Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 133 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
Jan Driebeen schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:47:
[...]

Volgens mij is het volgend jaar nog 25% korting op de motorrijtuigenbelasting voor hybrides en vanaf 2026 volledig belast.
Dat was zo ja, maar dat wordt herzien omdat ze de korting voor volledig elektrisch gaan doortrekken tm 2031. En het geld dat ze mislopen willen ze ophalen bij plugin hybrides.
Om het nieuwe plan te bekostigen, verdwijnt volgend jaar de korting op de wegenbelasting voor hybride auto's. Dat zijn auto's die zowel op brandstof als elektrisch kunnen rijden. Eigenaren van hybride auto's betalen nu nog de helft van de wegenbelasting.
https://www.nu.nl/economi...5-aan-wegenbelasting.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkendam
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-08 13:06
Merkte via de app dat mijn auto zonet een update heeft gedownload. Is er eigenlijk ergens een plek om te achterhalen wat er nu effectief is geüpdatet? Op de Audi site vind ik niet meteen release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
makkendam schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:34:
Merkte via de app dat mijn auto zonet een update heeft gedownload. Is er eigenlijk ergens een plek om te achterhalen wat er nu effectief is geüpdatet? Op de Audi site vind ik niet meteen release notes.
Volgens mij niet echt helaas. Bij mijn Golf 8 GTE krijg ik wel altijd erbij te zien wat er verbeterd is maar vaak vage omschrijvingen zoals 'kleine verbeteringen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.keller
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 07:55
DennusB schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:13:
Ik ben aan het kijken naar een A3 Sportback 40 TFSE E (2021), is geïmporteerd van een Duitse Audi dealer en heeft 31.000km op de teller. Iemand tips waar ik op moet letten?
Kijk of het koelvloeistof vaatje van het hoogspanninggedeelte op peil is. Bij mijn A3 40 tfsi phev was het te laag en moest er een beetje bij, dealer wilde hier op 3 euro na 300 euro voor in rekening brengen. Het is het verzegelde vaatje met koelvloeistof. Geen idee waarom dat zo duur is om bij te vullen, misschien dat iemand dat hier weet?
Scrtz schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:28:
[...]

Zeker waar, ik ken de voordelen als GTE rijder. Maar ook elke 15k oliewissel, bij een volledige benzine hoeft dat maar 1x in de 30k of 2 jaar. En het elektrisch bereik is zeer beperkt, dan moet je al echt 10-20 km verderop je werk zitten anders ga je het al niet halen.
In de winter halen we een goede 40km op een acculading, in de zomer ruim 60km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.keller
Iemand enig idee, ik constateerde het volgende in mijn A3 8y
Ik heb een B&O speakersysteem in mijn auto, echter het geluid is niet wat ik er van verwachtte.
Nu ben ik er achter dat ik zodra ik mijn portier open hoor ik de subwoofer duidelijk mee gaan doen,
sluit ik de deur gaat de sub minder spelen of zelfs uit.
Als ik de instellingen verander meer sub met gesloten deuren is het niet om aan te horen, zwaar overgemoduleerd, doe ik deuren open dan heb ik mooi warm geluid zoals B&O zou moeten klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 16:59
f.keller schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Kijk of het koelvloeistof vaatje van het hoogspanninggedeelte op peil is. Bij mijn A3 40 tfsi phev was het te laag en moest er een beetje bij, dealer wilde hier op 3 euro na 300 euro voor in rekening brengen. Het is het verzegelde vaatje met koelvloeistof. Geen idee waarom dat zo duur is om bij te vullen, misschien dat iemand dat hier weet?
Dit vaatje koelt het accu pakket. Het kan zijn dat als dit opeens daalt er een lekkage in het pakket is en er zuren in het kvs zitten. Vandaar dat dit verzegeld is. Veiligheid wetgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.keller
Fedde schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:29:
[...]

Dit vaatje koelt het accu pakket. Het kan zijn dat als dit opeens daalt er een lekkage in het pakket is en er zuren in het kvs zitten. Vandaar dat dit verzegeld is. Veiligheid wetgeving
dat snap ik allemaal wel, alleen niet dat als er een klein beetje bij gevuld moet worden dat dit 300 euro moet kosten, uiteindelijk is het onder garantie gedaan, maar het is toch even schrikken als je dat telefoontje krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
f.keller schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:20:
[...]

dat snap ik allemaal wel, alleen niet dat als er een klein beetje bij gevuld moet worden dat dit 300 euro moet kosten, uiteindelijk is het onder garantie gedaan, maar het is toch even schrikken als je dat telefoontje krijgt
Zeker eens, maar dat is het mooie van het leed dat Audidealers heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
Ik heb een A6 Avant C6 en zoek voor mijn hond een autogordel als deze: https://www.bol.com/nl/nl...l-zwart/9300000038549330/

De midden gordel achter heeft echter een inkeping waardoor deze niet past. Voordat ik met een vijzel aan de gang ga, heeft er iemand een idee welke wel past?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
daxy schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:21:
Voordat ik met een vijzel aan de gang ga, heeft er iemand een idee welke wel past?
Zou ook eerder met een vijl aan de slag gaan ipv een vijzel. Gaat wat sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-09 18:50
draadstalig schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:54:
Hoe houden jullie in de gaten wanneer de nieuwe modellen (bijvoorbeeld A5) te bestellen zijn? Ik lees er online weinig over
Inmiddels begrijp ik dat de besteldatum met (minimaal) 3 maanden opschuift; van mei naar augustus/september. Dit zal betekenen dat een nieuwe A5 ook dit jaar niet meer leverbaar wordt.

Ik zit in een duivels dilemma; ik rij momenteel een A5 van 3 jaar oud (lease). Deze gaat uit de lease en heeft inmiddels ook wel wat kuren. ik ben opzich mega happy met het model en de auto. Wil dus graag dit model blijven rijden.

maar is het nou verstandig om te wachten op de nieuwe of kan ik net zo goed nu één bestellen.

Paar voor- en nadelen van een nieuwe:
- Nieuwe model, nieuwe specs etc.
- Kan zijn dat het model niet mooi vind, dat zal ik alsnog het oude model willen
- Nieuwe is wel een stuk duurder (is de verwachting)
- ...

Ben wel benieuwd wat jullie idee hierbij is? Wachten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:24

Rozz

I'm an Apogian!!

Beste Audi liefhebbers,
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen, ik heb een VS import S5 2021 gekocht en inmiddels weet ik dat de datamodule hier in europa niet werkt, althans, ik krijg geen internet connectie en daardoor kan ik geen keyuser worden, alles bij de dealer staat goed.
MMI systeem is de MIB3 versie, op de MIB2 zag ik volgens mij een youtube filmpje dat iemand een andere europese data module op/in de MMI had verwisseld en weer internet kreeg.
Weet iemand of dit ook op de MIB3 kan? Of kan de module softwarematig aangepast worden?
Ik weet dat Cartonic een hoop retrofit werk verricht maar heb nog geen contact gezocht, hier wil ik ook de VS-EU software conversie laten uitvoeren op den duur.
Alle info is welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Rozz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:23:
Beste Audi liefhebbers,
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen, ik heb een VS import S5 2021 gekocht en inmiddels weet ik dat de datamodule hier in europa niet werkt, althans, ik krijg geen internet connectie en daardoor kan ik geen keyuser worden, alles bij de dealer staat goed.
MMI systeem is de MIB3 versie, op de MIB2 zag ik volgens mij een youtube filmpje dat iemand een andere europese data module op/in de MMI had verwisseld en weer internet kreeg.
Weet iemand of dit ook op de MIB3 kan? Of kan de module softwarematig aangepast worden?
Ik weet dat Cartonic een hoop retrofit werk verricht maar heb nog geen contact gezocht, hier wil ik ook de VS-EU software conversie laten uitvoeren op den duur.
Alle info is welkom.
Op je telematics moet EU firmware geinstalleerd worden, is een flash van circa 30min en dan kan die overweg met europese netwerk. Maar dat geeft nog geen garantie dat alles gaat werken.

Volgens mij doet Cartronic geen conversie van MIB3.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Rainesh schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:33:
[...]
Op je telematics moet EU firmware geinstalleerd worden, is een flash van circa 30min en dan kan die overweg met europese netwerk. Maar dat geeft nog geen garantie dat alles gaat werken.

Volgens mij doet Cartronic geen conversie van MIB3.
Dus geen hardware aanpassing nodig?
Telematics firmware, is dat apart van de eventuele VS-EU flash? Of zit dit in elkaar gebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rozz schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 05:54:
[...]

Dus geen hardware aanpassing nodig?
Telematics firmware, is dat apart van de eventuele VS-EU flash? Of zit dit in elkaar gebakken?
In principe niet.

De firmware is een flash dat met Odis Engineering gedaan moet worden.

MMI staat los van Telematics

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:37

ThunderNet

Flits!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AN-NwA5I2--t1uf-Em_JWqZI5PQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8U08WFClppPQhVQyorRtF8ck.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29un_M1xUBq1lgz7sXGWb3-mRbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jCxoYOUAiHmv8FFaGj2Vff5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HwJAW7qqAIlZcSWquYK2efRVuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDCV85PfBebcU0eyj4fZ2dXP.jpg?f=fotoalbum_large

Mezelf hier ook maar even melden, sinds een maandje eigenaar van een 2020 Audi A6 Allroad V6 TDI. Ontzettend fijne wagen tot nu toe. Enige wat me nu wel opgevallen is, is dat rechtsvoor ongeveer 1,5cm lager staat dat linksvoor. Als het goed is krijg ik 1 deze dagen een OBD11 binnen zodat ik kan zien of het op te lossen is met kalibratie. Iemand hier in het verleden een dermate verschil gezien? Het lijkt er namelijk niet op dat de auto gedurende de nacht zakt oid, dus een lekkage lijkt het me niet.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Rainesh schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:53:
[...]
In principe niet.
De firmware is een flash dat met Odis Engineering gedaan moet worden.
MMI staat los van Telematics
Ah, zo kan ik dus met de telematics flash zorgen dat de auto internet connectie heeft en dan dus zo keyuser worden?
Dan de volgende vraag, bij wie zou ik daarvoor terecht kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:19
draadstalig schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:59:
[...]

Inmiddels begrijp ik dat de besteldatum met (minimaal) 3 maanden opschuift; van mei naar augustus/september. Dit zal betekenen dat een nieuwe A5 ook dit jaar niet meer leverbaar wordt.

Ik zit in een duivels dilemma; ik rij momenteel een A5 van 3 jaar oud (lease). Deze gaat uit de lease en heeft inmiddels ook wel wat kuren. ik ben opzich mega happy met het model en de auto. Wil dus graag dit model blijven rijden.

maar is het nou verstandig om te wachten op de nieuwe of kan ik net zo goed nu één bestellen.

Paar voor- en nadelen van een nieuwe:
- Nieuwe model, nieuwe specs etc.
- Kan zijn dat het model niet mooi vind, dat zal ik alsnog het oude model willen
- Nieuwe is wel een stuk duurder (is de verwachting)
- ...

Ben wel benieuwd wat jullie idee hierbij is? Wachten of niet.
Als je kan wachten dan zou ik wachten. Ik was ook aan het kijken naar een A5, maar heb dit toch uitgesteld. Tot nu toe nog niet bijzonder onder de indruk van de renders die ik heb gezien, echter leert de ervaring ook dat je soms even moet wennen aan het nieuwe uiterlijk. De huidige A5 is in de basis ook alweer 8 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rozz schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:56:
[...]

Ah, zo kan ik dus met de telematics flash zorgen dat de auto internet connectie heeft en dan dus zo keyuser worden?
Dan de volgende vraag, bij wie zou ik daarvoor terecht kunnen?
Theoretisch wel.

Welk regio zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Rainesh schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:01:
[...]
Theoretisch wel.
Welk regio zit je?
Zuid Holland, bollenstreek...maar vind het niet erg om een eindje te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rozz schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:15:
[...]

Zuid Holland, bollenstreek...maar vind het niet erg om een eindje te rijden.
stuur me je chassisnummer in een pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyes007
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 19:53
Ik heb een Audi a3 uit 2016 heb bij de rechterband aan de binnenkant zo’n filtertje maar die is stuk (zit los de filters) wat is dit? Zit aan de kant van de van de bezine pomp.
Ik wil dit gaan vervangen maar weet niet waarvoor het is Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAhvJnqaFFzhPee7_kWRFbIq8no=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EpVWptj9e6syURzRod9mokck.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat niet gewoon de afdekkap voor een deel van de verlichting :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:18

mb1

reyes007 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:28:
Ik heb een Audi a3 uit 2016 heb bij de rechterband aan de binnenkant zo’n filtertje maar die is stuk (zit los de filters) wat is dit? Zit aan de kant van de van de bezine pomp.
Ik wil dit gaan vervangen maar weet niet waarvoor het is [Afbeelding]
Dat is een klepje waardoor de ventilatie lucht de auto verlaat (de kachel ventilator genereert overdruk in de cabine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
ThunderNet schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mezelf hier ook maar even melden, sinds een maandje eigenaar van een 2020 Audi A6 Allroad V6 TDI. Ontzettend fijne wagen tot nu toe. Enige wat me nu wel opgevallen is, is dat rechtsvoor ongeveer 1,5cm lager staat dat linksvoor. Als het goed is krijg ik 1 deze dagen een OBD11 binnen zodat ik kan zien of het op te lossen is met kalibratie. Iemand hier in het verleden een dermate verschil gezien? Het lijkt er namelijk niet op dat de auto gedurende de nacht zakt oid, dus een lekkage lijkt het me niet.
hoogte verschil is ivb met compensatie van de bestuurder, heb ik m'n eigen aan stuk gezocht na het vervangen van de luchtbalgen voor en alles opnieuw geprogrammeerd en gecalibreerd te hebben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:37

ThunderNet

Flits!

Uberdude schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:23:
[...]

hoogte verschil is ivb met compensatie van de bestuurder, heb ik m'n eigen aan stuk gezocht na het vervangen van de luchtbalgen voor en alles opnieuw geprogrammeerd en gecalibreerd te hebben |:(
thx!

Ik heb namelijk zelfs paar keer de hoogte veranderd met uitdrukkelijk zelf niet in de auto te zitten om te zien of hij zich dan aanpast of niet.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
NotSoSteady schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:04:
[...]

Als je kan wachten dan zou ik wachten. Ik was ook aan het kijken naar een A5, maar heb dit toch uitgesteld. Tot nu toe nog niet bijzonder onder de indruk van de renders die ik heb gezien, echter leert de ervaring ook dat je soms even moet wennen aan het nieuwe uiterlijk. De huidige A5 is in de basis ook alweer 8 jaar oud.
Ik kan zeker wachten. Wat je zegt, de huidige is alweer 8 jaar oud dat vind ik ook zonde. Renders maken op mij ook nog geen indruk, maar de oude vind ik wel mooi. Ik erger mij er ook aan dat Audi al een aantal keer in de showroom toezegt dat de nieuwe modellen per x te bestellen zijn en dit dan steeds niet het geval is.

Hoe dan ook, ik denk ook dat ik wacht. Hopen dat de A5 per aug/sept toch echt te bestellen is! Mocht iemand meer info zien/weten dan hou ik mij vooral aanbevolen

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ben ik weer ;) Na 3 maanden een Panamera gereden te hebben heb ik besloten dat ik toch meer een Audi man ben. Dus zaterdag deze beauty opgehaald.

* Tylen is weer helemaal happy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85CtsfVYAEmg7tmoJsM1hD-rV20=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Onf9HTecdl8F9j96bIDs7HOP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iHmxZckMEIe6pCaIIRuqUuoBqg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jeu6BC5PAlvewj8OmtPyMO71.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2-MGDit1jIrA0ksL05BS_FqXcY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ePqSMxpshYty3PGjTfL6RDKD.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 17% gewijzigd door Tylen op 28-05-2024 12:57 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 10:52
Tylen schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:52:
Ben ik weer ;) Na 3 maanden een Panamera gereden te hebben heb ik besloten dat ik toch meer een Audi man ben. [..]
Ooit zou ik ook deze luxe problemen willen hebben.

Wat een onwijs gave kar zeg. Veel plezier er van! 8)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:12

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ben ik weer ;) Na 3 maanden een Panamera gereden te hebben heb ik besloten dat ik toch meer een Audi man ben. Dus zaterdag deze beauty opgehaald.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mooi hoor!

Gekocht bij Stipt toevallig?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:36:
[...]

Mooi hoor!

Die kan toch alleen poetsen? Nee niet bij stipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Tylen schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:39:
[...]

Die kan toch alleen poetsen? Nee niet bij stipt.
Hij knapt ook nog wel eens wat op en verkoopt het dan. Hij heeft laatst (op zijn Youtube-kanaal) een filmpje gepost waarin hij een auto inkoopt die erg op de jouwe lijkt - vandaar mijn vraag :)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:40:
[...]

Hij knapt ook nog wel eens wat op en verkoopt het dan. Hij heeft laatst (op zijn Youtube-kanaal) een filmpje gepost waarin hij een auto inkoopt die erg op de jouwe lijkt - vandaar mijn vraag :)
Dat is niet deze ;) (kan het filmpje overigens niet vinden dus als je een linkje hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wat een plaatje, veel plezier ermee! Welke uitvoering is dit?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

fynrd1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:19:
[...]

Wat een plaatje, veel plezier ermee! Welke uitvoering is dit?
Duitse import dus niet echt een model uit nederlnd.

Maar het is een A6 45TFSI quattro. Nu nog stock maar als de verlengde fabrieksgarantie afgelopen is laat ik hem chippen. Hij heeft een maxton design kitje rondom (die op de spoiler heb ik eraf laten halen). Daarnaast S6 achterkant en alles laten zwart maken. 21" velgjes om het af te maken.

Zo goed als alle opties alleen geen HUD, maar daar ben ik al mee bezig om te laten retrofitten door de compagnon van @Rainesh . Ik moet alleen nog even de businesscase thuis rondkrijgen met de vrouw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:58
Tylen schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:45:
[...]

Maar het is een A6 45TFSI quattro. Nu nog stock maar als de verlengde fabrieksgarantie afgelopen is laat ik hem chippen. Hij heeft een maxton design kitje rondom (die op de spoiler heb ik eraf laten halen). Daarnaast S6 achterkant en alles laten zwart maken. 21" velgjes om het af te maken.

Zo goed als alle opties alleen geen HUD, maar daar ben ik al mee bezig om te laten retrofitten door de compagnon van @Rainesh . Ik moet alleen nog even de businesscase thuis rondkrijgen met de vrouw :+
Daytona Grey Metallic met black optic pakket ook of niet?

Super uitvoering zo, kudo's hoor! Man man man _/-\o_

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Jeroenvde89 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:48:
[...]

Daytona Grey Metallic met black optic pakket ook of niet?

Super uitvoering zo, kudo's hoor! Man man man _/-\o_
Correct.

Thanks. Ja het is een head turner. Zo ongelooflijk mooi :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:36:
[...]

Mooi hoor!

Is dat die kerel die met 100km/u een :Lamborghini liet crashen.
Is die alweer 'fabrieksnieuw' gemaakt?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:52
Klein subtiele opmerking: Daytona Grey is geen metallic lak, maar parelmoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

MLLL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:02:
[...]

Is dat die kerel die met 100km/u een :Lamborghini liet crashen.
Is die alweer 'fabrieksnieuw' gemaakt?!
1) ja
2) ik denk het niet 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Tylen schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:45:
[...]

Toch grappig dat bij de C8, in tegenstelling tot de C7, al die franjes de wagen ook daadwerkelijk mooier maakt. Is dat chippen echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Echt nodig is het nooit, maar kan wel lekker zijn. Al vermoed ik dat die van @Tylen al genoeg vroem heeft. :P

Zelf heb ik bewust voor mijn B9 het 150pk model gekocht en vooraf bij Hartog gecheckt wat de mogelijkheden waren. Aangezien de 200pk en 150pk dezelfde lijn met zelfde twee liter blok zijn gaf mij dat heel veel meer keuzemogelijkheden op de occasionmarkt, met gunstiger prijs.
Recent laten chippen en je maakt echt een mooie stap wat gewoon wel fijner rijdt. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:50:
Echt nodig is het nooit, maar kan wel lekker zijn. Al vermoed ik dat die van @Tylen al genoeg vroem heeft. :P

Zelf heb ik bewust voor mijn B9 het 150pk model gekocht en vooraf bij Hartog gecheckt wat de mogelijkheden waren. Aangezien de 200pk en 150pk dezelfde lijn met zelfde twee liter blok zijn gaf mij dat heel veel meer keuzemogelijkheden op de occasionmarkt, met gunstiger prijs.
Recent laten chippen en je maakt echt een mooie stap wat gewoon wel fijner rijdt. :)
Nouja ik ging van 463pk terug naar 245pk. Tuurlijk is het geen langzame auto. Maar het voelt wel een beetje zo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik ben zelf niet zo'n fan van chippen, maar mijn mening is gevormd na vele slechte ervaringen. Maargoed, ik ben ook van het type die Duitsland doorkruist met Vmax. Ik zit al 3 jaar te twijfelen of ik mijn bescheiden 313pk en 650nm laat chippen, maar het is eigenlijk meer dan zat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:52
Ff een vraagje tussendoor, vervalt bij elke autoleverancier de fabrieksgarantie als je chiptuning uit laat voeren. Krijg binnenkort een nieuwe bedrijfsbus maar twijfel of ik die gelijk moet laten chippen of niet ivm de garantie.
En on auditopic, de daily ride hoeft niet gechipt te worden. Power enough💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@fynrd1 zolang het met verstand gebeurt is er niet zoveel mis mee, maar grenzen opzoeken ga je vaak wel merken op de langere duur.
Tylen schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:53:
Nouja ik ging van 463pk terug naar 245pk. Tuurlijk is het geen langzame auto. Maar het voelt wel een beetje zo :P
Ja dat kan ik me best voorstellen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:32
Smeerkeezz schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:33:
Ff een vraagje tussendoor, vervalt bij elke autoleverancier de fabrieksgarantie als je chiptuning uit laat voeren. Krijg binnenkort een nieuwe bedrijfsbus maar twijfel of ik die gelijk moet laten chippen of niet ivm de garantie.
En on auditopic, de daily ride hoeft niet gechipt te worden. Power enough💪
Ja, tenzij je het bijvoorbeeld met ABT of MTM doet (in het geval van Audi). ABT wordt veelal via de dealer aangeboden, MTM doet bijvoorbeeld vd Akker voor je met behoud van garantie.

Wel zo lekker als je S-Tronic van je net gechipte RS6 op een B-weg eruit klapt na Spring event :')

Hier helaas een flinke verrassing toen ik de S4 naar Hartog bracht voor een S-Tronic service en walnut blast.

Mede omdat hij in Feb nog een APK en beurt heeft gehad bij een "Audi specialist" (met bougies op de factuur :X ) dacht ik dat het wel goed zat met het onderhoud, op de bak service na.

Wat bleek?
- Beide motorsteunen compleet vergaan, zowel rubber als alu behuizing (moeten ze gezien hebben bij de APK en beurt)
- bougies waren zo oud als de weg naar Rome
- magneet koppeling supercharger vergaan

Daar ging het potje onderhoud voor dit jaar ;w

Maar goed, het loop nu wel lekker door :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk22
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:18
Leek mij leuk om mijn ervaring met de Audi Q3 E-Tron te delen. Erg fijne en stille auto en de optionele sportieve stoelen zitten echt fantastisch. Ben nog nooit zo uitgerust bij m’n werk aangekomen! (had hiervoor een bmw f40).

En de elektrische range met 15-16 graden is 62 km met 90-100 kilometer per uur op de snelweg. Rij vrijwel altijd met de ACC aan. Echt veel beter dan ik had verwacht. Reviews zeggen allemaal dat er maximaal 40 km inzit maar kom veel verder met een fijne snelheid. M’n werk is 55 km rijden en is daardoor makkelijk haalbaar met de EV stand :)

Erg tevreden!

M’n elektrische verbruik is nu gemiddeld op 16,8 kWh op 100 km met 90-100 km per uur. Met 80 per uur zit het op de 15,2 kWh.

Kan de iets oudere 1.4 hybride dus zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Hey Tweakers,

Ik ben aan het kijken voor een audi a3 occasion. Ik weet vrij weinig van auto's af. De auto die ik op het oog heb heeft een Audi A3 1.4TFSI motor met 4 cilinders en 110 pk. Nu vertelde een vriend van mij dat dit een "probleem blok" is. Echter kan ik hier weinig online over vinden. Is het onverstandig om een audi a3 occasion te kopen met dit type blok? Overigens kan de auto ook op aardgas rijden (g-tron), weet niet of dat relevant is.

Ik zie ook een leuke audi maar dan met een 1 liter 3 cilinder 116pk. Beide overigens benzine. Thanks voor jullie tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:58
BSOD baby schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:50:

[...]

Nu vertelde een vriend van mij dat dit een "probleem blok" is. Echter kan ik hier weinig online over vinden.
Weinig? https://www.google.com/se...1.4+tfsi+g-tron+problemen

Wellicht even account aanmaken op audiforum.nl, maar toch best wat over te vinden :9.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toets
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-08 13:42
Ik heb een 2e hands A4 Avant (B10) uit eind 2020 aangeschaft. Het lukt mij maar niet om Carplay aan de praat te krijgen.

Alle stappen doe ik met contact aan / motor uit.

Iphone 14 (eerder ook Iphone 12 geprobeerd). Deze steek ik via de ligtning -> USBc kabel in USB2 aansluiting van de Audi. Op dat moment popt de MyAudi App op mijn telefoon op. Op de MMI gebeurt niets. Als ik dan naar MMI -> verbonden apparaten -> Audi Smartphone Interface ga krijg ik een melding dat ik een smartphone via USB moet verbinden...

Met geen mogelijkheid kom ik verder dan dit. Meerdere (originele Apple) kabels geprobeerd op beide USB aansluitingen in de auto. Iphones uit MMI verwijderd en opnieuw aangemeld (bluetooth). Niets helpt.

Een aantal vragen die bij mij opkomen:

Heb ik Audi connect services abbo nodig om van Carplay gebruik te maken?
Zo ja, in de MyAudi app heb ik 2 keuzes: Audi connect navigatie & infotainment OF Audi connect remote & control. Beiden zijn op dit moment verlopen.
Doe ik iets niet helemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Weet je zeker dat de auto carplay heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toets schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:47:
Ik heb een 2e hands A4 Avant (B10) uit eind 2020 aangeschaft. Het lukt mij maar niet om Carplay aan de praat te krijgen.

Iphone 14 (eerder ook Iphone 12 geprobeerd). Deze steek ik via de ligtning -> USBc kabel in USB2 aansluiting van de Audi. Op dat moment popt de MyAudi App op mijn telefoon op. Op de MMI gebeurt niets. Als ik dan naar MMI -> verbonden apparaten -> Audi Smartphone Interface ga krijg ik een melding dat ik een smartphone via USB moet verbinden...

Met geen mogelijkheid kom ik verder dan dit. Meerdere (originele Apple) kabels geprobeerd op beide USB aansluitingen in de auto. Iphones uit MMI verwijderd en opnieuw aangemeld (bluetooth). Niets helpt.

Zo ja, in de MyAudi app heb ik 2 keuzes: Audi connect navigatie & infotainment OF Audi connect remote & control. Beiden zijn op dit moment verlopen.
Ik heb het vermoeden dat die auto van jou meerdere USB poorten heeft. prober eens een andere zou ik zeggen. In mijn Passat heb ik twee USB-C poorten onder de middenarmsteun. De ene werkt perfect met AA / Carplay / USB stick, de andere geeft alleen peut en geen signaal door.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Toets schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:47:

Wat is je mmi softwareversie? Stuur me even je chassisnummer in pb dan kijk ik of het in je uitrusting zit.

Laden je poorten wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:29

Aight!

'A toy robot...'

Vraagje, heb recent een Audi A6 C6 aangeschaft, best een relaxte auto haha. Nog nooit een Audi gehad dus eens kijken hoe het bevalt, tot nu toe rijdt ie best chill.

En heerlijk die ruimte.

Alleen heb dat de achterlichten op de laadklep een beetje vaal zijn, iemand een tip om die weer netjes te krijgen? Las al dat dit een kwaaltje is van deze auto's, dat ze dof worden. Polijsten of wordt dat niks?

Daarnaast is de auto ook best hard geveerd lijkt het, kan misschien ook wel komen door de 255/35/R19 banden. Dus misschien daar ook eens naar kijken voor iets comfortabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saewer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-06 21:26
Sinds kort ben ik in het bezit van een super mooie Audi A1. Alhoewel ik geheel blij met mijn auto, mis ik de sportstoelen van mijn oude Seat Ibiza. Nu zie ik op marktplaats ea stoelen uit de VAG groep voorbij komen en vroeg mij af of deze autostoelen qua stekkers en rails universeel zijn? De huidige niet-sportstoelen in mijn Audi hebben stoelverwarming, op markplaatst zag ik bijv een Volkswagen Golf 8 series sportstoelen met stoelverwarming en ook elektrische bediening (dat heb ik nu niet). Kan je die gewoon aansluiten in mijn Audi A1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Vraagje voor de groep:
Ik laad mijn etron thuis al een tijdje met de granny charger permanent aan de muur.
Ik laad met 3 fasen meestal op 50% van de lader, dus met ongeveer 5KW want ik denk dat er dan minder verliezen optreden (oa in de kabel) tov met 11KW laden. Maar is dit wel waar?
Of zijn de verliezen doordat de auto langer 'aan' is met laden toch niet verwaarloosbaar?

(met 1KW is de laadkabel van de charger wel warm, maar de aanvoerkabel niet want die heb ik slim genoeg in 5mm2 laten aanleggen).

Dan meteen een follow up vraag over of de granny lader van de etron wel efficient genoeg is, of dat een Wallbox een veel hogere efficientie heeft?
(volgens de test van de ANWB is een granny charger vaak niet zo efficient, maar de tests deden ze nou weer niet met een etron).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Tijgert schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:00:
Ik laad mijn etron thuis al een tijdje met de granny charger permanent aan de muur.
Ik laad met 3 fasen meestal op 50% van de lader, dus met ongeveer 5KW want ik denk dat er dan minder verliezen optreden (oa in de kabel) tov met 11KW laden.
Een granny charger steek je gewoon in het stopcontact en laadt dus met 1 fase, niet met 3.
En die haalt al zeker geen 5 of 11kW.
Ik laad met 3 fasen meestal op 50% van de lader, dus met ongeveer 5KW want ik denk dat er dan minder verliezen optreden (oa in de kabel) tov met 11KW laden. Maar is dit wel waar?[/q

Of zijn de verliezen doordat de auto langer 'aan' is met laden toch niet verwaarloosbaar?
Verlies in kabels boeit amper. Je rendement van je omvormer, en het verbruik van je wagen zelf tijdens het laden, die zaken hebben een veel grotere impact. In dat opzicht is met 11kW laden dus beter dan met 5kW laden. Dat is allemaal niet eigen aan Audi (of eender welk merk), en had je gerust kunnen terugvinden in 1 van de laadtopics :P

[ Voor 33% gewijzigd door Slonzo op 30-06-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
saewer schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:46:
Sinds kort ben ik in het bezit van een super mooie Audi A1. Alhoewel ik geheel blij met mijn auto, mis ik de sportstoelen van mijn oude Seat Ibiza. Nu zie ik op marktplaats ea stoelen uit de VAG groep voorbij komen en vroeg mij af of deze autostoelen qua stekkers en rails universeel zijn? De huidige niet-sportstoelen in mijn Audi hebben stoelverwarming, op markplaatst zag ik bijv een Volkswagen Golf 8 series sportstoelen met stoelverwarming en ook elektrische bediening (dat heb ik nu niet). Kan je die gewoon aansluiten in mijn Audi A1?
Je hebt ook A1 sportstoelen met verwarming, zou eerder daarvoor gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Slonzo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:58:
[...]

Een granny charger steek je gewoon in het stopcontact en laadt dus met 1 fase, niet met 3.
En die haalt al zeker geen 5 of 11kW.
Wij hebben er een verloopje bij om hem aan te sluiten op krachtstroom.
Dus 3 fases kan wel. Weet alleen niet hoeveel kW je haalt. Ik heb hem zelf nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Coenen schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:11:
[...]

Wij hebben er een verloopje bij om hem aan te sluiten op krachtstroom.
Dus 3 fases kan wel. Weet alleen niet hoeveel kW je haalt. Ik heb hem zelf nog nooit gebruikt.
Ik dus ook en ik dus wel, gewoon 11KW op 3 fasen met de juiste stekker.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53

GforceNL

Out of memory....

Ik kan er ook gewoon 11kw mee laden op een krachtstroom aansluiting, scheelt weer aanschaf van een laadpaal.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kan je het dan nog wel een granny charger noemen als je met speciale stekker en aansluiting hogere snelheden haalt? Ik denk dat daar de verwarring vandaan komt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 14:54
Heeft iemand (inside) informatie over wanneer de A6 Etron wordt geintroduceerd en vervolgens geleverd? Ik begreep dat de introductie ergens in de zomer zou gebeuren, maar zomer is een rekbaar begrip. Dealer wil het niet kwijt of weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 00:37
icarus007 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:24:
Heeft iemand (inside) informatie over wanneer de A6 Etron wordt geintroduceerd en vervolgens geleverd? Ik begreep dat de introductie ergens in de zomer zou gebeuren, maar zomer is een rekbaar begrip. Dealer wil het niet kwijt of weet het niet.
Zou dit ook graag weten! Dealer liet gisteren niet zo veel los, maar ik begrijp wel dat er waarschijnlijk net zoals bij de Q6 etron gestart gaat worden met de verkoop van de duurdere quattro versies en pas later met de achterwiel aangedreven versies. Aangezien quattro vermoedelijk niet in mijn leasebudget past houdt ik zelf rekening met levering eind 2024 / begin 2025 en dat is voor mij waarschijnlijk te laat voor de opvolger van mijn huidige model 3.

Weet iemand hoe de standaard audio bij Audi is? Ik kom nu dus van een model 3 met erg goede audio al zeg ik het zelf. Als ik de B&O wil configureren bij de Q6 etron dan moet ik gelijk het MMI experience pro pakket van EUR 4.5k erbij pakken en dat is me iets te veel van het goede. Echt matig dat B&O niet als losse optie kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 14:54
Ik heb nu B&O in de etron en dat klinkt best goed, geen ervaring met standaard Audio, maar dat zal vast niet super zijn. Ik vind Audio wel een must have (net zoals electrische stoelen met geheugen en verwarming etc), maar ik liep tegen hetzelfde aan, B&O in Q6 enkel met de pro pakket van EUR 4.5K, wat ik niet van plan ben.
Ik verwacht dat er later wel meer pakketten komen of audio los aangevinkt zal worden, anders wordt het achteraf inbouwen.

De Q6 twijfel ik ook aan, maar werd er niet erg warm of koud van toen ik hem zag, was mwah, zeker niet lelijk, maar niet iets bijzonders of heel veel anders dan de Etron (qua exterieur), interieur was wel compleet anders, maar vind de Etron er beter uitzien qua interieur. Ik verwach eigenlijk dat de A6 ook eenzelfde interieur als de Q6 zal hebben. Qua prijs verwacht ik dat de A6 net iets lager dan de Q6 zal zitten, maar met hoogste noodzakelijke opties zit je denk ik snel op de EUR 80K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 00:37
Zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij. Eind sept loopt mijn lease af dus moet wat gaan bestellen, vraag is of ik nog op de A6 kan/wil wachten... Ik heb de Q6 etron nog niet in het echt kunnen zien, maar in de juiste config lijkt hij wel chique. Reviews zijn ook erg goed. A6 zal een stuk verder komen gezien design (geen baksteen op wielen).

B&O is voor die Q6 etron wel een deal breaker. Die wil ik er eigenlijk gewoon bij. Het gekke is, in de leaseportaal kan ik hem wel gewoon los bestellen. Snap jij het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Ik vind de B&O voor mijn A3 echt niet het geld waard. Tegelijkertijd is de standaard sound ook echt sub-par. Hopelijk is dat in de Q6 beter. Vond de premium (Bose meen ik?) in de A4 wel beter klinken overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Standaard audio verschilt ook nog wel eens per model qua kwaliteit. Variërend van best oke voor normaal gebruik tot bloedende oren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Hey tweakers,

Heb een occasion audi a3 2013 waar ik met geen mogelijkheid bluetooth aan de praat krijg met mijn telefoon (iphone 14 pro). Tevens macbook geprobeerd en een android telefoon. Niet zichtbaar bij bluetooth instellingen. Kan zijn dat de bluetooth module stuk is? Anyways ik vroeg mij af, als ik carplay laat inbouwen, de bluetooth verbinding dan via het carplay module of alsnog via de auto bluetooth module verloopt?

[ Voor 3% gewijzigd door BSOD baby op 14-07-2024 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 11:02
Vraagje voor de groep:
Ik laad met 3 fasen meestal op 50% van de lader, dus met ongeveer 5KW want ik denk dat er dan minder verliezen optreden (oa in de kabel) tov met 11KW laden. Maar is dit wel waar?

(met 1KW is de laadkabel van de charger wel warm, maar de aanvoerkabel niet want die heb ik slim genoeg in 5mm2 laten aanleggen).

Dan meteen een follow up vraag over of de granny lader van de etron wel efficient genoeg is, of dat een Wallbox een veel hogere efficientie heeft?
(volgens de test van de ANWB is een granny charger vaak niet zo efficient, maar de tests deden ze nou weer niet met een etron).
Ik denk dat beide vragen te beantwoorden zijn in 1 klap: de interne oplader van de auto is doorgaans inefficiënter bij lage vermogens zoals die van een granny charger. Dus het antwoord op vraag 1 is dat laden aan 11 kW efficiënter zou moeten zijn dan dan aan 5,5 kW. En het antwoord op vraag 2 is dat een granny charger vaak niet efficiënt is omdat die maar een laag vermogen geeft.

Ik laadt hier overigens al 5 jaar op met die blok die bij de wagen zat (ook aangesloten op een 3 fasig stopcontact), en nog nooit problemen mee gehad.

Er zit trouwens helemaal niet veel in zo'n lader of een wallbox. Alle elektronica om de wisselstroom om te zetten naar gelijkstroom zit in de auto. De laadblok/wallbox is eigenlijk niet veel meer dan een schakelaar (een contactor eigenlijk) die de elektriciteit wel of niet door laat, aangestuurd door wat elektronica die gaat controleren of de kabel aangesloten is en de auto het signaal geeft dat er elektriciteit mag komen (en nog wat andere controles). Maar die blok doet eigenlijk niks anders dan een schakelaar omzetten of de elektriciteit wel of niet mag doorgaan. Het zou mij dan ook verbazen moesten er verschillen zitten tussen die blok van Audi en een wallbox. Hoogstens wat verschillen door kabeldiktes of iets dergelijks, maar dat gaat verwaarloosbaar zijn in het hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Giesber schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat beide vragen te beantwoorden zijn in 1 klap: de interne oplader van de auto is doorgaans inefficiënter bij lage vermogens zoals die van een granny charger. Dus het antwoord op vraag 1 is dat laden aan 11 kW efficiënter zou moeten zijn dan dan aan 5,5 kW. En het antwoord op vraag 2 is dat een granny charger vaak niet efficiënt is omdat die maar een laag vermogen geeft.
Dus als ik met 5KW oplaad ipv 11KW dan verlies ik mogelijk meer in efficientie dan ik verlies door de weerstand van de kabels? Ik deed dat ook juist om de accu te sparen door (relatief) te druppelladen, al weet ik niet of 5KW ipv 11KW wel een groot verschil maakt. 5/11KW ipv 150KW snap ik nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 11:02
Tijgert schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:14:
[...]

Dus als ik met 5KW oplaad ipv 11KW dan verlies ik mogelijk meer in efficientie dan ik verlies door de weerstand van de kabels? Ik deed dat ook juist om de accu te sparen door (relatief) te druppelladen, al weet ik niet of 5KW ipv 11KW wel een groot verschil maakt. 5/11KW ipv 150KW snap ik nog wel.
Ik heb ook lang aan 5kW geladen omdat ik dacht dat dat efficiënter was. Tot ik datzelfde verhaal over de granny chargers las, en mij wat ging verdiepen in de technologie.

Theoretisch zou 5 kW laden beter voor de batterij moeten zijn dan 11 kW (gok ik, daar heb ik mij minder in verdiept), maar zoals je zelf al aangeeft gaat dat zo'n klein verschil zijn omdat het alle 2 eigenlijk heel lage vermogens zijn ten opzichte van wat de batterij aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

BSOD baby schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:15:
Hey tweakers,

Heb een occasion audi a3 2013 waar ik met geen mogelijkheid bluetooth aan de praat krijg met mijn telefoon (iphone 14 pro). Tevens macbook geprobeerd en een android telefoon. Niet zichtbaar bij bluetooth instellingen. Kan zijn dat de bluetooth module stuk is? Anyways ik vroeg mij af, als ik carplay laat inbouwen, de bluetooth verbinding dan via het carplay module of alsnog via de auto bluetooth module verloopt?
De verbinding loopt dan via de BT van de module (als die Wireless Carplay ondersteunt uiteraard - anders via USB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Heroic_Nonsense schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:23:
[...]

De verbinding loopt dan via de BT van de module (als die Wireless Carplay ondersteunt uiteraard - anders via USB).
Verbinding bij Wireless Carplay verloopt altijd via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:24
Weet iemand hoe het mogelijk is om een hoofdgebruiker te verwijderen en een andere toe te voegen? Incl de Audi Connect app te gebruiken?

M’n vriendin heeft een A3 overgenomen als lease auto maar de hoofdgebruiker staat er nog in. Moet ik hiervoor echt langs een dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
Ik zit met smart te wachten op deze jongen (audi a5): https://www.audiblog.nl/2...-in-our-model-initiative/

als ik het zo lees gebeurd het dan morgen toch echt

Ben erg benieuwd. Zal hij dan ook al meteen te bestellen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Scrtz schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:52:
[...]

Verbinding bij Wireless Carplay verloopt altijd via WiFi.
En via Bluetooth - je hebt beide nodig om te kunnen pairen. Je kiest (op je iPhone) via Bluetooth je autoradio en krijgt vervolgens een popup of je Carplay wil toestaan op dat apparaat.

De verdere verbinding loopt via wifi, maar je hoeft daar niets aan in te stellen (alleen zorgen dat wifi aan staat op je iPhone).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

draadstalig schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:22:
Ik zit met smart te wachten op deze jongen (audi a5): https://www.audiblog.nl/2...-in-our-model-initiative/

als ik het zo lees gebeurd het dan morgen toch echt

Ben erg benieuwd. Zal hij dan ook al meteen te bestellen zijn?
Je kunt hem vast bekijken:
https://www.autoblog.nl/n...avant-zijn-gelekt-6920682

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
Oh wat goed! Dank voor delen. Ik vind het wel wat! Morgen dan meteen al te bestellen of duurt dan nog even?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:20
YouTube: Audi A5 (2024) - Eerste Kennismaking

[ Voor 5% gewijzigd door Tjona100 op 16-07-2024 11:33 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:40

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
Top, ik vind met name de avant echt heel mooi. Is er al bekend wanneer hij te bestellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:30
draadstalig schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:04:
Top, ik vind met name de avant echt heel mooi. Is er al bekend wanneer hij te bestellen is?
Prijzen zijn nog niet bekend, die krijgen we in de aanloop naar de marktintroductie te horen. Die staat gepland voor dit najaar.
Via https://www.autoblog.nl/n...clusief-s5-met-v6-6920959

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heel gaaf, vooral de avant inderdaad. Lijkt wel veel op de huidige A4 avant, maar het interieur is wel serieus aangepakt.

Zou dit betekenen dat alles wat gaat opschuiven? Dus dat we straks een A7 avant hebben in plaats van A6?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wow dashboard is echt heel mooi geworden. ven geen fan van de harde materialen maar omg heeel mooi geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:40

Miesjh

Zelfde interieur als de Q6 Etron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

miicker schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:27:
Heel gaaf, vooral de avant inderdaad. Lijkt wel veel op de huidige A4 avant, maar het interieur is wel serieus aangepakt.

Zou dit betekenen dat alles wat gaat opschuiven? Dus dat we straks een A7 avant hebben in plaats van A6?
Wat ik meen te hebben begrepen uit Carbuyer, zijn brandstofaangedreven Audi’s voortaan te herkennen aan een oneven typenummer. De even typenummers zijn voorbehouden aan EV’s.

De A6 wordt dus inderdaad de A7, en de A8 wordt de A9. Als die nog een nieuw model krijgen natuurlijk.

EDIT: zie hier de uitleg: https://www.carbuyer.co.u...-successor-to-the-audi-a4

[ Voor 18% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 16-07-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Vind de huidige A5 persoonlijk mooier en stoerder.

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 16-07-2024 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:50:
[...]

Wat ik meen te hebben begrepen uit Carbuyer, zijn brandstofaangedreven Audi’s voortaan te herkennen aan een oneven typenummer. De even typenummers zijn voorbehouden aan EV’s.

De A6 wordt dus inderdaad de A7, en de A8 wordt de A9. Als die nog een nieuw model krijgen natuurlijk.

EDIT: zie hier de uitleg: https://www.carbuyer.co.u...-successor-to-the-audi-a4
Ik begrijp daar helemaal niets van, waarom zou je die reeksen zo willen husselen? Plak er dan gewoon een e achter of zo.
Al moet ik toegeven dat ze met de A3 al zo'n beetje elk ander model nagedaan hebben dus zo strak was dat onderscheid al niet meer. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Verwacht wel dat ze serieus duurder is dan de huidige A4. In Duitsland ca. 4000 euro duurder vanafprijs en mindere pretpakketten. Komt wel met de 2.0 Plug in ergens begin 2025, dus dat is wel interessant, blokken uit de A6/Q5. Serieus mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Fedde schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:34:
Verwacht wel dat ze serieus duurder is dan de huidige A4. In Duitsland ca. 4000 euro duurder vanafprijs en mindere pretpakketten. Komt wel met de 2.0 Plug in ergens begin 2025, dus dat is wel interessant, blokken uit de A6/Q5. Serieus mooie auto!
Wat is het verschil met de A5 qua prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
NotSoSteady schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:44:
[...]

Wat is het verschil met de A5 qua prijs?
Denk ongeveer dezelfde bandbreedte, qua vanaf prijs. Vooral de hybrides worden interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Aanvulling: vanuit de dealer te horen gekregen dat de hybrides dit jaar nog besteld en waarschijnlijk ook leverbaar zijn. Dat wordt wel interessant. Heb mezelf op de shortlist laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Fedde schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:34:
Volgend jaar is een plugin hybride ook niet meer interessant omdat ze de bpm gaan bijstellen, dus die gaan ook veel duurder uitvallen helaas..
Fedde schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:31:
Aanvulling: vanuit de dealer te horen gekregen dat de hybrides dit jaar nog besteld en waarschijnlijk ook leverbaar zijn. Dat wordt wel interessant. Heb mezelf op de shortlist laten zetten.
Dan wellicht wel interessant idd! Zie op audi.de vanaf 25 juli bestelbaar, ben benieuwd wat de Duitse prijzen doen, in NL kun je daar altijd nog wel een paar k bovenop tellen..

[ Voor 32% gewijzigd door Scrtz op 20-07-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Scrtz schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:18:
[...]

Volgend jaar is een plugin hybride ook niet meer interessant omdat ze de bpm gaan bijstellen, dus die gaan ook veel duurder uitvallen helaas..
Dat valt mogelijk toch mee.. We gaan het wel zien. De plug in komt voorlopig nog niet overigens. Dus sowieso levering 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:05
Sinds kort mijn leasebak moeten inleveren en wil nu met een eigen auto verder. Ik vind de Audi A5 echt een prachtige auto en voldoet eigenlijk aan al mijn eisen. Ik ben op zoek naar een model uit 2017/2018/2019, automaat met om en nabij een ton op de teller. Ik rij een hoop, zeker 35k per jaar, ik twijfel nog tussen diesel en benzine. Ik wil sowieso de refresh uit die generatie (die met Carplay). Ik wil sowieso een aankoopkeuring laten uitvoeren door een merkdealer. Maarrrr, zijn er zaken waar ik volgens jullie echt op moet letten? Wat zijn bekende mankementen uit die periode?

Ook twijfel ik nog of ik wil importeren.Via mobile.de zie ik erg veel interessante auto's, maar goed - daar komt natuurlijk nog BPM, RDW en weet ik wat allemaal bij. Ik vraag me wel af of de combinatie diesel + import handig is voor de restwaarde. Ik ben van plan er minimaal 3 jaar mee te gaan rijden.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:51
Hammetje schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:11:
Sinds kort mijn leasebak moeten inleveren en wil nu met een eigen auto verder. Ik vind de Audi A5 echt een prachtige auto en voldoet eigenlijk aan al mijn eisen. Ik ben op zoek naar een model uit 2017/2018/2019, automaat met om en nabij een ton op de teller. Ik rij een hoop, zeker 35k per jaar, ik twijfel nog tussen diesel en benzine. Ik wil sowieso de refresh uit die generatie (die met Carplay). Ik wil sowieso een aankoopkeuring laten uitvoeren door een merkdealer. Maarrrr, zijn er zaken waar ik volgens jullie echt op moet letten? Wat zijn bekende mankementen uit die periode?

Ook twijfel ik nog of ik wil importeren.Via mobile.de zie ik erg veel interessante auto's, maar goed - daar komt natuurlijk nog BPM, RDW en weet ik wat allemaal bij. Ik vraag me wel af of de combinatie diesel + import handig is voor de restwaarde. Ik ben van plan er minimaal 3 jaar mee te gaan rijden.
Ik heb het niet voor je uitgerekend, maar ik denk dat 35k officieel nog niet genoeg is om het omslagpunt voor diesel te halen als je puur naar de kosten per maand/km kijkt.

Ik heb zelf in dezelfde situatie gezeten en toch voor een (dikke)diesel gekozen, maar ik maak dan ook net iets meer kilometers dan jij. Wat voor mij minder een punt is, is de restwaarde, ik ben van plan deze auto ‘op’ te rijden en de dieseltjes komen vaak net iets verder heb ik het idee. Zodra je boven de 300dkm komt is het volgens mij qua restwaarde überhaupt nog een beetje wat de gek er voor geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door gastje01 op 23-07-2024 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:34
Vraagje, mijn MMI instellingen in de auto zijn eergisteren 'spontaan' gereset waardoor ik menu-indeling e.d. opnieuw moest instellen. Ook mijn favorieten in de navigatie zijn gereset en daardoor verdwenen. In mijn app zijn deze echter nog wel gewoon aanwezig. Is er een manier om de auto dit opnieuw te laten syncen zodat ik ze niet opnieuw hoef in te stellen.

Betreft een Audi A3 model 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 17:29

Mach

[END]Avengers

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn oude betrouwbare volvo v40 diesel. Helaas worden die niet meer gemaakt en de spirituele opvolger de xc40 valt buiten mijn budget.

Mijn oog is gevallen op een a3 40 tfsi e ( bouwjaar 2020/2021). De phev. Alleen heb ik geen prive laadpaal dus zal ik afhankelijk zijn van publieke laadpalen. Ik ben, als dieselrijder, een complete noob op het gebied van ev maar ik krijg na een eerste kort onderzoek het idee dat bij een dergelijke situatie het rekenmodel (als in lagere brandstofkosten/elektriciteitskosten) niet uitkomt. Klopt dat?

Of is bij een dergelijke kleine accu granny laden nog een optie, ondanks de verhalen over substantieel laadverlies die ik hier en daar lees.

DUGG

Pagina: 1 ... 133 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.