Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-05 21:23
Wij zijn zeer tevreden over Eurokozijn. Zit er nu een paar jaar in. Denken goed mee, staan open voor je eigen ideeën en de prijs is ook prima. Doen niet moeilijk om een keertje extra langs te komen om nog even her en der wat te stellen en de monteurs zijn meer dan vriendelijk en werken netjes!

Zit er bij ons nu drie jaar in: een achterdeur, kelderraampje, twee kleine raampjes met glas-in-lood-indubbelglas, zijraam op de begane grond, twee slaapkamers, studeerkamer, badkamer en een klein gevelraampje op zolder. Houtlook aan de buitenkant, HR++, tweesterretjesbeveiliging. Alles draaibaar en kantelbaar, en de slaapkamers, badkamer en studeerkamer voorzien van horren aan de buitenkant. Waar nodig stalen lateien aangebracht, en overal voorzien van belgisch hardstenen dorpels.

Enige mindere is het voegwerkherstel waar het nodig was, dat is wat slordig aangebracht.

We hadden overigens ook laten bekijken of de houten erker vervangen kon worden - eigenlijk niet: ze zouden dan alleen de balken hebben ingepakt met kunststof profielen, maar dat zou vooral dikkere stijlen hebben gegeven en voor de houdbaarheid had het weinig uitgemaakt. We hebben nu alleen nog maar hout op de begane grond om te schilderen.

Kosten: uit mijn hoofd 18k all-in. Inclusief bezoek aan de fabriek in Wijk aan Zee, dat was best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandopdam
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-09-2021
*knip*
Spam is niet toegestaan.

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 25-09-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:05
Hoe is men hier eigenlijk met de omgevingsvergunning omgegaan? Het lijkt een vrij onbesproken onderwerp te zijn in dit topic iig...

Ik zit namelijk een beetje met een dilemma, wel doen of toch niet. Als ik rondkijk op officielebekendmakingen.nl en de woningen in de buurt, is het gros gedaan zonder er een aan te vragen. Uit een paar andere aanvragen bleek dat het vergunningsvrij was.
Voor zover ik de regelgeving tot nu toe heb begrepen, mag 't vervangen van hout door kunststof als "normaal onderhoud" en daarmee vergunningvrij, mits de indeling hetzelfde blijft.
De crux zit 'm in het laatste. Waar houdt dezelfde indeling op, en begint een andere indeling?
Grofweg blijft de indeling wel hetzelfde, maar in de details wordt 't iets anders. Zo schuift de voordeur iets op naar links, wordt de borstwering 15cm hoger, bij 1 glaspaneel vervalt de horizontale verdeling waardoor ook de vorm van het opengaande raam vervalt.

Dus schematisch:
(Boven huidig, onder nieuw)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbXjJ-5yMtEKk9qpqWPoIoMjvjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sjgbRt4UDpiRRPLDQsTFOya6.png?f=fotoalbum_large

Verkopers (n=3) zeggen vooral geen vergunning aan te vragen, met redenen als:
- Geen slapende honden wakkermaken
- Kost je alleen maar extra geld / duurt langer
- In 30 jaar tijd hebben we nooit gehoord dat het nodig was

En dat niet alleen, hierbij gaat er zoveel materiaal uit dat de sloop hier meldplichtig is.
We zitten gelukkig in een welstandvrije wijk, dus voor dat aspect hoeft het gelukkig niet.

Kijkend naar https://wetten.overheid.nl/BWBR0027464/2020-01-01/#BijlageII Hoofdstuk II, Artikel 2, lid 1 en 7:
Een omgevingsvergunning [...] niet vereist, indien deze activiteiten betrekking hebben op:

1. gewoon onderhoud van een bouwwerk, voor zover detaillering, profilering en vormgeving van dat bouwwerk niet wijzigen;

7. een kozijn, kozijninvulling of gevelpaneel, mits in de achtergevel, of een niet naar openbaar toegankelijk gebied gekeerde zijgevel van een hoofdgebouw, dan wel in een gevel van een bijbehorend bouwwerk, voor zover die gevel is gelegen in achtererfgebied op een afstand van meer dan 1 m vanaf openbaar toegankelijk gebied, tenzij geen redelijke eisen van welstand van toepassing zijn;
Dus als je punt 1 ruim interpreteert, zou men kunnen zeggen dat vervangen van kozijnen gewoon onderhoud is en vergunningvij. Maar als je punt 7 op de letter volgt, zou de welstandvrije wijk ervoor zorgen dat zelfs voor de achterkant een vergunning nodig is?

Volgens omgevingloket.nl leidt het vervangen van kozijnen aan de voorkant iig linea recta tot vergunningsplicht.

Maar toch vraag ik me af, zouden professionals in deze sector niet beter moeten weten? En me op z'n minst een betere uitleg moeten geven dan bovenstaande? Of is dit inderdaad zo vergelijkbaar met de oude situatie dat het als normaal onderhoud te categoriseren valt? En wat kan er in de praktijk gebeuren als men ontdekt dat er geen vergunning voor verleend is?

[ Voor 22% gewijzigd door ShitHappens op 27-09-2021 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Laatst online: 21:24
Ik lees en discussieer even met je mee. Ik wil ook alle (in matige staat verkerende) houten kozijnen vervangen voor kunststof, de aluminium pui voor een kunststof kozijn met kiep/kantelramen, de traditionele garagedeur voor openslaande garagedeuren en houten voordeur voor eentje van kunststof of aluminium.

De bedrijven die langs geweest zijn voor offerte geven aan dat ik officieel wel een vergunning aan moet vragen maar dat het in de praktijk eigenlijk niet gebeurd. Ik heb alle buren die zicht hebben op mijn gevel gevraagd of ze er bezwaar tegen hebben als we alles gaan vervangen voor kunststof in andere kleur (nu blauw, straks grijs), niemand had bezwaar.

Enerzijds heb ik niet de behoefte om een vergunning aan te vragen, kost toch ook weer ongeveer €750,-. Anderzijds heb ik ook geen zin in gezeur en gedoe achteraf.

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
slagroomsoes schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:27:De bedrijven die langs geweest zijn voor offerte geven aan dat ik officieel wel een vergunning aan moet vragen
Waar is die vergunning precies voor dan?

• femke98
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:16
Wij hebben dit jaar ons houten dakkapel laten vervangen door kunststof. De houten zat al op het huis maar was echt verkeerd geplaatst. De vensterbanken zaten heel hoog, ramen gingen naar buiten open en de breedte was immens klein. Nu dus alles groot, dus veel licht en onderhoudsvrij.

Nu willen we ook de voorkant van het huis laten doen. Dit zijn 2 ramen boven en 2 beneden. Een voordeur en een badkamerraampje. Helaas doet het bedrijf (geweldig bedrijf uit Putten, ik zal ze altijd aanbevelen!) wat het dakkapel geplaatst heeft geen kozijnen. Dus we moeten op zoek naar een kozijnenbedrijf. Maar ik lees zoveel en zoveel ook weer niet, dat ik moeite heb met het uitkiezen van bedrijven die netjes werken maar ook niet al te prijzig zijn.

Wie kan mij vertellen welk bedrijf er echt uitsteekt qua kwaliteit en prijs? Of te wel, deel je ervaring met mij zodat ik eens kan kijken hoe of wat. Ik woon in Almere.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

femke98 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:32:
Wij hebben dit jaar ons houten dakkapel laten vervangen door kunststof. De houten zat al op het huis maar was echt verkeerd geplaatst. De vensterbanken zaten heel hoog, ramen gingen naar buiten open en de breedte was immens klein. Nu dus alles groot, dus veel licht en onderhoudsvrij.

Nu willen we ook de voorkant van het huis laten doen. Dit zijn 2 ramen boven en 2 beneden. Een voordeur en een badkamerraampje. Helaas doet het bedrijf (geweldig bedrijf uit Putten, ik zal ze altijd aanbevelen!) wat het dakkapel geplaatst heeft geen kozijnen. Dus we moeten op zoek naar een kozijnenbedrijf. Maar ik lees zoveel en zoveel ook weer niet, dat ik moeite heb met het uitkiezen van bedrijven die netjes werken maar ook niet al te prijzig zijn.

Wie kan mij vertellen welk bedrijf er echt uitsteekt qua kwaliteit en prijs? Of te wel, deel je ervaring met mij zodat ik eens kan kijken hoe of wat. Ik woon in Almere.
Vergeet 'goede prijzen'... Die zijn er momenteel gewoon niet. Alle bedrijven zijn voor zeker het komende half jaar volgeboekt. Er zijn uitzonderingen maar dan moet je je afvragen waarom zij wél die ruimte hebben in hun planning.
Zelf kan ik Damen & Groen aanbevelen, die hebben mijn hele huis gedaan: Voordeur, Keukenraam + kantel/kiepraam op deurformaat, groot kozijn achter, dubbele tuindeur, klein kozijn boven met kantel/kiepraam en een klein badkamerraampje. En wat kunstof panelen boven de kozijnen. Kosten: 14.8K

Mijn muziekcollectie op Discogs

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:24
Inmiddels ben ik ook de zoektocht naar nieuwe kozijnen gestart, onze houten kozijnen zijn nog prima maar we willen screens op de zuidkant en dat wil niet met de huidige kozijnen.
Of het hout of kunststof wordt ben ik nog niet helemaal uit, ik heb voor beide diverse offertes aangevraagd.
Nou weet ik alleen niet zo goed wat ik kan verwachten, ik zit nog in de budgeteer fase. Misschien heeft iemand hier ervaring met wat het ongeveer zou moeten kosten.

Offertes die ik heb opgevraagd is voor 10 kozijnen (hiervan 1 is voordeur) van ongeveer 25m2 HR++ glas 12 draai/kiep ramen in deze kozijnen en een openslaande dubbele tuindeur. incl screens en horren.
Ik had hier zelf ongeveer 30k voor in de kostenraming staan, is dit een reëel bedrag (incl plaatsing) of zit ik er dan ver boven/onder? (helaas schieten de offertes niet echt op op het moment)

• femke98
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:16
Nyarlathotep schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:11:
[...]

Vergeet 'goede prijzen'... Die zijn er momenteel gewoon niet. Alle bedrijven zijn voor zeker het komende half jaar volgeboekt. Er zijn uitzonderingen maar dan moet je je afvragen waarom zij wél die ruimte hebben in hun planning.
Zelf kan ik Damen & Groen aanbevelen, die hebben mijn hele huis gedaan:
Met goede prijzen bedoel ik normale prijzen. En ja, ik weet dat elk goed bedrijf een wachttijd heeft. Dat hadden we ook met ons dakkapel, dat werd zelfs 2 maanden later dan gepland.
(ik zie het als het zetten van een tattoo, als je gelijk kan komen is er iets niet goed ;) . Of te wel wachttijden zegt wel wat over het bedrijf/persoon)

Ik zal eens kijken naar die jij aanbeveelt. Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door femke98 op 30-09-2021 15:12 ]

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:49
Bij ons hebben ze een paar weken geleden alle kozijnen vervangen voor kunststof. Op een lek raam na was alles in orde, ondertussen is dat raam ook weer vervangen dus kunnen we aan de afwerking beginnen.

Nu zitten er overal van zulke randen binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kl7gDvLrhpJNVRXrkywGgQDjYQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gP3AmFHYjpkyx5XHM5VeRp5a.jpg?f=fotoalbum_large

Dit gat zit niet alleen verticaal van bovenkant kozijn tot plafond maar ook haaks op het kozijn zit er een ruimte (horizontaal van plafond tot pur). Een afwerklat is dus niet voldoende, het moet een L profiel zijn denk ik.

Overal is al gestuct.
Nu zitten we er aan te denken om dit af te werken met kunststof hoekprofielen. Zoiets als dit: https://www.praxis.nl/bou...-x-25mm-wit-260cm/2152014

Of is er een andere oplossing voor? Hoe is dat bij andere gedaan?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:36
L profiel kan, bij mij is het opgelost met 2 kunststof afwerkprofielen die haaks opelkaar gekit zijn.

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:01
Gramser schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:22:
Wij zijn zeer tevreden over Eurokozijn. Zit er nu een paar jaar in. Denken goed mee, staan open voor je eigen ideeën en de prijs is ook prima. Doen niet moeilijk om een keertje extra langs te komen om nog even her en der wat te stellen en de monteurs zijn meer dan vriendelijk en werken netjes!

Zit er bij ons nu drie jaar in: een achterdeur, kelderraampje, twee kleine raampjes met glas-in-lood-indubbelglas, zijraam op de begane grond, twee slaapkamers, studeerkamer, badkamer en een klein gevelraampje op zolder. Houtlook aan de buitenkant, HR++, tweesterretjesbeveiliging. Alles draaibaar en kantelbaar, en de slaapkamers, badkamer en studeerkamer voorzien van horren aan de buitenkant. Waar nodig stalen lateien aangebracht, en overal voorzien van belgisch hardstenen dorpels.

Enige mindere is het voegwerkherstel waar het nodig was, dat is wat slordig aangebracht.

We hadden overigens ook laten bekijken of de houten erker vervangen kon worden - eigenlijk niet: ze zouden dan alleen de balken hebben ingepakt met kunststof profielen, maar dat zou vooral dikkere stijlen hebben gegeven en voor de houdbaarheid had het weinig uitgemaakt. We hebben nu alleen nog maar hout op de begane grond om te schilderen.

Kosten: uit mijn hoofd 18k all-in. Inclusief bezoek aan de fabriek in Wijk aan Zee, dat was best leuk.
toon volledige bericht
Poeh, dacht 'die zitten lekker in de buurt, eens even kijken', maar de reviews op Google wordt je niet echt vrolijk van, lijken toch vrij structureel verkeerd in te meten, dingen te beloven die niet kunnen qua kleurstelling/maten/afwerking, schade te maken bij het plaatsen en 0 aftersales/service te leveren. Top natuurlijk dat bij jou alles goed is gegaan, maar ik sla ze denk ik even over :+

Wat is trouwens jullie ervaring/advies met een huis in 'delen' doen? Wij willen overal houten kozijnen vervangen door kunstof, en dat zou gaan om;

- 3 kantel/kiepramen van verschillende afmetingen
- 3 ramen met deels 'gewoon' glas, en deels kantel/kiep mogelijk met bovenlicht
- Vrijwel de gehele achterpui (5m breed), is nu schuifdeur + raam, kan wellicht in z'n geheel vervangen worden, anders dus 'los' iets qua deuren en dan een raam er naast (zit stukje muur tussen van een centimeter of 40/50)
- Voordeur + schuurdeur

Ik verwacht dat het hele geintje wel richting de 40/50k gaat, en m'n vrouw wil omwille van zowel kosten als tijd het mogelijk in delen doen. Ik zie meer in even doorsparen en dan het hele zooitje in één keer. Wat is de ervaring met beide scenarios? Ik vraag me vooral af of je niet lichte afwijking qua kleur krijgt, of bepaalde types/etc. die niet meer leverbaar zijn als je het in delen gaat doen.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-05 21:23
Ach, goede reviews achterlaten doen mensen wel minder vaak natuurlijk - maar wij hadden er indertijd een goed gevoel bij, en het resultaat is gewoon prima.

Ook de aftersales was prima in orde. Foutjes maken is natuurlijk gebeurd maar die werden goed opgelost.

Maar, dat is n=1.

Voor wat betreft de klus in 1 keer - dat zou ik sowieso willen, heb je het maar gehad.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:30
The_Admin schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:53:
[...]

Poeh, dacht 'die zitten lekker in de buurt, eens even kijken', maar de reviews op Google wordt je niet echt vrolijk van, lijken toch vrij structureel verkeerd in te meten, dingen te beloven die niet kunnen qua kleurstelling/maten/afwerking, schade te maken bij het plaatsen en 0 aftersales/service te leveren. Top natuurlijk dat bij jou alles goed is gegaan, maar ik sla ze denk ik even over :+

Wat is trouwens jullie ervaring/advies met een huis in 'delen' doen? Wij willen overal houten kozijnen vervangen door kunstof, en dat zou gaan om;

- 3 kantel/kiepramen van verschillende afmetingen
- 3 ramen met deels 'gewoon' glas, en deels kantel/kiep mogelijk met bovenlicht
- Vrijwel de gehele achterpui (5m breed), is nu schuifdeur + raam, kan wellicht in z'n geheel vervangen worden, anders dus 'los' iets qua deuren en dan een raam er naast (zit stukje muur tussen van een centimeter of 40/50)
- Voordeur + schuurdeur

Ik verwacht dat het hele geintje wel richting de 40/50k gaat, en m'n vrouw wil omwille van zowel kosten als tijd het mogelijk in delen doen. Ik zie meer in even doorsparen en dan het hele zooitje in één keer. Wat is de ervaring met beide scenarios? Ik vraag me vooral af of je niet lichte afwijking qua kleur krijgt, of bepaalde types/etc. die niet meer leverbaar zijn als je het in delen gaat doen.
toon volledige bericht
Ik heb onlangs een aantal offertes gehad, variërend van 20 tot 30k voor een hoekhuis inclusief voordeur, en balkondeuren/ramen.
Totaal inclusief deur 11 kozijnen, zat iets boven de 20k.

Je kan maar eenmalig een subsidie krijgen per isolatie maatregel. (Mits je 2 maatregelen doet)

• slagroomsoes
  • Laatst online: 21:24
coazter schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:02:
[...]

Waar is die vergunning precies voor dan?
Omdat de indeling van de kozijnen wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Loek92 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:29:
Bij ons hebben ze een paar weken geleden alle kozijnen vervangen voor kunststof. Op een lek raam na was alles in orde, ondertussen is dat raam ook weer vervangen dus kunnen we aan de afwerking beginnen.

Nu zitten er overal van zulke randen binnen:
[Afbeelding]

Dit gat zit niet alleen verticaal van bovenkant kozijn tot plafond maar ook haaks op het kozijn zit er een ruimte (horizontaal van plafond tot pur). Een afwerklat is dus niet voldoende, het moet een L profiel zijn denk ik.

Overal is al gestuct.
Nu zitten we er aan te denken om dit af te werken met kunststof hoekprofielen. Zoiets als dit: https://www.praxis.nl/bou...-x-25mm-wit-260cm/2152014

Of is er een andere oplossing voor? Hoe is dat bij andere gedaan?
Wij vonden de kunstof profielen ultiem lelijk. Super plastic fantastic en een beperkt aantal kleuren die sterk afsteken tegen de kleur van het kozijn.

Bij ons is het afgewerkt met iets wat nog het meest lijkt op gefineerd geperst hout (niet gevraagd naar het materiaal). Dat was (vouwbaar?) in een L vorm en dekt beide randen af. De matte witte kleur komt rustig over.

Overigens kitten ze die L alleen op de muur om zo min mogelijk op het kunststof kozijn te kitten.

Zou trouwens willen dat het bij mij zo grondig afgepurd was. Ik heb het minimale pur bij een ruimte zelf maar aangevuld (tegen mieren respectievelijk tocht).

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 01-10-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Gisteren een offerte ontvangen voor 12 kozijnen, waarvan 1 voordeur, 1 bergingsdeur, dubbel openslaande tuindeur. verder 12 draaikiepramen en 1 valraam. inclusief horren voor alle draaikiep en valramen en elektrische screens voor 4 kozijnen. Dit moest een slordige 35k kosten.... dat was wel een tegenvaller eigenlijk.
Dit alles incl (slechts) 20m2 hr++ glas.

Ben ik wat optimistisch bij het prijs inschatten of is dit aan de dure kant?
(incl montage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
Rukapul schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:22:
[...]

Wij vonden de kunststof profielen ultiem lelijk. Super plastic fantastic en een beperkt aantal kleuren die sterk afsteken tegen de kleur van het kozijn.

Bij ons is het afgewerkt met iets wat nog het meest lijkt op gefineerd geperst hout (niet gevraagd naar het materiaal). Dat was (vouwbaar?) in een L vorm en dekt beide randen af. De matte witte kleur komt rustig over.

Overigens kitten ze die L alleen op de muur om zo min mogelijk op het kunststof kozijn te kitten.

Zou trouwens willen dat het bij mij zo grondig afgepurd was. Ik heb het minimale pur bij een ruimte zelf maar aangevuld (tegen mieren respectievelijk tocht).
Bedankt voor je antwoord!

Vandaar de vraag ook, die profielen zijn inderdaad niet de mooiste. Aan de andere kant, de kozijnen zijn ook al plastic (in RAL 9010) dus als die profielen niet al te spierwit zijn zou het nog bijna bij elkaar passen ook :+

Bedoel je met die lat zoiets als dit? Het is het denk ik niet helemaal want deze zul je ook wel aan het kozijn vast willen maken, anders hangt het 'los'.
https://www.praxis.nl/bou...tuc-24x24mm-260cm/1446798

Hier waren ze ook wat terughoudend met pur, het waaide er gewoon doorheen toen. Daarvoor heb ik geen nieuwe kozijnen en ramen laten plaatsen natuurlijk. Dus na een opmerking purde ze alles mooi vol. Maar wel weer vreemd dat ze dat zelf niet konden bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Loek92 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:01:
[...]

Bedankt voor je antwoord!

Vandaar de vraag ook, die profielen zijn inderdaad niet de mooiste. Aan de andere kant, de kozijnen zijn ook al plastic (in RAL 9010) dus als die profielen niet al te spierwit zijn zou het nog bijna bij elkaar passen ook :+

Bedoel je met die lat zoiets als dit? Het is het denk ik niet helemaal want deze zul je ook wel aan het kozijn vast willen maken, anders hangt het 'los'.
https://www.praxis.nl/bou...tuc-24x24mm-260cm/1446798
Denk het wel want het was inderdaad MDF. In die toplaag zit ook iets meer structuur dan glad plastic

En je kunt het prima vastzetten. Waren puur de lui die het bij mij plaatsten die zo min mogelijk vastmaakten op het kozijn. Waar het wel moest werd er met high tac kit gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
jichem schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:35:
Gisteren een offerte ontvangen voor 12 kozijnen, waarvan 1 voordeur, 1 bergingsdeur, dubbel openslaande tuindeur. verder 12 draaikiepramen en 1 valraam. inclusief horren voor alle draaikiep en valramen en elektrische screens voor 4 kozijnen. Dit moest een slordige 35k kosten.... dat was wel een tegenvaller eigenlijk.
Dit alles incl (slechts) 20m2 hr++ glas.

Ben ik wat optimistisch bij het prijs inschatten of is dit aan de dure kant?
(incl montage)
Ik vrees dat je wat te optimistisch bent, zeker in de huidige markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
The_Admin schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:02:
[...]

Ik vrees dat je wat te optimistisch bent, zeker in de huidige markt.
De geboden 35k is dus een markconforme prijs hiervoor?
Dat zou wel balen zijn. Ik heb maximaal 30k begroot, dan zou ik een aantal kozijnen achterwege moeten laten of andere delen van de verbouwing moeten opschorten. Die zijn alleen helaas aan elkaar verbonden ( vloerverwarming, keuken, vloer en stucen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:38
Ik heb ook 2 (naar mijn gevoel) ridicuul hoge offertes gekregen, voor 1 erker (tweemaal 0,5x1,5 en eenmaal 2,5x1,5) en 1 raam van 1,1 op 0,8 -> 10k en 14k. Wel HR+++, en dubbele HVL (binnen en buiten rechte verbinding).

Dus het zou wel eens aan de markt kunnen liggen.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03

Woohooo

Smilie, James Smilie

Iemand hier ervaringen nog met het afstellen van kunststof deuren? In de onderste hoek aan de scharnierkant sluit onze deur niet goed aan, dit is c.a. 2 mm maar je voelt de tocht wel heel goed als de wind erop staat.

Via wat instructies uit filmpje YouTube: Kunststof deur veert terug scharnieren bijstellen dacht ik die wat te kunnen bijstellen en meer naar het kozijn te kunnen stellen, maar daar zit geen beweging.

Iemand nog een tip voordat ik de leverancier ga benaderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRq5Q37bA9DRgTXbPqSi098PAmw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tOMcSArtlYWTazuDQYraDpE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9x5eKvGJjFPnijm4ToCJlGQ1nyU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qc2PctXEJoYnJG7H7pZKQzjc.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:46
slagroomsoes schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:14:
[...]

Omdat de indeling van de kozijnen wijzigt.
En het materiaal, dus als het aan de openbare weg ligt, vaak welstandplichtig.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:54
caspervc schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:02:
[...]

Tenzij het een monumentaal pand is is materiaal niet relevant.
Wijziging in detaillering kan wel zorgen voor een vergunning:
https://www.helpdeskbouwregels.nl/vraag/57
Lijkt zelfs een website van de overheid te zijn.

De makkelijkste weg is even navraag te doen bij de gemeente.
Hoewel ik ook graag liever sorry zeg dan toestemming vraag zou ik om zoiets geen gezeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
caspervc schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:02:
[...]

Hangt ervanaf. Ingrijpende wijziging altijd vergunningsplichtig, zit je met beschermd dorps/stadsgezicht zit je idd met welstand (en die kunnen heel moeilijk doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:52
Woohooo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:57:
Iemand hier ervaringen nog met het afstellen van kunststof deuren? In de onderste hoek aan de scharnierkant sluit onze deur niet goed aan, dit is c.a. 2 mm maar je voelt de tocht wel heel goed als de wind erop staat.

Via wat instructies uit filmpje YouTube: Kunststof deur veert terug scharnieren bijstellen dacht ik die wat te kunnen bijstellen en meer naar het kozijn te kunnen stellen, maar daar zit geen beweging.

Iemand nog een tip voordat ik de leverancier ga benaderen?

[Afbeelding][Afbeelding]
Bij een deur komt dat redelijk nauw, hier moet je naar alle waarschijnlijkheid alle 3 de scharnieren iets bijstellen zodat de deur recht blijft en niet doorhangt. ik zou dit door het bedrijf laten doen die het geplaatst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wij genieten al 2 weken van onze nieuwe kozijnen.
Prijs/Kwaliteit zeer dik in orde en service is top.
Er was wat mis gegaan qua glas, maar dat is netjes opgelost bij een middagje terugkomen, met wat andere restpuntjes. Er is zelfs een kleine schade door mijzelf veroorzaakt voor niets verholpen, was "service".

Mocht je in het Oosten wonen, dan kan ik Serku aanraden. Die hebben er meer in mijn straat gedaan en die mensen zijn ook allemaal tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door KillerAce_NL op 04-10-2021 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:34

Zeeuw

5.6

Heeft er iemand een goede tip voor het verwijderen van lijmresten/pur? En een tip voor een mooie afwerklijst/architraaf?

Ander huis gekocht en aan het verbouwen gegaan. Er zaten van die dunne platte slappe strips op die er toch al vanaf vielen als je er naar keek. 2 kozijnen zijn van achtergevel verplaatst naar uitbouw. Dus op een aantal randen zit pur of lijm van de eerdere montage. Dat ziet er niet echt lekker uit met nieuw geschilderde wanden.

Die slappe lijsten zijn wel te vinden maar ik zoek iets vollers, in hout is van alles te vinden...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:04
KillerAce_NL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:58:
Wij genieten al 2 weken van onze nieuwe kozijnen.
Prijs/Kwaliteit zeer dik in orde en service is top.
Er was wat mis gegaan qua glas, maar dat is netjes opgelost bij een middagje terugkomen, met wat andere restpuntjes. Er is zelfs een kleine schade door mijzelf veroorzaakt voor niets verholpen, was "service".

Mocht je in het Oosten wonen, dan kan ik Serku aanraden. Die hebben er meer in mijn straat gedaan en die mensen zijn ook allemaal tevreden.
Medestander hier. Ze hebben bij ons vorig jaar een voordeur geplaatst en het beviel goed. We hebben recent een andere woning gekocht en ze komen over een week of 4 alle kozijnen in dat huis vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:12
Ik ben eens rond aan het kijken voor kozijnen, met het idee dit dan ook zelf te doen.
De Buurman 2 huizen verder heeft het laten doen, maar die had achteraf ook zoiets van "dat had ik zelf ook kunnen doen"

Aangezien ik af en toe ik Duitsland zit ben ik ook daar eens rond gaan zoeken.
De prijzen vergeleken met Nederland verschillen nogal :X

Nu kom ik bijvoorbeeld bij de Hornbach deze tegen:
https://www.hornbach.de/s...0-mm/6220314/artikel.html

Iemand ervaring met dit merk? Lijkt er in mijn beleving prima uit te zien, incl triple glas.

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:10
Kan iemand mij in gewone-mensen-taal uitleggen hoe de ISDE subsidie werkt als je kunststof deuren en kozijnen met HR++ glas bestelt. Ik kom er niet wijs uit.

Situatie: gehele woning nieuwe kunstof deuren en kozijnen, totaal 25 m2. Oppervlakte HR++ glas is 13 m2, rest 12 m2 is dus kunststof panelen en omlijsting.

Heb ik daarmee recht op 13 x €35 subsidie voor het glas en 12 x €15 subsidie voor de kunststof panelen? Hoe moet ik dat interpreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
TweakersOnly schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:49:
Kan iemand mij in gewone-mensen-taal uitleggen hoe de ISDE subsidie werkt als je kunststof deuren en kozijnen met HR++ glas bestelt. Ik kom er niet wijs uit.

Situatie: gehele woning nieuwe kunstof deuren en kozijnen, totaal 25 m2. Oppervlakte HR++ glas is 13 m2, rest 12 m2 is dus kunststof panelen en omlijsting.

Heb ik daarmee recht op 13 x €35 subsidie voor het glas en 12 x €15 subsidie voor de kunststof panelen? Hoe moet ik dat interpreteren?
Nee. Voor glas neem je de glasplaten.
Voor panelen zul je de panelen moeten meten excl. kozijnen (hier zit geen directe subsidie op). Tevens moeten de panelen aan de isolatienormen voldoen.
Een deur gaat apart mits aan de normen wordt voldaan. Glas of een paneel in de deur lijkt te combineren.

Staat vrijwel letterlijk op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Rukapul schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:00:
[...]

Voor panelen zul je de panelen moeten meten excl. kozijnen (hier zit geen directe subsidie op). Tevens moeten de panelen aan de isolatienormen voldoen.
Een deur gaat apart mits aan de normen wordt voldaan. Glas of een paneel in de deur lijkt te combineren.

Als je kozijnen lager zijn dan een bepaalde U waarde dan mag je die bij het oppervlak erbij rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
elektriekert schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:22:
[...]

Als je kozijnen lager zijn dan een bepaalde U waarde dan mag je die bij het oppervlak erbij rekenen.
Waar staat dat? En bij welk oppervlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Rukapul schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:45:
[...]

Waar staat dat? En bij welk oppervlak?
Excuses, ik heb zojuist op de website van RVO gekeken, ik kan het niet terug vinden.
Wellicht dat ik verward ben met wat anders. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

marvel27 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:05:
Ik heb ook 2 (naar mijn gevoel) ridicuul hoge offertes gekregen, voor 1 erker (tweemaal 0,5x1,5 en eenmaal 2,5x1,5) en 1 raam van 1,1 op 0,8 -> 10k en 14k. Wel HR+++, en dubbele HVL (binnen en buiten rechte verbinding).

Dus het zou wel eens aan de markt kunnen liggen.
Belachelijk 7k lijkt mij meer dan genoeg.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

TweakersOnly schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:49:

Je moet inderdaad de exacte oppervlakte van de glasplaten doorgeven.
Zowel glaswerk, kozijnen, deuren en panelen moeten een bepaalde minimale (maximale?) U-waarde hebben.
En je moet bewijs en specificaties meesturen.
De aanvraag liep bij mij in de eerste instantie ook spaak, omdat ik voor het glaswerk gewoon de afmetingen van de kozijnen had doorgestuurd. En ik had geen specificaties.
Gelukkig kon de installateur deze heel snel doorsturen en is de subsidie alsnog snel uitgekeerd.
Een lachertje trouwens... 850 euro op een totaalbedrag van 17K :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

JustinoFTW schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:50:
Ik ben eens rond aan het kijken voor kozijnen, met het idee dit dan ook zelf te doen.
De Buurman 2 huizen verder heeft het laten doen, maar die had achteraf ook zoiets van "dat had ik zelf ook kunnen doen"

Aangezien ik af en toe ik Duitsland zit ben ik ook daar eens rond gaan zoeken.
De prijzen vergeleken met Nederland verschillen nogal :X

Nu kom ik bijvoorbeeld bij de Hornbach deze tegen:
https://www.hornbach.de/s...0-mm/6220314/artikel.html

Iemand ervaring met dit merk? Lijkt er in mijn beleving prima uit te zien, incl triple glas.
Geen ervaring met het merk, het is geen Shuco of Veka. Veel goedkopere kozijnen komen uit Polen en Turkije.

Triple glas zou ik niet nemen, is de zwaar en eigenlijk een te grote belasting voor schanieren met een te kleine winst tegenover HR++.

Zelf pas een deur erin gezet, let op dat je soms dragende kozijnen hebt. Er waren complicaties met metselwerk dat verzakte nadat het oude kozijn eruit was. Er zat een scheur die niet goed te zien was. Zelf een latei erin gezet. Een kozijn er zelf inzetten is goed te doen (hangt af van hoe handig je bent). Die lui doen ook maar wat en weten ook niet wat ze tegen komen. Belangrijkste meet goed en kijk een beetje rond op YouTube staan heel veel goede voorbeelden, bijvoorbeeld het kanaal van Stu Crompton.

[ Voor 19% gewijzigd door pizzacabonara op 02-11-2021 12:42 ]

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
Nyarlathotep schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:51:
[...]
De aanvraag liep bij mij in de eerste instantie ook spaak, omdat ik voor het glaswerk gewoon de afmetingen van de kozijnen had doorgestuurd. En ik had geen specificaties.
Gelukkig kon de installateur deze heel snel doorsturen en is de subsidie alsnog snel uitgekeerd.
Ik ben hier ook benieuwd wanneer en welke reactie ik krijg op mijn subsidieaanvraag.
Ik heb een offerte met alle glasmaten dus die heb ik meegestuurd, echter heb ik weer geen foto's van het plaatsen zelf, dat is wel een vereiste staat er...
Ik heb ook de specificatie van het glas nog via de mail op moeten vragen omdat op de factuur niks stond vermeld.
Hier nog minder subsidie op iets hoger bedrag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Loek92 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:43:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd wanneer en welke reactie ik krijg op mijn subsidieaanvraag.
Ik heb een offerte met alle glasmaten dus die heb ik meegestuurd, echter heb ik weer geen foto's van het plaatsen zelf, dat is wel een vereiste staat er...
Ik heb ook de specificatie van het glas nog via de mail op moeten vragen omdat op de factuur niks stond vermeld.
Hier nog minder subsidie op iets hoger bedrag 8)7
Die foto's kan een dingetje worden... Alhoewel ik van het aanbrengen van de vloerisolatie (PUR) weer geen foto's heb. Ik mocht tijdens de werkzaamheden niet aanwezig zijn, maar had natuurlijk wel een foto kunnen maken van mijn woning met de bedrijfsauto er voor. Maar het vermelde excuus bleek voldoende.
Wat je wél zou kunnen doen is foto's van de oude situatie en je nieuwe situatie meesturen.
Of... vragen of buren beelden hebben van eventuele door hun beheerde camera's :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
Nyarlathotep schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:57:
[...]

Die foto's kan een dingetje worden... Alhoewel ik van het aanbrengen van de vloerisolatie (PUR) weer geen foto's heb. Ik mocht tijdens de werkzaamheden niet aanwezig zijn, maar had natuurlijk wel een foto kunnen maken van mijn woning met de bedrijfsauto er voor. Maar het vermelde excuus bleek voldoende.
Wat je wél zou kunnen doen is foto's van de oude situatie en je nieuwe situatie meesturen.
Of... vragen of buren beelden hebben van eventuele door hun beheerde camera's :X
Ik heb een foto dat de kozijnen in de tuin staan, en een foto waar 1 kozijn (van de 12) uit de muur is. Die heb ik volgens mij wel beide doorgestuurd. Maar dus geen foto van een werkbus of werklui.
Ben benieuwd, hoop snel antwoord te hebben.

EDIT: de werklui hebben het project wel op Facebook gezet, zou dat ook werken als bewijs? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Loek92 op 02-11-2021 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
pizzacabonara schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:33:
[...]

Geen ervaring met het merk, het is geen Shuco of Veka. Veel goedkopere kozijnen komen uit Polen en Turkije.

Triple glas zou ik niet nemen, is de zwaar en eigenlijk een te grote belasting voor schanieren met een te kleine winst tegenover HR++.
Vind ik meevallen. Zeker als het profiel voldoende isoleert heeft HR+++ zeker wel meerwaarde. Ik heb het op een 110x80 kozijntje met Gealan S9000 wel gedaan, meerprijs 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:40

peer

oeps

[...]

Je moet inderdaad de exacte oppervlakte van de glasplaten doorgeven.
Zowel glaswerk, kozijnen, deuren en panelen moeten een bepaalde minimale (maximale?) U-waarde hebben.
En je moet bewijs en specificaties meesturen.
Is het dan nog steeds mogelijk subsidie te krijgen voor alleen kozijnen, glas en voordeur? Ik dacht dat je minimaal 2 isolerende maatregelen moest hebben, alleen hebben wij in 2017 al spouw, dak en vloerisolatie aan laten brengen in combinatie met zonnepanelen en warmtepomp, ik kan nu dus geen 2e maatregel meer bedenken 🙈

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

peer schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:19:
[...]

Is het dan nog steeds mogelijk subsidie te krijgen voor alleen kozijnen, glas en voordeur? Ik dacht dat je minimaal 2 isolerende maatregelen moest hebben, alleen hebben wij in 2017 al spouw, dak en vloerisolatie aan laten brengen in combinatie met zonnepanelen en warmtepomp, ik kan nu dus geen 2e maatregel meer bedenken 🙈
Nee, je moet twee maatregelen nemen. En er mag volgens mij maximaal een jaar tussen de uitvoeringen van beide maatregelen zitten.
Ik zou zeggen: Lees je even in over dit onderwerp. Ik heb de link even niet bij de hand, maar het staat allemaal op de website van de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielr
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-12-2021
Na af en toe hier mee te hebben gekeken maar besloten een account te maken. Ik wil nieuwe kozijnen laten plaatsen maar door de opties zie ik het bos bijna niet meer.

Introductie
Het gaat om een appartement op de 3e en 4e etage ( maisonnette woningen). De kozijnen inclusief deuren die vervangen moeten worden zijn: van de woonkamer inclusief een deur naar het balkon, voordeur, keukenkozijnen, en 3 kozijnen op de 4e etage van de slaapkamers.

in totaal gaat het om 5 kozijnen en 2 deuren waarvan 1 voordeur. Hoogwerker is een must door de hoogte en aangezien ze over het dak van de supermarkt moeten om kozijnen te plaatsen.

Ik heb een aantal offertes ontvangen:
Een goed bedrijf hier uit de buurt Groningen (Koster), leveren het merk Shüco, offerte 25k.

Partij uit leeuwarden, San kozijnen leveren rehau kozijnen offerte 22k.

Belisol ben ik nog in afwachting van, 1e gesprek duurde 5 minuten want ze konden de geiste kleuren door de vve niet leveren, nu opeens wel.

Schüürmann GmbH Tischlerei offerte van ongeveer 18k, Veka Softline.

Iemand ervaring met bovenstaande partijen en eventueel tips waar op de te letten danwel goede leveranciers?

[ Voor 0% gewijzigd door emielr op 02-11-2021 20:10 . Reden: kloppend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Vandaag wederom een offerte binnen gekregen deze keer van
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.
Ik ben me hier dood van geschrokken... Het gaat om 9 raam kozijnen met een glasoppervlak van ongeveer 25m2 een schuifpui van 2.4x2.4 en een voordeur met zijlichtje inclusief horren, standaard schuine las, geen houtnerf in standaard kleur. Spouwlat bevestiging en incl afvoer materiaal. Standaard HR++ glas, want triple was geen optie.
Misschien ben ik heel onwetend en naïef, maar dit hoeft toch geen
Members only:
te kosten?!?! 8)7 8)7
Met dit soort prijzen wil je volgens mij liever niet aan het werk.

Members only:

[ Voor 26% gewijzigd door jichem op 04-11-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
jichem schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:05:
Vandaag wederom een offerte binnen gekregen deze keer van
***members only***
.
Ik ben me hier dood van geschrokken... Het gaat om 9 raam kozijnen met een glasoppervlak van ongeveer 25m2 een schuifpui van 2.4x2.4 en een voordeur met zijlichtje inclusief horren, standaard schuine las, geen houtnerf in standaard kleur. Spouwlat bevestiging en incl afvoer materiaal. Standaard HR++ glas, want triple was geen optie.
Misschien ben ik heel onwetend en naïef, maar dit hoeft toch geen
***members only***
te kosten?!?! 8)7 8)7
Met dit soort prijzen wil je volgens mij liever niet aan het werk.

***members only***
Kwam er toevallig een verkoper over de vloer?
Ik heb hier 2 verkopers gehad en een klein bedrijf die via via werd aanbeveelt.
Dat kleine bedrijf had geen verkoper, was de monteur zelf.

8 raamkozijnen, waarvan 6 met draaikiep padk beslag, voordeur met toog voor iets meer dan 20k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
elektriekert schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:54:
[...]

Kwam er toevallig een verkoper over de vloer?
Ik heb hier 2 verkopers gehad en een klein bedrijf die via via werd aanbeveelt.
Dat kleine bedrijf had geen verkoper, was de monteur zelf.

8 raamkozijnen, waarvan 6 met draaikiep padk beslag, voordeur met toog voor iets meer dan 20k
Ja, inderdaad een verkoper. Vooraf werd al meegedeeld dat een gemiddelde rijwoning tussen 23 en 29k zou kosten. Wij hebben een dubbele dakkapel, dus zou iets meer worden. Maar dit is in mijn ogen echt niet normaal.
Ik heb gelukkig nog 3 andere gesprekken gepland staan, maar voor dit geld ga ik het sowieso niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
De exacte maten staan meestal ook gewoon in het glas samen met de isolatiewaarde, etc.

In mijn geval ontbrak van slechts een raam wat info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:37
elektriekert schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:13:
[...]

Excuses, ik heb zojuist op de website van RVO gekeken, ik kan het niet terug vinden.
Wellicht dat ik verward ben met wat anders. 8)7
Shit, ik ging er ook helemaal vanuit dat bij het plaatsen van triple glas inclusief kozijnen, ook de kozijnen bij het totaal m2 hoorde. Nu ik het goed op de RVO site lees, staat enkel dat bij het plaatsen van triple glas het plaatsen van isolerende kozijnen verplicht is. Maar niet dat je deze kozijnen ook bij de m2 mag optellen... dit mag m.i. wel wat duidelijker vermeld worden. Kozijnpanelen mag je daarentegen wél bij de m2 optellen... waarom die wél en kozijnen niet?

Ik heb de subsidieaanvraag vorige week ingevuld, maar dit kan voor mij nog wel eens knullig uit gaan komen omdat ik met enkel het glaswerk net niet aan de minimale 10m2 kom... we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
brambond schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:18:
[...]

Shit, ik ging er ook helemaal vanuit dat bij het plaatsen van triple glas inclusief kozijnen, ook de kozijnen bij het totaal m2 hoorde. Nu ik het goed op de RVO site lees, staat enkel dat bij het plaatsen van triple glas, het plaatsen van isolerende kozijnen verplicht is. Maar niet dat je deze kozijnen ook bij de m2 mag optellen... dit mag m.i. wel wat duidelijker vermeld worden. Kozijnpanelen mag je daarentegen wél bij de m2 optellen... waarom die wél en kozijnen niet?

Ik heb de subsidieaanvraag vorige week ingevuld, maar dit kan voor mij nog wel eens knullig uit gaan komen omdat ik met enkel het glaswerk net niet aan de minimale 10m2 kom... we gaan het zien.
Volgens mij mag je die panelen niet bij je glas optellen, maar moet je die apart aanvragen.
Panelen geven een subsidie van ik meen 25 of 35/m2, en triple glas 100/m2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
[...]

Shit, ik ging er ook helemaal vanuit dat bij het plaatsen van triple glas inclusief kozijnen, ook de kozijnen bij het totaal m2 hoorde. Nu ik het goed op de RVO site lees, staat enkel dat bij het plaatsen van triple glas, het plaatsen van isolerende kozijnen verplicht is. Maar niet dat je deze kozijnen ook bij de m2 mag optellen... dit mag m.i. wel wat duidelijker vermeld worden. Kozijnpanelen mag je daarentegen wél bij de m2 optellen... waarom die wél en kozijnen niet?

Ik heb een hele tijd terug volgens mij toch echt gelezen dat kozijnen verplicht was bij Triple en dat die bij het oppervlak opgeteld mochten worden.
Stinkt naar de misdaad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielr
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-12-2021
Mensen ervaring met Ea kunststof kozijnen uit Enschede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 12:52
Rukapul schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:00:
[...]

Momenteel zijn ze bij mij aan het plaatsen.
Ik heb geen subsidie aanvraag gedaan nog.

Ook ik vind het onduidelijk, mbt de kozijnen en deuren!

Alles word bij mij vervangen; inclusief voordeur en achterdeur.

Mag je dit als aparte maatregel rekenen?
Als ik hier het topic doorspeur lijkt het wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
cable-one schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:22:
[...]

Momenteel zijn ze bij mij aan het plaatsen.
Ik heb geen subsidie aanvraag gedaan nog.

Ook ik vind het onduidelijk, mbt de kozijnen en deuren!

Alles word bij mij vervangen; inclusief voordeur en achterdeur.

Mag je dit als aparte maatregel rekenen?
Als ik hier het topic doorspeur lijkt het wel?
Nee. Ik snap eigenlijk niet waarom men zoveel moeite heeft met het interpreteren van de voorwaarden :P

Bij deze:
Een combinatie van HR++-glas en Triple glas, eventueel gecombineerd met kozijnpanelen of een isolerende deur, wordt beoordeeld als 1 maatregel.
En daar staat meteen een verklaring voor het eerdere misverstand:
Combineert u HR++-glas en Triple glas? Dan moet het totaal aantal m2 te vervangen glas opgeteld altijd minimaal 10m2 zijn. U ontvangt voor maximaal 45m2 subsidie. Het maximaal aantal m2 blijft hetzelfde als u bij HR++-glas en Triple glas kiest voor een combinatie met kozijnpanelen of isolerende deuren. U telt het aantal m² dan bij het glas op.
Die "U telt het aantal m² dan bij het glas op." slaat op het maximum oppervlak. Het slaat niet op het meetellen van panelen (of kozijnen) bij het glasoppervlak zelf. Panelen hebben een eigen subsidiebedrag. Deuren idem. Kozijnen nul. Mocht je tegen het maximum aanlopen dan kun je natuurlijk wel de oppervlaktes kiezen die de hoogste subsidie per m2 hebben.

In alle gevallen moet je aan de vereiste isolatiewaarden voor de betreffende onderdelen voldoen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 15-11-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 12:52
Bedankt voor de verduidelijking!

Ik had alleen bij het bovenste deel gekeken met de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Wij hebben akkoord gegeven op een offerte voor het plaatsen van kunststof kozijnen op de 3 woonlaag. Inclusief plaatsing en afvoer van het oude materiaal komen we uit op €18.500.

Betreffen Schüco kozijnen, allen voorzien van bovenlicht, (deels) draai/kiep, triple glas, living variant 15, houtlook verbindingen en nerf binnen en buiten. Geen ventilatie omdat wij WTW gaan toepassen. Het betreffen 6 ramen en één balkondeur met raam ernaast. In totaal 12m2 glas.

Ik vind het een hoop geld maar volgens mij wel een concurrerende prijs op dit moment. Er gaat nog €1200 af vanwege subsidie. Betere kozijnen zijn er volgens mij bijna niet te vinden want hier zit alles op en aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vrWzdH9q0lcWbsElA7YkaKIaYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEZMU5qAVSjQkOg3eeguK4Lm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gGFXFUizpyWodyE-7tiif_9X6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sX8PkHwubhnXI8uZpKyxl4J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door colvano op 17-11-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
colvano schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:32:
Wij hebben akkoord gegeven op een offerte voor het plaatsen van kunststof kozijnen op de 3 woonlaag. Inclusief plaatsing en afvoer van het oude materiaal komen we uit op €18.500.

Betreffen Schüco kozijnen, allen voorzien van bovenlicht, (deels) draai/kiep, triple glas, living variant 15, houtlook verbindingen en nerf binnen en buiten. Geen ventilatie omdat wij WTW gaan toepassen. Het betreffen 6 ramen en één balkondeur met raam ernaast. In totaal 12m2 glas.

Ik vind het een hoop geld maar volgens mij wel een concurrerende prijs op dit moment. Er gaat nog €1200 af vanwege subsidie. Betere kozijnen zijn er volgens mij bijna niet te vinden want hier zit alles op en aan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als er een verkoper over de vloer is geweest had de prijs lager gekund.

Heb 2 verkopers gehad en een verkoper/monteur. Deze monteur had wel maar één soort type maar wij vonden het er mooi uit zien. Was 30% goedkoper dan de andere goedkoopste offerte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
elektriekert schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:45:
[...]

Heb 2 verkopers gehad en verkoper/monteur. Deze monteur had wel maar één soort type maar wij vonden het er mooi uit zien. Was 30% goedkoper dan de andere goedkoopste offerte.
Waarop baseer je deze opmerking over de verkoper?
Wij hebben de laagste offertes vooral ontvangen bij leveranciers die niet langskwamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
jichem schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:52:
[...]

Waarop baseer je deze opmerking over de verkoper?
Wij hebben de laagste offertes vooral ontvangen bij leveranciers die niet langskwamen..
Als een bedrijf met verkopers werken hebben ze sowieso hogere overheadkosten, die kosten moeten ergens van betaald worden.
Ik had hier een verkoper van een grote leverancier, offerte kwam keurig met de post (luxe uitstraling).
In deze offerte stond de prijs als we binnen 2 weken zouden beslissen.
Dit stond ook dik gedrukt in de offerte en het was zelfs nog mogelijk om in de showroom te vragen naar “specifieke” acties.

Veel bedrijven met verkopers werken met commissies, hoe hoger/meer ze verkopen hoe meer bonus ze krijgen.

Zo werkt het nou eenmaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
elektriekert schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:13:
[...]

Als een bedrijf met verkopers werken hebben ze sowieso hogere overheadkosten, die kosten moeten ergens van betaald worden.
Ik had hier een verkoper van een grote leverancier, offerte kwam keurig met de post (luxe uitstraling).
In deze offerte stond de prijs als we binnen 2 weken zouden beslissen.
Dit stond ook dik gedrukt in de offerte en het was zelfs nog mogelijk om in de showroom te vragen naar “specifieke” acties.

Veel bedrijven met verkopers werken met commissies, hoe hoger/meer ze verkopen hoe meer bonus ze krijgen.

Zo werkt het nou eenmaal.
excuses, ik las je opmerking verkeerd, ik sluit me aan bij je conclusie.
Hoewel er grote verschillen zijn in de aanbieders. Mijn ervaring is: hoe gladder de verkoper hoe beroerder de prijs. En als je dan na een week een mail krijgt met : speciaal voor uw regio nu 1000 euro korting.... dan weet je zeker dat je genaaid wordt.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
elektriekert schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:45:
[...]

Heb 2 verkopers gehad en een verkoper/monteur. Deze monteur had wel maar één soort type maar wij vonden het er mooi uit zien. Was 30% goedkoper dan de andere goedkoopste offerte.
Nee geen verkoper over de vloer gehad. Alleen via mail en telefonisch contact. Deze partij heeft recent een hele straat naast ons van nieuwe ramen voorzien en dat is zeer netjes gebeurd. Andere offertes komen €4.000 hoger uit voor goedkopere versies (HR++, één kant slechts voorzien van nerf). En deze partij plaatst in januari al.

[ Voor 5% gewijzigd door colvano op 17-11-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik zou niks tekenen voordat alles op papier staat zeg ik uit ervaring.. zoals jij het wilt, vergeet niet subsidie formuliertjes niet, gerantie bewijzen, documenten voor je huis-label etc etc ..

ik mis bv de doorgang/deur maat op te tekening, (moet volgens bouwbesluit 2012 indien mogelijk 85cm zijn)

b*llshit verhalen "zo werken wij" negeren, achteraf procederen over wellus / neitus wil je niet.

Members only:

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke leverancier? Mag ook via DM als je het liever niet hier wil delen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
Loek92 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:00:
[...]

Ik heb een foto dat de kozijnen in de tuin staan, en een foto waar 1 kozijn (van de 12) uit de muur is. Die heb ik volgens mij wel beide doorgestuurd. Maar dus geen foto van een werkbus of werklui.
Ben benieuwd, hoop snel antwoord te hebben.

EDIT: de werklui hebben het project wel op Facebook gezet, zou dat ook werken als bewijs? :+
Kleine update: de subsidie is zonder problemen goedgekeurd en staat ook al op onze rekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
colvano schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:50:
[...]

Nee geen verkoper over de vloer gehad. Alleen via mail en telefonisch contact. Deze partij heeft recent een hele straat naast ons van nieuwe ramen voorzien en dat is zeer netjes gebeurd. Andere offertes komen €4.000 hoger uit voor goedkopere versies (HR++, één kant slechts voorzien van nerf). En deze partij plaatst in januari al.
Dan klinkt het alsof u een goede deal heeft!
Veel succes gewenst :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hier zitten de kozijnen er inmiddels een paar maanden in. Wel wat diverse problemen ondervonden in het begin waarvan de meeste gelukkig opgelost zijn.

De kozijnen zijn geplaatst met stelkozijnen, dus luchtdicht aan de buitenzijde. De ruimte aan de binnenzijde tussen kozijn en spouw is een beetje gepurt. Niet voor 100% want ik voelde de kou nog gewoon langs de kieren stromen. Hun antwoord daarop was dat ze de afwerking nog gingen afkitten en dat dit uiteindelijk ging zorgen voor een luchtdichte verbinding. Nu is dat op de meeste plekken ook het geval maar niet overal was genoeg ruimte om af te kunnen kitten. Bijvoorbeeld bij de voordeur zit het profiel zo dicht op het scharnier van de deur dat je er met de kitspuit niet achter kunt komen. Enfin, daar tocht het nu nog een heel klein beetje. En dat irriteert me. Ik overweeg om de (kunststof) afwerking er daar af te trekken en het zelf maar een beetje bij te purren zodat het wel luchtdicht is. Evt. nog met wat luchtdichte tape er overheen voordat ik de afwerking weer terugplaats.

Ik heb nu ook nog last van tocht onder de achterdeur. Daar zijn ze inmiddels twee keer bij geweest en de tweede keer hebben ze aangegeven dat ze er niets meer aan kunnen doen. Maar hij tocht nog steeds, dat hebben ze zelf ook geconstateert. Het werd door de monteur wel een beetje gebaggitaliseerd door te zeggen dat het maar "een heel klein beetje tocht". Maar goed ik verwacht gewoon niet dat mijn nieuwe deur tocht! Daarnaast komt er op een winderige dag zoals vandaag nog genoeg lucht onderdoor.

De voordeur is ook nog een dingetje, daarvan kraakt het profiel wanneer je de deur open en dicht doet. Een krakend plastic op plastic geluid en dat hoor je best wel hard zowel binnen als buiten. De laatste twee keer hebben ze geprobeerd het op te lossen door de schroeven er een paar keer in en uit te draaien. Dat lost dan het probleem weer voor twee weken op waarna het gewoon weer terugkomt.

Die kunststof deuren daarvan ben ik echt nog niet onder de indruk. Ze hebben dubbele kierdichting maar zowel aan de binnen als buitenzijde sluiten ze niet volledig aan op de rubbers. Ik vraag me een beetje af of ik niet gewoon aan het zeuren ben en het gewoon moet accepteren ofzo maar anderzijds vind ik dat ze het gewoon moeten oplossen...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
BastiaanN schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:58:
Hier zitten de kozijnen er inmiddels een paar maanden in. Wel wat diverse problemen ondervonden in het begin waarvan de meeste gelukkig opgelost zijn.

De kozijnen zijn geplaatst met stelkozijnen, dus luchtdicht aan de buitenzijde. De ruimte aan de binnenzijde tussen kozijn en spouw is een beetje gepurt. Niet voor 100% want ik voelde de kou nog gewoon langs de kieren stromen. Hun antwoord daarop was dat ze de afwerking nog gingen afkitten en dat dit uiteindelijk ging zorgen voor een luchtdichte verbinding. Nu is dat op de meeste plekken ook het geval maar niet overal was genoeg ruimte om af te kunnen kitten. Bijvoorbeeld bij de voordeur zit het profiel zo dicht op het scharnier van de deur dat je er met de kitspuit niet achter kunt komen. Enfin, daar tocht het nu nog een heel klein beetje. En dat irriteert me. Ik overweeg om de (kunststof) afwerking er daar af te trekken en het zelf maar een beetje bij te purren zodat het wel luchtdicht is. Evt. nog met wat luchtdichte tape er overheen voordat ik de afwerking weer terugplaats.

Ik heb nu ook nog last van tocht onder de achterdeur. Daar zijn ze inmiddels twee keer bij geweest en de tweede keer hebben ze aangegeven dat ze er niets meer aan kunnen doen. Maar hij tocht nog steeds, dat hebben ze zelf ook geconstateert. Het werd door de monteur wel een beetje gebaggitaliseerd door te zeggen dat het maar "een heel klein beetje tocht". Maar goed ik verwacht gewoon niet dat mijn nieuwe deur tocht! Daarnaast komt er op een winderige dag zoals vandaag nog genoeg lucht onderdoor.

De voordeur is ook nog een dingetje, daarvan kraakt het profiel wanneer je de deur open en dicht doet. Een krakend plastic op plastic geluid en dat hoor je best wel hard zowel binnen als buiten. De laatste twee keer hebben ze geprobeerd het op te lossen door de schroeven er een paar keer in en uit te draaien. Dat lost dan het probleem weer voor twee weken op waarna het gewoon weer terugkomt.

Die kunststof deuren daarvan ben ik echt nog niet onder de indruk. Ze hebben dubbele kierdichting maar zowel aan de binnen als buitenzijde sluiten ze niet volledig aan op de rubbers. Ik vraag me een beetje af of ik niet gewoon aan het zeuren ben en het gewoon moet accepteren ofzo maar anderzijds vind ik dat ze het gewoon moeten oplossen...
toon volledige bericht
Wat je hier beschrijft is typisch hoe bouwlui en kozijnenzetters werken en communiceren. Bagetaliseren zit in hun DNA.

Dat wil niet zeggen dat ze geen eer in hun werk leggen, maar ze zijn vaak niet goed in staat om het perspectief van de klant te begrijpen.

Ik zou als jouw was ze laten terugkomen voor de technische aspecten zoals rubbers die niet aansluiten, krakend geluid etc.

De afwerkzaken kun je evt zelf doen. Dat heb ik ook maar gedaan zonder ze terug te vragen, want ik doe het toch netter:
Rukapul schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:18:
[...]
Ik vond de hoeveelheid pur trouwens tegenvallen. Bij mij is alles op de spouwlatten etc vastgeschroefd met een klein beetje pur. Bij mijn achterdeur heb ik laatst het profiel/plint maar losgehaald, oude pur verwijderd en nieuwe pur aangebracht, want er liepen mieren door m'n keuken en in de winter was er wat tocht. Leverancier had het vast ook nog willen doen, maar ik ben 100x precieser in dat soort dingen.
Naast de pur bij de achterdeurplint heb ik ook nog een stukje afgekit met acryllaatkit, en ook pur onder de gehele achterpui vervangen/aangebracht. Het tocht nu niet meer.

Wat betreft de voordeur: hoe klein ook, je kunt het vast met een beetje acryllaatkit of iets anders dichtkrijgen achter het scharnier. Enige wat je nodig hebt is een dun slangetje. Worst case plak je er een klein stukje plastic achter, kneed je wat kit op de juiste plek, etc. Het is toch niet zichbaar.

Overigens toont dit wel aan dat het blindstaren op isolatiespecificaties van het materiaal lang niet alles zegt, want als het niet eens tochtdicht gemonteerd wordt dan is dat een veel groter energie- en comfortlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
BastiaanN schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:58:

toon volledige bericht
Ik zou deze problemen door het desbetreffende bedrijf laten oplossen.
In het kader van duurzaamheid en de hoge eisen die gesteld worden aan het luchtdicht bouwen hoort dit bij de uitvoerder lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambond
[...]

Shit, ik ging er ook helemaal vanuit dat bij het plaatsen van triple glas inclusief kozijnen, ook de kozijnen bij het totaal m2 hoorde. Nu ik het goed op de RVO site lees, staat enkel dat bij het plaatsen van triple glas het plaatsen van isolerende kozijnen verplicht is. Maar niet dat je deze kozijnen ook bij de m2 mag optellen... dit mag m.i. wel wat duidelijker vermeld worden. Kozijnpanelen mag je daarentegen wél bij de m2 optellen... waarom die wél en kozijnen niet?

Deze week brief gehad dat de subsidieaanvraag goedgekeurd is. Dus wél inclusief kozijnen. Kozijnen, triple glas en voordeur (+deurkozijn) alles voor 100 euro per m2 subsidie. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
brambond schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:19:
[...]

Deze week brief gehad dat de subsidieaanvraag goedgekeurd is. Dus wél inclusief kozijnen. Kozijnen, triple glas en voordeur (+deurkozijn) alles voor 100 euro per m2 subsidie. 8)
Had je verder nog een energiebesparende maatregel laten uitvoeren, of zien ze glas + kozijnen als twee aparte maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
coazter schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:34:
[...]

Had je verder nog een energiebesparende maatregel laten uitvoeren, of zien ze glas + kozijnen als twee aparte maatregelen?
Glas en kozijnen is één maatregel. Ik heb daarnaast ook spouwmuurisolatie laten uitvoeren om voor subsidie in aanmerking te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door brambond op 09-12-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:55
[...]

Dat is mooi! Wij hebben nog subsidie 'liggen' op onze nieuwe kozijnen (incl. HR+++). Volgend jaar gaan we waarschijnlijk een WP plaatsen, dus zouden we aanspraak maken op deze subsidie. Alleen glas is 17,81m2, maar met kozijnen 26,98m2. Scheelt toch, als we 27m2 op mogen geven bijna €1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[...]

Inclusief kozijnen? Vreemd. Ik kon dat niet doen en moest echt de glasmaten opvragen bij mijn contactpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:40

peer

oeps

Zal ik een kans hebben dat als ik een subsidie aanvraag indien, hij goedgekeurd gaat worden?

in 2017 vloer, spouw, dakisolatie, zonnepanelen en warmtepomp laten plaatsen, hier subsidie voor gekregen.
in mei overal kunsstof kozijnen met tripple glas, nieuwe voordeur, ook met tripple glas, helaas dus maar 1 maatregel, een 2e gaat niet meer lukken, dat is allemaal al gedaan.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
peer schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:11:
Zal ik een kans hebben dat als ik een subsidie aanvraag indien, hij goedgekeurd gaat worden?

in 2017 vloer, spouw, dakisolatie, zonnepanelen en warmtepomp laten plaatsen, hier subsidie voor gekregen.
in mei overal kunsstof kozijnen met tripple glas, nieuwe voordeur, ook met tripple glas, helaas dus maar 1 maatregel, een 2e gaat niet meer lukken, dat is allemaal al gedaan.
Je kunt geen subsidie aanvragen voor één maatregel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
Nyarlathotep schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:08:
[...]

Inclusief kozijnen? Vreemd. Ik kon dat niet doen en moest echt de glasmaten opvragen bij mijn contactpersoon.
In mijn geval is het verschil met of zonder kozijnen maar 1 m2. Misschien hebben ze het door de vingers gezien? Hierboven lees ik een 9 m2 aan kozijn, hoe krijg je dat voor elkaar? Allemaal kleine ruitjes? @ArieR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
brambond schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:42:
[...]

Je kunt geen subsidie aanvragen voor één maatregel
Dat op zich niet, totaal 19 ruiten (voorkant van begane grond, zes delen glas, voordeur drie delen glas) vervangen. Dus dan gaat het al hard met het aantal. In het productiedocument staat 17,8m2 aan glasoppervlakte.

Als ik de maten van de kozijnen (BxH) neem uit de offerte kom ik op 26,8m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielos
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06-2022
Voor de mensen die de isde subsidie al hebben gedaan en ontvangen. Ik zit even met het volgende;
Mijn zusje, die is ook bezig met kozijnen, heeft een mail gestuurd naar de isde. Zij geven aan dat de installatie moet gebeuren door een erkend bedrijf, de juiste sbi code.
Het volgende; ik laat mijn kozijnen plaatsen door een Duits bedrijf, Schüürmann kozijnen. Hoe moet ik hier mee omgaan en zal mijn verzoek worden goedgekeurd als ik de rest van de gegevens gewoon correct aanlever?

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
peer schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:11:

Nee. Je moet twee maatregelen hebben uit de lijst met categoriën. Alles wat je noemt is dezelfde categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
emielos schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:56:
Voor de mensen die de isde subsidie al hebben gedaan en ontvangen. Ik zit even met het volgende;
Mijn zusje, die is ook bezig met kozijnen, heeft een mail gestuurd naar de isde. Zij geven aan dat de installatie moet gebeuren door een erkend bedrijf, de juiste sbi code.
Het volgende; ik laat mijn kozijnen plaatsen door een Duits bedrijf, Schüürmann kozijnen. Hoe moet ik hier mee omgaan en zal mijn verzoek worden goedgekeurd als ik de rest van de gegevens gewoon correct aanlever?

Iemand die mij hiermee kan helpen?
Meen me te herinneren dat buitenlandse op de site genoemd worden. Evt bij de toelichting op het formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
ArieR schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:04:
[...]

Dat op zich niet, totaal 19 ruiten (voorkant van begane grond, zes delen glas, voordeur drie delen glas) vervangen. Dus dan gaat het al hard met het aantal. In het productiedocument staat 17,8m2 aan glasoppervlakte.

Als ik de maten van de kozijnen (BxH) neem uit de offerte kom ik op 26,8m2.
Je krijgt subsidie voor het glasoppervlak. Kozijnen en andere oppervlaktes mogen hierbij niet opgeteld worden.

Het enige waar kozijnen van belang zijn is het subsidiebedrag om aan de voorwaarden voor triple te voldoen. Oppervlak is daarbij geen relevant gegeven, alleen isolatiewaarde.

Evengoed geldt voor panelen en deuren apart een subsidie per oppervlak. Dat mag ook nooit bij het glas oppervlak opgeteld worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 10-12-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
Rukapul schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:11:
[...]

Je krijgt subsidie voor het glasoppervlak. Kozijnen en andere oppervlaktes mogen hierbij niet opgeteld worden.

Het enige waar kozijnen van belang zijn is het subsidiebedrag om aan de voorwaarden voor triple te voldoen. Oppervlak is daarbij geen relevant gegeven, alleen isolatiewaarde.

Evengoed geldt voor panelen en deuren apart een subsidie per oppervlak. Dat mag ook nooit bij het glas oppervlak opgeteld worden.
In die veronderstelling was is ook. Echter interpreteerde ik de post van @brambond dat hij ook de kozijnen qua oppervlakte erbij heeft gerekend en hier ook subsidie voor heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
ArieR schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:11:
[...]

In die veronderstelling was is ook. Echter interpreteerde ik de post van @brambond dat hij ook de kozijnen qua oppervlakte erbij heeft gerekend en hier ook subsidie voor heeft gekregen.
Klopt. Ik dacht dat glasoppervlak inclusief nieuwe kozijnen was in geval van triple glas. Dus heb dat op die manier ingevuld en deze week bericht gekregen dat de subsidie toegekend is. Maar zoals ik al eerder schreef, in mijn geval zal het iets van 1 m2 kozijnoppervlak zijn op een totaal van 10 m2 glas schat ik in. Ik heb van de leverancier alleen tekeningen met kozijnmaten gekregen, hieruit kan ik de exacte maten van het glas niet aflezen.

[ Voor 10% gewijzigd door brambond op 10-12-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
brambond schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:46:
[...]

Klopt. Ik dacht dat glasoppervlak inclusief nieuwe kozijnen was in geval van triple glas. Dus heb dat op die manier ingevuld en deze week bericht gekregen dat de subsidie toegekend is.
Logisch. Zelfs als je een willekeurig hoog getal zou verzinnen dan zou de kans nog aanzienlijk zijn om er mee weg te komen (frauduleus).
Maar zoals ik al eerder schreef, in mijn geval zal het iets van 1 m2 kozijnoppervlak zijn op een totaal van 10 m2 glas schat ik in. Ik heb van de leverancier alleen tekeningen met kozijnmaten gekregen, hieruit kan ik de exacte maten van het glas niet aflezen.
Ik heb de maten uit de sponningen van het glas overgenomen. (Tip voor mensen die dit tegenkomen.) Alternatief is het zichtbare oppervlak + een paar mm aan alle zijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
Rukapul schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:51:
[...]

Logisch. Zelfs als je een willekeurig hoog getal zou verzinnen dan zou de kans nog aanzienlijk zijn om er mee weg te komen (frauduleus).
Ik begrijp niet wat je met bovenstaande probeert te zeggen... Wat is logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
brambond schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:24:
[...]

brambond schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:24:
[...]

Het is logisch dat verkeerd ingevulde aanvragen een goede kans maken om wel toegekend te worden, omdat er in principe wordt aangenomen dat aanvragen correct zijn en er niet uitvoerig gecontroleerd wordt. Dat is eigenlijk bij al die regelingen zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambond
Rukapul schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:46:
[...]

[...]

Het is logisch dat verkeerd ingevulde aanvragen een goede kans maken om wel toegekend te worden, omdat er in principe wordt aangenomen dat aanvragen correct zijn en er niet uitvoerig gecontroleerd wordt. Dat is eigenlijk bij al die regelingen zo.
Ah oke. Laat ik even voorop stellen dat ik de boel niet bedonderd heb, ik lees de subsidieregels voor triple+kozijnen anders (zoals wel meer mensen in dit topic, zoals terug lezen is). Daarna las ik hier de discussie. En ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet 100% overtuigd ben wat nou geldt voor de combi triple+kozijnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
brambond schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:24:
[...]

Ah oke. Laat ik even voorop stellen dat ik de boel niet bedonderd heb, ik lees de subsidieregels voor triple+kozijnen anders (zoals wel meer mensen in dit topic, zoals terug lezen is). Daarna las ik hier de discussie. En ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet 100% overtuigd ben wat nou geldt voor de combi triple+kozijnen...
Welke formulering van de site zorgt dan voor die twijfel?
Dat laatste kan namelijk geen basis hebben want het staat nergens. Er wordt systematisch gesproken over oppervlak van glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Rukapul schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:46:
Wellicht een uitzondering/steekproef maar voor mijn SEEH aanvraag vorig jaar was dat wel het geval:
assje in "SEEH subsidie controle isolatiewaarde houten kozijn"

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambond
Rukapul schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:36:
[...]

Welke formulering van de site zorgt dan voor die twijfel?
Dat laatste kan namelijk geen basis hebben want het staat nergens. Er wordt systematisch gesproken over oppervlak van glas.
Je hebt gelijk. Maar in de rekentool en daadwerkelijke aanvraag vul je in 'triple glas + nieuwe isolerende kozijnen' en dan het aantal m2. Had daar i.p.v. 'm2' 'm2 glas' gestaan dan was het duidelijker. Ook staat er in de voorwaarden dat je nieuwe kozijnpanelen en deuren bij het aantal m2 op mag tellen, ik dacht dat met kozijnpanelen de kozijnen bedoeld werden, ik ken die term niet. En van de leverancier heb ik gedurende het hele traject en afrekening alleen maar tekeningen met maatvoering van de kozijnen gekregen (ze wisten dat ik subsidie wilde aanvragen), nergens de glasmaten dus dat bevestigde mijn interpretatie.

Dusja simpel gezegd verkeerd geïnterpreteerd en ik kan me voorstellen dat ik echt niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
brambond schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:55:
[...]
Ook staat er in de voorwaarden dat je nieuwe kozijnpanelen en deuren bij het aantal m2 op mag tellen,
Ook incorrect. Daar heb ik eerder in dit topic de uitleg voor gegeven hoe het wel zit :P

Heel kortgezegd: er mogen eigenlijk nooit oppervlaktes van verschillende zaken bij elkaar opgeteld worden en van glas (wat financieel het hardste aantikt) helemaal niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Rukapul op 12-12-2021 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
Rukapul schreef op zondag 12 december 2021 @ 08:27:
[...]

Ook incorrect. Daar heb ik eerder in dit topic de uitleg voor gegeven hoe het wel zit :P

Heel kortgezegd: er mogen eigenlijk nooit oppervlaktes van verschillende zaken bij elkaar opgeteld worden en van glas (wat financieel het hardste aantikt) helemaal niet.
Met 'optellen' bedoel ik dat ze subsidiabel zijn (tegen elk hun eigen tarief) en meetellen binnen de grenzen min-max m2 glasisolatie. Dus volgens mij bedoelen we hetzelfde :)

In mijn geval: met enkel glas kwam ik niet aan de vereiste minimale 10m2. Door ook mijn voordeur te vervangen (tegen eigen subsidietarief) mag je dat optellen bij het glas om zo te voldoen aan de minimale 10m2 glasisolatie

[ Voor 16% gewijzigd door brambond op 12-12-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
brambond schreef op zondag 12 december 2021 @ 08:56:
[...]

Met 'optellen' bedoel ik dat ze subsidiabel zijn (tegen elk hun eigen tarief) en meetellen binnen de grenzen min-max m2 glasisolatie. Dus volgens mij bedoelen we hetzelfde :)

In mijn geval: met enkel glas kwam ik niet aan de vereiste minimale 10m2. Door ook mijn voordeur te vervangen (tegen eigen subsidietarief) mag je dat optellen bij het glas om zo te voldoen aan de minimale 10m2 glasisolatie
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielos
  • Laatst online: 09-06-2022
Rukapul schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:06:
[...]

Meen me te herinneren dat buitenlandse op de site genoemd worden. Evt bij de toelichting op het formulier.
Klopt, medewerker van ISDE geeft aan dat het bedrijf dat moet ingeschreven in de sectie bouwnijverheid. Waar tha hell vind ik dat? Heb handelsregister.de al gecheckt maar vind niet iets waar ik naar moet zoeken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
wat zijn de voordelen van kunststof vergeleken met hardhout?
ik kan er maar 1 bedenken en dat is dat het onderhoud vrij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 21:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
tweakmember schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:10:
Het is doorgaans goedkoper. zeker als je naar de isolatie waarde kijkt, houten kozijnen waar geen HR+++ glas in past zijn wat goedkoper namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 10:21
Ik wil toch een waarschuwing geven.
Alles valt of staat met het zeer nauwkeurig inmeten van de sponningen en dan niets aan het toeval over laten. Want juist daar gaat het wel eens mis.
Het is weliswaar enigszins te verstellen, maar dat is echt weinig en eigenlijk niet wenselijk. (i.v.m. de afsluiting).
Ik heb ze gehad en wil ze niet meer. Beter een goed sluitend houten kozijn, dan een redelijk sluitend kunststof kozijn.
Oke. je hoeft ze niet meer te schilderen, maar schoonmaken is echt wel nodig en het vervangen van de rubbers, is ook wel een must (om de 7 a. 8 jaar) en dat kan behoorlijk in de papieren lopen, voor een heel huis.
Ik zou ze ook nooit tegelijk met een nieuwbouw laten inzetten. Want de metselaar kijkt echt niet op een paar millimeter en laat het plaatsen over aan de bouwvakkers, die bijna altijd het e.e.a. moet verstellen om de boel passend te maken.

Wil je ze toch ? Kies dan een top merk (en dat zijn er maar een paar). En laat ze plaatsen door een bedrijf die erkend is door de fabrikant

PS in houten kozijnen, kan je echt wel HR+++ glas en zelfs triple glas in laten zetten. (nieuwbouw met houten konijnen hebben dit al).

[ Voor 15% gewijzigd door Dixie op 14-12-2021 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 10:21
tweakmember schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:10:
Het is niet onderhoudsvrij. Alleen dat je dan niet hoeft te schilderen (dat is alles). Zie verder mijn tekst verder in het artikel.
Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste