Een auto is primair om mee te rijden de rest is bijzaak, sterker nog ik word persoonlijk onrustig van al die randzaken die weinig toevoegen aan het rijden. Dat een auto op slot staat weet ik zelf ook wel en de kilometerstand ==>boeiend ?prein2 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:49:
[...]
Nee, gekozen voor afleveren thuis waardoor er zowieso geen instructie zou zijn. Als de lockdown voorbij is ga ik nog even terug. De koppeling met audi connect is nog steeds niet gelukt. Kan wel op afstand verwarmen, laden en zien wat de km stand is en of hij op slot staat, maar heb ook nog steeds de melding dat ik moet inloggen in de wagen. Wat ik natuurlijk al gedaan heb. Zowel via de my audi site als de app. Ik kan nu inmiddels wel functions on demand kiezen. Dat kon eergisteren nog niet.. Dus er gebeurd wel het eea..
Dat is natuurlijk persoonlijk. Jij vindt het niks maar een ander vindt de techniek weer heel leuk. Zoals mijn zwager. Hij heeft immers een Audi TT Roadster gekocht. Moet een A5 (dacht ik te weten) alarm op. Nu heeft hij zijn auto zo geprogrammeerd dat de auto niet gestart (startonderbreking) kan worden tussen 21:00 tot 09:00 uur. Dan moet je daar eerst zelf via een app toestemming voor geven. Gisteravond was hij bij ons en stapte na 21:00 uur in de auto. Direct daarna stapte hij weer uit en legde het hele verhaal uit. Hij keek op zijn telefoon....... geen bereik. Sta je dan....MLLL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:08:
[...]
Een auto is primair om mee te rijden de rest is bijzaak, sterker nog ik word persoonlijk onrustig van al die randzaken die weinig toevoegen aan het rijden. Dat een auto op slot staat weet ik zelf ook wel en de kilometerstand ==>boeiend ?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Krijgen wij met deze licenties of activatie sleutel niet met een raar fenomeen te maken? Het is jouw auto en zover ik weet mag je aan je auto sleutelen.XO101 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:24:
[...]
Ik heb via mijn Audi dealer, en via een contactpersoon werkend bij Pon de vraag uitgezet of de "oneindige licentie" nu willen koppelen op het auto serienummer, of op de gebruiker-ID van het myaudi-account die het product koopt.
Heb nu 2 antwoorden gehad, de dealer zegt auto, dus bij verkoop blijft deze het doen, de andere zegt, op gebruiker-id, ala een app op je mobiel. Dan heb je dit bij je volgende audi ook (mits mogelijk) en leidt tot een stukje lock-in qua audi gevoel. Als je het dus niet kunt doorverkopen, is fabrieks-af kopen beter, echter was dat bij mijn auto niet mogelijk. Tevens heeft PON vanwege belastingdienst/fiscale waarde problemen de licenties op max 1 jaar gezet...
Ik vind het allemaal maar klote, deze nieuwe ontwikkeling in auto land, als audi e-tron 50 rijder sleep ik dus elke dag hardware mee die kapot kan gaan, maar die ik niet mag gebruiken,
zo zitten er stuurbare koplampen in deze auto die je niet mag gebruiken zonder licentie
er zitten motoren aan je stuurwiel, zodat je automatisch kunt inpakeren, maar zonder licentie, een no-go
er zitten in alle lampen led-stips die per led stuurbaar zijn, zodat je een dynamisch knipperlicht kunt maken, of een soort 'opstart' animatie bij de achterlichten, en je raadt het al, werkt pas bij een licentie
en tot slot, zit er een volledige DAB tuner en antenne systeem in, en voor het luttele bedrag van 550+ euro, mag je deze unlocken.
Echt bizar, op een auto die al flink duur was. En wat als er in de niet gebruikte hardware een fout ontstaat, wie gaat die betalen? Zo is mijn achterlicht al vervangen onder garantie, maar als die buiten de garantie stukgaat, stop ik er dus een achterlicht in met meer functionliteit dan waar ik gebruik van mag maken.
Wat mij niet helemaal duidelijk is, koop je een key om een product te activeren of een licentie? En wie is dan uiteindelijke eigenaar?
En als het een lease auto is, hoe wordt dit verrekend? Kan je bij zoiets je geld van de lease maatschappij terug vragen of de resterende waarde ervan.
[ Voor 6% gewijzigd door Fermion op 27-12-2020 03:27 ]
Dat zal je een nieuwe licentie moeten kopen?GeeMoney schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:46:
[...]
Klopt, maar heeft met de licentie looptijd te maken.
Op een E-tron krijg je die "diensten" 3 jaar bij aankoop.
Bij een A1 tot en met A4 maar maximaal 2 jaar (meestal 1 jaar) en die van mijn vrouw komt uit eind 2019 en loopt dus inderdaad de 28ste af deze maand. Daarom had ik ze even gebeld want ik heb bij de koop afgesproken alle online diensten met een looptijd van 3 jaar. Echter moeten ze dus op de sateliet weergave terugkomen. Ik hoor nog hoe ze dat gaan "oplossen". Ik heb al laten vallen een kofferbak bescherm mat te willen
.
De sateliet licentie is niet meer te verlengen.Fermion schreef op zondag 27 december 2020 @ 03:10:
[...]
Dat zal je een nieuwe licentie moeten kopen?
Alles met FoD koop je op het chassisnummer af en is dus niet mee te nenen naar een andere auto. Volgens mij is dat ook een van je vragen?
User schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:22:
***members only***
Members only:
Inloggen
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Wie weet wanneer de nieuwe kaarten altijd uit komen voor de MMI navigatie? Mijn auto (A1) moet in januari een onderhoudsbeurt en een kaartenupdate kost €99 in combinatie met onderhoudsbeurt. Vind het alleen beetje zonde als in februari/maart opeens de nieuwe kaarten beschikbaar zijn..
Die zijn gewoon gratis te downloaden.GioStyle schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:33:
Wie weet wanneer de nieuwe kaarten altijd uit komen voor de MMI navigatie? Mijn auto (A1) moet in januari een onderhoudsbeurt en een kaartenupdate kost €99 in combinatie met onderhoudsbeurt. Vind het alleen beetje zonde als in februari/maart opeens de nieuwe kaarten beschikbaar zijn..
Rond maart/april en rond september/oktober komen ze meestal.
Ik zou het dan dus gewoon zelf doen of even laten vallen dat je dat qua service wat vind tegenvallen
[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 29-12-2020 14:41 ]
Ik heb een A1 uit 2015. Kaarten updaten ging toch niet zo makkelijk? Of is het echt een kwestie van sdkaarten wisselen?GeeMoney schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:40:
[...]
Die zijn gewoon gratis te downloaden.
Rond maart/april en rond september/oktober komen ze meestal.
Ik zou het dan dus gewoon zelf doen of even laten vallen dat je dat qua service wat vind tegenvallen
Ja, zoek maar even op in dit topic of in die van Volkswagen. (Methode is identiek)GioStyle schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:53:
[...]
Ik heb een A1 uit 2015. Kaarten updaten ging toch niet zo makkelijk? Of is het echt een kwestie van sdkaarten wisselen?
Op de Audi site word je ook geholpen hoe dat moet voor welk model.
@GeeMoney Dat klopt niet helemaal. Of en voor welke periode je zelf gratis kaarten kan downloaden en updaten verschilt per model en MMI variant. Mijn MY17 A3 met MMI plus heeft bijvoorbeeld alleen de eerste 2,5 jaar gratis updates.
@Rainesh weet er het fijne wel van denk ik. Maar volgens mij geld vanaf 2016 zo’n beetje dat elk model nog de kaart updates online heeft staan.
Inderdaad de eerste 3 jaar helemaal gratis. (Zelf binnen je my.audi pagina te downloaden)
Na de 3 jaar kost het bij een onderhoudsbeurt €99,- .
Wellicht zijn er alternatieve methodes?
Inderdaad de eerste 3 jaar helemaal gratis. (Zelf binnen je my.audi pagina te downloaden)
Na de 3 jaar kost het bij een onderhoudsbeurt €99,- .
Wellicht zijn er alternatieve methodes?
[ Voor 39% gewijzigd door GeeMoney op 29-12-2020 17:38 ]
Voor Volkswagen, Seat en Skoda zijn de updates gratis. Audi heeft er een beveiliging opgegooid. 😉GeeMoney schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:10:
[...]
Ja, zoek maar even op in dit topic of in die van Volkswagen. (Methode is identiek)
Op de Audi site word je ook geholpen hoe dat moet voor welk model.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ahja, ik heb de offerte al mogen ontvangen. Een longlife servicebeurt + bougies, remvloeistof en interieurfiltertje vervangen kost €600. Die €99 voor de kaartenupdate maakt dan ook niets meer uit.
Voor de Audi kenners onder ons; Tijdens het wisselen van de winterbanden viel me op dat een stangetje van een sensor die de hoogte voor iets meet bij het linkervoorwiel is afgebroken;
:strip_exif()/f/image/2oGJHVf0AyFh0kl8nKdVqXAq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PQtz2kxiubwo5U8HrRfzM373.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gaat om een Audi A3 8P uit 2005. Kan iemand me vertellen waar dit voor dient? Dit is toch niet de hoogteregeling voor de Xenon lampen? Die zit toch achter?
En weet iemand of dit stangetje los te bestellen is?
:strip_exif()/f/image/2oGJHVf0AyFh0kl8nKdVqXAq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PQtz2kxiubwo5U8HrRfzM373.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gaat om een Audi A3 8P uit 2005. Kan iemand me vertellen waar dit voor dient? Dit is toch niet de hoogteregeling voor de Xenon lampen? Die zit toch achter?
En weet iemand of dit stangetje los te bestellen is?
Verwijderd schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:41:
[Afbeelding]
240kg voor het hele chassis in carbon fiber
Die RS4 B5 van Philip komt terug.
Iemand hier kan mij vast helpen.
Als je een auto hebt zonder led-koplampen en je koopt deze unit:
https://link.marktplaats.nl/m1570246371
Wat moet er dan nog meer veranderd worden?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
In ieder geval je linkerkoplamp ookMad-Matt schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:04:
[...]
![]()
Hi Allen,
Sinds een half jaartje heb ik een Audi A4 B5D2 gekocht uit 1995.
Het valt mij op dat het koppelings pedaal erg hoog zit bij deze auto.
Nu heb ik de koppeling getest of deze slipt, maar dit is niet het geval.
Weten jullie of deze afgesteld kan worden? Of hoort dit gewoon bij Audi modellen?
Sinds een half jaartje heb ik een Audi A4 B5D2 gekocht uit 1995.
Het valt mij op dat het koppelings pedaal erg hoog zit bij deze auto.
Nu heb ik de koppeling getest of deze slipt, maar dit is niet het geval.
Weten jullie of deze afgesteld kan worden? Of hoort dit gewoon bij Audi modellen?
joh
maar bedoelde meer andere componenten die benodigd zijn.
Het begint nu wel een beetje irritant te worden...hebben meer mensen hier last van het feit dat Google Earth niet opstart in hun cockpit?
Nee, werkt hier prima.Yzord schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:47:
Het begint nu wel een beetje irritant te worden...hebben meer mensen hier last van het feit dat Google Earth niet opstart in hun cockpit?
Mijn dealer gaf al aan dat er meer telefoontjes binnen kwamen erover en dat ze op een update zitten te wachten.
We kunnen het ook zelf gewoon updaten..Yzord schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Mijn dealer gaf al aan dat er meer telefoontjes binnen kwamen erover en dat ze op een update zitten te wachten.
bedrading, modules moeten in de koplampen nog zitten, coderen etc.Mad-Matt schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:04:
[...]
![]()
[ Voor 41% gewijzigd door Rainesh op 05-01-2021 17:39 ]
Verwijderd
Vraagje, ik heb een nieuwe a3 limo aangeschaft. Nu zit ik met het volgende, keyless entry en relai attack. Enig idee hoe je dit kan bemoeilijken. Is het
mogelijk keyless uit te schakelen in het systeem? verder heb ik het volgende gevonden: https://www.keylessprotector.nl/batterij-blister.html iemand ervaring hiermee?
mogelijk keyless uit te schakelen in het systeem? verder heb ik het volgende gevonden: https://www.keylessprotector.nl/batterij-blister.html iemand ervaring hiermee?
De nieuwe A3 als in Golf 8 platform?Verwijderd schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:44:
Vraagje, ik heb een nieuwe a3 limo aangeschaft. Nu zit ik met het volgende, keyless entry en relai attack. Enig idee hoe je dit kan bemoeilijken. Is het
Indien zo dan heb je geluk, relay attacks werken daar niet op gezien het gebruik van de nieuwste keyless entry techniek (UWB):
https://presse.adac.de/me...in-der-kompaktklasse.html
Er van uitgaand dat de A3 en de Golf 8 dezelfde techniek delen.
[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 05-01-2021 20:23 ]
Veel plezier ervan, mijn vrouw stapt nog elke dag met een glimlach in ook!jdiezrequejo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:16:
Hier is hij ook geleverd!!! Audi A1.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Altijd mooi om te zien zo'n verse A1jdiezrequejo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:16:
In de zomer wil ik 'm ook weer poetsen tot hij er "dealernieuw" uit ziet. met dit weer ga ik de moeite geeneens doen
Verwijderd
Nee, een 2018 model voor de nieuwere generatie.AndRo555 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:21:
[...]
De nieuwe A3 als in Golf 8 platform?
Indien zo dan heb je geluk, relay attacks werken daar niet op gezien het gebruik van de nieuwste keyless entry techniek (UWB):
https://presse.adac.de/me...in-der-kompaktklasse.html
Er van uitgaand dat de A3 en de Golf 8 dezelfde techniek delen.
Lijkt een beetje te varieren per model en productiejaar.hmr schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:14:
Iemand die het percentage van Audi privacy glass weet?
https://www.google.com/se...acy+glass+tint+percentage
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Google varieerde nogal. Vandaar dat ik het hier ook even vroeg. Maar thanksThe Eagle schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:56:
[...]
Lijkt een beetje te varieren per model en productiejaar.
https://www.google.com/se...acy+glass+tint+percentage
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Wettelijk goedhmr schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:14:
Iemand die het percentage van Audi privacy glass weet?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Best wel wat werk dus nog, helaas.Rainesh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:37:
[...]
We kunnen het ook zelf gewoon updaten..
[...]
bedrading, modules moeten in de koplampen nog zitten, coderen etc.
Vandaag mijn ODBeleven binnen gekregen met Pro activatie.
Voor mijn A6 G4/C7 Avant 3.0 TDI Quattro het volgende aangezet:
- Needle sweep
- Stop/start knop omgedraaid (heb regelmatig gehad dat hij bij een rotonde netjes stopt maar dat je hem vervolgens handmatig moet starten. Zeer irritant.
- Mirror dip geactiveerd bij achteruit rijden.
- Laptimer aangezet maar die lijkt niet te werken. Hij komt in ieder geval niet te voorschijn.
- Lock conformation aangezet.
- Gordel melding zo gezet dat hij stopt na 6 keer.
De PRO activatie had ik nodig omdat ik een afstandsbediening had gekocht voor de stand kachel maar deze moest nog steeds geprogrammeerd worden. Dat heb ik nu ook eindelijk gedaan.
Foutcode opgeschoond waarna er 3 codes over blijven:
- P242F00 Diesel Particulate Filter (Bank 1) Restricted / Clogged
- 03725 Control Module for Belt Tensioner front-left
- 03726 Control Module for Belt Tensioner front-right
Betreffende die laatste 2 zijn de zekeringen in ieder geval gewoon goed. ODBeleven geeft aan dat er geen communicatie ook met de models is.
De eerste melding moet ik nog in duiken hoe ik dat goed kan bekijken wat het probleem is.
- Needle sweep
- Stop/start knop omgedraaid (heb regelmatig gehad dat hij bij een rotonde netjes stopt maar dat je hem vervolgens handmatig moet starten. Zeer irritant.
- Laptimer aangezet maar die lijkt niet te werken. Hij komt in ieder geval niet te voorschijn.
De PRO activatie had ik nodig omdat ik een afstandsbediening had gekocht voor de stand kachel maar deze moest nog steeds geprogrammeerd worden. Dat heb ik nu ook eindelijk gedaan.
Betreffende die laatste 2 zijn de zekeringen in ieder geval gewoon goed. ODBeleven geeft aan dat er geen communicatie ook met de models is.
De eerste melding moet ik nog in duiken hoe ik dat goed kan bekijken wat het probleem is.
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
1) gewoon een service regeneratie uitvoeren....niet voor de deur maar ergens op een terrein en daarna is je foutcode vaak weg.Casejunkie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:19:
Vandaag mijn ODBeleven binnen gekregen met Pro activatie.
- Needle sweep
2) dat is vreemd, zijn de gordels afgeweest? Anders een keer met de nieuwere vcds type kabel (HexV2 origineel) uitlezen. Kan zijn dat je modules kapot zijn, die zitten in je achterbumper. Onderdeel van pre sense namelijk.
1. Dan moet ik inderdaad even uitzoeken hoe ik dat kan uitvoerenRainesh schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:42:
[...]
1) gewoon een service regeneratie uitvoeren....niet voor de deur maar ergens op een terrein en daarna is je foutcode vaak weg.
2) dat is vreemd, zijn de gordels afgeweest? Anders een keer met de nieuwere vcds type kabel (HexV2 origineel) uitlezen. Kan zijn dat je modules kapot zijn, die zitten in je achterbumper. Onderdeel van pre sense namelijk.
2. Ja dikke kans dat ze een keer zijn afgegaan door een zeer abrupte remactie. Is het mogelijk omdat te resetten of betekend dat de boel vervangen?
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
1) inloggen met security access en dan basic settings in motor module. Zorg dat je tank vol is, handrem erop, alle deuren dicht, alle verbruikers aan en dan starten. OBD geeft aan wat je moet doen, rem intrappen...gas pedaal vol intrappen, los etc.Casejunkie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:55:
[...]
1. Dan moet ik inderdaad even uitzoeken hoe ik dat kan uitvoeren
2. Ja dikke kans dat ze een keer zijn afgegaan door een zeer abrupte remactie. Is het mogelijk omdat te resetten of betekend dat de boel vervangen?
2) zou ze eerst proberen te resetten, maar eerst kijken wat ze echt aangeven. Als je in de buurt woont, kan ik het voor je uitlezen.
vind dat nog wel vrij prijzig. Heb nu ook een melding servicebeurt noodzakelijk op mijn a4. Maar eens kijken wat ik hier mee ga doen. Kleine beurt moet volgens mij ook prima kunnen. Zonde van die 99 euro voor de kaartupdate. Die kan je zelf ook simpel doenGioStyle schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:08:
Ahja, ik heb de offerte al mogen ontvangen. Een longlife servicebeurt + bougies, remvloeistof en interieurfiltertje vervangen kost €600. Die €99 voor de kaartenupdate maakt dan ook niets meer uit.
Hoe dan?harrybeuker schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:03:
Zonde van die 99 euro voor de kaartupdate. Die kan je zelf ook simpel doen
Toch wel een knappe wagen hoor, proficiat!Christoph schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:23:
Hier X3 eruit en nu SQ5 premium plus gekocht. US model dus met 3.0 TFSI.[Afbeelding]
Velgen mochten wat kleiner, maar laatste dag van het jaar waren de keuzes beperkt.
Terzijde:
Op welke manier verschilt een showroom in de US met die van in NL/BE?
Als ik mij goed herinner wordt er daar zelden of nooit wagens gekocht op bestelling met de configuratie van de klant maar wordt 95% van de wagens verkocht in stock? Hebben ze dan daar echt 25x hetzelfde model in stock staan? Jullie kunnen een wagen aankopen en 5min later uit de showroom rijden, zonder nummerplaat?
(Gewoon uit interesse, werk zelf voor een concurrend merk
In de US is het veel meer een markt van "ik wil het en ik wil het NU". Dus dan is het take it or leave it. En sowieso, hier kunnen we uit alles kiezen qua opties. Daar is alles aan opties gewoon standaard, en als het er niet op zit laten mensen hem staan. Dus bestelt de dealer alles gewoon fullspec.
Gebruikte auto's ruilt men ook niet in bij de dealer, die verkoop je aan een used car dealership. En da's ook waar je een tweedehands bak haalt. Gevolg is ook dat een dealer veel meer ruimte heeft om zijn voorraad neer te zetten. Hij hoeft die tweedehands meuk namelijk niet te stallen
Gebruikte auto's ruilt men ook niet in bij de dealer, die verkoop je aan een used car dealership. En da's ook waar je een tweedehands bak haalt. Gevolg is ook dat een dealer veel meer ruimte heeft om zijn voorraad neer te zetten. Hij hoeft die tweedehands meuk namelijk niet te stallen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bij Audi in de US heb je weinig opties, het meeste zit gewoon in de drie "trim levels" ingebakken: Premium, Premium Plus en Prestige. Prestige bevat meestal quasi alles, soms heb je nog een paar exotische opties die je apart erbij kan bestellen (bvb een sport pack met adaptive suspension op de Q5, of Matrix headlights op de e-tron).
Ik woon sinds november in Seattle, en ben ook een Audi aan het overwegen. Het is een beetje vreemd soms, je wil een bepaalde auto in een bepaalde kleur, en dan is het maar hopen dat je dealer er eentje heeft staan (of heeft besteld).
Audi's voelen hier in ieder geval een heel stuk goedkoper aan dan in België, al kan het ook aan de (veel) hogere inkomens in tech liggen dat ze minder duur aanvoelen.
Ik woon sinds november in Seattle, en ben ook een Audi aan het overwegen. Het is een beetje vreemd soms, je wil een bepaalde auto in een bepaalde kleur, en dan is het maar hopen dat je dealer er eentje heeft staan (of heeft besteld).
Audi's voelen hier in ieder geval een heel stuk goedkoper aan dan in België, al kan het ook aan de (veel) hogere inkomens in tech liggen dat ze minder duur aanvoelen.
[ Voor 13% gewijzigd door AmbroosV op 08-01-2021 00:52 ]
Kwalitatief zal er weinig verschil in zitten, fabricage vind gewoon plaats in Europa waarna ze op de boot die kant op gaan naar mijn weten.AmbroosV schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:51:
Bij Audi in de US heb je weinig opties, het meeste zit gewoon in de drie "trim levels" ingebakken: Premium, Premium Plus en Prestige. Prestige bevat meestal quasi alles, soms heb je nog een paar exotische opties die je apart erbij kan bestellen (bvb een sport pack met adaptive suspension op de Q5, of Matrix headlights op de e-tron).
Goedkoper in geld, niet in kwaliteit. Bijvoorbeeld, in België kan ik me geen e-tron veroorloven, laat staan een exemplaar met vrijwel alle opties (hoewel ze zelfs in België gemaakt worden). Hier in Seattle is een e-tron budgettair niet echt een probleem.GeeMoney schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:18:
[...]
Kwalitatief zal er weinig verschil in zitten, fabricage vind gewoon plaats in Europa waarna ze op de boot die kant op gaan naar mijn weten.
Enige jammere is dat sommige opties gewoon niet beschikbaar zijn hier. Geen auto hold, geen matrix headlights (al komen die in de loop van dit jaar denk ik), geen stoffen zetels, minder kleuren, ...
In de EU komt er standaard nog allerlei belastingen overheen komen, in de VS heb je die niet (of minder). In Nederland komt er ook nog eens een klap aan BPM overheen, zo begint een R8 in de VS bij 147.000 dollar (~120.000 euro) en in Nederland bij 237.000 euro.AmbroosV schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:49:
[...]
Goedkoper in geld, niet in kwaliteit. Bijvoorbeeld, in België kan ik me geen e-tron veroorloven, laat staan een exemplaar met vrijwel alle opties (hoewel ze zelfs in België gemaakt worden). Hier in Seattle is een e-tron budgettair niet echt een probleem.
Enige jammere is dat sommige opties gewoon niet beschikbaar zijn hier. Geen auto hold, geen matrix headlights (al komen die in de loop van dit jaar denk ik), geen stoffen zetels, minder kleuren, ...

Er zijn Amerikanen in de FB groep met de nieuwe Matrix Headlights op de laatste Sportback E-tron dacht ik. Niet op de 2020 en 2019 modellen, die zijn niet goedgekeurd daar.AmbroosV schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:49:
[...]
Goedkoper in geld, niet in kwaliteit. Bijvoorbeeld, in België kan ik me geen e-tron veroorloven, laat staan een exemplaar met vrijwel alle opties (hoewel ze zelfs in België gemaakt worden). Hier in Seattle is een e-tron budgettair niet echt een probleem.
En ze adverteren daar nooit inclusief Taxes en dat verschilt per staat natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 08-01-2021 09:10 ]
Dat is echt een mooie auto voor <25k. Hoe vind je de stoelen t.o.v. sportstoelen? Of zitten die er ook in?GeeMoney schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:36:
In verband met de mogelijke lockdown vandaag nog de Audi A1 van mijn vrouw opgehaald ipv woensdag!
[Afbeelding]
Een Audi Plus selectie A1 met een 1.0 TFSI S-Tronic Automaat 116pk.
Met oa:
MMI Plus
Virtual Cockpit Plus
Elektrische spiegels instelbaar, klapbaar, verwarmbaar
Climate Control
Stoelverwarming voor
18 inch sportvelgen
Lederen sportstuur met stuurwielbediening
Parkeerhulp Plus (voor en achter)
Getinte ramen vanaf de B-stijl
Achteruitrijcamera komt er van de week nog op.
Binnenverlichting LED pakket
Hill Hold
Middenarmsteun
Cruise Control
Audi PreSense Basic
Iemand een idee of het Audi Sound of liever nog de B&O te retro-fitten is? (Voor een normale prijs)
Die aftermarket “audio specialist bedrijven” vragen voor een audio upgrade minimaal €1699,- en dan noemen ze niet eens de merken dus dan heb ik al het gevoel genaaid te worden.
@GeeMoney Yes, de nieuwe fancy projectorlampen zijn beschikbaar op de 2021 e-trons voor iets van een $2000 of $3000 extra, maar voor zover ik het begrijp nog altijd met beperkte functionaliteit in afwachting van nieuwe regels dit jaar. De dure modellen hebben "Matrix design" headlights met de hardware voor matrix stuff, maar uitgeschakeld in software.
Ik vraag me af hoeveel je een US Audi kan EU-ifyen met VCDS.
Ik vraag me af hoeveel je een US Audi kan EU-ifyen met VCDS.
Bevat geen sportstoelen helaas. Wel in hoogte verstelbare comfort stoelen en dus verwarmbaar.tomtom901 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:42:
[...]
Dat is echt een mooie auto voor <25k. Hoe vind je de stoelen t.o.v. sportstoelen? Of zitten die er ook in?
Op zich mis je een beetje zijsteun maar die heb je natuurlijk alleen nodig voor bochtenwerk
Ze zitten an zich prima overigens maar echt hoeken dan ga je wel merken dat je geen sportstoelen hebt verwacht ik.
Je kan een custom order plaatsen - je kan daar ook nog wel over onderhandelen maar het is makkelijker onderhandelen met wat er "on the lot" staat. GM en andereren hebben inderdaad 100den zelfde wagens, premium brands is een beetje anders, maar ik kan in bay area wel altijd stuk of 20 autos vinden die opties hebben die ik wil.Stancke schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:20:
[...]
Toch wel een knappe wagen hoor, proficiat!
Terzijde:
Op welke manier verschilt een showroom in de US met die van in NL/BE?
Als ik mij goed herinner wordt er daar zelden of nooit wagens gekocht op bestelling met de configuratie van de klant maar wordt 95% van de wagens verkocht in stock? Hebben ze dan daar echt 25x hetzelfde model in stock staan? Jullie kunnen een wagen aankopen en 5min later uit de showroom rijden, zonder nummerplaat?
(Gewoon uit interesse, werk zelf voor een concurrend merk)
5 minuten ... niet echt. Je kan wel bijna alles online doen maar je moet altijd even door finance office, proberen ze je wat zaken aan te smeren, maar binnen 30 minuten ben je buiten.
Het is maar hoe je het ziet, in Belgie is een e-tron veel goedkoper dan een Golf GTI (als bedrijfswagen, TCO gezien) terwijl een e-tron in de US factor 3.x duurder is dan een GTI.AmbroosV schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:49:
[...]
Weet iemand of wireless charging voor een telefoon in de E-Tron Sportback een optie is?
Mocht vandaag mijn E-Tron ophalen, fijne wagen.
[ Voor 23% gewijzigd door Fermion op 09-01-2021 17:58 ]
Audi kennende wel.Fermion schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:57:
Weet iemand of wireless charging voor een telefoon in de E-Tron Sportback een optie is?
Ja, daarvoor had je af fabriek de Audi Smartphone Interface moeten kopen, inclusief de Phone Box maar die zit er dan bij dacht ikFermion schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:57:
Ik heb ze op mijn optielijst in ieder geval en werkt perfect.
[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 09-01-2021 18:33 ]
Iemand ervaring met het vervangen van een accu en de BEM code. Mijn idee was om gewoon een fatsoenlijke aftermarket accu te bestellen de dan zelf via VCDS te coderen, maar dat werd door een erkende reparateur toch afgeraden ivm eventuele storingen op lange termijn. Aangezien een originele accu voor mijn A5 V6 TDI een slordige 350 euro mag kosten wil ik toch even kijken of dat echt nodig is. @Rainesh heb jij hier ervaring mee?
de betaler vervuilt
Gewoon een accu kopen met een code en zelf inleren met vcds. Het moet gewoon een accu zijn dat geschikt is voor battery management.GA!S schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:51:
Iemand ervaring met het vervangen van een accu en de BEM code. Mijn idee was om gewoon een fatsoenlijke aftermarket accu te bestellen de dan zelf via VCDS te coderen, maar dat werd door een erkende reparateur toch afgeraden ivm eventuele storingen op lange termijn. Aangezien een originele accu voor mijn A5 V6 TDI een slordige 350 euro mag kosten wil ik toch even kijken of dat echt nodig is. @Rainesh heb jij hier ervaring mee?
Bosch of Varta kopen inderdaad. Wiet niet hoe oud jou A5 is maar bij mijn Golf 6 met start/stop en VW UP met start/stop had ik in ieder geval geen problemen na het vervangen.
Die zijn anders behoorlijk lastig te vindenRainesh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:21:
[...]
Gewoon een accu kopen met een code en zelf inleren met vcds. Het moet gewoon een accu zijn dat geschikt is voor battery management.

de betaler vervuilt
Update.
Members only:
Inloggen
De A1 en het TFSI embleem zijn verwijderd. Tevens de Audi Sport kentekenplaathouder gemonteerd.
Next up: poetsen
De wagen is echt heerlijk om te rijden. Ben er ontzettend blij mee.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Dat probleem had ik dus ook en heb dus maar veel te veel betaald bij de dealerGA!S schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:42:
[...]
Die zijn anders behoorlijk lastig te vindenAlleen de dealer lijkt ze te hebben.
Beste Audi fanaten,
Ik wil in mijn Audi A8 uit 2008 met MMI 2g high systeem (zonder AMI, usb of aux ingang) apple carplay laten inbouwen. Een car hifi bedrijf vraagt tegen de 1000 euro voor de benodigde module, can, inbouw etc. Is dit een redelijke prijs of heeft iemand hier andere ervaringen mee?
Gr. Mark
Ik wil in mijn Audi A8 uit 2008 met MMI 2g high systeem (zonder AMI, usb of aux ingang) apple carplay laten inbouwen. Een car hifi bedrijf vraagt tegen de 1000 euro voor de benodigde module, can, inbouw etc. Is dit een redelijke prijs of heeft iemand hier andere ervaringen mee?
Gr. Mark
Ik heb mijn A5 van 2008 omgebouwd van concert naar MMI. Vergelijkbare klus omdat zover ik weet van G2 naar G3 alsnog de hele kabelboom omgebouwd moet worden. Ik was een vergelijkbaar bedrag kwijt voor gebruikte originele onderdelen en 20 manuren werk voor inbouw.Markpj schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:45:
Beste Audi fanaten,
Gr. Mark

de betaler vervuilt
Bedankt voor je reactie. De hifi man zou maximaal 4 uur kwijt zijn volgens hem. Lijkt me niet dat hij in die vier uur een dergelijke operatie uit kan voeren 🤔GA!S schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:55:
[...]
Ik heb mijn A5 van 2008 omgebouwd van concert naar MMI. Vergelijkbare klus omdat zover ik weet van G2 naar G3 alsnog de hele kabelboom omgebouwd moet worden. Ik was een vergelijkbaar bedrag kwijt voor gebruikte originele onderdelen en 20 manuren werk voor inbouw.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De after-market oplossing is sneller dan ombouw naar origineel. Mijn punt was meer: het is een berg geld, maar je hebt weinig andere keuze. Ombouwen naar G3 kost je waarschijnlijk meer.
de betaler vervuilt
Poets en was jij hemzelf? Of door de wasstraat met de nieuwe auto?Eiríkr schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:27:
[...]
Update.
***members only***
De A1 en het TFSI embleem zijn verwijderd. Tevens de Audi Sport kentekenplaathouder gemonteerd.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
De wasstraatjdiezrequejo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:41:
[...]
Poets en was jij hemzelf? Of door de wasstraat met de nieuwe auto?
Morgen kijken naar een Q2 2016, 1.4 COD.
70k op teller, nog dingen waar ik op moet letten?
Verkeer van links en rechts. Komt er niks aan, dan kun je oversteken.Mad-Matt schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:19:
Morgen kijken naar een Q2 2016, 1.4 COD.
Have fun.... 😉
GerCor schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:42:
[...]
Verkeer van links en rechts. Komt er niks aan, dan kun je oversteken.
Have fun.... 😉
Zeker de leukste thuis??
Maar niets aparts om op te letten dus, gewoon de standaard dingetjes.
bruut! kan ik dat ook op mijn audi a4 avanti (2014) doen? lijkt me wel toch?Eiríkr schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:27:
[...]
Update.
***members only***
moet ik dan deze bestellen?
https://shop.audi.nl/auto...kenplaathouder-audi-sport
alvast bedankt
Yes, dat is 'm!harrybeuker schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:39:
[...]
bruut! kan ik dat ook op mijn audi a4 avanti (2014) doen? lijkt me wel toch?
moet ik dan deze bestellen?
https://shop.audi.nl/auto...kenplaathouder-audi-sport
alvast bedankt
Nou ja. 70.000 op de teller. 2016. Dat 12.000 per jaar. Doet mij vermoeden: tweede auto van de vrouw des huize voor boodschappen en de tennisclub of een auto van opa en oma voor een dagje uit in de zomer en familiebezoek. Wel even het kenteken natrekken bij RDW.Mad-Matt schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:43:
[...]
![]()
Zeker de leukste thuis??![]()
Maar niets aparts om op te letten dus, gewoon de standaard dingetjes.
Kan inderdaad, al is het best een prijzige wagen voor je vrouw. Kan ook zijn eerste wagen, leasebak die niet veel gebruikt is (Ik had een A3 lease met rond de 15k per jaar).GerCor schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:50:
[...]
Nou ja. 70.000 op de teller. 2016. Dat 12.000 per jaar. Doet mij vermoeden: tweede auto van de vrouw des huize voor boodschappen en de tennisclub of een auto van opa en oma voor een dagje uit in de zomer en familiebezoek. Wel even het kenteken natrekken bij RDW.
Kenteken laat niets raars zien, alleen de APK verlopen.
Ziet er goed uit zeg. De A1 is zeker een upgrade tegenover het vorige model. Interieur lijkt wat op de A3.jdiezrequejo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:16:
< dit stukje webruimte is te huur >
GerCor schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:50:
[...]
Nou ja. 70.000 op de teller. 2016. Dat 12.000 per jaar. Doet mij vermoeden: tweede auto van de vrouw des huize voor boodschappen en de tennisclub of een auto van opa en oma voor een dagje uit in de zomer en familiebezoek. Wel even het kenteken natrekken bij RDW.
En een A1 uit 2015 met 49.000 km op de teller. Daar moet wel mee gesjoemeld zijn toch?
Mwah, kan maar hoeft niet hoor. Toen ik mijn A3 in de lease reed was dat een herinzetter. Die was iirc 3,5 jaar oud en had 45k gelopen. Was iets voor einde lease teruggekomen, mocht mog een half jaartje. Uiteindelijk heb ik die bak een jaar gereden en hem met 90k op de teller ingeleverd
Als je auto wilt kopen dan vraag je bij de RDW even de status van de kilometerstand op. Dan geeft de RDW wel aan of de kilomerstand 'onlogisch' is. Het is, wat mij betreft, vrij nutteloos te denken het beter te weten dan de RDW.GioStyle schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 06:04:
[...]
![]()
En een A1 uit 2015 met 49.000 km op de teller. Daar moet wel mee gesjoemeld zijn toch?![]()
Dus, een A1 uit 2015 met 49.000 km op teller doet bij mij helemaal niks negatiefs vermoeden. Maar ik zou wel willen weten wat de RDW er van vindt.
Wat ik vaak veel spannender vind is het aantal eigenaren, als zo'n auto van 5 jaar oud al 5 eigenaren gehad heeft vind ik dat best een dingetje. Vooral omdat de kans veel hoger is dat er op onderhoud bespaard is omdat de auto nooit lang dezelfde eigenaar gehad heeft.
Inderdaad, iets wat ik als eerste check. Ook zie je wel aan de bekleding en het interieur of het iemand is geweest die zuinig erop was of het gebruikte als afvalbak. Ook bepaalde opties en samenstellingen kan je wel aan zien of het een “liefhebber” is geweest of iemand die voor de centen iets heeft gekozen.Scrtz schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:50:
Wat ik vaak veel spannender vind is het aantal eigenaren, als zo'n auto van 5 jaar oud al 5 eigenaren gehad heeft vind ik dat best een dingetje. Vooral omdat de kans veel hoger is dat er op onderhoud bespaard is omdat de auto nooit lang dezelfde eigenaar gehad heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 16-01-2021 16:10 ]
Idd, instap, deuren, dashboard, stuur enzo kun je al erg veel aan zien. Ook als er b-merk of C-merk banden onder de auto liggen weet je vaak ook dat het onderhoud waarschijnlijk ook zo goedkoop mogelijk moest.GeeMoney schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:09:
[...]
Inderdaad, iets wat ik als eerste check. Ook zie je wel aan de bekleding en het interieur of het iemand is geweest die zuinig erop was of het gebruikte als afvalbak. Ook bepaalde opties en samenstellingen kan je wel aan zien of het een “liefhebber” is geweest of iemand die voor de centen iets heeft gekozen.
Zowel km-stand als aantal eigenaren en de staat van de auto zijn voor mij belangrijk. Allemaal indicatoren voor hoeveel een auto mag kosten en of ik interesse heb. Daarnaast kijk ik of de auto bij de dealer in onderhoud is geweest waar de auto nu te koop staat.
Het aantal opties is voor mij maar beperkt een afweging. Sommige dingen moeten, andere zijn nice-to-have. Een auto met minder opties maar zonder twijfels wint het bij mij van een full-options met twijfel.
Het aantal opties is voor mij maar beperkt een afweging. Sommige dingen moeten, andere zijn nice-to-have. Een auto met minder opties maar zonder twijfels wint het bij mij van een full-options met twijfel.
Als een voertuig Audi Connect heeft maar je geen abonnement meer hebt, is het mogelijk om je telefoon als hotspot in te stellen en de auto te laten verbinden met je mobieltje zodat je toch nog google kan gebruiken als navigatie?
Nee helaas nietMad-Matt schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:52:
Als een voertuig Audi Connect heeft maar je geen abonnement meer hebt, is het mogelijk om je telefoon als hotspot in te stellen en de auto te laten verbinden met je mobieltje zodat je toch nog google kan gebruiken als navigatie?
Jammer, maar helaas.
Audi Connect vind ik te prijzig om te gebruiken gezien iedereen al een mobiele telefoon heeft met meer dan genoeg data.
Enig idee wanneer Apple Carplay en Android Auto bij Audi standaard zijn? Dat zou Audi Connect namelijk redelijk overbodig maken.
[ Voor 18% gewijzigd door Mad-Matt op 18-01-2021 13:47 ]
Voor Audi Connect heb je geen data nodig, die zit in het abonnement. Als je een WiFi hotspot in de auto wilt gebruiken moet je een data bundel kopen.Mad-Matt schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:24:
[...]
Jammer, maar helaas.
Audi Connect vind ik te prijzig om te gebruiken gezien iedereen al een mobiele telefoon heeft met meer dan genoeg data.
Enig idee wanneer Apple Carplay en Android Auto bij Audi standaard zijn? Dat zou Audi Connect namelijk redelijk overbodig maken.
Snap ik, maar ik vind het idee van Audi Connect wat achterhaald. Data zit inderdaad in die bundel, maar tegenwoordig heb je al mobiele abonnementen met enorme databundels voor een paar euro in de maand. Dan heb je de data van Audi niet meer nodig.Theone098 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:45:
[...]
Voor Audi Connect heb je geen data nodig, die zit in het abonnement. Als je een WiFi hotspot in de auto wilt gebruiken moet je een data bundel kopen.
(De file-informatie in Google Maps vind ik super fijn, maar geen zin om nog eens extra 10 euro in de maand te betalen omdat in de auto te hebben, dus dan maar via mobieltje blijven doen).
Verder is het grote display wat bij MMI Plus zit wel fantastisch mooi en de virtual cockpit is ook gewoon vet!
Heel eerlijk, dat is voor mij ook de belangrijkste reden om een abo te hebben. In februari 2020 aangeschaft (vlak voor CoronaMad-Matt schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:33:
[...]
Snap ik, maar ik vind het idee van Audi Connect wat achterhaald. Data zit inderdaad in die bundel, maar tegenwoordig heb je al mobiele abonnementen met enorme databundels voor een paar euro in de maand. Dan heb je de data van Audi niet meer nodig.
(De file-informatie in Google Maps vind ik super fijn, maar geen zin om nog eens extra 10 euro in de maand te betalen omdat in de auto te hebben, dus dan maar via mobieltje blijven doen).
Verder is het grote display wat bij MMI Plus zit wel fantastisch mooi en de virtual cockpit is ook gewoon vet!

Maar af en toe gebruik ik het voor meer dan dat. Het grote voordeel is dat alles "onder de knop zit" en je niet je mobiele telefoon hoeft te pakken. File info dus, trein info, weer ter plaatse, parkeerplaats tarieven, heel soms het laatste nieuws. Dat kan ook allemaal met de mobiel, eventueel zelfs via Siri (of Google Assistant). Dit is echter handiger, vooral "in beweging".
Eens dat dit via de mobiel zou moeten kunnen en dat kan ook. Alleen niet via Audi maar via de mobiel :-).
[ Voor 4% gewijzigd door Theone098 op 20-01-2021 09:49 ]
Lijkt dat er veel meer mogelijk is dan ik dacht, is er ergens een filmpje of uitleg van alle mogelijkheden? (Gaat om een auto uit oktober 2016)Theone098 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:47:
[...]
Heel eerlijk, dat is voor mij ook de belangrijkste reden om een abo te hebben. In februari 2020 aangeschaft (vlak voor Corona).
Maar af en toe gebruik ik het voor meer dan dat. Het grote voordeel is dat alles "onder de knop zit" en je niet je mobiele telefoon hoeft te pakken. File info dus, trein info, weer ter plaatse, parkeerplaats tarieven, heel soms het laatste nieuws. Dat kan ook allemaal met de mobiel, eventueel zelfs via Siri (of Google Assistant). Dit is echter handiger, vooral "in beweging".
Eens dat dit via de mobiel zou moeten kunnen en dat kan ook. Alleen niet via Audi maar via de mobiel :-).
YouTube: ► 2014 Audi connectMad-Matt schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:00:
[...]
Lijkt dat er veel meer mogelijk is dan ik dacht, is er ergens een filmpje of uitleg van alle mogelijkheden? (Gaat om een auto uit oktober 2016)
Top, op de Audi site al wat rond zitten kijken, maar dat is wel een hele bups informatie.
Ja, klopt en soms is het niet duidelijk. Overigens: in dit filmpje wordt gesproken over o.a. het uploaden van foto's met GPS data included, waar je dan naar toe kunt navigeren. Ik heb geen MMI plus en bij mij heb ik deze optie niet gevonden. Maar file info benzine prijzen, trein en vlucht info, Google Maps enzovoort werkt wel.Mad-Matt schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:48:
[...]
Top, op de Audi site al wat rond zitten kijken, maar dat is wel een hele bups informatie.
[ Voor 0% gewijzigd door Theone098 op 20-01-2021 10:51 . Reden: toegevoegd: file info ]
Ik reed al een tijdje een A4 Avant, maar heb nu een e-Tron kunnen bemachtigen, met maar 4% bijtelling 
Nog niet veel mee gereden, alleen van de dealer terug naar huis.
Het voordeel is: Android Auto kan er mee, maar dan heb je niet de fancy navigatie in je dashboard. Hoe gaan anderen hier mee om? Gebruiken jullie Android Auto en dan de Google Maps navigatie? Of gewoon de ingebouwde navigatie?
Persoonlijk vind ik de Google Maps over het algemeen fijner, maar dat heeft voornamelijk met de up-to-dateness te maken en de file informatie.
(Ik crosspost dit ook in het Elektrische auto's topic, want daar zitten waarschijnlijk ook anderen met dergelijke ervaringen).
Het voordeel is: Android Auto kan er mee, maar dan heb je niet de fancy navigatie in je dashboard. Hoe gaan anderen hier mee om? Gebruiken jullie Android Auto en dan de Google Maps navigatie? Of gewoon de ingebouwde navigatie?
Persoonlijk vind ik de Google Maps over het algemeen fijner, maar dat heeft voornamelijk met de up-to-dateness te maken en de file informatie.
(Ik crosspost dit ook in het Elektrische auto's topic, want daar zitten waarschijnlijk ook anderen met dergelijke ervaringen).
GefeliciteerdBen.Hahlen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:43:
Ik reed al een tijdje een A4 Avant, maar heb nu een e-Tron kunnen bemachtigen, met maar 4% bijtelling
Die gebruik ik eigenlijk daarom ook altijd en middels mijn iPhone met CarPlay heb ik Flitsmeister op de achtergrond draaien voor de euhm... backup natuurlijk
Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.