http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Van Audi zelf.miicker schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:23:
[...]
Maar was dat met after market keyless? Of die van Audi zelf?
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Maar geen climate control in een auto van 2016+, dat kan echt niet meer imo.. dat lijkt mij persoonlijk ook veel irritanter dan het gemis van ACC.
Ik heb nu ook climate control met meerdere zones in m'n auto. Moet eerlijk zeggen dat het me niet uitmaakt of ik nu dit hebt of een domme airco. Tuurlijk is climate leuker om te hebben, maar als het te warm is in de auto zet ik hem alsnog lager en als het te koud is zet ik hem alsnog warmer, dus het het op 1 temp instellen en altijd zo laten werkt (bij mij in ieder geval) niet.Scrtz schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:13:
Zeker bij Nederlandse Audi’s ga je denk ik heel veel auto’s vinden zonder ACC. Het is nog altijd een meerprijs optie terwijl het bij VW/Seat/Skoda bijna standaard zit in de meeste uitrustingen.
Maar geen climate control in een auto van 2016+, dat kan echt niet meer imo.. dat lijkt mij persoonlijk ook veel irritanter dan het gemis van ACC.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Bijna al het geimporteerde spul qua A4's heeft de standaard airco en imho "lelijke" achterlichten. Op zich kan ik daar wel mee leven, maar het feit dat je dan achterin een lelijk "gat" hebt en geen ventilatieopening bij zo'n soort auto maakt het wel erg karig...Scrtz schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:13:
Zeker bij Nederlandse Audi’s ga je denk ik heel veel auto’s vinden zonder ACC. Het is nog altijd een meerprijs optie terwijl het bij VW/Seat/Skoda bijna standaard zit in de meeste uitrustingen.

Het genoemde exemplaar heeft wel de goede achterlichten, de juiste stoelbekleding (de sportstoelen met stoffen bekleding wil je niet vanwege slijtage die niet misstaat op een goedkope auto na 50000 km...) en stoelverwarming. Hoeveel exemplaren met soms volledig leer en een nieuwprijs van >€60k ik heb gezien zonder stoelverwarming...ik begrijp het niet
De hierboven genoemde A4 heeft trouwens geen autohold, maar verder is het wel een van de betere die ik de afgelopen tijd heb gezien
[ Voor 18% gewijzigd door J0YR1D3R op 22-03-2021 08:38 ]
Hoe weet ik of een auto dat heeft, want dat staat er denk ik vaak niet bij. De auto waar ik een proefrit in gemaakt heb had dat wel (kwam ik achter bij de proefrit). Dacht dat het wel standaard zou zijn.
Auto hold gooit er simpelweg de handrem op als je stilstaat. Ook op een vlakke weg. Hill assist is iets slimmer en detecteert als je op een helling staat, zorgt er voor dat je niet naar achteren glijdt als je stilstaat en gaat er af als je de helling op rijdt. Werkt ook achteruit iirc.miicker schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:06:
@J0YR1D3R en auto hold is een soort hill assist?
Hoe weet ik of een auto dat heeft, want dat staat er denk ik vaak niet bij. De auto waar ik een proefrit in gemaakt heb had dat wel (kwam ik achter bij de proefrit). Dacht dat het wel standaard zou zijn.
Simpel te testen, rij een parkeergrage oid in
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
miicker schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:06:

Het rechter knopje van de 2 met de (A). Voor een Q5 is het niet bijster duur, maar of het op een A4 ook achteraf weet @Antera of @Rainesh vast wel. Volgens mij zorgt dit er voor dat je voor het stoplicht op een helling niet je rem ingedrukt hoeft te blijven houden. Heb het op de eGolf en dat is toch wel erg prettig
[ Voor 10% gewijzigd door J0YR1D3R op 22-03-2021 20:33 ]
Acc zorgt er ook voor dat je je rem niet ingedrukt hoeft te houden.J0YR1D3R schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:33:
[...]
[Afbeelding]
Het rechter knopje van de 2 met de (A). Voor een Q5 is het niet bijster duur, maar of het op een A4 ook achteraf weet @Antera of @Rainesh vast wel. Volgens mij zorgt dit er voor dat je voor het stoplicht op een helling niet je rem ingedrukt hoeft te blijven houden. Heb het op de eGolf en dat is toch wel erg prettig
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
[ Voor 110% gewijzigd door deepbass909 op 23-03-2021 08:28 ]
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Auto Hold is een elektronische handrem.miicker schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:06:
Hill assist houdt de elektronische handrem vast als je op een helling staat van 5% of meer.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Kan dit ook nog achteraf ingebouwd worden op een A1 s-tronic ? En is dat dan altijd actief of moet je hem activeren bij elke start?Antera schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:14:
*spam*
Auto hold zorgt ervoor dat als je ergens stilstaan bij het stoplicht enz dat je de rem niet vast hoeft te houden om stil te blijven staan in D. Ook op een helling zorgt deze er dan voor dat hij stil blijft staan.
Heerlijk optie dan de rem vast te moeten houden.
[ Voor 6% gewijzigd door deepbass909 op 23-03-2021 23:05 ]
Hiervoor kan ik helaas geen retrofit set vinden.GeeMoney schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:29:
[...]
Kan dit ook nog achteraf ingebouwd worden op een A1 s-tronic ? En is dat dan altijd actief of moet je hem activeren bij elke start?
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Ik heb dus nog geen autoAntera schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:14:
*spam*
Auto hold zorgt ervoor dat als je ergens stilstaan bij het stoplicht enz dat je de rem niet vast hoeft te houden om stil te blijven staan in D. Ook op een helling zorgt deze er dan voor dat hij stil blijft staan.
Heerlijk optie dan de rem vast te moeten houden.
[ Voor 6% gewijzigd door deepbass909 op 23-03-2021 23:05 ]
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Bij mijn Golf 7 staat het altijd aan. Ik raak die schakelaars nooit aan.Naif0n schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 01:30:
Autohold is wel 1 van de dingen die ik echt het meeste gebruik. Het duurde een paar maanden voordat ik door had wat het deed, maar sindsdien gebruik ik het altijd. Enige wat jammer is, is dat die niet automatisch aan staat bij het starten van de auto.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Idd, maar dat moet Audi ook hebben. @Naif0n als je die knop eenmalig indrukt dan is autohold gewoon altied actief.GerCor schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:30:
[...]
Bij mijn Golf 7 staat het altijd aan. Ik raak die schakelaars nooit aan.
Bij mijn A4 (2020) blijft die dit wel onthouden. Eens aangezet (rood lampje brand), blijft hij dit automatisch opzetten bij het starten van de wagen.Naif0n schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 01:30:
Autohold is wel 1 van de dingen die ik echt het meeste gebruik. Het duurde een paar maanden voordat ik door had wat het deed, maar sindsdien gebruik ik het altijd. Enige wat jammer is, is dat die niet automatisch aan staat bij het starten van de auto.
Weet jij hoe het met snelheid qua importeren e.d. zit? Iemand die ik ken doet het importeren van auto's er als hobby/bijverdienste bij. Hij vraagt €500,- voor de hele import (excl. rest bpm uiteraard). Ik neem aan dat ik het beste alles geregeld kan hebben voordat ik ga kijken zodat ik de auto meteen mee kan nemen, of moet je vrijwel altijd 2 keer op en neer rijden?Rainesh schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:06:
[...]
Die is mooi
Verwacht ik ergens van wel. Ik had 2k bpm betaald, maar mijne was 6maanden oud. Dus weinig afschrijving.
Je kunt het uitrekenen op basis van de tabellen op belastingdienst website
Edit:
ff een hele snelle berekening
BPM: 6604 euro
Afschrijving: 73,496%
Rest bpm: 1750 euro
Dit is op basis van uitstoot.
Bij mijn A6 (2019) ook, lijkt mij ook niet meer dan normaal tochLambo LP670 SV schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:13:
[...]
Bij mijn A4 (2020) blijft die dit wel onthouden. Eens aangezet (rood lampje brand), blijft hij dit automatisch opzetten bij het starten van de wagen.
Stop & Go daarintegen vliegt er wel na elke herstart automatisch weer op. Dat mocht van mij wel standaard uitstaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Grolsch op 23-03-2021 12:27 ]
Ik zet deze juist uit.Naif0n schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 01:30:
Xbox Live: Miesjh NL
Stop & Go werkt toch alleen bij ACC? Dan zou jouw auto ook standaard ACC bij elk 'herstart' automatisch in moeten schakelen.Grolsch schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:26:
[...]
Bij mijn A6 (2019) ook, lijkt mij ook niet meer dan normaal toch
Stop & Go daarintegen vliegt er wel na elke herstart automatisch weer op. Dat mocht van mij wel standaard uitstaan.
Zal wel Start-stop zijn. Dit is prima te programmeren dat de laatste setting onthouden wordt. Stop&Go is inderdaad met ACC en de beste optie ooitGerCor schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:25:
[...]
Stop & Go werkt toch alleen bij ACC? Dan zou jouw auto ook standaard ACC bij elk 'herstart' automatisch in moeten schakelen.
¯\_(ツ)_/¯
Ben hier toevallig zelf mee bezig. RDW keuring is circa 100 euro, voor de rest moet je even kijken hoe je de auto bij het keurstation gaat krijgen. Regel je een autoambulance of ga je zelf rijden (dan heb je volgens mij een verzekering, 1dags kenteken nodig en kortdurende vrijstelling bpm vragen). Ikzelf heb een autoambulance geregeld.miicker schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:55:
[...]
Weet jij hoe het met snelheid qua importeren e.d. zit? Iemand die ik ken doet het importeren van auto's er als hobby/bijverdienste bij. Hij vraagt €500,- voor de hele import (excl. rest bpm uiteraard). Ik neem aan dat ik het beste alles geregeld kan hebben voordat ik ga kijken zodat ik de auto meteen mee kan nemen, of moet je vrijwel altijd 2 keer op en neer rijden?
Ga er maar vanuit dat je niet direct de auto kunt mee nemen, hebt ook papierwerk nodig zoals de Duitse versie van de APK en eventueel het Certificaat van Overeenstemming.
Rest BPM aanvraag moet ik nog doen, diverse sites vragen daar circa 50 euro voor maar volgens mij stelt dat echt helemaal niks voor. Gewoon gunstigste regeling kiezen (historisch of huidige) en de standaard afschrijvingstabel gebruiken.
Op sommige websites lees ik ook dat je in Duitsland van bij de dealer een 24-uurs kenteken kan aanvragen. Een vriend van me kent iemand die regelmatig auto's invoert. Heb contact met hem opgenomen. Hij geeft ook aan dat het een goede optie is. Het rondrijden in Nederland met zo'n kenteken is nogal een grijs gebied, maar over het algemeen lees ik dat als je ontheffing voor BPM aanvraagt dat het geen probleem moet zijn.Aiqo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:08:
[...]
Ben hier toevallig zelf mee bezig. RDW keuring is circa 100 euro, voor de rest moet je even kijken hoe je de auto bij het keurstation gaat krijgen. Regel je een autoambulance of ga je zelf rijden (dan heb je volgens mij een verzekering, 1dags kenteken nodig en kortdurende vrijstelling bpm vragen). Ikzelf heb een autoambulance geregeld.
Ga er maar vanuit dat je niet direct de auto kunt mee nemen, hebt ook papierwerk nodig zoals de Duitse versie van de APK en eventueel het Certificaat van Overeenstemming.
Rest BPM aanvraag moet ik nog doen, diverse sites vragen daar circa 50 euro voor maar volgens mij stelt dat echt helemaal niks voor. Gewoon gunstigste regeling kiezen (historisch of huidige) en de standaard afschrijvingstabel gebruiken.
Aha. Start/Stop heb ik bij een collega permanent uitgeschakeld met OBDeleven. Was wel even 100 credits maar ach.....Grolsch schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:07:
Ik bedoel inderdaad start stop, stop & go is erg prettig bij gebruik acc bij stoplichten.
Als je er niet weken mee rond rijdt zal dat wel loslopen ja. Alleen verzekering lijkt mij dan niet zo gemakkelijk geregeld?miicker schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:53:
[...]
Op sommige websites lees ik ook dat je in Duitsland van bij de dealer een 24-uurs kenteken kan aanvragen. Een vriend van me kent iemand die regelmatig auto's invoert. Heb contact met hem opgenomen. Hij geeft ook aan dat het een goede optie is. Het rondrijden in Nederland met zo'n kenteken is nogal een grijs gebied, maar over het algemeen lees ik dat als je ontheffing voor BPM aanvraagt dat het geen probleem moet zijn.
Als het goed zit heb je met een 24-uurs kenteken WA verzekering.Aiqo schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:57:
[...]
Als je er niet weken mee rond rijdt zal dat wel loslopen ja. Alleen verzekering lijkt mij dan niet zo gemakkelijk geregeld?
Zover ik weet niet in Nederland, die platen zijn alleen geldig in Duitsland en dien je aan de grens te vervangen voor een Nederlands eendagskenteken en die dien je apart te verzekeren. Je mag als Nederlands inzittende ook niet met een buitenlandse plaat rijden tenzij je daarvoor ontheffing heb ontvangen wat nogal een ding blijkt te zijn.miicker schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:58:
[...]
Als het goed zit heb je met een 24-uurs kenteken WA verzekering.
Formerly known as Ragdoll
Net gebeld met de dealer, en een beetje wat ik verwacht had na het lezen van de reviews. Zeer onvriendelijke man. Echt bizar eigenlijk. Ik vroeg of hij ook voor een export kenteken zorgt (aangezien je dat bij de dealer moet opvragen): "Nein, ich verkaufe Autos!". Hmm oké dan..miicker schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:02:
[...]
Klopt dat is dus degene die dus geen volautomatische clima heeft en geen ACC, helaas.. Met ACC was het voor mij een no-brainer geweest.
Iemand hier ervaring met importeren. Dit is ook nog wel een kanshebber namelijk:
https://www.mobile.de/nl/.../pg:vipcar/317691343.html
Enig idee of ik daarmee onder de 26K ga blijven met rest BPM? Het enige wat deze volgens mij niet heeft is dodehoek assistent, maar dat vind ik op zich geen dealbreaker. Een camera zit er ook niet op, maar dat is voor zover ik kon vinden redelijk eenvoudig in te bouwen.
En bij mij vraag of de auto een trekhaak had (omdat dit wel in de eigenschappen op de website staat, maar niet in de beschrijving) zei hij dat ik gewoon de moest lezen.
Dit in combinatie met de reviews op mobile.de en de reviews op google lijkt het me beter om die partij te vermijden (helaas, want het is een mooie auto). Ik heb nog twee andere auto's op het oog in Duitsland. Nadeel is dat die wellicht iets boven budget gaan uitvallen met rest BPM en een groot nadeel vind ik toch de sportstoelen die niet gedeeltelijk leer zijn.
De twee die ik nog op het oog heb:
https://www.mobile.de/nl/.../pg:vipcar/319587558.html
https://www.mobile.de/nl/.../pg:vipcar/314022916.html
Ik speel met het idee om mijn Audi mee te nemen tijdens mijn re-migratie van Engeland, heb al gevonden op de website van de belastingdienst dat ik geen invoer belasing hoef te betalen, maar ik moet dus wel het kenteken omzetten bij het RDW. Dit leek allemaal best te lukken maar nu kom ik achter dat fijnstoftoeslag een dingetje kan zijn en dat maakt nogal uit op de maandelijkse belasting.
De wagen in kwestie is een Audi A6, September 2010, Diesel, 1968 cc, CO2 139 g/km, 2145 kg, Type approval M1.
Ik probeer nu dus uit te zoeken of het financieel gezien slim is om de wagen mee te nemen (verkoop waarde hier in Engeland is echt bedroevend laag, rond de 2000 Euro). Als die fijnstof meting verkeerd valt dan kan me dit geintje 200 euro de maand aan wegen belasting gaan kosten...
wijsheid iemand?
at your service
Even buitenom het aspect fijnstof, ik neem aan dat je huidige auto rechts gestuurd is?The_Butler schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:44:
Nu het hier over het invoeren van auto's gaat heb ik een brandende vraag...
Ik speel met het idee om mijn Audi mee te nemen tijdens mijn re-migratie van Engeland, heb al gevonden op de website van de belastingdienst dat ik geen invoer belasing hoef te betalen, maar ik moet dus wel het kenteken omzetten bij het RDW. Dit leek allemaal best te lukken maar nu kom ik achter dat fijnstoftoeslag een dingetje kan zijn en dat maakt nogal uit op de maandelijkse belasting.
De wagen in kwestie is een Audi A6, September 2010, Diesel, 1968 cc, CO2 139 g/km, 2145 kg, Type approval M1.
Ik probeer nu dus uit te zoeken of het financieel gezien slim is om de wagen mee te nemen (verkoop waarde hier in Engeland is echt bedroevend laag, rond de 2000 Euro). Als die fijnstof meting verkeerd valt dan kan me dit geintje 200 euro de maand aan wegen belasting gaan kosten...
wijsheid iemand?
Die zal in NL 0,0 restwaarde hebben en vind je dat persoonlijk ook wel een goed idee? Elke parkeergarage heeft de automaat links staan om even een voorbeeld te noemen.
Overigens val je toch niet in die toeslag?
Mijn auto is Euro5 heeft 179 g/km CO2 uitstoot en 0.00094 g/km uitstoot fijnstof.
Je gaat pas toeslag betalen bij 0,005 g/km.
[ Voor 5% gewijzigd door InFamous op 24-03-2021 12:56 ]
Die restwaarde vind ik niet echt een probleem - op dit moment zal ik een gelijkwaardige bak voor ongeveer 7500 eur kunnen kopen dacht ik, tweweil de auto die ik nu heb perfect bevalt - die zou ik dus voor 2k moeten verkopen in Engeland. Mijn plan was om mijn auto gewoon de komende 5 jaar 'op' te rijden en dan een laatste roadtrip naar Polen te maken om er daar voor een knaak en een bos wortels vanaf te komen ofzo. Parkeerautomaten aan de linker kant is in het verleden niet zo'n groot probleem geweest (ik ben al tig keer naar NL geweest in mijn A6) dus daar vrees ik niet zo voor. - De belastingdienst is mij een grotere kopzorg.InFamous schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:52:
[...]
Even buitenom het aspect fijnstof, ik neem aan dat je huidige auto rechts gestuurd is?
Die zal in NL 0,0 restwaarde hebben en vind je dat persoonlijk ook wel een goed idee?
Elke parkeergarage heeft de automaat links staan om even een voorbeeld te noemen.
Ik weet niet of ik voor die toeslag in aanmerking kom? Ik kan nergens vinden hoeveel fijnstof ik uitstoot.... staat niet in de documentatie van mijn wagen.InFamous schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:52:
[...]
Overigens val je toch niet in die toeslag?
Mijn auto is Euro5 heeft 179 g/km CO2 uitstoot en 0.00094 g/km uitstoot fijnstof.
Je gaat pas toeslag betalen bij 0,005 g/km.
[ Voor 18% gewijzigd door The_Butler op 24-03-2021 13:01 ]
at your service
Ja geen idee, mijn auto is uit 2011 en betreft een 3.0 TDI beide auto’s zijn Euro5 dus ik ga er vanuit dat die van jouw minder uitstoot heeft.The_Butler schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:58:
[...]
Die restwaarde vind ik niet echt een probleem - op dit moment zal ik een gelijkwaardige bak voor ongeveer 7500 eur kunnen kopen dacht ik, tweweil de auto die ik nu heb perfect bevalt - die zou ik dus voor 2k moeten verkopen in Engeland. Mijn plan was om mijn auto gewoon de komende 5 jaar 'op' te rijden en dan een laatste roadtrip naar Polen te maken om er daar voor een knaak en een bos wortels vanaf te komen ofzo. Parkeerautomaten aan de linker kant is in het verleden niet zo'n groot probleem geweest (ik ben al tig keer naar NL geweest in mijn A6) dus daar vrees ik niet zo voor. - De belastingdienst is mij een grotere kopzorg.
[...]
Ik weet niet of ik voor die toeslag in aanmerking kom? Ik kan nergens vinden hoeveel fijnstof ik uitstoot.... staat niet in de documentatie van mijn wagen.
Ik vraag me wel af of de keuring nu geen drama word omdat de UK niet meer bij de EU hoort.
@The_Butler wat is je motorcode?
Deze staat niet zo heel erg ver weg van mijn werk af. Ook grappig terug te zien komen. Ben jammer genoeg zelf slecht met auto's checken etc. Anders had ik je graag wel even willen helpen om hem te bekijken etc.
at your service
Dat is je chassisnummer, motorcode staat op de sticker onder de kap.
Heb je een 170pk uitvoering?
Heb er even snel een op MP opgezocht: https://www.marktplaats.n...line.html?previousPage=lr en die heeft 0.00048 g/km uitstoot.
Ik dacht 130 PK - ik check zometeen evenInFamous schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:00:
[...]
Dat is je chassisnummer, motorcode staat op de sticker onder de kap.
Heb je een 170pk uitvoering?
Heb er even snel een op MP opgezocht: https://www.marktplaats.n...line.html?previousPage=lr en die heeft 0.00048 g/km uitstoot.
Ik kon geen sticker vinden, ook niks obvious op het blok maar ik ga er 99% vanuit dat ik dit heb:
2.0 16v TDI Inline 4 DOHC turbo 140 PS (103 kW; 138 hp)
[ Voor 14% gewijzigd door The_Butler op 24-03-2021 16:31 ]
at your service
Die is Euro5 dus daar krijg je geen fijnstoftoeslag voor.The_Butler schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:02:
[...]
Ik dacht 130 PK - ik check zometeen even
Ik kon geen sticker vinden, ook niks obvious op het blok maar ik ga er 99% vanuit dat ik dit heb:
2.0 16v TDI Inline 4 DOHC turbo 140 PS (103 kW; 138 hp)
@InFamous Bedankt!!!InFamous schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:50:
[...]
Die is Euro5 dus daar krijg je geen fijnstoftoeslag voor.
at your service
https://www.mobile.de/nl/.../pg:vipcar/320533263.html
Voor mij erg interessant. Heeft in ieder geval de volgende opties wel:
- S-Line
- VC
- S-Line sportstoelen
- Adaptive cruise control
- Stoelverwarming
- Getint glas
Heeft niet:
- Camera
- Dode hoek assistent
- Uitgebreide climate
- Auto hold
Als ik die dan vergelijk met de auto waar ik hier in NL in gereden heb dan heeft deze als groot pluspunt: ACC, als minpunt het ontbreken van een achteruitrijcamera en dode hoek assistent. Ook heeft deze geen auto hold. Nu zijn de camera en auto hold relatief goedkoop in te bouwen. Camera kost geloof ik zo'n €550,- en Auto hold weet ik niet precies, iemand hier zei €250,-. Dode hoek assistent is een stuk duurder, ik begreep dat dit zo'n €1.250 kost. Ik neem aan dat de spiegels dan worden vervangen, dus zal wel kloppen neem ik aan, of kan dat goedkoper?
Een andere bonus wat deze auto dan wel weer heeft is een trekhaak. Dat is geen vereiste, maar zou ik anders wel ooit in laten bouwen. Een ander nadeel is dan weer dat deze auto 20K km extra op de teller heeft. De prijs van deze auto is €22.990, maar daar komt nog rest bpm en invoerkosten etc. bij. De auto in Nederland is €25.950 ter vergelijking.
Ik ga er even over nadenken..
Hoe ziet de "goedkope" MMI er uit dan? Ik heb daar nog geen verschil in gezien namelijk.J0YR1D3R schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:23:
Hij heeft nog wel xenon en geen LED overigens. En de "goedkope" achterlichten, die ik zelf niet echt heel mooi vind bij een dergelijk "luxe" model. Wel weer de goede stoelen, al moet ik zeggen dat vooral de bestuurdersstoel op de foto's er aardig gehavend uit ziet. Je hebt ook weer de goedkope airco (geen climate control), maar wel weer de duurdere MMI versie. Van alles wat dus
Ik dacht dat ze standaard Xenon hadden, blijkbaar niet dus.
Nu is mijn Duits niet geweldig, maar als ik het goed begrijp is het mogelijk de auto meteen mee te nemen en staat hij klaar voor een proefrit. Zij vragen zo te zien zo'n €250,- voor export kentekens. Is dit een normale/acceptabele prijs?
Het antwoord in het Duits:
[ Voor 21% gewijzigd door miicker op 25-03-2021 10:10 ]
Dit speelde echt al jaren. Molletjes bij zekere garages boden tegen betaling data van o.a eigenaren snelle Audi's. Hoe denk je dat de beruchte audi bende anders aan hun snelle voertuigen kwamen.
Was gewoon diefstal op bestelling.
Er staat hier een RS6 C7 voor de deur (helaas niet van mij
K to the KillaZ
Uiteindelijk toch besloten te gaan kijken (dik 400km enkele reis om even een auto te bekijken

:strip_exif()/f/image/Xvn3LCcQFkZ1GR1cplLgrhY2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had gedacht dat het orginele Audi velgen waren, maar dat zijn het dus niet. Nu zitten er ook alleen winterbanden onder, dus moet hoe dan ook een set zomerbanden kopen. Nu dacht ik eraan om dat meteen op velg te doen. OEM is nieuw niet te betalen. Wat raden jullie aan? Setje gebruikte OEMs van Marktplaats? Of toch aftermarket spul halen?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja zat ik ook aan te denken, maar ik ga wel één á twee keer per jaar op wintersport. Denk dat het dan wel handiger is om winter en zomerbanden te hebben, of maakt dat weinig verschil?The Eagle schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:26:
Gewoon setje allweathers er onder en kijken of dat bevalt. Die sneeuw zoals we hem afgelopen keer gehad hebben komt eens per 15 jaar boor
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Maar de staat van de huidige winterbanden, het verwachte gebruik daarvan en het feit dat wielen wisselen makkelijker is dan banden wisselen speelt natuurlijk wel mee in de keuze
Ja daar zijn motor/bak updates voor.KillaZ schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:22:
@Rainesh (of iemand anders) Ben jij op de hoogte van een Audi update voor de RS6 C7 modellen?
Er staat hier een RS6 C7 voor de deur (helaas niet van mij) met een 30500 code op het moment dat je rustig cruised en het gas intrapt als de cilinders zijn uitgeschakeld. Ik lees dat met name APR getunede modellen daar last van hadden en APR er een fix voor heeft gemaakt op basis van een Audi "hotfix".
Hoeft niet perse:)
En verder nog opties/accessoires die ik niet mag vergeten? Ik heb nu een paar opties die ik de moeite waard vind, maar wederom i.v.m. bijtelling wil ik er niet te veel meer bij.
- Audi Sound system
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Wegrijassistent (hold assist)
- Ambiente lichtpakket
- Diefstalbeveiligde wielbouten
- Zonder type-aanduiding
- Privacy glas (als accessoire)
- Aluminium pedalen (bij Business, standaard op S Line)
- Afgevlakt sportstuur (bij S Line)
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik weet niet of dat al in 1 van de pakketten zit maar elektrisch inklapbare spiegels en een achteruitrijcamera zijn toch wel dingen die ik zelf zou kiezen.ilhanko schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:58:
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuwe leaseauto en ben uiteindelijk bij een A3 Limo uitgekomen. Twijfel qua maandlasten nog tussen de Business of S Edition; het prijsverschil is (naar verwachting) netto ongeveer 40 euro per maand en ik twijfel of ik dat de moeite waard vind. Dit prijsverschil is wel inclusief unilak zwart (Business) en daytonagrijs (S Line), verder vrijwel dezelfde opties. Heeft iemand nog inzichten om voor mij de knoop door te hakken?
En verder nog opties/accessoires die ik niet mag vergeten? Ik heb nu een paar opties die ik de moeite waard vind, maar wederom i.v.m. bijtelling wil ik er niet te veel meer bij.
- Audi Sound system
- Ambiente lichtpakket
- Zonder type-aanduiding
Dezelfde opties? S-Edition heeft toch s-line int en ext erbij? Nou dan wist ik het wel. Ik koop nooit een audi zonder S-Line int / ext.ilhanko schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:58:
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuwe leaseauto en ben uiteindelijk bij een A3 Limo uitgekomen. Twijfel qua maandlasten nog tussen de Business of S Edition; het prijsverschil is (naar verwachting) netto ongeveer 40 euro per maand en ik twijfel of ik dat de moeite waard vind. Dit prijsverschil is wel inclusief unilak zwart (Business) en daytonagrijs (S Line), verder vrijwel dezelfde opties. Heeft iemand nog inzichten om voor mij de knoop door te hakken?
- Audi Sound system
- Ambiente lichtpakket
- Zonder type-aanduiding
Maar privacyglas zou ik niet als accessoire doen maar direct af fabriek. Dan krijg je niet die gare folie waar je altijd witte randjes ziet aan de randen van het glas bij de zwarte puntjes.
Sportonderstel is onderdeel van s-line interieur.The Eagle schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:01:
Heeft die S edition niet ook een sportondstel en standaard een maat grotere velgen?
Ah thanks, is dat nog steeds? Dat vind ik inderdaad niet de moeite.GioStyle schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:17:
Dat afgevlakte stuur zou ik skippen. Is te diefstalgevoelig, tenzij je telkens met een stuurslot wil kloten.
Thanks, goeie tip!RomeoJ schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:39:
En die aluminium pedalen kan je ook zelf achteraf kopen en monteren, dan kan je ze doorverkopen bij inlevering van de leaseauto, anders wordt deze optie door de leasemij gewoon helemaal uitgesmeerd over je looptijd waardoor je het uiteindelijk ook zelf hebt betaald.
Heb ik zeker naar gekeken, maar vind ik niet zulke interessante opties gezien de eigen bijdrage en bijtelling.GerCor schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:52:
[...]
Ik weet niet of dat al in 1 van de pakketten zit maar elektrisch inklapbare spiegels en een achteruitrijcamera zijn toch wel dingen die ik zelf zou kiezen.
Ja excuus, uiteraard heeft de S-line de specifieke in- en exterieuropties die horen bij deze edition, maar qua andere 'opties' zijn de editions gelijk. En wat het glas betreft: heb je een voorbeeld van hoe het er niet af fabriek uitziet? De dealer vertelde mij dat je amper verschil ziet.Tylen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:48:
[...]
Dezelfde opties? S-Edition heeft toch s-line int en ext erbij? Nou dan wist ik het wel. Ik koop nooit een audi zonder S-Line int / ext.
Maar privacyglas zou ik niet als accessoire doen maar direct af fabriek. Dan krijg je niet die gare folie waar je altijd witte randjes ziet aan de randen van het glas bij de zwarte puntjes.
Velgen zijn standaard even groot (17"), alleen ander type/design.The Eagle schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:01:
Heeft die S edition niet ook een sportondstel en standaard een maat grotere velgen?
Om er enigzins wat aan toe te voegen, vind de A3 echt bizar geprijsd. Het begint al met dat de automatisch dimmende binnenspiegel zelfs bij dikste s-line uitrusting nog een losse optie is.. Laat staan parkeersensoren voor, aur camera, inklapbare spiegels.. Voor mij de reden om de A3 toch maar links te laten liggen en voor een full option VW (golf 8 GTE) te gaan. Wil je een panoramadakje 150pk dsg en nog wat opties zoals ik hierboven al noemde dan zit je makkelijk rond de 50k.
Tja, de Golf gaat ook hard die kant op. Stond van de week naast de nieuwe Golf VIII R, met een vraagprijs van 85kScrtz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:31:
Je kan wel om advies vragen om opties maar de een hecht meer waarde aan X dan de ander, die heeft weer liever optie Y. Onbegonnen discussie dus.
Om er enigzins wat aan toe te voegen, vind de A3 echt bizar geprijsd. Het begint al met dat de automatisch dimmende binnenspiegel zelfs bij dikste s-line uitrusting nog een losse optie is.. Laat staan parkeersensoren voor, aur camera, inklapbare spiegels.. Voor mij de reden om de A3 toch maar links te laten liggen en voor een full option VW (golf 8 GTE) te gaan. Wil je een panoramadakje 150pk dsg en nog wat opties zoals ik hierboven al noemde dan zit je makkelijk rond de 50k.

K to the KillaZ
Tja je wilt Audi rijden of niet. Met die redenatie kan je beter frans gaan rijden.Scrtz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:31:
Je kan wel om advies vragen om opties maar de een hecht meer waarde aan X dan de ander, die heeft weer liever optie Y. Onbegonnen discussie dus.
Nee klopt, maar als je het bijv vergelijkt met de MB A klasse, dan is die toch een heel stuk vriendelijker geprijsd wil je een beetje een volle qua opties. De Audi is nu toch echt wel de uitblinker qua duurste in dat segment.Tylen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:05:
[...]
Tja je wilt Audi rijden of niet. Met die redenatie kan je beter frans gaan rijden.
Tja, komt smaak ook nog eens om de hoekScrtz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:12:
[...]
Nee klopt, maar als je het bijv vergelijkt met de MB A klasse, dan is die toch een heel stuk vriendelijker geprijsd wil je een beetje een volle qua opties. De Audi is nu toch echt wel de uitblinker qua duurste in dat segment.
MB is toch niet om aan te gluren

Altijd voor de S-Line gaan.ilhanko schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:58:
- Audi Sound system
- Ambiente lichtpakket
- Zonder type-aanduiding

Waarom zou je eigenlijk Diefstalbeveiligde wielbouten op een leaseauto willen? Dat is toch gewoon verzekerd?ilhanko schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:58:
- Audi Sound system
- Ambiente lichtpakket
- Zonder type-aanduiding
Houd er trouwens rekening mee dat er standaard geen parkeersensoren aan de voorkant zitten. Deze zitten in een park assist pack.
[ Voor 4% gewijzigd door Troubled op 30-03-2021 16:58 ]
Ja, maar het blijft wel veel werk: aangifte bij politie, leasemaatschappij informeren en vervangende auto regelen etc., en dan nog de werkgever.Troubled schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:57:
[...]
Waarom zou je eigenlijk Diefstalbeveiligde wielbouten op een leaseauto willen? Dat is toch gewoon verzekerd?
Edit: ik zou die bouten er overigens zelf los bij kopen. Dit soort dingen betaal je 4x in de lease.
[ Voor 12% gewijzigd door Theone098 op 30-03-2021 17:07 ]
Ja dat is ook wel weer waar. Zelf ga ik het risico wel nemen.Theone098 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:58:
[...]
Ja, maar het blijft wel veel werk: aangifte bij politie, leasemaatschappij informeren en vervangende auto regelen etc., en dan nog de werkgever.
@ilhanko
Ik heb overigens de S-Line besteld met de volgende opties:
- pearl paint - daytona grey: spreek voor zich denk ik.
- Audi sound system: Ik luister graag naar muziek in de auto dus dit was een makkelijke keuze
- Park Assist: voor de parkeersensoren voor
- Audi Drive Select: Voor als ik in een sportieve bui ben
- Afgevlakt stuur: Gewoon omdat het mooi is
- Aftermarket velgen: Waren goedkoper dan velgen uit de fabriek
Ja precies wat @Theone098 zegt: geen zin in dat gezeik áls ze gejat worden. Maar goed punt wat betreft achteraf kopen, ik wist niet dat dat kon.Troubled schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:04:
[...]
Ja dat is ook wel weer waar. Zelf ga ik het risico wel nemen.
@ilhanko
Ik heb overigens de S-Line besteld met de volgende opties:
- pearl paint - daytona grey: spreek voor zich denk ik.
- Audi sound system: Ik luister graag naar muziek in de auto dus dit was een makkelijke keuze
- Park Assist: voor de parkeersensoren voor
- Audi Drive Select: Voor als ik in een sportieve bui ben
- Afgevlakt stuur: Gewoon omdat het mooi is
- Aftermarket velgen: Waren goedkoper dan velgen uit de fabriek
En thanks voor je input! Toch wel het afgevlakte stuur ondanks de diefstalgevoeligheid zoals iemand hier al opmerkte?
Ik ben overigens ook wel echt voorstander van S-Line, maar moet gewoon even afwachten hoeveel me dat per maand meer gaat kosten en dan de afweging maken of ik dat het waard vind. Waarschijnlijk wel.
Net zoals de wielbouten ben ik bereid om het risico te nemen. Ik woon niet in een drukke stad dus hopelijk gaat er niks gejat worden.ilhanko schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:41:
[...]
En thanks voor je input! Toch wel het afgevlakte stuur ondanks de diefstalgevoeligheid zoals iemand hier al opmerkte?
Ik ben overigens ook wel echt voorstander van S-Line, maar moet gewoon even afwachten hoeveel me dat per maand meer gaat kosten en dan de afweging maken of ik dat het waard vind. Waarschijnlijk wel.
Helaas is dat geen garantie, ook in de provincie worden duren auto's leeggeroofd. Interessante auto's worden actief opgezocht en zeker als het een beetje stille omgeving is, wordt het 's nachts eruit gehaald. En dat is echt minutenwerk voor die lui.Troubled schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:48:
[...]
Net zoals de wielbouten ben ik bereid om het risico te nemen. Ik woon niet in een drukke stad dus hopelijk gaat er niks gejat worden.
Die indicatie is het bergje met sneeuwvlokje (M+S vermelding is niet voldoende):The Eagle schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:42:
Geen idee, ik ben nooit met sneeuw de bergen in geweest. Weet wel dat je allweathers met speciale indicatie kunt gebruiken. Kijk even wat men in Duitsland vereist. Kan best loslopen. Echte winterband zal in de dikke sneeuw denk ik beter zijn. De vraag is of je met net iets minder ook gewoon toe kunt.

Staat dat op je band, dan geldt hij in Duitsland als winterband.
Een echte winterband is altijd beter in sneeuw, maar voor gematigd klimaat, zoals hier, zijn all-seasons doorgaans goed genoeg. En mocht er sneeuw, hagel of modder (vergeet ook dat niet) op de weg liggen, dan zijn deze banden sowieso beter dan pure zomerbanden.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Maar ze gaan toch geen 17" velgen stelen. Dan pakken ze toch eerder de grotere jongens.deepbass909 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:54:
[...]
Helaas is dat geen garantie, ook in de provincie worden duren auto's leeggeroofd. Interessante auto's worden actief opgezocht en zeker als het een beetje stille omgeving is, wordt het 's nachts eruit gehaald. En dat is echt minutenwerk voor die lui.
Ik reageerde ook meer op het punt van zaken als een stuur. Als ik zie wat er tegenwoordig vooral geroofd wordt, zijn dat airbags/stuurwielen, infotainment systemen en katalysatoren (bij bepaalde auto's). Verder heb ik werkelijk geen flauw idee wat het dievengilde wel of niet aantrekkelijk vind.Tylen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:46:
[...]
Maar ze gaan toch geen 17" velgen stelen. Dan pakken ze toch eerder de grotere jongens.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Gelegenheid maakt de dief. Beetje cynisch, maar helaas waar. En alles op bestelling.Tylen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:46:
[...]
Maar ze gaan toch geen 17" velgen stelen. Dan pakken ze toch eerder de grotere jongens.
Ik heb 18" eronder zittenTylen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:46:
[...]
Ik ga misschien toch maar overwegen om slotbouten te bestellen.
[ Voor 12% gewijzigd door Troubled op 31-03-2021 15:15 ]
Indien het een normale motorisering is (geen RS4 oid) is E10 prima.miicker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 00:26:
Zouden jullie met een B9 uit 2017 aanraden om euro 98 te tanken? Of kan ik net zo goed euro 95 (e10) tanken?
Beetje afhankelijk van welke uitvoering je rijdt. Ik rij zelf met de 2.0 tfsi, en tank uitsluitend 98. Rijdt voor mij gewoon prettigermiicker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 00:26:
Zouden jullie met een B9 uit 2017 aanraden om euro 98 te tanken? Of kan ik net zo goed euro 95 (e10) tanken?
2.0 tfsi, 190pk.Tbr_22 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 01:29:
[...]
Indien het een normale motorisering is (geen RS4 oid) is E10 prima.
Dan kan je gewoon 95 tanken. Er zijn soms mensen die verschil voelen. Weet niet of dat placebo is of echt een verschil. Heb zelf alleen verschil gemerkt in de hoge motoriseringen. Maar 95 E10 is gewoon veilig!
[ Voor 4% gewijzigd door Tbr_22 op 03-04-2021 15:57 ]
Informeer eens bij Audiwereld.nl in Utrecht.Jhonna schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:01:
Ik heb sinds kort een A1 2019 maar helaas, met halogeenlampen. Ik zou ze graag omzetten in LED lampen (vooral voorraan, maar achteraan ook alhoewel dat niet hoognodig is). Is er iemand die een adresje kent die dit kan doen? Of eventueel iemand hier? Meningen over personen of bedrijven die dat wellicht kunnen doen zijn altijd welkom, ben nogal nieuw met Audi
Ik heb bij een aantal bedrijven opgevraagd wat het kost om een achteruitrijcamera en wegrijassistent in te laten bouwen in mijn Audi B9. De prijzen lopen behoorlijk uiteen.
VAS kwam als veruit goedkoopste uit de bus (camera €450 en wegrijassistent €200 incl btw en montage). Ze geven daarbij aan dat het om nieuwe originele onderdelen gaat.
Bij bijvoorbeeld Audiwereld betaal je respectievelijk €699 en €249.
Bij VAG Expert kost het (ex btw!) €660 en €290
Bij automotive is het €700 en €250
Bij CarTronic is het €549, wegrijassistent weet ik niet, wel gevraagd maar krijg geen reactie meer...
De prijzen van VAS zijn behoorlijk scherp, maar ik vond het wel weer vreemd dat ze me de bedragen om 23.30 toesturen..
Mooi links laten liggen. Ik heb daar mijn 'originele' elektrisch inklapbare spiegels vandaan. Waren waarschijnlijk spiegels van een schadeauto want de binnenkant was gelijmd. Ook nog niet eens de Europese versie maar troep uit China.miicker schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:59:
Iemand hier ervaring met VAS Technics?
Ik heb bij een aantal bedrijven opgevraagd wat het kost om een achteruitrijcamera en wegrijassistent in te laten bouwen in mijn Audi B9. De prijzen lopen behoorlijk uiteen.
VAS kwam als veruit goedkoopste uit de bus (camera €450 en wegrijassistent €200 incl btw en montage). Ze geven daarbij aan dat het om nieuwe originele onderdelen gaat.
Bij bijvoorbeeld Audiwereld betaal je respectievelijk €699 en €249.
Bij VAG Expert kost het (ex btw!) €660 en €290
Bij automotive is het €700 en €250
Bij CarTronic is het €549, wegrijassistent weet ik niet, wel gevraagd maar krijg geen reactie meer...
De prijzen van VAS zijn behoorlijk scherp, maar ik vond het wel weer vreemd dat ze me de bedragen om 23.30 toesturen..
Geen zaken mee doen. Want mocht je problemen hebben dan geven ze jou of een ander de schuld.
Nette auto! Heb nagenoeg dezelfde versie :-) rijdt heerlijk! Maar zoals je zegt, ik ben ook opzoek naar die B&O speakers. En die bedrijfjes betrouw ik voor geen meter, ik had er één benaderd met de vraag wat voor merk het dan is dat er in komt en ik kreeg een heel bijbelverhaal dat het echt een goed merk is dat gekend is. Maar welk merk? Dat wouden ze niet zeggen 😂 dat is dan wel een erg duur Aliexpress sound upgrade setje.GeeMoney schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:36:
In verband met de mogelijke lockdown vandaag nog de Audi A1 van mijn vrouw opgehaald ipv woensdag!
[Afbeelding]
Een Audi Plus selectie A1 met een 1.0 TFSI S-Tronic Automaat 116pk.
Met oa:
MMI Plus
Virtual Cockpit Plus
Elektrische spiegels instelbaar, klapbaar, verwarmbaar
Automatisch dimmende binnenspiegel
Climate Control
Stoelverwarming voor
18 inch sportvelgen
Lederen sportstuur met stuurwielbediening
Parkeerhulp Plus (voor en achter)
Getinte ramen vanaf de B-stijl
Achteruitrijcamera.
Binnenverlichting LED pakket
Hill Hold
Middenarmsteun
Cruise Control
Audi PreSense Basic
Alarm
Iemand een idee of het Audi Sound of liever nog de B&O te retro-fitten is? (Voor een normale prijs)
Die aftermarket “audio specialist bedrijven” vragen voor een audio upgrade minimaal €1699,- en dan noemen ze niet eens de merken dus dan heb ik al het gevoel genaaid te worden.
Heb jij iemand gevonden die het doet en wilt doen?
Nee, helaas nog niet.Jhonna schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:47:
[...]
Nette auto! Heb nagenoeg dezelfde versie :-) rijdt heerlijk! Maar zoals je zegt, ik ben ook opzoek naar die B&O speakers. En die bedrijfjes betrouw ik voor geen meter, ik had er één benaderd met de vraag wat voor merk het dan is dat er in komt en ik kreeg een heel bijbelverhaal dat het echt een goed merk is dat gekend is. Maar welk merk? Dat wouden ze niet zeggen 😂 dat is dan wel een erg duur Aliexpress sound upgrade setje.
Heb jij iemand gevonden die het doet en wilt doen?
Origineel is haast onmogelijk en peperduur begreep ik.
Alle andere "audio bedrijven" laat ik links liggen. Er zullen gerust echt goede tussen zitten maar de meesten willen dat het voornamelijk heel hard gaat en met veel bass en dat is niet echt waar ik naar opzoek ben.
Mmmh, dan hou ik het ook maar voor bekeken. Ja idd, dat het duur is dat kan ik me inbeelden. Kan jij trouwens wél opties aanvinken in de MyAudi App voor activatie? (DAB etc bv.), dat lukt mij niet maar ik twijfel of dat niet gewoon komt omdat ik mijn 10-cijferige code voor hoofdgebruiker (nog) niet heb. Verwacht die aankomende week.GeeMoney schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:05:
[...]
Nee, helaas nog niet.
Origineel is haast onmogelijk en peperduur begreep ik.
Alle andere "audio bedrijven" laat ik links liggen. Er zullen gerust echt goede tussen zitten maar de meesten willen dat het voornamelijk heel hard gaat en met veel bass en dat is niet echt waar ik naar opzoek ben.
Er zijn voor mijn auto geen opties beschikbaar maar ik weet ook niet zeker of de MY19 dat ook al helemaal ondersteund. Volgens mij pas vanaf MY21 voor de A1 is het mogelijk functies aan te kopen.Jhonna schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:05:
[...]
Mmmh, dan hou ik het ook maar voor bekeken. Ja idd, dat het duur is dat kan ik me inbeelden. Kan jij trouwens wél opties aanvinken in de MyAudi App voor activatie? (DAB etc bv.), dat lukt mij niet maar ik twijfel of dat niet gewoon komt omdat ik mijn 10-cijferige code voor hoofdgebruiker (nog) niet heb. Verwacht die aankomende week.
DAB kan je sowieso niet activeren omdat je headunit daarvoor niet geschikt is en je daarnaast ook de antenne mist.
Ik heb alle functies erop die ik wilde dus op zich geen nood om iets te kopen
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.