Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 125 126 127 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mavamaarten schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:19:
Dag medetweakers :)

Ik ben vorige week trotse eigenaar geworden van een Audi A3 Berline 2022 (8Y) met alle toeters en bellen qua assistentiepaketten. Ik ben heel tevreden van alle hulpmiddelen en hij rijdt heerlijk in vergelijking met mijn vorige Q2.

Nu zit ik echter met 1 frustratiepuntje: de cruise control gaat maar met stapjes van 5 omhoog en naar beneden, en vanaf een snelheid van 100 km/u zelfs maar met stapjes van 10. Er zit echt wel een groot verschil tussen 130 en 140 rijden en dat frustreert me toch wel.

Nu heb ik al een hele hoop rondgezocht of daar niets aan te veranderen valt, maar kan eigenlijk weinig vinden. Ook in het VCDS-topic kreeg ik niet echt een antwoord. Weet er iemand of dat gedrag aan te passen is?

(Online vond ik mensen die zeggen "oh ja mijn A4 doet dat ook, je moet zachtjes drukken en dan doet hij stapjes van 1, maar dat is onjuist voor mijn A3. Het enige wat werkt is effectief een bepaalde snelheid rijden met het gaspedaal en dan "set" drukken om die snelheid te onthouden. Maar dat is omslachtig en dan zit je gas te geven en dan weer te remmen enz, lastig voor je achterliggers.)
Het is toch echt de hendel een klein beetje naar beneden of naar boven om de stapjes van 1 te doen (niet vast houden). helemaal naar boven of naar beneden zijn de stappen van 5 of 10.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Tylen schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:34:
[...]
Het is toch echt de hendel een klein beetje naar beneden of naar boven om de stapjes van 1 te doen (niet vast houden). helemaal naar boven of naar beneden zijn de stappen van 5 of 10.
Voel je iets van feedback bij zo'n kleine klik of niet? Als in: is het capacitief zoals je je vinger op de knop van de verlichting kan leggen, of is het echt een fysieke schakelaar?

Mijn hendeltje doet als ik zachtjes druk helemaal niets, totdat ik een klik voel en dan doet hij dus een stap van 5. Als ik hem ingedrukt hou dan doet hij heel snel stapjes van 5 of 10. Begin me meer en meer af te vragen of er misschien gewoon iets mis is met het knuppeltje als iedereen beweert dat je er kleine stapjes mee kan doen 8)7

Bij mijn Q2 was het inderdaad zoals je zegt: kleine klik is per 1, lang drukken of helemaal naar boven is stapjes van 10.

Android developer & dürüm-liefhebber

• --Mark--
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Mavamaarten schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

Voel je iets van feedback bij zo'n kleine klik of niet? Als in: is het capacitief zoals je je vinger op de knop van de verlichting kan leggen, of is het echt een fysieke schakelaar?

Mijn hendeltje doet als ik zachtjes druk helemaal niets, totdat ik een klik voel en dan doet hij dus een stap van 5. Als ik hem ingedrukt hou dan doet hij heel snel stapjes van 5 of 10. Begin me meer en meer af te vragen of er misschien gewoon iets mis is met het knuppeltje als iedereen beweert dat je er kleine stapjes mee kan doen 8)7

Bij mijn Q2 was het inderdaad zoals je zegt: kleine klik is per 1, lang drukken of helemaal naar boven is stapjes van 10.
Bij de A3 8Y in combinatie met adaptive cruise control gaat hij inderdaad in stappen van 5km/u en daarna in stappen van 10km/u. Daar komt het verschil vandaan. Een versie zonder adaptive cruise control heeft het andere genoemde gedrag.

Ik was zelf eerst ook bang dat ik dat erg vervelend zou vinden, maar ik ben er inmiddels wel aan gewend. Ik zet hem gewoon 10 km/u hoger en zodra de auto richting die snelheid gaat druk je 1x op set. Je kan ook het hendeltje naar je toe trekken dan gaan de auto ook versnellen, maar dat gaat met grotere snelheid waardoor de snelheid een stap hoger zetten naar mijn mening beter werkt.

De kleine stapjes gebruikte ik op mijn vorige auto (zonder adaptive cruise control) vooral veel om te zorgen dat de afstand tot je voorganger niet te klein werd. Nu met adaptive cruise control wordt vanzelf de juiste afstand gehouden. Dus hier heb ik het niet meer voor nodig. Daarom kon er waarschijnlijk ook zo makkelijk aan wennen.

[Voor 10% gewijzigd door --Mark-- op 02-08-2022 20:15]

• Tylen

Tylen

--Mark-- schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:33:
[...]

Bij de A3 8Y in combinatie met adaptive cruise control gaat hij inderdaad in stappen van 5km/u en daarna in stappen van 10km/u. Daar komt het verschil vandaan. Een versie zonder adaptive cruise control heeft het andere genoemde gedrag.

Ik was zelf eerst ook bang dat ik dat erg vervelend zou vinden, maar ik ben er inmiddels wel aan gewend. Ik zet hem gewoon 10 km/u hoger en zodra de auto richting die snelheid gaat druk je 1x op set. Je kan ook het hendeltje naar je toe trekken dan gaan de auto ook versnellen, maar dat gaat met grotere snelheid waardoor de snelheid een stap hoger zetten naar mijn mening beter werkt.

De kleine stapjes gebruikte ik op mijn vorige auto (zonder adaptive cruise control) vooral veel om te zorgen dat de afstand tot je voorganger niet te klein werd. Nu met adaptive cruise control wordt vanzelf de juiste afstand gehouden. Dus hier heb ik het niet meer voor nodig. Daarom kon er waarschijnlijk ook zo makkelijk aan wennen.
Mijn A4 met ACC kan wel stapjes van 1 doen. Dus dat is dan weer anders. En hoe snel de auto optrekt bij resume van de ACC (hendel naar je toe trekken) ligt aan de drive mode waar je in zit. Comfort/eco gaat langzamer.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
miicker schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:40:
Ga het denk ik door de dealer laten doen. Die vraagt €330 voor de twee remblokken voor én €300 voor de remblokken achter. Totaal dus €660,- incl. materiaal, arbeid en btw.

Heb overigens wel een krik, bandenwissel doe ik ook altijd zelf.
Net terug van de dealer.. Remschijven achter moesten vervangen worden, remschijven waren op het randje toelaatbaar, maar advies was om die meteen mee te nemen (achter). Dus ook maar laten doen.
Totale schade was net iets over de €800,-. Vond het een hoop geld, maar goed, hopelijk weer een tijd probleemloos rijden.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:27

fynrd1

Fooled by Randomness

miicker schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Net terug van de dealer.. Remschijven achter moesten vervangen worden, remschijven waren op het randje toelaatbaar, maar advies was om die meteen mee te nemen (achter). Dus ook maar laten doen.
Totale schade was net iets over de €800,-. Vond het een hoop geld, maar goed, hopelijk weer een tijd probleemloos rijden.
Is ook een hoop geld, onlangs heb ik ook schijven en remblokken rondom laten vervangen. Zimmermann schijven en Ferodo blokken besteld via Daparto voor een kleine 400,- en laten monteren voor 180. Via de dealer was het 4 tot 5x zoveel geweest. Om het een beetje in perpectief te plaatsen, voor heb ik 356mm en achter 330mm..

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-02 13:44
Kan ook leuk meedoen met de prijzen vanaf de dealer af, voor mijn S7 voorremmen vervangen via de dealer had mij bijna 1900 euro gekost, alleen de 400MM remschijven van audi direct af waren een kleine 450 euro per stuk. Heb toen besloten de onderdelen zelf te kopen, setje zimmermann schijven en brembo blokken voor ongeveer 650 euro, het zelf aanleveren ervan kan je een boel sparen! (Zolang de dealer er niet om huilt).
https://www.omroepbrabant...n-tilburg-ravage-is-enorm

Apart he dat die audi's altijd in tweeen breken. Ik kan zo 20 threads op het internet vinden met audi's die in 2 stukken belanden.

M'n magische bol werken.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:39
Jism schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:26:

Apart he dat die audi's altijd in tweeen breken. Ik kan zo 20 threads op het internet vinden met audi's die in 2 stukken belanden.
Zou eigenlijk niet mogen zou je zeggen inderdaad. Moet wel zeggen dat ik mij afvraag hoe hard die Audi daar wel niet gereden heeft op een kruispunt waar je zo te zien maar 50 mag rijden waarschijnlijk?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag; kan het zijn dat het proces om het chassis te verlijmen bij Audi anders / minder sterk / lichter is dan bij andere fabrikanten?

Tegelijkertijd; de cockpit van de laatste jaren is wel een beetje "veiliger" geworden; net als in de autosport, zie je dat bij consumenten-auto's alles aan de voorkant "tot de pedalen" sneller mag afbreken want energie-absorptie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

https://www.google.com/search?q=audi+breaks+in+half

(Eigenaar staat op z'n telefoon er naast)

M'n magische bol werken.

Scrtz schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Zou eigenlijk niet mogen zou je zeggen inderdaad. Moet wel zeggen dat ik mij afvraag hoe hard die Audi daar wel niet gereden heeft op een kruispunt waar je zo te zien maar 50 mag rijden waarschijnlijk?
Hard genoeg. Ik schat boven de 120 zelfs.

Om een auto in twee stukken te krijgen moet je aardig hard hebben gereden en abrubt tot stilstand komen ook.

Gezien de conditie van die twee (zwaar gewond, trauma helikopter) is dat niet omwille 50kmph geweest.

M'n magische bol werken.

• Tylen

Tylen

F1 breekt ook eerder in tweeën. Audi "voorsprong door techniek"

Klopt toch gewoon

Tylen schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:09:

Klopt toch gewoon
Ik lees her en der dat het opzettelijk zo ontworpen is om juist de passagiers te beschermen dat het zaakje niet in elkaar gedrukt wordt. Of gewoon slechte lasnaden. Vooral R8's (de eerste generatie) had daar last van.

Als je je gordel om hebt gebeurd je niet zoveel met een split.

[Voor 7% gewijzigd door Jism op 12-08-2022 11:29]

M'n magische bol werken.

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online

Wel heel knap van Audi dat de knipperlichtend achter het gewoon blijven doen in zo een toestand. Petje af hoor
g1n0 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

Wel heel knap van Audi dat de knipperlichtend achter het gewoon blijven doen in zo een toestand. Petje af hoor
Deel van de draadboom is of was nog redelijk intact:

M'n magische bol werken.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:56

MLLL

Palm Treo 650

Tylen schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:09:

Klopt toch gewoon
Hmm, liever een auto met een betere wegligging dan eentje die in tweeën breekt na van de weg zijn afgeraakt. O-)

• Tylen

Tylen

MLLL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:18:
[...]

Hmm, liever een auto met een betere wegligging dan eentje die in tweeën breekt na van de weg zijn afgeraakt. O-)
Zoals ik al zei. F1 heeft dit ook. Het is juist goed.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kwam deze vandaag tegen: 20 weetjes over de RS6. Best interessant :)
https://nieuws.audi.nl/20...-over-audis-powerstation/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Ik betwist sommige dingen wel een beetje hoor. De brandstoftank van de RS6 (C5) was juist ruimer om zo toch een beetje radius te kunnen geven. Het was 61L voor de RS4 B5 vs 81L voor de RS6 C5 volgens mij. Je mocht blij zijn 350km op een volle, 81 liter tank te kunnen rijden :X En als je planken gaat 200 ~ 250km.

Met een RS4 B5 was dat 500Km. De RS4 B5 was naar mijn weten ook beter, het was zuiniger t.o.v een RS6 maar had ook de performance van een RS6.

Second; In USA was de RS6 C5 geleverd met aanvullende radiatoren voor koeling die direct achter de intercoolers geplaatst waren. Daar zijn de weersomstandigheden ruim 40 tot 45 graden in sommige gebieden. Het waren dus 2 kleinere radiatoren waar koelvloeistof doorheen stroomde en juist het gewicht van de auto en vooral voorin extra zwaarder maakte.

Tis een schitterende auto, de RS6 C5 maar die culprits met name tot DRC, Automaat, slijtage op je banden, remmen maar ook verbruik totaal niet betaalbaar maken. En zeker niet in deze tijden meer.

Ik zat het eerste jaar na aanschaf op 10k onderhoud. Geen grap. Maar ik wou dan ook alles preventief hebben. En niet wanneer het echt niet meer kon. Het heeft me 130.000 kilometers aan plezier gegeven in 3 jaar tijd. Uiteindelijk was de KM-stand 380k. 400k had ook nog gekund.

Maar ik had last van haarscheurtjes in de koppen. Daardoor faalde de APK ieder jaar meer en meer. De laatste keer had ik iemand ook onderhands betaald om het maar voor elkaar te krijgen. Iedereen die achter mij aan hobbelde zei ook die auto begint meer en meer te stinken.

Uiteindelijk in delen verkocht. Dat leverde meer op dan verkoop in z'n geheel. Chassis is ergens in zwitserland beland, en rijdt nog steeds. Iemand die van een S4 op papier een RS4 op papier maken wou.

[Voor 28% gewijzigd door Jism op 29-08-2022 08:55]

M'n magische bol werken.

• Scrtz

Weet iemand toevallig welke kleur dit is?

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-02 18:22
Groen XD

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-02 17:21
Scrtz schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:02:
[Afbeelding]

District green als het goed is.

• Tylen

Tylen

Scrtz schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:02:
[Afbeelding]

rood. Dat is verplicht voor achterlichten.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Groenbak groen. Je kunt hem zo naast de kliko's zetten.

de betaler vervuilt

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:50
Ik lees dat sommigen andere remblokken monteren (brembo bijvoorbeeld). Ik ben op zoek naar remblokken die minder stoffen. Meestal zijn deze blokken iets harder waardoor de remschijven sneller slijten maar prima. Heeft iemand ervaring hiermee met een Audi (A4).

Het moet wel vergelijkbaar of beter remmen.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:48
Theone098 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:48:
Ik lees dat sommigen andere remblokken monteren (brembo bijvoorbeeld). Ik ben op zoek naar remblokken die minder stoffen. Meestal zijn deze blokken iets harder waardoor de remschijven sneller slijten maar prima. Heeft iemand ervaring hiermee met een Audi (A4).

Het moet wel vergelijkbaar of beter remmen.
Andere remblokken zijn juist vaak van EBC, Ferodo of Hawk voor meer bite, alhoewel de laatste misschien wat populairder is in de US. Daar is het vaak een kwestie van smaak, de 1 claimt met DS2500 blokken bijna geen remstof te hebben, de ander vindt ze ellende en zweert weer bij EBC yellow.

K to the KillaZ

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik heb vroeger veel met wat agressievere blokken gereden, maar vond de nadelen uiteindelijk niet opwegen tegen de voordelen. Ja, DS2500 heeft net wat meer bite, maar ze piepen als een gek en eigenlijk moet je er een hoop meer hitte in remmen om ze tot hun recht te laten komen. Ik wens je veel succes op de Nederlandse wegen :D

De CL RC5+ vraten mijn schijven op en al die sportieve blokken kosten de hoofdprijs t.o.v. de standaard Brembo of Ferodo OEM lijn. Ik zou het niet direct zoeken in de sportieve blokken, maar er zijn fabrikanten die adverteren met blokken die minder stoffen. Lees deze anders even door:

https://www.bridgestoneti...c-vs-metallic-brake-pads/

de betaler vervuilt

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:56

MLLL

Palm Treo 650

@Jism

Jij woont toch in Portugal?
Misschien kun je deze Audi RS2 redden...
https://www.autoblog.nl/n...op-de-schroothoop-3390320

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01:34
MLLL schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:59:
@Jism

Is al gered ondertussen las ik ergens.
MLLL schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:59:
@Jism

Whut.

Wel apart dat het ding op een schroot beland en niet op een marktplaats hier. Dat had nog een leuke duit opgeleverd. Maar zo te zien stond het al een tijdje daar gezien het zeer vieze interieur.

Denk dat het opgegeven is en verkocht is aan een sloopbedrijf. Mischien is iemand wel overleden. Beide weten de waarde niet. Dus beland het daar maar.

Edit: 05 op het eind; dat houdt in dat het sinds 2005 in portugal op kenteken stond. Origineel dus.

Maar je mag niet veel in Portugal qua aanpassingen en toestanden. Je mag het alleen zoals het fabrieksaf opgegeven is en thats it. Maar die "echte" carculture enzo is niet zo heel sterk hier in Portugal.

Auto's zijn gebruiksvoorwerpen, en dat merk je ook op de manier hoe men hier soms parkeren kan. Ik vermijd lissabon met de auto als ik uit wil gaan, uit eten wil of wat dan ook.

Gekloot met parkeren steeds. Het is voordeliger en prettiger om gewoon een uber te pakken.

[Voor 11% gewijzigd door Jism op 09-09-2022 00:57]

M'n magische bol werken.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

https://lm002.gais.nl/var2/RS5/20220909_120040.jpg

Poging 2 voor nieuwe remschijven aan de voorkant. Na 4 maanden en nog geen 5.000 km zijn de Zimmermanns al krom. Nu een setje SHW performance schijven van de R8 gepakt. Dit zijn de originele Audi schijven die minder problemen geven met kromtrekken.

de betaler vervuilt

Ja of het ligt aan je rijstijl.

M'n magische bol werken.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik rij vrij normaal, zeker geen circuit o.i.d. Gewoon pech gehad met de vorige set, gelukkig garantie en betaal nu alleen de meerprijs t.o.v. de Zimmermanns.

de betaler vervuilt

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:34

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Random vraagje:
Heeft er hier iemand opeens last van een zeer luide richtingaanwijzer indicatie?

Ik stapte vandaag in mijn Etron (geen shameless plug want het kan een factor zijn) en merkte bij het afslaan/hoek omgaan dat de richtingaanwijzer nu heel luid is, echt super duidelijk in plaats van merkbaar maar op de achtergrond. Harder dan de muziek zelfs. Ik voel me nu net in een Skoda of Fiat rijden.

Is er een OTA update geweest ofzo die iets veranderd kan hebben? Valt meer mensen dit op?
Ik denk persoonlijk niet dat ik opeens gek ben, maar hoor toch graag wat bevestigende verhalen alvorens ik Audi zelf ga lastig vallen.

MSI GE76 11UH, maar wel met een 32" UGD monitor er aan en wat kekke Logitech spullen.

• Scrtz
Tijgert schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:55:
Random vraagje:
Heeft er hier iemand opeens last van een zeer luide richtingaanwijzer indicatie?

Ik stapte vandaag in mijn Etron (geen shameless plug want het kan een factor zijn) en merkte bij het afslaan/hoek omgaan dat de richtingaanwijzer nu heel luid is, echt super duidelijk in plaats van merkbaar maar op de achtergrond. Harder dan de muziek zelfs. Ik voel me nu net in een Skoda of Fiat rijden.

Is er een OTA update geweest ofzo die iets veranderd kan hebben? Valt meer mensen dit op?
Ik denk persoonlijk niet dat ik opeens gek ben, maar hoor toch graag wat bevestigende verhalen alvorens ik Audi zelf ga lastig vallen.
Kun je dat geluid nergens aanpassen in de instellingen/menu?

• Tijgert

Tijgert

Scrtz schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:10:
[...]

Kun je dat geluid nergens aanpassen in de instellingen/menu?
Niet dat ik kan vinden. Wellicht iets dat aan te passen is met de VAGCOM?

MSI GE76 11UH, maar wel met een 32" UGD monitor er aan en wat kekke Logitech spullen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

https://lm002.gais.nl/var2/RS5/RS5-45.jpg

Even een plaatje, de stemming is weer positief na een defecte rijstandsensor. Vandaag de RS5 weer opgehaald met een verse koppeling en een stage 2+ DSG tune.

Tune is wel een aanrader. Gasrespons in Dynamic is nu een tandje minder hooligan. Eerst schakelde de bak ook bij rustig rijden pas >6.000rpm een versnelling op, nu bij een veel beschaafdere 4.000. Trap je het gas flink in dat trekt hij nog altijd door naar 8.250. Eerst tikte ik hem altijd naar handmatig in de sportstand, nu kun je hem ook prima op de automaat blijven rijden. Prima upgrade als je het mij vraagt.

de betaler vervuilt

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Tijgert schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:55:
Random vraagje:

Een Fat etron kan toch geen OTA aan? Ik heb er in de mijne geen last van. Las in het Q4 topic wel soortgelijke verhalen.

The best is yet to come

• Tijgert

Tijgert

Dean Martin schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:38:
[...]

Een Fat etron kan toch geen OTA aan? Ik heb er in de mijne geen last van. Las in het Q4 topic wel soortgelijke verhalen.
Fat? FAT? Wel een Sportback he ;)
Maare, of volledig OTA kan of niet weet ik niet, maar normale firmware kan wel. Het was maar een suggestie.
Weet wel dat het probleem weer weg is... zeer merkbaar, maar heb geen idee waar het door kwam.
Op het Audi forum had er ook iemand last van. Kromme volt wellicht.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 16:00
Hallo

ik heb een audi a4 avant (2014 station) en in 2020 4x deze band erop laten leggen (zomer)
Continental ContiSportContact 5 245/40R18 93 Y AO, FR

in juli 2021 waren ze alweer versleten (max 25000km mee gereden). Vervolgens de auto laten uitlijnen etc en toen 4x deze erop laten leggen
Band 245/40 R18 Premium contact 6 93Y

Het is nu september 2022 en de 2 achterste moeten vervangen worden (apk keuring gehad) en de voorste 2 kunnen nog even door. Weer max 25000km gereden op deze banden.

Is dat normaal om elk jaar een nieuwe set zomerbanden erop te leggen? of is continental waardeloos? Me neef adviseerde om eens over te stappen op michelin. Daar sta ik wel voor open om nu 4x michelin zomerbanden erop te knallen. Ik zat te denken aan
Michelin Pilot Sport 4 245/40 R18 97 Y XL, ZR
of
Michelin
Primacy 4 245/40 R18 93 H AO

ik verneem graag of jullie soortgelijke ervaringen hebben of dat dit mischien wel normaal is voor continental.
Advies op een ander soort band is ook altijd welkom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-02 18:22
onder mijn A3 Etron vond ik de Continental waardeloos. Ook qua grip. Ben na de originele banden overgestapt naar de Pilot Sport 4, en daar was ik enorm tevreden over. Dus die zou ik zeker eens proberen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
Het meest bepalende is denk ik je rechtervoet.

Ik heb er na 40k kilometers vredestein quatrac pro op laten leggen en die bevallen goed.

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:12
Vraagje

Audi A3 uit 2017 met S line pakket(stoelen).

Ieder keer als ik over een drempel ga, ookal is het licht kraakt de stoel. Komt van het linkerkant. Plastic geluid van de onder-zijkant. Ook als ik een klein beetje beweeg of scherpe bochten neem.

Komt dit jullie bekend voor? En is er een easy fix voor zoiets zonder naar de garage te hoeven?

Er zit verder niks los of iets dergelijks. Stoel conditie is nog goed.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18

InFamous

excommunicado

harrybeuker schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:32:
Hallo

ik heb een audi a4 avant (2014 station) en in 2020 4x deze band erop laten leggen (zomer)

in juli 2021 waren ze alweer versleten (max 25000km mee gereden). Vervolgens de auto laten uitlijnen etc en toen 4x deze erop laten leggen

Het is nu september 2022 en de 2 achterste moeten vervangen worden (apk keuring gehad) en de voorste 2 kunnen nog even door. Weer max 25000km gereden op deze banden.

Is dat normaal om elk jaar een nieuwe set zomerbanden erop te leggen? of is continental waardeloos? Me neef adviseerde om eens over te stappen op michelin. Daar sta ik wel voor open om nu 4x michelin zomerbanden erop te knallen. Ik zat te denken aan
of
Michelin

ik verneem graag of jullie soortgelijke ervaringen hebben of dat dit mischien wel normaal is voor continental.
Apart, ik heb een Audi A4 B8 Quattro uit 2011, zelfde platform, en ik doe met een set banden 1 jaar, 50K KM. Dat is zowel met mijn 18 inch velgen (245/45 R18) als met mijn 19 inch velgen (255/35 R19) en mijn auto weegt rijklaar ook nog eens 1810KG.

Slijten de banden wel gelijk af of schuin?

Ik heb trouwens diverse merken gehad, van Minerva F105, Pirelli Cinturato P7, Dunlop Sportmaxx SP tot Hankook Ventus V12 Evo 2.

Alle sets gingen bij mij een jaar mee en mijn rijstijl is behoorlijk sportief. Waarbij de Minerva banden toch echt wel een flinke bang for buck hebben. (Zal wel op gehaat worden :D )

Formerly known as Ragdoll

• NexussJR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:48
Atsiz schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:10:
Vraagje

Ieder keer als ik over een drempel ga, ookal is het licht kraakt de stoel. Komt van het linkerkant. Plastic geluid van de onder-zijkant. Ook als ik een klein beetje beweeg of scherpe bochten neem.

Komt dit jullie bekend voor? En is er een easy fix voor zoiets zonder naar de garage te hoeven?

Komt mij zeker bekend voor, had het ook met mijn A3, ook 2017 met S line pakket.
Had er niet altijd last van, of misschien viel het me niet altijd op. Mijn easy fix was de muziek wat harder zetten.

Voor de rest nooit laten onderzoeken dus echt helpen kan ik niet ;)

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

harrybeuker schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:32:
Hallo

of
Michelin

Ik weet niet hoe zwaar je auto is en wat voor rijstijl je erop aanhoudt. Maar bandenspanning op basis van de werkelijke belasting is een best grote factor als het gaat om bandenslijtage. Een te agressieve uitlijning kan ook, misschien laten bekijken bij een andere bandenboer?

De Sportcontact 5 staat wel bekend als een band die snel slijt (ook zelf ervaren), de Premiumcontact 6 daarentegen is wel een erg fijne en vooral goede band. Een beetje een mix van de Pilot sport 4 en de Eagle F1 qua eigenschappen.

Overmatige slijtage kan ook door een te lage loadindex komen, 97Y zal wellicht een betere keuze zijn. Maargoed specs van je auto weet ik niet..

De Premium Contact 6, Pilot Sport 4, Eagle F1, Potenza Sport, en de PZero zijn gemiddeld genomen allemaal topbanden. Op mijn vorige auto heb ik de PremiumContact 6 gehad in dezelfde bandenmaat maar dan 97Y XL. Dit was een Alfa 159 Sportwagon met 260PK a 1650KG, na 20.000 KM had ik op alle banden nog gemiddeld 6mm.

[Voor 8% gewijzigd door fynrd1 op 22-10-2022 15:28]

• Depo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-10-2022
Dag allemaal, we hebben inmiddels 2x een Audi pre sense melding met noodingreep gehad met 80 km per uur. Gigantisch veel geluk gehad met ter nauwernood aanrijding voorkomen. Zijn er meer mensen die dit ervaren met hun nieuwe Q4 (mijne bouwjaar 2021)? We worden door leverancier van Udenhout van kastje naar muur gestuurd en totaal niet serieus genomen! Hoe zijn elkaar ervaringen?

• g1n0
  • Niet online
Ik neem aan dat de melding/ingreep onterecht/onnodig was? Dat maak ik niet echt uit je verhaal op :)

Mijn ervaring van PreSense is dat deze wel snel optreedt (is instelbaar, iknow) maar nooit onterechte ingrepen

• Tylen

Tylen

Depo schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:24:
Dag allemaal, we hebben inmiddels 2x een Audi pre sense melding met noodingreep gehad met 80 km per uur. Gigantisch veel geluk gehad met ter nauwernood aanrijding voorkomen. Zijn er meer mensen die dit ervaren met hun nieuwe Q4 (mijne bouwjaar 2021)? We worden door leverancier van Udenhout van kastje naar muur gestuurd en totaal niet serieus genomen! Hoe zijn elkaar ervaringen?
Top toch. Dan werkt het goed.

• Tylen

Tylen

g1n0 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:31:
Ik neem aan dat de melding/ingreep onterecht/onnodig was? Dat maak ik niet echt uit je verhaal op :)

Mijn ervaring van PreSense is dat deze wel snel optreedt (is instelbaar, iknow) maar nooit onterechte ingrepen
Ah check. Jij verwoord het wat netter ;). Maar ik maak het ook niet op uit zijn verhaal.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:33
Heeft hier iemand ervaring met achteraf inbouwen van Android Auto / CarPlay (2013 A4 B8.5)?

Op YouTube toevallig een guide tegengekomen van iemand die zo'n kastje erbij mikt en mooi geïntegreerd alles er opeens bij heeft: YouTube: Installing AppleCarplay on a B8/B8.5 Audi A4/S4 - (RSNAV)

In Nederland vind ik zo gauw maar 1 aanbieder die het rebranded verkoopt: https://www.audiovolt.nl/...udi-q5-a4-a5-s4-s5-a6-q7/

Lijkt me voor de rest hetzelfde, maar heeft hier iemand ervaring met zulke dingen en of dit inderdaad zo moeiteloos gaat? Een RSNAV tussenkastje lijkt hier iig niet direct beschikbaar.

• miicker
  • Niet online
Ik heb de keyless sensor vervangen bij de bestuurdersdeur van mijn B9. Dit omdat de sensor niet functioneert.

Het was super eenvoudig, heb dit filmpje gevolgd (tot zeg maar het punt waar hij contactspray gebruikt):
YouTube: Keyless Entry Sensor Fix - Audi A4 B9 - B147611

Helaas, ook met de nieuwe sensor werkt het niet. Ik heb de nieuwe sensor nog even op een andere deur geprobeerd, en daar werkt die prima, dus aan de sensor ligt het helaas niet. Wellicht heb ik, net als die gast in het filmpje, ergens een kabelbreuk, maarja dat wordt erg lastig om daar achter te komen. Om nou die halve deur te gaan demonteren.. Ik denk dat ik het maar moet accepteren helaas.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Noodingreep als in, tot 0 afremmen met de melding dat hij heeft ingegrepen? Je zegt 80km/u, was dit op een 80 weg met tegenliggend verkeer? In dat laatste geval kan het zijn dat een auto op de andere rijbaan ietswat richting jou reedt..

Hoe waren de weersomstandigheden, en was het donker? Iets meer context zou wel fijn zijn, het is geen feilloos systeem namelijk. Dus bij deze een dikke oneliner; altijd je voet bij de pedalen houden.. :+

fynrd1 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:23:
[...]

Ik weet niet hoe zwaar je auto is en wat voor rijstijl je erop aanhoudt. Maar bandenspanning op basis van de werkelijke belasting is een best grote factor als het gaat om bandenslijtage. Een te agressieve uitlijning kan ook, misschien laten bekijken bij een andere bandenboer?
Rijstijl, bandenspanning etc. Uitlijning ook heel belangrijk. En staar je ook niet blind op wat een apparaat zegt. Ik heb uitlijningen gezien waarvan het op papier allemaal wel recht stond maar het stuur nog scheef.

Het kan ook komen dat deel van je ophanging zoals rubbers oud, uitgedroogd of gewoonweg versleten is. Dan wordt de uitlijning bepaald op versleten rubbers, heb je het op papier wel allemaal recht maar je kan gewoon rijden met een onbalans.

Ik heb dat met mijn RS4 ook gehad. De ene met een allerbest meetstation, stuur schreef. De ander met digitale lezing; ook niet helemaal in orde. UIteindelijk de kwikfit, krijgt het wel voor elkaar. 8)7 :D

En zomerbanden zijn over het algemeen zachter als ik me niet vergis. Die slijten ook wat sneller. Heeft vooral met remmen te maken. Ook snel optrekken gaat ten koste van je banden.

M'n magische bol werken.

• InFamous

InFamous

excommunicado

miicker schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:12:
Ik heb de keyless sensor vervangen bij de bestuurdersdeur van mijn B9. Dit omdat de sensor niet functioneert.

Het was super eenvoudig, heb dit filmpje gevolgd (tot zeg maar het punt waar hij contactspray gebruikt):
YouTube: Keyless Entry Sensor Fix - Audi A4 B9 - B147611

Helaas, ook met de nieuwe sensor werkt het niet. Ik heb de nieuwe sensor nog even op een andere deur geprobeerd, en daar werkt die prima, dus aan de sensor ligt het helaas niet. Wellicht heb ik, net als die gast in het filmpje, ergens een kabelbreuk, maarja dat wordt erg lastig om daar achter te komen. Om nou die halve deur te gaan demonteren.. Ik denk dat ik het maar moet accepteren helaas.
Check het scharnier even, daar zit een stekker. Mogelijk corrosie in de stekker of knik in de kabel.

Anders gewoon meten op de module en aan de binnenkant van de auto op de stekker, weet je in ieder geval waar je het moet zoeken.

• miicker
  • Niet online
InFamous schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:12:
[...]

Check het scharnier even, daar zit een stekker. Mogelijk corrosie in de stekker of knik in de kabel.

Anders gewoon meten op de module en aan de binnenkant van de auto op de stekker, weet je in ieder geval waar je het moet zoeken.
ik ga er eens naar kijken, helaas heb ik niet echt verstand van zaken doormeten, heb ook geen multimeter o.i.d.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb het met een nieuwe A3 (bouwjaar 2022) ook al meermaals meegemaakt met adaptive cruise, al begrijp ik soms wel hoe de auto denkt dat ik ergens tegenaan ga rijden. Het komt bij mij vooral voor wanneer er auto's naast de rijbaan geparkeerd staan en deze "plots" in beeld komen. Hetzelfde bij tegenliggers die nogal dicht komen.

Ondertussen zie ik mogelijke "risico" gevallen wel komen en dan zet ik de ACC even uit.

Tijdens gewoon rijden is het nog nooit voorgevallen, btw. Op snelwegen ook niet.

Android developer & dürüm-liefhebber

• MAX3400

MAX3400

Atsiz schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:10:
Vraagje

Was dit al opgelost? Zo nee, check even heel goed (en desnoods ram je een rol toiletpapier eromheen) dat geen enkel contact / wrijving is tussen de stoel en de gordel"onderdelen". Dus zowel de stoffen gordel, de bevestigingspunten en ook je klikmechanisme.

• InFamous

InFamous

excommunicado

miicker schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

ik ga er eens naar kijken, helaas heb ik niet echt verstand van zaken doormeten, heb ook geen multimeter o.i.d.
@Rainesh kan je zo een niet werkende sensor niet gewoon uitlezen via Vagcom? En volgens mij zit die sensor ook niet aangesloten op de deurmodule maar op de comfortmodule in de kofferbak toch?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:20
InFamous schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:32:
[...]

@Rainesh kan je zo een niet werkende sensor niet gewoon uitlezen via Vagcom? En volgens mij zit die sensor ook niet aangesloten op de deurmodule maar op de comfortmodule in de kofferbak toch?
Beide kloppen zover ik weet.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Coenen
  • Laatst online: 21:52

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

MAX3400 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Was dit al opgelost? Zo nee, check even heel goed (en desnoods ram je een rol toiletpapier eromheen) dat geen enkel contact / wrijving is tussen de stoel en de gordel"onderdelen". Dus zowel de stoffen gordel, de bevestigingspunten en ook je klikmechanisme.
Bij mij maakt het klikmechanisme contact met m'n stoel en dat maakt een irritant kraak geluid. Helemaal als ik over drempels rij. Een beetje verschuiven en dan gaat het wel weer.

• MAX3400

MAX3400

Coenen schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:10:
[...]

Bij mij maakt het klikmechanisme contact met m'n stoel en dat maakt een irritant kraak geluid. Helemaal als ik over drempels rij. Een beetje verschuiven en dan gaat het wel weer.
Even bij de bouwmarkt een stripje klittenband halen. En dan de "wollige helft" zo plakken dat het tegen je stoel aan komt. Dus de plakkant op je klikmechanisme.

Kost je niks, groot plezier d:)b

• miicker
  • Niet online
InFamous schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:32:
[...]

Rainesh schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

Beide kloppen zover ik weet.
Dit krijg ik te zien met OBDEleven:

Maar daar wordt ik niet bepaald wijzer van.

• Rainesh
miicker schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:29:
[...]

[...]

Dit krijg ik te zien met OBDEleven:
[Afbeelding]

Maar daar wordt ik niet bepaald wijzer van.
Deurhendel/sensor heb je vervangen dus lijkt mij nu idd een kabel breuk

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Jism schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:59:
[...]

Rijstijl, bandenspanning etc. Uitlijning ook heel belangrijk. En staar je ook niet blind op wat een apparaat zegt. Ik heb uitlijningen gezien waarvan het op papier allemaal wel recht stond maar het stuur nog scheef.

Het kan ook komen dat deel van je ophanging zoals rubbers oud, uitgedroogd of gewoonweg versleten is. Dan wordt de uitlijning bepaald op versleten rubbers, heb je het op papier wel allemaal recht maar je kan gewoon rijden met een onbalans.

Ik heb dat met mijn RS4 ook gehad. De ene met een allerbest meetstation, stuur schreef. De ander met digitale lezing; ook niet helemaal in orde. UIteindelijk de kwikfit, krijgt het wel voor elkaar. 8)7 :D

En zomerbanden zijn over het algemeen zachter als ik me niet vergis. Die slijten ook wat sneller. Heeft vooral met remmen te maken. Ook snel optrekken gaat ten koste van je banden.
Nja goed, een RS4 in jouw handen is natuurlijk een uitzondering betreft rijstijl. Een “normale” A4 die zo snel door de banden heen gaat is natuurlijk best uitzonderlijk te noemen. Als rijstijl hier een ding is, dan wil ik de staat van de rest van zijn auto niet weten.
Ik denk dat inderdaad uitlijning, bandenspanning of loadindex hier een rol speelt.

Zomerbanden hebben trouwens een hardere compound en winter over het algemeen de meest zachte.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:09
Nou deze week weer wat wijzer geworden betreft mijn DSG bak (DQ250). Hij schakelde niet meer lekker en dus uiteindelijk de Mechatronic vervangen (hij lekte ook een beetje). Auto reed daarna goed! Toen heb ik mijn velgen laten opknappen en dus een leenset gekregen, DSG bak begon na een week kuren te vertonen. Slecht schakelen, koppeling slipte iets, Kangaroo effect. etc. Dus bak opnieuw gereset en auto opnieuw ingereden, na een week weer de zelfde symptomen..

Gisteren zijn mijn eigen wielen er weer onder gezet en meteen bij het wegrijden was het een wereld van verschil. Hij reedt precies weer toen ik hem kocht. Daarna even goed lopen Googlen en de wielmaat kan dus verschil maken hoe je bak schakelt(?).
fynrd1 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:43:
[...]

Nja goed, een RS4 in jouw handen is natuurlijk een uitzondering betreft rijstijl. Een “normale” A4 die zo snel door de banden heen gaat is natuurlijk best uitzonderlijk te noemen. Als rijstijl hier een ding is, dan wil ik de staat van de rest van zijn auto niet weten.
Ik denk dat inderdaad uitlijning, bandenspanning of loadindex hier een rol speelt.

Zomerbanden hebben trouwens een hardere compound en winter over het algemeen de meest zachte.
Kan ook zijn dat er ooit schade aan de auto was en die gewoon niet proper gefixed is. Denk aan een krom frame ofzo. Dat een auto optisch er goed uit ziet wil niet zeggen dat de basis ook goed is.

Ik zie teveel en tevaak goedkope reparaties, absoluut niet fabrieksvoorschrift gefixed want de meeste handelaren willen alleen maar winst maken en geen reparaties uitvoeren die er werkelijk toedoen.

M'n magische bol werken.

• Donib
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-02 08:03
ikt schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:03:
Heeft hier iemand ervaring met achteraf inbouwen van Android Auto / CarPlay (2013 A4 B8.5)?

Op YouTube toevallig een guide tegengekomen van iemand die zo'n kastje erbij mikt en mooi geïntegreerd alles er opeens bij heeft: YouTube: Installing AppleCarplay on a B8/B8.5 Audi A4/S4 - (RSNAV)

In Nederland vind ik zo gauw maar 1 aanbieder die het rebranded verkoopt: https://www.audiovolt.nl/...udi-q5-a4-a5-s4-s5-a6-q7/

Lijkt me voor de rest hetzelfde, maar heeft hier iemand ervaring met zulke dingen en of dit inderdaad zo moeiteloos gaat? Een RSNAV tussenkastje lijkt hier iig niet direct beschikbaar.
Benieuwd of je hiermee al wat verder bent. Zelf wil ik ook wel een 8.8 RsNav unit in mijn a4b8 proppen. Zo'n standalone zou niet goed werken met mijn Audi Concert en je moet het doen met de lage resolutie van het origineel scherm.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:33
Donib schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:06:
[...]

Benieuwd of je hiermee al wat verder bent. Zelf wil ik ook wel een 8.8 RsNav unit in mijn a4b8 proppen. Zo'n standalone zou niet goed werken met mijn Audi Concert en je moet het doen met de lage resolutie van het origineel scherm.
Ik twijfel nog, mijn portemonnee doet nog zeer van de motorrevisie en mag een maandje herstellen :X

• Kayeos72
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-01 14:46

Kayeos72

~ Peter~

Hallo Luitjes,

Ik ben sinds 6 maanden de trotse eigenaar van een grijze A3 E tron 2015 (3x S-line) getuned en al met twee kromme velgen.

De dealer geeft aan dat mij dat €1800,- (2 velgen) gaat kosten. Ik wilde de velgen al vervangen voor andere set. Voor dit model:

Weet iemand een adresje waar ik deze vier ORIGINELE en rechte :) velgen kan kopen?

ps; is er nog een Audi groepje regio Dordrecht?

[Voor 23% gewijzigd door Kayeos72 op 01-11-2022 11:34]

Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!

• Tylen

Tylen

Kayeos72 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:19:
Hallo Luitjes,

Ik ben sinds 6 maanden de trotse eigenaar van een grijze A3 E tron 2015 (3x S-line) getuned en al met twee kromme velgen.

De dealer geeft aan dat mij dat €1800,- (2 velgen) gaat kosten. Ik wilde de velgen al vervangen voor andere set. Voor dit model:
[Afbeelding]
Weet iemand een adresje waar ik deze vier ORIGINELE en rechte :) velgen kan kopen?

ps; is er nog een Audi groepje regio Dordrecht?
Gefeliciteerd. Mooie auto.

Maar wat is 3x sline????

• Rainesh
console schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:05:
Nou deze week weer wat wijzer geworden betreft mijn DSG bak (DQ250). Hij schakelde niet meer lekker en dus uiteindelijk de Mechatronic vervangen (hij lekte ook een beetje). Auto reed daarna goed! Toen heb ik mijn velgen laten opknappen en dus een leenset gekregen, DSG bak begon na een week kuren te vertonen. Slecht schakelen, koppeling slipte iets, Kangaroo effect. etc. Dus bak opnieuw gereset en auto opnieuw ingereden, na een week weer de zelfde symptomen..

Gisteren zijn mijn eigen wielen er weer onder gezet en meteen bij het wegrijden was het een wereld van verschil. Hij reedt precies weer toen ik hem kocht. Daarna even goed lopen Googlen en de wielmaat kan dus verschil maken hoe je bak schakelt(?).
Ja dat kan heel goed dat een bak verkeerd gaat schakelen. Je sensoren meten ook een flinke afwijking namelijk.

[Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 01-11-2022 11:36]

• Kayeos72

Kayeos72

~ Peter~

Hoi Tylen,

3 x S-Line zijn uitbreidingspakketten, typisch Audi.
- Lederen S -Line stoelen
- S Line Stuur
- Sportonderstel
Corrigeer me maar jongens, als ik het niet goed heb uitgelegd.
En ik heb een zonnedak :)

Ik heb zonet nog even een fotootje bijgevoegd van de auto in mijn eerdere bericht.

• GioStyle
  • Laatst online: 01:28
Zo ver ik weet heb je alleen S-line voor het interieur en S-line voor het exterieur, dus 2x S-line. Waar die 3x S-line vandaan komt is mij een raadsel.

[Voor 5% gewijzigd door GioStyle op 01-11-2022 16:14]

• Rainesh
Het is inderdaad 2x S-line

- Interieur
- Exterieur

Heel raar maar waar is dat bij S-line interieur ook het onderstel erbij zit. Bij S-line exterieur is het enkel bumper partij.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:35

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dat 3x S-Line stond bij mijn A3 er ook bij, nooit aan gedacht om eens te zoeken (nu wel :P) wat ze daarmee bedoelen aangezien ik ook dacht interieur, exterieur en :? Ga je op internet zoeken naar 3x s-line kom je dit tegen:
2x S-Line betekent dat het in- en exterieur sportiever uitgevoerd zijn met o.a. 18-inch lichtmetalen velgen, een afgevlakt sportstuur en sportstoelen. De 3x S-Line houdt in dat de voorbumper nóg sportiever is met luchtinlaten op de zijkant.
Maar ook dat het geen officiële benaming vanuit Audi is.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Kayeos72

Kayeos72

~ Peter~

Dank je voor de toelichting Flip

• Kayeos72

Kayeos72

~ Peter~

Maar ah fijn ik ben op zoek naar originele 5 v spaaks velg 18" (als deze bestaat) anders 19"

• Scrtz
GioStyle schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:23:
Zo ver ik weet heb je alleen S-line voor het interieur en S-line voor het exterieur, dus 2x S-line. Waar die 3x S-line vandaan komt is mij een raadsel.
Bij een e-tron ligt dat nog net ietsje anders trouwens, daar was geen s-line exterieur mogelijk. Elke A3 e-tron heeft hetzelfde exterieur.

• Tylen

Tylen

Kayeos72 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:39:
Hoi Tylen,

3 x S-Line zijn uitbreidingspakketten, typisch Audi.
- Lederen S -Line stoelen
- S Line Stuur
- Sportonderstel
Corrigeer me maar jongens, als ik het niet goed heb uitgelegd.
En ik heb een zonnedak :)

Ik heb zonet nog even een fotootje bijgevoegd van de auto in mijn eerdere bericht.
Ik dacht ik wakker even een discussie aan ;) Maar zoals je leest, 3x bestaat niet. :P

• Swibbie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 03-02 13:05
Iemand hier die weet vanaf wanneer de q8 etron bestelbaar gaat zijn. Hij wordt komende woensdag 9/11 voorgesteld…

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:14
Swibbie schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:10:
Iemand hier die weet vanaf wanneer de q8 etron bestelbaar gaat zijn. Hij wordt komende woensdag 9/11 voorgesteld…
Dan zal hij daarna wellicht bestelbaar worden. Deze vraag kan je beter bij een dealer stellen natuurlijk.
Overigens zijn het naar mijn weten gewoon de bestaande fat e-tron's met een facelift.

[Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 07-11-2022 14:14]

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:14:
[...]

Dan zal hij daarna wellicht bestelbaar worden. Deze vraag kan je beter bij een dealer stellen natuurlijk.
Overigens zijn het naar mijn weten gewoon de bestaande fat e-tron's met een facelift.
Uiterlijk zie ik weinig/geen verschil, maar techniek zou wel weer stukje beter moeten zijn geworden.

The best is yet to come

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:14
Dean Martin schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:15:
[...]

Uiterlijk zie ik weinig/geen verschil, maar techniek zou wel weer stukje beter moeten zijn geworden.
Klopt, uiterlijk weinig verschil maar mogelijk flink grotere accu's en dus meer range en mogelijk ook iets meer power/sneller laden dacht ik.

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:17:
[...]

Klopt, uiterlijk weinig verschil maar mogelijk flink grotere accu's en dus meer range en mogelijk ook iets meer power/sneller laden dacht ik.
Ja, las het inderdaad!

The best is yet to come

• Swibbie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 03-02 13:05
https://www.autoweek.nl/a...%3A%2F%2Fwww.google.be%2F

Audi dealer weet het zelf niet. We zitten met deadline voor bestelling, vandaar de vraag hier...

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:27
Ik mag me hier ook gaan melden. Over een kleine 2-3 weken ga ik terug naar Audi. Tijdje terug een A3 Sport back gereden (1.5 TFSI 8V). Nu terug maar dan naar de 8Y. Het wordt een 45 TFSI-E. Dus de GTE maar dan van Audi. Ben benieuwd!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Iemand hier ervaring met carbon cleaning? Na 360k op de teller wil ik dat wel eens laten doen maar ben nogal huiverig voor het roetfilter, ik neem aan dat de residu ergens moet blijven.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:42
InFamous schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:15:
Iemand hier ervaring met carbon cleaning? Na 360k op de teller wil ik dat wel eens laten doen maar ben nogal huiverig voor het roetfilter, ik neem aan dat de residu ergens moet blijven.
Ik heb het gedaan met een TFSI, enorm verschil! :) Ze zuigen het er losgekomen carbon er gewoon uit, dus in princiepe gaat er niets richting je roetfilter!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Danielson schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:16:
[...]

Ik heb het gedaan met een TFSI, enorm verschil! :) Ze zuigen het er losgekomen carbon er gewoon uit, dus in princiepe gaat er niets richting je roetfilter!
Is dat walnut blasting? Want die lui die ik tegenkomen rammen gewoon een slang de inlaat in en pompen er een goedje in terwijl de motor draait.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:42
InFamous schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:25:
[...]

Is dat walnut blasting? Want die lui die ik tegenkomen rammen gewoon een slang de inlaat in en pompen er een goedje in terwijl de motor draait.
Ik heb ervaring met beiden;

Chemisch: Leuk om heel lichte carbon afzetting weg te werken maar verder niet.
Wallnut: Werkt echt op, alles is weer als nieuw na een behandeling.

Dit was bij mij voor wallnut blasting en na chemisch reinigen (2.0 TFSI met 200K op de teller):

Dit was na wallnut blasting:

Kijk en oordeel zelf! :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

InFamous schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:25:
[...]

Heb dat in juni bij mijn RS5 laten doen. Ze halen de inlaat los en de kleppen worden vervolgens gereinigd met een soort granulaat gemaakt van walnootschillen. Dat spul is zacht genoeg om je motor niet te beschadigen, maar hard genoeg om alle koolstofafzetting los te maken. Ik vond de vervuiling bij mijn auto nog wel meevallen, maar zie het vooral als preventief onderhoud. Kleppen staan trouwens dicht bij het reinigen, er komt niets in je motor en al helemaal niet in je roetfilter.

[Voor 3% gewijzigd door GA!S op 09-11-2022 16:34]

de betaler vervuilt

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
GA!S schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:33:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb dat in juni bij mijn RS5 laten doen. Ze halen de inlaat los en de kleppen worden vervolgens gereinigd met een soort granulaat gemaakt van walnootschillen. Dat spul is zacht genoeg om je motor niet te beschadigen, maar hard genoeg om alle koolstofafzetting los te maken. Ik vond de vervuiling bij mijn auto nog wel meevallen, maar zie het vooral als preventief onderhoud. Kleppen staan trouwens dicht bij het reinigen, er komt niets in je motor en al helemaal niet in je roetfilter.
I'm to lazy to google, daarom stel ik hem hier: draaien ze handmatig de krukas zo dat de kleppen dichtstaan en de meuk niet in je verbrandingskamer terecht komt?

• g1n0
  • Niet online
Was toch weer even slikken bij het ophalen van mn a6 na een reguliere servicebeurt. 1000 euro aftikken :)
Lijkt wel met de dag duurder te worden

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

SniperGuy schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:41:
[...]

I'm to lazy to google, daarom stel ik hem hier: draaien ze handmatig de krukas zo dat de kleppen dichtstaan en de meuk niet in je verbrandingskamer terecht komt?
Ja, zover ik weet wel. Ik was hem ook twee dagen kwijt.

de betaler vervuilt

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
Wij hebben een Audi A5 cabriolet uit 2020 (facelift model) met het MMI systeem met groot touch scherm. Nu hebben wij al maanden last van de microfoon die niet functioneert. Hier werd door de dealer gezegd dat dit ligt aan de software van het MMI systeem en dat ze wachten op een update. Nou, dinsdag was het zo ver en kon de update geïnstalleerd worden. Vandaag opgehaald, preventief zijn de microfoons ook vervangen, maar helaas. Ik stap in, microfoon werkt nog niet. Hij werkte heel even bij de spraakbediening maar met bellen niet meer.

Gekeken met een monteur, uiteraard deed hij het met bellen toen wel, maar zodra ik weg reed deed hij het niet meer. Rest van de dag ook niet gedaan. Net nog even geprobeerd, met contact aan doet de microfoon het met spraakbediening, met de motor aan ook, maar zodra ik weg rijd, na 50/100m stopt de microfoon er weer mee :(

Het is zowel bij spraakbediening als Apple CarPlay (Siri & telefoon) maar ook bij bluetooth.
Morgen uiteraard weer terug naar de dealer maar zij hoopte op de update van het MMI dat deze het zou oplossen.

Nu lees ik hier al tijden mee en zie ik soms een antwoord voorbij komen van Tweakers die de spijker op hun kop slaan, dus hier mijn (wanhopige) poging. Iemand enig idee of het ook meegemaakt en een oplossing gevonden? Mijn dank is groot!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:50

GerCor

Zonder dallen geen pieken

reputatio schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:21:
Wij hebben een Audi A5 cabriolet uit 2020 (facelift model) met het MMI systeem met groot touch scherm. Nu hebben wij al maanden last van de microfoon die niet functioneert. Hier werd door de dealer gezegd dat dit ligt aan de software van het MMI systeem en dat ze wachten op een update. Nou, dinsdag was het zo ver en kon de update geïnstalleerd worden. Vandaag opgehaald, preventief zijn de microfoons ook vervangen, maar helaas. Ik stap in, microfoon werkt nog niet. Hij werkte heel even bij de spraakbediening maar met bellen niet meer.

Gekeken met een monteur, uiteraard deed hij het met bellen toen wel, maar zodra ik weg reed deed hij het niet meer. Rest van de dag ook niet gedaan. Net nog even geprobeerd, met contact aan doet de microfoon het met spraakbediening, met de motor aan ook, maar zodra ik weg rijd, na 50/100m stopt de microfoon er weer mee :(

Het is zowel bij spraakbediening als Apple CarPlay (Siri & telefoon) maar ook bij bluetooth.
Morgen uiteraard weer terug naar de dealer maar zij hoopte op de update van het MMI dat deze het zou oplossen.

Nu lees ik hier al tijden mee en zie ik soms een antwoord voorbij komen van Tweakers die de spijker op hun kop slaan, dus hier mijn (wanhopige) poging. Iemand enig idee of het ook meegemaakt en een oplossing gevonden? Mijn dank is groot!
Wellicht een eenvoudig klusje voor @Rainesh Je kunt hem ook altijd even een DM sturen.

Me.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:10

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

GA!S schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:28:
[Afbeelding]

Even een plaatje, de stemming is weer positief na een defecte rijstandsensor. Vandaag de RS5 weer opgehaald met een verse koppeling en een stage 2+ DSG tune.

Tune is wel een aanrader. Gasrespons in Dynamic is nu een tandje minder hooligan. Eerst schakelde de bak ook bij rustig rijden pas >6.000rpm een versnelling op, nu bij een veel beschaafdere 4.000. Trap je het gas flink in dat trekt hij nog altijd door naar 8.250. Eerst tikte ik hem altijd naar handmatig in de sportstand, nu kun je hem ook prima op de automaat blijven rijden. Prima upgrade als je het mij vraagt.
Hey dit is een bekende :)
Wist niet eens dat tweakers ook een audi forum had :X

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Rainesh
reputatio schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:21:

Welk softwareversie hebben ze geïnstalleerd? Daarnaast zit je microfoon NIET op je mmi aangesloten maar op je telematics module (module 75). Daar moeten ze naar kijken en daar een software update van doen.

Pagina: 1 ... 125 126 127 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee