http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Enige waar ik persoonlijk nog niet helemaal uit ben is die grill. Ik vind denk ik de bestaande grill mooier. en die light bar hoeft van mij ook niet. Verder mooie bak!
Maar helaas kraakt\piept\ m'n bestuurdersstoel nog steeds over drempels etc.
Geluid komt alleen van de linkerkant.
Nog andere ideeen?
Lichtelijk jaloers op de range...dotslasher schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:10:
Wat vinden jullie van de nieuwe Q8 E-Tron?
[Afbeelding]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Prachtig! Ik moest zo lachen, een vriendin van me heeft helemaal niets met auto's maar moest voor haar werk een nieuwe uitzoeken, vroeg ik haar wat zeg had besteld; Ja, zo'n elektrische Audi SUV, liet ze de offerte zien, deze dus!dotslasher schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:10:
[Afbeelding]
Dat valt toch wel mee?
Die range van 600km krijg je alleen met max 19" wielen en de "55" versie (geen S dus met 3 motoren) en met camera spiegels onder ideale omstandigheden en dan komt het grootste deel ook nog eens doordat de accu met 18% is toegenomen. Dus ja, hij komt verder, maar een groot gedeelte "betaal" je gewoon zelf
Overigens met mijn huidige 55 heb ik een keer of 6 nu uit nood bij een snellader gestaan in 100k kilometers.
Winterdag zet ik er een goede 260-270km op op een 80% lading en in de zomer 310-320km op een 80% lading.
Ik heb er ook over nagedacht maar toch besloten mijn huidige E-tron er (nog) niet voor in te ruilen.
[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 16-01-2023 12:55 ]
In de praktijk heb ik van de S versie niet zo heel veel lol, anders dan dat ik ouwe mannen in Porches met veel te jonge vrouwen er uit trek.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Er was toch al een S modelvincentvs93 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:49:
zeker mooi en mooie verbetering op accu gebied. en leuk dat er nu een een S versie komt.
Enige waar ik persoonlijk nog niet helemaal uit ben is die grill. Ik vind denk ik de bestaande grill mooier. en die light bar hoeft van mij ook niet. Verder mooie bak!
Dat is een project in aanbouw....
Dat ding weegt met alles bij elkaar zo'n 1050KG, met ruim 1400PK onder de kap

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 23-01-2023 19:06 ]
Ben wel blij dat Youtube tegenwoordig de hoogtepunten in een video aangeeft.Anoniem: 58485 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:54:
YouTube: RS4 LIMO 2.0 - Von dieser ANSAUGUNG habe ich immer geträumt!
Dat is een project in aanbouw....
Dat ding weegt met alles bij elkaar zo'n 1050KG, met ruim 1400PK onder de kapMen wil een RS4 B5 uit 2001 grofweg 400kmph kunnen laten rijden.
Maar 1400 pk..., dat is toch welke week nieuwe banden?

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
IROZ brengt in de US kits uit van 800/1000/1100 pk in je RS3/TTRS. Daar zijn klanten die hem als daily prima inzetten en gebruiken. In het weekend gaan de radials eronder en zetten ze een hoge 8 sec. tijd neer op de kwartmijlGonadan schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:40:
[...]
Ben wel blij dat Youtube tegenwoordig de hoogtepunten in een video aangeeft.
Het kan dus wel
K to the KillaZ
Tuurlijk kan het, net als dat je van tuning zuiniger kan gaan rijden. Maar in de praktijk doet het toch wat met je voet als het onder de kap ligt.KillaZ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:26:
IROZ brengt in de US kits uit van 800/1000/1100 pk in je RS3/TTRS. Daar zijn klanten die hem als daily prima inzetten en gebruiken. In het weekend gaan de radials eronder en zetten ze een hoge 8 sec. tijd neer op de kwartmijl![]()
Het kan dus wel
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wordt er nog regelmatig ingebroken in deze modellen voor het stelen van de navigatie, S-line stuur of airbags?
Ik heb namelijk nu een VW Golf en het is daarbij continu raak met inbraken voor de navigatie.
Ik zit erover na te denken over te stappen naar een Audi A3
Heb ik, maar geen last van. Overigens had ik met mijn vorige A3 8V ook niet en dat was ook een S Edition. Veel hangt van je woonplaats af.BMS080 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:32:
Heeft iemand momenteel een Audi A3 8Y (vanaf 2020 model) met S-line pakket.
Wordt er nog regelmatig ingebroken in deze modellen voor het stelen van de navigatie, S-line stuur of airbags?
Ik heb namelijk nu een VW Golf en het is daarbij continu raak met inbraken voor de navigatie.
Ik zit erover na te denken over te stappen naar een Audi A3
Beetje nutteloze vraag als je je regio er niet bij zet natuurlijkBMS080 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:32:
Kan me zo voorstellen dat de cijfers hiervan in Kats (Zeeland) heel anders zijn dat in Amsterdam-west.
Regio Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Den Haag.g1n0 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:12:
[...]
Beetje nutteloze vraag als je je regio er niet bij zet natuurlijk)
Kan me zo voorstellen dat de cijfers hiervan in Kats (Zeeland) heel anders zijn dat in Amsterdam-west.
Ondertussen de problemen kunnen gladstrijken?Donib schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:03:
[...]
Ik heb de Unique AD set besteld en deels ingebouwd. Zojuist heb ik deze getest. Het werkt opzich goed alleen de geluidskwaliteit van de muziek is een beetje inconsistent. Het bellen is vrij waardeloos. Ik tweak er morgen nog mee en bouw ook de achteruitcamera in.
Ja als je als een idioot wegtrekt. Maar een paar sprints slijten de banden volledig.Gonadan schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:40:
[...]
Ben wel blij dat Youtube tegenwoordig de hoogtepunten in een video aangeeft.
Vindt het verbazend hoeveel tijd en geld in dat project gestoken is. Motorisch, maar ook het volledige chassis. Van het bot aan glasvezel / carbon. Alle stalen onderdelen vervangen met aluminium, echt tientallen kg's besparen waar maar bespaard kon worden.
Weight/PK verhouding is bizar. Stock zijn die dingen 1600+ KG; deze staat met alles erop en eraan op 1050KG. En dan is het nog TUV proof (De duitse APK).
De geluidskwaliteit heb ik getweaked en is nu gewoon aux niveau. Het bellen is helaas waardeloos, dat komt blijkbaar doordat het geluid door aux afspeelt en de microfoons slecht zijn afgesteld als een gimmick tegen echoen.ikt schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:41:
[...]
Ondertussen de problemen kunnen gladstrijken?
De backup camera is wel lekker scherp, heeft helaas geen guidelines. Al met al ben ik wel tevreden met de upgrade. Het connecten is vlekkeloos en ik verlies niet verbinding, iets wat ik wel heb meegemaakt met moderne auto's voorzien van oem Android auto of carplay. De resolutie van het originele scherm is laag maar dit is niet storend.
Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe Android cool walk en hoe deze het gaan doen.
Het was een waardevolle investering voor een auto met imo wel een goed interieur design voor zijn tijd. Kan prima paar jaartjes vooruit zo.
:strip_exif()/f/image/7coUQnFCaKTjFerhzLO6DvuX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QPpwGRx8PwLc2EEpUdUYlWtb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Donib op 26-01-2023 23:35 ]
Nou heeft even geduurd maar het is opgelost. Ik heb zelf via vcds lane assist opnieuw gecodeerd. Indien je een trekhaak hebt wordt dit ook aangegeven bij de lane assist module 5c. Echter is er toen ook meegegaan dat er active steering in de auto zit. Deze controle module is echter niet aanwezig vandaar de communicatie fouten.Bl4ckviper schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:39:
We hebben een audi q5 deze geeft een melding over de lane assist: "Audi active lane assist: momenteel niet beschikbaar" als ik de knop druk op het pookje.
Voorheen werkte het wel.
Nu staat er in het boekje: Een tijdelijke storing belemmert de werking van de active lane assist. Probeert u de active lane assist op een later tijdstip opnieuw in te schakelen.
Wat zou deze tijdelijke storing kunnen zijn?
Tevens is er onlangs een aftermarket trekhaak afneembaar geïnstalleerd. Zou het hiermee te maken kunnen hebben?
Nu heb ik dit juist gezet en alle meldingen zijn verdwenen. Wel leuke en leerzame ervaring.
Be fast .... Be furious....
De mijne eind november besteld, Q8 e-tron Sportback 55 s-line. Levering zou eind april moeten zijndotslasher schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:10:
[Afbeelding]

Heb hem op het Autosalon in Brussel gezien vorige week, prachtige wagen
[ Voor 7% gewijzigd door eelcootjuh op 27-01-2023 12:03 ]
Occasionprijzen zijn wel lekker aan het dalen.GeeMoney schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:54:
[...]
Dat valt toch wel mee?
Die range van 600km krijg je alleen met max 19" wielen en de "55" versie (geen S dus met 3 motoren) en met camera spiegels onder ideale omstandigheden en dan komt het grootste deel ook nog eens doordat de accu met 18% is toegenomen. Dus ja, hij komt verder, maar een groot gedeelte "betaal" je gewoon zelf.
Overigens met mijn huidige 55 heb ik een keer of 6 nu uit nood bij een snellader gestaan in 100k kilometers.
Winterdag zet ik er een goede 260-270km op op een 80% lading en in de zomer 310-320km op een 80% lading.
Ik heb er ook over nagedacht maar toch besloten mijn huidige E-tron er (nog) niet voor in te ruilen.
2 weken geleden een 55 “gemist” voor 43K met 104K km. Was 99% full option (incl head up, S line binnen/buiten en 21” zomer + 20” winterset).
Ik zoek een 2020 (“kleine” facelift met MMI3 en hardware iets aangepast) 55 voor 40k. Lukt wel voor eind dit jaar schat ik.
Jouw bereik is wel dik oké. TeslaBjorn jaagt mij altijd schrik aan bij zijn rangetests 😎
Dan mag de Passat GTE weg (die een berg geld gaat opleveren, omdat iedereen in BE nu meteen direct snel een plug-in wil hebben).
En de collega’s maar lachen toen ik 2,5jr geleden de onze heb geïmporteerd uit NL. Ha!
iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Ik weet niet waar jij ze voor 43k haalt maar hier heb ik even snel gekeken naar "mijn" modellen en zitten allemaal nog dik in de 62-68k en sommigen zelfs begin 70k.Aries.Mu schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:54:
[...]
Occasionprijzen zijn wel lekker aan het dalen.
2 weken geleden een 55 “gemist” voor 43K met 104K km. Was 99% full option (incl head up, S line binnen/buiten en 21” zomer + 20” winterset).
Ik zoek een 2020 (“kleine” facelift met MMI3 en hardware iets aangepast) 55 voor 40k. Lukt wel voor eind dit jaar schat ik.
Jouw bereik is wel dik oké. TeslaBjorn jaagt mij altijd schrik aan bij zijn rangetests 😎
Dan mag de Passat GTE weg (die een berg geld gaat opleveren, omdat iedereen in BE nu meteen direct snel een plug-in wil hebben).
En de collega’s maar lachen toen ik 2,5jr geleden de onze heb geïmporteerd uit NL. Ha!
Ik heb wel veel opties, alleen geen nachtzicht, geen heads-up en geen vol leer en stuurverwarming. En ik sta op 21" zomerbanden.
De nieuwe q8 e-tron werd aangekondigd en mijn bezoekje bij de dealer gaf als inruil "afhankelijk van staat +- 60k" . Dit was half december.
Kijk eens op autoscout. Een witte 55 goed in de opties bij Audi DE (dus 2jr garantie) 47k. Die 43k was een particulier die duidelijk snel geld nodig had. Had een afspraak maar dag zelf verkocht… Ik volg de markt al een paar weken en het is zowat de enige EV die “sterk” in waarde aan het dalen is. Je kan een account aanmaken en de prijshistorie bekijken. Er staan te koop die aan 60k begonnen zijn rustig gezakt zijn naar 50k. En nog steeds niet verkocht.GeeMoney schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:00:
[...]
Ik weet niet waar jij ze voor 43k haalt maar hier heb ik even snel gekeken naar "mijn" modellen en zitten allemaal nog dik in de 62-68k en sommigen zelfs begin 70k.
Ik heb wel veel opties, alleen geen nachtzicht, geen heads-up en geen vol leer en stuurverwarming. En ik sta op 21" zomerbanden. De nieuwe q8 e-tron werd aangekondigd en mijn bezoekje bij de dealer gaf als inruil "afhankelijk van staat +- 60k" . Dit was half december.
De dealers bellen naar opkopers en zij geven never nooit wat de dealer jou belooft. Marges zijn nog steeds (zeker in die categorie) enorm
Ik zoek alleen op NL en daar zijn de aangeklede modellen ruim 60-70k.Aries.Mu schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:07:
[...]
Kijk eens op autoscout. Een witte 55 goed in de opties bij Audi DE (dus 2jr garantie) 47k. Die 43k was een particulier die duidelijk snel geld nodig had. Had een afspraak maar dag zelf verkocht… Ik volg de markt al een paar weken en het is zowat de enige EV die “sterk” in waarde aan het dalen is. Je kan een account aanmaken en de prijshistorie bekijken. Er staan te koop die aan 60k begonnen zijn rustig gezakt zijn naar 50k. En nog steeds niet verkocht.
De dealers bellen naar opkopers en zij geven never nooit wat de dealer jou belooft. Marges zijn nog steeds (zeker in die categorie) enorm
Het zijn er ook maar 23 waarvan een aantal 50's .
Weet je zeker dat de BTW erbij inzit en dat er niet gerommeld is met subsidies in de prijzen?
Daarnaast moet je dan nog importeren natuurlijk.
Mijn auto kopen voor +- 45k is een no-brainer. Het is een fantastische wagen namelijk.
Idd. Geen Model Y voor ons. Een Fat e-tron graag 👍GeeMoney schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:12:
[...]
Ik zoek alleen op NL en daar zijn de aangeklede modellen ruim 60-70k.
Het zijn er ook maar 23 waarvan een aantal 50's .
Weet je zeker dat de BTW erbij inzit en dat er niet gerommeld is met subsidies in de prijzen?
Daarnaast moet je dan nog importeren natuurlijk.
Mijn auto kopen voor +- 45k is een no-brainer. Het is een fantastische wagen namelijk.
Ik heb je 47k model gevonden.Aries.Mu schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:17:
[...]
Idd. Geen Model Y voor ons. Een Fat e-tron graag 👍
Die heeft vrij weinig leuke opties hoor.
Geen B&O, geen Panodak, geen heads-up, geen virtual cockpit plus, geen assist city, geen optiek zwart pakket, geen dynamisch lichtpakket en geen keyless entry.
Denk toch als je die opties wel wilt hebben je echt richting de 60k moet bewegen nog.
Al is dat ook echt niet gek hoor.
[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 27-01-2023 23:23 ]
1-) Raamlijst
2-) Dakrails
3-) Gril
4-) S line logotjes
5-) Audi embleem voor en achterkant.
Wat denken jullie? Ik durf het niet zo snel omdat ik niet weet of het echt mooier op word.
Gaat om een Audi A3 (2017) in donkergrijs kleur.
[ Voor 67% gewijzigd door Atsiz op 01-02-2023 13:19 ]
Ik zou eens een foto maken en die gewoon bewerken naar wat je wilt, dan krijg je een goed beeld. Het plaatje wat ik in mijn hoofd vorm word ik zelf niet heel enthousiast van maar misschien valt het mee.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hierbij wat foto's.Gonadan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:30:
@Atsiz ik hoop dat je de grille bedoeld, al zou een ingebouwde grill in de auto ook wel lekker zijn.
Ik zou eens een foto maken en die gewoon bewerken naar wat je wilt, dan krijg je een goed beeld. Het plaatje wat ik in mijn hoofd vorm word ik zelf niet heel enthousiast van maar misschien valt het mee.
/f/image/sGjtN7Qk6T937kVSiU0mlQev.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/q2hGyJyl0iF606sy3ZmtXDYT.png?f=fotoalbum_large)
Ik kom hier niet zovaak in dit topic, dus hallo. Ik kijk rond naar een 2e auto. Heb veel in private-lease gehad en was aan het rondspeuren naar iets leuks, waar een kind+wagen in kan en mn vrouw :’).
Nu viel me op dat de Audi A7 relatief goedkoop is (onder de 100k km). Dan kijk ik tussen de 25.000 en 40.000k marker. Opties die ik zou willen:
- acc
- pdc
- camera’s
- carplay (niet tegengekomen nog)
- elektrisch verstelbare stoelen
- lijnassistent
- adaptief grootlicht
- leder
- s-line
- motorinhoud hoeft niet heel flink sinds Nederland 100 km/h is geworden.
Waarom zijn deze auto’s zulke prijszakkers? Is toch in principe een A6? Duur onderhoud? Onbetrouwbaar? De auto is dan al wel +/- 8 jaren oud maar ik vindt het ontwerp top.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Kijk eens...dezelfde kleur ook eens!!fheavy3 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:16:
[Afbeelding] [Afbeelding]
zo had ik mijn auto ringen wilde ik ook doen maar daar ben ik niet aan toe gekomen
Ziet er zeker mooi uit.
thx is zeker een aanrader om te doenAtsiz schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:22:
[...]
Kijk eens...dezelfde kleur ook eens!!
Ziet er zeker mooi uit.![]()
Je zou de temperatuur kunnen aanpassen via de spraakbediening toch? Volgens mij kun je iets zeggen van "zet de temperatuur op 19 graden"NotSoSteady schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:19:
Is er een manier om de airco te resetten? Het temperatuurknopje van mijn Audi A3 (8Y) werkt namelijk alleen nog naar beneden en nu staat deze op 16 graden. Voordat het wordt gerepareerd rij ik toch liever rond met een iets betere temperatuur.
Helaas is dat niet een van de spraakfuncties, software is blijkbaar niet de meest recente versie.--Mark-- schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:36:
[...]
Je zou de temperatuur kunnen aanpassen via de spraakbediening toch? Volgens mij kun je iets zeggen van "zet de temperatuur op 19 graden"
[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 04-02-2023 22:57 ]
Als het die van de passagierskant is kan je syncen en dan alles weer omhoog dan met de knop aan de bestuurderskant. Andersom word lastiger.NotSoSteady schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:19:
Is er een manier om de airco te resetten? Het temperatuurknopje van mijn Audi A3 (8Y) werkt namelijk alleen nog naar beneden en nu staat deze op 16 graden. Voordat het wordt gerepareerd rij ik toch liever rond met een iets betere temperatuur.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Helaas is het aan de bestuurderskant, dus sync gaat niet helpen. Heb hier nog wel zo'n OBD-dongle liggen, maar zie geen modules die me kunnen helpen.Tylen schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:09:
[...]
Als het die van de passagierskant is kan je syncen en dan alles weer omhoog dan met de knop aan de bestuurderskant. Andersom word lastiger.
Paneeltje lostrekken en de knopjes omdraaienNotSoSteady schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:12:
[...]
Helaas is het aan de bestuurderskant, dus sync gaat niet helpen. Heb hier nog wel zo'n OBD-dongle liggen, maar zie geen modules die me kunnen helpen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zijn geen losse knopjes zover ik weet.
Formerly known as Ragdoll
Accu of zekering van de kachelbediening lostrekken, grootste kans dat hij daarna terugspringt op een default stand.
de betaler vervuilt
Dit. een 8Y is zo goed als nieuw. Niet zelf gaan klooien/moeilijk over doen en de dealer bellen.MLLL schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:16:
Ik zou het laten repareren.
Ik ben er ook wel van gecharmeerd - meer dan van een reguliere A6, maar het is me nog niet opgevallen dat ze zoveel meer zouden hebben afgeschreven dan een A6. Ook nooit in verdiept eigenlijk, maar voor m'n gevoel lijkt het vergelijkbaar.Kecin schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:56:
Hallo allemaal!
Ik kom hier niet zovaak in dit topic, dus hallo. Ik kijk rond naar een 2e auto. Heb veel in private-lease gehad en was aan het rondspeuren naar iets leuks, waar een kind+wagen in kan en mn vrouw :’).
Nu viel me op dat de Audi A7 relatief goedkoop is (onder de 100k km). Dan kijk ik tussen de 25.000 en 40.000k marker. Opties die ik zou willen:
- acc
- pdc
- camera’s
- lijnassistent
- adaptief grootlicht
- leder
- s-line
Waarom zijn deze auto’s zulke prijszakkers? Is toch in principe een A6? Duur onderhoud? Onbetrouwbaar? De auto is dan al wel +/- 8 jaren oud maar ik vindt het ontwerp top.
Qua onderhoud zullen de kosten niet anders zijn dan een A6. En +/- 8 jaar oud zal je ook wel geen last meer hebben van de 2.0 TFSI ellende.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Hebt geen keyless denk ik? Anders even de andere sleutel proberen. Zal een andere temp hebben voorgeprogrammeerd denk ik.NotSoSteady schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:19:
lol moest even goed kijken of het niet mijn eigen auto was.fheavy3 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:16:
[Afbeelding] [Afbeelding]
zo had ik mijn auto ringen wilde ik ook doen maar daar ben ik niet aan toe gekomen
:strip_exif()/f/image/A68gAaLh4k5J6hu8F8U07oyx.jpg?f=fotoalbum_large)
Die van jou heeft geen zwarte lijstenRainesh schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:03:
[...]
lol moest even goed kijken of het niet mijn eigen auto was.
[Afbeelding]
Kans je trouwens al wat doen voor een Seat Leon hybride
Ik heb op allerlei knopjes gedrukt en toen sprong de temperatuur weer naar 22 graden. Die Audi dealers zijn ook zo verschrikkelijk lastig, moet eerst 2 x 40km rijden om de auto uit te laten lezen om daarna nog een keer terug te komen om het bedieningspaneel te laten vervangen. Vraag me ook af wat je er aan wil uitlezen, knopje werkt alleen naar beneden en niet naar boven. Valt bovendien onder garantie en het lijkt me toch dat de dealer wel een onderdeel kan terugsturen mocht het daar niet aan liggen (kans is 0,01%).ksi schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:25:
[...]
Hebt geen keyless denk ik? Anders even de andere sleutel proberen. Zal een andere temp hebben voorgeprogrammeerd denk ik.
[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 08-02-2023 15:39 ]
Heb iemand gevonden die het voor 500 euro wil doen.
De meeste zitten op duizend euro of hoger.
Ik laat de logo en S line logotjes aan de kanten wel nog gewoon zilver.
Bewust geen pano genomen, gezeik met lekkages en krakende mechanismes etc.GeeMoney schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:14:
Die kar zit bomvol opties en ze weten er precies twee te noemen die het dan niet heeft
[ Voor 18% gewijzigd door Rainesh op 09-02-2023 12:57 ]
Groot is goedkoop, men is bang voor de maandelijkse kosten denk ik. Heb zelf vorig jaar een A6 Avant gekocht en gelijktijdig voor een A4 gekeken. De A4'en gingen als warme broodjes, voordat je kon gaan proefrijden alweer verkocht. A6'en stonden maanden te koop.Kecin schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:56:
Hallo allemaal!
- acc
- pdc
- camera’s
- lijnassistent
- adaptief grootlicht
- leder
- s-line
A4 vond ik uiteindelijk te klein en stiekem vind ik de A6 ook mooier (dikker).
:strip_exif()/f/image/8eil65ZEHWQjn5tCaO7ZVcl5.jpg?f=fotoalbum_large)
Pfoe. Ook zeer mooie wagen. De kosten liggen denk ik qua onderhoud wel bij elkaar. Met de kilometers die ik maak is het verschil in remmen/velgen/banden/brandstof/gewicht te verwaarlozen denk ik.Erapaz schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:13:
[...]
Groot is goedkoop, men is bang voor de maandelijkse kosten denk ik. Heb zelf vorig jaar een A6 Avant gekocht en gelijktijdig voor een A4 gekeken. De A4'en gingen als warme broodjes, voordat je kon gaan proefrijden alweer verkocht. A6'en stonden maanden te koop.
[Afbeelding]
Ik ben er nogsteeds niet over uit. Paar jaar oude Duitser, nieuwe Tesla, pff. Zelfs alweer een BMW i4 proefrit geannuleerd. Keuzestress.
Wat niet meehelpt dat ik steeds denk: die optie wil ik ook. Voor dat je het weet is het de aanschaf en 2k hier, 3k daar, etc voor opties. Wat dat betreft is Kia makkelijker met 3 trims.
[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 09-02-2023 15:21 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ja, opties was lastig. Ik had een hele lijst met wensen. Deze was ik gaan proefrijden omdat het niet al te ver was, puur om een keertje te kijken bij een A6. Aantal weken later stond ie nog te koop en dacht ik laat dat panorama dak maar zitten. Handbak was ook niet te vinden. Deze stond op 17 inch winterbanden en miste het sportonderstel. Dealtje gemaakt voor deze velgen met nieuwe all-season banden en verlaging en auto gekocht.Kecin schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:19:
[...]
Pfoe. Ook zeer mooie wagen. De kosten liggen denk ik qua onderhoud wel bij elkaar. Met de kilometers die ik maak is het verschil in remmen/velgen/banden/brandstof/gewicht te verwaarlozen denk ik.
Ik ben er nogsteeds niet over uit. Paar jaar oude Duitser, nieuwe Tesla, pff. Zelfs alweer een BMW i4 proefrit geannuleerd. Keuzestress.
Wat niet meehelpt dat ik steeds denk: die optie wil ik ook. Voor dat je het weet is het de aanschaf en 2k hier, 3k daar, etc voor opties. Wat dat betreft is Kia makkelijker met 3 trims.
Het is ook een kwestie van gevoel merk ik, gewoon veel proefrijden tot er een klik is dus.
:strip_exif()/f/image/7Car0pV8llZAKDi2RI8vAuuf.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou, de RS5 is weer thuis. Twee weken terug gestrand bij Koblenz met een storing in de S-Tronic bak. Ik vreesde voor de mechatronic, maar het bleek achteraf een scheurtje in het filterhuis te zijn. Olie was langzaam onder peil komen te staan waardoor de mechatronic niet meer voldoende druk op kon bouwen om te schakelen. Auto heeft een weekje op transport staan wachten bij een lokale Audi garage en is toen bij Autoparts Veghel afgezet voor een geplande onderhoudsbeurt en reparatie. Ondanks een overvolle planning toch binnen een week alles weer op orde en ze rijdt weer zoals het hoort.
Ondertussen een setje originele 19" winterbanden aangeschaft voor de regelmatige tripjes naar Duitsland. Even wennen, maar staat ook prima.
[ Voor 6% gewijzigd door GA!S op 10-02-2023 08:24 ]
de betaler vervuilt
Ik rij momenteel met een A5 Sportback 1.4Tfsi uit 2018. Sinds enkele maanden werkt de zetelverwarming niet meer (duwen op knopje doet niks meer). Daarnaast heb ik de indruk dat de achterruitverwarming ook minder goed werkt.
Na 3 bezoekjes bij de garage (D'Ieteren) waar ze het probleem niet vonden, zijn ze tot de conclusie gekomen dat de display unit van de airco in zijn geheel moet vervangen worden. En dat ze dergelijk defect "nog nooit gezien hebben". Ook niet bij de hoofdzetel.
Totale kostenplaatje hiervoor zou 2304 euro bedragen. Waarvan de display unit zelf 1800 euro kost.
Ik vind dit belachelijk veel geld voor een optie die een fractie ervan gekost heeft. Bovendien ben ik er niet van overtuigd dat dit het probleem echt gaat fixen.
Zien jullie andere, liefst goedkopere manieren om dit opgelost te krijgen? Langsgaan bij andere (niet officiële VAG) garage?
Als ik op ebay bvb zoek naar het part number (8W0820043BJ5PR) vind je gelijkaardige units rond de 150 euro. Uiteraard daarbij geen idee of die werken, al dan niet gestolen zijn, of dat het juiste model is voor mijn wagen, etc... En de VAG garage wil sowieso alleen werken met officiële nieuwe onderdelen (ergens te begrijpen).
Any advice? :-)
Thanks!
Als het je niet zoveel uitmaakt kan je prima voor een Ebay item gaan. Ik had bijv. een Cardan voor mijn RS4 B5 nodig, wat op duitsland voor het oprapen lag voor amper 300 euro. Nieuw richting de 1500 euro.
Bij aankomst geinspecteerd, olie vervangen en klaar. Heeft er 80k onderop gezeten.
The best is yet to come
Ding maakt een first start. Ongeveer 1400PK op straks 1000KG.
Laat eens een onafhankelijk uitleesrapport maken. Dit kan bij Jam Diagnose in Hamont bijv. Doet je rechter stoelverwarming het wel?c.schryvers schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:00:
Een vraagje voor de kenners. :-)
Ik rij momenteel met een A5 Sportback 1.4Tfsi uit 2018. Sinds enkele maanden werkt de zetelverwarming niet meer (duwen op knopje doet niks meer). Daarnaast heb ik de indruk dat de achterruitverwarming ook minder goed werkt.
Na 3 bezoekjes bij de garage (D'Ieteren) waar ze het probleem niet vonden, zijn ze tot de conclusie gekomen dat de display unit van de airco in zijn geheel moet vervangen worden. En dat ze dergelijk defect "nog nooit gezien hebben". Ook niet bij de hoofdzetel.
Totale kostenplaatje hiervoor zou 2304 euro bedragen. Waarvan de display unit zelf 1800 euro kost.
Ik vind dit belachelijk veel geld voor een optie die een fractie ervan gekost heeft. Bovendien ben ik er niet van overtuigd dat dit het probleem echt gaat fixen.
Zien jullie andere, liefst goedkopere manieren om dit opgelost te krijgen? Langsgaan bij andere (niet officiële VAG) garage?
Als ik op ebay bvb zoek naar het part number (8W0820043BJ5PR) vind je gelijkaardige units rond de 150 euro. Uiteraard daarbij geen idee of die werken, al dan niet gestolen zijn, of dat het juiste model is voor mijn wagen, etc... En de VAG garage wil sowieso alleen werken met officiële nieuwe onderdelen (ergens te begrijpen).
Thanks!
Het kan natuurlijk zeker voorkomen dat je clima paneel stuk is. Maar 2,2k voor een nieuw paneel is wel te gek. Zolang je zelfde hardware nummer en software nummer koopt dan kan het prima vervangen worden.
Maar eerst een second opinion.
Zetelverwarming van passagier doet ook niks.
Weet zelf hardware en/of software nummer niet van paneel dat er nu in zit. Maar ik zal eens langsgaan bij een andere garage voor een second opinion.
Kent er iemand een goede garage die Audi doet ergens in de buurt van Brussel of Leuven? Jam diagnose is nogal ver. :-)
Eerste offerte van andere garage prijs gedeeld door 3 min of meer. Eens rondhoren helpt dus. :-)c.schryvers schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:10:
Merci voor de antwoorden @Anoniem: 58485 & @Rainesh ! Nuttige info. :-)
Zetelverwarming van passagier doet ook niks.
Weet zelf hardware en/of software nummer niet van paneel dat er nu in zit. Maar ik zal eens langsgaan bij een andere garage voor een second opinion.
Kent er iemand een goede garage die Audi doet ergens in de buurt van Brussel of Leuven? Jam diagnose is nogal ver. :-)
Pffft haha, da's precies de reden dat ik een A4 i.p.v. A3 hebErapaz schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:13:
[...]
Groot is goedkoop, men is bang voor de maandelijkse kosten denk ik. Heb zelf vorig jaar een A6 Avant gekocht en gelijktijdig voor een A4 gekeken. De A4'en gingen als warme broodjes, voordat je kon gaan proefrijden alweer verkocht. A6'en stonden maanden te koop.
[Afbeelding]
Eigenlijk zou ik nog steeds een A3 (met Quattro) (sedan, 8V pre-facelift) willen, misschien dat die weer ooit op de tweedehands markt komen.

Die A3 Sedan is inderdaad erg mooi ook! Schrijven ook minder af. A1 is nog erger.ikt schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:59:
[...]
Pffft haha, da's precies de reden dat ik een A4 i.p.v. A3 heb
Eigenlijk zou ik nog steeds een A3 (met Quattro) (sedan, 8V pre-facelift) willen, misschien dat die weer ooit op de tweedehands markt komen.
spoiler:En dan een motorrevisie ertegenaan want die TFSI krengen gebruiken olie
[ Voor 4% gewijzigd door Erapaz op 15-02-2023 17:49 ]
Ik zoek nog een A4, dan maar naar een A6 gaan kijken dus?Erapaz schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:13:
[...]
[Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
A6 > A4 😅Gonadan schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:03:
[...]
Ik zoek nog een A4, dan maar naar een A6 gaan kijken dus?
In alle eerlijkheid vond ik de A4 leuker rijden; makkelijker te vinden met 2.0 TFSI revisie motor, quattro, sline en panormadak, omdat er veel meer aanbod is. Maar ze zijn ook sneller weer verkocht. En te klein 😉.
Opnieuw instellen? Misschien heeft iemand hem handmatig omhoog gezet bij het achteruit rijden?Dean Martin schreef op zondag 12 februari 2023 @ 07:15:
De zijspiegel van mijn E-tron (2022) dipt niet meer bij achteruit rijden. De draaiknop staat wel op de rechterspiegel. Het motortje werkt wel met verstellen. Iemand een idee?
Mijne gaat ook pas naar beneden als ik ga rijden, niet bij inschakelen achteruit.
Ja ik weet dat de A6 groter is, daarom kijk ik naar A4 want daar heb ik in principe genoeg aan qua binnenruimte. De MHEV-modellen uit 18/19 vind ik wel interessant, maar die zijn duur en inderdaad snel weg. A6 heb ik nog helemaal niet naar gekeken, dus misschien toch maar eens doen.Erapaz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:34:
A6 > A4 😅
In alle eerlijkheid vond ik de A4 leuker rijden; makkelijker te vinden met 2.0 TFSI revisie motor, quattro, sline en panormadak, omdat er veel meer aanbod is. Maar ze zijn ook sneller weer verkocht. En te klein 😉.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb zeer goede ervaringen bij Jennes in Boortmeerbeek. Anders kan je daar eens luisteren?c.schryvers schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:00:
Een vraagje voor de kenners. :-)
Thanks!
Sowieso even gaan rijden. Met de A4 kun je nog gooien en smijten, met de A6 merk je echt dat ie even de bocht in moet zetten, ondanks sportonderstel. Quattro op de A6 werd wel duur in de wegenbelasting (V6 of diesel V6). Op de A4 kun je quattro met sportdiff krijgen, rijdt nog beter.Gonadan schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:44:
[...]
Ja ik weet dat de A6 groter is, daarom kijk ik naar A4 want daar heb ik in principe genoeg aan qua binnenruimte. De MHEV-modellen uit 18/19 vind ik wel interessant, maar die zijn duur en inderdaad snel weg. A6 heb ik nog helemaal niet naar gekeken, dus misschien toch maar eens doen.
Ja dat lijkt mij ook, sowieso zou ik wel gaan proefrijden, wat ik ook koop. Een A4 is ook al niet echt een bochtensmijter vond ik zelf.Erapaz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:30:
Sowieso even gaan rijden. Met de A4 kun je nog gooien en smijten, met de A6 merk je echt dat ie even de bocht in moet zetten, ondanks sportonderstel. Quattro op de A6 werd wel duur in de wegenbelasting (V6 of diesel V6). Op de A4 kun je quattro met sportdiff krijgen, rijdt nog beter.
Maar alles is relatief. Ik rijd nu tijdelijk een mini en dat gaat wel erg fijn in bochten en op rotondes.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja met een aantal keer schakelen tussen neutraal en rechts doet 'ie het weer. Overigens wel gelijk bij inschakelen R.Erapaz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:36:
[...]
Opnieuw instellen? Misschien heeft iemand hem handmatig omhoog gezet bij het achteruit rijden?
Mijne gaat ook pas naar beneden als ik ga rijden, niet bij inschakelen achteruit.
The best is yet to come
die sline logo's kan je zwa bestellen op alie voor een paar centenAtsiz schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:52:
Ik ga de onderdelen toch laten wrappen.
En het feit dat het hard zoeken was naar zo'n goedkope doet geen alarmbellen rinkelen?Atsiz schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:52:
Ik ga de onderdelen toch laten wrappen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
WD40 heeft helaas niet geholpen.
Hebben mensen nog ideeen? Ik word er gek van. De stoel is luider dan de hele motor blok.
Volgende week brengen ze hem langs, zal dan nog even een update plaatsen!

:strip_exif()/f/image/VuNk8tBCDL7PlyEo7GSFK6gS.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan online trouwens maar op 1 plek van dat spul vinden om het te repareren, weet iemand toevallig meer plaatsen waar dat wordt verkocht?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
De TSFI E 50, ik wilde perse een plug-in hybride hebben voor de nodige EV kilometers vlakbij huis.RomeoJ schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:22:
@kellhus mooie wagen! Een A7 is inderdaad schitterend. Welke motor zit erin?
Rond de 80k, maar je hebt ze met dezelfde kilometerstand ook wel voor wat minder zolang je genoegen neemt met een iets mindere spec.GeeMoney schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:26:
@kellhus klasse bak! Wat mag dat ongeveer kosten nog? (Zonder inruil, mag ook in een PM)
Uberdikke bak!kellhus schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:44:
Na lang zoekwerk toch overstag gegaan en afscheid genomen van mijn 5-serie en gaan shoppen bij de Duitse concurrent. Sinds het 'oude' model al heel erg fan van de A7, en ik zag er één in het oosten van het land staan met ~20k km, bouwjaar 2021 en in een uitvoering waar ik wel blij van kan worden (Nardo, 21", alle veiligheidspakketten, panoramadak en diffuser uit S lijn), en de verkoper gaf me een prima inruilprijs waardoor we snel tot een overeenkomst kwamen.
Volgende week brengen ze hem langs, zal dan nog even een update plaatsen!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maat van mij heeft toevallig gisteren zijn A6 TFSI-E opgehaald met echt bijna alles erop. Zijn gisteren gelijk al aan de slag gegaan met wat aanpassingen en updates.
Zit bij mij nu ook te kriebelen om zo een TFSI-E te halen...
Komt de TFSI-E nouw met 4 uitlaten of is dit er later op gezet? Is dat niet normaal alleen iets wat op de S7 TDI zit?
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
In Duitsland - waar de NL Audi dealer de auto vandaan heeft - kun je die diffuser als exterieurpakket aanvinken tijdens de configuratie. In NL niet, geen idee waarom overigens.Naif0n schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:01:
Die nieuwe A7 blijft ook echt een mooie machine, veel plezier met je auto!
Komt de TFSI-E nouw met 4 uitlaten of is dit er later op gezet? Is dat niet normaal alleen iets wat op de S7 TDI zit?
Vind het wel mooi, maar vind toch dat dat eigenlijk is voorbehouden aan de echte S7, ipv een TFSI-E. Groetjes een TFSI-E rijderkellhus schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:51:
[...]
In Duitsland - waar de NL Audi dealer de auto vandaan heeft - kun je die diffuser als exterieurpakket aanvinken tijdens de configuratie. In NL niet, geen idee waarom overigens.
Er is al geen "echte" S7 meer, dit is een diesel en men wordt met een actieve geluidsgenerator in het interieur genept door het "dikker" voor te doen dan het daadwerkelijk klinkt.Fedde schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:14:
[...]
Vind het wel mooi, maar vind toch dat dat eigenlijk is voorbehouden aan de echte S7, ipv een TFSI-E. Groetjes een TFSI-E rijder
Bovendien heeft deze motor "maar" amper 350 pk, het is de vraag of je met een 55 TFSI-e of zelfs 50 TFSI-e niet beter uit bent. Een upgrade aan de diffusor vind ik niet eens zo gek, je gaat bij een stoplichtsprint jezelf echt niet voor gek zetten met een 50 dan wel 55 dan wel 60 TFSI-e ten opzichte van een S7 imho
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Nog 3 nachtjes slapen
Max 7.4 kW, dus vol in ca. 2,5u.Fedde schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:32:
Fair enough, het ziet er ook zeker dik uit. Benieuwd of hij bevalt! Kan de A7 wel 11kw laden of is dit ook maar 3kw? Ik vind dat wel een gemis op mijn Adrie. Enjoy de levering
Ik ben namelijk op zoek naar een opvolger voor mijn A4 Avant en wil best wat inleveren op kofferruimte maar het moet niet te gek worden, en dat vergelijken in liters zegt mij te weinig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb een A3 PHEV (8Y, 45 TFSIE). Ruimte is alleen kleiner omdat je niks onder de dubbele vloer hebt. Kan je morgen wel een foto PB'en als je wilt?Gonadan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:05:
Zijn hier mensen met een A3 PHEV? Ik ben op zoek naar de exacte maat van de kofferbak van een A3 en volgens mij was de PHEV nog wat kleiner dan normaal toch? Of alleen in hoogte onder de klep?
Ik ben namelijk op zoek naar een opvolger voor mijn A4 Avant en wil best wat inleveren op kofferruimte maar het moet niet te gek worden, en dat vergelijken in liters zegt mij te weinig.
Oh dat zou top zijn. Zou je het ook kunnen opmeten? Op vakantie neem ik altijd een bepaald formaat tassen/kratten mee en het zou top zijn als dat nog past. Net als m'n fietsendrager, die leg ik nu ook vaak achterin en die is best lomp.Fedde schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:55:
[...]
Ik heb een A3 PHEV (8Y, 45 TFSIE). Ruimte is alleen kleiner omdat je niks onder de dubbele vloer hebt. Kan je morgen wel een foto PB'en als je wilt?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.