Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:06
Ventilatiestand is niet afhankelijk van profiel maar van het gebruikte hang en sluitwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:54
Johan Bogle schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:46:
Heeft iemand hier ervaring met de Veka SL82? Wij zitten momenteel in dubio of we wel of geen roosters erbij nemen. Betreft een jaren 60 woning met natuurlijke ventilatie. Beneden 2 roosters en boven dan ook maar in 2 van de 5 ruimtes roosters. Hebben die Veka een tocht/ventilatiestand?
Ik weet niet op je bij Veka voor PADK beslag kan gaan maar dat heeft een ventilatie stand voor het vleugelprofiel (raam). Heb je ook geen roosters boven je raam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Johan Bogle schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:46:
Heeft iemand hier ervaring met de Veka SL82? Wij zitten momenteel in dubio of we wel of geen roosters erbij nemen. Betreft een jaren 60 woning met natuurlijke ventilatie. Beneden 2 roosters en boven dan ook maar in 2 van de 5 ruimtes roosters. Hebben die Veka een tocht/ventilatiestand?
ik zou wel wel rooster(s) in je ramen meenemen of je gebruik maakt van de rooster(s) is punt 2 je kan ze ook dicht zetten/laten. Roosters zijn ook minder "inbraak" gevoelig dan een geopend raam toch ?

Een rooster hebben is wel handig, (natuurlijke)ventilatie is niet relevant in dit verhaal en voor het "licht" wat ze weghalen versus een fris-ruikend huis zonder vocht problemen lijkt me elk kamer voorzien van een rooster een no-brainer.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
vso schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:29:
[...]

ik zou wel wel rooster(s) in je ramen meenemen of je gebruik maakt van de rooster(s) is punt 2 je kan ze ook dicht zetten/laten. Roosters zijn ook minder "inbraak" gevoelig dan een geopend raam toch ?

Een rooster hebben is wel handig, (natuurlijke)ventilatie is niet relevant in dit verhaal en voor het "licht" wat ze weghalen versus een fris-ruikend huis zonder vocht problemen lijkt me elk kamer voorzien van een rooster een no-brainer.
thx. Gaat in dit geval enkel om de bovenverdiepingen. Beneden zitten roosters. Licht is ook geen issue. Puur geluid en isolatie. Ik erken het nu van ventilatie, vandaar mijn twijfel. Betreft een jaren 60 huis dus wat dat betreft is er sowiezo wel wat “ventilatie”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 01:42
The_Admin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:32:
Iemand nog tips (liefst uit eigen hand) voor goeie leveranciers (die ook zelf plaatsen) in omgeving Noord-Holland? Zeg maar tussen Haarlem en Alkmaar :+

Online belooft iedereen de wereld en is alles mogelijk, maar helaas ook genoeg verhalen (ook hier) van mensen die achteraf teleurgesteld zijn of waar pas bij plaatsen blijkt dat eea toch níet kan.
Een vriend van me heeft een zaak: Alfa ramen en deuren. Meerdere vestigingen. Hijzelf zit in Alphen aan den Rijn.
Is niet goedkoop, heeft het stikdruk, maar levert topspul: Gayko.
Wij hebben hem de 1e verdieping en de hefschuifpui laten plaatsen en zijn dik tevreden.
De afterservice is ook goed en wordt vanuit de fabrikant gedaan. We hadden een stukje dat niet goed gekleurd was. Hebben ze hier mooi bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

The_Admin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:32:
Online belooft iedereen de wereld en is alles mogelijk, maar helaas ook genoeg verhalen (ook hier) van mensen die achteraf teleurgesteld zijn of waar pas bij plaatsen blijkt dat eea toch níet kan.
lokale aannemer(s) hebben meer te verliezen / winnen als je hun werk kan zien bij bij buren of recent geleverd werk is dat natuurlijk prettig..

goeie reviews of mooie praatjes vullen inderdaad weinig gaatjes.
btw als jij online in een raamconfigurator jou ramen bij elkaar "klikt" en op bv 6k euro uitkomt en je aannemers zitten rond de 12k a 18k dan weet je wat hun marge is .. en als ze goed werk opleveren en binnen 1 tot 3 dagen in-out je huis zijn .. who cares toch ? maar de ellende start pas als je niet tevreden bent.. en dat moet je niet uit het oog verliezen

Belangrijk(er) is je wensen op papier te zetten en bv no-cure-no pay af te dingen (lees achteraf betalen).. pas als je krabbel zetten op iets wat jou wensen reflecteerd, niks aan twijfel of "dat komt wel goed" .. overlaten .. mooie verhaaltjes staan niet op papier heb je dus niks aan.
bv denk aan zichtbaar compriband/kit randjes ..

bv bij meerdere dagen aaneengesloten werk anders "boete" per dag, vergeet niet dat vergunningen en subsidie papieren en documentatie op tijd afleveren ook hun verantwoording moet zijn .. alle kosten die gemaakt worden door jou door niet tijdig of correct handelen v.d aannemer zijn direct aftrekbaar van de totaalprijs, mede als niet duidelijk schriftelijk afgestemd opgeleverd werk wat niet overeen is gekomen.
Achtergelaten / niet gemonteerde spullen zijn niet jou eigendom en dienen binnen 1 werkweek verwijderd te zijn van jou terrein en eventuele kosten van verwijdering zijn voor de aannemer.

bv zolang je in discussie bent over het (af)geleverd werk of alle papieren ontvangen hebt dat je de opdracht niet voltooid beschouwd word en je dus nog niet betalings plichtig kan gehouden worden voor het geheel of gedeeltelijk geleverd werk. Werkbonnen zijn niet geldig als "deelbewijs" oid .

Dit betekend wel dat je goed (bv dit topic) in moet lezen/onderzoek vooraf moet doen en zeker veel offertes naast elkaar moet leggen .. maar ja je praat niet over een klein bedrag toch ?

Je denkt hiermee 99% maar let wel je doelstelling is niet "winst" te maken, maar de aannemer vanaf het moment dat ze je huidige ramen slopen tot "oplevering" netjes en strak werk te laten leveren ..

in mijn geval hebben ze midden de werkzaamheden een jaar lang het werk stil gelegd .. juridsche strijd die ik min of meer "won" maar niet zonder woede/stress oid .. dus leuk verhaal is anders.
Dat gezegd, ik heb ook prettige ervaringen met aannemers en beter werk.. op andere vlakken.. dit was net een rotte appel ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stribold
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 13:17
Van een lokale kozijnenleverancier krijg ik Trocal kozijnen aangeboden. Het is een merk onder de Profine groep, net als K-Vision. Maar verder kan ik er weinig over vinden. De kozijnenleverancier geeft ook aan dat de profielen 1op1 overeenkomen met K-Vision.

Iemand ervaringen met Trocal of die er meer over weet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_yTMyAZTCu6Y2NaKld9GZmMQLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mcjUhgUUpFCUPbGam79Vu3IN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
Iemand praktijkervaring met het kleurverschil RAL 9001 / 9010? Er moet een rot kozijn worden vervangen, dat wordt kunststof. De afwerking van de muren binnen is/wordt RAL 9010 en dit leek me ook een prima neutrale kleur voor het kozijn. Ik ben van plan de rest van de kozijnen ook in deze kleur te verven. De lokale kozijnenboer geeft echter aan dat 9010 wel erg wit is, en raadt 9001 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:10
Thijskoman schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:05:
Iemand praktijkervaring met het kleurverschil RAL 9001 / 9010? Er moet een rot kozijn worden vervangen, dat wordt kunststof. De afwerking van de muren binnen is/wordt RAL 9010 en dit leek me ook een prima neutrale kleur voor het kozijn. Ik ben van plan de rest van de kozijnen ook in deze kleur te verven. De lokale kozijnenboer geeft echter aan dat 9010 wel erg wit is, en raadt 9001 aan.
Binnen en buiten kunnen verschillende kleuren zijn hè. 9010 voor binnen is prima, maar voor buiten oogt dat weer vrij wit. Dus daar zou ik voor 9001 gaan.

Aan de andere kant oogt 9001 binnen erg roze, terwijl dat buiten niet zo is.

[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 28-01-2022 16:20 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
GermanPivo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Binnen en buiten kunnen verschillende kleuren zijn hè. 9010 voor binnen is prima, maar voor buiten oogt dat weer vrij wit. Dus daar zou ik voor 9001 gaan.

Aan de andere kant oogt 9001 binnen erg roze, terwijl dat buiten niet zo is.
Is maar net hoe het licht erop valt. Ik heb 9001 buiten op het zuiden, dat lijkt in de volle zon ook gewoon roze vergeleken met het hout van het kozijn ernaast.

Binnen ook 9001, muren zijn nu nog 9001 maar oogt erg smerig/grauw. Kozijnen steken gewoon wit af bij de muren iig. Volgende schilderbeurt gaan de muren geen 9001 krijgen maar 9010 of een nog wittere kleur. Ik denk dat de kozijnen niet eens heel raar afsteken tegen 9010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
_JGC_ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:03:
[...]

Is maar net hoe het licht erop valt. Ik heb 9001 buiten op het zuiden, dat lijkt in de volle zon ook gewoon roze vergeleken met het hout van het kozijn ernaast.
Heeft je kozijn er naast een andere kleur dan? Ik heb hier ook 9001 op het zuiden (zowel kunststof en hout) en dat verschilt qua kleur echt niks.
Binnen ook 9001, muren zijn nu nog 9001 maar oogt erg smerig/grauw. Kozijnen steken gewoon wit af bij de muren iig. Volgende schilderbeurt gaan de muren geen 9001 krijgen maar 9010 of een nog wittere kleur. Ik denk dat de kozijnen niet eens heel raar afsteken tegen 9010.
Vandaar dat ik ook zei dat ik @Thijskoman aan zou raden om het kozijn binnen in ieder geval NIET in 9001 te nemen. ;) Ik had in m'n vorige woning 9001 kunststof kozijnen binnen en 9010 op de muur, maar de kleur van de kozijnen binnen stak alleen maar extra af t.o.v. de muur. Als je voor een nog lichtere kleur (9016 oid) op de muur gaat binnen, gaan de kozijnen alleen maar meer afsteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:00

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Thijskoman schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:05:
gewoon met (kleuren)stalen aan de gang. hangt van het licht af en wat er naast zit, zowel binnen als buiten. punt is wel: Vaak is wat het mooiste binnen is niet het mooiste buiten en visa versa.

[ Voor 6% gewijzigd door twain4me op 28-01-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
GermanPivo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:05:
[...]

Heeft je kozijn er naast een andere kleur dan? Ik heb hier ook 9001 op het zuiden (zowel kunststof en hout) en dat verschilt qua kleur echt niks.

[...]

Vandaar dat ik ook zei dat ik @Thijskoman aan zou raden om het kozijn binnen in ieder geval NIET in 9001 te nemen. ;) Ik had in m'n vorige woning 9001 kunststof kozijnen binnen en 9010 op de muur, maar de kleur van de kozijnen binnen stak alleen maar extra af t.o.v. de muur. Als je voor een nog lichtere kleur (9016 oid) op de muur gaat binnen, gaan de kozijnen alleen maar meer afsteken.
Buiten is creme houtnerf 9001, binnen is creme glad 9001. Hout is allemaal 9001, zowel binnen als buiten.

Muren zijn 9001, plafond 9010. Als ik de houten planken voor de gordijnen langs bekijk naast het 9010 plafond zie je idd dat het iets geler is, maar nou zit zowel saus als verf er al bijna 12 jaar op en als ik mijn vader ken is het hout geschilderd met alkydverf ipv op waterbasis. Dat wordt knalgeel als er weinig licht op valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
@GermanPivo @_JGC_ Dank voor het delen van jullie ervaringen hier kan ik wat mee. Er schijnt nauwelijks zonlicht op het kozijn, de bestaande is daardoor denk ik gaan rotten (droogt slecht). Dan wordt het binnen in ieder geval 9010, buiten waarschijnlijk 9001. Even bekijken nog hoe dat eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickos89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 21:07

Nickos89

Shaka!

Zo, ook wij zijn in de rabbithole qua kozijnen aanbeland. In onze zoektocht naar een kunststof schuifpui hebben we nu een mannetje of 6-7 over de vloer gehad met een enorm verschil in prijs. We zijn wel tot de keuze gekomen om voor Schuco profielen te gaan gezien hun kwaliteit, en daarbij komen we in een redelijk parket te zitten waar een enorm prijsverschil zit.

Oftewel mijn vraag is: zijn er hier mensen met ervaringen van:

- Kroon Kozijn (Heemskerk)
- EA Kuntstoftechniek
- Thermo Totaal

Het verschil tussen nummer 1 en 3 bedraagt bijna 3000 euro (?!) voor een simpele tweedelige schuifpui met dezelfde Schuco profielen, met EA er als gemene deler tussenin. We hadden ook nog afspraken met Dupro en Accent, maar Accent lees ik hier weinig goeds over en Dupro is uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielos
  • Laatst online: 09-06-2022
Nickos89 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:28:
Zo, ook wij zijn in de rabbithole qua kozijnen aanbeland. In onze zoektocht naar een kunststof schuifpui hebben we nu een mannetje of 6-7 over de vloer gehad met een enorm verschil in prijs. We zijn wel tot de keuze gekomen om voor Schuco profielen te gaan gezien hun kwaliteit, en daarbij komen we in een redelijk parket te zitten waar een enorm prijsverschil zit.

- EA Kuntstoftechniek
- Thermo Totaal

Het verschil tussen nummer 1 en 3 bedraagt bijna 3000 euro (?!) voor een simpele tweedelige schuifpui met dezelfde Schuco profielen, met EA er als gemene deler tussenin. We hadden ook nog afspraken met Dupro en Accent, maar Accent lees ik hier weinig goeds over en Dupro is uitgesteld.
EA kunststof techniek links laten liggen. De simpele reden; ze zijn compleet onbereikbaar.
Rond begin december een mail gestuurd voor aanvraag offerte. 3 weken langs niks gehoord, toen eens gebeld, ze samen wel op. Tevens was dit de enige en de laatste keer dat ze telefonisch bereikbaar zijn geweest.

Kreeg als reden oh die heeft een collega dan laten liggen door de grote van de order. Afijn prima dus hij mailt mij een prijs. Per omgaande een mail terug gestuurd met de vraag voor triple glas. Tot op heden geen mail meer ontvangen en telefonisch onbereikbaar. Als je zo slecht bereikbaar bent in het voor traject, dan wil ik het niet weten als er iets mis zou gaan. Een grote no go voor mij dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ea kozijn is of was volgens mij ook bekend als Kozijnmeesters. Google dat maar eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:00
Nickos89 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:28:

- EA Kuntstoftechniek
- Thermo Totaal

Persoonlijk is voor mij de bedrijfsgrootte ook een overwegende factor.
Een groot bedrijf vind ik vaak te stug bij afwijkende voorwaarden. service of calamiteiten.
Een klein bedrijf moet vaak nog leren van eigen fout, dit zegt niks over de service die vaak goed is.
Een midden bedrijf kent de geleerde lessen, heeft slagkracht door personeels bestand, en is niet te stug door de organisatie grootte.
Tevens kies ik een bedrijf die zelf de kozijnen in eigen organisatie fabriceerd, en niet enkel installeert.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:21
Wij hebben onze eerste offerte ook binnen gekregen voor 4x Kunstof kozijnen. De prijs viel mij enorm mee moet ik zeggen dus wil het hier even langshalen;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yXB1A3M.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RLubpSk.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SvyNUhW.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/InS13HJ.png

Voor 6800 euro. Ik had ergens veel erger verwacht. Hoor van mijn medemens dat zij offertes hebben gekregen wat 10k+ per kant van het huis kost. Maar die namen dan wel bijvoorbeeld deuren mee.

De kleuren kunnen nog aangepast worden, maakte voor de prijs niet uit.

Verder niet echt verstand van kozijnen en wat nou kwalitatief goede kozijnen zijn etc dus hoor graag jullie mening. Zitten nog geen horren of screens bij. Hor ben ik niet zo in geïnteresseerd, screens wel. Zaterdag gaan we er ook langs en vraag ik dat meteen na.
Tevens geen ventilatieroosters erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@Aschtra Lijkt me niet heel gek. Gealan 9000 is ook mooi spul verder. Vraag nog even naar triple glas, je glazen zijn niet heel groot, ik verwacht een meerprijs van 25-50 euro per glas. Gealan 9000 is ontworpen voor triple.

• elektriekert
@Aschtra Ik vraagje alleen af waarom ze dezelfde glasdiktes gebruiken.
2x 4mm.

Volgens onze kozijnenboer via een vertegenwoordiger, heb ik vernomen dat een spouw van 15mm ideaal is met glas van 5 en 4 mm wat ook nog eens geluid verminderd (minder resonantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
_JGC_ schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:37:
@Aschtra Lijkt me niet heel gek. Gealan 9000 is ook mooi spul verder. Vraag nog even naar triple glas, je glazen zijn niet heel groot, ik verwacht een meerprijs van 25-50 euro per glas. Gealan 9000 is ontworpen voor triple.
Zaterdag even langs geweest om het kozijn te bekijken. De eigenaar gaf idd aan dat Gealan 9000 het beste is met triple glas. Kost 42eu per m2 extra wat bij ons neerkomt op zo'n 365 euro als ik het goed berekend heb.

Ik heb ook de vraag gesteld over zonwering in het kozijn, bijvoorbeeld een top down bottom up. Dit deed hij niet, wel begon hij over zonwerend glas. Echter na daarover gelezen te hebben is dat meer voor warmte en niet voor het licht tegenhouden.

Wij gaan iig voor triple glas! Ty voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:34

Rzaan

Altijd zoekende

Aschtra schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:50:
[...]

Wij gaan iig voor triple glas! Ty voor de tip.
Nu is het ene triple glas het andere niet.
Er is nog veel keuze tussen de diktes van de afzonderlijke glaslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Rzaan schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:16:
[...]

Nu is het ene triple glas het andere niet.
Er is nog veel keuze tussen de diktes van de afzonderlijke glaslagen.
Zal waarschijnlijk iets van 4-15-5-15-4 zijn met zijn raampjes.

Maar behalve dikte en spouw is er nog wel meer verschil. Ik heb hier Trisolide van Scheuten, bij het uitzoeken welke kant binnen of buiten moest kwam ik erachter dat het niet uitmaakt, de HR coating zit op beide kanten. Wel zo lekker voor een slaapkamertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Ik lees erg weinig over Deceuninck hier op het forum. Onze aannemer was er erg enthousiast over en wij hebben voor onze dakopbouw deze kozijnen besteld. Levering is door Ploeg kozijnen. Wat ik kan vinden is erg positief online maar we zullen het moeten zien. Betreft 2x dubbele deuren en 2 dakkapellen. Alles draai-kiep, triple glas en houtnerf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUAPI0ApWCItcaMMevNCpvBy1-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xOltK4PwaO1SsZPoRbXnogGd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XR9g-uXXEYGNN8cXYJNZVYRIdRM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D2iC7PQg5myhXi5i9a7KHmz1.png?f=fotoalbum_large

Zijn er toevallig anderen met ervaring met Deceuninck kozijnen en specifiek het type Elegant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickos89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 21:07

Nickos89

Shaka!

emielos schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:12:
[...]

EA kunststof techniek links laten liggen. De simpele reden; ze zijn compleet onbereikbaar.
Rond begin december een mail gestuurd voor aanvraag offerte. 3 weken langs niks gehoord, toen eens gebeld, ze samen wel op. Tevens was dit de enige en de laatste keer dat ze telefonisch bereikbaar zijn geweest.

Kreeg als reden oh die heeft een collega dan laten liggen door de grote van de order. Afijn prima dus hij mailt mij een prijs. Per omgaande een mail terug gestuurd met de vraag voor triple glas. Tot op heden geen mail meer ontvangen en telefonisch onbereikbaar. Als je zo slecht bereikbaar bent in het voor traject, dan wil ik het niet weten als er iets mis zou gaan. Een grote no go voor mij dit bedrijf.
Grappig, heb ik dan weer heel goed contact mee gehad. Persoonlijk gaat het denk ik bij mij ook meer tussen Kroon en Thermo, en dan denk ik dat het prijsverschil van uiteindelijk 2200 euro toch wel de doorslaggevende factor gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arievd
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-04 16:24
_JGC_ schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:47:
[...]

Maar behalve dikte en spouw is er nog wel meer verschil. Ik heb hier Trisolide van Scheuten, bij het uitzoeken welke kant binnen of buiten moest kwam ik erachter dat het niet uitmaakt, de HR coating zit op beide kanten. Wel zo lekker voor een slaapkamertje.
Maakt idd niet uit, tenzij er verschillende glas diktes zijn. Dan moet de dikste aan de buitenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
_JGC_ schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:47:
[...]

4-12-4-12-4 zo te zien. Computer berekent het ofzo en dit komt eruit met mijn kleine ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Aschtra schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:33:
[...]

4-12-4-12-4 zo te zien. Computer berekent het ofzo en dit komt eruit met mijn kleine ramen.
Ik zou geen 12 spouw accepteren, met 4mm glasplaat past 2x15 spouw ook. Heb dat zelf nml ook gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Maar hoe beargumenteer ik dat? Wat is er beter aan een grotere spouw? Er wordt gewoon een u waarde van 0,7 behaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:08
@Aschtra wat er beter is aan een grotere spouw is nog iets betere U-waarde ;-)

U-waarde HR+++ triple glas

- Opbouw met spouw 16 mm U-waarde 0,6 HR+++
- Opbouw met spouw 15 mm U-waarde 0,6 HR+++
- Opbouw met spouw 14 mm U-waarde 0,6 HR+++
- Opbouw met spouw 13 mm U-waarde 0,7 HR+++
- Opbouw met spouw 12 mm U-waarde 0,7 HR+++
- Opbouw met spouw 9 mm U-waarde 0,9 HR+++
- Opbouw met spouw 7 mm U-waarde 1,1 HR++

Net als bij HR++, zal vast te maken hebben met optimale breedte van spouw waarin er zo weinig mogelijk moleculen van de ene kant van de spouw naar de andere kunnen in 1x (en dus warmte afgeven) maar er ook nog geen convectie plaatsvindt (dit heb je dus bij grotere spouwbreedtes, dat er juist weer zoveel ruimte ontstaat dat er trek/convectie kan plaatsvinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-06 07:23
Wij willen graag de complete voorgevel van onze woning vervangen door kunstof kozijnen i.c.m. triple glas, een kunstof voordeur en kunstof gevelbekleding.

Dit is de situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4o56O-bMESMlK8hGnhrK8Tsqu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TcdI6UG1A9h0OIpkgfuqk7c.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik van twee aanbieders een offerte ontvangen.

Aanbieder 1 (VDB kozijnen): goed gevoel bij, werken met stelkozijnen met rubberen profiel, hierdoor geen kit/pur/krimpband etc nodig. Offerte is ook mooi gedetailleerd.

Merk kunstof profielen: Inoutic
Merk & type glas: Saint-Gobain, 36 mm triple
Voordeur merk: V panels

Totaalprijs is €14,4k.

Screenshot van één van de vele pagina's in de offerte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3YVlsgLb1cFtEu_9A3UehrJBkU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rw7jd8w5gspEi7u3k1qZOlX3.png?f=fotoalbum_large

Details van hun stelkozijn met rubber:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjiQrpeDdU5-TJUwEWoic_IH0aU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0qPHMhiG9a9JgRvjxsC5vld8.png?f=fotoalbum_large

Aanbieder 2: SKNN (Emmen): ook wel goed gevoel bij. Persoon die langskwam nam echter wel wat minder de tijd om situatie goed te bekijken en te adviseren. Werken niet met stelkozijnen omdat ze aangeven daar geen goede ervaringen mee te hebben bij renovatiebouw. Hierdoor dus wel krimpband / pur / kit etc nodig. Dit geeft volgens hen een beter resultaat dan met een stelkozijn, lijkt mooier en minder snel last van tocht. Dit staat helemaal haaks op het verhaal van eerste aanbieder.

Offerte is veel minder gedetailleerd, namelijk één pagina. Dit had er ook mee te maken dat hun computersysteem waarmee ze normaal offertes maken eruit lag.

Merk kunstof profielen: LB. Profile
Merk & type glas: onbekend merk, 48 (!!) mm triple
Voordeur merk: onbekend

Totaalprijs is €10,7k, maar wel inclusief extra screen voor bovenverdieping. Als ik deze eraf haal om eerlijk te vergelijken kom ik op een prijs van €10k. Hebben een eigen fabriek in NL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tId4KI5Axxmfoww137hUFCPrqEQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CI4zuVk734kMIFBOTkkQ6KLj.png?f=fotoalbum_large

Ik vind het een erg lastige keuze.

Aanbieder 1. Voordelen: beter gevoel bij bedrijf, verhaal over stelkozijnen lijkt me aannemelijk, gedetailleerde offerte. Nadeel: wat dunner triple glas, de hogere prijs (€4,5k meer).

Aanbieder 2. Voordelen: dik triple glas met betere U-waarde, scherpe prijs. Nadelen: geen stelkozijnen, geen getailleerde offerte.

Wat zouden jullie doen? Je advies wordt erg op prijs gesteld!! :>

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Ik ken de jongens van VDB persoonlijk, qua werk zit je daar gewoon goed. Perfectionisten die niks afraffelen en pas naar de volgende klus gaan als de vorige af is.

Profiel uit je offerte gaat al wat langer mee zo te zien aan de isolatiewaarde. Glas kan je vragen om 15 spouw, maar geen idee of dat past in dat profiel. VDB doet tegenwoordig standaard triple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walker1974
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-06 19:59
Het Inoutic-profiel is sterk verouderd, en gaat binnenkort (of is al) uit produktie. SKNN kan als het goed is ook een ander profielsysteem leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:08
de tweede aanbieder heeft toch geen triple glas? nogal een verschil, in de screenshot staat hr++...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Wat is jullie mening over wel/niet stelkozijnen toepassen bij renovatiebouw? Dit is een punt waar ze erg van elkaar verschillen in mening. Dit kan wel een klein deel prijsverschil verklaren, maar zeker geen €4,5k.
_JGC_ schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:34:
Ik ken de jongens van VDB persoonlijk, qua werk zit je daar gewoon goed. Perfectionisten die niks afraffelen en pas naar de volgende klus gaan als de vorige af is.

Profiel uit je offerte gaat al wat langer mee zo te zien aan de isolatiewaarde. Glas kan je vragen om 15 spouw, maar geen idee of dat past in dat profiel. VDB doet tegenwoordig standaard triple.
Dat klinkt goed. Dit gevoel krijg ik ook als ik met medewerkers spreek en na bezoek op locatie bij het bedrijf.
Walker1974 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:35:
Het Inoutic-profiel is sterk verouderd, en gaat binnenkort (of is al) uit produktie. SKNN kan als het goed is ook een ander profielsysteem leveren.
Jammer dat ze nog met verouderde profielen werken. Zal even contact opnemen om te vragen waarom dit is en of ze binnenkort gaan wisselen.
Fr33z schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:08:
de tweede aanbieder heeft toch geen triple glas? nogal een verschil, in de screenshot staat hr++...
Ja dit staat er wat onduidelijk, op de laatste regel staat triple glas inclusief de meerprijs hiervan.

[ Voor 29% gewijzigd door nMad op 21-02-2022 22:10 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
VDB laat de kozijnen produceren, leverancier is inmiddels over naar nieuw profiel maar heeft het oude nog op voorraad. Waarschijnlijk kunnen ze het nieuwe profiel wel leveren als je erom vraagt.

Wat betreft stelkozijn, zonder is goedkoper en de profielen zijn slanker omdat je geen rand over een stelkozijn hoeft te zetten. Stelkozijn is, wanneer goed uitgevoerd, duurzamer dan stomp.
VDB werkt tegenwoordig met kunststof stelkozijnen, ze hebben de laatste paar jaren heel veel prutswerk van een inmiddels failliete concurrent mogen oplossen waar goedkope multiplex met rubber strip als stelkozijn was gebruikt, die dingen rotten om je kozijn weg en dan wens je dat het stomp gemonteerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
_JGC_ schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:16:
VDB laat de kozijnen produceren, leverancier is inmiddels over naar nieuw profiel maar heeft het oude nog op voorraad. Waarschijnlijk kunnen ze het nieuwe profiel wel leveren als je erom vraagt.

Wat betreft stelkozijn, zonder is goedkoper en de profielen zijn slanker omdat je geen rand over een stelkozijn hoeft te zetten. Stelkozijn is, wanneer goed uitgevoerd, duurzamer dan stomp.
VDB werkt tegenwoordig met kunststof stelkozijnen, ze hebben de laatste paar jaren heel veel prutswerk van een inmiddels failliete concurrent mogen oplossen waar goedkope multiplex met rubber strip als stelkozijn was gebruikt, die dingen rotten om je kozijn weg en dan wens je dat het stomp gemonteerd was.
Dit is erg waardevolle informatie, dank je wel!! :) Ik neig wel enigszins naar VDB aan de hand van deze informatie. Wel jammer dat ze zoveel duurder zijn dan SKNN.

Ik lees online ook dat stelkozijnen een meerwaarde bieden. Bijzonder dat SKNN hier zo anders over denkt. Zij monteerden vroeger wel met stelkozijnen bij renovatiebouw maar doen dit nu niet meer door tegenvallende resultaten. Prijs-kwaliteitsverhouding is wel erg goed bij SKNN volgens mij.

Het liefste had ik de combinatie van VDB vakmanschap, €10k prijs, 48 mm triple glas, moderne profielen met goede isolatiewaarde & stelkozijnen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
nMad schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:16:
Wij willen graag de complete voorgevel van onze woning vervangen door kunstof kozijnen i.c.m. triple glas, een kunstof voordeur en kunstof gevelbekleding.

Dit is de situatie:
[Afbeelding]

Aanbieder 1 (VDB kozijnen): goed gevoel bij, werken met stelkozijnen met rubberen profiel, hierdoor geen kit/pur/krimpband etc nodig. Offerte is ook mooi gedetailleerd.

Totaalprijs is €14,4k.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aanbieder 2: SKNN (Emmen): ook wel goed gevoel bij. Persoon die langskwam nam echter wel wat minder de tijd om situatie goed te bekijken en te adviseren. Werken niet met stelkozijnen omdat ze aangeven daar geen goede ervaringen mee te hebben bij renovatiebouw. Hierdoor dus wel krimpband / pur / kit etc nodig. Dit geeft volgens hen een beter resultaat dan met een stelkozijn, lijkt mooier en minder snel last van tocht. Dit staat helemaal haaks op het verhaal van eerste aanbieder.

Offerte is veel minder gedetailleerd, namelijk één pagina. Dit had er ook mee te maken dat hun computersysteem waarmee ze normaal offertes maken eruit lag.

Totaalprijs is €10,7k, maar wel inclusief extra screen voor bovenverdieping. Als ik deze eraf haal om eerlijk te vergelijken kom ik op een prijs van €10k. Hebben een eigen fabriek in NL.

[Afbeelding]

Aanbieder 1. Voordelen: beter gevoel bij bedrijf, verhaal over stelkozijnen lijkt me aannemelijk, gedetailleerde offerte. Nadeel: wat dunner triple glas, de hogere prijs (€4,5k meer).

Aanbieder 2. Voordelen: dik triple glas met betere U-waarde, scherpe prijs. Nadelen: geen stelkozijnen, geen getailleerde offerte.

Hier hadden wij drie bedrijven laten komen. Alle drie gebruiken stel kozijn. Stomp deden ze niet.

Hier is stel kozijn gebruikt van watervast multiplex met daar watervaste tape overheen. Ook is er compriband gebruikt en flexibele pur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn er regels voor wat betreft de afstand tussen een radiator en een kunststof kozijn? Bij ons begint er in het kunststof paneel dat achter de radiator zit een bolling te ontstaan, ik vraag me af of dit mogelijk komt door de radiator. Als dat zo is had de kozijnenboer dat wel even mogen aangeven... :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dizU5EQOCbVOPXMq3afmEQCViOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JMZEWXYUiNSy5ay8g5GD4wi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oy_Dwz6iEiGkZK0AjJ-9s7OPUpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UIu7LA1YqTjwr7mOHPtoz0b0.jpg?f=fotoalbum_large

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
Nee, daar zijn geen regels voor. Maar staat de temperatuur van je CV niet veel te hoog?

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Walker1974 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:57:
Nee, daar zijn geen regels voor. Maar staat de temperatuur van je CV niet veel te hoog?
Ik moest even zoeken maar die stond op 87c. Ik heb hem gisteren verlaagd naar 60c. De radiator kon ik vanochtend niet lang aanraken en het kozijn er achter voelt een beetje lauwwarm aan.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
Zijn er mensen die ervaring hebben met een harmonicadeur/vouwwand? Dit lijkt ons een mooie optie in onze woonkamer maar kleven er ook nadelen aan zo'n wand? Is het mogelijk dezelfde isolatiewaardes te behalen in het kozijn? Ik kan mij voorstellen dat het misschien gevoeliger is voor tocht.

Het directe aanbod via internet lijkt beperkt en ik kan ook niet veel in dit topic vinden. Ik heb voornamelijk aanbieders van aluminium versies tegengekomen en maar enkele in kunststof. Tips welkom :)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

KIMBLE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:08:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een harmonicadeur/vouwwand?
Zelf geen, maar een vriend wel.
Hij heeft er spijt van omdat het (bij hem dan) een zware en dure constructie is.
Hij is nu al bang dat het scheef gaat hangen.
Achteraf had hij liever gehad dat hij openslaande deuren of een schuifpui had genomen.
Want in de praktijk heeft hij het nooit helemaal open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:03
KIMBLE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:08:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een harmonicadeur/vouwwand? Dit lijkt ons een mooie optie in onze woonkamer maar kleven er ook nadelen aan zo'n wand? Is het mogelijk dezelfde isolatiewaardes te behalen in het kozijn? Ik kan mij voorstellen dat het misschien gevoeliger is voor tocht.

Het directe aanbod via internet lijkt beperkt en ik kan ook niet veel in dit topic vinden. Ik heb voornamelijk aanbieders van aluminium versies tegengekomen en maar enkele in kunststof. Tips welkom :)
Werd bij ons ook afgeraden. Uiteindelijk voor een schuifpui met meerdere vleugels gegaan.
Dit idee. https://kozijnenbestellen...mium-3-delig-2-schuivend/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walker1974
Een vouwwand heeft als grote voordeel dat je de pui over de gehele breedte kunt openen. In Nederland zou ik deze alleen maar adviseren als de pui NIET op het zuidwesten/westen is gericht, en sowieso beschut gelegen is. Want de wind- en waterdichtheid is in de praktijk niet genoeg voor ons klimaat.

Een schuifpui met 2 schuifrails en 1 vaste vleugel kan dan een goed alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krentenboom
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-04-2022
We hebben net onze eerste offerte binnen voor een kunststof (hef)schuipui en een raam, beide benedenverdieping. Met HR++ glas en ventilatieroosters. Zie afbeeldingen onderaan.

De prijs, incl btw en montage, komt neer op 9450 euro. Een fors bedrag, maar niet geheel onverwacht.
Wat wel onverwacht is, is de meerprijs voor folies. De kozijnen zijn standaard in kleur RAL 9016. Kleur RAL 9010 heeft onze voorkeur. Dat is mogelijk dmv een folie. De meerprijs hiervoor is 1550 euro.

Verder hebben we geen verstand van merken en types. De schuifpui is merk Schmidt type Quinline 74 en het raam merk K-Vision serie Trend.

Kan iemand even meekijken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZTGr-9hw2H_Jl76LDLWP9XnFNM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hxbd3KUXvNxAKNl4WaSLC3rv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3x8G9JG0nU1ZEHVe0EPrkCIiuG8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SaNxwXFwPq6YIfoxAIlILu37.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
BastiaanN schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:35:
Zijn er regels voor wat betreft de afstand tussen een radiator en een kunststof kozijn? Bij ons begint er in het kunststof paneel dat achter de radiator zit een bolling te ontstaan, ik vraag me af of dit mogelijk komt door de radiator. Als dat zo is had de kozijnenboer dat wel even mogen aangeven... :/

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je zou er radiatorfolie op kunnen plakken. Isoleert nog weer wat extra en straalt de warmte terug de kamer in. En misschien eens kijken naar Gas besparen door middel van CV tuning deel III want lijkt mij idd dat je radiatoren vrij heet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-06 16:29
Iemand ervaring met het Aron assortiment van de Hornbach?
https://www.hornbach.de/s...0-mm/6220314/artikel.html

Huidige raam is heel slecht, en wil deze zelf vervangen.
Het is momenteel oud dubbelglas en de kozijnen zelf zijn ook op, dus alles is al beter.

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

BastiaanN schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:05:
[...]

Ik moest even zoeken maar die stond op 87c. Ik heb hem gisteren verlaagd naar 60c. De radiator kon ik vanochtend niet lang aanraken en het kozijn er achter voelt een beetje lauwwarm aan.
geen fout van de kozijnen boer dus ,maar van de intalateur, dat is belachelijk hoog, of je moet in je oude kozijnen kippengaas hebben gehad ipv glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

JustinoFTW schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:40:

Het is momenteel oud dubbelglas en de kozijnen zelf zijn ook op, dus alles is al beter.
Met die duitse (en franse) standaard raampjes is doorgaans weinig mis hoor, het moet wel passen. Daar hebben ze veel gestucte gevels en is dus de koppenmaat van een gevel niet van belang, daarom zie je het hier heel erg weinig.. alles is maatwerk, maar als het past kan het zeker een mooi alternatief zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door twain4me op 21-03-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
twain4me schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:58:
[...]alles is maatwerk, maar als het past kan het zeker een mooi alternatief zijn.
Het voordeel bij mij thuis is dat de maten precies overeenkomen, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Ik ga het na de vakantie gewoon bestellen en ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_

Betreft wel kozijn met stompe montage. Heb persoonlijk liever met stelkozijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
_JGC_ schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:49:
[...]

Betreft wel kozijn met stompe montage. Heb persoonlijk liever met stelkozijn.
Ik vind het qua prijsverschil alleen wat veel, dus ik doe het gewoon met stompe kozijnen.
Spouwlat even vervangen, kozijn met z'n 2en waterpas vastmaken en dan zit deze er al aardig strak in.

Verwacht binnen 5 jaar te verhuizen dus wil er ook geen mega investering van gaan maken.

[ Voor 7% gewijzigd door JustinoFTW op 22-03-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:29
In mijn woning, sinds Oktober, zit boven kunststof maar beneden nog hout. Pas een offerte laten maken:

- voordeur, 3 punt sluiting, geen zijraampje €5.000
- voorraam van 3M bij 1.6M in 4 stukken, geen kiep of klap ramen, gewoon vaste opstelling €7.000
- achterkant 2 ramen van 2M bij 1.5M, vaste opstelling, geen kiep of klap, en een deur €8.000

Alles HR+++ glas en verder geen bijzonderheden.

Totale offerte was €20.336,-. Ik schrok wel even toen ik deze offerte van de week kreeg. Ik heb in 2019 mijn vorige woning (4 opstellingen met kiep/klap, 1 vast, voordeur met zijraam en 2 opstellingen van 3.5Mx2M met kap/kliep) volledig laten vervangen en zat ik op net €15.000,- bij Kroon Kozijnen. Nu kan ik voor dat bedrag niet eens mijn benedenverdieping laten doen. Ik snap dat de prijzen met corona gestegen zullen zijn, maar dit is toch wel heel veel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30

Nyarlathotep

Crawling Chaos

JeroenNietDoen schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 06:49:
In mijn woning, sinds Oktober, zit boven kunststof maar beneden nog hout. Pas een offerte laten maken:

- voorraam van 3M bij 1.6M in 4 stukken, geen kiep of klap ramen, gewoon vaste opstelling €7.000
- achterkant 2 ramen van 2M bij 1.5M, vaste opstelling, geen kiep of klap, en een deur €8.000

Totale offerte was €20.336,-. Ik schrok wel even toen ik deze offerte van de week kreeg. Ik heb in 2019 mijn vorige woning (4 opstellingen met kiep/klap, 1 vast, voordeur met zijraam en 2 opstellingen van 3.5Mx2M met kap/kliep) volledig laten vervangen en zat ik op net €15.000,- bij Kroon Kozijnen. Nu kan ik voor dat bedrag niet eens mijn benedenverdieping laten doen. Ik snap dat de prijzen met corona gestegen zullen zijn, maar dit is toch wel heel veel :?
Volslagen absurd dit, en zéker niet accepteren.
Waarschijnlijk vinden ze de klus te klein, en boeit het ze niet als je weigert. Want voor jou een grotere vis.
En als je toch hapt hebben ze een klapper.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:29
Nyarlathotep schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:32:
[...]

Volslagen absurd dit, en zéker niet accepteren.
Waarschijnlijk vinden ze de klus te klein, en boeit het ze niet als je weigert. Want voor jou een grotere vis.
En als je toch hapt hebben ze een klapper.
Ik heb de dag na het bezoek aan hun showroom ook vriendelijk bedankt. Maar het zat me toch niet lekker en wilde hier eens even reflecteren op prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Zo absurd is dit nu ook weer niet nu. Een voordeur voor 5000 is helemaal niet gek en een achterdeur is ook al snel 2500. Die ramen zijn wel wat prijzig. Denk dat 17,500 een goede prijs zou zijn. Je betaald wat teveel, maar zeker niet absurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

colvano schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:29:
Ik lees erg weinig over Deceuninck hier op het forum. Onze aannemer was er erg enthousiast over en wij hebben voor onze dakopbouw deze kozijnen besteld. Levering is door Ploeg kozijnen. Wat ik kan vinden is erg positief online maar we zullen het moeten zien. Betreft 2x dubbele deuren en 2 dakkapellen. Alles draai-kiep, triple glas en houtnerf.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zijn er toevallig anderen met ervaring met Deceuninck kozijnen en specifiek het type Elegant?
Als ik het goed begrijp maakt Deceuninck de profielen, en Ploeg de kozijnen met die profielen. Elegant is net nieuw, dus of er al veel geplaatst is durf ik niet te zeggen. Wij zijn toevallig gisteren bij Ploeg in Nieuw-Vennep geweest. Als de prijs goed is, geven we daar binnenkort akkoord.

Nog even verder gekeken, Ploeg zelf geeft op de website aan dat ze vanaf juli Elegant leveren en plaatsen, dus de ervaringen zullen er nog niet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 31-03-2022 12:39 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
JeroenNietDoen schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 06:49:

Vorig jaar hebben wij kunststof genomen bij een hele kleine speler,
K-Vision houtlook met kleur.
Standaard voordeur was rond de 1200€, door de toog werd het 3600€
Offertes liepen uiteen van 20k tot 32k
De grote spelers hebben natuurlijk een grote overhead door showroom en heel veel personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Een voordeur van 1200? Dat redt je bij de bouwmarkt nog niet ben ik bang.

Bedoel je zonder kozijn, beslag en arbeid misschien?

[ Voor 27% gewijzigd door Johan Bogle op 31-03-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
Vorige week definitief opdracht gegeven voor het vervangen van vrijwel alle kozijnen hier in huis.
graat om 9 kozijnen met zo'n 28m2 glasoppervlak en 12 draai/kiep voorzien van horren, een entreedeur en een schuifpui. Inclusief triple glas en 5 electrische zipscreens kwam dit op 31.5k.
De entreedeur was bij ons ook gewoon 4500 euro, standaard deur voorzien van glasvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:37
Netjes, mag ik vragen bij welke partij dat is?
jichem schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:25:
Vorige week definitief opdracht gegeven voor het vervangen van vrijwel alle kozijnen hier in huis.
graat om 9 kozijnen met zo'n 28m2 glasoppervlak en 12 draai/kiep voorzien van horren, een entreedeur en een schuifpui. Inclusief triple glas en 5 electrische zipscreens kwam dit op 31.5k.
De entreedeur was bij ons ook gewoon 4500 euro, standaard deur voorzien van glasvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Johan Bogle schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:19:
Een voordeur van 1200? Dat redt je bij de bouwmarkt nog niet ben ik bang.

Bedoel je zonder kozijn, beslag en arbeid misschien?
Excuses:
Deur inclusief kozijn van K-Vision Cube profiel.
Exclusief montage kosten.

Het grote verschil zit hem ook in de grote van het bedrijf.
Dat is maar 2/3 man.
Showroom kan als karig worden beschouwd maar als je geen interesse hebt in 100 soorten klinken en standaard prima vind dan is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
ralphkeb schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:26:
Netjes, mag ik vragen bij welke partij dat is?

[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 22:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdDl_XOyymbYXHFE8OeiUgoj-xM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zhiIkUvQfxCJBjEufMoTnr9D.png?f=fotoalbum_large

Hier laatst de papieren getekend voor bovenstaande. 14 kozijnen waaronder 2 grote puien, voordeur en 2 stomme schuine raampjes. Alles Aluplast Ideal 7000 verdiept profiel met triple glas erin.
Totaal €25k (onderhandeld totdat het kozijnenbedrijf het niet meer leuk vond :+ )
€6k subsidie (40m2) dus netto €19k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-06 23:56

Hier afgelopen januari geïnstalleerd en bevalt tot op heden prima. Geen top kwaliteit maar wel simpel degelijk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:48
hjkv schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:01:
[Afbeelding]

Hier laatst de papieren getekend voor bovenstaande. 14 kozijnen waaronder 2 grote puien, voordeur en 2 stomme schuine raampjes. Alles Aluplast Ideal 7000 verdiept profiel met triple glas erin.
Totaal €25k (onderhandeld totdat het kozijnenbedrijf het niet meer leuk vond :+ )
Hele nette prijs volgens mij. Hoe kom ie echter aan 6k subsidie? Er zijn toch minimaal 2 ‘maatregelen’ nodig, en kozijnen + glas tellen ze als één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
remzor schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:32:
[...]

Hele nette prijs volgens mij. Hoe kom ie echter aan 6k subsidie? Er zijn toch minimaal 2 ‘maatregelen’ nodig, en kozijnen + glas tellen ze als één.
Klopt, we gaan nog achter een tweede maatregel aan. Dat wordt dakisolatie of een warmtepomp.

Dakisolatie had ik al een offerte van €2200 waarbij je €1600 subsidie krijgt
Warmtepomp is denk ik ~€7k met ~€3k subsidie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 12:58
[Afbeelding]

Welk bedrijf/regio als ik zo nieuwsgierig mag zijn (mag ook via DM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:48
hjkv schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:47:
[...]

Klopt, we gaan nog achter een tweede maatregel aan. Dat wordt dakisolatie of een warmtepomp.

Dakisolatie had ik al een offerte van €2200 waarbij je €1600 subsidie krijgt
Warmtepomp is denk ik ~€7k met ~€3k subsidie
Dat is wel lekker dan ja. Best veel subsidie zo.
Persoonlijk vind ik dat die twee maatregelen regel er af moet, want ons houdt het nu tegen. Of ze moeten zonnepanelen toevoegen als maatregel. Wij hebben stadsverwarming en de muren/dak zijn al geïsoleerd.
Winst zou dus gehaald kunnen worden bij ruiten en kozijnen en zonnepanelen voor het energieverbruik. Doe nu even niets dus :P

Al snap ik wel dat ze willen stimuleren meerdere dingen aan te pakken en ze focussen natuurlijk op de oudste/meest energieslurpende huizen.

[ Voor 8% gewijzigd door remzor op 03-04-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
remzor schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:36:
[...]

Dat is wel lekker dan ja. Best veel subsidie zo.
Persoonlijk vind ik dat die twee maatregelen regel er af moet, want ons houdt het nu tegen. Of ze moeten zonnepanelen toevoegen als maatregel. Wij hebben stadsverwarming en de muren/dak zijn al geïsoleerd.
Winst zou dus gehaald kunnen worden bij ruiten en kozijnen en zonnepanelen voor het energieverbruik. Doe nu even niets dus :P

Al snap ik wel dat ze willen stimuleren meerdere dingen aan te pakken en ze focussen natuurlijk op de oudste/meest energieslurpende huizen.
Hier ook geen subsidie. Plan was kozijnen en warmtepomp, maar het lukt niet een warmtepomp geplaatst te krijgen door een bedrijf met verstand van zaken. Weg 6000 subsidie..:. (Of waarschijnlijker: nooit meer een warmtepomp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Johan Bogle schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:42:
[...]
Hier ook geen subsidie. Plan was kozijnen en warmtepomp, maar het lukt niet een warmtepomp geplaatst te krijgen door een bedrijf met verstand van zaken. Weg 6000 subsidie..:. (Of waarschijnlijker: nooit meer een warmtepomp)
Kun je niet wat isoleren? Kruipruimte? Dak? zoldervloer?
Spouwmuurisolatie is ook een goede. Vaak helpt zelfs het bij spuiten bij oude spouwmuurisolatie nog als vierkante meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
hjkv schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:29:
[...]

Kun je niet wat isoleren? Kruipruimte? Dak? zoldervloer?
Spouwmuurisolatie is ook een goede. Vaak helpt zelfs het bij spuiten bij oude spouwmuurisolatie nog als vierkante meters.
allemaal al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:37
[Afbeelding]

Zo dat is een hele mooie prijs, door welke partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-06 12:53
Ik heb meerdere offertes binnen voor het vervangen van de kozijnen in onze nieuwe woning. Nu blijven er nog 2 leveranciers over 1 levert Gealan S9000 NL en de andere Schuco Living.

De leverancier met Gealan is wat duurder dan van Schuco maar als is Gealan dan ook een stuk beter dan Schuco qua profiel?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Gealan S9000 isoleert een heel klein beetje beter (Uf 0,92 vs 0,96), verder zijn het nagenoeg gelijkwaardige profielsystemen.

Neem aan dat je van beide profielen een proefstukje hebt gezien en ook van beide leveranciers details over hang en sluitwerk? Zou degene kiezen die je het mooiste vindt. Aan beide doe je geen slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 12:58
SkullboyNL schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:14:
Ik heb meerdere offertes binnen voor het vervangen van de kozijnen in onze nieuwe woning. Nu blijven er nog 2 leveranciers over 1 levert Gealan S9000 NL en de andere Schuco Living.

De leverancier met Gealan is wat duurder dan van Schuco maar als is Gealan dan ook een stuk beter dan Schuco qua profiel?
Hoeveel kozijnen / m2 glas en wat is ongeveer de prijsrange, als ik zo brutaal mag zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-06 12:53
The_Admin schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:06:
[...]

Hoeveel kozijnen / m2 glas en wat is ongeveer de prijsrange, als ik zo brutaal mag zijn? :+
Ik heb dan 21 raam kozijnen en de voor en achterdeur. in totaal zit daar 21,54m2 aan HR+++ glas in. De 2 leverancier waar tussen ik ga kiezen zitten tussen de 17 en 18.5k ongeveer. En dat is dan zonder plaatsen aangezien alles hier in de omgeving helemaal vol zit en pas ergens in 2023 weer plek is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Fijn dat ik dit topic heb gevonden. Ook wij zijn in de wondere wereld van de kunststofkozijnen gestapt. Heb inmiddels 2 offertes binnen, schelen 100 euro met elkaar, maar viel wel van mn stoel af.

Nu ben ik opzoek naar referenties, helaas kan je niet veel online berekenen, zo lijkt het. Of kent iemand misschien wat handige sites hiervoor?

Andere optie is de deskundigheid van het forum.
Om het simpel te houden, gaat om 3 ramen, gebruikmakend van Schüco LivIng 120, HR++, inc montage en vensterbank.
  • slaapkamer raam 1, vast + kiepraam, maat 212x157 cm + rolluik, prijs € 4910
  • slaapkamer raam 2, vast + kiepraam, maat 242x157 cm + rolluik, prijs € 5293
  • zolderraam, kiepraam, maat 110x110 cm, prijs € 1884
Als ik t grote slaapkamer raam neem als voorbeeld, € 5293
Rolluik kost ongeveer 1000 euro, inc montage
Hoeveel is aan kunsttof + glas? als ik het merk kunststof laat bezorgen is het ongeveer € 1700
zit je op € 2700 euro, heb je nog € 2600 om te verdelen.
Dan montage nog, dat zou dan € 2600 zijn.... Klinkt veel, of mis ik nog zaken die ook in de kosten zouden kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Zijn vrij normale prijzen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
ido_nl schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:55:
Fijn dat ik dit topic heb gevonden. Ook wij zijn in de wondere wereld van de kunststofkozijnen gestapt. Heb inmiddels 2 offertes binnen, schelen 100 euro met elkaar, maar viel wel van mn stoel af.

Nu ben ik opzoek naar referenties, helaas kan je niet veel online berekenen, zo lijkt het. Of kent iemand misschien wat handige sites hiervoor?

Andere optie is de deskundigheid van het forum.
Om het simpel te houden, gaat om 3 ramen, gebruikmakend van Schüco LivIng 120, HR++, inc montage en vensterbank.
  • slaapkamer raam 1, vast + kiepraam, maat 212x157 cm + rolluik, prijs € 4910
  • slaapkamer raam 2, vast + kiepraam, maat 242x157 cm + rolluik, prijs € 5293
  • zolderraam, kiepraam, maat 110x110 cm, prijs € 1884
Als ik t grote slaapkamer raam neem als voorbeeld, € 5293
Rolluik kost ongeveer 1000 euro, inc montage
Hoeveel is aan kunsttof + glas? als ik het merk kunststof laat bezorgen is het ongeveer € 1700
zit je op € 2700 euro, heb je nog € 2600 om te verdelen.
Dan montage nog, dat zou dan € 2600 zijn.... Klinkt veel, of mis ik nog zaken die ook in de kosten zouden kunnen zitten?
Hier is 2 man 4,5 dag geweest om 9 kozijnen en 1deur te plaatsen.
Voor een kleine 3500€.

Zo’n kunststof kozijn plaatsen ze in een dagdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-06 00:26
@ido_nl
Ik heb 2 weken geleden op een 2 uur tijd,
3 oude houten ramen uitgebroken, en er 3 nieuwe kunstof ingezet. Exclusief kitwerk. Met 2'en.
Werkje van niets. 1355*1565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb nu twee offertes binnen, een gebruikt ALKU Quadra (wat Gealan profielen zijn) en de ander Ploeg (wat Deceunink profielen zijn). Nu viel ik bij de offerte van Ploeg zo ongeveer van mijn stoel, want die is terwijl er voor goedkopere opties gekozen is (geen houtnerf aan de binnenzijde en geen deurprofiel voor het balkon, maar een groot draaikiepraam) maar liefst 40% duurder.

Condities qua plaatsing en levertijd op details gelijk, (Ploeg levert vensterbanken ALKU levert horren) dus daar zal geen kleine 5K verschil vandaan komen. Mis ik iets, of komt Deceunink met 20 jaar glazenwasser?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ido_nl
Dank voor de reacties @elektriekert @bottom line. Montage valt dus best mee. Stel 4 uur voor 2 man, 60 euro pp, zit je op 500 euro.
Dus rolluik 1000, kunststofkozijn 1700, montage 500, totaal ongeveer 3200. Nog wel eind weg van 5300. Toch eens navragen wat daar dan in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-06 23:21
Nagedacht over dorpels, stelkozijnen, horren, hang- en sluitwerk, kit, transport, steiger huur en afvoer van het gesloopte? Daar gaan ook nog leuke bedragen naar toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
En een keer verkeerd inmeten en de hele rotzooi opnieuw moeten bestellen, glasbreuk... dat soort risico's wil je ook afdekken en dus reken je niet de kale materiaal prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
Dank @ShitHappens en @_JGC_ Goeie punten.Ben wel van mening dat verkeerd inmeten de verantwoordelijkheid is van het bedrijf en dat ze dit risico niet echt bij de klant moeten neerleggen.

Enfin. De andere punten over dorpels etc goeie punten, aantal had ik inderdaad niet meegenomen.Als ik dat meeneem komt t inderdaad hoger uit, dan is het verschil nog 'maar' 1000 euro.

Ik ga nog wat meer offertes aanvragen om een betere vergelijking te kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-06 23:21
Maar goed, er moet dan bij iemand ergens een beetje winstmarge gepakt worden om 't risico af te dekken, anders kan zo'n bedrijf niet voortbestaan ;) Linksom of rechtsom moet er dan toch nieuw materiaal gekocht en betaald worden.

Is er geen mogelijkheid de offerte verder gespecificeerd te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jichem
Wat mij hier opvalt, maar ook in andere topics hier op tweakers is dat iedereen een prijs tot in de puntjes uit elkaar trekt met internetprijzen en dan altijd vind dat een ondernemer te duur is.
Een ondernemer moet met zijn prijzen risico's afdekken, afschrijving materiaal etc. etc. betalen, dat zal uiteindelijk wel ergens weg moeten komen.

Het is vrijwel altijd goedkoper om het zelf te doen, dan heb je alle bovenstaande kosten uitgespaard, tot dat het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

jichem schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:03:
Wat mij hier opvalt, maar ook in andere topics hier op tweakers is dat iedereen een prijs tot in de puntjes uit elkaar trekt met internetprijzen en dan altijd vind dat een ondernemer te duur is.
Een ondernemer moet met zijn prijzen risico's afdekken, afschrijving materiaal etc. etc. betalen, dat zal uiteindelijk wel ergens weg moeten komen.

Het is vrijwel altijd goedkoper om het zelf te doen, dan heb je alle bovenstaande kosten uitgespaard, tot dat het mis gaat.
Je hebt gelijk, maar toch 2 puntjes:
- Er zijn tal van voorbeelden (niet alleen bij kozijnen) dat het ook bij aannemers mis gaat en je nog steeds met de gebakken peren zit.
- Winst pakken is goed, en moet ook natuurlijk (de door jouw genoemde kosten afdekken) maar sommigen maken gewoon gebruik (of misbruik) van de huidige schaarste in mensen + materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Rzaan schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:20:
[...]

Je hebt gelijk, maar toch 2 puntjes:
- Er zijn tal van voorbeelden (niet alleen bij kozijnen) dat het ook bij aannemers mis gaat en je nog steeds met de gebakken peren zit.
- Winst pakken is goed, en moet ook natuurlijk (de door jouw genoemde kosten afdekken) maar sommigen maken gewoon gebruik (of misbruik) van de huidige schaarste in mensen + materiaal.
Uiteraard, mijn reactie is gechargeerd, geef ik meteen toe.
En je moet als consument ook scherp zijn en blijven.
Maar de laatste tijd komen er steeds meer topics en posts waarin aannemers en uitvoerders als boeven weg worden gezet omdat ze meer geld vragen dat het materiaal en het uurloon van de medewerkers.
Mensen kunnen blijkbaar slecht verkroppen dat iemand anders beter wordt van hun eigen geld.
En er wordt zeker misbruik dan wel gebruik gemaakt van de huidige krapte, hoewel de risico's met het huidige grondstoffen tekort ook wel enorm zijn bij aannemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

FutureCow

(C) FutureCow

Even een kleur advies, ook al weet ik dat over smaak "niet" valt te twisten. Er zijn natuurlijk ook gewoon verstandige keuzes die gemaakt kunnen worden.
Wij hebben op dit moment al kunststofkozijnen, in een onbekende witte kleur (geen standaar RAL kleur iig, de kozijnen zijn een jaar of 20 oud).
De achterdeur willen we graag vervangen, maar zitten in dubio over de kleur. Wellicht dat in de toekomst ook wel rest van de kozijnen vervangen gaan worden (maar als het mee zit kan dat nog wel een jaar of 10 duren). Al het houtwerk in huis, en het dakkapel zijn RAL9010, de binnenmuren zijn gewoon wit (het witst wat je aan saus kan kopen).
Foto van nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2zgk1tqKUwXmsC4qV4QAxyUtEU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eSOUIEbZidgOZxjexAk7YeRe.png?f=fotoalbum_large
Waar we al uit zijn is dat we de binnenkant gewoon wit (glad) 9010 willen. En voor de buitenkant houtnerf, zodat deze minder glimt. Maar we weten niet welke combinatie. Gewoon alles RAL9010 (deur en kozijn), Zwarte deur met wit kozijn, zwartedeur met zwart kozijn, of toch iets met grijs/antraciet. Andere kleuren willen we in ieder geval niet, we willen het wel graag "basic" houden zodat het tijdloos blijft. We zijn alleen bang dat alles 9010 wellicht saai is? Iemand die zijn licht er over kan schijnen wat verstandig is, dat ook bij de rest van het huis past.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTnSFWrQXpeFmJ4FlnFjj2rM2J8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ie62P6Sqgn460Aelz7BU1pFD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
FirePuma142 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:47:
Ik heb nu twee offertes binnen, een gebruikt ALKU Quadra (wat Gealan profielen zijn) en de ander Ploeg (wat Deceunink profielen zijn). Nu viel ik bij de offerte van Ploeg zo ongeveer van mijn stoel, want die is terwijl er voor goedkopere opties gekozen is (geen houtnerf aan de binnenzijde en geen deurprofiel voor het balkon, maar een groot draaikiepraam) maar liefst 40% duurder.

Condities qua plaatsing en levertijd op details gelijk, (Ploeg levert vensterbanken ALKU levert horren) dus daar zal geen kleine 5K verschil vandaan komen. Mis ik iets, of komt Deceunink met 20 jaar glazenwasser?
Haha, herkenbaar verhaal wat betreft Ploeg. Vorige bewoners hebben door hun al wat kozijnen laten plaatsen (maar wel 7 jaar geleden), net werk geleverd en ze staan goed aangeschreven. Maar eind 2019 al een prijs 30-40% hoger dan andere partijen... Tsja.... Toch maar voor een ander gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
jichem schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:03:
Het uitrafelen van de prijs is niet zo vreemd, om goed te kunnen vergelijken wil je toch weten hoe de prijs is opgebouwd? Een aantal jaar geleden is het bv verplicht voor notarissen om hun prijs uit te splitsen, ik zou het niet vreemd vinden als dit voor bouwpartijen ook zou gelden. Materiaal kosten, arbeid en andere kosten.

Ik snap trouwens niet je bedoeld met internet prijzen. Als je een kozijn afneemt van een internet shop, of laat leveren door het bouwbedrijf die ook de montage doet. In principe zou je dan de prijzen van het materiaal toch met elkaar moeten kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
ido_nl schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:59:
[...]

Het uitrafelen van de prijs is niet zo vreemd, om goed te kunnen vergelijken wil je toch weten hoe de prijs is opgebouwd? Een aantal jaar geleden is het bv verplicht voor notarissen om hun prijs uit te splitsen, ik zou het niet vreemd vinden als dit voor bouwpartijen ook zou gelden. Materiaal kosten, arbeid en andere kosten.

Ik snap trouwens niet je bedoeld met internet prijzen. Als je een kozijn afneemt van een internet shop, of laat leveren door het bouwbedrijf die ook de montage doet. In principe zou je dan de prijzen van het materiaal toch met elkaar moeten kunnen vergelijken?
De internetwinkels hebben over het algemeen grotere voorraden en afnames per keer, dit maakt goedkoper.
Zij nemen vaak bij kunststof alleen de profielen af en maken hier zelf de kozijnen van.
Risico van verkeerde montage etc hebben ze niet, ook montage materialen hebben ze natuurlijk niet.
Een aannemer moet dit allemaal in de kozijnprijzen verwerken. En wil natuurlijk, terecht, ook wat op de materialen winnen om zo risico's af te dekken. Een aannemer die al zijn risico afvangt onder het kopje arbeid krijgt structureel vragen waarom zijn mensen zoveel duurder zijn dan van de concurrent.

Het uiteenzetten van de prijs, nogmaals, is prima en vooral aan te raden.
Waar mijn punt over gaat is dat je een prijs van een internetgigant niet kan vergelijk met een kleine ondernemer die 1 a 2 adressen per week doet. Mede doordat die aannemer, zoals ik hierboven tikte, een deel van het totaal risico in de prijs moet verwerken en zijn materialen al zeer waarschijnlijk een stuk duurder aanschaft. (Vergeet ook niet dat de aannemer altijd zelf meet en dus zelf verantwoordelijk is voor de foutjes. De internet shop levert wat jij meet en legt het risico volledig bij jou)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-06 16:18
Hoi,

Ik ben nu bezig met nieuwe kunststofkozijnen van het merk schüco . Op de bovenste verdieping willen wij een tweede leefruimte creëren. Wij zijn zeer tevreden over de uitleg en adviezen van de leverancier waar wij twee gesprekken mee hebben gehad. Echter is 1 ding nog best vaag voor ons dus zou het fijn zijn als iemand van jullie hier misschien iets meer van af weet.

Op de bovenste verdieping zit een balkon. Hier willen wij naar buitenslaande deuren. Echter gaf de verkoper aan dat naar binnenslaande deuren veel beter zijn, omdat je dan met verschillende kiepstanden kan ventileren en daardoor geen ventilatierooster nodig hebt. Ventilatieroosters zijn namelijk een isolatielek, en gaan veel minder lang mee dan de kozijnen. Hoe hij het uitlegde klonk het allemaal logisch, echter zouden naar binnenslaande deuren voor ons toch erg vervelend zijn i.v.m. het interieur wat dan niet zou passen.

Lekker makkelijk en toch voor naar buitenslaande deuren kiezen met een ventilatierooster zou je dan denken. Maar hij heeft ventilatieroosters eigenlijk best hard naar beneden gepraat dat ik me afvroeg wat jullie van ventilatieroosters vinden? Is het echt zo slecht om die dingen te nemen in combinatie met een schüco deur ? Gaan wij hier spijt van hebben? Heb uiteraard zelf wat onderzoek gedaan, maar ik vind het lastig om zelf tot een conclusie te komen.

Alvast bedankt (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-06 18:39
FutureCow schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:22:
Even een kleur advies, ook al weet ik dat over smaak "niet" valt te twisten. Er zijn natuurlijk ook gewoon verstandige keuzes die gemaakt kunnen worden.
Wij hebben op dit moment al kunststofkozijnen, in een onbekende witte kleur (geen standaar RAL kleur iig, de kozijnen zijn een jaar of 20 oud).
De achterdeur willen we graag vervangen, maar zitten in dubio over de kleur. Wellicht dat in de toekomst ook wel rest van de kozijnen vervangen gaan worden (maar als het mee zit kan dat nog wel een jaar of 10 duren). Al het houtwerk in huis, en het dakkapel zijn RAL9010, de binnenmuren zijn gewoon wit (het witst wat je aan saus kan kopen).
Foto van nu:
[Afbeelding]
Waar we al uit zijn is dat we de binnenkant gewoon wit (glad) 9010 willen. En voor de buitenkant houtnerf, zodat deze minder glimt. Maar we weten niet welke combinatie. Gewoon alles RAL9010 (deur en kozijn), Zwarte deur met wit kozijn, zwartedeur met zwart kozijn, of toch iets met grijs/antraciet. Andere kleuren willen we in ieder geval niet, we willen het wel graag "basic" houden zodat het tijdloos blijft. We zijn alleen bang dat alles 9010 wellicht saai is? Iemand die zijn licht er over kan schijnen wat verstandig is, dat ook bij de rest van het huis past.
[Afbeelding]
Wij hebben afgelopen December ons hele huis laten doen, binnenkant 9010 en de buitenkant houtnerf in grijs/antraciete kleur.

Op de foto is alles nog niet af.. heb nog geen foto's gemaakt van het eind resultaat :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulVKFsByRK7EXLOMGKlEVbkijuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6i5UtX5xfMMxMQ13bwehxGKJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
nMad schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:16:

Dit is de situatie:
[Afbeelding]

Totaalprijs is €14,4k.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb twee weken gelden SKNN in Emmen bezocht. Goed gevoel gekregen bij het bedrijf, de mensen en manier van werken. Bovendien zijn ze recent overgestapt van LB Profile naar de zeer goed geïsoleerde en naar mijn mening mooie Deceunick Elegant profielen.

In de tussentijd helaas wel 6% prijsverhoging. Is uiteindelijk €12,5k geworden inclusief nog wat extra opties zoals Isostone dorpel onder voordeur, vensterbank beneden en inzethorren.

Verwachte levertijd oktober/november 2022, nog net voor de winter, dus dat is fijn :) Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-06 21:03
Ik zag aardig wat vragen en reacties hier over het stelkozijn. Nu was ik zelf op zoek naar het hoe en waarom hiervan. Ik kwam op de site van Joost de Vree mooie informatie tegen.

https://www.joostdevree.nl/shtmls/stelkozijn.shtml

Wat ik hieruit opmaak is dat het wel of geen stelkozijn afhankelijk is van hoe het origineel bedoeld is en dat je niet zomaar zonder knutselwerkje van het een over kan naar het ander.
Wij in Nederland zijn wat afwijkend met het stelkozijn principe. Ik kan me goed voorstellen dat wanneer een leverancier die met profielen werkt die niet voor de specieke Nederlandse markt werkt, ook niet met het stelkozijn om kan gaan. Het profiel mist het lipje wat voor de afdichting tegen het stelkozijn zorgt.
Zoals je op de laatste tekening ziet, moeten die profielen van binnenuit geplaatst worden en sluiten dan netjes af tegen het buitenblad.
Ik kan me goed voorstellen dat je zo'n profiel alleen met erg goed meten en kitten/purren kan afdichten, wanneer je dit plaatst in een kozijn bedoeld voor gebruik van een stelkozijn.

Wanneer je op diverse sites kijkt, kom je ook regelmatig opmerkingen tegen over het 'nederlandsprofiel' en 'met aanslag'. Dit komt overeen met de tekening van de site van Joost de Vree.

Maar goed... Dat komt mogelijk door mijn beperkte kennis en kunde op dit gebied 😉

nabrander...
Heb nog wat op Duitse sites gekeken naar kunstof kozijnen en ben daar geen enkele tegengekomen met zo'n aanslag voor het stelkozijn. Kan me dus goed voorstellen dat er wat aanbieders zijn die de profielen bedoeld voor een andere (grotere) markt, hier in NL gebruiken. Die profielen zullen door grotere markt vast goedkoper zijn.... Of het netjes en goed past in de meeste van onze huizen...

Ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door pieterhi op 27-04-2022 08:11 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste