash), alleen het installeren van een ander USB poort gaat toch iets te ver buiten mijn comfort zone om zelf te doen, en dan vooral het aansluiten van 12v op de 6-pin connector. Alle benodigde onderdelen heb ik: Nieuwe USB poort (4G0035736), 6-pin kabel en data kabel.

Is er iemand die mij zou kunnen helpen met de installatie? En dat hoeft natuurlijk niet gratis ;) Ik woon zelf in omgeving Amsterdam, maar een stukje rijden hiervoor vind ik niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MiniKoelkast schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:21:
Mijn Audi A3 E-tron uit 2017 heeft momenteel een 'Charge Only' USB poort in het middenconsole zitten die ik zelf wil vervangen met een USB poort die Carplay ondersteund. De software zijde heb ik geregeld met M.I.B. (More Incredible Bash), alleen het installeren van een ander USB poort gaat toch iets te ver buiten mijn comfort zone om zelf te doen, en dan vooral het aansluiten van 12v op de 6-pin connector. Alle benodigde onderdelen heb ik: Nieuwe USB poort (4G0035736), 6-pin kabel en data kabel.

Is er iemand die mij zou kunnen helpen met de installatie? En dat hoeft natuurlijk niet gratis ;) Ik woon zelf in omgeving Amsterdam, maar een stukje rijden hiervoor vind ik niet erg.
Dat klinkt als iets dat @Antera vermoedelijk wel kan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:31

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

MiniKoelkast schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:21:

Dit kan ik voor je regelen.

Ik stuur je even een bericht

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:52

Boost9898

Software developer

Even snel tussendoor. Momenteel rij ik in een VW Up en ik ben alvast aan het oriënteren om naar een occasion modelletje hoger over te gaan van VW of Audi.

Momenteel heb ik een > 2022 model VW Polo/Taigo op het oog.

Ik vind een goede prijs/kwaliteitverhouding belangrijk. Van die extreem fancy features zoals matrix verlichting, stoelverwarming etc. hebben voor mij geen meerwaarde. Als de auto adaptive cruise control en Apple Carplay heeft is het goed.

Is het de moeite om naar Audi te kijken met deze wensen/budget (~€22.000)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior

Je bent de kleur vergeten aan te vinken :/

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Boost9898 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:38:
Even snel tussendoor. Momenteel rij ik in een VW Up en ik ben alvast aan het oriënteren om naar een occasion modelletje hoger over te gaan van VW of Audi.

Ik vind een goede prijs/kwaliteitverhouding belangrijk. Van die extreem fancy features zoals matrix verlichting, stoelverwarming etc. hebben voor mij geen meerwaarde. Als de auto adaptive cruise control en Apple Carplay heeft is het goed.

Dat vraag je in een Audi topic? Wat verwacht je dat het antwoord gaat zijn?
Hetzelfde als deze vraag stellen in een VW topic.. dan is het antwoord ook behoorlijk voorspelbaar.

Verder is deze vraag toch alleen door jezelf te beantwoorden? Als jij meerwaarde ziet in het rijden in een Audi, dan kies je daar toch voor?

Als je prijs/kwaliteit zoekt moet je misschien niet bij Audi shoppen maar bij Skoda. Daar krijg je veel meer waar voor je geld en de kwaliteit is gewoon Duits. Dus prima.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:13
Boost9898 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:38:

Kijk hier maar even, met de criteria Max 22.5k en 2022 of later.
Carplay zal nog wel gaan, maar ACC?

[ Voor 11% gewijzigd door Theone098 op 23-08-2024 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draadstalig
DonJunior schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:42:
[...]

Je bent de kleur vergeten aan te vinken :/
Bij mij staat hij op zwart, hierbij nieuwe poging: https://www.audi.nl/nl/we...0|MSCTQL5|MSIE3L5#summary

Ik twijfel tussen zwart en Daytona grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
draadstalig schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:24:
[...]

Bij mij staat hij op zwart, hierbij nieuwe poging: https://www.audi.nl/nl/we...0|MSCTQL5|MSIE3L5#summary

Ik twijfel tussen zwart en Daytona grijs
Daytona grijs pareleffect.

Goed dat je exterieurpakket zwart hebt geselecteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
Haha duidelijke taal. Die heb ik nu ook (audi a5 2021) en vind ik ook wel mooi. Met name met zwarte exterieur maar toch twijfel ik met zwart omdat het weer iets nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjefSjef
Het lijkt erop dat (in ieder geval in Amerika) de A6 etron dezelfde motorisering als de Q6 gaat krijgen: https://media.audiusa.com/releases/614

Iemand enige ervaring met de verschillen tussen achterwiel- en vierwielaandrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:44
Hallo! Ik ben op zoek naar advies voor de aanschaf van een Audi, althans, mijn vriendin :9

Momenteel is ze geïnteresseerd in een Audi A3 (benzine + automaat), specifiek de modellen uit ongeveer de periode 2013-2015 (8V). Het budget ligt rond de 10.000 euro, maar we zijn bereid iets meer uit te geven als dat resulteert in een aanzienlijk betere auto. Echter zie ik ze momenteel vaak staan op autoscout e.d. voor rond de 8500/9000/9500. Naar mijn idee kan hier vast nog wat van af, maar ik heb ook het idee dat tweedehands auto's nou eenmaal een stuk duurder zijn geworden(?).

1. Zijn deze Audi's betrouwbaar in het dagelijks gebruik denken jullie gezien ze nu rond de 10-11 jaar oud zijn en gemiddeld 200k hebben gelopen?

2. Hebben jullie een tip qua uitvoering waarvan jullie zeggen, die kun je echt het best nemen?

Daarnaast heb ik begrepen dat er enkele aandachtspunten zijn waar ik goed op moet letten bij deze modellen. Als ik het goed heb begrepen zijn dat de volgende punten:

- Olieverbruik
- Distributieproblemen
- Koelsysteemlekken

Alle tips en info is welkom! :D

Kwam zelf uit op dit soort modellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oju_nTu3Q1ORQhNIkdB5ldeIZKc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/19PySJ0cWmdylbwc7Qjgl0tn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnyWX4Y9FcbhJOIiaiDJcZZ7D5c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IuaZ4UqZac8Rk2w6XI9VE8Bs.png?f=fotoalbum_tile

Misschien iets om zelf te importeren vanuit Duitsland, die hebben als ik het goed begrijp een stuk meer opties e.d. in de 'goedkopere' uitvoeringen zitten? Maar goed, daar ben ik niet bekend mee :)

[ Voor 36% gewijzigd door mprkooij op 01-09-2024 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:03
Ik denk dat je of je eisen moeten bijstellen of je budget. Paar maanden terug ging hier een A3 (8PA 1.2TFSI) uit 2012 met ongeveer 120k op de teller voor €10k weg. De tweedehandse markt is gek geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
GioStyle schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:23:
Ik denk dat je of je eisen moeten bijstellen of je budget. Paar maanden terug ging hier een A3 (8PA 1.2TFSI) uit 2012 met ongeveer 120k op de teller voor €10k weg. De tweedehandse markt is gek geworden.
Bedoel je 120 of 210k? Want 120k op de teller lijkt me niet zo verkeerd voor om en nabij 10k? Gezien ze nu ook voor dat bedrag weg gaan met 200-240k. Tja, de tweedehands markt, ik schrok ook wel een beetje van de prijzen tegenwoordig. Ik kan me herinneren dat ze 2 jaar geleden iets goedkoper waren, maargoed. Ah, 8PA is het model ervoor. Bizarre prijs dan denk ik zo..

[ Voor 5% gewijzigd door mprkooij op 01-09-2024 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:03
mprkooij schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:52:
[...]

Bedoel je 120 of 210k? Want 120k op de teller lijkt me niet zo verkeerd voor om en nabij 10k? Gezien ze nu ook voor dat bedrag weg gaan met 200-240k. Tja, de tweedehands markt, ik schrok ook wel een beetje van de prijzen tegenwoordig. Ik kan me herinneren dat ze 2 jaar geleden iets goedkoper waren, maargoed.
120k. Is natuurlijk wel een relatief lage kilometerstand, maar als een auto na 12 jaar nog 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde waard is, dan vind ik het wel aan de prijzige kant om het maar subtiel te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
mprkooij schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:17:
Hallo! Ik ben op zoek naar advies voor de aanschaf van een Audi, althans, mijn vriendin :9

Momenteel is ze geïnteresseerd in een Audi A3 (benzine + automaat), specifiek de modellen uit ongeveer de periode 2013-2015 (8V). Het budget ligt rond de 10.000 euro, maar we zijn bereid iets meer uit te geven als dat resulteert in een aanzienlijk betere auto. Echter zie ik ze momenteel vaak staan op autoscout e.d. voor rond de 8500/9000/9500. Naar mijn idee kan hier vast nog wat van af, maar ik heb ook het idee dat tweedehands auto's nou eenmaal een stuk duurder zijn geworden(?).

1. Zijn deze Audi's betrouwbaar in het dagelijks gebruik denken jullie gezien ze nu rond de 10-11 jaar oud zijn en gemiddeld 200k hebben gelopen?

2. Hebben jullie een tip qua uitvoering waarvan jullie zeggen, die kun je echt het best nemen?

Daarnaast heb ik begrepen dat er enkele aandachtspunten zijn waar ik goed op moet letten bij deze modellen. Als ik het goed heb begrepen zijn dat de volgende punten:

- Olieverbruik
- Distributieproblemen
- Koelsysteemlekken

[Afbeelding][Afbeelding]

Misschien iets om zelf te importeren vanuit Duitsland, die hebben als ik het goed begrijp een stuk meer opties e.d. in de 'goedkopere' uitvoeringen zitten? Maar goed, daar ben ik niet bekend mee :)
Ja auto's zijn een stuk duurder geworden gebruikt omdat nieuwe auto's ook flink gestegen zijn in prijs. Dus de vraag op gebruikt is sindsdien alleen maar hoger geworden.

1. Rond de 200k kun/mag je wel rekening houden dat er langzaam aan reparaties aankomen die wat forser en duurder kunnen uitvallen. Wat ook belangrijk is, is hoeveel je vriendin gaat rijden per jaar. Als je meer zekerheid wilt dan zou ik het budget wat meer oprekken en iets zoeken wat rond de 100-150k heeft gelopen zodat je niet meteen over die 200k+ grens komt.

2. Smaak maar S-line interieur en exterieur persoonlijk, verkoopt ook het beste weer door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:13
Scrtz schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:30:
[...]

2. Smaak maar S-line interieur en exterieur persoonlijk, verkoopt ook het beste weer door
Smaak inderdaad want met een s-line exterieur krijg je volgens mij ook hardere vering en dat vind ik (te) oncomfortabel. Ik besteed dan liever het geld aan een paar mooie velgen met bredere banden.
S-line interieur of iig sportstoelen: ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Dank voor jullie reacties! Over de vering bij het S-Line exterieur had ik al het een en ander gelezen inderdaad. Dat is iets wat we niet willen. Ze zal ongeveer rond de 6.000-8.000km per jaar rijden vermoed ik. Veel doen we ook nog met mijn auto.

Daarnaast, als een auto die 180.000-220.000 heeft gelopen altijd dealer onderhouden is (veel A3’s hebben bijv een nieuwe distributieketting gekregen zag ik), gaat dan hetzelfde op? Van mijn vader altijd meegekregen dat als een auto altijd netjes dealer onderhouden is, grote en kleine beurten heeft gehad op de juiste interval, dat een auto dan behoorlijk lang mee kan gaan :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
mprkooij schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:17:

- Olieverbruik
- Distributieproblemen
- Koelsysteemlekken

[Afbeelding][Afbeelding]

Bij geïmporteerde auto's altijd extra alert zijn. Als deze niet direct van een dealer is gekomen bij import in zijn jonge jaren, grote kans dat het een schade auto betrof of dat de km stand is teruggedraaid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
mprkooij schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:03:
Dank voor jullie reacties! Over de vering bij het S-Line exterieur had ik al het een en ander gelezen inderdaad. Dat is iets wat we niet willen. Ze zal ongeveer rond de 6.000-8.000km per jaar rijden vermoed ik. Veel doen we ook nog met mijn auto.

Daarnaast, als een auto die 180.000-220.000 heeft gelopen altijd dealer onderhouden is (veel A3’s hebben bijv een nieuwe distributieketting gekregen zag ik), gaat dan hetzelfde op? Van mijn vader altijd meegekregen dat als een auto altijd netjes dealer onderhouden is, grote en kleine beurten heeft gehad op de juiste interval, dat een auto dan behoorlijk lang mee kan gaan :9
Ja kan en zal zeker wat schelen maar hou het in je achterhoofd dat de kans en het risico gewoon langzaam aan steeds groter wordt dat je een of meerdere keren grotere reparaties gaat krijgen. Als je daar iig geld voor reserveert kan het alleen maar meevallen. Wij kunnen niet in jullie portemonnee kijken maar als het al krap kas nu is, dan is het een mogelijk probleem voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Scrtz schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:41:
[...]

Ja kan en zal zeker wat schelen maar hou het in je achterhoofd dat de kans en het risico gewoon langzaam aan steeds groter wordt dat je een of meerdere keren grotere reparaties gaat krijgen. Als je daar iig geld voor reserveert kan het alleen maar meevallen. Wij kunnen niet in jullie portemonnee kijken maar als het al krap kas nu is, dan is het een mogelijk probleem voor later.
Nee dat komt wel goed, ik had inderdaad wel het idee om wat achterhand te houden i.v.m. eventuele reparaties en mankementen :), maar ik hou de tip zeker in het achterhoofd m.b.t. de kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Laatst online: 21:05
Zoektocht op internet leverde me niet bijsterveel info op behalve dan vraag de audi dealer. (Liever niet).
Audi MMI MIB3 (A6 2021)... Wel apple carplay wireless, geen android auto. Kwestie van software update omdat ik nog met een van de eerste sw versies lijk rond te rijden begrijp ik. Iemand die iemand weet die dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Soullancer schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:23:
Zoektocht op internet leverde me niet bijsterveel info op behalve dan vraag de audi dealer. (Liever niet).
Audi MMI MIB3 (A6 2021)... Wel apple carplay wireless, geen android auto. Kwestie van software update omdat ik nog met een van de eerste sw versies lijk rond te rijden begrijp ik. Iemand die iemand weet die dit kan?
@Rainesh is je man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Soullancer schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:23:
Wat is je huidige mmi softwareversie...

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Rainesh schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:26:
[...]

Wat is je huidige mmi softwareversie...
Softwareversie: 3385
MMI Softwareversie: release-33.11.2-MLB-AS-2025 (15.06.2020-16:35:05)
Navigatiedatabase: V03959807CJ_P0370_EU-2020.05
Mediadriver: CL33_MIB3P_AU_ER_G4x_2002403prod-1

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Soullancer schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:30:
[...]

Softwareversie: 3385
MMI Softwareversie: release-33.11.2-MLB-AS-2025 (15.06.2020-16:35:05)
Navigatiedatabase: V03959807CJ_P0370_EU-2020.05
Mediadriver: CL33_MIB3P_AU_ER_G4x_2002403prod-1

:)
Deze loopt verschrikkelijk achter. Je dealer heeft 2 TPI's niet uitgevoerd.......als je nog garantie hebt, hun even mee om de oren slaan. Anders zijn er wel andere "tweakers" oplossingen. Kan ik je wel hij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Rainesh schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:32:
[...]

Deze loopt verschrikkelijk achter. Je dealer heeft 2 TPI's niet uitgevoerd.......als je nog garantie hebt, hun even mee om de oren slaan. Anders zijn er wel andere "tweakers" oplossingen. Kan ik je wel hij helpen
Je snapt.. ik kan op zoek naar de tweaker manier gok ik :P . De vorige eigenaar heeft daar bij de dealer niet op aangedrongen of problemen over aangekaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Soullancer schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:40:
[...]

Je snapt.. ik kan op zoek naar de tweaker manier gok ik :P . De vorige eigenaar heeft daar bij de dealer niet op aangedrongen of problemen over aangekaart.
Stuur maar een pb, komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Rainesh schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:41:
[...]

Stuur maar een pb, komt wel goed :)
Done :) Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjefSjef
Ik heb deze configuratie gemaakt: https://www.audi.nl/nl/we...EIH5MVMPEK5P2MRAD56H_2025|U8U8|GX|MRAD56J|MLRA1XY|GPYHPYH|MLSE9VS|MABR1PD|MALGQE2|MVTV9ZE|MKOMGB1|GPWLPWL#summary

Ergens is het wel een beetje een saaie bak, maar wel heel luxe. De binnenkant oogt ook completer dan de Porsche Macan bijvoorbeeld, terwijl je andersom zou verwachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
mprkooij schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:03:

Wees bij auto's niet te naief. Bij problemen door versleten delen kunnen reparatie kosten al snel in de duizenden euro's lopen.

Vuistregel is dat dure auto's vaak ook duur in onderhoud zijn. Een auto is ondanks de hoge aanschafprijs een wegwerp product. Onderdelen worden getest zodat ze de lease termijn en garantie termijn met minimale ellende door komen. Na die tijd mag het onderdeel versleten zijn. Is een onderdeel te goed, dan kan daar eventueel op bezuinigd worden, door een mindere kwaliteit te gebruiken in de volgende versie etc.

In de praktijk betekent dat wel wat: Wil je een auto boven de ca. 125.000 km probleemloos blijven rijden, dan zal je serieus in het onderhoud moeten investeren. De reden dat lease maatschappijen de auto's vlak voor een dure grote beurt uit de vloot gooien en te koop aanbieden. Reken erop dat er daarbij in de tussentijd minimaal onderhoud is gedaan.

In VW merken, dus ook Audi wordt bijvoorbeeld vaak Longlife olie gebruikt. Na 20.000 km is de olie zwart en heeft het grotendeels zijn smerende werking verloren. Onderhouds voorschrift is echter olie wissel bij 30.000 km. Dus dat is iedere cyclus zo'n 10.000 km motorslijtage door minder goed werkende motorolie. Als het al gebeurt. En onderhouds boekjes en dealerstempels zijn gewoon te koop. Dus een onderhouds historie zonder betaalbewijzen zegt niet altijd zoveel.

Iedere auto heeft zo zijn eigen mankementen. Bij Audi/VW/Skoda/Seat zijn met name de vroege DSG automaten mankementen trekkers. Veel daarvan is in de latere DSG automaten verbeterd en opgelost. (duur te vervangen, of anders laten reviseren). Ik noem dit niet om te zeggen dat je geen automaat moet nemen (die zijn heerlijk en de onze houdt al meer dan 240.000 km!). Wat ik wil zeggen is dat iedere optie die je kiest ook iets kan gaan toevoegen aan je kosten.

Verder heeft elk merk wel electronica problemen door veroudering van componenten etc. Steeds vaker zie je "vervanging van de kabelboom" staan.

Kijk eens bij de ANWB naar autokosten. Je zal schrikken hoeveel duizenden euro's onderhoud op den duur kost. En een merk als audi kan weer duurder in onderdelen zijn dan een merk als VW.

En importeren van een 2e hands auto is ook zo'n mogelijkheid voor problemen. Grote hoeveelheden import 2e handsjes zijn of probleem auto's, schade auto's of auto's met terug gedraaide tellers. En ook een mooi als nieuw uitziende auto kan compleet verrot zijn.

Bij Audi betaal je sowieso voor de merknaam en het iets luxere schilletje waar je Volkswagen in verpakt is. Dus prijs-kwaliteit vind je daar niet automatisch. Juist alleen de audi's hadden problemen met de schraapveren in de motoren bijvoorbeeld die de andere VW merken niet hadden. Dus een merknaam alleen zegt niet zoveel. Al zijn de materialen van de interieurs bij Audi vaak best mooier.

NB. als je een NL auto koopt, vraag dan ook een uitdraai van het kilometer register. Alleen zeggen dat deze goed is, is niet voldoende. De auto van een bekende gekocht bij een Bovag bedrijf bleek bij controle 300.000 km terug gedraaid! Compleet versleten en als "jong gebruikt" in de advertentie gezet voor een hoge prijs. In die auto rijdt nu vast een andere klant.

Ga niet over 1 nacht ijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
ucsdcom schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:39:
[...]

Wees bij auto's niet te naief. Bij problemen door versleten delen kunnen reparatie kosten al snel in de duizenden euro's lopen.

Vuistregel is dat dure auto's vaak ook duur in onderhoud zijn. Een auto is ondanks de hoge aanschafprijs een wegwerp product. Onderdelen worden getest zodat ze de lease termijn en garantie termijn met minimale ellende door komen. Na die tijd mag het onderdeel versleten zijn. Is een onderdeel te goed, dan kan daar eventueel op bezuinigd worden, door een mindere kwaliteit te gebruiken in de volgende versie etc.

In de praktijk betekent dat wel wat: Wil je een auto boven de ca. 125.000 km probleemloos blijven rijden, dan zal je serieus in het onderhoud moeten investeren. De reden dat lease maatschappijen de auto's vlak voor een dure grote beurt uit de vloot gooien en te koop aanbieden. Reken erop dat er daarbij in de tussentijd minimaal onderhoud is gedaan.

In VW merken, dus ook Audi wordt bijvoorbeeld vaak Longlife olie gebruikt. Na 20.000 km is de olie zwart en heeft het grotendeels zijn smerende werking verloren. Onderhouds voorschrift is echter olie wissel bij 30.000 km. Dus dat is iedere cyclus zo'n 10.000 km motorslijtage door minder goed werkende motorolie. Als het al gebeurt. En onderhouds boekjes en dealerstempels zijn gewoon te koop. Dus een onderhouds historie zonder betaalbewijzen zegt niet altijd zoveel.

Iedere auto heeft zo zijn eigen mankementen. Bij Audi/VW/Skoda/Seat zijn met name de vroege DSG automaten mankementen trekkers. Veel daarvan is in de latere DSG automaten verbeterd en opgelost. (duur te vervangen, of anders laten reviseren). Ik noem dit niet om te zeggen dat je geen automaat moet nemen (die zijn heerlijk en de onze houdt al meer dan 240.000 km!). Wat ik wil zeggen is dat iedere optie die je kiest ook iets kan gaan toevoegen aan je kosten.

Verder heeft elk merk wel electronica problemen door veroudering van componenten etc. Steeds vaker zie je "vervanging van de kabelboom" staan.

Kijk eens bij de ANWB naar autokosten. Je zal schrikken hoeveel duizenden euro's onderhoud op den duur kost. En een merk als audi kan weer duurder in onderdelen zijn dan een merk als VW.

En importeren van een 2e hands auto is ook zo'n mogelijkheid voor problemen. Grote hoeveelheden import 2e handsjes zijn of probleem auto's, schade auto's of auto's met terug gedraaide tellers. En ook een mooi als nieuw uitziende auto kan compleet verrot zijn.

Bij Audi betaal je sowieso voor de merknaam en het iets luxere schilletje waar je Volkswagen in verpakt is. Dus prijs-kwaliteit vind je daar niet automatisch. Juist alleen de audi's hadden problemen met de schraapveren in de motoren bijvoorbeeld die de andere VW merken niet hadden. Dus een merknaam alleen zegt niet zoveel. Al zijn de materialen van de interieurs bij Audi vaak best mooier.

NB. als je een NL auto koopt, vraag dan ook een uitdraai van het kilometer register. Alleen zeggen dat deze goed is, is niet voldoende. De auto van een bekende gekocht bij een Bovag bedrijf bleek bij controle 300.000 km terug gedraaid! Compleet versleten en als "jong gebruikt" in de advertentie gezet voor een hoge prijs. In die auto rijdt nu vast een andere klant.

Het is geen RS6 ofzo he. Het is voor 80% een VW Golf, motor is ook niks bijzonders. Als je bij een lokale garage in onderhoud gaat met universele delen dan ben je echt niet duurder uit als met een Golf, Seat Leon of Skoda Octavia bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

[...]

Kijk eens bij de Juist alleen de audi's hadden problemen met de schraapveren in de motoren bijvoorbeeld die de andere VW merken niet hadden. .
Hoe kom je hierbij?
Er zijn zat VW 2.0tsi's geleverd die exact dezelfde problemen met die schraapveer hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Hmm na her en der gekeken te hebben, zijn we er over uit dat we toch wat meer neer moeten leggen voor zo’n Audi a3. Max 15.000,-. Ik kom vaak PHEVs uit 2015 tegen als je richting deze prijsklasse gaat. Ze hebben ook wel een stuk minder gelopen 120.000-150.000. Raden jullie aan om voor een a3 e-tron te gaan of juist niet? Qua woon werk is het elektrisch rijden wel fijn en goedkoper, maar qua wegenbelasting en eventueel meer onderdelen (accu) die stuk kunnen gaan minder handig? Wat is wijsheid. Ervaringen? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
mprkooij schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:34:
Hmm na her en der gekeken te hebben, zijn we er over uit dat we toch wat meer neer moeten leggen voor zo’n Audi a3. Max 15.000,-. Ik kom vaak PHEVs uit 2015 tegen als je richting deze prijsklasse gaat. Ze hebben ook wel een stuk minder gelopen 120.000-150.000. Raden jullie aan om voor een a3 e-tron te gaan of juist niet? Qua woon werk is het elektrisch rijden wel fijn en goedkoper, maar qua wegenbelasting en eventueel meer onderdelen (accu) die stuk kunnen gaan minder handig? Wat is wijsheid. Ervaringen? :9
Het bereik van die E-trons is uit de fabriek al matig en dat zal er met 9 jaar en 120k tot 150k niet beter op zijn geworden. Bovendien zijn ze volgens mij ook zo'n 300 kilo zwaarder, wat een negatief effect heeft op het remmen en de wegligging in de bochten. Zou persoonlijk lekker voor een reguliere versie gaan, heb er zelf een uit 2015 (150pk) gehad en dat was een prima (betrouwbare) auto, verkocht toen die 90k had gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:28
mprkooij schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:34:
Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik zat met hetzelfde dilemma. Keek voor een Golf 7 GTE (identiek aan een A3 e-tron). Eigenlijk zelfde verhaal, een Golf 7 GTE is vrijwel dezelfde prijs als een standaard Golf 7 met automaat en wat opties. Daarnaast zou ik mijn woon-werk dan elektrisch kunnen doen, alhoewel je dan wel sneller door je accupakket gaat natuurlijk.

Uiteindelijk niet gekozen voor een GTE, ik wil privé het risico niet lopen van dure reparaties. Het eerste jaar heb je wel 'garantie' op basis van non-conformiteit als je bij een handelaar koopt, maar toch... Je hebt altijd onderhoud en risico aan 2 aandrijflijnen, al is de elektromotor in principe onderhoudsvrij natuurlijk. Voor risico's qua reparaties moet je denken aan een kapot accupakket, problemen met je DSG (mechatronic), turbo, etc. Daarbovenop heb je nog alle andere risico's van onderdelen die kapot kunnen gaan bij een reguliere verbrandingsmotor. Privé wilde ik dat risico niet lopen.

Onderhoudsbeurten zijn ook relatief prijzig, zeker omdat je met intervallen van 15.000 kilometer zit bij de GTE/e-tron voor je olie. En dan heb je nog je volle MRB, evenals potentieel de afschrijving gezien het een inmiddels oude PHEV is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
ZXRY schreef op maandag 9 september 2024 @ 00:16:
[...]

Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik zat met hetzelfde dilemma. Keek voor een Golf 7 GTE (identiek aan een A3 e-tron). Eigenlijk zelfde verhaal, een Golf 7 GTE is vrijwel dezelfde prijs als een standaard Golf 7 met automaat en wat opties. Daarnaast zou ik mijn woon-werk dan elektrisch kunnen doen, alhoewel je dan wel sneller door je accupakket gaat natuurlijk.

Uiteindelijk niet gekozen voor een GTE, ik wil privé het risico niet lopen van dure reparaties. Het eerste jaar heb je wel 'garantie' op basis van non-conformiteit als je bij een handelaar koopt, maar toch... Je hebt altijd onderhoud en risico aan 2 aandrijflijnen, al is de elektromotor in principe onderhoudsvrij natuurlijk. Voor risico's qua reparaties moet je denken aan een kapot accupakket, problemen met je DSG (mechatronic), turbo, etc. Daarbovenop heb je nog alle andere risico's van onderdelen die kapot kunnen gaan bij een reguliere verbrandingsmotor. Privé wilde ik dat risico niet lopen.

Onderhoudsbeurten zijn ook relatief prijzig, zeker omdat je met intervallen van 15.000 kilometer zit bij de GTE/e-tron voor je olie. En dan heb je nog je volle MRB, evenals potentieel de afschrijving gezien het een inmiddels oude PHEV is.
Dit idd:
1. risico
2. wegenbelasting gaat vanaf volgend jaar naar vol tarief (en dan wordt een plugin hybride dus ineens stukje duurder dan bijv een normale 150pk A3)
3. Onderhoud is hoger want elke 15k ipv elke 30k zoals bij een normale benzine
4. Actieradius stelt echt geen zak voor, vooral als zo'n auto ~10 jaar oud is hou je misschien 20-30km over en dat is echt met een hele fluwelen voet rijden.
5. Afschrijving zal wss hoger worden gezien wegenbelasting volgend jaar omhoog gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:10

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Onze Audi A4 (B8, bj 2014) met multitronic (CVT) bak, bokt bij het optrekken. We weten inmiddels dat dit (meest waarschijnlijk) door een ontregelde of defecte regelunit ("TCU") van de multitronicbak wordt veroorzaakt, en dat zo'n apparaat door een gespecialiseerd bedrijf moet worden ingeregeld of vervangen. Daarvoor moet hij worden uitgebouwd en opgestuurd.

Echter heeft onze bevriende automonteur geen adresje hiervoor. Daarom hier de vraag: kent iemand een betaalbaar adres die dit kan uitvoeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 13-09-2024 08:04 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:43:
Onze Audi A4 (B8, bj 2014) met multitronic (CVT) bak, bokt bij het optrekken. We weten inmiddels dat dit (meest waarschijnlijk) door een ontregelde of defecte regelunit van de multitronicbak wordt veroorzaakt, en dat zo'n apparaat door een gespecialiseerd bedrijf moet worden ingeregeld of vervangen. Daarvoor moet hij worden uitgebouwd en opgestuurd.

Echter heeft onze bevriende automonteur geen adresje hiervoor. Daarom hier de vraag: kent iemand een betaalbaar adres die dit kan uitvoeren?
Dat hoeft niet perse zo te zijn. Er is namelijk een TPI waar er bij veel uitvoeringen met Multitronic een update voor was.

Lees de auto uit en post hier even je huidige softwareversie en onderdeelnummer. Begint met 8K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
[...]

300.000 km teruggedraaid? Dat moet je ook aan het stuur, de pedalen, het schakelen, de portieren hebben kunnen zien.

Eens dat heel veel import wat niet direct bij een officiële dealer is gedaan vaak schade auto’s of teruggedraaide kilometer stand auto’s zijn. Bedenk een auto zonder schade en met een lage kilometerstand is ook heel interessant voor een auto dealer zijn klantenbestand in het desbetreffende land. Waarom zou die op export moeten? Een hele lage BPM is altijd reden om goed onder zoek te gaan doen, naar het verleden van de auto.

Zelf hier afgelopen half jaar heel veel onderzoek naar gedaan a.d.h.v. internationale VIN research. Ik heb auto’s gezien die er als nieuw uit zagen met een lage kilometerstand, die een half jaar daarvoor in Duitsland of Zwitserland helemaal in elkaar zaten met alle airbags uit. Vaak worden ze dan in Polen helemaal ‘fabrieksnieuw’ gemaakt (met vaak gestolen onderdelen van Oostblok bende’s) en geïmporteerd in Nederland, omdat er hier een gigantische vraag is naar populaire Audi’s en VW’s met heel zo niet alle opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jumpman schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:51:
[...]

300.000 km teruggedraaid? Dat moet je ook aan het stuur, de pedalen, het schakelen, de portieren hebben kunnen zien.

[...]

Ik heb auto’s gezien die er als nieuw uit zagen met een lage kilometerstand, die een half jaar daarvoor in Duitsland of Zwitserland helemaal in elkaar zaten met alle airbags uit.
Dan kun je 300.000 km gebruikssporen ook wel wegpoetsen. Wat kost het je en wat levert het op.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:10

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Rainesh schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:05:
[...]

Dat hoeft niet perse zo te zijn. Er is namelijk een TPI waar er bij veel uitvoeringen met Multitronic een update voor was.

Lees de auto uit en post hier even je huidige softwareversie en onderdeelnummer. Begint met 8K
Ik kan de auto helaas zelf niet uitlezen, maar zal dat binnenkort even vragen aan de eerder genoemde monteur.

Dank alvast!

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:10:
[...]

Ik kan de auto helaas zelf niet uitlezen, maar zal dat binnenkort even vragen aan de eerder genoemde monteur.

Dank alvast!
uit welk regio kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
Jumpman schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:51:
[...]

Eens dat heel veel import wat niet direct bij een officiële dealer is gedaan vaak schade auto’s of teruggedraaide kilometer stand auto’s zijn. Bedenk een auto zonder schade en met een lage kilometerstand is ook heel interessant voor een auto dealer zijn klantenbestand in het desbetreffende land. Waarom zou die op export moeten? Een hele lage BPM is altijd reden om goed onder zoek te gaan doen, naar het verleden van de auto.

Zelf hier afgelopen half jaar heel veel onderzoek naar gedaan a.d.h.v. internationale VIN research. Ik heb auto’s gezien die er als nieuw uit zagen met een lage kilometerstand, die een half jaar daarvoor in Duitsland of Zwitserland helemaal in elkaar zaten met alle airbags uit. Vaak worden ze dan in Polen helemaal ‘fabrieksnieuw’ gemaakt (met vaak gestolen onderdelen van Oostblok bende’s) en geïmporteerd in Nederland, omdat er hier een gigantische vraag is naar populaire Audi’s en VW’s met heel zo niet alle opties.
Zeer interessant! Nu begrijp ik eindelijk waar die onderdelen die die rovende bendes oogsten hier allemaal voor gebruikt worden. Ik kon mij al niet voorstellen dat dit allemaal voor eigen gebruik in het Oostblok alleen was. Maar het is dus auto oplap werk wat daar uitgevoerd wordt.
Pagina: 1 ... 134 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.