Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 113 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:55

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

GeeMoney schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:09:
[...]

Temperatuur, anticiperen en je rechtervoet zijn van groot belang bij een EV :).
Een E-tron gaat lekker op een constante snelheid zo rond de 90km/h bij het liefst 25 graden, dan is de WLTP zelfs haalbaar. (Niet met 1800kg erachter natuurlijk)
Het is een heerlijke cruise auto en ook als je af en toe even sportief wilt doen leent hij zich daar prima voor door de adaptieve vering en verschillende rij modi.
Ik heb er inmiddels dik 42k op staan en naar volle tevredenheid.
PS. Je hebt een 50 denk ik? (Gezien je kilometers hoop ik dat eigenlijk voor je >:) )
Nee hoor, een 55.
Maar 100km heen met 1800 kg erachter en 100km terug op 80% accuverbruik vind ik niet slecht hoor. (Er ging bij vullen tot 80% 59 kWh in)

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
prein2 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 07:43:
[...]

Nee hoor, een 55.
Maar 100km heen met 1800 kg erachter en 100km terug op 80% accuverbruik vind ik niet slecht hoor. (Er ging bij vullen tot 80% 59 kWh in)
Op 80% valt het dan mee denk ik ja. Ik ging er vanuit als je weet dat je 1800kg gaat trekken je hem wel vol zou laden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:55

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

GeeMoney schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:10:
[...]

Op 80% valt het dan mee denk ik ja. Ik ging er vanuit als je weet dat je 1800kg gaat trekken je hem wel vol zou laden :).
Iets met last minute besluiten, nu gaan ipv morgen. Toch nog even laden en dan met iets van 88% vertrekken 😎

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

miicker schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:17:
Iemand enig idee of het mogelijk is om interieurverlichting te retrofitten op mijn B9 en wat dat ongeveer zal kosten?
?? Zit dat er niet in dan? Dat heb ik nog nooit gezien in een auto.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:04
Ik denk dat hij de multi-color variant bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:23:
[...]

?? Zit dat er niet in dan? Dat heb ik nog nooit gezien in een auto.
Ik heb het over de led strips aan de zijkanten en bij de bekerhouders e.d.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

miicker schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:25:
[...]

Ik heb het over de led strips aan de zijkanten en bij de bekerhouders e.d.
Ah de ambiance verlichting. Denk dat het een dure retrofit gaat worden, als het uberhaubt al kan. @Rainesh of zijn collega zijn de aangewezen personen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Tylen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:30:
[...]

Ah de ambiance verlichting. Denk dat het een dure retrofit gaat worden, als het uberhaubt al kan. @Rainesh of zijn collega zijn de aangewezen personen ervoor.
Het kan, maar goedkoop is het zeker niet. Voor de multi kleuren verlichting ben je al gauw 2,8k kwijt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee waar je een volledige zwarte gril voor een A3 Limousine 8V facelift kan kopen. Ik zie wel zwarte grillen voor hatchbacks en ali express meuk maar niet echt iets voor een A3 Limousine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

De neus is toch hetzelfde of ben ik nou gek?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Ik heb net mijn OBDApp-dongle ontvangen, want volgens mij doet OBD11 niks meer met de nieuwe A3. Blijf het bijzonder vinden dat draadloze CarPlay gewoon uit staat, terwijl het nu perfect draadloos werkt. Verder nu die animatie van de achterlichten geactiveerd en achterlichten aan bij DRL.

[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 29-04-2021 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@miicker ik weet dat er 1 iemand is die het in zijn E-tron heeft laten doen maar dat kostte inderdaad €2800,- . Echt heel veel werk en alle panelen moeten vernieuwd worden. Dat soort opties kan je bij de Duitsers (net als koplampen bijvoorbeeld) beter af-fabriek er bijnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InFamous schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:35:
De neus is toch hetzelfde of ben ik nou gek?
Dat dacht ik ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Niet? Zover ik kan zien betreft het gewoon dezelfde grill, maar je heb wel diverse uitvoeringen in de 8V facelift serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
NotSoSteady schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:55:
Ik heb net mijn OBDApp-dongle ontvangen, want volgens mij doet OBD11 niks meer met de nieuwe A3. Blijf het bijzonder vinden dat draadloze CarPlay gewoon uit staat, terwijl het nu perfect draadloos werkt. Verder nu die animatie van de achterlichten geactiveerd en achterlichten aan bij DRL.
Heb je een linkje hoe dit moet? Vind dat ook wel interressant om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Troubled schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:21:
[...]

Heb je een linkje hoe dit moet? Vind dat ook wel interressant om te doen.
https://obdappshop.de/Aud...odierungen/A3/Audi-A3-8Y/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
Weet je toevallig of dit ook iets doet met je garantie? Vraag me af of de leasemaatschappij dit verbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Troubled schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:42:
[...]

Weet je toevallig of dit ook iets doet met je garantie? Vraag me af of de leasemaatschappij dit verbied.
Heel officieel mag je helemaal niks aan je auto veranderen maar dit soort wijzigingen gaan direct verloren bij bijv een softwareupdate oid. Verwacht er zelf nooit echt problemen mee en dat de dealer dat niet eens ziet of er naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Iemand een idee wat de reden kan zijn dat mijn MMI (2010) volledig functioneert, maar geen geluid geeft? Heb dit nu twee keer voor gehad, dat er op geen enkele manier ook maar enig volume te horen was. Radio, navi, telefoon, etc. Is direct vanaf dat je contact maakt dat er geen geluid is. Contact terug verbreken en direct erna proberen biedt geen oplossing. Pas na 5+min wachten werkt het weer terug, als je dan terug contact maakt.

Heb een 'boze' 3-jarige als 10.000 luchtballonnen niet uit de speakers knalt op weg naar de opvang :+

- Systeem staat niet op mute
- Bluetooth connectie naar telefoon wel of niet maakt geen verschil
- Volume omhoog draaien geeft ook geen 'ruis'
- Twee keer voorgevallen na een koude start

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Wom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:01:
Iemand een idee wat de reden kan zijn dat mijn MMI (2010) volledig functioneert, maar geen geluid geeft? Heb dit nu twee keer voor gehad, dat er op geen enkele manier ook maar enig volume te horen was. Radio, navi, telefoon, etc. Is direct vanaf dat je contact maakt dat er geen geluid is. Contact terug verbreken en direct erna proberen biedt geen oplossing. Pas na 5+min wachten werkt het weer terug, als je dan terug contact maakt.

Heb een 'boze' 3-jarige als 10.000 luchtballonnen niet uit de speakers knalt op weg naar de opvang :+

- Systeem staat niet op mute
- Bluetooth connectie naar telefoon wel of niet maakt geen verschil
- Volume omhoog draaien geeft ook geen 'ruis'
- Twee keer voorgevallen na een koude start
Ik heb dat ook wel een paar keer gehad in mijn Golf 7 en in onze bedrijfscaddy's. Ook nooit geweten waarom er geen geluid is. De oplossing is het systeem resetten door de Power knop ingedrukt houden totdat het systeem reboot.

Wellicht een VAG dingetje?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

GerCor schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:30:
[...]
De oplossing is het systeem resetten door de Power knop ingedrukt houden totdat het systeem reboot.
Nog nooit geprobeerd. Goeie tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Wom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:35:
[...]

Nog nooit geprobeerd. Goeie tip.
Welke auto en welk type MMI? Ik heb zelf 2011 MMI 3G High en heb dit ook wel eens gehad.
Overigens werkt in dat geval de powerknop ingedrukt houden niet.

http://mr-fix.info/audi-mmi-force-restart-reboot-2g-3g/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Troubled schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:42:
[...]

Geen idee, mijn dealer heeft er nog nooit moeilijk over gedaan met eerdere auto's. Je kan het bovendien ook gewoon weer uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

InFamous schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:41:
[...]

Welke auto en welk type MMI? Ik heb zelf 2011 MMI 3G High en heb dit ook wel eens gehad.
Overigens werkt in dat geval de powerknop ingedrukt houden niet.

http://mr-fix.info/audi-mmi-force-restart-reboot-2g-3g/
2010 A5. Diegene die ik heb is de 3G MMI Basic. (moest even zoeken, maar als deze guide klopt is dat de juiste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Wom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:48:
[...]

2010 A5. Diegene die ik heb is de 3G MMI Basic. (moest even zoeken, maar als deze guide klopt is dat de juiste).
Dat heb ik inderdaad ook wel eens, niet heel vaak overigens. Maar dan gewoon even setup, rechtsboven en midden indrukken en 30 seconden later doet alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

InFamous schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:49:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook wel eens, niet heel vaak overigens. Maar dan gewoon even setup, rechtsboven en midden indrukken en 30 seconden later doet alles het weer.
Bedankt. Heb de A5 al 7 jaar, maar pas sinds 2 weken dat ik dit voor heb. Nu is het al een tijdje niet meer mijn 'daily drive', misschien dat ik er toch terug wat meer mee moet gaan rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Wom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:51:
[...]

Bedankt. Heb de A5 al 7 jaar, maar pas sinds 2 weken dat ik dit voor heb. Nu is het al een tijdje niet meer mijn 'daily drive', misschien dat ik er toch terug wat meer mee moet gaan rijden :+
Heb je toevallig B&O?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Nee geen B&O, Audi Sound System. Dus wel met de subwoofer in de kofferbak. (prima geluid overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Wom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:54:
[...]

Nee geen B&O, Audi Sound System. Dus wel met de subwoofer in de kofferbak. (prima geluid overigens).
Dan ligt het niet aan het gebruikte systeem, maar aan de unit. Want ik heb B&O en heb het dus ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 18:03
Zijn er hier mensen met een A4 station en 2 kids die door europa touren met hun Audi? Past dat een beetje?
Ik neig naar een A4 station om komende jaren lekker rond te cruisen maar ergens heb ik ook het idee dat het te krap is qua formaat en ik liever net een slagje groter kan rijden.. Een A6 vind ik dan weer TE, maar een A4 vind ik gevoelsmatig weer net te krap.

Nu ben ik niet per se aan Audi gebonden maar vind die wel het mooist om eerlijk te zijn. Hoewel andere merken ook prima mogelijk zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
ID-College schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:32:
Zijn er hier mensen met een A4 station en 2 kids die door europa touren met hun Audi? Past dat een beetje?
Ik neig naar een A4 station om komende jaren lekker rond te cruisen maar ergens heb ik ook het idee dat het te krap is qua formaat en ik liever net een slagje groter kan rijden.. Een A6 vind ik dan weer TE, maar een A4 vind ik gevoelsmatig weer net te krap.

Nu ben ik niet per se aan Audi gebonden maar vind die wel het mooist om eerlijk te zijn. Hoewel andere merken ook prima mogelijk zijn..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ajx95sx.jpg

Ik weet welk bouwjaar je overweegt, maar dit lijkt me voor kinderen toch best veel ruimte.

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 30-04-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
NotSoSteady schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:42:
[...]

[Afbeelding]

Ik weet welk bouwjaar je overweegt, maar dit lijkt me voor kinderen toch best veel ruimte.
Bedoel in totaal qua kofferbak ruimte (dus met alle noodzakelijkheden erbij en speelgoed). Heb zelf nooit eerder kinderen gehad dus geen idee hoeveel zooi er mee moet en of dit gaat passen :P

Nu is een dakkoffer altijd een optie maar die staat dan weer 51 van de 52 weken in de weg dus dat biedt ook niet echt uitkomst. Overweeg het voorlaatste model (2017 a 2018).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
ID-College schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:47:
[...]

Bedoel in totaal qua kofferbak ruimte (dus met alle noodzakelijkheden erbij en speelgoed). Heb zelf nooit eerder kinderen gehad dus geen idee hoeveel zooi er mee moet en of dit gaat passen :P

Nu is een dakkoffer altijd een optie maar die staat dan weer 51 van de 52 weken in de weg dus dat biedt ook niet echt uitkomst. Overweeg het voorlaatste model (2017 a 2018).
Hij is wel mooi maar ook de station is niet echt ruim te noemen.
Ik heb om die reden nooit een A4 klasse gereden ondanks de vele lease auto keuzes die ik had in het verleden. Toch altijd uitgekomen op de andere merken van VAG. (Leon ST, Tiguan) .
Onze eerste kreeg ik toen ik een A3 sportback had en wilde daarna overstappen naar de A4 station maar gek genoeg leek die helemaal niet veel ruimer dan mijn A3 sportback en in de Leon ST kon mijn kinderwagen zelfs overdwars. Dat ging niet in de A4.

Ik zou je dus adviseren om gewoon eens een proefrit te maken of bij een dealer te gaan kijken en je vaste kinderspullen even mee te nemen om die gewoon eens in de kofferbak te doen.
Rijd daarna eens langs bij een Skoda, VW of Seat dealer als je bij VAG wilt blijven :).

Zit/beenruimte achterin is met kleine kinderen eigenlijk overal wel voldoende.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 30-04-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
GeeMoney schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:37:
[...]

Hij is wel mooi maar ook de station is niet echt ruim te noemen.
Ik heb om die reden nooit een A4 klasse gereden ondanks de vele lease auto keuzes die ik had in het verleden. Toch altijd uitgekomen op de andere merken van VAG. (Leon ST, Tiguan) .
Onze eerste kreeg ik toen ik een A3 sportback had en wilde daarna overstappen naar de A4 station maar gek genoeg leek die helemaal niet veel ruimer dan mijn A3 sportback en in de Leon ST kon mijn kinderwagen zelfs overdwars. Dat ging niet in de A4.

Ik zou je dus adviseren om gewoon eens een proefrit te maken of bij een dealer te gaan kijken en je vaste kinderspullen even mee te nemen om die gewoon eens in de kofferbak te doen.
Rijd daarna eens langs bij een Skoda, VW of Seat dealer als je bij VAG wilt blijven :).

Zit/beenruimte achterin is met kleine kinderen eigenlijk overal wel voldoende.
Dank! Eigenlijk waar ik een beetje bang voor was maar niet hoopte :(
Ik heb een octavia en superb gereden.. ik vind die mondeo ST line ook erg mooi en ruim, alleen het interieur is weer wat gedateerd imo! Dat vind ik bij de A4 wel weer mooi. De A6 wordt te duur.. Overigens had ik de Leon lager ingeschat maar die is juist groter als ik jou zo begrijp.. rijd nu een ibiza station maar dat is echt te krap.. lastig lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je in het midden tussen de octavia/superb en de A4 wilt zitten kom je bolgens mij bij een Passat station uit?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Jazeker. Gaat perfect. 👍🏻👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
The Eagle schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:24:
Als je in het midden tussen de octavia/superb en de A4 wilt zitten kom je bolgens mij bij een Passat station uit?
Klopt, maar die vind ik niet zo mooi :P Beetje gedateerd qua uiterlijk imo (model gaat al best lang mee, op wat facelifts na!)
Tylen schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:28:
[...]

Jazeker. Gaat perfect. 👍🏻👍🏻
Wel? Wellicht moet ik toch maar eens fysiek gaan kijken met de kids of het een beetje ruim aanvoelt..

[ Voor 27% gewijzigd door ID-College op 30-04-2021 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
ID-College schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:46:
[...]

Dank! Eigenlijk waar ik een beetje bang voor was maar niet hoopte :(
Ik heb een octavia en superb gereden.. ik vind die mondeo ST line ook erg mooi en ruim, alleen het interieur is weer wat gedateerd imo! Dat vind ik bij de A4 wel weer mooi. De A6 wordt te duur.. Overigens had ik de Leon lager ingeschat maar die is juist groter als ik jou zo begrijp.. rijd nu een ibiza station maar dat is echt te krap.. lastig lastig..
Een A4 is een prachtige auto om te zien, maar qua ruimte zit het in dezelfde range als A3/Leon/Golf/Astra.

De grotere auto's zijn toch echt de A6 / Passat / Insignia.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 13:19

User

S3

Geen idee wat voor A3/A4 jullie hebben, maar mijn A4 is toch echt een klap groter van binnen dan mijn S3.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 18:02

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Vorige week is mijn Q5 2.0 TFSI naar de tuner geweest. Dit is het resultaat:

252pk —> 351pk
365nm —> 458nm

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:04
User schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:43:
Geen idee wat voor A3/A4 jullie hebben, maar mijn A4 is toch echt een klap groter van binnen dan mijn S3.
Precies. True , het is niet de ruimste in zijn klasse maar wil je dan in een Skoda zitten? Zo ja, doen. Maar als ik daar 365 dagen per jaar naar moet kijken ipv mijn A4 word ik daar wel triest van. En als ik er in zit nog meer. Maar goed, dat is smaak.

Er is overal een mouw aan te passen. Ik kom van een S-Max en ga ook nu gewoon met 4 personen op vakantie. Kwestie van een beetje aanpassen. Iets minder grote kinderwagen mee, moet kunnen voor die paar weken per jaar. Koop wat speelgoed daar, hebben ze meteen wat nieuws. Of ik kijk het hele jaar naar een dakkoffer, beter dan een auto die ik eigenlijk niet mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Had tot een maand geleden een A4. Daar kan je met 2 kinderen prima mee op vakantie. Dakkoffer erop en gaan. Ok mijn Passat GTE was ruimer binnen, maar dit was mijn best reisauto tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb op mijn B9 een achteruitrijcamera laten retrofitten. Alleen de aanhangwagenweergave lijkt niet te werken. Zie hier een filmpje:

Je hoort als het goed is zo iets te krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://www.manualesaudi.com/AudiA4/A42017/nl_NL/images/RAH-8917.jpg

Iemand enig idee hoe ik dit aan kan zetten?

Ik heb in module 6C byte 4 bit 1 aan staan en bij byte 7 staan bit 0 en 2 aan (als ik bit 0 uitzet werkt het ook niet, en dan kan ik aanhangerweergave wel inschakelen, maar niet meer uitschakelen, de hulplijn wordt dan ook niet getoond).

Ik had mijn trekhaak niet uitgeklapt toen ik het filmde, maar ook met een uitgeklapte trekhaak werkte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
miicker schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:33:
Ik heb op mijn B9 een achteruitrijcamera laten retrofitten. Alleen de aanhangwagenweergave lijkt niet te werken. Zie hier een filmpje:
[YouTube: Audi B9 aanhangerhulp]

[Afbeelding]

Ik heb in module 6C byte 4 bit 1 aan staan en bij byte 7 staan bit 0 en 2 aan (als ik bit 0 uitzet werkt het ook niet, en dan kan ik aanhangerweergave wel inschakelen, maar niet meer uitschakelen, de hulplijn wordt dan ook niet getoond).

Ik had mijn trekhaak niet uitgeklapt toen ik het filmde, maar ook met een uitgeklapte trekhaak werkte het niet.
Volgens mij heb je daar meer voor nodig dan alleen een achteruitrijcamera.
Wat je ziet is volgens mij het automatische rijhulp systeem voor een aanhanger? Trailer assist inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Nu online

InFamous

excommunicado

miicker schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:33:
[YouTube: Audi B9 aanhangerhulp]

[Afbeelding]

Nope, jouw weergave klopt gewoon:
For vehicles with a factory installed trailer hitch, or a trailer hitch installed according to factory specifications, the parking system rear sensors not come on whenever you shift into reverse gear or press P^ switch. Remember, there is no warning for distances the rear. The front sensors remain activated. The visual display switches to the trailer towing mode. The picture from the rearview camera will not show the orientation lines nor the blue surfaces.
Jouw afbeelding is volgens mij trailerassist.

Zie ook het voorbeeld van de A6:
Afbeeldingslocatie: https://audimediacenter-a.akamaihd.net/system/production/media/67235/images_file_en/322b34ae13721567ab569e539cacb3bfab8956a1/A1810646_x500.jpg?1582450696

[ Voor 11% gewijzigd door InFamous op 30-04-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 10:27
Hier nog mensen aan het kijken naar de q4 e-tron? Ik mag een leaseauto uitzoeken en deze zou met wat opties passen. Proefrit lijkt echter nergens te kunnen, wat wel jammer is. Zou hem in ieder geval eens willen zien voor het bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
InFamous schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:08:
[...]

Nope, jouw weergave klopt gewoon:

[...]

Jouw afbeelding is volgens mij trailerassist.

Zie ook het voorbeeld van de A6:
[Afbeelding]
Weet je het zeker? Degene die de camera heeft ingebouwd dacht dat het niet klopte zoals het nu functioneert namelijk. Ook in deze handleiding van de A4 staat het anders uitgelegd:
http://www.manualesaudi.c...7/nl_NL/ba/page_00332.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Nu online

InFamous

excommunicado

miicker schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 01:03:
[...]

Weet je het zeker? Degene die de camera heeft ingebouwd dacht dat het niet klopte zoals het nu functioneert namelijk. Ook in deze handleiding van de A4 staat het anders uitgelegd:
99,9% want bekijk jouw foto eens, hoe gaat jouw auto bepalen waar de koppeling is? Bij de trailer assist stel je dit af via de grote MMI knop. Daarmee stuur je dan zover mij bekend is.

Wat jij nu hebt gecodeerd is simpelweg een functie om de blauwe vakken en oranje lijnen niet weer te geven om zelf naar een aanhanger toe te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

tomtom901

Moderator General Chat
Mythio schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:20:
Hier nog mensen aan het kijken naar de q4 e-tron? Ik mag een leaseauto uitzoeken en deze zou met wat opties passen. Proefrit lijkt echter nergens te kunnen, wat wel jammer is. Zou hem in ieder geval eens willen zien voor het bestellen..
Heb ik ook, maar wil toch wel weten wat ik krijg.. volgens mij staan ze met een maand bij de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Grolsch schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:56:
[...]

Een A4 is een prachtige auto om te zien, maar qua ruimte zit het in dezelfde range als A3/Leon/Golf/Astra.
Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

User schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:43:
Precies. Heb a3/4/5 gereden en de 4 is exht wel groter dan de 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

miicker schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 01:03:
[...]

Je hebt gelijk hoor. Ik heb het net even getest en als ik de weergave aanpas dan zie ik ook dat aanhanger schermpje. En ik heb geen trailerassist. (A4 B9 met originele trekhaak en niet uitgeklapt tijdens testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Je hebt gelijk hoor. Ik heb het net even getest en als ik de weergave aanpas dan zie ik ook dat aanhanger schermpje. En ik heb geen trailerassist. (A4 B9 met originele trekhaak en niet uitgeklapt tijdens testen)
Thanks! Begon al te twijfelen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
tomtom901 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 07:04:
[...]

Heb ik ook, maar wil toch wel weten wat ik krijg.. volgens mij staan ze met een maand bij de dealer.
Ben ook wel benieuwd naar de grote; ze introduceren het al een A-segment met C-segment interieur / maten... Wacht ook nog even tot deze bij de dealer staat. Jammer dat de Sportback nog even op zich laat wachtten dat heeft toch mijn voorkeur. Mocht het tegenvallen qua grootte ga ik voor de E-trom Sportback (eentje waar de kop vanaf is -12 jaar oud 25k km oud..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
BlowFish schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Ben ook wel benieuwd naar de grote; ze introduceren het al een A-segment met C-segment interieur / maten... Wacht ook nog even tot deze bij de dealer staat. Jammer dat de Sportback nog even op zich laat wachtten dat heeft toch mijn voorkeur. Mocht het tegenvallen qua grootte ga ik voor de E-trom Sportback (eentje waar de kop vanaf is -12 jaar oud 25k km oud..)
Volgens de folder ( ;) ) heb je de binnenruimte van een Q7 met de draaicirkel van een A1. Ben ook benieuwd want de grote e-tron vond ik behoorlijk lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
tomtom901 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:04:
[...]

Volgens de folder ( ;) ) heb je de binnenruimte van een Q7 met de draaicirkel van een A1. Ben ook benieuwd want de grote e-tron vond ik behoorlijk lomp.
Haha dat is nogal een verschil :o .. Ik rij nu een BMW 3 GT (ideale mix sportiviteit en ruimte!) Een Q4 Sportback lijkt me een mooie vervangen (ben ik gelijk van de 2k jaarlijkse wegenbelasting af :D ). Hopelijk van binnen minimaal vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
BlowFish schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Haha dat is nogal een verschil :o .. Ik rij nu een BMW 3 GT (ideale mix sportiviteit en ruimte!) Een Q4 Sportback lijkt me een mooie vervangen (ben ik gelijk van de 2k jaarlijkse wegenbelasting af :D ). Hopelijk van binnen minimaal vergelijkbaar.
Denk dat dat wel goed zit, maar ik ben ook benieuwd. Ook nog geen echte reviews of niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Hij zal inderdaad wel wat groter zijn dan een A3, mijn excuses, mijn vrouw had eerder een Opel Astra station, en mijn kameraad een A4 Avant, maar die waren qua grootte toch echt vergelijkbaar. Natuurlijk is een A4 wel veel mooier (persoonlijke smaak) :+

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Kofferbak in liters van de 2020 modellen:
A3 Sportback 380 liters.
A4 station 495 liters.
Leon ST 620 liters.

Hij is gewoon daadwerkelijk kleiner en/of minder praktisch. Zoals ik ook al aangaf mijn kinderwagen kon overdwars in de Leon en dat ging toch echt niet in de A4.
Welke mooier is van de twee weet ik zelf ook wel :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GeeMoney schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Kofferbak in liters van de 2020 modellen:
A3 Sportback 380 liters.
A4 station 495 liters.
Leon ST 620 liters.

Hij is gewoon daadwerkelijk kleiner en/of minder praktisch. Zoals ik ook al aangaf mijn kinderwagen kon overdwars in de Leon en dat ging toch echt niet in de A4.
Welke mooier is van de twee weet ik zelf ook wel :).
Dus 30% meer dan de a3. Dus het was onzin ;). De Leon heb ik geen verstand van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hai all, nieuw in het topic. Ik zocht een e-Tron specific topic, but this'll do :)

Ik ben kijkende naar een mid to late 2020 e-Tron 55 en je zult net zien dat geen van allen alles heeft wat ik wil.
De vraag is dus wat het makkelijkste is te retrofitten of kan ik, als het echt moet, zonder leven.
Het komt iig neer op dat ik een Audi Sound System zal willen upgraden naar een B&O (achtig) systeem.

Kan dit makkelijk en vergelijkbaar? Mis ik enige functionaliteit of afstemming van het geluid?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een S2/RS2 aanschaffen?

https://verkoop.domeinenr...058098&kterug=K2100058084

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Tijgert schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:50:
Hai all, nieuw in het topic. Ik zocht een e-Tron specific topic, but this'll do :)

Ik ben kijkende naar een mid to late 2020 e-Tron 55 en je zult net zien dat geen van allen alles heeft wat ik wil.
De vraag is dus wat het makkelijkste is te retrofitten of kan ik, als het echt moet, zonder leven.
Het komt iig neer op dat ik een Audi Sound System zal willen upgraden naar een B&O (achtig) systeem.

Kan dit makkelijk en vergelijkbaar? Mis ik enige functionaliteit of afstemming van het geluid?
B&O achteraf is niet te betalen. Dan kom je eigenlijk altijd terecht bij after market “audio specialisten”. Die zijn ook al niet goedkoop (beetje upgrade is €2400,-) en wat mij betreft wisselt de kwaliteit enorm maar er zijn mensen die bij zulke bedrijven zweren. Je zal dan wel altijd los bij een versterker de zaken in moeten regelen. Af-fabriek krijg je de EQ van B&O op je MMI natuurlijk maar dat is voor zover ik weet niet mogelijk.

Zorg in ieder geval dat je alle assist functies hebt af-fabriek die je wilt hebben. Sommige zaken kunnen achteraf maar kosten klauwen met geld.
DAB+ is met Functions on Demand te activeren vanaf de 2020 modellen net als automatisch inparkeren en de Matrix HD verlichting.
Ohja, als je ambiance verlichting in kleur wilt hebben dan moet je goed opletten of het ambiance plus pakket erop zit anders is het alleen wit van kleur. En is bijvoorbeeld je bekerhouder niet verlicht.

Originele achteruitrij camera is makkelijk achteraf te plaatsen en reken dan op €899.- ongeveer.
Keyless entry is achteraf mogelijk a €1499,- ongeveer.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 02-05-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Oh dat zijn wel gouden tips, daar ben ik blij mee. Het is idd niet altijd duidelijk wat echt kritisch is om direct te hebben. Ambient plus vind ik wel een ding ja als ik een etron neem o.a. vanwege het interieur.
De B&O is bij deze ook een must (vallen er alweer een paar af).

Heeft een etron eigenlijk altijd een standkachel functie aan boord? Met benzine moet je een aparte verbrander hebben en zo, maar hier lijkt het me zonder enige extra hardware gewoon te kunnen via stroom van de accu naar de heater die er toch al in zit, of denk ik te simpel? (niet alle optielijsten cab verkopers zijn compleet blijkt).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Tijgert schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:59:
[...]

Oh dat zijn wel gouden tips, daar ben ik blij mee. Het is idd niet altijd duidelijk wat echt kritisch is om direct te hebben. Ambient plus vind ik wel een ding ja als ik een etron neem o.a. vanwege het interieur.
De B&O is bij deze ook een must (vallen er alweer een paar af).

Heeft een etron eigenlijk altijd een standkachel functie aan boord? Met benzine moet je een aparte verbrander hebben en zo, maar hier lijkt het me zonder enige extra hardware gewoon te kunnen via stroom van de accu naar de heater die er toch al in zit, of denk ik te simpel? (niet alle optielijsten cab verkopers zijn compleet blijkt).
“Standkachel” is met volledige EV’s in principe standaard. Op de E-tron kan je wel een Plus versie af-fabriek kiezen dan kan je ook je stuur en je bestuurders stoel van tevoren laten verwarmen. Standaard kan je gewoon je cabine laten voorverwarmen en dus je ruiten laten ontdooien.

Je moet wellicht even geduld hebben met je zoektocht maar ik zou proberen zoveel mogelijk af-fabriek erop te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 02-05-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

GeeMoney schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:50:
[...]

“Standkachel” is met volledige EV’s in principe standaard.
Dat leek me ook wel :)
Stoel verwarmen als de cabine al 15+ graden is ofzo kan ook wel met een knopje, dat is geen gemis denk ik.
Als de butt maar niet freezed als ik ga zitten.
Las wel dat de spiegels niet ontooid worden, gemiste kans maar oh well.
I stand corrected.

Nogmaals dank voor de info, mocht je nog iets meer weten wat handig kan zijn voor je een auto kiest dan houd ik me aanbevolen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 03-05-2021 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:48
Tijgert schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Dat leek me ook wel :)
Stoel verwarmen als de cabine al 15+ graden is ofzo kan ook wel met een knopje, dat is geen gemis denk ik.
Als de butt maar niet freezed als ik ga zitten.
Las wel dat de spiegels niet ontooid worden, gemiste kans maar oh well.

Nogmaals dank voor de info, mocht je nog iets meer weten wat handig kan zijn voor je een auto kiest dan houd ik me aanbevolen.
Je spiegels ontdooien mee met het opwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

syntesia schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:04:
[...]
Ok, dan hebben ze dat blijkbaar ook aangepast. Positief.

Volgende vraag: Als een auto waar ik naar kijk de ‘Topview 360 graden camera’ heeft, maar er staat niet bij dat er een achteruitrijcamera in zit, is dit dan automatisch wel zo of is dat echt iets aparts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
syntesia schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:04:
[...]

Nee, dat is alleen bij de plus het geval.
En/of als je camera spiegels hebt, dat weet ik niet zeker, bij gewone spiegels en geen verwarm plus gaan die niet voorverwarmen. (Al is dat na het starten overigens binnen 30sec gedaan).

@Tijgert volgens mij kan je de topview hebben zonder achteruitrij camera.
Maar die achteruitrij camera is dus relatief makkelijk en goedkoop origineel te plaatsen. Als dat dus de enige optie is die mist dan zou ik het daar niet op laten hangen.
Verder ben ik erg tevreden over de s line bekleding (half leer) en vol elektrische comfort stoelen inclusief geheugen. Als je veel op de weg zit zou ik dat ook als optie niet laten schieten.

Mijn eisen wensenlijstje was:
Ambiance plus
Virtual cockpit plus
Electrische voorstoelen incl geheugen
MMI plus
Keyless entry
City en tour assist
Minimaal half leren bekleding
DAB+
Matrix HD LED
Normale spiegels inclusief alles elektrisch dimmend en verstelbaar
Privacy glass vanaf de B stijl
Zwarte hemel bekleding/s line pakket
B&O Audio
Top view 360 graden
Achteruitrij camera (PDC voor+ achter)

Ik heb daarnaast nog het panorama dak, zwart optiekpakket en een trekhaak.
Een hud was grappig geweest en die voorverwarm plus had ik nog wel gewild maar dat zie je ook zelden. En ik had verwacht dat het voorverwarm plus eigenlijk wel als function on demand zou komen. Als iets makkelijk te activeren is leek mij dat het wel maar die ontbreekt :9 .

Overigens zou ik voor jezelf wel een budget stellen want anders blijft het oplopen :+.
Een van de redenen waarom ik de hud dus niet heb en night vision bijvoorbeeld. Leken mij grappige gadgets maar zeker op een 55 tikt het allemaal lekker aan :).

[ Voor 87% gewijzigd door GeeMoney op 02-05-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:48
GeeMoney schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:58:
[...]

En/of als je camera spiegels hebt, dat weet ik niet zeker, bij gewone spiegels en geen verwarm plus gaan die niet voorverwarmen. (Al is dat na het starten overigens binnen 30sec gedaan).

Maar die achteruitrij camera is dus relatief makkelijk en goedkoop origineel te plaatsen. Als dat dus de enige optie is die mist dan zou ik het daar niet op laten hangen.
Verder ben ik erg tevreden over de s line bekleding (half leer) en vol elektrische comfort stoelen inclusief geheugen. Als je veel op de weg zit zou ik dat ook als optie niet laten schieten.

Mijn eisen wensenlijstje was:
Ambiance plus
Virtual cockpit plus
Electrische voorstoelen incl geheugen
MMI plus
Keyless entry
City en tour assist
Minimaal half leren bekleding
DAB+
Matrix HD LED
Normale spiegels inclusief alles elektrisch dimmend en verstelbaar
Privacy glass vanaf de B stijl
Zwarte hemel bekleding/s line pakket
B&O Audio
Top view 360 graden
Achteruitrij camera (PDC voor+ achter)

Een hud was grappig geweest en die voorverwarm plus had ik nog wel gewild maar dat zie je ook zelden. En ik had verwacht dat het voorverwarm plus eigenlijk wel als function on demand zou komen. Als iets makkelijk te activeren is leek mij dat het wel maar die ontbreekt :9 .

Overigens zou ik voor jezelf wel een budget stellen want anders blijft het oplopen :+.
Een van de redenen waarom ik de hud dus niet heb en night vision bijvoorbeeld. Leken mij grappige gadgets maar zeker op een 55 tikt het allemaal lekker aan :).
Excuus, wist ik niet.
Vind het sowieso erg verwarrend met al die verschillende pakketen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

GeeMoney schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:58:

Ik kijk eigenlijk niet enkel naar een 55 maar ook naar een S en een Sportback S.
Het vervelende is dat de pakketten en opties dus niet voor alle modellen gelijk is.
Ik meen te zien dat de S geen aparte achteruitcamera heeft en dat het dus in de 360 view moet zitten.
Maar de Sportback S heeft geen 360 view optie, dus zal het standaard zijn wellicht (al staat dat er ook niet bij, confusing).

Jouw wensenlijstje lust ik ook wel.
Ambiance plus - Wil ik.
Virtual cockpit plus - Wil ik, zit in de S al standaard.
Electrische voorstoelen incl geheugen - Wil ik.
MMI plus - Wil ik, zit in de S al standaard.
Keyless entry - Is wel handig maar geen dealbreaker. Zou dat aftermarket nog kunnen?
City en tour assist - Degene die ik nu bekijk heeft geen City, dat is wel jammer.
Minimaal half leren bekleding - Uiteraard, S stoelen in de S.
DAB+ - Hoef ik denk ik niet, nooit gebruikt, zit in de S al standaard.
Matrix HD LED - Wil ik.
Normale spiegels inclusief alles elektrisch dimmend en verstelbaar - Wil ik, zit in de S al standaard. Virtual is te gimmicky.
Privacy glass vanaf de B stijl - Zit er idd in waar ik naar kijk, maar is het handig?
Zwarte hemel bekleding/s line pakket - Wil ik, zit in de S al standaard.
B&O Audio - Wil ik, belangrijk.
Top view 360 graden - Wil ik, zit in de S al standaard denk ik... lijkt me erg handig, de Polestar heeft het ook.
Achteruitrij camera (PDC voor+ achter) - Wil ik, zit in de Top view 360 camera.

Wat ik zelf ook fijn zou vinden is een tweede laadpunt aan de andere kant, akoestisch glas i.p.v. warmtewerend (denk ik, merk je dat?) en zonwering in de deuren achterin. De laatste twee zitten er niet in waar ik naar kijk en van de zonwering is dat vooral jammer vind ik.

Ook de 4 zone AC lijkt me wel handig... zal wel onmogelijk zijn om dat achteraf in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Tijgert schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:46:
[...]

Ik kijk eigenlijk niet enkel naar een 55 maar ook naar een S en een Sportback S.
Het vervelende is dat de pakketten en opties dus niet voor alle modellen gelijk is.
Ik meen te zien dat de S geen aparte achteruitcamera heeft en dat het dus in de 360 view moet zitten.
Maar de Sportback S heeft geen 360 view optie, dus zal het standaard zijn wellicht (al staat dat er ook niet bij, confusing).

Jouw wensenlijstje lust ik ook wel.
Ambiance plus - Wil ik.
Virtual cockpit plus - Wil ik, zit in de S al standaard.
Electrische voorstoelen incl geheugen - Wil ik.
MMI plus - Wil ik, zit in de S al standaard.
Keyless entry - Is wel handig maar geen dealbreaker. Zou dat aftermarket nog kunnen?
City en tour assist - Degene die ik nu bekijk heeft geen City, dat is wel jammer.
Minimaal half leren bekleding - Uiteraard, S stoelen in de S.
DAB+ - Hoef ik denk ik niet, nooit gebruikt, zit in de S al standaard.
Matrix HD LED - Wil ik.
Normale spiegels inclusief alles elektrisch dimmend en verstelbaar - Wil ik, zit in de S al standaard. Virtual is te gimmicky.
Privacy glass vanaf de B stijl - Zit er idd in waar ik naar kijk, maar is het handig?
Zwarte hemel bekleding/s line pakket - Wil ik, zit in de S al standaard.
B&O Audio - Wil ik, belangrijk.
Top view 360 graden - Wil ik, zit in de S al standaard denk ik... lijkt me erg handig, de Polestar heeft het ook.
Achteruitrij camera (PDC voor+ achter) - Wil ik, zit in de Top view 360 camera.

Wat ik zelf ook fijn zou vinden is een tweede laadpunt aan de andere kant, akoestisch glas i.p.v. warmtewerend (denk ik, merk je dat?) en zonwering in de deuren achterin. De laatste twee zitten er niet in waar ik naar kijk en van de zonwering is dat vooral jammer vind ik.

Ook de 4 zone AC lijkt me wel handig... zal wel onmogelijk om dat achteraf in te bouwen.
Als je zo'n specifieke wensenlijst hebt zal je bijna altijd concessies moeten doen.
Retrofitten is iets waar veel dealers zich niet aan willen wagen. Je kan er immers bijna alleen maar op verliezen omdat de marge niet zo groot is en de risico's en onzekerheid wel. Je zal dus daarvoor vaak naar specialisten moeten.
Optische zaken zijn eigenlijk altijd wel aan te pakken, maar technische zaken als keyless entry, B&O, 360 graden camera, tweede laadpunt zijn toch wel complex/duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Miesjh schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:51:
Vorige week is mijn Q5 2.0 TFSI naar de tuner geweest. Dit is het resultaat:
[YouTube: Audi Q5 2.0TFSI custom chiptuning on our Maha 4x4 dyno]

252pk —> 351pk
365nm —> 458nm

_/-\o_
Doet Hartog weer nieuwe klanten? Ik kreeg een keiharde nee op mijn verzoek tot onderhoud en chiptuning.

Net resultaat hoor :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

KillaZ schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:57:
[...]

Doet Hartog weer nieuwe klanten? Ik kreeg een keiharde nee op mijn verzoek tot onderhoud en chiptuning.

Oh echt, dat wist ik niet eens. Ben twee jaar klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

T7D_Sneezy schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:15:
[...]

Als je zo'n specifieke wensenlijst hebt zal je bijna altijd concessies moeten doen.
Retrofitten is iets waar veel dealers zich niet aan willen wagen. Je kan er immers bijna alleen maar op verliezen omdat de marge niet zo groot is en de risico's en onzekerheid wel. Je zal dus daarvoor vaak naar specialisten moeten.
Optische zaken zijn eigenlijk altijd wel aan te pakken, maar technische zaken als keyless entry, B&O, 360 graden camera, tweede laadpunt zijn toch wel complex/duur.
Tja, een auto kopen doe je niet zomaar als je echt wilt wat je wilt, dat kan een hele zoektocht zijn. En als je al de uitvoering hebt met alle Bells and whistles die je wilt kan je er donder op zeggen dat de kleur je niet aan staat, of de wielen. Dat is wel super handig dan van Tesla, er valt amper iets te kiezen.

Gelukkig is keyless geen ding voor me, kan alleen maar stuk gaan en dat doet het ook vaak genoeg. Vriendin had er zo lang gezeik mee tot de volledige comfort module vervangen werd en wat handgrepen. B&O en 360 en 2e laadpunt heeft mijn voorlopig doel al. Helaas dus geen 4 zone AC. Oh well, heb ik als bestuurder geen last van :)
KillaZ schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:57:

Hebben ze een klantenstop? Mijn beide Audi’s lopen daar ook, ben er wel happy mee dat een expert ze onder handen neemt. Geen Kwikfit voor mij, die weten niet eens wat een VAGCOM is (die ene keer dat ik het vroeg was al genoeg).

Wel gaaf dat een lowly Q5 2.0 TFSI zoveel vooruit kan, die heb ik namelijk ook!
Volgende beurt weet ik het wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Tijgert schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:54:
[...]

Tja, een auto kopen doe je niet zomaar als je echt wilt wat je wilt, dat kan een hele zoektocht zijn. En als je al de uitvoering hebt met alle Bells and whistles die je wilt kan je er donder op zeggen dat de kleur je niet aan staat, of de wielen. Dat is wel super handig dan van Tesla, er valt amper iets te kiezen.

Gelukkig is keyless geen ding voor me, kan alleen maar stuk gaan en dat doet het ook vaak genoeg. Vriendin had er zo lang gezeik mee tot de volledige comfort module vervangen werd en wat handgrepen. B&O en 360 en 2e laadpunt heeft mijn voorlopig doel al. Helaas dus geen 4 zone AC. Oh well, heb ik als bestuurder geen last van :)

[...]

Hebben ze een klantenstop? Mijn beide Audi’s lopen daar ook, ben er wel happy mee dat een expert ze onder handen neemt. Geen Kwikfit voor mij, die weten niet eens wat een VAGCOM is (die ene keer dat ik het vroeg was al genoeg).

ik heb 2x 4-zone AC gehad maar met kleine kinderen gebruik je het al helemaal nooit en zette ik hem altijd vast. Bewust nu dus voor 2-zone gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Tijgert schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:54:
[...]

[...]

Jep, wilde de A6 bij Pedro laten onderhouden. Hij heeft een stop ingelast om de bestaande klanten te kunnen blijven bieden wat ze gewend zijn.

Snap ik wel, maar nu ben ik nog steeds op zoek naar een goed onderhoudsadres rondom Alkmaar :-)

Getuned is hij al :P :9

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

GeeMoney schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:02:
[...]

ik heb 2x 4-zone AC gehad maar met kleine kinderen gebruik je het al helemaal nooit en zette ik hem altijd vast. Bewust nu dus voor 2-zone gekozen.
Oh, blij dat te horen. Ik heb wat gadgets betreft een beetje Fomo, zo van 'wat nou als ik het toch heel graag wil hebben achteraf?'. Keyless heb ik ervaring mee, dus dat ging naar nul prio.
Het zou wel wat inconsistent zijn als ik wel 4 zone AC wil voor de kids maar dan weer geen achterbank verwarming :)

Anyway, morgen proefrit, S Sportback in Catalunyarood (a.k.a. pimp red :+ )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vorige week lekker aan het klussen geweest.
De Q2 kan nu ook een aanhanger trekken :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/178967184_10225417221556748_4128281380481254553_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-3&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=DiISHrplKs8AX9qvSE9&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=bcc49c2634f247e8df703d7b2c1ee65e&oe=60B5E19A

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/179016422_10225417221956758_4012171649731120258_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-3&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=9EF-hppif54AX-4KGSE&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=f80b190d2edd9dc47edd5cdf449dfbd2&oe=60B56A8A

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/178680189_10225417220796729_1784963017738451195_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=1-3&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=ui4DjRe_RmwAX9QuzSE&_nc_ht=scontent.fams1-1.fna&oh=6424e2824778740428aca2b5ba39af09&oe=60B5C620

Ben er erg blij mee, wel ging de computer volledig over z'n nek. Maar Rainesh was de redder in nood en heeft alles netjes opgelost met de VCDS-coding.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 19:33
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:44:
Vorige week lekker aan het klussen geweest.
De Q2 kan nu ook een aanhanger trekken :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben er erg blij mee, wel ging de computer volledig over z'n nek. Maar Rainesh was de redder in nood en heeft alles netjes opgelost met de VCDS-coding.
Permanente trekhaak of een afneembare? En heb je nog moeten zagen in je bumper of iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

GioStyle schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:49:
[...]

Permanente trekhaak of een afneembare? En heb je nog moeten zagen in je bumper of iets?
afneembaar. En nee, alles was netjes voorbereid en de uitsparing in de bumper ook.
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/178739655_10225417222436770_1002178560070053490_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-3&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=VZbd0a9NK2IAX8jPVwl&_nc_ht=scontent.fams1-1.fna&oh=c6131474ffdc2eac61faaa3f2c120d49&oe=60B87B51

Past echt net. Enige nadeel is dat de stekker niet ver genoeg naar beneden draait, dus je moet hem net wat verder draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 19:33
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:52:
[...]

afneembaar. En nee, alles was netjes voorbereid en de uitsparing in de bumper ook.
[Afbeelding]

Past echt net. Enige nadeel is dat de stekker niet ver genoeg naar beneden draait, dus je moet hem net wat verder draaien.
Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben, maar ik moet binnenkort op zoek naar een Q2 uit Duitsland.

Begrijp ik het goed dat de trekhaakvoorbereiding al fabriekaf aanwezig is? Dat is wel netjes dan.

Wat ben je ongeveer kwijt voor de trekhaak?

En 1.4 motor? Hoe rijdt dat? Ben je er blij mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

GioStyle schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:07:
[...]

Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben, maar ik moet binnenkort op zoek naar een Q2 uit Duitsland.

Begrijp ik het goed dat de trekhaakvoorbereiding al fabriekaf aanwezig is? Dat is wel netjes dan.

Wat ben je ongeveer kwijt voor de trekhaak?

En 1.4 motor? Hoe rijdt dat? Ben je er blij mee?
ik PM je zo even om niet dit topic te veel te vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Mijn broer heeft een A5 1.8TFSI uit 2013. Hij heeft een hardnekkige EPC melding. Als volgt:
- Het EPC lampje gaat soms wel aan, soms niet.
- Herstarten auto maakt vaak dat het lampje daarna uit blijft.
- EPC verschijnt niet bij een specifiek toerental (zoals je vaak leest), maar direct na het starten van de motor.
- Geen noodloop (wat je vaak leest) en voldoende trekkracht over het gehele toerenbereik.
- Geen andersoortig vermogensverlies o.i.d. als het EPC lampje brand.

Uitlezen geeft code 14846 (P256300), met tekst "Positiesensor actuator laaddruk". De actuator is vervangen, maar men kreeg hem niet gekalibreerd, dus geen oplossing (oude actuator is weer teruggeplaatst zonder kosten). Dealer roept direct dat de turbo vervangen moet worden. Dat lijkt mij een overdreven duur geintje voor een aparaat dat normaal functioneert. Iemand ervaring hier mee?

Via gerritspeek.nl kom ik dit nog tegen. Heel veel van de zaken (N75) zegt me niets; zijn er aspecten die ik gemakkelijk zelf kan doen? Of zijn er zaken waar andere Tweakers ervaring mee hebben t.a.v. deze foutcode? Dank alvast! :)

Auto heeft trouwens 54dkm gelopen, is weinig mee gereden dus. Ik verdenk daarom ook nog vastzittende turbo schoepen door de roet in de VNT turbo (die zit op de 1.8 TFSI toch?). Iemand daar ervaring mee?

[ Voor 9% gewijzigd door Barns op 19-05-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhonna
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-09 23:28
Sinds vandaag heb ik een heel raar geluid bij het aanzetten van mijn airco. Het geluid is wel alleen hoorbaar bij het aanzetten, nadien gaat het weg. Klinkt alsof een piepend/schurend geluid. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Een defect of toch wat anders? Auto heeft nog garantie vandaar dat ik het liever laat repareren dan.

MP3: https://voca.ro/1fy2lTm5ThIH (bij 4 sec hoor je het geluid, dan zet ik de airco aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Tijgert hoe was de proefrit? (Ik kan wel raden denk ik :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
miicker schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:18:
Vraagje, ik heb een achteruitrijcamera laten retrofitten. Ik vraag me af of het normaal is hoe de zaken worden weergegeven. Het is een originele achteruitrijcamera (met sproeier e.d.).
Mag ik vragen bij welk bedrijf je dit hebt laten doen, en wat je ervoor betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 10:08

Spinez0r

At your service.

Jhonna schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:53:
Sinds vandaag heb ik een heel raar geluid bij het aanzetten van mijn airco. Het geluid is wel alleen hoorbaar bij het aanzetten, nadien gaat het weg. Klinkt alsof een piepend/schurend geluid. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Een defect of toch wat anders? Auto heeft nog garantie vandaar dat ik het liever laat repareren dan.

MP3: https://voca.ro/1fy2lTm5ThIH (bij 4 sec hoor je het geluid, dan zet ik de airco aan)
Het kan een klep zijn die sluit/opent in je luchtcircuit, ik hoor soms ook vreemde geluiden als ik de temperatuur aanpas.

Het klinkt redelijk vergelijkbaar met mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhonna
Spinez0r schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:20:
[...]

Het kan een klep zijn die sluit/opent in je luchtcircuit, ik hoor soms ook vreemde geluiden als ik de temperatuur aanpas.

Het klinkt redelijk vergelijkbaar met mijn auto.
Vind t vooral bizar dat het alleen is bij heet aanzetten en niet bij het aanpassen van de temperatuur, heb het ook sinds vandaag. Weet jij toevallig of bij een grote beurt (elke 30k km bij Audi) ze ook de airco nakijken? Dan zou dat namelijk moeten gebeurd zijn, kreeg 2k km terug zijn beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 10:08

Spinez0r

At your service.

Jhonna schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:27:
[...]

Vind t vooral bizar dat het alleen is bij heet aanzetten en niet bij het aanpassen van de temperatuur, heb het ook sinds vandaag. Weet jij toevallig of bij een grote beurt (elke 30k km bij Audi) ze ook de airco nakijken? Dan zou dat namelijk moeten gebeurd zijn, kreeg 2k km terug zijn beurt.
Durf ik niet te zeggen, ik heb Private Lease, en ik zie eigenlijk nooit wat ze precies hebben gedaan bij de beurtjes.

Heb je al een keer met een draaiende motor met de motorkap open geluisterd als je de airco aan/uit zet?
Het zou misschien de magnetische koppeling tussen je poellie en compressor kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Jhonna schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:27:
[...]

Als het alleen bij aanzetten gebeurt kan het de magneet koppeling zijn, die maakt ook een metaalachtig geluid bij inschakelen.
Barns schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:35:
Mijn broer heeft een A5 1.8TFSI uit 2013. Hij heeft een hardnekkige EPC melding. Als volgt:
- EPC verschijnt niet bij een specifiek toerental (zoals je vaak leest), maar direct na het starten van de motor.
- Geen noodloop (wat je vaak leest) en voldoende trekkracht over het gehele toerenbereik.

Uitlezen geeft code 14846 (P256300), met tekst "Positiesensor actuator laaddruk". De actuator is vervangen, maar dit loste het probleem niet op (oude actuator is weer teruggeplaatst zonder kosten). Dealer roept direct dat de turbo vervangen moet worden. Dat lijkt mij een overdreven duur geintje voor een aparaat dat normaal functioneert. Iemand ervaring hier mee?

Via gerritspeek.nl kom ik dit nog tegen. Heel veel van de zaken (N75) zegt me niets; zijn er aspecten die ik gemakkelijk zelf kan doen? Of zijn er zaken waar andere Tweakers ervaring mee hebben t.a.v. deze foutcode? Dank alvast! :)

Auto heeft trouwens 54dkm gelopen, is weinig mee gereden dus. Ik verdenk daarom ook nog vastzittende turbo schoepen door de roet in de VNT turbo (die zit op de 1.8 TFSI toch?). Iemand daar ervaring mee?
Waarschijnlijk een draadbreuk in de aansluiting naar de actuator toe, gewoon alle mantel eraf snijden en alle draden controleren.

[ Voor 59% gewijzigd door InFamous op 08-05-2021 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Barns schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:35:

Uitlezen geeft code 14846 (P256300), met tekst "Positiesensor actuator laaddruk". De actuator is vervangen, maar dit loste het probleem niet op (oude actuator is weer teruggeplaatst zonder kosten). Dealer roept direct dat de turbo vervangen moet worden. Dat lijkt mij een overdreven duur geintje voor een aparaat dat normaal functioneert. Iemand ervaring hier mee?

Mijn ouders hebben een Golf 6 of 7 Cabrio met een 2.0 TDI en deze had exact dezelfde foutcode. Alles vervangen, waaronder de actuator en alle andere goedkope onderdelen (zoals de N75), maar uiteindelijk bleek het toch de turbo te zijn met slechte schoepen. Voor de rest exact dezelfde klachten als de auto die jij noemt. Geen noodloop, willekeurig en geen verlies van vermogen. De turbo van mijn ouders is overigens wel getest of dit daadwerkelijk het probleem veroorzaakte (slijtage schoepverstelling).

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 08-05-2021 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhonna
InFamous schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 00:31:
[...]

Als het alleen bij aanzetten gebeurt kan het de magneet koppeling zijn, die maakt ook een metaalachtig geluid bij inschakelen.

[...]

Waarschijnlijk een draadbreuk in de aansluiting naar de actuator toe, gewoon alle mantel eraf snijden en alle draden controleren.
Is dat dan een defect, of iets normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

GeeMoney schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:31:
@Tijgert hoe was de proefrit? (Ik kan wel raden denk ik :9)
Het was geen straf! Oprecht heerlijke auto. Ik zou hem zo kopen als er niet een paar opties op ontbraken die ik toch wel graag wil, hij is me zo net iets te kaal. Leg ik liever 10K bij voor alle andere toeters en bellen er bij, of iig die paar K extra voor de T&B die ik echt wel wil.

Het was trouwens deze https://www.a-point.nl/au...panoramadak-acc-26650918/

Eigenlijk moet ik eerst ook eens in een normale 55 rijden om het verschil met een S te kunnen beoordelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Jhonna schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 01:15:
[...]

Is dat dan een defect, of iets normaal?
Moeilijk te zeggen op afstand, maar op de audio lijkt het normaal zijn.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:55

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8cJ0BFnx/PHOTO-2021-05-08-10-38-35.jpg

Sneak preview widebody kit ABT

ABT wide body pakket
ABT Dakspoiler
ABT Power upgrade 425pk met behoud fabrieksgarantie
ABT custom uitlaat carbon
ABT HR22 velgen in matt racing gold
ABT schroefset 35mm
ABT instaplijsten
RS6 spacers
En dan afgemaakt in Satin Metallic Black wrap

[ Voor 53% gewijzigd door Yzord op 08-05-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Vandaag ben ik met mn schoonbroer wezen kijken naar een Audi S3 Limousine (2014). De eerste die we hebben bekeken klopte van geen hout, Duitse import maar veel te weinig BPM (slechts 300 euro) en een erg kale uitvoering. Daarnaast was ie gechipt naar 375pk, dus je weet het maar nooit. Dus die hebben we laten staan.

22.500 euro voor een S3 met 160.000km op de teller, ik vind het behoorlijk wat geld :P . Daarna nog een vergelijkbare andere bekeken die nog 3k duurder was.

Wellicht toch maar zelf bij de oosterburen gaan kijken. Heeft er iemand wellicht nog tips en zaken waarop je moet letten bij een S3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:46:
Vandaag ben ik met mn schoonbroer wezen kijken naar een Audi S3 Limousine (2014). De eerste die we hebben bekeken klopte van geen hout, Duitse import maar veel te weinig BPM (slechts 300 euro) en een erg kale uitvoering. Daarnaast was ie gechipt naar 375pk, dus je weet het maar nooit. Dus die hebben we laten staan.

22.500 euro voor een S3 met 160.000km op de teller, ik vind het behoorlijk wat geld :P . Daarna nog een vergelijkbare andere bekeken die nog 3k duurder was.

Wellicht toch maar zelf bij de oosterburen gaan kijken. Heeft er iemand wellicht nog tips en zaken waarop je moet letten bij een S3?
Kale uitvoering = lagere BPM obviously. Je moet er goed op letten dat je geen schadebak koopt. Reparaties is in de regel niet erg maar het moet wel goed uitgevoerd zijn. Vaak wordt daar met export toch op bezuinigd om de auto er optisch oke uit te laten zien maar onder de kap weet je het maar nooit.

Handelaren gaan vaak alleen maar voor winst, en bezuinigen op juist datgeen dat belangrijk is. Doe gewoon goed onderzoek, neem desnoods een "goede" monteur mee die weet waar die op letten moet. Dan zit je in de regel altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
FiXeR.nl schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:46:

Had de auto even opgezocht, maar je moet wel erg gek zijn van de S3 als je daar 23k voor gaat betalen. Die oranje delen in de koplampen gebruiken ze toch ook niet in Europa?

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 09-05-2021 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zondag 9 mei 2021 @ 02:02:
[...]

Had de auto even opgezocht, maar je moet wel erg gek zijn van de S3 als je daar 23k voor gaat betalen. Die oranje delen in de koplampen gebruiken ze toch ook niet in Europa?
Dat viel me ook al op, maar VIN en boekjes geven gewoon Duits aan.
Verwijderd schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:01:
[...]

Kale uitvoering = lagere BPM obviously. Je moet er goed op letten dat je geen schadebak koopt.
Precies, echter zou er rond de €1500 BPM op moet hebben zitten (op deze uitvoering), om dat naar €300 te krijgen moet je behoorlijk wat afschrijven aan schade. Ik importeer zelf auto's (alleen geen ervaring met Audi's) en krijg dit soort lage BPM's echt niet voor elkaar. Diezelfde handelaar had ook een Golf R staan waarop ie 0 euro BPM had betaald bij invoer. :? 8)7
Pagina: 1 ... 113 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.