Bij mijn Passat zit dat ding in de piepschuim houder die op de plaats voor het reservewiel zit. Zit ook de pomp en reservelampen etc in. Daar zou ik hem verwachten. Als je een reservewiel hebt: maak het ding eens los en kijk er eens onder, ding wil wel eens wegstuiterenTijgert schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:55:
Gezien een ieder hier zijn trots presenteert, doe ik graag mee
Hoog geëerd publiek, mijn 2021 etron S Sportback
(Ok, oktober 2020, maar MY2021. Helaas is daardoor wel CarPlay een betaalde optie geworden)
[Afbeelding]
Maar elke silver lining has a cloud... er zaten geen wielboutsloten op, zeiden ze.
Maar wat denk je? Wel dus. Maar geen sleutel...
Het zijn Audi wielboutsloten dus in geval van nood kan wellicht Audi helpen, maar totdat de verkopende zaak mij een oplossing kan bieden: weet iemand een verstopplekje in een etron waar men misschien stiekem wielboutsloten opbergt?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/goHkwW6HpfHy73y5Z0tNOXMh.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yK4cTORs6Veh4o7tUTUAsXcu.jpg?f=user_large)
Afgelopen maandag mn VW Polo uit '99 ingeruild voor een A4 Avant 2.0 fsi uit 2003.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Ik had geen haast en ging lekker cruisen met 90.
Met de stukjes stad er bij had hij voor de rit gemiddeld maar 18.9KWh/100KM nodig...
wuut?
Met 100% charge doet hij dus wel 416KM.
Op een luie dag maar eens zien hoe laag dat kan, stukje long range met 80 doen

Trouwens wat een droom om dat ding te rijden zeg! Door het akoestische glas hoor je letterlijk niks om je heen, komt de B&O extra goed tot zijn recht! En terwijl hij geen autopilot heeft is de lane guidance zo goed en sterk dat hij alles zelf stuurt, zelfs flinke bochten op de snelweg! ZO relaxed
Je gaat gewoon redenen verzinnen om erin te rijden...
[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 05-07-2021 00:42 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik stap ook nog elke dag met erg veel plezier in mijn E-tronTijgert schreef op maandag 5 juli 2021 @ 00:38:
Net mijn eerste long range ritje gemaakt in mijn etron S Sportback, Amstelveen - Arnhem en weer terug.
Ik had geen haast en ging lekker cruisen met 90.
Met de stukjes stad er bij had hij voor de rit gemiddeld maar 18.9KWh/100KM nodig...
wuut?Audi zegt minimaal 26KWh/100KM... blijkbaar rijdt niemand in deze auto als een natte krant
Met 100% charge doet hij dus wel 416KM.
Op een luie dag maar eens zien hoe laag dat kan, stukje long range met 80 doen
Trouwens wat een droom om dat ding te rijden zeg! Door het akoestische glas hoor je letterlijk niks om je heen, komt de B&O extra goed tot zijn recht! En terwijl hij geen autopilot heeft is de lane guidance zo goed en sterk dat hij alles zelf stuurt, zelfs flinke bochten op de snelweg! ZO relaxed(wel handjes aan het stuur, hij gaat snel om aandacht vragen anders).
Je gaat gewoon redenen verzinnen om erin te rijden...
Heb je ook side assist ? Dan wisselt hij ook zelf van baan, werkt ook prima net als het sturen op de weg en lange bochten inderdaad.
B&O is ook erg mooi, wel even mee spelen om de 3D naar beneden te tunen voor een stuk mooier geluid is mijn ervaring.
Met dit weer is 18.9 wel heel erg zuinig inderdaad. Niet achter een vrachtwagen zitten plakken?
Ik heb altijd gewoon airco aan en rijdt de toegestane snelheden en kom dan rond de 21-22kWh/100km uit bij de wat langere ritten. In de winter zit ik rond de 28kWh/100km. Korte ritjes in (de winter helemaal) zijn funest voor je verbruik al moet je daar met dergelijke wagens niet zo naar kijken is mijn mening
De mijne heeft al die packages, Tour, City etc. Side assist zit er ook vast op want in de virtuele spiegels waarschuwt hij voor verkeer in de dode hoek.GeeMoney schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:27:
[...]
Heb je ook side assist ? Dan wisselt hij ook zelf van baan, werkt ook prima net als het sturen op de weg en lange bochten inderdaad.
B&O is ook erg mooi, wel even mee spelen om de 3D naar beneden te tunen voor een stuk mooier geluid is mijn ervaring.
Met dit weer is 18.9 wel heel erg zuinig inderdaad. Niet achter een vrachtwagen zitten plakken?
Ik heb altijd gewoon airco aan en rijdt de toegestane snelheden en kom dan rond de 21-22kWh/100km uit bij de wat langere ritten. In de winter zit ik rond de 28kWh/100km. Korte ritjes in (de winter helemaal) zijn funest voor je verbruik al moet je daar met dergelijke wagens niet zo naar kijken is mijn meningdan had je een Ioniq moeten kopen
.
Ik hing niet achter vrachtwagens, maar de airco stond wel uit, zo warm was het niet en dan zet ik hem even aan op standje ECO en dat werkt perfect (wat is het verschil tussen ECO en normaal eigenljik?
Airco scheelde 10KM op de range zei hij (het is een jongetje
Met 100KMH zal hij natuurlijk meer verbruiken, dat is niet meer dan logisch en met 130KMH ga je in geen enkele auto echt blij worden. Dan ga je de halve range van een ICE auto zien dalen naar een derde... maarja, had ik maar op de 2022 versie moeten wachten, die schijnt 600KM uit een lading te kunnen trekken.
Ik heb in de ACC wel de snelheidshandhaving uitgezet. Elke keer dat hij een verkeersbord ziet of de GPS zegt hem dat hij sneller mag dan doet hij het ook.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Uiteindelijk heel nette A3 V8 1,4 automaat met 60K kilometers op de teller bekeken omdat het financieel plaatje (over 5 jaar toch al snel veel goedkoper auto nu 16,500 EUR) gunstiger is en de auto waarschijnlijk meer waar voor zijn geld bied. De digitale snufjes in die A3 zijn dan wel beperkt (lees heel minimaal).
Ergens twijfel ik nog een beetje want ik merk dat ik de technologie als tweaker van zo'n nieuwere auto mij stiekem wel trekt.
Ja.. Handbak. Dat willen de meeste niet meer.lasharor schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:32:
Iemand die ervaringen heeft met een Q2 1.0 handbak? Ik zie die vaak voorbij komen op marktplaats maar merk toch dat ze bijzonder lang blijven staan. Ik was op zoek naar een nieuwe auto en heb heel lang getwijfeld over deze Q2 maar kreeg toch een beetje het gevoel dat je dan bijna 22k uitgeeft aan een auto die eigenlijk niet zo'n fijne rijervaring geeft vanwege het gebrek aan vermogen.
Uiteindelijk heel nette A3 V8 1,4 automaat met 60K kilometers op de teller bekeken omdat het financieel plaatje (over 5 jaar toch al snel veel goedkoper auto nu 16,500 EUR) gunstiger is en de auto waarschijnlijk meer waar voor zijn geld bied. De digitale snufjes in die A3 zijn dan wel beperkt (lees heel minimaal).
Ergens twijfel ik nog een beetje want ik merk dat ik de technologie als tweaker van zo'n nieuwere auto mij stiekem wel trekt.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het verschil tussen een 1.0 en 1.4/1.5 qua nieuwprijs is €2500. Dan snap ik wel dat mensen toch vaker naar de 1.4/1.5 grijpen ondanks het voor in Nederland de 1.0 meer dan voldoende krachtig is, tenzij je continu met een aanhangwagen rondrijdt.lasharor schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:32:
Iemand die ervaringen heeft met een Q2 1.0 handbak? Ik zie die vaak voorbij komen op marktplaats maar merk toch dat ze bijzonder lang blijven staan. Ik was op zoek naar een nieuwe auto en heb heel lang getwijfeld over deze Q2 maar kreeg toch een beetje het gevoel dat je dan bijna 22k uitgeeft aan een auto die eigenlijk niet zo'n fijne rijervaring geeft vanwege het gebrek aan vermogen.
Met de 1.0 is volgens mij helemaal niets mis mee. Als ik moet kiezen tussen een 1.4/1.5 ‘kaal’ of een ‘volle’ 1.0, dan kies ik voor het laatste.
Tip: kijk eens ook over de grens in Duitsland. Daar staan ook genoeg leuke Q2’s te koop.
En als ik moet kiezen tussen een A3 of een Q2: Q2. Hogere instap en voor mijn gevoel ruimer aan de binnenkant.
[ Voor 3% gewijzigd door GioStyle op 05-07-2021 11:54 ]
Zoals hierboven al gezegd wordt, het is steeds meer automaat tegenwoordig. De 1.0 is een prima blok en kun je best zuinig mee rijden maar het is wel terugschakelen als je een keer wilt inhalen oid en vooral als de auto ACC heeft dan doet de handbak behoorlijk af aan de ontspannen ACC ervaring.lasharor schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:32:
Vermoedelijk ook omdat de 1.0TSI icm ACC en een handbak geen handige combi is. Het werkt wel, maar door het wat lichte motortje blijf je schakelen.lasharor schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:32:
Sowieso, aantal occasions is nu beperkt. Door chiptekorten minder verkoop van nieuw en dus ook minder wat ingeruild wordt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wat ik nog nergens echt kan vinden is hoe ik Android Auto draadloos kan gebruiken. In dit topic kan ik er niks over vinden, via Google niet en de dealer had er ook geen antwoord op. Gisteravond verbonden met de auto via Wifi en ook dan vindt de auto mijn telefoon niet, al heb ik de 5Ghz Wifi nog niet geprobeerd.
Ik heb al een Android Auto Wireless unit besteld via Indiegogo en die verwacht ik binnenkort te ontvangen, maar het scheelt weer een apparaat (en geld) als ik die niet nodig heb.
Iemand een idee?
Ik heb het zelf met mijn A1 niet aan de praat gekregen.ilhanko schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:43:
Sinds vorige week heb ik mijn nieuwe A3 Limo (8Y) en ben er superblij mee!![]()
Wat ik nog nergens echt kan vinden is hoe ik Android Auto draadloos kan gebruiken. In dit topic kan ik er niks over vinden, via Google niet en de dealer had er ook geen antwoord op. Gisteravond verbonden met de auto via Wifi en ook dan vindt de auto mijn telefoon niet, al heb ik de 5Ghz Wifi nog niet geprobeerd.
Ik heb al een Android Auto Wireless unit besteld via Indiegogo en die verwacht ik binnenkort te ontvangen, maar het scheelt weer een apparaat (en geld) als ik die niet nodig heb.
Iemand een idee?
Wat ik begreep is dat je sowieso op de 5Ghz wifi moet zitten i.v.m. de bandbreedte, maar de initiele verbinding met android auto wel bedraad moet zijn.
Je zou ook nog even in de debugging opties van Android auto kunnen kijken, daar staat een optie die je aan kan vinden die heet: "use wireless is available" of iets in die richting.
Succes!
Bij mij gaf de dealer aan dat draadloos momenteel enkel voor Apple CarPlay werkt. Android Auto werkt enkel via de kabel. Of daar nog een software update voor komt is afwachten...ilhanko schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:43:
Iemand een idee?
Iemand anders een antwoord hier op?DeBaroN schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:49:
@Rainesh
Wat is er voorbereid aan de auto als je de optie trekhaak voorbereiding hebt?
Hangt van het type af.
Soms alleen een uitsparing in de bumper, soms inclusief bedrading…
A3 sportback G-tron uit 2014 . Ik heb dat klepje achterin de bumper. Maar als er bedrading is, hoe zie ik dat?GioStyle schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:06:
[...]
Hangt van het type af.
Soms alleen een uitsparing in de bumper, soms inclusief bedrading…
Hebben jullie dat ook?
Heb je een Google of Samsung telefoon? Dat zijn de enige telefoons waarbij Android Auto draadloos werkt.ilhanko schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:43:
Iemand een idee?
Nee, heb je toevallig een keer per ongeluk handmatig zelf met de wifi verbonden van de auto?Tijgert schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:20:
Over Apple CarPlay; ik heb dat nu draadloos werkend, maar hij maakt dan ook via de WiFi verbinding met de auto. Dan denkt de telefoon dat internet via de WiFi komt van de auto maar de auto kijkt naar de telefoon voor internet, dus met wireless CarPlay heb ik dan geen internet...
Hebben jullie dat ook?
Je moet in ieder geval op de 5Ghz zitten met je Carplay, dan moet het goed gaan.
Anders even je telefoon opnieuw pairen?
Ik heb idd eens verbinding gehad met de hotspot van de auto, kijken of dat werkte. Niet dus, niet zonder data bundel. Ik heb die verbinding niet "vergeten".GeeMoney schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:53:
[...]
Nee, heb je toevallig een keer per ongeluk handmatig zelf met de wifi verbonden van de auto?
Je moet in ieder geval op de 5Ghz zitten met je Carplay, dan moet het goed gaan.
Anders even je telefoon opnieuw pairen?
Als ik de SSID van de auto WiFi wis in mijn telefoon, dan zal de telefoon geen verbinding opzetten voor internet, maar maakt hij dan nog wel contact met de 5GHz voor Carplay? Of moet je daar toch weer eerst een verbinding voor hebben gemaakt?
bedrading zit dan linksachter je kofferbak bekleding, in een schuimen beschermhoesje. Daar klik je dan de kabel erop die naar je module toe gaat. Helemaal vooraan bij je pedalen klik je ook 2 kabeltjes in elkaar (zitten ook nu ingetaped)DeBaroN schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:14:
[...]
A3 sportback G-tron uit 2014 . Ik heb dat klepje achterin de bumper. Maar als er bedrading is, hoe zie ik dat?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Dat doet Carplay zelf voor jeTijgert schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:19:
[...]
Ik heb idd eens verbinding gehad met de hotspot van de auto, kijken of dat werkte. Niet dus, niet zonder data bundel. Ik heb die verbinding niet "vergeten".
Als ik de SSID van de auto WiFi wis in mijn telefoon, dan zal de telefoon geen verbinding opzetten voor internet, maar maakt hij dan nog wel contact met de 5GHz voor Carplay? Of moet je daar toch weer eerst een verbinding voor hebben gemaakt?
Ik heb een Samsung ja (Galaxy S10). Is het jou gelukt met een van die twee of was het alleen een tip? Dank iig!Troubled schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:42:
[...]
Heb je een Google of Samsung telefoon? Dat zijn de enige telefoons waarbij Android Auto draadloos werkt.
Dat heb ik idd geprobeerd, ook nadat ik even heb rondgeneusd in de Seat en Skoda threads op Tweakers. Had de 'Draadloos Android Auto'-optie blijkbaar al eerder aangezet.Spinez0r schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:31:
[...]
Je zou ook nog even in de debugging opties van Android auto kunnen kijken, daar staat een optie die je aan kan vinden die heet: "use wireless is available" of iets in die richting.
Succes!
Ah oke, thanks. Ik heb mijn auto gewist uit AA en ga het straks nog een keer proberen zonder kabel en anders wacht ik nog even op de AAWireless dongle die inmiddels onderweg is.--Mark-- schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:01:
[...]
Bij mij gaf de dealer aan dat draadloos momenteel enkel voor Apple CarPlay werkt. Android Auto werkt enkel via de kabel. Of daar nog een software update voor komt is afwachten...
Ik heb zelf een OnePlus dus dat werkt helaas nietilhanko schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:46:
[...]
Ik heb een Samsung ja (Galaxy S10). Is het jou gelukt met een van die twee of was het alleen een tip? Dank iig!
Ik heb zelf AAWireless, bereid je maar vast voor dat het voor geen ene meter werkt in een Audi.ilhanko schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:46:
[...]
Ah oke, thanks. Ik heb mijn auto gewist uit AA en ga het straks nog een keer proberen zonder kabel en anders wacht ik nog even op de AAWireless dongle die inmiddels onderweg is.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Mooie wagen, ik heb dezelfdeg1n0 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:12:
Vandaag een tweedehands Audi A6 2019 gekocht. Prachtige wagen. Echter 1 punt was mij nog uitduidelijk, en kon de plaatselijke dealer (non-audi) ook geen antwoord op geven: heeft ie nou carplay? Er stond in het menu wel een knop "phone apps", en daar kwamen wat Carplay apparaten naar voren (proefritjes waarschijnlijk), kon er alleen geen aanklikken. Ze waren allemaal Greyed-out. Kan ik er vanuit gaan dat er carplay op zit als ik dit zie? Of moet je daar nog een extra module voor hebben ofzo?
Heb je Android of iPhone?
Mijn Samsung werkt met carplay als ik de usb kabel erin doe.
Ik gebruik het nooit, alleen Spotify via bt.
Bij android het dat ook anders volgens mij, ik heb geen iPhone, dus daar geen ervaring mee.g1n0 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:18:
Ik heb een iPhone, doel natuurlijk op Apple Carplay. Denk niet dat je dat bedoeld met Samsung?
Klopt, maar zelfs dan zou je kunnen verbinden. Dan geeft Carplay aan dat je Siri moet activeren om Carplay te kunnen gebruiken. Als je dat ook niet krijgt kan het zijn dat Carplay nog (tegen betaling) geactiveerd moet worden door de dealer.g1n0 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:34:
Zit net nog wat te zoeken op Apple Carplay, blijkt dus dat je daar Siri voor aan moet hebben staan... Verwacht dus dat het er wel op zit, maar mijn telefoon het niet toe liet.
Moet je daarvoor dan die voice-knop indrukken? Want dat heb ik niet gedaan, wellicht dat ik daarom die melding niet kreeg?Scrtz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:45:
[...]
Klopt, maar zelfs dan zou je kunnen verbinden. Dan geeft Carplay aan dat je Siri moet activeren om Carplay te kunnen gebruiken. Als je dat ook niet krijgt kan het zijn dat Carplay nog (tegen betaling) geactiveerd moet worden door de dealer.
Nee verbinden met je telefoon via bluetooth > App connect knop/menu ingaan en dan Carplay drukken. Als dat greyed out is dan is het gewoon niet geactiveerd. Dat heeft niet met Siri te maken iig.g1n0 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:58:
[...]
Moet je daarvoor dan die voice-knop indrukken? Want dat heb ik niet gedaan, wellicht dat ik daarom die melding niet kreeg?
Het moet geactiveerd zijn en je moet een goede kabel hebben. Het liefst een originele kabel die je bij de telefoon hebt gekregen.g1n0 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:12:
Vandaag een tweedehands Audi A6 2019 gekocht. Prachtige wagen. Echter 1 punt was mij nog uitduidelijk, en kon de plaatselijke dealer (non-audi) ook geen antwoord op geven: heeft ie nou carplay? Er stond in het menu wel een knop "phone apps", en daar kwamen wat Carplay apparaten naar voren (proefritjes waarschijnlijk), kon er alleen geen aanklikken. Ze waren allemaal Greyed-out. Kan ik er vanuit gaan dat er carplay op zit als ik dit zie? Of moet je daar nog een extra module voor hebben ofzo?
In een VW sluit je de telefoon met de juiste kabel aan plus geactiveerd en je krijgt een melding op het scherm. Gebruik je een verkeerde kabel dan blijft het ook inactief.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Je kan ze niet aanklikken omdat die toestellen niet in de buurt/verbonden zijn.
Hang je eigen toestel even met kabel op de USB aansluiting en als je wat geduld hebt zou daar jouw toestel tussen moeten komen te staan (wit gekleurd) en als je daar dan op klikt krijg je een melding op je telefoon of je middels Carplay wilt verbinden!
Wat werkt er niet bij jou? Heb 'm vandaag ontvangen en aangesloten. Adguard blokkeerde e.e.a. maar laat nu Android Auto niet meer via Adguard lopen en dan werkt het uitstekend.miicker schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:59:
[...]
Ik heb zelf AAWireless, bereid je maar vast voor dat het voor geen ene meter werkt in een Audi.
Ja, heb ik ook een paar keer gehad met de Audi A3 8Y (20/21). Sinds kort geen last meer van, maar heb naar mijn weten niks aangepast. De auto is in de tussentijd wel bij de dealer geweest voor enkele recalls, echter weet ik niet of ze ook een software-update hebben uitgevoerd.Tijgert schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:20:
Over Apple CarPlay; ik heb dat nu draadloos werkend, maar hij maakt dan ook via de WiFi verbinding met de auto. Dan denkt de telefoon dat internet via de WiFi komt van de auto maar de auto kijkt naar de telefoon voor internet, dus met wireless CarPlay heb ik dan geen internet...
Hebben jullie dat ook?
Je moet gewoon verbinden met het Wi-Fi-netwerk van de auto (5GHz). Daarna geeft de iPhone of auto je wel een seintje of CarPlay beschikbaar is.g1n0 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:34:
Zit net nog wat te zoeken op Apple Carplay, blijkt dus dat je daar Siri voor aan moet hebben staan... Verwacht dus dat het er wel op zit, maar mijn telefoon het niet toe liet.
Dit is em geworden:
:strip_exif()/f/image/fL2HVJAfP8bYn8g9ipv3KJ4S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NiagtmH7vIWJhZtou8cBUuNG.jpg?f=fotoalbum_medium)
I'm happy. Niks rijdt zo lekker als een audi.. vind ik.
Edit; overweeg m nog te laten chippen naar 150 pk. Maar vind hem eigenlijk best vlot. Plus lijkt het mij hoe meer power hoe meer potentiele ketting problemen (de 145(?) en 185pk versie schijnt er meer last van te hebben dan deze versie)
Heb ook bewust gezocht naar 1 met handbak, want die eerste DSG's schijnen ook nog wel eens wat te mankeren of relatief veel onderhoud nodig te hebben...
De 185 pk versie had me ook wel erg leuk geleken.. maar dat durfde ik niet aan. Niet qua onderhoud/ problemen... als bekeuringen. Heb al 2x een boete gehad voor net geen 50 te hard (in t begin van mn autorij "carriere", al wel 20 jaar terug hoor), maar dat was érg... duur.. Dus ik rij al jaren wat rustiger... En als ik wil racen doe ik dat wel op de PC. Dit autootje wil ik ff goed houden. Dus eerdaags de schuur leeghalen schoonmaken en ruimte maken.
[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 16-07-2021 09:52 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Gefeliciteerd, leuke auto! Veel rijplezier!Format-C schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 03:57:
2 weken geleden mijn "nieuwe" A1 opgehaald.
Inmiddels heb ik ook mijn auto opgehaald en zit carplay op, moet enkel gewoon via usb verbinden. Dus ik heb nu een iphone 6s (jailbreak) standaard in de auto liggen, nu kan ik tv kijken, youtube, spelletjes spelen, etc. (Voor in de file natuurlijk he).NotSoSteady schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:23:
[...]
Je moet gewoon verbinden met het Wi-Fi-netwerk van de auto (5GHz). Daarna geeft de iPhone of auto je wel een seintje of CarPlay beschikbaar is.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eZLUbn0JXbvCqL0zIZog8Wtt.jpg?f=user_large)
Verder is het gewoon een toffe auto, ben afgelopen dagen excuses aan het zoeken om een stuk te kunnen rijden.
:strip_exif()/f/image/u7s7wwPeAwcc4GuLquOSX3LN.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank je. Heb al 2000 gereden en hij rijdt echt heerlijk! Als een Audi!
Nice!!! Daar past mijn A1 wel 3x in haha.Verder is het gewoon een toffe auto, ben afgelopen dagen excuses aan het zoeken om een stuk te kunnen rijden.
[Afbeelding]
Gewoon lekker genieten. Veel plezier!
Edit; had trouwens niet verwacht dat de A1 zou aanvoelen als een "grotere" audi, maar hij zit en rijdt net zo lekker als mn A4 destijds. En voelt ook net zo "volwassen" aan.
[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 16-07-2021 09:42 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

wat mij opvalt (kom van een VW) dat de PDC voor niet aangaat wanneer je in de buurt komt van een muur / andere obstakels. Ik lees dat dit normaal is, maar ik vind het eigenlijk vervelend dat ik eerst de knop voor de PDC moet bedienen om de sensoren aan te zetten.
Is dit wellicht met VCDS o.i.d. ook in te regelen dat dit standaard aangaat? Of is dat gewoonweg niet mogelijk?
Daarnaast heeft mijn wagen ook de stoeprandautomaat. Ik moet dan de spiegel knop op de rechterspiegel zetten en dan werkt dit. Als ik dit zo laat staan, werkt de spiegel verwarming dan nog wel? Of moet ik dan telkens pendelen tussen die 2 standen?
Is het ook mogelijk om de S varianten Virtual Cockpit dash te krijgen in een "normale" A4? Het is een A4 B9 quattro van 2018. Wellicht ook te programmeren via VCDS?
Mijn sensoren gaan ook niet automatisch aan (C7 A6). Je spiegel kantelen werkt, vziw, alleen met de knop op de rechter spiegel. Het enige wat @Rainesh destijds op mijn A3 kon doen was het kantelen iets verder laten gaan. Heel veel verbetering zat er niet in (wat ook bekend was hoor, geen rant verder).Tribunus schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:48:
Ik mag mij officieel ook Audi rijder noemen sinds dit weekenden heb een aantal vragen:
wat mij opvalt (kom van een VW) dat de PDC voor niet aangaat wanneer je in de buurt komt van een muur / andere obstakels. Ik lees dat dit normaal is, maar ik vind het eigenlijk vervelend dat ik eerst de knop voor de PDC moet bedienen om de sensoren aan te zetten.
Is dit wellicht met VCDS o.i.d. ook in te regelen dat dit standaard aangaat? Of is dat gewoonweg niet mogelijk?
Daarnaast heeft mijn wagen ook de stoeprandautomaat. Ik moet dan de spiegel knop op de rechterspiegel zetten en dan werkt dit. Als ik dit zo laat staan, werkt de spiegel verwarming dan nog wel? Of moet ik dan telkens pendelen tussen die 2 standen?
Is het ook mogelijk om de S varianten Virtual Cockpit dash te krijgen in een "normale" A4? Het is een A4 B9 quattro van 2018. Wellicht ook te programmeren via VCDS?
De komende 3 maanden voor mij op het programma:
- Inlaat stralen
- PCV klep vervangen (compressor moet er toch af)
- APK
- RS6 stuur
Ik twijfel nog om op zoek te gaan naar S6 remmen, ik moet zeggen dat ik niets mis met de huidige remmen, maar omdat ik nu op S6 waardes zit, ik het meer een stukje gemoedsrust
[ Voor 16% gewijzigd door KillaZ op 19-07-2021 16:29 ]
K to the KillaZ
:strip_exif()/f/image/Ld2vlPp2akQ3DTCWYZAbj7is.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn A4 weer eens gepoetst. Moet zeggen dat ik er het afgelopen jaar heel graag mee heb gereden. Door de automaat en het karakter zelfs wat rustigeren en zuiniger gaan rijden (alhoewel het lease is incl. tankkaart
Mijn enige opmerking is er eentje over electrische hoge piepjes die je hoort in het interieur bij een bepaalde stand van het gaspedaal. Is zeer moeilijk te reproduceren maar soms heeft hij er wat last van. Als het stil in de wagen is en je concentreert je er sterk op kan je het af en toe waarnemen. Verschillende hoge tonen die direct wegzijn als je wat meer gas geeft of de gas lost. Is altijd maar 1 noot tegelijk maar die wisselt dus soms.
Zijn er mensen die dit herkennen? Nuttig om mee te geven als opmerking bij het volgende onderhoud?
Gefeliciteerd welke motor ligt erin?Tribunus schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:48:
Ik mag mij officieel ook Audi rijder noemen sinds dit weekenden heb een aantal vragen:
Een 2.0 TFSI 252pk. Ik ben vermogens tot 150pk gewend dus dit is een wereld van verschil! En uiteraard quattro, heerlijk hoe dat over de weg glijd.
PDC hoort aan de voorzijde automatisch aan te gaan. Kun je zelfs aan en uit schakelen in je mmi menu.Tribunus schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:48:
Dan toch maar eens beter kijken in de MMI, ik zou toch zweren dat ik deze optie niet ben tegen gekomen.Rainesh schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:25:
[...]
PDC hoort aan de voorzijde automatisch aan te gaan. Kun je zelfs aan en uit schakelen in je mmi menu.
Iemand die weet hoe dat zit met het virtual dash? Kan ik daar ook de S variant in krijgen? Vind dat toch wel wat sportiever ogen dan het "normale" dash wat ik op dit moment gebruik
Het is mogelijk maar via omwegen/hacks etc. Ik kan het zelf nog niet, maar gaaf is het zeker weten.Tribunus schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:29:
[...]
Dan toch maar eens beter kijken in de MMI, ik zou toch zweren dat ik deze optie niet ben tegen gekomen.
Iemand die weet hoe dat zit met het virtual dash? Kan ik daar ook de S variant in krijgen? Vind dat toch wel wat sportiever ogen dan het "normale" dash wat ik op dit moment gebruik
Dat van het S dashboard had ik ook al eens naar gekeken maar, zover als ik kon vinden, was het niet mogelijk.Tribunus schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:29:
[...]
Dan toch maar eens beter kijken in de MMI, ik zou toch zweren dat ik deze optie niet ben tegen gekomen.
Mocht je het vinden dat het wel kan, probleemloos, dan ben ik ook zeer zeker geinstresseerd.
Hub je lab in en uitzoekenRainesh schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:04:
[...]
Het is mogelijk maar via omwegen/hacks etc. Ik kan het zelf nog niet, maar gaaf is het zeker weten.
Als het jou nog niet gelukt is stop ik met zoekenRainesh schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:04:
[...]
Het is mogelijk maar via omwegen/hacks etc. Ik kan het zelf nog niet, maar gaaf is het zeker weten.
Maar als het wel gelukt is hoor ik het graag, ik ben daar ook wel voor "Te porren"
Piepjes als in elektronische piepjes, of een soort van veertje wat piept, kraakt? In geval van elektronisch: kijk eens of je met OBD11 je soundaktuator bij kunt stellen of uit kunt zetten. In geval meer veertje achit: beetje vaseline aan je gaspedaal doet wonderenLambo LP670 SV schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:07:
[Afbeelding]
Mijn A4 weer eens gepoetst. Moet zeggen dat ik er het afgelopen jaar heel graag mee heb gereden. Door de automaat en het karakter zelfs wat rustigeren en zuiniger gaan rijden (alhoewel het lease is incl. tankkaart). Ideaal om lange afstanden te bollen in alle rust en comfort.
Mijn enige opmerking is er eentje over electrische hoge piepjes die je hoort in het interieur bij een bepaalde stand van het gaspedaal. Is zeer moeilijk te reproduceren maar soms heeft hij er wat last van. Als het stil in de wagen is en je concentreert je er sterk op kan je het af en toe waarnemen. Verschillende hoge tonen die direct wegzijn als je wat meer gas geeft of de gas lost. Is altijd maar 1 noot tegelijk maar die wisselt dus soms.
Zijn er mensen die dit herkennen? Nuttig om mee te geven als opmerking bij het volgende onderhoud?
Het gaat om elektronische piepjes, snelheidsafhankelijk. Soms krijg ik het door gaspedaal op een bepaalde stand te houden, soms lukt het via cruisecontrol ook. Dezelfde toon houdt dan lang aan (maar is heel zachtjes en redelijk hoog, mijn vader met een iets minder gehoor heeft het nog nooit gehoord bijvoorbeeld). Zijn ook vaak periodes waarin het helemaal niet voorkomt.The Eagle schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:18:
[...]
Piepjes als in elektronische piepjes, of een soort van veertje wat piept, kraakt? In geval van elektronisch: kijk eens of je met OBD11 je soundaktuator bij kunt stellen of uit kunt zetten. In geval meer veertje achit: beetje vaseline aan je gaspedaal doet wonderen
Bezit helaas geen OBD11 of varianten erop dus kan zelf niets doen wat dat betreft.
Bij wat zoeken op het internet kwam ik via een Duits forum tegen dat er wat "servicemaatregelen" open staan, via de officiële Duitse Audi site kan je dit checken via je VIN: https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/feldmassnahmen.html
(heb geen vergelijkbare link op de Nederlands Audi site gevonden)
Voor mijn auto bleek er inderdaad één actie open te staan:
Aangezien het om de front sensoren gaat, zou dit te maken kunnen hebben met bovenstaande. Navraag bij de dealer gedaan en ook daar zien ze deze update in het systeem terug. Volgende week laat ik de update uitvoeren.Maßnahme: 90R2
Beschreibung: W-Softwareupdate Frontsensorik
Mogelijk interessant voor anderen om ook eens te checken of er acties open staan.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Thanks! Bij mij staat hij ook open inderdaad. Zal eens contact opnemen met de dealer.--Mark-- schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:08:
Voor de Audi A3 8Y eigenaren, ik had vorige week dat de auto ineens uit het niets ging remmen (pre-sense), maar er was niets te zien, ook geen auto's voor of achter.
Bij wat zoeken op het internet kwam ik via een Duits forum tegen dat er wat "servicemaatregelen" open staan, via de officiële Duitse Audi site kan je dit checken via je VIN: https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/feldmassnahmen.html
[...]
Aangezien het om de front sensoren gaat, zou dit te maken kunnen hebben met bovenstaande. Navraag bij de dealer gedaan en ook daar zien ze deze update in het systeem terug. Volgende week laat ik de update uitvoeren.
Mogelijk interessant voor anderen om ook eens te checken of er acties open staan.
Ik vind hem vooral heel groenFamous schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:25:
Wat is die nieuwe Audi RS3 Limo dik zeg
[YouTube: NEW! 2022 Audi RS3 Limo | Detailed Tour & Sound | by Automann in 4K]

Check even de startpost van het VCDS topic of er iemand in de buurt zit van jeLambo LP670 SV schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:19:
[...]
Het gaat om elektronische piepjes, snelheidsafhankelijk. Soms krijg ik het door gaspedaal op een bepaalde stand te houden, soms lukt het via cruisecontrol ook. Dezelfde toon houdt dan lang aan (maar is heel zachtjes en redelijk hoog, mijn vader met een iets minder gehoor heeft het nog nooit gehoord bijvoorbeeld). Zijn ook vaak periodes waarin het helemaal niet voorkomt.
Bezit helaas geen OBD11 of varianten erop dus kan zelf niets doen wat dat betreft.
En anders loont het met jouw auto best wel de moeite om zelf pro aan te schaffen. Helaas is dat sinds 15 juni maar een licentie voor een jaar, daarvoor was ie lifetime.
Ik kan de update niet zien bij ovi.rdw.nlThe Eagle schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:06:
@--Mark-- @Troubled Zijn dat geen dingen die je ook gewoon op ovi.rdw.nl kunt zien onder terugroepacties? of valt dit daar niet onder?
Daar had ik ook al gekeken, maar staat inderdaad (nog) niets. Misschien niet ernstig genoeg?
Dat ze enkel de dealers informeren, zodat ze het bij het eerstvolgende onderhoud meenemen?
Maar de Limo is wel de mooiste van de twee in mijn ogen.
Van de wens voor een RSQ8 toch naar een RS3 misschien, wat dichterbij portemonnee in elk geval.
Scheelt een schamele tonFamous schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:33:
@The Eagle tja, daar kan je van houden of niet. Een auto als dit mag van mij een kleurtje. Of dat groen is weet ik niet
Maar de Limo is wel de mooiste van de twee in mijn ogen.
Van de wens voor een RSQ8 toch naar een RS3 misschien, wat dichterbij portemonnee in elk geval.
Denk als je 130k tegen een auto aangooit dat 220k ook wel kan
Ik heb automatisch activeren gevonden en uiteraard aangezet maar helaas maakt dit geen verschil. Wanneer ik rustig naar voren rijdt, en ik kom in de buurt van een obstakel (muur in dit geval) gaan de sensoren niet automatisch aan. Ik moet dan echt op de knop voor de sensoren drukken.Rainesh schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:25:
[...]
PDC hoort aan de voorzijde automatisch aan te gaan. Kun je zelfs aan en uit schakelen in je mmi menu.
Wanneer ik de wagen in de achteruit zet, dan gaat het uiteraard wel vanzelf, maar dat is ook zonder die optie aan het geval. Is er nog een andere plaats waar ik daar iets aan in kan stellen of werkt het gewoon niet zoals ik denk dat het werkt?
Lees wel veel dat het toch echt via die knop moet (wat ik dus een beetje raar vind)
Dat is te kort door de bocht. Mijn etron S kostte me een ton, maar 100% erbij heb ik niet. 50% ook niet.Famous schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:34:
[...]
Denk als je 130k tegen een auto aangooit dat 220k ook wel kan
Net ff bij mij gecheckt, op mijn A4 B9 gaat voor automatisch aan. Maar ik moet erbij zeggen dat dat misschien aangepast is door een vorige eigenaar omdat mijn start-stop systeem ook permanent uit staat.Tribunus schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:21:
[...]
Ik heb automatisch activeren gevonden en uiteraard aangezet maar helaas maakt dit geen verschil. Wanneer ik rustig naar voren rijdt, en ik kom in de buurt van een obstakel (muur in dit geval) gaan de sensoren niet automatisch aan. Ik moet dan echt op de knop voor de sensoren drukken.
Wanneer ik de wagen in de achteruit zet, dan gaat het uiteraard wel vanzelf, maar dat is ook zonder die optie aan het geval. Is er nog een andere plaats waar ik daar iets aan in kan stellen of werkt het gewoon niet zoals ik denk dat het werkt?
Lees wel veel dat het toch echt via die knop moet (wat ik dus een beetje raar vind)
Mijn vriendin rijdt vooral in de auto, en die geeft aan dat bij haar de automatische rem standaard uitstaat. Maar zodra ik instap staat deze gewoon aan, wellicht een sleutel ding, maar wel vaag. Maar over de PDC, dan zou dit dus een optie moeten zijn die via VCDS of via OBD? Vind het wel vreemd dat het niet werkt bij mijn auto haha. Maargoed, mijn vriendin heeft getest, dus je weet het maar nooitUser schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:29:
[...]
Net ff bij mij gecheckt, op mijn A4 B9 gaat voor automatisch aan. Maar ik moet erbij zeggen dat dat misschien aangepast is door een vorige eigenaar omdat mijn start-stop systeem ook permanent uit staat.

Getest, maar werkt dus helaas niet. Automatisch starten inschakelen staat aan, maar geen piepjes zonder de parkeer knop, of de wagen in achteruit te zetten. Misschien komt het omdat ik assistentie pakket City heb? Staat in de documentatie dat je deze inschakelt door achteruitversnelling te kiezen of knop op middenconsole.
@User heb jij wellicht dat extra parkeer pakket met de 360 camera etc?
[ Voor 20% gewijzigd door Tribunus op 21-07-2021 19:21 ]
Waar vind je dit in het menu?Tribunus schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:21:
[...]
Ik heb automatisch activeren gevonden en uiteraard aangezet maar helaas maakt dit geen verschil.
Xbox Live: Miesjh NL
MMI > Car / Wagen > en dan submenu met linker toets > parkeer hulp o.i.d.
Hier werkt het ook gewoon.Tribunus schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:00:
Toch vreemd dat die sensoren bij mij dan niet automatisch aan gaan als ik naar een object rij. Anders maar een keer bij de dealer navragen, aangezien het bij jou wel werkt. Dank voor de reacties!
Dat hij dan met Lane Assist gewoon zelf stuurt, door bochten en al, was al bekend.
Maar niet dat hij de snelheid t.a.v. je voorligger blijft aanpassen tot nul als het moet en dan ook weer begint met rijden zodra het verkeer voor je weer gaat rijden. Echt perfect voor file rijden!
Onder de 10 KMH hoef je niet eens je handen op het stuur te houden, hij doet alles zelf wel.
Enige dingetje is wel dat als je je handen te lang van het stuur houdt en je reageert niet op de aurals dan schakelt hij de ACC, en dus ook de Lane Assist, gewoon uit... wat niet heel leuk is als je je handen niet op het stuur had omdat het niet kon, hartaanval, of in slaap gedommeld.
Laat de auto dan gecontroleerd aan de zijkant van de weg stoppen ofzo in plaats van de bestuurder 'af te straffen' met een terminale stop.
(al stopt de auto ook van een crash in de berm

Negeer de doorgestreepte onzin...
[ Voor 7% gewijzigd door Tijgert op 23-07-2021 17:33 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dan gebruik jij ACC, LA en TJA tegelijk. En je hebt een automaat. Want met een handbak werkt dat echt zo soepel niet en stopt de ACC er iirc ond de 30 per uur mee.Tijgert schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:37:
Lichtelijk off (PDC) topic, maar ik ben toch wel heel impressed door de Adaptive Cruise Control hoor.
Dat hij dan met Lane Assist gewoon zelf stuurt, door bochten en al, was al bekend.
Maar niet dat hij de snelheid t.a.v. je voorligger blijft aanpassen tot nul als het moet en dan ook weer begint met rijden zodra het verkeer voor je weer gaat rijden. Echt perfect voor file rijden!
Onder de 10 KMH hoef je niet eens je handen op het stuur te houden, hij doet alles zelf wel.
Enige dingetje is wel dat als je je handen te lang van het stuur houdt en je reageert niet op de aurals dan schakelt hij de ACC, en dus ook de Lane Assist, gewoon uit... wat niet heel leuk is als je je handen niet op het stuur had omdat het niet kon, hartaanval, of in slaap gedommeld.
Laat de auto dan gecontroleerd aan de zijkant van de weg stoppen ofzo in plaats van de bestuurder 'af te straffen' met een terminale stop.
(al stopt de auto ook van een crash in de berm)
Ik heb idd alle opties aan staan om mijn leven te vergemakkelijken, al weet ik even niet wat TJA precies isThe Eagle schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:29:
[...]
Dan gebruik jij ACC, LA en TJA tegelijk. En je hebt een automaat. Want met een handbak werkt dat echt zo soepel niet en stopt de ACC er iirc ond de 30 per uur mee.

Een handbak gaat niet zomaar stilstaan en weer rijden nee, dat lijkt me heel sterk
Wat je beschrijft is (deels) Emergency Assist: YouTube: Audi: Emergency Assist (Audi A6, A7, A8, Q8) - real-life test :: [10...Tijgert schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:37:
(...)
In de handleiding die ik heb heet het geen Traffic Jam Assist, maar hij assist wel heel fijn in de traffic jam!
Het vertragen merkte ik wel, maar het alarm kwam meer over als 'uitschakelen en doe het zelf maar' dan als "Laat mij maar, ik red je wel". Het laatste is natuurlijk oneindig veel beter!Joni schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:22:
[...]
Wat je beschrijft is (deels) Emergency Assist: YouTube: Audi: Emergency Assist (Audi A6, A7, A8, Q8) - real-life test :: [10...
Ik reed in verkeer dus vond het even minder wijs om te zien waar de rit zopu eindigen. Blijkbaar liep ik te hard van stapel, sorry Audi! (had het kunnen weten eigenlijk.. Audi.. nuf said
Hij stopt ook helemaal netjes zonder dat je in de file staat (dus tja is niet actief). Maar als je tot volledige stilstand bent gekomen en je staat te lang stil gaat hij niet automatisch weer rijden, ook niet als tja actief is.Tijgert schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:37:
Lichtelijk off (PDC) topic, maar ik ben toch wel heel impressed door de Adaptive Cruise Control hoor.
Negeer de doorgestreepte onzin...
Ik heb er al 4 gehad.--Mark-- schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:08:
Voor de Audi A3 8Y eigenaren, ik had vorige week dat de auto ineens uit het niets ging remmen (pre-sense), maar er was niets te zien, ook geen auto's voor of achter.
[...]
Aangezien het om de front sensoren gaat, zou dit te maken kunnen hebben met bovenstaande. Navraag bij de dealer gedaan en ook daar zien ze deze update in het systeem terug. Volgende week laat ik de update uitvoeren.
Op de site van Audi staat bij mij dat er momenteel niks openstaat, dus zal wel goed zijn.Recall 51h2
Recall 94o7
Recall 90p5
Recall 91AZ
Mijn vrouw heeft een Audi A1 GB (2019-heden), ze wilt hier graag de Audi ringen deur verlichting in hebben, dat wanneer de deur open gaat er 4 ringen op de grond worden geprojecteerd, echter verkoopt Audi dit zelf alleen vanaf de A3 en hoger.
Bij AliExpress gekeken, daar verkopen ze wel verlichting die je er zo in kan klikken echter heeft deze A1 geen verlichting aan de onderkant van de deur, er zit ook geen gat of deksel die je er uit kan drukken. Wel lijkt er een vorm aan de onderkant in het frame te zitten waar de verlichting zou horen bij een ander model maar dat is meegegoten met de rest van het frame.
Is er een mogelijkheid om toch die ringen verlichting te krijgen of is het een no-go ?
Er is wel het een en ander mogelijk: https://www.kufatec.com/e...y/1205?p=1&o=1&n=12&f=109makooy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:31:
Hi, even een vraagje in de hoop dat iemand hier dat weet. Is een beetje een long-shot
Mijn vrouw heeft een Audi A1 GB (2019-heden), ze wilt hier graag de Audi ringen deur verlichting in hebben, dat wanneer de deur open gaat er 4 ringen op de grond worden geprojecteerd, echter verkoopt Audi dit zelf alleen vanaf de A3 en hoger.
Bij AliExpress gekeken, daar verkopen ze wel verlichting die je er zo in kan klikken echter heeft deze A1 geen verlichting aan de onderkant van de deur, er zit ook geen gat of deksel die je er uit kan drukken. Wel lijkt er een vorm aan de onderkant in het frame te zitten waar de verlichting zou horen bij een ander model maar dat is meegegoten met de rest van het frame.
Is er een mogelijkheid om toch die ringen verlichting te krijgen of is het een no-go ?
Formerly known as Ragdoll
Deze zijn het: https://www.kufatec.com/e...try-lights-for-audi-34650InFamous schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:38:
[...]
Er is wel het een en ander mogelijk: https://www.kufatec.com/e...y/1205?p=1&o=1&n=12&f=109
Echter passen ze niet wat er zit geen verlichting die er uit gehaald kan worden, ook zit er geen gat…
Denk dat Audi ze niet voor de A1 verkoopt, omdat het niet mogelijk is.makooy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:44:
[...]
Deze zijn het: https://www.kufatec.com/e...try-lights-for-audi-34650
Echter passen ze niet wat er zit geen verlichting die er uit gehaald kan worden, ook zit er geen gat…
Er zijn kabelsets voor dus er zal al voorbereiding zijn, maar in dat geval moet je dan ook je deurpanelen vervangen voor een model met de uitsparing. Die kan je namelijk niet uitsnijden aangezien de unite verzonken zijn.makooy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:44:
[...]
Deze zijn het: https://www.kufatec.com/e...try-lights-for-audi-34650
Formerly known as Ragdoll
Sensoren gaan wel aan, maar camera niet. Moet echt apart op het knopje drukken om de camera voor voor aan te zetten. Achteruit werkt prima. Q5 met 360 camera.Tribunus schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:00:
Toch vreemd dat die sensoren bij mij dan niet automatisch aan gaan als ik naar een object rij. Anders maar een keer bij de dealer navragen, aangezien het bij jou wel werkt. Dank voor de reacties!
MAar met de 15000 km van afgelopen jaar vind ik de Diesel toch wat gortig. Zeker omdat er ook wel veel (1/3e) ritjes onder de 30-40km zijn.
Daarom denk ik erover om de TDI weer de deur uit te doen, en voor een A3 E-tron te gaan.
Veel modellen met 160-180dkm op de klok. Bij de TDI was ik daar totaal niet huiverig voor, met goed onderhoudt redt deze dat gemakkelijk. Geldt dit ook voor de e-tron of moet ik daar andere zaken verwachten? (elektro i.c.m. 1.4 TFSI).
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Kijk voor een e-tron ook vooral eens in Duitsland. De invoerkosten die je moet betalen zijn zeer laag aangezien het hybride betreft. Tevens zijn de kilometer standen van e-trons in Duitsland aanzienlijk lager dan hier in Nederland, maar de prijs het zelfde / goedkoper.Sjoerdfoto schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:40:
Nu een jaar een A3 8v sportback 1.6 TDI in bezit met S-tronic, bevalt echt super goed (gereden van 155-170dkm).
MAar met de 15000 km van afgelopen jaar vind ik de Diesel toch wat gortig. Zeker omdat er ook wel veel (1/3e) ritjes onder de 30-40km zijn.
Daarom denk ik erover om de TDI weer de deur uit te doen, en voor een A3 E-tron te gaan.
Veel modellen met 160-180dkm op de klok. Bij de TDI was ik daar totaal niet huiverig voor, met goed onderhoudt redt deze dat gemakkelijk. Geldt dit ook voor de e-tron of moet ik daar andere zaken verwachten? (elektro i.c.m. 1.4 TFSI).
GQAH - Good, Quick and Helpful
Las op een forum dat dit zo werkt, anders zou de camera ook aan gaan in de file.Miesjh schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:09:
[...]
Sensoren gaan wel aan, maar camera niet. Moet echt apart op het knopje drukken om de camera voor voor aan te zetten. Achteruit werkt prima. Q5 met 360 camera.
Bedankt voor je reactie! ik sta zeker open voor importeren uit duitsland, maar geen ervaring mee.GQAH schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:49:
[...]
Kijk voor een e-tron ook vooral eens in Duitsland. De invoerkosten die je moet betalen zijn zeer laag aangezien het hybride betreft. Tevens zijn de kilometer standen van e-trons in Duitsland aanzienlijk lager dan hier in Nederland, maar de prijs het zelfde / goedkoper.
Heb je tips voor websites waar je dergelijke auto's kan zoeken / importeren? Ik ga binnenkort bij onze garage langs waar ik de huidige gekocht heb, om te kijken wat ik er nog voor krijg via hun, en of zij weer helpen bij aankopen, eventueel importeren.
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Ik heb er zelf geen ervaringen mee, wel rond gekeken een tijdje terug.Sjoerdfoto schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:50:
[...]
Bedankt voor je reactie! ik sta zeker open voor importeren uit duitsland, maar geen ervaring mee.
Heb je tips voor websites waar je dergelijke auto's kan zoeken / importeren? Ik ga binnenkort bij onze garage langs waar ik de huidige gekocht heb, om te kijken wat ik er nog voor krijg via hun, en of zij weer helpen bij aankopen, eventueel importeren.
Je hebt easyimport die helpen je met importen voor een vast bedrag.
En je hebt DasImport die bieden ook pakketten aan, maar hebben ook een eigen "voorraad" occasions.
Wellicht heb je iets aan deze 2 sites.
GQAH - Good, Quick and Helpful
zijn er mensen die ervaring met tuning hebben? Ik was van de week bij de garage en die bood mij aan om de audi a4 avant uit 2014 2.0 136PK te tunen. vermogen gaat van 136pk naar 185. Vermogen KW gaat van 100.096 naar 136.16 kw en koppel van 320nm naar 410nm. De software van de auto word dan aangepast. Er komen geen kastjes of meuk tussen. Ben benieuwd hoe de ervaringen met tuning zijn onder de audi rijders. Is het een echte aanrader?
Verder heb ik alleen parkeersensoren achter en wil ik ook wel graag parkeersensoren voor en een camera voor het inparkeren. Er zit een MMI in de auto en volgens mij heb ik wat kitjes zien staan op https://www.carsystems.eu/.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het retrofitten van de sensoren en camera?
alvast bedankt!
Ik heb een fase 1 gechipte Audi S3 8V 2015. Ik tank altijd trouw 98, maar mijn vriendin tankte van de week "per ongeluk" 95. Nu heb ik alleen nog in de stad gereden, maar merk werkelijk geen verschil.
Ik heb gisteravond meerdere bronnen via Google gelezen:
Hoe staan jullie erin? Wat is jullie advies?Sommige mensen denken dat hun auto beter presteert als ze voor euro 98 kiezen, maar dat is een hardnekkige mythe. Je leest het goed: euro 98 tanken is niet noodzakelijk beter voor je motor. Als je motor gemaakt is om op euro 95 te functioneren, dan garandeert alleen euro 95 optimale prestaties. Geeft de tankdop niet weer welk type benzine je moet tanken? Informeer je dan zeker bij de verkoper of fabrikant.
Is je auto geschikt voor SP95 dan kan je altijd SP98 tanken. Dit wel zonder dat je er meer voordeel uithaalt, je zal enkel meer betalen. Maar SP 95 tanken in een wagen met een motor uitgerust voor SP 98 is te vermijden.
SP 98 ontvlamt onder een aanzienlijke hogere temperatuur en druk en is dus eerder voor sportievere automotoren die hoger in toeren gaan. Daarnaast zijn de motoren van vintage wagens uitgerust om te functioneren met loodhoudende benzine en verdragen dus beter super 98 dan 95.
Voor een standaard auto is Euro 95 prima geschikt. Huidige auto's zijn namelijk prima in staat de ontsteking zo af te stemmen dat pingelen niet zal gebeuren.Jeurizz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:54:
Hi all,
Ik heb een fase 1 gechipte Audi S3 8V 2015. Ik tank altijd trouw 98, maar mijn vriendin tankte van de week "per ongeluk" 95. Nu heb ik alleen nog in de stad gereden, maar merk werkelijk geen verschil.
Ik heb gisteravond meerdere bronnen via Google gelezen:
[...]
Hoe staan jullie erin? Wat is jullie advies?
Een chiptuning zal je turbo druk verhogen maar vooral: je ontsteking vervroegen. Veelal is dit afgestemd op een brandstof met een hoog Octaan getal. Want: Hoe hoger je octaan getal, des te kloptvaster de brandstof en des te minder risico op zelfontbranding (pingelen).
Een chiptuner zal dus altijd een hoog octaangehalte aanraden, enerzijds omdat je dan meer PK's uit je blok haalt, anderzijds omdat hij zijn (standaard) mapping afstemt op een brandstof met een bepaald octaangetal.
Dat betekent niet dat je geen Euro 95 meer kan tanken, je ECU zal zelf de ontsteking daarop aanpassen, echter haal je dan nooit meer de waardes waar jij initieel voor betaald hebt. Daarom merk je niet zoveel, omdat ik niet verwacht dat je elk stoplicht een sprintje trok?
Ik tank overigens zelf ook 98, mede door de tune, maar ook omdat de V6 een hogere compressie heeft en daardoor wat gevoeliger is voor een lager octaangetal.
[ Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 03-08-2021 12:54 ]
K to the KillaZ
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.