De opties zitten aan de auto vast en niet gekoppeld aan je myaudi account. De betaling daarvan wel. Als je ze dus oneindig aanschaft dan zit het de gehele levensduur op de E-tron. Het is niet mee te verhuizen. Je koopt het ook op het chassisnummer af.XO101 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:24:
[...]
Ik heb via mijn Audi dealer, en via een contactpersoon werkend bij Pon de vraag uitgezet of de "oneindige licentie" nu willen koppelen op het auto serienummer, of op de gebruiker-ID van het myaudi-account die het product koopt.
Heb nu 2 antwoorden gehad, de dealer zegt auto, dus bij verkoop blijft deze het doen, de andere zegt, op gebruiker-id, ala een app op je mobiel. Dan heb je dit bij je volgende audi ook (mits mogelijk) en leidt tot een stukje lock-in qua audi gevoel. Als je het dus niet kunt doorverkopen, is fabrieks-af kopen beter, echter was dat bij mijn auto niet mogelijk. Tevens heeft PON vanwege belastingdienst/fiscale waarde problemen de licenties op max 1 jaar gezet...
Ik vind het allemaal maar klote, deze nieuwe ontwikkeling in auto land, als audi e-tron 50 rijder sleep ik dus elke dag hardware mee die kapot kan gaan, maar die ik niet mag gebruiken,
zo zitten er stuurbare koplampen in deze auto die je niet mag gebruiken zonder licentie
er zitten motoren aan je stuurwiel, zodat je automatisch kunt inpakeren, maar zonder licentie, een no-go
er zitten in alle lampen led-stips die per led stuurbaar zijn, zodat je een dynamisch knipperlicht kunt maken, of een soort 'opstart' animatie bij de achterlichten, en je raadt het al, werkt pas bij een licentie
en tot slot, zit er een volledige DAB tuner en antenne systeem in, en voor het luttele bedrag van 550+ euro, mag je deze unlocken.
Echt bizar, op een auto die al flink duur was. En wat als er in de niet gebruikte hardware een fout ontstaat, wie gaat die betalen? Zo is mijn achterlicht al vervangen onder garantie, maar als die buiten de garantie stukgaat, stop ik er dus een achterlicht in met meer functionliteit dan waar ik gebruik van mag maken.
Je redeneert verder wel erg naar jezelf toe
Jij hebt een pak minder betaald voor de auto dan iemand met die opties actief. Er zit maar een hele kleine toeslag op de online optie prijzen tov de af-fabriek prijzen heb ik gezien.
Ik heb ze namelijk af-fabriek dus weet precies wat ik er (bewust) voor betaald heb.
Als je een 50 hebt dan zit je zonder die opties op een fiscale waarde onder de 70k gok ik zo.
Daar krijg je maar liefst een 5 meter lange lucht geveerde Audi A6/A7 klasse wagen voor met een complete digitale cockpit en MMI die ook op de allerduurste versie zit. Welke concurrent bied dat voor die prijs en heeft dan wel beduidend meer opties actief?
Er is maar 1 soort koplamp voor de E-tron, alleen functioneel kan je dus zaken bijschakelen.
Je bent naar mijn idee alleen echt duurder uit als je hele unit vervangen moet worden door een frontale aanrijding of iets dergelijks. In alle andere gevallen lijkt dat mee te vallen want een lamp die je niet gebruikt kan dus ook niet stuk gaan.
Daarnaast is het een prijs model welke andere merken natuurlijk ook (gaan) voeren.
Bij alle voorgaande series zag je duidelijk wie er in de buidel getast had voor de lichten, deed je dat niet had je gewoon halogeen lampen en was het dus direct zichtbaar.
De E-tron heeft standaard al de Full LED verlichting actief dus op het eerste oog ziet je wagen net zo "dik" als eentje die de opties wel heeft afgekocht. Je mist de finishing touch inderdaad maar daar heb je dan ook fors minder voor betaald.
Ter indicatie, mijn E-tron 55 (met die opties dus) was 110k.
Vergelijk dat met jouw fiscale waarde en dan voel je je waarschijnlijk al wat beter
Je zit immers in nagenoeg dezelfde stoelen met exact dezelfde rij eigenschappen naar een mooie digitale cockpit te kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 04-12-2020 15:49 ]