Gedetaileerder . eigenlijk .
TLDR: een bestaand kozijn dikte van 5cm naar kozijn van 10cm of 14cm is als je niet oplet zo geleverd. als je een deur / raam 2x dat "verlies" hebt . dan word je wellicht niet vrolijk
Bij mij leverde jou plaatje (maar dan voor de deur) een aardige discussie op over de doorgang.. nu zijn jij en ik klant en niet vak-deskundig maar een discussie met niet geplaatste / af afgeleverd werk zit je niet op te wachten ..
Hoeveel glas (m2) je nu exact doorheen kan kijken immers je glaslatten nemen ook wat weg van het glas is met je voorbeeld niet zichtbaar. nu is een raam van 150cm x 150cm en 2cm glaslat een 146 cm x 146cm wellicht niet iets om wakker te liggen maar als je totaal 28cm omlijsting (onder,boven + links en rechts) is dat een heftige 56 cm raam oppervlak versus oud wat bv 5cm kozijn (dus 10cm omlijsting)
Maar bij een deur zoals mij overkwam zit er nogal wat verschil tussen 90cm (nu) doorgang versus 73cm (wilden ze leveren) en ik had 80cm stomp .. nu is het een opdek(vs stompe deur) dus als binnen meet is het 94cm versus 90 cm buiten.
Dit is wel extreme situatie(s) maar het scheelt bakken ergenis als je dus profiel maten (al dan niet apart) en afwerking(s) maten .. bv kitrand van ongeveer 1-3mm ergens beschreven is.
Again, er zijn zat voorbeelden waar dit normaal goed gaat en dus geen issue is maar moment dat het tot argument overgaat .. vaklui vertrekken .. jij zit met de strijd en wellicht werk wat voltooid moet worden als je aanbetaling / bouwdepot met beperkte houdbaarheid zit dan heb je wel een uitdaging.