Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 124 ... 128 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
g1n0 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:35:
[...]

Dat zijn dingen die je normaal uitzoekt voordat je het laat doen :)

Maar nee. Houd er wel rekening mee dat Audi dealers nog wel eens de neiging hebben om alles te wissen bij een onderhoudsbeurt (mij een paar keer gebeurd). Ze doen dan volgens mij een softwareupdate ofzo.
Toen ik het typte dacht ik precies dat ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-03 08:06
harrybeuker schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:40:
zijn er hier mensen die hun ad blue hebben laten uitschakelen voor de audi? Ik heb nu het probleem dat die in een adblue storing schiet. Hij is net bijgevuld maar de storing blijft. Hij staat nu bij de garage en ik krijg een kostenplaatje waar je niet vrolijk van gaat worden. Het kan de computer, sensor of gehele pomp zijn.

Softwarematig uitschakelen kan ook. Dat is het goedkoopst en je komt er mee door de APK zeggen ze. Iemand hier ervaring mee? mij maakt het niet uit of ik nu adblue moet tanken of niet :)
Ik werk in de automotive bussines en heb voor een klant van ons het adblue ook laten uitschakelen.
De APK is geen probleem, ik heb daarna een roetmeting, en een deeltjes test van de roetfilter gedaan wat na 1 Juli
verplicht en deze auto kwam met glans door deze testen heen dus een goedkeur voor APK.
De Nox waarde zal wel veel te hoog zijn maar dit hoeft niet voor de APK gemeten te worden :X :X :X :X

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-04 09:07
riesjaar schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:54:
[...]

Ik werk in de automotive bussines en heb voor een klant van ons het adblue ook laten uitschakelen.
De APK is geen probleem, ik heb daarna een roetmeting, en een deeltjes test van de roetfilter gedaan wat na 1 Juli
verplicht en deze auto kwam met glans door deze testen heen dus een goedkeur voor APK.
De Nox waarde zal wel veel te hoog zijn maar dit hoeft niet voor de APK gemeten te worden :X :X :X :X
Thanks! ik wacht even de schadepost af morgen. Als die flink boven de 500 zit dan laat ik denk ik ook adblue uitschakelen. Dat zal een keer een honderd of 2 zijn.\

update: er schijnt een terugroepactie op te zitten. Ik ga nu naar de audi dealer om de software te laten updaten.

fingers crossed en hopelijk doet die weer

[Voor 10% gewijzigd door harrybeuker op 03-06-2022 16:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Meer mensen die geen ' Functions on demand' mogelijkheid hebben?
Bij mij staat er dat er geen FoD beschikbaar zijn voor mijn auto, wat natuurlijk niet klopt.

The best is yet to come

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:53

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:55
Dean Martin schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:26:
Meer mensen die geen ' Functions on demand' mogelijkheid hebben?
Bij mij staat er dat er geen FoD beschikbaar zijn voor mijn auto, wat natuurlijk niet klopt.
Welk bouwjaar is je wagen ? (Model Year) .
Als hij van MY2019 is en je hebt al matrix lichten en dab+ dan klopt de melding namelijk.

[Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 03-06-2022 09:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:53:
[...]

Welk bouwjaar is je wagen ? (Model Year) .
Als hij van MY2019 is en je hebt al matrix lichten en dab+ dan klopt de melding namelijk.
Hij is MY2022. Dab+ doet het wel, maar matrix niet (en die wil ik ;) )

The best is yet to come

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeeMoney
Dean Martin schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:01:
[...]

Hij is MY2022. Dab+ doet het wel, maar matrix niet (en die wil ik ;) )
Auto is ook al door de dealer aan jou account gehangen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:55:
[...]

Yes! Alles doet het ook in de app.

The best is yet to come

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:55:
[...]

Net bij de dealer geweest en die geeft aan dat er geen FoD bestaan voor deze auto momenteel :S

The best is yet to come

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
Dean Martin schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:09:
[...]

Net bij de dealer geweest en die geeft aan dat er geen FoD bestaan voor deze auto momenteel :S
Dan komt dat nog want 2020 en 2021 hebben het al uitgebreid namelijk. De 2019 heeft alleen Matrix en DAB+ als FoD.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:13

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

FoD vind ik zo een crime.
Zo moest ik voor Carplay een abonnement afsluiten omdat je het niet kon (af)kopen in Nederland.
Maar... op de Duitse Audi store pagina kon ik WEL Carplay permanent kopen. Kostte me geloof ik 4 jaar huur premies in een, maar dan is het wel van mij.
Wel puntje van irritatie is dat hij elke start de functie online moet activeren. Je merkt er niks van, het is enkel een icoontje in de linkerbovenhoek, maar het isinueert wel dat bij netwerk gebrek of wanneer Audi er mee kapt ofzo (unlikely, I know) de functie weg is.

Hoe dan ook, shoppen op de Duitse site kan wellicht goedkoper zijn voor FoD.

MSI GE76 11UH, maar wel met een 32" UHD monitor er aan en wat kekke Logitech spullen.

• Dean Martin
  • Niet online
Tijgert schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:15:
FoD vind ik zo een crime.
Zo moest ik voor Carplay een abonnement afsluiten omdat je het niet kon (af)kopen in Nederland.
Maar... op de Duitse Audi store pagina kon ik WEL Carplay permanent kopen. Kostte me geloof ik 4 jaar huur premies in een, maar dan is het wel van mij.
Wel puntje van irritatie is dat hij elke start de functie online moet activeren. Je merkt er niks van, het is enkel een icoontje in de linkerbovenhoek, maar het isinueert wel dat bij netwerk gebrek of wanneer Audi er mee kapt ofzo (unlikely, I know) de functie weg is.

Hoe dan ook, shoppen op de Duitse site kan wellicht goedkoper zijn voor FoD.
Maar als ik (mobiel) op de Duitse site zit verwijst hij automatisch naar de MyAudi app. Op de desktop kan het wel of doe ik iets verkeerd?

The best is yet to come

• Tijgert

Tijgert

Dean Martin schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:19:
[...]

Maar als ik (mobiel) op de Duitse site zit verwijst hij automatisch naar de MyAudi app. Op de desktop kan het wel of doe ik iets verkeerd?
Ik meende dat je je account eerst moest switchen naar Duitse Audi. Beetje omslachtig, maar de moeite waard en daarna switch je gewoon weer terug. Je zit er niet aan vast.
Ik weet niet meer zeker of ik eerst mijn hele auto moest ontkoppelen van mij in NL en aan mijn Duitse account moest toevoegen, feit is wel dat het kan.
Dus zie je er voordeel in dan is het zeker de moeite waard en ik heb het gedaan dus het kan echt.
(sorry, weet niet meer de exacte stappen, wist niet dat dit later nog nodig zou zijn).

MSI GE76 11UH, maar wel met een 32" UHD monitor er aan en wat kekke Logitech spullen.

• Dean Martin
  • Niet online
Tijgert schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:22:
[...]

Ik meende dat je je account eerst moest switchen naar Duitse Audi. Beetje omslachtig, maar de moeite waard en daarna switch je gewoon weer terug. Je zit er niet aan vast.
Ik weet niet meer zeker of ik eerst mijn hele auto moest ontkoppelen van mij in NL en aan mijn Duitse account moest toevoegen, feit is wel dat het kan.
Dus zie je er voordeel in dan is het zeker de moeite waard en ik heb het gedaan dus het kan echt.
(sorry, weet niet meer de exacte stappen, wist niet dat dit later nog nodig zou zijn).
Thanks! Vraag me alleen af of het in het mijn geval 'oplost' dat er geen FoD's lijken te zijn.

The best is yet to come

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dean Martin schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Thanks! Vraag me alleen af of het in het mijn geval 'oplost' dat er geen FoD's lijken te zijn.
Ik kan daar geen valide uitspraak over doen, maar als je het relatief pijnloos voor elkaar krijgt om te kijken... wie weet.

• Dean Martin
  • Niet online
Tijgert schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:29:
[...]

Ik kan daar geen valide uitspraak over doen, maar als je het relatief pijnloos voor elkaar krijgt om te kijken... wie weet.
Volgens Audiforum zou het moeten kunnen zonder te ontkoppelen! Ga het eens proberen!

Edit: geprobeerd; er zijn daar wel 2 FoD's beschikbaar, maar niet die wat ik wil :(

[Voor 11% gewijzigd door Dean Martin op 04-06-2022 17:33]

The best is yet to come

• Tijgert

Tijgert

Dean Martin schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:29:
[...]

Volgens Audiforum zou het moeten kunnen zonder te ontkoppelen! Ga het eens proberen!

Edit: geprobeerd; er zijn daar wel 2 FoD's beschikbaar, maar niet die wat ik wil :(
Jammer man, goed dat het wel lukte, wie weet motiveert het anderen om die weg te bewandelen en iets bruikbaars te vinden.

• Dean Martin
  • Niet online
Tijgert schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:10:
[...]

Jammer man, goed dat het wel lukte, wie weet motiveert het anderen om die weg te bewandelen en iets bruikbaars te vinden.
PON maar eens berichtje gestuurd. Op de website staat duidelijk 'vanaf MY 2020' .... Dus of dat klopt niet, of er gaat iets mis bij mij ;)

The best is yet to come

• Tijgert

Tijgert

Dean Martin schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:49:
[...]

PON maar eens berichtje gestuurd. Op de website staat duidelijk 'vanaf MY 2020' .... Dus of dat klopt niet, of er gaat iets mis bij mij ;)
Misschien is jouw auto vrij kaal gebouwd en valt er niks te activeren?

• GeeMoney
Tijgert schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Alle fat e-trons hebben qua FoD dezelfde opties tenzij je ze af-fabriek al hebt afgekocht. Alleen de MY2019 is een uitzondering.

• Dean Martin
  • Niet online
Tijgert schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Het is een advanced plus, met nog opties erop. De FoD die er zouden moeten zijn, zouden moeten werken. De juiste lampen zitten er in bijvoorbeeld ;)

The best is yet to come

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:55:
[...]

Alle fat e-trona hebben qua FoD dezelfde opties tenzij je ze af-fabriek al hebt afgekocht. Alleen de MY2019 is een uitzondering.
De verkoper zegt dat MY2022 geen FoD hebben. Als dat zo is klopt de informatie op de site niet. En tijdens de aflevering zei 'ie ook wat anders overigens.

The best is yet to come

• GeeMoney
Dean Martin schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:18:
[...]

De verkoper zegt dat MY2022 geen FoD hebben. Als dat zo is klopt de informatie op de site niet. En tijdens de aflevering zei 'ie ook wat anders overigens.
Dat lijkt mij sterk anders had je (PON kennende) echt niet de full matrix koplampen erin gehad als die achteraf toch niet te enablen zouden zijn :). Mijn vermoeden is dat de nieuwste types gewoon nog enabled moeten worden in de back-end net als dat je bij de eerste lichting e-trons ook nog geen FoD had. Al weet ik niet waarom de 2019 e-trons maar 2 opties hebben en vanaf 2020 ik dacht een stuk of 5.

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:14:
[...]

Dat lijkt mij sterk anders had je (PON kennende) echt niet de full matrix koplampen erin gehad als die achteraf toch niet te enablen zouden zijn :). Mijn vermoeden is dat de nieuwste types gewoon nog enabled moeten worden in de back-end net als dat je bij de eerste lichting e-trons ook nog geen FoD had. Al weet ik niet waarom de 2019 e-trons maar 2 opties hebben en vanaf 2020 ik dacht een stuk of 5.
Dat wat jij zegt was zijn strekking ook inderdaad. Sorry als ik het anders heb verwoord. Maar hoe lang het duurt wist 'ie niet.....

The best is yet to come

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Kent iemand een goede garage voor een DSG olie & filter onderhoud, liefst in de buurt van Rotterdam.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:14:
[...]

Vandaag staan ze er opeens tussen!

The best is yet to come

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
Dean Martin schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:35:
[...]

Vandaag staan ze er opeens tussen!
Gebruik de Duitse store als je iets onbeperkt wilt afkopen. De nederlandse store (PON natuurlijk) staat dat niet toe namelijk. (Of het moet inmiddels wel mogelijk zijn maar vorig jaar bij een collega van mij niet en heb ik via de Duitse store Matrix onbeperkt aangekocht).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:57:
[...]

Gevruik de Duitse store als je iets onbeperkt wilt afkopen. De nederlandse store (PON natuurlijk) staat dat niet toe namelijk. (Of het moet inmiddels wel mogelijk zijn maar vorig jaar bij een collega van mij niet en heb ik via de Duitse store Matrix onbeperkt aangekocht).
Max een jaar in de NL store inderdaad!

The best is yet to come

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:58

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heren,

Onze Q2 heeft wat raars, het betreft een 1.4 TFSI, automaat.
Als ik licht accelereer (net iets meer dan constante snelheid) trilt het gas in korte poses. Dit gebeurd tussen de 1500 en 2000 toeren. Het klinkt net alsof je over een lijn op de snelweg rijdt waar dit kleine ribbels inzitten. Het toerental gaat dan ook trapsgewijs omhoog ipv soepel. Vooral dit weekend in Duitsland hebben we het gemerkt, als we zacht accelererend een heuvel op reden dan kwam dit probleem naar boven, helaas niet op camera vast kunnen leggen.

Op advies van een kennis al meerdere malen 98 getankt en 2x injector reiniger aan de tank toegevoegd, maar helaas geen enkele verandering.

Iemand enig idee wat het is?
(Bougies zijn al vervangen en er zit ook nieuwe olie in)
Ik vermoed zelf dat het toch de injectoren zijn, maar voordat ik deze eruit trek hoop ik dat iemand het kan bevestigen of mogelijk mij kan vertellen wat het is.

(De locale garage (Audi en VW) heeft ook geen idee)

[Voor 3% gewijzigd door Mad-Matt op 07-06-2022 14:04]

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:47
Mad-Matt schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:57:
Heren,

Als ik licht accelereer (net iets meer dan constante snelheid) trilt het gas in korte poses. Dit gebeurd tussen de 1500 en 2000 toeren. Het klinkt net alsof je over een lijn op de snelweg rijdt waar dit kleine ribbels inzitten. Het toerental gaat dan ook trapsgewijs omhoog ipv soepel. Vooral dit weekend in Duitsland hebben we het gemerkt, als we zacht accelererend een heuvel op reden dan kwam dit probleem naar boven, helaas niet op camera vast kunnen leggen.

Op advies van een kennis al meerdere malen 98 getankt en 2x injector reiniger aan de tank toegevoegd, maar helaas geen enkele verandering.

Ik vermoed zelf dat het toch de injectoren zijn, maar voordat ik deze eruit trek hoop ik dat iemand het kan bevestigen of mogelijk mij kan vertellen wat het is.

Ik heb gisteren mijn brandstoffilter vervangen en zoals die er uit zag was het nog een wonder dat mijn auto reed.

Kijk eens wanneer jouw brandstoffilter voor het laatst is vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:05
Tartarus schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:47:
[...]

Ik heb gisteren mijn brandstoffilter vervangen en zoals die er uit zag was het nog een wonder dat mijn auto reed.

Kijk eens wanneer jouw brandstoffilter voor het laatst is vervangen.
Waar zit dat filter bij jou?
Ik heb ook een 1.4 TSI maar dan in een golf vii daar is helemaal geen vervangingsfilter voor bekend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:47
mb1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:45:
[...]

Waar zit dat filter bij jou?
Ik heb ook een 1.4 TSI maar dan in een golf vii daar is helemaal geen vervangingsfilter voor bekend.
Rechts onderin, vlakbij de achterwiel.
Ik heb een Audi A3 1.6FSI.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een auto geen brandstoffilter heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-03 21:59
Mad-Matt schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:57:
Heren,

Gezien je het meeste al gecontroleerd hebt, zou ik durven denken dat de automaat die (net iets te veel) micro-slip in de koppelingen uitlokt om de frictie in te schatten. Werkt om de effecten van slijtage/ouderdom mee te nemen in de aansturing van de bak.

Merk je het enkel in de even (of enkel in de oneven versnellingen)? Mocht dat zo zijn zou ik het toch koppeling gerelateerd zoeken. Bijvoorbeeld iets met de snelheidsensor van de eerste of tweede ingangsas van de bak.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

AndRo555 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:40:
[...]

Gezien je het meeste al gecontroleerd hebt, zou ik durven denken dat de automaat die (net iets te veel) micro-slip in de koppelingen uitlokt om de frictie in te schatten. Werkt om de effecten van slijtage/ouderdom mee te nemen in de aansturing van de bak.

Merk je het enkel in de even (of enkel in de oneven versnellingen)? Mocht dat zo zijn zou ik het toch koppeling gerelateerd zoeken. Bijvoorbeeld iets met de snelheidsensor van de eerste of tweede ingangsas van de bak.

[Afbeelding]
Ga ik even op letten, volgens mij is het in alle versnellingen, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Wat ik inmiddels na een dag heb gevonden met mogelijke oplossingen (wereldwijd is dit een probleem blijkbaar);
- ECU compleet resetten
- Injectoren reinigen
- bobines vervangen
- brandstof filter vervangen
- DSG-bak na laten kijken. (onlangs olie vervangen, maar heeft geen verschil gemaakt)

Beginnen maar boven aan en van goedkoop naar duur.

[Voor 16% gewijzigd door Mad-Matt op 08-06-2022 09:26]

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

AndRo555 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:40:
[...]

[Afbeelding]
Net even een testritje gedaan om wat te testen wat helaas niet werkte, maar wat wel opgevallen is dat het alleen in oneven versnellingen is. Ik heb een klein filmpje gemaakt waarop je in de 5e versnelling de toeren iets ziet springen en in de 4e en 6e is dit niet het geval en in de 7e versnelling zie je het ook weer.

Is dit iets wat ik zelf kan repareren of wordt het huilen bij de dealer?

YouTube: audi 1.4 tfsi rev jump

D3 Profile D3 XP Ladder

• DonJunior
@Mad-Matt Voordeel is wel dat je het hele lijstje niet af hoeft omdat zo wel vrij duidelijk, omdat het alleen de oneven versnellingen zijn, dat het een versnellingsbak probleem is.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

DonJunior schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:23:
@Mad-Matt Voordeel is wel dat je het hele lijstje niet af hoeft omdat zo wel vrij duidelijk, omdat het alleen de oneven versnellingen zijn, dat het een versnellingsbak probleem is.
Dat is zeker waar! :*)
Maar ben bang dat dit de duurste optie is. (Versnellingsbak probleem klinkt duur)

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonJunior
Mad-Matt schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:45:
[...]

Dat is zeker waar! :*)
Maar ben bang dat dit de duurste optie is. (Versnellingsbak probleem klinkt duur)
Zeker, maar het had je anders, als je het hele lijstje had afgelopen, nóg veel meer geld gekost.. voor niets.. omdat het mogelijk toch niet had geholpen als je de injectoren en bobines (óók niet goedkoop bij Audi) had vervangen

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

DonJunior schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:04:
[...]

Zeker, maar het had je anders, als je het hele lijstje had afgelopen, nóg veel meer geld gekost.. voor niets.. omdat het mogelijk toch niet had geholpen als je de injectoren en bobines (óók niet goedkoop bij Audi) had vervangen
Heb je helemaal gelijk in.
Hopelijk reageert AndRo555 snel, hij lijkt er goed verstand van te hebben

D3 Profile D3 XP Ladder

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:50

MLLL

Palm Treo 650

Mad-Matt schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:19:
[...]

Net even een testritje gedaan om wat te testen wat helaas niet werkte, maar wat wel opgevallen is dat het alleen in oneven versnellingen is. Ik heb een klein filmpje gemaakt waarop je in de 5e versnelling de toeren iets ziet springen en in de 4e en 6e is dit niet het geval en in de 7e versnelling zie je het ook weer.

Hij heeft net 108.000km gelopen , zit er niet enige vorm van coulance in of zeg ik nu iets geks?

• DonJunior
MLLL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:26:
[...]

Hij heeft net 108.000km gelopen , zit er niet enige vorm van coulance in of zeg ik nu iets geks?
...dat laatste >:)

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-03 21:59
[...]

Ik vrees dat het toch de bak is, en dan specifiek die koppeling voor de oneven versnellingen die slipt... ;(

Zie bv ook:
J0YR1D3R in "Het grote ŠKODA topic - Deel 1"
J0YR1D3R in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"
The Eagle in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"

Volgens mij best om bij een VW groep specialist eens langs te gaan om te zien hoe dat probleem opgelost kan worden tegen redelijke prijzen. (nog altijd wel prijzig)

Bepaalde adaptaties resetten kan, maar ik vermoed niet dat dat het probleem op gaat lossen.

Bv. zo'n garage gespecialiseerd in VW groep wagens: https://www.vag-specialist.be/prijzen/ (geen ervaring mee, de eerste die ik hier in de buurt vond op het internet)

Of je er (lang) door kan mee blijven rijden weet ik echter niet

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-04 09:07
riesjaar schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:54:
[...]

Auto laten updaten bij de dealer. 1 dag goed gegaan en nu weer die p20e800 melding. Contact gehad. Alleen de onderdelen al 1250 euro. Dan nog de uren en je zit richting 1700. Ik laat de adblue wegschrijven volgende week. 350 euri. Bedankt voor jullie meningen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:16
[...]

Dit is duidelijk je koppeling. Je kan ermee door rijden, wachten tot het erger wordt en dan pas vervangen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

AndRo555 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:46:
[...]

Ik vrees dat het toch de bak is, en dan specifiek die koppeling voor de oneven versnellingen die slipt... ;(

Zie bv ook:
J0YR1D3R in "Het grote ŠKODA topic - Deel 1"
J0YR1D3R in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"
The Eagle in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"

Volgens mij best om bij een VW groep specialist eens langs te gaan om te zien hoe dat probleem opgelost kan worden tegen redelijke prijzen. (nog altijd wel prijzig)

Bepaalde adaptaties resetten kan, maar ik vermoed niet dat dat het probleem op gaat lossen.

Bv. zo'n garage gespecialiseerd in VW groep wagens: https://www.vag-specialist.be/prijzen/ (geen ervaring mee, de eerste die ik hier in de buurt vond op het internet)

Bedankt voor je reactie, wordt er niet blij van, maar het is niet anders.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

https://dsgservicedealer.com/dsg-reparatie-kosten/

Deze toko maar een mail gestuurd of ze met het probleem bekend zijn en wat de mogelijke kosten zijn.
Snel op de site kom ik op ca. 2500-3000 uit.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:45
Mijn financiering van mijn S7 loopt volgende maand af, ik zal hem zelf kopen in plaats van terug geven ivm dat de dealer mij maar 22000 euro ervoor wilt geven.

Het idee is nu dus om hem zelf te verkopen, wat zeggen jullie wat een schappelijke prijs is voor een relatief volle S7 uit 2013 relatief vol geladen met opties, onderhoud altijd gehad bij de dealer, schadevrij maar wel wat kleine dingetjes ervoor. En natuurlijk, ongeveer 140k km gelopen.

Ben wel benieuwd wat jullie denken wat de auto ongeveer waard is in deze staat.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Naif0n schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:00:
Mijn financiering van mijn S7 loopt volgende maand af, ik zal hem zelf kopen in plaats van terug geven ivm dat de dealer mij maar 22000 euro ervoor wilt geven.

Het idee is nu dus om hem zelf te verkopen, wat zeggen jullie wat een schappelijke prijs is voor een relatief volle S7 uit 2013 relatief vol geladen met opties, onderhoud altijd gehad bij de dealer, schadevrij maar wel wat kleine dingetjes ervoor. En natuurlijk, ongeveer 140k km gelopen.

Ben wel benieuwd wat jullie denken wat de auto ongeveer waard is in deze staat.
€22000,-

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DonJunior
Naif0n schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:00:
[..] relatief vol geladen met opties, [..]
Als je nu een advertentie aanmaakt op marktplaats met de titel: AUDI S7 FULLOPTION!!!
Dan heb je snel genoeg antwoord op je vraag :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Naif0n
Dank voor de droge reacties, maar het is toch wel mijn eigen schuld om zulke antwoorden ervoor te ontvangen als ik het zo terug lees 😂.

Excuus het kwam vooral als een beetje "verkoop gelul" over. In plaats van zelf wat proberen.

• Tylen

Tylen

Naif0n schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:30:
Dank voor de droge reacties, maar het is toch wel mijn eigen schuld om zulke antwoorden ervoor te ontvangen als ik het zo terug lees 😂.

Excuus het kwam vooral als een beetje "verkoop gelul" over. In plaats van zelf wat proberen.
Op gaspedaal staan er 9 te koop. Verschillend van 29K tot 100K.

2013 met 140K op de teller zou dan rond de 30K moeten zitten als ik ze zo vergelijk. Maar heb niet naar de opties gekeken. Alleen bouwjaar en km stand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Tylen schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:02:
[...]

Op gaspedaal staan er 9 te koop. Verschillend van 29K tot 100K.

2013 met 140K op de teller zou dan rond de 30K moeten zitten als ik ze zo vergelijk. Maar heb niet naar de opties gekeken. Alleen bouwjaar en km stand.
Da's verkoopprijs, dat is iets anders dan inruilprijs, klant dingt af van de prijs en er wordt waarschijnlijk nog iets van 6 maanden garantie gegeven.
Nu kan een Audi een dure kostganger worden in de garantietijd en dat dient ook afgedekt te worden.

Die 22000 euro is zo'n gekke prijs nog niet, anders zelf op Marktplaats zetten oid en maar of het wachten op gelukzoekers zo lekker is vraag ik mij af.
Teveel mafklappers via Marktplaats gehad, ik gooi het tegenwoordig nog liever weg.

• Tylen

Tylen

Hmm ik wil eigenlijk de A4 wegdoen voor een benzine. Is de S7 niet wat voor mij. Hmmmm tempting…

Edit: Het is een rode… Nevermind 😂

[Voor 17% gewijzigd door Tylen op 11-06-2022 12:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Naif0n
Bedankt voor het mee checken alsnog! Stel het op prijs.

Het is inderdaad 22.000 euro wat de Audi dealer ervoor wilt geven(Inruil hadden ze misschien meer gegeven) BMW had aangegeven er 22.500 voor te geven en Mercedes 24.500. Dan was het bij BMW en Mercedes bijv geen onderzoek naar de Auto zelf gedaan (de staat etc).

De auto zelf word in Duitsland verkocht, en ik heb hier ook geen ervaring met dingen verkope, maar wil in Nederland. Daar had je inderdaad behoorlijk wat mafklappers die gekke bedragen boden.

@Tylen Haha, voor mij was het juist omdat die niet Zwart/Wit/Zilver was dat ik hem gekocht had 4 jaar geleden.

Foto van de auto btw, dit is wel alweer 1,5 jaar terug (tijd gaat snel). Hij ziet er op dit moment niet zo schoon uit :9

• Dean Martin
  • Niet online
Mijn e-tron geeft aan dat er een update is voor de navigatiekaarten.
Prima, hij begint ook zelf te downloaden, maar met een snelheid uit het jaar kruik. Inmiddels heeft 'ie er een week over gedaan om 30% binnen te halen.

Ik kan iets compleet missen, maar hoe kan ik een verbinding bewerkstelligen met mijn WiFi thuis, of via mijn telefoon? De telefoon is uiteraard al met het voertuig verbonden, heeft 5G maar pakt hij niet.

The best is yet to come

• Kju
  • Laatst online: 01-04 15:37
Geprobeerd te rebooten? Aan/uit knop ingedrukt houden voor een reboot.

PSN: Kjujay

• Dean Martin
  • Niet online
Kju schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:42:
Geprobeerd te rebooten? Aan/uit knop ingedrukt houden voor een reboot.
Yep.

The best is yet to come

• Kju
  • Laatst online: 01-04 15:37
Dan even geduld hebben. Bij mij is de internetverbinding al een paar dagen heel slecht.

PSN: Kjujay

• Dean Martin
  • Niet online
Kju schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:09:
Dan even geduld hebben. Bij mij is de internetverbinding al een paar dagen heel slecht.
Maar waar haalt 'ie z'n verbinding vandaan?

The best is yet to come

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
@Dean Martin De auto heeft een ingebouwde SIM voor een (4G?) dataverbinding. Als workaround kan je ook vanaf de myAudi website de kaartupdate downloaden en dan via USB in de auto de kaart updaten.

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-04 16:10
Weet iemand hoe ik de 'Controleer Oliepeil' melding kan resetten? Heb het bijgevuld maar de melding blijft terugkomen...

• --Mark--
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Troubled schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:52:
Weet iemand hoe ik de 'Controleer Oliepeil' melding kan resetten? Heb het bijgevuld maar de melding blijft terugkomen...
Een Audi A3 uit 2021 was het toch? Ik heb met mijn A3 een paar maanden geleden precies hetzelfde gehad. Voldoende olie bijgevuld, maar melding bleef. Pas na de volgende rit (want de melding zegt niet dat je direct moet bijvullen) bleef de melding weg. Voor zover ik weet kan je dit niet zelf resetten toch?

• Troubled
--Mark-- schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:58:
[...]

Een Audi A3 uit 2021 was het toch? Ik heb met mijn A3 een paar maanden geleden precies hetzelfde gehad. Voldoende olie bijgevuld, maar melding bleef. Pas na de volgende rit (want de melding zegt niet dat je direct moet bijvullen) bleef de melding weg. Voor zover ik weet kan je dit niet zelf resetten toch?
Een A3 uit 2021 inderdaad. Het is me uiteindelijk gelukt. De truc was om de auto aan te zetten zonder te starten (dus start knop indrukken zonder op de rem te drukken) en vervolgens de motorkap open en dicht te doen. Daarna opnieuw starten en toen was het weg.

• Troubled
Ik zie zojuist dat de 0-W20 olie die ik erin heb gegooid niet voldoet aan de VW 508/509 norm. Het voldoet overigens wel aan de ACEA C5 en API SN norm (Shell Helix Ultra ECT C5 0W20). Ik denk niet dat dit kwaad kan?

• GeeMoney
Troubled schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:50:
[...]

Een A3 uit 2021 inderdaad. Het is me uiteindelijk gelukt. De truc was om de auto aan te zetten zonder te starten (dus start knop indrukken zonder op de rem te drukken) en vervolgens de motorkap open en dicht te doen. Daarna opnieuw starten en toen was het weg.
Waarom koop en vul je zelf olie bij in een auto van krap een jaar oud ?
Ik had de dealer gebeld voor een tussentijdse afspraak. Olie bijvullen doen ze namelijk zonder volledige werkafspraak te maken is mijn ervaring.
Heb je geen geklooi met welke olie je zelf moet kopen en het wordt door de dealer gedaan dus ook geen discussie later en ik heb altijd nog alleen maar de olie zelf moeten betalen naar rato wat erin gegaan is.

[Voor 27% gewijzigd door GeeMoney op 24-06-2022 10:17]

• Troubled
GeeMoney schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:16:
[...]

Ik had de dealer gebeld voor een tussentijdse afspraak. Olie bijvullen doen ze namelijk zonder volledige werkafspraak te maken is mijn ervaring.
Heb je geen geklooi met welke olie je zelf moet kopen en het wordt door de dealer gedaan dus ook geen discussie later en ik heb altijd nog alleen maar de olie zelf moeten betalen naar rato wat erin gegaan is.
Het was gisterenavond na werktijd en vandaag heb ik niet echt de tijd om langs de garage te gaan. Vanavond heb ik de auto ook weer nodig dus voor de zekerheid maar zelf bijgevuld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:57
AndRo555 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:46:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn A3 1.4.
Ben er mee naar DSG specialist geweest, en die constateerde dmv uitlezen dat de koppeling van de oneven versnellingen iets versleten was.
Zijn oplossing was andere software er in zodat er meer druk op de koppeling komt en dus minder slijtage. Kosten van de software €500. Inmiddels ben ik 1,5 jaar verder, de dip met schakelen naar de oneven versnellingen is er nog steeds maar het is niet erger geworden.

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

GeeMoney schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:16:
[...]

Dat je bij een nieuwe auto al olie moet bijvullen is al frappant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Troubled
MLLL schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:45:
[...]

Dat je bij een nieuwe auto al olie moet bijvullen is al frappant
Na 20.000 km is dat toch wel redelijk normaal?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:18
Troubled schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:16:
[...]

Na 20.000 km is dat toch wel redelijk normaal?
Nou, heb dezelfde auto als jou, maar bij mij was er tot gisteren nog geen druppel bijgekomen (28.5k gereden). Vandaag wel, want grote beurt bij de dealer.
https://nos.nl/artikel/24...n-benzineauto-is-in-zicht
Het tijdperk van de benzine- en dieselmotor nadert in Europa zijn einde. Vannacht spraken de Europese klimaatministers af dat vanaf 2035 de verbrandingsmotor niet meer mag worden geproduceerd in Europa. Alle nieuwe auto's moeten vanaf dan elektrisch zijn.
Denk dat ik nog 1x even heel goed sparen ga een uber audi een paar jaartjes hebben wil alvorens het feestje straks echt voorbij is.

M'n magische bol werken.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:17
NotSoSteady schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:13:
[...]

Nou, heb dezelfde auto als jou, maar bij mij was er tot gisteren nog geen druppel bijgekomen (28.5k gereden). Vandaag wel, want grote beurt bij de dealer.
Wat bijvullen bij 20k is geen enkel punt. Pas als je elke 5k een liter mag gaan vullen zou ik mij zorgen maken, bij welk blok dan ook.

Persoonlijk verbruik ik ongeveer een liter per 10k km, maar op 8,5 liter totaal kan er wel wat vanaf. :+

@Jism dat betekent dat er nog 13 jaar ICE geproduceerd kan worden. Voordat EV de overhand heeft zijn wij toe aan een rollator hoor :+

[Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 29-06-2022 19:00]

K to the KillaZ

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-03 18:10
Het ruitje van mijn tellerbak rammelt. Erg irritant. De dealer wilde vet er tussen smeren omdat ze denken dat er wrijving is. Ik denk het niet. Als ik op het ruitje of het omliggende kunststof druk wordt het minder / is het weg. Iemand dit wel eens meegemaakt of tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Zijn er mogelijkheden om de comfort te verbeteren van mijn Audi A3 S-Line limousine. Ik rij op dit moment op 18INCH velgen orgineel maar ik vindt het toch stuiteren en ik voel letterlijk alles. Zal een switch naar eibach pro veringen en 17inch velgen helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mijn Audi B9 geeft sinds een tijdje de melding dat ik de remblokken moet laten vervangen. Iemand enig idee wat dit ongeveer kost? En is het aan te raden dit bij de Audi dealer te laten doen, of kan ik dit net zo goed ergens anders (waar het wellicht een stuk voordeliger is) laten doen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Naif0n
miicker schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:49:
Mijn Audi B9 geeft sinds een tijdje de melding dat ik de remblokken moet laten vervangen. Iemand enig idee wat dit ongeveer kost? En is het aan te raden dit bij de Audi dealer te laten doen, of kan ik dit net zo goed ergens anders (waar het wellicht een stuk voordeliger is) laten doen?
Voor remblokken heb ik alleen ervaring in Duitsland, het vervangen van de blokken (met eigen aangeleverde blokken) koste ongeveer 100 euro. Dan gok ik wel dat de kosten in Nederland wat hoger zijn. Het materiaal vragen ze alleen vaak echt de hoofdprijs voor.

Denk dat je er snel vanuit kan gaan dat ze tussen de 300 en 500 kunnen gaan vragen. Kan ze altijd mailtje sturen met een prijs overzicht.

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:22

Spinez0r

They call me Mike.

Theone098 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:00:
Het ruitje van mijn tellerbak rammelt. Erg irritant. De dealer wilde vet er tussen smeren omdat ze denken dat er wrijving is. Ik denk het niet. Als ik op het ruitje of het omliggende kunststof druk wordt het minder / is het weg. Iemand dit wel eens meegemaakt of tips?
A1 toevallig? ik heb exact hetzelfde met mijn A1
miicker schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:49:
Het zijn je sensoren die een low threshold meten van je remblokken.

Je kunt het in iedere garage laten doen. Kosten materiaal kan soms 20 euro verschil in zitten t.o.v Duitsland en Nederland.

M'n magische bol werken.

• Theone098
Spinez0r schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:51:
[...]

A1 toevallig? ik heb exact hetzelfde met mijn A1
Nee een A4. Maar probleem is niet minder irritant. Ben jij er al mee bij de dealer geweest?

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:22

Spinez0r

They call me Mike.

Theone098 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Nee een A4. Maar probleem is niet minder irritant. Ben jij er al mee bij de dealer geweest?
Nee, af en toe geef ik er een klap op en dan is 't weer een paar weken goed, heb 't nog niet irritant genoeg gevonden om er iets aan te laten doen. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theone098
Spinez0r schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:49:
[...]

Nee, af en toe geef ik er een klap op en dan is 't weer een paar weken goed, heb 't nog niet irritant genoeg gevonden om er iets aan te laten doen. :/
Nog even en dan ga ik dat ook doen.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:50

InFamous

excommunicado

Remblokken zijn zeer simpel zelf te doen als je een krik heb. Uurtje werk en kost je dan maar €40 aan remblokken.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +2Henk 'm!
InFamous schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:28:
Remblokken zijn zeer simpel zelf te doen als je een krik heb. Uurtje werk en kost je dan maar €40 aan remblokken.
Krik, bok, goede dopsleutel, handrem, banden evenredig vastdraaien weer (1, 3, 2, 4 etc), banden extra aandraaien zodra het weer op de grond staat. Nee alsjeblieft. Als je niet technisch aangelegd bent of weten wat je moet doen breng het aub naar een garage. B)

M'n magische bol werken.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ga het denk ik door de dealer laten doen. Die vraagt €330 voor de twee remblokken voor én €300 voor de remblokken achter. Totaal dus €660,- incl. materiaal, arbeid en btw.

Heb overigens wel een krik, bandenwissel doe ik ook altijd zelf.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Theone098
Voor de “koopjesjagers” (voor zover dat bij Audi kan): de webshop heeft mooie aanbiedingen voor 18,19,20 inch lichtmetaal en andere items. Sommige zijn meer dan 50% goedkoper.

Edit: zo te zien zijn veel aanbiedingen al weg.. Filter ingesteld :X

[Voor 17% gewijzigd door Theone098 op 22-07-2022 09:41]

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-03 13:03
Hoi mensen, ik ben momenteel in overleg met een dealer om een Audi A4 2.0TFSI uit 2009 te kopen met 113000 op de teller. Nou hoorde ik dus net dat er onder deze auto's veel problemen zijn met olieconsumptie, zuigerringen et cetera.
Uiteraard ga ik hier over navragen bij de dealer... Wie weet, misschien is ie er ooit al aan geholpen.
Ik las er namelijk ook al over dat je dit probleem sowieso voor €1850,- kan laten oplossen. Dat meerekenend kan het misschien zelfs gewoon uit, lijkt me toch? Blijft een hele dikke bak voor relatief best weinig geld... Of kun je deze auto's gewoon beter echt links laten liggen, en haal ik alleen maar ellende in huis?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Long time no posting maar ik stap over naar Het grote BMW-topic #14

Heeft me enkele weken gekost om het rationeel & financieel op een rijtje te krijgen maar heb sinds een week een BMW voor de deur staan.

/edit: ja, heb nog kortstondig over een A8/S8 nagedacht maar binnen budget is uitvoering / luxe / gadgets toch wel ondergeschikter aan de BMW en Merc S; laatstgenoemde is alleen te krijgen met heul veul kilometers op de teller.

[Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 29-07-2022 15:01]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-03 20:08
Rhin schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 02:00:
Hoi mensen, ik ben momenteel in overleg met een dealer om een Audi A4 2.0TFSI uit 2009 te kopen met 113000 op de teller. Nou hoorde ik dus net dat er onder deze auto's veel problemen zijn met olieconsumptie, zuigerringen et cetera.
Uiteraard ga ik hier over navragen bij de dealer... Wie weet, misschien is ie er ooit al aan geholpen.
Ik las er namelijk ook al over dat je dit probleem sowieso voor €1850,- kan laten oplossen. Dat meerekenend kan het misschien zelfs gewoon uit, lijkt me toch? Blijft een hele dikke bak voor relatief best weinig geld... Of kun je deze auto's gewoon beter echt links laten liggen, en haal ik alleen maar ellende in huis?
Je kunt ook even informeren bij Auto Weijenberg in Heesch mocht dat in de buurt liggen. Die doen veel motorrevisies (oa. voor het olieverbruik).

Creating my own hero.

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-03 13:03
Fasterinside schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:42:
[...]

Je kunt ook even informeren bij Auto Weijenberg in Heesch mocht dat in de buurt liggen. Die doen veel motorrevisies (oa. voor het olieverbruik).
Goed om te weten! Ik heb de auto nog niet gekocht, twijfel nog... Overigens zijn zowel die garage als de garage die ik zelf eerder noemde in Brabant, en dat is voor mij niet echt om de hoek. Als iemand nog eentje weet in Groningen... :P

Acties:
  • +8Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tijd voor de grote vakantieupdate.Vorige week de RS5 laten wallnut-blasten en de injectoren laten reviseren. Hele inlaattraject is weer keurig schoon. Actie was vooral preventief en achteraf viel de vervuiling me gelukkig erg mee. Injectoren hadden ook meer dan voldoende opbrengst, maar omdat het spul toch los ligt maar meteen ultrasoon laten reinigen en de filters en rubbers laten vernieuwen. Interne vervuiling blijft wel een nadeel van een FSI motor, maar als dit het resultaat van 10 jaar vervuiling is dan teken ik er voor.

Nu nog een navigatie-update en dan kunnen we binnenkort lekker door de Alpen gaan sturen. Staan een paar leuke bergpassen op het programma.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 23:05
GA!S schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tijd voor de grote vakantieupdate.Vorige week de RS5 laten wallnut-blasten en de injectoren laten reviseren. Hele inlaattraject is weer keurig schoon. Actie was vooral preventief en achteraf viel de vervuiling me gelukkig erg mee. Injectoren hadden ook meer dan voldoende opbrengst, maar omdat het spul toch los ligt maar meteen ultrasoon laten reinigen en de filters en rubbers laten vernieuwen. Interne vervuiling blijft wel een nadeel van een FSI motor, maar als dit het resultaat van 10 jaar vervuiling is dan teken ik er voor.

Nu nog een navigatie-update en dan kunnen we binnenkort lekker door de Alpen gaan sturen. Staan een paar leuke bergpassen op het programma.
Goed bezig, merkte je verschil na de behandeling?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
@GA!S geen halve maatregelen, zo zie je het (helaas) niet vaak met dergelijke auto’s. Ik begrijp dat niet zo, je zou zeggen die worden door liefhebbers gekocht maar menigeen trapt hem af en doet hem dan van de hand vanwege het hoge onderhoud en dan zijn het balle auto’s :s.
Complimenten en veel plezier op de bergpassen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ron_Tweaker schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:37:
[...]

Goed bezig, merkte je verschil na de behandeling?
Nee, niet echt. Moet ook zeggen dat de vervuiling niet zo extreem was. Ik heb ergere exemplaren voorbij zien komen. Opbrengst van de injectoren was ook prima. Het is vooral een zorg minder, ik hoef me niet druk te maken over stukken koolstofafzetting die spontaan loslaten en de motor worden ingezogen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

GeeMoney schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:50:
@GA!S geen halve maatregelen, zo zie je het (helaas) niet vaak met dergelijke auto’s. Ik begrijp dat niet zo, je zou zeggen die worden door liefhebbers gekocht maar menigeen trapt hem af en doet hem dan van de hand vanwege het hoge onderhoud en dan zijn het balle auto’s :s.
Complimenten en veel plezier op de bergpassen!
Het aftrappen zal wel meevallen, dit zijn toch geen auto's die door de gemiddelde GTI rijder worden gekocht. Daar is de drempel toch net te hoog voor. Het wegdoen voor groot onderhoud herken ik wel. Heb in mijn zoektocht een paar exemplaren gezien waarbij spontaan het onderhoudsboekje was "verdwenen", dan weet je wel hoe laat het is. Deze RS5 had in ieder geval aantoonbaar alle beurten gehad en de bak was recent geflushed. Inlaat reinigen kon ik niet terugvinden, dus die had ik al ingecalculeerd. Ik twijfel nog over preventief de ketting vervangen, maar ik lees eigenlijk nergens dat dat gebruikelijk is. Het is geen 996 met IMS lagers ;)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Had nog wel een lekker 8)7 moment. Gisteren de kaarten geupdate van 2011 naar 2020. Firmware had ik gelukkig al gedaan, moest alleen nog de kaarten vervangen. Na 3,5 uur wachten tot er 22 GB van de sd naar de harddisk is gekopieerd kon ik aan de slag met de kaarten activeren. Wat ik ook probeerde, geen enkele SD wilde het shell-script draaien. Uiteindelijk een Linux laptop gepakt om zeker te zijn dat er geen verborgen folders op de SD kaart terecht komen. Zie ik bij het uitpakken van de .rar file opeens een 0kb upd bestandje verschijnen... Blijkbaar heeft het QNX os van de MMI dat nodig anders wordt het kaartje niet herkend.

Update geslaagd, maar te druk om nog een rondje te rijden. Vanochtend willen we naar een verjaardag 150km verderop, gezin in de auto gezet, accu leeg... Geen tijd voor een druppellader, dan maar ff de startkabels erop. Gelukkig slaat de auto meteen aan, maar een kerstboom aan foutmeldingen. ESP, diff, etc etc. Nou is dat normaal bij een lage accuspanning, dan maar een flink stuk rijden en het voltage in de gaten houden. Onderweg rijdt alles verder prima, alleen de MMI bleef stil.

Op de bestemming was de accu weer bijgeladen en de auto even aan de VCDS om de codes te wissen. Alles blijft keurig weg, alleen de MMI blijft zo dood als een pier. MOST scan gedaan, blijken 3 van de 4 modules geen CAN of MOST signaal te hebben. Lang verhaal kort, 3 5A zekeringen doorgebrand... Natuurlijk geen reserve zekeringen in de auto (ja, wel een laptop met VCDS :X ) Even snel een zekering omgewisseld en ja hoor, we hebben weer geluid. Ook de MOST scan liet weer 2 van de 4 modules zien. oOo

Moraal van het verhaal: geen startkabels gebruiken, ook niet als je haast hebt... 7(8)7 Achteraf hadden we gewoon de Punto moeten pakken en de RS5 aan de druppellader moeten hangen, maar de verleiding om kilometers te maken was te groot. |:(

de betaler vervuilt

• Maasluip
  • Laatst online: 12:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GA!S schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:44:

Moraal van het verhaal: geen startkabels gebruiken,
WTF is het probleem van moderne auto's dat er zekeringen stuk gaan als je een startkabel gebruikt. Dat is toch een volstrekt normale methode om een auto met een lege accu te starten?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:11:
[...]

WTF is het probleem van moderne auto's dat er zekeringen stuk gaan als je een startkabel gebruikt. Dat is toch een volstrekt normale methode om een auto met een lege accu te starten?
Als je het op de juiste manier doet wel ja. Waarschijnlijk volgorde verkeerd gedaan waardoor je een spanningspiek hebt gehad, en mogelijk ook geen grote verbruikers aan (lampen, verwarming, achterruit, airco, etc.) om de delta af te zwakken.

Divide and conquer.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-04 22:05

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dag medetweakers :)

Ik ben vorige week trotse eigenaar geworden van een Audi A3 Berline 2022 (8Y) met alle toeters en bellen qua assistentiepaketten. Ik ben heel tevreden van alle hulpmiddelen en hij rijdt heerlijk in vergelijking met mijn vorige Q2.

Nu zit ik echter met 1 frustratiepuntje: de cruise control gaat maar met stapjes van 5 omhoog en naar beneden, en vanaf een snelheid van 100 km/u zelfs maar met stapjes van 10. Er zit echt wel een groot verschil tussen 130 en 140 rijden en dat frustreert me toch wel.

Nu heb ik al een hele hoop rondgezocht of daar niets aan te veranderen valt, maar kan eigenlijk weinig vinden. Ook in het VCDS-topic kreeg ik niet echt een antwoord. Weet er iemand of dat gedrag aan te passen is?

(Online vond ik mensen die zeggen "oh ja mijn A4 doet dat ook, je moet zachtjes drukken en dan doet hij stapjes van 1, maar dat is onjuist voor mijn A3. Het enige wat werkt is effectief een bepaalde snelheid rijden met het gaspedaal en dan "set" drukken om die snelheid te onthouden. Maar dat is omslachtig en dan zit je gas te geven en dan weer te remmen enz, lastig voor je achterliggers.)

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1 ... 124 ... 128 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee