Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 114 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:02:
[...]
Dat viel me ook al op, maar VIN en boekjes geven gewoon Duits aan.
[...]

Precies, echter zou er rond de €1500 BPM op moet hebben zitten (op deze uitvoering), om dat naar €300 te krijgen moet je behoorlijk wat afschrijven aan schade. Ik importeer zelf auto's (alleen geen ervaring met Audi's) en krijg dit soort lage BPM's echt niet voor elkaar. Diezelfde handelaar had ook een Golf R staan waarop ie 0 euro BPM had betaald bij invoer. :? 8)7
Als je een taxateur hebt die goed meewerkt is dat echt niet zo moeilijk. Ik heb onlangs mijn A4 B9 ingevoerd, de BPM is daar van 2600 naar 900 gebracht. Dus van 1500 naar 300 lijkt me niet zo'n probleem.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nja, ik kan hier alleen maar dromen van ~ 1500 bpm. In Portugal is een RS6 gewoon ff 30k on top of aanschafsprijs. Maakt niet uit of je het nu als een door twee stukken gezaagd voertuig importeert of niet. Ze willen gewoon geen V8's met CO2 gelijk aan 5 Citroen's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:18

User

S3

FiXeR.nl schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:46:
Vandaag ben ik met mn schoonbroer wezen kijken naar een Audi S3 Limousine (2014). De eerste die we hebben bekeken klopte van geen hout, Duitse import maar veel te weinig BPM (slechts 300 euro) en een erg kale uitvoering. Daarnaast was ie gechipt naar 375pk, dus je weet het maar nooit. Dus die hebben we laten staan.

22.500 euro voor een S3 met 160.000km op de teller, ik vind het behoorlijk wat geld :P . Daarna nog een vergelijkbare andere bekeken die nog 3k duurder was.

Wellicht toch maar zelf bij de oosterburen gaan kijken. Heeft er iemand wellicht nog tips en zaken waarop je moet letten bij een S3?
Ik denk dat je het beste voor een NL auto met bekende historie kan gaan, of misschien eentje uit de Audi Selectie van de Oosterburen.
Tijdens mijn zoektocht had elke geïmporteerde S3 die ik tegenkwam een twijfelachtig aantal eigenaren. Record was 8 eigenaren in 4 jaar. :X En natuurlijk regelmatig een S3 waarvan de km-stand en het uiterlijk niet overeen kwamen (check de wang van de bestuurdersstoel op kreukels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Hier aan het jagen op een mooie A4 B8 Avant :) Ik rij nu nog altijd een B5 uit 1996, inmiddels 350.000 op de teller, dus het wordt een hele mooie stap naar voren. Hoeft daarvoor ook geen hele jonge B8 te zijn, mits de kilometerstand netjes is.

Waar ik me wel over wil beklagen in de occasions is de smaak in kleur. Bijna alleen maar zilveren, grijze of zwarte modellen. Dodelijk saaie kleuren, zeker op sportief ogende modellen als de Avant...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Geronimous schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:49:
Hier aan het jagen op een mooie A4 B8 Avant :) Ik rij nu nog altijd een B5 uit 1996, inmiddels 350.000 op de teller, dus het wordt een hele mooie stap naar voren. Hoeft daarvoor ook geen hele jonge B8 te zijn, mits de kilometerstand netjes is.

Waar ik me wel over wil beklagen in de occasions is de smaak in kleur. Bijna alleen maar zilveren, grijze of zwarte modellen. Dodelijk saaie kleuren, zeker op sportief ogende modellen als de Avant...
Veiligste kleur voor een leaseauto en PON beperkt het kleuraanbod vaak ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Iemand hier een beetje handig met photoshop?

Ik wil weten of een paar velgen een beetje goed staan onder onze gele Q2.
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/xFoAAOSwg0FgQ9q9/$_86.JPG

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik geniet nog altijd met volle teugen van mijn A1 (2020) maar er is wel iets dat me echt frustreert: het switchen tussen telefoons op Apple CarPlay.

Hoe wissel ik nou snel tussen iPhone toestellen? Ik heb die van mij en mijn vriendin gekoppeld maar krijg met geen mogelijkheid de switch geregeld. Meestal zetten we dan maar Bluetooth uit op haar toestel en start ik de auto opnieuw. Slaat natuurlijk nergens op.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:21

Spinez0r

At your service.

Eiríkr schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:43:
Ik geniet nog altijd met volle teugen van mijn A1 (2020) maar er is wel iets dat me echt frustreert: het switchen tussen telefoons op Apple CarPlay.

Hoe wissel ik nou snel tussen iPhone toestellen? Ik heb die van mij en mijn vriendin gekoppeld maar krijg met geen mogelijkheid de switch geregeld. Meestal zetten we dan maar Bluetooth uit op haar toestel en start ik de auto opnieuw. Slaat natuurlijk nergens op.
Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn A1.

Het is me ooit één keer gelukt om ineen menu te komen waar ik kon kiezen welke telefoon carplay/bluetooth moest koppelen, maar nooit meer teruggevonden helaas.

Als iemand anders de oplossing weet, ik hou me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
User schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:40:
[...]
Ik denk dat je het beste voor een NL auto met bekende historie kan gaan, of misschien eentje uit de Audi Selectie van de Oosterburen.
Tijdens mijn zoektocht had elke geïmporteerde S3 die ik tegenkwam een twijfelachtig aantal eigenaren. Record was 8 eigenaren in 4 jaar. :X En natuurlijk regelmatig een S3 waarvan de km-stand en het uiterlijk niet overeen kwamen (check de wang van de bestuurdersstoel op kreukels).
Ik ben inmiddels ook in contact met wat Duitsers inderdaad. Importeren is niet zo lastig, dat doe ik vaker (maar dan met auto's uit Japan). Maar ik ben gewoon niet zo bekend met Audi's, laat staan een S3. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User

User

S3

FiXeR.nl schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:36:
[...]

Ik ben inmiddels ook in contact met wat Duitsers inderdaad. Importeren is niet zo lastig, dat doe ik vaker (maar dan met auto's uit Japan). Maar ik ben gewoon niet zo bekend met Audi's, laat staan een S3. :)
In dat geval, (ik ga er ff vanuit dat je een S3 8V wil regelen) probeer S3s van bouwjaar 2013/begin 2014 te vermijden, die kunnen een zwakke Haldex koppeling hebben. De eerste series van die koppelingen hadden een bovengemiddelde kans om er voor 100k km uit te klappen. Een nieuwe revisie van de koppeling heeft het probleem verholpen, weet alleen zo 1-2-3 niet meer welk nummer die heeft.

Verder heeft een S3 weinig serieuze aandachtspunten (tis gewoon een A3 met een iets gepimpte motor). Geld verder hetzelfde voor als de Golf, d'r willen nog wel eens sjonnies in rijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 15-09 14:02
Spinez0r schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Het is me ooit één keer gelukt om ineen menu te komen waar ik kon kiezen welke telefoon carplay/bluetooth moest koppelen, maar nooit meer teruggevonden helaas.

Ja, het is echt frustrerend en ik vermoed dat dit niet alleen bij de nieuwe A1 speelt. Meer mensen met een recente Audi en deze uitdaging?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:47
[...]

Tik eens verbindingsmanager in. Daar staat alles erin

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
[...]

Als je wilt wisselen dan ga je naar je Homescreen (huisje linksboven) en dan Telefoon kiezen (en dus niet je apps of carplay knop!) en dan rechtsboven het tand wieltje.
Dan zie je al je toestellen staan en degene waar Carplay op actief is heeft een verlicht groene kleur met een Play/Startknop erin.
Druk nu gewoon op het andere toestel en hij moet switchen.

Ik doe dit nu wel even uit het hoofd dus zal morgen desnoods de menu en knopjes verifiëren voor je :).

@Spinez0r jij bedoelt dit menu gok ik :).

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 12-05-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12

InFamous

excommunicado

Geronimous schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:49:

Daarom heb ik mijn B8 ook uitgezocht op kleur en ik heb nu Aruba blauw, in de regio Zuid-Holland ken ik één andere met deze kleur.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
InFamous schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:19:
[...]

Daarom heb ik mijn B8 ook uitgezocht op kleur en ik heb nu Aruba blauw, in de regio Zuid-Holland ken ik één andere met deze kleur.
Mooie kleur, die ben ik nog niet tegengekomen in de occasions inderdaad :-(
Er is een lichtblauwe kleur die ik wat vaker zie, die is ook nog wel ok. Net wat beter dan grijs-grijs :)

Afbeeldingslocatie: https://www.carblogger.nl/wp-content/uploads/2017/12/audi-a4-avant.jpg

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Geronimous schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 00:02:
[...]

Mooie kleur, die ben ik nog niet tegengekomen in de occasions inderdaad :-(
Er is een lichtblauwe kleur die ik wat vaker zie, die is ook nog wel ok. Net wat beter dan grijs-grijs :)

[Afbeelding]
Die kleur had ik op mijn vorige A4 B7 :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sq3q40q6TfDEadeRu_Oxev_EGZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYHxSbIO4uKPFgxUQ45P2RRZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door InFamous op 14-05-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Gisteren een gezellig BBQ gehad, is blijkbaar de dochter van m'n kameraad langs mijn audi gereden met haar fiets :(

Achterscherm, achterportier en voorportier voorzien van een dikke kras :(

Gelukkig is "de dader" bekend en zal dit onder WA wel vergoed worden door de verzekeraar verwacht ik, maar toch jammer.

Het was me al 1,5 jaar gelukt de auto krasvrij te houden :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik zit al een tijdje te orienteren op een Audi A6 C7 Avant, of een A7. Momenteel rij ik een 159 2.4 JTDM Sportwagon met 260pk, met inmiddels 400K op de klok, en gezien de kosten die ik heb gehad de afgelopen 50K km is het tijd voor iets anders. Nu het nog kan wil ik dan ook een powerdiesel aanschaffen en heb ik mijn oren wel staan naar de 3.0 BiTDI, echter heb ik wel begrepen dat een turbo van dit specifieke blok flink wat kost.

Gezien mijn budget (20 tot 30.000), is de afweging dus het optiepakket of de kilometer stand. Ik vraag me dan ook af, vanaf wanneer de hoge onderhoudskosten voor dit type auto beginnen te komen. Ik verwacht de auto dan 4 tot 5 jaar te rijden, waarin ik circa 120K tot 150K km verwacht te rijden. Ik heb dan ook het idee als ik iets koop met meer dan 2 ton, dat ik over een paar jaar weer met een auto zit en een bodemloze geldput, en gezien het het "sportieve" karakter van dit blok, zal dit ook een bepaalde rijstijl uitnodigen bij de vorige eigenaren.

Een A4 B9 Avant met een 3.0 TDI blok is opzich ook wel interessant, alleen liever niet omdat ik dan het idee heb min of meer in een zelfde soort auto te rijden als ik nu heb. Maar ik laat me graag adviseren.

Maargoed, wat zijn jullie ervaringen met deze 3 auto's, en met wat voor onderhoudsintervallen moet ik rekening houden? Welke opties zijn een must, en welke opties hebben weinig meerwaarde dan dat het slechts een 'gimmick' is?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

fynrd1 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:05:
Ik zit al een tijdje te orienteren op een Audi A6 C7 Avant, of een A7. Momenteel rij ik een 159 2.4 JTDM Sportwagon met 260pk, met inmiddels 400K op de klok, en gezien de kosten die ik heb gehad de afgelopen 50K km is het tijd voor iets anders. Nu het nog kan wil ik dan ook een powerdiesel aanschaffen en heb ik mijn oren wel staan naar de 3.0 BiTDI, echter heb ik wel begrepen dat een turbo van dit specifieke blok flink wat kost.

Gezien mijn budget (20 tot 30.000), is de afweging dus het optiepakket of de kilometer stand. Ik vraag me dan ook af, vanaf wanneer de hoge onderhoudskosten voor dit type auto beginnen te komen. Ik verwacht de auto dan 4 tot 5 jaar te rijden, waarin ik circa 120K tot 150K km verwacht te rijden. Ik heb dan ook het idee als ik iets koop met meer dan 2 ton, dat ik over een paar jaar weer met een auto zit en een bodemloze geldput, en gezien het het "sportieve" karakter van dit blok, zal dit ook een bepaalde rijstijl uitnodigen bij de vorige eigenaren.

Een A4 B9 Avant met een 3.0 TDI blok is opzich ook wel interessant, alleen liever niet omdat ik dan het idee heb min of meer in een zelfde soort auto te rijden als ik nu heb. Maar ik laat me graag adviseren.

Maargoed, wat zijn jullie ervaringen met deze 3 auto's, en met wat voor onderhoudsintervallen moet ik rekening houden? Welke opties zijn een must, en welke opties hebben weinig meerwaarde dan dat het slechts een 'gimmick' is?
Waarom niet gewoon een 3.0TDI A6 of A7? Meestal persen ze uit de 245PK uitvoering tussen de 300 en 325PK bij remappen. Bespaar je budget voor je opties en heb toch een bak vermogen.

Ik rij zelf een 3.0TDI 240PK met nu 300PK en 650Nm koppel. De auto gekocht met 125K en er staat nu ruim 280K op, wel regelmatig olie vervangen.

Aan onderhoud heb ik gehad:
1x krukaspoelie en riem
2x set remblokken rondom
2x set banden
1x set remschijven, maar dat vanwege de 345mm remmen
12x 4 liter olie
6x oliefilter
2x interieurfilter
2x stabilisatorstang
1x luchtfilter (K&N) dus elke oliewissel reinig ik deze.
2x schokdempers achter
1x MAP sensors

Mijn auto heeft:
B&O audio, voor mij een must
Sideassist, eenmaal gebruikt wil ik niet meer zonder
Dimmende binnen en buitenspiegels, heerlijk in de winter.
Stoelverwarming voor en achter, voor is voor mij echt een must.
Elektrische achterklep, handig en nu eenmaal gewend
Parkassist met achteruitrijcamera, wil niet meer zonder (maar deze kan je simpel achteraf laten inbouwen)

Mijn grootste must: standkachel, sinds ik dat heb nooit meer hoeven krabben en heerlijk in een warme auto instappen.

Ik heb ook grootlicht assistent, leuke gimmick maar niet noemenswaardig.
Elektrisch bedienbare voorstoelen, maar ik rij alleen in deze auto dus heeft niet echt meerwaarde.
Elektrisch inklapbare spiegels, is leuk maar ik zou een auto er niet voor laten staan.
Lichtpakket, geeft mij wel een extra luxe uitstraling dus zou ik wil altijd willen, maar lijkt ook simpel achteraf in te bouwen te zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door InFamous op 14-05-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

InFamous schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:11:
[...]

Waarom niet gewoon een 3.0TDI A6 of A7? Meestal persen ze uit de 245PK uitvoering tussen de 300 en 325PK bij remappen. Bespaar je budget voor je opties en heb toch een bak vermogen.

Ik rij zelf een 3.0TDI 240PK met nu 300PK en 650Nm koppel. De auto gekocht met 125K en er staat nu ruim 280K op, wel regelmatig olie vervangen.

Aan onderhoud heb ik gehad:
1x krukaspoelie en riem
2x set remblokken rondom
2x set banden
1x set remschijven, maar dat vanwege de 345mm remmen
12x 4 liter olie
6x oliefilter
2x interieurfilter
2x stabilisatorstang
1x luchtfilter (K&N) dus elke oliewissel reinig ik deze.
2x schokdempers achter
1x MAP sensors

Mijn auto heeft:
B&O audio, voor mij een must
Sideassist, eenmaal gebruikt wil ik niet meer zonder
Dimmende binnen en buitenspiegels, heerlijk in de winter.
Stoelverwarming voor en achter, voor is voor mij echt een must.
Elektrische achterklep, handig en nu eenmaal gewend
Parkassist met achteruitrijcamera, wil niet meer zonder (maar deze kan je simpel achteraf laten inbouwen)

Mijn grootste must: standkachel, sinds ik dat heb nooit meer hoeven krabben en heerlijk in een warme auto instappen.

Ik heb ook grootlicht assistent, leuke gimmick maar niet noemenswaardig.
Elektrisch bedienbare voorstoelen, maar ik rij alleen in deze auto dus heeft niet echt meerwaarde.
Elektrisch inklapbare spiegels, is leuk maar ik zou een auto er niet voor laten staan.
Lichtpakket, geeft mij wel een extra luxe uitstraling dus zou ik wil altijd willen, maar lijkt ook simpel achteraf in te bouwen te zijn.
De 245 en 272 PK versie heb ik ook zeker in mijn achterhoofd, ook omdat binnen mijn budget dan de mooiere FL in beeld komt. Quattro is volgens mij per definitie standaard vanaf de 245 versie? Oliewissel om de circa 10K vind ik wel merkwaardig, is dit een normale interval?
Betreft de dempers achter, is dit 2x als eenmaal een set of slijten deze echt zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

fynrd1 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:05:

Ik heb de A4 B9 3.0 (272pk). Ik snap je vergelijk niet met de alfa. Zijn compleet verschillende auto’s. Onderhoud doe ik elke 30K maar ik heb de auto net 20K ;) Dus tot nu toe weinig kosten gehad (nieuwe banden, 1x beurt)

Het is echt een snelle auto met heerlijk blok.

Must haves voor mij:

B&O audio
Virtual Cockpit
HUD
Stoelverwarming
Kleuren ambiance verlichting
Carplay (achteraf gedaan)
Adaptive cruise control
Lane assist

Voor de rest heb ik een redelijk volle auto qua opties maar bovenstaande zijn welke ik echt wilde.

Let ook op het type alarm wat erop moet vanuit de verzekering. Ik moest verplicht een klasse 5 erin. Dus dat is met voertuigvolgsysteem.

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 15-05-2021 09:14 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

fynrd1 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 02:18:
[...]

De 245 en 272 PK versie heb ik ook zeker in mijn achterhoofd, ook omdat binnen mijn budget dan de mooiere FL in beeld komt. Quattro is volgens mij per definitie standaard vanaf de 245 versie? Oliewissel om de circa 10K vind ik wel merkwaardig, is dit een normale interval?
Betreft de dempers achter, is dit 2x als eenmaal een set of slijten deze echt zo snel?
Hoe kom je aan die 10K? Ik heb 6 oliewissels gedaan, dus elke 25K ongeveer. Maar dat is een persoonlijke voorkeur gezien ik elke dag bijna 190KM op de weg zit.

Nee 1 x een set van 2 dempers en die zijn recent vervangen en bij de 270K pas, zelfde geld voor de stabilisatorstangen, dat is 1 x een set van 2.

Quattro is volgens mij wel standaard bij alle 3.0TDI met een S-tronic bak. FWD is volgens mij altijd multitronic.

[ Voor 21% gewijzigd door InFamous op 15-05-2021 09:43 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ok, hier is ie dan. De SQ5 ABT 2018 model zoals ik hem in gedachten had en nu dus heb

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/q7Mjt2KD/IMG-2746-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/25ZMjQfp/IMG-2747-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/htwfxBQF/IMG-2752-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3RhrCJKq/IMG-2751-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sDHNp6jd/IMG-2749-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jdBb4dch/IMG-2748-1.jpg

Mijn excuses voor de slechte foto's, maar het weer zit niet mee de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-09 06:58
Vraagje aan A4 B9 eigenaren en kenners hier:

Wat zijn de te verwachten onderhoud- en reparatiekosten voor een 2.0 TFSI automaat bij ~30d KM per jaar voor de komende 4 jaar? Gaat hierbij om een occasion met circa 40d KM op de klok en 3/4 jaar oud.

Volgens de ANWB is dat 160 per maand, dus 1.920 per jaar. Dat lijkt me aan de stevige kant, maar wellicht kunnen wat ervaringsdeskundigen hun licht hierop schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Yzord en wat dat nu op de 0-100 tijd tov af-fabriek? Dat ABT gaat een aardige bak geld inzitten volgens mij.
Ik ben zelf niet van de wraps en ook niet het matte maar hij ziet er wel af uit zo. Mooie volle bumpers en knappe wielen.
Het is overigens ook mooi als al die ABT reclame er niet op had gezeten en een snotneus zich even vergist bij het stoplicht :9. Nu laten ze het zeker wel uit hun hoofd. Wellicht een Tesla die het nog wel aan durft als zijn accu vol zit :).

[ Voor 75% gewijzigd door GeeMoney op 16-05-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

GeeMoney schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:09:
@Yzord en wat dat nu op de 0-100 tijd tov af-fabriek? Dat ABT gaat een aardige bak geld inzitten volgens mij.
Ik ben zelf niet van de wraps en ook niet het matte maar hij ziet er wel af uit zo. Mooie volle bumpers en knappe wielen.
Het is overigens ook mooi als al die ABT reclame er niet op had gezeten en een snotneus zich even vergist bij het stoplicht :9. Nu laten ze het zeker wel uit hun hoofd. Wellicht een Tesla die het nog wel aan durft als zijn accu vol zit :).
Nou, volgens de officiele cijfers scheelt dat maar een paar milliseconde ofzo. Maar voor mijn gevoel gaat hij zeker wel een stuk harder dan fabriek standaard. Maar dat komt denk ik eerder door de bal herrie die hij nu maakt lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
pikstert schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:20:
Vraagje aan A4 B9 eigenaren en kenners hier:

Wat zijn de te verwachten onderhoud- en reparatiekosten voor een 2.0 TFSI automaat bij ~30d KM per jaar voor de komende 4 jaar? Gaat hierbij om een occasion met circa 40d KM op de klok en 3/4 jaar oud.

Volgens de ANWB is dat 160 per maand, dus 1.920 per jaar. Dat lijkt me aan de stevige kant, maar wellicht kunnen wat ervaringsdeskundigen hun licht hierop schijnen.
Iedere 60k olie verversen, verder ken ik geen problemen met de S-tronic bakken in de B9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
Yzord schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:52:
[...]

Nou, volgens de officiele cijfers scheelt dat maar een paar milliseconde ofzo. Maar voor mijn gevoel gaat hij zeker wel een stuk harder dan fabriek standaard. Maar dat komt denk ik eerder door de bal herrie die hij nu maakt lol.
Blijf even op je klepspoiler letten, die kan door de zon lelijk gaan vervormen. ABT geeft geen garantie (zie video van vd. Rijt), dus dan mag je zelf gaan betalen.

Verder, dikke bak hoor :)
GeeMoney schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:09:
@Yzord Het is overigens ook mooi als al die ABT reclame er niet op had gezeten en een snotneus zich even vergist bij het stoplicht :9. Nu laten ze het zeker wel uit hun hoofd.
Een dakkoffer doet wonderen heb ik gemerkt :+

[ Voor 23% gewijzigd door KillaZ op 17-05-2021 10:03 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

KillaZ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Blijf even op je klepspoiler letten, die kan door de zon lelijk gaan vervormen. ABT geeft geen garantie (zie video van vd. Rijt), dus dan mag je zelf gaan betalen.

Verder, dikke bak hoor :)
Ow, heb je daar een linkje van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Tylen schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 07:38:
[...]

Ik heb de A4 B9 3.0 (272pk). Ik snap je vergelijk niet met de alfa. Zijn compleet verschillende auto’s. Onderhoud doe ik elke 30K maar ik heb de auto net 20K ;) Dus tot nu toe weinig kosten gehad (nieuwe banden, 1x beurt)

Het is echt een snelle auto met heerlijk blok.

Must haves voor mij:

B&O audio
Virtual Cockpit
HUD
Stoelverwarming
Kleuren ambiance verlichting
Carplay (achteraf gedaan)
Adaptive cruise control
Lane assist

Voor de rest heb ik een redelijk volle auto qua opties maar bovenstaande zijn welke ik echt wilde.

Let ook op het type alarm wat erop moet vanuit de verzekering. Ik moest verplicht een klasse 5 erin. Dus dat is met voertuigvolgsysteem.
Zelfde type auto in de zin van, sportieve station in het D-segment. Als ik in dit segment ga shoppen is een hybride waarschijnlijk wat verstandiger. Vandaar dat ik deze liever links laat liggen, ivm keuze stress.
InFamous schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:53:
[...]

Hoe kom je aan die 10K? Ik heb 6 oliewissels gedaan, dus elke 25K ongeveer. Maar dat is een persoonlijke voorkeur gezien ik elke dag bijna 190KM op de weg zit.

Nee 1 x een set van 2 dempers en die zijn recent vervangen en bij de 270K pas, zelfde geld voor de stabilisatorstangen, dat is 1 x een set van 2.

Quattro is volgens mij wel standaard bij alle 3.0TDI met een S-tronic bak. FWD is volgens mij altijd multitronic.
Ja je had 12x oliewissel staan, maar je hebt het spoelen meegenomen in je lijstje denk ik. Komende weken even wat testritjes inplannen, heb al wat hele mooie exemplaren gezien. Ik vraag me trouwens af welke opties achteraf nog te activeren zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
Yzord schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Ow, heb je daar een linkje van toevallig?
Zeker:

YouTube: Vette pech met X5M | Lamborghini Huracan | Hele dikke Q8 | BMW M3 V8...

Geen RSQ8 zie ik nu, maar wel ABT uitgevoerd. Aangezien jij gewoon je facturen hebt zal ABT misschien wat minder moeilijk doen, maar toch, zo'n vervorming is niet omdat je vrouw er op geslagen heeft ofzo :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

KillaZ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:26:
[...]

Zeker:

YouTube: Vette pech met X5M | Lamborghini Huracan | Hele dikke Q8 | BMW M3 V8...

Geen RSQ8 zie ik nu, maar wel ABT uitgevoerd. Aangezien jij gewoon je facturen hebt zal ABT misschien wat minder moeilijk doen, maar toch, zo'n vervorming is niet omdat je vrouw er op geslagen heeft ofzo :+
Ik zal het in de gaten houden, maar ik ga er vanuit als zoiets gebeurd dat ik er gewoon mee terug kan. Het heeft me al genoeg gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

fynrd1 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:23:
[...]

Zelfde type auto in de zin van, sportieve station in het D-segment. Als ik in dit segment ga shoppen is een hybride waarschijnlijk wat verstandiger. Vandaar dat ik deze liever links laat liggen, ivm keuze stress.

[...]

Ja je had 12x oliewissel staan, maar je hebt het spoelen meegenomen in je lijstje denk ik. Komende weken even wat testritjes inplannen, heb al wat hele mooie exemplaren gezien. Ik vraag me trouwens af welke opties achteraf nog te activeren zijn?
Nee, 12x 4 liter olie ;) er gaat 7 liter in een 3.0TDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Barns schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:35:
Mijn broer heeft een A5 1.8TFSI uit 2013. Hij heeft een hardnekkige EPC melding. Als volgt:
- Het EPC lampje gaat soms wel aan, soms niet.
- Herstarten auto maakt vaak dat het lampje daarna uit blijft.
- EPC verschijnt niet bij een specifiek toerental (zoals je vaak leest), maar direct na het starten van de motor.
- Geen noodloop (wat je vaak leest) en voldoende trekkracht over het gehele toerenbereik.
- Geen andersoortig vermogensverlies o.i.d. als het EPC lampje brand.

Uitlezen geeft code 14846 (P256300), met tekst "Positiesensor actuator laaddruk". De actuator is vervangen, maar dit loste het probleem niet op (oude actuator is weer teruggeplaatst zonder kosten). Dealer roept direct dat de turbo vervangen moet worden. Dat lijkt mij een overdreven duur geintje voor een aparaat dat normaal functioneert. Iemand ervaring hier mee?

Via gerritspeek.nl kom ik dit nog tegen. Heel veel van de zaken (N75) zegt me niets; zijn er aspecten die ik gemakkelijk zelf kan doen? Of zijn er zaken waar andere Tweakers ervaring mee hebben t.a.v. deze foutcode? Dank alvast! :)

Auto heeft trouwens 54dkm gelopen, is weinig mee gereden dus. Ik verdenk daarom ook nog vastzittende turbo schoepen door de roet in de VNT turbo (die zit op de 1.8 TFSI toch?). Iemand daar ervaring mee?
Mijn issue is opgelost. Hierbij een terugkoppeling op mijn EPC probleem, voor anderen die dit mogelijk ook krijgen. De specialist (Carrec Technocenter) kwam bij elk scenario op de actuator uit. Deze is in overleg vervangen en sindsdien is het probleem opgelost. Bij verwijdering van de oude actuator bleek hier wat speling op te zitten, dat verklaart waarschijnlijk dat er geen vermogensverlies was, maar wel het EPC lampje. Dank allemaal voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Huh? De actuator was toch al vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
InFamous schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:37:
Huh? De actuator was toch al vervangen?
Wilde ik net gaan zeggen, de actuator was toch al vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Rainesh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Wilde ik net gaan zeggen, de actuator was toch al vervangen?
Ah ja, sorry! Wat bleek bij de andere (algemene) garage dat zij de actuator vervangen hadden, maar zij kregen hem niet gekalibreerd (niet de juiste hardware om dat te doen). Dus daarom uitgeweken naar Carrec als meer specialistische garage en die kregen het wel voor elkaar. Ik heb m'n oorspronkelijke bericht net aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Barns op 19-05-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 15:17

hmr

Mag je hier je Audi aanbieden? Of is dat helemaal niet de bedoeling?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
hmr schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:04:
Mag je hier je Audi aanbieden? Of is dat helemaal niet de bedoeling?
Mag niet volgens mij, er is een apart sub-topic voor "Vraag en aanbod overig"

Vraag & Aanbod overig

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 19-05-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 15:17

hmr

GeeMoney schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:12:
[...]

Mag niet volgens mij, er is een apart sub-topic voor "Vraag en aanbod overig"

Vraag & Aanbod overig
Thanks! Done :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
Gisteren mijn nieuwe Audi A3 opgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qd3_m8cEd06RrY-dnEk-yZ8lgzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZlhYjmLFTnu331aWwgpsNfk9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Troubled schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:30:
Gisteren mijn nieuwe Audi A3 opgehaald:
[Afbeelding]
Mooie auto! qua neus heeft hij best veel weg van de R8 als je de rest even wegdenkt en puur kijkt naar de grill.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Spinez0r schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Mooie auto! qua neus heeft hij best veel weg van de R8 als je de rest even wegdenkt en puur kijkt naar de grill.
Vind het meer een Astra -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Tylen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:46:
[...]

Vind het meer een Astra -O-
Hoho, Schelden doe je maar ergens anders :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
Iemand enig idee hoe het kan dat mijn koelvloeistof al binnen 1km op 90 graden staat? Vervolgens blijft hij keurig op 90 graden staan (ook na twee uur op de snelweg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Troubled schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:59:
Iemand enig idee hoe het kan dat mijn koelvloeistof al binnen 1km op 90 graden staat? Vervolgens blijft hij keurig op 90 graden staan (ook na twee uur op de snelweg).
Gaat altijd snel. Olie gaat wat langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Koelvloeistof op een interface of heb je iets met specifieke temperatuur wat die laat zien? specifiek alsin met 2 cijfertjes

Dat soort meters zijn nooit 100% constant maar weergeven het wel. Temperatuur schommelt vaak tijdens het rijden maar zie je nooit terug op de naald in de teller.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Spinez0r schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Alle Audi's lijken op elkaar. Mijn zwager heeft een A6. Stond bij zijn dochter op de oprit. Kom ik op het fietsje... en dacht: van wie is die A3?

Vond hij niet leuk. Maar om met de woorden van mijn dochter te spreken: nou en. 😉

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
Touchdomex schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:03:
[...]

Koelvloeistof op een interface of heb je iets met specifieke temperatuur wat die laat zien? specifiek alsin met 2 cijfertjes

Dat soort meters zijn nooit 100% constant maar weergeven het wel. Temperatuur schommelt vaak tijdens het rijden maar zie je nooit terug op de naald in de teller.
Zoals in dit plaatje wordt weergegeven aan de linkerkant:
Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/1442/1920_audivirtualcockpit1.jpg?10000

Bij de meeste auto's die ik tot nu toe heb gereden duurde het toch wel 5-10 minuten voordat de koelvloeistof op temperatuur was. Vandaar dat ik verbaast ben dat hij nu zo snel warm is. (Ik snap overigens dat dit niet de temperatuur van de motorolie is en dat ik nog niet het gaspedaal in kan trappen)

PS: Weet iemand hoe je start stop volledig uit kan schakelen? (dus ook na het opnieuw starten).

[ Voor 5% gewijzigd door Troubled op 19-05-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat een diesel of een benzinewagen? Diesel wordt wat meer voorverwarmd, kan zijn dat de KVS daar ook onder valt. Overigens is ook helemaal de vraag wanneer welk lampje aangaat, maw wanneer een volgende stap in gaat en hoe groot de stapjes / intervals zijn die bij het displayen genomen worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Troubled schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:04:
[...]

PS: Weet iemand hoe je start stop volledig uit kan schakelen? (dus ook na het opnieuw starten).
Met VCDS of OBDeleven en dat soort software.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Troubled schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:04:
[...]

Zoals in dit plaatje wordt weergegeven aan de linkerkant:
[Afbeelding]

Bij de meeste auto's die ik tot nu toe heb gereden duurde het toch wel 5-10 minuten voordat de koelvloeistof op temperatuur was. Vandaar dat ik verbaast ben dat hij nu zo snel warm is. (Ik snap overigens dat dit niet de temperatuur van de motorolie is en dat ik nog niet het gaspedaal in kan trappen)

Ik heb dezelfde teller / Virtual Cockpit, maar bij mij duurt het toch zeker 5 tot 10 minuten voordat het koelwater op temperatuur is, en de olietemperatuur duurt inderdaad nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nooit opgelet eigenlijk. Ik kijk altijd naar de olie-temp-meter. Zal eens op gaan letten hoelang het echt duurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:29
Een aantal redenen:
- de "90" op het dashboard is in het echt eerder "alles tussen de 75 en 110" (geen exacte getallen maar je snapt de insteek)
- aggressieve warm-up fase voor de katalysator. De eerste 30seconden wordt er meer brandstof per tijd ingespoten dan met 130km/u op de snelweg. Enkel om de katalysator snel warm te krijgen.
- geavanceerd motor design waar het uitlaatspruitstuk in de cilinderkop zit, effectief wordt een deel van de uitlaat gekoeld met koelvloeistof.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZdDaCRsm8PE59zhlR4XZP60MWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yESAaVA9IGzugG9UBl8xRtoM.png?f=fotoalbum_large
(1.0TSI, maar het concept is hetzelfde voor de 1.2, 1.4 en 1.5TSI sinds de Golf 7 / A3 vanaf 2013)

Daarnaast zit er op de 1.5TSI ook nog eens een heel complex koelingsysteem bij, met als doel zo snel mogelijk opwarmen en zo heet mogelijk lopen in de "cruise".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B05EtZAwgghOnY_sB5lKSj_9W5M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aBkk9I3aoSaGveDXIkiwCfrW.png?f=user_large

Zelf zie ik na koude start (10°C) al koelvloeistoftemperaturen van boven de 40°C (via OBD gemeten) als ik de straat uit rij (200m) met een 1.5TSI.

Zoals je hieronder kan zien geeft dat een extreem snelle warm-up, zelfs bij stevige vrieskou (en dus veel vraag naar warmte voor het interieur):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9XZwHtlWLARwul89l85jRe3BlU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aLkfRtbrJxFPcEuY42u1J4kZ.png?f=fotoalbum_large

Zo zie je ook dat de olie een stuk langer nodig heeft om enige temperatuur te bereiken.

En voor wie het ziet, ook voor mij is de oscillatie van de koelwatertemperatuur op de snelweg bij 120km/h mij een groot raadsel. Gebeurd enkel bij koude buitentemperaturen....

[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 19-05-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
AndRo555 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:10:
[...]

Een aantal redenen:
- de "90" op het dashboard is in het echt eerder "alles tussen de 75 en 110" (geen exacte getallen maar je snapt de insteek)
- aggressieve warm-up fase voor de katalysator. De eerste 30seconden wordt er meer brandstof per tijd ingespoten dan met 130km/u op de snelweg. Enkel om de katalysator snel warm te krijgen.
- geavanceerd motor design waar het uitlaatspruitstuk in de cilinderkop zit, effectief wordt een deel van de uitlaat gekoeld met koelvloeistof.

[Afbeelding]
(1.0TSI, maar het concept is hetzelfde voor de 1.2, 1.4 en 1.5TSI sinds de Golf 7 / A3 vanaf 2013)

Daarnaast zit er op de 1.5TSI ook nog eens een heel complex koelingsysteem bij, met als doel zo snel mogelijk opwarmen en zo heet mogelijk lopen in de "cruise".

[Afbeelding]

Zelf zie ik na koude start (10°C) al koelvloeistoftemperaturen van boven de 40°C (via OBD gemeten) als ik de straat uit rij (200m) met een 1.5TSI.

Zoals je hieronder kan zien geeft dat een extreem snelle warm-up, zelfs bij stevige vrieskou (en dus veel vraag naar warmte voor het interieur):

[Afbeelding]

Zo zie je ook dat de olie een stuk langer nodig heeft om enige temperatuur te bereiken.

En voor wie het ziet, ook voor mij is de oscillatie van de koelwatertemperatuur op de snelweg bij 120km/h mij een groot raadsel. Gebeurd enkel bij koude buitentemperaturen....
Wauw, bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik heb een 1.5 TFSI dus die wordt dan snel warm (waar ik overigens blij mee ben). Bij jou zie ik echter wel dat het 6-7 min. duurt voordat hij bij de 70 graden komt.
Ik ga er binnenkort eens op letten op welke temperatuur hij staat bij opstarten en vervolgens timen wanneer hij de 90 aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:29
Die 6 a 7 min was bij -8°C buitentemp waar de motor ook nog eens de hele cabine van een Passat Variant mag opwarmen. Wat ook niet helpt is dat die eerste 8min niet boven de 50km/u kom. De motor wordt dan eigenlijk amper belast. Zie ook de snelle temp stijgingen bij het optrekken hierboven. Dan heb je +15°C in 10sec.

Ik moet eens een log maken bij meer vergelijkbare omstandigheden, bovenstaande is zowat het traagste dat je de 1.5TSI op temperatuur kan krijgen. (koud buiten, lage belasting, veel interieurwarmtevraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AndRo555 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:10:
[...]

Lijkt mij een te groot koelvermogen via de radiateur bij die temperaturen en een onvermogen om dat fatsoenlijk te regelen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Inderdaad, bij 100 graden gaat de thermostaat open en omdat de radiateur fijn in de wind hangt is die koelvloeistof flink afgekoeld. Overigens vind ik de stap van 100 naar 80 graden wel flink, vaak zie je dat het geleidelijk aan open en dicht gaat maar dat is bij Audi dus niet echt :+

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://www.dumpert.nl/item/8118529_dfbab285

Iemand van hier? :D _O-

Mijn reactie was denk ik hetzelfde geweest. 33.000 euro aan frustratie botvieren als mij het overkomen zou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:32:
https://www.dumpert.nl/item/8118529_dfbab285

Iemand van hier? :D _O-

Mijn reactie was denk ik hetzelfde geweest. 33.000 euro aan frustratie botvieren als mij het overkomen zou.
Dat ouwe ding kost toch geen 33.000 euro? Eerder 3.300 euro voor zo'n A4 met RS velgen.
Ik had de dief denk ik geholpen als de auto wa plus verzekerd was *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Als het mij overkomen zou"

Ik had een RS4 met behoorlijk wat onderhoud, upgrades en toestanden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:14
Dan had mijn vrouw mij ook moeten tegenhouden 🤬.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Ok, ik was op zoek naar een leuke A4, maar heb een A3 sportback 1.8 TFSi gereden als proefrit, en ben helemaal om :Y "Ondanks" dat het een 2007 model is... Wat een ontzettend leuke auto om te rijden. Een beetje de 'avant' look, maar toch zoveel speelser. Erg gecharmeerd van zowel het interieur als het exterieur. Nog wat betaalbaarder ook! :D
MLLL schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Dat ouwe ding kost toch geen 33.000 euro? Eerder 3.300 euro voor zo'n A4 met RS velgen.
Ik had de dief denk ik geholpen als de auto wa plus verzekerd was *O*
Beetje hautaine opmerking wel, beetje jammer dit.

[ Voor 43% gewijzigd door Geronimous op 23-05-2021 21:59 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Vraagje over de etron:
Kan je met een etron ook instellen hoe snel hij moet laden (hoeveel ampere) en wanneer hij klaar moet zijn met laden?
m.a.w. zeggen dat hij met lage snelheid moet laden om de batterij te sparen en/of dat hij om 08:00 bijvoorbeeld klaar moet zijn? Kan dat in de auto of via de Audi app, of kan het helemaal niet?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Tijgert schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:26:
Vraagje over de etron:
Kan je met een etron ook instellen hoe snel hij moet laden (hoeveel ampere) en wanneer hij klaar moet zijn mt laden?
m.a.w. zeggen dat hij met lage snelheid moet laden om de batterij te sparen en/of dat hij om 08:00 bijvoorbeeld klaar moet zijn? Kan dat in de auto of via de Audi app, of kan het helemaal niet?
Dat kan alleen met de meegeleverde lader (max 16A).
Ik heb het verder niet kunnen vinden anders dan dat je via je paal mogelijk met loadbalancing de boel kan knijpen natuurlijk.
De auto kan je wel instellen dat hij bij aankoppelen oplaad tot 50% of gekoppeld aan een adres tot X procent etc maar de snelheid van het laden is altijd maximaal i.e. zoveel de paal afgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
In de buurt staat een Audi B9 met deze velgen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/U6KA_LQsvt8/maxresdefault.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/wUUAAOSwi2RfpnbN/$_59.JPG

Ik vind het wel mooie velgen, volgens mij zijn het originele Audi velgen, maar kan ze op de site van Audi niet vinden en weet daarom de maat niet, dat maakt het moeilijk zoeken.

Iemand idee wat voor velgen dit zijn (naam/artikelnummer/formaat)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

miicker schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:46:
In de buurt staat een Audi B9 met deze velgen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind het wel mooie velgen, volgens mij zijn het originele Audi velgen, maar kan ze op de site van Audi niet vinden en weet daarom de maat niet, dat maakt het moeilijk zoeken.

Iemand idee wat voor velgen dit zijn (naam/artikelnummer/formaat)?
8x18 ET40 8W0601025DL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijgert schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:26:
Vraagje over de etron:
Kan je met een etron ook instellen hoe snel hij moet laden (hoeveel ampere) en wanneer hij klaar moet zijn met laden?
Denk niet dat het erg veel nut heeft. Je extend echt maar voor korte duur je batterij, uiteindelijk is het de chemische samenstelling overtijd in een batterij dat gewoon langzaam veranderd.

Audi heeft die dingen gemaakt met een bepaalde levensduur in achterhoofd. Morgen als je de snelweg oprijdt kan iemand ook tegen je aanklappen en dan is je hele auto + accu ineens total loss verklaard.

Als een batterij op is gewoon vervangen. Het is geen blijvende tech. En ook temperatuur op de batterij heeft invloed in prestaties (=weerstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik las ergens dat audi ook over een launch control beschikt.

Maar met de bekende handleidingen krijg ik het niet werkend met mijn audi a6 c8, weet iemand of dit kan en wat ik dan niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
Grolsch schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:20:

Maar met de bekende handleidingen krijg ik het niet werkend met mijn audi a6 c8, weet iemand of dit kan en wat ik dan niet doen.
- Auto in dynamic
- ESP uit
- Rem helemaal ingedrukt
- Gas helemaal ingedrukt

Vervolgens rem loslaten.
Bij de nieuwe A3 kan dit helaas niet heb ik gemerkt. Mijn toeren blijven dan op 1k hangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Grolsch schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:20:

Volgens mij moet ESP volledig uitgeschakeld zijn, dus niet 1 keer het knopje indrukken maar ingedrukt houden tot je een melding krijgt in je display.

Dan de rem indrukken, hard indrukken niet als normaal, in sportstand en dan gas erop.

Tenminste dat werkt bij mij auto wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb geprobeerd.

Automaat in S stand
start/stop uit
ESP volledig uit (knop 5 seconden ingedrukt houden)
Auto in Dynamic

Rem vol in, en gas geven, maar dan gebeurt er niet wat ik verwacht had, behalve een zenuwachtige toerenteller rond de 1200 toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Grolsch schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:02:
Ik heb geprobeerd.

Automaat in S stand
start/stop uit
Auto in Dynamic

Rem vol in, en gas geven, maar dan gebeurt er niet wat ik verwacht had, behalve een zenuwachtige toerenteller rond de 1200 toeren.
Dat klopt inderdaad niet, ik heb een diesel en bij mij sprint de toerenteller dan naar 3K en houd ehm daar.

Geef je wel volgas? Ik weet even niet of je in de kickdown moet zitten.

Holdassist trouwens ook uitgeschakeld?

Het is overigens of S mode of Dynamic hoeft niet beide.

[ Voor 8% gewijzigd door InFamous op 25-05-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
De holdassist stond niet uit denk ik, morgen nieuwe poging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Grolsch schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:40:
De holdassist stond niet uit denk ik, morgen nieuwe poging
Wat voor motor heb je? Zit het niet alleen op de 2.0 / 200pk of hoger?
Mijn Tiguan had het overigens ook, mijn huidige E-tron ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
40tdi, 20x pk zo ongeveer volgens mij

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 25-05-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Grolsch schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:02:
Ik heb geprobeerd.

Automaat in S stand
start/stop uit
Auto in Dynamic

ZO werkt die bij mij ook inderdaad. Wel met warme motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Vanmorgen de autohold uitgeschakeld, en volgens mij werkte het toen. Alleen toen kwam iemand mij achterop rijden, dus had niet echt de tijd om het te testen :P

Dus vanavond poging 3 :)

p.s. schijnt wel echt de auto vol te belasten, dus zeker geen dagelijkse oefening van maken wat ik zo op internet lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vorige week de Pirelli Zero's vervangen voor Michelin PS4S in 255/35/20. Dat rijdt een heeeel stuk fijner maar heb wel het vermoeden dat het verbruik ietsjes omhoog is gegaan.
Grolsch schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:27:

p.s. schijnt wel echt de auto vol te belasten, dus zeker geen dagelijkse oefening van maken wat ik zo op internet lees.
Allicht, maar misschien dat ik achterloop met mijn kennis: google even op "audi launch control counter" en/of misschien heeft een andere Tweaker hier ideeen over ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 26-05-2021 15:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Binnenkort ontvang ik mijn Audi etron Sportback waar (zover ik weet) geen alarm in zit.
Ik wil graag een origineel Audi Klasse 3+4/5 alarm laten inbouwen.
Uiteraard wil ik deze enkel met mijn eigen sleutel kunnen bedienen en ik wil dus geen extra fob aan mijn sleutel. De auto heeft ook Keyless entry.

Ik heb een paar plekken gevonden op hele afgelegen lokaties waar dat kan, maar weet iemand een dergelijke garage (goedkoper dan Audi zelf) in Noord-Holland?
Rondom Amsterdam, dus Utrecht zou ook goed zijn.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tijgert schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:58:
Binnenkort ontvang ik mijn Audi etron Sportback waar (zover ik weet) geen alarm in zit.
Uiteraard wil ik deze enkel met mijn eigen sleutel kunnen bedienen en ik wil dus geen extra fob aan mijn sleutel. De auto heeft ook Keyless entry.

Ik heb een paar plekken gevonden op hele afgelegen lokaties waar dat kan, maar weet iemand een dergelijke garage (goedkoper dan Audi zelf) in Noord-Holland?
Audiwereld in Utrecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tijgert schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:58:

Fleetaccess .nl heeft het bij mij gedaan. Eerst origineel klasse 3 erin gezet en daarna een voertuigvolgsysteem. (Klasse 4). Zodat je op klasse 5 uitkomt. Heb geen extra kastjes nodig bij starten. Ik heb een vodafone appje voor de tracker op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Tylen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:05:
[...]

Ik heb een vodafone appje voor de tracker op mijn telefoon.
Appje? Van Vodafone nog wel?? Hoe werkt dat dan?

Ik vroeg bij Audi zelf (Roosendaal vestiging) of ik zelf dan ook kon zien waar de auto is. Die zeiden dat je zelf niet kunt tracken waar je auto is wanneer hij beweegt (?) maar enkel als hij stil staat, in de Audi app en dat tracken via het VVS enkel door de maatschappij die jouw auto tracked gedaan kan worden.
Dat ging dan over de Mi50 VVS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tijgert schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:03:
[...]

Ik vroeg bij Audi zelf (Roosendaal vestiging) of ik zelf dan ook kon zien waar de auto is. Die zeiden dat je zelf niet kunt tracken waar je auto is wanneer hij beweegt (?) maar enkel als hij stil staat, in de Audi app en dat tracken via het VVS enkel door de maatschappij die jouw auto tracked gedaan kan worden.
Ik heb dus origineel audi klasse 3 laten inbouwen door fleetaccess. Daarnaas heeft fleetaccess ook het vodafone protect and connect (klasse 4) ingebouwd. Hiermee heb je ook zelf toegang met de app “my connected car”. Kan je zelf de locatie van de auto zien/opvragen. En de gereden ritten kan je ook zien.

Totale inbouw kosten waren: €1700,- (alles bij elkaar inclusief scm certificaat ;)).

Abo per jaar is €250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Tylen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:05:
[...]
Daarnaas heeft fleetaccess ook het vodafone protect and connect (klasse 4) ingebouwd. Hiermee heb je ook zelf toegang met de app “my connected car”. Kan je zelf de locatie van de auto zien/opvragen. En de gereden ritten kan je ook zien.

Totale inbouw kosten waren: €1700,- (alles bij elkaar inclusief scm certificaat ;)).

Abo per jaar is €250,-
Is die 1700,- voor klasse 3+4 of enkel voor de klasse 4? Wat koste die klasse 4 los? Weet je dat?
Never mind, Google was my friend 8)7
Werkt dat Vodafone systeem naadloos op de Audi sleutel of heb je er een extra fob oid aan hangen?

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 27-05-2021 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Tijgert schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:41:
[...]

Is die 1700,- voor klasse 3+4 of enkel voor de klasse 4? Wat koste die klasse 4 los? Weet je dat?
Never mind, Google was my friend 8)7
Werkt dat Vodafone systeem naadloos op de Audi sleutel of heb je er een extra fob oid aan hangen?
Origineel met tracker heeft hij gewoon en dat zit op de originele sleutel.
Ik heb ook die MI50 met meldkamer en heb daar een codewoord op en een pas die ik op een bepaalde plek in de auto moet houden om hem te deblokeren mocht die afgegaan zijn.
Ik ben in 1,5 jaar 1x gebeld door de meldkamer toen stond ik in de coentunnel vast en vonden ze het signaal welcerg lang weg na een rit van 100km :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
Ik ben op zoek naar een volgende auto, en heb altijd al een zwak gehad voor de A4. En omdat de mogelijkheid er is wil ik een jongere auto aanschaffen en twijfel zelfs over een S4.

Helaas heeft de S4 nogal wat “nadelen” als in hoog verbruik, verzekering stuk duurder, diefstal gevoelig en natuurlijk het onderhoud wat er bij komt kijken. (Als ik dit mis heb hoor ik het ook graag, alles smoezen om voor een S4 te gaan zijn welkom) Dus ik zat ook te kijken naar de B9(normale en facelift). Verzekering gunstiger etc.

Waar het me vooral om gaat is het hebben van wat meer PK. Nu is de S4 wel weer erg overdreven maar nu zie ik dat de B9 een 2.0 motor heeft die te tunen is naar zon 245pk. Dat is wel een hele grote stap en wat mij betreft ook prima, en scheelt natuurlijk serieus geld. Maar ik heb het gevoel dat er een addertje onder het gras zit. Kan je zomaar chippen naar +100pk? Heeft dat geen nadelen? En “voelt” het dan ook echt als doe 245pk. En zorgt dit wellicht ook voor snellere afbreuk aan de motor zelf?

Ander voordeel aan een A4 is dat er een heleboel beschikbaar zijn, de S4 uiteraard niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Tribunus schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:17:
Ik ben op zoek naar een volgende auto, en heb altijd al een zwak gehad voor de A4. En omdat de mogelijkheid er is wil ik een jongere auto aanschaffen en twijfel zelfs over een S4.

Helaas heeft de S4 nogal wat “nadelen” als in hoog verbruik, verzekering stuk duurder, diefstal gevoelig en natuurlijk het onderhoud wat er bij komt kijken. (Als ik dit mis heb hoor ik het ook graag, alles smoezen om voor een S4 te gaan zijn welkom) Dus ik zat ook te kijken naar de B9(normale en facelift). Verzekering gunstiger etc.

Waar het me vooral om gaat is het hebben van wat meer PK. Nu is de S4 wel weer erg overdreven maar nu zie ik dat de B9 een 2.0 motor heeft die te tunen is naar zon 245pk. Dat is wel een hele grote stap en wat mij betreft ook prima, en scheelt natuurlijk serieus geld. Maar ik heb het gevoel dat er een addertje onder het gras zit. Kan je zomaar chippen naar +100pk? Heeft dat geen nadelen? En “voelt” het dan ook echt als doe 245pk. En zorgt dit wellicht ook voor snellere afbreuk aan de motor zelf?

Ander voordeel aan een A4 is dat er een heleboel beschikbaar zijn, de S4 uiteraard niet.
De B9 is er in 4 types 2.0TFSI de 150, 190, 245 en 252PK.

Als je zo graag meer vermogen wilt waarom pak je dan de langzaamste 2.0 uitvoering? Overigens is de 150PK een software gelimiteerde 190PK zover mij bekend en de chiptuning naar 245PK is dus redelijk veilig.

Maar als je de 245 of 252PK uitvoering pakt heb je fabriek af al een leuk vermogen, maar kan je als dat gaat vervelen nog opschroeven naar 300+ PK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Tribunus smoes om voor een "echte" S of RS te gaan? Complete plaatje van afwerking / onderdelen / afstelling.

Ik kan 2 vergelijken maken: van een C7 A6 3.0TFSI (300 pk chipped 420pk) naar een C7 S6 4.0TFSI (stage 1+ ). En gereden in een "gewone" Mitsubishi Lancer met allerlei tuned onderdelen versus een echte Lancer Evo X. Mijn A6 had overigens ook een Bilstein-kit eronder; de S6 heeft fabriek luchtvering. De Lancer had "gewone schijfremmetjes" vs de Evo Brembo's bijvoorbeeld.

In beide vergelijken kan ik persoonlijk niet anders zeggen dat het duurdere / sportievere / snellere model absoluut "beter" voelt dan de som van het "standaard model met wat chips & onderdeeltjes". En heel eerlijk gezegd? Verbruik merk ik niet maar dat is omdat ik persoonlijk vrij rustig / cruise op langere afstanden. Ja, de A6 deed maximaaaaal 6.9 liter op 100km. De S6 doet maximaaaaal 7.5 liter op 100km. En tuurlijk, als ik hard trap, dan loopt mijn S6 1 op 4 maar mijn A7 kon ook rustig zuipen naar 1 op 6.

De verzekering voor de Mitsubishi's was inderdaad een heeel groot verschil echter het verschil tussen de A6 en S6 voor mij is "slechts" 20 Euro per maand extra voor all-risk en dat is incl. toegenomen premies in het algemeen. Wegenbelasting maakt ook geen verschil; hoogstens 1 klasse erbij dus dat is tientjeswerk per maand?

Blijft over: onderhoud. En ja, dat kan duurder uitvallen. Denk aan (extra) aandacht voor de differentielen. Of duurder / vaker motorolie in de gaten houden (zeker bij verwachte hitte of strenge winter). Daartegenover, ik rij al 13 jaar 4x4 en ik spaar wel ietsjes op banden; ze slijten alle 4 bijna tegelijk in tegenstelling tot de "enkel-assige" auto's met relatief veel koppel. Maar remmerij kan weer duurder uitvallen; grotere blokken of "zwaardere" schijven.

En als ik het zo teruglees: more faster is niet per definitie altijd more better. Maar (gelukkig) heb ik al enige jaren de tijd om dit soort spul wel prive te rijden en onderhouden; begonnen op 280pk in een Evo 8 en alleen maar gestegen qua vermogen (en luxe). Zou het niet anders gedaan hebben, eerlijk gezegd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

GeeMoney schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:50:
[...]

Origineel met tracker heeft hij gewoon en dat zit op de originele sleutel.
Ik heb ook die MI50 met meldkamer en heb daar een codewoord op en een pas die ik op een bepaalde plek in de auto moet houden om hem te deblokeren mocht die afgegaan zijn.
Ik ben in 1,5 jaar 1x gebeld door de meldkamer toen stond ik in de coentunnel vast en vonden ze het signaal welcerg lang weg na een rit van 100km :+.
Kan je met de MI50 nog zelf kiezen welk bedrijf je laat monitoren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• User

User

S3

Of je doet wat ik wou doen, een dikke diesel A4 Allroad kopen, chipje d'r in en je rijd elke patserbak compleet zoek. Zonder problemen met 75 over drempels waar m'n S3 met 30-40 overheen moest kruipen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Tijgert schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:03:
[...]

Bullshit. Ik heb Mi50 in al mijn Audi’s zitten en ik kan precies volgen waar ze rijden en hoe hard ze rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Yzord schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:18:
[...]
Bullshit. Ik heb Mi50 in al mijn Audi’s zitten en ik kan precies volgen waar ze rijden en hoe hard ze rijden.
Interessant... met de Audi app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Tijgert schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:23:
[...]

Interessant... met de Audi app?
Nee gewoon met hun eigen app. Waarom zou je de Audi app willen gebruiken als je Mi50 erin hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Oh wacht, ik denk dat er een misverstand is. De Mi50 is niet de Klasse 5 van Audi maar van een externe partij.
Die van Audi zelf kan het dus niet, daar kan je het enkel (ik denk in de app) zien als hij stil staat, maar de Mi50 kan je wel overal zelf checken.

Kan die Mi50 dan enkel door jezelf en de fabrikant gevolgd worden? Of kan je ook een extern monitoring partij contracteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tijgert schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:50:
Oh wacht, ik denk dat er een misverstand is. De Mi50 is niet de Klasse 5 van Audi maar van een externe partij.
Die van Audi zelf kan het dus niet, daar kan je het enkel (ik denk in de app) zien als hij stil staat, maar de Mi50 kan je wel overal zelf checken.

Kan die Mi50 dan enkel door jezelf en de fabrikant gevolgd worden? Of kan je ook een extern monitoring partij contracteren?
Bij klasse 5 moet je externe monitoring hebben. Dat is de abo die je erbij hebt. De meldkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 10:34
Hier ook de mi50 laten inbouwen in de etron. Was uit m'n hoofd 1200.

En laat je idd realtime locatie en snelheid zien. Ook de gereden route.
Werkt zonder extra afstandsbediening, wat voor mij een must was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Tylen schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:05:
[...]

Bij klasse 5 moet je externe monitoring hebben. Dat is de abo die je erbij hebt. De meldkamer.
Dat begrijp ik, dat zeg ik ook min of meer, dat de fabrikant dan ook de meldkamer speelt. Of is dat een ander bedrijf weer, wat je eventueel zelf kunt selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

syntesia schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:08:
Hier ook de mi50 laten inbouwen in de etron. Was uit m'n hoofd 1200.

En laat je idd realtime locatie en snelheid zien. Ook de gereden route.
Werkt zonder extra afstandsbediening, wat voor mij een must was.
Waar heb jij het laten doen? Hoe kreeg je hem verzekerd voordat hij er in zat?
Ik heb nu al dat de meeste maatschappijen er hun vingers niet aan willen branden als hij compleet is, laat staan als de Klasse 5 er nog niet in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik snap sowieso dat verhaal over problemen met verzekeren niet. Ik heb mijn B9 gewoon makkelijk kunnen verzekeren, werd nergens gevraagd over of er een alarm in zit of niet. Ik heb een B9 uit 2017 en heb zelfs 0 schade vrije jaren (kom van lease af en was allemaal moeilijk, dus heb het er bij laten zitten).

Heb ook keyless entry e.d. er op zitten, ook daar las ik van dat sommige verzekeringsmaatschappijen moeilijk doen, maar ook daar is niet naar gevraagd of wat dan ook.

Pagina: 1 ... 114 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.