Heb inderdaad dit gevonden, daarin staat ook de Engelse variant van de melding die ik krijg:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10168576-0001.pdf
Daar staat ook:
This condition can be avoided by letting the engine warm up to operating condition with start/stop de-activated.
Vandaag heb ik de auto eerst een tijd stationair laten lopen, de motor was toen al warm toen ik ging rijden, misschien dat dit verklaart waarom ik toen het probleem niet had. Binnenkort maar eens meteen wegrijden en kijken of dat het probleem nog speelt.
Wat me verder opvalt in het document is dit:
Do not replace any components for this condition since this will not resolve the customer’s concern.
Dus er is geen oplossing voor?
Net nog even gekeken, volgens mij heb ik de fout in de gateway heb opgelost, 1 module was niet goed gecodeerd of zo.
Wat me opviel is dat elke keer als deze fout optreed (dus dat de motor afslaat) dat ik het wat naar olie vond ruiken. Dus ik ben toch nog eens gaan kijken. Het lijkt erop dat er ergen olie lekt. Over schillende plekken zitten wat druppeltjes olie. Als ik het goed zie dan lijkt het te komen uit de behuizing waar het oliefilter in zit (weet niet of het duidelijk zichtbaar is):
Het lijkt er op als ik het zo zie alsof er wat olie lekt uit het filter, dat valt vervolgens op die band eronder en dat slingert het naar andere plekken, kan dat?
Waar kan dit aan liggen?
Toen ik de olie heb ververst heb ik het oliefilter ook vervangen. Ik heb toen met een momentsleutel de behuizing van de filter dichtgedraaid met +-25Nm (volgens fabrieksspecs). Ik moet daarbij wel zeggen dat in eerste instantie mijn momentsleutel niet goed werkte en ik hem toen veel te vast heb gedraaid. Kan het daarmee te maken hebben? En nog een belangrijkere vraag: hoe kan ik dit het beste oplossen? Of kan ik hem het beste naar een dealer brengen?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.