Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 132 ... 138 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De meeste mensen toch echt om het geld :P qua zakelijk lease kon het echt heel snel uit. Maar de wegenbelasting gaat roet in het eten gooien, nu ben ik er voor dat EV's ook gaan betalen maar 100% is niet reëel aangezien je 0 uitstoot hebt.

Maar een demissionair kabinet gaat hier niets aan doen ben ik bang. Maar als ze EV blijvend willen stimuleren moet er een toezegging gedaan worden dat de WB altijd 50% (oid) blijft.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 09:28

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik was vooral nieuwsgierig naar het elektrisch rijden, milieu en geld was mooi meegenomen. Voor mij was de vraag: is dat laden nu echt vervelend en hoe rijdt het nu, gaat het nu idd zo lekker hard, mis ik de emotie?. Je rijdt met de E-tron snel te hard en dat laden kan lang duren en je moet het wat meer in de gaten houden. Laden doen we aan een openbare laadpaal. Ik 'moet' eigenlijk nog steeds een laadpaal laten plaatsen en dan geljk nog wat extra zonnepanelen. Nu heb ik al iets meer verbruik dan dat de zonnepanelen opleveren. Dus, elektrisch blijven rijden, gaat duur worden, investeren in laadpaal en zonnepanelen en veel wegenbelasting en nog meer afschrijving. Misschien moet ik m'n vriendin alvast gaan voorbereiden dat ze een andere auto moet gaan rijden.

Nu ben ik zelf naar een A6 55 TFSIe aan het kijken, alleen volgens mij gaat dat hybride niet werken.
Wil je goedkoop rijden, moet je hem iedere avond opladen, ga je dat volhouden? Of doe je dat de eerste 6 maanden en daarna ga je vooral benzine rijden. Nu heb je nog half tarief voor de wegenbelasting, maar dat zal ook wel gaan verdwijen. Dan maar weer terug naar Diesel? Nadeel is dat je dan niet in elke stad kan komen.
Lastig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:46
Tylen schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:44:
Je rijd elektrisch toch niet voor het geld maar voor het milieu??
Hehe alles en iedereen rijd voor z'n eigen portemonnee })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Atsiz schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:09:
[...]

Is het bekend hoeveel dat word?

Bijv ik betaal nu 33 euro per maand voor mijn Audi A3 hatchback (gewone benzinebak)
Als ik de Audi Q8 e-tron als "benzine" zou berekenen zou dat 160 euro per maand zijn 8)7

Ik mag hopen dat het niet van gratis naar volledig benzine prijs word berekend. Dan is het absurd inderdaad.
€33,-/maand :? Ik betaal voor mijn A3 (ook benzine) nu €168,-/kwartaal :/ (mijn A3 weegt 1235kg en provincie is Limburg).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:35

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Smeerkeezz schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:53:
[...]

Hehe alles en iedereen rijd voor z'n eigen portemonnee })
Ik maakt ook maar een geintje ;).
FlipFluitketel schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 19:52:
[...]

€33,-/maand :? Ik betaal voor mijn A3 (ook benzine) nu €168,-/kwartaal :/ (mijn A3 weegt 1235kg en provincie is Limburg).
Ik betaal €177,- per maand voor de A4 3.0TDI.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:00
Coenen schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:07:

Nu ben ik zelf naar een A6 55 TFSIe aan het kijken, alleen volgens mij gaat dat hybride niet werken.
Wil je goedkoop rijden, moet je hem iedere avond opladen, ga je dat volhouden? Of doe je dat de eerste 6 maanden en daarna ga je vooral benzine rijden. Nu heb je nog half tarief voor de wegenbelasting, maar dat zal ook wel gaan verdwijen. Dan maar weer terug naar Diesel? Nadeel is dat je dan niet in elke stad kan komen.
Lastig allemaal.
Als je een eigen paal bij huis kan plaatsen zou ik daar ja op zeggen. Ga je het echter ook doen bij een openbare paal die mogelijk ook nog eens niet altijd beschikbaar is is? Ander verhaal denk ik mogelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:30
Coenen schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:03:
De prijs van de E-trons is goed gezakt zeg. Ik dacht dat ik vorig jaar een goede deal had. hmmm.
Als het goed is in 2025 naar 25% wegenbelasting en 2026 naar 100%. Dat gaat inderdaad in de papieren lopen. Tegen die tijd maar eens kijken wat we gaan doen. Hij rijdt super lekker, dus zonde om hem weg te doen.
Ik snap niet waarom mensen zich zo druk maken om de MRB. Kost je misschien 3 tientjes per maand extra ten opzichte van een vergelijkbare ICE. Aan de andere kant betaal je 5e/100km ipv zeg >18e/100km.

Afschrijving blijft zeker een groot vraagteken, maar dat vlakt natuurlijk ook uit over de jaren.

Zelf vind ik de batterij de grootste risicofactor. Zodra die uit de garantie is qua leeftijd en kilometers is de auto op dit moment gelijk total loss zodra de batterij kapot is.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:30
Coenen schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:07:
Wil je goedkoop rijden, moet je hem iedere avond opladen, ga je dat volhouden?
Dat is ook niet perse goedkoop. Die hybrides zijn stuk inefficiënter met de elektriciteit dan een full EV, dus relatief alsnog hoge kosten per km.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garycooper33
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-06 11:08
Ik ben aan het kijken naar de Audi Q3 45 TFSI e als zakelijke leaseauto en zie dat deze op papier een range van 51km heeft. Dit is dan in de EV stand neem ik aan. Heeft iemand een idee wat de range is bij normaal gebruik in de automatische hybride stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 20:12
garycooper33 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:23:
Ik ben aan het kijken naar de Audi Q3 45 TFSI e als zakelijke leaseauto en zie dat deze op papier een range van 51km heeft. Dit is dan in de EV stand neem ik aan. Heeft iemand een idee wat de range is bij normaal gebruik in de automatische hybride stand?
Hoe is je rijgedrag? Ik heb de A3 variant hiervan. Bij steviger doorrijden blijft er in de hybridestand weinig over. De 38L tank helpt dan ook niet, zit dan zelf tussen de 450-500km op een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-06 21:39
garycooper33 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:23:
Ik rij nu een klein jaartje met veel plezier in de Q3 TFSI e. Met volle tank en volle accu kan ik nu ruim 600km rijden, in de zomerperiode rond de 700km. Ben een rustige rijder, dat zal ook schelen en gebruik de navi van Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garycooper33
  • Laatst online: 24-06 11:08
@Fedde Heb ook naar de A3 zitten kijken en een proefrit gehad in de 35 tfsi versie. Ik rijd normaal en op zijn tijd sportief. Hoe is je ervaring met de phev versie? Ik heb zelf geen mogelijkheid tot laden thuis dus zal vooral op kantoor moeten laden (100km enkele reis). Vraag me dus af of ik dan voordeel haal uit de phev, ook qua rijplezier ten opzichte van de ICE versie.

@Jan Driebeen Blijft de accu in de volledige 600km ook ondersteuning geven of is een groot gedeelte hiervan puur op de verbrandingsmotor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
garycooper33 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:48:
@Fedde Heb ook naar de A3 zitten kijken en een proefrit gehad in de 35 tfsi versie. Ik rijd normaal en op zijn tijd sportief. Hoe is je ervaring met de phev versie? Ik heb zelf geen mogelijkheid tot laden thuis dus zal vooral op kantoor moeten laden (100km enkele reis). Vraag me dus af of ik dan voordeel haal uit de phev, ook qua rijplezier ten opzichte van de ICE versie.
De A3 bevalt prima. Heb toevallig hiervoor de 35 gereden in de 8V dus het vorige model. Die was overigens echt wel 10 stappen beter in brouwkwaliteit en materialen.

Ik rij ca 60k pj dus de PHEV stekkerfunctie gebruik ik beperkt - zet de auto vaak op tijdens rijden bijladen zodat de accu vol blijft en ik vermogen behoud. Vast niet goed voor de accu maar rijdt wel fijn.

De auto is niet super sportief door het gewicht maar op snelweg wel echt vlot. Je voelt het gewicht en de hoge vering wel echt. Persoonlijk heb ik vooral de 45 gekozen ivm het extra vermogen. Ik rij vaak ca. 30/40 boven de adviessnelheid, altijd in dynamisch en bak in S. Heb een verbruik van 13.3km/l over de laatste 22k km en 300u (gem 73 kmh). Dat is dus niet echt zuinig maar doe daar 0 moeite voor..

Persoonlijk zou ik nu eerder de Q3 doen of een gewone A3. Sportief wordt t toch niet met hybride. De gewone A3 heeft als voordeel grotere benzinetank en DSG7 wat op snelweg fijn is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
garycooper33 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:48:

@Jan Driebeen Blijft de accu in de volledige 600km ook ondersteuning geven of is een groot gedeelte hiervan puur op de verbrandingsmotor?
Zolang de accu niet leeg is blijft deze ondersteuning geven en rij ik hybride. Mijn woon werk is circa 25km enkele reis en dat rij ik deels op de accu en deels op brandstof. Dat regelt de auto zelf. Bij langere afstanden zorg ik net als Fedde dat de accu wordt bijgeladen tijdens het rijden als deze leeg dreigt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-06 09:34
Indodraakje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:01:
[...]

Ik heb de 6 puntjes en de presense schoongemaakt. Camera was al schoon van de carwash voor het nieuwe jaar begon.

Ik ben ondertussen naar de garage gegaan voor de express service en zij konden het ook niet 1..2...3.. maken.
Dus heb nu een afspraak eind januari. ze moeten de bumper enzo afhalen.
Kleine update: Ben naar de garage gegaan, en ze hebben de auto uitgelezen. Ze hebben het niet kunnen oplossen en hebben het bij de importeur neergelegd om te kijken of er een soortgelijk probleem is in de andere landen. Hopend dat het ergens gebeurd is en wat de oplossing zou kunnen zijn.

word vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik heb onlangs met een Q3 e-tron PHEV van 2024 gereden. 2 dingen die me opvielen:
  • Er wordt niet op de motor geremd, zelfs niet als je het gaspedaal helemaal loslaat? De auto blijft gewoon verder uitbollen en remt totaal niet af. Klopt dat? Voelde erg raar aan.
  • Er lijkt dus ook geen regenerative braking e.d. te zijn waardoor de batterij weer wordt opgeladen? 8)7
Verder wel een fijne wagen om mee te rijden, al voelen de remmen wel heel erg 'grabby'. Maar was erg verwonderd door bovenstaande. Valt engine braking/regenerative braking misschien ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-06 06:43
Slonzo schreef op zondag 11 februari 2024 @ 22:12:
Ik heb onlangs met een Q3 e-tron PHEV van 2024 gereden. 2 dingen die me opvielen:
  • Er wordt niet op de motor geremd, zelfs niet als je het gaspedaal helemaal loslaat? De auto blijft gewoon verder uitbollen en remt totaal niet af. Klopt dat? Voelde erg raar aan.
  • Er lijkt dus ook geen regenerative braking e.d. te zijn waardoor de batterij weer wordt opgeladen? 8)7
Mogelijke redenen waarom je "coasting" had ipv vanzelf afremmen: volle batterij, of drive-stand.
Je conclusie dat er dan geen regen braking is, hoeft niet te kloppen. Ook in coast-stand gaat je remactie (mbv het rempedaal) nog wel regen braking gebruiken, indien nodig in combinatie met friction braking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

bdbfz schreef op zondag 11 februari 2024 @ 22:30:
Mogelijke redenen waarom je "coasting" had ipv vanzelf afremmen: volle batterij, of drive-stand.
Je conclusie dat er dan geen regen braking is, hoeft niet te kloppen. Ook in coast-stand gaat je remactie (mbv het rempedaal) nog wel regen braking gebruiken, indien nodig in combinatie met friction braking.
Batterij was quasi leeg, maar idd wel in D.
In S zou hij dus wel moeten afremmen? Goed om te weten, thanks (y)

Het dashboard geeft geen indicatie van regeneratie dan? Ik probeerde erop te letten tijdens het remmen maar zag geen symbooltje oid.

[ Voor 11% gewijzigd door Slonzo op 11-02-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dit is een gevalletje handleiding lezen inderdaad. Daarbij heeft een auto tegenwoordig wel iets meer 'drive instellingen' dan alleen het onderscheid tussen S en D.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Gonadan schreef op maandag 12 februari 2024 @ 07:47:
Dit is een gevalletje handleiding lezen inderdaad. Daarbij heeft een auto tegenwoordig wel iets meer 'drive instellingen' dan alleen het onderscheid tussen S en D.
Ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:10
ZegHetMaar schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:06:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Vanuit mijn werkgever mocht ik een nieuwe auto bestellen en heb voor de Audi A3 8Y gekozen. Nu zit er voor deze Audi natuurlijk een facelift aan te komen maar ongeduldig als ik was, had ik een dikke 8Y samengesteld en besloot om niet te wachten op de facelift. Nu gaat het een aantal weken duren tot alle documenten getekend zijn en voordat ik de bevelbevestiging krijg máár ik zag bij Audi Duitsland op de site dat er al een productiestop op de A3 zit sinds vorige week(?). Audi Nederland weet hier niks vanaf? Want bij audi nederland kan je gewoon nog doodleuk een A3 samenstellen en bestellen..

Ik gok dat deze productiestop met de komende facelift te maken heeft..

Wat nu?
Er is nergens een indicatie wanneer de facelift uitkomt en/of in productie gaat, laat staan geleverd wordt.
Ik neem ook aan dat mijn configuratie (in hoeverre dat mogelijk is) omgezet wordt naar een facelift als ik de bestelling laat staan.

Ik twijfel ook om de bestelling te annuleren en gewoon een occasion te pakken... Iemand bekend met soortgelijke gevallen en of advies voor me?
heb je hier toevallig meer over gehoord? ik heb eind januari nog een A3 besteld bij de leasemaatschappij en die is gewoon in bestelling gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZegHetMaar
  • Laatst online: 25-06 14:48
KingKoning schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:07:
[...]

heb je hier toevallig meer over gehoord? ik heb eind januari nog een A3 besteld bij de leasemaatschappij en die is gewoon in bestelling gegaan.
Ja, heb via de Audi dealer gehoord dat Nederland nog 400 productieplekken over had en dat de stop alleen voor Duitsland geldt. Voor nederland worden de A3's nog tot eind April dus geproduceerd en daarna komt er een stop op. (als de informatie van de dealer klopt).

Ik heb uiteindelijk ook gewoon een bestelling geplaatst voor een A3. Heb je al indicatie leverdatum voor de jouwe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:00
Slonzo schreef op zondag 11 februari 2024 @ 22:12:
Verder wel een fijne wagen om mee te rijden, al voelen de remmen wel heel erg 'grabby'. Maar was erg verwonderd door bovenstaande. Valt engine braking/regenerative braking misschien ergens in te stellen?
Kan aan de settings liggen, op de E-tron kan je dat bijvoorbeeld instellen op 'automatic', dan probeert de auto inderdaad zoveel mogelijk uit te bollen en gaat alleen regeneren wanneer dicht bij voorgangers e.d.

In Manual kan je dan meer of minder genereren zelf aanpassen (met flippers achter het stuur) of zelfs uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:10
ZegHetMaar schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:35:
[...]

Ja, heb via de Audi dealer gehoord dat Nederland nog 400 productieplekken over had en dat de stop alleen voor Duitsland geldt. Voor nederland worden de A3's nog tot eind April dus geproduceerd en daarna komt er een stop op. (als de informatie van de dealer klopt).

Ik heb uiteindelijk ook gewoon een bestelling geplaatst voor een A3. Heb je al indicatie leverdatum voor de jouwe?
ah vandaar, dank voor de info :) Qua leverdatum: De dealer gaf als indicatie april, alleen loopt mijn huidige leasecontract tot juni, dus ik zal hem pas in juni krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZegHetMaar
  • Laatst online: 25-06 14:48

Zag soortgelijke videos gister opeens allemaal voorbij komen van de S3 facelift. Zal binnenkort dus aangekondigd worden.
Weet niet of ik het heel mooi vind. Misschien veranderd dat nog als alle camo weggehaald wordt.

Ik vraag me ook echt af of ze iets aan de binnenkant hebben veranderd maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.

Wat vinden jullie? ik vind de huidige 8Y denk ik wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op de Audi Q3 hybride 2024 (model lager dan advantage dus hoop kunststof aan buitenkant maar niet zo spannend, maar wel op zich prima opties) en deze wordt geleverd zonder navigatie maar wel met MMI navigatie voorbereiding. Ik was aan het kijken wat de kosten zijn om toch de navigatie te activeren maar dat schijnt via abonnement te moeten. Weet iemand toevallig wat de kosten ervoor zijn? Eventueel ook om een trekhaak te monteren, er is al trekhaakvoorbereiding aanwezig.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
itsalex schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:03:
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op de Audi Q3 hybride 2024 (model lager dan advantage dus hoop kunststof aan buitenkant maar niet zo spannend, maar wel op zich prima opties) en deze wordt geleverd zonder navigatie maar wel met MMI navigatie voorbereiding. Ik was aan het kijken wat de kosten zijn om toch de navigatie te activeren maar dat schijnt via abonnement te moeten. Weet iemand toevallig wat de kosten ervoor zijn? Eventueel ook om een trekhaak te monteren, er is al trekhaakvoorbereiding aanwezig.
Op de site van Audi wordt een prijs van 130 tot 190 euro per jaar genoemd voor het gebruik van de navigatie. Zie de FAQ vraag “ Hoe verleng of bestel ik de Audi connect diensten?”…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

itsalex schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:03:
Waarom zou je ingebouwde navi willen als je CarPlay of Android auto het Google maps of Waze hebt? Wat voegt het toe, behalve extra kosten en een navi die je als je zou willen ook in je klokken winkel kunt zien? Hoe vaak heb je hem nou echt tussen het stuur nodig?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-06 15:53
The Eagle schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:58:
[...]

Waarom zou je ingebouwde navi willen als je CarPlay of Android auto het Google maps of Waze hebt? Wat voegt het toe, behalve extra kosten en een navi die je als je zou willen ook in je klokken winkel kunt zien? Hoe vaak heb je hem nou echt tussen het stuur nodig?
Inderdaad voor navigatie kun je ook prima uit de voeten met Android Auto of Apple CarPlay icm Waze of Flitsmeister.

Het enige dat je dan niet kent zijn de navigatie aanwijzingen tussen je tellers, in het FIS.

Verder kun je de navigatie niet met de knoppen op het stuur bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

The Eagle schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:58:
[...]

Altijd. En ook op de hud. Ik vind de ingebouwde zoveel fijner dan die van carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 13:52
Neem een Audi TT met virtual cockpit en CarPlay / Android auto. Dan kan je zowel de Audi navigatie als CarPlay / Android auto op het scherm achter je stuur zien. Alleen dan weer geen touchscreen.. Best lastig ook zo met dat scherm achter je stuur, en believe me I’ve tried :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:05
Mijn achteruitrijcamera werkt sinds een paar dagen niet meer. Hij schakelt helemaal niet meer over naar de camera, maar naar het beeld met parkeerhulp/sensoren-overlay zeg maar. De sensoren voor en achter werken vreemd genoeg nog wel gewoon. De MMI etc. al gereset en ik heb volgens mij al de meest recente software-versie. Wat denken jullie? Kapot/versleten kabeltje?

[ Voor 20% gewijzigd door Jeroenvde89 op 27-02-2024 14:20 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06 10:21

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Vraagje over DRL reparatie:

Mijn 2009 Q5 heeft een stukke DRL (LED) aan een kant.
Audi zegt natuurlijk dat de hele unit vervangen moet worden, inclusief de hele koplamp assembly, maar internet zegt dat het te fixen is doordat waarschijnlijk de driver gewoon stuk is. Cheap en easy vergeleken met de hele koplamp vervangen.

Weet iemand een bedrijf in NL die dit soort reparaties doet en niet gewoon de unit voor max $ vervangt?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:25
Ik was weer eens ingelogd op de myAudi website en zag de melding over een kaartupdate downloaden. Nu heb ik gewoon de optie 'Audi connect navigation & infotainment plus' en volgens mij zit daar ook de actuele updates bij van de kaarten (krijg ook zo af en toe melding dat de kaarten zijn bijgewerkt).

Vraag: is de kaartupdate via de website hetzelfde als de online update of zit daar nog verschil in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tijgert schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:07:
Vraagje over DRL reparatie:

Mijn 2009 Q5 heeft een stukke DRL (LED) aan een kant.
Audi zegt natuurlijk dat de hele unit vervangen moet worden, inclusief de hele koplamp assembly, maar internet zegt dat het te fixen is doordat waarschijnlijk de driver gewoon stuk is. Cheap en easy vergeleken met de hele koplamp vervangen.

Weet iemand een bedrijf in NL die dit soort reparaties doet en niet gewoon de unit voor max $ vervangt?
Autoparts Veghel als je een goede Audi specialist zoekt. Hebben ook veel gebruikte onderdelen liggen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkendam
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-03 19:27
Ik heb sinds kort een nieuwe A3 8Y. Ik vroeg me af of iemand al Carplay heeft kunnen laten werken in de cockpit (tussen de tellers). Kijk enorm uit naar dit feature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:38
De projectie van de achteruitrijcamera (ARC) op mijn beeldscherm is soms erg donker in mijn A4. Is dit een bekend fenomeen?
En vooral: is er iets aan te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Theone098 op 11-03-2024 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
Enn de nieuwe A3 Facelift is bekend! Het enige wat ik echt een verbetering vind is dat ze eindelijk weer adaptieve bekerhouders hebben geplaatst ipv de hardplastic fixed optie die in de mijne zit. Ga eens kijken of dat te retrofitten is. Wat geen verbetering is, is dat het rode blokje van de S/RS nu zonder de 's/rs' achterop de S-line versies wordt geplakt.

@makkendam nee dit kan nog niet. Dit ligt overigens aan Apple en zou met de nieuwe Carplay update wel kunnen komen, alleen vraag ik me af of dat nog naar de 8Y komt.https://www.autoblog.nl/n...-in-met-allstreet-6855934

Afbeeldingslocatie: https://www.audi.nl/content/dam/nemo/models/a3/a3-sportback/my-2025/parallax-teaser/A3_2023_5637_without_cast-crop-XL.jpg?imwidth=3840

[ Voor 31% gewijzigd door Fedde op 12-03-2024 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

makkendam schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:34:
Ik heb sinds kort een nieuwe A3 8Y. Ik vroeg me af of iemand al Carplay heeft kunnen laten werken in de cockpit (tussen de tellers). Kijk enorm uit naar dit feature...
Dat is een combinatie tussen apple en audi. Dus ga er maar vanuit dat op de oudere/bestaande modellen dit niet gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makkendam
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-03 19:27
Tylen schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:49:
[...]

Dat is een combinatie tussen apple en audi. Dus ga er maar vanuit dat op de oudere/bestaande modellen dit niet gaat werken.
Toen ik de auto 3 weken geleden afhaalde bij de dealership vroeg ik ernaar, en zeiden ze me dat de auto uitgerust was met alles om het te doen werken en dat er werd gewerkt aan een update, ik zit dus nog vol naïeve goede hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
makkendam schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:26:
[...]

Toen ik de auto 3 weken geleden afhaalde bij de dealership vroeg ik ernaar, en zeiden ze me dat de auto uitgerust was met alles om het te doen werken en dat er werd gewerkt aan een update, ik zit dus nog vol naïeve goede hoop.
Ja dat zeiden ze bij mijn e-tron ook. Ga er niet vanuit dat het ooit gaat komen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:10
@Rainesh weet jij misschien of er een update gaat komen of dat ze ermee bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 21:13
GeeMoney schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:05:
@Rainesh weet jij misschien of er een update gaat komen of dat ze ermee bezig zijn?
Welk systeem? En wat is je huidige softwareversie

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Rainesh schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:08:
[...]

Welk systeem? En wat is je huidige softwareversie
Of CarPlay/Android Auto ook tussen de tellers beschikbaar gaat komen ?
Geen idee of de nieuwe modellen dit al wel ondersteunen trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GeeMoney schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:18:
[...]

Of CarPlay/Android Auto ook tussen de tellers beschikbaar gaat komen ?
Geen idee of de nieuwe modellen dit al wel ondersteunen trouwens ?
Nee dat zal nooit gebeuren verwacht ik.

Wat is je mmi softwareversie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Rainesh schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:21:
[...]

Nee dat zal nooit gebeuren verwacht ik.

Wat is je mmi softwareversie
Ik zit momenteel op MH2p_ER_AUG35_P2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GeeMoney schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:26:
[...]

Ik zit momenteel op MH2p_ER_AUG35_P2873
Dat is de laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik was eens aan het kijken wat er aan leuks te vinden was op gaspedaal maar ik had het idee dat een afgevlakt stuur steeds minder voorkomt. Ook op de foto's van die A3 facelift zie je dat stuur niet terug terwijl ze op dat soort foto's vaak van alles het meest luxe laten zien. Is dat iets wat niet meer gevraagd wordt? Nu ik het in mijn huidige A3 heb vind ik het eigenlijk wel mooier uitzien dan zo'n "groot" volledig rond stuur.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
FlipFluitketel schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:01:
Ik was eens aan het kijken wat er aan leuks te vinden was op gaspedaal maar ik had het idee dat een afgevlakt stuur steeds minder voorkomt. Ook op de foto's van die A3 facelift zie je dat stuur niet terug terwijl ze op dat soort foto's vaak van alles het meest luxe laten zien. Is dat iets wat niet meer gevraagd wordt? Nu ik het in mijn huidige A3 heb vind ik het eigenlijk wel mooier uitzien dan zo'n "groot" volledig rond stuur.
Het kost extra. Mogelijk dat dat het is. "Formeel" is het niet te bestellen met ACC, wat gek is want dat is een losse hendel. Ik vind het ook mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 16:13

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:24
Is de ruitenwisser achter ook een €357 kostende optie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabisy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-06 10:40
nvt.

[ Voor 99% gewijzigd door Cabisy op 26-03-2024 13:17 ]

Volkswagen Tiguan R-line / OBD11 / www.dvbyte.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
Ik ben vandaag met mijn Audi A3 (8Y) naar de dealer geweest, omdat ik af en toe een melding krijg 'parkeerhulp storing, obstakels worden niet herkend'. Maar volgens Audi veroorzaak ik dit zelf door te snel weg te rijden. Is dit normaal? Heb dit zelf nooit met het oudere model gehad. Even wachten lijkt het probleem in ieder geval wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Even een vraag die mij zomaar ineens te binnen schiet over het coderen van opties. Waarom wordt er zo vaak gegrepen naar iemand met de spullen en ervaring zoals @Rainesh in plaats van gewoon je garageboer? Ik zou zeggen dat die ook gewoon de spullen en ervaring zou moeten hebben, dan kan het toch net zo goed met een beurt mee?

Of is dat iets wat eigenlijk niet mag en doen ze het dus liever niet? Heb het eigenlijk nooit gevraagd. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gonadan schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:22:
Even een vraag die mij zomaar ineens te binnen schiet over het coderen van opties. Waarom wordt er zo vaak gegrepen naar iemand met de spullen en ervaring zoals @Rainesh in plaats van gewoon je garageboer? Ik zou zeggen dat die ook gewoon de spullen en ervaring zou moeten hebben, dan kan het toch net zo goed met een beurt mee?

Of is dat iets wat eigenlijk niet mag en doen ze het dus liever niet? Heb het eigenlijk nooit gevraagd. :D
Heel simpel: omdat een dealer voor aftermarket opties die je simpelweg aan kunt zetten alsnog de optie prijs en dus hoofdprijs vraagt, en de dingen die wel kunnen maar niet in de boekjes staan niet mogen van de fabriek.
Daarbij weet een dealer lang niet altijd hoe die dingen moeten, aangezien het spul af fabriek geleverd wordt of niet, en dus binair is. Die kijken wat de uitleverde config is en laden die evt opnieuw in, zonder afwijkingen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@The Eagle wie heeft het over een dealer? Ik heb het over een ervaren garageboer, iemand die los staat van de fabriek en minder vast zit aan het moeten verkopen van optiepakketten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Gonadan schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:22:

Heb dat zelf een keer gevraagd bij een lokale garage en die deden daar niks mee. Was allemaal 'heel moeilijk' vanwege beveiligingen en dergelijke. Ik vermoed echter dat ze er weinig ervaring mee hebben en er daardoor liever niet hun vingers aan branden, vandaar dat er verschillende specialisten actief zijn in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Garage heeft er ook weinig belang bij en als.je niet weet wat je doet kun je ook dingen om zeep helpen. Een garage wil gewoon onderdelen en uren verkopen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wanneer je specialist bent en naast standaard uitlezen en repareren ook prima dingen kunt inleren dan neem ik aan dat je vaardig genoeg bent voor wat aanpassingen in de instellingen.

Wellicht is het dan inderdaad meer het potentiële gedoe er omheen waar men geen zin in heeft. Als je voor Jan en alleman allemaal obscure instellingen moet gaan tweaken dan is de lol er snel af.

Even een simpele optie aanpassen bij een beurt lijkt me dan weer minder spannend. Zal het eens vragen. Ik weet dat een radio of aux coderen geen punt is, nu overweeg ik die Scandinavische DRL, kijken of dat kan.

Echte retrofit begint hij begrijpelijkerwijs niet aan, dus ga binnenkort sowieso nog langs Léon. Die kan ik het ook altijd nog vragen, die moet sowieso opties coderen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik rij (lease) momenteel een A5 uit 2021. Omdat mijn leasecontract verloopt en ik erg happy ben met een A5 wil ik een nieuwe bestellen.

Nu begreep ik vandaag bij de dealer dat de nieuwe A5 in juni komt er waarschijnlijk leverbaar is in oktober/november. Ik heb foto's gezien en dat leek mij helemaal niets, de huidige vindt ik daarentegen erg mooi. Echter als ik nu bestel en achteraf blijkt de nieuwe wel mooi te zijn dan zal ik daar mogelijk van balen, tegelijkertijd loopt de oude er meteen uit (zoals ik het begreep).

Wat is jullie ervaring hierbij en advies? Is het de moeite waard om te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
draadstalig schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:54:
Ik rij (lease) momenteel een A5 uit 2021. Omdat mijn leasecontract verloopt en ik erg happy ben met een A5 wil ik een nieuwe bestellen.

Nu begreep ik vandaag bij de dealer dat de nieuwe A5 in juni komt er waarschijnlijk leverbaar is in oktober/november. Ik heb foto's gezien en dat leek mij helemaal niets, de huidige vindt ik daarentegen erg mooi. Echter als ik nu bestel en achteraf blijkt de nieuwe wel mooi te zijn dan zal ik daar mogelijk van balen, tegelijkertijd loopt de oude er meteen uit (zoals ik het begreep).

Weet niet wat je budget is, maar de verwachting is wel dat de nieuwe een klap duurder wordt. In verhouding is de A5 wat goedkoper dan de concurrentie van BMW en Mercedes. Ik zou denk ik op de nieuwe wachten als je budget dat toelaat - de huidige A4/A5 is al best oud in basis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-06 11:20

Eigenlijk geef je zelf al antwoord hierop. De huidige A5 is erg mooi qua styling dus ik zou die gewoon nu opnieuw bestellen want je geeft aan dat je de nieuwe minder mooi vindt?

Enkele renders gebaseerd op gecamoufleerde wagens geven je alvast een idee.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2025-b10-audi-a5-rendering-v0-e3sn4c0kti8c1.jpg?width=1178&format=pjpg&auto=webp&s=483ea390ab2ea8f5d0ac2537e0c2ab60fde10948

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2025-b10-audi-a5-rendering-v0-zmy9bb0kti8c1.jpg?width=1179&format=pjpg&auto=webp&s=c559a0f44ac660232dbce55b5c78f1b7ef0f59f9

En hier nog een paar, wel van de avant versie (in feite de A4 avant vervanger)
https://www.carscoops.com...sed-for-an-early-preview/

De nieuwe S5 verstopt
https://www.carscoops.com...two-birds-with-one-stone/

[ Voor 4% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 28-03-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

Het is ook geen echte A5, maar meer een mengelmoesje met de A4. Ik ben ook van plan om een A5 aan te schaffen, maar dat gaat zeker niet het nieuwe (lelijke) model worden. Wat een slap ontwerp zeg.

https://www.motor1.com/ne...-a4-renamed-a5-confirmed/

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 28-03-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:50

aex351

I am the one

NotSoSteady schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:00:
[...]

Het is ook geen echte A5, maar meer een mengelmoesje met de A4. Ik ben ook van plan om een A5 aan te schaffen, maar dat gaat zeker niet het nieuwe (lelijke) model worden. Wat een slap ontwerp zeg.

https://www.motor1.com/ne...-a4-renamed-a5-confirmed/
Er is geen echte A5. De huidige A5 is een aangepaste A4, waarbij de achterkant een sportback is en verder vanaf de voorkant wat design verschillen zijn doorgevoerd. De A4 is de sedan en station variant en de A5 een sportback variant.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
Nu ik dit zo lees ben ik helemaal geneigd om voor een A5 (oude versie) te gaan. Gezien de foto's geloof ik het wel. Ik heb momenteel een motor 35, wil graag naar een 40. Net iets meer power, 4-wheel drive lijkt mij echt overbodig in NL.

Totale budget is rond de 70k, zijn er nog opties die je tegenwoordig echt moet hebben? Panorama dak geloof ik eerlijk gezegd wel

Daarnaast; in mijn oude model kon ik mijn android auto niet draadloos koppelen met het systeem. Zit in deze versie wel de nieuwe software, waar dit wel mee kan?

[ Voor 18% gewijzigd door draadstalig op 02-04-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik zit na een A6 te kijken, Helaas heeft hij houten sierlijsten. Nou is dat makkelijk te vervangen maar ik kan eigenlijk nergens een webshop vinden waar je dat kan bestellen. Weet iemand dat toevallig? Ik zoek dus een indicatie van de prijs voor pianolak or carbon sierlijsten voor een A6 C8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:01
draadstalig schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:51:
Nu ik dit zo lees ben ik helemaal geneigd om voor een A5 (oude versie) te gaan. Gezien de foto's geloof ik het wel. Ik heb momenteel een motor 35, wil graag naar een 40. Net iets meer power, 4-wheel drive lijkt mij echt overbodig in NL.

Totale budget is rond de 70k, zijn er nog opties die je tegenwoordig echt moet hebben? Panorama dak geloof ik eerlijk gezegd wel

Daarnaast; in mijn oude model kon ik mijn android auto niet draadloos koppelen met het systeem. Zit in deze versie wel de nieuwe software, waar dit wel mee kan?
Ja dit kan nu wel draadloos.

Snap je wel, alleen besef wel dat je dan de komende 4-5 jaar vrijwel direct al het 'oude model' rijdt. Soms heeft een nieuw model even nodig om mooi te gaan vinden. Plus het zijn nog renders, niks officieels. En zodra de nieuwe A4/A5 op de markt is met S-line ziet het er vaak toch wel goed uit Audi kennende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:11:
Ik zit na een A6 te kijken, Helaas heeft hij houten sierlijsten. Nou is dat makkelijk te vervangen maar ik kan eigenlijk nergens een webshop vinden waar je dat kan bestellen. Weet iemand dat toevallig? Ik zoek dus een indicatie van de prijs voor pianolak or carbon sierlijsten voor een A6 C8.
Vraag Bas even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik app hem even. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik heb een mooie Q5 uit 2014 op het oog met een zuiger+kop revisie uitgevoerd door Weijenberg.
Ik dacht alleen dat de 2.0 TFSI na 2013 al de nieuwe zuigerveren had?

Het is een 211pk blok, dus wel de "probleem" veren.

Kan iemand mij van die hardnekkige gedachtengang afhelpen? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
KillaZ schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:02:
Ik heb een mooie Q5 uit 2014 op het oog met een zuiger+kop revisie uitgevoerd door Weijenberg.
Ik dacht alleen dat de 2.0 TFSI na 2013 al de nieuwe zuigerveren had?

Het is een 211pk blok, dus wel de "probleem" veren.

Kan iemand mij van die hardnekkige gedachtengang afhelpen? :+
Productie van het blok kan veel eerder geweest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Rainesh schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:18:
[...]

Productie van het blok kan veel eerder geweest zijn
Ah natuurlijk, dan blijft over: een proefrit :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik heb momenteel een motor 35, wil graag naar een 40.
Dat is toch een kwestie van een ritje naar de juiste garageboer? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

Wil je per se een nieuwe? Staan veel modellen op rond de 60k met heel weinig KM, veel opties en soms fabrieksgarantie tot en met 2028. Ik ga denk ik toch even wachten op het nieuwe model, want dit zal ongetwijfeld ook effect hebben op de tweedehands markt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
* KillaZ meldt zich weer in het topic.

Zelfde blok als mijn vorige audi, alleen nu een wat sportiever jasje.
Een S4 uit 2015 met de juiste opties. Voorlopig even rustig aan doen en een mooi adresje zoeken voor de Walnut blast.

@Rainesh Vorige eigenaar kwam uit jouw regio, de keyless is uitgeschakeld dus misschien wel jouw hand? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ltnkwlf41L-V6GEVzMalYJ7q5PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTWNyCIWvxqp4j7H7tJ1TeA2.jpg?f=fotoalbum_large

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
KillaZ schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:54:
* KillaZ meldt zich weer in het topic.

Zelfde blok als mijn vorige audi, alleen nu een wat sportiever jasje.
Een S4 uit 2015 met de juiste opties. Voorlopig even rustig aan doen en een mooi adresje zoeken voor de Walnut blast.

@Rainesh Vorige eigenaar kwam uit jouw regio, de keyless is uitgeschakeld dus misschien wel jouw hand? ;)

[Afbeelding]
Geen flauw idee haha zou best kunnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
Waar houden jullie ontwikkelingen bij van de nieuwe modellen? Ik kan er weinig over vinden. Ben zelf erg benieuwd naar de nieuwe A5, foto's, datum van bestellen, levering etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Goedemorgen, Marcel hier en nieuw op dit forum.
Ik denk dat het onderwerp vast wel eens voorbij is gekomen maar om nou 528 te gaan lezen gaat me wat te ver…. 😉
Ik rij al 3,5 jaar een Audi Q3 (F3) die mn vrouw in 2019 nieuw in Spanje heeft gekocht. Ze had nooit de app van Audi geïnstalleerd omdat het haar niet zo veel interesseerde.
Ik heb alles al sinds 3,5 jaar geïnstalleerd en ben de hoofd gebruiker. Toch vind ik het vreemd dat de auto aangeeft er is geen verbinding met wlan hotspot.
Komt dit omdat er geen data ‘tegoed’ in de auto zit of is er wat fout gegaan bij het installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
YumaDjango schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:32:
Goedemorgen, Marcel hier en nieuw op dit forum.
Ik denk dat het onderwerp vast wel eens voorbij is gekomen maar om nou 528 te gaan lezen gaat me wat te ver…. 😉
Ik rij al 3,5 jaar een Audi Q3 (F3) die mn vrouw in 2019 nieuw in Spanje heeft gekocht. Ze had nooit de app van Audi geïnstalleerd omdat het haar niet zo veel interesseerde.
Ik heb alles al sinds 3,5 jaar geïnstalleerd en ben de hoofd gebruiker. Toch vind ik het vreemd dat de auto aangeeft er is geen verbinding met wlan hotspot.
Komt dit omdat er geen data ‘tegoed’ in de auto zit of is er wat fout gegaan bij het installeren?
Als je de WLAN van de audi wil gebruiken, moet je dure data kopen. Dus ja, je hebt geen tegoed.
Je kunt overigens beter (bijv.) een hotspot op een telefoon aanmaken, dat is veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
draadstalig schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:23:
Waar houden jullie ontwikkelingen bij van de nieuwe modellen? Ik kan er weinig over vinden. Ben zelf erg benieuwd naar de nieuwe A5, foto's, datum van bestellen, levering etc.
autoweek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Theone098 schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:25:
[...]

Als je de WLAN van de audi wil gebruiken, moet je dure data kopen. Dus ja, je hebt geen tegoed.
Je kunt overigens beter (bijv.) een hotspot op een telefoon aanmaken, dat is veel goedkoper.
Wat zijn de extra functies die de auto dan kan bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
Voor WLAN: iedere inzittende kan van het WLAN gebruik maken met zijn/haar device en gebruikt de data van de "Audi" data bundel (en spaart dus de eigen data bundel). Volgens mij heeft de data bundel geen andere functionaliteit (althans..... niet in mijn Audi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
Hoe houden jullie in de gaten wanneer de nieuwe modellen (bijvoorbeeld A5) te bestellen zijn? Ik lees er online weinig over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
draadstalig schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:54:
Hoe houden jullie in de gaten wanneer de nieuwe modellen (bijvoorbeeld A5) te bestellen zijn? Ik lees er online weinig over
Af en toe eens bij een dealer naar binnen stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar een A3 Sportback 40 TFSE E (2021), is geïmporteerd van een Duitse Audi dealer en heeft 31.000km op de teller. Iemand tips waar ik op moet letten?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gonadan schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:05:
Wanneer je specialist bent en naast standaard uitlezen en repareren ook prima dingen kunt inleren dan neem ik aan dat je vaardig genoeg bent voor wat aanpassingen in de instellingen.

Wellicht is het dan inderdaad meer het potentiële gedoe er omheen waar men geen zin in heeft. Als je voor Jan en alleman allemaal obscure instellingen moet gaan tweaken dan is de lol er snel af.

Even een simpele optie aanpassen bij een beurt lijkt me dan weer minder spannend. Zal het eens vragen. Ik weet dat een radio of aux coderen geen punt is, nu overweeg ik die Scandinavische DRL, kijken of dat kan.

Echte retrofit begint hij begrijpelijkerwijs niet aan, dus ga binnenkort sowieso nog langs Léon. Die kan ik het ook altijd nog vragen, die moet sowieso opties coderen. :P
De retrofittert vond het wel lollig om meteen wat aanpassingen extra te doen en had zelf ook wel ideeën en kostte niets extra.
Eigenlijk wilde ik alleen gewoon mijn achterlichten aan bij de dagrijlichten maar ik heb nu ook vijf knippertjes in plaats van drie bij een tikje tegen de hendel en dat is eigenlijk best fijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
DennusB schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:13:
Ik ben aan het kijken naar een A3 Sportback 40 TFSE E (2021), is geïmporteerd van een Duitse Audi dealer en heeft 31.000km op de teller. Iemand tips waar ik op moet letten?
Of de km teller niet is terug gedraaid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
Welke opties die echt heeft, of dat alleen de hardware er zit en de rest software / abo is. Bijv. ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
YumaDjango schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:29:
[...]

Of de km teller niet is terug gedraaid
En hoe check ik dat? Behalve t rapport

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
DennusB schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:36:
[...]

En hoe check ik dat? Behalve t rapport
Te ver ingesleten schijfremmen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Iemand ervaring met Audi Connect plug and play die de ritten niet altijd en soms maar voor de helft regristreerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Hou er wel rekening mee dat een hybride vanaf volgend jaar volledig belast wordt, nu nog 50% korting. Een 150pk of 190pk 2.0 tfsi is dan wellicht interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:49:
[...]

Hou er wel rekening mee dat een hybride vanaf volgend jaar volledig belast wordt, nu nog 50% korting. Een 150pk of 190pk 2.0 tfsi is dan wellicht interessanter.
Goede tip, maar het bied ook wel wat voordelen : Beetje elektrisch vermogen onderin, standkachel en natuurlijk een stukje zuiniger. Dus ik moet het eens doorrekenen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
DennusB schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:32:
[...]

Goede tip, maar het bied ook wel wat voordelen : Beetje elektrisch vermogen onderin, standkachel en natuurlijk een stukje zuiniger. Dus ik moet het eens doorrekenen!
Zeker waar, ik ken de voordelen als GTE rijder. Maar ook elke 15k oliewissel, bij een volledige benzine hoeft dat maar 1x in de 30k of 2 jaar. En het elektrisch bereik is zeer beperkt, dan moet je al echt 10-20 km verderop je werk zitten anders ga je het al niet halen.

Met 2x de wegenbelasting moet je dan al snel of heel erg veel stekkeren of heel erg veel rijden om het eruit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Echte longlife beurten wordt de gemiddelde monteur niet vrolijk van hoor, die doen ook bij benzine liever gewoon elke 15K even verse olie. Dat kost ook niet de wereld en is het wel gewoon knap.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:51:
Echte longlife beurten wordt de gemiddelde monteur niet vrolijk van hoor, die doen ook bij benzine liever gewoon elke 15K even verse olie. Dat kost ook niet de wereld en is het wel gewoon knap.
Waarom word een monteur niet vrolijk van een longlife beurt?

Geef mn auto jaarlijks een longlife beurt, heb nog nooit iets van negatiefs van de dealer gehoord hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Long Life is om de 2 jaar/30.000 km. Dus als jij elk jaar een LL beurt doet, komt er misschien wel LL olie in, maar zit je waarschijnlijk ruim onder de interval voor een LL beurt.

Dus eigenlijk is het dan geen LL beurt, maar een gewone. En daar worden monteurs dan weer vrolijk van. :)

Gaat ook niet zo zeer om de benaming "Long Life", daar is in principe niets mis mee. Gaat om de service interval die eraan hangt, waarvan veel monteurs vinden dat die te ruim is. Oftewel zou volgens hen voor behoud van materiaal gewoon eerder die service uitgevoerd moeten worden.

[ Voor 33% gewijzigd door max op 25-04-2024 20:56 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
max schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:46:
Long Life is om de 2 jaar/30.000 km. Dus als jij elk jaar een LL beurt doet, komt er misschien wel LL olie in, maar zit je waarschijnlijk ruim onder de interval voor een LL beurt.

Dus eigenlijk is het dan geen LL beurt, maar een gewone. En daar worden monteurs dan weer vrolijk van. :)

Gaat ook niet zo zeer om de benaming "Long Life", daar is in principe niets mis mee. Gaat om de service interval die eraan hangt, waarvan veel monteurs vinden dat die te ruim is. Oftewel zou volgens hen moet voor behoud van materiaal gewoon eerder die service uitvoeren.
Zit wel aan de 30.000 km de jaar, wel een rustige rijstijl.
Heb liever dat alles 1 keer per jaar goed word gedaan als dat ik er een 2e keer voor naar de garage moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
YumaDjango schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:46:
Iemand ervaring met Audi Connect plug and play die de ritten niet altijd en soms maar voor de helft regristreerd?
Viel een beetje weg in de vorige berichten.
Iemand hier toevallig ook ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Scrtz schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:49:
[...]

Volgens mij is het volgend jaar nog 25% korting op de motorrijtuigenbelasting voor hybrides en vanaf 2026 volledig belast.
Pagina: 1 ... 132 ... 138 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.