Ahhh zonde! Nee inderdaad, dat DAB niet lukte dat had ik wel al een gevoel voor. Maar ik meende te herrineren uit sommige reviews dat hij wel Internet Radio zou hebben (dat gaat dan via het SIM kaartje dat je in de A1 stopt) maar ik heb er een eigen sim in maar nergens een optie om internet radio aan te zetten. Heb jij die optie toevallig?GeeMoney schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:10:
[...]
Er zijn voor mijn auto geen opties beschikbaar maar ik weet ook niet zeker of de MY19 dat ook al helemaal ondersteund. Volgens mij pas vanaf MY21 voor de A1 is het mogelijk functies aan te kopen.
DAB kan je sowieso niet activeren omdat je headunit daarvoor niet geschikt is en je daarnaast ook de antenne mist.
Ik heb alle functies erop die ik wilde dus op zich geen nood om iets te kopen. (DAB zit er ook al op)
De trilling saga continues, hoewel het trillen de laatste tijd minimaal en prima mee te leven was is er nu weer iets vaags aan de hand.
Vanmiddag weggeweest zonder problemen en sinds het vanavond wegrijden vanaf het werk weer trillingen door de auto. Onderweg moest ik hard in de rem (echt hard) en er komt ergens van het voorwiel een schrapend geluid vandaan.
Dus even op een landweggetje getest en bij normaal remmen is er niks aan de hand maar zodra je harder remt dan schraapt er iets alternerend.
Hoewel iedereen nu waarschijnlijk gaat roepen remblokken en schijven heb ik net gekeken en de remblokken zien er gewoon goed uit en hebben gewoon voldoende voering. Daarnaast is het schrapende geluid bij het remmen niet constant, lastig uit te leggen, maar het is geen schrrrrrrrr maar een schr schr schr wat aflopend alterneert in snelheid. Echter is de schijf niet krom aangezien ik geen trilling heb tijdens het remmen en loopt de klauw ook niet aan op de schijf aangezien er op de schijf niks te zien is en ik ook geen metaalschilfers zie.
Met de winterbanden wissel heb ik de wielen gecontroleerd op speling op het wiellager maar ik voelde daarbij niks geks, maar het zou nog de enige rationele verklaring zijn die ik kan bedenken. Iemand anders nog een magisch idee?
Vanmiddag weggeweest zonder problemen en sinds het vanavond wegrijden vanaf het werk weer trillingen door de auto. Onderweg moest ik hard in de rem (echt hard) en er komt ergens van het voorwiel een schrapend geluid vandaan.
Dus even op een landweggetje getest en bij normaal remmen is er niks aan de hand maar zodra je harder remt dan schraapt er iets alternerend.
Hoewel iedereen nu waarschijnlijk gaat roepen remblokken en schijven heb ik net gekeken en de remblokken zien er gewoon goed uit en hebben gewoon voldoende voering. Daarnaast is het schrapende geluid bij het remmen niet constant, lastig uit te leggen, maar het is geen schrrrrrrrr maar een schr schr schr wat aflopend alterneert in snelheid. Echter is de schijf niet krom aangezien ik geen trilling heb tijdens het remmen en loopt de klauw ook niet aan op de schijf aangezien er op de schijf niks te zien is en ik ook geen metaalschilfers zie.
Met de winterbanden wissel heb ik de wielen gecontroleerd op speling op het wiellager maar ik voelde daarbij niks geks, maar het zou nog de enige rationele verklaring zijn die ik kan bedenken. Iemand anders nog een magisch idee?
Formerly known as Ragdoll
Gewoon een steentje wat ergens tussen zit? Remleiding met wat speling op de klauw? Trillen wijst op niet goed remmen / fading. Kan ook nog een abs sensor zijn die niet helemaal lekker is en onnodig activeert wat triolen veroorzaakt, maar das een longshot. Ik kan logisch nadenken maar ben geen automonteur.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Met een steentje zou het altijd hoorbaar moeten zijn en het trillen is tijdens het rijden en juist niet tijdens het remmen.
Remleiding met speling, wat bedoel je daarmee? Het geluid is overigens echt een metaal op metaal geluid.
Voor morgen even een spoedje aangemaakt bij de garage dat hij even kan kijken.
Remleiding met speling, wat bedoel je daarmee? Het geluid is overigens echt een metaal op metaal geluid.
Voor morgen even een spoedje aangemaakt bij de garage dat hij even kan kijken.
Oké duidelijk, geen VAS technics dus.GerCor schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:48:
[...]
Mooi links laten liggen. Ik heb daar mijn 'originele' elektrisch inklapbare spiegels vandaan. Waren waarschijnlijk spiegels van een schadeauto want de binnenkant was gelijmd. Ook nog niet eens de Europese versie maar troep uit China.
Geen zaken mee doen. Want mocht je problemen hebben dan geven ze jou of een ander de schuld.
Iemand die ervaring geeft met audiwereld in Utrecht?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
@Raineshmiicker schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:05:
[...]
Oké duidelijk, geen VAS technics dus.
Iemand die ervaring geeft met audiwereld in Utrecht?
Interessant, ik had namelijk ook net prijs bij ze gevraagd voor een halogeen naar led lampen switch. Waar anderen € 2800 vragen kom ik bij hun uit op € 1800, groot verschil dus ik vond al dat er ergens een catch moet zijn. Alhoewel ze met lampen vervangen weinig kunnen misdoen (niet origineel ofzo).GerCor schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:48:
[...]
Mooi links laten liggen. Ik heb daar mijn 'originele' elektrisch inklapbare spiegels vandaan. Waren waarschijnlijk spiegels van een schadeauto want de binnenkant was gelijmd. Ook nog niet eens de Europese versie maar troep uit China.
Geen zaken mee doen. Want mocht je problemen hebben dan geven ze jou of een ander de schuld.
Weet iemand trouwens hoe het zit met een all risk verzekering als je retrofits laat doen? Stel dat je hele bumper kapot is (na een aanrijding of dergelijke), én er zaten origineel halogeen op maar nu LEDs komen er dan gewoon weer halogeen op of de LED die er ervoor opzaten? Dan heb ik het ook vooral als de lamp nog werkt maar schade zou hebben: gebroken of dergelijke, dus niet total loss.
Ik heb een kleine upgrade gedaan 😬 kon niet weerstaan aan een testrit bij het ophalen van mijn A3 na service, en de leasedeal was té goed. Na nog maar 2 maanden neem ik afscheid van mijn tweedehands Audi A3 e-tron Sportback, voor een Audi e-tron Sportback.
Het is een Prestige, met black optics en Digital Matrix LED (die hier in US niet heel veel doen). Samengevat de meest uitgeruste configuratie mogelijk hier. Wat een heerlijke auto!
:strip_exif()/f/image/OOsZLE4JCyqb5fiKr9dugrVn.jpg?f=fotoalbum_large)
Echt vreemd hoe je hier kan wakker worden met 0 plannen om je auto te vervangen, en dan 's avonds ineens thuis komt met een gloednieuwe auto. Veel te makkelijk.
Het is een Prestige, met black optics en Digital Matrix LED (die hier in US niet heel veel doen). Samengevat de meest uitgeruste configuratie mogelijk hier. Wat een heerlijke auto!
:strip_exif()/f/image/OOsZLE4JCyqb5fiKr9dugrVn.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
Echt vreemd hoe je hier kan wakker worden met 0 plannen om je auto te vervangen, en dan 's avonds ineens thuis komt met een gloednieuwe auto. Veel te makkelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 09-04-2021 10:10 ]
@AmbroosV Wat betaal je er voor als ik vragen mag?
K to the KillaZ
Gezien de woonplaats van AmbroosV is dat niet geheel representatief voor ons
Voor de meeste mensen misschien niet, maar met mijn toekomstplannen in het achterhoofd vind ik het wel interessantInFamous schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:55:
[...]
Gezien de woonplaats van AmbroosV is dat niet geheel representatief voor ons
K to the KillaZ
Ze worden daar naartoe verscheept natuurlijk dus spotgoedkoop zal het niet zijn.KillaZ schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:20:
[...]
Voor de meeste mensen misschien niet, maar met mijn toekomstplannen in het achterhoofd vind ik het wel interessant
Daarnaast kan je hem inderdaad ook niet volledig samenstellen maar zijn er volgens mij maar 2 of 3 pakket opties en that's it. Ook verschilt het per staat (belasting tarieven en rebates etc.)
Wel een gave wagen (onder het mom, ik heb hem zelf ook
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 09-04-2021 14:18 ]
The saga continues even moreInFamous schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:40:
De trilling saga continues, hoewel het trillen de laatste tijd minimaal en prima mee te leven was is er nu weer iets vaags aan de hand.

Auto op de brug geweest en geen enkel probleem gevonden, remblokken zijn goed, schijven zijn goed, wiellagers zijn goed. Auto op de remmentest bank geweest en geen verschil.
Daarna een stukje gereden en niks meer gevonden, zelfs niet tot flink in de ABS met alle toeters en bellen als gevolg. Maar iets langer stuk gereden en toen de remmen warmer werden kwam het geluid weer terug onherroepelijk terug. We gaan nu preventief de remblokken vervangen en daarmee zou het dan toch weg moeten zijn hopelijk.
Hoe kom ik erachter wat de reguliere onderhoudsintervallen van mijn auto zijn? (Audi A6 Avant 2019 40 TDI)
Mijn auto zegt dat hij pas in december 2021 aan de beurt is (december 2019 gekocht) dus dat zou 2 jaar zijn.
Nu krijg ik een mailtje van mijn garage dat mijn auto nu al een beurt moet hebben?
Ik heb vanwege de Corona niet echt veel gereden het laatste jaar, een keer 15.000, dan houdt het wel op.
Ik heb het boekje al doorgezocht, maar daar kan ik het ook niet duidelijk in vinden.
Dit zegt de MyAudi app
Mijn auto zegt dat hij pas in december 2021 aan de beurt is (december 2019 gekocht) dus dat zou 2 jaar zijn.
Nu krijg ik een mailtje van mijn garage dat mijn auto nu al een beurt moet hebben?
Ik heb vanwege de Corona niet echt veel gereden het laatste jaar, een keer 15.000, dan houdt het wel op.
Ik heb het boekje al doorgezocht, maar daar kan ik het ook niet duidelijk in vinden.
Dit zegt de MyAudi app

[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 09-04-2021 14:55 ]
@KillaZ ~$1400/m lease (tax + Audi Care inbegrepen), 3 jaar, 24k kilometer per jaar (15k miles). Niet goedkoop, maar ik betaalde voor mijn 3 jaar oude A3 e-tron $1200/m in financing. En met een FAANG Software Engineer-inkomen is het vlot doenbaar.
(en @InFamous @GeeMoney)
Straf genoeg zijn ze goedkoper hier dan een vergelijkbare configuratie in België / NL zelfs al worden ze in België gemaakt. Inderdaad weinig keuze, je doet het met wat de dealer op de parking heeft. Voor de e-tron (en de meeste andere Audis) is het in 3 trim levels opgedeeld (Premium, Premium Plus, Prestige), met dan nog optioneel black optics en Digital Matrix LED.GeeMoney schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:18:
[...]
Ze worden daar naartoe verscheept natuurlijk dus spotgoedkoop zal het niet zijn.
Daarnaast kan je hem inderdaad ook niet volledig samenstellen maar zijn er volgens mij maar 2 of 3 pakket opties en that's it. Ook verschilt het per staat (belasting tarieven en rebates etc.)
Wel een gave wagen (onder het mom, ik heb hem zelf ook).
(en @InFamous @GeeMoney)
[ Voor 72% gewijzigd door AmbroosV op 09-04-2021 18:58 ]
Volgens mij sowieso een jaarlijkse beurt als je het aantal kilometers niet haalt. Olieverversen heeft kennelijk een frequentie.Grolsch schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:53:
Hoe kom ik erachter wat de reguliere onderhoudsintervallen van mijn auto zijn? (Audi A6 Avant 2019 40 TDI)
Dit zegt de MyAudi app
[Afbeelding]
Waarom zegt de audi app anders dan?Hulliee schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:13:
[...]
Volgens mij sowieso een jaarlijkse beurt als je het aantal kilometers niet haalt. Olieverversen heeft kennelijk een frequentie.
In dezelfde app staat ook heel duidelijk dat het onderhoud voor het laatst in december 2019 is uitgevoerd namelijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Grolsch op 09-04-2021 20:23 ]
Ik weet of de Audi app het goed heeft, maar jij vraagt wat reguliere onderhoudsbeurten zijn: 1x per jaar of 15000/20000 km; wat eerder komt.Grolsch schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:46:
[...]
Waarom zegt de audi app anders dan?
In dezelfde app staat ook heel duidelijk dat het onderhoud voor het laatst in december 2019 is uitgevoerd namelijk.
Als jouw laatste beurt dec 2019 is geweest dan zit je er nu 4 maand overheen: tijd voor een beurt lijkt mij
Wat zegt je onderhoudsboekje? Daar lijkt mij toch wel een en ander in te staan.
[ Voor 7% gewijzigd door Hulliee op 09-04-2021 20:32 ]
Ik kan het dus niet vinden in het boekje en vraag of jullie het weten.
Bij mijn weten moet een auto elk jaar een beurt hebben, maar misschien dat dit bij nieuwe audis 2 jaar is? @Rainesh weet jij het antwoord?
Bij mijn weten moet een auto elk jaar een beurt hebben, maar misschien dat dit bij nieuwe audis 2 jaar is? @Rainesh weet jij het antwoord?
Na elke 2 jaar of 30.000 km.
Olie verversen is afhankelijk van hoe je rijdt. Ik rijd veel korte stukken (<15km). Ik zou vaker mijn olie moeten wisselen, maar ik doe het niet. Gewoon elke 2 jaar een onderhoudsbeurt.
Olie verversen is afhankelijk van hoe je rijdt. Ik rijd veel korte stukken (<15km). Ik zou vaker mijn olie moeten wisselen, maar ik doe het niet. Gewoon elke 2 jaar een onderhoudsbeurt.
[ Voor 77% gewijzigd door GioStyle op 09-04-2021 21:46 ]
Thanks, dat valt mij inderdaad niet tegen. Al zit ik in de begin fase en is er nog helemaal niets duidelijk, is dit goed om te wetenAmbroosV schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:55:
@KillaZ ~$1400/m lease (tax + Audi Care inbegrepen), 3 jaar, 24k kilometer per jaar (15k miles). Niet goedkoop, maar ik betaalde voor mijn 3 jaar oude A3 e-tron $1200/m in financing. En met een FAANG Software Engineer-inkomen is het vlot doenbaar.
[...]
Straf genoeg zijn ze goedkoper hier dan een vergelijkbare configuratie in België / NL zelfs al worden ze in België gemaakt. Inderdaad weinig keuze, je doet het met wat de dealer op de parking heeft. Voor de e-tron (en de meeste andere Audis) is het in 3 trim levels opgedeeld (Premium, Premium Plus, Prestige), met dan nog optioneel black optics en Digital Matrix LED.
(en @InFamous @GeeMoney)
K to the KillaZ
Ik zat in hetzelfde probleem als jou. Ik vernam altijd dat je een kleine beurt jaarlijks moet doen, en een grote beurt 2-jaarlijks. De Audi dealer vermelde me dat Audi elke 2-jaar, of 30.000 km die 2 beurten in één doen. Vandaar ook dat ik hier € 550 voor een beurt betaalde.Grolsch schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:40:
Ik kan het dus niet vinden in het boekje en vraag of jullie het weten.
Bij Audi's is het dus 2 jaar. Of dat specifiek op nieuwe is en niet op oude Audi's durf ik niet te zeggen..
@Grolsch Gezien de verschillende antwoorden hier. Check je MMI, boordcomputer. Die geeft het bij mij netjes wanneer welke beurt, olieverversen nodig is.
Dacht dat de prijzen in de us juist wat aantrekkelijker waren om te kunnen concurreren tegen Tesla.GeeMoney schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:18:
[...]
Ze worden daar naartoe verscheept natuurlijk dus spotgoedkoop zal het niet zijn.
Wel een gave wagen (onder het mom, ik heb hem zelf ook).
Zoals hierboven aangegeven geeft die aan december 2021, dus 2 jaar.Hulliee schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:16:
@Grolsch Gezien de verschillende antwoorden hier. Check je MMI, boordcomputer. Die geeft het bij mij netjes wanneer welke beurt, olieverversen nodig is.
Heren bedankt voor de tips, ik vertrouw de info van Audi zelf het meest, dus elke 2 jaar.
Ik heb een set velgen gekocht voor mijn Audi A4 B9. Het betreft een set velgen met zomerbanden. 2 banden hebben nog zo'n 5mm profiel (2x Continental premiumcontact 6 banden). Die wil ik nog wel even gebruiken, 2 banden hebben een stuk minder profiel, zal zo 2-3 mm zijn (moet ik nog even opmeten). Raden jullie aan die al te vervangen? Of nog even mee rijden?
De banden met weinig profiel zijn ContiSportContact 5 banden. Mits jullie aanraden 2 nieuwe banden te halen, welke raden jullie dan aan? Dezelfde als de 2 banden die nog zo'n 5mm profiel hebben? Of kan ik beter andere banden halen?
Heb hiervoor eigenlijk alleen lease auto's gehad, dus heb me er eigenlijk nooit mee bezig gehouden, dus vandaar dat ik het hier even vraag.
De banden met weinig profiel zijn ContiSportContact 5 banden. Mits jullie aanraden 2 nieuwe banden te halen, welke raden jullie dan aan? Dezelfde als de 2 banden die nog zo'n 5mm profiel hebben? Of kan ik beter andere banden halen?
Heb hiervoor eigenlijk alleen lease auto's gehad, dus heb me er eigenlijk nooit mee bezig gehouden, dus vandaar dat ik het hier even vraag.
Nog een weekje en dan mag mijn A3 E-tron na vier jaar trouwe dienst plaats maken voor een nieuwe auto (geen Audi dit keer, een e-208 zakelijk). In die zin zal ik hier niet verder lurken, maar wel voor wat anders en wellicht heeft iemand tips.
Mijn ouders worden een dag ouder en hebben net een kleine caravan gekocht om lekker mee te gaan kamperen. Gezien ze nu in een 206'je rijden uit '02, wil ik iets comfortabelers en veiligers voor ze aanschaffen. Een kleine SUV a-la Mazda cx-3, Peugeot 2008, Ford Cmax. Of een Q3. Bouwjaar 2011-2013 is goed betaalbaar rond mijn budget (max 20k). Qua opties hoeft er niks bijzonders op te zitten, de standaarduitrusting is nu al een hele stap vooruit. De huidige 206 heeft geen AC of CC...
Waarom kijken naar een Q3? Mijn pa is audi-fan. Puur emotionele keuze dus.
Waarom geen Q3 maar een alternatief? Voor het geld vergelijkbaar wat mindere uitrusting (of kijken in DE), wat duurder qua onderhoud want Audi en wat oudere auto.
Betreffende de Q3 TFSI Quattro uit 2011-2014, bijzonderheden om rekening mee te houden? De KM standen die passen bij het budget zitten rond de 100-130K km's.
Mijn ouders worden een dag ouder en hebben net een kleine caravan gekocht om lekker mee te gaan kamperen. Gezien ze nu in een 206'je rijden uit '02, wil ik iets comfortabelers en veiligers voor ze aanschaffen. Een kleine SUV a-la Mazda cx-3, Peugeot 2008, Ford Cmax. Of een Q3. Bouwjaar 2011-2013 is goed betaalbaar rond mijn budget (max 20k). Qua opties hoeft er niks bijzonders op te zitten, de standaarduitrusting is nu al een hele stap vooruit. De huidige 206 heeft geen AC of CC...
Waarom kijken naar een Q3? Mijn pa is audi-fan. Puur emotionele keuze dus.
Waarom geen Q3 maar een alternatief? Voor het geld vergelijkbaar wat mindere uitrusting (of kijken in DE), wat duurder qua onderhoud want Audi en wat oudere auto.
Betreffende de Q3 TFSI Quattro uit 2011-2014, bijzonderheden om rekening mee te houden? De KM standen die passen bij het budget zitten rond de 100-130K km's.
Creating my own hero.
Disclaimermiicker schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:31:
Ik heb een set velgen gekocht voor mijn Audi A4 B9. Het betreft een set velgen met zomerbanden. 2 banden hebben nog zo'n 5mm profiel (2x Continental premiumcontact 6 banden). Die wil ik nog wel even gebruiken, 2 banden hebben een stuk minder profiel, zal zo 2-3 mm zijn (moet ik nog even opmeten). Raden jullie aan die al te vervangen? Of nog even mee rijden?
Wettelijk: min. 1,6mm profiel. Dat is (voor mij 'te') weinig.
Als de banden nog 3mm hebben, kun je overwegen er nog op doorrijden als je niet van plan bent om verre trips te maken en je jouw snelheid (nog meer) aanpast bij neerslag. Andere overweging zijn: hoe oud is de band en is deze (on)beschadigd.
Qua bandenkeuze: afwegingen zijn o.a. grip, slijtage, comfort en kosten tegenover rijstijl en type auto.
Google eens op "welke autobanden voor mijn auto" en je vindt legio sites met advies. Let ook op de door Audi geadviseerde banden. Geen must, wel vaak een goede keuze.
Ik zou de 2 'oude' banden vervangen en er dezelfde onder zetten (premiumcontact 6). Dan kan ik de banden van voor naar achter leggen en andersom i.v.m. slijtage. Ook omdat die 3mm snel aan vervanging toe is en ik de herkomst niet ken. Maar dat is mijn persoonlijke keuze.
Als je liever een ander merk of band wilt, dan zou ik dat ook prima vinden. Als de premiumcontact 6 dan "op" zijn vervang ik die door de banden van mijn keuze (zodat er weer 4 dezelfde banden onder zitten).
[ Voor 5% gewijzigd door Theone098 op 11-04-2021 14:29 ]
Dat is een hele geruststellingTheone098 schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:26:
[...]
Als je liever een ander merk of band wilt, dan zou ik dat ook prima vinden.
Je beste banden moet je achteren doen. Als je door slechte banden aan de voorkant grip verliest, dan kan je dat nog altijd met je stuur corrigeren. Als je aan de achterkant de grip verliest dan sta je dus gewoon achterstevoren als het meezit.
Je moet voor en achter gewoon de beste banden hebbenGioStyle schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:38:
Je beste banden moet je achteren doen. Als je door slechte banden aan de voorkant grip verliest, dan kan je dat nog altijd met je stuur corrigeren. Als je aan de achterkant de grip verliest dan sta je dus gewoon achterstevoren als het meezit.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Daar ben ik blij om.
En dat was de inhoud van jouw bijdrage? Het intellect druipt er vanaf. Top.
Theone098 schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:39:
[...]
Daar ben ik blij om.
En dat was de inhoud van jouw bijdrage? Het intellect druipt er vanaf. Top.

Zo is dat, anders trilt je spiegelglas er van af. Zoals bij mij. En nieuwe banden is het geld ook niet op de prijs van een auto.Tylen schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:30:
[...]
Je moet voor en achter gewoon de beste banden hebben
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
En nog ff contact gehad met de Audi Dealer, en deze geeft aan:Grolsch schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:33:
[...]
Zoals hierboven aangegeven geeft die aan december 2021, dus 2 jaar.
Heren bedankt voor de tips, ik vertrouw de info van Audi zelf het meest, dus elke 2 jaar.
Duidelijk dus, eens in de 2 jaar of 30.000KM.Goedemorgen meneer Grolsch,
Bedankt voor uw e-mail.
Het onderhoud interval van uw Audi is om de 2 jaar of 30.000km.
Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Nou, ik heb nog een paar dingen aangepast maar nu wordt de bestelling eindelijk geplaatst. Kijk er erg naar uit en ben benieuwd naar de levertijd.ilhanko schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:58:
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuwe leaseauto en ben uiteindelijk bij een A3 Limo uitgekomen. Twijfel qua maandlasten nog tussen de Business of S Edition; het prijsverschil is (naar verwachting) netto ongeveer 40 euro per maand en ik twijfel of ik dat de moeite waard vind. Dit prijsverschil is wel inclusief unilak zwart (Business) en daytonagrijs (S Line), verder vrijwel dezelfde opties. Heeft iemand nog inzichten om voor mij de knoop door te hakken?
En verder nog opties/accessoires die ik niet mag vergeten? Ik heb nu een paar opties die ik de moeite waard vind, maar wederom i.v.m. bijtelling wil ik er niet te veel meer bij.
- Audi Sound system
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Wegrijassistent (hold assist)
- Ambiente lichtpakket
- Diefstalbeveiligde wielbouten
- Zonder type-aanduiding
- Privacy glas (als accessoire)
- Aluminium pedalen (bij Business, standaard op S Line)
- Afgevlakt sportstuur (bij S Line)
Audi A3 Limousine
- S-Line
- Daytona grijs
- Audi Sound system
- Parkeerassistent
- Ambiente lichtpakket plus
- Zonder type-aanduiding
Heb het al eerder gezegd, maar die privacy glas achteraf ga je zienilhanko schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:13:
[...]
Nou, ik heb nog een paar dingen aangepast maar nu wordt de bestelling eindelijk geplaatst. Kijk er erg naar uit en ben benieuwd naar de levertijd.
Audi A3 LimousineIk heb het afgevlakte stuur toch maar geskipt i.v.m. de diefstalgevoeligheid zoals hier al werd benoemd.
- S-Line
- Daytona grijs
- Audi Sound system
- Parkeerassistent
- Ambiente lichtpakket plus
- Zonder type-aanduiding
Als het goed gedaan is valt het wel mee. Origineel is altijd mooier vind ik zelf ook maar ergens houd het ook een keer opTylen schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:29:
[...]
Heb het al eerder gezegd, maar die privacy glas achteraf ga je zienluchtbubbeltjes.
Als je dan moet kiezen tussen Ambiente Plus/Audi Sound of getinte ramen af fabriek dan snap ik het wel.
€1200,- voor getinte ramen komen bij lease elke maand keihard terug en als het “achteraf” gebeurd als accesoire betaald de baas soms alsnog maar heb je dus niet de bijtelling. En als je het zelf moet betalen is het hooguit €300,- .
[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 14-04-2021 17:47 ]
Ja precies dit. Snap ook zeker het argument van @Tylen, maar ik ga er vanuit dat het goed wordt gedaan.GeeMoney schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:46:
[...]
Als het goed gedaan is valt het wel mee. Origineel is altijd mooier vind ik zelf ook maar ergens houd het ook een keer op.
Als je dan moet kiezen tussen Ambiente Plus/Audi Sound of getinte ramen af fabriek dan snap ik het wel.
€1200,- voor getinte ramen komen bij lease elke maand keihard terug en als het “achteraf” gebeurd als accesoire betaald de baas soms alsnog maar heb je dus niet de bijtelling. En als je het zelf moet betalen is het hooguit €300,- .
Heeft iemand enig idee wat de levertijd tegenwoordig is? Volgens mij tegenwoorden wel vier maanden maar hoop stiekem dat het wat sneller gaat.
Ik ben specifiek opzoek gegaan naar privacyglass, bij het tinten blijf je de lijnen van je verwarming en in mijn geval radio zien.
Precies dit. En langs de randen bij de stipjes. Ze zeggen altijd "wij doen het netjes". Maar heb nog nooit gezien zonder die lucht belletjes. Vind het altijd zo zonde staan.InFamous schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:12:
Ik ben specifiek opzoek gegaan naar privacyglass, bij het tinten blijf je de lijnen van je verwarming en in mijn geval radio zien.
@GeeMoney @ilhanko Ik snap jullie ook wel hoor
Iemand ervaring met het converteren van een US navigatie naar EU navigatie in een B8 A5? Is dat een kwestie van kaarten updaten of moet er meer veranderen? @Rainesh misschien?
de betaler vervuilt
Ik heb die van mij eind oktober besteld en ik kan hem als het goed is in begin mei ophalen.ilhanko schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:41:
[...]
Ja precies dit. Snap ook zeker het argument van @Tylen, maar ik ga er vanuit dat het goed wordt gedaan.
Heeft iemand enig idee wat de levertijd tegenwoordig is? Volgens mij tegenwoorden wel vier maanden maar hoop stiekem dat het wat sneller gaat.
Nou dat komt meer omdat bij nieuwe auto's de eerste APK (bij mij in ieder geval) pas na 5 jaar hoeft en vervolgens elke 2 jaar.Grolsch schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:33:
[...]
Zoals hierboven aangegeven geeft die aan december 2021, dus 2 jaar.
Bij die elke 2 jaar gaat de APK samen met een ''grote'' beurt.
Dan is het redelijk standaard: elk jaar een kleine beurt en elke 2 jaar een grote beurt. Dit staat naar mijn gevoel alleen leuk voor het boekje en de kleine beurt hoef je dus ook echt niet bij de dealer te laten doen, zolang er maar een stempeltje elk jaar erin staat zijn kopers al blij.
Daarnaast is 2 jaar een variabel getal, mijn auto geeft keurig aan wanneer bijv de olie gedaan moet worden, dit gaat op basis van kilometers (ook heel logisch) en dat kan dus ook elk half jaar zijn (beetje overdreven, maar kijk je echt naar de km's dan kan dat).
Dit heeft niks met Volkswagen te maken, dit is gewoon hoe auto's onderhouden moeten worden
Stempeltje? Is dat niet digitaal? (Ik heb volgende week mijn eerste onderhoud aan de A4).LopendeVogel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:39:
[...]
Nou dat komt meer omdat bij nieuwe auto's de eerste APK (bij mij in ieder geval) pas na 5 jaar hoeft en vervolgens elke 2 jaar.
Dan is het redelijk standaard: elk jaar een kleine beurt en elke 2 jaar een grote beurt. Dit staat naar mijn gevoel alleen leuk voor het boekje en de kleine beurt hoef je dus ook echt niet bij de dealer te laten doen, zolang er maar een stempeltje elk jaar erin staat zijn kopers al blij.
Daarnaast is 2 jaar een variabel getal, mijn auto geeft keurig aan wanneer bijv de olie gedaan moet worden, dit gaat op basis van kilometers (ook heel logisch) en dat kan dus ook elk half jaar zijn (beetje overdreven, maar kijk je echt naar de km's dan kan dat).
Dit heeft niks met Volkswagen te maken, dit is gewoon hoe auto's onderhouden moeten worden
APK is 4 + 2 + 2 en daarna jaarlijks.LopendeVogel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:39:
[...]
Nou dat komt meer omdat bij nieuwe auto's de eerste APK (bij mij in ieder geval) pas na 5 jaar hoeft en vervolgens elke 2 jaar.
Dus bij een nieuwe auto is APK nodig na 4 jaar. Daarna 2 keer om de 2 jaar tot de auto 8 is en daarna jaarlijks.
Ik heb mijn A3 ook eind oktober besteld en op dit moment is de verwachting dat hij er de tweede week van mei is. Dat komt dus overeen.Troubled schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:14:
[...]
Ik heb die van mij eind oktober besteld en ik kan hem als het goed is in begin mei ophalen.
Hopelijk blijft dit ook zo. De eerste verwachting die ik na het bestellen kreeg was begin maart, maar dit is vervolgens meerdere keren veranderd en het is zelfs even de eerst week van juni geweest liet de dealer weten.
Oef, dat is langer dan gehoopt..--Mark-- schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:40:
[...]
Ik heb mijn A3 ook eind oktober besteld en op dit moment is de verwachting dat hij er de tweede week van mei is. Dat komt dus overeen.
Hopelijk blijft dit ook zo. De eerste verwachting die ik na het bestellen kreeg was begin maart, maar dit is vervolgens meerdere keren veranderd en het is zelfs even de eerst week van juni geweest liet de dealer weten.
Nog even geduld voor jullie dus, fijn!
Haha ik heb exact hetzelfde gehad.--Mark-- schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:40:
[...]
Ik heb mijn A3 ook eind oktober besteld en op dit moment is de verwachting dat hij er de tweede week van mei is. Dat komt dus overeen.
Eerst was het begin maart.
Daarna gaf de leasemaatschappij aan dat het juni werd en tot slot kwam de dealer dat hij in maart geleverd kan worden.
Afhankelijk van de auto, die van mij (benzine) is APK 5 jaar, daarna 2 +2 daarna jaarlijksGioStyle schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:35:
[...]
APK is 4 + 2 + 2 en daarna jaarlijks.
Dus bij een nieuwe auto is APK nodig na 4 jaar. Daarna 2 keer om de 2 jaar tot de auto 8 is en daarna jaarlijks.
Is dat een nieuwe regeling of woon je niet in Nederland?LopendeVogel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:21:
[...]
Afhankelijk van de auto, die van mij (benzine) is APK 5 jaar, daarna 2 +2 daarna jaarlijks
https://www.rdw.nl/particulier/paginas/apk-keuringsschema
Ziet hier al een tijd te lurken maar nu ook een post vanuit mij..
Ik heb zojuist een nieuwe A4 avant besteld
.
Ik heb zojuist een nieuwe A4 avant besteld
- S-Line competition
- 35 TFSI automaat (daarna laten chippen :-))
- Kleur: Mythos Zwart Metallic
- Assistentiepakket city met assistentiepaket Parking/li]
- Assistentiepakket Tour
- Buitenspiegels, zelfdimmend, elektrisch inklap-, verstel- en verwarmbaar
- B&O Geluidsupgrade/li]
Ik woon in NL, auto gekocht in Duitsland. Bouwjaar dec 2016, eerste apk dec 2021. Dit vind ik dan wel een goeie, komt het doordat ze uit Duitsland komt?GioStyle schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:13:
[...]
Is dat een nieuwe regeling of woon je niet in Nederland?
https://www.rdw.nl/particulier/paginas/apk-keuringsschema
Mijn A1 komt uit 2015 en komt ook uit Duitsland, na 4 jaar had ie gewoon een nieuwe APK nodig..LopendeVogel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:10:
[...]
Ik woon in NL, auto gekocht in Duitsland. Bouwjaar dec 2016, eerste apk dec 2021. Dit vind ik dan wel een goeie, komt het doordat ze uit Duitsland komt?
Ik denk dat iemand bij het RDW een rekenfoutje heeft gemaakt.
Heeft hij niet gewoon al een keuring gehad in Duitsland? Wij hebben een eGolf van 12-2017 laten importeren in augustus 2020, die heeft als eerste APK keurdatum 08-2022 en er zitten netjes papieren van de keuring in Duitsland bij. Ondanks dat hij pas in 12-2021 een keuring in NL zou moeten hebben.LopendeVogel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:10:
[...]
Ik woon in NL, auto gekocht in Duitsland. Bouwjaar dec 2016, eerste apk dec 2021. Dit vind ik dan wel een goeie, komt het doordat ze uit Duitsland komt?
Kan iemand mij vertellen of B&O soundsystem tov audi soundsystem de moeite waard is in de nieuwe A3? Of betaal je voornamelijk voor het logootje? Morgen proefrit in de A3 met audi soundsystem.
Op de Audi website zie ik dat het B&O systeem 5 speakers (15) meer heeft dan het Audi Systeem (10). De versterker is daarnaast 680W ipv de 180W van het Audi systeem. Of je dit verschil ook daadwerkelijk gaat horen kan ik niet zeggen. Voor mij was het in ieder geval de meerprijs niet waard.tanh92 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:32:
Kan iemand mij vertellen of B&O soundsystem tov audi soundsystem de moeite waard is in de nieuwe A3? Of betaal je voornamelijk voor het logootje? Morgen proefrit in de A3 met audi soundsystem.
Ik heb al een paar keer bij cartronic mijn telefoonnummer achter gelaten maar geen reactie. Iemand toevallig een connectie daar?
Ik heb Audi sound system en kennis de B&O variant. We hebben nooit een objectieve test uitgevoerd, maar gevoelsmatig klonk het geluid in zijn auto een stuk beter / mooier.tanh92 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:32:
Stack Sats
Ja. B&O is het geld waard. Ik had het in de A3 en nu in de A4. Heerlijke optie.tanh92 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:32:
Wanneer geïmporteerd? Kan zijn dat de auto is gekeurd bij het invoeren.LopendeVogel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:10:
[...]
Ik heb vorige week mijn auto geïmporteerd, heeft in Duitsland nieuwe APK gekregen en die wordt in NL gewoon overgenomen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:12:
Obvious de dag van import gekeurd.
De APK in Duitsland is niet van toepassing in NL.
Mijn etron heeft vannacht aan de lader gehangen, dat doet ie wel vaker natuurlijk, maar nu gebeurde het volgende:
- ik heb hem ingesteld op laadtimer, inclusief verwarming, 7.45 vertrekken. (hij was 25% vol)
- laadkabel erin, pas erlangs en de auto gaat netjes wachten op de laadtimer.
- om een uur of 5 's nachts krijg ik een melding op mijn telefoon van de audi app dat de auto niet op tijd vol zal zijn (melding overigens pas in de ochtend gezien natuurlijk)
- op mijn slimme meterdata kan ik zien dat hij vanaf 5 uur niet meer geladen heeft. Het resultaat: auto 63% vol en tussen 5 en 7 niet geladen (had ie dus makkelijk gered om wel vol te laden..). De laadstroom tussen 01.26 en 05.16 was wel gewoon 11kW, met af een toe een dipje naar 0, maar dat zie ik vaker.
- om 7.45 stap ik in de auto: niet voorverwarmd en 63% accu.
Dit keer niet zo erg, maar niet heel betrouwbaar natuurlijk.
Ik heb het idee dat het de combinatie is van de laadtimer en de optie om de verwarming aan te zetten (via de laadtimer). Deze optie gebruik ik sinds kort en nu werkt het niet. Eerder werkte de laadtimer zonder verwarming altijd prima.
Ik ga natuurlijk verder testen, maar door het vele thuiswerken laad ik niet zoveel, dus duurt even..
Iemand die dit herkent en eventueel een oplossing heeft?
- ik heb hem ingesteld op laadtimer, inclusief verwarming, 7.45 vertrekken. (hij was 25% vol)
- laadkabel erin, pas erlangs en de auto gaat netjes wachten op de laadtimer.
- om een uur of 5 's nachts krijg ik een melding op mijn telefoon van de audi app dat de auto niet op tijd vol zal zijn (melding overigens pas in de ochtend gezien natuurlijk)
- op mijn slimme meterdata kan ik zien dat hij vanaf 5 uur niet meer geladen heeft. Het resultaat: auto 63% vol en tussen 5 en 7 niet geladen (had ie dus makkelijk gered om wel vol te laden..). De laadstroom tussen 01.26 en 05.16 was wel gewoon 11kW, met af een toe een dipje naar 0, maar dat zie ik vaker.
- om 7.45 stap ik in de auto: niet voorverwarmd en 63% accu.
Dit keer niet zo erg, maar niet heel betrouwbaar natuurlijk.
Ik heb het idee dat het de combinatie is van de laadtimer en de optie om de verwarming aan te zetten (via de laadtimer). Deze optie gebruik ik sinds kort en nu werkt het niet. Eerder werkte de laadtimer zonder verwarming altijd prima.
Ik ga natuurlijk verder testen, maar door het vele thuiswerken laad ik niet zoveel, dus duurt even..
Iemand die dit herkent en eventueel een oplossing heeft?
Laadplanning en app zijn sinds vorige week ook onbetrouwbaar bij mij. Ik had vorige week exact hetzelfde als jij en sinds een paar dagen kan ik ook geen verbinding maken om het laaddoel te wijzigen of om voor te verwarmen. In de groep op FB zijn er ook meer die er al een paar weken last van hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Kju op 19-04-2021 09:55 ]
PSN: Kjujay
Van de RDW website:Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:12:
Obvious de dag van import gekeurd.
De APK in Duitsland is niet van toepassing in NL.
Neem het volgende mee:
- het complete originele buitenlandse kentekenbewijs (wij nemen dit in)
- uw legitimatiebewijs
- origineel buitenlands APK-rapport (alleen als het voertuig nog een geldige buitenlandse APK heeft)
- Certificaat van Overeenstemming (CVO). Dit document is niet verplicht om mee te nemen.
Wij beoordelen de documenten. Is alles goed? Dan nemen we de gegevens over in het Nederlandse kentekenregister.
Heeft u ook een APK-keuring aangevraagd, dan doen we ook een APK-keuring. Hoeft niet als de APK in het buitenland nog geldig is.
Is er dan een update geweest? Van de app of van de auto? in het geval van de app: wat heeft die te maken met de laadplanning op het moment dat ik alles in de auto al instel..Kju schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:54:
Laadplanning en app zijn sinds vorige week ook onbetrouwbaar bij mij. Ik had vorige week exact hetzelfde als jij en sinds een paar dagen kan ik ook geen verbinding maken om het laaddoel te wijzigen of om voor te verwarmen. In de groep op FB zijn er ook meer die er al een paar weken last van hebben.
Zoveel vragen
Geen update. Van wat ik heb begrepen werken de servers niet lekker. De timer is vannacht wel goed ingeschakeld. Nu kan ik de klimaatregeling niet bereiken.
Audi is flinke stappen aan het maken. Vorige week de Q4 e-tron en Q4 e-tron SB en nu de A6 concept.. Goede stappen!
YouTube: The Audi A6 e-tron concept: luxury-class design electrified
Allemaal PPE platform toch? Op zich logisch dat ze nu even losgaan met aankondigingen. Komen waarschijnlijk wel ook Porsche varianten van dit.tomtom901 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:35:
Audi is flinke stappen aan het maken. Vorige week de Q4 e-tron en Q4 e-tron SB en nu de A6 concept.. Goede stappen!
Iemand ervaring met dynamische knipperlichten voor de spiegels van AliExpress?
Ik kwam toevallig deze tegen:
https://www.aliexpress.com/item/1005001433696846.html
Ik heb ook wat YouTube filmpjes gezien dat ze deze inbouwen, ziet er erg eenvoudig uit en ik vind de lichten zelf er erg mooi uit zien, maar misschien is dat gezichtsbedrog. Iemand ervaring mee?
Ik heb ook wat YouTube filmpjes gezien dat ze deze inbouwen, ziet er erg eenvoudig uit en ik vind de lichten zelf er erg mooi uit zien, maar misschien is dat gezichtsbedrog. Iemand ervaring mee?
Q4 etron staat op MEB platform (ID4/ Enyaq), A6 en Q6 etron op PPE net als de elektrische Macan.Paul.H schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:14:
[...]
Allemaal PPE platform toch? Op zich logisch dat ze nu even losgaan met aankondigingen. Komen waarschijnlijk wel ook Porsche varianten van dit.
Jup! Nouja niet van Ali maar wel de dynamische. Installeren stelt echt niks voor.miicker schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:20:
Spiegel glas eruit, spiegelkap eraf 3 schroefjes los en omgekeerd alles weer in elkaar.
Oh ja, natuurlijkFalch schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:19:
[...]
Q4 etron staat op MEB platform (ID4/ Enyaq), A6 en Q6 etron op PPE net als de elektrische Macan.
Ging er even vanuit dat er qua benaming en platforms hetzelfde gedaan werd als bij de ICEs, maar dat is natuurlijk weer niet zo
Nee, Q4 is MEB.Paul.H schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:14:
[...]
Allemaal PPE platform toch? Op zich logisch dat ze nu even losgaan met aankondigingen. Komen waarschijnlijk wel ook Porsche varianten van dit.
@prein2 De app (ios) heeft een update gehad, nu werkt het allemaal weer..
Zijn er bepaalde bedrijfjes die jullie kunnen aanraden (of mensen van hier) die aanpassingen kunnen activeren op de Audi MMI? Ik ben bv. opzoek naar Internet Radio, ik heb een paar mensen gevonden die dat kunnen en willen doen, maar de prijzen liggen gewoon té hoog voor wat je krijgt. Heb het gevoel dat je ze te vaak als domme klant aanzien.
Als iemand dat kan van hier, DM maar, of eventueel bedrijven die dat kunnen is ook prima.
Als iemand dat kan van hier, DM maar, of eventueel bedrijven die dat kunnen is ook prima.
Vraagje, ik heb een achteruitrijcamera laten retrofitten. Ik vraag me af of het normaal is hoe de zaken worden weergegeven. Het is een originele achteruitrijcamera (met sproeier e.d.). Zie hieronder de voorbeeld situatie:
Ik wil de auto op deze plek zetten:
/f/image/2tn6wOxpaFI2u1fPb8UQwqRw.png?f=fotoalbum_large)
Ruimte aan de passagierskant van de auto:
/f/image/EGnVqdk8Pi9gXoSvcGaT5vQO.png?f=fotoalbum_large)
Ruimte aan de bestuurderskant:
/f/image/NDL6kpek8XV6lH1rXeRIKdJL.png?f=fotoalbum_large)
Beeld op de camera:
/f/image/kAuw62tty7lWBM8g0WPRk5i2.png?f=fotoalbum_large)
Op de camera lijken de auto's behoorlijk groot. Gister zette ik de auto op dezelfde plek neer, toen stond de Renault er niet, maar als ik hem dan naast de Kia zet lijkt het alsnog alsof die Ford vlak naast me staat. Is dit gewoon even wennen? Die Renault Megane op de foto is ook van mij, maar die camera lijkt een stuk minder (of wellicht anders) te vertekenen, dus misschien is het een kwestie van wennen.
Ik wil de auto op deze plek zetten:
/f/image/2tn6wOxpaFI2u1fPb8UQwqRw.png?f=fotoalbum_large)
Ruimte aan de passagierskant van de auto:
/f/image/EGnVqdk8Pi9gXoSvcGaT5vQO.png?f=fotoalbum_large)
Ruimte aan de bestuurderskant:
/f/image/NDL6kpek8XV6lH1rXeRIKdJL.png?f=fotoalbum_large)
Beeld op de camera:
/f/image/kAuw62tty7lWBM8g0WPRk5i2.png?f=fotoalbum_large)
Op de camera lijken de auto's behoorlijk groot. Gister zette ik de auto op dezelfde plek neer, toen stond de Renault er niet, maar als ik hem dan naast de Kia zet lijkt het alsnog alsof die Ford vlak naast me staat. Is dit gewoon even wennen? Die Renault Megane op de foto is ook van mij, maar die camera lijkt een stuk minder (of wellicht anders) te vertekenen, dus misschien is het een kwestie van wennen.
Heb mijn oude A3 (8V, 2015) inmiddels van de hand gedaan en de overstap gemaakt naar de 8Y. Erg tevreden mee, binnenkort de logo's nog door zwarte laten vervangen bij de Audi-dealer. Het enige wat me tegenviel is dat er op een auto met een nieuwprijs van 50k geen parkeersensoren voor zitten. Is het al mogelijk om deze te retrofitten en wat kost zoiets?

Heb 4 jaar geleden bij mijn A4 (2012 facelift) PDC voor laten retrofitten, kosten: €699. Denk dat je wel zo’n beetje in die range zal moeten zitten.NotSoSteady schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:40:
Is het al mogelijk om deze te retrofitten en wat kost zoiets?
[Afbeelding]
50k? Hoe krijg je dat voor elkaar. De S-Line met wat leuke opties is 45k.NotSoSteady schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:40:
Heb mijn oude A3 (8V, 2015) inmiddels van de hand gedaan en de overstap gemaakt naar de 8Y. Erg tevreden mee, binnenkort de logo's nog door zwarte laten vervangen bij de Audi-dealer. Het enige wat me tegenviel is dat er op een auto met een nieuwprijs van 50k geen parkeersensoren voor zitten. Is het al mogelijk om deze te retrofitten en wat kost zoiets?
[Afbeelding]
Edit: Ik zie het al. Die velgen zijn 3k.
[ Voor 3% gewijzigd door Troubled op 25-04-2021 23:19 ]
Ja, het gaat hard tegenwoordig. Ben blij met veel van de keuzes van de vorige eigenaar, maar het weglaten van de parkeerassistent (enige optie voor parkeersensoren voor- en achter) voor €490 begrijp ik echt niet. Ik heb inmiddels online al shops gezien die het pakket aanbieden, maar ben zelf niet bijzonder handig met auto's. Helaas zijn veel van de VAG-experts die dit soort dingen doen niet in het oosten te vinden.Troubled schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:17:
[...]
50k? Hoe krijg je dat voor elkaar. De S-Line met wat leuke opties is 45k.
Edit: Ik zie het al. Die velgen zijn 3k.
Ja, dat lijkt nog steeds een beetje het bedrag te zijn. Heb inmiddels wat bedrijven aangeschreven.Jolly_Jumper schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:11:
[...]
Heb 4 jaar geleden bij mijn A4 (2012 facelift) PDC voor laten retrofitten, kosten: €699. Denk dat je wel zo’n beetje in die range zal moeten zitten.
[ Voor 22% gewijzigd door NotSoSteady op 26-04-2021 00:02 ]
NL is niet groot. Je bent zo bij een bedrijf die het retrofit.NotSoSteady schreef op maandag 26 april 2021 @ 00:01:
[...]
Ja, het gaat hard tegenwoordig. Ben blij met veel van de keuzes van de vorige eigenaar, maar het weglaten van de parkeerassistent (enige optie voor parkeersensoren voor- en achter) voor €490 begrijp ik echt niet. Ik heb inmiddels online al shops gezien die het pakket aanbieden, maar ben zelf niet bijzonder handig met auto's. Helaas zijn veel van de VAG-experts die dit soort dingen doen niet in het oosten te vinden.
[...]
Ja, dat lijkt nog steeds een beetje het bedrag te zijn. Heb inmiddels wat bedrijven aangeschreven.
Ik weet niet waar je woont in het Oosten, maar je zou AST in Vriezenveen eens kunnen proberen, die kunnen het ongetwijfeld.NotSoSteady schreef op maandag 26 april 2021 @ 00:01:
[...]
Ja, het gaat hard tegenwoordig. Ben blij met veel van de keuzes van de vorige eigenaar, maar het weglaten van de parkeerassistent (enige optie voor parkeersensoren voor- en achter) voor €490 begrijp ik echt niet. Ik heb inmiddels online al shops gezien die het pakket aanbieden, maar ben zelf niet bijzonder handig met auto's. Helaas zijn veel van de VAG-experts die dit soort dingen doen niet in het oosten te vinden.
[...]
Ja, dat lijkt nog steeds een beetje het bedrag te zijn. Heb inmiddels wat bedrijven aangeschreven.
Ze bouwen daar veel luxe auto's om (ik volg ze op facebook) volgens mij zijn ze ABT dealer ofzo.
Ik zie regelmatige dure auto's van VDM Car's daar staan voor diverse ombouw/tune acties, waaronder dikke audi's, zoals de nieuwe RS6 van Hakim Ziyech.
https://topgear.nl/autoni...ch-haalt-abt-audi-rs-6-r/
https://www.destentor.nl/...or-350-000-euro~a456a4c7/
[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 26-04-2021 07:12 ]
Verwijderd
Let op, ze passen vaak niet even goed als je zou denken. Kijk even naar de reviews van verschillende verkopersmiicker schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:20:
Is de Audi A3 limousine 30 TFSI S tronic Pro Line het waard? Momenteel is deze in de Private lease voor 24 maanden vanaf 425 euro per maand, vooral de 24 maanden maakt het voor mij erg interessant.
Deze is het?Jakehh schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:22:
Is de Audi A3 limousine 30 TFSI S tronic Pro Line het waard? Momenteel is deze in de Private lease voor 24 maanden vanaf 425 euro per maand, vooral de 24 maanden maakt het voor mij erg interessant.
https://privatelease.audi...RiskLevel=400301&color=63
Ja, die. Met een verlaagd eigen risico (125 euro) en direct vervangend vervoer komt die uit op 433 euro p.m. voor 24 maanden. Eventueel een ander kleurtje erop, maar de prijs is aantrekkelijk. Het enige nadeel is natuurlijk dat die een stuk saaier is met o.a. de 16 inch velgen.
Ja, ik vind persoonlijk die kleine velgen op een Audi een beetje te degelijk aandoen. Maar verder natuurlijk een mooie auto.Jakehh schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:32:
[...]
Ja, die. Met een verlaagd eigen risico (125 euro) en direct vervangend vervoer komt die uit op 433 euro p.m. voor 24 maanden. Eventueel een ander kleurtje erop, maar de prijs is aantrekkelijk. Het enige nadeel is natuurlijk dat die een stuk saaier is met o.a. de 16 inch velgen.
Deze deal was mij ook opgevallen. Gunstige prijs voor 24 maanden. Kan via m’n werkgever nog een tientje korting krijgen en een verlaging van het eigen risico van €500 naar €125. Maar eens over nadenken, rijd nauwelijks nog nu ik 100% thuiswerk, dan is het waarschijnlijk nog steeds te veel geld ondanks dat het een goede deal is.Jakehh schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:22:
Iedere keer als ik mijn adaptive cruise control aanzet krijg ik een melding dat de predictieve regelaar niet beschikbaar is. Nu las ik dat dit in Nederland niet mogelijk is op de B9. Is er een mogelijkheid om de melding daarover uit te zetten?
Ja. Dit staat gewoon in je mmi.(niet de melding uitzetten, maar je moet die predictive zooi helemaal uitzetten. Dit mag, wettelijk, niet in nl)miicker schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 01:00:
Iedere keer als ik mijn adaptive cruise control aanzet krijg ik een melding dat de predictieve regelaar niet beschikbaar is. Nu las ik dat dit in Nederland niet mogelijk is op de B9. Is er een mogelijkheid om de melding daarover uit te zetten?
[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 27-04-2021 07:41 ]
Mag niet? Mijn E-tron heeft het toch ook gewoon? Ik krijg zeer zeldzaam de melding dat het tijdelijk niet beschikbaar is maar dan is er bijvoorbeeld mist. Verder krijg ik nooit een melding.Tylen schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:40:
[...]
Ja. Dit staat gewoon in je mmi.(niet de melding uitzetten, maar je moet die predictive zooi helemaal uitzetten. Dit mag, wettelijk, niet in nl)
Die predictieve regeling kan dus anticiperen op de borden of bochten zonder voorganger, als jullie dat bedoelen dan werkt het 100% op de E-tron. Als jullie iets anders bedoelen dan ben ik nieuwsgierig wat
[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 27-04-2021 07:48 ]
Dat bedoelen we idd. Heb altijd begrepen dat het wettelijk niet mag in nl. In het buitenland zet ik het wel eens aan maar vind het rete irritant.GeeMoney schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:47:
[...]
Mag niet? Mijn E-tron heeft het toch ook gewoon? Ik krijg zeer zeldzaam de melding dat het tijdelijk niet beschikbaar is maar dan is er bijvoorbeeld mist. Verder krijg ik nooit een melding.
Die predictieve regeling kan dus anticiperen op de borden of bochten zonder voorganger, als jullie dat bedoelen dan werkt het 100% op de E-tron. Als jullie iets anders bedoelen dan ben ik nieuwsgierig wat.
@miicker de nieuwe camera's zijn groothoek. Is even wennen maar beeldkwaliteit is 1000x beter dan de oude types.
@NotSoSteady met een 8Y kun je het beste naar een echte vag retrofit specialist gaan met Odis Online. Want er moet namelijk een SFD token aangemaakt worden om de modules te coderen. Je beste kans is Audi Parts Veghel, Audiwereld, VagExpert etc. Ze zijn wel duurder maar dan weet je wel dat het bij een 8Y helemaal goed zit.
@NotSoSteady met een 8Y kun je het beste naar een echte vag retrofit specialist gaan met Odis Online. Want er moet namelijk een SFD token aangemaakt worden om de modules te coderen. Je beste kans is Audi Parts Veghel, Audiwereld, VagExpert etc. Ze zijn wel duurder maar dan weet je wel dat het bij een 8Y helemaal goed zit.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Maandag ritje met de e-tron met 1800 kg boot erachter gedaan. Waar ik eerder bij een rit van 150km een gemiddeld verbruik had van 45 kWh/km was het gemiddelde maandag bij een rit van 100km net geen 40kWh/km. Dat is een mooi verbruik, kon (zonder boot) nog dezelfde 100km terug en had nog 15% lading over. Enige echte verschil was de route (zal wel meevallen hoeveel dat verschilde) en de buitentemperatuur. 8 vs 16 graden.
in de zomer is de range met flinke aanhanger dus zeg 150-200 km. Dat vind ik alleszins netjes!
in de zomer is de range met flinke aanhanger dus zeg 150-200 km. Dat vind ik alleszins netjes!
Mijn SQ5 staat momenteel bij de wrapper nadat hij vandaag bij ABT is omgebouwd. Over een week krijg ik hem terug hoop ik
Iemand enig idee of het mogelijk is om interieurverlichting te retrofitten op mijn B9 en wat dat ongeveer zal kosten?
Temperatuur, anticiperen en je rechtervoet zijn van groot belang bij een EVprein2 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:13:
Maandag ritje met de e-tron met 1800 kg boot erachter gedaan. Waar ik eerder bij een rit van 150km een gemiddeld verbruik had van 45 kWh/km was het gemiddelde maandag bij een rit van 100km net geen 40kWh/km. Dat is een mooi verbruik, kon (zonder boot) nog dezelfde 100km terug en had nog 15% lading over. Enige echte verschil was de route (zal wel meevallen hoeveel dat verschilde) en de buitentemperatuur. 8 vs 16 graden.
Een E-tron gaat lekker op een constante snelheid zo rond de 90km/h bij het liefst 25 graden, dan is de WLTP zelfs haalbaar. (Niet met 1800kg erachter natuurlijk)
Het is een heerlijke cruise auto en ook als je af en toe even sportief wilt doen leent hij zich daar prima voor door de adaptieve vering en verschillende rij modi.
Ik heb er inmiddels dik 42k op staan en naar volle tevredenheid.
PS. Je hebt een 50 denk ik? (Gezien je kilometers hoop ik dat eigenlijk voor je
[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 29-04-2021 00:10 ]
Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.