Zo, das een pittige prijs. Ik was 600 ex kwijt voor inbouwen van de Mi50.syntesia schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:08:
Hier ook de mi50 laten inbouwen in de etron. Was uit m'n hoofd 1200.
En laat je idd realtime locatie en snelheid zien. Ook de gereden route.
Werkt zonder extra afstandsbediening, wat voor mij een must was.
Wat is de nieuwwaarde van je auto? Mijne (ook een 2017 a4) moest van elke verzekering een klasse 5 hebben. (Nieuwwaarde 90K).miicker schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:58:
Ik snap sowieso dat verhaal over problemen met verzekeren niet. Ik heb mijn B9 gewoon makkelijk kunnen verzekeren, werd nergens gevraagd over of er een alarm in zit of niet. Ik heb een B9 uit 2017 en heb zelfs 0 schade vrije jaren (kom van lease af en was allemaal moeilijk, dus heb het er bij laten zitten).
Heb ook keyless entry e.d. er op zitten, ook daar las ik van dat sommige verzekeringsmaatschappijen moeilijk doen, maar ook daar is niet naar gevraagd of wat dan ook.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat durf ik niet te zeggen. Fleetaccess heeft alles geregeld.Tijgert schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:46:
[...]
Dat begrijp ik, dat zeg ik ook min of meer, dat de fabrikant dan ook de meldkamer speelt. Of is dat een ander bedrijf weer, wat je eventueel zelf kunt selecteren?
Heb het bij Pouw zelf laten doen.Tijgert schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:48:
[...]
Waar heb jij het laten doen? Hoe kreeg je hem verzekerd voordat hij er in zat?
Ik heb nu al dat de meeste maatschappijen er hun vingers niet aan willen branden als hij compleet is, laat staan als de Klasse 5 er nog niet in zit..
Moest het ook hebben van de verzekering, anders had ik het niet laten doen.
Dat was dan eigenlijk ook de vraag, het verschil tussen de types 35 40 en 45 is er dus niet meer, behalve dat er a fabriek een andere tuning in zit. Dan ga je toch niet de 40 kopen en daar extra voor betalen als de tune zelf zon 700 euro kost. Maar er ligt dus wel degelijk hetzelfde blok in? Inderdaad is de motorage daarboven, dus met standaard al 250pk wel een goede optie als ik ooit nog hoger zou willen. Ik denk alleen dat ik dan wel de quattro zou missen met zo veel vermogen. Ik heb er overigens nog niet in gereden, uiteraard is dat het meest belangrijke!InFamous schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:40:
[...]
Als je zo graag meer vermogen wilt waarom pak je dan de langzaamste 2.0 uitvoering? Overigens is de 150PK een software gelimiteerde 190PK zover mij bekend en de chiptuning naar 245PK is dus redelijk veilig.
Maar als je de 245 of 252PK uitvoering pakt heb je fabriek af al een leuk vermogen, maar kan je als dat gaat vervelen nog opschroeven naar 300+ PK.
Dank voor je uitgebreide antwoord! Ook in lijn met de verwachting die ik zelf had, de ..-line ziet er altijd mooi uit maar je hebt dan toch het gevoel dat je iets mist. Rij nu voor het werk een Golf R-line, ziet er leuk uit maar daar is het ook mee gezegd.MAX3400 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:45:
@Tribunus smoes om voor een "echte" S of RS te gaan? Complete plaatje van afwerking / onderdelen / afstelling.
In beide vergelijken kan ik persoonlijk niet anders zeggen dat het duurdere / sportievere / snellere model absoluut "beter" voelt dan de som van het "standaard model met wat chips & onderdeeltjes".
En heel eerlijk gezegd? Verbruik merk ik niet maar dat is omdat ik persoonlijk vrij rustig / cruise op langere afstanden.
het verschil tussen de A6 en S6 voor mij is "slechts" 20 Euro per maand extra voor all-risk en dat is incl. toegenomen premies in het algemeen. Wegenbelasting maakt ook geen verschil; hoogstens 1 klasse erbij dus dat is tientjeswerk per maand?
Blijft over: onderhoud. En ja, dat kan duurder uitvallen. Denk aan (extra) aandacht voor de differentielen. Of duurder / vaker motorolie in de gaten houden (zeker bij verwachte hitte of strenge winter).
En als ik het zo teruglees: more faster is niet per definitie altijd more better. Maar (gelukkig) heb ik al enige jaren de tijd om dit soort spul wel prive te rijden en onderhouden.
Qua verzekering, interessant dat het niet zo heel veel scheelt, is dus ook een kwestie van even goed zoeken naar een partij die niet al te duur is (as always) Zelf ook de maximale korting ivm schadevrije jaren dus dat moet wel goed komen.
Qua verbruik, dat is toch iets wat je dan op de koop moet toenemen, het zal echt geen zuinige auto zijn, maar daarvoor kies je ook niet als je gaat voor 200+ pk wat mij betreft.
Omtrent je laatste opmerking. Ik heb de centen er voor (over) om nu een keer een "dikke bak" te kopen. Daar hoef ik het niet voor te laten. Maar de keuze blijft wel lastig, met name omdat er niet al te veel keuze is als je zoekt naar een S4 (wil een 2e hands kopen uiteraard) die een jaartje of 2 a 3 oud is.
Kan ik stellen dat de levensverwachting van een 3.0 motor ook daadwerkelijk hoger is dan een 2.0? Zou ik er een langere tijd mee kunnen rijden en meer kilometers dan een 2.0? Ga ik er uiteraard van uit dat ik geen pech heb dat er van alles stuk gaat, maar dat geld voor beide varianten.
Smaken verschillen, ik vind een Allroad niet echt een mooie auto. Zou ik zelf eerder een A4 quattro aanschaffen als dat de keuze zou moeten zijn. En diesel, tsja, beetje uit de gratie, maar ik rijd daar echt veeeeel te weinig voor (max 15K per jaar)User schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:11:
Of je doet wat ik wou doen, een dikke diesel A4 Allroad kopen, chipje d'r in en je rijd elke patserbak compleet zoek. Zonder problemen met 75 over drempels waar m'n S3 met 30-40 overheen moest kruipen.
Bedoel je een A4 of een S4? Een S4 of een RS4 zijn toch wel erg diefstal gevoelig naar wat ik begrijp, leuk voor de diverse ramkraakjes e.d. Daarom hebben sommige verzekeraars liever niet deze auto in de verzekering, en anders met strengere voorwaarden (voertuig volgsysteem etc) dat geld niet voor een A4.miicker schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:58:
Ik snap sowieso dat verhaal over problemen met verzekeren niet. Ik heb mijn B9 gewoon makkelijk kunnen verzekeren, werd nergens gevraagd over of er een alarm in zit of niet. Ik heb een B9 uit 2017 en heb zelfs 0 schade vrije jaren (kom van lease af en was allemaal moeilijk, dus heb het er bij laten zitten).
Heb ook keyless entry e.d. er op zitten, ook daar las ik van dat sommige verzekeringsmaatschappijen moeilijk doen, maar ook daar is niet naar gevraagd of wat dan ook.
De 35/40 zijn motorisch gelijk, de 45 en de 252PK is een ander blok.Tribunus schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:36:
[...]
Dat was dan eigenlijk ook de vraag, het verschil tussen de types 35 40 en 45 is er dus niet meer, behalve dat er a fabriek een andere tuning in zit. Dan ga je toch niet de 40 kopen en daar extra voor betalen als de tune zelf zon 700 euro kost. Maar er ligt dus wel degelijk hetzelfde blok in? Inderdaad is de motorage daarboven, dus met standaard al 250pk wel een goede optie als ik ooit nog hoger zou willen. Ik denk alleen dat ik dan wel de quattro zou missen met zo veel vermogen. Ik heb er overigens nog niet in gereden, uiteraard is dat het meest belangrijke!
Maar de 245 en 252PK zijn volgens mij uitsluitend verkrijgbaar met quattro, dus waarom je die gaat missen is mij even niet duidelijk.
Formerly known as Ragdoll
Daar vergis je je in. Mijn A4 kreeg wel die voorwaardes opgelegd. Oke nou denkt de jeugd wel dat het een RS6 isTribunus schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:36:
[...]
Bedoel je een A4 of een S4? Een S4 of een RS4 zijn toch wel erg diefstal gevoelig naar wat ik begrijp, leuk voor de diverse ramkraakjes e.d. Daarom hebben sommige verzekeraars liever niet deze auto in de verzekering, en anders met strengere voorwaarden (voertuig volgsysteem etc) dat geld niet voor een A4.
De tune is wel 700 euro. Maar de herkeuring kost ook geld. En waarschijnlijk is dan de verzekering ook weer duurder. etc.Tribunus schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:36:
[...]
Dat was dan eigenlijk ook de vraag, het verschil tussen de types 35 40 en 45 is er dus niet meer, behalve dat er a fabriek een andere tuning in zit. Dan ga je toch niet de 40 kopen en daar extra voor betalen als de tune zelf zon 700 euro kost. Maar er ligt dus wel degelijk hetzelfde blok in? Inderdaad is de motorage daarboven, dus met standaard al 250pk wel een goede optie als ik ooit nog hoger zou willen. Ik denk alleen dat ik dan wel de quattro zou missen met zo veel vermogen. Ik heb er overigens nog niet in gereden, uiteraard is dat het meest belangrijke!
Dit heb ik blijkbaar verkeerd gezien, dank voor de headsup. Qua nieuwe modellen zullen de 245/252 wellicht met quattro zijn, maar de B9 pre facelift volgens mij niet toch? Ik dacht dat het daar optioneel was. Nouja, veel te leren en te onderzoeken nog!InFamous schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:40:
[...]
De 35/40 zijn motorisch gelijk, de 45 en de 252PK is een ander blok.
Maar de 245 en 252PK zijn volgens mij uitsluitend verkrijgbaar met quattro, dus waarom je die gaat missen is mij even niet duidelijk.
I stand corrected, e.e.a zal ook wel komen door de hoge nieuwprijs van jou wagenTylen schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Daar vergis je je in. Mijn A4 kreeg wel die voorwaardes opgelegd. Oke nou denkt de jeugd wel dat het een RS6 isMaar dat is weer een ander verhaal haha.
Oke, dat wist ik niet. Moet je bij het tunen van een auto ook een herkeuring laten uitvoeren? Of is dat alleen in bepaalde gevallen zo? Nog nooit eerder uitgezocht of gedaan dus ben wel benieuwd!Tylen schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:45:
[...]
De tune is wel 700 euro. Maar de herkeuring kost ook geld. En waarschijnlijk is dan de verzekering ook weer duurder. etc.
Daarnaast nog een andere vraag. Stel de wagen heeft wel de harware voor ACC, lane assist etc aanboord. Kan ik dan door iemand met de juiste apparatuur ook de optiepaketten zoals Tour laten activeren (met file assistent e.d.)
Het valt mij op dat er best veel A4's zijn die geen ACC hebben als optie (ook de nieuwere). Vooral wagens uit duitsland lijken dat te missen. Is dat ook eventueel toe te voegen later? En wat zijn dan ongeveer de kosten?
Ik denk dat je deze vraag beter hier kunt stellen.Tribunus schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:21:
Daarnaast nog een andere vraag. Stel de wagen heeft wel de harware voor ACC, lane assist etc aanboord. Kan ik dan door iemand met de juiste apparatuur ook de optiepaketten zoals Tour laten activeren (met file assistent e.d.)
Het valt mij op dat er best veel A4's zijn die geen ACC hebben als optie (ook de nieuwere). Vooral wagens uit duitsland lijken dat te missen. Is dat ook eventueel toe te voegen later? En wat zijn dan ongeveer de kosten?
https://gathering.tweaker...ist_messages/1769593/last
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Officieel moet je een herkeuring doen bij 20% vermogens winst (of was het 15%).Tribunus schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:21:
[...]
Oke, dat wist ik niet. Moet je bij het tunen van een auto ook een herkeuring laten uitvoeren? Of is dat alleen in bepaalde gevallen zo? Nog nooit eerder uitgezocht of gedaan dus ben wel benieuwd!
ACC is achteraf lastig te retrofitten (heel erg duur). Beste is zoeken naar een auto die het dus al heeft. Wil je een leuke complete auto auto duitsland kijk dan even bij germanydealer of dammers. Daar vind je wel de complete versies.
Edit: Is bij 20% dus. https://www.rdw.nl/partic...paraties-aan-een-voertuig
[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 28-05-2021 11:14 ]
Ik zit zelf (nog steeds
) een beetje te zoeken naar een Audi A4 of VW passat. Het ligt er een beetje aan wat het wordt. De Audi is mooier, maar de Passat is iets ruimer. Voorkeur heeft de Audi, maar als ik een hele nette Passat vind sluit ik dat ook niet uit. Ik zoek een Audi uit 2017 ongeveer. Iig niet ouder en vind de max ongeveer 80k KM. Het moet sowieso een benzine zijn, station en automaat.
Ik vind de 190PK net wat sportiever dan de 150PK (hoewel je de 150PK natuurlijk kan chippen), zie nog niet echt de auto staan waarvan ik denk: Ja! Aan de andere kant heb ik ook geen haast, dus het mag nog even duren. Wat ik wel las is dat de sturen van de s-line redelijk diefstal gevoelig zijn. B.v. in deze: https://www.autotrader.nl...1-4fa8-95a3-a6eb263078ca/
Is dat zo? Is dat een reden om hem te laten staan?
Ik vind de 190PK net wat sportiever dan de 150PK (hoewel je de 150PK natuurlijk kan chippen), zie nog niet echt de auto staan waarvan ik denk: Ja! Aan de andere kant heb ik ook geen haast, dus het mag nog even duren. Wat ik wel las is dat de sturen van de s-line redelijk diefstal gevoelig zijn. B.v. in deze: https://www.autotrader.nl...1-4fa8-95a3-a6eb263078ca/
Is dat zo? Is dat een reden om hem te laten staan?
True. Ik ben destijds voor een gewone A4 gegaan omdat er een mooie deal voorbij kwam. Had liever een Allroad gehad ivm de bodemspeling, maar Allroads zijn redelijk zeldzaam.Tribunus schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:36:
[...]
Smaken verschillen, ik vind een Allroad niet echt een mooie auto. Zou ik zelf eerder een A4 quattro aanschaffen als dat de keuze zou moeten zijn. En diesel, tsja, beetje uit de gratie, maar ik rijd daar echt veeeeel te weinig voor (max 15K per jaar)
Laatste keer bij de garage kwam er aardig wat zand van de motorbeschermplaat af.

Ligt er een beetje aan wat voor routes je rijd, maar ik werd er met m'n S3 soms wel een beetje gaar van dat ik voor elke drempel en hobbel moest uitkijken dat ik er niet te hard over ging. Maar ja, hoort er bij.
Komende maandag weer naar de garage, dynamo uitwisselen. Hij heeft af en toe last van wat storingen. Misschien was het daarom zo'n mooie deal.
Uhm, heren, ik heb de batterij van mijn sleutel vervangen, maar nou doet hij het niet meer.
Iemand tips?
Iemand tips?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Een 'volle' batterij proberen? 😉😂Mad-Matt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:29:
Uhm, heren, ik heb de batterij van mijn sleutel vervangen, maar nou doet hij het niet meer.
Iemand tips?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Misschien iets meer info geven? model/type auto? Heb je de handleiding/internet al gelezen? Vaak is het iets als sleutel in contact en knopjes indrukken om te syncen.Mad-Matt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:29:
Iemand tips?
Oh excuses, dat is wel handig ja.
Het is uiteraard een volle batterij
Het betreft een Q2 S-Line uit 2016.
Heb dit al geprobeerd:
Probleem opgelost.
Alle 3 de batterijtjes uit de Action verpakking waren leeg, dat doe ik dus ook niet meer.
Had nog een losse ergens liggen, die geprobeerd en het werkte direct.
Beetje stom dat ik niet op het lampje op de sleutel heb gelet
(Blij dat het weekend is)
Heb dit al geprobeerd:
Edit:De goede concontactsleutel in contactslot.contact aanzetten en wachten(ongeveer 10 sec) tot lampjes uit zijn.
Met de in te leren sleutel het portier aan bestuurderskant op slot doen, waarbij dan uiteraard door centrale vergrendeling alle sloten dichtgaan.
vervolgens binnen 5 tot 10 sec. tweemaal op vergrendelingsknop van sleutel drukken en vervolgens 15 tot 30 seconden wachten en sleutel eruithalen.
De sleutel is dan ingeleerd en afstandbediening kan weer gebruikt worden.
Probleem opgelost.
Alle 3 de batterijtjes uit de Action verpakking waren leeg, dat doe ik dus ook niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Mad-Matt op 28-05-2021 13:40 ]
Nu de sleutel het weer deed, doorgereden naar de bandenboer en een setje nieuwe velgen gehaald.

Ben er erg blij mee

Ben er erg blij mee
Ahum, kuch kuch.Mad-Matt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:15:
Oh excuses, dat is wel handig ja.
Heb dit al geprobeerd:
[...]
Edit:
Probleem opgelost.
ik weet, ik weet. Hoe groot is de kans dat alle 3 de batterijen uit de verpakking leeg zijn
Bij Ikea krijg je er 22 voor de prijs van 1. Nog goedkoper dan Action.Mad-Matt schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:15:
[...]
ik weet, ik weet. Hoe groot is de kans dat alle 3 de batterijen uit de verpakking leeg zijn
Tip: koop gewoon Duracell
Toch zijn die ikea batterijen wel oke. Ik neem altijd een pakje mee als ik er ben, net zoals een afwasborstel hahahaGerCor schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:33:
[...]
Bij Ikea krijg je er 22 voor de prijs van 1. Nog goedkoper dan Action.
Tip: koop gewoon Duracell
Vrijdag avond moest ik werken en reed dus zaterdag ochtend naar huis rond 02:30. Lekker even de auto goed uitgelaten op een lege snelweg.
Gistermiddag reed ik door het dorp en hoorde ik een harde poef en was het gedaan met normaal rijden. Auto kon niet meer dan 1000 toeren maken erboven ging hij horten en storten. Op de manuele stand kon ik 37km/u halen (900 toeren) in z'n 5 en ben zo naar huis gereden. Voordat ik de anwb ging bellen toch maar even snel zelf gekeken. De inlaatbuis was losgeschoten. Zelf maar weer vastgezet (rubber lag er los bij, staat niet op de foto). En daarna was hij weer goed. Ik was alweer bang dat het geld ging kosten hahaha.
Gistermiddag reed ik door het dorp en hoorde ik een harde poef en was het gedaan met normaal rijden. Auto kon niet meer dan 1000 toeren maken erboven ging hij horten en storten. Op de manuele stand kon ik 37km/u halen (900 toeren) in z'n 5 en ben zo naar huis gereden. Voordat ik de anwb ging bellen toch maar even snel zelf gekeken. De inlaatbuis was losgeschoten. Zelf maar weer vastgezet (rubber lag er los bij, staat niet op de foto). En daarna was hij weer goed. Ik was alweer bang dat het geld ging kosten hahaha.
:strip_exif()/f/image/h7gFavOIZohGZWU30JXIQWZr.jpg?f=fotoalbum_large)
Aha dan, zal lekker vast hebben gezetenTylen schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:50:
Vrijdag avond moest ik werken en reed dus zaterdag ochtend naar huis rond 02:30. Lekker even de auto goed uitgelaten op een lege snelweg.
[Afbeelding]

Idd. Nu iig wel
Was het nog gelukt? Ik heb zelf een B9 en heb het ook geprobeerd, maar het is me nog niet gelukt. Dit heb ik gedaan:Grolsch schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:27:
Vanmorgen de autohold uitgeschakeld, en volgens mij werkte het toen. Alleen toen kwam iemand mij achterop rijden, dus had niet echt de tijd om het te testen
Dus vanavond poging 3
p.s. schijnt wel echt de auto vol te belasten, dus zeker geen dagelijkse oefening van maken wat ik zo op internet lees.
- Auto hold uit
- Start/stop systeem uit
- ESP volledig uit (5 seconden ingedrukt gehouden)
- Automaat in S
- Drive in Dynamic
- Rem diep ingetrapt
- Tegelijkertijd gaspedaal volledig ingetrapt
Tourental komt niet boven de 1500 ongeveer en als ik m'n rem los laat trek ik niet heel anders op dan ik normaal kan door gewoon te m'n gaspedaal volledig in te trappen.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
De oplaadbare AA batterijen zijn zelfs een van de beste batterijen die er zijn. Worden in Japan gemaakt en zijn eigenlijk gewoon een soort rebranded Eneloop Pro.Tylen schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:41:
[...]
Toch zijn die ikea batterijen wel oke. Ik neem altijd een pakje mee als ik er ben, net zoals een afwasborstel hahaha
Ik probeer te vinden of Akoestisch glas ook warmtewerkende eigenschappen heeft of dat je dan in alle stilte gebakken wordt... Lukt mij niet. Weet iemand het?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Akoustisch glas is gewoon dubbel glas. Het isoleerd geluid en dus ook warmte.Tijgert schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:39:
Ik probeer te vinden of Akoestisch glas ook warmtewerkende eigenschappen heeft of dat je dan in alle stilte gebakken wordt... Lukt mij niet. Weet iemand het?
Het is heerlijk stil in mijn E-tron en geen last van warmte in ieder geval niet dat mij opvalt in vergelijking met vorige wagens
1500 toeren klopt al niet, launch control is minimaal 3000.miicker schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:40:
[...]
Was het nog gelukt? Ik heb zelf een B9 en heb het ook geprobeerd, maar het is me nog niet gelukt. Dit heb ik gedaan:
- Auto hold uit
- Start/stop systeem uit
- ESP volledig uit (5 seconden ingedrukt gehouden)
- Automaat in S
- Drive in Dynamic
- Rem diep ingetrapt
- Tegelijkertijd gaspedaal volledig ingetrapt
Tourental komt niet boven de 1500 ongeveer en als ik m'n rem los laat trek ik niet heel anders op dan ik normaal kan door gewoon te m'n gaspedaal volledig in te trappen.
Auto wel warm geweest?
Of dat ding heeft die feature helemaal niet. Dan moet je gewoon in S-stand rijden. Teminste, beuk het ook niet af, want basis modellen zijn niet gemaakt voor launches of herhaaldelijk vol in de toeren ermee knallen en je bak onnodig stressen.
Bedoel bij mijn VR6 scheurde een keer de aandrijfas bij het launchen / laten vallen van je koppeling. Sta je dan
*Tak tak tak tak... * De eerste keer dat ik met 4 man ook in de RS4 een lauch deed kon ik de volgende dag een nieuwe koppeling bestellen. 
Maar erna waren alle problemen dan ook weg, de nieuwe koppeling en drukgroep was veel meer bestendig dan die van een standaard fabrieksaf. En dat kon ook 600nm aan ditmaal.
Bedoel bij mijn VR6 scheurde een keer de aandrijfas bij het launchen / laten vallen van je koppeling. Sta je dan
Maar erna waren alle problemen dan ook weg, de nieuwe koppeling en drukgroep was veel meer bestendig dan die van een standaard fabrieksaf. En dat kon ook 600nm aan ditmaal.
Tja, blijkbaar was je RS ook niet gemaakt voor het launchenAnoniem: 58485 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:07:
Of dat ding heeft die feature helemaal niet. Dan moet je gewoon in S-stand rijden. Teminste, beuk het ook niet af, want basis modellen zijn niet gemaakt voor launches of herhaaldelijk vol in de toeren ermee knallen en je bak onnodig stressen.
Bedoel bij mijn VR6 scheurde een keer de aandrijfas bij het launchen / laten vallen van je koppeling. Sta je dan*Tak tak tak tak... * De eerste keer dat ik met 4 man ook in de RS4 een lauch deed kon ik de volgende dag een nieuwe koppeling bestellen.
Het zal je verbazen hoe weinig marge er op fabrieksaf koppeling en toestanden zit. De koppeling samen met de drukgroep was vrij zwak naar mijn mening. Het was denk ik eerder bedoeld voor een snelle comfort station ofzo dan grof ermee omgaan.
Wereld van verschil een stevigere drukgroep. Dat drukt de koppeling veel strakker tegen het vliegwiel aan ook. En dat maakt het ook dat je er goed mee knallen kan qua schakelen zonder dat je je zorgen hoeft te maken of je kopppeling en toestanden het allemaal wel houdt.
Maar goed; ik kan uiteindelijk ook 30k aan upgrades erin gestoken in 3 jaar tijd. En aan het einde van de rit was het ook een geheel andere auto. Tis jammer dat ik weer een model had dat haarscheurtjes in de koppen trof; iets met cosworth IP vs audi.
Wereld van verschil een stevigere drukgroep. Dat drukt de koppeling veel strakker tegen het vliegwiel aan ook. En dat maakt het ook dat je er goed mee knallen kan qua schakelen zonder dat je je zorgen hoeft te maken of je kopppeling en toestanden het allemaal wel houdt.
Maar goed; ik kan uiteindelijk ook 30k aan upgrades erin gestoken in 3 jaar tijd. En aan het einde van de rit was het ook een geheel andere auto. Tis jammer dat ik weer een model had dat haarscheurtjes in de koppen trof; iets met cosworth IP vs audi.
Ja de auto was warm (teller gaf 90 graden aan).InFamous schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:31:
[...]
1500 toeren klopt al niet, launch control is minimaal 3000.
Auto wel warm geweest?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Blij te horen! Ik heb dan akoestisch glas erin zometeen (nog 5 wekenGeeMoney schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:35:
[...]
Akoustisch glas is gewoon dubbel glas. Het isoleerd geluid en dus ook warmte.
Het is heerlijk stil in mijn E-tron en geen last van warmte in ieder geval niet dat mij opvalt in vergelijking met vorige wagens.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Gisteren even bij Pouw wezen kijken naar mijn nieuwe A3 Sedan! De Logo's, S-Line badges en velgen worden nog zwart gemaakt. En dan kunnen we over 2 weken na bijna 6 maanden wachten eindelijk kilometers gaan maken!
- 1.5 TFSI S Tronic
- Optic Black pakket
- Privacy Glass
- Fijnnappa Geruit Ledere bleding
- 5-dubbelspaak-V"-S Velgen
- Afgevlakt Stuur met paddels
- Virtual Cockpit Plus
- 1.5 TFSI S Tronic
- Optic Black pakket
- Privacy Glass
- Virtual Cockpit Plus
:strip_exif()/f/image/sO2O4FdwDa8TD9ptJ7mZD0bU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het ook in de A4. Ga ik toch eens goed kijken of het dubbelglas isGeeMoney schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:35:
[...]
Akoustisch glas is gewoon dubbel glas. Het isoleerd geluid en dus ook warmte.
Het is heerlijk stil in mijn E-tron en geen last van warmte in ieder geval niet dat mij opvalt in vergelijking met vorige wagens.
Waarom heb je eigenlijk Virtual Cockpit Plus gekozen ipv Audi Sound System of parkeersensoren voor?Redney schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:53:
Gisteren even bij Pouw wezen kijken naar mijn nieuwe A3 Sedan! De Logo's, S-Line badges en velgen worden nog zwart gemaakt. En dan kunnen we over 2 weken na bijna 6 maanden wachten eindelijk kilometers gaan maken!
- 1.5 TFSI S Tronic
- Optic Black pakket
- Privacy Glass
- Virtual Cockpit Plus
[Afbeelding]
Ik vind de normale Virtual Cockpit het net niet qua grote. Overigens niet alle opties beschreven in mijn eerste post. Maar heb achter wel een camera, voor vind ik niet perse nodig. Het liefst had ik ook nog panorama dak geselecteerd, maar je moet ergens stoppen.
Had al een tijdje een irritante rammel/kraak/schraap in de auto. Vandaag apk gehad en ze hebben gelijk erna gekeken. Bleek het in het stuurkolom te zitten. Even goed heen en weer en het was weg…. Pfff. Nouja gelukkig niet in het motorblok.
Maar dat klinkt ook niet echt alsof het niet meer terug komt. Even goed heen en weer duidt toch wel ergens op.Tylen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:19:
Had al een tijdje een irritante rammel/kraak/schraap in de auto. Vandaag apk gehad en ze hebben gelijk erna gekeken. Bleek het in het stuurkolom te zitten. Even goed heen en weer en het was weg…. Pfff. Nouja gelukkig niet in het motorblok.
We shall see. Heb er wel vertrouwen in dat het wegblijft. Mocht het terugkomen ja dan even goed nakijken idd. Maar dan is iig wel bekend waarin het zit.Yzord schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:25:
[...]
Maar dat klinkt ook niet echt alsof het niet meer terug komt. Even goed heen en weer duidt toch wel ergens op.
Zo, ik heb ook maar besloten mijn 2006 A4 avant weg te doen voor wat nieuwers. Hij mag weg voor een zacht prijsje
Binnenkort een A4 b8.5 Avant met een 3.0 TFSI blok ophalen uit Duitsland.
Eerste mod die ik wil doen is er voor zorgen dat Apple CarPlay er in kan, dus een aftermarket Unit er tussen zetten. Heeft iemand directe ervaringen of tips?
Eerste mod die ik wil doen is er voor zorgen dat Apple CarPlay er in kan, dus een aftermarket Unit er tussen zetten. Heeft iemand directe ervaringen of tips?
Wat is B8.5?? Die bestaat toch helemaal niet.Paul.H schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:05:
Zo, ik heb ook maar besloten mijn 2006 A4 avant weg te doen voor wat nieuwers. Hij mag weg voor een zacht prijsje![]()
Ik eindelijk een keuze gemaakt betreft de auto's die ik het op het oog had. Vanmiddag ga ik hem ophalen, en het is een mooie zwarte A6 C7 Avant Pro-line S geworden met een 3.0 BiTDI
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Nice. Fotossssssfynrd1 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:08:
Ik eindelijk een keuze gemaakt betreft de auto's die ik het op het oog had. Vanmiddag ga ik hem ophalen, en het is een mooie zwarte A6 C7 Avant Pro-line S geworden met een 3.0 BiTDI
Wat is een beetje een normaal aantal km's voordat de banden versleten zijn?
Ik heb er nu 40K op staan, en het eerste setje is nu versleten.
Natuurlijk trap ik hem af en toe wel eens op zijn staart, maar over het algemeen rij ik vrij rustig.
Wel voor 90% korte stukken (<0,5 uur) met relatief veel remmen en optrekken.
Natuurlijk trap ik hem af en toe wel eens op zijn staart, maar over het algemeen rij ik vrij rustig.
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik bij 35.000 al m'n eerste voorbanden versleten had.Grolsch schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:34:
Het is wel zo dat ik private-lease rij, en dat de Audi dealer mogelijk iets eerder de banden vervangt dan iemand die er zelf voor moet betalen.
Zelf rij ik ook korte (20km) stukjes met veel stadsverkeer en files.
[ Voor 5% gewijzigd door Spinez0r op 07-06-2021 23:51 ]
Welke OBD2 tool is nou het beste voor een Audi etron en toch betaalbaar?
Ik had een oogje op de OBDEleven, maar kan niks echt objectiefs vinden erover.
Het doel is een beetje de status checken, fouten uitlezen, eventueel opties of defaults aanpassen.
Het doel is een beetje de status checken, fouten uitlezen, eventueel opties of defaults aanpassen.
40k is inderdaad gemiddeld. Banden slijten het hardst bij intensief gebruik. Optrekken. Remmen. Maar ook gewicht wat je meesleept en wegomstandigheden. Rot wegdek slijt je banden immers ook.Grolsch schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:34:
Ik ging meestal uit van 30k destijds met de RS4, en bij de RS6 C5 was dat amper 20k. Dat had te maken met dat de motor zo ver mogelijk naar voren lag en heel erg veel constrain op de banden legde. Ook het gewicht van de auto (2 ton) werkt ook niet echt mee met starten en stoppen.
Goede banden die wat harder zijn gaan ook wat langer mee. Als je steeds maar racing banden koopt dan is het gewoon een afweging of wat beter grip op wegdek of wat langer ermee rijden..
Ik heb geen etron maar wel ODBEleven. En dat werkt prima om opties en defaults aan te passen.Tijgert schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:14:
Welke OBD2 tool is nou het beste voor een Audi etron en toch betaalbaar?
Tip: installeer de app, kies je auto en je kunt ook zonder de dongle zien wat je met apps kunt aanpassen.
Wil je meer, dan moet je de Pro versie kopen. Deze kan heel veel, maar voor sommige zaken heb je toch VCDS nodig (andere software inlezen voor camera bijvoorbeeld).
Edit: en ze hebben een forum, kun je ook veel info op vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Theone098 op 09-06-2021 15:48 ]
Zwarte S-line logo's? Is dat origineel?Redney schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:53:
- 1.5 TFSI S Tronic
- Optic Black pakket
- Privacy Glass
- Virtual Cockpit Plus
[Afbeelding]
Ik heb gekozen voor allseason banden, 2 x per jaar wisselen vind ik maar niets, en ik ga ook niet op Wintersport met deze auto.Anoniem: 58485 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:53:
[...]
40k is inderdaad gemiddeld. Banden slijten het hardst bij intensief gebruik. Optrekken. Remmen. Maar ook gewicht wat je meesleept en wegomstandigheden. Rot wegdek slijt je banden immers ook.
Ik ging meestal uit van 30k destijds met de RS4, en bij de RS6 C5 was dat amper 20k. Dat had te maken met dat de motor zo ver mogelijk naar voren lag en heel erg veel constrain op de banden legde. Ook het gewicht van de auto (2 ton) werkt ook niet echt mee met starten en stoppen.
Goede banden die wat harder zijn gaan ook wat langer mee. Als je steeds maar racing banden koopt dan is het gewoon een afweging of wat beter grip op wegdek of wat langer ermee rijden..
De dealer kwam met de Vredestein Quatrac PRO als advies, op internet las ik daar goede verhalen over, dus die zitten er nu op.
Bevalt goed tot nu toe, kan goed merken dat ik meer grip heb, en ze zijn ook lekker stil.
Heb ooit een keer gebruikte banden gekocht, totdat ik een keer remmen moest in de regen. Gelijk genezen. Sindsdien alleen premium merk(en). Het verschil merk je in dag en nacht en welke weer conditie dan ook.
Op banden moet je niet skeer zijn; banden zijn je belangrijkste contact met de weg.
Op banden moet je niet skeer zijn; banden zijn je belangrijkste contact met de weg.
Ik zit nu op 10k en ik vrees dat mijn voorbanden de 20k nieteens gaan halen, maar PHEV met FWD dus dat gaat behoorlijk hard..Spinez0r schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:50:
[...]
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik bij 35.000 al m'n eerste voorbanden versleten had.![]()
Het is wel zo dat ik private-lease rij, en dat de Audi dealer mogelijk iets eerder de banden vervangt dan iemand die er zelf voor moet betalen.
Zelf rij ik ook korte (20km) stukjes met veel stadsverkeer en files.
Slippen ze zo vaak door dan als je weg rijdt? If so, kijk of je de reactiesnelheid van de automatische handrem aan kunt passen, en evt de gasrespons. Ben even kwijt welke auto je exact hebt, maar met obd11 en consorten moet dat gewoon kunnen.Scrtz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:48:
[...]
Ik zit nu op 10k en ik vrees dat mijn voorbanden de 20k nieteens gaan halen, maar PHEV met FWD dus dat gaat behoorlijk hard..
Ik pastte op mijn passat de gasrespons aan naar Audi. Telkens met piepende banden weg omdat de handrem er net niet snel genoeg af ging. Handrem aangepast, opgelost
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nee eigenlijk bijna niet hoor, maar rij wel behoorlijk sportief. Automatische handrem gaat er altijd meteen af merk ik niks van. Gasrespons kan ik instellen via de rijprofielen maar eigenlijk altijd op sport staan. (Golf 8 GTE)The Eagle schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:57:
[...]
Slippen ze zo vaak door dan als je weg rijdt? If so, kijk of je de reactiesnelheid van de automatische handrem aan kunt passen, en evt de gasrespons. Ben even kwijt welke auto je exact hebt, maar met obd11 en consorten moet dat gewoon kunnen.
Ik pastte op mijn passat de gasrespons aan naar Audi. Telkens met piepende banden weg omdat de handrem er net niet snel genoeg af ging. Handrem aangepast, opgelost
Anoniem: 1420638
Heeft iemand hier ervaring met aligators (velgenrandbescherming). Ik ben opzoek naar een set velgenbescherming alleen kom ik er zoveel merken tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie..
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 10-06-2021 14:30 ]
Die tijd kan je beter steken in het leren inparkerenAnoniem: 1420638 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:26:
Heeft iemand hier ervaring met aligators (velgenrandbescherming). Ik ben opzoek naar een set velgenbescherming alleen kom ik er zoveel merken tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie..
Even zonder gekkigheid er zijn ook banden die wat uitstekende wangen hebben waardoor de kans ook een stuk kleiner is dat je velg een stoeprandje raakt.
[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 10-06-2021 14:33 ]
Naja niet ik maar mijn vriendinGeeMoney schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:32:
[...]
Die tijd kan je beter steken in het leren inparkeren.
Dus.... je wilt met iets superlelijks gaan rijden alleen om ze netjes te houden voor de volgende eigenaar..... Dat snap ik niet.Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:33:
[...]
Naja niet ik maar mijn vriendin. Wil verdere schade voorkomen in principe met het oog op verkoop wellicht in de toekomst
Nee verdere schade voorkomenTylen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:37:
[...]
Dus.... je wilt met iets superlelijks gaan rijden alleen om ze netjes te houden voor de volgende eigenaar..... Dat snap ik niet.
Net als een screenprotector op je telefoon, ver-schrik-ke-lijk vind ik dat.Tylen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:37:
[...]
Dus.... je wilt met iets superlelijks gaan rijden alleen om ze netjes te houden voor de volgende eigenaar..... Dat snap ik niet.
precies. no protection is het lekkerstScrtz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:04:
[...]
Net als een screenprotector op je telefoon, ver-schrik-ke-lijk vind ik dat.
Hoe weet jij nou dat ie zijn vriendin eigenlijk in wil ruilenTylen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:37:
[...]
Zou overigens wel de meest logische optie zijn
* The Eagle rent
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wellicht handig voor anderen om te weten mocht je een auto gaan bestellen of besteld hebben:ilhanko schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:13:
[...]
Nou, ik heb nog een paar dingen aangepast maar nu wordt de bestelling eindelijk geplaatst. Kijk er erg naar uit en ben benieuwd naar de levertijd.
Audi A3 LimousineIk heb het afgevlakte stuur toch maar geskipt i.v.m. de diefstalgevoeligheid zoals hier al werd benoemd.
- S-Line
- Daytona grijs
- Audi Sound system
- Parkeerassistent
- Wegrijassistent (hold assist)
- Ambiente lichtpakket plus
- Zonder type-aanduiding
- Privacy glas (als accessoire)
- 22 april: akkoord gegeven/auto besteld
- 23 april: bericht verwachte levertijd week 31 (begin augustus)
- 16 juni (vandaag): auto is binnen bij dealer, 29 juni ophalen
Veel sneller dan verwacht want ik hield, ondanks de indicatie van de dealer, rekening met oktober maar ben uiteraard heel blij dat het relatief rap is gegaan!
Ik wil graag mijn inkomende auto vast gaan bestuderen, maar via MijnAudi kan ik geen instructieboekje downloaden want ik heb de auto nog niet.
Is er ergens een on-line repository voor Europese Audi handleidingen?
Ik heb wel een Amerikaanse variant, maar de vele referenties naar Amerikaanse dingen is nogal irritant, dus Europees is wat ik zoek.
Is er ergens een on-line repository voor Europese Audi handleidingen?
Ik heb wel een Amerikaanse variant, maar de vele referenties naar Amerikaanse dingen is nogal irritant, dus Europees is wat ik zoek.
Dat is toch wel anders dan hoe het bij mij ging. Ik heb die van mij in begin november besteld en kon hem eind mei pas ophalen.ilhanko schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:52:
[...]
Wellicht handig voor anderen om te weten mocht je een auto gaan bestellen of besteld hebben:
- 22 april: akkoord gegeven/auto besteld
- 23 april: bericht verwachte levertijd week 31 (begin augustus)
- 16 juni (vandaag): auto is binnen bij dealer, 29 juni ophalen![]()
Veel sneller dan verwacht want ik hield, ondanks de indicatie van de dealer, rekening met oktober maar ben uiteraard heel blij dat het relatief rap is gegaan!
Kan aan het model liggen, of waar je hem koopt.Troubled schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:49:
[...]
Dat is toch wel anders dan hoe het bij mij ging. Ik heb die van mij in begin november besteld en kon hem eind mei pas ophalen.
Model, opties, motorisering, handbak/automaat, zoveel variabelen die invloed hebben op de levertijd. Je kunt er daarom ook geen peil of vergelijk met anderen op trekken.Tijgert schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:56:
[...]
Kan aan het model liggen, of waar je hem koopt.
Heeft een A3 g-tron uit 2014 een ketting of een distributieriem?
Nieuwe iphones gaan over van glas naar keramisch. Geen protector meer nodig.Scrtz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:04:
[...]
Net als een screenprotector op je telefoon, ver-schrik-ke-lijk vind ik dat.
Overigens: na 2026 geen verbrandingsmotoren meer bij Audi. nieuws: 'Audi wil na 2026 geen auto's met verbrandingsmotor meer introduceren'
En daar gaat een era voorbij aan roffelende, blerende V8's en toestanden.
Mooi filmpje, moet dan altijd denken aan "cars" als je dat driften ziet:Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 04:00:
[...]
Nieuwe iphones gaan over van glas naar keramisch. Geen protector meer nodig.
Overigens: na 2026 geen verbrandingsmotoren meer bij Audi. nieuws: 'Audi wil na 2026 geen auto's met verbrandingsmotor meer introduceren'
En daar gaat een era voorbij aan roffelende, blerende V8's en toestanden.
[YouTube: Audi Quattro S1 amazing sound - Jozef Béres Jr. onboard]
"Steer right to go left"
Mijn vader. Reed bij thuiskomst direct tegen de stoep aan en het ding kwam al los. Koop gewoon een band met velgbeschermer, persoonlijk nog nooit problemen gehad. Daarnaast vond ik het erg lelijk staan.Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:26:
Rimsavers gehaald voor 60 euro, ziet er gelikt uit en ook nog is moeilijk te zien want hebt een zwarte set op een zwarte velgen set.NotSoSteady schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:28:
[...]
Mijn vader. Reed bij thuiskomst direct tegen de stoep aan en het ding kwam al los. Koop gewoon een band met velgbeschermer, persoonlijk nog nooit problemen gehad. Daarnaast vond ik het erg lelijk staan.
Weer Audi eigenaar, een mooie Q3 8U gevonden bij de oosterburen. Lekkere 2.0 quattro handbak met leuke opties. Mis wel cruisecontrol, deze ga ik er later in laten bouwen. Vooralsnog MT Automotive daarvoor op het oog. Ook even kijken naar instapverlichting met de geprojecteerde Audi logo's, want dat is gewoon porno.
Nu heb ik wel heel onhandig de bevestiging van de kentekenplaat op de achterklep gemold. De auto had de platen rechtstreeks geschroeft op de bumpers. Achter zaten de schroeven vast geroest, dus iets te lomp los gemaakt. Nu wil ik mijn nieuwe plaathouders monteren, maar dat is achter nu niet meer mogelijk. Iemand een tip? Zal ook eens informeren bij de lokale garagist.
Nu heb ik wel heel onhandig de bevestiging van de kentekenplaat op de achterklep gemold. De auto had de platen rechtstreeks geschroeft op de bumpers. Achter zaten de schroeven vast geroest, dus iets te lomp los gemaakt. Nu wil ik mijn nieuwe plaathouders monteren, maar dat is achter nu niet meer mogelijk. Iemand een tip? Zal ook eens informeren bij de lokale garagist.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 15% gewijzigd door Fasterinside op 21-06-2021 23:06 ]
Creating my own hero.
Hier iemand ervaring met monteren van een trekhaak onder een A3 G-tron (2014) ?
Of iets advies? Vast / demontabel. Moet bumper aangepast worden? En welk merk, Brink of Westfalia bijv?
Ik lees ook dat koeling evt. vervangen moet worden?
Of iets advies? Vast / demontabel. Moet bumper aangepast worden? En welk merk, Brink of Westfalia bijv?
[ Voor 51% gewijzigd door DeBaroN op 22-06-2021 20:38 ]
Samir, you are breaking the car!ybos schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:05:
[...]
Mooi filmpje, moet dan altijd denken aan "cars" als je dat driften ziet:
"Steer right to go left"![]()
Vraag voor de bezitters van de adaptive cruise control. Ik ben aan het kijken naar de A3 en was benieuwd naar de ervaringen met adaptive cruise control. In mijn huidige auto kan ik switchen tussen adaptief en normaal alleen dat kan bij Audi helaas niet.
Mijn vraag is daarom wat jullie ervaringen met de kleinste tussenafstand, is dit acceptabel voor snelwegen (daar gebruik ik nu altijd de normale cc vanwege de snel tussenvoegende auto's)? Ik gebruik adaptief nu vooral op N-wegen en in files. Volgens mij is er geen andere optie voor files zoals file assist bij VW?
Mijn vraag is daarom wat jullie ervaringen met de kleinste tussenafstand, is dit acceptabel voor snelwegen (daar gebruik ik nu altijd de normale cc vanwege de snel tussenvoegende auto's)? Ik gebruik adaptief nu vooral op N-wegen en in files. Volgens mij is er geen andere optie voor files zoals file assist bij VW?
Gefeliciteerd! Zou wel een originele cruise control set plaatsen en laten coderen.Fasterinside schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:06:
Weer Audi eigenaar, een mooie Q3 8U gevonden bij de oosterburen. Lekkere 2.0 quattro handbak met leuke opties. Mis wel cruisecontrol, deze ga ik er later in laten bouwen. Vooralsnog MT Automotive daarvoor op het oog. Ook even kijken naar instapverlichting met de geprojecteerde Audi logo's, want dat is gewoon porno.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Je hebt complete setjes inc bekabeling en module. Als je nu een trekhaak voorbereiding hebt (staat in je Myaudi app) dan is je bumper vaak ook voorbereid met een afneembare uitsparing.DeBaroN schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:05:
Hier iemand ervaring met monteren van een trekhaak onder een A3 G-tron (2014) ?
Ik vindt het prima rijden, rij bijna altijd op ACC ook op de snelwegen etc. Als je ook lane assist erbij hebt en een dsg, dan heb je automatisch File Assist zoals bij VW.Onedayflyer682 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:30:
Vraag voor de bezitters van de adaptive cruise control. Ik ben aan het kijken naar de A3 en was benieuwd naar de ervaringen met adaptive cruise control. In mijn huidige auto kan ik switchen tussen adaptief en normaal alleen dat kan bij Audi helaas niet.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Sinds begin van dit jaar ben ik in het bezit van een nieuwe Audi A1.
Ik heb wireless CarPlay en draadloos opladen.
Nu ondervindt ik steeds vaker problemen met CarPlay.
Gisteren ook weer. Ik had de kaarten app open staan en tot drie keer toe verliest de auto de CarPlay connectie en start hij vanzelf opnieuw op.
Rete irritant natuurlijk. Nu ben ik geen muziek aan het luisteren maar als ik via Apple Music luister wil die ook nog weleens gaan bufferen, of lig stoppen, om na paar seconden verder te gaan.
Nu heb ik onderstaande instelling al toegepast bij mijn Audi maar blijf met het connectie probleem zitten.
It could be a bug in the Audi MMI. Disabling the ‘Allow WLAN devices’ in the connection settings will solve the problem, however, in return you will get an annoying popup every time your iPhone connects to the MMI asking you to enable the setting again. This popup can be dismissed, however, and streaming will be perfectly fine.
Bron: https://discussions.apple.com/thread/251678141?page=3
Iemand hier ook ervaring mee?
Ik heb een iPhone XR met de laatste update erop. (Geen beta software)
Gisteren ook weer. Ik had de kaarten app open staan en tot drie keer toe verliest de auto de CarPlay connectie en start hij vanzelf opnieuw op.
Rete irritant natuurlijk. Nu ben ik geen muziek aan het luisteren maar als ik via Apple Music luister wil die ook nog weleens gaan bufferen, of lig stoppen, om na paar seconden verder te gaan.
Nu heb ik onderstaande instelling al toegepast bij mijn Audi maar blijf met het connectie probleem zitten.
It could be a bug in the Audi MMI. Disabling the ‘Allow WLAN devices’ in the connection settings will solve the problem, however, in return you will get an annoying popup every time your iPhone connects to the MMI asking you to enable the setting again. This popup can be dismissed, however, and streaming will be perfectly fine.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Gewoon dubbelzijdig tape, gaat primaFasterinside schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:06:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Stream je muziek of heb je dit offline beschikbaar/gedownload op je iphone? Ik stream alles en dan moet het ook vaker bufferen (golfjdiezrequejo schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:23:
Heb zelf ook een A1 uit 2019 met Wireless carplay, en kan me niet vinden in je verhaal.jdiezrequejo schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:23:
Nu weet ik wel dat het MMI systeem in de 2020+ series A1 anders is dan de 2019 versie, maar het werkt bij mij in ieder geval vlekkenloos
Al een keer geprobeerd om je MMI helemaal te resetten?
Ik stream het wel. Kan eens uitproberen met offline muziek.Scrtz schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:04:
[...]
Stream je muziek of heb je dit offline beschikbaar/gedownload op je iphone? Ik stream alles en dan moet het ook vaker bufferen (golfmet wireless carplay, terwijl dit normaal met luisteren via de iphone eigenlijk nooit voorkwam.
MMI heb ik nog niet gereset. Wist ook niet dat het kan. Kan ik dit zelf doen of moet ik hiervoor naar de garage?Spinez0r schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:35:
[...]
Heb zelf ook een A1 uit 2019 met Wireless carplay, en kan me niet vinden in je verhaal.
Nu weet ik wel dat het MMI systeem in de 2020+ series A1 anders is dan de 2019 versie, maar het werkt bij mij in ieder geval vlekkenloos![]()
Al een keer geprobeerd om je MMI helemaal te resetten?
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Je kan in het menu ergens een reset uitvoeren, weet zo niet precies waar, maar het zit er zeker.jdiezrequejo schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:11:
[...]
Ik stream het wel. Kan eens uitproberen met offline muziek.
[...]
MMI heb ik nog niet gereset. Wist ook niet dat het kan. Kan ik dit zelf doen of moet ik hiervoor naar de garage?
@jdiezrequejo Mijn vrouw heeft ook een MY2020 Audi A1 met wireless CarPlay en streamt ook altijd haar muziek en ik heb haar nog niet gehoord over stotteren of verbinding verliezen. (En dat had ik dan echt wel gehoord
).
In principe moet het dus gewoon goed zijn. Je MMI heeft ook al de laatste software updates? Anders even de dealer vragen of die nog geüpdatet kan worden.
In principe moet het dus gewoon goed zijn. Je MMI heeft ook al de laatste software updates? Anders even de dealer vragen of die nog geüpdatet kan worden.
Tja, het werkt prima, maar het is wel conservatief in vergelijking met hoe ik zelf rij.Onedayflyer682 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:30:
Gezien een ieder hier zijn trots presenteert, doe ik graag mee 
Hoog geëerd publiek, mijn 2021 etron S Sportback
(Ok, oktober 2020, maar MY2021. Helaas is daardoor wel CarPlay een betaalde optie geworden)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zYi0QAT4zWTOQFQHVucySnfi.jpg?f=user_large)
Maar elke silver lining has a cloud... er zaten geen wielboutsloten op, zeiden ze.
Maar wat denk je? Wel dus. Maar geen sleutel...
Het zijn Audi wielboutsloten dus in geval van nood kan wellicht Audi helpen, maar totdat de verkopende zaak mij een oplossing kan bieden: weet iemand een verstopplekje in een etron waar men misschien stiekem wielboutsloten opbergt?
In een vakje onder de frunk...
(Ok, oktober 2020, maar MY2021. Helaas is daardoor wel CarPlay een betaalde optie geworden)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zYi0QAT4zWTOQFQHVucySnfi.jpg?f=user_large)
Maar elke silver lining has a cloud... er zaten geen wielboutsloten op, zeiden ze.
Het zijn Audi wielboutsloten dus in geval van nood kan wellicht Audi helpen, maar totdat de verkopende zaak mij een oplossing kan bieden: weet iemand een verstopplekje in een etron waar men misschien stiekem wielboutsloten opbergt?
In een vakje onder de frunk...

[ Voor 19% gewijzigd door Tijgert op 04-07-2021 10:12 ]
Die ligt in principe in de Frunck (die bak op de plek waar voorheen de brandstof motor lag te pruttelenTijgert schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:55:
Gezien een ieder hier zijn trots presenteert, doe ik graag mee
[Afbeelding]
Was het maar zo simpel...GeeMoney schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:59:
[...]
Die ligt in principe in de Frunck (die bak op de plek waar voorheen de brandstof motor lag te pruttelen)
Daar hoort hij in ieder geval. En anders moet de dealer dat gewoon oplossen voor je.
Uiteraard.GeeMoney schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:55:
[...]
Daar hoort hij in ieder geval. En anders moet de dealer dat gewoon oplossen voor je.
De app geeft aan : voorbereiding voor trekhaak.Rainesh schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:34:
Je hebt complete setjes inc bekabeling en module. Als je nu een trekhaak voorbereiding hebt (staat in je Myaudi app) dan is je bumper vaak ook voorbereid met een afneembare uitsparing.
En zo ziet de bumper er uit:
:strip_exif()/f/image/oJpnRTnZiAW9O5s4j50OBZq8.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is het klepje voor de uitsparing waar de trekhaak uit komt dus.
Hier bestaan complete setjes voor?
Ja, bijv ECS, Brink en Westfalia leveren hetDeBaroN schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:39:
[...]
De app geeft aan : voorbereiding voor trekhaak.
En zo ziet de bumper er uit:
[Afbeelding]
Dit is het klepje voor de uitsparing waar de trekhaak uit komt dus.
Hier bestaan complete setjes voor?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Brink krijg ik alleen prijzen incl. monteren helaas. Westfalia maar is mailen dan maar.Rainesh schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:25:
[...]
Ja, bijv ECS, Brink en Westfalia leveren het
Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.