"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat zegt hij toch ookCatmandos schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:46:
[...]
nee de regel van dat je 2 verschillende banden types moet gebruiken geld nog

[ Voor 9% gewijzigd door ATS op 30-04-2016 14:47 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Volgens mij heeft Rosberg gewoon diesel in z'n tank gegooidBoinkie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:47:
Problemen voor Ham 😄
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Nee.schumacher schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:48:
Kan Max niet besluiten om Q3 niet te rijden en zo te starten op P10 met vrije bandenkeuze?
Zo'n gevoel krijg je ondertussen wel. Hoe kan dit nou in hemelsnaam.Hippocampus schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:48:
Ik ga bijna denken dat ze bij Mercedes besloten hebben om de beste auto aan ROS te geven dit jaar....
[ Voor 61% gewijzigd door nadroJ op 30-04-2016 14:50 ]
Sowieso schrijf je zo!
Hij kan kiezen om niet rijden, maar hij start op de banden van Q2. Hoe dan ookschumacher schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:48:
Kan Max niet besluiten om Q3 niet te rijden en zo te starten op P10 met vrije bandenkeuze?
kan nog steeds... als HAM nog een straf krijgt omdat hij iets vervangen heeft.. of voor het extend track foutje... en MAX als 9 dan staat carlos op 10ATS schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:48:
Mooi, dus geen Max direct voor Carlos op verse banden.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Klopt, je hebt gelijk. Vettel krijgt er ook nog vijf, dus wellicht nog mazzel daar.Catmandos schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:50:
[...]
kan nog steeds... als HAM nog een straf krijgt omdat hij iets vervangen heeft.. of voor het extend track foutje... en MAX als 9 dan staat carlos op 10
Maar man wat was die aan het boenderen ..
[ Voor 61% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-04-2016 14:58 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hmm ok, op de TV weergave stond medium.
Zo goed zijn ze niet, net naar q3Hippocampus schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:59:
Williamsen voor de Redbulls?
[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 30-04-2016 15:01 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bottas op P3 is wel leuk
Deze gaat zich niet verbeteren, oh wel
Ik denk niet dat X rondje Y kan rij... Oh toch wel
Verstappen gaat wel zijn rondje verbeteren, oh nee, toch niet
Etc etc
Heel Q3 alles mis. Ook knap
Nee, Q3 is starten op de Q2 banden volgens mij.MikeyMan schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:02:
Q3 is gratis banden toch?
Q2 is bandenkeuze als ik de regels goed heb.
Ja wel nieuw setje voor q3, maar je moet er wel op starten.MikeyMan schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:02:
Q3 is gratis banden toch?
Max had dus na 1 snelle lap naar binnen kunnen gaan, nu heeft hij er een 2e snelle ronde opzitten.
Maarja, dat is achteraf he
Ze zullen gedacht hebben nog voor KVY te kunnen komen.
Bottas staat op P2 ivm 5 plekken grid straf VettelKrukar schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:02:
Toch P9 en waarschijnlijk 1 plek voor Sai dan als Ham straf krijgt.
Bottas op P3 is wel leuk
Sowieso schrijf je zo!
Beetje de Johan Derksen met de toto in VIPWM schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:03:
Werkelijk waar ALLE tijden en standen die Olav voorspelt, zijn fout. Maar dan ook alles.
Deze gaat zich niet verbeteren, oh wel
Ik denk niet dat X rondje Y kan rij... Oh toch wel
Verstappen gaat wel zijn rondje verbeteren, oh nee, toch niet
Etc etc
Heel Q3 alles mis. Ook knap
nee je moet starten op de banden die je hebt gebruikt in Q2, waar je in Q2 de snelste tijd hebt geredenJBplap schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:03:
[...]
Ja wel nieuw setje voor q3, maar je moet er wel op starten.
Max had dus na 1 snelle lap naar binnen kunnen gaan, nu heeft hij er een 2e snelle ronde opzitten.
Je moet starten op je set snelste banden van q2. een set q3 banden moet je weer inleveren en mag je niet gebruiken tijdens de race.JBplap schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:03:
[...]
Ja wel nieuw setje voor q3, maar je moet er wel op starten.
Ah had dat even gemist, dat is helemaal leuk dannadroJ schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:04:
[...]
Bottas staat op P2 ivm 5 plekken grid straf Vettel
ik zie graag Williams in de top 3.
Ooh, dan zeker het q3 setje lekker oprokenCatmandos schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:04:
[...]
nee je moet starten op de banden die je hebt gebruikt in Q2, waar je in Q2 de snelste tijd hebt gereden
Doelde op de Redbull, Q2 ging ook niet makkelijk
Joh je meent het.Catmandos schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:46:
[...]
nee de regel van dat je 2 verschillende banden types moet gebruiken geld nog
Yep, hopen dat Haryanto hem van de baan afrijdt ofzovhal schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:06:
Rosberg heeft een makkie morgenmiddag...
Ze hebben toch teams gewisseld binnen Mercedes? Misschien zijn dat wel van die slechte functionarissen. Vorig jaar hadden ze wel ongeveer even veel pech, Hamilton misschien wel iets meer, maar bij Rosberg had je echt zaken als afgebroken pedalen ed.Hippocampus schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:48:
Ik ga bijna denken dat ze bij Mercedes besloten hebben om de beste auto aan ROS te geven dit jaar....
B.S.U.R.
Geen idee (heb je een linkje?) maar feitelijk zeg je nu dat "Jet Cars" de monteurs van HAM zijn? Dan snap ik het wel met die defecte PU; teruggedraaide kilometerstandenRaJitsu schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:09:
[...]
Ze hebben toch teams gewisseld binnen Mercedes? Misschien zijn dat wel van die slechte functionarissen. Vorig jaar hadden ze wel ongeveer even veel pech, Hamilton misschien wel iets meer, maar bij Rosberg had je echt zaken als afgebroken pedalen ed.
Vorig jaar was Rosberg ook een hele tijd beter dan Hamilton, de laatste 6 races vorig jaar had hij pole en daar won hij er 3 van. Hij is dit jaar gewoon begonnen zoals hij het jaar ervoor is afgesloten.Hippocampus schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:48:
Rosberg heeft nu dus al 6 races op rij gewonnen, en van de afgelopen 10 races heeft hij 8x pole gehaald. Ik zie hem zomaar kampioen worden dit jaar.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
http://www.f1journaal.be/...erg-wisselen-mecaniciens/vhal schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:12:
[...]
Geen idee (heb je een linkje?) maar feitelijk zeg je nu dat "Jet Cars" de monteurs van HAM zijn? Dan snap ik het wel met die defecte PU; teruggedraaide kilometerstanden
Het is natuurlijk puur suggestief, maar ik kan me voorstellen dat kwaliteiten van invloed zijn aangezien juist in de F1 het om de details gaat in de top. Ik had trouwens ook niet verwacht dat het vaste teams waren die aan de auto's werken en dan ook nog eens twee losse teams die ook niet door elkaar gehusseld worden.
Hamilton was toen natuurlijk wel al kampioen (laatste drie races), wat het eea wel in perspectief plaatst.Kees schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:26:
[...]
Vorig jaar was Rosberg ook een hele tijd beter dan Hamilton, de laatste 6 races vorig jaar had hij pole en daar won hij er 3 van. Hij is dit jaar gewoon begonnen zoals hij het jaar ervoor is afgesloten.
Rosberg heeft nu dus al 6 races op rij gewonnen, en van de afgelopen 10 races heeft hij 8x pole gehaald. Ik zie hem zomaar kampioen worden dit jaar.
B.S.U.R.
ROS won die races op rij nadat HAM wereldkampioenschap binnen had. Misschien is het een psychologisch dingetje dat bij HAM de druk eraf ging maar gelijk ook de motivatie?Kees schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:26:
[...]
Vorig jaar was Rosberg ook een hele tijd beter dan Hamilton, de laatste 6 races vorig jaar had hij pole en daar won hij er 3 van. Hij is dit jaar gewoon begonnen zoals hij het jaar ervoor is afgesloten.
Verder lijkt ROS dit seizoen wind mee te hebben t.o.v. HAM, daar heb ik verder geen verklaring voor, dat is puur een momentopname. Ik hoop wel dat de strijd om de wereldtitel iets spannender gaat worden.
/conspiracy.
Ja natuurlijk. Het is wel duidelijk dat Ferrari het gat helaas niet heeft weten te dichten. Mercedes heeft ook wat vermogen erbij geschroefd waardoor de onderlinge verhoudingen hetzelfde zijn gebleven als vorig jaar. Rosberg morgen dus met 5 vingers in de neus naar de overwinning, hoeveel seconden zal zijn voorsprong morgen aan het einde van de race op nummer 2 bedragen? Ik schat 32 secondenHippocampus schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:19:
VET erg politiek correct, maar ik denk dat ie stiekem best teleur gesteld is door het uitblijven van racepace na de motor upgrade. Een scheve glimlach als hij zegt dat het morgen spannend kan worden....
Wel weer knap van Max dat ie er toch het beste uit heeft weten te persen
Bij Ferrari moeten ze eens ophouden te roepen dat ze wel even WK gaan worden, de verhoudingen zijn precies hetzelfde als vorig jaar op dit moment. Rosberg wordt op zijn dode gemak WK zo.Cubic X schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:44:
[...]
Ja natuurlijk. Het is wel duidelijk dat Ferrari het gat helaas niet heeft weten te dichten. Mercedes heeft ook wat vermogen erbij geschroefd waardoor de onderlinge verhoudingen hetzelfde zijn gebleven als vorig jaar. Rosberg morgen dus met 5 vingers in de neus naar de overwinning, hoeveel seconden zal zijn voorsprong morgen aan het einde van de race op nummer 2 bedragen? Ik schat 32 seconden.
Wel weer knap van Max dat ie er toch het beste uit heeft weten te persen.
Aan de kop is het niet spannend, maar de eerste 3 races zijn top. Bring on race day!
Krukar schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:31:
Wat is de Mercedes ongewoon snel, niet normaal zeg.
Wanneer heeft Ferrari dat gezegd?alwaysleft schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:10:
[...]
Bij Ferrari moeten ze eens ophouden te roepen dat ze wel even WK gaan worden, de verhoudingen zijn precies hetzelfde als vorig jaar op dit moment. Rosberg wordt op zijn dode gemak WK zo.
Aan de kop is het niet spannend, maar de eerste 3 races zijn top. Bring on race day!
Ik word eerder gek van Mercedes die continue lopen te verkondigen dat Ferrari zo dichtbij is gekomen...
Column Jaap Stalenburg: Formule 1 naar Assen http://www.rtvdrenthe.nl/...burg-Formule-1-naar-Assen
Dan moet er toch nog wel het e.e.a. aan voorafgaan als Verstappen er een beetje kijk op heeft?tijm90 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:41:
Als inwoner van Assen ben ik voor.
Column Jaap Stalenburg: Formule 1 naar Assen http://www.rtvdrenthe.nl/...burg-Formule-1-naar-Assen
http://www.gpupdate.net/n...et-f1-auto-op-tt-circuit/
Testing, one, two ...
Dan gaan ze het circuit nog meer verknoeien, het is al erg genoeg dat ze het al voor een deel verneukt hebben...alsjeblief niet zeg.tijm90 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:41:
Als inwoner van Assen ben ik voor.
Let's see.
Als Verstappen net zo van start gaat dan de laatste twee races dan krijgt ie er flink wat om zijn oren voor de tweede bocht! Dus duimen dat het dit keer wel eens lekker zal gaan en dan geen tik krijgen zoals vorig jaar wel het geval wasAzzKickah schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 19:36:
Morgen wordt een eitje voor Rosberg, Williams zal ongetwijfeld weer strategisch de boel vernaggelen, Vettel zal terugkomen tot P3 en VES mag blij zijn met P8 of misschien met geluk P7.
Let's see.
Testing, one, two ...
Of een actie van Daniil The Torpedo Kvyathardware-lover schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 19:49:
[...]
Als Verstappen net zo van start gaat dan de laatste twee races dan krijgt ie er flink wat om zijn oren voor de tweede bocht! Dus duimen dat het dit keer wel eens lekker zal gaan en dan geen tik krijgen zoals vorig jaar wel het geval was
Je hebt Mercedes, Ferrari, Red Bull en Williams die met gemak voor STR moeten kunnen finishen en dat zijn al acht plaatsen.
Achter die vier is het STR, FI en McLaren die redelijk dicht bij elkaar in de buurt zitten.
Ik denk dat dit realistisch wel eens de eerste race van het seizoen kan worden waar Max buiten de punten finished. Een klein foutje en hij kan maar zo achter in het veld eindigen.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Voor wiens Spaans een beetje roestig is, als Carlos jr en Fernando een virtueel team moesten samenstellen met 2 rijders, waarbij ze niet voor zichzelf mochten kiezen, dan werd het voor beiden iig Max.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Carlos z'n long run zag er vrijdag prima uit. Ik denk dat de STR11 en Max best wel goed met de banden om zullen gaan. Bottas, Massa en Perez hebben alle 3 kunnen profiteren van een betere kwalificatie mode van de Mercedes motor, maar mogelijk zijn 2 van die 3 nog wel te pakken en Kvyat zou misschien ook nog wel kunnen.NitroX infinity schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 19:55:
Ik denk dat Verstappen al blij mag zijn met P10.
Je hebt Mercedes, Ferrari, Red Bull en Williams die met gemak voor STR moeten kunnen finishen en dat zijn al acht plaatsen.
Achter die vier is het STR, FI en McLaren die redelijk dicht bij elkaar in de buurt zitten.
Ik denk dat dit realistisch wel eens de eerste race van het seizoen kan worden waar Max buiten de punten finished. Een klein foutje en hij kan maar zo achter in het veld eindigen.
Mja maar werd Max bij veel van die online team managers ook niet veelal gekozen omdat ie vrij goedkoop is/was? Ik zie verder ook niet hoe het geheel berekend werd (terwijl het note bene een FIA interview was), maar kan me voorstellen dat de TR coureurs wel gewild zijn omdat ze gewoon niet veel kosten op het totaal.asing schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:12:
Jullie zullen vast Autoblog niet lezen, maar die vonden dit artikel : http://www.marca.com/moto...1af5268e3ec9068b45b6.html
Voor wiens Spaans een beetje roestig is, als Carlos jr en Fernando een virtueel team moesten samenstellen met 2 rijders, waarbij ze niet voor zichzelf mochten kiezen, dan werd het voor beiden iig Max.
De radio regels zijn veranderd. Zou dit ook invloed hebben?Hippocampus schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:34:
[...]
Verder lijkt ROS dit seizoen wind mee te hebben t.o.v. HAM, daar heb ik verder geen verklaring voor, dat is puur een momentopname. Ik hoop wel dat de strijd om de wereldtitel iets spannender gaat worden.
niet in zoverre dat rosberg sneller is daardoor, ik denk dat rosberg sneller is doordat mercedes vorig jaar in aug/sep de auto hebben aangepast die beter past bij het rijden voor rosberg, en de auto past nu minder bij HAM. daardoor heeft rosberg vanaf die tijd beter gereden en ook meer gewonnen.ANdrode schreef op zondag 01 mei 2016 @ 01:06:
[...]
De radio regels zijn veranderd. Zou dit ook invloed hebben?
dit is trouwens toen der tijd ook gemeld door de media.
Turbulent jet ignition geen hcci
http://www.f1technical.net/news/20316
www.scinus.com
Meen gehoord te hebben van Olav op tv dat alle teams al met deze of soortgelijke techniek rijden.
Voor mijn gevoel is de mechanische betrouwbaarheid van het hele veld n stuk beter dan afgelopen jaren... Afgezien van Ferrari en de probleempjes bij HAM, is voor mn gevoel het aantal DNFs lager dan de afgelopen jaren
Jullie missen er eentje. Zomer 2015 moest ineens de minimum bandendruk gerespecteerd worden. Vanaf dat moment werd Rosberg ineens de betere van het stel. Lewis kon er niet mee omgaan.Catmandos schreef op zondag 01 mei 2016 @ 08:52:
[...]
niet in zoverre dat rosberg sneller is daardoor, ik denk dat rosberg sneller is doordat mercedes vorig jaar in aug/sep de auto hebben aangepast die beter past bij het rijden voor rosberg, en de auto past nu minder bij HAM. daardoor heeft rosberg vanaf die tijd beter gereden en ook meer gewonnen.
dit is trouwens toen der tijd ook gemeld door de media.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
...
Weet ik niet zeker.Luxicon schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:49:
Wat bedoelen ze hier mee? Dat hij z'n vorige motor van de eerste twee races weer krijgt om mee te racen? 'Mercedes swaps Lewis Hamilton to spare engine for Russian GP'
Hoorde net op Sky wel dat er onderdelen vanuit de UK met een prive-jet zijn overgevlogen vannacht om de auto van Lewis weer in orde te krijgen. Volgens mij waren dat onderdelen die betrekking hebben op de turbo en de MGU-H. Vliegtuig kwam vanochtend om 4:30 lokale tijd aan als ik het goed verstaan/onthouden heb.
"The situation was complicated because Mercedes introduced an fuel system upgrade for Russia, having used two tokens, and did not have spare components on site.AzzKickah schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:58:
[...]
Weet ik niet zeker.
Hoorde net op Sky wel dat er onderdelen vanuit de UK met een prive-jet zijn overgevlogen vannacht om de auto van Lewis weer in orde te krijgen. Volgens mij waren dat onderdelen die betrekking hebben op de turbo en de MGU-H. Vliegtuig kwam vanochtend om 4:30 lokale tijd aan als ik het goed verstaan/onthouden heb.
The team says it flew out a fuel system on a chartered jet on Saturday evening. It arrived in the early hours of the morning, and the spare engine - which is not covered by parc ferme rules - was fitted with the new parts."
Bron: Autosport
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Waiting on the world to change
Hij kwam slecht weg uit de pit maar dat zegt nog niksLuxicon schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:42:
Engine power weg?
...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
en ook hulkenberg ook
[ Voor 29% gewijzigd door Catmandos op 01-05-2016 13:59 ]
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
En NH natuurlijk, maar geen nieuwe.Catmandos schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:58:
alleen guit en ericson op Soft
Jup...en Max op 3 ronden oude SuperSoftCatmandos schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:58:
alleen guit en ericson op Soft
Benieuwd hoe dat straks gaat als hij bij de pitstops voorop ligt....Benieuwd of Carlos dan weer de undercut krijgt
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
...
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1