Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 122 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Gewoon rustig warm rijden, niet te snel opschakelen en niet vol belasten is het beste. Onbelast motor laten draaien op de parkeerplaats is ook niet goed, dan bouwen de systemen die afhankelijk zijn van het toerental van de motor geen druk op (olie / koelvloeistof / brandstof). Olie en koelwater verdelen de warmte door het hele systeem, die wil je rustig hun werk laten doen en dat werkt het beste door de motor wat toeren te laten maken.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 10:49
Vandaag mijn A3 opgehaald. Ben er super blij mee. Voel me net een klein kind die zijn droomauto heeft gekocht. Kan niet wachten om morgen alle knopjes even uit te proberen.

Enige wat ik nog wil regelen is dat achter de velg zie je een klein beetje bruin(roest?) vlekjes. Is niet veel maar irriteert wel.
Is dat makkelijk schoon te maken?

Wellicht dat iemand een leuk product van de action of ergens goedkoop kan aanraden.

Heb de standaard velgen dus ik zou er makkelijk met mijn handen erbij moeten kunnen komen.
Als het uberhaupt eraf kan gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Atsiz op 12-02-2022 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KillaZ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:03:
[...]

Ik vind dat mensen daar heel panisch over doen. Als jij normaal invoegt (dat wil zeggen niet volgas in de toerenbegrenzer jakkeren met een koude motor) is er echt niets aan de hand. Dan is de snelweg juist een mooie manier om je auto op temperatuur te krijgen.

Het nieuwe rijden met koude motor is naar mijn mening wat tegenwoordig het meest schadelijk is voor de motoren (er zijn maar weinig mensen die warm of koud boven de 4k toeren durven te komen tegenwoordig). Lekker gas geven bij 50km/h in zijn 5 :'(

Ik zeg niet dat jij dat doet he, is puur een voorbeeldje :>
YouTube: Goodfellas - The Car's Cold

:P

Als je de snelweg oprijdt rij dan gewoon normaal, rustig bij 2 a 3k toeren opschakelen etc.

Pas als dat ding warm is, dus op bedrijfstemperatuur (niet water, maar olietemperatuur op / vanaf 80 ~ 90 graden) dan mag je planken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
GeeMoney schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:32:
[...]

Van welk jaar is je auto?
Ik heb gemerkt dat vanaf 2017/2018 normale simkaarten niet meer werken. Je hebt een data only sim nodig. Weer een mooie truuk van de telco’s om extra geld uit onze zakken te kloppen…
Die sim kaarten kosten namelijk zeker 15-25 euro per maand.
offtopic:
Ligt iets genuanceerder. De 06-nummers zijn zo goed als op dus datadiensten worden nu (verplicht) gescheiden. Dat soort kaarten hebben dan ook geen 06- maar een 097-nummer.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Vandaag valt mij opeens wat op.
Op 3 wielen missen er wielbouten? (als dit wielbouten zijn). Is dit alleen cosmetisch of is dit ook gevaarlijk? Er missen er 7 stuks in totaal. Gek dat het mij niet eerder opviel.

Op deze foto zie je dat er 3 ontbreken op een wiel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1X3zuMjlXLtsqfSjnweyMdnz8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49yAHl2SQyTmE9uE7gLhvljS.jpg?f=fotoalbum_large

Op een wiel zit 1 bout een beetje scheef.
Geen idee of je dit met de hand erin kan draaien of apparatuur voor nodig hebt. Wil het met de hand niet beschadigen.

[ Voor 11% gewijzigd door Atsiz op 13-02-2022 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Plastic kapjes. Je wielbouten zitten er nog gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:14:
Precies dat. Heb weleens een vrouw geholpen met een lekke band en kreeg het niet voor elkaar om het wiel eraf te krijgen omdat de moersleutel de 'verkeerde' maat had :+ Een afdekkapjee met plastic inbus boutjes waren het euvel in haar geval.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:14:
Ahhh gelukkig maar. Was even bezorgd.
Ik ga kijken of ik ze ergens kan halen voor goedkoop.

[ Voor 26% gewijzigd door Atsiz op 13-02-2022 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BoltYes schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Precies dat. Heb weleens een vrouw geholpen met een lekke band en kreeg het niet voor elkaar om het wiel eraf te krijgen omdat de moersleutel de 'verkeerde' maat had :+ Een afdekkapjee met plastic inbus boutjes waren het euvel in haar geval.
Ik verloor m'n wiel een keer toen ik van het tankstation afkwam. Niet fijn, achter een velg aanrennen op een neerlopende weg. Bedoel je bent aansprakelijk als het ergens tegenaan, in of op knalt.

Maar een wiel dat los dreigt te raken, merk je wel. De auto gaat onverklaarbaar vibreren, en zelfs mij lukte het nog eerst 7km snelweg af te leggen, thuis te parkeren en de volgende ochtend retour te gaan naar de garage.

Bouten zaten niet vast. :')

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Nog een vraag uit bezorgheid.

Ik heb een stuurslot gekocht zodat mn stuur niet gejat word.

Maar dat ding is best zwaar. Twee kilo?

En dat rust wel op de stuur. Je stuur gaat een paar cm daardoor scheef staan.

Is dit ook schadelijk op lange termijn? Wantja het lijkt me niet fris dat er nonstop gewicht op je stuur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tylen schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:04:
[...]

Dealer geeft geen tijd. Ik zit nu bij lokale garage welke hem aan het uitlezen is.

Dat vanzelf weggaan ga ik niet op wachten. Want straks start hij helemaal niet meer. Mot gewoon weg ;)

Edit: Er is dus meer aan de hand helaas. Volgende week staat hij er een dagje.
AdBlue probleem is voor opgelost.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Een tijd terug heb ik een originele Audi achteruitrijcamera in laten bouwen. De persoon die dat gedaan had was toen vergeten dat ik een trekhaak had, dus hij had geen aanhangwagenhulp geactiveerd. Laatst was hij in de buurt en heeft hij er nieuwe software opgezet waardoor dit is geactiveerd.

Nu merkte ik echter dat als ik op basis van de camera in parkeer ik ineens een stuk verder van de stoep sta dan voorheen. Ook als ik de auto uitlees krijg ik constant deze fout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkE98tnG8Ln7Xxb_OUzBqKV1ZX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyklOPrac4LoqyiGIiDuhJPK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem hierover benaderd, blijkbaar is bij het installeren van de nieuwe software de kalibrate verloren gegaan. Hij kan de camera wel opnieuw kalibreren, hij heeft daar een speciale mat voor of zo, maar dan moet ik wel naar hem toe gaan. Dat is voor mij ruim een uur enkele reis.

Met de huidige benzineprijzen heb ik daar niet zoveel zin in. Daarbij, als ik had geweten dat dit zou gebeuren had ik die aanhangwagenhulp niet gewild.

Iemand enig idee of ik in de buurt van Utrecht de camera kan laten kalibreren?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Vandaag voor het eerst in 3,5 jaar een schaamrand op mijn velg gekregen. Zat niet helemaal op te letten tijdens het insturen.

Maar meteen een bedrijfje gevraagd hoeveel het kost de velg te laten repareren, ziet er niet uit om het zo te laten. Schaam me er een beetje voor xD

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

miicker schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:53:
Een tijd terug heb ik een originele Audi achteruitrijcamera in laten bouwen. De persoon die dat gedaan had was toen vergeten dat ik een trekhaak had, dus hij had geen aanhangwagenhulp geactiveerd. Laatst was hij in de buurt en heeft hij er nieuwe software opgezet waardoor dit is geactiveerd.

Nu merkte ik echter dat als ik op basis van de camera in parkeer ik ineens een stuk verder van de stoep sta dan voorheen. Ook als ik de auto uitlees krijg ik constant deze fout:
[Afbeelding]

Ik heb hem hierover benaderd, blijkbaar is bij het installeren van de nieuwe software de kalibrate verloren gegaan. Hij kan de camera wel opnieuw kalibreren, hij heeft daar een speciale mat voor of zo, maar dan moet ik wel naar hem toe gaan. Dat is voor mij ruim een uur enkele reis.

Met de huidige benzineprijzen heb ik daar niet zoveel zin in. Daarbij, als ik had geweten dat dit zou gebeuren had ik die aanhangwagenhulp niet gewild.

Iemand enig idee of ik in de buurt van Utrecht de camera kan laten kalibreren?
Ik zou, als ik jou was, helemaal niet meer gaan rijden met deze benzineprijzen.

Ja sorry hoor. Maar koop je een Audi, laat je een originele Audi camera inbouwen en dan zielig doen over een tientje benzine. Of kom je uit Zeeland?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Ja sorry hoor. Maar koop je een Audi, laat je een originele Audi camera inbouwen en dan zielig doen over een tientje benzine. Of kom je uit Zeeland?
Lekker overtrokken reactie. Het gaat me niet alleen om de benzineprijzen, heb ook geen zin om 2 uur te moeten gaan rijden hiervoor, dus als ik dit tegen betaling in de buurt van Utrecht kan laten fixen doe ik het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

miicker schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Lekker overtrokken reactie. Het gaat me niet alleen om de benzineprijzen, heb ook geen zin om 2 uur te moeten gaan rijden hiervoor, dus als ik dit tegen betaling in de buurt van Utrecht kan laten fixen doe ik het graag.
Probeer audiwereld eens. Zit in Utrecht.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Naif0n schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:50:
...Schaam me er een beetje voor xD
Zijwind, zo op de vrijdag ;)
GerCor schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Ik rij alleen nog met wind mee; die V8T lust inderdaad wel een slokje E5 en dat is niet goedkoop tegenwoordig.

* MAX3400 mag morgen rondje NL doen Deventer / Leiden / Utreg en weer naar huis :'(

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 20:04
Oud 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Theone098 op 18-02-2022 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Probeer al maanden in contact te komen met cartronic en andere bedrijven om een smartphone interface te laten inbouwen. Niet interessant genoeg denk ik.

Overweeg om het dan maar zelf te doen. Maar goed, wellicht iemand in dit topic contacten of mogelijkheden?

@Rainesh helaas ook geen reactie van jouw contact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:10:
[...]

Probeer audiwereld eens. Zit in Utrecht.
Had ze inderdaad net gevonden en daar even het contactformulier ingevuld. Nu even geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Theone098 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:36:
Probeer al maanden in contact te komen met cartronic en andere bedrijven om een smartphone interface te laten inbouwen. Niet interessant genoeg denk ik.

Overweeg om het dan maar zelf te doen. Maar goed, wellicht iemand in dit topic contacten of mogelijkheden?

@Rainesh helaas ook geen reactie van jouw contact.
Stuur me opnieuw een PB. Het is even heel druk

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexussJR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 01:02
Afgelopen week onderweg naar wintersport de nieuwe A5 Sportback eens goed uit mogen proberen, wat rijdt dat toch lekker!

Ik kwam van een A3 sportback en dat is toch op elk vlak een stuk minder! Echt een top upgrade :)

Liep wel elke keer bij het starten van de auto tegen de melding aan of ik de instelling van MyAudi overwilde nemen (kan me de precieze melding even niet herinneren). Kreeg de melding enkele weken geleden ook en toen geaccepteerd. Enige verandering die ik merkte was dat de buitenspiegels niet meer automatisch inklapte als ik de auto op slot deed en de ambiance verlichting had een andere kleur.

Dat weer aangepast maar nu is de melding dus weer terug. Enig idee hoe ik dit weg krijg zonder hem te accepteren? Kleine moeite om het te accepteren en elke keer weer de aangepaste settings te veranderen maar wel irritant als dit een blijvend ding is..

Andere irritatie punt is dat elke keer bij opstarten de auto verbinding maakt met apple carplay (dat wil ik) maar daarbij ook de audiobron aanpast naar carplay ipv radio. Enig idee hoe dit op te lossen is?

• bkoppejan
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-09-2022
Sinds een week de eigenaar geworden van een Audio A1 uit 2014. Nu was het mij bekend dat alleen de navigatie nog geactiveerd moest worden. Dit kost bij een dealer rond de 400 euro. Is er wellicht een niet-dealer waar dit ook kan? ik kom uit de regio Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
miicker schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:45:
[...]

Had ze inderdaad net gevonden en daar even het contactformulier ingevuld. Nu even geduld hebben :)
Beste is bellen ipv contact formulier.

• miicker
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Beste is bellen ipv contact formulier.
Heb ik inderdaad in de tussentijd even gedaan. Ga denk ik toch maar naar degene die het heeft ingebouwd. Vond €40 tegenover gratis toch een iets te groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Er is me wat opgevallen.

Als de auto koud is en ik rijd ermee bijv. over een drempel dan hoor ik een licht gekraak geluid van voren komen.

Maar dit heb ik niet meer als de auto warm is.

Weet toevallig iemand wat het zou kunnen zijn?

Het gaat om een A3 automaat 2017 (1.4 TSFI).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Atsiz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:34:
Er is me wat opgevallen.

Als de auto koud is en ik rijd ermee bijv. over een drempel dan hoor ik een licht gekraak geluid van voren komen.

Ik heb hetzelfde met mijn 2009 Q5, ik denk de schokdempers die even los moeten breken/warm moeten worden. Ik kraak ook als ik opsta en dan later niet meer. No joke trouwens.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Atsiz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:34:
Er is me wat opgevallen.

Dat had mijn A3 ook (en is volgens mij een veelvoorkomend kwaaltje). Komt ergens uit de ophanging die kraakt de eerste paar keer dat hij aan de bak moet na een tijdje stil staan. Er zijn oplossingen voor.

Na een 9 maanden in een 2021 A4 Avant te hebben gereden heb ik sinds gisteren weer een nieuwe A5 Sportback. Dit keer in het districtgroen met 20 inch "5-dubbelspaak-polygon"-design; Audi Sport"... wat een plaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smeer wat vaseline rondom de rubbers. Helpt bij het kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Verwijderd schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:26:
Smeer wat vaseline rondom de rubbers. Helpt bij het kraken.
Wat voor vaseline moet ik aan denken?
En waar precies moet ik dat smeren?

Ik ben een leek als het op auto's komt :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Atsiz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Ik dacht na de 1e 2 zinnen in een verkeerd topic beland te zijn.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-09 21:54
Ik wil graag een Audi A3 met S-line pakket van 2021-2022 leasen via werk. Nu vraag ik mij af of deze nieuwe A3 nu ook zo populair zijn bij autodieven die het S-line stuur, navigatiesysteem en airbags stelen. Heeft iemand daar al ervaring mee? De oudere Audi's van 2017 - 2019 waren populair en werden vaak slachtoffer van autodieven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
BMS080 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:09:
Ik wil graag een Audi A3 met S-line pakket van 2021-2022 leasen via werk. Nu vraag ik mij af of deze nieuwe A3 nu ook zo populair zijn bij autodieven die het S-line stuur, navigatiesysteem en airbags stelen. Heeft iemand daar al ervaring mee? De oudere Audi's van 2017 - 2019 waren populair en werden vaak slachtoffer van autodieven...
Ik heb mijn A3 met afgevlakt S-line stuur sinds mei 2021 en het stuur is nog niet gestolen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk de laatste brandstof gebaseerde RS uitvoering van Audi.

YouTube: PROPER GOODBYE - 2022 AUDI RS5 SPORTBACK - BEFORE WE GO ELECTRIC - T...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
[...]

Die vaseline die je vrouw ook gebruikt :P

Op de rubbers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 09:00
@Verwijderd Meende gelezen te hebben dat zelfs bij aankondiging van concept a6 e-tron, dat ze ook daar sport versies van gaan maken, maar voor andere markten nog de brandstof versie blijven hanteren. Dus voorlopig zou het nog niet over moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4C54g8Tql1Kvh1egizfsxeunOo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lKANqG1olp4Ffz5lr28xX4p2.jpg?f=user_large

Alles waar een rubber tussen zit bij je ophanging (je komt er alleen goed bij als ie op de brug staat) kan je een propje vaseline smeren. Dus gewoon 1 a 2 vingers bedekken en rondom alles wat met rubbers te maken heeft. Het scheelt niet zoveel van voorbereiding op anale seks met je vrouw of vriendin.

Maar vaseline kan ook gebruikt worden op rubberen deurstrips om met vorst vooral het bevroren effect tegen te gaan. Het voorkomt ook dat rubbers uitdrogen.

Wij hadden dat gedaan in tijden van upgrade (stalen) remleidingen en alles met powerflex rubbers upgraden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9Ja0qZLBLrUD0JxL2TqS6vCzUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pr613cLoEvJ7lPyECqzz6mp1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHCY0l_J0LeYlUR9DGpprt1eQZU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4qvmsaQBvpzw2UmluZuQytps.jpg?f=user_large

Het is beter bestendig tegen vorst en dat kraken bij koud was van gisteren zeg maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCYaNl3X7kQZB8AukTjI9Cb1ovs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hfeKrEqblegrhYVBZyT7bLGc.jpg?f=user_large

Nu suggereer ik niet om je hele auto uit elkaar te trekken, maar als je een keer voor de uitdaging staat zoals vervanging van draagarmen en toestanden dan is het nooit verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgObO2s48zFOTq8cYAyGylcE_6A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z8KwXyEP3e0ccxMfujZGEWaA.jpg?f=user_large

Had dat monster nooit weg moeten doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dat vluchtstrookje was niet heel sjiek.

Maar origineel vs getuned vind ik altijd oneerlijke wedstrijdjes ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Tylen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Dat vluchtstrookje was niet heel sjiek.

Maar origineel vs getuned vind ik altijd oneerlijke wedstrijdjes ;).
Ik vind het überhaupt niet chique, zulke snelheden op de openbare weg (ook al is het Duitsland). Maar stiekem wel leuk, met name de reactie in de Porsche :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YouTube: Hannover Hardcore RS4 Limo 0-100 Kmh 2,8s Launch Control Tests | Phi...

Nee deze dan.... 8)7

YouTube: 0 - 320 Kmh Tachovideo von der RS4 Limo von Philipp während des Race...

Of deze ...

YouTube: Audi RS4 Biturbo Acceleration 0-310 & Brutal Sound

Allemaal onder de categorie Insane. Iedere V6 Bi-turbo is easy peasy naar 500PK op te krikken, maar alles daarboven gaat serieus geld kosten. En die blokken pakken makkelijk 1400+ PK als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 21:44
Ik vraag me trouwens al enige tijd af of ik de enige e-tronrijder ben (MY2020) die de handgreep van de achterbak niet kan gebruiken?
De klep kan ik wel openen dmv. sleutel en knopje in de deur van de berijder, maar de handgreep in de klep geeft niet thuis cq. geeft geen actie. Zit hier een verborgen simsalabim of is dit een dealerkwestie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
dnhelle schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:00:
Ik vraag me trouwens al enige tijd af of ik de enige e-tronrijder ben (MY2020) die de handgreep van de achterbak niet kan gebruiken?
De klep kan ik wel openen dmv. sleutel en knopje in de deur van de berijder, maar de handgreep in de klep geeft niet thuis cq. geeft geen actie. Zit hier een verborgen simsalabim of is dit een dealerkwestie?
Die kan je volgens mij ergens in het menu blokkeren... Waar zou ik zo even niet weten, maar ik ben die optie wel tegen gekomen ergens...

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 21:44
Ben.Hahlen schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Die kan je volgens mij ergens in het menu blokkeren... Waar zou ik zo even niet weten, maar ik ben die optie wel tegen gekomen ergens...
Ja! Topper, inderdaad, goed verstopt onder wagen, instellingen, en dan swipen naar rechts. Nou, eindelijk gevonden na 2jaar 🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:56
Beste mensen,

Van de week besloot ik om eens naar een Audi TT te gaan kijken, eentje uit 2005. Ik vind het altijd een lekkere eigenwijze auto als het gaat om hoe die eruit ziet. Ik heb aangegeven of ik een kort ritje kon maken om eens te bekijken of het bij me past... auto rijden zegt immers meer dan 100 woorden toch? Rijden deed ie prima. Merkte bij het schakelen wel dat ie soms wat licht zat te stoten/stotteren, maar dat kan ook aan mij liggen want ik ben immers een jonge auto gewend. Op een gegeven moment leek het ook beter te gaan. Schakelen deed ie voor de rest prima, rijden ook en heb nog even gauw gekeken of de stoelverwarming bijvoorbeeld werkte en die deed het best.

Maar nu even de pijnpunten en ik heb jullie advies nodig, voordat ik ga nadenken over een eventuele koop. Een TT kost immers geen pakje boter, ook niet eentje uit 2005 zoals jullie wel weten waarschijnlijk.

Allereerst merkte ik dat de hendels van de stoelen niet werkten. Ik kon niet naar beneden en de stoel klappen om de achterbank te checken werkte ook niet. Verkoper gaf aan dat dit gefixed zou kunnen worden.

Verder vond ik de deur een beetje 'loose' openen. Als ik eruit wil stappen dan duw ik de deur altijd licht, maar dan merk je een soort tegengas toch? Bij deze leek die wel erg makkelijk te gaan, maar verkoper gaf aan dst het een producteigenschap is... iemand ervaring?

Temperatuur-pijltje deed wel erg raar. Ik deed 30 minuten voordat ie op 90 graden zat en wat denk je.... 5 minuten later terwijl ik gewoon doorreed ging het pijltje terug naar het voorgaande streepje. Verkoper gaf aan dat er dan naar moet worden gekeken.

Tot slot een ander belangrijk iets, namelijk het middendisplay achter het stuur. Daar zag ik wat horizontale strepen en verkoper gaf aan dat het dode pixels zijn. Is dit een kostbaar iets om te repareren?

Wat zeggen jullie? Met een grote boog eromheen lopen? Notendop specs: bj 2005, km-stand 170k-175k, prijs is rond 9k, NAP.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Janterworst op 10-03-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:02
Flinke prijs lijkt me dat er voor dat geld wel wat beters te vinden moet zijn met alles wat jij nu al beschrijft maar een link plaatsen geeft een beter beeld.

[ Voor 41% gewijzigd door ramrodwillem op 10-03-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
ramrodwillem schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:36:
Flinke prijs lijkt me dat er voor dat geld wel wat beters te vinden moet zijn met alles wat jij nu al beschrijft maar een link plaatsen geeft een beter beeld.
De link is als volgt: https://www.hazet.nl/occa...rw-cruise-climate-control

Indruk van het bedrijf is naar mijn idee .... mwahhhh. Ze hebben prachtige auto's in de showroom, de dure jongens, en voor de rest is het erg wisselend. Staan echt schadeauto's naar mijn idee. Audi TT zag er best netjes nog uit, maar stond wel op hun achterterrein waar echt heel veel auto's staan die je echt een naar gevoel geven (veel schade, flinke stof op de auto's zoals ook de TT (kan van de weilanden wellicht komen geen idee) ). Voelt beetje aan als kop of munt, auto's kunnen er netjes uitzien, of je ziet een autokerkhof (dat idee).

Ik word er inmiddels echt moe van, want een mooie auto vinden is gewoon echt een heeeeeeeele moeilijke opgave lijkt het wel. Ben namelijk wel op zoek naar iets sportiefs.

EDIT: nog iets... bij allereerst opstarten hoorde je flinke geratel. Meneer zei dat het om de uitlaat-hangsel ging. Zou gefixed worden.

Ik weet het niet maar tref echt vaker een auto aan waarbij allerlei mankementen naar boven komen bij een ritje. En nee ik ben geen autotechnicus, laat staan Joep bij Autoweek.

[ Voor 39% gewijzigd door Janterworst op 10-03-2022 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klikt als een deur of chassis dat licht ontzet is. Een deur hoort normaal zonder kracht "dicht" te vallen.

Als ie niet goed sluit is daar iets mee gebeurd. Kans is huge gezien het bouwjaar 2005 is. En echt fucking veel schadeauto's worden allemaal goedkoop gefixed en terug de markt opgeslingerd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:09:
Klikt als een deur of chassis dat licht ontzet is. Een deur hoort normaal zonder kracht "dicht" te vallen.

Als ie niet goed sluit is daar iets mee gebeurd. Kans is huge gezien het bouwjaar 2005 is. En echt fucking veel schadeauto's worden allemaal goedkoop gefixed en terug de markt opgeslingerd weer.
Ik weet even niet of we hetzelfde bedoelen, maar auto anno nu (ik pak even peugeot 208)... als je binnen zit en je doet de deur open, dan zal de deur bepaalde tegengas geven waardoor die niet zomaar helemaal open klapt.

Deze gaf je een klein duwtje en portier ging echt super easy wijd open zonder er verder aan te zitten. Zet me tot denken dat daar ook iets aan de hand mee is. Andere portier niet gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Janterworst schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:52:
[...]

De link is als volgt: https://www.hazet.nl/occa...rw-cruise-climate-control

Indruk van het bedrijf is naar mijn idee .... mwahhhh. Ze hebben prachtige auto's in de showroom, de dure jongens, en voor de rest is het erg wisselend. Staan echt schadeauto's naar mijn idee. Audi TT zag er best netjes nog uit, maar stond wel op hun achterterrein waar echt heel veel auto's staan die je echt een naar gevoel geven (veel schade, flinke stof op de auto's zoals ook de TT (kan van de weilanden wellicht komen geen idee) ). Voelt beetje aan als kop of munt, auto's kunnen er netjes uitzien, of je ziet een autokerkhof (dat idee).

Ik word er inmiddels echt moe van, want een mooie auto vinden is gewoon echt een heeeeeeeele moeilijke opgave lijkt het wel. Ben namelijk wel op zoek naar iets sportiefs.

EDIT: nog iets... bij allereerst opstarten hoorde je flinke geratel. Meneer zei dat het om de uitlaat-hangsel ging. Zou gefixed worden.

Ik weet het niet maar tref echt vaker een auto aan waarbij allerlei mankementen naar boven komen bij een ritje. En nee ik ben geen autotechnicus, laat staan Joep bij Autoweek.
Voor die prijs zou ik minder naar leeftijd kijken en gewoon het beste exemplaar zoeken. Deze heeft bijvoorbeeld aanzienlijk minder gereden en een vergelijkbare onderhoudshistorie als ik op de advertentie af moet gaan:

https://www.remconieuwenh...huis-autos-bv/occ17169698

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
GA!S schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:57:
[...]

Voor die prijs zou ik minder naar leeftijd kijken en gewoon het beste exemplaar zoeken. Deze heeft bijvoorbeeld aanzienlijk minder gereden en een vergelijkbare onderhoudshistorie als ik op de advertentie af moet gaan:

https://www.remconieuwenh...huis-autos-bv/occ17169698
Audi TT-specialist, bekt een stuk beter. Heb dat bedrijf wel eens voorbij zien komen, alleen woon ik even niet om de hoek van Ermelo en ik heb geen auto. Tuurlijk zou ik iemand kunnen vragen alleen als het niet veel soeps is, dan kan je samen weer helemaal terug. Dat is het vervelende.

Daarbij moet het niet een Audi TT zijn, maar vind het zeker een optie.

EDIT: overigens heb degene die jij doorstuurde niet het spoilertje en ESP-knop als ik het zo zie. Na die autobahn-stories heb ik dat sowieso graag.

[ Voor 8% gewijzigd door Janterworst op 11-03-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Paar jaar gelden eens bij Remco N geweest , ging om een TT uit 2015, waren niet open en eerlijk over de wagen , het is dat ik via de Audi dealer achter bepaalde zaken kwam, heb er nog een review op los gelaten via Google.

Je moet zorgen dat je een TT treft , al zal dat qua leeftijd lastig worden, dat de onderhoud history bekend i en de boekjes zijn in gevuld , ik zie zat TT's in jou prijs klasse staan die goed ondehoude lijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
ramrodwillem schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:18:
Paar jaar gelden eens bij Remco N geweest , ging om een TT uit 2015, waren iet open en eerlijk over de wagen , het is dat ik via de Audi dealer achter bepaalde zaken kwam, heb er nog een review op los gelaten via Google.

Je moet zorgen dat je een TT treft , al zal dat qua leeftijd lastig worden, dat de onderhoud history bekend i en de boekjes zijn in gevuld , ik zie zat TT's in jou prijs klasse staan die goed ondehoude lijken te zijn.
Even ter verificatie: met 'waren iet open en eerlijk' bedoel je dus 'waren niet open en eerlijk' neem ik aan? Dacht aan 'iets te' zodoende :).

Naja wil er wat aan toevoegen. Valt me op dat ik bij geen enkele TT, nogmaals geen enkele TT, het kenteken zie. Ook niet in de tekst. Maw, ik kan niet eens vanuit huis checken van hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
aangepast inderdaad waren niet open en eerlijk. vlotte babbel dat wel .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Was meer een voorbeeld, 5 min zoeken op gaspedaal.nl laat zien dat er meer dan genoeg aanbod is onder de 10k. Ik zou me vooral niet blind staren op het bouwjaar, maar naar de algemene conditie van de auto en verkoper kijken, daarna pas naar features.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
GA!S schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:12:
Was meer een voorbeeld, 5 min zoeken op gaspedaal.nl laat zien dat er meer dan genoeg aanbod is onder de 10k. Ik zou me vooral niet blind staren op het bouwjaar, maar naar de algemene conditie van de auto en verkoper kijken, daarna pas naar features.
Nee snap ik, maar viel me gauw op. Daar heb ik het sowieso niet op. Echter zie ik ook echt ontiegelijk veel geïmporteerd spul. Weet niet of dat uitmaakt bij een auto van een bj als 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik heb net een rode Q2 gekocht , ik wil zwarte accenten aanbrengen, voorgril, onder lucht happer, onderzijde achter. Deze zullen worden gespoten. Velgen worden zwart gemaakt.

Ik zoek ook nog voor achter en voorkant de zwarte ringen en voor de zijkant bij de voor deur zwarte S-line loge.

Op Ebay wel wat gevonden maar met erg hogen verzendkosten.

Is er in Nederland een goede shop, behalve de originele Audi, om dit spul te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Janterworst schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:50:
[...]

Nee snap ik, maar viel me gauw op. Daar heb ik het sowieso niet op. Echter zie ik ook echt ontiegelijk veel geïmporteerd spul. Weet niet of dat uitmaakt bij een auto van een bj als 2000?
Als de historie klopt en het is een goede auto zou ik er niet wakker van liggen. Uiteindelijk komen ze allemaal uit Duitsland. NL auto is leuk zolang je aanspraak kunt maken op garantie via de importeur, dat lijkt me na 22 jaar niet meer relevant.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ramrodwillem schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:51:
Ik heb net een rode Q2 gekocht , ik wil zwarte accenten aanbrengen, voorgril, onder lucht happer, onderzijde achter. Deze zullen worden gespoten. Velgen worden zwart gemaakt.

Ik zoek ook nog voor achter en voorkant de zwarte ringen en voor de zijkant bij de voor deur zwarte S-line loge.

Op Ebay wel wat gevonden maar met erg hogen verzendkosten.

Is er in Nederland een goede shop, behalve de originele Audi, om dit spul te bestellen?
Plastidip is je vriend. Staat me bij dat meerderen dat hebben gedaan.
@max staat me sowieso bij, maar kan er naast zitten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Helemaal vergeten ja , Plastidip, heb dat voor mn velgen wel eens gebruikt.

Maar voor kunststof, werk dat ook goed, in de zin blijft het wel een tijdje zitten. De voorgril eventueel dippen, moet die dan worden gedemonteerd of is het ook zonder demontage te doen? Ik zou dan eerst eens met de onder, achterkant beginnen kijken hoe het wordt , zit niet direct in het zicht.

C stijl laat ik wrappen.

Is ook wel een € dingetje om alle delen te laten spuiten, geen velgen, gaat €750 kosten, denk met plastidip €100

Twijfel wel tussen glanzend of mat

[ Voor 15% gewijzigd door ramrodwillem op 12-03-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
@Max, ik heb je een PM gestuurd

[ Voor 6% gewijzigd door ramrodwillem op 12-03-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
GA!S schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:29:
[...]

Als de historie klopt en het is een goede auto zou ik er niet wakker van liggen. Uiteindelijk komen ze allemaal uit Duitsland. NL auto is leuk zolang je aanspraak kunt maken op garantie via de importeur, dat lijkt me na 22 jaar niet meer relevant.
Ja ik denk dan altijd aan 1 ding: kilometers terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Janterworst schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:29:
[...]

Ja ik denk dan altijd aan 1 ding: kilometers terugdraaien.
Waar baseer je dat op dan?

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
En dat gebeurd in Nederland niet, Km terug draaien....?

[ Voor 18% gewijzigd door ramrodwillem op 13-03-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Veel auto's uit andere landen laat ruimte om te rotzooien met km-standen of bijv. schade.

YouTube: Fifth Gear - Used Car Repaired with Severe Economic Restraint in Cra....

De auto wordt vaak zo goedkoop mogelijk gefixed en als "ZGN" opnieuw de markt in gebracht. Het risico spreekt voor zich.

Ik ben er zelf een jaar of 2 terug hier in Portugal ook ingetuind. Een cabrio van 10k (mercedes) gekocht. Dat ding was bij nadere inspecte in teminste 3 ongevallen betrokken geweest. Ik was laaiend op de verkoper; de hele toko stond vol met premium voertuigen dus je mag er voor dat geld ook vanuit gaan dat je iets "goeds" koopt.

Nou je kon er bij de passagier zo je voet door de krokante chassis heen duwen. Het was net geen Flinstones voertuig. Later toen ik sprak met wat handelaren die bepaalde auto's uit NL/DE/BE haalde en naar portugal importeerde: ze vertelde me doodleuk dat ze specifiek op auto's richten waarvan o.a het chassisnummer en electronica over te zetten was op een ander frame.

Zo konden de winsten (gerust 1500 per voertuig) aanzienlijk worden opgekrikt en een paar auto's per maand tikt toch wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zegt meer iets over de handelaar. Ik heb genoeg bedrijven in NL gezien waar ik voor geen goud een auto zou kopen (jetcar anyone..), ongeacht of het import is. Ik heb zelf 3 auto's geimporteerd met volledige onderhoudshistorie en aantoonbare kilometerstand. Zowel particulier (Duitsland) als van een handelaar (Duitsland) en een dealer (België). Daarnaast heb ik nog een Punto Evo 1.4 Turbo (hier bijna niet te vinden) en een prachtige Alfa Spider in de garage staan die oorspronkelijk ook uit Duitsland komen. Alles met kloppende papieren en fijne verkopers die volledig inzicht konden geven over de historie van de auto.

Ik vind het stigma import=onbetrouwbaar echt onzin. Ik heb in Nederland net zo veel auto's laten staan omdat boekjes "kwijt" waren en historie ontbrak. Ga gewoon op de staat van verkoper en de auto af, doe zelf wat onderzoek of laat hem keuren voor aankoop. Vertrouw je het niet, loop dan vooral hard weg.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
GA!S schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Verhalen die op het net te vinden zijn, al betekent dat niet dat het bij allen zo is natuurlijk. Het is niet dat import van mijn part een absolute no-go is, maar liever toch Nederlands... hoewel dat natuurlijk ook teruggedraaid kan worden. Van wat ik heb begrepen schijnen ze in het buitenland geen omkijken te hebben naar een 'NAP'. Nu zegt NAP ook niet alles, maar het geeft me toch een wat fijner gevoel.

Wanneer heeft voor jou een auto een volledige onderhoudshistorie? Vanaf welke 'volledigheid' koop jij een auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Of ik een auto koop hangt van meer af, maar historie en inzicht in wat er allemaal is gedaan speelt zeker een rol. Belangrijkste voor mij is in eerste instantie de algemene staat van de auto, zowel van binnen en van buiten als onder de kap en op de brug.

Ik kijk of wat ik zie klopt met het verhaal dat de verkoper vertelt en wat in de advertentie staat. Als dat klopt kijk ik of er een ingevuld onderhoudsboekje is en of er geen grote gaten in de onderhoudstermijnen zitten. Dat geeft aan dat er continu aandacht en geld is besteed aan de auto. Als een auto met enige regelmaat op de brug heeft gestaan is de kans ook groter dat defecten tijdig zijn gespot en opgelost.

Alternatief zijn facturen van reparaties en onderhoudsbeurten buiten het boekje om. Heb ik persoonlijk liever omdat dat veel meer inzicht geeft in wat er werkelijk is gedaan dan de beperkte ruimte in de onderhoudsboekjes. Vaak heeft een dealer dat inzicht wel, maar geven ze dat niet aan particulieren af. De Audi dealer in Nederland kan bijvoorbeeld de onderhoudshistorie van een auto uit Duitsland inzien, maar zal dat niet voor je uitprinten.

Onderhoud dat niet kan worden aangetoond beschouw ik als niet gedaan. Als nergens is te zien of bijvoorbeeld de koppeling of distributie zijn vervangen dan ga ik er vanuit dat ik dat bij aanschaf direct moet doen en neem ik dat mee in de prijs.

Voor mij gaat het er vooral om dat ik een objectief beeld probeer te vormen over de auto, los van alle sentimenten als herkomst of de verkoper. Ik koop liever een goede auto zonder garantie bij een particulier dan een slecht exemplaar met garantie bij een dealer.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Gisteren reed ik op een lege (duitse) snelweg en heb bij het optrekken m'n gaspedaal iets te lang ingetrapt. Ik rijd een A6 2019 45tsfi. Nou meen ik mij te herinneren dat deze modellen begrenst zijn op 250 kmh, maar ik haalde 264kmh (en was nog aan het versnellen). Toen vond ik het te snel gaan en heb ik mn gas los gelaten.

Kan het zijn dat dit model gewoon geen begrenzer heeft, of heeft de vorige eigenaar er mogelijk mee lopen rommelen? Want dat vind ik niet een heel fijn idee.

Disclaimer: ik hoop niet dat dit onder patsen valt, ik ben gewoon benieuwd hoe dit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Janterworst schreef op maandag 14 maart 2022 @ 00:07:
[...]

Verhalen die op het net te vinden zijn, al betekent dat niet dat het bij allen zo is natuurlijk. Het is niet dat import van mijn part een absolute no-go is, maar liever toch Nederlands... hoewel dat natuurlijk ook teruggedraaid kan worden. Van wat ik heb begrepen schijnen ze in het buitenland geen omkijken te hebben naar een 'NAP'. Nu zegt NAP ook niet alles, maar het geeft me toch een wat fijner gevoel.

Wanneer heeft voor jou een auto een volledige onderhoudshistorie? Vanaf welke 'volledigheid' koop jij een auto?
https://www.ad.nl/auto/du...eurige-occasion~a3461a31/

Echt vandaag nog gepubliceerd. Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
g1n0 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:46:
Gisteren reed ik op een lege (duitse) snelweg en heb bij het optrekken m'n gaspedaal iets te lang ingetrapt. Ik rijd een A6 2019 45tsfi. Nou meen ik mij te herinneren dat deze modellen begrenst zijn op 250 kmh, maar ik haalde 264kmh (en was nog aan het versnellen). Toen vond ik het te snel gaan en heb ik mn gas los gelaten.

Kan het zijn dat dit model gewoon geen begrenzer heeft, of heeft de vorige eigenaar er mogelijk mee lopen rommelen? Want dat vind ik niet een heel fijn idee.

Disclaimer: ik hoop niet dat dit onder patsen valt, ik ben gewoon benieuwd hoe dit kan.
Mijn S7 zou “officieel” ook moeten stoppen bij 250/255, maar op de teller gaat die door tot 269 en komt er echt niks uit (kan wel harder) maar op de GPS is dit ongeveer 255 kmph (wat dan wel weer klopt). Dus ik snap het ook niet helemaal, maar het lijkt gps wijs te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
Naja dit is ook zoiets waardoor ik altijd liever import vermijd. Je weet vaak heel veel niet. Als je nagaat dat je zo hard bedonderd kan worden... pfff. Moet er niet aan denken dat dit je overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:58
Janterworst schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 00:32:
[...]

Naja dit is ook zoiets waardoor ik altijd liever import vermijd. Je weet vaak heel veel niet. Als je nagaat dat je zo hard bedonderd kan worden... pfff. Moet er niet aan denken dat dit je overkomt.
Dat is in Nederland bij handelaren echt niet anders hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GeeMoney schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:53:
[...]

Je wilt niet weten hoeveel Duitse import auto's al heb moeten herstellen omdat ze schade gehad hebben en modules vervangen zijn. Bij gros kom ik er gewoon achter dat km stand terug gedraaid is. En dit bij de Nederlandse handelaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is moeilijk om een auto op leeftijd enigzins goed in te kunnen schatten. Ik nam altijd mijn garagist mee. Die kon meer zien dan ik gezien die dagelijks met auto's werkt.

Schade is opzich niet erg, mits het maar correct uitgevoerd is qua reparatie. En daar gaat het vaak mis. Want schade moet vaak zo goedkoop (en optisch) mogelijk uitgevoerd worden. Dat gaat dan op duitse handel c.q export weer op, een handelaar koopt het met een margeprijs in, propt er zijn marge weer bovenop en wordt aangeboden in NL (of welk ander land dan ook).

Zelf was ik ook aan het kijken voor een S5 hier in Portugal. Toen ik de auto checkte viel me toch wel iets op. De km-stand op exact 181750km en dan ergens achterin de showroom geparkeerd. Hoe groot is de kans dat je een auto met exact zo'n stand in een showroom treft? Of hebben ze dat ding daar gewoon neergezet; later met een ding erin gestoken en ff een rommetje met exact 181750KM erin geflashed?

Een KM-stand is niet erg, mits er maar een onderhoudslijst bij zit. Dan kan je nog afwegen of inderdaad het e.a goed gedaan is of niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Moonsugar op 25-07-2024 10:31 . Reden: Op verzoek van gebruiker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
GeeMoney schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:53:
[...]

Ik heb het over import-auto's bij Nederlandse bedrijven ;). Zelf ga ik niet importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:38
Wat zie ik nou een Audi A1 Sportback Attittude. Buiten dat deze alleen bij Audi te halen is, wat is er nou anders eraan ? :P Ah uit de tekst van de A3:
De Audi A3 Sportback Attitude is de eerste Audi die alléén online te bestellen is. Dit maakt het allemaal een stuk makkelijker voor u! U hoeft niet meer naar de dealer, maar u bestelt hem gewoon thuis op de bank. Daarnaast krijgt u een hoop standaard extra's, voor een superscherpe prijs per maand. Deze deal krijgt u nergens anders!

[ Voor 61% gewijzigd door Lampiz op 17-03-2022 14:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:05:
Het is moeilijk om een auto op leeftijd enigzins goed in te kunnen schatten. Ik nam altijd mijn garagist mee. Die kon meer zien dan ik gezien die dagelijks met auto's werkt.

Schade is opzich niet erg, mits het maar correct uitgevoerd is qua reparatie. En daar gaat het vaak mis. Want schade moet vaak zo goedkoop (en optisch) mogelijk uitgevoerd worden. Dat gaat dan op duitse handel c.q export weer op, een handelaar koopt het met een margeprijs in, propt er zijn marge weer bovenop en wordt aangeboden in NL (of welk ander land dan ook).

[Afbeelding]

Zelf was ik ook aan het kijken voor een S5 hier in Portugal. Toen ik de auto checkte viel me toch wel iets op. De km-stand op exact 181750km en dan ergens achterin de showroom geparkeerd. Hoe groot is de kans dat je een auto met exact zo'n stand in een showroom treft? Of hebben ze dat ding daar gewoon neergezet; later met een ding erin gestoken en ff een rommetje met exact 181750KM erin geflashed?

Een KM-stand is niet erg, mits er maar een onderhoudslijst bij zit. Dan kan je nog afwegen of inderdaad het e.a goed gedaan is of niet.
Ik zou me meer zorgen maken dat je een b8 S5 met een A5 diesel dashboard koopt :+

Een teller die op 250 veelvoud eindigt komt eens om de 250 wagens voor, nu niet bepaald extreem onwaarschijnlijk. Komt toch in het een-keer-per-jaar territorium voor een gemiddelde 2de hands auto dealer die wat auto's schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Welke tuner voor een chip tune stage 1 en misschien 2 kunnen jullie hier aanbevelen om mijn Q2 naar toe te brengen, beetje in de buurt van Rotterdam zou fijn zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

g1n0 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:46:

Mijn C7 loopt ook met gemak tot 268, volgens mij zit daar ook de "250" limiet wat ik begrepen heb, maar correct me if I'm wrong. Ik kan in iedergeval niet harder dan dat, en zie hetzelfde met S en RS varianten met een 250 limiet in filmpjes.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
ramrodwillem schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:54:
Welke tuner voor een chip tune stage 1 en misschien 2 kunnen jullie hier aanbevelen om mijn Q2 naar toe te brengen, beetje in de buurt van Rotterdam zou fijn zijn .
Niemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Niet iets rondom Rotterdam, enige wat ik ken is JD engineering en die zitten in Lochem. Die zijn ook relatief prijzig, al denk ik wel dat die professioneel werk afleveren. (Verder zelf geen ervaring mee btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok bedankt , ja die had ik al gezien .

Ik kwam in de buurt deze https://vagcomdordrecht.nl/ nog tegen krijgen goede reviews, wellicht dat ik eens langs rij om te kijken hoe het er uitziet en even een praatje maken voor een indruk. Beetje in de buurt wel prettig vind ik.

Mmh net het adres bekeken maar volgens mij voeren ze de werkzaamheden gewoon op straat uit .... , lijkt me niet wenselijk , toch maar even verder kijken denk ik .

[ Voor 23% gewijzigd door ramrodwillem op 20-03-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Voor mijn gevoel wil je het liefst ook dat ze een uitdraai maken op een rollerbank, maar dit maakt het vaak wel duurder.

Vergeet niet dat als je je auto laat tunen, Audi officieel wat voor garantie dan ook kan weigeren. Altijd even in het achterhoofd houden! (als de auto nog garantie heeft natuurlijk)

Er zijn natuurlijk ook soort van huis tuners zoals ABT, via hun kon het soms zelfs via de dealer zelfs. Maar dat moet je dan even navragen. (Als het via de dealer gaat, behoudt je wel garantie meestal)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atsiz
Was er nou een mogelijkheid om dat start/stop altijd uit te hebben? Gaat standaard aan bij ieder opstart en dat is irritant.

Meestal als ik stop voor de stoplight is dat korter dan 20 seconden. Dan voelt het juist onzuiniger aan met dat start stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 10:34
Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe A3 en merkte vandaag op dat (in ieder geval) de navigatieinstellingen waren verdwenen uit MMI. Denk aan de favorieten en recente reisdoelen. Weet iemand of dit soort data is opgeslagen in myAudi of is dit echt iets lokaal? Met andere woorden zou dit wellicht op een later moment weer worden gesynchroniseerd of moet ik dit weer opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:58
ramrodwillem schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:55:
Ok bedankt , ja die had ik al gezien .

Ik kwam in de buurt deze https://vagcomdordrecht.nl/ nog tegen krijgen goede reviews, wellicht dat ik eens langs rij om te kijken hoe het er uitziet en even een praatje maken voor een indruk. Beetje in de buurt wel prettig vind ik.

Mmh net het adres bekeken maar volgens mij voeren ze de werkzaamheden gewoon op straat uit .... , lijkt me niet wenselijk , toch maar even verder kijken denk ik .
Ik ben zelf bij JD geweest. Prima partij maar het kan wellicht goedkoper. Ik heb er een dagje van gemaakt, is al lachen om daar rond te lopen en te kijken wat er allemaal aan komt rijden :) .
Rollerbank zou ik er ook bijnemen inderdaad. Altijd leuk en dan zit het tussen de oren ook goed :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Atsiz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:15:
Was er nou een mogelijkheid om dat start/stop altijd uit te hebben? Gaat standaard aan bij ieder opstart en dat is irritant.

Meestal als ik stop voor de stoplight is dat korter dan 20 seconden. Dan voelt het juist onzuiniger aan met dat start stop.
Ligt aan je auto. Zie het VCDS topic verder.

@ramrodwillem Die vagcom in Dordrecht doen geen chiptuning, maar vcds coding, zie boven ;) Daarnaast: wat is voor jou in de buurt? Bedoel, vagtechniek in Nuenen is 1 uur en 15 min rijden vanaf de Blaak. Kan in minder :P Persoonlijk: ik ga rustig anderhalf uur karren als het moet, leuk of handig is. Maar iedereen is daar anders in.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok, uh wat is het verschil tussen VCDS codings en chiptuning dan dacht dat het het zelfde was ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vcds is via software opties aanzetten en diagnose uitlezen enzo
Chiptuning is motormanagement aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok , dank , duidelijk nu, heb Vagtechniek in Nuenen maar eens een mail gestuurd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/RS5/RS5-30.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/RS5/RS5-31.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/RS5/RS5-34.jpg

Over zinloos toeren gesproken. Vanochtend eerst tanken in België en vervolgens lekker rustig via de binnenwegen naar Eindhoven gereden. Zo zie je weer eens wat van de grensstreek en met een literprijs van 1.75 is het extra verbruik van de binnenwegen ook wel te overzien. >:)

[ Voor 11% gewijzigd door GA!S op 21-03-2022 21:37 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
M'n auto net van een grote garage opgehaald (bekend als occasion verkoper met meerdere filialen door heel NL).

Ik had problemen met kraakgeluiden zodra je over de drempels gaat. Het enige wat de garage heeft gedaan is onderdelen insmeren. Ze zouden het ook even over wat drempels testen.

Wat blijkt volgens mijn app is dat ze er vandaag 28km er mee hebben gereden. Op 4 verschillende momenten van de dag.

Is dit normaal?

Dan moeten ze 100x een tour hebben gemaakt wantja drempels test je alleen in de bebouwde kom ergens, of bij de industrie terein waar ze zitten.

Of word de auto als leenauto gebruikt stiekem?

Voor andere motorische problemen kan ik het nog snappen maar dit vind ik vreemd.

k ga ze morgen ook bellen maar wellicht dat het een logische verklaring heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Atsiz op 22-03-2022 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Atsiz schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:15:
M'n auto net van een grote garage opgehaald (bekend als occasion verkoper met meerdere filialen door heel NL).

Ik had problemen met kraakgeluiden zodra je over de drempels gaat. Het enige wat de garage heeft gedaan is onderdelen insmeren. Ze zouden het ook even over wat drempels testen.

Wat blijkt volgens mijn app is dat ze er vandaag 28km er mee hebben gereden. Op 4 verschillende momenten van de dag.

Is dit normaal?

Dan moeten ze 100x een tour hebben gemaakt wantja drempels test je alleen in de bebouwde kom ergens, of bij de industrie terein waar ze zitten.

Of word de auto als leenauto gebruikt stiekem?

Voor andere motorische problemen kan ik het nog snappen maar dit vind ik vreemd.

k ga ze morgen ook bellen maar wellicht dat het een logische verklaring heeft.
Zou kunnen dat ze testrijden tot de boel goed warm is , niet dat er een proefritje van 2 minuten gemaakt wordt zonder gekraak en vervolgens de klant belt dat de problemen niet opgelost zijn omdat het kraken pas na 10 minuten terugkwam.

Een beetje vertrouwen in een garage moet je wel hebben, anders zit je bij de verkeerde.

Ben blij dat mijn auto geen app heeft ,die staat al 4 weken bij de garage _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
MLLL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:52:
[...]

Zou kunnen dat ze testrijden tot de boel goed warm is , niet dat er een proefritje van 2 minuten gemaakt wordt zonder gekraak en vervolgens de klant belt dat de problemen niet opgelost zijn omdat het kraken pas na 10 minuten terugkwam.

Een beetje vertrouwen in een garage moet je wel hebben, anders zit je bij de verkeerde.

Ben blij dat mijn auto geen app heeft ,die staat al 4 weken bij de garage _/-\o_
Ik checkte toen ik zag dat ik 2 streepjes benzine opeens miste.

Mijn probleem speelt alleen af als de auto koud is. En juist geen problemen zijn als de auto warm is. Dit weten ze ook.

Normaal wantrouw ik niet zo snel hoor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een garage die bij dit soort klachten een uitgebreide proefrit doet, ik zou er voor tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 10:34
Onedayflyer682 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:39:
Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe A3 en merkte vandaag op dat (in ieder geval) de navigatieinstellingen waren verdwenen uit MMI. Denk aan de favorieten en recente reisdoelen. Weet iemand of dit soort data is opgeslagen in myAudi of is dit echt iets lokaal? Met andere woorden zou dit wellicht op een later moment weer worden gesynchroniseerd of moet ik dit weer opnieuw instellen?
De historie was vandaag weer terug dus lijkt er toch op dat het ergens remote op de server wordt opgeslagen maar wellicht bij het syncen ergens iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Sinds een paar dagen de Q2 mn bezit, alles prima en comfortabel.

Echter zit er in de Q2 het standaard geluidsysteem, wat houdt dit in qua speakers , welke zitten er nu in ? Zit er nog een verborgen optie in het menu om een uitgebreidere equalizer te activeren?Nu alleen hoog en laag.

Wat zijn de opties om het geluid wat te verbeteren, hoeft niet direct vele honderden euro,s te gaan kosten maar heb het idee dat de tweaters (als ze er al in zitten) maar matig te horen zijn.

Wat raden jullie aan en wat zijn de opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 22:27
Hi all,

Ik rij een A4 B9 Avant quattro 2.0 TFSI uit 2018. Erg fijne auto, zeer tevreden mee! Het wordt weer zomer alleen heb ik de wagen gekocht met een setje winterbanden. Nu moet ik gaan kiezen of ik All-season banden ga doen of een nieuwe set zomerbanden.

Wij rijden eigenlijk heel weinig kilometers per jaar, nog geen 15K, en ik denk zelfs onder de 10K. Wintersport doen we niet aan, en als er veel sneeuw ligt blijven we liever binnen ;). Ook heb je in de zomer natuurlijk slecht weer, maar ik lees dat het prestatie verschil vooral opvalt in de winter.

Ik lees vooral dat all season banden OK zijn maar dat je beter voor winter / zomer wielen kan gaan. Qua prijs maakt het niet zo heel veel uit, 2 setjes specifieke banden of 1 setje all season (die eerder slijten) De kosten zitten met name in het aanschaffen van een extra set velgen of het opslaan van de banden en laten wisselen op de bestaande velgen.

Nieuwe velgen: ca. 1400 euro voor een mooi setje 20" (zonder banden)
opslag: ca. 100 euro per jaar met daarin inbegrepen 2x een wissel (zonder banden)

Wat zouden jullie doen? All season banden, of sowieso winter/zomer?
Pagina: 1 ... 122 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.