Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 118 119 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 03-12 19:14
Tijgert schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:30:
[...]

Oh? Gratis extra range?
Gaan ze meer van de batterij ter beschikking stellen ofzo?
https://www.autonieuws.be...rder-door-software-update

[Voor 13% gewijzigd door Rainesh op 18-11-2021 22:41]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Tijgert
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 03-12 16:59

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik ga er vooralsnog niet van uit dat ik zomaar een andere accu krijg en zuinigere motoren ;)
Al zou het gezien de prijs van de mijne bijna een standaard service optie moeten zijn, of anders tegen minieme bijbetaling.

8700K, ROG Hero X, 16GB4166, 2080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

• Rainesh
Tijgert schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:43:
[...]

Ik ga er vooralsnog niet van uit dat ik zomaar een andere accu krijg en zuinigere motoren ;)
Al zou het gezien de prijs van de mijne bijna een standaard service optie moeten zijn, of anders tegen minieme bijbetaling.
De 55 krijgen een software update waardoor je iets meer range krijgt. In de etron groepen zijn er al mensen die deze update gekregen hebben.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:47
Ik heb hem ook al binnen en het lijkt inderdaad plus minus 20km extra te geven.
Ik rijd dagelijks exact dezelfde route en kilometers en nornaal gesproken zit ik dan op 270km op 80% lading en de laatste dagen tikt hij net geen 290km aan. (Vorige week vrijdag de update gehad)

@Tijgert deze update is toch echt gratis :). De thermische koeling is beter afgesteld en ze geven inderdaad iets extra capaciteit vrij van de accu.
Waarschijnlijk na 1,5 jaar gegevens verzamelen want de eerste 55’s rijden natuurlijk al even.

[Voor 31% gewijzigd door GeeMoney op 19-11-2021 00:50]

• Tijgert
  • Laatst online: 03-12 16:59

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

GeeMoney schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:23:
@Tijgert deze update is toch echt gratis :). De thermische koeling is beter afgesteld en ze geven inderdaad iets extra capaciteit vrij van de accu.
Waarschijnlijk na 1,5 jaar gegevens verzamelen want de eerste 55’s rijden natuurlijk al even.
Wat ik zei was een grapje; gratis batterij upgrade als in vervanging van de gehele batterij en al de motoren (3 stuks bij mij) vervangen voor nieuwe zuinigere... ;)
Dat de software update een standaard service is geloof ik wel, al moet wel gezegd worden dat Audi er ook voor had kunnen kiezen het bij de 'oude' etron zo te laten om het contrast met de next gen te vergroten.
Dus appreciated _/-\o_

Toevallig moet hij toch werk hebben (linker camera spiegel heeft vocht), dus dan laat ik dat wel er bij doen.

8700K, ROG Hero X, 16GB4166, 2080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

• Kju
  • Laatst online: 00:48
Ik rijd dagelijks exact dezelfde route en kilometers en nornaal gesproken zit ik dan op 270km op 80% lading en de laatste dagen tikt hij net geen 290km aan. (Vorige week vrijdag de update gehad)

Dat is wel nice. Ik heb ook een update voor m’n 50 MY2021, moet nog naar de dealer. Die wisten niet eens wat het was (van der Velden in Zoetermeer). Volgens mij gaat het alleen om een verbeterde weergave van de GOM als ik het letterlijk lees:
‘93N1-S-Software-update resterende actieradius-indicatie‘

Even wat anders met een #durftevragen-gehalte: Morgen gaan er andere velgen op. Ik heb geen TPMS maar is er niet iets van een basic bandenspanningscontrole op de huidige auto’s en moet ik daar rekening mee houden met een velgenwissel?

[Voor 11% gewijzigd door Kju op 19-11-2021 09:31]

PSN: Kjujay

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:47
Kju schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:28:
[...]

Dat is wel nice. Ik heb ook een update voor m’n 50 MY2021, moet nog naar de dealer. Die wisten niet eens wat het was (van der Velden in Zoetermeer). Volgens mij gaat het alleen om een verbeterde weergave van de GOM als ik het letterlijk lees:

Even wat anders met een #durftevragen-gehalte: Morgen gaan er andere velgen op. Ik heb geen TPMS maar is er niet iets van een basic bandenspanningscontrole op de huidige auto’s en moet ik daar rekening mee houden met een velgenwissel?
Voor zover ik weet geldt de extra range alleen op de 55 en lijkt het op de 50 een correctie van de GoM inderdaad.

• Stefke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:39
Ik heb gevonden hoe ik in de auto mijn account moet verbinden, maar ik krijg dan een "dienst niet beschikbaar". Is het aanmelden niet mogelijk omdat mijn Audi Connect verlopen is (auto > 3jr) ?
In de app heb ik geen issues (behalve de melding dat de auto nog niet gekoppeld is, alles werkt verder wel, bijv. laadtimer instellen)

• InFamous
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:15

InFamous

excommunicado

Kju schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:28:
[...]

Er is directe TPMS met sensoren in de ventielen en indirecte TPMS op basis van rotatie op de wielen via de ABS. Heb je onder CAR wel bandenspanning? Dan kan je indirecte TPMS hebben en moet je alleen de spanning opslaan.

Formerly known as Ragdoll

• Kju
  • Laatst online: 00:48
Ik heb inderdaad wel een optie om de bandenspanning opslaan. Als ik het goed begrijp zijn er dus geen speciale ventielen o.i.d. nodig?

PSN: Kjujay

• Rainesh
Kju schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:45:
Ik heb inderdaad wel een optie om de bandenspanning opslaan. Als ik het goed begrijp zijn er dus geen speciale ventielen o.i.d. nodig?
Kort: nee

• InFamous

InFamous

excommunicado

Kju schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:45:
Zoals @Rainesh al zegt nee, je moet echter na het vervangen van de wielen wel je bandenspanning opslaan.

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 02-12 09:36
Weer even een noob vraag van mijn kant;

Audi A3 E-Tron Hybride.

Wat scheelt het qua kilometers gemiddeld op een volle tank als je volle bak benzine gaat rijden of oplaad tijdens het rijden? Is dat 50 km of scheelt dat echt een flink stuk (laten we zeggen 150km) aan actieradius?

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 02-12 20:32
CryptoNL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:30:
Weer even een noob vraag van mijn kant;

Audi A3 E-Tron Hybride.

Wat scheelt het qua kilometers gemiddeld op een volle tank als je volle bak benzine gaat rijden of oplaad tijdens het rijden? Is dat 50 km of scheelt dat echt een flink stuk (laten we zeggen 150km) aan actieradius?
Ik rij dan golf 8 GTE, als ik volledig oplaad en alles reserveer tijdens het rijden rij ik 1 op 10 of net ietsje zuiniger.

Als de accu opgeladen is en ik rij volledig hybride zit ik op zo'n 1 op 25.

Stel je laad en verbruikt je auto tijdens het rijden zal het ergens daar tussenin zitten schat ik. Moet ik nog eens proberen zelf..

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 02-12 09:36
Scrtz schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:56:
[...]

Ik rij dan golf 8 GTE, als ik volledig oplaad en alles reserveer tijdens het rijden rij ik 1 op 10 of net ietsje zuiniger.

Als de accu opgeladen is en ik rij volledig hybride zit ik op zo'n 1 op 25.

Stel je laad en verbruikt je auto tijdens het rijden zal het ergens daar tussenin zitten schat ik. Moet ik nog eens proberen zelf..
Volgens de Audi dealer moet ik zeker niet opladen tijdens het rijden. Dat kost veel benzine. Alleen ik wil weten hoeveel dit dan wel niet zou schelen qua kilometers zeg maar.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 02-12 20:32
CryptoNL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:00:
[...]

Volgens de Audi dealer moet ik zeker niet opladen tijdens het rijden. Dat kost veel benzine. Alleen ik wil weten hoeveel dit dan wel niet zou schelen qua kilometers zeg maar.
Ik schat dat dat zo'n 5km per liter zal schelen, en in de tank gaat 35 liter, dat tikt wel aan dus.

• Casejunkie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02-12 13:38
k heb sinds een paar weken dat mijn radio niet meer werkt van mijn Audi A6 C7. Geen geluid. Bluetooth werkt wel maar spotify pauzeert steeds en gaat een paar seconden later weer verder.
Uit mijn ODBEleven komen wel een aantal foutmeldingen die er mee te maken hebben:

Diagnose interface voor databus:
U101400 Regelapparaat verkeerd gecodeerd

Radio:
02095 Componentenbescherming actief

Informatie-elektronica 1:
03276 Softwaremanagement controleren
00384 optische databus
03157 beperkte werking wegen communicatiestoring

Storingen heb ik al gewist maar komen dus helaas terug.
Iemand ervaring met deze foutmeldingen?

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• InFamous

InFamous

excommunicado

Casejunkie schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:01:
k heb sinds een paar weken dat mijn radio niet meer werkt van mijn Audi A6 C7. Geen geluid. Bluetooth werkt wel maar spotify pauzeert steeds en gaat een paar seconden later weer verder.
Uit mijn ODBEleven komen wel een aantal foutmeldingen die er mee te maken hebben:

Radio:

00384 optische databus

Welk audio systeem en welk MMI?

• Rainesh
Casejunkie schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:01:

Radio:

00384 optische databus

reboot je mmi eens. Heb je Bose?

• Casejunkie
Rainesh schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:42:
[...]

reboot je mmi eens. Heb je Bose?
Ja ik heb Bose inderdaad. Hoe kan ik mijn MMI rebooten? Ik heb hem via het MMi setup menu al teruggezet naar fabrieksinstellingen

• Rainesh
Casejunkie schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:03:
[...]

Ja ik heb Bose inderdaad. Hoe kan ik mijn MMI rebooten? Ik heb hem via het MMi setup menu al teruggezet naar fabrieksinstellingen
dan lijkt het dat of je versterker of tunerbox kapot begint te gaan. Beide zitten links achterin. Heb je gekeken of er geen vocht/water daar zit.

menu + ronde mmi knop + rechtsboven keuze toets tegelijkertijd indrukken en loslaten

• Casejunkie
Rainesh schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:13:
[...]

dan lijkt het dat of je versterker of tunerbox kapot begint te gaan. Beide zitten links achterin. Heb je gekeken of er geen vocht/water daar zit.

menu + ronde mmi knop + rechtsboven keuze toets tegelijkertijd indrukken en loslaten
Resetten ga ik morgen proberen.

Zal meteen Checken op vocht dan. Versterker verdenk ik minder aangezien via Bluetooth wel geluid komt. Radio vind intussen ook geen zenders meer.

Ik neem aan dat tunerbox onder de Bose versterker zit?

• Casejunkie
Rainesh schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:13:
[...]

MMI reset gedaan en de radio laten scannen naar zenders zonder resultaat. Net gekeken bij de modules, alles ziet er mooi droog uit:

• Rainesh
Casejunkie schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:13:
[...]

MMI reset gedaan en de radio laten scannen naar zenders zonder resultaat. Net gekeken bij de modules, alles ziet er mooi droog uit:

[Afbeelding]
Dan is idd je tunerbox (module 56) stuk

• Casejunkie
Rainesh schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:16:
[...]

Dan is idd je tunerbox (module 56) stuk
Heb je toevallig tips waar ik er 1 kan halen en laten in leren? Althans ik neem aan dat ze in geleerd moeten worden.

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mijn MMI joystick blijft hangen. Op willekeurige momenten springt de navigatie opeens op de crosshairs en beweegt het kruis naar rechts. Ik heb het pas gemerkt na de laatste MMI upgrade, maar dat kan toeval zijn. Heeft iemand dit ooit eerder gezien en kan het een software-setting zijn of zit het fysiek in de knop? Ik vermoed zelf een gaar drukschakelaartje in de knop zelf. @Rainesh nog een goede tip, ergens in het green menu een knop-reset-setting?

de betaler vervuilt

• Rainesh
GA!S schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:27:
Mijn MMI joystick blijft hangen. Op willekeurige momenten springt de navigatie opeens op de crosshairs en beweegt het kruis naar rechts. Ik heb het pas gemerkt na de laatste MMI upgrade, maar dat kan toeval zijn. Heeft iemand dit ooit eerder gezien en kan het een software-setting zijn of zit het fysiek in de knop? Ik vermoed zelf een gaar drukschakelaartje in de knop zelf. @Rainesh nog een goede tip, ergens in het green menu een knop-reset-setting?
Welk versie staat er nu op?

Lijkt.mij een gaar knopje

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Het is een HNav en ik had hem geupgrade van P0029 naar K0257.

de betaler vervuilt

• syntesia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 08:10

Mooi dat bij andere wel verschil te merken valt. bij mij vrij weinig.
Heb wel sinds vorige week een flink lekkende pano dak dus hij gaat volgende week bij de dealer staan om dit te fixen. ( heb ik die ook afgestreept).

Ben nu ook op zoek naar winterbanden, zit te denken om 21 inch te halen GMP rebel velgen.
Alleen nog de juiste band vinden. Michelin Alpine pilot 5 is moeilijk leverbaar, en de bandenboer komt met een continental wintercontact aan. Maar ik lees ook redelijk goede verhalen over de Goodyear Ultragrip performance. Iemand ervaring met 1 van deze banden?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Rainesh schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:30:
[...]

Welk versie staat er nu op?

Lijkt.mij een gaar knopje
Is de bedieningsunit van de 3g Hnav en 3g+ uitwisselbaar? Ik wil kijken of ik alleen het binnenwerk kan omwisselen, unit voor een RS (zilveren knopje ipv zwart) is nogal prijzig.

de betaler vervuilt

• Rainesh
GA!S schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:17:
[...]

Is de bedieningsunit van de 3g Hnav en 3g+ uitwisselbaar? Ik wil kijken of ik alleen het binnenwerk kan omwisselen, unit voor een RS (zilveren knopje ipv zwart) is nogal prijzig.
Vast wel. Gaat enkel om het knopje toch.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Gaat om de joystick, volgens mij is het één geheel met die grote knop van de MMI.

de betaler vervuilt

• Naif0n
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:45
syntesia schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:41:
[...]

Heb wel sinds vorige week een flink lekkende pano dak dus hij gaat volgende week bij de dealer staan om dit te fixen. ( heb ik die ook afgestreept).

Ben nu ook op zoek naar winterbanden, zit te denken om 21 inch te halen GMP rebel velgen.
Alleen nog de juiste band vinden. Michelin Alpine pilot 5 is moeilijk leverbaar, en de bandenboer komt met een continental wintercontact aan. Maar ik lees ook redelijk goede verhalen over de Goodyear Ultragrip performance. Iemand ervaring met 1 van deze banden?
Ik heb zelf een set Conti Wintercontact TS830P eronder zitten (zijn nu wel weer wat ouder) en deze werkte goed voor mij. Niet te luid (wel luider dan mijn Zomerbanden) op sneeuw werkte ze ook zeer goed.

Een aanrader van mij, ga eens naar de Channel Tyre reviews kijken, voorbeeldje: YouTube: The BEST Tires for Winter - 2021 Buying Guide

Op zijn aanraden heb ik toen de TS830P gekocht.

• syntesia
Grappig, over deze las ik juist verhalen dat ze heel luidruchtig waren. Ik neig heel erg naar de michelin maar dat zijn wel een prijzige setje banden zeg.

Goodyear ultragrip staat ook op mijn lijstje, als die een stuk goedkoper zijn dan de michelin dan ga ik voor die.
Naif0n schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:18:
[...]

Ik heb zelf een set Conti Wintercontact TS830P eronder zitten (zijn nu wel weer wat ouder) en deze werkte goed voor mij. Niet te luid (wel luider dan mijn Zomerbanden) op sneeuw werkte ze ook zeer goed.

Een aanrader van mij, ga eens naar de Channel Tyre reviews kijken, voorbeeldje: YouTube: The BEST Tires for Winter - 2021 Buying Guide

Op zijn aanraden heb ik toen de TS830P gekocht.

• Naif0n
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:45
syntesia schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:10:
Grappig, over deze las ik juist verhalen dat ze heel luidruchtig waren. Ik neig heel erg naar de michelin maar dat zijn wel een prijzige setje banden zeg.

Goodyear ultragrip staat ook op mijn lijstje, als die een stuk goedkoper zijn dan de michelin dan ga ik voor die.

[...]
Bij mij ging het er eigenlijk ook om dat de banden gewoon de top van mijn auto konden halen (270kmph) voor het geval ik dat ooit op een mooie schone dag wou doen. Natuurlijk hangen je winterbanden er niet zo lang onder dan de zomerbanden, dus ietsje luider vind ik zelf geen punt.

Kan natuurlijk lastig zeggen, even proefrijden op bandjes, kon dat maar even.

--

Kleine edit, heb nog even dubbel gechecked, maar ik heb TS860S eronder zitten, niet de TS830P. Even verward met wat ik nou echt had XD

[Voor 8% gewijzigd door Naif0n op 03-12-2021 23:45]

• syntesia
Ah ja maar goed dat de etron max 210kmh kan:)

Dus vind grip en geluid erg belangrijk.
Naif0n schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:49:
[...]

Bij mij ging het er eigenlijk ook om dat de banden gewoon de top van mijn auto konden halen (270kmph) voor het geval ik dat ooit op een mooie schone dag wou doen. Natuurlijk hangen je winterbanden er niet zo lang onder dan de zomerbanden, dus ietsje luider vind ik zelf geen punt.

Kan natuurlijk lastig zeggen, even proefrijden op bandjes, kon dat maar even.

--

Kleine edit, heb nog even dubbel gechecked, maar ik heb TS860S eronder zitten, niet de TS830P. Even verward met wat ik nou echt had XD

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:02
syntesia schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:41:
[...]

Ik heb er Vredestein 245/45 r19 102y quatrac pro xl onder liggen (All Season) en ben daar goed tevreden over.

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

Pagina: 1 ... 118 119 120 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee