@
charnpo in de zomer zit ik afhankelijk van de rit tussen de 21 en 25kWh/100km inderdaad.
In de winter rijd ik op een volle accu ongeveer 280km (107 op de cruise) en in de zomer is dat op een volle accu 350km.En dan heb ik ook nog 21 inch normale velgen en geen aero velgen en normale spiegels.
Aangezien de nieuwe Q8 E-tron ongeveer 7% zuiniger is en een 18% grotere accu heeft kom je dus minstens 25% netto verder dan mijn cijfers.
In de winter is dus 340km zeer goed te doen met de nieuwe Q8 E-tron en in de zomer tik je de 400km wel aan hoor.
Wellicht ben ik niet helemaal de juiste persoon voor de opties maar ik ga er altijd redelijk vol in:
Matrix led + dynamische knipper
S-line in- en exterieur
Zwart optiek pakket
Ambiance verlichting plus (meerdere kleuren)
MMI Plus
CarPlay
Stoelverwarming en volledig elektrisch instelbaar beide voorstoelen
Half leer
Panorama dak
Bang & Olufsen audio
Keyless entry
Audi Phone Box
Assistent Tour
Assistent City
Getinte ruiten
360 graden camera
Mocht mij nog meer te binnen schieten laat ik het weten.
PS. ik gebruik altijd de interne navigatie maar kom niet vaak in het buitenland.
Het is inderdaad zo dat je geen voorkeur in kan stellen maar op de ritten dat ik het nodig heb gehad leide hij mij gewoon naar een snellader op de route.
En ook na 3 jaar zal je bij Audi het abbo moeten verlengen om de auto remote te kunnen voorverwarmen en op slot te kunnen doen bijvoorbeeld. Uit mijn hoofd is dat €100,- per jaar.
Als je de interne navigatie ook inclusief 3D en live-traffic wilt dan moet je die ook na 3 jaar verlengen en dat kost ook iets van €120,- per jaar.
[Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 14-03-2023 19:33]