Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 123 ... 137 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tribunus schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:49:
Hi all,

Ik rij een A4 B9 Avant quattro 2.0 TFSI uit 2018. Erg fijne auto, zeer tevreden mee! Het wordt weer zomer alleen heb ik de wagen gekocht met een setje winterbanden. Nu moet ik gaan kiezen of ik All-season banden ga doen of een nieuwe set zomerbanden.

Wij rijden eigenlijk heel weinig kilometers per jaar, nog geen 15K, en ik denk zelfs onder de 10K. Wintersport doen we niet aan, en als er veel sneeuw ligt blijven we liever binnen ;). Ook heb je in de zomer natuurlijk slecht weer, maar ik lees dat het prestatie verschil vooral opvalt in de winter.

Ik lees vooral dat all season banden OK zijn maar dat je beter voor winter / zomer wielen kan gaan. Qua prijs maakt het niet zo heel veel uit, 2 setjes specifieke banden of 1 setje all season (die eerder slijten) De kosten zitten met name in het aanschaffen van een extra set velgen of het opslaan van de banden en laten wisselen op de bestaande velgen.

Nieuwe velgen: ca. 1400 euro voor een mooi setje 20" (zonder banden)
opslag: ca. 100 euro per jaar met daarin inbegrepen 2x een wissel (zonder banden)

Wat zouden jullie doen? All season banden, of sowieso winter/zomer?
"en als er veel sneeuw ligt blijven we liever binnen".................. WHY HEB JE DAN EEN QUATTRO??????

Dure auto rijden en beknibbelen op de banden/bandenwissel. ;) Gewoon normale banden eronder. Die allseasons is niets.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tribunus schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:49:
Hi all,

Ik rij een A4 B9 Avant quattro 2.0 TFSI uit 2018. Erg fijne auto, zeer tevreden mee! Het wordt weer zomer alleen heb ik de wagen gekocht met een setje winterbanden. Nu moet ik gaan kiezen of ik All-season banden ga doen of een nieuwe set zomerbanden.

Wij rijden eigenlijk heel weinig kilometers per jaar, nog geen 15K, en ik denk zelfs onder de 10K. Wintersport doen we niet aan, en als er veel sneeuw ligt blijven we liever binnen ;). Ook heb je in de zomer natuurlijk slecht weer, maar ik lees dat het prestatie verschil vooral opvalt in de winter.

Ik lees vooral dat all season banden OK zijn maar dat je beter voor winter / zomer wielen kan gaan. Qua prijs maakt het niet zo heel veel uit, 2 setjes specifieke banden of 1 setje all season (die eerder slijten) De kosten zitten met name in het aanschaffen van een extra set velgen of het opslaan van de banden en laten wisselen op de bestaande velgen.

Nieuwe velgen: ca. 1400 euro voor een mooi setje 20" (zonder banden)
opslag: ca. 100 euro per jaar met daarin inbegrepen 2x een wissel (zonder banden)

Wat zouden jullie doen? All season banden, of sowieso winter/zomer?
Ik zou voor een knap setje zomerbanden gaan met best wat vermogen op de wielen rijdt dat een stuk beter. Zou je toch nog een keertje naar Duitsland willen in de sneeuw dan kan je een tweedehands setje winterbanden op steelies overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:21
Tylen schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:01:
[...]

"en als er veel sneeuw ligt blijven we liever binnen".................. WHY HEB JE DAN EEN QUATTRO??????

Dure auto rijden en beknibbelen op de banden/bandenwissel. ;) Gewoon normale banden eronder. Die allseasons is niets.
Omdat het dan zo koud is >:) en quattro omdat het kon O-) Maar je hebt helemaal gelijk hoor, wellicht dat er wat mensen zijn die een andere ervaring hebben met All Season bandjes, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:21
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:05:
[...]

Ik zou voor een knap setje zomerbanden gaan met best wat vermogen op de wielen rijdt dat een stuk beter. Zou je toch nog een keertje naar Duitsland willen in de sneeuw dan kan je een tweedehands setje winterbanden op steelies overwegen.
Stalen velgen begin ik niet aan, de wagen verdient mooie sloffen. Ik ga dan denk ik toch voor het laten omwisselen door de garage met opslag. Mooie velgen kosten al ca 1400 euro, dat is dan zo'n 10 jaar aan wissels en zo lang rijd ik de auto waarschijnlijk niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tribunus schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:09:
[...]

Stalen velgen begin ik niet aan, de wagen verdient mooie sloffen. Ik ga dan denk ik toch voor het laten omwisselen door de garage met opslag. Mooie velgen kosten al ca 1400 euro, dat is dan zo'n 10 jaar aan wissels en zo lang rijd ik de auto waarschijnlijk niet :9
Eens, maar het voordeel is dat je dan een meer gangbare maat kan nemen waardoor je of af kan met tweedehands banden en velgen of dat de prijs van nieuwe banden een stuk lager is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 09:14
Ik zou gewoon voor alleen zomerbanden gaan. In Nederland heb je eigenlijk toch geen winterbanden nodig (zeker niet de 'winter' van dit jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-05 10:37
Vraagje

Betreft: A3 automaat met flippers

Ik gebruik het nooit maar heb gisteren even gespeeld met de flippers…leuk maar hoe ga ik uit die manuel modes? Zodatie weer automatisch schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 09:14
Atsiz schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:17:
Vraagje

Betreft: A3 automaat met flippers

Ik gebruik het nooit maar heb gisteren even gespeeld met de flippers…leuk maar hoe ga ik uit die manuel modes? Zodatie weer automatisch schakelt.
Als je niet in dynamic (sport) staat dan zal die dit automatisch doen. Als die wel in dynamic staat dan moet je de automaat nogmaals in dynamic zetten (nog een keer tik naar achteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Troubled schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:40:
[...]

Als je niet in dynamic (sport) staat dan zal die dit automatisch doen. Als die wel in dynamic staat dan moet je de automaat nogmaals in dynamic zetten (nog een keer tik naar achteren).
Ik rijd altijd in comfort . Bij de andere 2 standen merk ik geen verschil behalve dat de stuur erg zwaar word

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
@Atsiz De rechterflipper ingedruk houden:
Gear selection with paddle levers*
You can use the paddle levers when the selector lever is in position D/S or M (= tiptronic selector gate).
  • To shift up a gear, briefly pull the paddle lever -+- Fig. 110►.
  • To shift down a gear, briefly pull the paddle lever -–-.
If you use the paddle levers when the selector lever is in positions D/S, the gearbox will remain in manual mode for a while. To switch back immediately to automatic mode after changing gears manually, pull the paddle lever -+- Fig. 110► for approximately 1 second.

If you want to use the paddle levers permanently, push the selector lever from position D/S to the right into the tiptronic selector gate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:56
Joni schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:49:
@Atsiz De rechterflipper ingedruk houden:

[...]
Hoe zou dat bij de laatste generatie A3 zitten? Daar zit geen versnellingpook meer in die je opzij kan drukken (om permanent in handmatige modus te staan), maar een simpele schuifschakelaar.

Edit: daar werkt het net iets anders. In S-mode schakelt hij gewoon niet terug naar automatisch schakelen.
In the “D” or “E” driving program, you can shift
gears manually for a short period of time. If you
stop using the shift paddles temporarily, the
transmission will switch back to automatic mode.

While in the “S” driving program, you can switch
to manual shifting mode and stay in that mode
by operating a shift paddle. To exit this mode
again you will need to select a different driving
program.

> Upshifting: press the + shift paddle > fig. 75.
> Downshifting: press the - shift paddle.
> To switch back to automatic mode, press and
hold the - shift paddle.

[ Voor 50% gewijzigd door Uffeltje op 15-04-2022 14:02 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Is het nog steeds per se nodig om de update voor de navigatiekaarten bij een Audi-dealer te laten doen :? In mijn A3 van 2016 kon ik zelf de kaarten updaten naar 2018 dmv een sd-kaart en daarna was het gewoon wachten. Voor dat "werk" is €199,- eigenlijk belachelijk maar als het alleen bij een Audi-dealer kan dan moet het maar..
Ik zie in de shop dan ook weer 2 verschillende versies staan, 1 voor MIB-H en 1 voor MIB-S, wat is daar het verschil tussen :?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FlipFluitketel schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:10:
Is het nog steeds per se nodig om de update voor de navigatiekaarten bij een Audi-dealer te laten doen :? In mijn A3 van 2016 kon ik zelf de kaarten updaten naar 2018 dmv een sd-kaart en daarna was het gewoon wachten. Voor dat "werk" is €199,- eigenlijk belachelijk maar als het alleen bij een Audi-dealer kan dan moet het maar..
Ik zie in de shop dan ook weer 2 verschillende versies staan, 1 voor MIB-H en 1 voor MIB-S, wat is daar het verschil tussen :?
@Rainesh kan dit zo zeggen. Om welke Audi gaat het? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:28
FlipFluitketel schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:10:
Om wat voor audi/mmi gaat het

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Rainesh schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:54:
[...]

Om wat voor audi/mmi gaat het
A3 8V.
MMI: Euh.. Hoe kan ik dat zien? :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
FlipFluitketel schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:58:
[...]

A3 8V.
MMI: Euh.. Hoe kan ik dat zien? :P
Stuur eens je softwareversie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Rainesh schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:01:
[...]

Stuur eens je softwareversie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbwSxJ2sBprqg7nTSpWvhN4_qN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vzYimHky7MqjoJZLQBTl51T.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1MmLO8nOAFCrG5CwNjQw0odq5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40P6h6iWtrW88KTtddk4lEfm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dat is mib1 high met een oude firmware versie. Om je kaart te vernieuwen moet je kaartlicentie verlengd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Rainesh schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:21:
[...]

Dat is mib1 high met een oude firmware versie. Om je kaart te vernieuwen moet je kaartlicentie verlengd worden.
En dat kan alleen via de dealer? Of ook bij een algemene garage waar ze de boel kunnen uitlezen/programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
FlipFluitketel schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:26:
[...]

En dat kan alleen via de dealer? Of ook bij een algemene garage waar ze de boel kunnen uitlezen/programmeren?
Hoeft niet perse bij de dealer. Er zijn een aantal mensen die het kunnen updaten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:19
Ik ken ook nog wel iemand, maar zal geen namen noemen @Rainesh O-)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Ik heb tips/meningen nodig!

Ik heb een leuke A3 en wil nieuwe velgen erop MAAR…

Ik heb van die licht metalen dakrails (die er niet af kunnen).

Ik wou graag zwarte velgen maar dat gaat natuurlijk niet passen.

1-) Zou zwarte velgen alsnog passen? Of moet ik wel voor light metaal gaan zodat het past met de dakrials?
2-) Zou het mooi zijn om de dakrails in zwart te wrappen/kleuren? Dit heb ik nooit eerder gezien eigenlijk dus was stiekem benieuwd

Gaat om een Audi A3 2017 met S-line exterieur/interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Rainesh schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:51:
[...]

Hoeft niet perse bij de dealer. Er zijn een aantal mensen die het kunnen updaten......
Oké, dan ga ik eens rondzoeken hier in de regio. Ik ken sowieso wel iemand met zo'n VCDS-geval dus misschien dat hij het kan. :P (Ja, jij kunt het ook lijkt me maar je woont aan de andere kant van het land. :))
Grolsch schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:01:
Ik ken ook nog wel iemand, maar zal geen namen noemen @Rainesh O-)
Goh.. Wie zou dat zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:52

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Atsiz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:39:

1-) Zou zwarte velgen alsnog passen? Of moet ik wel voor light metaal gaan zodat het past met de dakrials?
2-) Zou het mooi zijn om de dakrails in zwart te wrappen/kleuren? Dit heb ik nooit eerder gezien eigenlijk dus was stiekem benieuwd

Waarom zou dat niet passen? Die S of RS heeft toch ook zilverkleurige spiegelkappen? Staat volgens mij helemaal prima.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:08
GerCor schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:41:
[...]

Waarom zou dat niet passen? Die S of RS heeft toch ook zilverkleurige spiegelkappen? Staat volgens mij helemaal prima.
Inderdaad, zwart en zilver is niet bepaald een lelijke combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Atsiz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:39:

Gewoon die reling zwarte laten wrappen. Gebeurd vaker.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vraagje, sinds een tijdje doet mijn keyless entry/afsluit systeem het niet meer bij de bestuurdersdeur van mijn B9. Bij de andere deuren werkt het wel. Werkt nu denk ik een week of 4 niet, 2 weken geleden werkte het ineens 2 dagen weer wel, maar nu weer niet meer.

Enig idee wat dat kan zijn? Is dat iets wat ik zelf kan oplossen? Als ik mijn hand dus in de klink steek dan ontgrendeld de auto niet. Doe ik dit bijvoorbeeld bij de deur achter de bestuurder dan werkt het wel. Ook als ik met mijn hand over de greep wrijf als ik ben uitgestapt gaat de auto niet op slot, dit werkt bij de andere deuren wel.

Ik dacht eerst dat het er misschien door kwam dat de auto verre van schoon was, maar ook na een goede poetsbeurt is het helaas niet opgelost.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
Vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Wat kan ik er aan/tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Net een afspraak gemaakt om het inlaattraject eens grondig te reinigen bij de RS5. Ze gaan hem walnutblasten en de injectoren worden gereviseerd. Ik ben benieuwd hoe vies de kleppen zijn en of je er wat van gaat merken.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:53
GA!S schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:04:
Net een afspraak gemaakt om het inlaattraject eens grondig te reinigen bij de RS5. Ze gaan hem walnutblasten en de injectoren worden gereviseerd. Ik ben benieuwd hoe vies de kleppen zijn en of je er wat van gaat merken.
Waar laat je het doen? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

BVR Automotive in Tilburg.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 12:24
GA!S schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:04:
Wellicht gemist, maar hoe bevalt de RS5? Hij staat in mijn top 2 als volgende auto, dus ben wel benieuwd hoe het is om hem als (semi) daily driver te gebruiken.

Een specifieke aanleiding om het te laten reinigen?

Creating my own hero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Fasterinside schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Wellicht gemist, maar hoe bevalt de RS5? Hij staat in mijn top 2 als volgende auto, dus ben wel benieuwd hoe het is om hem als (semi) daily driver te gebruiken.

Een specifieke aanleiding om het te laten reinigen?
Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/RS5/RS5-39.jpg

Bevalt nog steeds prima, heb hem nu een half jaartje en ca. 10.000 km mee gereden. Gebruik hem dagelijks en ons hele gezin met twee opgroeiende kinderen past er in. Heb lang met het idee rondgelopen om een 996 voor "erbij" te kopen, maar ik heb al een Alfa Spider waar ik veel te weinig mee rijdt. Uiteindelijk gekozen om dan maar een leuke bak voor dagelijks te rijden. De RS5 is prima bruikbaar als daily met de bak op automaat en de drive-select op auto. In dynamic is het een compleet andere auto. Dan schakelt de auto zelfs met normaal rijden pas op waar je bij andere sportieve auto's al lang in de toerenbegrenzer zou hangen. Van mij had er een standje tussen gemogen, dus als ik alleen in de auto zit schakel ik meestal zelf met de flippers.

Geluid is geweldig en een V8 die 8250 toeren kan maken dagelijks rijden is gewoon erg leuk. Mijn RS5 is daarbij voorzien van een Akropovic uitlaat, die zijn nog stil genoeg met de kleppen dicht om relatief anoniem door het verkeer te rijden en klinken met de kleppen open echt geweldig. Niet dat absurde van een Miltek zonder dempers, wat vooral leuk is als je maar een paar keer per jaar ermee de weg op gaat.

Reinigen van de inlaat stond op mijn lijstje van preventief onderhoud, net als zoals de bak flushen. Dat laatste was onlangs nog gedaan, inlaattraject reinigen kon ik niet vinden in de onderhoudshistorie.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
** Offtopic. **

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 12-05-2022 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:52

GerCor

Zonder dallen geen pieken

** Offtopic. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 12-05-2022 22:18 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:42

mb1

Iemand die weet wat voor een DSG in een A4 35tfsi (2.0 motor)van 2021 zit?
Het is een 7 bak.
Deze is te chippen naar 420Nm, dat zal toch geen dq200 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het laten inbouwen van CarPlay in een Audi A6 C7 van 2014?

Ik zie op Marktplaats verschillende aanbieders die het zeggen te kunnen. Prijzen verschillen ook redelijk wat relatief. Ik denk niet dat ik deze mag linken?

Ik betaal graag wat meer als het maar goed werkt (e.g vloeiend, goed geluid, draadloos?)

Iemand advies/ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
mb1 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:58:
Iemand die weet wat voor een DSG in een A4 35tfsi (2.0 motor)van 2021 zit?
Het is een 7 bak.
Deze is te chippen naar 420Nm, dat zal toch geen dq200 zijn?
Nee geen DQ200 maar een DL501 uit mn hoofd
MuSeLive schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:11:
Heeft iemand ervaring met het laten inbouwen van CarPlay in een Audi A6 C7 van 2014?

Ik zie op Marktplaats verschillende aanbieders die het zeggen te kunnen. Prijzen verschillen ook redelijk wat relatief. Ik denk niet dat ik deze mag linken?

Ik betaal graag wat meer als het maar goed werkt (e.g vloeiend, goed geluid, draadloos?)

Iemand advies/ervaring?
Ze bouwen een extern kastje in. Kwaliteit van het kastje bepaald hoe goed het werkt.

[ Voor 48% gewijzigd door Rainesh op 14-05-2022 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011

mb1

Rainesh schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:10:
[...]

Nee geen DQ200 maar een DL501 uit mn hoofd
Die is toch voor achterwiel aangedreven auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
mb1 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:06:
[...]

Die is toch voor achterwiel aangedreven auto's?
Audi heeft geen rear wheel drive in een A4...

Front wheel drive of quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb mijn Audi A4 Avant (B9) nu ruim een jaar, tot nu toe bevalt hij erg goed. Nog weinig problemen mee gehad. Ik heb nu echter sinds kort dat hij een soort tikkend geluid maakt wanneer ik m'n gas los laat. Met name op hogere snelheid (100-130) is dit duidelijk hoorbaar, maar ook op lagere snelheden (50-60) is het tikkende geluid aanwezig bij gas los.

Zodra ik begin te remmen is het weg, ook bij accelereren is het geluid niet aanwezig. Ik heb het geprobeerd op te nemen, maar op de opname is het helaas niet hoorbaar.

Ik denk niet dat het hierdoor komt, maar het probleem is ongeveer ontstaan nadat ik mijn winterbanden voor zomerbanden heb gewisseld. Kan het daar aan liggen? Lijkt me sterk, dan zou het denk ik altijd aanwezig moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Rainesh schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:10:
Ze bouwen een extern kastje in. Kwaliteit van het kastje bepaald hoe goed het werkt.
Duidelijk. Ik ga daarom waarschijnlijk voor een meer bekende partij (fulloption.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Zijn er gevaren \ minpunten om een achteruitrijcamera & apple carplay te laten inbouwen door een klein zaakje ergens? Ze maken gebruik van originele onderdelen zeggen ze mja...zeggen en doen is wat anders :)
En geen idee wat er verder komt kijken natuurlijk.

De officiele dealer vraagt alleen 700 euro voor apple carplay....bizar.
Als het een klein verschil was had ik het alsnog bij Audi laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
miicker schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:48:
Ik heb mijn Audi A4 Avant (B9) nu ruim een jaar, tot nu toe bevalt hij erg goed. Nog weinig problemen mee gehad. Ik heb nu echter sinds kort dat hij een soort tikkend geluid maakt wanneer ik m'n gas los laat. Met name op hogere snelheid (100-130) is dit duidelijk hoorbaar, maar ook op lagere snelheden (50-60) is het tikkende geluid aanwezig bij gas los.

Zodra ik begin te remmen is het weg, ook bij accelereren is het geluid niet aanwezig. Ik heb het geprobeerd op te nemen, maar op de opname is het helaas niet hoorbaar.

Ik denk niet dat het hierdoor komt, maar het probleem is ongeveer ontstaan nadat ik mijn winterbanden voor zomerbanden heb gewisseld. Kan het daar aan liggen? Lijkt me sterk, dan zou het denk ik altijd aanwezig moeten zijn toch?
Hengel m op de brug en draai alle 4 de wielen onafhankelijk van elkaar.

Steentje, beschermkap etc. Zal vast iets zitten wat contact met je band of remmen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:27:
[...]

Hengel m op de brug en draai alle 4 de wielen onafhankelijk van elkaar.

Steentje, beschermkap etc. Zal vast iets zitten wat contact met je band of remmen maakt.
Maar zou ik het dan niet altijd moeten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Atsiz schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:41:
Zijn er gevaren \ minpunten om een achteruitrijcamera & apple carplay te laten inbouwen door een klein zaakje ergens? Ze maken gebruik van originele onderdelen zeggen ze mja...zeggen en doen is wat anders :)
En geen idee wat er verder komt kijken natuurlijk.

De officiele dealer vraagt alleen 700 euro voor apple carplay....bizar.
Als het een klein verschil was had ik het alsnog bij Audi laten doen.
wat voor auto en welk zaakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Rainesh schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:58:
[...]

wat voor auto en welk zaakje?
Audi A3 (2017)

Wat ik heb kunnen vinden:
https://jmcarhifi.nl/
https://www.cartronic.nl/

Ik kon niet veel vinden omgeving Rotterdam op internet.
Zaakjes in ieder geval die bekend zijn op internet\Google maps.

Mijn probleem is vertrouwen. Ik wil niet dat ik er Aliexpres spullen ingebouwd worden. Of dat ik achteraf veel problemen ga ervaren met de systemen. Of dat de kwaliteit gewoon slecht is.
Of nog erger dat er originele onderdelen juist eruit gehaald word.

Enja achteraf klagen is moeilijk, vooral bij een kleine eenmanszaakje.

Door dit soort dingen wou ik het bij een echte Audi dealer laten doen. Mja dan ben ik een salaris of 2 verder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Atsiz schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:34:
[...]

Audi A3 (2017)

Wat ik heb kunnen vinden:
https://jmcarhifi.nl/
https://www.cartronic.nl/

Ik kon niet veel vinden omgeving Rotterdam op internet.
Zaakjes in ieder geval die bekend zijn op internet\Google maps.

Mijn probleem is vertrouwen. Ik wil niet dat ik er Aliexpres spullen ingebouwd worden. Of dat ik achteraf veel problemen ga ervaren met de systemen. Of dat de kwaliteit gewoon slecht is.
Of nog erger dat er originele onderdelen juist eruit gehaald word.

Enja achteraf klagen is moeilijk, vooral bij een kleine eenmanszaakje.

Door dit soort dingen wou ik het bij een echte Audi dealer laten doen. Mja dan ben ik een salaris of 2 verder :+
Dan zou ik naar Cartronic gaan.

De usb poort en kabelset kun je wel via aliexpress kopen. China is een grote afzetmarkt voor Audi en daar kun je relatief goedkoop de hardware kopen. Het activeren en coderen is weinig werk.

Als je handig genoeg bent dan kun je zelf de USB poort aansluiten. Activeren en coderen kan ik wel voor je doen. Totaal ben je rond de 250 kwijt (inc poort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb mijn bestelling van de Q4 omgezet naar een E-tron.
Nu heeft de E-tron geen dynamische knipperlichten als ik het goed heb (heb LED, geen Matrix). Is dit iets wat makkelijk te activeren is?

[ Voor 12% gewijzigd door Dean Martin op 18-05-2022 21:19 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
Dean Martin schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:17:
Ik heb mijn bestelling van de Q4 omgezet naar een E-tron.
Nu heeft de E-tron geen dynamische knipperlichten als ik het goed heb (heb LED, geen Matrix). Is dit iets wat makkelijk te activeren is?
Kan je zelf middels de app met Functions On Demand.
Als je de full Matrix wilt (dus incl dynamische knippers en coming en leaving home animatie op je tail light + auto groot licht) ben je ongeveer €1800,- kwijt uit mijn hoofd. Kan ook via de my audi pagina op je gewone laptop en dan even de Duitse variant kiezen van de website zodat je je lampen oneindig kan vrijkopen.
De NL shop moet het per jaar dacht ik of dat is inmiddels veranderd. (Komt door PON natuurlijk).

Er zijn nog geen methodes om functies vrij te schakelen die achter Functions On Demand zitten helaas :).

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 18-05-2022 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Rainesh schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:41:
[...]

Dan zou ik naar Cartronic gaan.

De usb poort en kabelset kun je wel via aliexpress kopen. China is een grote afzetmarkt voor Audi en daar kun je relatief goedkoop de hardware kopen. Het activeren en coderen is weinig werk.

Als je handig genoeg bent dan kun je zelf de USB poort aansluiten. Activeren en coderen kan ik wel voor je doen. Totaal ben je rond de 250 kwijt (inc poort)
Ben hier ook wel geinteresseerd in, gaat het om deze kit van AliExpress: € 38,67 6% Off | Voor Audi A3 8V Q2 Mib 2 Carplay Mdi Usb Ami Installeren Plug Socket Switch Knop En Harnas Volledige kit
https://a.aliexpress.com/_mMdDGIw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 23:22:
[...]

Ben hier ook wel geinteresseerd in, gaat het om deze kit van AliExpress: € 38,67 6% Off | Voor Audi A3 8V Q2 Mib 2 Carplay Mdi Usb Ami Installeren Plug Socket Switch Knop En Harnas Volledige kit
https://a.aliexpress.com/_mMdDGIw
Ja maar even goed zoeken, deze is prijzig. Je hebt alleen usb blok en kabel nodig. Voorzijde usb is niet perse nodig en bak ook niet want daar zit al je huidige charge only usb in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 15:38

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb iets heel raars: opeens stond er op mijn telefoon een screenshot van de MMI...

Let me explain.

Ik heb een iPhone en via Carplay hangt hij aan mijn etron.
Opeens, zomaar, staat er een screenshot van de MMI in mijn library.
De metadata zegt ook dat het een screenshot is, het is exact MMI beeld dimensies (dus niet gecropped door iemand), kaarsrecht ook, en de resolutie is volgens mij die van het MMI...

Hoe kan dit? Hoe deed ik dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKnOWNqIuROxCxEMlUALY_6k3gY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/HmVSiWj9FQ7nJNE0AbRfmNk9.png?f=fotoalbum_medium

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:42
Dat zie je als je een screenshot op je iPhone maakt terwijl je met CarPlay verbonden bent. Dus vermoedelijk per ongeluk de knoppen combinatie ingedrukt of een bepaalde Shortcut gebruikt?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Rivanov schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:51:
Dat zie je als je een screenshot op je iPhone maakt terwijl je met CarPlay verbonden bent. Dus vermoedelijk per ongeluk de knoppen combinatie ingedrukt of een bepaalde Shortcut gebruikt?
Ik ga dat meteen testen.

Edit: Werkt!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:39

InFamous

excommunicado

Ik ga zaterdag voor een Audi E-tron kijken 2020 model, zijn er nog dingen waar ik op moet letten, opties bijvoorbeeld?

@Rainesh valt er bij de E-tron nog wat te coderen of is dat allemaal dicht getimmerd?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
InFamous schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:48:
Ik ga zaterdag voor een Audi E-tron kijken 2020 model, zijn er nog dingen waar ik op moet letten, opties bijvoorbeeld?

@Rainesh valt er bij de E-tron nog wat te coderen of is dat allemaal dicht getimmerd?
Er zijn te coderen maar voor de echte functies zoals matrix heb je zo een app store :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Rainesh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:49:
[...]

Er zijn te coderen maar voor de echte functies zoals matrix heb je zo een app store :(
Ja ik probeer een zo uitgebreid mogelijk model te vinden met zoals lane assist, pre warning, side assist, b&o, matrix koplampen, headup display etc. Zijn er nog specifieke opties die ik moet uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
InFamous schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:59:
[...]

Ja ik probeer een zo uitgebreid mogelijk model te vinden met zoals lane assist, pre warning, side assist, b&o, matrix koplampen, headup display etc. Zijn er nog specifieke opties die ik moet uitzoeken?
Oef nee dat klinkt al als een dikke bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Waar ik zaterdag ga kijken heeft:
Supersport stoelen,
3 spaaks sportstuurwiel
Nachtzicht assistent
ACC
Audi pre sense
Lane assist,
Side assist
Uitstapwaarschuwing?
360 camera
B&O
Stoelverwarming voor + achter
Luchtvering
Verwarmd stuurwiel
Virtuele spiegels (geen idee of ik daaraan kan wennen)
Headup display
Matrix koplampen
Panorama dak
Ambient verlichting in kleur instelbaar
Audi premium air quality?
Akoustisch glas

Deze heeft bijvoorbeeld wel hill hold assist maar geen automatisch inparkeren, is dat te coderen of een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
InFamous schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:08:
Supersport stoelen,
3 spaaks sportstuurwiel
Nachtzicht assistent
ACC
Audi pre sense
Lane assist,
Side assist
Uitstapwaarschuwing?
360 camera
B&O
Luchtvering
Verwarmd stuurwiel
Headup display
Matrix koplampen
Panorama dak
Akoustisch glas

Deze heeft bijvoorbeeld wel hill hold assist maar geen automatisch inparkeren, is dat te coderen of een optie?
Als het goed is heeft ie dat omdat 360 erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Rainesh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:09:
[...]

Ik heb andere modellen gezien die dat icoontje wel in het onderste scherm hebben, deze heeft dat icoontje daar niet staan.

Standkachel en airco zijn toch ook standaard op deze modellen?

Dit is die ik zaterdag ga bekijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXAySJleGKCAVS_qLXJCFW7UCSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhFHVeVk8scH7wUf0jxwUzjG.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een andere die ik op het oog heb met dat icoontje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjGpboLIpkZVgvU6Qi53Vtq08aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DzCYeoeBmnrRx8tVOrOWrsLz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door InFamous op 24-05-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Rainesh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:09:
[...]

Ik heb wel 360 camera maar zover ik weet geen automatisch in parkeren?

Ik heb wel hetzelfde scherm als hier boven maar niet dat parkeer icoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Grolsch op 24-05-2022 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Grolsch schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:00:
[...]

Ik heb wel 360 camera maar zover ik weet geen automatisch in parkeren?

Ik heb wel hetzelfde scherm als hier boven maar niet dat parkeer icoon.
Precies wat ik dus ook dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
InFamous schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:11:
[...]

Precies wat ik dus ook dacht
Het is een vrij nutteloze feature, maar hij doet het wel leuk op verjaardagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Grolsch schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:15:
[...]

Het is een vrij nutteloze feature, maar hij doet het wel leuk op verjaardagen ;)
Het is inderdaad een nice to have, meer ook niet. Maar vroeg het me af of dat een optie is aangezien beide auto’s in uitrusting nagenoeg gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:49:
[...]

Aangezien ik maandag (normaliter) ook een nieuwe E-Tron ga ophalen ben ik wel geïnteresseerd wat er wel te coderen valt ;) ?!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

InFamous schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:08:
Supersport stoelen,
3 spaaks sportstuurwiel
Nachtzicht assistent
ACC
Audi pre sense
Lane assist,
Side assist
Uitstapwaarschuwing?
360 camera
B&O
Luchtvering
Verwarmd stuurwiel
Headup display
Matrix koplampen
Panorama dak
Akoustisch glas

Daar zitten wel een paar juweeltjes tussen kan ik je zeggen. Zo zou ik me nu zonder de HUD gewoon irriteren! Ook de 360 camera is amazing en echt handig ook als je je velgen wilt sparen soms.
Vurtuele spiegels wen je zeker aan en trekken vet aandacht, maar zorg dat je garantie hebt! Bij mij zaten in BEIDE spiegels vocht, daar zag je in de winter niks meer mee, enkel een witte waas. Onder garantie vervangen en alles weer prima.
Je hebt dit alleen in de winter, dus nu ga je dat nooit opmerken. Garantie is daarvoor een must!
B&O zou ik ook zeker willen, wat een geluid zeg... zo het geld waard.
Ambient Light vind ik zelf heel leuk en speels, voor als je eens een rode gloed wilt in plaats van blauw. Of hij stelt de kleuren automatisch in aan de hand van je rijstijl. Was ook een must voor mij.
Zelf heb ik ook akoestisch glas genomen en het is echt fluisterstil, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Matrix is een dure optie, maar als het er toch al op zit (zoals bij mij, net als de spiegels)... de animaties zijn wel grappig, maar de rijbaanverlichting die meeswitched staat zeker koel. Maar echt nuttig?

Ik heb eigenlijk al dezelfde opties die je noemt, dus vraag me maar om verdere details als je wilt.

Automatisch inparkeren heb ik niet, als dat er op te coden valt heb ik er wel oren naar.
InFamous schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:10:
[...]

Ik heb andere modellen gezien die dat icoontje wel in het onderste scherm hebben, deze heeft dat icoontje daar niet staan.

Standkachel en airco zijn toch ook standaard op deze modellen?
Standkachel is standaard, maar feitelijk is het gewoon de normale verwarming die in een electrische auto alleen maar makkelijker is te gebruiken omdat er geen verbrandingsmotor/kamer hoeft te werken met leidingen en zo.
Die standkachel is ZO fijn, net als de standkoeling (is dat een woord?).
Heet of koud, auto is ijsvrij en 20 graden. Every day, waar hij ook staat 8)

Ik heb zelf ook stuurverwarming, maar bij mij staat dat niet onderin het scherm maar op een andere pagina (drie puntjes knop). Ik weet niet waarom dat is.
Kan iets te maken hebben met dat ik de extra interieurverwarmingsoptie heb, waarvan ik ook niet weet wat dat doet...
Dean Martin schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:01:
[...]

Aangezien ik maandag (normaliter) ook een nieuwe E-Tron ga ophalen ben ik wel geïnteresseerd wat er wel te coderen valt ;) ?!
Same! maar niet alle modellen en jaartallen zijn even makkelijk dacht ik.
Maar go on, tell us more :)

[ Voor 30% gewijzigd door Tijgert op 25-05-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:22

KatirZan

Wandelende orgaanzak

* meld zich ook in dit topic :w

* KatirZan nog nooit in het bezit geweest van een Audi, het scheelde echter niet veel..

Een aantal jaren terug (lees : 2016) stond ik in dubio voor de aanschaf van een nieuwe auto, de keuze betreffende de modellen was niet heel lastig, gezien er voor een "gezinsauto" gekozen moest gaan worden.
Uiteindelijk samen met mijn vrouw de keuze laten vallen op een drietal voertuigen, in eerste instantie een VW Passat Variant, een Audi A6 Avant en een Opel Insignia Sports Tourer.

Alle drie bleken qua ruimte niet veel van elkaar te verschillen, de Opel kwam hier prijstechnisch gezien het beste uit de voeten, maar bleek wel de zwaarste van de drie te zijn.
Na flink wat overwegingen en het feit dat mijn vrouw de VW lelijk vond en de Audi te patserig is de keuze gevallen op de Opel. Hier rij ik dan wel al enkele jaren met veel plezier in.

Laat het nu dat na 6 jaartjes rondgereden te hebben in deze auto ik weer wat nieuws zou willen hebben.

En welk merk komt dan weer om de hoek kijken? Juist...Audi...en waarom? Omdat (vrijwel) alle modellen een beter uiterlijk hebben dan de meeste voertuigen op straat, de techniek vooraan staat en....het gewoon mijn persoonlijke voorkeur heeft, zeker na diverse ritjes in de voertuigen van familie, vrienden etc...

Maar wat hebben we dan wel al gereden? Hele goede en degelijke vraag....

De eerste Audi waar ik enige tijd mee gereden heb was een Audi A3T uit 1997, lekkere rappe auto met een goede wegligging. Vervolgens een Audi A4 1.8T uit 2003, wederom een lekkere auto al was dit qua uiterlijk de minste van de Audi's waar ik in heb mogen rijden.
Na deze volgde een Audi A6 Avant uit 2011 (2.0TFSI)...en ja, deze reed prima, al was het verbruik iets minder...maar enfin, je kan niet alles hebben.
Na deze kwamen de klappers...het speelgoed van de weg...

Audi TT 2009 : Niet mijn smaak, wel zeer vermakelijk om mee te rijden
Audi TT 2018 : Ook niet mijn smaak, wel beter dan het eerdere model, nog leuker om mee te rijden

En mijn persoonlijke meest favorieten :

Audi RS6 2016
Audi RS6 2019 (2 verschillende, waaronder ook een ABT versie (deze was werkelijk te ziek om mee te rijden))
Audi R8 2018 (leuk, spannend...maar de RS6 spande beter de kroon)

Al met al dus verschrikkelijk leuk speelgoed voor nog verschrikkelijker veel geld...de laatste RS6 waar ik enkele tijd mee gereden heb was een model van ruim 200.000 EUR....belachelijk voor een auto en zeker niet binnen ons budget....

Maar enfin : Dit betrof niet direct de reden van mijzelf toevoegen aan dit topic. Ik ben namelijk op zoek naar jullie persoonlijke ervaring met een enkel model van Audi, eentje waar ik zelf nog niet in gereden heb maar slechts in heb mogen zitten.

Dit betreft de Audi E-tron ....

Gezien mijn vrouw deel maakt uit het keuzepanel en dit een gezamenlijke keuze zou worden ben ik benieuwd of het de moeite waard is om 70.000/80.000 EUR te spenderen aan dit voertuig.
Ik ben namelijk van mening dat een simpel proefritje niet volstaat om een dergelijke uitgave te maken.

Wat zijn jullie voors en tegens ten aanzien van de E-tron, zijn er zaken waar jullie tegenaan lopen, opties die je liever niet had gehad of juist wel.
Actieradius is natuurlijk van belang...maar dan wel wat de werkelijke kilometers zijn....de fabrieksopgave wijkt toch altijd af

Hebben wijzelf dan nog eisen? Nee, want : Audi...maar alle gekheid op een stokje ; Uiteraard hebben wij wensen...maar de meeste van deze zijn al in de standaard pakketten meegenomen, de resterende zijn niet noodzakelijk, al zou een mooi leren interieur wel de voorkeur hebben. Het enige wat er wat mij betreft niet in hoeft betreft het panoramadak, dat is een optie met geen toegevoegde waarde...

Fijn dat jullie mee willen denken :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Dean Martin schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:01:
[...]

Wat ik standaard codeer op een E-tron:

- Dagrijverlichting achteren
- Dagrijverlichting menu
- Needlesweep
- Gordelpiep uit
- Alarmpiep
- Autohold vloeiender (kreng gaat altijd met een bonkje eraf)
- Pano dak volledig openen met sleutel
- Aantal keer comfortknipperen wijzigen (1-5x)
- Wireless carplay
- Video in motion
- Lane Assist verbetering (standaard zwalkt dat ding veel te veel)
- Automatisch handrem erop bij contact uit
- Acc rechts inhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Rainesh schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:03:
[...]

Wat ik standaard codeer op een E-tron:

- Dagrijverlichting achteren
- Dagrijverlichting menu
- Needlesweep
- Gordelpiep uit
- Alarmpiep
- Autohold vloeiender (kreng gaat altijd met een bonkje eraf)
- Pano dak volledig openen met sleutel
- Aantal keer comfortknipperen wijzigen (1-5x)
- Wireless carplay
- Video in motion
- Lane Assist verbetering (standaard zwalkt dat ding veel te veel)
- Automatisch handrem erop bij contact uit
- Acc rechts inhalen
Kan je ook de VIM coderen op een 2021 Sportback S? Is mij niet gelukt namelijk.
En die Lane Assist verbetering... iets strakker binnen de lijntjes zou idd geen straf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tijgert schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:49:
[...]

Kan je ook de VIM coderen op een 2021 Sportback S? Is mij niet gelukt namelijk.
En die Lane Assist verbetering... iets strakker binnen de lijntjes zou idd geen straf zijn.
Vim is een aparte parameter dat ingeladen moet worden. Doe ik met vcp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:35

tomtom901

Moderator General Chat
KatirZan schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:02:

Al met al dus verschrikkelijk leuk speelgoed voor nog verschrikkelijker veel geld...de laatste RS6 waar ik enkele tijd mee gereden heb was een model van ruim 200.000 EUR....belachelijk voor een auto en zeker niet binnen ons budget....
Ik ga het toch vragen, hoe heb je dan zo'n auto kunnen rijden?

Dan over de e-tron, volgens mij zit er binnen afzienbare tijd (MY 2023) een update voor de fat e-tron aan te komen, is natuurlijk maar de vraag in hoeverre die auto daadwerkelijk leverbaar is met alle tekorten, maar toch.

https://topelectricsuv.co...r%20the%20air%2C%20though.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

tomtom901 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Ik ga het toch vragen, hoe heb je dan zo'n auto kunnen rijden?

Dan over de e-tron, volgens mij zit er binnen afzienbare tijd (MY 2023) een update voor de fat e-tron aan te komen, is natuurlijk maar de vraag in hoeverre die auto daadwerkelijk leverbaar is met alle tekorten, maar toch.

https://topelectricsuv.co...r%20the%20air%2C%20though.
Door een vroegere hobby heb ik veel auto enthousiastelingen ontmoet en daar wat kennissen/vrienden gemaakt. Aangezien het merendeel daarvan graag zijn of haar auto showt kom ik nog wel eens in diverse voertuigen te zitten. Zo af en toe kan ik deze voor een korte periode lenen, een voor-wat-hoort-wat verhaal hoort hier aan vast. In de meeste gevallen gaat het om een paar uur, in een enkel geval om een paar dagen.

20km optellen bij de actieradius dmv een software update (helaas geen OTA) klinkt uiteraard goed, de vraag is of ze dit nog verder gaan tunen...een radius meer richting de 500km zou mooi zijn.
Alhoewel ik niet meer de 40k aan kilometers per jaar rij en tegenwoordig meer richting de 12k zit, zou ook een radius van rond de 400 prima zijn, zeker met het overvloed aan laadpalen bij mij in de buurt maakt dit niet echt een probleem.

Buitenlandse ritten komen niet zoveel meer voor, maar we weten uiteraard niet wat de toekomst brengt

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
KatirZan schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:43:
[...]

20km optellen bij de actieradius dmv een software update (helaas geen OTA) klinkt uiteraard goed, de vraag is of ze dit nog verder gaan tunen...een radius meer richting de 500km zou mooi zijn.
Alhoewel ik niet meer de 40k aan kilometers per jaar rij en tegenwoordig meer richting de 12k zit, zou ook een radius van rond de 400 prima zijn, zeker met het overvloed aan laadpalen bij mij in de buurt maakt dit niet echt een probleem.
Ik lees in dat artikel iets anders;
Range

While the basic platform will be retained, the refreshed e-tron will have “a number of technical updates,” as per Autocar’s source. Powertrain upgrades will increase the range (WLTP) to more than 600 km/373 miles, as per the report, thanks to a new battery pack. As in the current model, the low-riding Sportback version, with superior aerodynamics, would allow the maximum possible range in the new e-tron family.
Als ze die echt naar 600 km gaan brengen doet dat wel iets met de restwaarde van de huidige e-trons vermoed ik, gezien de range van de huidige e-tron wel een zwaktepunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
tomtom901 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Ik lees in dat artikel iets anders;

[...]

Als ze die echt naar 600 km gaan brengen doet dat wel iets met de restwaarde van de huidige e-trons vermoed ik, gezien de range van de huidige e-tron wel een zwaktepunt is.
Dat zogenaamde zwaktepunt wordt prima opgelost door het snelladen :) .
Huidige e-tron doet volgens mij op papier net geen 500km.
Met mijn 2020 e-tron haal ik in de zomer met normaal rijden 350km netto zonder al teveel moeite en dat is zeker in NL meer dan voldoende icm het snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

GeeMoney schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:54:
[...]

Met mijn 2020 e-tron haal ik in de zomer met normaal rijden 350km netto zonder al teveel moeite en dat is zeker in NL meer dan voldoende icm het snelladen.
350km in de zomer (winter minder?) is zeker voldoende icm het snelladen. Hier in een actieradius van 2km al enkele snellaadstations, dus dat is zeker geen probleem.

Als de range naar of boven de 600 komt, dan zal jouw ervaring met de 350km in hetzelfde percentage (minus degrade?) wel toenemen, dan praten we toch al over ruim 450/470km op een volle accu....

Ik vraag mij af of dat ten koste van iets zal gaan....meer vermogen pushen uit het huidige accupakket lijkt mij ten koste gaan van de rijervaring...of zie ik dat verkeerd?

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
GeeMoney schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:54:
[...]

Wat is je winter range? 250? Als dat voldoende is prima natuurlijk, het is een hele mooie wagen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
tomtom901 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:16:
[...]

Wat is je winter range? 250? Als dat voldoende is prima natuurlijk, het is een hele mooie wagen :*)
Op een 100% lading 290-300km netto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 06-05 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

tomtom901 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Zou het? Dat zou betekenen dat de restwaarde van een vroege Tesla Model 3 LR ook zou kelderen omdat de range van een nieuwe SR+ hetzelfde is als die van een LR van 2019.
En dat zie ik niet echt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Maasluip schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:04:
[...]

Zou het? Dat zou betekenen dat de restwaarde van een vroege Tesla Model 3 LR ook zou kelderen omdat de range van een nieuwe SR+ hetzelfde is als die van een LR van 2019.
En dat zie ik niet echt.
Die Tesla's uit 2019 worden (denk ik) ook vooral door de 4% bijtelling hoog gehouden (ik zie het ook aan de inruil die ik op mijn Tesla krijg) maar ben benieuwd wat er gebeurt als die in 2024 allemaal uit de 5 jaar lease / bijtelling komen. Kan zijn dat ik er naast zit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je rijstijl doet heel veel met de range.
In de zomer van 2021 had ik zonder AC tijdens een 80KPH long range cruise (*) in een 2021 Sportback S bijna 400KM range.

(*) 80% start lading, Amstelveen-Amersfoort-Amstelveen, overgebleven range aanduiding + afstand gereden + 20% extra accu extrapolatie. Ik zat op slechts 18.1KW/100KM voor de trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Tijgert schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:15:
[...]

Daar zitten wel een paar juweeltjes tussen kan ik je zeggen. Zo zou ik me nu zonder de HUD gewoon irriteren! Ook de 360 camera is amazing en echt handig ook als je je velgen wilt sparen soms.
Vurtuele spiegels wen je zeker aan en trekken vet aandacht, maar zorg dat je garantie hebt! Bij mij zaten in BEIDE spiegels vocht, daar zag je in de winter niks meer mee, enkel een witte waas. Onder garantie vervangen en alles weer prima.
Je hebt dit alleen in de winter, dus nu ga je dat nooit opmerken. Garantie is daarvoor een must!
B&O zou ik ook zeker willen, wat een geluid zeg... zo het geld waard.
Ambient Light vind ik zelf heel leuk en speels, voor als je eens een rode gloed wilt in plaats van blauw. Of hij stelt de kleuren automatisch in aan de hand van je rijstijl. Was ook een must voor mij.
Zelf heb ik ook akoestisch glas genomen en het is echt fluisterstil, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Matrix is een dure optie, maar als het er toch al op zit (zoals bij mij, net als de spiegels)... de animaties zijn wel grappig, maar de rijbaanverlichting die meeswitched staat zeker koel. Maar echt nuttig?

Ik heb eigenlijk al dezelfde opties die je noemt, dus vraag me maar om verdere details als je wilt.

Automatisch inparkeren heb ik niet, als dat er op te coden valt heb ik er wel oren naar.

[...]

Standkachel is standaard, maar feitelijk is het gewoon de normale verwarming die in een electrische auto alleen maar makkelijker is te gebruiken omdat er geen verbrandingsmotor/kamer hoeft te werken met leidingen en zo.
Die standkachel is ZO fijn, net als de standkoeling (is dat een woord?).
Heet of koud, auto is ijsvrij en 20 graden. Every day, waar hij ook staat 8)

Ik heb zelf ook stuurverwarming, maar bij mij staat dat niet onderin het scherm maar op een andere pagina (drie puntjes knop). Ik weet niet waarom dat is.
Kan iets te maken hebben met dat ik de extra interieurverwarmingsoptie heb, waarvan ik ook niet weet wat dat doet...

[...]

Same! maar niet alle modellen en jaartallen zijn even makkelijk dacht ik.
Maar go on, tell us more :)
Standkachel heb ik momenteel al, een originele verbrandingskamer dan wel. Alleen zou stand airco zeer lekker zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@Tijgert die extra interieurverwarmingsoptie geeft je de optie om bij het voorverwarmen ook je stuur en spiegels mee te laten verwarmen. Zonder die optie gaat alleen de cabine op temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

GeeMoney schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:00:
@Tijgert die extra interieurverwarmingsoptie geeft je de optie om bij het voorverwarmen ook je stuur en spiegels mee te laten verwarmen. Zonder die optie gaat alleen de cabine op temperatuur.
Ik weet dat mijn vriendin mij eeuwig dankbaar is voor die stuurverwarming, wat was zij blij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:00:
Ik heb wel de extra voorverwarming maar geen stuurverwarming, dus vrij nutteloos. Maar soit, voorraad model dus niks te kiezen.

Maar los daarvan; is stuurverwarming nog nodig als je cabine op temperatuur is?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 14:58

Kju

Ik mis geen stuurverwarming als de auto is voorverwarmd. Stuurverwarming kan overigens niet in combinatie met adaptive cruise control bij de E-tron. Dan heb ik liever die acc.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Kju schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:24:
Ik mis geen stuurverwarming als de auto is voorverwarmd. Stuurverwarming kan overigens niet in combinatie met adaptive cruise control bij de E-tron. Dan heb ik liever die acc.
Bij de nieuwe modellen kan dat wel weer alleen niet tot MY 2021 uit mijn hoofd.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
opgehaald vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LatAZggwYitkJREdapV3HSdZ834=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qChjdDh36hdRMOHdFuFcLlny.jpg?f=fotoalbum_large

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 11:05
Hey allen,

Ik heb sinds paar maandjes een A3 8V Sportback uit 2014, zeer fijne auto en rijdt als een zonnetje. Echter sinds dit weekend sporadisch (niet elke keer) een melding over een technische storing als ik vanuit achteruit weer naar drive ga. Het lijkt erop alsof de auto denkt dat ik uitstap of stil sta. De melding gaat na enkele seconden weg en vervolgens is er niks aan de hand, alles blijft correct functioneren. Heb dus het idee dat het een sensor oid is.

Kent iemand dit probleem en of dit iets is wat ik zelf kan fixen of hiermee toch echt naar de garage moet? Heb geprobeerd wat rond te zoeken maar kom niet heel veel info tegen, behalve dat deze foutcode blijkbaar dus niet meer uit te lezen is als de melding weg is, wat het niet heel makkelijk maakt denk ik.

De melding (niet mijn foto):
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190518/7eefa4bbd6da81620f6f82080cf08e50.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Forte schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:50:
Hey allen,

Ik heb sinds paar maandjes een A3 8V Sportback uit 2014, zeer fijne auto en rijdt als een zonnetje. Echter sinds dit weekend sporadisch (niet elke keer) een melding over een technische storing als ik vanuit achteruit weer naar drive ga. Het lijkt erop alsof de auto denkt dat ik uitstap of stil sta. De melding gaat na enkele seconden weg en vervolgens is er niks aan de hand, alles blijft correct functioneren. Heb dus het idee dat het een sensor oid is.

Kent iemand dit probleem en of dit iets is wat ik zelf kan fixen of hiermee toch echt naar de garage moet? Heb geprobeerd wat rond te zoeken maar kom niet heel veel info tegen, behalve dat deze foutcode blijkbaar dus niet meer uit te lezen is als de melding weg is, wat het niet heel makkelijk maakt denk ik.

De melding (niet mijn foto):
[Afbeelding]
je rijstand sensor van je pook is stuk. Komt vaak voor, is een reparatiesetje voor maar is rond de 350 euro om het te laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 11:05
Rainesh schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:03:
[...]

je rijstand sensor van je pook is stuk. Komt vaak voor, is een reparatiesetje voor maar is rond de 350 euro om het te laten fixen.
Thanks voor je reactie! Heb nu wat meer info kunnen vinden aan de hand hiervan, zie dat het inderdaad een VAG groep dingetje is bij DSG bakken. Blijkbaar afhankelijk welke sensor erin zit of dat het extern gefixed kan worden of dat de hele pook vervangen moet worden. Laten we hopen op het eerste.. kan in ieder geval geen kwaad en soms verdwijnen de meldingen ook weer.

Hij moet binnenkort toch voor een beurt en dan zal ik het direct laten uitlezen/checken door de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb 2 vraagjes aangaande E-tron!

- Weet iemand waarom bij de ACC de afstand (op de snelweg) van kortste afstand steeds door het systeem overruled wordt naar 3 streepjes?

- Plots verbind de auto mijn telefoon niet meer automatisch met CarPlay (zowel draadloos en bedraad). Is dit een bekend issue? Enige oplossing opnieuw koppelen?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:03
Dean Martin schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:58:
Ik heb 2 vraagjes aangaande E-tron!

- Weet iemand waarom bij de ACC de afstand (op de snelweg) van kortste afstand steeds door het systeem overruled wordt naar 3 streepjes?

- Plots verbind de auto mijn telefoon niet meer automatisch met CarPlay (zowel draadloos en bedraad). Is dit een bekend issue? Enige oplossing opnieuw koppelen?
- Ik weet wel dat bij veel VAG auto's het een instelling is dat je de ACC de laatste waarde/instelling/afstand kan laten opslaan of dat hij juist elke keer terug gaat naar de affabriek instelling

- Wel aan te raden om iig te proberen, heel afentoe krijg je van dit soort vage problemen (bij welke auto dan ook). Wel even goed kijken dat je de telefoon vanuit de auto en vanuit je iPhone volledig uit het geheugen hebt gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Scrtz schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:48:
[...]

- Ik weet wel dat bij veel VAG auto's het een instelling is dat je de ACC de laatste waarde/instelling/afstand kan laten opslaan of dat hij juist elke keer terug gaat naar de affabriek instelling

- Wel aan te raden om iig te proberen, heel afentoe krijg je van dit soort vage problemen (bij welke auto dan ook). Wel even goed kijken dat je de telefoon vanuit de auto en vanuit je iPhone volledig uit het geheugen hebt gewist.
Klopt, ik heb het ook zo ingesteld dat 'ie de laatste afstand opslaat.
Echter zodra ik hem (op de snelweg) naar de kortste afstand zet, springt 'ie automatisch terug naar een grotere afstand.

Het CarPlay probleem is opgelost, door de telefoon in MMI handmatig te verbinden door op de knop te drukken. Beetje gek, maar okay. Het gebeurde overigens nadat ik het bericht van de auto negeerde dat mijn telefoon er nog in lag.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:45
zijn er hier mensen die hun ad blue hebben laten uitschakelen voor de audi? Ik heb nu het probleem dat die in een adblue storing schiet. Hij is net bijgevuld maar de storing blijft. Hij staat nu bij de garage en ik krijg een kostenplaatje waar je niet vrolijk van gaat worden. Het kan de computer, sensor of gehele pomp zijn.

Softwarematig uitschakelen kan ook. Dat is het goedkoopst en je komt er mee door de APK zeggen ze. Iemand hier ervaring mee? mij maakt het niet uit of ik nu adblue moet tanken of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Is het normaal dat er soms veel rook uit de uitlaat komt? (witte rook).
Soms zie ik niks en soms lijkt er veel rook uit te komen.

Laatst bij de Mcdrive merkte ik dat erg (motor aan, auto stil).

Gaat om een Audi A3 uit 2017 (1.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Net wat dingetjes laten aanzetten via coding.
Ik neem aan dat de fabrieksgarantie daarmee niet vervalt toch?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dean Martin schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:09:
Net wat dingetjes laten aanzetten via coding.
Ik neem aan dat de fabrieksgarantie daarmee niet vervalt toch?
Dat zijn dingen die je normaal uitzoekt voordat je het laat doen :)

Maar nee. Houd er wel rekening mee dat Audi dealers nog wel eens de neiging hebben om alles te wissen bij een onderhoudsbeurt (mij een paar keer gebeurd). Ze doen dan volgens mij een softwareupdate ofzo.
Pagina: 1 ... 123 ... 137 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.