Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 120 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
Tijgert schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:30:
[...]

Oh? Gratis extra range?
Gaan ze meer van de batterij ter beschikking stellen ofzo?
https://www.autonieuws.be...rder-door-software-update

[ Voor 13% gewijzigd door Rainesh op 18-11-2021 22:41 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik ga er vooralsnog niet van uit dat ik zomaar een andere accu krijg en zuinigere motoren ;)
Al zou het gezien de prijs van de mijne bijna een standaard service optie moeten zijn, of anders tegen minieme bijbetaling.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Rainesh
Tijgert schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:43:
[...]

Ik ga er vooralsnog niet van uit dat ik zomaar een andere accu krijg en zuinigere motoren ;)
Al zou het gezien de prijs van de mijne bijna een standaard service optie moeten zijn, of anders tegen minieme bijbetaling.
De 55 krijgen een software update waardoor je iets meer range krijgt. In de etron groepen zijn er al mensen die deze update gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Ik heb hem ook al binnen en het lijkt inderdaad plus minus 20km extra te geven.
Ik rijd dagelijks exact dezelfde route en kilometers en nornaal gesproken zit ik dan op 270km op 80% lading en de laatste dagen tikt hij net geen 290km aan. (Vorige week vrijdag de update gehad)

@Tijgert deze update is toch echt gratis :). De thermische koeling is beter afgesteld en ze geven inderdaad iets extra capaciteit vrij van de accu.
Waarschijnlijk na 1,5 jaar gegevens verzamelen want de eerste 55’s rijden natuurlijk al even.

[ Voor 31% gewijzigd door GeeMoney op 19-11-2021 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 21:19

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

GeeMoney schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:23:
@Tijgert deze update is toch echt gratis :). De thermische koeling is beter afgesteld en ze geven inderdaad iets extra capaciteit vrij van de accu.
Waarschijnlijk na 1,5 jaar gegevens verzamelen want de eerste 55’s rijden natuurlijk al even.
Wat ik zei was een grapje; gratis batterij upgrade als in vervanging van de gehele batterij en al de motoren (3 stuks bij mij) vervangen voor nieuwe zuinigere... ;)
Dat de software update een standaard service is geloof ik wel, al moet wel gezegd worden dat Audi er ook voor had kunnen kiezen het bij de 'oude' etron zo te laten om het contrast met de next gen te vergroten.
Dus appreciated _/-\o_

Toevallig moet hij toch werk hebben (linker camera spiegel heeft vocht), dus dan laat ik dat wel er bij doen.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 16:31

Kju

Ik rijd dagelijks exact dezelfde route en kilometers en nornaal gesproken zit ik dan op 270km op 80% lading en de laatste dagen tikt hij net geen 290km aan. (Vorige week vrijdag de update gehad)

Dat is wel nice. Ik heb ook een update voor m’n 50 MY2021, moet nog naar de dealer. Die wisten niet eens wat het was (van der Velden in Zoetermeer). Volgens mij gaat het alleen om een verbeterde weergave van de GOM als ik het letterlijk lees:
‘93N1-S-Software-update resterende actieradius-indicatie‘

Even wat anders met een #durftevragen-gehalte: Morgen gaan er andere velgen op. Ik heb geen TPMS maar is er niet iets van een basic bandenspanningscontrole op de huidige auto’s en moet ik daar rekening mee houden met een velgenwissel?

[ Voor 11% gewijzigd door Kju op 19-11-2021 09:31 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Kju schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:28:
[...]

Dat is wel nice. Ik heb ook een update voor m’n 50 MY2021, moet nog naar de dealer. Die wisten niet eens wat het was (van der Velden in Zoetermeer). Volgens mij gaat het alleen om een verbeterde weergave van de GOM als ik het letterlijk lees:

Even wat anders met een #durftevragen-gehalte: Morgen gaan er andere velgen op. Ik heb geen TPMS maar is er niet iets van een basic bandenspanningscontrole op de huidige auto’s en moet ik daar rekening mee houden met een velgenwissel?
Voor zover ik weet geldt de extra range alleen op de 55 en lijkt het op de 50 een correctie van de GoM inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik heb gevonden hoe ik in de auto mijn account moet verbinden, maar ik krijg dan een "dienst niet beschikbaar". Is het aanmelden niet mogelijk omdat mijn Audi Connect verlopen is (auto > 3jr) ?
In de app heb ik geen issues (behalve de melding dat de auto nog niet gekoppeld is, alles werkt verder wel, bijv. laadtimer instellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12

InFamous

excommunicado

Kju schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:28:
[...]

Er is directe TPMS met sensoren in de ventielen en indirecte TPMS op basis van rotatie op de wielen via de ABS. Heb je onder CAR wel bandenspanning? Dan kan je indirecte TPMS hebben en moet je alleen de spanning opslaan.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 16:31

Kju

Ik heb inderdaad wel een optie om de bandenspanning opslaan. Als ik het goed begrijp zijn er dus geen speciale ventielen o.i.d. nodig?

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Kju schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:45:
Ik heb inderdaad wel een optie om de bandenspanning opslaan. Als ik het goed begrijp zijn er dus geen speciale ventielen o.i.d. nodig?
Kort: nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Kju schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:45:
Zoals @Rainesh al zegt nee, je moet echter na het vervangen van de wielen wel je bandenspanning opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
Weer even een noob vraag van mijn kant;

Audi A3 E-Tron Hybride.

Wat scheelt het qua kilometers gemiddeld op een volle tank als je volle bak benzine gaat rijden of oplaad tijdens het rijden? Is dat 50 km of scheelt dat echt een flink stuk (laten we zeggen 150km) aan actieradius?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
CryptoNL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:30:
Weer even een noob vraag van mijn kant;

Audi A3 E-Tron Hybride.

Wat scheelt het qua kilometers gemiddeld op een volle tank als je volle bak benzine gaat rijden of oplaad tijdens het rijden? Is dat 50 km of scheelt dat echt een flink stuk (laten we zeggen 150km) aan actieradius?
Ik rij dan golf 8 GTE, als ik volledig oplaad en alles reserveer tijdens het rijden rij ik 1 op 10 of net ietsje zuiniger.

Als de accu opgeladen is en ik rij volledig hybride zit ik op zo'n 1 op 25.

Stel je laad en verbruikt je auto tijdens het rijden zal het ergens daar tussenin zitten schat ik. Moet ik nog eens proberen zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
Scrtz schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:56:
[...]

Ik rij dan golf 8 GTE, als ik volledig oplaad en alles reserveer tijdens het rijden rij ik 1 op 10 of net ietsje zuiniger.

Als de accu opgeladen is en ik rij volledig hybride zit ik op zo'n 1 op 25.

Stel je laad en verbruikt je auto tijdens het rijden zal het ergens daar tussenin zitten schat ik. Moet ik nog eens proberen zelf..
Volgens de Audi dealer moet ik zeker niet opladen tijdens het rijden. Dat kost veel benzine. Alleen ik wil weten hoeveel dit dan wel niet zou schelen qua kilometers zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
CryptoNL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:00:
[...]

Volgens de Audi dealer moet ik zeker niet opladen tijdens het rijden. Dat kost veel benzine. Alleen ik wil weten hoeveel dit dan wel niet zou schelen qua kilometers zeg maar.
Ik schat dat dat zo'n 5km per liter zal schelen, en in de tank gaat 35 liter, dat tikt wel aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
k heb sinds een paar weken dat mijn radio niet meer werkt van mijn Audi A6 C7. Geen geluid. Bluetooth werkt wel maar spotify pauzeert steeds en gaat een paar seconden later weer verder.
Uit mijn ODBEleven komen wel een aantal foutmeldingen die er mee te maken hebben:

Diagnose interface voor databus:
U101400 Regelapparaat verkeerd gecodeerd

Radio:
02095 Componentenbescherming actief

Informatie-elektronica 1:
03276 Softwaremanagement controleren
00384 optische databus
03157 beperkte werking wegen communicatiestoring

Storingen heb ik al gewist maar komen dus helaas terug.
Iemand ervaring met deze foutmeldingen?

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Casejunkie schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:01:
k heb sinds een paar weken dat mijn radio niet meer werkt van mijn Audi A6 C7. Geen geluid. Bluetooth werkt wel maar spotify pauzeert steeds en gaat een paar seconden later weer verder.
Uit mijn ODBEleven komen wel een aantal foutmeldingen die er mee te maken hebben:

Radio:

00384 optische databus

Welk audio systeem en welk MMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Casejunkie schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:01:

Radio:

00384 optische databus

reboot je mmi eens. Heb je Bose?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Rainesh schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:42:
[...]

reboot je mmi eens. Heb je Bose?
Ja ik heb Bose inderdaad. Hoe kan ik mijn MMI rebooten? Ik heb hem via het MMi setup menu al teruggezet naar fabrieksinstellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Casejunkie schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:03:
[...]

Ja ik heb Bose inderdaad. Hoe kan ik mijn MMI rebooten? Ik heb hem via het MMi setup menu al teruggezet naar fabrieksinstellingen
dan lijkt het dat of je versterker of tunerbox kapot begint te gaan. Beide zitten links achterin. Heb je gekeken of er geen vocht/water daar zit.

menu + ronde mmi knop + rechtsboven keuze toets tegelijkertijd indrukken en loslaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Rainesh schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:13:
[...]

dan lijkt het dat of je versterker of tunerbox kapot begint te gaan. Beide zitten links achterin. Heb je gekeken of er geen vocht/water daar zit.

menu + ronde mmi knop + rechtsboven keuze toets tegelijkertijd indrukken en loslaten
Resetten ga ik morgen proberen.

Zal meteen Checken op vocht dan. Versterker verdenk ik minder aangezien via Bluetooth wel geluid komt. Radio vind intussen ook geen zenders meer.

Ik neem aan dat tunerbox onder de Bose versterker zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Rainesh schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:13:
[...]

MMI reset gedaan en de radio laten scannen naar zenders zonder resultaat. Net gekeken bij de modules, alles ziet er mooi droog uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vb2yvoIVgk18Smy89PXDkje0SFs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lfdj05H7LXV9wm2vwMCAqjoo.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Casejunkie schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:13:
[...]

MMI reset gedaan en de radio laten scannen naar zenders zonder resultaat. Net gekeken bij de modules, alles ziet er mooi droog uit:

[Afbeelding]
Dan is idd je tunerbox (module 56) stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Rainesh schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:16:
[...]

Dan is idd je tunerbox (module 56) stuk
Heb je toevallig tips waar ik er 1 kan halen en laten in leren? Althans ik neem aan dat ze in geleerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mijn MMI joystick blijft hangen. Op willekeurige momenten springt de navigatie opeens op de crosshairs en beweegt het kruis naar rechts. Ik heb het pas gemerkt na de laatste MMI upgrade, maar dat kan toeval zijn. Heeft iemand dit ooit eerder gezien en kan het een software-setting zijn of zit het fysiek in de knop? Ik vermoed zelf een gaar drukschakelaartje in de knop zelf. @Rainesh nog een goede tip, ergens in het green menu een knop-reset-setting?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GA!S schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:27:
Mijn MMI joystick blijft hangen. Op willekeurige momenten springt de navigatie opeens op de crosshairs en beweegt het kruis naar rechts. Ik heb het pas gemerkt na de laatste MMI upgrade, maar dat kan toeval zijn. Heeft iemand dit ooit eerder gezien en kan het een software-setting zijn of zit het fysiek in de knop? Ik vermoed zelf een gaar drukschakelaartje in de knop zelf. @Rainesh nog een goede tip, ergens in het green menu een knop-reset-setting?
Welk versie staat er nu op?

Lijkt.mij een gaar knopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Het is een HNav en ik had hem geupgrade van P0029 naar K0257.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 10:34

Mooi dat bij andere wel verschil te merken valt. bij mij vrij weinig.
Heb wel sinds vorige week een flink lekkende pano dak dus hij gaat volgende week bij de dealer staan om dit te fixen. ( heb ik die ook afgestreept).

Ben nu ook op zoek naar winterbanden, zit te denken om 21 inch te halen GMP rebel velgen.
Alleen nog de juiste band vinden. Michelin Alpine pilot 5 is moeilijk leverbaar, en de bandenboer komt met een continental wintercontact aan. Maar ik lees ook redelijk goede verhalen over de Goodyear Ultragrip performance. Iemand ervaring met 1 van deze banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Rainesh schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:30:
[...]

Welk versie staat er nu op?

Lijkt.mij een gaar knopje
Is de bedieningsunit van de 3g Hnav en 3g+ uitwisselbaar? Ik wil kijken of ik alleen het binnenwerk kan omwisselen, unit voor een RS (zilveren knopje ipv zwart) is nogal prijzig.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GA!S schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:17:
[...]

Is de bedieningsunit van de 3g Hnav en 3g+ uitwisselbaar? Ik wil kijken of ik alleen het binnenwerk kan omwisselen, unit voor een RS (zilveren knopje ipv zwart) is nogal prijzig.
Vast wel. Gaat enkel om het knopje toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Gaat om de joystick, volgens mij is het één geheel met die grote knop van de MMI.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
syntesia schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:41:
[...]

Heb wel sinds vorige week een flink lekkende pano dak dus hij gaat volgende week bij de dealer staan om dit te fixen. ( heb ik die ook afgestreept).

Ben nu ook op zoek naar winterbanden, zit te denken om 21 inch te halen GMP rebel velgen.
Alleen nog de juiste band vinden. Michelin Alpine pilot 5 is moeilijk leverbaar, en de bandenboer komt met een continental wintercontact aan. Maar ik lees ook redelijk goede verhalen over de Goodyear Ultragrip performance. Iemand ervaring met 1 van deze banden?
Ik heb zelf een set Conti Wintercontact TS830P eronder zitten (zijn nu wel weer wat ouder) en deze werkte goed voor mij. Niet te luid (wel luider dan mijn Zomerbanden) op sneeuw werkte ze ook zeer goed.

Een aanrader van mij, ga eens naar de Channel Tyre reviews kijken, voorbeeldje: YouTube: The BEST Tires for Winter - 2021 Buying Guide

Op zijn aanraden heb ik toen de TS830P gekocht.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Grappig, over deze las ik juist verhalen dat ze heel luidruchtig waren. Ik neig heel erg naar de michelin maar dat zijn wel een prijzige setje banden zeg.

Goodyear ultragrip staat ook op mijn lijstje, als die een stuk goedkoper zijn dan de michelin dan ga ik voor die.
Naif0n schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:18:
[...]

Ik heb zelf een set Conti Wintercontact TS830P eronder zitten (zijn nu wel weer wat ouder) en deze werkte goed voor mij. Niet te luid (wel luider dan mijn Zomerbanden) op sneeuw werkte ze ook zeer goed.

Een aanrader van mij, ga eens naar de Channel Tyre reviews kijken, voorbeeldje: YouTube: The BEST Tires for Winter - 2021 Buying Guide

Op zijn aanraden heb ik toen de TS830P gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
syntesia schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:10:
Grappig, over deze las ik juist verhalen dat ze heel luidruchtig waren. Ik neig heel erg naar de michelin maar dat zijn wel een prijzige setje banden zeg.

Goodyear ultragrip staat ook op mijn lijstje, als die een stuk goedkoper zijn dan de michelin dan ga ik voor die.

[...]
Bij mij ging het er eigenlijk ook om dat de banden gewoon de top van mijn auto konden halen (270kmph) voor het geval ik dat ooit op een mooie schone dag wou doen. Natuurlijk hangen je winterbanden er niet zo lang onder dan de zomerbanden, dus ietsje luider vind ik zelf geen punt.

Kan natuurlijk lastig zeggen, even proefrijden op bandjes, kon dat maar even.

--

Kleine edit, heb nog even dubbel gechecked, maar ik heb TS860S eronder zitten, niet de TS830P. Even verward met wat ik nou echt had XD

[ Voor 8% gewijzigd door Naif0n op 03-12-2021 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Ah ja maar goed dat de etron max 210kmh kan:)

Dus vind grip en geluid erg belangrijk.
Naif0n schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:49:
[...]

Bij mij ging het er eigenlijk ook om dat de banden gewoon de top van mijn auto konden halen (270kmph) voor het geval ik dat ooit op een mooie schone dag wou doen. Natuurlijk hangen je winterbanden er niet zo lang onder dan de zomerbanden, dus ietsje luider vind ik zelf geen punt.

Kan natuurlijk lastig zeggen, even proefrijden op bandjes, kon dat maar even.

--

Kleine edit, heb nog even dubbel gechecked, maar ik heb TS860S eronder zitten, niet de TS830P. Even verward met wat ik nou echt had XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04
syntesia schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:41:
[...]

Ik heb er Vredestein 245/45 r19 102y quatrac pro xl onder liggen (All Season) en ben daar goed tevreden over.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
syntesia schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:48:
Ah ja maar goed dat de etron max 210kmh kan:)

Dus vind grip en geluid erg belangrijk.

[...]
Ja zeer begrijpelijk met een elektrische auto, je hebt geen motorblok dat het geluid een beetje weg tovert.

Success met verder met je banden vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Nu een jaar en 35.000 kilometer onderweg met mijn nieuwe A1 (Eiríkr in "Het grote Audi topic - Deel 5"). Super tevreden maar ik merk wel iets op.

Bij het achteruitrijden en vervolgens remmen hoor ik een best wel aanwezige brommende piep. Iemand enig idee?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zitten er nog wel remblokken onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
jadjong schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:43:
Zitten er nog wel remblokken onder?
Hij heeft een paar weken terug zijn eerste beurt gehad waarbij ik het heb aangegeven. Niks mee gedaan vermoed ik. Ik ga er wel vanuit dat ze de remblokken controleren?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pfff schuifdak kraakte een klein beetje dus ik dacht slim te zijn en hem zelf een beetje in te vetten. Het hielp wel. Maar had de laatste paar dagen toch een beetje vochtig plafond/a-stijl aan de passagierskant. Was het slangetje verstopt :( Gelukkig makkelijk op te lossen door de trekveer erdoor te halen.

Maar note to myself: Niet met je eigen glij dat ding insmeren ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Van het weekend de Q2 maar eens getrakteerd op een nosejob. Wat een k*t klus, de voorbumper bestaat uit allemaal losse delen, wat een gezeik was dat zeg.

Maar het is de moeite waard, ben erg blij met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yRkt1s2/263169719-10226857503242890-2688855476481915207-n.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Mad-Matt schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:29:
Van het weekend de Q2 maar eens getrakteerd op een nosejob. Wat een k*t klus, de voorbumper bestaat uit allemaal losse delen, wat een gezeik was dat zeg.
😂😂😂😂😂😂

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:01
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Audi A3 uit 2017 als occasion gekocht. Ik zit nu te denken om een jaartje Audi Connect aan te schaffen voor navigatie. Ik kan alleen nergens echt duidelijke informatie vinden wat je nou precies krijgt. Het is allemaal vrij vaag qua uitleg. Heeft iemand hier Audi Connect die mij kunt helpen?

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27
Bedoel je via functions on demand? Ik heb voor mijn Q3 uit 2020 via functions on demand een maand "Audi connect navigatie & infotainment" gekocht om te proberen maar navigatie kreeg ik er niet, alleen nieuws en weerberichten.

[ Voor 10% gewijzigd door Grumsel op 08-12-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Daar heb ik dus niet zo veel aan haha. Ik lees ook dat mensen Audi Smartphone Interface achteraf in laten bouwen. Misschien is dat iets voor mij. Ik heb alleen een USB poort in mijn middenarmsteun met “charge only”. Kan ik het dan wel inbouwen? En is het stabiel zonder uitvallen van Carplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
hotymoty schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:45:
Daar heb ik dus niet zo veel aan haha. Ik lees ook dat mensen Audi Smartphone Interface achteraf in laten bouwen. Misschien is dat iets voor mij. Ik heb alleen een USB poort in mijn middenarmsteun met “charge only”. Kan ik het dan wel inbouwen? En is het stabiel zonder uitvallen van Carplay?
USB Poort vervangen, alles updaten en vrijgeven en je hebt stabiele carplay.

Audi Connect Navi & Info (15 euro per maand ofzo) is onder andere online traffic, online search, google earth weergave etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
Audi Connect Navi & Info (15 euro per maand ofzo) is onder andere online traffic, online search, google earth weergave etc
Google earth weergave krijg je waarschijnlijk alleen als navigatie al geactiveert is. Bij mij is navigatie niet geactiveert, heeft wel navigatie voorbereiding. Ik hoopte dat de aanschaf van dit pakket navigatie zou activeren want de naam en de beschijving suggereren dat navigatie er onderdeel van is. Maar na aanschaf was navigatie nog steeds niet geactiveert en werd ik nog steeds naar de dealer verwezen als ik op de navigatie knop drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Rainesh schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:29:
[...]

USB Poort vervangen, alles updaten en vrijgeven en je hebt stabiele carplay.

Ja navigatie heb ik nu ook al, alleen verouderd vanaf 2017. Lijkt me minder handig om navigatie te updaten. Carplay heb je met Google Maps altijd recentste navigatie.

Wat bedoel je trouwens met alles updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
hotymoty schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:34:
[...]

Ja navigatie heb ik nu ook al, alleen verouderd vanaf 2017. Lijkt me minder handig om navigatie te updaten. Carplay heb je met Google Maps altijd recentste navigatie.

Wat bedoel je trouwens met alles updaten?
je firmware van je systeem updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Misschien een domme vraag. Waaruit kan je zien of je MMI of MMI Plus hebt? Het betreft een Audi A3 8V facelift uit 2017. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
hotymoty schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:12:
Misschien een domme vraag. Waaruit kan je zien of je MMI of MMI Plus hebt? Het betreft een Audi A3 8V facelift uit 2017. Bedankt!
Tijdens het starten komt dat in je display als je het hebt. Dan staat er dus MMI Plus groot in je MMI display :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Weet iemand waar je zo'n website kan vinden waarbij je alle onderdelen en zo'n schema kan vinden voor Audi's? Bij BMW gebruikte ik altijd realoem... dat je dit soort afbeeldingen kan zien:

http://a.realoem.com/bmw/images/diag_3fcq.png

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumsel
YoshiBignose schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:18:
Weet iemand waar je zo'n website kan vinden waarbij je alle onderdelen en zo'n schema kan vinden voor Audi's? Bij BMW gebruikte ik altijd realoem... dat je dit soort afbeeldingen kan zien:

http://a.realoem.com/bmw/images/diag_3fcq.png
Ik ken alleen deze site: https://www.ilcats.ru/aud...582&pid=74802&language=en en CarProg2 op deze site: https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1

[ Voor 7% gewijzigd door Grumsel op 17-12-2021 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik gebruik daarvoor regelmatig 7zap https://7zap.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
GeeMoney schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:31:
[...]

Tijdens het starten komt dat in je display als je het hebt. Dan staat er dus MMI Plus groot in je MMI display :).
Ik heb gehoord ergens dat je bij (een 2018 A3 8v met) MMI plus zonder af fabriek Carplay/Android optie en met "lader only USB aansluiting" in je armsteun je alleen de USB aansluiting moet vervangen door zoiets
https://nl.aliexpress.com/item/32886717662.html
en dat Carplay/Android dan alleen nog maar unlocked hoeft te worden in de auto

Klopt dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 17-12-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
hotymoty schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:12:
Als je zwarte knoppen naast je MMI draaiding hebt, heb je MMI. Heb je grijs/zilvere knoppen, dan heb je MMI Plus.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:47
* JeroenNietDoen meldt zich

Donderdagochtend ging ik kijken voor een Seat Ibiza FR. Er stond ook een Golf 7 Highline 150PK. Seat viel zwaar tegen, en ik kom van een 308. De Golf was al zoveel fijner maar die kwam wel op 20K uit, iets boven budget. Verkoper wilde niet onderhandelen ook dus weggelopen.

Als ik toch een klein stukje moest financieren, dan eens kijken wat er kan als ik het budget oprek. Zodoende stond er een Audi A3 Sportback bij de lokale Audi dealer. 2017, 60K op teller. Dus wij gaan kijken.

Leuke proefrit gemaakt. Reed echt heerlijk! Bij terugkomst bleek dat dit niet de wagen was waar we voor kwamen maar een A3 Sportback S-line uit 2019. Exterieur, interieur, het zag er geweldig uit, en dat na zo'n fijne proefrit. Er was echter wel iets om van te schrikken, 2 jaar oud en al 100K op de teller. Verkoper was eerlijk, deze was in 2019 bij hun gekocht door een "directeurtje" en afgelopen zomer ingeruild voor een andere. Toen twijfelde ik wel even. Onderhoudshistorie, planning en prognose bekeken met hun monteur en staat voor komend jaar alleen vervangen van olie op de planning. Beurtjes had ie al gehad en APK is pas in 2023. Bandjes zijn nog goed voor 15-20K dus ook dat is nog niet aan de orde. Ik werk momenteel 5 dagen thuis, in betere tijden 3 dagen, ik kom never nooit niet aan 10K per jaar. Dus over 5 jaar staan de kilometers gewoon in verhouding met leeftijd.

Besloten om het te doen, we waren beide zo blij met deze rijervaring. Vanmorgen de aanbetaling gedaan en klein stukje financiering aangevraagd. S'middags gebeld dat alles in orde was. De wagen gaat maandag nog voor een fabrieksupdate en Donderdag kan ik deze ophalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jeuAL_7g6Gc6L-Gv4EPczBsQDE0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s7caJjbxZxIfSZMB0X9hIz0O.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PF_f7ohOyt7zIhxPabiI8WQxyf0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2SGAvRfXt7jjZtFCZKnpXE4d.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhE-pdrAHywy92_N11ck6s3tWLk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NRzJkH32l6TmmrCY84jOYwBW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Stefke schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:57:
[...]

Ik heb gehoord ergens dat je bij (een 2018 A3 8v met) MMI plus zonder af fabriek Carplay/Android optie en met "lader only USB aansluiting" in je armsteun je alleen de USB aansluiting moet vervangen door zoiets
https://nl.aliexpress.com/item/32886717662.html
en dat Carplay/Android dan alleen nog maar unlocked hoeft te worden in de auto

Klopt dat?
Geldt voor zowel MMI Plus als MMI Basic :) USB Poort vervangen, kabel aanleggen, alles vrijgeven, coderen en je hebt carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Jolly_Jumper schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:43:
[...]

Als je zwarte knoppen naast je MMI draaiding hebt, heb je MMI. Heb je grijs/zilvere knoppen, dan heb je MMI Plus.
Dus hieronder is MMI Plus? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZCP4f2Gh4ljsFzfA89RSY1OMH0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mofONTjw9vKaZql4ObD9GRUx.jpg?f=user_large

Wat is trouwens überhaupt het verschil tussen MMI & MMI Plus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
@hotymoty
Bovenstaand is inderdaad MMI Plus. Dit zijn de verschillen (gekopieerd uit de prijslijst):

MMI navigatie
- SD-kaart-navigatie voor Europa
- Bluetooth Audio streaming
- 2 SDXC-kaartlezer, AUX-IN en USB aansluiting - kaartweergave op een 7 inch kleurenscherm
LTE data module incl. ingebouwde SIM-kaart en 3 maanden Audi Connect diensten

MMI navigatie plus
- harddisk-navigatie met 7 inch kleurenscherm met hoogwaardige topografische kaartweergave, bezienswaardigheden en stedelijke modellen in 3D; keuze uit drie alternatieve routes
- routeinformatie op split-screen (wegsituaties, points of Interest langs de snelwegen, TMC op de route)
- detailkaarten van kruisingen en rijstrookaanbeveling; dynamische routebegeleiding (indien beschikbaar)
- op navigatiegegevens gebaseerde snelheidslimietweergave
- bestemmingsinvoer met gesproken commando’s, waarbij u in hele zinnen kunt spreken
- voorlezen van TMC-meldingen
- pijlweergave in bestuurdersinformatiesysteem
- 10 GB jukebox, ondersteunt MP3, WMA, AAC en MPEG-4 muziek- en video-dvd’s; 2 SDXC-kaartlezers
- LTE data module incl. ingebouwde SIM-kaart en 3 jaar Audi Connect diensten
- Bluetooth audio streaming
- MMI touch: in de draai-drukknop geďntegreerd aanraakgevoelig bedieningsvlak om MMI intuďtief mee te bedienen
- gratis kaartupdate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:11:

Donderdagochtend ging ik kijken voor een Seat Ibiza FR. Er stond ook een Golf 7 Highline 150PK. Seat viel zwaar tegen, en ik kom van een 308. De Golf was al zoveel fijner maar die kwam wel op 20K uit, iets boven budget. Verkoper wilde niet onderhandelen ook dus weggelopen.

Als ik toch een klein stukje moest financieren, dan eens kijken wat er kan als ik het budget oprek. Zodoende stond er een Audi A3 Sportback bij de lokale Audi dealer. 2017, 60K op teller. Dus wij gaan kijken.

Leuke proefrit gemaakt. Reed echt heerlijk! Bij terugkomst bleek dat dit niet de wagen was waar we voor kwamen maar een A3 Sportback S-line uit 2019. Exterieur, interieur, het zag er geweldig uit, en dat na zo'n fijne proefrit. Er was echter wel iets om van te schrikken, 2 jaar oud en al 100K op de teller. Verkoper was eerlijk, deze was in 2019 bij hun gekocht door een "directeurtje" en afgelopen zomer ingeruild voor een andere. Toen twijfelde ik wel even. Onderhoudshistorie, planning en prognose bekeken met hun monteur en staat voor komend jaar alleen vervangen van olie op de planning. Beurtjes had ie al gehad en APK is pas in 2023. Bandjes zijn nog goed voor 15-20K dus ook dat is nog niet aan de orde. Ik werk momenteel 5 dagen thuis, in betere tijden 3 dagen, ik kom never nooit niet aan 10K per jaar. Dus over 5 jaar staan de kilometers gewoon in verhouding met leeftijd.

Besloten om het te doen, we waren beide zo blij met deze rijervaring. Vanmorgen de aanbetaling gedaan en klein stukje financiering aangevraagd. S'middags gebeld dat alles in orde was. De wagen gaat maandag nog voor een fabrieksupdate en Donderdag kan ik deze ophalen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, A3 S-line is altijd goed!

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mad-Matt schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:07:
[...]

Gefeliciteerd, A3 S-line is altijd goed!
Ik ben echt verliefd. Als een klein menneke voor kerstavond. De wagen komt ook de 23ste, dus precies voor kerstavond, past helaas niet onder de boom :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

GA!S schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:27:
Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/RS5/MMI-10.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/RS5/MMI-11.jpg

De grote wisseltruc. Een MMI control unit voor een RS5 is zeldzaam en redelijk onbetaalbaar. Gelukkig is het binnenwerk prima over te zetten. De joystick bovenop de MMI knop is geen fysieke knop, maar werkt volgens mij met het onderbreken van lichtsignalen via een transparant stukje plastic bovenop een sensor. Ik denk dat het ledje niet goed meer werk, waarschijnlijk op te lossen met een reflow. Eerst maar de printplaat overgezet en van beide units de mooiste delen teruggebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/RS5/MMI-12.jpg

Voorlopig is het zo opgelost, eens kijken of ik de oude printplaat nog ga fixen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Rainesh schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:22:
[...]

Geldt voor zowel MMI Plus als MMI Basic :) USB Poort vervangen, kabel aanleggen, alles vrijgeven, coderen en je hebt carplay.
En dat vrijgeven kan de betere hobbyist? (Bijv. iemand van het forum, tegen vergoeding uiteraard)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Stefke schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:46:
[...]

En dat vrijgeven kan de betere hobbyist? (Bijv. iemand van het forum, tegen vergoeding uiteraard)
Ja hoor. Ik kan dat of @Antera bijv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!

100k in 2 jaar, weet je in ieder geval dat hij is ingereden :+ :P

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
KillaZ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:17:
[...]

Gefeliciteerd!

100k in 2 jaar, weet je in ieder geval dat hij is ingereden :+ :P
Dat is toch niet een slecht iets? Ik heb ook een A3 uit 2017 met 124K op de teller. Of is dat tricky?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik zette altijd 120k in twee jaar op de teller maar de volgende berijder boft met mijn wagens hoor. Ik ben er altijd rete zuinig op, nooit met koude motor lopen trappen en altijd keurig zijn beurtjes op tijd.
Iemand die 50k per jaar rijd is vaak geen petje die elke dag 30 stoplicht sprintjes pakt en ook geen oma die altijd korte ritten heeft gemaakt.

Enige nadeel is dat vanaf 90k de grotere onderhoudsbeurten komen zoals distributieriemen, olie/versnellingsbakken vloeistoffen vervangen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
hotymoty schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:00:
[...]

Dat is toch niet een slecht iets? Ik heb ook een A3 uit 2017 met 124K op de teller. Of is dat tricky?
Precies wat @GeeMoney zegt; je weet met 50k per jaar in ieder geval dat hij genoeg "warme" kilometers heeft gemaakt. Ik zie iemand niet een A3 als een halve bestelbus gebruiken in ieder geval, dus dat zullen heel wat +80 km/h wegen zijn geweest.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Precies. En dan kan je zeggen zoveel kilometers al met 2 jaar, die is dan sneller op, ik rijd zelf maar 5-6K kilometers per jaar voor mijn werk, dus laten we zeggen 8K totaal per jaar. Over 5 jaar istie 7 jaar oud en staat er nog geen 150K op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik had gehoopt meer kilometers te rijden; autootje gekocht in februari 2020 en die is dus zometeen 2 jaartjes in mijn bezit. Heb welgeteld dan 15K op de teller weten te zetten en dat is inclusief woon-werk (thuiswerken 100%) en mijn verhuizing etc naar het oosten.

Ja, die corona doet goede dingen voor de tellerstanden :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-09 09:29
Ik ben aan het oriënteren om mijn a6 avant in te ruilen voor iets met batterij.
Liefst blijf ik bij Audi maar kijk ook met een schuin oog richting BMW / Mercedes. Vind BMW ronduit lelijk qua EV en Mercedes wel erg mooi maar klein.

Ik ben ondanks gebruik te hebben gemaakt van de zoekfunctie wel wat benieuwd naar concrete Bereik beleving. Voorheen zeiden ze 414km Nu staat er op de site 441. Dat vind ik erg netjes maar bekend is wel dat dat haast nooit gehaald wordt.

Nu is dat voor NL ritjes meer dan prima. in het ergste geval 10min aan de snellader en je kan weer 80 tot 100km verder. Maar hoe zit dat met een ritje naar de wintersport. Mensen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 10:49
Zijn er mensen die kennis\ervaring hebben met de Audi A3 (2017) model ?
Voornamelijk de 1.4 of 1.5 blokken.

Of het betrouwbaar of koppijn is. Kon niet zoveel vinden over deze versie. Vooral niks over de 1.5.

Alleen over oudere A3's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Atsiz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:00:
Zijn er mensen die kennis\ervaring hebben met de Audi A3 (2017) model ?
Voornamelijk de 1.4 of 1.5 blokken.

Of het betrouwbaar of koppijn is. Kon niet zoveel vinden over deze versie. Vooral niks over de 1.5.

Alleen over oudere A3's.
prima blokken, weinig grote kwalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Man man man wat is het onmogelijk om naar een Audi te zoeken op occasion websites.
Ik wil alleen auto's met een S line pakket zien (mooie stuur, stoel & zwarte dak).

Maar als je zoekt op "S" of " S line" zie je de goedkoopste "Pro Line" varianten ook.

Of er staat "S" maar is gewoon voor "S tronic" of heeft niet eens dat pakket.

Maakt echt een hel om naar Audi's te kijken :(

Wat me ook opvalt is dat de occasions erg kaal zijn qua opties. Geen een van die wagens heeft bijv. een achteruitrijcamera, zelfs rondom 25 duizend prijsklasse (bj vanaf 2017).

[ Voor 18% gewijzigd door Atsiz op 22-12-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Atsiz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:10:
Man man man wat is het onmogelijk om naar een Audi te zoeken op occasion websites.
Ik wil alleen auto's met een S line pakket zien (mooie stuur, stoel & zwarte dak).

Maar als je zoekt op "S" of " S line" zie je de goedkoopste "Pro Line" varianten ook.

Of er staat "S" maar is gewoon voor "S tronic" of heeft niet eens dat pakket.

Maakt echt een hel om naar Audi's te kijken :(

Wat me ook opvalt is dat de occasions erg kaal zijn qua opties. Geen een van die wagens heeft bijv. een achteruitrijcamera, zelfs rondom 25 duizend prijsklasse (bj vanaf 2017).
Klopt. Ik heb zelf in april dit jaar een B9 gehaald (uit Duitsland). Ik kijk voor de lol nog af en toe wat er nu beschikbaar is (zelfde bouwjaar, zelfde kilometers) en het aanbod is echt veel minder voor de prijsklasse waar ik in keek. Lijkt wel of de auto's allemaal duurder zijn geworden. Soms is er nog wel een B9 te vinden, maar dan altijd met een stuk minder opties, veel meer KMs, of een lelijke kleur.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Goh, betreffende die nieuwe keyless entry sleutels die na x minuten in slaapstand gaan, hoe weet je of je zo'n sleutel hebt?

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:50

Ravefiend

Carpe diem!

JeroenNietDoen schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:05:
Goh, betreffende die nieuwe keyless entry sleutels die na x minuten in slaapstand gaan, hoe weet je of je zo'n sleutel hebt?
https://www.audiworld.com...entry-sleep-mode-3022903/
I don't know specifically for Audi, but it's a generational thing. As far as I know the C8 A6/7 and the D5 A8 and newer models like the e-tron have it. The key fob technology is typically updated during a facelift or an all-new generation, but not in the middle of the current generation. It's relatively easy to test if your key fob has a motion sensor. Place it on something close enough to the car door. Lock the car with the door handle to make sure it recognizes the fob. Then wait several minutes and try to unlock the car w/o touching the key fob. If the car doesn't unlock then you know the fob went to sleep. That's how I tested it on my AMG to make sure it really has the motion sensor. After the 2 minute mark the car no longer unlocks unless I move the fob.
Kan je eens uittesten misschien? ;)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:05:
Je kunt het vrij makkelijk testen door te gaan rijden en je sleutel ergens op een plek te leggen in je auto waar hij niet al te veel beweegt. Ik heb hem regelmatig in m'n broekzak zitten en dat is al voldoende. Wanneer je het contact na een paar min rijden uit zet en daarna opnieuw probeert te starten zal hij het niet doen omdat hij de sleutel niet kan vinden. Even rommelen met de sleutel en hij doet het weer.

Aan de andere kant kun je ook hier kijken in deze lijst: https://bnr-binary-extern...ystemen+door+Kiwa+SCM.pdf

• JeroenNietDoen
@Ravefiend @J0YR1D3R zojuist de auto opgehaald en even gevraagd, mijn sleutels zijn wel al nieuwe model, die vallen na x minuten in slaap.

* JeroenNietDoen is zo blij als een puber die voor het eerst van bil is gegaan :+

• Atsiz
Wie weet waar ik brochures met uitvoeringen en opties kan vinden van de Audi A3 ? Maar dan 1 generatie terug.

Dus de 2013 model tot en met 2017.

De dealers kunnen het niet vinden.

Ik wil weten welke uitvoeringen wat hebben qua standaard opties etc.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
J0YR1D3R schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:09:
[...]

Je kunt het vrij makkelijk testen door te gaan rijden en je sleutel ergens op een plek te leggen in je auto waar hij niet al te veel beweegt. Ik heb hem regelmatig in m'n broekzak zitten en dat is al voldoende. Wanneer je het contact na een paar min rijden uit zet en daarna opnieuw probeert te starten zal hij het niet doen omdat hij de sleutel niet kan vinden. Even rommelen met de sleutel en hij doet het weer.

Aan de andere kant kun je ook hier kijken in deze lijst: https://bnr-binary-extern...ystemen+door+Kiwa+SCM.pdf
Ook deze is interessant: https://assets.adac.de/im...chte_Fahrzeuge_rzockz.pdf
Zo is de 8Y A3 al met UWB en dus veiliger dan die met de bewegingssensor.

• Atsiz
Kunnen de Audi fans mij advies geven?

Ik zou misschien interesse hebben in een Audi A3 (2013 uitvoering tot 2016). Een generatie ouder dus.
Budget rond 15 duizend. Kan iets hoger als het echt wat mooiers oplevert.

1-) Zijn deze Audi's betrouwbaar om in te rijden?
2-) Zijn het reparaties\onderhoud heel duur en iets wat vaak moet gebeuren?
3-) Welke motorblok? Moet wel een automaat zijn
4-) Welke uitvoering\type past in dit budget?
5-) Omdat de auto van 2013 of 2014 zal afstammen, is een bovag garantie belangrijk? Of gewoon lekker van marktplaats kopen? Dan moet ik voor rond 300 euro bij een garage wel een full check laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
hotymoty schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 23:51:
[...]

Dus hieronder is MMI Plus? [Afbeelding]

Wat is trouwens überhaupt het verschil tussen MMI & MMI Plus?
Heel simpel te herkennen of je MMI Plus of Basic hebt.
1) sd kaartje van Audi in 1 van je sloten zitten, daar staan je kaarten op. Zo ja, dan heb je Basic

2) kun je op je draaiknop schrijven? Zo ja, dan heb je Plus want dat is namelijk ook een touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Atsiz schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:13:

Ik zou misschien interesse hebben in een Audi A3 (2013 uitvoering tot 2016). Een generatie ouder dus.

5-) Omdat de auto van 2013 of 2014 zal afstammen, is een bovag garantie belangrijk? Of gewoon lekker van marktplaats kopen? Dan moet ik voor rond 300 euro bij een garage wel een full check laten uitvoeren.
Altijd sline interieur en exterieur nemen. Anders zijn ze niet zo mooi (mijn mening). Rest kan ik geen antwoord opgeven.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
@Verwijderd dat ziet er behoorlijk bokkig uit als je het mij vraagt. Dat chassis krijgt op zijn lazer, kan het vermogen helemaal niet goed kwijt, de eerste 2 versnellingen klinken verrot en laten een enorme dip zien. Wat mij betreft is een mooi lopende originele motor behandeld door ABT leuker om te zien. Wel een mooie kap om dat blok cilinders heen.

@Atsiz ik zou het via officiële dealers eens proberen en anders via een dealer in Duitsland.
Daar zijn de modellen veelal een stuk rijker uitgerust, in NL zijn we toch wat knijperig :+ .
De A1 van mijn vrouw via een officiële dealer geregeld, Audi Plus model en best rijk aangekleed. Je moet natuurlijk wel even geduld hebben en wellicht ietsje meer betalen dan bij een handelaar maar goed, dan heb je ook wat :P .

[ Voor 37% gewijzigd door GeeMoney op 24-12-2021 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Tylen schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:28:
[...]

Altijd sline interieur en exterieur nemen. Anders zijn ze niet zo mooi (mijn mening). Rest kan ik geen antwoord opgeven.
S line wil ik ook wel maar ze zijn lastig te vinden of veels te duur. Rondom 15 duizend euro dan.

Maar de stuur en stoelen van de standaard A3 (vorige generatie) ziet er inderdaad niet uit.
Lijkt wel op een goedkoop Koreaanse autotje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Atsiz schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:08:
[...]

Lijkt wel op een goedkoop Koreaanse autotje 8)7
Haal je die toch?

Even serieus; ik neem toch aan dat een Audi wel bekend is bij je en dat het (voor mij dan) logisch is dat een bepaald model in tientallen / honderden verschillende configuraties ooit geleverd is. Dan is automatisch de restwaarde (en dus jouw zoek-opdracht) ook beperkt tot wat de gek ervoor geeft? En ja, sommige pakketten kostten best veel geld bij aanschaf en dat druppelt rustig door in de prijzen die je er nu nog voor mag betalen.

Anyhow, ik zal wel anders naar mijn auto's kijken: ik wil graag de uitrusting & pakketten waarmee ik een auto heb die voor mij zo veilig mogelijk (en op rechte stukken zo snel mogelijk) is om mee thuis te komen. Het zal me, afgezien van de stoel, echt jeuken of het beste stuur dan van papier, leer of beton is evenals "hoe ziet de buitenkant eruit" of "welke kleur is de navi".

/edit: ik post dan wel in het Audi-topic maar in de zoektocht naar een auto 2 jaar geleden, was naast Audi ook de Merc S-klasse en de BMW GC650xi in the picture. Het "pompeuze" van sommige S-klassen qua interieur of het "Johnnie heeft haast uiterlijk" van de 650; het boeide me niet. 4x4 aandrijving, 400+ pk, 4 gewone deuren in een sedan en wat fijne remmerij was mijn uitgangspunt. Tja, dat het dan een S6 wordt in die prijsklasse, dat was meer toeval...

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 24-12-2021 12:22 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GeeMoney schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:56:
@Verwijderd dat ziet er behoorlijk bokkig uit als je het mij vraagt. Dat chassis krijgt op zijn lazer, kan het vermogen helemaal niet goed kwijt, de eerste 2 versnellingen klinken verrot en laten een enorme dip zien. Wat mij betreft is een mooi lopende originele motor behandeld door ABT leuker om te zien. Wel een mooie kap om dat blok cilinders heen.
Ik heb die auto 4 jaar geleden gezien. Toen deedt ie al 1200PK op een dyno. Dat was dezelfde dag dat Philip kaess met zijn RS4 Limo z'n bak klapte. De intake die men gebruikt is van een R35 (nissan) > heb ff staan kijken maar blijkbaar best wat modificaties erop:

Afbeeldingslocatie: https://s3-ap-southeast-1.amazonaws.com/9tro-production/media/101349/9tro-nissan-gt-r-1r2a5002.jpg?width=1200&height=800

Afbeeldingslocatie: https://s3-ap-southeast-1.amazonaws.com/9tro-production/media/101347/9tro-nissan-gt-r-1r2a4988.jpg?width=1200&height=800

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnWK0zRglNOoSt_PfegyHQ7vz1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZjKPhixjZgJShGa82s7jYHW.jpg?f=fotoalbum_large

Een dogbox schakelt altijd wat hakkelig ten opzichte van een normale bak. En ja er komt zoveel vermogen los dat het hele onderstel op z'n flikker krijgt, wielspin optreedt met Quattro en wat nog meer.

Maar het blijft erg vet om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ga denk ik binnenkort zelf de olie verversen. Welke olie kan ik het beste in een B9 (2.0 TFSI) gooien? Ik lees verschillende dingen, ik dacht zelf aan 5W30, maar lees ook dat er 5W40 in moet of 0W-30.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21

GerCor

Zonder dallen geen pieken

miicker schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:15:
Ik ga denk ik binnenkort zelf de olie verversen. Welke olie kan ik het beste in een B9 (2.0 TFSI) gooien? Ik lees verschillende dingen, ik dacht zelf aan 5W30, maar lees ook dat er 5W40 in moet of 0W-30.
Staat vast wel in de handleiding

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:38
GerCor schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:43:
[...]

Staat vast wel in de handleiding
Staat toch ook in je deur van de bestuurderskant? Hoeveel bar per wiel en welke olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet de variabele turbo-druk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:47
Is het mogelijk om zelf de accu van een Audi A1 uit 2012 te vervangen? Ik lees wisselende verhalen, met name over het wel/niet moeten inleren of coderen van de nieuwe accu (waar ik geen middelen voor zou hebben). Mijn A1 heeft geen start-stop dus er zit geen AGM accu in, maar ik lees wel weer dat elke A1 een energiemanagementsysteem heeft en daarom altijd ingeleerd zou moeten worden. Anderen zeggen weer gewoon een nieuwe plaatsen en gaan rijden, dus ik weet niet waar ik goed aan doe.

Reden dat ik dit vraag is omdat hij binnenkort voor de APK naar de dealer gaat en ik wil voorkomen dat zij constateren dat de accu z'n tijd heeft gehad en mij zodoende het dubbele gaan rekenen voor iets dat ik mogelijk zelf ook kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Recrush schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:32:
Is het mogelijk om zelf de accu van een Audi A1 uit 2012 te vervangen? Ik lees wisselende verhalen, met name over het wel/niet moeten inleren of coderen van de nieuwe accu (waar ik geen middelen voor zou hebben). Mijn A1 heeft geen start-stop dus er zit geen AGM accu in, maar ik lees wel weer dat elke A1 een energiemanagementsysteem heeft en daarom altijd ingeleerd zou moeten worden. Anderen zeggen weer gewoon een nieuwe plaatsen en gaan rijden, dus ik weet niet waar ik goed aan doe.

Reden dat ik dit vraag is omdat hij binnenkort voor de APK naar de dealer gaat en ik wil voorkomen dat zij constateren dat de accu z'n tijd heeft gehad en mij zodoende het dubbele gaan rekenen voor iets dat ik mogelijk zelf ook kan :+
vervangen, inleren en klaar. Vast wel iemand in je buurt met vagcom of obd11 die het in kan leren voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:47
Rainesh schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:22:
[...]

vervangen, inleren en klaar. Vast wel iemand in je buurt met vagcom of obd11 die het in kan leren voor je.
Duidelijk. Nu zullen er ongetwijfeld mensen fysiek in mijn omgeving zijn die een vagcom/obd hebben, maar ik ken ze niet helaas :N weet ook niet of ik daarvoor bij een random autobedrijf kan aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Atsiz schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:13:

Heb de 2015-versie gehad en daar heb ik afgezien van normaal onderhoud nooit wat mee gehad. Wel een schakelbak overigens. Deze had een 1.4 motor met 'Cylinder on Demand', S-Line binnen en buiten, Black Edition, 18-inch velgen, parkeersensoren voor- en achter, dynamische achterlichten (retrofit), Drive Select en MMI Plus (geloof ik). Heb deze zelf ingeruild voor een A3 8Y (2021) en kreeg er nog 16k voor en de auto is een week later alweer verkocht (stond erop voor 18k, maar weet niet wat de uiteindelijke prijs is geworden).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JM3yCsP.png

[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 29-12-2021 22:55 ]

Pagina: 1 ... 120 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.