Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 121 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 10:49
NotSoSteady schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:45:
[...]

Heb de 2015-versie gehad en daar heb ik afgezien van normaal onderhoud nooit wat mee gehad. Wel een schakelbak overigens. Deze had een 1.4 motor met 'Cylinder on Demand', S-Line binnen en buiten, Black Edition, 18-inch velgen, parkeersensoren voor- en achter, dynamische achterlichten (retrofit), Drive Select en MMI Plus (geloof ik). Heb deze zelf ingeruild voor een A3 8Y (2021) en kreeg er nog 16k voor en de auto is een week later alweer verkocht (stond erop voor 18k, maar weet niet wat de uiteindelijke prijs is geworden).

[Afbeelding]
Mooie auto!
Dat zou mijn droomauto kunnen zijn.
Als ik zoiets wil ben ik 20 duizend kwijt (wel met garantie)....en dat voor een kale auto met NIKS erop.

Ik kijk ook naar auto's met wat beter uitvoeringen zoals de "Ambience" of "Ambiente" of de "Pro Line" varianten. Maar zelfs die zijn helemaal kaal 8)7

Ik snap er niks van 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
Atsiz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:12:
[...]

Mooie auto!
Als ik zoiets wil ben ik 20 duizend kwijt (wel met garantie)....en dat voor een kale auto met NIKS erop.

Ik kijk ook naar auto's met wat beter uitvoeringen zoals de "Ambience" of "Ambiente" of de "Pro Line" varianten. Maar zelfs die zijn helemaal kaal 8)7

Ik snap er niks van 8)7
Je moet een beetje geluk hebben. Mijn advies is om voor iets te gaan dat aan je eisen voldoet en dan kun je beter wachten (en sparen) in plaats van halsoverkop toch voor een wat mager model te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Lampiz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:00:
[...]

Staat toch ook in je deur van de bestuurderskant? Hoeveel bar per wiel en welke olie.
Ik heb even op de sticker gekeken in de deur, daar staat het niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUhvIcl6puhL9kMmYlWrVF1StSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sctxvPYx8L93D5nNleG34vj.jpg?f=fotoalbum_large

In de handleiding vond ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlXQmUUJ5taQIgki1MCDcY-7EUg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zEyn42lsryKXRdsg513UzXaB.png?f=user_large

Nu kan ik nog niet echt duidelijk vinden welke olie dan het beste is voor de auto. Nu heb ik deze besteld:
https://www.amazon.de/gp/product/B00BTFE6R8

Maar ik vraag me dus af of ik niet beter een andere had kunnen bestellen. Wat raden jullie aan?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lees de specificaties van die olie even door en je weet het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:18:
Lees de specificaties van die olie even door en je weet het zeker.
Ik had die olie dus gevonden bij autodoc, daar staat vermeld:
Vrijgave van de fabrikant: VW 502 00/ 505 00, Specificatie: API SN, ventilator koppeling klasse SAE: 0W-30

Dus daardoor dacht ik, mooi VW 502 00, en daarbij staat de auto met de motor die ik heb vermeld als passend op de website van autodoc, echter op de site van Amazon staat:
Edge 0W-30 wordt niet aanbevolen voor VW

En als ik op de site van Amazon aangeef welke auto en motor ik heb staat er "Past niet", echter als ik dan 1 liter fles van exact dezelfde olie selecteer staat er "Dit past" en staat er nergens dat het niet wordt aangeraden door VW, vandaar mijn twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Controleer op de website van Castrol welke olie geschikt is. Castrol publiceert voor elk product een blad met specificaties waaraan het voldoet of compatible mee is. Bestel vervolgens op basis daarvan ergens de olie.
Websites waar je op kenteken/chassisnummer onderdelen kan bestellen zou ik niet vertrouwen, dat gaat ongeveer net zo vaak goed als fout. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:39:
Controleer op de website van Castrol welke olie geschikt is. Castrol publiceert voor elk product een blad met specificaties waaraan het voldoet of compatible mee is. Bestel vervolgens op basis daarvan ergens de olie.
Websites waar je op kenteken/chassisnummer onderdelen kan bestellen zou ik niet vertrouwen, dat gaat ongeveer net zo vaak goed als fout. :P
Thanks, op de website van Castrol staat API SN vermeld, dus zal het wel goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

miicker schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Thanks, op de website van Castrol staat API SN vermeld, dus zal het wel goed zijn :)
Gisteren ook nog een liter olie gehaald bij de pomp. Eigenlijk, diesel of bezine maakt niet meer uit, volstaat 5W30 voor elke auto vanaf 2010 of iets dergelijks. Ze verkopen ook niks anders. Ja, 5W40, en dat is, volgens de pompmedewerker, iets dikkere olie.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
Vanuit het werk moet ik winterbanden onder mijn Audi laten zetten.
Dit kan vanuit de leasemaatschappij alleen maar bij Euromaster, kwikfit of Profile. Welk bedrijf zouden jullie aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Bij mijn S7 kwam van de audi dealer af dat ik 5W30 LL moest nemen. Dit gebruik ik nu ook gewoon van Castrol. Dus ik denk dat als je een benzine blok hebt, dat dit gewoon moet kunnen.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
Troubled schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:37:
Vanuit het werk moet ik winterbanden onder mijn Audi laten zetten.
Dit kan vanuit de leasemaatschappij alleen maar bij Euromaster, kwikfit of Profile. Welk bedrijf zouden jullie aanraden?
Geen. _O-

En waarom winterbanden? We zitten nu gewoon op 10+ graden. Geen winterbanden nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door GioStyle op 03-01-2022 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troubled
GioStyle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Geen. _O-

En waarom winterbanden? We zitten nu gewoon op 10+ graden. Geen winterbanden nodig.
Ja ik wil zelf ook geen winterbanden :|
Alleen vanuit het werk wordt het min of meer gedwongen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee welke maat remschijven ik nodig hebt voor een A3 FL 2017 limousine vooras? is dat toevallig 288mm?

Gevonden! sticker in de kofferbak geeft het onderstaande aan;
vooras 1ZE= 288mm & achteras 1KE= 272mm

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexussJR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 01:02
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om ervoor te zorgen dat Apple Carplay niet automatisch de radio uitzet als deze verbind?

Binnen enkele seconden na het starten van de auto switch hij automatisch over op Carplay en zet dan de radio uit. Is heel simpel op te lossen aangezien ik de stuurknop het gezet op wisselen van audio bron maar het is toch een puntje van ergenis xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Vraagje aan mensen met een Audi A3 (vanaf 2014).

Waarom hebben deze wagens geen hill assist? (of hold assist).

Zelfs in de goedkoopste Golfjes is dit aanwezig en bij ieder ander merk.

Het is een luxe probleem maar alsnog. Moet er niet aan denken om in de file of stad telkens de rem ingedrukt te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Atsiz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 01:38:

Het is een luxe probleem maar alsnog. Moet er niet aan denken om in de file of stad telkens de rem ingedrukt te houden.
ACC aan in de file en je rem kan je loslaten. HA is gewoon een optie geloof ik.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin

Ik hoef in mijn A3 (2016) maar 1x op de rem te tikken en de rem blijft er gewoon op staan. In plaats van een rode P (handrem) staat er dan een groene P in het display.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:18

Ravefiend

Carpe diem!

Zoals al aangeven door Tylen is dat een optie, zo ook bij mijn A3 Sportback: Audi Hill Assist: Wegrijhulp (UH2).

Edit: https://www.audi.nl/nl/we...portback/uitrusting.html#
--> Hold Assist - € 112,53
De wegrijassistent houdt de auto stil op hellingen en vlakke wegen.

Houdt de auto na het stoppen onbeperkt stil. Dit werkt op hellingen die in het internationale wegverkeer gebruikelijk zijn en op vlakke wegen. Het systeem functioneert met een druk op de knop en helpt de bestuurder om zonder achteruit rollen weg te rijden.

[ Voor 40% gewijzigd door Ravefiend op 09-01-2022 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dat heeft niks met Hill Assist te maken maar met een elektronische rem.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tylen schreef op zondag 9 januari 2022 @ 05:28:
[...]

ACC aan in de file en je rem kan je loslaten
Je bedoelt "rempedaal uberhaupt niet aantikken" ;) En ja, het is echt een briljante uitvinding die ACC echter je wordt er zooooo lui (en verwend) van.

Overigens, vraag, is er iets wat ik kan doen of schoonmaken aan de auto / sensoren als mijn lane assist soms niet wil functioneren (geel icoontje blijft staan). Ik weet dat de camera's dan onvoldoende de wegmarkering zien om binnen de lijntjes te blijven rijden maar irritant is het wel; gisteravond bij (best goede reden) op de A12 heb ik gewoon een uur zelf moeten sturen :X

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2022 10:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je ruit voor de camera eens een keer goed schoonmaken, net als de rubbers van je ruitenwissers die hem schoon moeten houden? Lijkt me een goed begin :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

MAX3400 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:48:
[...]

op de A12 heb ik gewoon een uur zelf moeten sturen :X
Het is allemaal wat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:37
M'n A3 sportback 2015 (8v) is linksachter de lamp defect. Is led, zijn dit losse lampjes of de hele unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

The Eagle schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:36:
Je ruit voor de camera eens een keer goed schoonmaken, net als de rubbers van je ruitenwissers die hem schoon moeten houden? Lijkt me een goed begin :)
Ruitenwissers gaan hoogstens 20K km mee bij mij; dan worden ze sowieso vervangen door nieuwe Bosch-bladen. Auto is ook altijd schoon; maar allicht dat ik gisteren toch een vlekje / blaadje had wat bij die snelheden niet werd weggespoeld.

Mmm, misschien condens; zal er van de week eens op letten als ik weer wegga. Rij best te weinig de laatste maanden; 2K op de teller erbij sinds oktober.
Luxe-probleem, zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
DeBaroN schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:10:
M'n A3 sportback 2015 (8v) is linksachter de lamp defect. Is led, zijn dit losse lampjes of de hele unit?
Niemand?

(beetje ongeduldig, maar dan kan ik zsm wat ondernemen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DeBaroN schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:13:
[...]

Niemand?

(beetje ongeduldig, maar dan kan ik zsm wat ondernemen)
Hele unit aanschaffen. Voor zover ik weet zijn (gedeelten) namelijk geseald vanwege vocht etc etc blaat.

Overigens, en allicht te overwegen, je hebt heule goede imitatie versies op eBay voor een fractie van de Audi-prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 15:16

GNML

applebuyguide.com

miicker schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:15:
Ik ga denk ik binnenkort zelf de olie verversen. Welke olie kan ik het beste in een B9 (2.0 TFSI) gooien? Ik lees verschillende dingen, ik dacht zelf aan 5W30, maar lees ook dat er 5W40 in moet of 0W-30.
kijk even op de website van kroon olie, kun je aan de hand van het kenteken de juiste olie vinden.

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
GNML schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:30:
[...]

kijk even op de website van kroon olie, kun je aan de hand van het kenteken de juiste olie vinden.
Ik heb de oliewissel inmiddels al gedaan. Heb er Castrol Edge 0W30 in gegooid, die voldoet aan API SN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 15:16

GNML

applebuyguide.com

Atsiz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:12:
[...]

Mooie auto!

Ik snap er niks van 8)7
Zelfs een dimmende binnenspiegel is optioneel ;-), bij audi is de optielijst erg lang en kostbaar.
GeeMoney schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:56:

@Atsiz ik zou het via officiële dealers eens proberen en anders via een dealer in Duitsland.
Daar zijn de modellen veelal een stuk rijker uitgerust, in NL zijn we toch wat knijperig :+ .
De A1 van mijn vrouw via een officiële dealer geregeld, Audi Plus model en best rijk aangekleed. Je moet natuurlijk wel even geduld hebben en wellicht ietsje meer betalen dan bij een handelaar maar goed, dan heb je ook wat :P .
Dat klopt wel inderdaad.. in DE vind je veelal de "german editie" deze heeft in basis al een leuke uitrustig (2x s-line)

Zelf heb ik op dit moment een 2014 B8(.5) A4 met een 1.8tfsi en een Multitronic pro business uitvoering.
Heb hem gekocht in 2017 met 165k op de teller en hij is nu over de 240K. Hij rijdt nog steeds even fijn als toen ik hem kocht.
Het enige onderhoud dat ik heb hoeven te doen in de afgelopen 5 jaar, is het onderhoud zoals in het boekje.

Nu zijn we aan het kijken naar een 2019 B9 A4, waar zeker Adaptive Cruise en stoelverwarming op moet zitten.

Betrouwbaar is de auto wel, 2014 hebben ze een aanpassing aan de 1.8 motor gemaakt zodat deze minder olie verbruikt dan het 2008/2013 blok.

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
MAX3400 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Hele unit aanschaffen. Voor zover ik weet zijn (gedeelten) namelijk geseald vanwege vocht etc etc blaat.

Overigens, en allicht te overwegen, je hebt heule goede imitatie versies op eBay voor een fractie van de Audi-prijs.
Ok, bedankt.
En als het buitenste deel het niet doet, doet het gedeelte op de klep het automatisch ook niet?!
Want die geeft ook geen licht.Zou wel heel toevallig zijn dat ze allebei tegelijk kapot gaan?!

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 10-01-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Knip

[ Voor 107% gewijzigd door DeBaroN op 10-01-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Tylen schreef op zondag 9 januari 2022 @ 05:28:
[...]

ACC aan in de file en je rem kan je loslaten. HA is gewoon een optie geloof ik.
ACC is bij mijn Volkswagen Golf (auto uit 2020) een ramp tijdens file\stad rijden.
Te hard gas tijdens optrekken....remt te hard....kan niet anticiperen....verbruikt meer brandstof...kan gevaarlijk zijn, heb ik 1 keer gehad dat de auto ineens ging gassen terwijl er een auto voor mij was (ik stond ook stil, misschien door de zon?)

Ik neem aan dat hetzelfde geld voor Audi ivm dezelfde onderdelen.

Ik kijk naar Audi A3's van 15 duizend euro maar zelfs auto's van 25 duizend euro hebben die Hill Assist functie niet. Lijkt wel beperkt.

Kan achteraf niet gebouwd worden dus lastig. Audi A3 lijkt qua luxe een achteruitgang vergeleken met een Volkswagen Golf.

Ik overweeg namelijk een Audi A3 of een BMW 1 serie.
Wat ik wel weer jammer vind van de BMW is dat het geen digitale klokje heeft waarop je de snelheid kan zien.
Dat heeft de Audi weer wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Atsiz op 11-01-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Atsiz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:39:
[...]

...
Wat ik wel weer jammer vind van de BMW is dat het geen digitale klokje heeft waarop je de snelheid kan zien.
Ik zal misschien jouw zorgen anders lezen / interpreteren dan je ze opschrijft maar als in het segment "15K auto's" je eerst een vergelijking trok met Aziatische bouwsels en je nu druk maakt over het aanwezig zijn van een digitaal klokje (wat je misschien via Aliexpress en een paar tientjes arbied inbouwt), weet ik niet precies hoe / serieus jouw posts zijn?

Het lijkt er terdege op dat je echt wel ingelezen bent en op zoek bent naar specifieke auto's en uitrustingen maar als het even tegenzit of er niet is, laat je je snel vrij negatief uit over "het geheel". Geen hill-assist? Dan is het een luxe-achteruitgang voor de hele A3. Klinkt niet als eerlijk en overwogen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
MAX3400 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Ik zal misschien jouw zorgen anders lezen / interpreteren dan je ze opschrijft maar als in het segment "15K auto's" je eerst een vergelijking trok met Aziatische bouwsels en je nu druk maakt over het aanwezig zijn van een digitaal klokje (wat je misschien via Aliexpress en een paar tientjes arbied inbouwt), weet ik niet precies hoe / serieus jouw posts zijn?

Het lijkt er terdege op dat je echt wel ingelezen bent en op zoek bent naar specifieke auto's en uitrustingen maar als het even tegenzit of er niet is, laat je je snel vrij negatief uit over "het geheel". Geen hill-assist? Dan is het een luxe-achteruitgang voor de hele A3. Klinkt niet als eerlijk en overwogen...
Daar heb je wel een punt in.
Ik ben niet handig met auto's en het kost ook veel geld door een ander aan je auto te laten sleutelen.

En voor rond de 17k wil ik een auto die een beetje al mijn wensen bevat.
Ik ben verwend met private lease auto's want in de nieuwe auto's zijn vele dingen al standaard.

Ik snap wel als mensen mijn comments lezen en denken "waar heeft die gast het nou over?"

Als je luxe eenmaal gewend bent is een achteruitgang lastig te wennen. Zelfs iets kleins zoals een hill assist kan je dan irriteren.

Dan let ik inderdaad op de kleine punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Atsiz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:31:
[...]

Als je luxe eenmaal gewend bent is een achteruitgang lastig te wennen. Zelfs iets kleins zoals een hill assist kan je dan irriteren.

Wat ik even vond maar wel in de buitenland; https://www.advanced-inca...ill-hold-assist-retrofit/ Voor een aantal auto's kan je het dus (blijkbaar) wel achteraf laten monteren. Echter, ik snap ook dat een knopje af fabriek van 4 Euro en een vinkje in de computer jou niet extra 500 Euro moet kosten bij "een specialist".

Andersom, ik heb al die dingen aan boord maar gebruik het amper. Zelfs in een parkeergarage hou ik liever de rem erop (kweenie, zal wel aan mij liggen) dan dat ik vertrouw op hill assist. Dat hill assist op de e-brake werkt en de rem natuurlijk op de schijven, dat is een verschil maar ja. Ik vind ACC echt briljant (en dat gebruik ik zelfs in de stad regelmatig) en mijn aanpasbare onderstel maak ik ook regelmatig gebruik van (overhang voor & achter met de moderne drempels / inritten).

Ik heb overigens 3 linkerhanden van mezelf dus ook mijn aankoop moet altijd goed, correct en volledig zijn dus ik snap jouw zoektocht echt wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2022 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MAX3400 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Wat ik even vond maar wel in de buitenland; https://www.advanced-inca...ill-hold-assist-retrofit/ Voor een aantal auto's kan je het dus (blijkbaar) wel achteraf laten monteren. Echter, ik snap ook dat een knopje af fabriek van 4 Euro en een vinkje in de computer jou niet extra 500 Euro moet kosten bij "een specialist".

Andersom, ik heb al die dingen aan boord maar gebruik het amper. Zelfs in een parkeergarage hou ik liever de rem erop (kweenie, zal wel aan mij liggen) dan dat ik vertrouw op hill assist. Dat hill assist op de e-brake werkt en de rem natuurlijk op de schijven, dat is een verschil maar ja. Ik vind ACC echt briljant (en dat gebruik ik zelfs in de stad regelmatig) en mijn aanpasbare onderstel maak ik ook regelmatig gebruik van (overhang voor & achter met de moderne drempels / inritten).

Ik heb overigens 3 linkerhanden van mezelf dus ook mijn aankoop moet altijd goed, correct en volledig zijn dus ik snap jouw zoektocht echt wel :)
Nou heb je Hill Hold natuurlijk ook niet echt nodig in Nederland, of je moet in Limburg wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

GerCor schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:12:
[...]

Nou heb je Hill Hold natuurlijk ook niet echt nodig in Nederland, of je moet in Limburg wonen.
McDonalds Alphen a/d Rijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

GerCor schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:12:
[...]

Probeer de uitrit van de interparking Markthal in Rotterdam eens. Steile helling, komt uit op een stoep en straatje met veel voetgangers pal naast een basisschool. Standaard hellingtrekken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Ik ben niet handig met auto's en het kost ook veel geld door een ander aan je auto te laten sleutelen.

Ik ben verwend met private lease auto's want in de nieuwe auto's zijn vele dingen al standaard.

Ik snap wel als mensen mijn comments lezen en denken "waar heeft die gast het nou over?"

Acc werkt perfect bij audi. Ik rij er altijd en over mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Probeer de uitrit van de interparking Markthal in Rotterdam eens. Steile helling, komt uit op een stoep en straatje met veel voetgangers pal naast een basisschool. Standaard hellingtrekken.
Ruitenwissers aan en gas geven. 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:24

Spinez0r

At your service.

Voor de liefhebbers, interessant filmpje over een gestolen A5 die eigenlijk niets meer doet behalve verlichting aan/uit en alarmlichten aan/uit.
Men gaat kijken of ze 'm weer aan de praat weten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

Voor 17k moet je je eisen gewoon een beetje aanpassen of doorsparen. Daarnaast heeft de Audi gewoon een elektrische handram, tik je eenmaal aan en als je optrekt gaat die er automatisch weer van af. Het is dus niet nodig om continu je voet op de rem te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
NotSoSteady schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Voor 17k moet je je eisen gewoon een beetje aanpassen of doorsparen. Daarnaast heeft de Audi gewoon een elektrische handram, tik je eenmaal aan en als je optrekt gaat die er automatisch weer van af. Het is dus niet nodig om continu je voet op de rem te houden.
Ik was mijn post al vergeten...ik heb inmiddels mijn budget verhoogt tot 25 duizend.

En wil ook geen Audi meer. Ik heb proef gereden in een 1.4 TSFI (150pk). Met een leuke S line pakket, zag er dus ook mooi uit. En meteen daarvoor in een BMW 118i met 136pk.

De BMW voelde sneller, rustiger en schakelde veel beter. De Audi gilt ook op een non-leuke manier terwijl de BMW mooie geluiden maakt en ook minder hoeft te gillen op hoge toeren & snelheid.

Dit zeg ik als autoleek die momenteel in een elektrische auto rijdt. Dus vat het niet verkeerd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexussJR
N.a.v mijn eerdere vraag even contact gehad met de dealer. Deze kon mij tot nu toe nog geen antwoord geven dus toch nog een keer proberen jullie expertise te gebruiken!

Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat verbinden apple carplay niet automatisch de radio laat stoppen met afspelen?

Situatie:
Ik stap in auto, radio staat aan
Na enkele seconde verbindt apple carplay
Dit zorgt ervoor dat de geluidsbron automatisch switcht naar apple carplay
Radio stopt

Mijn huidige oplossing is de * stuurknop gebruiken om van geluidsbron te wisselen terug naar de radio
Het betreft een Audi A5 bouwjaar 2021. Heb de auto nu bijna 2 weken, absoluut tevreden met alles behalve dit kleine dingetje. Zou fijn zijn als iemand de oplossing heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
NexussJR schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 01:56:
N.a.v mijn eerdere vraag even contact gehad met de dealer. Deze kon mij tot nu toe nog geen antwoord geven dus toch nog een keer proberen jullie expertise te gebruiken!

Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat verbinden apple carplay niet automatisch de radio laat stoppen met afspelen?

Situatie:
Ik stap in auto, radio staat aan
Na enkele seconde verbindt apple carplay
Dit zorgt ervoor dat de geluidsbron automatisch switcht naar apple carplay
Radio stopt

Mijn huidige oplossing is de * stuurknop gebruiken om van geluidsbron te wisselen terug naar de radio
Het betreft een Audi A5 bouwjaar 2021. Heb de auto nu bijna 2 weken, absoluut tevreden met alles behalve dit kleine dingetje. Zou fijn zijn als iemand de oplossing heeft :D
Is geen oplossing voor. Heb de A3 (2021) en die heeft volgens mij hetzelfde entertainmentsysteem. Kreeg het advies om alle muziekapps af te sluiten, echter is het dan gewoon stil in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:22

InFamous

excommunicado

Volgens mij kan je de muziek app verwijderen waarna dit niet meer gebeurt. Zo heeft mijn collega dat bij een andere auto opgelost.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexussJR
InFamous schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:17:
Volgens mij kan je de muziek app verwijderen waarna dit niet meer gebeurt. Zo heeft mijn collega dat bij een andere auto opgelost.
Vandaag meteen geprobeerd zonder succes helaas. Ben benieuwd of de dealer nog gaat reagereren 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nadat ik 2 weken geleden de olie heb vervangen en het oliefilter heb vervangen heb ik nu al een keer of 4 gehad dat mijn auto lijkt af te slaan en ik de auto opnieuw moet starten. 1 keer voor het stoplicht, en 3 keer tijdens het rijden, meestal in een bocht.

Ik krijg dan 2 meldingen op het dashboard die elkaar opvolgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftLxOgK0Z4ab7fPLmkKM4pSNlZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vahycUuG1IkPsGtIC9fIfpv3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdjsGe8Wrm0Tec-JBCpeDdN4O70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9U3c58TJ0zJkcPpOFBkqMEE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet dat ik ongeveer 5,6-5,7 liter olie heb gevuld (dit omdat het oliepeil in eerste instantie niet volledig vol was, maar blijkbaar wordt dat pas na een aantal kilometer rijden bijgewerkt). Op internet las ik dat mijn B9 (2.0 TFSI) een inhoud heeft van 5,2 liter olie. Het enige wat ik me kan bedenken is dat dit komt omdat er ongeveer een halve liter teveel olie in de auto zit.

Zou dit daarmee te maken kunnen hebben, of is dit helemaal niet gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
miicker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:57:
Nadat ik 2 weken geleden de olie heb vervangen en het oliefilter heb vervangen heb ik nu al een keer of 4 gehad dat mijn auto lijkt af te slaan en ik de auto opnieuw moet starten. 1 keer voor het stoplicht, en 3 keer tijdens het rijden, meestal in een bocht.

Ik krijg dan 2 meldingen op het dashboard die elkaar opvolgen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik weet dat ik ongeveer 5,6-5,7 liter olie heb gevuld (dit omdat het oliepeil in eerste instantie niet volledig vol was, maar blijkbaar wordt dat pas na een aantal kilometer rijden bijgewerkt). Op internet las ik dat mijn B9 (2.0 TFSI) een inhoud heeft van 5,2 liter olie. Het enige wat ik me kan bedenken is dat dit komt omdat er ongeveer een halve liter teveel olie in de auto zit.

Zou dit daarmee te maken kunnen hebben, of is dit helemaal niet gerelateerd?
Ja dat kan er zeker mee te maken hebben. Olie aftappen totdat hij wel weer op niveau is de enige oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Scrtz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Ja dat kan er zeker mee te maken hebben. Olie aftappen totdat hij wel weer op niveau is de enige oplossing.
Dan ga ik dat maar even doen. Heb je gelukkig een pomp waarmee ik het eruit kan pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Scrtz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Nou ik heb er zo'n 600 ml olie uitgehaald, oliepeil zit nu niet meer tot Max, maar dit lijkt me prima:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eI-nOxsq-FrCHxvd0jIv6MoiG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7xHhLxgb9RWYLy3Nrp18JeP.jpg?f=fotoalbum_large

Of is het toch beter als die op max staat?

Net even gereden, helaas toch weer 1 keer dat de auto afsloeg. Dit gebeurde voor een stoplicht. Start/stop was toen actief. Toen het groen werd en ik dus gas wilde geven kreeg ik deze meldingen. Met de aan/uit knop moet ik dan eerst de auto uitzetten, daarna kon ik hem met de aan/uit knop weer aanzetten.

Lijkt dus toch iets met het start stop systeem te zijn. Daarna nog een keer of 10 gebruik gemaakt van het start stop systeem zonder problemen. Waar zou het aan kunnen liggen? De accu misschien? Maar dan zou ik wellicht ook andere problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
miicker schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:16:
[...]

Nou ik heb er zo'n 600 ml olie uitgehaald, oliepeil zit nu niet meer tot Max, maar dit lijkt me prima:
[Afbeelding]

Of is het toch beter als die op max staat?

Net even gereden, helaas toch weer 1 keer dat de auto afsloeg. Dit gebeurde voor een stoplicht. Start/stop was toen actief. Toen het groen werd en ik dus gas wilde geven kreeg ik deze meldingen. Met de aan/uit knop moet ik dan eerst de auto uitzetten, daarna kon ik hem met de aan/uit knop weer aanzetten.

Lijkt dus toch iets met het start stop systeem te zijn. Daarna nog een keer of 10 gebruik gemaakt van het start stop systeem zonder problemen. Waar zou het aan kunnen liggen? De accu misschien? Maar dan zou ik wellicht ook andere problemen ervaren.
Ja heel apart dan, ik zou niet zeggen dat je dit soort problemen krijgt door het start/stop systeem. Als je accu niet goed is zou gewoon het start/stop systeem normalerwijs niet aangaan. Kun je de auto eens (laten) uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb de melding handmatig starten in de VW Caddy ook wel eens gezien maar dat was nadat de motor uit ging omdat de auto nog in de versnelling stond, koppeling loslaten en de handrem er nog op. De auto veilig wegzetten niet. Maar de motor slaat dus af wanneer het systeem het niet verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:10:
Ik heb de melding handmatig starten in de VW Caddy ook wel eens gezien maar dat was nadat de motor uit ging omdat de auto nog in de versnelling stond, koppeling loslaten en de handrem er nog op. De auto veilig wegzetten niet. Maar de motor slaat dus af wanneer het systeem het niet verwacht?
Bij een handbak kan ik het me voorstellen ja, maar ik heb een automaat, zou daar toch niet mogen gebeuren lijkt me.

Ik heb de foutcodes even uitgelezen. Ik had iets van 10 foutcodes, meeste was niet relevant. Deze misschien wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8kbXQ3LTFJTU50WZUmw3S1UFW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAQ7VnYnRmCIizFE7G5aSyDn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLawwlt9paWktKjEmP4i8NjfVXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1o2G43QJkHR4m97Mv96l1vxf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb alle foutcodes gecleared, daarna een rondje gereden. Toen kwamen de Gateway foutcodes terug, de overige foutcodes bleven weg.

[ Voor 24% gewijzigd door miicker op 23-01-2022 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die RSQ8 staat nu wel boven aan mijn lijstje. Damn wat een auto.

[ Voor 26% gewijzigd door Tylen op 23-01-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje hoeveel L olie gaat er in een 1.6TDI A3 2017? kan dit namelijk nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
miicker schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:56:
[...]

Bij een handbak kan ik het me voorstellen ja, maar ik heb een automaat, zou daar toch niet mogen gebeuren lijkt me.

Ik heb de foutcodes even uitgelezen. Ik had iets van 10 foutcodes, meeste was niet relevant. Deze misschien wel:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb alle foutcodes gecleared, daarna een rondje gereden. Toen kwamen de Gateway foutcodes terug, de overige foutcodes bleven weg.
Je gateway is overigens verkeerd gecodeerd.Daarom de fouten erin. Lijkt erop dat je startmotor niet helemaal lekker is

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Rainesh schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:21:
[...]

Je gateway is overigens verkeerd gecodeerd.Daarom de fouten erin. Lijkt erop dat je startmotor niet helemaal lekker is
Heb inderdaad dit gevonden, daarin staat ook de Engelse variant van de melding die ik krijg:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10168576-0001.pdf

Daar staat ook:
This condition can be avoided by letting the engine warm up to operating condition with start/stop de-activated.
Vandaag heb ik de auto eerst een tijd stationair laten lopen, de motor was toen al warm toen ik ging rijden, misschien dat dit verklaart waarom ik toen het probleem niet had. Binnenkort maar eens meteen wegrijden en kijken of dat het probleem nog speelt.

Wat me verder opvalt in het document is dit:
Do not replace any components for this condition since this will not resolve the customer’s concern.
Dus er is geen oplossing voor?

Net nog even gekeken, volgens mij heb ik de fout in de gateway heb opgelost, 1 module was niet goed gecodeerd of zo.

Wat me opviel is dat elke keer als deze fout optreed (dus dat de motor afslaat) dat ik het wat naar olie vond ruiken. Dus ik ben toch nog eens gaan kijken. Het lijkt erop dat er ergen olie lekt. Over schillende plekken zitten wat druppeltjes olie. Als ik het goed zie dan lijkt het te komen uit de behuizing waar het oliefilter in zit (weet niet of het duidelijk zichtbaar is):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKDow_M25TS-h1yWHfbVJ-wiHx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rih0hXp9iNBItYl8IbD66k1G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlKS2s846AL-0kJwOg8F3H6mODI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bw7uiw8FkXUJlpwQb8VtK5d3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnFmbQ4VVK_czcbgggSneGODMIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebmAO49MFtLnoGPho4MkdJR3.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt er op als ik het zo zie alsof er wat olie lekt uit het filter, dat valt vervolgens op die band eronder en dat slingert het naar andere plekken, kan dat?
Waar kan dit aan liggen?

Toen ik de olie heb ververst heb ik het oliefilter ook vervangen. Ik heb toen met een momentsleutel de behuizing van de filter dichtgedraaid met +-25Nm (volgens fabrieksspecs). Ik moet daarbij wel zeggen dat in eerste instantie mijn momentsleutel niet goed werkte en ik hem toen veel te vast heb gedraaid. Kan het daarmee te maken hebben? En nog een belangrijkere vraag: hoe kan ik dit het beste oplossen? Of kan ik hem het beste naar een dealer brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Waarschijnlijk heb je het te strak gedraaid waardoor afdichting niet meer goed is.

Zou een nieuwe halen en dan goed aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Rainesh schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:43:
Waarschijnlijk heb je het te strak gedraaid waardoor afdichting niet meer goed is.

Zou een nieuwe halen en dan goed aandraaien.
Met een nieuwe bedoel je de deksel die je vastdraait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
miicker schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:47:
[...]

Met een nieuwe bedoel je de deksel die je vastdraait?
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Denk je dat dit probleem de veroorzaker kan zijn (of te maken kan hebben) met het probleem met het start-stop systeem?

Weet jij wat het onderdeelnummer is van de oliefilter behuizing, na lang zoeken denk ik dat het 06L115401 is, maar ik weet niet zeker of dat de juiste is voor een B9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
miicker schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:34:
[...]

Denk je dat dit probleem de veroorzaker kan zijn (of te maken kan hebben) met het probleem met het start-stop systeem?

Weet jij wat het onderdeelnummer is van de oliefilter behuizing, na lang zoeken denk ik dat het 06L115401 is, maar ik weet niet zeker of dat de juiste is voor een B9.
Gewoon op chassisnummer bij de dealer bestellen en ja dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Rainesh schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:37:
[...]

Gewoon op chassisnummer bij de dealer bestellen en ja dat zou een oorzaak kunnen zijn.
Ik ga daar inderdaad morgen wel even informeren. Hopen op een niet al te lange levertijd want heb komend weekend wel wat langere ritten op de planning waar ik niet zomaar onderuit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Rainesh net besteld bij de Audi dealer. Nog vrij prijzig (zeker in vergelijking met wat ik online had gevonden, maar goed, dat was wel te verwachten.
Moest €45 betalen, maar daar zit dan wel ook meteen een nieuwe filter in, hij kon niet los besteld worden. Dus die heb ik dan maar vast voor de volgende oliewissel.

Kan het denk je kwaad als ik met dit lek ga rijden? Want ik moet het filter ophalen bij de dealer, dat is een kilometer of 14 (enkele reis). Dus dat zou betekenen dat ik er 28 km mee ga rijden. Misschien beter om dat niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Anders bel je de dealer toch om raad? Die moet het zo kunnen zeggen. Desnoods laat je je even doorverbinden met de chef werkplaats.

Of bel de ANWB voor advies, weet je het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 11:19
Ik ben op zoek naar een Audi A3 (8V, 5drs, min. 1.4 TFSI, benzine, handgeschakeld, max €15.000) en kwam zodoende deze tegen op marktplaats, welke ik erg vet vind:

https://www.marktplaats.n...n-122-pk-navigatie-cruise

Echter is er iets in mij wat zegt dat deze auto/garage/dealer niet helemaal betrouwbaar is (geen BOVAG, geen NAP, geen fatsoenlijke informatie over te vinden op Google, behalve een non-https website).

Iemand die mijn gevoel kan bevestigen of ontkennen? Het is een aardig eindje rijden vanaf mijn huis, dus even langsgaan is (nog) geen optie :9

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:12:
Anders bel je de dealer toch om raad? Die moet het zo kunnen zeggen. Desnoods laat je je even doorverbinden met de chef werkplaats.

Of bel de ANWB voor advies, weet je het ook :)
Uiteindelijk maar eieren voor m'n geld gekozen en de behuizing op de fiets gaan halen :P Straks even installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Uiteindelijk maar eieren voor m'n geld gekozen en de behuizing op de fiets gaan halen :P Straks even installeren
Net de nieuwe oliefilterbehuizing geïnstalleerd en even gereden. Hij is niet meer afgeslagen (maar start stop is ook bijna niet aan geweest, dus dat wil niet alles zeggen). Ik rook niet echt meer een oliegeur toen ik uitstapte (ik had alle olie die ik van te voren zag weggeveegd). Heb na het ritje even gekeken en rondom de oliefilterbehuizing zag het er nog heel droog uit, dus dat probleem lijkt opgelost.

Ik controleerde even het oliepeil (digitaal, want geen oliepeilstok standaard |:( ) en zag dat die nu onder het minimum zit. Dus toch best wat olie gelekt vermoed ik. Meteen even 250ml erbij gegooid en binnenkort eens kijken wat het peil dan aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 07:33

User

S3

Jeroenvde89 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:51:
Ik ben op zoek naar een Audi A3 (8V, 5drs, min. 1.4 TFSI, benzine, handgeschakeld, max €15.000) en kwam zodoende deze tegen op marktplaats, welke ik erg vet vind:

https://www.marktplaats.n...n-122-pk-navigatie-cruise

Echter is er iets in mij wat zegt dat deze auto/garage/dealer niet helemaal betrouwbaar is (geen BOVAG, geen NAP, geen fatsoenlijke informatie over te vinden op Google, behalve een non-https website).

Iemand die mijn gevoel kan bevestigen of ontkennen? Het is een aardig eindje rijden vanaf mijn huis, dus even langsgaan is (nog) geen optie :9
Ziet er uit als een standaard "auto-importeren-en-doorschuiven"-verkoper.

Stoelen zijn zo te zien de allersimpelste, allergoedkoopste stoelen die je in een A3 kan krijgen, ik weet niet of je daar heel erg blij van gaat worden. ;)

Lijken me trouwens ook geen originele velgen te zijn, of het moet 1 of ander obscuur type zijn wat niet met foto op original-felgen.com staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
User schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:43:
[...]
Ziet er uit als een standaard "auto-importeren-en-doorschuiven"-verkoper.

Stoelen zijn zo te zien de allersimpelste, allergoedkoopste stoelen die je in een A3 kan krijgen, ik weet niet of je daar heel erg blij van gaat worden. ;)

Lijken me trouwens ook geen originele velgen te zijn, of het moet 1 of ander obscuur type zijn wat niet met foto op original-felgen.com staat.
Volgens mij zijn dat de standaard (Attraction) stoelen en die zitten prima. Je hebt ze nog in half-leder (Ambition/Ambiente) en volledig leder (S-line). Daar is m.i. niet heel veel uit op te maken. De sport-stoelen van de A3 zijn/zitten wel beter inderdaad.

Velgen is inderdaad wat voor te zeggen. Of dat per se een 'probleem' is, is een tweede :9.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroenvde89 op 26-01-2022 11:45 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Jeroenvde89 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Volgens mij zijn dat de standaard (Attraction) stoelen en die zitten prima. Je hebt ze nog in half-leder (Ambition/Ambiente) en volledig leder (S-line). Daar is m.i. niet heel veel uit op te maken. De sport-stoelen van de A3 zijn/zitten wel beter inderdaad.

Velgen is inderdaad wat voor te zeggen. Of dat per se een 'probleem' is, is een tweede :9.
In mijn ervaring hadden A3 stoelen een hogere wang dan op die foto's, maar als ik op internet naar andere Attraction line modellen kijk heeft die ook een hogere wang. Op de foto's van Autofirm vind ik de zitting veel platter lijken. Kdacht even dat ik naar Volkswagen stoelen zat te kijken toen ik de foto's zag. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
User schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:15:
[...]
In mijn ervaring hadden A3 stoelen een hogere wang dan op die foto's, maar als ik op internet naar andere Attraction line modellen kijk heeft die ook een hogere wang. Op de foto's van Autofirm vind ik de zitting veel platter lijken. Kdacht even dat ik naar Volkswagen stoelen zat te kijken toen ik de foto's zag. :D
Hm, ik zie het niet echt. Kijk foto 11 van deze auto: https://www.autoscout24.n...16-4a30-aaeb-431baf07561a

Lijkt mij toch exact dezelfde stoelen. Maar goed, het gaat om meer dan stoelen uiteraard. Ik heb Autofirm gevraagd om de auto (onderhouds)historie papieren. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User

User

S3

Ik was misschien niet helemaal duidelijk in m'n laatste post, maar nadat ik andere auto's had gecheckt was ik het met je eens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
Ik zou voor een BMW gaan zei ik eerder....

Nou ik heb opeens een koopcontract voor een Audi A3 getekend :)

Kon het gewoon niet weerstaan. De auto is perfect. Alleen de standaard velgen die erop zitten moeten wel echt weg.

Dus hopelijk dat ik ergens goedkoop leuke velgen kan scoren en laten monteren.

Apple carplay (indien goedkoop) moet ik ook zien te regelen want ik krijg een telefoonhouder echt niet stabiel in die Audi A3 roosters.

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Atsiz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:38:

Kon het gewoon niet weerstaan. De auto is perfect. Alleen de standaard velgen die erop zitten moeten wel echt weg.

Apple carplay (indien goedkoop) moet ik ook zien te regelen want ik krijg een telefoonhouder echt niet stabiel in die Audi A3 roosters.

Hoe doen jullie dat?
Vagvelgen.nl of powerwheelz bijv, meerdere velgenhandelaren die origineel verkopen (ben ik persoonlijk voorstander van, maar smaak). Toen ik A3 reed deed ik mijn iPhone eigenlijk altijd in de bekerhouder in de middenconsole. Vond ik meer dan prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Scrtz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:50:
[...]

Vagvelgen.nl of powerwheelz bijv, meerdere velgenhandelaren die origineel verkopen (ben ik persoonlijk voorstander van, maar smaak). Toen ik A3 reed deed ik mijn iPhone eigenlijk altijd in de bekerhouder in de middenconsole. Vond ik meer dan prima :P
Oei....velgen zijn duur hahah ik kijk wel op marktplaats ofzo >:)

Toen ik ging proefrijden deed ik het ook in de bekerhouder maar dat ging niet echt fijn.
Vond het ook niet veilig om zo ver naar beneden te kijken tijdens het rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Atsiz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:21:
[...]

Oei....velgen zijn duur hahah ik kijk wel op marktplaats ofzo >:)

Toen ik ging proefrijden deed ik het ook in de bekerhouder maar dat ging niet echt fijn.
Vond het ook niet veilig om zo ver naar beneden te kijken tijdens het rijden :+
Pas wel op met (goedkope) imitatie met vaak ook goedkope banden erop die als set verkocht worden. Goedkoop is duurkoop met dat spul..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Scrtz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:21:
[...]

Pas wel op met (goedkope) imitatie met vaak ook goedkope banden erop die als set verkocht worden. Goedkoop is duurkoop met dat spul..
Wat is het gevaar van goedkope\imitatie velgen?
Je hebt ook bekende B merk velgen dus wellicht dat als goedkope optie dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Atsiz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:33:
[...]

Wat is het gevaar van goedkope\imitatie velgen?
Je hebt ook bekende B merk velgen dus wellicht dat als goedkope optie dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Wat me trouwens opviel is dat de stuur erg zwaar word als je de auto op reverse zet (automaat). En achteruit rijdt draaiend

Ik moest wat kracht gebruiken om te sturen. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Wielstand/uitlijning laten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
Heel onafhankelijk is dit onderzoek nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
jadjong schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 06:25:
Wielstand/uitlijning laten controleren.
Heb het doorgegeven aan de dealer. Ze moeten voor uitgave checks doen.
Hopelijk dat ze het kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheavy3
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:19
Atsiz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:38:

Hoe doen jullie dat?
Kijk hier eens ;)
https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 19:15
Inmiddels een afspraak bij de dealer om cruise control in te laten bouwen.

Ook heb ik gisteren een youfone 500mb simkaart ontvangen.
Als ik deze in m'n telefoon doe heb ik binnen een paar seconden dataverbinding.
In de auto wordt hij echter niet herkend. Als ik Audi Connect selecteer vraagt hij om een simkaart te plaatsen. Deze zit er al in, maar wordt dus niet herkend.
Wat googlen verder heb ik ook geprobeerd om via telefoon-instellingen-verbinding de sim lezer te activeren, maar dat werkt ook niet. Reset biedt ook geen uitkomst.

Iemand ervaring hiermee?
OxyDrokz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:03:
Hallo allemaal!
Net een A3 e-tron uit april 2016 opgehaald. Het is een ex-Duitse auto met nog geen 50K op de teller.
Eigenlijk alles wat ik wilde, behalve adaptive cruise control. Er zit zelfs helemaal geen cruise control op.
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van CC?

Verder nog een vraag over de Audi connect app.
Hier is een SIM kaart voor nodig, een gouden tip om hier listig mee om te gaan? Een tweede SIMkaart bij KPN kan, maar dan is het óf auto, óf telefoon. Tegelijk kan niet... Andere oplossing misschien?

Heerlijke wagen is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Heeft het nut om extra alarm of stuurslot te installeren in een A3 met bijv. een S line stuur?
Want die worden wel eens gejat begreep ik.
Geen idee of ze ook uit zijn naar andere A3 onderdelen.

Ik hoor ook verhalen dat die alarm & stuursloten geen zin hebben omdat ze dan meer schade richten aan je auto, en alsnog ervandoor gaan met je onderdelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Atsiz op 28-01-2022 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
OxyDrokz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:30:

In de auto wordt hij echter niet herkend. Als ik Audi Connect selecteer vraagt hij om een simkaart te plaatsen. Deze zit er al in, maar wordt dus niet herkend.
Wat googlen verder heb ik ook geprobeerd om via telefoon-instellingen-verbinding de sim lezer te activeren, maar dat werkt ook niet. Reset biedt ook geen uitkomst.

Iemand ervaring hiermee?

[...]
Van welk jaar is je auto?
Ik heb gemerkt dat vanaf 2017/2018 normale simkaarten niet meer werken. Je hebt een data only sim nodig. Weer een mooie truuk van de telco’s om extra geld uit onze zakken te kloppen…
Die sim kaarten kosten namelijk zeker 15-25 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mijn A6 uit 2016 werkt een gewone Lebara pre-paid sim prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:24

Spinez0r

At your service.

GeeMoney schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:32:
[...]

Van welk jaar is je auto?
Ik heb gemerkt dat vanaf 2017/2018 normale simkaarten niet meer werken. Je hebt een data only sim nodig. Weer een mooie truuk van de telco’s om extra geld uit onze zakken te kloppen…
Die sim kaarten kosten namelijk zeker 15-25 euro per maand.
Ik moet je bekennen dat ik dit niet heb ervaren met mijn A1 uit 2019.

Hier heb ik gewoone en 2e sim van mijn abonnement (waarmee je ook gewoon kan bellen) in de auto zitten.

Dit werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gisteren melding dan de adblue op is. Dus ik heb hem bijgevuld bij een tankstation. Maar de melding blijft. Weet iemand hoe je de boardcomputer kan resetten hiervoor? (Heb na vullen nog 80km gereden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:09:
Gisteren melding dan de adblue op is. Dus ik heb hem bijgevuld bij een tankstation. Maar de melding blijft. Weet iemand hoe je de boardcomputer kan resetten hiervoor? (Heb na vullen nog 80km gereden)
Gewoon rijden, moet vanzelf weer weggaan.
OxyDrokz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:30:

Iemand ervaring hiermee?

[...]
Is het een prefacelift A3? De simkaart lezers gaan vaak stuk in de MIB1 units. Hij zou gewoon een simkaart moeten herkennen namelijk.

[ Voor 53% gewijzigd door Rainesh op 07-02-2022 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:22:
[...]

Gewoon rijden, moet vanzelf weer weggaan.
Heb toch al aardig wat gereden erna. Hoe lang kan zoiets duren? Kan nog 850km voordat hij niet meer start. Dus ik heb nog even voor ik naar de dealer moet 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Net de nieuwe oliefilterbehuizing geïnstalleerd en even gereden. Hij is niet meer afgeslagen (maar start stop is ook bijna niet aan geweest, dus dat wil niet alles zeggen). Ik rook niet echt meer een oliegeur toen ik uitstapte (ik had alle olie die ik van te voren zag weggeveegd). Heb na het ritje even gekeken en rondom de oliefilterbehuizing zag het er nog heel droog uit, dus dat probleem lijkt opgelost.

Ik controleerde even het oliepeil (digitaal, want geen oliepeilstok standaard |:( ) en zag dat die nu onder het minimum zit. Dus toch best wat olie gelekt vermoed ik. Meteen even 250ml erbij gegooid en binnenkort eens kijken wat het peil dan aangeeft.
Even terugkomen op mijn start-stop (afslaan van de motor) probleem. Dat is nu helemaal verholpen. Na het vervangen van de oliefilterbehuizing is het niet meer voorgekomen en heb er redelijk wat ritjes opzitten. Oliepeil staat nu ook netjes op Max en weet nu tenminste zeker dat er max 100ml te veel in zit, en heb van de nieuwe fles olie nog meer dan 200ml over, dus volgende oliewissel hoef ik alleen een fles van 5L te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

200km verder en de melding is er nog steeds. Toch maar even laten uitlezen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_y0CQARnJaxscNSCtC3w0U2Fbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyqahYu8u5bNUmTmjTVnyxNy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Tylen volgens mij kan je die melding resetten met de "goede" VAG-software maar zoals @Rainesh aangeeft, dan moet het eigenlijk vanzelf weggaan.

Advies: even langs de dealer en laten resetten. Ook even vragen of / waarom deze software het niet zelf snapt (lees: update)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MAX3400 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:53:
@Tylen volgens mij kan je die melding resetten met de "goede" VAG-software maar zoals @Rainesh aangeeft, dan moet het eigenlijk vanzelf weggaan.

Advies: even langs de dealer en laten resetten. Ook even vragen of / waarom deze software het niet zelf snapt (lees: update)?
Dealer geeft geen tijd. Ik zit nu bij lokale garage welke hem aan het uitlezen is.

Dat vanzelf weggaan ga ik niet op wachten. Want straks start hij helemaal niet meer. Mot gewoon weg ;)

Edit: Er is dus meer aan de hand helaas. Volgende week staat hij er een dagje.

[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 09-02-2022 16:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Het is alweer even geleden en mijn dakkoffer was binnen met de Thule Wingbars :9 :

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En naast de zwarte ringen nu ook “e-tron” en “quattro” in het zwart :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Heel stom vraag...ik ben van elektrisch naar benzine terug gegaan.

Als ik in de auto stap. Moet ik de auto eerst warm laten draaien? Dus 5 minuten op de parkeerplek wachten?
Of maakt dat echt niet uit?

Ik zit namelijk 2 minuten van de snelweg. En rijd veel korte ritjes van circa 15km sochtends en 15km smiddags terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Atsiz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:59:
Heel stom vraag...ik ben van elektrisch naar benzine terug gegaan.

Als ik in de auto stap. Moet ik de auto eerst warm laten draaien? Dus 5 minuten op de parkeerplek wachten?
Of maakt dat echt niet uit?

Ik zit namelijk 2 minuten van de snelweg. En rijd veel korte ritjes van circa 15km sochtends en 15km smiddags terug.
Ik vind dat mensen daar heel panisch over doen. Als jij normaal invoegt (dat wil zeggen niet volgas in de toerenbegrenzer jakkeren met een koude motor) is er echt niets aan de hand. Dan is de snelweg juist een mooie manier om je auto op temperatuur te krijgen.

Het nieuwe rijden met koude motor is naar mijn mening wat tegenwoordig het meest schadelijk is voor de motoren (er zijn maar weinig mensen die warm of koud boven de 4k toeren durven te komen tegenwoordig). Lekker gas geven bij 50km/h in zijn 5 :'(

Ik zeg niet dat jij dat doet he, is puur een voorbeeldje :>

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 121 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.