Na het updaten van de MyAudi app naar versie 4.22 (iOS) kan de app de Nederlandse taal niet meer vinden. Hierdoor start de app niet meer op. Hebben meer gebruikers hier last van?
Direct na de update deed de app het bij mij ook niet.
Maar inmiddels laat ie alle data weer zien, in het Nederlands.
Is overigens niet de eerste keer dat de app nukken heeft, dus ik zou het even aankijken als ik jou was.
Maar inmiddels laat ie alle data weer zien, in het Nederlands.
Is overigens niet de eerste keer dat de app nukken heeft, dus ik zou het even aankijken als ik jou was.
Een bekende truck is volgens mij om België te kiezen en dan als taal Nederlands. Dan loopt hij door.Jan Driebeen schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:34:
Na het updaten van de MyAudi app naar versie 4.22 (iOS) kan de app de Nederlandse taal niet meer vinden. Hierdoor start de app niet meer op. Hebben meer gebruikers hier last van?
Wat is je sw versieJeroenvde89 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:51:
Ik heb sinds 48 uur een vreemd probleem in mijn auto (A3 SB FL 1.5 TFSI uit 2019). Mijn virtuele dashboard geeft eerst piep/foutmelding: "Verkeersteken-herkenning: momenteel beperkt" meteen gevolgd door nog een pieptoon en de melding: "Verkeersteken-herkenning: storing!". Daarna valt mijn radio/muziek/MMI geheel uit en schuift het schermpje zelfs naar beneden. Het gaat zelfs zo ver, dat ik de melding krijg 'Uw mobiele telefoon bevindt zich nog in de wagen', welke normaal alleen getoond wordt bij het afsluiten en verlaten van het voertuig. Maar nu gebeurt dat dus al rijdend.
Na een paar minuten (soms sneller, soms langer), klapt het scherm weer omhoog, herstelt de muziek (via Apple Carplay) zich weer, en herhaalt het riedeltje zich of meteen, of iets later weer.
Om het nog vager te maken: soms wordt, vlak voor of na bovenstaande voorvalt, het MMI/infotainment scherm en het lichtgevende rondje van de MMI+ knop erg fel verlicht (de hele auto lijkt dan verlicht te worden, zo fel). Draaien aan het dim-knopje om de interieurverlichting te dimmen helpt dan ook niet meer.
Wat ik zelf geprobeerd heb:Iemand nog enig idee? Kan het ook de accu zijn wellicht?
- Via 3-knoppen methode het MMI gereset.
- Fabrieksinstellingen teruggezet.
- Accupool er 10 minuten afgehaald (tip van de dealer).
- Camera/sensoren (die in de voorkant v/d grill en bovenaan voorruit) schoongemaakt.
![]()
PS. Ik heb op aanvraag ook wel een filmpje van het voorval mocht dat helpen.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Volgens mij doet hij het dan zelfs nog steeds. Ik zal het vanmiddag eens proberen in de file.
Nu heb ik niet precies dezelfde auto maar dat doe ik als ik even geen zin heb in de ecomaatregelen, inderdaad bijvoorbeeld bij een onrustige file. Ook bij het verkeerslicht blijft de motor dan gewoon aan. Er staat dan ook een streep door het icoon wat aangeeft dat hij wel uit zou willen schakelen maar het nu even niet doet.Troubled schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:20:
[...]
Volgens mij doet hij het dan zelfs nog steeds. Ik zal het vanmiddag eens proberen in de file.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Softwareversie: 1326
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Hmm apart. Even alle 12v laders, sd kaartjes, usb's etc eruit halen en laten
Mooie bak. Al ben je met 503pk in NL voornamelijk sneller bij de file dan anderenMiesjh schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:15:
Einde van het jaar ga ik mijn 2017 Q5 inruilen voor een 2022 E-tron S (503pk)![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daytona Grey
Elektrisch glazen panorama-dak
lichtmetalen velgen 5-spaaks 22"
Head-up display
360 camera
Luxe lederen bekleding
Assistentie Pakket
Matrix led koplampen
B&O 3D audio
....
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Net even geprobeerd in de file en het werkt inderdaadGonadan schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:01:
[...]
Nu heb ik niet precies dezelfde auto maar dat doe ik als ik even geen zin heb in de ecomaatregelen, inderdaad bijvoorbeeld bij een onrustige file. Ook bij het verkeerslicht blijft de motor dan gewoon aan. Er staat dan ook een streep door het icoon wat aangeeft dat hij wel uit zou willen schakelen maar het nu even niet doet.
Enige nadeel is dat het ook in de S stand wat onrustig rijdt omdat hij hoog in de toeren blijft.
Dat hangt toch echt van je rechtervoet af.Troubled schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:05:
[...]
Net even geprobeerd in de file en het werkt inderdaad
Enige nadeel is dat het ook in de S stand wat onrustig rijdt omdat hij hoog in de toeren blijft.
Hij reageert alleen wat sneller, moet je inderdaad rekening mee houden maar is dan ook weer een voordeel als je wel snel wilt reageren. Went snel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heerlijk Hollandsche reactie. Stiekum zijn die PK's nog best te gebruiken, hangt er alleen af wanneer en waar in NL je op de weg zit.The Eagle schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:36:
[...]
Mooie bak. Al ben je met 503pk in NL voornamelijk sneller bij de file dan anderen
Wel eens met de conclusie mooie bak.
@Miesjh mooie wagen! Goede wielen ook.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Is wel een recente versie dus?
Heb ik gedaan. Moet zeggen dat de melding wel minder vaak tot amper voorkomt de laatste week/weken. Kon het niet liggen aan een bevroren sensor/camera (die in de grill) toentertijd?Rainesh schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:24:
[...]
Even alle 12v laders, sd kaartjes, usb's etc eruit halen en laten
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Is de laatste versie. Het kan zijn dat je front camera begint te begeven, vandaar de verkeerstekenstoring.Jeroenvde89 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:07:
[...]
Is wel een recente versie dus?
[...]
Heb ik gedaan. Moet zeggen dat de melding wel minder vaak tot amper voorkomt de laatste week/weken. Kon het niet liggen aan een bevroren sensor/camera (die in de grill) toentertijd?
Ik zou even uitlezen.
Hoi allen, Ik heb een vraagje over de B&O sound system in onze A3 8Y Ik heb het idee dat dit systeem stukken beter klinkt als je stil staat, dan is het geluid best wel mooi met een zuivere bass
Echter ga je rijden dan lijkt het wel of het geluid meer op de achtergrond komt, slechter van geluids kwaliteit,
Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Echter ga je rijden dan lijkt het wel of het geluid meer op de achtergrond komt, slechter van geluids kwaliteit,
Snelheidsafhankelijke aanpassingen uitzetten onder klank. Uit mijn hoofd de onderste optie.f.keller schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:30:
Hoi allen, Ik heb een vraagje over de B&O sound system in onze A3 8Y Ik heb het idee dat dit systeem stukken beter klinkt als je stil staat, dan is het geluid best wel mooi met een zuivere bass
Formerly known as Ragdoll
Jij zegt zeker ook dat de max snelheid maar 100 is?The Eagle schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:36:
[...]
Mooie bak. Al ben je met 503pk in NL voornamelijk sneller bij de file dan anderen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja. Ik krijg ook een nieuw raammechanisme omdat die kapot is, dat hoor je ook. maar het systeem laat vooral zien dat de bouwkwaliteit van de Adrie minder is geworden.f.keller schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:30:
Inderdaad snelheidsafhankelijke regeling instelling bekijken zou ook mijn eerste ingeving zijn. Moet zeggen dat het hier wel meevalt, bij mij is de B&O van de A3 8Y vooral heel center heavy as je niet wat bijregeld.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 20-12-2023 17:07 ]
top ga ik uitproberenInFamous schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:48:
[...]
Snelheidsafhankelijke aanpassingen uitzetten onder klank. Uit mijn hoofd de onderste optie.
[
Interessant dat jij ook al problemen hebt met het raam van de A3. Tijdje terug maakte die van mij ook erg veel lawaai. Gelukkig is het bij mij vanzelf weggegaan.Fedde schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:03:
[...]
Ja. Ik krijg ook een nieuw raammechanisme omdat die kapot is, dat hoor je ook. maar het systeem laat vooral zien dat de bouwkwaliteit van de Adrie minder is geworden.
Ik zou het wel even checken, is een kwaaltje, wordt onder garantie vervangen. Kan nooit kwaad.Troubled schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:27:
[...]
Interessant dat jij ook al problemen hebt met het raam van de A3. Tijdje terug maakte die van mij ook erg veel lawaai. Gelukkig is het bij mij vanzelf weggegaan.
Mooie auto. Alleen jammer dat de actieradius zo slecht is. Ik lees 250-350 km max bij 100km/u. En dat getal zakt heel snel wanneer je iets harder gaat of veel aan het start/stoppen bent.Miesjh schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:15:
Einde van het jaar ga ik mijn 2017 Q5 inruilen voor een 2022 E-tron S (503pk)![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daytona Grey
Elektrisch glazen panorama-dak
lichtmetalen velgen 5-spaaks 22"
Head-up display
360 camera
Luxe lederen bekleding
Assistentie Pakket
Matrix led koplampen
B&O 3D audio
....
< dit stukje webruimte is te huur >
Dat is alleen bij de E-tron 50 en de launch editions iirc. De 55 en latere versies van de 50 hebben nu een veel hogere actieradius.aex351 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 00:12:
[...]
Mooie auto. Alleen jammer dat de actieradius zo slecht is. Ik lees 250-350 km max bij 100km/u. En dat getal zakt heel snel wanneer je iets harder gaat of veel aan het start/stoppen bent.
Dat lage bereik van de eerste versies heeft er ook voor gezorgd dat je een hele mooie kunt kopen voor een dikke 30k. Ben benieuwd of je hier retrofit ook een ander accupakket in zou kunnen zetten. Dat zal in de toekomst in ieder geval wel een keer mogelijk moeten gaan worden, als Europa hier net als bij andere oplaadbare producten wetgeving voor gaat instellen. Maar goed, producten zijn nog niet volwassen genoeg denk ik, dus dat duurt nog wel even.
edit:
Mmmh het bereik is inderdaad nog niet veel beter: https://ev-database.org/n...320%20kilometer%20gehaald.
"De accu van de Audi e-tron S heeft een capaciteit van 95 kWh. Daarvan is 86,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 320 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route."
Mmmh het bereik is inderdaad nog niet veel beter: https://ev-database.org/n...320%20kilometer%20gehaald.
"De accu van de Audi e-tron S heeft een capaciteit van 95 kWh. Daarvan is 86,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 320 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route."
[ Voor 21% gewijzigd door MacDokie op 23-12-2023 12:33 ]
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Het grote voordeel is dat een E-tron een beest is met snelladen. Ik heb een normale 55 en kom letterlijk overal hoor. Heb in 140k kilometer ik denk 8-9x een snellader nodig gehad en dat is dan enkele minuten om thuis te komen of op locatie en daar gewoon verder te laden. Het is echt een zalige reis auto.aex351 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 00:12:
[...]
Mooie auto. Alleen jammer dat de actieradius zo slecht is. Ik lees 250-350 km max bij 100km/u. En dat getal zakt heel snel wanneer je iets harder gaat of veel aan het start/stoppen bent.
Die moet je toch even uitleggen. Met een “reis auto” ga ik er namelijk vanuit dat je instapt en uitstap aan de kust van zuid frankrijk. Maar aan je reactie te lezen heb je dat nog nooit gedaan omdat je 8 a 9x aan een snellader hebt gehangen om thuis te komen. Dus hoe kom je tot de conclusie dat het een zalige reis auto is??GeeMoney schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:42:
[...]
Het grote voordeel is dat een E-tron een beest is met snelladen. Ik heb een normale 55 en kom letterlijk overal hoor. Heb in 140k kilometer ik denk 8-9x een snellader nodig gehad en dat is dan enkele minuten om thuis te komen of op locatie en daar gewoon verder te laden. Het is echt een zalige reis auto.
Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Het zal waarschijnlijk een prima woon-werk auto zijn. Met een maximale afstand van 125 km voor een enkele rit en waarbij je dan niet 100-130 km/u moet gaan rijden op langere stukken.Tylen schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:58:
[...]
Die moet je toch even uitleggen. Met een “reis auto” ga ik er namelijk vanuit dat je instapt en uitstap aan de kust van zuid frankrijk. Maar aan je reactie te lezen heb je dat nog nooit gedaan omdat je 8 a 9x aan een snellader hebt gehangen om thuis te komen. Dus hoe kom je tot de conclusie dat het een zalige reis auto is??
Het lijkt mij pure ellende als je een keer over de 125 km enkele rit grens heengaat. Dan mag je dus bijna automatisch op de terugweg een laadpaal gaan opzoeken als er niets is op de bestemming. Dat tikt toch wel echt aan bij de reistijd op zo'n dag. Ben je 1,5 uur aan het rijden naar een bestemming, hele dag daar bezig, 1 uur terug rijden, tussenstop 30-60 minuten aan de lader, en vervolgens de weg terug naar huis vervolgen voor de laatste 30 minuten.
Jullie zijn ervarings deskundige lees ik al
.
Uitgerust en in alle luxe en comfort op je eind bestemming komen met lekker veel ruimte ook voor de kinderen achterin. De hoge zit, ondersteuning bij de bovenbenen, de comfortabele stoelen, de luchtvering, de hulp systemen, de grote schermen en bedienings gemak, de luxe ambiance verlichting, stints van 250km om daarna binnen 20min weer op weg te kunnen is gewoon een hele dikke prima.
Hij staat niet voor niets bij TeslaBjorn nog steeds in de top 10 11 zie ik sinds kort (ondanks zijn introductie leeftijd) bij de 1000km testen.
Hij roemt de auto nog om zijn stilte, comfort, luxe gevoel, materialen en hulp systemen.
Ik ben in midden Duitsland geweest en dat was zeer goed te doen. Neem nu mee dat je werkelijk overal (ook de Tesla SuC’s) met een E-tron rete snel kan laden maakt dit gewoon een prima reis wagen.
Comfortabeler ben ik in de afgelopen 15 jaar nog niet van A naar B gereisd en ik heb echt veel auto’s en kilometers versleten.
Zonder enkele twijfel verkies ik de E-tron boven een luxe A6 6-cilinder bijvoorbeeld.
Je kunt werkelijk overal laden tegenwoordig, zeker in NL en alle grote wegen in West-Europa.
Jullie zitten vooral met vooroordelen zonder ook maar een kilometer elektrisch te hebben afgelegd anno 2023.
Uitgerust en in alle luxe en comfort op je eind bestemming komen met lekker veel ruimte ook voor de kinderen achterin. De hoge zit, ondersteuning bij de bovenbenen, de comfortabele stoelen, de luchtvering, de hulp systemen, de grote schermen en bedienings gemak, de luxe ambiance verlichting, stints van 250km om daarna binnen 20min weer op weg te kunnen is gewoon een hele dikke prima.
Hij staat niet voor niets bij TeslaBjorn nog steeds in de top 10 11 zie ik sinds kort (ondanks zijn introductie leeftijd) bij de 1000km testen.
Hij roemt de auto nog om zijn stilte, comfort, luxe gevoel, materialen en hulp systemen.
Ik ben in midden Duitsland geweest en dat was zeer goed te doen. Neem nu mee dat je werkelijk overal (ook de Tesla SuC’s) met een E-tron rete snel kan laden maakt dit gewoon een prima reis wagen.
Comfortabeler ben ik in de afgelopen 15 jaar nog niet van A naar B gereisd en ik heb echt veel auto’s en kilometers versleten.
Zonder enkele twijfel verkies ik de E-tron boven een luxe A6 6-cilinder bijvoorbeeld.
Je kunt werkelijk overal laden tegenwoordig, zeker in NL en alle grote wegen in West-Europa.
Jullie zitten vooral met vooroordelen zonder ook maar een kilometer elektrisch te hebben afgelegd anno 2023.
[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 23-12-2023 15:20 ]
En lieve mensen, vergeet niet dat smaken verschillen. De een hoort liever een roffelende benzinemotor en de ander hoort het liefst helemaal niets...
Persoonlijk moet ik er niet aan denken elke 200 km te staan laden. Rij op vakantie naar Italië liever nonstop 170 op stukken waar het kan. Maar dat hoef je electrisch niet te doen. Sta je nog vaker aan de stekker.
Persoonlijk moet ik er niet aan denken elke 200 km te staan laden. Rij op vakantie naar Italië liever nonstop 170 op stukken waar het kan. Maar dat hoef je electrisch niet te doen. Sta je nog vaker aan de stekker.
Yuuup. Ik heb ook nog een elektrische auto.GeeMoney schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:00:
Jullie zijn ervarings deskundige lees ik al.
Ook allemaal aanwezig hier op de audi (en nog meer ook)Uitgerust en in alle luxe en comfort op je eind bestemming komen met lekker veel ruimte ook voor de kinderen achterin. De hoge zit, ondersteuning bij de bovenbenen, de comfortabele stoelen, de luchtvering, de hulp systemen, de grote schermen en bedienings gemak, de luxe ambiance verlichting,
Dat hebben niet elektrische auto’s ook hoor.stints van 250km om daarna binnen 20min weer op weg te kunnen is gewoon een hele dikke prima.
Ik rij liever vol luxe in mij 6 cilinder heeeeeeelijk comfortabel naar zijn frankrijk/Italië met 1x tanken. En gewoon niet nadenken dat je maar 100 moet rijden ivm verbruik.Ik ben in midden Duitsland geweest en dat was zeer goed te doen. Neem nu mee dat je werkelijk overal (ook de Tesla SuC’s) met een E-tron rete snel kan laden maakt dit gewoon een prima reis wagen.
Exact. Ik probeer mij reactie altijd zo te formuleren dat het echt ook mijn menig isSmeerkeezz schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:42:
En lieve mensen, vergeet niet dat smaken verschillen. De een hoort liever een roffelende benzinemotor en de ander hoort het liefst helemaal niets...
Hier een A6 (4 cilinder) en een E-tron 50. De E-tron is een hele fijne wagen, om lekker mee te cruisen en af en toe eens lekker het gaspedaal intrappen, die versnelling is verslavend. De range is wel een dingetje. Met 20-30 min kan je hem met snelladen vol krijgen. Verder is het erg opletten dat ie opgeladen is wanneer je hem nodig hebt. Vandaag naar Duitsland geweest, toch met de A6, 2 * 130 km en s'avonds lekker 130 km/u doorrijden. Dat red ik net niet met de E-tron.
Ik heb ook een 55, ben het bijna overal met je eens, maar de range en het laden vind ik gewoon k-u-t. Doe mij maar een Q7 of Q8.GeeMoney schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:00:
Jullie zijn ervarings deskundige lees ik al.
The best is yet to come
Overdrijven is ook vak heaex351 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:29:
[...]
Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Het zal waarschijnlijk een prima woon-werk auto zijn. Met een maximale afstand van 125 km voor een enkele rit en waarbij je dan niet 100-130 km/u moet gaan rijden op langere stukken.
Het lijkt mij pure ellende als je een keer over de 125 km enkele rit grens heengaat. Dan mag je dus bijna automatisch op de terugweg een laadpaal gaan opzoeken als er niets is op de bestemming. Dat tikt toch wel echt aan bij de reistijd op zo'n dag. Ben je 1,5 uur aan het rijden naar een bestemming, hele dag daar bezig, 1 uur terug rijden, tussenstop 30-60 minuten aan de lader, en vervolgens de weg terug naar huis vervolgen voor de laatste 30 minuten.

Ten eerste zullen de keren dat je de 250km praktijk niet haalt wel meevallen; ten tweede hoef je niet 30-60 minuten bij te laden om thuis te komen, maar heb je binnen 5 minuten al genoeg range om thuis te halen.
Zoals @Smeerkeezz zegt: zoveel mensen zoveel wensen.
Hier 60K km per jaar en zou niet anders willen dan elektrisch. En ja, die twee dagen per jaar dat we op vakantie gaan zou ik inderdaad liever een dikke ICE hebben, maar de andere 363 dagen..
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ervaringsdeskundige inderdaad. No way in hell dat ik mijn A6 55 TFSIe zou omruilen voor een E-tron. Leuk voor de hoge instap zo’n SUV (heb er net 3 jaar eentje gereden) maar qua rij eigenschappen is het een boot vergeleken bij een A6.GeeMoney schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:00:
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Ervaringsdeskundige hier ook trouwens, mijn a6 55 tfsi e na een half jaar ingeruild voor iets met iets meer sound, heb nu weer het idee dat ik in een auto rij. Was een prima auto, reed ook goed maar ik miste de rijbeleving. Ja electrisch is voordeliger qua verbruik maar zo saaaaaai.
@Smeerkeezz voor de power was het toch niet nodig om hem in te ruilen? Als ik heb goed begrepen heb, heeft de 55 TFSIe power zat dank zij het hybride stuk.
De combi elektrisch en ICE lijkt me wel mooi, korte stukjes (woon werk, 22 km enkele reis) elektrisch, langere stukken ook op benzine. Thuis elke dag opladen is dan wel een must. Wij laden de E-tron nu op bij een openbaar laadstation zo'n 40 meter verder op in de straat. Niet de wereld, maar thuis laden zou wel handigere zijn.
Ik vind dat stille van het elektrisch rijden juist wel fijn. Kan leeftijd zijn.
De radio hoeft ook niet zo hard meer om het goed te horen.
Voor mij is elektrisch rijden nog steeds 50/50, het rijdt fijn, maar het laden is iets om rekening mee te houden.
De E-tron heeft ook best een hoog verbruik, zeker als je maar korte stukjes rijdt. Daar had ik niet zo'n rekening mee gehouden. In plaats van de motor warm rijden, ben je nu de accu warm rijden. Zeker als het wat kouder is.
De combi elektrisch en ICE lijkt me wel mooi, korte stukjes (woon werk, 22 km enkele reis) elektrisch, langere stukken ook op benzine. Thuis elke dag opladen is dan wel een must. Wij laden de E-tron nu op bij een openbaar laadstation zo'n 40 meter verder op in de straat. Niet de wereld, maar thuis laden zou wel handigere zijn.
Voor mij is elektrisch rijden nog steeds 50/50, het rijdt fijn, maar het laden is iets om rekening mee te houden.
De E-tron heeft ook best een hoog verbruik, zeker als je maar korte stukjes rijdt. Daar had ik niet zo'n rekening mee gehouden. In plaats van de motor warm rijden, ben je nu de accu warm rijden. Zeker als het wat kouder is.
Power genoeg hoor, maar ik miste echt geluid. Je hebt zeg maar het geluid van een Peugeot 107 als je het gas helemaal in trapt.... ik wil graag de volledige beleving haha.Coenen schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:03:
@Smeerkeezz voor de power was het toch niet nodig om hem in te ruilen? Als ik heb goed begrepen heb, heeft de 55 TFSIe power zat dank zij het hybride stuk.
Korte stukjes ging inderdaad electrisch met de a6 en tja... ik sta nu wat vaker bij de benzinepomp. Maar je leeft maar 1 keer
En alleen al om dit soort Red-Bull powered stuntpiloten zou ik al blij zijn als we allemaal in ee EV zouden rijden, om er maar even met gestrekt been in te komen. Je kunt excuses verzinnen wat je wilt maar het is gewoon niet veilig om uren achter elkaar met 150+ over de snelweg te jakkeren. Misschien moet je het verschil ervaren met een EV roadtrip, ik zag er eerst ook tegen op maar wil niet anders meer.Smeerkeezz schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:42:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Waar ik ook nog een beetje mee zit, is de MRB. Vanaf 2025 kwart tarief. Daarna vol tarief, das 1800 euro per jaar voor de E-tron. Een reden om hem aan te schaffen was dat ik geen MRB hoefde te betalen. Het is nog geen 2025, toch misschien alvast naar alternatieven kijken.
Ach er zijn zoveel dingen die niet veilig zijn.... wat te denken van die electrische rijders die in duitsland een EV roadtrip maken en met 95 km een vrachtauto in halen omdat ze anders de range niet halen.... terwijl er geen maximale snelheid is. Je zou er maar aan komen rijden he... blijf lekker rechts in plaats van gevaarlijke situaties te creëren.Arfman schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:44:
[...]
En alleen al om dit soort Red-Bull powered stuntpiloten zou ik al blij zijn als we allemaal in ee EV zouden rijden, om er maar even met gestrekt been in te komen. Je kunt excuses verzinnen wat je wilt maar het is gewoon niet veilig om uren achter elkaar met 150+ over de snelweg te jakkeren. Misschien moet je het verschil ervaren met een EV roadtrip, ik zag er eerst ook tegen op maar wil niet anders meer.
[ Voor 8% gewijzigd door Smeerkeezz op 24-12-2023 13:37 ]
Als dat zo is dan doe ik hem weg.Coenen schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:21:
Waar ik ook nog een beetje mee zit, is de MRB. Vanaf 2025 kwart tarief. Daarna vol tarief, das 1800 euro per jaar voor de E-tron. Een reden om hem aan te schaffen was dat ik geen MRB hoefde te betalen. Het is nog geen 2025, toch misschien alvast naar alternatieven kijken.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik doe dat echt al jaaaaren als we op vakantie gaan. Heerlijk cruise control aan op 170 en lekker kilometers vreten.Arfman schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:44:
[...]
En alleen al om dit soort Red-Bull powered stuntpiloten zou ik al blij zijn als we allemaal in ee EV zouden rijden, om er maar even met gestrekt been in te komen. Je kunt excuses verzinnen wat je wilt maar het is gewoon niet veilig om uren achter elkaar met 150+ over de snelweg te jakkeren. Misschien moet je het verschil ervaren met een EV roadtrip, ik zag er eerst ook tegen op maar wil niet anders meer.
Waarom zo'n minpunt als een zeer beperkte actieradius goed willen praten? Ja, af en toe stoppen is inderdaad goed. Dat wil niet zeggen dat iemand met een benzine auto niet even een korte stop maakt om uit te rusten.Arfman schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:44:
[...]
Het verschil is toch echt gebruiksgemak. Even een korte stop wanneer het jou uitkomt, mocht je moeten (of willen) tanken dan is dat binnen een minuut gebeurd en klaar.
Het is inderdaad fijn dat jezelf bepaalt wanneer te stoppen in plaats van andersom en dan ook nog voor minimaal een half uur.
In de zomermaanden is dat nog wel te doen, maar op wintersport met een EV lijkt mij de horror.
In de zomermaanden is dat nog wel te doen, maar op wintersport met een EV lijkt mij de horror.

Helemaal eens, doe hier precies hetzelfde. Alleen jammer dat sommige mensen hier het inzicht en reactievermogen hebben van een visstick en andere mensen afrekenen op hun eigen kunnen.(visstick)Tylen schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:42:
[...]
Ik doe dat echt al jaaaaren als we op vakantie gaan. Heerlijk cruise control aan op 170 en lekker kilometers vreten.

Het mag sowieso op steeds minder stukken in DE maar ik vind het heerlijk om dan 200+ te jakkeren, liefste met een paar anderen waar ik fijn achter kan gaan hangen (meer rust). Maar inderdaad hoop slaperds, vooral Nederlanders vaak want die zijn het niet gewend.Smeerkeezz schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:37:
[...]
Helemaal eens, doe hier precies hetzelfde. Alleen jammer dat sommige mensen hier het inzicht en reactievermogen hebben van een visstick en andere mensen afrekenen op hun eigen kunnen.(visstick)
Als ik overigens een hekel aan iets heb is het wel stoppen op de terugweg. Vind het de sport om de tank helemaal leeg te rijden (zolang niemand naar de wc hoeft).
Haha hier ook. Kids en vrouw moeten verplicht even grote boodschap doen. iPads vol, eten en drinken mee. En doorrijden tot de tank leeg is. Dat is de eerste stopScrtz schreef op maandag 25 december 2023 @ 09:19:
[...]
Als ik overigens een hekel aan iets heb is het wel stoppen op de terugweg. Vind het de sport om de tank helemaal leeg te rijden (zolang niemand naar de wc hoeft).
Bij de gemiddelde moderne auto hoor je hooguit banden en rijwind, elektrisch of niet. Dat geluidsargument qua comfort heb ik nooit zo begrepen. Flink motorgeluid heb je alleen bij een Koreaan of Fransoos o.i.d., of je moet er van houden en je model er op uitgezocht hebben.Smeerkeezz schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:42:
Stil met elektrisch gaat hooguit op als je stoplichtsprintjes zonder motorgeluid wilt houden, maar dat is ook niet echt comfortabel te noemen dus vervalt dat argument alweer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zit nu ook naar een 55tfsi te kijken. De 55tfsie heb ik snel laten varen toen ik las dat dat maar een 2 liter was. Als het nou een 3L v6 was dan was hij perfect geweest.Smeerkeezz schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:21:
[...]
Power genoeg hoor, maar ik miste echt geluid. Je hebt zeg maar het geluid van een Peugeot 107 als je het gas helemaal in trapt.... ik wil graag de volledige beleving haha.
Korte stukjes ging inderdaad electrisch met de a6 en tja... ik sta nu wat vaker bij de benzinepomp. Maar je leeft maar 1 keer
Hoi,
ik ben in het bezit van een Audi a6c7, deze heeft een ''snelheidslimiet'' functie op de MMI zitten, als je dan boven de ingestelde snelheid komt dan piept ie naar je.
Echter krijg ik dit niet uit, en lijkt het ''vast'' te zitten op de 120, wat dus betekend elke keer als je iemand inhaalt, de auto naar me piept dit is echt irritant.
Iemand enig idee of ik dit via de OBD module gewoon uit kan zetten?
ik ben in het bezit van een Audi a6c7, deze heeft een ''snelheidslimiet'' functie op de MMI zitten, als je dan boven de ingestelde snelheid komt dan piept ie naar je.
Echter krijg ik dit niet uit, en lijkt het ''vast'' te zitten op de 120, wat dus betekend elke keer als je iemand inhaalt, de auto naar me piept dit is echt irritant.
Waarom krijg je het niet uit? Volgens mij zou er gewoon een optie in de MMI voor moeten zijn. Mogelijk moet je met de hoofdsleutel oid in de auto zitten om dit te kunnen, weet niet hoe dit zit bij de C7.Nahkriin schreef op maandag 1 januari 2024 @ 16:32:
Hoi,
ja dat is de vraag, ik draai hem idd in de MMI oop uit, maar hij blijft het gewoon doen, ook als ik hem op 240kph zet blijft ie piepen bij 120Fedde schreef op maandag 1 januari 2024 @ 16:54:
[...]
Waarom krijg je het niet uit? Volgens mij zou er gewoon een optie in de MMI voor moeten zijn. Mogelijk moet je met de hoofdsleutel oid in de auto zitten om dit te kunnen, weet niet hoe dit zit bij de C7.
Misschien eens wat foto's plaatsen van de melding en de instellingen? Als het goed is kun je dit in het 'wagen' menu uitzetten, daarnaast kan er een 2de waarschuwing zijn volgens mij in de ACC settings.Nahkriin schreef op maandag 1 januari 2024 @ 17:04:
[...]
ja dat is de vraag, ik draai hem idd in de MMI oop uit, maar hij blijft het gewoon doen, ook als ik hem op 240kph zet blijft ie piepen bij 120
Das de normale limiter volgens mij. Kan het zijn dan de snelheidswaarschuwing voor de winterbanden actief is en op 120 staat? Das een aparte instelling bij alles VAG vziw.Nahkriin schreef op maandag 1 januari 2024 @ 16:32:
Hoi,
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Fijne auto hoor zo'n etron 55, en ben echt wel aan dat laden gewend maar toch.
Traditiegetrouw met oud en nieuw van het westen naar oosten en dan weer terug, waarbij ik dus sowieso 1x moet laden. Maar ooh wat gaat die range hard naar beneden als je even wilt doorrijden met 130/150.
auto was in de parkeergarage nog uitgevallen 10 meter voor mijn parkeerplek. even opnieuw opstarten en kon weer rijden. zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.
Traditiegetrouw met oud en nieuw van het westen naar oosten en dan weer terug, waarbij ik dus sowieso 1x moet laden. Maar ooh wat gaat die range hard naar beneden als je even wilt doorrijden met 130/150.
auto was in de parkeergarage nog uitgevallen 10 meter voor mijn parkeerplek. even opnieuw opstarten en kon weer rijden. zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.
:strip_exif()/f/image/Gng9ot5XHJSAzUitZCs4JhmG.jpg?f=fotoalbum_large)
@syntesia je boft dat je na die 10m op locatie was want als hij dan uitvalt kan je afgesleept worden namelijk. Dan is de accu te leeg om zelf nog aan de praat te krijgen.
130-150km/h met een beetje wind en onder de 10 graden gaat het hard ja.
Ik heb van de week nog net geen 300km gereden op een 95% lading. Hele rit overdag en A7 dus 107km/h op de cruise.
Ik heb van de week nog net geen 300km gereden op een 95% lading. Hele rit overdag en A7 dus 107km/h op de cruise.
Toen onze e-tron vorige maand alweer bij de garage stond (het regende binnen via het dak) hadden we een A6 avant als vervangwagen en dat was inderdaad wel heerlijk rijden.MacDokie schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:18:
[...]
Ervaringsdeskundige inderdaad. No way in hell dat ik mijn A6 55 TFSIe zou omruilen voor een E-tron. Leuk voor de hoge instap zo’n SUV (heb er net 3 jaar eentje gereden) maar qua rij eigenschappen is het een boot vergeleken bij een A6.
Wij rijden regelmatig ritten van 120km enkel en nog maar weinig vrienden met een laadpaal. Dan is het echt wel balen als je laat op de avond nog moet gaan snelladen om thuis te geraken. Buiten dat en de vele problemen wel heel tevreden van de e-tron (2019 editie).
[ Voor 20% gewijzigd door ZorbaR op 01-01-2024 19:59 ]
Keep on running
Dat is een gekke bug dan ja. Heb je je MMI al eens volledig gereset?Nahkriin schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:36:
Zo staat het nu, dan zou je zeggen het staat uit... Maar helaas is niks minder waar
Ja precies, ik had geladen tot 200km wat mij voldoende leek om beetje door te rijden voor een rit van 130km volgens google maps. Nou niet dus gegeven moment schoot die echt omlaag en zou ik 3km te kort komen.GeeMoney schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:50:
@syntesia je boft dat je na die 10m op locatie was want als hij dan uitvalt kan je afgesleept worden namelijk. Dan is de accu te leeg om zelf nog aan de praat te krijgen.
Meteen alles uitgezet en telefoons uit de lader en cruisen op 80km op de snelweg, en heel lang laten uitrollen op de afslag.
Ook in de buurt geen laad mogelijkheden dan? Ik zie toch eigenlijk nog maar weinig plekken waar niet binnen een redelijke straal alsnog een laadmogelijkheid is.ZorbaR schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:57:
[...]
Toen onze e-tron vorige maand alweer bij de garage stond (het regende binnen via het dak) hadden we een A6 avant als vervangwagen en dat was inderdaad wel heerlijk rijden.
Wij rijden regelmatig ritten van 120km enkel en nog maar weinig vrienden met een laadpaal. Dan is het echt wel balen als je laat op de avond nog moet gaan snelladen om thuis te geraken. Buiten dat en de vele problemen wel heel tevreden van de e-tron (2019 editie).
Rij je in de individual rijstand? Set dan je individual goed (op je foto rechtsonder)Nahkriin schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:36:
[Afbeelding]
Zo staat het nu, dan zou je zeggen het staat uit... Maar helaas is niks minder waar
Je hebt niet toevallig ook verkeersbord herkenning aanstaan, daar is volgens mij ook nog een limiter instelling voor.Nahkriin schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:36:
[Afbeelding]
Daarnaast zou het als het een import auto is (of een vorige eigenaar heeft met de instellingen lopen spelen) en mogelijk nog hardcoded limieten kunnen zijn gecodeerd in het instrument cluster. Dan zou je mogelijk even googlen op land van herkomst speel limit warning VCDS of iets.
Keeping it classy I seeSmeerkeezz schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:37:
[...]
Helemaal eens, doe hier precies hetzelfde. Alleen jammer dat sommige mensen hier het inzicht en reactievermogen hebben van een visstick en andere mensen afrekenen op hun eigen kunnen.(visstick)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Is een Coding dat aangepast moet worden. Bekend dingetjeNahkriin schreef op maandag 1 januari 2024 @ 17:04:
[...]
ja dat is de vraag, ik draai hem idd in de MMI oop uit, maar hij blijft het gewoon doen, ook als ik hem op 240kph zet blijft ie piepen bij 120
oke veel suggesties gekregen 
Het is een import auto, ik ga eens kijken of ze bij de garage iets kunnen fixen
Bedankt voor de tips!
Het is een import auto, ik ga eens kijken of ze bij de garage iets kunnen fixen
Bedankt voor de tips!
Iets met een gestrekt been erin komen als ik je vorige post bekijk.... voor wat hoort wat

Kan iemand mij uitleggen hoe ik in occasion advertenties herken of een Audi A4 B9.5 (vanaf 2019) voorzien is van Matrix LED koplampen of 'normale' LED koplampen? Ik merk dat advertenties niet altijd de juiste informatie vertellen.
Bij de pre facelift herkende je Matrix aan het extra 'blokje' in de koplamp. Heeft de facelift ook een zichtbare herkenning behalve de dynamische richtingaanwijzers aan de voorzijde?
Bij de pre facelift herkende je Matrix aan het extra 'blokje' in de koplamp. Heeft de facelift ook een zichtbare herkenning behalve de dynamische richtingaanwijzers aan de voorzijde?
@SX-Superfly
In de configurator het verschil miniem.
Dit zijn de led units in de configurator:

En dit is Matrix wanneer geselecteerd:
In de configurator het verschil miniem.
Dit zijn de led units in de configurator:

En dit is Matrix wanneer geselecteerd:

Ik heb een A4 B9.5 (S-Line) met matrix koplampen. Ik weet zo even snel niet of er iets van een visuele herkenningspunt is. Via de configurator van Audi zie ik dat de matrix koplampen allemaal groeven hebben aan de zijkant/onderkant.SX-Superfly schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:56:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik in occasion advertenties herken of een Audi A4 B9.5 (vanaf 2019) voorzien is van Matrix LED koplampen of 'normale' LED koplampen? Ik merk dat advertenties niet altijd de juiste informatie vertellen.
Verder:
- Richting aanwijzer voorkant is dynamisch. Knipperlicht beweegt zich als een pijl. Net als de achterzijde
- De lampen (voor en achterkant) hebben de S/RS animatie bij het aan en uitzetten
- Zit een dynamische grootlicht assistent op. Zichtbaar aan het knopje op de zijkant van één van de poken aan de linkerkant van het stuur
- Grootlicht assistent met matrix verlichting laat een blauwe icoon zien op het dashboard.
- Wanneer de matrix verlichting / met grootlicht niet actief is dan is de standaard grootlicht assistent actief. Zichtbaar als een witte icoon op het dasboard
Dank voor jullie reacties. Die groeven onderin de unit zijn wel een zichtbaar verschil waar ik op kan letten in advertenties.
Ik heb een Audi A3 8Y (2021) met parkeersensoren voor en achter. Alleen sinds gisteren krijg ik de melding op mijn dashboard: "Parkeer hulp voor: sensorzicht mom. omgevingsgevonden beperkt. Geen herkenning obstakels"
Ik heb de 6 puntjes op mijn bumper met een microvezeldoek droog/schoongemaakt, maar helaas. Op de MMI zegt het de gehele tijd dat het verschoond moet worden.
Heeft iemand hier toevallig een idee. Het is plotseling begonnen en had gister 3 ritten gedaan. Alle 3 de ritten had ik dit probleem. Eerste mogelijkheid voor een afspraak bij de garage is in maart '24
Ik heb de 6 puntjes op mijn bumper met een microvezeldoek droog/schoongemaakt, maar helaas. Op de MMI zegt het de gehele tijd dat het verschoond moet worden.
Heeft iemand hier toevallig een idee. Het is plotseling begonnen en had gister 3 ritten gedaan. Alle 3 de ritten had ik dit probleem. Eerste mogelijkheid voor een afspraak bij de garage is in maart '24
/f/image/1LxCI2CJXww2XqwlKAMrBa6v.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Indodraakje op 07-01-2024 18:02 ]
Een Audi A4 Avant facelift, voor een mooie prijs kunnen krijgen, met inruilen van mijn BMW 4 serie uit 2017.
Meteen naar de wrapper geweest en het resultaat is zeer geslaagd
.

Meteen naar de wrapper geweest en het resultaat is zeer geslaagd

@DeJurist Gave bak, mooi kleurtje ook 
@Indodraakje Je moet niet alleen je parkeersensoren schoonmaken, ook de sensor in de grille / logo en de camera achter de ruit. Helpt dat?
Sowieso: dat moeten ze je bij de garage ook kunnen vertellen.
@Indodraakje Je moet niet alleen je parkeersensoren schoonmaken, ook de sensor in de grille / logo en de camera achter de ruit. Helpt dat?
Ik heb de 6 puntjes en de presense schoongemaakt. Camera was al schoon van de carwash voor het nieuwe jaar begon.The Eagle schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:57:
@DeJurist Gave bak, mooi kleurtje ook
Ik ben ondertussen naar de garage gegaan voor de express service en zij konden het ook niet 1..2...3.. maken.
Dus heb nu een afspraak eind januari. ze moeten de bumper enzo afhalen.
Iemand hier goede ervaringen met adressen die een een inklapbare trekhaak op een A6 c7 3.0 BiTDI kunnen plaatsen? Beetje op internet gezocht, maar ik lees dat luchtvering vaak een dealbreaker is, kosten gaan ook alle kanten op.
Voorkeur voor midden NL, maar de prijsverschillen onderling zijn dusdanig groot dat een tank diesel ook wel te verantwoorden is.
Voorkeur voor midden NL, maar de prijsverschillen onderling zijn dusdanig groot dat een tank diesel ook wel te verantwoorden is.
Autoparts Veghel is een echte audi specialist en doen zeer regelmatig retrofits van o.a. trekhaken. Die kunnen je zeker helpen
(niet midden nederland, maar wel de moeite waard)
Wat heb je laten wrappen?DeJurist schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:08:
Een Audi A4 Avant facelift, voor een mooie prijs kunnen krijgen, met inruilen van mijn BMW 4 serie uit 2017.
Meteen naar de wrapper geweest en het resultaat is zeer geslaagd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan nergens terug vinden of/hoe ik een bepaalde bluetooth connectie/telefoon voorrang kan geven.
Zodra mijn vrouw en ik samen in de auto stappen pakt hij haar telefoon als connectie. Ik zou willen instellen dat mijn telefoon verbind.
Los van elkaar is het uiteraard geen issue.
Gaat om een e-tron.
Zodra mijn vrouw en ik samen in de auto stappen pakt hij haar telefoon als connectie. Ik zou willen instellen dat mijn telefoon verbind.
Gaat om een e-tron.
The best is yet to come
Dit kan volgens mij niet. Wat je zou kunnen doen is met automation gaan werken. “Opdrachten” op je iPhone door daar te maken op je vrouw haar telefoon dat Bluetooth pas aangaat als ze in beweging is, zoiets?Dean Martin schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:25:
Ik kan nergens terug vinden of/hoe ik een bepaalde bluetooth connectie/telefoon voorrang kan geven.
Gaat om een e-tron.
Dan pakt hij altijd de jouwe eerst omdat jij je Bluetooth gewoon aan laat ?
Als mijn suggestie werkt is het enige nadeel dat als ze alleen rijd het iets langer duurt voordat haar telefoon verbindt.
Volgens mij moet dit kunnen want een hoop gebruiken op die manier ook Flitsmeister one bijvoorbeeld.
[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 13-01-2024 08:41 ]
:strip_exif()/f/image/S5vIZkpkKYUZ3Orah7lBb1Vi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eU2gMg61ZG61MPlibmSNWeIE.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen donderdag voor het werk naar Frankfurt was ik hem bijna kwijt op een spekglad viaduct vlak voor Venlo. Het begon net een beetje te miezeren en dat vroor natuurlijk meteen aan. Ik voelde de auto wegglijden en in een reflex kon ik hem opvangen door tegen te sturen. Ik heb hem uiteindelijk 4x moeten corrigeren voordat ik hem weer onder controle had, scheelde niet veel of ik had in de vangrail gelegen. Veel geluk gehad, met 100 een ijsbaan treffen kan heel snel heel anders uitpakken. Lekker spul zeg, dat ijzel...
Rij ik twee kilometer verder de grens over staan de matrixborden aan en overal waarschuwingen. Dat doen we in NL een stuk beter dan in Duitsland.
#gelukkkighebbenwedefoto'snog
de betaler vervuilt
Even een korte update over bovenstaande euvel en de input van @Rainesh hieronder:Jeroenvde89 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:51:
Ik heb sinds 48 uur een vreemd probleem in mijn auto (A3 SB FL 1.5 TFSI uit 2019). Mijn virtuele dashboard geeft eerst piep/foutmelding: "Verkeersteken-herkenning: momenteel beperkt" meteen gevolgd door nog een pieptoon en de melding: "Verkeersteken-herkenning: storing!". Daarna valt mijn radio/muziek/MMI geheel uit en schuift het schermpje zelfs naar beneden. Het gaat zelfs zo ver, dat ik de melding krijg 'Uw mobiele telefoon bevindt zich nog in de wagen', welke normaal alleen getoond wordt bij het afsluiten en verlaten van het voertuig. Maar nu gebeurt dat dus al rijdend.
Na een paar minuten (soms sneller, soms langer), klapt het scherm weer omhoog, herstelt de muziek (via Apple Carplay) zich weer, en herhaalt het riedeltje zich of meteen, of iets later weer.
Om het nog vager te maken: soms wordt, vlak voor of na bovenstaande voorvalt, het MMI/infotainment scherm en het lichtgevende rondje van de MMI+ knop erg fel verlicht (de hele auto lijkt dan verlicht te worden, zo fel). Draaien aan het dim-knopje om de interieurverlichting te dimmen helpt dan ook niet meer.
Wat ik zelf geprobeerd heb:Iemand nog enig idee? Kan het ook de accu zijn wellicht?
- Via 3-knoppen methode het MMI gereset.
- Fabrieksinstellingen teruggezet.
- Accupool er 10 minuten afgehaald (tip van de dealer).
- Camera/sensoren (die in de voorkant v/d grill en bovenaan voorruit) schoongemaakt.
![]()
PS. Ik heb op aanvraag ook wel een filmpje van het voorval mocht dat helpen.
Rainesh schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:24:
[...]
Hmm apart. Even alle 12v laders, sd kaartjes, usb's etc eruit halen en laten
De problemen waren weer even weg in december en begin januari, maar kwamen onlangs toch weer terug. Naar de dealer gegaan en de auto is uitgelezen. Hij gaf volgens de dealer "een fout aan op een externe kabel en iets met de centrale gateway" (vraag mij niet wat dat isRainesh schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:14:
[...]
Is de laatste versie. Het kan zijn dat je front camera begint te begeven, vandaar de verkeerstekenstoring.
Ik zou even uitlezen.
Nu heb ik een dongel om de CarPlay draadloos te maken. Deze is losgekoppeld en daarna zijn alle foutmeldingen gewist. En nu lijkt alles weer goed

Ik rijd nu even zonder dongel en zal eerst eens wat meer informatie hierover inwinnen en wellicht even de manufacter van de dongel benaderen. Blijf het vreemd vinden dat een dongel ervoor kan zorgen dat de verkeersbordherkenning en de achteruitrijcamera niet meer werken, maar goed. Ben wel iets dichter bij een oplossing voel ik
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag. Vanuit mijn werkgever mocht ik een nieuwe auto bestellen en heb voor de Audi A3 8Y gekozen. Nu zit er voor deze Audi natuurlijk een facelift aan te komen maar ongeduldig als ik was, had ik een dikke 8Y samengesteld en besloot om niet te wachten op de facelift. Nu gaat het een aantal weken duren tot alle documenten getekend zijn en voordat ik de bevelbevestiging krijg máár ik zag bij Audi Duitsland op de site dat er al een productiestop op de A3 zit sinds vorige week(?). Audi Nederland weet hier niks vanaf? Want bij audi nederland kan je gewoon nog doodleuk een A3 samenstellen en bestellen..
Ik gok dat deze productiestop met de komende facelift te maken heeft..
Wat nu?
Er is nergens een indicatie wanneer de facelift uitkomt en/of in productie gaat, laat staan geleverd wordt.
Ik neem ook aan dat mijn configuratie (in hoeverre dat mogelijk is) omgezet wordt naar een facelift als ik de bestelling laat staan.
Ik twijfel ook om de bestelling te annuleren en gewoon een occasion te pakken... Iemand bekend met soortgelijke gevallen en of advies voor me?
Ik heb een vraag. Vanuit mijn werkgever mocht ik een nieuwe auto bestellen en heb voor de Audi A3 8Y gekozen. Nu zit er voor deze Audi natuurlijk een facelift aan te komen maar ongeduldig als ik was, had ik een dikke 8Y samengesteld en besloot om niet te wachten op de facelift. Nu gaat het een aantal weken duren tot alle documenten getekend zijn en voordat ik de bevelbevestiging krijg máár ik zag bij Audi Duitsland op de site dat er al een productiestop op de A3 zit sinds vorige week(?). Audi Nederland weet hier niks vanaf? Want bij audi nederland kan je gewoon nog doodleuk een A3 samenstellen en bestellen..
Wat nu?
Er is nergens een indicatie wanneer de facelift uitkomt en/of in productie gaat, laat staan geleverd wordt.
Ik neem ook aan dat mijn configuratie (in hoeverre dat mogelijk is) omgezet wordt naar een facelift als ik de bestelling laat staan.
Ik twijfel ook om de bestelling te annuleren en gewoon een occasion te pakken... Iemand bekend met soortgelijke gevallen en of advies voor me?
Gok zomaar dat jouw fleetmanager / mobiliteitsafdfeling hierin kan adviseren? Het is voor niemand handig dat jij lang(er) moet wachten op een nieuwe auto en / of ongevraagd in de bestaande auto langer door moet rijden.ZegHetMaar schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:06:
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Fleetmanager en/of accountmanager leasemij bellen en vragen hoe hier mee om te gaan.ZegHetMaar schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:06:
Hallo allemaal,
Wat nu?
Ik wil in een Audi A1 2018 sportback Android auto installeren. Ik vond al verschillende we shops die een zelfbouw aanbieden rond de 500 euro. https://unique-ad.co.uk/p...t-installation-available/
Maar kan ik ook een iets groter scherm installeren? Wel op Audi mmi blijvend. Die dikkere randen zouden mi weg mogen en een iets groter scherm in de plaats...
Iemand meer info daarover?
Maar kan ik ook een iets groter scherm installeren? Wel op Audi mmi blijvend. Die dikkere randen zouden mi weg mogen en een iets groter scherm in de plaats...
Iemand meer info daarover?
Ik zat voor de gein te kijken maar is er een reden waarom er opeens allemaal Audi Q8 e-trons te koop staan voor een prikkie?
Vanaf 33 duizend euro (viabovag.nl).
Dit maakt het wel aantrekkelijk voor de consument
Geen idee of de bovag of andere garanties ook gelden voor accu's.
[ Voor 12% gewijzigd door Atsiz op 27-01-2024 11:52 ]
Omdat je straks voor zo'n zwaar hok wegenbelasting gaat betalen.Atsiz schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:48:
Ik zat voor de gein te kijken maar is er een reden waarom er opeens allemaal Audi Q8 e-trons te koop staan voor een prikkie?
Is het bekend hoeveel dat word?Smeerkeezz schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:07:
[...]
Omdat je straks voor zo'n zwaar hok wegenbelasting gaat betalen.
Bijv ik betaal nu 33 euro per maand voor mijn Audi A3 hatchback (gewone benzinebak)
Als ik de Audi Q8 e-tron als "benzine" zou berekenen zou dat 160 euro per maand zijn

Ik mag hopen dat het niet van gratis naar volledig benzine prijs word berekend. Dan is het absurd inderdaad.
Mwah, voor niets gaat de zon op.Atsiz schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:09:
[...]
Is het bekend hoeveel dat word?
Bijv ik betaal nu 33 euro per maand voor mijn Audi A3 hatchback (gewone benzinebak)
Als ik de Audi Q8 e-tron als "benzine" zou berekenen zou dat 160 euro per maand zijn![]()
Ik mag hopen dat het niet van gratis naar volledig benzine prijs word berekend. Dan is het absurd inderdaad.
Vind het niet meer dan terecht dat er wegenbelasting betaald moet worden voor die zware bakken.
Je rijd op dezelfde weg he.
Helaas is NL een land wat van subsidies aan elkaar hangt. Als er geen subsidie was reed praktisch niemand electrisch. Of je moet heel veel overschot hebben qua zonnepanelen.
Als alle subsidies die we hier in NL kennen af zouden schaffen en iedereen z'n eigen broek op moet gaan houden zou het merendeel van de Nederlanders in een hoekje gaan zitten huilen.
Wat gaat er met al die bakken gebeuren dan? Ze staan nu vanaf 33 duizend euro te koop.Smeerkeezz schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:15:
[...]
Mwah, voor niets gaat de zon op.
Vind het niet meer dan terecht dat er wegenbelasting betaald moet worden voor die zware bakken.
Je rijd op dezelfde weg he.
Helaas is NL een land wat van subsidies aan elkaar hangt. Als er geen subsidie was reed praktisch niemand electrisch. Of je moet heel veel overschot hebben qua zonnepanelen.
Als alle subsidies die we hier in NL kennen af zouden schaffen en iedereen z'n eigen broek op moet gaan houden zou het merendeel van de Nederlanders in een hoekje gaan zitten huilen.
Mja ipv 30 euro ga je richting de 160 euro wegenbelasting per maand. Indien het echt berekend gaat worden als benzine bakken.
Dus niemand koopt het...naar het buitenland wellicht?
En moet de consument het alsnog doen met benzine bakken

Zonde...dan is een duurdere benzine bak alsnog goedkoper dan een goedkope EV.
Ik zou ook nooit een tweedehands elektrische auto kopen. Als de batterij kapot is betaal je de hoofdprijs. Dat soort auto's zijn prima voor de lease.
Batterij van een Tesla kost iets van € 20.000.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Indien je nog fabrieksgarantie hebt zou het wel ideal zijn.GerCor schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:21:
Ik zou ook nooit een tweedehands elektrische auto kopen. Als de batterij kapot is betaal je de hoofdprijs. Dat soort auto's zijn prima voor de lease.
En de Q8 Etrons zijn nu inmiddels circa 4 jaar oud.
4 jaar oude EV's risico? Geen idee.
Volgens mij kan je tegenwoordig ook een aankoopkeuring doen alleen voor EV accu's ergens had ik gehoord?
Edit: Volgens Audi 8 jaar garantie
Bron: https://www.audi.nl/nl/we...sche-auto/audi-ecare.html
[ Voor 13% gewijzigd door Atsiz op 27-01-2024 13:41 ]
Omdat je voor dezelfde prijs ook een tweedehands Tesla Model X kunt krijgen?
Dat soort auto's schrijft nu eenmaal af.
Ik heb er eens een paar bekeken, allemaal zakelijke eigenaar (had niet anders verwacht, wie kocht die dingen privé?), ongetwijfeld ex-lease. Auto's met 3-4 jaar leasecontracten komen nu massaal vrij.
Die dingen verbruiken ook best veel. Als je 250 Wh/km doet en 40 cent voor een kWh betaalt dan betaal je ook 10 cent/km. Niet veel minder dan met benzine.
Dat soort auto's schrijft nu eenmaal af.
Ik heb er eens een paar bekeken, allemaal zakelijke eigenaar (had niet anders verwacht, wie kocht die dingen privé?), ongetwijfeld ex-lease. Auto's met 3-4 jaar leasecontracten komen nu massaal vrij.
Die dingen verbruiken ook best veel. Als je 250 Wh/km doet en 40 cent voor een kWh betaalt dan betaal je ook 10 cent/km. Niet veel minder dan met benzine.
[ Voor 19% gewijzigd door Maasluip op 27-01-2024 16:03 ]
Signatures zijn voor boomers.
De prijs van de E-trons is goed gezakt zeg. Ik dacht dat ik vorig jaar een goede deal had. hmmm.
Als het goed is in 2025 naar 25% wegenbelasting en 2026 naar 100%. Dat gaat inderdaad in de papieren lopen. Tegen die tijd maar eens kijken wat we gaan doen. Hij rijdt super lekker, dus zonde om hem weg te doen.
Als het goed is in 2025 naar 25% wegenbelasting en 2026 naar 100%. Dat gaat inderdaad in de papieren lopen. Tegen die tijd maar eens kijken wat we gaan doen. Hij rijdt super lekker, dus zonde om hem weg te doen.
Als je genoeg stroom hebt van de zonnepanelen maakt het niet zoveel uit. Anders word het wel een duur grapje, veel wegenbelasting en ook veel afschrijving.Coenen schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:03:
De prijs van de E-trons is goed gezakt zeg. Ik dacht dat ik vorig jaar een goede deal had. hmmm.
Anders ruim voor de tijd afscheid van nemen.
Je rijd elektrisch toch niet voor het geld maar voor het milieu??
Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.