Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-08 20:41
In september '22 ga ik met behulp van een kennis die werkzaam is in de kunststof kozijnen een deel van onze kunststof kozijnen en de gevelbekleding vervangen. Hij is de expert en ik doe de eenvoudigere hand en hand-en-spandiensten. Alles is dus al kunststof, maar we hebben overal wat probleempjes.

Het betreft als eerste een dakkapel met een kozijn dat aan alle kanten lekt en tocht met dubbel glas uit 1989 op onze slaapkamer. Er staat altijd veel wind op de dakkapel. Het zijn nu twee draai kiep ramen en we willen naar één deel vast en één deel draai kiep vanwege de kwetsbaarheid en we het ook niet nodig achten om twee keer draai kiep te doen. Het betreft een kozijn van 1310 hoogte * 2205 breedte. Één luchtrooster lijkt mij wel noodzakelijk voor ventilatie. Moet ik nog op iets specifieks letten bij een rooster i.v.m. tocht aangezien het onze slaapkamer is?

Daarnaast gaat het om een aanbouw uit +/- 2000 van houtskeletbouw. Ik heb meerdere bedrijven langs laten komen en allemaal komen ze tot dezelfde conclusie. De isolatie (Rockwool) achter de gevelbekleding (totaal 23m2) is niet afgedekt met folie en de gevelbekleding zit strak tegen de isolatie aan zonder tochtlatten (?). De gevelbekleding is daardoor krom getrokken en moet dus vervangen worden. De wind waait dwars door de kunststof kozijnen heen en achter de gevelbekleding loop vocht naar binnen.

Conclusie, als we de gevelbekleding toch vervangen dan is het ook handig om direct de kunststof kozijnen te vervangen aangezien die ook al 22 jaar oud zijn. Het betreft dan kozijnen van 983 x 1092, 993 x 1091 en 1100. We vinden de ramen wat klein en willen deze wat groter. Ook zitten de ramen vrij hoog (96cm hoog). Zijn hier nog bepaalde regels voor? Ik zat zelf te denken aan plaatsing op 85cm hoogte.

Ik schaf zelf de kunststof kozijnen aan en ben dus op zoek naar een bedrijf dat mij de kozijnen en gevelbekleding uiterlijk in september kan leveren. Na het lezen van dit topic ben ik wel wat huiverig en vind ik het lastig om de juiste keuzes te maken. Ik heb al een bedrijf (http://www.kozijnenkoning.nl) gevonden die Schüco kozijnen levert en die een levertijd hebben van 12~13 weken. Helaas hebben ze geen showroom waar ik spullen kan bekijken. Hebben jullie tips voor bedrijven in Friesland of Groningen die ik hiervoor zou kunnen benaderen? Of is aanschaffen via internet ook prima als je maar het juiste merk kiest? Of heeft het nog zin om het rechtstreeks in Duitsland te bestellen?

Mijn inschatting voor nu is dat ik voor een verdiept profiel ga zonder houtnerf. Dit aangezien de rest van het huis ook nog glad kunststof is en ik begrijp dat een houtnerf vuil vast houdt en het op de eerste verdieping lastiger schoon te maken is. Later wil ik ook nog het overige kunststof (woonkamer) vervangen en gelijk trekken met wat ik nu kies.

Voor wat betreft de gevelbekleding begrijp ik dat het weinig verschil maakt welk merk je kiest aangezien het allemaal wel prima kwaliteit is. Merken die ik zo vind zijn Keralit, Novicell, Deeplas, Profex, Protex en Vinyplus.

Ik heb het gevoel een beetje op zoek te zijn naar een speld in een hooiberg en voel al een lichtelijke tijdsdruk vanwege de, waarschijnlijk, langere levertijden. Ik hoop dat jullie mij met wat tips wat op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 8% gewijzigd door gerard87 op 28-04-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 17:56

Rzaan

Altijd zoekende

Bedrijfsnamen mogen gerust genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 19:16
nMad schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:13:
[...]

Heb twee weken gelden SKNN in Emmen bezocht. Goed gevoel gekregen bij het bedrijf, de mensen en manier van werken. Bovendien zijn ze recent overgestapt van LB Profile naar de zeer goed geïsoleerde en naar mijn mening mooie Deceunick Elegant profielen.

In de tussentijd helaas wel 6% prijsverhoging. Is uiteindelijk €12,5k geworden inclusief nog wat extra opties zoals Isostone dorpel onder voordeur, vensterbank beneden en inzethorren.

Verwachte levertijd oktober/november 2022, nog net voor de winter, dus dat is fijn :) Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
Grappig, ik heb daar kozijnen besteld met het idee dat het LB Profile is. Weet je toevallig ook of ze dat op bestaande order ook toepassen en meteen geheel overstappen of dat dit in de overgang is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@gerard87 Je zou eens bij Wijnsma Kozijnen in Drachten kunnen kijken. Hebben geen showroom, wel allerlei proefstukjes. Ze leveren Gealan 9000 en produceren dat met moderne machines die nagenoeg naadloos kunnen lassen.
Montage doe je zelf, is bij die toko geen probleem, want zelf monteren doen ze zo weinig mogelijk, alles via aannemers of mensen die zelf willen zetten.

Levertijd zit al snel op 10 weken, ontkom je niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard87
_JGC_ schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:35:
@gerard87 Je zou eens bij Wijnsma Kozijnen in Drachten kunnen kijken. Hebben geen showroom, wel allerlei proefstukjes. Ze leveren Gealan 9000 en produceren dat met moderne machines die nagenoeg naadloos kunnen lassen.
Montage doe je zelf, is bij die toko geen probleem, want zelf monteren doen ze zo weinig mogelijk, alles via aannemers of mensen die zelf willen zetten.

Levertijd zit al snel op 10 weken, ontkom je niet echt aan.
Bedankt voor de tip. Helaas leveren zij alleen nog maar aan de zakelijke markt hoor ik net aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
gerard87 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:41:
[...]

Bedankt voor de tip. Helaas leveren zij alleen nog maar aan de zakelijke markt hoor ik net aan de telefoon.
Jammer, ben ik de uitzondering als particulier omdat ze klant bij mij zijn...

Wel aangegeven dat je zelf ging monteren en alleen levering wilt? Montage doen ze nml niet meer, daar zijn ze totaal niet goed in en levert daardoor teveel gezeik. De kozijnen die ze leveren zijn wel heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 20:35
jichem schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:53:
[...]

Grappig, ik heb daar kozijnen besteld met het idee dat het LB Profile is. Weet je toevallig ook of ze dat op bestaande order ook toepassen en meteen geheel overstappen of dat dit in de overgang is?
Ze zijn nog in overgang van LB naar Deceuninck. Op mijn offerte staat dat ze Deceuninck profielen gaan toepassen. Als je het zeker wilt weten kun je het beste even contact met ze opnemen! :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefswitch
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-06-2023
hjkv schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:01:
[Afbeelding]

Hier laatst de papieren getekend voor bovenstaande. 14 kozijnen waaronder 2 grote puien, voordeur en 2 stomme schuine raampjes. Alles Aluplast Ideal 7000 verdiept profiel met triple glas erin.
Totaal €25k (onderhandeld totdat het kozijnenbedrijf het niet meer leuk vond :+ )
€6k subsidie (40m2) dus netto €19k.
Wauw, dat is een mooie prijs! Wij zijn aan het kijken voor alleen een schuifpui van 4,5 meter breed en 2.4 hoog. Er moet een muurtje worden weggebroken en een latei worden geplaatst om eea op te vangen. De offertes die ik nu heb zijn 17K, 24K en 31 K.
Locatie Zuid-Holland.

Zou ik mogen weten waar jij deze offerte van hebt?

En zijn er anderen met tips voor goede bedrijven in deze omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Zuid-Holland is best groot....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chefswitch
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-06-2023
Rzaan schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:34:
[...]

Zuid-Holland is best groot....
Helemaal waar, maar ik ging er vanuit dat een leverancier tenminste in een hele provincie wel werkzaam zou zijn.
Ik wil er best een stukje voor rijden, dus buiten de provincie mag ook maar ik kan mij voorstellen dat je dan komt te zitten met 'u valt buiten onze regio'.

Maar anders, omgeving Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Als het om leveranciers gaat, dan heb je zeker gelijk.

Helemaal buiten de regio... Ik heb onlangs van iemand over wie ik een krantenartikel had gelezen over verduurzaming, te horen gekregen dat deze zijn kozijnen uit Polen had gehaald.
Scheelde fink, zo zij hij.

Zelf heb ik een dakkapel gekocht in Nederland, maar die komt ook gewoon uit Polen.
Daar zitten Schuco kunststof kozijnen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
@chefswitch Ik heb wel een top adres voor je. Veld Kozijntechniek in Beesd. Heb hen ook benaderd via dit topic en werken in een groot werkgebied.

Overigens zijn wij uiteindelijk voor aluminium kozijnen gegaan van Profel. Een totaal vlak profiel in Ral 9005 (zwart) ipv van die afgezaagde blokkozijnen in antraciet (in mijn ogen het nieuwe wit O-) ). Binnen ook zwart met vergijsd ceder Keralit brede planken op de gevel. Ons huis uit de jaren 70 is nu megastrak en helemaal up to date. Het is zoveel mooier dan die houtlook kunststof kozijnen vinden wij. Ik plaats het hier om mensen op een ander idee te brengen want volgens mij is er geen aluminium kozijnen topic. Qua isolatie zijn mijn kozijnen zelfs beter dan kunststof.

Veld levert ook kunststof en werkt dan veelal met Veka.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@MotorBeast
Foto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
@Rzaan Privacy en zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MotorBeast schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:53:
@chefswitch Ik heb wel een top adres voor je. Veld Kozijntechniek in Beesd. Heb hen ook benaderd via dit topic en werken in een groot werkgebied.

[knip]

Veld levert ook kunststof en werkt dan veelal met Veka.

Succes.
chefswitch schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:41:
[...]

Helemaal waar, maar ik ging er vanuit dat een leverancier tenminste in een hele provincie wel werkzaam zou zijn.
Ik wil er best een stukje voor rijden, dus buiten de provincie mag ook maar ik kan mij voorstellen dat je dan komt te zitten met 'u valt buiten onze regio'.

Maar anders, omgeving Rotterdam.
Bij ons gaat Veld Kozijntechniek deze zomer kunststof met triple glas plaatsen (regio Rotterdam ook). Ik kan dus nog niets vertellen over de installatie, maar het adviestraject wekte in ieder geval veel vertrouwen.

[ Voor 49% gewijzigd door Muse op 03-05-2022 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
Muse schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:34:
[...]

[...]

Bij ons gaat Veld Kozijntechniek deze zomer kunststof met triple glas plaatsen (regio Rotterdam ook). Ik kan dus nog niets vertellen over de installatie, maar het adviestraject wekte in ieder geval veel vertrouwen.
Top monteurs. Misschien nog wel belangrijker dan het merk kozijnen wat je neemt. Goede kozijnen kunnen slecht geplaatst worden en dan heb je nog niets (ja tocht en vocht :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 21:28
Ik wil m'n kozijnen en schuifpui zelf plaatsen maar waar de schuifpui komt zit nu een raamkozijn. De opening daarvan moet groter gemaakt worden. Daar begin ik liever niet zelf aan om dat uit te flexen. Weet dat er speciale bedrijfjes zijn die dit doen. Weet iemand in het noorden van het land prov Groningen en Drenthe een bedrijf of mannetje die dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 11:40
Dit weekend de kozijnen opgemeten en vandaag de knoop doorgehakt en dus de kozijnen voor de 1e verdieping besteld bij de Hornbach (Duitsland)
Zoals het er nu naar uit ziet kan ik de kozijnen over 2 weken al ophalen!

Ben erg benieuwd of er een aanzienlijk verschil is tussen houten kozijn incl HR+ en kunstofkozijn incl Triple glas, maar gezien het huidige slechte kozijn kan het er alleen beter worden.
Huidige originele kozijnen op de 1e verdieping zijn erg slecht en dus aan vervanging toe. Elk jaar schilderen om het iets op te lappen hoeft dan ook niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door JustinoFTW op 16-05-2022 12:02 ]

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:31
Iemand ervaring met https://www.kroonkozijn.nl/ ? Ik dacht dat het een lokale toko bij mij uit de buurt was, maar na wat verder onderzoek (website bezoeken :P ) lijkt het een soort franchise formule waar ze een eigen fabriek hebben en dan lokaal wat montageboeren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:08
JustinoFTW schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:11:
Ben erg benieuwd of er een aanzienlijk verschil is tussen HR+ (HR++ paste niet) en Triple glas, maar gezien het huidige kozijn kan het er alleen beter worden.
Deze opmerking snap ik niet? Bedoelde je wellicht dat HR+++ niet past? HR++ hoeft toch niet dikker te zijn dan HR+? (is dat uberhaubt nog te koop?)

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
assje schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:38:
[...]

Deze opmerking snap ik niet? Bedoelde je wellicht dat HR+++ niet past? HR++ hoeft toch niet dikker te zijn dan HR+? (is dat uberhaubt nog te koop?)
Wellicht iets te onduidelijk, excuus.
In het bestaande houten raam(kozijn) kon volgens de glasboer geen HR++ aangezien dat te dik/zwaar was, vandaar dat er toen HR+ in geplaatst is. Origineel was enkel glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

JustinoFTW schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:49:
[...]

Wellicht iets te onduidelijk, excuus.
In het bestaande houten raam(kozijn) kon volgens de glasboer geen HR++ aangezien dat te dik/zwaar was, vandaar dat er toen HR+ in geplaatst is. Origineel was enkel glas.
Dus boven vervang je de kozijnen totaal.
Beneden alleen het glas.
Zoiets?

En paste triple glas wel. Da's vreemd toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Rzaan op 16-05-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Rzaan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:56:
[...]

Dus boven vervang je de kozijnen totaal.
Beneden alleen het glas.
Zoiets?

En paste triple glas wel. Da's vreemd toch?
Ik vervang momenteel alleen boven in zijn geheel. Heb de financien even niet om ook beneden mee te pakken (voor/achterdeur en 2x 2,40m bij 1,90 raampartij), maar dat komt later nog. De hardhouten kozijnen beneden zijn overigens nog in prima staat, dus daar is ook geen haast bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 15:31
The_Admin schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:23:
Iemand ervaring met https://www.kroonkozijn.nl/ ? Ik dacht dat het een lokale toko bij mij uit de buurt was, maar na wat verder onderzoek (website bezoeken :P ) lijkt het een soort franchise formule waar ze een eigen fabriek hebben en dan lokaal wat montageboeren oid?
Is dat niet vrijwel altijd het geval? Wat ik bv van de schuco en veka gemerkt heb, is dat die merken alleen de kale profielen maken. Die profielen gaan naar de kozijnen fabrieken. Daar zijn er weer verschillende van en die leveren weer aan de winkels/ installateurs. Enkele doen naast het maken van het kozijn ook de verkoop en installatie. Vind het niet altijd even duidelijk hoe de lijntjes nu lopen 😂
Schuco / gevelned / select windows / (ster kozijn / multikozijn)
Veka/ vaneck (lijkt ook de installatie te doen)
Veka / luten / onduidelijk aan welke installateurs hij levert, wel showroom voor eventuele klanten)
Veka&schuco/benitech (lijkt alles zelf te doen, maar geen showroom)
??/belisol/zelf en franchisenemers (geen idee welke profielen)

Ben al snel gestopt om hier inzicht in te krijgen...

Vond het wel een dingetje.. aangezien de kozijn fabrikant toch ook een belangrijk stempel drukt op hoe met de profielen de kozijnen gemaakt worden. Welk kleuring en kwaliteit, wat voor beslag en kwaliteit. Kijk maar eens naar de verschillen in scharnieren van achterdeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

michielh3 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:38:
Heeft iemand ervaring met filters in duco ventilatieroosters?

In de ventilatieboxen in onze kunstof kozijnen zitten nog geen filters, die zou ik graag plaatsen om wat meer stof en andere vervuiling tegen te houden.
Qua aanbieders zit er een groot verschil tussen, sommige raden al aan na een maand of 3 de filters te vervangen, dan wordt het wel een heel duur geheel..

Als ik ze zelf van een of andere filterstof zou knippen dan zou dit ook oke moeten zijn toch?
Bijvoorbeeld filterdoek M5/6 bijvoorbeeld, of beperk ik dan de natuurlijk luchtstroom teveel ten opzichte van de filters die geleverd worden voor de ramen?
Ik heb een vergelijkbare vraag, ik sta op het punt akkoord te geven op een offerte en ik vraag me af of er inmiddels al ervaringen zijn?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:34
gerard87 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:41:
In september '22 ga ik met behulp van een kennis die werkzaam is in de kunststof kozijnen een deel van onze kunststof kozijnen en de gevelbekleding vervangen. Hij is de expert en ik doe de eenvoudigere hand en hand-en-spandiensten. Alles is dus al kunststof, maar we hebben overal wat probleempjes.

Het betreft als eerste een dakkapel met een kozijn dat aan alle kanten lekt en tocht met dubbel glas uit 1989 op onze slaapkamer. Er staat altijd veel wind op de dakkapel. Het zijn nu twee draai kiep ramen en we willen naar één deel vast en één deel draai kiep vanwege de kwetsbaarheid en we het ook niet nodig achten om twee keer draai kiep te doen. Het betreft een kozijn van 1310 hoogte * 2205 breedte. Één luchtrooster lijkt mij wel noodzakelijk voor ventilatie. Moet ik nog op iets specifieks letten bij een rooster i.v.m. tocht aangezien het onze slaapkamer is?

Daarnaast gaat het om een aanbouw uit +/- 2000 van houtskeletbouw. Ik heb meerdere bedrijven langs laten komen en allemaal komen ze tot dezelfde conclusie. De isolatie (Rockwool) achter de gevelbekleding (totaal 23m2) is niet afgedekt met folie en de gevelbekleding zit strak tegen de isolatie aan zonder tochtlatten (?). De gevelbekleding is daardoor krom getrokken en moet dus vervangen worden. De wind waait dwars door de kunststof kozijnen heen en achter de gevelbekleding loop vocht naar binnen.

Conclusie, als we de gevelbekleding toch vervangen dan is het ook handig om direct de kunststof kozijnen te vervangen aangezien die ook al 22 jaar oud zijn. Het betreft dan kozijnen van 983 x 1092, 993 x 1091 en 1100. We vinden de ramen wat klein en willen deze wat groter. Ook zitten de ramen vrij hoog (96cm hoog). Zijn hier nog bepaalde regels voor? Ik zat zelf te denken aan plaatsing op 85cm hoogte.

Ik schaf zelf de kunststof kozijnen aan en ben dus op zoek naar een bedrijf dat mij de kozijnen en gevelbekleding uiterlijk in september kan leveren. Na het lezen van dit topic ben ik wel wat huiverig en vind ik het lastig om de juiste keuzes te maken. Ik heb al een bedrijf (http://www.kozijnenkoning.nl) gevonden die Schüco kozijnen levert en die een levertijd hebben van 12~13 weken. Helaas hebben ze geen showroom waar ik spullen kan bekijken. Hebben jullie tips voor bedrijven in Friesland of Groningen die ik hiervoor zou kunnen benaderen? Of is aanschaffen via internet ook prima als je maar het juiste merk kiest? Of heeft het nog zin om het rechtstreeks in Duitsland te bestellen?

Mijn inschatting voor nu is dat ik voor een verdiept profiel ga zonder houtnerf. Dit aangezien de rest van het huis ook nog glad kunststof is en ik begrijp dat een houtnerf vuil vast houdt en het op de eerste verdieping lastiger schoon te maken is. Later wil ik ook nog het overige kunststof (woonkamer) vervangen en gelijk trekken met wat ik nu kies.

Voor wat betreft de gevelbekleding begrijp ik dat het weinig verschil maakt welk merk je kiest aangezien het allemaal wel prima kwaliteit is. Merken die ik zo vind zijn Keralit, Novicell, Deeplas, Profex, Protex en Vinyplus.

Ik heb het gevoel een beetje op zoek te zijn naar een speld in een hooiberg en voel al een lichtelijke tijdsdruk vanwege de, waarschijnlijk, langere levertijden. Ik hoop dat jullie mij met wat tips wat op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb zelf mijn keralit gevelplanken vervangen, en opnieuw geisoleerd. Dit is prima te doen en je hoeft dan niet dirrect je kozijnen te veravangen. In principe is dit los van elkaar en kun je later altijd nog je kozijnen vervangen.
ALs deze nu gebreken vertonen kun je dat uiteraard vast doen. Mijn kozijnen zijn van 2003 (matig dus, en lang niet zo goed als hoe ze nu zijn), maar heb er in 2017 nog eens HR++ glas in geplaatst. Vandaar de keuze om ze nog even te laten zitten.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 23:35
The_Admin schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:23:
Ben zelf bij de vestiging in Almere geweest, ervaring zal absoluut per vestiging of persoon kunnen wisselen. Bij ons was verkoper iig erg bezig z'n eigen zin door te duwen en ons maar te vertellen wat we moesten willen. Het gehele assortiment oogde wat meer basic en met minder mogelijkheden dan ons voorgaande bezoek aan Belisol. Ik heb ze hier in de buurt wel eens gezien; deze kozijnen zijn vaak voorzien van een paars/geel Kroon stickertje op diverse plaatsen 8)7
pieterhi schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:39:
[...]
??/belisol/zelf en franchisenemers (geen idee welke profielen)
Bij Belisol krijg je oa Profel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
pentaw1nz schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:33:
[...]

Ik heb zelf mijn keralit gevelplanken vervangen, en opnieuw geisoleerd.
Waar heb je deze mee geisoleerd? Ik heb momenteel een "houten driehoek" van het schuine dak welke ik wil vervangen gezien de staat van de houten platen die er op zitten. Zit ook geen isolatie achter, dus lekker luchtig :+ Ik zat zelf te denken er bijv PIR achter te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielh3
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-08-2024
FirePuma142 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:42:
[...]

Ik heb een vergelijkbare vraag, ik sta op het punt akkoord te geven op een offerte en ik vraag me af of er inmiddels al ervaringen zijn?
Zeker wel! Er was nergens een pasklare oplossing en ik ben uiteindelijk voor filterdoek (G4) gegaan en heb deze zelf in stroken geknipt en in de holle ruimte in de roosters geplaatst.
Het open en dicht doen van de roosters gaat nu iets minder soepel, maar dit doe ik eigenlijk haast nooit en heb er dus geen last van.
Nu een jaar later ongeveer heb ik voor het eerst de filters eruit gehaald, deze waren best vies maar na even schoon gezogen te hebben waren ze wat mij betreft prima genoeg om weer terug geplaatst te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:34
JustinoFTW schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:57:
[...]

Waar heb je deze mee geisoleerd? Ik heb momenteel een "houten driehoek" van het schuine dak welke ik wil vervangen gezien de staat van de houten platen die er op zitten. Zit ook geen isolatie achter, dus lekker luchtig :+ Ik zat zelf te denken er bijv PIR achter te plaatsen.
Ik heb zelf gekozen voor steenwol, mede omdat er een doorgaande weg voor mijn huis langs gaat en ik dus ook wat geluidsisolatie wilde.
Van binnen naar buiten zit er dan een dampdichte folie, steenwol platen tussen regelwerk, panlatten voor een kleine spouw, en dan een damp open waterdichte folie

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard87
pentaw1nz schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:33:
[...]

Ik heb zelf mijn keralit gevelplanken vervangen, en opnieuw geisoleerd. Dit is prima te doen en je hoeft dan niet dirrect je kozijnen te veravangen. In principe is dit los van elkaar en kun je later altijd nog je kozijnen vervangen.
ALs deze nu gebreken vertonen kun je dat uiteraard vast doen. Mijn kozijnen zijn van 2003 (matig dus, en lang niet zo goed als hoe ze nu zijn), maar heb er in 2017 nog eens HR++ glas in geplaatst. Vandaar de keuze om ze nog even te laten zitten.
Ik heb de kozijnen inmiddels besteld. We wilden de ramen namelijk ook wat groter aangezien de aanbouw vrij donker is. Ik ben voor Gealan S9000 NL gegaan. Dan kunnen we het in één keer goed aanpakken. Doordat ik een deel van het werk zelf, of met behulp van, ga doen scheelt het ook aanzienlijk in de kosten moet ik zeggen.Als ik alles had laten doen dan was ik ongeveer evenveel kwijt als dat ik nu met alles nieuw ben. Ik heb de kozijnen trouwens besteld bij http://www.toeleveringonline.nl en dat bevalt mij tot nu toe prima. Ik heb de indruk dat ze ietsjes duurder zijn, maar je kunt alles wel heel prettig uitzoeken via hun website en de levertijden lijken prima op orde. Zoals het nu lijkt worden mijn kozijnen in de week van 13 juni al geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:52

Bommes

Capo del formaggio

Wij hebben een offerte laten maken door Kozion voor het vervangen van de schuifpui in onze achtergevel.
3,2 breed X 2,3 hoog.
2 delen: 1 vast, 1 het/schuif.
HR++ glas, creme wit, houtnerf buitenzijde.
Oud er uit nieuw er in, afgewerkt binnen met PVC dag kanten, afvoeren oude kozijn.
€8410,-
Optioneel: triple glas, meerprijs: €600,-

Wij schrokken nogal van de prijs..
Of is die wat het nu eenmaal is tegenwoordig?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:43
Bommes schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:49:
Wij hebben een offerte laten maken door Kozion voor het vervangen van de schuifpui in onze achtergevel.
3,2 breed X 2,3 hoog.
2 delen: 1 vast, 1 het/schuif.
HR++ glas, creme wit, houtnerf buitenzijde.
Oud er uit nieuw er in, afgewerkt binnen met PVC dag kanten, afvoeren oude kozijn.
€8410,-
Optioneel: triple glas, meerprijs: €600,-

Wij schrokken nogal van de prijs..
Of is die wat het nu eenmaal is tegenwoordig?
Heb ze hier ook over de vloer gehad.
Zei dat ik interesse in Triple had maar ik moest eerst de offerte maar eens afwachten.
Was zo’n 50% duurder dan de andere offertes.
Kwam uiteraard wel met de post en al een actiekorting als we binnen 2 weken zouden accepteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Utlbrt
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-09 21:59
@Bommes Denk dat het probleem momenteel is dat d'r veel te veel werk is, dit is een "kleine" opdracht. Ik heb zelf ook meerdere offertes opgevraagd bij zowel grote als kleine partijen, en de verschillen zijn enorm, tussen de duurste en de goedkoopste zit 14.000 euro...

Maar 8500-9000 euro voor een (zelfs redelijk kleine) schuifpui is compleet buiten proporties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF Doom
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-08 10:23
Dag allemaal! Sta op het punt om ook voor kunstof te gaan. Wij gaan voor een Gealan S9000 hefschuifpui (met plise hor) van 473cm bij 262cm in het wit met triple glas 16mm spouw (HST kaderprofiel 65/190 mm, Siegenia ECO PASS B190).

Dit alles voor 9200 Inc btw en installatie.

Wat vinden jullie van dit aanbod? Mijn aannemer is zeer tevreden over de kwaliteit en heeft ze zelf aangeraden. Moet er wel bij zeggen dat ik de aannemer een kennis is en al jaren in de bouw zit.

Ze hebben zelf een fabriek in Turkije en maken daar alles. Gaat om
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
en omdat ze de aannemer kennen en vaker mee samenwerken zijn we eerder aan de beurt. Verwachte levering 4 tot 8 weken.

[ Voor 28% gewijzigd door MF Doom op 28-05-2022 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
JustinoFTW schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:00:
[...]

Ik vervang momenteel alleen boven in zijn geheel. Heb de financien even niet om ook beneden mee te pakken (voor/achterdeur en 2x 2,40m bij 1,90 raampartij), maar dat komt later nog. De hardhouten kozijnen beneden zijn overigens nog in prima staat, dus daar is ook geen haast bij.
Ideetje: https://www.warmtefonds.nl/ Rente is gewoon fiscaal aftrekbaar en ik zou alles in 1 keer goed doen. Voordeel: Je weet zeker dat je geen kleurverschil gaat krijgen en met de huidige energie prijzen denk ik dat de besparing je meer oplevert dan dat de rente kost. En je huis ziet er lekker strak uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
MF Doom schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:12:
Dag allemaal! Sta op het punt om ook voor kunstof te gaan. Wij gaan voor een Gealan S9000 hefschuifpui (met plise hor) van 473cm bij 262cm in het wit met triple glas 16mm spouw (HST kaderprofiel 65/190 mm, Siegenia ECO PASS B190).

Dit alles voor 9200 Inc btw en installatie.

Wat vinden jullie van dit aanbod? Mijn aannemer is zeer tevreden over de kwaliteit en heeft ze zelf aangeraden. Moet er wel bij zeggen dat ik de aannemer een kennis is en al jaren in de bouw zit.

Ze hebben zelf een fabriek in Turkije en maken daar alles. Gaat om
***members only***
en omdat ze de aannemer kennen en vaker mee samenwerken zijn we eerder aan de beurt. Verwachte levering 4 tot 8 weken.
Duur vind ik. Ik kon mijn hele huis in kunststof zetten (Veka), ramen en drie deuren, inclusief gevel isolatie en boeiboorden voor 27 mille (maar ja de markt is nog steeds overspannen volgens mij).Ik zeg kon want heb uiteindelijk voor alumunium gekozen. Verder lijkt mij een schuifpui met triple glas onhandelbaar. De mijne heeft HR++ en die is al zwaar.

Ik zou nu wachten tot de inflatie echt toeslaat en vraag gaat dalen en dus ook de prijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 28-05-2022 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
elektriekert schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:51:
[...]

Heb ze hier ook over de vloer gehad.
Zei dat ik interesse in Triple had maar ik moest eerst de offerte maar eens afwachten.
Was zo’n 50% duurder dan de andere offertes.
Kwam uiteraard wel met de post en al een actiekorting als we binnen 2 weken zouden accepteren.
Actiekorting? _O- Alle goede bedrijven verzuipen in het werk en rekenen juist volle mep. Als ze korting moeten geven om de order te krijgen zou ik me even achter mijn oren krabben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
pentaw1nz schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:23:
[...]

Ik heb zelf gekozen voor steenwol, mede omdat er een doorgaande weg voor mijn huis langs gaat en ik dus ook wat geluidsisolatie wilde.
Van binnen naar buiten zit er dan een dampdichte folie, steenwol platen tussen regelwerk, panlatten voor een kleine spouw, en dan een damp open waterdichte folie
@JustinoFTW Ik juist voor PIR achter het Keralit. Isolatiewaarde daarvan is gewoonweg het hoogst in relatie tot de dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MotorBeast schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:50:
Ik zou nu wachten tot de inflatie echt toeslaat en vraag gaat dalen en dus ook de prijzen.
Leg uit aub.
Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Rzaan schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:13:
[...]

Leg uit aub.
Hoe werkt dat?
Alles wordt duurder dus de gemiddelde Nederlander krijgt steeds minder te besteden. De reactie van veel mensen is dan te gaan besparen en grote investeringen uit te stellen. Verder is de rente ook al opgelopen en dus wordt lenen ook duurder (dat doet men dus ook om de inflatie in te dammen) en ook dat heeft een rem op de vraag. Het aantal orders zal dus gaan normaliseren of echt veel minder worden en dus zullen leveranciers weer echte concurrentie krijgen. Voordeel voor de consument die dan gaat kopen is dat hij eindelijk weer wat onderhandelingsruimte krijgt en leveranciers weer scherp zullen moeten gaan offreren. Verder zit de markt op dit moment met een gruwelijk tekort aan materialen door grote vraag, nog steeds de Corona perikelen en zelfs door de ellende in Oekraine.

Als je kan wachten, zou ik lekker wachten. Het is net als met de arbeidsmarkt. Jarenlang konden werkgevers aan de touwtjes trekken, nu met overal tekorten kunnen eindelijk werknemers eens wat gaan eisen.

Duidelijk? NB: heb je niet opgelet bij economie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 21:18
Heeft iemand hier ook ervaring met de micro ventilatiestand van Deceuninck
is dit ongeveer hetzelfde als de ventilatie stand op de padk kiep kantel ramen?

Ik weet dat de buren vorig jaar kozijnen bij partumonline hebben besteld dus mogelijk mooi om hetzelfde type te kiezen. Helaas een beetje jammer dat ze niets overlegd hebben met de kleur en dergelijke.
Het mooiste vind ik bij een 2onder1 kap om dezelfde kleur aan te houden maar helaas hebben ze zomaar kozijnen besteld (antraciet grijs achtig en wij willen RAL9010) en helaas ook geen verdiept profiel (ja dat mogen ze zelf bepalen, maar dan hadden we misschien concessies hierin kunnen doen)
Wij twijfelen nog als wij toch nog voor een verdiept profiel kiezen want ik vind dat zelf wel mooier staan in onze 2 onder 1 kap uit de jaren 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54
thespeed schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:24:

Ik weet dat de buren vorig jaar kozijnen bij partumonline hebben besteld dus mogelijk mooi om hetzelfde type te kiezen. Helaas een beetje jammer dat ze niets overlegd hebben met de kleur en dergelijke.
Het mooiste vind ik bij een 2onder1 kap om dezelfde kleur aan te houden maar helaas hebben ze zomaar kozijnen besteld (antraciet grijs achtig en wij willen RAL9010) en helaas ook geen verdiept profiel (ja dat mogen ze zelf bepalen, maar dan hadden we misschien concessies hierin kunnen doen)
Wij twijfelen nog als wij toch nog voor een verdiept profiel kiezen want ik vind dat zelf wel mooier staan in onze 2 onder 1 kap uit de jaren 80.
Volgens mij hebben wij de micro ventilatiestand in de badkamer (weet het niet zeker, want wij hebben ze niet laten plaatsen). Is wel Deceuninck, maar lijkt een standaard ventilatiestand maar dan valt ie veel minder ver open.

Ik zou overigens sowieso kiezen wat je zelf het mooiste vindt. Ik snap dat je het aangezicht wilt bewaren, maar je gaat toch niet iets plaatsen wat je zelf niet mooi vindt? :)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
MotorBeast schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:02:
[...]

Actiekorting? _O- Alle goede bedrijven verzuipen in het werk en rekenen juist volle mep. Als ze korting moeten geven om de order te krijgen zou ik me even achter mijn oren krabben.
Mensen kopen liever voor een hoge prijs met zogenaamde korting.
*In de showroom konden we nog naar andere acties vragen*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MotorBeast schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:30:
Duidelijk? NB: heb je niet opgelet bij economie? :+
Als de inflatie echt toeslaat, gaan de prijzen dus niet dalen.
Dat is het kenmerk van snel oplopende inflatie.
Als de prijzen gaan dalen, remt de inflatie af.

Wat jij omschrijft is hoe het normaal werkt bij vraag en aanbod.
Maar die vlieger gaat niet op als inflatie uit de hand loopt.
En dat doet hij nu.

Het is nog maar de vraag wat er gaat gebeuren.
Misschien is de vraag wel zo overspannen, dat er zelfs met afnemende vraag nog steeds meer vraag dan aanbod is.
Misschien wordt de vraag uit het buitenland wel weer hoger (bijvoorbeeld als China weer opstart)
De prijzen voor grondstoffen en energie blijven misschien wel doorstijgen en maken dan een groter deel uit van de productkosten. Dus dan kan arbeid wellicht goedkoper worden, maar als het product duurder wordt en de transportkosten stijgen, heft dat elkaar weer op.
De lonen zullen wellicht gaan stijgen, zowel bij de klanten als bij de leveranciers.
In een toestand van grote inflatie is er nooit één factor die de prijzen bepaalt.

[ Voor 39% gewijzigd door Rzaan op 29-05-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utlbrt
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-09 21:59
MotorBeast schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:02:
[...]

Volgens mij is dat zo'n constructie dat een x-aantal bedrijven gewoon hanteert. 20% bovenop de prijs drukken, en vervolgens deze weer als "actiekorting" teruggeven.. Ik had ook een dergelijke offerte van 38K (heel huis) met 20% actiekorting. Of te wel het volledige huis zonder korting: 45.6k. En nee, ik woon niet in een villa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Utlbrt schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:00:
[...]

Volgens mij is dat zo'n constructie dat een x-aantal bedrijven gewoon hanteert. 20% bovenop de prijs drukken, en vervolgens deze weer als "actiekorting" teruggeven.. Ik had ook een dergelijke offerte van 38K (heel huis) met 20% actiekorting. Of te wel het volledige huis zonder korting: 45.6k. En nee, ik woon niet in een villa..
Actiekorting als je binnen 2 weken de offerte accepteert, en dan kan je in de showroom nog naar extra korting vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
@Rzaan Als je er zo over denkt niet wachten dan en gewoon de hoofdprijs betalen in deze overspannen markt. Ik weet wel dat als het niet nodig is, ik op dit moment niet zou kopen. Maar laten we dit topic niet verder vervuilen. NB: de inflatie is in deze markt al jaren toegeslagen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MotorBeast op 29-05-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
thespeed schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:24:

Heb je geluk dat je niet naast mij woont want ik wil juist bewust wat anders dan mijn buren. Ik heb graag een eigen indentiteit en ben graag onderscheidend. Toen ik nog hout had, deed mijn buurman mij altijd na. Zodra hij dat deed schilderde ik het jaar erop mijn huis onmiddellijk in een andere kleur. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Utlbrt schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:00:
[...]

Met zulke bedrijven doe ik standaard geen zaken, Net als bedrijven die vragen voordat ze beginnen, wat is uw budget?Ik heb vertrouwen in bedrijven die meedenken in je idee, zelf met goede tips komen, open staan voor kritische vragen en met eigen personeel werken. Dan moet de prijs niet teveel uiteen lopen met wat andere doen en als belangrijkste, mijn onderbuikgevoel. Daarop heb ik mijn partij gekozen. Heb nu nog wat servicezaken gehad en die werden ook netjes opgepakt. Aftersales is ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53

P_Tingen

omdat het KAN

Net de offerte binnengekregen voor laatste deel kunststof:
  • Schuifpui 4.00 x 2.45 in twee delen (liever drie met 1 schuifdeel, maar dat kon deze niet)
  • Twee kamerramen 1.15 x 1.77 vast
  • Raam hal 0.95 x 2.25 vast
  • Voordeur
  • Balkondeur
Extra's:
  • Deuren en schuifpui met plisséhor
  • Rabat boven schuifpui
  • Gelijke cilinders
  • Schuifpui met handle binnen en buiten
  • Alles HR++, buiten houtnerf
  • Bestaande screens terugplaatsen op kamerramen
  • zonwering op zonne-energie
Totaal €24.000 (inclusief plaatsen)
Viel me wel tegen in prijs, had gehoopt dat het onder de 20k zou blijven.

Edit: toegevoegd dat het incl plaatsen is

[ Voor 13% gewijzigd door P_Tingen op 02-06-2022 11:28 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

P_Tingen schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:47:
Totaal €24000

Viel me wel tegen in prijs, had gehoopt dat het onder de 20k zou blijven.
Klinkt als veel geld.
Geen idee of het teveel is.

Is dit inclusief plaatsen of puur de materialen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53

P_Tingen

omdat het KAN

Rzaan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:52:
[...]
Klinkt als veel geld.
Geen idee of het teveel is.

Is dit inclusief plaatsen of puur de materialen?
Goeie! Had ik er even bij kunnen melden, maar is inclusief plaatsen, zal het even aanvullen.
Veel geld inderdaad nog steeds.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik ga ook heel wat kozijnen vervangen door kunststof kozijnen en 2 schuifpuien plaatsen.
Ik laat waarschijnlijk mijn kozijnen uit Polen komen.
Het materiaal is Duits (zoals bijna alle kunststof kozijnen)
Ga wel offertes aanvragen in Nederland ook. Want ook in Polen en Duitsland wordt alles duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Rzaan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:20:
Ik ga ook heel wat kozijnen vervangen door kunststof kozijnen en 2 schuifpuien plaatsen.
Ik laat waarschijnlijk mijn kozijnen uit Polen komen.
Het materiaal is Duits (zoals bijna alle kunststof kozijnen)
Ga wel offertes aanvragen in Nederland ook. Want ook in Polen en Duitsland wordt alles duurder.
Hier verderop in de straat iemand kunststof uit Polen. Was erg goedkoop en heeft spijt als haren op zijn hoofd. Zeker als hij nu mijn gevel ziet. Je bent gewaarschuwd. ;) Het is er ook nog eens door een stel prutsers schots en scheef ingezet middels stompe montage.

Ik weet wel dat mijn kwaliteitsgevel geplaatst door vakmensen op termijn als ik mijn woning verkoop het dubbel en dwars terugverdien. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MotorBeast schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:03:
[...]

Hier verderop in de straat iemand kunststof uit Polen. Was erg goedkoop en heeft spijt als haren op zijn hoofd. Zeker als hij nu mijn gevel ziet. Je bent gewaarschuwd. ;) Het is er ook nog eens door een stel prutsers schots en scheef ingezet middels stompe montage.
Je moet goed blijven kijken welke merken ze leveren.
En zoeken naar goede ervaringen.
Daarnaast natuurlijk door goede mensen laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Rzaan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Je moet goed blijven kijken welke merken ze leveren.
En zoeken naar goede ervaringen.
Daarnaast natuurlijk door goede mensen laten plaatsen.
Merk maakt vaak het verschil niet. Voorbeeld: Veka maakt profielen maar assembleren niet. Als de assemblage ruk is met slecht hang en sluitwerk ben je de sjaak. Ik hoef geen kozijnen uit een land als Polen of Turkije waar de normen en eisen nu eenmaal veel lager zijn. Duitsland graag. Maar jouw huis. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MotorBeast schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Merk maakt vaak het verschil niet. Voorbeeld: Veka maakt profielen maar assembleren niet. Als de assemblage ruk is met slecht hang en sluitwerk ben je de sjaak. Ik hoef geen kozijnen uit een land als Polen of Turkije waar de normen en eisen nu eenmaal veel lager zijn. Duitsland graag. Maar jouw huis. :Y
De normen en eisen in Polen zijn helemaal niet veel lager.
We leven in 2022.
Turkije weet ik niet. Ken ook niemand die daar spullen vandaan haalt.
Maar heel veel kozijnen komen gewoon uit Polen.
Al zal de leverancier het je soms niet vertellen.
Hetzelfde geldt voor dakkappellen. Vele komen gewoon uit Polen en zijn precies hetzelfde gebouwd als die in Nederland, door echte vakmensen.
Trappen komen tegenwoordig ook vaak uit Polen.
Soms zelfs betere kwaliteit voor hetzelfde geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45
MotorBeast schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:03:
[...]

Ik weet wel dat mijn kwaliteitsgevel geplaatst door vakmensen op termijn als ik mijn woning verkoop het dubbel en dwars terugverdien. :Y
Zou je de moeite willen nemen om foto's te sturen en deze te delen?
Dat helpt anderen om een juiste keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Rzaan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:55:
[...]

We leven in 2022.
Hetzelfde geldt voor dakkappellen. Vele komen gewoon uit Polen en zijn precies hetzelfde gebouwd als die in Nederland, door echte vakmensen.
Mijn kozijnen (weliswaar alu) zijn gewoon door Profel zelf geassembleerd, glas komt ook van Profel zelf. Had ik Veka genomen bij Veld Kozijntechniek waren ze in Zeeland geassembleerd. Ik hoef ze echt niet uit Polen. Had ik ze bij Bruynseels Vochten genomen (Kalmthout) die assembleren zelf. Goede installateurs willen juist op de assemblage grip hebben en vertellen gewoon als je ze het vraagt waar ze vandaan komen. Maar zoals ik al zei......jouw huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
buiter schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:02:
[...]

Zou je de moeite willen nemen om foto's te sturen en deze te delen?
Dat helpt anderen om een juiste keuze te maken.
Nee dank u. Privacy etc. Mijn huis staat ook geblurred op Google Streetview. Principe dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MotorBeast schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:21:
[...]

Mijn kozijnen (weliswaar alu) zijn gewoon door Profel zelf geassembleerd, glas komt ook van Profel zelf. Had ik Veka genomen bij Veld Kozijntechniek waren ze in Zeeland geassembleerd. Ik hoef ze echt niet uit Polen. Had ik ze bij Bruynseels Vochten genomen (Kalmthout) die assembleren zelf. Goede installateurs willen juist op de assemblage grip hebben en vertellen gewoon als je ze het vraagt waar ze vandaan komen. Maar zoals ik al zei......jouw huis.
Ik denk dat je je er echt een beetje meer in moet verdiepen.
Polen is niet meer dat achtergebleven voormalige Sowjetland.
Komen fantastische producten uit Polen waar ze menig EU-land de loef mee afsteken.
Polen kent ook veel echte vaklui.
Als ik kan kiezen tussen een aannemer met alleen Nederlands personeel, of eentje met Polen, dan kies ik de laatste (als beide natuurlijk goede ervaringen hebben)
Maar... jouw vooroordeel en jouw portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
@Rzaan Ik hoef me er niet meer in te verdiepen. :N Ik zit er al netjes en warmpjes bij na anderhalf jaar verdiepen en gesprekken met installateurs. Ik heb een aantal keer hier gepost dat ik zowel met prijzen als plaatsen en aftersales (met Kaaskoppen als personeel. Ook wel handig met overleggen 8) ) een goede ervaring heb met Veld Kozijntechniek uit Beesd. Net zoals andere hier op dit topic. Doe ermee wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@MotorBeast Natuurlijk zijn er altijd heel veel bedrijven waar je goede ervaringen mee hebt.
We lezen meestal alleen over de situaties waar het mis gaat.
En ik ken Veld Kozijntechniek uit Beesd niet, maar ik geloof je op je woord.

Mijn stelling is dat er procentueel net zoveel goede Poolse bedrijven zijn.
Waar de aftersales ook klopt, waar het vakmanschap ook hoog is, waar kwaliteitsproducten geleverd worden.
Maar dat het soms voor een lagere prijs kan en waar de arbeidsmoraal soms hoger is.
Ze zijn niet met alles goedkoper, want Polen wordt ook steeds duurder omdat daar de welvaart stijgt.

Zonnepanelen installeren was altijd goedkoper, maar dat scheelt helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Rzaan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:55:
[...]

We leven in 2022.
Ik zal maar niet vertellen waar winkels zoals Prominent hun stoelen vandaan halen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Rzaan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:19:
@MotorBeast Natuurlijk zijn er altijd heel veel bedrijven waar je goede ervaringen mee hebt.
We lezen meestal alleen over de situaties waar het mis gaat.
En ik ken Veld Kozijntechniek uit Beesd niet, maar ik geloof je op je woord.

Mijn stelling is dat er procentueel net zoveel goede Poolse bedrijven zijn.
Waar de aftersales ook klopt, waar het vakmanschap ook hoog is, waar kwaliteitsproducten geleverd worden.
Maar dat het soms voor een lagere prijs kan en waar de arbeidsmoraal soms hoger is.
Ze zijn niet met alles goedkoper, want Polen wordt ook steeds duurder omdat daar de welvaart stijgt.

Zonnepanelen installeren was altijd goedkoper, maar dat scheelt helemaal niets meer.
Ja ja ik weet het nu wel en de rest die dit topic lezen ook. Succes met je keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MotorBeast schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:08:
[...]

Ja ja ik weet het nu wel en de rest die dit topic lezen ook. Succes met je keuze.
Lichtgeraakt als mensen het niet 100% met je eens zijn?
En fijn dat je ook voor de rest spreekt.
Typische Telegraaflezer "ik en velen met mij..."

[ Voor 14% gewijzigd door Rzaan op 30-05-2022 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

elektriekert schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:46:
Ik zal maar niet vertellen waar winkels zoals Prominent hun stoelen vandaan halen. :+
Er zijn zoveel winkels die spullen uit Polen en Tsjechië, Slovenië halen.
Zelfs de meeste Goudse Kaas komt niet uit Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Rzaan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Er zijn zoveel winkels die spullen uit Polen en Tsjechië, Slovenië halen.
Zelfs de meeste Goudse Kaas komt niet uit Nederland.
Precies, als jij een goede fabrikant weet te vinden en deze moet aan allerlei EU regelgeving voldoen en je hebt goed onderzoek gedaan dan zou het geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:54
Modbreak:Zullen we het generaliseren van alles ten oosten van Duitsland achterweg laten? Moet dit nu tegenwoordig in elk topic?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 08:15

Badderbeest

De enige echte

Goedemorgen,

in mijn ooghoek zag ik dit topic, ik ben niet op zoek naar kozijnen en heb geen vraag maar ik kom uit het bouwwereldje, dus alles doorlezen laat ik achterwege. Wel wil ik jullie niet onthouden dat er speciaal voor de Nederlandse markt kunststof kozijnen bestaan die van enige afstand niet van echt te onderscheiden zijn. (goede houtnerf, haakse lassen (aan de buitenzijde en blokvormige profielen, gelijk aan houten profielen)

K-Vision Cube
Gealan S9000NL

Als je "doe-maar-een-kozijntje" vraagt krijg je meestal niet het mooiste en niet het beste.

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Badderbeest schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:03:
Goedemorgen,

in mijn ooghoek zag ik dit topic, ik ben niet op zoek naar kozijnen en heb geen vraag maar ik kom uit het bouwwereldje, dus alles doorlezen laat ik achterwege. Wel wil ik jullie niet onthouden dat er speciaal voor de Nederlandse markt kunststof kozijnen bestaan die van enige afstand niet van echt te onderscheiden zijn. (goede houtnerf, haakse lassen (aan de buitenzijde en blokvormige profielen, gelijk aan houten profielen)

K-Vision Cube
Gealan S9000NL

Als je "doe-maar-een-kozijntje" vraagt krijg je meestal niet het mooiste en niet het beste.
Er zijn toch wel meerdere merken die aan deze voorwaarden voldoen?
Kozijnen van Schüco bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Badderbeest schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:03:
Goedemorgen,

K-Vision Cube
Gealan S9000NL

Dubbel HVL is er ook al (dus ook houtlook binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Rzaan schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Er zijn toch wel meerdere merken die aan deze voorwaarden voldoen?
Kozijnen van Schüco bijvoorbeeld?
Wellicht. De meeste "merken" zijn overigens samenstellers die bij een fabrikant profielen kopen. Schüko lijkt mij nog wel een merk met eigen profielen. Ik ken ze vooral van de aluminium producten.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

elektriekert schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:35:
[...]

Dubbel HVL is er ook al (dus ook houtlook binnen)
Wat ik bedoel is dat de verbinding in de hoeken aan de buitenzijde haaks is en aan de binnenzijde onder verstek. Aan de buitenzijde is het daardoor nog "echter" dan binnen.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Badderbeest schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:13:
[...]

Wat ik bedoel is dat de verbinding in de hoeken aan de buitenzijde haaks is en aan de binnenzijde onder verstek. Aan de buitenzijde is het daardoor nog "echter" dan binnen.
Dit is Schüco LivIng Kubus.
Die lijkt dat ook te hebben.
Geen idee hoe de binnenzijde eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://akugeveltechniek.nl/wp-content/uploads/2021/05/Schueco-Variant-6.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Of deze
Schüco LivIng OVS City

Afbeeldingslocatie: https://akugeveltechniek.nl/wp-content/uploads/2021/05/Schueco-Vaariant-6-OVS.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Badderbeest schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:12:
[...]

Wellicht. De meeste "merken" zijn overigens samenstellers die bij een fabrikant profielen kopen. Schüko lijkt mij nog wel een merk met eigen profielen. Ik ken ze vooral van de aluminium producten.
Precies andersom. De meeste merken zijn fabrikanten van alleen de profielen en die worden op verschillende werkplaatsen geassembleerd. Als ik Veka had genomen waren bij Veld deze ergens in Zeeland in elkaar gezet en bij Bryunseels Vochten in hun eigen werkplaats. Daarom is het juist belangrijk waar een installateur zijn profielen laat assembleren en welk hang/sluitwerk men gebruikt. En nee ik ga niet weer de discussie aan over in welke landen dat wel of niet goed gaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

MotorBeast schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:36:
[...]

Precies andersom. De meeste merken zijn fabrikanten van alleen de profielen en die worden op verschillende werkplaatsen geassembleerd. Als ik Veka had genomen waren bij Veld deze ergens in Zeeland in elkaar gezet en bij Bryunseels Vochten in hun eigen werkplaats. Daarom is het juist belangrijk waar een installateur zijn profielen laat assembleren en welk hang/sluitwerk men gebruikt. En nee ik ga niet weer de discussie aan over in welke landen dat wel of niet goed gaat. 8)
We zeggen hetzelfde, maar de fabrikanten leveren geen samengestelde producten (aan wie dan ook) en profielen aan particulieren. Alles loopt via samenstellers. Die hangen dan soms hun eigen naampje aan het profiel van de fabrikant. De samenstellers leveren op hun beurt over het algemeen alleen aan installateurs/aannemers.

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Badderbeest schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:46:
[...]

We zeggen hetzelfde, maar de fabrikanten leveren geen samengestelde producten (aan wie dan ook) en profielen aan particulieren. Alles loopt via samenstellers. Die hangen dan soms hun eigen naampje aan het profiel van de fabrikant. De samenstellers leveren op hun beurt over het algemeen alleen aan installateurs/aannemers.
Volgens mij maakt Profel alles dan weer zelf. Zowel kunststof als aluminium. Zelfs het glas komt van hen af. En zo is het merk Belisol gewoon weer Profel.

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 31-05-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 15:31
[...]

Wat de vorige poster denk ik bedoelde nis de overtreffende trap.. niet alleen een rechte hoek buiten, maar ook binnen.
Dus buiten en binnen een rechte hoek en houtnerf. Bijna helemaal echt 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
pieterhi schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Wat de vorige poster denk ik bedoelde nis de overtreffende trap.. niet alleen een rechte hoek buiten, maar ook binnen.
In Turkije waar ik ooit, lang geleden, op vakantie was hangen boven al die winkels borden....Real fake _O- Mooie kreet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:18

lord_fh

PS5

pieterhi schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Wij hebben in 2017 onze pui laten vervangen met een "nagenoeg echt kunstof kozijn" . binnen en buiten houtnerf en haaks op elkaar binnen en buiten. zoveel mooier dan schuine hoeken en glad kunstof. nog steeds geen moment spijt van EN onderhoudsvrij. Geen idee van het merk overigens, weet alleen dat het bij TK kunststof puien aalsmeer vandaan kwam (via aannemer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

lord_fh schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:31:
[...]

Wij hebben in 2017 onze pui laten vervangen met een "nagenoeg echt kunstof kozijn" . binnen en buiten houtnerf en haaks op elkaar binnen en buiten. zoveel mooier dan schuine hoeken en glad kunstof. nog steeds geen moment spijt van EN onderhoudsvrij. Geen idee van het merk overigens, weet alleen dat het bij TK kunststof puien aalsmeer vandaan kwam (via aannemer)
Ook met schuifpuien?
En zo ja, hoe groot zijn die dan ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:40
Onze nieuwe woning (98) is ook voorzien van afschuwelijke niet zulke mooie kozijnen met van die gladde schuine hoeken. Inclusief de voordeur met gruwelijk lelijk glas erin :(
Er zit nu HR glas in met ik geloof een U waarde van 2,3 (tenminste volgens het energielabel)
Ik zou het liefste hier ook alles gaan vervangen maar dat gaat meer geld kosten dan me lief is :P
Wellicht zou ik eerst de deuren kunnen doen en later de kozijn met gelijk HR+++

Toch maar op termijn eens wat offertes opvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:18

lord_fh

PS5

Rzaan schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:03:
[...]

Ook met schuifpuien?
En zo ja, hoe groot zijn die dan ongeveer?
Het is geen schuifpui, maar een vaste pui van +- 3,5mtr meter breed en +- 2,30 hoog. Het onderste deel heeft ook kunstof beplating (het raam zit vanaf +- 80cm hoogte) zitten 2 grote ramen in (HR++ van 1,50mtr x 1,40mtr per stuk) met zonwerend folie erin, het zit vol op de zon kant namelijk) kostte iets van 4k toen (4200 ofzo)

[ Voor 3% gewijzigd door lord_fh op 31-05-2022 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
[...]

Dat bedoel ik ook, ik heb laatst vernomen dat de haakse verbinding ook voor binnen kan.
Dan heb je dus binnen en buiten.

Heb hier sinds Maart K-Vision Cube. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:31
Vandaag de eerste van twee kozijnenboeren over de deur gehad.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

An sich een goed gevoel bij het bedrijf, de beste man nam uitgebreid de tijd, heeft al eea 'globaal' ingemeten (als we met ze verder gaan komt er nog een technische inmeting, dit is puur voor de offerte), en dacht goed mee. Bedrijf werkt met een eigen montageploeg en een landelijke eigen fabriek. Klonk ook goed, aangezien andere toko's van deze keten schijnbaar nog weleens werken met ZZP'ers voor montage, wat twijfelachtige resultaten op kan leveren

Uiteraard even de Tweakers bullshit-check doen;

1) De klassieker; dubbel HR++ glas doet niet onder voor triple glas, hij wilde best triple doen als wij dat écht wilden, maar volgens hem maakt het qua comfort / isolatie vrijwel niks uit, en in de prijs wel.

2) Warmtewerend glas zou volgens de beste man zo'n 7 graden 'verkoeling' bieden, waardoor je geen rolluik nodig hebt. Hier heb ik vooral m'n twijfels bij gezien ze zelf geen rolluiken (of zonwering) leveren, dus het is wel in hun voordeel is om je een bepaalde richting op te sturen zeg maar. Op de achterkant staat in de zomer de zon er flink op, dus ik wil graag wel een oplossing die daar de warmte buiten houdt.

3) Draaikiepramen bestaan er alleen in een variant die naar binnen draait/kiept? Wij willen ook horren en hoopten dus juist de ramen naar buiten te laten draaien/kiepen zodat je geen gezeik hebt met de horren en de glazenwassen, want de horren zitten immers binnen in het kozijn :+

4) Wij wilden graag een 'haakse hoek' in de profielen, dus niet dat schuine 'spleetje'. Zij leveren dat niet omdat het volgens de man puur aesthetisch is, je binnen alsnog die schuine spleet hebt en het haakse gebeuren eigenlijk minder 'goed' is, omdat je daar een opstaand randje hebt waar vuil zich in gaat nestelen en wat 'open' kan gaan staan door temperatuurwerking. Volgens heb lassen ze tegenwoordig aan de binnenkant van het profiel ipv de buitenkant, dus is het schuine spleetje minimaal.

5) Volgens hem konden we aanspraak maken op subsidie omdat de voordeur telt als een aparte maatregel en je dus altijd twee maatregelen nodig hebt. Kan het online niet zo snel vinden maar zal er later nog eens in duiken.

Prijstechnisch was het een beetje wat we hadden verwacht, met wel de kanttekening dat we uitgingen van twee zonweringen voor en achter een stuk of 3 rolluiken, wat zij dus allemaal niet leveren. Hij wilde eigenlijk geen 'range' afgeven, maar kwam uiteindelijk op 35-40k uit voor 2 deuren (voordeur/schuurdeur), een schuifpui, en 6 ramen van verschillende afmetingen.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Admin op 01-06-2022 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
The_Admin schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:59:

***members only***

An sich een goed gevoel bij het bedrijf, de beste man nam uitgebreid de tijd, heeft al eea 'globaal' ingemeten (als we met ze verder gaan komt er nog een technische inmeting, dit is puur voor de offerte), en dacht goed mee. Bedrijf werkt met een eigen montageploeg en een landelijke eigen fabriek. Klonk ook goed, aangezien andere toko's van deze keten schijnbaar nog weleens werken met ZZP'ers voor montage, wat twijfelachtige resultaten op kan leveren

1) De klassieker; dubbel HR++ glas doet niet onder voor triple glas, hij wilde best triple doen als wij dat écht wilden, maar volgens hem maakt het qua comfort / isolatie vrijwel niks uit, en in de prijs wel.

2) Warmtewerend glas zou volgens de beste man zo'n 7 graden 'verkoeling' bieden, waardoor je geen rolluik nodig hebt. Hier heb ik vooral m'n twijfels bij gezien ze zelf geen rolluiken (of zonwering) leveren, dus het is wel in hun voordeel is om je een bepaalde richting op te sturen zeg maar. Op de achterkant staat in de zomer de zon er flink op, dus ik wil graag wel een oplossing die daar de warmte buiten houdt.

3) Draaikiepramen bestaan er alleen in een variant die naar binnen draait/kiept? Wij willen ook horren en hoopten dus juist de ramen naar buiten te laten draaien/kiepen zodat je geen gezeik hebt met de horren en de glazenwassen, want de horren zitten immers binnen in het kozijn :+

4) Wij wilden graag een 'haakse hoek' in de profielen, dus niet dat schuine 'spleetje'. Zij leveren dat niet omdat het volgens de man puur aesthetisch is, je binnen alsnog die schuine spleet hebt en het haakse gebeuren eigenlijk minder 'goed' is, omdat je daar een opstaand randje hebt waar vuil zich in gaat nestelen en wat 'open' kan gaan staan door temperatuurwerking. Volgens heb lassen ze tegenwoordig aan de binnenkant van het profiel ipv de buitenkant, dus is het schuine spleetje minimaal.

5) Volgens hem konden we aanspraak maken op subsidie omdat de voordeur telt als een aparte maatregel en je dus altijd twee maatregelen nodig hebt. Kan het online niet zo snel vinden maar zal er later nog eens in duiken.

Prijstechnisch was het een beetje wat we hadden verwacht, met wel de kanttekening dat we uitgingen van twee zonweringen voor en achter een stuk of 3 rolluiken, wat zij dus allemaal niet leveren. Hij wilde eigenlijk geen 'range' afgeven, maar kwam uiteindelijk op 35-40k uit voor 2 deuren (voordeur/schuurdeur), een schuifpui, en 6 ramen van verschillende afmetingen.
De deur is geen aparte maatregel.

Garantie is 10 jaar bij elk kozijn meen ik, onder de haakse verbinding aan de buitenzijde zit gewoon een hoek in verstek met een las.

Hier heb ik HR++ laten plaatsen maar als ik wist dat de subsidie verhoogd werd had ik voor Triple gekozen.

Ik vind het verhaal van de beste man niet overtuigend eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

elektriekert schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:06:
[...]

De deur is geen aparte maatregel.
Volgens mij is vanaf volgend jaar 1 maatregel voldoende voor subsidie.
Hier heb ik HR++ laten plaatsen maar als ik wist dat de subsidie verhoogd werd had ik voor Triple gekozen.
Kun je de meerkosten voor Triple wegstrepen tegen de extra subsidie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

***members only***

Zonwerend helpt écht, hier 2 kozijnen op zuid met zonwerend gedaan. Je merkt het verschil als je met het raam dicht de zon op je arm hebt of direct met je arm in de zon zit (raam open). Of het voldoende is, tsja, dat is persoonlijk. Voor mijn gevoel is het met de warme dagen van laatst een stuk minder warm in die kamers als voorheen.
Deur is geen 2e maatregel...
Draaikiep is altijd naar binnen, je klikt de horren er van binnen in en doet vervolgens het raam weer dicht...Je kunt dan ook eenvoudig je ramen wassen ?? Snap niet waarom je denkt dat je daarvoor naar buiten moet draaien...

Rolluiken in kunststof kozijnen ? Zou ik nooit doen..Het is geen hout waar je even een gaatje opvult...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Triple heeft over het algemeen ook een HR coating op de buitenkant zitten, dat scheelt ook al een flink stuk qua warmte.

Wat betreft die las, Kroon heeft blijkbaar nieuwe machines die dat naadloos kunnen, dan is zo'n schuine las niet storend meer. Met oude machines is het echt zo'n opstaande rand van enkele millimeters en gebruiken ze een kleurstift om die weer ietwat toonbaar te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
Rzaan schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:21:
[...]

Volgens mij is vanaf volgend jaar 1 maatregel voldoende voor subsidie.

[...]

Kun je de meerkosten voor Triple wegstrepen tegen de extra subsidie?
58€per m2 tegenover 150€. Jazeker.
Met de lage gasprijzen van ruim een jaar terug souches me maar 25€ gaan schelen op jaarbasis.
Die 25€ was theoretisch berekent met warmteverlies door het glas.

Subsidie was toen nog de oude prijs.

Maar als je nu dus subsidie krijgt voor het glas en je was toch al van plan om nieuwe kozijnen te nemen icm een andere maatregel dan is dat glas meteen al terugverdiend vanwege de subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 23:35
Idd zelf bepalen, de consensus lijkt een beetje te zijn dat triple alleen de moeite waard is als het het zwakste punt in je isolatie is.
Maar met de huidige gasprijzen kan het weer net een beetje interessanter worden :p

De horren zet je inderdaad zodanig in de raamopening, dat je ze van de binnenkant erin zet en vastklemt. Als je dus vanaf de buitenkant de ramen wilt wassen, moet je ze er idd eerst uit halen. Aan de andere kant (pun intended), als je 'm naar binnen open draait kun je tegelijk binnen en buiten lappen zonder last te hebben van de hor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

KillerAce_NL schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:48:
[...]

Zonwerend helpt écht, hier 2 kozijnen op zuid met zonwerend gedaan.
zie je er iets van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:34
Van binnen uit geen verschil, het moet iets donkerder zijn om doorheen te kijken maar dat merk ik niet. Buitenkant is wel iets verschil, de ramen hebben een beetje een groene gloed maar zeker niet storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-06 07:57
Trippel is te zwaar voor kunststof en voegt echt niks toe aan je woning als je niet luchtdichte bouw hebt.
Kijk die kleine scharniertjes eens, kan niet. Wel even maar op termijn gaat alles zakken.

Deuren zou ik altijd in hout uitvoeren. Tenzij ze in de schaduw zitten en niet worden gebruikt. Die dingen sluiten als monteur net weg is en dag later niet meer. Dan begint het afstellen door de monteur; eerst eens optoppen met het glas. Paar weken later eens wat de scharnieren omhoog draaien. Die vaak al scheef op de deur zitten door het gewicht. Weer wat weken later komt minteur weer langs, als je dan niet oplet schroeven ze onderdelen van het beslag af zodat hij zonder schuren of haken weer sluit. Echter winters en met harde wind tochten die krengen.

Na 15 jaar op montage weet ik precies hoe zulks gaat haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dwaalboy schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:40:
Trippel is te zwaar voor kunststof en voegt echt niks toe aan je woning als je niet luchtdichte bouw hebt.
Kijk die kleine scharniertjes eens, kan niet. Wel even maar op termijn gaat alles zakken.
Maar voor vaste ramen maakt het wel uit.
Houden ook meer geluid tegen volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@Dwaalboy Zegt misschien meer over de kozijnen die je hebt gezet en de bedrijfsvoering...

Klant van mij doet alles triple tegenwoordig, die hoor ik nooit over dat soort dingen. Heb hier inmiddels ook 2 raampjes triple glas, dat verschil merk je wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Dwaalboy schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:40:

Deuren zou ik altijd in hout uitvoeren. Tenzij ze in de schaduw zitten en niet worden gebruikt. Die dingen sluiten als monteur net weg is en dag later niet meer. Dan begint het afstellen door de monteur; eerst eens optoppen met het glas. Paar weken later eens wat de scharnieren omhoog draaien. Die vaak al scheef op de deur zitten door het gewicht. Weer wat weken later komt minteur weer langs, als je dan niet oplet schroeven ze onderdelen van het beslag af zodat hij zonder schuren of haken weer sluit. Echter winters en met harde wind tochten die krengen.

Na 15 jaar op montage weet ik precies hoe zulks gaat haha
Ik had verwacht dat ook het hang- en sluitwerk hierop aangepast zou worden.
Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste