* meld zich ook in dit topic
* KatirZan nog nooit in het bezit geweest van een Audi, het scheelde echter niet veel..
Een aantal jaren terug (lees : 2016) stond ik in dubio voor de aanschaf van een nieuwe auto, de keuze betreffende de modellen was niet heel lastig, gezien er voor een "gezinsauto" gekozen moest gaan worden.
Uiteindelijk samen met mijn vrouw de keuze laten vallen op een drietal voertuigen, in eerste instantie een VW Passat Variant, een Audi A6 Avant en een Opel Insignia Sports Tourer.
Alle drie bleken qua ruimte niet veel van elkaar te verschillen, de Opel kwam hier prijstechnisch gezien het beste uit de voeten, maar bleek wel de zwaarste van de drie te zijn.
Na flink wat overwegingen en het feit dat mijn vrouw de VW lelijk vond en de Audi te patserig is de keuze gevallen op de Opel. Hier rij ik dan wel al enkele jaren met veel plezier in.
Laat het nu dat na 6 jaartjes rondgereden te hebben in deze auto ik weer wat nieuws zou willen hebben.
En welk merk komt dan weer om de hoek kijken? Juist...Audi...en waarom? Omdat (vrijwel) alle modellen een beter uiterlijk hebben dan de meeste voertuigen op straat, de techniek vooraan staat en....het gewoon mijn persoonlijke voorkeur heeft, zeker na diverse ritjes in de voertuigen van familie, vrienden etc...
Maar wat hebben we dan wel al gereden? Hele goede en degelijke vraag....
De eerste Audi waar ik enige tijd mee gereden heb was een Audi A3T uit 1997, lekkere rappe auto met een goede wegligging. Vervolgens een Audi A4 1.8T uit 2003, wederom een lekkere auto al was dit qua uiterlijk de minste van de Audi's waar ik in heb mogen rijden.
Na deze volgde een Audi A6 Avant uit 2011 (2.0TFSI)...en ja, deze reed prima, al was het verbruik iets minder...maar enfin, je kan niet alles hebben.
Na deze kwamen de klappers...het speelgoed van de weg...
Audi TT 2009 : Niet mijn smaak, wel zeer vermakelijk om mee te rijden
Audi TT 2018 : Ook niet mijn smaak, wel beter dan het eerdere model, nog leuker om mee te rijden
En mijn persoonlijke meest favorieten :
Audi RS6 2016
Audi RS6 2019 (2 verschillende, waaronder ook een ABT versie (deze was werkelijk te ziek om mee te rijden))
Audi R8 2018 (leuk, spannend...maar de RS6 spande beter de kroon)
Al met al dus verschrikkelijk leuk speelgoed voor nog verschrikkelijker veel geld...de laatste RS6 waar ik enkele tijd mee gereden heb was een model van ruim 200.000 EUR....belachelijk voor een auto en zeker niet binnen ons budget....
Maar enfin : Dit betrof niet direct de reden van mijzelf toevoegen aan dit topic. Ik ben namelijk op zoek naar jullie persoonlijke ervaring met een enkel model van Audi, eentje waar ik zelf nog niet in gereden heb maar slechts in heb mogen zitten.
Dit betreft de Audi E-tron ....
Gezien mijn vrouw deel maakt uit het keuzepanel en dit een gezamenlijke keuze zou worden ben ik benieuwd of het de moeite waard is om 70.000/80.000 EUR te spenderen aan dit voertuig.
Ik ben namelijk van mening dat een simpel proefritje niet volstaat om een dergelijke uitgave te maken.
Wat zijn jullie voors en tegens ten aanzien van de E-tron, zijn er zaken waar jullie tegenaan lopen, opties die je liever niet had gehad of juist wel.
Actieradius is natuurlijk van belang...maar dan wel wat de werkelijke kilometers zijn....de fabrieksopgave wijkt toch altijd af
Hebben wijzelf dan nog eisen? Nee, want : Audi...maar alle gekheid op een stokje ; Uiteraard hebben wij wensen...maar de meeste van deze zijn al in de standaard pakketten meegenomen, de resterende zijn niet noodzakelijk, al zou een mooi leren interieur wel de voorkeur hebben. Het enige wat er wat mij betreft niet in hoeft betreft het panoramadak, dat is een optie met geen toegevoegde waarde...
Fijn dat jullie mee willen denken