Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 107 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:18
XO101 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:24:
[...]

Ik heb via mijn Audi dealer, en via een contactpersoon werkend bij Pon de vraag uitgezet of de "oneindige licentie" nu willen koppelen op het auto serienummer, of op de gebruiker-ID van het myaudi-account die het product koopt.

Heb nu 2 antwoorden gehad, de dealer zegt auto, dus bij verkoop blijft deze het doen, de andere zegt, op gebruiker-id, ala een app op je mobiel. Dan heb je dit bij je volgende audi ook (mits mogelijk) en leidt tot een stukje lock-in qua audi gevoel. Als je het dus niet kunt doorverkopen, is fabrieks-af kopen beter, echter was dat bij mijn auto niet mogelijk. Tevens heeft PON vanwege belastingdienst/fiscale waarde problemen de licenties op max 1 jaar gezet...

Ik vind het allemaal maar klote, deze nieuwe ontwikkeling in auto land, als audi e-tron 50 rijder sleep ik dus elke dag hardware mee die kapot kan gaan, maar die ik niet mag gebruiken,

zo zitten er stuurbare koplampen in deze auto die je niet mag gebruiken zonder licentie
er zitten motoren aan je stuurwiel, zodat je automatisch kunt inpakeren, maar zonder licentie, een no-go
er zitten in alle lampen led-stips die per led stuurbaar zijn, zodat je een dynamisch knipperlicht kunt maken, of een soort 'opstart' animatie bij de achterlichten, en je raadt het al, werkt pas bij een licentie

en tot slot, zit er een volledige DAB tuner en antenne systeem in, en voor het luttele bedrag van 550+ euro, mag je deze unlocken.

Echt bizar, op een auto die al flink duur was. En wat als er in de niet gebruikte hardware een fout ontstaat, wie gaat die betalen? Zo is mijn achterlicht al vervangen onder garantie, maar als die buiten de garantie stukgaat, stop ik er dus een achterlicht in met meer functionliteit dan waar ik gebruik van mag maken.
De opties zitten aan de auto vast en niet gekoppeld aan je myaudi account. De betaling daarvan wel. Als je ze dus oneindig aanschaft dan zit het de gehele levensduur op de E-tron. Het is niet mee te verhuizen. Je koopt het ook op het chassisnummer af.
Je redeneert verder wel erg naar jezelf toe ;).

Jij hebt een pak minder betaald voor de auto dan iemand met die opties actief. Er zit maar een hele kleine toeslag op de online optie prijzen tov de af-fabriek prijzen heb ik gezien.
Ik heb ze namelijk af-fabriek dus weet precies wat ik er (bewust) voor betaald heb.

Als je een 50 hebt dan zit je zonder die opties op een fiscale waarde onder de 70k gok ik zo.
Daar krijg je maar liefst een 5 meter lange lucht geveerde Audi A6/A7 klasse wagen voor met een complete digitale cockpit en MMI die ook op de allerduurste versie zit. Welke concurrent bied dat voor die prijs en heeft dan wel beduidend meer opties actief?

Er is maar 1 soort koplamp voor de E-tron, alleen functioneel kan je dus zaken bijschakelen.
Je bent naar mijn idee alleen echt duurder uit als je hele unit vervangen moet worden door een frontale aanrijding of iets dergelijks. In alle andere gevallen lijkt dat mee te vallen want een lamp die je niet gebruikt kan dus ook niet stuk gaan.

Daarnaast is het een prijs model welke andere merken natuurlijk ook (gaan) voeren.
Bij alle voorgaande series zag je duidelijk wie er in de buidel getast had voor de lichten, deed je dat niet had je gewoon halogeen lampen en was het dus direct zichtbaar.
De E-tron heeft standaard al de Full LED verlichting actief dus op het eerste oog ziet je wagen net zo "dik" als eentje die de opties wel heeft afgekocht. Je mist de finishing touch inderdaad maar daar heb je dan ook fors minder voor betaald.

Ter indicatie, mijn E-tron 55 (met die opties dus) was 110k.
Vergelijk dat met jouw fiscale waarde en dan voel je je waarschijnlijk al wat beter :).
Je zit immers in nagenoeg dezelfde stoelen met exact dezelfde rij eigenschappen naar een mooie digitale cockpit te kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 04-12-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 16:20
GeeMoney schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:44:
[...]
Vergelijk dat met jouw fiscale waarde en dan voel je je waarschijnlijk al wat beter :).
Je zit immers in nagenoeg dezelfde stoelen met exact dezelfde rij eigenschappen naar een mooie digitale cockpit te kijken.
Laat ik als allereerste aangeven dat ik zeker niet ontevreden ben over de auto ansich. Ik had de keuze tussen deze auto, een tesla 3 of een 15 jaar oude BMW 5 serie diesel. Ik zou weer voor deze gaan als ik de keuze had. Voor het geld een hele mooie auto, maar zeker geen foutloze auto, een volle accu en 200 km rijbereik met dit weer...

Was de bijtelling op de auto niet zo gunstig geweest als dat hij was, had ik een hele andere afweging gemaakt. Ik ben een enorme petrolhead, maar met een jong gezin waren de euro's die ik bespaarde op de bijtelling mij veel meer waard.

En idd, het verschil naar een 55 (afhankelijk welk jaar je je auto op kenteken hebt mogen zetten) is gigantisch qua bijtelling.

Maar het hele FOD gebeuren staat in mijn ogen even buiten de bijtelling / waar voor je geld discussie,

Het stoort mij dat tijdens de koop van de auto er niets bekend was over wat er allemaal via functions on demand beschikbaar zou komen, en tegen welke prijs. Daarnaast waren er maar 4 uitvoeringen van de e-tron 50 beschikbaar, en verder geen losse opties mogelijk.

Ik heb dus nooit de mogelijkheid gehad iets bij te kopen. Nergens stond dat je de hardware al wel in je auto hebt, maar het niet mag gebruiken. Het was mij wel duidelijk dat ik fysiek minder accu capaciteit had, dat stond wel overal duidelijk aangeven. Dat audi je eigenlijk een softwarematig teruggezette auto verkoopt, waarbij hardware functies uitgeschakeld waren had ik nog niet eerder vernomen.

Bij benzine motoren zag je wel eens dat de blokken softwarematig flink teruggeschroeft waren tussen auto, dit om een verschil in prestatie tussen modellen te forceren. Was ik ook nooit enthousiast van.

Probeer ik er neutraal naar te kijken, zie ik eigenlijk 2 meningen ontstaan bij mensen met wie ik dit besproken heb,

groep 1 vind het onjuist dat je iets koopt/bezit maar dat het door een blokkade niet mogelijk is om te mogen gebruiken. Men ziet niet de voordelen dat je het achteraf kunt bijkopen, mocht je behoefte toch veranderen.

Ik plaats mijzelf in deze groep.

groep 2 vind het een mooie ontwikkeling, zo kun je goedkoper een auto kopen, en alleen de functies activeren die je graag zou willen hebben. Zo is er ook een soort optielijst voor een 2e hands auto beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
XO101 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:48:
[...]

Laat ik als allereerste aangeven dat ik zeker niet ontevreden ben over de auto ansich. Ik had de keuze tussen deze auto, een tesla 3 of een 15 jaar oude BMW 5 serie diesel. Ik zou weer voor deze gaan als ik de keuze had. Voor het geld een hele mooie auto, maar zeker geen foutloze auto, een volle accu en 200 km rijbereik met dit weer...

Was de bijtelling op de auto niet zo gunstig geweest als dat hij was, had ik een hele andere afweging gemaakt. Ik ben een enorme petrolhead, maar met een jong gezin waren de euro's die ik bespaarde op de bijtelling mij veel meer waard.

En idd, het verschil naar een 55 (afhankelijk welk jaar je je auto op kenteken hebt mogen zetten) is gigantisch qua bijtelling.

Maar het hele FOD gebeuren staat in mijn ogen even buiten de bijtelling / waar voor je geld discussie,

Het stoort mij dat tijdens de koop van de auto er niets bekend was over wat er allemaal via functions on demand beschikbaar zou komen, en tegen welke prijs. Daarnaast waren er maar 4 uitvoeringen van de e-tron 50 beschikbaar, en verder geen losse opties mogelijk.

Ik heb dus nooit de mogelijkheid gehad iets bij te kopen. Nergens stond dat je de hardware al wel in je auto hebt, maar het niet mag gebruiken. Het was mij wel duidelijk dat ik fysiek minder accu capaciteit had, dat stond wel overal duidelijk aangeven. Dat audi je eigenlijk een softwarematig teruggezette auto verkoopt, waarbij hardware functies uitgeschakeld waren had ik nog niet eerder vernomen.

Bij benzine motoren zag je wel eens dat de blokken softwarematig flink teruggeschroeft waren tussen auto, dit om een verschil in prestatie tussen modellen te forceren. Was ik ook nooit enthousiast van.

Probeer ik er neutraal naar te kijken, zie ik eigenlijk 2 meningen ontstaan bij mensen met wie ik dit besproken heb,

groep 1 vind het onjuist dat je iets koopt/bezit maar dat het door een blokkade niet mogelijk is om te mogen gebruiken. Men ziet niet de voordelen dat je het achteraf kunt bijkopen, mocht je behoefte toch veranderen.

Ik plaats mijzelf in deze groep.

groep 2 vind het een mooie ontwikkeling, zo kun je goedkoper een auto kopen, en alleen de functies activeren die je graag zou willen hebben. Zo is er ook een soort optielijst voor een 2e hands auto beschikbaar.
Ik zou mij vooral richten op de zaken die je wel hebt en dat je ten tijde van je keuze (zoals je ook terecht op merkt) er geen ander alternatief was die al diezelfde checkboxen ook had voor diezelfde of nog lagere prijs en bijtelling.
En in theorie betaal je wellicht een klein percentage mee aan de koplamp die je nu niet volledig gebruikt maar ik had het anders gevonden als de mogelijkheid er nooit was geweest (je benzine vergelijking dus) om hem toch te gaan gebruiken. Het unlocken dus, wat dus wel kan nu.
Ook weet ik niet bij welke dealer je geholpen bent maar een aantal functies waren al heel lang aangekondigd als FoD. Waaronder DAB+ en de koplampen.
Mijn dealer wist dit destijds prima maar ik heb de 55 bewust met die opties af-fabriek besteld omdat ik niet zo vertrouw op zaken achteraf aanschaffen of inbouwen.

Ook de kilometers op een volle accu voor beiden was hij eerlijk en duidelijk over al had ik dat voor mijzelf al goed uitgezocht en besloten ook.

Wat ik vaak niet begrijp is dat mensen tot aanschaf van iets overgaan waar ze heel veel geld voor betalen en dan zelf geen gedegen voor onderzoek doen. (Overigens geen verwijt naar jou maar daar barst het in de facebook groepen van alle EV-rijders van. Sommigen staren zich blind op de lage bijtelling en achteraf over zaken klagen die horen bij het platform of algemeen bekend zijn of met heel weinig onderzoek zo naar boven te halen zijn).

FoD vind ik op zich geen slechte ontwikkeling je krijgt in principe dezelfde keuzes als voorheen alleen kan je dus nu alsnog zonder grove ingrijpen zaken aankopen of veranderen aan je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Laatst online: 22-10 13:32

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Voor mij is het een duidelijk verhaal: je hebt er niet voor betaald en dus krijg je het niet.
Dat het voor audi goedkoper is om dezelfde hardware in te zetten en dus softwarematig zaken uit te schakelen is hun goed recht.

Dat gezegd hebbende: kan ik op mijn toekomstige 55 business een acc toevoegen? Dat vind ik het allergrootste gemis (en eeuwig zonde, maar had geen keus)

Heb namelijk binnen een dag een nieuwe auto geleased gisteren 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markpj
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-03-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-0lmKZah-EZ5P1cn1kXyIUn8Wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHOVcpskZLXeVluptfj3KbEc.jpg?f=fotoalbum_large

Goedemorgen,

Heeft iemand enig idee wat het onderdeelnummer is van de de zwarte plaat waarin het kenteken gemonteerd is? Ik ben al dagen aan het zoeken, en kan buiten een enigzins gelijkende plaat (en toch net anders) niets vinden.

Fijne zondag allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Markpj schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:47:
[Afbeelding]

Goedemorgen,

Heeft iemand enig idee wat het onderdeelnummer is van de de zwarte plaat waarin het kenteken gemonteerd is? Ik ben al dagen aan het zoeken, en kan buiten een enigzins gelijkende plaat (en toch net anders) niets vinden.

Fijne zondag allemaal!
Dat is vormt toch samen het kenteken? Vaak zie je daar de naam van de garage op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10 13:16
Hulliee schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:49:
[...]

Dat is vormt toch samen het kenteken? Vaak zie je daar de naam van de garage op staan.
Dat noem je een kentekenplaathouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:15

InFamous

excommunicado

Markpj schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:47:
[Afbeelding]

Goedemorgen,

Fijne zondag allemaal!
Bedoel je 4F0807285E?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Scrtz schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:11:
[...]

Haha idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markpj
Hij lijkt er wederom sterk op, en hij is net anders. Als het goed is dan is dit het onderdeel van een A6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Markpj schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:24:
[...]

Hij lijkt er wederom sterk op, en hij is net anders. Als het goed is dan is dit het onderdeel van een A6.
Voor welk model heb je dit nodig dan? Ik dacht toch echt een A6 op de foto te zien of is het een A8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markpj
InFamous schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:26:
[...]

Voor welk model heb je dit nodig dan? Ik dacht toch echt een A6 op de foto te zien of is het een A8?
Het is een A8 2.8 uit 2008. Ik vermoed dat het nummer achterop het onderdeel zelf staat, alleen zijn de schroeven met geen mogelijkheid los te krijgen. Maandag maar even langs de garage. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Markpj schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:41:
[...]

Het is een A8 2.8 uit 2008. Ik vermoed dat het nummer achterop het onderdeel zelf staat, alleen zijn de schroeven met geen mogelijkheid los te krijgen. Maandag maar even langs de garage. In ieder geval bedankt voor het meedenken!
4E0807285AB Deze dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markpj
Mijn dank is groot, dit is de juiste 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Scrtz schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:11:
[...]

In dit geval de bumper insert. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markpj
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewVa2Fs9NYLZBa3SxnfTjF_u1dM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/388Kmm4z12RjbTAyvM3SXgnA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7uGmwljHbwm9DD8ifNieNGKjPA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hLdIhyLAgYw57iuMkE0FwQuc.png?f=fotoalbum_large

Ben ik weer...

De geleider van (volgens mij het stoffen gedeelte van het dakraam) is afgebroken. Raam werkt nog, alleen het stoffen gedeelte heeft wat hulp nodig om geheel naar achter te schuiven.

Ik heb geleiders gevonden van een audi A8 quattro uit 2009. Heb zelf een Audi A8 D3 uit 2008. Iemand ervaring met een afgebroken geleider? Passen de geleiders van uit de advertentiefoto ook op mijn Audi of weet iemand het juiste artikelnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Onlangs zijn de xenon lampen uit mijn Audi A1 gestolen. Het ziet er naar uit dat men deze zeer eenvoudig los kan trekken. Iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt en wellicht mij een tip kan geven om deze diefstal te bemoeilijken voor de volgende keer? Ik zat zelf te denken om ze te laten vastlijmen/kitten of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

F41R schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:12:
Onlangs zijn de xenon lampen uit mijn Audi A1 gestolen. Het ziet er naar uit dat men deze zeer eenvoudig los kan trekken. Iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt en wellicht mij een tip kan geven om deze diefstal te bemoeilijken voor de volgende keer? Ik zat zelf te denken om ze te laten vastlijmen/kitten of iets dergelijks.
Dashcam installeren om ze in ieder geval af te schrikken? Er zijn dashcams die op beweging op gaan nemen. Lijkt me niet handig om met lijm of kit te gaan werken, dat wordt een rotzooitje.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Men moet de auto open breken om er achter te komen dat de lampen vast zitten, heb je nog schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
RomeoJ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:55:
[...]

Dashcam installeren om ze in ieder geval af te schrikken? Er zijn dashcams die op beweging op gaan nemen. Lijkt me niet handig om met lijm of kit te gaan werken, dat wordt een rotzooitje.
Dan heeft men twee koplampen EN een dashcam als buit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

De lampen zelf? Daarvoor moet je toch onder de motorkap zijn of via de modderkuip bij het wiel?

Of heb je het over de complete koplampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Welk bouwjaar heeft je A1?
Moet de motorkop niet open om de hele unit eruit te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 11:06
Dat is toch niet zo moeilijk? Je tikt het raampje aan de bestuurderskant in, doet de deur open, aan hendeltje van motorkap trekken, motorkap openen, en dan tweemaal: 5 schroeven losschroeven, kabelkoompje losmaken, koplampunit eruit trekken. Als het snel moet, kan het in een minuut gepiept zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

GioStyle schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:19:
Dat is toch niet zo moeilijk? Je tikt het raampje aan de bestuurderskant in, doet de deur open, aan hendeltje van motorkap trekken, motorkap openen, en dan tweemaal: 5 schroeven losschroeven, kabelkoompje losmaken, koplampunit eruit trekken. Als het snel moet, kan het in een minuut gepiept zijn. :/
Maar dat haal ik niet uit zijn bericht, aangezien hij de lampen wil vastkitten lijkt jouw senario niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
@InFamous

Waar doel jij dan op? De xenon lampen zelf? Dat is toch helemaal niet de moeite waard om te stelen. Die kosten een paar tientjes. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

GioStyle schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:55:
@InFamous

Waar doel jij dan op? De xenon lampen zelf? Dat is toch helemaal niet de moeite waard om te stelen. Die kosten een paar tientjes. :D
Hij heeft het over de lampen, dus ik heb geen idee, maar koplampen vast kitten gaat natuurlijk niet helpen als ze eerst je halve auto openbreken 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
InFamous schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:58:
[...]

Hij heeft het over de lampen, dus ik heb geen idee, maar koplampen vast kitten gaat natuurlijk niet helpen als ze eerst je halve auto openbreken 😂
Paar jaar geleden stond er een Polo in de woonwijk vlakbij mijn werk. Daar werden ook meerdere malen de xenon koplampen van gestolen. Uiteindelijk heeft de leasemaatschappij gewoon halogeenkoplampen teruggeplaatst en in de auto hing een A4'tje met de mededeling dat er geen xenon koplampen meer teruggeplaatst worden in verband met diefstal. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
GioStyle schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:19:
Precies dit. Alleen hebben ze het kleine driehoek ruitje aan de achterzijde bij de c stijl ingetikt. Deur vanuit binnenzijde geopend. Motorkap ontgrendeld. En de 2 complete xenon units inc. lampen, belasten en halve bekabeling meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

F41R schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:05:
[...]

Precies dit. Alleen hebben ze het kleine driehoek ruitje aan de achterzijde bij de c stijl ingetikt. Deur vanuit binnenzijde geopend. Motorkap ontgrendeld. En de 2 complete xenon units inc. lampen, belasten en halve bekabeling meegenomen.
Maar dan heeft het zoeken naar de oplossing aan de koplampen weinig zin. Want dan jatten ze wel je airbags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
GeeMoney schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:59:
[...]

Welk bouwjaar heeft je A1?
Moet de motorkop niet open om de hele unit eruit te krijgen ?
2012. Ja die moet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
GioStyle schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:02:
[...]

Paar jaar geleden stond er een Polo in de woonwijk vlakbij mijn werk. Daar werden ook meerdere malen de xenon koplampen van gestolen. Uiteindelijk heeft de leasemaatschappij gewoon halogeenkoplampen teruggeplaatst en in de auto hing een A4'tje met de mededeling dat er geen xenon koplampen meer teruggeplaatst worden in verband met diefstal. :D
Ik zie het dus ook gebeuren dat “ze” over een tijdje weer terugkomen om een nieuw setje te komen “halen”. Iemand al eens een alarm achteraf in laten bouwen in een A1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Heb het standaardalarm van de A1 geretrofit, maar zo'n alarm doet helemaal niets. Ik rijd zelf in een A1 uit 2015 3-deurs, maar ik weet dat als je bij een 5-deurs het achterste raampje intikt het alarm niet eens afgaat. Op zich goed te verklaren, want de bewegingssensor zit ongeveer ten hoogte van je binnenspiegel, die registreert echt geen beweging helemaal achter in je kofferbakruimte.

Een A1 uit 2012, dat is dus een auto van 8 jaar oud en nog worden er onderdelen van gestolen. Aan de ene kant enorm treurig, maar aan de andere kant: je auto is gewoon nog gewoon lekker geld waard.

Heb de mijne alweer 5 jaar in bezit, in januari wordt ie 6. Als ik kijk hoe die er nu bijstaat, dan ben ik zeker van overtuigd dat ie met gemak 15/20 jaar meegaat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Ik heb een Audi Sport kentekenplaathouder voor mijn 2020 A1 besteld. Is dat eenvoudig te monteren?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eiríkr schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:48:
Ik heb een Audi Sport kentekenplaathouder voor mijn 2020 A1 besteld. Is dat eenvoudig te monteren?
Kun je een schroevendraaier vasthouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 13-10 14:53
Joopieboy schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:58:
[...]

Kun je een schroevendraaier vasthouden?
Hahaha mooi. Dan komt het goed.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gelukkig dan, succes. :P Plaat wip je eruit door de rand van de huidige houden iets opzij te drukken, zitten nokjes aan waar de plaat door vastgedrukt/gehouden wordt. Enige lastige kan zijn de anti diefstal bouten als ze die door je plaat heen hebben gedraaid.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:12
GioStyle schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:55:
@InFamous

Die complete units zijn best prijzig. Op mijn auto draaien de xenon lenzen met de bocht mee en stellen ze automatisch de hoogte in afhankelijk van rijhoogte. 800 euro p/stuk.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 23:43

Arfman

Drome!

GioStyle schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:26:
Een A1 uit 2012, dat is dus een auto van 8 jaar oud en nog worden er onderdelen van gestolen. Aan de ene kant enorm treurig, maar aan de andere kant: je auto is gewoon nog gewoon lekker geld waard.
:D :') :D Zo kun je er ook naar kijken natuurlijk. Wat een treurige wereld ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
GioStyle schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:26:
Heb het standaardalarm van de A1 geretrofit, maar zo'n alarm doet helemaal niets. Ik rijd zelf in een A1 uit 2015 3-deurs, maar ik weet dat als je bij een 5-deurs het achterste raampje intikt het alarm niet eens afgaat. Op zich goed te verklaren, want de bewegingssensor zit ongeveer ten hoogte van je binnenspiegel, die registreert echt geen beweging helemaal achter in je kofferbakruimte.
Nee.

Dan was het gewoon een cheap-o alarm kitje. Kan echt niet. Een fatsoenlijk alarm gaat van voor naar achter wat betreft signalering beweging. Bij mij was het zelfs zo (erg) dat stof of een achtergebleven vliegje in de zomer het ding af kon laten gaan.

Als je een leuke auto rijdt, steek dat teminste wat geld in een goed alarm. Ik zie vaak van die berichten voorbij komen met S/RS gestolen blabla, maar nergens stond of staat dat ze een goed alarm erin hadden zitten en louter afgingen op wat er standaard door Audi geleverd werd.

Nou dat moet je dus niet doen; die alarmen van Audi zijn redelijk toegankelijk voor ook criminelen en kunnen dit prima in hun eigen garage oefenen. Of mischien dat er handleidiingen in het oost-europees tegenwoordig te verkrijgen valt, wie weet.

Ik wist ook m'n eigen alarm te omzeilen; als bijv de sleutel gecloned zou worden dan is het mogelijk om met een geactiveerd alarm te rijden; de gevarenlichten gaan constant aan (maar ze gaan niet uit) onder het rijden door. Denk dat je met ieder type auto wel iets kunt bedenken.

En anders gewoon een hotswitch voor je brandstofpomp, de ECU kabelboom connector ontoegankelijk maken, bearlock op bak of stuur etc.

Mijn voordeel is dat mijn auto altijd uit het zicht was van de publieke straat. Ik had een woning met een eigen parking achter de woning, waar je alleen via een zijdingetje in kon komen. Dat zorgde ervoor dat m'n auto relatief buiten schot bleef en geen gaar tuig aantrok.

Heb wel 1x een aanvaring gehad in m'n woning met een inbreker, maar dat was een ander verhaal. :P Ik betrapte gewoon iemand met spul van mij in m'n eigen schuur. Rennen dat ie deedt joh. Dieven moet je gewoon een flinke schop verkopen. Hij was binnen 20 minuten ook opgepakt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:51
Ik heb sinds kort het idee dat ik een soort "kraak" in mijn Audi (A6, C8, 2019, 40TDI Quatro) heb als ik het stuur haaks heb staan en zachtjes rij.

Als ik wegrij thuis moet ik altijd ff haaksom achteruit rijden, en dan vooruit links haaks om om de bocht te halen.

Het lijkt wel of er iets onder de wielen zit, maar dat is het niet.

Herkent iemand dit?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Veerpootlager of flexibele koppeling in aandrijfas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:51
Ik neem aan dat zoiets toch gewoon garantie is? Er zit nog fabrieksgarantie op t/m medio 2022.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GeeMoney
In verband met de mogelijke lockdown vandaag nog de Audi A1 van mijn vrouw opgehaald ipv woensdag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlURJg3_dB1tLBNlCApVI0DUk5M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUSgJ15fG3iyG55fv9TKdKPX.jpg?f=fotoalbum_medium

Een Audi Plus selectie A1 met een 1.0 TFSI S-Tronic Automaat 116pk. :)
Met oa:

MMI Plus
Virtual Cockpit Plus
Elektrische spiegels instelbaar, klapbaar, verwarmbaar
Automatisch dimmende binnenspiegel
Climate Control
Stoelverwarming voor
18 inch sportvelgen
DAB+
Lederen sportstuur met stuurwielbediening
Parkeerhulp Plus (voor en achter)
Getinte ramen vanaf de B-stijl
Achteruitrijcamera.
Binnenverlichting LED pakket
Hill Hold
Middenarmsteun
Cruise Control
Audi PreSense Basic
Alarm

Iemand een idee of het Audi Sound of liever nog de B&O te retro-fitten is? (Voor een normale prijs)
Die aftermarket “audio specialist bedrijven” vragen voor een audio upgrade minimaal €1699,- en dan noemen ze niet eens de merken dus dan heb ik al het gevoel genaaid te worden :+ .

[ Voor 46% gewijzigd door GeeMoney op 08-04-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou Audi Parts in Veghel eens contacten dan, weet je dat het ook goed gebeurd. Alleen de onderdelen zullen wel kostbaar zijn ben ik bang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 22:25
GeeMoney schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:44:
[...]

De opties zitten aan de auto vast en niet gekoppeld aan je myaudi account. De betaling daarvan wel. Als je ze dus oneindig aanschaft dan zit het de gehele levensduur op de E-tron. Het is niet mee te verhuizen. Je koopt het ook op het chassisnummer af.
Je redeneert verder wel erg naar jezelf toe ;).

Jij hebt een pak minder betaald voor de auto dan iemand met die opties actief. Er zit maar een hele kleine toeslag op de online optie prijzen tov de af-fabriek prijzen heb ik gezien.
Ik heb ze namelijk af-fabriek dus weet precies wat ik er (bewust) voor betaald heb.

Als je een 50 hebt dan zit je zonder die opties op een fiscale waarde onder de 70k gok ik zo.
Daar krijg je maar liefst een 5 meter lange lucht geveerde Audi A6/A7 klasse wagen voor met een complete digitale cockpit en MMI die ook op de allerduurste versie zit. Welke concurrent bied dat voor die prijs en heeft dan wel beduidend meer opties actief?

Er is maar 1 soort koplamp voor de E-tron, alleen functioneel kan je dus zaken bijschakelen.
Je bent naar mijn idee alleen echt duurder uit als je hele unit vervangen moet worden door een frontale aanrijding of iets dergelijks. In alle andere gevallen lijkt dat mee te vallen want een lamp die je niet gebruikt kan dus ook niet stuk gaan.

Daarnaast is het een prijs model welke andere merken natuurlijk ook (gaan) voeren.
Bij alle voorgaande series zag je duidelijk wie er in de buidel getast had voor de lichten, deed je dat niet had je gewoon halogeen lampen en was het dus direct zichtbaar.
De E-tron heeft standaard al de Full LED verlichting actief dus op het eerste oog ziet je wagen net zo "dik" als eentje die de opties wel heeft afgekocht. Je mist de finishing touch inderdaad maar daar heb je dan ook fors minder voor betaald.

Zijn de opties zoals stoelverwarming achteraf nog te activeren op 50 Sportsback... ik ontvang straks een showroom model, enige aanwezige optie is een achteruit camera.

Edit: hoop dat de lockdown het afhalen niet belemmert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Fermion schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 02:14:
[...]

Zijn de opties zoals stoelverwarming achteraf nog te activeren op 50 Sportsback... ik ontvang straks een showroom model, enige aanwezige optie is een achteruit camera.

Edit: hoop dat de lockdown het afhalen niet belemmert.
Nee, voor stoelverwarming heb je echt andere stoelen nodig in de E-tron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GeeMoney schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 06:03:
[...]

Nee, voor stoelverwarming heb je echt andere stoelen nodig in de E-tron.
Het kan altijd geretrofit worden natuurkijk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Tylen schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:30:
[...]

Het kan altijd geretrofit worden natuurkijk.
Dat zou wellicht kunnen maar ik denk dat hij doelde op het Functions On Demand activeren.
Dat is bij de E-tron nieuw, je kan bepaalde functionaliteit kopen voor een bepaalde periode zoals bijvoorbeeld de dynamische knipperlichten. De stoelverwarming is er echter niet 1 van weet ik omdat dat daadwerkelijk andere stoelen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
GeeMoney schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:51:
[...]

Dat zou wellicht kunnen maar ik denk dat hij doelde op het Functions On Demand activeren.
Dat is bij de E-tron nieuw, je kan bepaalde functionaliteit kopen voor een bepaalde periode zoals bijvoorbeeld de dynamische knipperlichten. De stoelverwarming is er echter niet 1 van weet ik omdat dat daadwerkelijk andere stoelen betreft.
Je zou bijna denken 1 type stoel (wel 2, normaal een sport) en idd hoopte dat dit op afstand kon worden geactiveerd.

Weet je toevallig ook of voor remote voor-verwarmen van de auto nou net dat ene optie nodig om via de app dit te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Gelukkig:

https://mijn.bovag.nl/lockdown

Uitleveren van verkochte en innemen van ingekochte voertuigen moet door kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Fermion schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:58:
[...]

Je zou bijna denken 1 type stoel (wel 2, normaal een sport) en idd hoopte dat dit op afstand kon worden geactiveerd.

Weet je toevallig ook of voor remote voor-verwarmen van de auto nou net dat ene optie nodig om via de app dit te kunnen doen?
Standaard voorverwarmen heeft elke E-tron.
De uitgebreide voorverwarmen (cabine + stoelen + spiegels verwarmen) is een extra optie en ook vooralsnog alleen af-fabriek beschikbaar en niet via Functions On Demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
GeeMoney schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:10:
[...]

Standaard voorverwarmen heeft elke E-tron.
De uitgebreide voorverwarmen (cabine + stoelen + spiegels verwarmen) is een extra optie en ook vooralsnog alleen af-fabriek beschikbaar en niet via Functions On Demand.
well.. als je de auto 1 uur alleen voorverwarmt dan verwarmt dat de rest ook wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 22-10 16:00
Fermion schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:03:
Gelukkig:

https://mijn.bovag.nl/lockdown

Uitleveren van verkochte en innemen van ingekochte voertuigen moet door kunnen gaan.
Levering van mijn Audi A1 gaat door (begin januari) alleen is het wel buiten en niet in de showroom. Deze moest echt op slot kennelijk..

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:53
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rg4q3Lt.jpg

Iemand die nooit heeft geleerd om achteruit te kijken bij het uitparkeren en zelfs niet had opgemerkt dat hij mij had geraakt. Gelukkig het adres kunnen achterhalen, maar doet wel pijn. :-(

• Tylen

Tylen

Ook bij mij doet google earth het niet meer. Vandaag even achteraan gaan. Wil mijn geld terug.

• Scrtz
jdiezrequejo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:06:
[...]

Levering van mijn Audi A1 gaat door (begin januari) alleen is het wel buiten en niet in de showroom. Deze moest echt op slot kennelijk..
Ja bij mij ook. Maar de verkoper vertelde al dat het nergens op slaat want voor werkplaats bezoeken mogen de klanten wel binnen en dan komen ze dus ook door de showroom gelopen.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:20

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Scrtz schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:24:
[...]

Ja bij mij ook. Maar de verkoper vertelde al dat het nergens op slaat want voor werkplaats bezoeken mogen de klanten wel binnen en dan komen ze dus ook door de showroom gelopen.
O, in 'mijn' VW garage was de werkplaats al vanaf het begin van Covid19 verboden toegang.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:58:
[...]

O, in 'mijn' VW garage was de werkplaats al vanaf het begin van Covid19 verboden toegang.
Ik bedoelde met werkplaats bezoeken, het plannen van onderhoud/afgeven van je autosleutel. Niet het fysiek betreden van de werkplaats :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:20
Tylen schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:59:
Ook bij mij doet google earth het niet meer. Vandaag even achteraan gaan. Wil mijn geld terug.
Misschien dat Bas het vandaag weer kan fixen. Anders stuur je mij even een pb met je huidige softwareversie, dan kan ik gelijk zien of het mogelijk is of niet.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:32:
[...]

Misschien dat Bas het vandaag weer kan fixen. Anders stuur je mij even een pb met je huidige softwareversie, dan kan ik gelijk zien of het mogelijk is of niet.
Zal vanavond aan Bas even vragen. Software word geloof ik ook geupgrade. Dan daarna zal ik het even doorgeven aan je. Thnx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:21:
[...]

Zal vanavond aan Bas even vragen. Software word geloof ik ook geupgrade. Dan daarna zal ik het even doorgeven aan je. Thnx.
Ik krijg het vanzelf wel van hem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-10 21:56

Spinez0r

At your service.

GeeMoney schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:36:
In verband met de mogelijke lockdown vandaag nog de Audi A1 van mijn vrouw opgehaald ipv woensdag!

[Afbeelding]

Met oa:

MMI Plus
Virtual Cockpit Plus
Climate Control
Stoelverwarming voor
18 inch sportvelgen
Achteruitrijcamera komt er van de week nog op.
Hill Hold
Middenarmsteun
Cruise Control
Audi PreSense Basic

Iemand een idee of het Audi Sound of liever nog de B&O te retro-fitten is? (Voor een normale prijs)
Die aftermarket “audio specialist bedrijven” vragen voor een audio upgrade minimaal €1699,- en dan noemen ze niet eens de merken dus dan heb ik al het gevoel genaaid te worden :+ .
Geniet er van! heerlijke auto, heb 'm zelf ook (bijna zelfde config)

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 22-10 16:00
NotSoSteady schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:28:
[Afbeelding]

Iemand die nooit heeft geleerd om achteruit te kijken bij het uitparkeren en zelfs niet had opgemerkt dat hij mij had geraakt. Gelukkig het adres kunnen achterhalen, maar doet wel pijn. :-(
OW damn!!

Hier ben ik straks zo bang voor hè.. Zeker als ik met mijn nieuwe wegrij Audi A1.
Ik denk echt dat ik dan parkeerplekken ga opzoeken waar mensen niet zo snel gaan staan... Denk bij een winkelcentrum ergens verder weg. Of in de parkeergarage op de bovenste verdieping en niet de eerste de beste plek.

Meer mensen die dit gevoel hebben of zelfs ook al doen? Misschien nog goede tips? haha

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Tylen

Tylen

jdiezrequejo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:49:
[...]

OW damn!!

Hier ben ik straks zo bang voor hè.. Zeker als ik met mijn nieuwe wegrij Audi A1.
Ik denk echt dat ik dan parkeerplekken ga opzoeken waar mensen niet zo snel gaan staan... Denk bij een winkelcentrum ergens verder weg. Of in de parkeergarage op de bovenste verdieping en niet de eerste de beste plek.

Meer mensen die dit gevoel hebben of zelfs ook al doen? Misschien nog goede tips? haha
Ja dat doe ik ook. Altijd minimaal een hoek plek zoeken. Of ander twee plekken claimen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

GeeMoney schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:36:

[Afbeelding]

Met oa:

MMI Plus
Virtual Cockpit Plus
Climate Control
Stoelverwarming voor
18 inch sportvelgen
Achteruitrijcamera komt er van de week nog op.
Hill Hold
Middenarmsteun
Cruise Control
Audi PreSense Basic

De één zegt het niks maar persoonlijk vind ik die halogeen koplampen enorm veel afbreuk doen. Bij Pouw Zwolle staat (of stond) ook een A1. Prachtige auto: wit met dat zwart pakket en dan halogeen koplampen. Voor 35.000 euro.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:53
jdiezrequejo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:49:
[...]

OW damn!!

Nou dit was op een t-splitsing, een bejaarde man van 87 die gewoon 50 meter achteruit rijdt in een krankzinnige hoek. Dat hij het niet eens heeft gemerkt vind ik best schokkend te noemen en je vraagt direct af of het überhaupt veilig is dat hij de weg nog op mag. Verder probeer ik ook de auto te parkeren naast een recente Audi (of ander merk :P), mensen met een wat nieuwere auto zijn toch vaak wat zuiniger dan een Nissan Sunny uit 1980. Het kan het natuurlijk altijd gebeuren, maar je zit nooit op schade te wachten hoewel ik vermoed dat dat je er binnenkort helemaal niets meer van ziet.

• The Eagle
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's prima te herstellen. Is gelukkig alleen het voorscherm. Uitdeuken, spuiten / uitwaaieren. Grove schatting: ca 800 euro.

Laatst ook een akkefietje gehad met onze prive 207, ook oudere man. Parkeersensoren aan de voorkant van hun 3 maanden oude auto waren bij aflevering niet geactiveerd, zo was het verhaal. Anyway, verzekeringswerk en zie je niks meer van. Maar is wel zuur.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:17:
[...]

De één zegt het niks maar persoonlijk vind ik die halogeen koplampen enorm veel afbreuk doen. Bij Pouw Zwolle staat (of stond) ook een A1. Prachtige auto: wit met dat zwart pakket en dan halogeen koplampen. Voor 35.000 euro.
Ja ik snap dat ook nooit. Mooie auto moeten minimaal xenon hebben.

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-10 21:56

Spinez0r

At your service.

Tylen schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:29:
[...]

Ja ik snap dat ook nooit. Mooie auto moeten minimaal xenon hebben.
Ben ik het niet persé mee eens.

Klopt, met LED/Xenon ziet het er chique uit, maar met halogeen is het mijn inziens niet zo dat de auto ineens "goedkoop" oogt.

Ik heb zelf ook de overweging gemaakt tussen Halogeen en LED, (A1 2019) maar als ik kijk wat voor een leuke opties ik allemaal kon uitzoeken voor de prijs van de LED, dan weet ik 't wel.

Geloof dat LED/Xenon ook wel een beetje een statussymbool is geworden.
Omdat een aantal jaar geleden alleen "premium" auto's met deze verlichting reden, is nu de opvatting dat LED/Xenon "premium" maakt.

Over een tijdje is het misschien wel zo dat Halogeen "oldskool" is, en dat je mensen krijgt die hun LED koplampen gaan wrappen om dat "gelige" licht terug te krijgen :9 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
GerCor schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:17:
[...]

Helemaal eens, ook met @Tylen maar ergens moet je de grens trekken.
Ik wilde het nieuwste model met weinig kilometers voor max 25k en dan in ieder geval de volle MMI + en digitale cockpit met climate control en Carplay en elektrische spiegels met een automaat >100pk .
Daarnaast is hij voor mijn vrouw en die rijd nagenoeg nooit in de avond/nacht.
En, het is te retro-fitten. Als ik nog eens geld over heb kan ik het nog laten doen maar voor nu was dit de beste prijs/kwaliteit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Misschien al vermeld/bekend maar Audi stopt per 1 januari met Google Maps. Komt een alternatief van Audi voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zal het persoonlijk niet missen. Audi gebruikt ook niet de kaarten van Google Maps, maar alleen de satellite view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://www.dumpert.nl/item/8032455_11d08c5f

Zo :') Je moet echt als een debiel rijden vaak zonder ervaring wil je een relatief nieuw type RS6 uit laten breken om vervolgens in een huis te boren. :D

die is de sjaak

https://www.ad.nl/auto/18...en-al-door-huis~ac5ffb38/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2020 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:25

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

GerCor schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:38:
Misschien al vermeld/bekend maar Audi stopt per 1 januari met Google Maps. Komt een alternatief van Audi voor in de plaats.
Hmm kan je me er wat meer over vertellen? Want ik heb sinds een paar dagen gedonder met Google Earth..het start niet meer op in mijn cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Yzord schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:27:
[...]

Hmm kan je me er wat meer over vertellen? Want ik heb sinds een paar dagen gedonder met Google Earth..het start niet meer op in mijn cockpit.
Ik hoorde het van mijn zwager. Hij had contact opgenomen met Pouw Zwolle. Hij is hier straks om 9 uur hier. Zal hem nog even vragen hoe het precies zit en waarom hij contact had opgenomen. Was iets met de auto op zijn naam zetten voor Audi connect.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GeeMoney
Even voor de leuk :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Eigenlijk nog best groot die A1 al zit de meeste extra ruimte in de kofferbak voor mijn gevoel en de voor passagiers.
Onze twee kinderen van 4 en 7 passen er prima in trouwens, ook als ik voorin zit (1.90m lang).

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 21-12-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 19:25

User

S3

Iemand hier ervaringen met het verhuren van de auto voor een trouwerij oid?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

@User
Voor onze bruiloft hadden we een witte A3 cabrio gehuurd bij een autogarage, welke te koop stond. Onze eigen auto hebben we bij die garage achtergelaten i.v.m. mogelijke verzekeringskwesties. Misschien een idee?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 19:25

User

S3

PD2JK schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:13:
@User
Voor onze bruiloft hadden we een witte A3 cabrio gehuurd bij een autogarage, welke te koop stond. Onze eigen auto hebben we bij die garage achtergelaten i.v.m. mogelijke verzekeringskwesties. Misschien een idee?
Ik verwacht niet dat een garage een paar maanden van tevoren een auto voor je gaat reserveren die hij te koop heeft staan. Heb je kans dat ie verkocht wordt en dan moet je ineens snelsnel ergens een auto vandaan toveren. Wat meer zekerheid lijkt me wel handig. :)

Dr staan hier in de buurt zeker een paar hele dikke Audi's te koop, maar om er op te gokken dat ze tegen die tijd nog te koop staan vind ik wat riskant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GeeMoney schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:30:

***members only***

Eigenlijk nog best groot die A1 al zit de meeste extra ruimte in de kofferbak voor mijn gevoel en de voor passagiers.
Onze twee kinderen van 4 en 7 passen er prima in trouwens, ook als ik voorin zit (1.90m lang).
Leuk hoor. Maar mijn OCD trekt het niet dat de wielen niet op de tegels staan zowel voor als achter ;)
[...]

Firmware upgrade van het systeem zou het moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

GeeMoney schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:30:

***members only***

Het is een fijne auto die A1 alleen zul je met die lengte tegen de B stijl aan zitten verwacht ik? Wij hebben een poule auto op het werk waar ik wel eens mee rijd, en dat is echt wel een groot nadeel. Een A3 is veel ruimer voor iemand van onze lengte. :) Instap gemak, maar ook het zicht en alles.

@Tylen je lijkt wel op een verkoper van een autobedrijf waar ik vroeger als student bij werkte, daar moesten de auto's ook altijd precies langs de lijn staan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Joopieboy schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:57:
[...]

Het is een fijne auto die A1 alleen zul je met die lengte tegen de B stijl aan zitten verwacht ik? Wij hebben een poule auto op het werk waar ik wel eens mee rijd, en dat is echt wel een groot nadeel. Een A3 is veel ruimer voor iemand van onze lengte. :) Instap gemak, maar ook het zicht en alles.

@Tylen je lijkt wel op een verkoper van een autobedrijf waar ik vroeger als student bij werkte, daar moesten de auto's ook altijd precies langs de lijn staan. :P
Het valt mij mee al is een A3 (ook gehad voor 2,5 jaar) wel ruimer inderdaad maar dit was de vrouw haar droomauto, wie ben ik om dat tegen te gaan :P .
Daarnaast is het onze tweede auto en zullen we voor de langere trips toch de E-tron pakken maar ten opzichte van de eerdere series A1 is hij echt wel een stuk ruimer geworden al.
Ik heb een Mitsubishi Spacestar erop ingeruild (die nieuwe kleinere, niet die gezinswagen van 2001) en die was ook echt minder ruim als de A1 dus al met al vooruitgang. En weggedrag vergeleken met die Mitsubishi is al helemaal beter, zelfs mijn vrouw merkte het op :+ .

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 21-12-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja daar kan ik niks van zeggen idd, echt een prima auto en rijden doen ze allemaal erg goed. :)
Veel plezier ermee iig!

Er is een reden dat er zoveel Audi onderdelen onder mijn Golf komen, met de voortrein van een TT stuurt die ineens wel, of iig een heel stuk beter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@GeeMoney leuke vergelijking zo. Zit ook een beetje te kijken naar een volgende auto voor mijn vrouw, een A1 of ID.3 zijn o.a. kanshebbers. Die A1 lijkt op jouw foto best groot.

Grappig ook zo die oprit, wij hebben ook van dat (basalt) split liggen. Heel irritant dat dat spul zo in het profiel van je banden gaat zitten en heel je oprit (incl. toegangsweg) volbezaaid ligt met dat split. Afgelopen zomer heb ik toch een oprijlaantje van 60x40 tegels gelegd, dat scheelt nogal een slok op een borrel :D

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
RomeoJ schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:46:
@GeeMoney leuke vergelijking zo. Zit ook een beetje te kijken naar een volgende auto voor mij vrouw, een A1 of ID.3 zijn o.a. kanshebbers. Die A1 lijkt op jouw foto best groot.

Grappig ook zo die oprit, wij hebben ook van dat (basalt) split liggen. Heel irritant dat dat spul zo in het profiel van je banden gaat zitten en heel je oprit (incl. toegangsweg) volbezaaid ligt met dat split. Afgelopen zomer heb ik toch een oprijlaantje van 60x40 tegels gelegd, dat scheelt nogal een slok op een borrel :D
Ik heb inderdaad ook die grote stenen aan het begin van de oprit en daarvoor nog een schuin oprij gedeelte van een halve meter waardoor ik eigenlijk geen split mee de weg op neem.
De A1 is verrassend groot het laatste model maar de ID.3 is wel vele malen ruimer (maar ook duurder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[...]

Net nog even gevraagd. Audi stopt met Google Maps per 1 januari. Ze komen met een alternatief maar daarvoor moet de auto een update krijgen. Wat het precies wordt kon hij niet vertellen. Nu zou Google Earth dus gewoon moeten werken....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik heb sinds een paar maanden de A1 in de kleur parelmoer grijs. Met mijn 1.83m zit ik prima gepositioneerd. Genoeg ruimte. De A1 voelt sowieso heel ruim aan. Ik heb zelf ook geen kinderen, dus niet bijzonder veel ruimte nodig. Al met al voelt de A1 gewoon volwassen aan, maar toch lekker compact.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1G0gy4VK8476jnC3AORySLDUpz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Di1iZqeDWsMCIfpvCo3CDIl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Vandaag mijn etron55 business opgehaald. Helemaal standaard, kon niets meer kiezen aangezien ik m op 10 december heb besteld bij de leasemaatschappij.

Zit nog helemaal te ontdekken hoe alle technische snufjes werken vandaar de volgende vragen:
- Ik ben ingelogd als hoofdbestuurder in de auto. Heb daarvoor mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld en vervolgens de sleutelcode ingevoerd. Toch geeft ie in de app aan dat de MMI nog niet gekoppeld is aan mijn account. Iemand dit eerder gehad? moet ik gewoon wachten en is het dan morgen voorbij?
- is er een mogelijkheid om uitgebreid zaken als laadstatus/verbruik/perc. batterij etc op het MMI scherm te krijgen? ik zou zeggen dat het moet kunnen, maar krijg t niet voor elkaar..
- ik heb nu een proefabo gekregen van 3 maanden voor internettoegang vanuit de auto. In mijn vorige auto had ik een simkaart zitten met bijbehorend abonnement. Kan de e-sim in de audi vrijgegeven worden zodat ik mijn eigen abonnement hierop kan activeren? Vodafone support het in ieder geval zeggen ze.

Verder heerlijke auto natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
prein2 schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:59:
Vandaag mijn etron55 business opgehaald. Helemaal standaard, kon niets meer kiezen aangezien ik m op 10 december heb besteld bij de leasemaatschappij.

Zit nog helemaal te ontdekken hoe alle technische snufjes werken vandaar de volgende vragen:
- Ik ben ingelogd als hoofdbestuurder in de auto. Heb daarvoor mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld en vervolgens de sleutelcode ingevoerd. Toch geeft ie in de app aan dat de MMI nog niet gekoppeld is aan mijn account. Iemand dit eerder gehad? moet ik gewoon wachten en is het dan morgen voorbij?
- is er een mogelijkheid om uitgebreid zaken als laadstatus/verbruik/perc. batterij etc op het MMI scherm te krijgen? ik zou zeggen dat het moet kunnen, maar krijg t niet voor elkaar..
- ik heb nu een proefabo gekregen van 3 maanden voor internettoegang vanuit de auto. In mijn vorige auto had ik een simkaart zitten met bijbehorend abonnement. Kan de e-sim in de audi vrijgegeven worden zodat ik mijn eigen abonnement hierop kan activeren? Vodafone support het in ieder geval zeggen ze.

- Die sync kan wellicht even duren. In de MMI heb je wel jezelf ook ingelogd met je mail en password? En wat zegt hij op de myaudi website?
- Verbruik zie je achter je stuur in je digitale cockpit en anders kan je dit aanzetten via je grote MMI. ->Home (huisje linksboven zeg maar) -> Instellingen -> Virtual Cockpit / MMI . En Home -> Wagen -> Wagen Weergave.
- Je kan altijd een eigen SIM plaatsen, Zit bij mij onder de middenarmsteun naast de USB(C) en SD kaart slot. Je hebt een data sim daarvoor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

GeeMoney schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:26:
[...]

- Die sync kan wellicht even duren. In de MMI heb je wel jezelf ook ingelogd met je mail en password? En wat zegt hij op de myaudi website?
Dat ik in de auto moet inloggen. Wat ik dus inderdaad gedaan heb. Ik heb wel even geduld!
- Verbruik zie je achter je stuur in je digitale cockpit en anders kan je dit aanzetten via je grote MMI. ->Home (huisje linksboven zeg maar) -> Instellingen -> Virtual Cockpit / MMI . En Home -> Wagen -> Wagen Weergave.
Top! Thanks
- Je kan altijd een eigen SIM plaatsen, Zit bij mij onder de middenarmsteun naast de USB(C) en SD kaart slot. Je hebt een data sim daarvoor nodig.
Kijk die zocht ik! Zat in het handschoenenvakje te zoeken maar heb m inmiddels gevonden. Heb inderdaad een datasimkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:01
RomeoJ schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:46:
@GeeMoney leuke vergelijking zo. Zit ook een beetje te kijken naar een volgende auto voor mijn vrouw, een A1 of ID.3 zijn o.a. kanshebbers. Die A1 lijkt op jouw foto best groot.

A1 of ID3 is nogal een appel en een peer.
ID3 is gewoon een volledige gezinswagen. Van binnen ziet het er uit als een simpele minivan, foeilelijk iig.
Maar het rijdt wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
ID3 noem ik nou niet echt een minivan, eerder een Golf+ met varta-power. Bij een minivan denk ik aan iets met 7 zitrijen en mogelijk een schuifdeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:01
jadjong schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:59:
ID3 noem ik nou niet echt een minivan, eerder een Golf+ met varta-power. Bij een minivan denk ik aan iets met 7 zitrijen en mogelijk een schuifdeur.
Ok, verkeerd geformuleerd. Het is een bepaald gevoel wat je krijgt. Ook door die armsteunen, heel open.
Maar raken offtopic.

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 21-12-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
prein2 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:41:
[...]

Dat ik in de auto moet inloggen. Wat ik dus inderdaad gedaan heb. Ik heb wel even geduld!

[...]

Top! Thanks

[...]

Kijk die zocht ik! Zat in het handschoenenvakje te zoeken maar heb m inmiddels gevonden. Heb inderdaad een datasimkaart.
Hoort dit niet standaard bij het MMI pakket, een data verbinding op de E-Tron Business edition!? Ik heb dit nergens als een optie gezien.

edit: kennelijk wel een optie, zuur.

Volgens de prijslijst:
https://forms.audi.nl/~/m...ijst%20Audi%20e-tron.ashx

Audi connect diensten (3 jaar)

Dit betekent:
https://www.audi.nl/nl/web/nl/audi-connect/layer/faq.html

Geldt er onbeperkt datagebruik met de geïntegreerde simkaart (Audi connect SIM)?

Voor gebruik van de wifi-hotspot, app-based features en muziekstreamingdiensten, zoals online radio, via de geïntegreerde Audi connect SIM zijn databundels aan te schaffen bij Audi partner Cubic Telecom. Voor alle andere Audi connect infotainmenttoepassingen is er geen datalimiet gedurende de looptijd van de overeenkomst.

[ Voor 41% gewijzigd door Fermion op 22-12-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Fermion schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:06:
[...]

Hoort dit niet standaard bij het MMI pakket, een data verbinding op de E-Tron Business edition!? Ik heb dit nergens als een optie gezien.

edit: kennelijk wel een optie, zuur.
De optie is om ook via WiFi toegang te hebben op internet via je smartphone. Internet voor updates en functionaliteit van de auto is inclusief.

• GeeMoney
In aanvulling op @GerCor zijn bericht heb ik ook vanochtend bevestigd gekregen dat Google Sateliet weergave op mijn vrouw haar A1 per deze week afloopt en er geen vervanger voor komt wat tot nu toe bekend is.
Voor de E-tron, nieuwere A6 en A8 modellen loopt het de komende tijd wel nog door tot einde looptijd van de licenties gaven ze bij mij aan.
Mijn E-tron heeft het tot december 2022.

Overigens ook een leuk "extraatje" de A1 van mijn vrouw blijkt toch een MY2020 te zijn en is daardoor met de myaudi app te koppelen en ze kan dus op afstand de auto op slot of open doen, benzine bekijken etc. :) .
De 10-cijferige code is nu onderweg want deze zat er af-fabriek nog niet bijgeleverd.

Vanaf MY2020 doet de A1 namelijk ook mee met het online gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 24-12-2020 11:11 ]

• Rainesh
GeeMoney schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:11:
In aanvulling op @GerCor zijn bericht heb ik ook vanochtend bevestigd gekregen dat Google Sateliet weergave op mijn vrouw haar A1 per deze week afloopt en er geen vervanger voor komt wat tot nu toe bekend is.
Voor de E-tron, nieuwere A6 en A8 modellen loopt het de komende tijd wel nog door tot einde looptijd van de licenties gaven ze bij mij aan.
Mijn E-tron heeft het tot december 2022.

Overigens ook een leuk "extraatje" de A1 van mijn vrouw blijkt toch een MY2020 te zijn en is daardoor met de myaudi app te koppelen en ze kan dus op afstand de auto op slot of open doen, benzine bekijken etc. :) .
De 10-cijferige code is nu onderweg want deze zat er af-fabriek nog niet bijgeleverd.

Vanaf MY2020 doet de A1 namelijk ook mee met het online gebeuren.
de A1 zal naar mijn verwachting gewoon werkende Google Earth kaarten hebben. Systeem is namelijk nagenoeg hetzelfde als die je in de Etron hebt zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Rainesh schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:13:
[...]

de A1 zal naar mijn verwachting gewoon werkende Google Earth kaarten hebben. Systeem is namelijk nagenoeg hetzelfde als die je in de Etron hebt zitten :)
Klopt, maar heeft met de licentie looptijd te maken.
Op een E-tron krijg je die "diensten" 3 jaar bij aankoop.
Bij een A1 tot en met A4 maar maximaal 2 jaar (meestal 1 jaar) en die van mijn vrouw komt uit eind 2019 en loopt dus inderdaad de 28ste af deze maand. Daarom had ik ze even gebeld want ik heb bij de koop afgesproken alle online diensten met een looptijd van 3 jaar. Echter moeten ze dus op de sateliet weergave terugkomen. Ik hoor nog hoe ze dat gaan "oplossen" :). Ik heb al laten vallen een kofferbak bescherm mat te willen :P .

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 24-12-2020 12:49 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:12
prein2 schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:59:

Geen uitleg gehad bij het ophalen? Hebben collega's hier met Skoda's en Seat's wel gehad, ieder knopje en iedere functie werd je uitgelegd.

• prein2

prein2

FastFred schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:23:
[...]

Geen uitleg gehad bij het ophalen? Hebben collega's hier met Skoda's en Seat's wel gehad, ieder knopje en iedere functie werd je uitgelegd.
Nee, gekozen voor afleveren thuis waardoor er zowieso geen instructie zou zijn. Als de lockdown voorbij is ga ik nog even terug. De koppeling met audi connect is nog steeds niet gelukt. Kan wel op afstand verwarmen, laden en zien wat de km stand is en of hij op slot staat, maar heb ook nog steeds de melding dat ik moet inloggen in de wagen. Wat ik natuurlijk al gedaan heb. Zowel via de my audi site als de app. Ik kan nu inmiddels wel functions on demand kiezen. Dat kon eergisteren nog niet.. Dus er gebeurd wel het eea..
Pagina: 1 ... 107 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.