Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 07:54
Ik herken de plaatjes maar ik denk dat het verschil in aantal kamers nu ook weer niet zo heel groot is.
Profel is, voor zover ik mij, georienteerd heb, gewoon ook een goed profiel.
Wel was ik erg gecharmeerd van, zoals zichtbaar in de foto's, het zwaardere aluminium profiel dat bij VEKA duidelijk groter is.
Of dat ook in praktijk een heel groot verschil maakt kan ik slecht beoordelen, maar kwaad kan het zeker niet.

Overigens net gisteren de installatiedatum doorgekregen.
Week 39 gaat het bij mij gebeuren. (met veka profielen dus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 15:40

Argarath

MasterBlaster

Mapro schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:59:
Iemand ervaringen met kozion?
Zijn opzoek naar een betrouwbare leverancier voor een nieuw kozijn en voordeur.. regio helmond..
Ja, Kozion Udenhout in ons geval. Hebben een kunststof kozijn met glas in lood tussen dubbel glas geplaatst en boeiboorden met Trespa bekleed. Prima ervaringen, keurige monteurs en vakwerk. We gaan vandaag akkoord met nogmaals 3 kozijn incl dubbelglas met glas in lood er tussen (glas in lood maakt de boel nogal prijzig).

Kortom, positief over, enige waar ik op aan te merken heb is de drukte; offerte vandaag getekend betekent plaatsing in maart 2021...

Succes ermee!

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:08
Ik ben mij aan het verdiepen om o.a. mijn balkondeuren te vervangen voor kunstof.

Het zijn nu 2 openslaande deuren naar buiten, waarvan 1 een raam heeft wat open gezet kan worden.

Mijn situatie is alsvolgt; in de zomer zit alles potdicht want ik heb een airco in dat vertek. Maar in de gehele winter zou ik graag een raam open willen zetten.
Ik heb verder niets op het balkon te doen, anders dan mijn beddengoed over de reling te laten luchten.

Eigenlijk was mijn intentie om het 1 op 1 te vervangen. Maar mijn kozijnenboer zegt dat het niet mogelijk is om een kantelkiep deel in een deur te verwerken.
Hij adviseert om roosters in de deuren te maken. Heb je aan die roosters net zo veel als een open raam? (van 50 bij 50 in kiepstand)

Andere optie zou zijn; om er 1 vast raam van te maken en 1 kantelkiep raam van beneden tot boven, wat je dus ook als soort deur kan zien. (Deze slaat dan wel naar binnen open, die ruimte is er binnen wel)
Deze oplossing is wel veel goedkoper ook.
Tevens zou ik dan dat vast raamdeel ook nog in 2en op kunnen delen, bovenste kantelkiep en onderste vast, wat het wel weer wat duurder maakt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
@Kasper Zoiets noem je draaikiep of is kantelkiep iets anders?

[ Voor 30% gewijzigd door Luxicon op 05-09-2020 11:22 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18
poulie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:18:
Zoals ik het begrijp is het Profel kozijn reeds 10 jaar oud en het Veka kozijn is nieuwer en heeft meerdere "kamers" zodat de isolatie beter is.
Voorste is een profel en achterste een Veka softline 82
Dat het Profiel profiel oud is herken je inderdaad aan de hoeveelheid kamers. Tevens is het mij niet gelukt de U-waarde van het kozijn te achterhalen :P Het informatiemateriaal noemt alleen een U-raam afhankelijk van U-glas wat veelzeggend is wat je kunt verwachten :P

Overigens heb ik net dat Profel kozijn laten zetten met HR++ glas. Prijs/kwaliteit in combinatie met woningeigenschappen en wensen (o.a. kantelkiepramen tot wel 2.1x1.3m).
Kasper schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:19:
Ik ben mij aan het verdiepen om o.a. mijn balkondeuren te vervangen voor kunstof.

Het zijn nu 2 openslaande deuren naar buiten, waarvan 1 een raam heeft wat open gezet kan worden.

Mijn situatie is alsvolgt; in de zomer zit alles potdicht want ik heb een airco in dat vertek. Maar in de gehele winter zou ik graag een raam open willen zetten.
Ik heb verder niets op het balkon te doen, anders dan mijn beddengoed over de reling te laten luchten.

Eigenlijk was mijn intentie om het 1 op 1 te vervangen. Maar mijn kozijnenboer zegt dat het niet mogelijk is om een kantelkiep deel in een deur te verwerken.
Hij adviseert om roosters in de deuren te maken. Heb je aan die roosters net zo veel als een open raam? (van 50 bij 50 in kiepstand)

Andere optie zou zijn; om er 1 vast raam van te maken en 1 kantelkiep raam van beneden tot boven, wat je dus ook als soort deur kan zien. (Deze slaat dan wel naar binnen open, die ruimte is er binnen wel)
Tevens zou ik dan dat vast raamdeel ook nog in 2en op kunnen delen, bovenste kantelkiep en onderste vast, wat het wel weer wat duurder maakt natuurlijk.
toon volledige bericht
Ik heb de schuifpuien naar mijn balkons vervangen door kantelkiep. Dient voornamelijk ter ventilatie en af en toe toegang tot het balkon (grondgebonden woning dus balkon wordt normaal niet gebruikt). Ook nog een rooster erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Kasper schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:19:

toon volledige bericht
De enige vraag die ik in bovenstaande lees is:
Heb je aan die roosters net zo veel als een open raam? (van 50 bij 50 in kiepstand)

Wat ik mis aan de vraag is:
Wat bedoel je met: "net zoveel" tov de wens je die je hebt. (alleen dan kunnen we hier mogelijk een antwoord op geven.
Je kan denk ik zelf wel bedenken dat een open raam van 50x 50 heel wat meer lucht doorlaat dan een rooster.
Maar wat is je behoefte?

PS: Uit je input lijkt het alsof je zelf al goed nadenkt en een leverancier hebt die ook met je meedenkt.
Dus probeer even specifiek te zijn in wat je van ons vraagt.

[ Voor 7% gewijzigd door killerbee1958 op 05-09-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Luxicon schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:21:
@Kasper Zoiets noem je draaikiep of is kantelkiep iets anders?
Draaikiep bedoel ik, excuses.
killerbee1958 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:20:
[...]

De enige vraag die ik in bovenstaande lees is:
Heb je aan die roosters net zo veel als een open raam? (van 50 bij 50 in kiepstand)

Wat ik mis aan de vraag is:
Wat bedoel je met: "net zoveel" tov de wens je die je hebt. (alleen dan kunnen we hier mogelijk een antwoord op geven.
Je kan denk ik zelf wel bedenken dat een open raam van 50x 50 heel wat meer lucht doorlaat dan een rooster.
Maar wat is je behoefte?

PS: Uit je input lijkt het alsof je zelf al goed nadenkt en een leverancier hebt die ook met je meedenkt.
Dus probeer even specifiek te zijn in wat je van ons vraagt.
Behoefte kan ik niet echt zeggen, het is meer een kwestie van gewenning. 50x50 gekiept naar buiten ben ik gewend, ik kan mij inderdaad wel voorstellen dat daar meer doorheen komt tov de roosters.
Al zegt de leverancier dat de roosters voldoende zijn. Zal misschien ook wel aan te wennen zijn.

Eigenlijk zit mijn twijfel meer tussen
-estetisch zijn 2 openslaande deuren met roosters mooier
-draaikiep optie is velen malen goedkoper.

Het is nog al een afweging vind ik.
Ik hoopte stiekem dat de reacties zouden zijn, ga voor de goedkopere oplossing, jammer van de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Kasper schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:06:
[...]

Draaikiep bedoel ik, excuses.

[...]

Behoefte kan ik niet echt zeggen, het is meer een kwestie van gewenning. 50x50 gekiept naar buiten ben ik gewend, ik kan mij inderdaad wel voorstellen dat daar meer doorheen komt tov de roosters.
Al zegt de leverancier dat de roosters voldoende zijn. Zal misschien ook wel aan te wennen zijn.

Eigenlijk zit mijn twijfel meer tussen
-estetisch zijn 2 openslaande deuren met roosters mooier
-draaikiep optie is velen malen goedkoper.

Het is nog al een afweging vind ik.
Ik hoopte stiekem dat de reacties zouden zijn, ga voor de goedkopere oplossing, jammer van de looks.
toon volledige bericht
Sorry Kasper maar dit soort afwegingen moet je toch vooral zelf maken.
Daarbij moet je je vooral NIETS aantrekken wat anderen vinden maar je eigen prio's stellen.

Wat ik, of anderen, doet(n) is mogelijk heel tegengesteld aan je eigen wensen.
Succes met het afwegen. Volgens mij ben je goed bezig. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
killerbee1958 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:10:
[...]

Sorry Kasper maar dit soort afwegingen moet je toch vooral zelf maken.
Daarbij moet je je vooral NIETS aantrekken wat anderen vinden maar je eigen prio's stellen.

Wat ik, of anderen, doet(n) is mogelijk heel tegengesteld aan je eigen wensen.
Succes met het afwegen. Volgens mij ben je goed bezig. (y)
Ik weet het. Bedankt in ieder geval!

Misschien dat er meer pros en cons naarboven zouden komen door ervaringen hier. Wat mij beter tot een keuze kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdeW
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-05-2022
Nou, ze hebben de kozijnen eindelijk gemonteerd van Ea-kunststoftechniek. Deze hadden we in Mei ergens besteld (zie vorige post) We kregen eerst een mail dat de gewenste leverdatum niet kon worden gehaald door drukte, maar uiteindelijk zijn ze toch op tijd geplaatst.

In eerste instantie ziet alles er perfect uit, en ze moesten gisteren terug komen om de achterdeur opnieuw af te stellen. Dat hebben ze ook gisteren gedaan. Dus als mensen nog ons advies willen voor kunststof kozijnen van Schuco, dan kunnen wij EA kunststofkozijnen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21
Rukapul schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:05:
[...]

Dat het Profiel profiel oud is herken je inderdaad aan de hoeveelheid kamers. Tevens is het mij niet gelukt de U-waarde van het kozijn te achterhalen :P Het informatiemateriaal noemt alleen een U-raam afhankelijk van U-glas wat veelzeggend is wat je kunt verwachten
Ik heb net offerte gekregen voor Profel kunststof kozijnen met HR++ glas, de Uw waarde van de kozijnen schommelen tussen de 1,22-1,69W/m2 K. Gemiddeld ligt het op 1,36. Dit gaat over maaslandkader met Fino vleugel.

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-05 20:46
Hier ook iemand in de markt voor kozijnen. Het valt me op dat ik heel slecht bedragen kan vinden. En net als bij keukens en badkamers heb ik nu al het gevoel sowieso belazerd te gaan worden.

Dus wat zijn normale prijzen? Hoeveel korting moet ik minimaal bedongen om zelf een normale prijs te betalen en de leverancier een normale marge te laten?

Met de crisis die er aan komt kan ik misschien beter nog even wachten, zo niet dan laat ik het hout hier nog maar eens schilderen.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 22:40

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Spanky79 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:55:
Hier ook iemand in de markt voor kozijnen. Het valt me op dat ik heel slecht bedragen kan vinden. En net als bij keukens en badkamers heb ik nu al het gevoel sowieso belazerd te gaan worden.

Dus wat zijn normale prijzen? Hoeveel korting moet ik minimaal bedongen om zelf een normale prijs te betalen en de leverancier een normale marge te laten?

Met de crisis die er aan komt kan ik misschien beter nog even wachten, zo niet dan laat ik het hout hier nog maar eens schilderen.
Wat ik zie is dat de prijzen gewoon van een lijst worden gehaald. Het hangt hier af van de afmetingen. Ik denk dat ze per kozijntype een prijsoverzicht gebruiken, als ik zo meekijk met de verkopers die hier langs komen.

Belazerd is een groot woord. De marges liggen nu wel een stuk hoger omdat de gemiddelde levertijd nu een maand of 4-5 is.
Het is voor de verkopende partij nou niet bepaald een aderlating als je hun offerte weigert. Voor jou meteen een andere.
Bereid je dus voor om meer te betalen dan een paar jaar terug. Dus ga af op je gevoel; kijk welke partij met de beste bang-for-buck komt.
En in plaats van korting te bedingen, zou je kunnen gaan voor extraatjes. Maar verwacht er niet te veel van, is mijn ervaring momenteel.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21
Spanky79 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:55:

Bedragen van kunststof kozijnen moet je opvragen via een vrijblijvende offerte (en liefst meer dan 1). let wel op dat er een verschil in prijzen door de kwaliteit van de aannemer en profielen is (niet appelen met peren vergelijken). Ik heb bewust bij een bedrijf offertes van gevraagd waar ik op voorhand referenties (vrienden, collega's, ...) had om geen miskoop te doen.

Ik heb op geen enkel vlak korting bedongen, vind dit een vreemde werkwijze voor zo een type bedrijf. Ik heb de offerte bekeken en deze was in lijn met wat ik had verwacht. Ik laat mijn hele huis doen in verschillende fases (met jaren tussen) en dit komt ongeveer op 25.000 euro voor Profel kunstof (maaslandkader buitenkader + primo binnenkader) kozijnen geleverd, afgebroken en geplaatst. Dit is voor 4 draai/kiep ramen van 1,5m hoog en breed, 1 enorm vast raam van 2m bij 2m, 1 klein vast raam van 1m bij 1m, 2 buitendeuren met vast raam (1m breed) ernaast, 1 voordeur, 1 erker van 5m breed en 1,5m hoog en met zijramen draai/kiep en 1 driehoekig zolderraam (4m breed op 2m hoog)

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:21
Wij zijn ook bezig met het vervangen van een flink aantal kozijnen. Sinds ergens begin juli bezig en dit gaan we vervangen. Alles in incl. HR++ glas.

Begane grond
  • Deur berging
  • Voordeur
  • Raam (incl. kunstof vlak) naast voordeur 4 meter x 1,5 meter), incl. 1 kiep/kantel)
  • Openslaande deuren (4 meter breed incl. beide zijdes nog 90 cm glas)
  • Raam (2 meter x 2 meter)
Slaapkamer achter
  • Twee ramen (samen 1,80 meter x 1,20 meter), incl. 1 kiep/kantelraam
  • Raam (0,85 meter x 1,20 meter), kiep/kantel
  • Deur, deze zit vast aan een Frans balkon. Gebruiken we alleen om te luchten. Heb dit nu laten vervangen door een groot kiep/kantelraam.
Dit heb ik nu aangevraagd bij drie leveranciers en prijzen lopen nogal uiteen:
  • Offerte 1: €22.000 - K-Vision - Stelkozijnen
  • Offerte 2: €24.300 - Rehau - Stompe montage
  • Offerte 3: €31.000 - Rehau - Stompe montage, stelkozijnen is meerprijs van €340
Ik hoopte stiekem dat ze bij elkaar in de buurt zouden zitten. Ondanks dat ze het goedkoopste zijn is de €22.000 voor de werkzaamheden die gedaan moeten worden marktconform. Zit ik een beetje goed met mijn gevoel?

[ Voor 7% gewijzigd door ArieR op 16-09-2020 14:00 . Reden: Opmaak ]

• killerbee1958
Hoi Arie,

Ik heb mijzelf laten overtuigen dat stelkozijnen een betere montage methode is als stomp, dus aanbiedingen met alleen stomp vielen bij mij al meteen af. (bepaal voor jezelf of je dit wel of niet een criterium vindt door je te laten voorlichten en inlezen op voor en nadelen van beide methoden)

Offerte 1 en 2 zitten dicht bij elkaar. Offerte 3 is een te groot verschil met 1 en 2 en zou ik dus diskwalificeren.

Ik zou in jouw geval mogelijk nog 1 of 2 additionele offertes opvragen maar dan moet je de knoop doorhakken op gevoel.
Welke leverancier gaf jou vertrouwen? (tip: gebruik dit draadje en het internet om ervaringen met leveranciers te vinden).
LET OP: JIj steekt in op merk profiel en niet leverancier. Ik raad je aan om de leverancier in je besluit mee te nemen. Goede kozijnen geplaatst door een slechte leverancier zijn nog steeds slecht.
Je wilt goed kozijnen (en echt slechte zijn er mi niet meer) in combinatie met een goede leverancier.

succes in je afwegingen

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:21
@killerbee1958 Stompe montage valt bij ons inderdaad ook af, willen stelkozijnen. De goedkoopste is een leverancier waar op het forum goede ervaringen mee zijn, dus dat zit wel goed. Weet niet of het handig is hier een naam te noemen? Gesprek met de verkoper was erg fijn, dacht goed mee. Had de profielen erbij gezet als extra informatie, is voor ons niet een extra argument. Wat ik kan vinden is dat Rehau en K-Vision goede profielen zijn, dus dat we daartussen moeten kiezen vind ik niet erg. Is €22.000 voor het werk wat moet gebeuren een beetje marktconform?

• killerbee1958
HOi Arie,

Dat kan ik niet inschatten. Het feit dat je twee offertes hebt die dicht bij elkaar liggen doet vermoeden dat deze prijs redelijk marktconform is.

Ik zou gewoon de leverancier ook noemen hoor. Dat is toch niet verboden?
Ik heb het in ieder geval wel gedaan.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Hallo mede-tweakers.

Graag jullie advies over onderstaande.

We hebben een leverancier op het oog voor het plaatsen van kunststof kozijnen. Totaalbedrag scheelt in vergelijking tot andere twee offertes circa 2,5k. Voorwaarden:

- Circa 11,5k voor 5 kunststof kozijnen voor zowel begane grond als eerste verdieping (waarvan 2 kozijnen met de afmeting 4m bij 1,5m). Vier van de vijf kozijnen hebben een draaikiep functie met 4 standen.
- HR++
- Merk Rehau, stelkozijnen volgens VKG voorschriften.
- Leverancier heeft alles onder één dak, dus productie, levering en montage.
- 10 jaar garantie op kozijnen, glas, hang en sluit en montage.

Tot zover prima lijkt mij. Enige waar ik moeite mee heb zijn de betalingsvoorwaarden, namelijk:

- 30% bij inmeten
- 60% bij aanvang montage
- 10% bij oplevering

Wat zijn jullie ervaringen met betalingsvoorwaarden voor kozijnen? Is dit gebruikelijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

VDS91 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:21:
Hallo mede-tweakers.

We hebben een leverancier op het oog voor het plaatsen van kunststof kozijnen. Totaalbedrag scheelt in vergelijking tot andere twee offertes circa 2,5k. Voorwaarden:

- Circa 11,5k voor 5 kunststof kozijnen voor zowel begane grond als eerste verdieping (waarvan 2 kozijnen met de afmeting 4m bij 1,5m). Vier van de vijf kozijnen hebben een draaikiep functie met 4 standen.
- HR++

Tot zover prima lijkt mij. Enige waar ik moeite mee heb zijn de betalingsvoorwaarden, namelijk:

- 30% bij inmeten
- 10% bij oplevering

Wat zijn jullie ervaringen met betalingsvoorwaarden voor kozijnen? Is dit gebruikelijk?
toon volledige bericht
Nee! Ik heb deze week een 'deal' afgerond voor 14.8K, en het is betalen ná oplevering zonder enige vorm van aanbetaling.

Bovenstaande zou ik écht niet doen. Sterker nog: het zaakje stinkt, want ze hebben dus al 90% van het totaalbedrag binnen zonder ook maar iets gedaan te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij mij was het toen een percentage aanbetalen, en de rest achteraf.

Net gecheckt: het was toen 30% bij opdracht, 70% na werkzaamheden. Totaalbedrag van 17k.
Eventueel mocht ik toen 10% achterhouden op de werkzaamheden totdat de restpunten waren opgelost, gaven ze zelf aan.
Dat heb ik daadwerkelijk gedaan, al stond dat eigenlijk niet in verhouding tot de restpunten: Naleveren van horren, afstellen van 2 draaikiepramen, en een kitrandje op kleur afwerken.
Op de dag dat de monteur was geweest die laatste 10% ook direct overgemaakt. :)

Ik vind vooral die 60% bij aanvang montage een beetje vreemd. Na montage scheelt namelijk 2-3 dagen, en de kozijnen hebben ze toch al klaar. Die betaling zou ik dan ook in overleg een paar dagen naar achteren schuiven. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:30
Hallo mede-tweakers.

- HR++

- 30% bij inmeten
- 10% bij oplevering

toon volledige bericht
Dat is gebruikelijk als je een kleintje hebt die niet de middelen heeft om zelf voor te schieten (of op rekening te kopen bij zijn leveranciers). Kan 3 kanten op:
- je alles kwijt bent bij faillissement
- het bedrijf levert prutswerk en is tevreden met 90% van het bedrag
- het bedrijf levert gewoon zoals afgesproken en er is niks op aan te merken

Zoek naar reviews van het bedrijf, kijk of je mensen in de omgeving kunt vragen naar ervaringen. Sommige bedrijven hebben referenties/projecten op de website staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Hallo mede-tweakers.

- HR++

- 30% bij inmeten
- 10% bij oplevering

toon volledige bericht
Zeer zeker niet gebruikelijk en ook niet gewenst als klant.
Zelf een opdracht van 28.000 geheel op betaling na afronding van de werkzaamheden gegund aan Veld Kozijnen
Die hadden met die betalingsconditie geen enkel probleem.

Nu kan ik mij ook wel weer voorstellen dat een kleinere leverancier een probleem heeft om de kozijnen voor te schieten. Dus een beperkte (max 30 %) aanbetaling zou in zo een geval nog te overwegen zijn.

Maar ik zou echt mijn poot stijf houden op betaling van restant NA afronding van de werkzaamheden, naar tevredenheid klant.
En indien nodig een deel inhouden als er kleine restpunten zijn om wel redelijk te blijven naar de leverancier.

Die 60 % bij aanvang is sowieso raar. Als het goed is dan zijn ze met twee a drie dagen klaar met jouw opdracht. Waarom dan betalen bij aanvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-05 11:39
Ben zelf bezig met een nieuwe voordeur en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Tot nu toe ben ik bij bedrijven geweest en ga langs een derde. Hoewel ik nog geen offertes heb ontvangen, schatten de eerste twee bedrijven de kosten al wel op ongeveer 5k. Dat is vokr het vervangen van een voordeur + kozijn en raampje ernaast.

Zijn dat marktconforme prijzen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:07
Nee, ik vind het akelig duur. Eerder dit jaar heb ik een nieuwe kunststof voordeur laten plaatsen voor (uit m'n hoofd, dit was het ongeveer) €2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
En was dat dan inclusief alles? Dus afvoer oude kozijn, nieuw kozijn, hang en sluitwerk etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
@Glasscar het is altijd lastig om vanuit dit forum daar echt een goede uitspraak over te doen.
Belangrijke variabelen die je allemaal niet benoemt zijn
Welk type deur. Welk merk profielen. Hoe groot is het " raampje" ernaast.

De beste manier om uit te vinden of je een marktconforme offerte hebt is door meerdere bedrijven een offerte uit te laten brengen.
Dus niet een uit de pols quote maar een offerte. (dat heb je nog niet zo te zien)

Ga desnoods, als je ze niet allemaal langs wilt hebben, eens langs bij shops en vraag daar eens vrijblijvend een offerte. (Paul en Paul in Bergschenhoek is duur maar kan wel ter plekke een offerte geven).

Dat alles gezegd hebbende, vind ik 5K voor een alleen een voordeur best stevig. Maar ja misschien heb jij wel een hele luxe voordeur uitgekozen die dit weer wel reëel maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 19:33
killerbee1958 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:50:
Dat alles gezegd hebbende, vind ik 5K voor een alleen een voordeur best stevig. Maar ja misschien heb jij wel een hele luxe voordeur uitgekozen die dit weer wel reëel maakt.
100% eensch.

Voor een gewone voordeur in een normale situatie is dat overtrokken veel geld.

Maar als jij een non-standaard situatie hebt / wilt, dan kan het realistisch zijn. Gouden deurknoppen? 100% maatwerk, een model dat ze niet standaard in het portfolio hebben? Installatie in een omgeving met speciale eisen omtrent opvang van stof en voorkomen van geluid?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
Top, dank voor de input. Ik wacht dan inderdaad de offertes even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
Inmiddels 2 offertes.

5300 euro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCJUCnHHFaU1fRR8AqynyHkoeI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkmGwvaLdli9Gjh8Izde8U0a.jpg?f=fotoalbum_large

4900 euro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H56ugBqMkdYcx3ZJGh5kACD1cj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ijNDwPauELtLT4fVYYtPdoE5.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit wat jullie betreft redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Veel te duur naar mijn mening, heb zelf een jaar of twee geleden een nieuwe klassieke meranti (met isolerende tussenlaag) voordeur/kozijn/bovenraam (HR++) helemaal op maat laten maken en laten plaatsen, inclusief siersmeedijzerhek, messing deurbeslag, SKG*** cilinder en driepuntssluiting, SKG** scharnieren, meerdere malen afgelakt met Sikkens lak voor een kleine 3000,-

[ Voor 4% gewijzigd door Zaphara op 10-10-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
Dit zijn twee kunststof offertes. Begrijp uit jouw verhaal dat je hout hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zaphara schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:17:
Veel te duur naar mijn mening, heb zelf een jaar of twee geleden een nieuwe klassieke meranti (met isolerende tussenlaag) voordeur/kozijn/bovenraam (HR++) helemaal op maat laten maken en laten plaatsen, inclusief siersmeedijzerhek, messing deurbeslag, SKG*** cilinder en driepuntssluiting, SKG** scharnieren, meerdere malen afgelakt met Sikkens lak voor een kleine 3000,-
Hout, én twee jaar geleden. Helaas niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Ik heb zelf alles laten vervangen BEHALVE mijn buitendeur dus ik kan geen vergelijkings materiaal aanbieden.
Paar dingen die mij zo snel opvallen
Offerte 1: Profel
Offerte 2: VEKA
Beiden zijn goede profielen dus dat maakt niet uit.
Offerte 1: SKG 3 cilinder
Offerte 2: SKG 2 cilinder met trekbeveiliging
Eerste is uiteraard beter, maar verkaart geen 400 euro
Offerte 2 lijkt uitgebreider met ook nog panelen aan de rechterkant van de deur en is toch goedkoper.

In beide gevallen lijkt de prijs mij iets aan de hoge kant (maar nogmaals ik kan niet goed vergelijken)
Ik zou in jouw geval toch nog zeker twee extra offerte opvragen elders (Damen en Groen doet Profel, Veld Kozijnen doet VEKA)

Beide offertes zien er overigens wel netjes uit. Er is duidelijk netjes met je meegedacht door deze twee leveranciers.

Misschien is dit dus wel een reeele prijs, ook gegeven de vraag die er in deze markt heerst
Ik moest bijvoorbeeld 15 weken wachten op installatie. Kozijnen zijn blijkbaar een gewild object.

Succes met je afweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
Dank, ik ga ze naast elkaar zetten. Ik heb nu ook nog een offerte van 6600. Die valt sowieso af.

Ze hebben allemaal een levertijd van 4 tot 5 maanden. Blijkbaar hebben ze genoeg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Yep, Ik denk dat mensen wat geld over hebben van vakantie en dat kunststof kozijnen een beetje uit het verdomhoekje komen, waar ze inzaten, dus hebben ze het druk genoeg en kunnen ze zich permitteren wat betere prijzen te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:19

DropjesLover

Dit dus ->

Al enige tijd willen wij kunststof kozijnen plaatsen.
Echter, hier in Nederland kost ons dit €28k (15 ramen + schuifpui + voordeur).

Nu kan ik via familie van mn vrouw (haar vader is aannemer in Letland) direct inkopen bij een fabriek in Noord-Oost Europa, ook de "Nederlandse stijl" kozijnen, met haak/neusje, van Galean / Schuco.
Echter, het prijsverschil is behoorlijk, €11k voor Nederlandse stijl en €6,5k voor de standaard (= standaard in heel Europa, Nederland is de uitzondering).

Het plaatsen wilden we eerst zelf doen met m'n schoonvader.
Alles opgemeten en we hebben 1 kozijn Nederlandse stijl besteld en gekregen als proef. Ik had er deze stelkozijn-latten bij gekocht: https://www.recystel.nl/product/r-2008-2/ (PVC, met "pootjes" voor compriband)
Maar door corona kan mijn schoonvader niet langs komen, niet voor 1 weekendje.

Dus, ik heb via werkspot een Poolse kozijnenmonteur gevonden, was ook de enige die reageerde.
1x afgesproken voor werk bekijken, en proefkozijn + gat opmeten, ja gaat passen, maar wel krap.

Zoals jullie weten zijn er meerdere wegen naar Rome.
Nederlandse manier, met stelkozijn:
YouTube: Montage kozijnen | DW Kozijnen (stelkozijn rond 01:00)
Zelf getekend plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDNFGqvWqFAXFDtXPpP2PPNb5AM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RyYWZWrdzTOghdVEzWjMKPOe.png?f=user_large

Echter, de rest-van-Europa-manier is gewoon het kozijn (zonder neusje) pakken, op een paar plekken een metalen strip er tegenaan schroeven, kozijn op z'n plek zetten en die met ankers in de betonnen binnenmuur slaan, en vervolgens rondom alles afpurren binnen en buiten, en er een dag later overheen met voegmortel buiten en binnen met stuc / gips:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCWLhWtj4K67dQr65HrHLnl4EYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6o1ykPxbEPZPIbyy4ngyx3qX.jpg?f=fotoalbum_large
Deze manier is een stuk sneller werken natuurlijk, en heeft als voordeel dat je glas er niet uit en weer in hoeft. Voor het installeren van het totaal vroegen ze €3000, op basis van 2 uur werk per kozijn met 2 man, wat neer komt op ~€50/u.

Nu had ik bij mij thuis braaf het gat in de buitenmuur opgemeten. Dit gat hoort gelijk te zijn met het gat in de binnenmuur.
Echter, 3 dingen:
  • De kozijnplank in de spouw lag eigenlijk los / brak heel snel los, hier kon ik wel in schroeven, maar tsja, geen nut.
  • Het kozijn "Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/zwuyN2dBWmTBE3Oj6xnaoktK.png, waardoor ik zeker een centimeter meer gemeten had dan past
  • In de binnenmuur is het gat van het raam voorzien van bijna 2cm gips. Het stelkozijn in de spouw ligt hier gelijk mee.
Mijn gewenste/gemeten manier had dus nooit kunnen passen.
Het is opgelost door:
  1. Alle stelkozijnen in de spouw er uit te breken
  2. Het stelkozijn op het Nederlandse stijl kozijn van buiten naar binnen te schroeven (met compriband er tussen)
  3. De metalen plaatjes op de buitenkant (nu stelkozijn, normaal het kozijn, geen stelkozijn) te schroeven
  4. Gips weg hakken waar de metalen plaatjes zitten
  5. Ankers er in
  6. Afpurren,
  7. Pur bubbels wegsnijden, stuc / voegwerk er over, klaar op de rest-van-Europa-manier.
Maar ik ben natuurlijk wat ontevreden dat het niet mijn "Nederlandse stijl" manier is gebeurd.
Plus dat dit kozijn niet in de juiste kleur en afwerking was (wit glad plastic ipv 9010 houtlook), en met de Nederlandse stijl pak je makkelijk het kozijn er weer uit, nu niet...

Ik heb gisteravond even gemeten met een laser-IR-thermometer. Het oude raam+kozijn (er naast) is glas 17,6°C, houten kozijn 18,6°C. Het nieuwe is glas 20,2°C en kozijn 19°C (de PUR nu iig nog ook). Hoe dan ook zijn we voor het grote oppervlak behoorlijk vooruit gegaan.

Waar ik nu mee zit.
In Polen en Letland houden ze echt wel rekening met strenge winters. Desondanks denk ik wel dat de Nederlandse manier beter is, omdat die er van uit gaat dat wanneer het waait buiten, het kozijn strakker tegen het stelkozijn gedrukt wordt en dus dicht blijft. Bij de rest-van-Europa-manier scheur je feitelijk het pur los en gaat het dus op termijn niet meer afdichten. Vergis je niet in de kracht van wind op m2 oppervlak, op dit raam moet je al rekenen op ruim 100kg ;)

Nu zie ik 2 opties voor me:

Nog een keer een Nederlandse stijl raam bestellen, op basis van maten binnenmuur. Dit ivm de stuclaag binnenmuur en daar me gelijk liggende stelkozijn in de spouw. Nu met de Recystel 2008-1 (1 pootje aan de voorkant (=10mm hoog)) stelkozijn. Dit kost meer tijd, zeker 3 uur per kozijn, waarmee de totaalprijs neer komt op €11.000 materiaal + stelkozijn €600 + ~€4.500 = €16k (nog steeds fors goedkoper dan Nederlands bedrijf). Nadeel is dat een raam snel te groot kan zijn en het stelkozijn in de spouw domweg niet groter gemaakt kan worden, dus verwijderd moet worden. Dan blijft, op dat moment, alleen de rest-van-Europa-manier over...

Alles op de rest-van-Europa-manier bestellen en laten doen. Kosten €6.500 + €3.000 = ~€10k
En accepteren dat het op termijn het hoekje met stucwerk wat kouder is / minder isoleert.

We willen hier nog lang blijven wonen, 20 jaar tot de kinderen het huis uit zijn is wel de bedoeling.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:35
Vraagje voor de (kunststof) kozijnen experts... Wij hebben een kleinschalig project nieubouwwoning, opgeleverd eind 2016. Daarin zitten kunstof kozijnen voor zowel ramen als deuren, zo ook de voordeur. Die tocht een beetje, rechtsboven is een beetje een kier te voelen (scharnieren zitten links, van binnen gezien). Nu was ik aan het zoeken naar afstel-instructies online en zag deze sticker in het kozijn zitten.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f987ce204384/5f987ce1f2e6f-IMG_2131.thumb.jpg

Even googlen op het attestnummer leert mij dat de kwaliteitsverklaring al in 2012 is verlopen. Hebben we een oud (voorraad)kozijn in onze woning gekregen? Moet/kan ik hier wat mee ten opzichte van de aannemer of de (vermoedelijke) onderaannemer/leverancier van het kozijn (die ik voor de netheid maar even heb weggestreept in de foto)?

[ Voor 3% gewijzigd door Vincm op 27-10-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-04 10:33
Glasscar schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:11:
Inmiddels 2 offertes.

5300 euro
[Afbeelding]

4900 euro
[Afbeelding]

Toevallig ben ik ook bezig met het vervangen van enkel de voordeur en kom ook op dit soort prijzen uit. Ik heb geen zijlicht, maar wel aan beide zijden 30 cm Rabat afwerking.

De onderste partij ben ik ook langs geweest, dat zijn k-visioen profielen, geen Veka.

Een partij kon het voor €4.000, maar dit is een heel klein bedrijfje met Gealan profielen.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Beatman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:58:
[...]

Toevallig ben ik ook bezig met het vervangen van enkel de voordeur en kom ook op dit soort prijzen uit. Ik heb geen zijlicht, maar wel aan beide zijden 30 cm Rabat afwerking.

De onderste partij ben ik ook langs geweest, dat zijn k-visioen profielen, geen Veka.

Een partij kon het voor €4.000, maar dit is een heel klein bedrijfje met Gealan profielen.
Ik denk dat je niet snel een lagere offerte krijgt. Het vervangen van alleen een voordeur is gewoon geen interessant project voor die jongens. Die komen om in het werk en dat zijn veelal grotere projecten met meer marge. Ik moet zelf al vijf maanden wachten op mijn kozijnen... En meerdere grote jongens zaten met vergelijkbare wachttijden.
Voor 'nietszeggende' klussen drijven ze de prijs enorm op. Als je accepteert is het voor hun een leuke bonus. Als je weigert hebben ze er eigenlijk geen verlies aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Nyarlathotep schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:08:
[...]

Ik denk dat je niet snel een lagere offerte krijgt. Het vervangen van alleen een voordeur is gewoon geen interessant project voor die jongens. Die komen om in het werk en dat zijn veelal grotere projecten met meer marge. Ik moet zelf al vijf maanden wachten op mijn kozijnen... En meerdere grote jongens zaten met vergelijkbare wachttijden.
Voor 'nietszeggende' klussen drijven ze de prijs enorm op. Als je accepteert is het voor hun een leuke bonus. Als je weigert hebben ze er eigenlijk geen verlies aan.
Dit zie ik inderdaad in alle takken :/
Boeiboorden bijwerken door een sterk gecoate metalen plaat, €3500-4200. In mei 2021. De vraag voor een dakkapel heb ik niet eens een aanbod voor gekregen.
Zelfs een Poolse stukadoor vraagt €20/m2 zonder verven :X

Voor een paar dingen op werkspot, 0,0 reacties.
Beatman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:58:
[...]

Gealan is gewoon prima, toch?
Had niet gedacht dat een voordeur zo duur zou zijn...
Ik heb via schoonfamilie voor alleen het materiaal voor een voordeur (in Veka SL82 profiel) een prijs van €620. En met 2 man zit ie er met iets meer dan een halve dag er in. Goed, reken een hele dag à €400-500pp, dan zit er een bijzonder riante marge op :X

[ Voor 30% gewijzigd door DropjesLover op 28-10-2020 09:20 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

De huizenmarkt staat op z'n kop, en zo ook de klussenmarkt / aannemers. Op het moment hoef je niet op een redelijk tarief te rekenen. Gewoon doorsparen en toeslaan over een paar jaar als het weer normaal gaat met de tarieven.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-04 10:33
DropjesLover schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

Gealan is gewoon prima, toch?
Had niet gedacht dat een voordeur zo duur zou zijn...
Ik heb via schoonfamilie voor alleen het materiaal voor een voordeur (in Veka SL82 profiel) een prijs van €620. En met 2 man zit ie er met iets meer dan een halve dag er in. Goed, reken een hele dag à €400-500pp, dan zit er een bijzonder riante marge op :X
Gealan is inderdaad een prima merk. Alleen tov K-Vision zijn de profielen wat dikker en vind ik wat minder informatie online.

Dat ze het druk hebben merk ik ook, leveren medio maart-april 2021 en mijn vragen over dikkere isolatie en zonwerend triple glas vinden ze ook maar lastig.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:04
Familie lid vroeg mij om mee te kijken naar een offerte voor
1 x kozijn met vaste 2 ramen.
2 x de ramen van de dakkapellen: 3 ramen waarvan 1 kiepkantel
1 x kozijn met 2 ramen waarvan 1x kiepkantel.

In totaal zo’n 6,8m2 glas

Ze kijken naar kunstof, maar kregen nu (mahonie) hout geadviseerd. Inc plaatsing €8600.
HR++ glas

- Is de prijs redelijk? (Bedrijf komt via een referentie)
- meerprijs van €800 voor HR+++ waard?
- kozijn gaat in bestaande houte constructie, maakt het dan nog uit of het stomp of met stelkozijn gemonteerd wordt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liVgE9B72CwF4tGppNFbl0Y01mg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fPfvn2MsoZbaWc5WF0lxpsrX.jpg?f=user_large

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:16:
Familie lid vroeg mij om mee te kijken naar een offerte voor
1 x kozijn met vaste 2 ramen.
2 x de ramen van de dakkapellen: 3 ramen waarvan 1 kiepkantel
1 x kozijn met 2 ramen waarvan 1x kiepkantel.

In totaal zo’n 6,8m2 glas

Ze kijken naar kunstof, maar kregen nu (mahonie) hout geadviseerd. Inc plaatsing €8600.
HR++ glas

- Is de prijs redelijk? (Bedrijf komt via een referentie)
- meerprijs van €800 voor HR+++ waard?
- kozijn gaat in bestaande houte constructie, maakt het dan nog uit of het stomp of met stelkozijn gemonteerd wordt?

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Mahonie? Bedoel je geen Merantie?

Ik zie geen ventilatieroosters, heeft dit huis dan al balansventilatie?

De prijs schrik ik niet van. Zeker als blijkbaar op hoogte moet worden gewerkt en een steiger en/of hoogwerker er aan te pas moet komen.
Weet alleen niet hoe wordt afgewerkt. Moet er nog een schilder langskomen om het later af te lakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:04
nokiaan958GB schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:02:
[...]

Mahonie? Bedoel je geen Merantie?

Ik zie geen ventilatieroosters, heeft dit huis dan al balansventilatie?

De prijs schrik ik niet van. Zeker als blijkbaar op hoogte moet worden gewerkt en een steiger en/of hoogwerker er aan te pas moet komen.
Weet alleen niet hoe wordt afgewerkt. Moet er nog een schilder langskomen om het later af te lakken?
Merantie! Dat is het, mahonie was wat te chique ;)

Huis is uit de jaren 50, dus geen ventilatie. Ook geen andere roosters in het huis. Goed punt om te vragen hoe zie dit kunnen integreren.

Schilderwerk. Staat dat het opgeleverd wordt in de grondverf. Denk makkelijk als ze het met de stijgers meteen laten schilderen? Of is dat niet gangbaar voor een kozijnenboer?

Ik twijfel nog een beetje over de meerprijs voor HR+++ glas. Is dit de meerprijs waard voor een matig geïsoleerd woning, waarbij de ramen geplaats worden op overloop, slaapkamer en badkamer. Die ruimtes worden niet warmer dan 17c gestookt.
Aan de andere kant, je doet het maar 1x en die 800€ is te overzien, dus waarom niet meteen goed. Maar het dak is weer niet geïsoleerd, dus tja.....

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:16
Glasscar schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:47:
Ben zelf bezig met een nieuwe voordeur en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Tot nu toe ben ik bij bedrijven geweest en ga langs een derde. Hoewel ik nog geen offertes heb ontvangen, schatten de eerste twee bedrijven de kosten al wel op ongeveer 5k. Dat is vokr het vervangen van een voordeur + kozijn en raampje ernaast.

Zijn dat marktconforme prijzen?
Insert12 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:23:
Nee, ik vind het akelig duur. Eerder dit jaar heb ik een nieuwe kunststof voordeur laten plaatsen voor (uit m'n hoofd, dit was het ongeveer) €2600.
Een kunststof A merk in basis uitvoering, inclusief zijkozijn van 1 m breed met 3laags beglazing kost mij ±4 - 4.5k.

Maar het is ook afhankelijk van de extra's.
Vergelijk het met een basis keuken, een basis keuken met extra's, of een keuken met afwijkende maten/extras.
Daar zit echt veeeeel rek in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
Ter info:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wCOmLPTRV2lBXVpz4XtHJe_UHU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8T6uIirSB8N6ru6du1CeNDpf.png?f=user_large

2x Schucco kozijn met 3 laags beglazing (HR+++?) aan elkaar gekoppeld met tussenprofiel.
4x Draai/Kiep.
Totaal 3m breed en 1m40 hoog
Inclusief 2x ingebouwde en geissoleerde schucco rolluiken met elec.motor aansturing links en rechts.
Verwijderen, afvoeren oude kozijn, plaatsen nieuwe kozijn.
100% betaling 7 dagen na montage

€2600,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 20-05 16:31

KhaZ

Alfa Romeo

barry86 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:54:
Ter info:

[Afbeelding]

2x Schucco kozijn met 3 laags beglazing (HR+++?) aan elkaar gekoppeld met tussenprofiel.
4x Draai/Kiep.
Totaal 3m breed en 1m40 hoog
Inclusief 2x ingebouwde en geissoleerde schucco rolluiken met elec.motor aansturing links en rechts.
Verwijderen, afvoeren oude kozijn, plaatsen nieuwe kozijn.
100% betaling 7 dagen na montage

€2600,-
Wie heeft dit geleverd als ik vragen mag? Wil binnen een paar jaar ook iets doen met de kozijnen, ben een beetje klaar met die oude troep uit 1978 die we hebben.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJGdeVries
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-01-2021
Hallo heeft iemand ervaring met www.PRkozijnbouw.nl
Dit bedrijf is actief in grotere projecten maar zijn er particulieren in de buurt van Twente met ervaring, de prijzne zijn namelijk zeer strak zoals ze zelf zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

RJGdeVries schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:17:
Dit bedrijf is actief in grotere projecten maar zijn er particulieren in de buurt van Twente met ervaring, de prijzne zijn namelijk zeer strak zoals ze zelf zeggen?
Als hun prijzen echt zo 'strak' (???) zijn dan kun je dat bevestigen of ontkrachten door offertes van andere kozijnboeren op te vragen, en te vergelijken.
Met slechts één offerte kun je helemaal niets... Dus ga vooral verder met oriënteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Wij willen al tijden de kozijnen vervangen.

Hiervoor heb ik al meerdere offertes opgevraagd. We hebben een 2-onder-1-kapper met in totaal 15 ramen, een schuifpui en voordeur. Besproken is kunststof 2-kleuren (ral 9010 kozijn, openende ramen donkerrood), houtlook, HR+++
In de zomer 2019 waren de offerteprijzen:
B1: €39.000 (Schüco 6 kamer)
B2: €35.500 (eigen merk, 4 kamer)
K: €29.000 (Veka, 5 kamer)

Via familie (aannemer) in het buitenland (EU Oost Europa) kunnen we voor inkoopsprijzen de kozijnen en glaswerk krijgen. Het profiel hier is van Sucho, 6 kamer (NL-stijl, met "neusje/haakje"). Totale materiaalkosten... €11.000. Via die kant van de familie kunnen we ook werklui regelen, en het in 2 weken klaar hebben. Verwachte totale kosten incl stelkozijn, soudaband, etc etc, €15.000. Dat scheelt nogal!

Eigenlijk wilden we al in 2020 samen met said familielid 1 raam proefplaatsen en daarna de rest doen, maar corona. Het proefraam hebben we binnen gekregen, zelf stelkozijn gekocht wat mij het beste leek, en geplaatst met een Pool gevonden via werkspot.

Helaas was het niet zo knip en klaar als dat ik me had voorgesteld.
Het originele stelkozijn zat bij het verwijderen van het raam redelijk los, en de Pool was gewend ook al dit houtwerk uit de spouw te halen. Daardoor kon mijn gekochte kunststof stelkozijn (135mm breed) niet meer hier op geschroefd worden.
Tevens zit op onze binnenmuur in de dag een laag stuck van bijna 1 cm, en lag het oorspronkelijke stelkozijn hier iets in, dus op/over het beton.

Kortom, dit zou nooit echt goed passen.
Oplossing ter plekke:
"mijn" stelkozijn tegen kozijn schroeven, metalen strips aan de buitenkant schroeven,
op de plekken van deze strips het stuck weghakken en het raam van buitenaf tegen de binnenmuur plaatsen.
Gat boren op plaats van de gaten in de strips, anker in muur slaan,
binnen en buiten rondom afpurren, volgende dag voeg aan de buitenkant er tegenaan, klaar.

Maar dus niet bepaald goed/duurzaam, langs de randen voel je domweg tocht / koude :/

Die Poolse meneer had ook een offerte gestuurd van het bedrijf waar hij in Polen z'n materiaal van kreeg. Zeer matig eigen type profiel, niet de opties (kleuren, houtlook) die wij wilden, maar zou incl montage met stelkozijnen voor zo'n €12.000 klaar zijn.

Wat is nu wijsheid, het prijsverschil is nog steeds aanzienlijk, onze kozijnen rotten momenteel weg, maar het risico dat het niet helemaal gaat zoals gewenst wanneer we het zelf doen is domweg aanwezig :/
Dat, in combinatie met de huidige levertijden en hoge prijzen (hoger dan toen ik ze in 2019 aanvroeg lijkt me), maakt het een moeilijke keuze....

[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 08-01-2021 22:25 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

DropjesLover schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:22:
Wij willen al tijden de kozijnen vervangen.

Hiervoor heb ik al meerdere offertes opgevraagd. We hebben een 2-onder-1-kapper met in totaal 15 ramen, een schuifpui en voordeur. Besproken is kunststof 2-kleuren (ral 9010 kozijn, openende ramen donkerrood), houtlook, HR+++
In de zomer 2019 waren de offerteprijzen:
B1: €39.000 (Schüco 6 kamer)
B2: €35.500 (eigen merk, 4 kamer)
K: €29.000 (Veka, 5 kamer)

Via familie (aannemer) in het buitenland (EU Oost Europa) kunnen we voor inkoopsprijzen de kozijnen en glaswerk krijgen. Het profiel hier is van Sucho, 6 kamer (NL-stijl, met "neusje/haakje"). Totale materiaalkosten... €11.000. Via die kant van de familie kunnen we ook werklui regelen, en het in 2 weken klaar hebben. Verwachte totale kosten incl stelkozijn, soudaband, etc etc, €15.000. Dat scheelt nogal!

Eigenlijk wilden we al in 2020 samen met said familielid 1 raam proefplaatsen en daarna de rest doen, maar corona. Het proefraam hebben we binnen gekregen, zelf stelkozijn gekocht wat mij het beste leek, en geplaatst met een Pool gevonden via werkspot.

Helaas was het niet zo knip en klaar als dat ik me had voorgesteld.
Het originele stelkozijn zat bij het verwijderen van het raam redelijk los, en de Pool was gewend ook al dit houtwerk uit de spouw te halen. Daardoor kon mijn gekochte kunststof stelkozijn (135mm breed) niet meer hier op geschroefd worden.
Tevens zit op onze binnenmuur in de dag een laag stuck van bijna 1 cm, en lag het oorspronkelijke stelkozijn hier iets in, dus op/over het beton.

Kortom, dit zou nooit echt goed passen.
Oplossing ter plekke:
"mijn" stelkozijn tegen kozijn schroeven, metalen strips aan de buitenkant schroeven,
op de plekken van deze strips het stuck weghakken en het raam van buitenaf tegen de binnenmuur plaatsen.
binnen en buiten rondom afpurren, volgende dag voeg aan de buitenkant er tegenaan, klaar.

Maar dus niet bepaald goed/duurzaam, langs de randen voel je domweg tocht / koude :/

Die Poolse meneer had ook een offerte gestuurd van het bedrijf waar hij in Polen z'n materiaal van kreeg. Zeer matig eigen type profiel, niet de opties (kleuren, houtlook) die wij wilden, maar zou incl montage met stelkozijnen voor zo'n €12.000 klaar zijn.

Wat is nu wijsheid, het prijsverschil is nog steeds aanzienlijk, onze kozijnen rotten momenteel weg, maar het risico dat het niet helemaal gaat zoals gewenst wanneer we het zelf doen is domweg aanwezig :/
Dat, in combinatie met de huidige levertijden en hoge prijzen (hoger dan toen ik ze in 2019 aanvroeg lijkt me), maakt het een moeilijke keuze....
toon volledige bericht
Ik denk dat je het antwoord zelf al weet :)

Staar je als eerste niet blind op die 'kamers' in de kozijnen. Dat wordt als verkooptruc gebruikt. 'Wij leveren super kozijnen met 8 kamers, dus super isolerend!' Allemaal gezever in pakjes.
Kijk liever naar de isolatiewaarde en kwaliteit.

Leuk hoor, die Oost-Europeanen. Maar het werk wordt daar gewoon op een andere manier uitgevoerd. Vergeet niet dat de woningen aldaar ook niet vergelijkbaar zijn met de woningen hier.

Dus... Je kan 15K uitgeven aan iets waar je totaal niet tevreden over gaat zijn. En in de winter lekker op de tocht zitten met je 'nieuwe' kozijnen. Goedkoop is duurkoop.

Ik heb die bedrijven hier aan de deur gehad. Ze zagen de rottende kozijnen. En zeggen dan voor een scherpe prijs te kunnen leveren, en binnen een aantal weken te kunnen plaatsen. Doe het niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@DropjesLover foto's zeggen veel meer dan je verhaal.

Overigens, als je houten kozijnen uit de gevel trekt zit de spouwlat gewoon los, dat laat je zitten. Het houdt ook helemaal niks, het sluit de spouw af. Je schroeft die spouwlat aan het stelkozijn vast, het stelkozijn zelf schroef je in de stenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05 01:38
Veel mensen lijken achteraf toch spijt te hebben als ze gekozen hebben voor kunststof in verband met uiterlijk.

Wat ik eigenlijk nooit genoemd hoor, is het isolatie verschil. Kunststof zou slechter isoleren dan hout.

Dus buiten de hogere meerprijs moet je dan eigenlijk ook nog de hoge stokkosten meenemen om het reaal te kunnen wegzetten tegen de onderhouds kosten.

Iemand hier ooit al eens een berekening op losgelaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

badboyqxy schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:40:
Veel mensen lijken achteraf toch spijt te hebben als ze gekozen hebben voor kunststof in verband met uiterlijk.

Wat ik eigenlijk nooit genoemd hoor, is het isolatie verschil. Kunststof zou slechter isoleren dan hout.

Dus buiten de hogere meerprijs moet je dan eigenlijk ook nog de hoge stokkosten meenemen om het reaal te kunnen wegzetten tegen de onderhouds kosten.

Een goed profiel van een A merk zoals Schuco en VEKA heeft een lagere isolatiewaarde dan hout, en al helemaal lager dan aluminium.

Ik had zelf in ons vorige sociale huurappartement 20 jaar oude kunststof kozijnen zitten, zag je niks aan.
Mijn schoonbroer, welke gebouwen realiseert, heeft z'n eigen huis gebouwd en heeft, na uitvoerig kijken en praten met kozijn-plaatsers over waar je op lange termijn wel/geen problemen mee hebt, bewust VEKA met houtlook genomen. Dusja...
Tegen kunststof kozijnen is in het begin veel geweest, maar ondertussen is de kwaliteit echt meer dan prima.
_JGC_ schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:21:
@DropjesLover foto's zeggen veel meer dan je verhaal.

Overigens, als je houten kozijnen uit de gevel trekt zit de spouwlat gewoon los, dat laat je zitten. Het houdt ook helemaal niks, het sluit de spouw af. Je schroeft die spouwlat aan het stelkozijn vast, het stelkozijn zelf schroef je in de stenen.
Dan moet je dus behoorlijk brede stelkozijn latten gebruiken (10cm spouw + 2cm over de buitenmuur + 5cm vlees voor schroeven binnenmuur = 17cm) en moet je die 5cm in/op de binnenmuur ook met iets afwerken, want overheen stucken kan niet (en wordt best dik).

En sowieso rondom in de binnenmuur-dag al het stuck weg kappen tot het beton.

Al lijkt het bij ons boven anders te zitten, daar zit namelijk niet die 1cm dikke stuclaag in de dag, maar gewoon koud beton zelfde maat als de dag in buitenmuur.
Nyarlathotep schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:01:
[...]

Ik denk dat je het antwoord zelf al weet :)

Staar je als eerste niet blind op die 'kamers' in de kozijnen. Dat wordt als verkooptruc gebruikt. 'Wij leveren super kozijnen met 8 kamers, dus super isolerend!' Allemaal gezever in pakjes.
Kijk liever naar de isolatiewaarde en kwaliteit.

Leuk hoor, die Oost-Europeanen. Maar het werk wordt daar gewoon op een andere manier uitgevoerd. Vergeet niet dat de woningen aldaar ook niet vergelijkbaar zijn met de woningen hier.

Dus... Je kan 15K uitgeven aan iets waar je totaal niet tevreden over gaat zijn. En in de winter lekker op de tocht zitten met je 'nieuwe' kozijnen. Goedkoop is duurkoop.

Ik heb die bedrijven hier aan de deur gehad. Ze zagen de rottende kozijnen. En zeggen dan voor een scherpe prijs te kunnen leveren, en binnen een aantal weken te kunnen plaatsen. Doe het niet...
toon volledige bericht
Nee, die Polen ga ik ook niet gebruiken.
Zelf het materiaal inkopen en plaatsen gaat dan op de Nederlandse manier.
Maar de constructie in onze woning lijkt niet helemaal mee te werken :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7GSFk2E9XvqLvO5y5_1PaUznJ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSyih1lCS1rjRRtAnB9DNCAe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymUSsZQYe7FjRkL6xZug3FplDKk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrG25WDpToaIKmuxVfPAQ5c6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGFnexW5HXw2Xx0Y1W6Y4xd78iU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jUEKZq542hT1DzMqPDOddfVs.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OX1HdPqrXI__ZiNkReZm-tYrk4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2KSiiIlDdiW4gHquv5dYTum.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltv3L5sE6fAo0Esy_-64QbhSEPY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlhDBvZI9VGT7aVvFXmYA7En.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-2Jmq1x47WSWhxVGAFwwFPH23k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REo1C9xDtgBi6GCc8NNk2JY3.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 39% gewijzigd door DropjesLover op 09-01-2021 03:32 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
badboyqxy schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:40:

Ik denk dat je uitspraken voort vloeien uit 20-40jaar terug. Tegenwoordig zijn alle nadelen weggewerkt of zelfs beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:55
Interessant topic. Ik heb een paar vragen, zie dikgedrukt hieronder.

Na een inbraak moet een van de kozijnen vervangen worden, dus we willen de gehele uitkering van de verzekering maar goed benutten. Daarom aan het oriënteren op het vervangen van een aantal van de huidige houten kozijnen met dubbel glas (vermoedelijk origineel geïnstalleerd bij de bouw in 1990) voor kunststof met dubbel of triple glas. We hebben een hoekhuis.

- 1 kozijn 1860 x 1525 (op zuidwest) met draaiend gedeelte erin. Liefst met screenline, betreft namelijk een keuken raam. Vettigheid enzo. Begane grond
- 2 kozijn 1860 x 1250 (op zuidwest) met draaiend gedeelte. 1e en 2e verdieping
- 1 badkamer raam (op zuidwest) 720 x 660. 1e verdieping
- 1 balkondeur (op zuidwest), liefst met screenline, 2160x1000. Draaikiep geoffreerd, normaal openslaand is ~€200 duurder. 2e verdieping
- 1 zijraam op Oost, liefst met screenline, 2160x660. Begane grond
- alle ramen inclusief inzethorren. Plisé hor voor de balkon is nog eens ~300 extra.

Full-option (openslaande balkon, screenline waar gewenst) is de offerte 15k voor Gayko spullen. Is dat een beetje ok?

Triple glas is voor de kozijnen en ramen slechts 5% duurder en dus wel interessant. Adviseur claimt wel dat de isolatiewaarde slechts afneemt van 1,1 naar 0,8. Ik dacht dat triple 0,5 is?

De adviseur zegt tevens dat screenline i.c.m. triple glas fors duurder wordt (meerprijs ~40%). Is dat realistisch? Zoveel extra word me toch echt te gek, dus dat zou betekenen kiezen tussen screenline en triple glas. En dus een combinatie van dubbel en triple (en aan de achterkant van het huis nog een 'oude' schuifpui).

Wat zouden jullie doen / adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:34
Ik zou sowieso bij meerdere een offerte vragen.
En kijk goed naar de verschillen. Bij mij was er 1 die incl. screens goedkoper was. En ieder merk heeft zijn eigen riggeltje. Ik bedoel, visueel zijn ze verschillend, maar je kijkt er vervolgens jaren tegen aan.
Die prijs ziet er wel realistisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 13:44
RJGdeVries schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:17:
Heb ze over de vloer gehad vorig jaar. Aardige verkoper, die ook eigenaar van het bedrijf was. In de 1e instantie was onderhandelen niet mogelijk omdat ze 'een erg strakke prijs' hanteren. Totdat je zegt meerdere offertes te hebben die stukken goedkoper zijn, dan valt er ineens prima over de prijs te praten. Uiteindelijk niet met ze in zee gegaan, omdat een ander wél een goed verhaal had, en hierbij direct goede prijzen, t.o.v. andere offertes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Stefangrp schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:38:
Interessant topic.

Triple glas is voor de kozijnen en ramen slechts 5% duurder en dus wel interessant. Adviseur claimt wel dat de isolatiewaarde slechts afneemt van 1,1 naar 0,8. Ik dacht dat triple 0,5 is?

Het is niet alleen isolatiemateriaal, maar ook comfort in geluidwering/reductie en koude brug. Bij trippel glas heb je gewoon geen koude brug. Erg comfortabel!

0.8~0.5 afhankelijk van type kozijn/glas/kunststofprofiel/leverancier.
Zitten veel verschillen in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Laatst online: 22:45
Mag ik hier een algemene verduurzamingsvraag droppen over het kiezen voor kunstofkozijnen?

Situatie
Ik wil komend jaar de isolatiewaarde van mijn woning verbeteren, om over enkele jaren mijn installaties aan te passen. Mijn huis (1989) heeft houten kozijnen die eigenlijk nog prima zijn. Er past geen HR+++ glas in, maar wel modern isolatieglas.
Naast glas vervangen wil ik ook nog spouwisolatie aanvullen en zolderisolatie aan binnenzijde aanbrengen. Vloerisolatie en PV-panelen heb ik al.
Ik heb een offerte voor vervanging van alleen het glas vervangen en een offerte van het glas én kozijnen vervangen. Prijsverschil tussen deze opties is grofweg € 15k.

Vraag
In hoeverre is het nuttig om mijn houten kozijn door kunststof te laten vervangen? Volgens mij verdien ik die 15k nooit terug, maar belangrijker: ik denk niet dat ik mijn woning zodanig kan gaan verduurzamen dat ik hem helemaal all-electric kan gaan verwarmen. Niet met mijn huidige kozijnen en niet met kunststof kozijnen. En daarmee is volgens mij het niet de moeite waard om mijn kozijnen te vervangen. Klopt die redenering volgens jullie ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@Highland Is een afweging die je moet maken. Verder, waarom zou jouw huis niet elektrisch verwarmd kunnen worden? Ik heb hier 3500W (bij 50/40/20) aan radiatoren hangen, cv stookt 2 graden per uur met 48 graden aanvoer. Een warmtepomp kan dat ook.
Mijn 2/1 kap huis is van 1978 met kunststof met HR++ (1.1) op het zuiden, HR+ (1.3) in de oude houten kozijnen en op de noordkant zit nog ouderwets dubbelglas uit 1982. Als ik dat met een huis uit 78 kan, waarom jij niet met een huis uit 89?

Ik ga zelf tzt voor HR++ in de houten kozijnen op het noorden, heb geen zin om daar flinke bedragen op stuk te slaan als het niet direct hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Laatst online: 18-05 20:56
Waar heb je ze uit eindelijk gekocht ? kom uit twente dus lijkt in de buurt
Wiley02 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Heb ze over de vloer gehad vorig jaar. Aardige verkoper, die ook eigenaar van het bedrijf was. In de 1e instantie was onderhandelen niet mogelijk omdat ze 'een erg strakke prijs' hanteren. Totdat je zegt meerdere offertes te hebben die stukken goedkoper zijn, dan valt er ineens prima over de prijs te praten. Uiteindelijk niet met ze in zee gegaan, omdat een ander wél een goed verhaal had, en hierbij direct goede prijzen, t.o.v. andere offertes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• killerbee1958
Zoals beloofd wil ik hier nog even terugkoppelen hoe de aanschaf, installatie en nazorg van de vervanging van al mijn kozijnen verlopen is.

Eerst nog even terug naar waarom ik gekozen heb voor Veld Kozijntechniek.
Dit is eigenlijk voor 90 % te wijten aan het feit dat ik het contact met de verkoper Mark Veld, als bijzonder plezierig heb ervaren.
Hij heeft meermalen de offerte moeten aanpassen omdat wij van mening veranderde en nimmer heb ik druk ervaren om nu eindelijk een keer de knoop door te hakken.
Er werd zorgvuldig met mij meegedacht en, wat ik best bijzonder vind, er werden ook keuzes aangedragen om dingen goedkoper te doen (bv een deur vervangen door een kantel/kiep raam omdat we die deur toch weinig gebruiken). Uiteindelijk dat niet gedaan maar het feit dat de verkoper durft aan te geven dat iets ook goedkoper kan gaf mij een goed gevoel.
Overigens was uiteindelijk Veld Kozijnen niet de allergoedkoopste maar de aandacht en meedenken in het verkooptraject gaven de doorslag om voor Veld Kozijntechniek te kiezen.

De initieel geschetste 3 maanden levertijden werden uiteindelijk 4 maanden maar dit was zeker voor een deel omdat de zomervakantie hierin viel, maar natuurlijk ook voor een deel door de drukte in deze markt.
Bij mail vragen van mij over de geschatte levertijd (ivm plannen vakantie) werd ik keurig snel geantwoord, ook als dat antwoord soms was dat ze het nog niet met zekerheid konden zeggen omdat ook zij nog geen leverdatum van de fabriek hadden toegezegd gekregen.
Installatie had nog een week eerder gekund maar dat kwam mij niet uit en uiteindelijk werd, in goed onderling overleg, de installatie dus bepaald op week 39 (21-25 september).

De installatie is keurig verlopen. Op de maandag kwam een ploeg van 3 man met een duidelijke voorman (Michael) die eea goed uitlegde en ons ook continue op de hoogte hield van de voortgang en in overleg met ons bepaalde hoe verder.
Uiteraard kan een dergelijke verbouwing niet zonder stof en troep, maar ik ben bijzonder tevreden over de manier waarop er gewerkt is. Er werden steeds keurig beschermkleden op de grond bij de te verwijderen kozijnen geplaatst en het feit dat er niet een originele natuurstenen kozijn gesneuveld is, gaf mij de geruststelling dat het werk met beleid werd gedaan.
Roken in huis was door ons niet toegestaan en daar hielden de mannen zich keurig aan.
Soms was er op een dag een andere collega voor het werk maar alle dagen was de voorman de constante factor en aanspreekpunt.
Naast de kozijnen zijn ook alle schrootjes die buiten zaten vervangen door Keralit. Ook dat werd met grote zorgvuldigheid gedaan en netjes afgewerkt rondom ramen en deuren.
Een onderkant van zo een deel, wat bovenkant van een kozijn vormde, werd ook netjes afgewerkt met Keralit. Al met al zag ik hier vakmensen aan het werk die oog hadden voor detail en niet bezig waren om het werk af te raffelen.

Uiteraard was het werk toch iets meer dan ingeschat en uiteindelijk hebben ze in de week volgend op week 39 op maandag en dinsdag het werk moeten afmaken. Maar hier werd ik dus niet even op de wachtlijst gezet en dagen of weken later bediend. Nee er werd netjes voor gezorgd dat het werk zo spoedig mogelijk afkwam.
Omdat de mannen toch al op de steiger stonden en ik nog een antennemast hoog aan het huis moest monteren even gevraagd of de mannen dit wilden doen. Daar werd heel sympathiek en zonder meerwerk aan meegewerkt. Ik heb de mannen dan ook maar een leuke fooi aan het eind gegeven.

Bij inspectie na afronding kwamen er drie (kleine) dingen tevoorschijn
1. Een beestje wat tijdens productie in de binnenkant van het raam was terecht gekomen
2. Een kras op een van de ramen
3. Olieachtige vlekken op de grote ramen (2 x 2m) van de schuifpui (beide kanten links en rechts). Nog even geprobeerd om die weg te poetsen maar dat lukte niet.
Voor alle drie de constateringen werd er geen moeilijke discussie gevoerd. De voorman was het er mee eens dat dit vervangen moest worden.
Ook mijn voorstel om een bedrag achter te houden totdat eea naar tevredenheid was opgelost werd zonder morren geaccepteerd. Wel heb ik, en terecht, het grootste gedeelte op dat moment betaald, immers er was naar tevredenheid geleverd.

Nadien kwam er echter een verzoek van de glas leverancier om de vlekken te mogen inspecteren omdat ze dit niet eerder hadden meegemaakt.
De vertegenwoordiger van de glasfabrikant heeft zijn inspectie uitgevoerd en kreeg de vlekken ook niet weg maar later bleek dat zij van mening waren dat dit opgelost kon worden met keramische kookplaat schoonmaakmiddel.
Ik begon mij wel wat zorgen nu te maken dat ik tussen glasfabrikant en Veld Kozijntechniek in zou geraken.
Contact met Mark stelde mij echter gerust. Zij gingen de instructies van de glas leverancier uiteraard opvolgen maar als het niet opgelost zou worden op die manier dan kon ik erop rekenen dat de ramen vervangen zouden worden, desnoods op rekening van Veld Kozijntechniek.

Afijn, toen de ramen van de eerste twee defecten beschikbaar waren werd er dus een afspraak gemaakt om die te komen vervangen en de schuifpui ramen met het gewenste middel te behandelen.
De toen aanwezige monteur heeft zijn best gedaan maar kwam er al snel achter dat, ook met het voorgesteld middel, de vlekken er niet uitgingen.
En passant werden de sluitingen nog even netjes na gesteld omdat sommige hendels wat zwaar waren om te bedienen.

Dat is teruggekoppeld aan de glasleverancier en uiteindelijk zijn op 6 januari deze ramen dus ook alsnog vervangen.

Kort gezegd ben ik dus zeer te spreken over hoe zowel het verkoop als het levertraject is verlopen.
Mark belde ook nog even sympathiek, na afronding van de werkzaamheden, om te vragen of nu alles naar wens was en daar kon en wilde ik dan ook alleen maar bevestigend op antwoorden.

Zoals ze zeggen dit is maar een N=1 ervaring maar die wilde ik toch even met jullie delen.
Succes bij jullie zoektocht. Ik ga dit draadje nu verlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley02
  • Laatst online: 19-05 13:44
brutus26 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:00:
Waar heb je ze uit eindelijk gekocht ? kom uit twente dus lijkt in de buurt

[...]
Uiteindelijk had Axxent kozijnen bij ons het beste verhaal en prijs. Kwaliteit uiteindelijk ook prima. Wel wat gedoe tijdens het plaatsen, ze zijn 3 x teruggeweest voor afwerking e.d. maar uiteindelijk prima opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:36
Wij hebben voor de renovatie van onze dakkapel ook gekozen voor Veld Kozijntechniek. Afgelopen twee dagen zijn ze druk bezig geweest met het renoveren. Erg vriendelijke monteurs die netjes gewerkt hebben en ook na de eerste dag alles netjes achterlieten (inclusief het aanbod om even te stofzuigen). Erg tevreden met het eindresultaat.

Voor en na foto's :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7K3tO52BeLSBZPmnhMKj_5dyhmY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEmYx25W7Snpe6I8QooIyzqe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uv-vUHhP9Pbht9BlT-wax34Mves=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cat1W7Kd4yenPTLhMM06UoQ6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1g-upkpWpNEFoiCOu-X0OFDaTSk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOENqsbjdIVlXXGrO7J58PGT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmbqkBNH-c3-0Y78ASgxxCly48A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9taQiijoTgPniunfGDkITFwC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6maQof0dFfEhfrllHO499u5tdw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J90VsQqKJlWChx6iOUFYu7EL.jpg?f=fotoalbum_tile

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Laatst online: 15-05 17:15
Is er iemand die ervaring heeft met het zogenaamde 'wrappen' van kunststof kozijnen? Ik heb de afgelopen zomer besteed aan het volledig in een bepaalde kleur schilderen van de buitenkant van mijn huis. Bij (natuurlijk) het laatste kozijn kwam ik verrotting tegen, dit kozijn moet nu vervangen worden - maar dit kan maar in een beperkt aantal kleuren bij kunststof. En 'mijn' kleur zit er natuurlijk niet bij.

Ik las dat 'wrappen' dan een oplossing kan zijn. Ik ben benieuwd hoe het zit met de duurzaamheid hier van, het kozijn zit op de zonkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

lvanhoe schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 04:38:
Is er iemand die ervaring heeft met het zogenaamde 'wrappen' van kunststof kozijnen? Ik heb de afgelopen zomer besteed aan het volledig in een bepaalde kleur schilderen van de buitenkant van mijn huis. Bij (natuurlijk) het laatste kozijn kwam ik verrotting tegen, dit kozijn moet nu vervangen worden - maar dit kan maar in een beperkt aantal kleuren bij kunststof. En 'mijn' kleur zit er natuurlijk niet bij.

Ik las dat 'wrappen' dan een oplossing kan zijn. Ik ben benieuwd hoe het zit met de duurzaamheid hier van, het kozijn zit op de zonkant.
En ik gok dat je altijd een kleurafwijking zal hebben. Zeker naarmate de jaren verstrijken.
En als je na 5 jaar een andere kleur wilt...

Ik zou als het om één kozijn gaat dat gewoon weer een houten kozijn nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
lvanhoe schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 04:38:

Wat voor mate van duurzaamheid mik je op? Zo kostbaar is die folie namelijk ook weer niet dat het 30 jaar mee moet gaan.

En wat als alternatief: de kunststof kozijnen schilderen. Het gebeurt weinig maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Juiste primer erop en verven met het restant van de verf van de overige kozijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvaneijk
  • Laatst online: 27-11-2023
.

[ Voor 99% gewijzigd door davidvaneijk op 28-01-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Paar jaar + maanden later, na installatie door de Kozijn Meesters, noch steeds tevreden over de algemene kwaliteit van het geleverde werk.

Grootste pijnpunt zijn de deuren gebleken. De voordeur is zo zwaar dat ie soms aanloopt in zijn eigen kozijn, de achterdeur heeft altijd, ook na een correctie door de monteur, tocht gehad langs de rubbers aan de scharnier-zijde. Dat laatste is vooral ruk als je juist net die kozijnen hebt genomen om minder hard te moeten stoken.

[ Voor 12% gewijzigd door Liegebeest op 08-02-2021 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Glasscar schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:11:
Inmiddels 2 offertes.

5300 euro
[Afbeelding]

4900 euro
[Afbeelding]

Lijkt mij heel erg duur, ben er ook mee bezig.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

barry86 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:45:
Zijn er hier ervaringen met kozijnen boeren omgeving Hengelo ov/ Enschede?
Benitech en Ster kozijnen zijn wel vrij bekend.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zo, de boel is hier opgeleverd en weer schoon. Ogelooflijk... Een half jaar geleden al geplanned, en natuurlijk was het afgelopen maandag t/m woensdag zo ver. Op het absolute dieptepunt was het 5 graden in mijn huiskamer :X

Nu wil ik gaan kijken voor nieuwe rolgordijnen/plissé. Echter wil ik natuurlijk niet gaan boren in de kunststof kozijnen of in het kunststof deel van de dag.
Ik kan wel leveranciers vinden die rolgordijnen leveren met (magnetische) plakstrips. Echter is de maximale breedte dan beperkt tot meestal 150cm. En ik heb natuurlijk bredere kozijnen.
Nu zou ik wel net vóór het kunsstof deel van de dag kunnen boren, en dan een soort klemmen kunnen monteren die dan wat verder naar het raam toe lopen. Bestaat zoiets?

Dus in het kort: Hoe heeft men hier voor brede kunststof kozijnen dit opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@Nyarlathotep Ik heb Raamdecoland destijds gebeld voor plissé van 180 breed. Hebben ze offerte gemaakt met een plakstrip van 180 breed die je op het kozijn plakt, dat spul hangt nu een jaar of 4. Geloof dat ik toen iets van 200 kwijt was voor dat ene raam :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:09

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Vincm schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:09:
Vraagje voor de (kunststof) kozijnen experts... Wij hebben een kleinschalig project nieubouwwoning, opgeleverd eind 2016. Daarin zitten kunstof kozijnen voor zowel ramen als deuren, zo ook de voordeur. Die tocht een beetje, rechtsboven is een beetje een kier te voelen (scharnieren zitten links, van binnen gezien). Nu was ik aan het zoeken naar afstel-instructies online en zag deze sticker in het kozijn zitten.

[Afbeelding]

Even googlen op het attestnummer leert mij dat de kwaliteitsverklaring al in 2012 is verlopen. Hebben we een oud (voorraad)kozijn in onze woning gekregen? Moet/kan ik hier wat mee ten opzichte van de aannemer of de (vermoedelijke) onderaannemer/leverancier van het kozijn (die ik voor de netheid maar even heb weggestreept in de foto)?
Wel een heeellll erg late reactie. Maar ik heb een lange tijd dekeuninck geplaatst, en die deuren krijg je gewoon nooit goed. Tenzij je ze op slot doet sluiten ze iets of wat goed aan.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 11:09
Ik heb via Solvari offertes aangevraagd voor een schuifpui. Nu krijg ik ook een reactie van window king. Ik heb er nog nooit van gehoord en vind het ook echt een goedkope naam.... Iemand ervaring met dit bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Nyarlathotep schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:21:
Nu wil ik gaan kijken voor nieuwe rolgordijnen/plissé. Echter wil ik natuurlijk niet gaan boren in de kunststof kozijnen of in het kunststof deel van de dag.

Dus in het kort: Hoe heeft men hier voor brede kunststof kozijnen dit opgelost?
Wij hebben besteld bij, geloof het of niet: rolgordijnwinkel.nl

Hun serie "Verduisterend Perfect Fit rolgordijn". Maximum afmeting: 140cm hoog, bij 170cm breed.

Dat spul is echt top. Voor vier ramen waren we wel wat centen kwijt, maar de installatie was uit een makkie, zonder dat je ook maar iets aan je raam verandert (ook geen plakken). Sterker nog: je kan ze gemakkelijk verwijderen voor het ramen lapen en je kan ze ook gewoon helemaal verwijderen als je wilt. Geen enkel punt.

Maar... ik vrees dat jij nog breder dan 170cm nodig gaat hebben, niet waar?

[ Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 15-02-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Liegebeest schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Wij hebben besteld bij, geloof het of niet: rolgordijnwinkel.nl

Hun serie "Verduisterend Perfect Fit rolgordijn". Maximum afmeting: 140cm hoog, bij 170cm breed.

Dat spul is echt top. Voor vier ramen waren we wel wat centen kwijt, maar de installatie was uit een makkie, zonder dat je ook maar iets aan je raam verandert (ook geen plakken). Sterker nog: je kan ze gemakkelijk verwijderen voor het ramen lapen en je kan ze ook gewoon helemaal verwijderen als je wilt. Geen enkel punt.

Maar... ik vrees dat jij nog breder dan 170cm nodig gaat hebben, niet waar?
Nou, hier ga ik een aardig eind mee komen!
Ik heb inderdaad wel één raam waar ik op 220cm uit kom, en dat is meer dan de maximale 170cm... Daar moet ik dan maar wat op gaan verzinnen.

Edit: Oh, het keukenraam heeft een rooster dat uitsteekt.... Ook een no-go.
Ik begin nu wel erg te twijfelen over de niet-boren haalbaarheid :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Nyarlathotep op 15-02-2021 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 20:53
Stefangrp schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:38:
Interessant topic. Ik heb een paar vragen, zie dikgedrukt hieronder.

Na een inbraak moet een van de kozijnen vervangen worden, dus we willen de gehele uitkering van de verzekering maar goed benutten. Daarom aan het oriënteren op het vervangen van een aantal van de huidige houten kozijnen met dubbel glas (vermoedelijk origineel geïnstalleerd bij de bouw in 1990) voor kunststof met dubbel of triple glas. We hebben een hoekhuis.

- 1 kozijn 1860 x 1525 (op zuidwest) met draaiend gedeelte erin. Liefst met screenline, betreft namelijk een keuken raam. Vettigheid enzo. Begane grond
- 2 kozijn 1860 x 1250 (op zuidwest) met draaiend gedeelte. 1e en 2e verdieping
- 1 badkamer raam (op zuidwest) 720 x 660. 1e verdieping
- 1 balkondeur (op zuidwest), liefst met screenline, 2160x1000. Draaikiep geoffreerd, normaal openslaand is ~€200 duurder. 2e verdieping
- 1 zijraam op Oost, liefst met screenline, 2160x660. Begane grond
- alle ramen inclusief inzethorren. Plisé hor voor de balkon is nog eens ~300 extra.

Full-option (openslaande balkon, screenline waar gewenst) is de offerte 15k voor Gayko spullen. Is dat een beetje ok?

De adviseur zegt tevens dat screenline i.c.m. triple glas fors duurder wordt (meerprijs ~40%). Is dat realistisch? Zoveel extra word me toch echt te gek, dus dat zou betekenen kiezen tussen screenline en triple glas. En dus een combinatie van dubbel en triple (en aan de achterkant van het huis nog een 'oude' schuifpui).

toon volledige bericht
Ik wil zeggen dat ik 15k nogal aan de hoge kant vind. Ik laat 5 kozijnen van 110x115 en eentje van 290x115 + een voordeur vervangen voor kunststof en ik zit op 11K, nog zonder korting. Eveneens een hoekwoning.
Maar ik heb maar drie openslaande draai/kiep delen en laat de twee keukenramen een vast raam zijn met een rooster.

Het triple glas klinkt leuk, maar zou ik zeker niet adviseren. Triple is alleen effectief als de rest van je huis knijtergoed (bouw van 2000 of nieuwer dan 2010?) geïsoleerd is. Anders heeft het te weinig effect en aangezien je huis van 1990 is ....

Ik zou nog even wat extra offertes opvragen. Eén aanbieder die gaf voor hetzelfde werk een offerte van 19k en daar was al 20% 'vrienden korting' van af. 8)7
pizzacabonara schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:46:
[...]

Benitech en Ster kozijnen zijn wel vrij bekend.
Laat Benitech nou nét diegene zijn die mij het achterlijke prijsvoorstel van 19k heeft gedaan.
DropjesLover schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:22:

Tip nummer 1: Niks afpurren! Het kost een klap minder en je bent misschien sneller klaar, maar pur droogt uit en zal na verloop van tijd tocht door gaan laten. Dan waai je weg terwijl je ramen dicht zitten! Daar vliegt je isolatie waarde snel van weg.

Ik weet niet of de heren van de offerte je hebben gewezen op de energiebespaar lening van de overheid? Kan je een gunstige lening afsluiten met oog op verduurzaming van je woning. Dit kan tot een bedrag van 65k mocht je het nodig hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door CuBras op 15-02-2021 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 22:55
Dank voor je reactie, nuttig!
Maar we hebben besloten groter te willen gaan wonen, dus we gaan alleen nog het kozijn met braakschade goedkoop (hout) laten vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alburt
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-02-2021
Ik wil 7 kozijnen met enkel glas vervangen door kunststof. Mij is het bedrijf Levobo in Hoogeveen aanbevolen. Zij werken met Profel kozijnen. Is er iemand die iets over deze firma weet.

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-04 23:08
Hoi allen,

gezien wij in april gaan verhuizen, is dit topic nu ook interessant geworden. Heb daarom een paar vragen aan jullie, wellicht dat iemand hier het antwoord op weet.

De kunststof kozijnen zijn ongeveer 5 jaar oud. Betekend dat die dus nog zeker 15 jaar mee kunnen, theoretisch. Volgens de verkoper is er ook nog zolang garantie.

Mijn eerste vraag is: hoe werkt het eigenlijk met garantie op k.k.? Wij zijn straks de nieuwe eigenaren, hebben wij dan ook 'automatisch' de garantie?

In navolging van het bovenstaande; wij willen dus het liefste een kattenluik monteren in de kunststof deur die naar de tuin leidt. De vorige eigenaren hebben ook een kat maar hebben dit niet gedaan ivm het "vervallen van garantie".

Iemand hier ervaring mee?

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

honda-noob schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:17:
Hoi allen,

gezien wij in april gaan verhuizen, is dit topic nu ook interessant geworden. Heb daarom een paar vragen aan jullie, wellicht dat iemand hier het antwoord op weet.

De kunststof kozijnen zijn ongeveer 5 jaar oud. Betekend dat die dus nog zeker 15 jaar mee kunnen, theoretisch. Volgens de verkoper is er ook nog zolang garantie.

Mijn eerste vraag is: hoe werkt het eigenlijk met garantie op k.k.? Wij zijn straks de nieuwe eigenaren, hebben wij dan ook 'automatisch' de garantie?

In navolging van het bovenstaande; wij willen dus het liefste een kattenluik monteren in de kunststof deur die naar de tuin leidt. De vorige eigenaren hebben ook een kat maar hebben dit niet gedaan ivm het "vervallen van garantie".

Iemand hier ervaring mee?
toon volledige bericht
Dat is denk ik eenvoudig te achterhalen: Zorg dat je de factuur en garantiebewijs in handen krijgt van de huidige bewoners. En dan gewoon even informeren hoe of wat bij de firma die het allemaal heeft geleverd.
Het lijkt mij dat die garantie gewoon doorloopt voor jou; de ramen en deuren worden immers jouw eigendom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
CuBras schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:58:
[...]
.....

Het triple glas klinkt leuk, maar zou ik zeker niet adviseren. Triple is alleen effectief als de rest van je huis knijtergoed (bouw van 2000 of nieuwer dan 2010?) geïsoleerd is. Anders heeft het te weinig effect en aangezien je huis van 1990 is ....

.....
Goh wat een slecht advies.

De ruiten van een huis zijn in het algemeen de delen van de buitenschil met de laagste isolatiewaarde.
Wat mij betreft altijd triple glas nemen.

Ik ben van mening dat als je iets aanpakt dan moet je het meteen goed doen. Je kunt bij een slecht geisoleerd huis later alsnog besluiten om de vloer, gevel of het dak goed te isoleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:41
nokiaan958GB schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:02:
[...]

De ruiten van een huis zijn in het algemeen de delen van de buitenschil met de laagste isolatiewaarde.

Ik ben van mening dat als je iets aanpakt dan moet je het meteen goed doen. Je kunt bij een slecht geisoleerd huis later alsnog besluiten om de vloer, gevel of het dak goed te isoleren.
inderdaad. Ligt er ook aan wat voor huis. Wij hebben een doorzon woning waarbij vrijwel de gehele gevels glas zijn. Heb nog geen 3m2 muur de rest is glas. Dan merk je dat verschil echt wel tussen ++ en +++

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
HR++ geeft nog steeds een koudeval. Ik heb hier een smal raam van 40 breed en 180 hoog achter de bank. Daar hadden we voor de vervanging al een gordijn voor, na de vervanging hebben we die nog steeds permanent dicht. Ik overweeg zelfs om er een radiator onder te maken.

Had ik bij dat raam HR+++ tripple glas genomen had ik geen last van die koudeval gehad en had ik gordijntjes gewoon open kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mensen, het is tripel (of triple) glas. Zeker niet tripple :X .

Het is voor eenieder een afweging om tripel glas te nemen of niet. Het kan soms fors duurder uitvallen, en de statistieken laten zien dat de isolatiewaarde niet veel hoger is dan met HR++
Het is wel geluidswerender.
Vergeet ook niet dat tripel glas dikker en zwaarder is, en een ander type kozijn vereist.

Overigens ben ik van regulier dubbelglas naar HR++ gegaan en ik merk niets meer van koudeval.

[ Voor 12% gewijzigd door Nyarlathotep op 19-02-2021 00:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barry86
Nyarlathotep schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:37:

Het is voor eenieder een afweging om tripel glas te nemen of niet. Het kan soms fors duurder uitvallen, en de statistieken laten zien dat de isolatiewaarde niet veel hoger is dan met HR++
Wat jij beweert is hetzelfde als:
“Statistieken laten zien dat de isolatiewaarde van glaswol van 140cm dikte niet veel hoger is dan 80cm dikte”
En die statistieken zijn dan aannamens op basis van eigen geloofsovertuiging

Als je zelf een keuze hebt gemaakt voor dubbel glas hoef je anderen nog niet verkeerd te informeren.

Je zou eens een warmtelamp moeten pakken en dit achter een ruit opstelling plaatsen met dubbel en trippel glas. En dan zelf waarnemen met je hand/huid hoe effectief de warmte wordt tegengehouden.
100% zeker dat je dan wel anders praat.

[ Voor 4% gewijzigd door barry86 op 19-02-2021 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 20:53
barry86 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:29:
[...]

Wat jij beweert is hetzelfde als:
“Statistieken laten zien dat de isolatiewaarde van glaswol van 140cm dikte niet veel hoger is dan 80cm dikte”
En die statistieken zijn dan aannamens op basis van eigen geloofsovertuiging

Als je zelf een keuze hebt gemaakt voor dubbel glas hoef je anderen nog niet verkeerd te informeren.

Je zou eens een warmtelamp moeten pakken en dit achter een ruit opstelling plaatsen met dubbel en trippel glas. En dan zelf waarnemen met je hand/huid hoe effectief de warmte wordt tegengehouden.
100% zeker dat je dan wel anders praat.
Hij zegt ook niet dat er geen verschil is, maar dat tripel minder oplevert in de stap van ++ naar +++ dan van hr naar ++ vanwege de kleine stap in isolatie waarde.

Daarnaast is dit een community forum en is het zaak dat je zelf de afweging maakt op basis van de informatie. Elke situatie is anders en heeft andere oplossingen. Daarom dat er gediscussieerd kan worden.
Wat voor de één een "slecht advies" is, is voor de andere een eyeopener. Vervolgens kan diegene bij een expert een offerte aanvragen/aanpassen.
nokiaan958GB schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:02:
[...]

Hier sla je de spijker op z'n kop. Je kan het inderdaad later bij isoleren, maar tot die tijd heb je er geen meerwaarde aan aangezien je warmte "weglekt" door de "slecht" geïsoleerde delen. Daarnaast met een spouw-, vloer-, en dakisolatie ben je ook flink wat geld kwijt. Dan moet je je afvragen of het je de investering waard is of je met 3-5 jaar gaat verhuizen. Het zal misschien waarde verhogend zijn, maar misschien haal je de investering er dan niet uit.

Daarnaast kan je het wel isoleren, maar omdat het na isolatie betreft krijg je nooit het volledige rendement wat je hoopt te bereiken met tripel omdat de bouw eisen voor woningen van <2010 anders is dan huidige nieuwbouw huizen.
Als je namelijk een houten bekleding/borstwering hebt aan de buitenkant ga je het niet redden en alles wat je hoopt te besparen zal dan alsnog via je spouw naar buiten sijpelen.
Johan Bogle schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:10:
[...]
inderdaad. Ligt er ook aan wat voor huis. Wij hebben een doorzon woning waarbij vrijwel de gehele gevels glas zijn. Heb nog geen 3m2 muur de rest is glas. Dan merk je dat verschil echt wel tussen ++ en +++
Mij hoor je ook niet zeggen dat ik +++ volledig afschiet. In zijn type woning met de bouw eisen van 1995 zal ik het niet adviseren, maar in jouw situatie dan weer wel, juist vanwege de hogere isolatiewaarde en het ontbreken van een spouwmuur. Jij zal een iets moderner huis hebben

[ Voor 8% gewijzigd door CuBras op 19-02-2021 08:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
De meeste kunststof kozijnboeren doen HR++ dubbelglas met Ug=1.1, bij HR+++ triple glas is dat Ug=0.6.
Dubbel glas is er ook te krijgen met Ug=0.9, die zijn over het algemeen ook voorzien van een geisoleerde spacer waardoor je veel minder warmte lekt via de randen van het glas.

Wat betreft "slechtst geisoleerd", in 1992 is een bouwbesluit met als minimale eis Rc=2.5W/m2K ingegaan. Als je dat vertaalt naar een U-waarde zit je op 1/2.5 = 0.4.

Je gooit er nu een klap geld tegenaan en dan ga je voor gewoon zo goed mogelijk. Als je nu HR++ met Ug=1.1 zet en over 5 jaar krijg je er spijt van kan je er nogmaals geld tegenaan gooien, de investering die je nu doet krijg je dan niks voor terug.

Ik heb hier in 2010 destijds een heleboel lekke en enkelglas ramen laten vervangen door HR+ glas met Ug=1.3, ik wist niet beter, was mijn eerste huis. Dubbelglas uit 1982 is blijven zitten want dat was nog goed en zonde om te vervangen. Wist ik veel, de glaszetter had er verstand van en mijn vader die schilder is zou het ook wel goed weten... Dat dubbelglas ga ik nog wel vervangen door HR++ met lage Ug, dat HR+ glas blijft gewoon zitten waar het zit, het verschil met beter glas dat in die oude kozijnen past is te klein tov de investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hier ook in de race voor kunstof kozijnen. Betreft een tussenwoning uit 1996. De huidige vurenhouten kozijnen zijn wel een beetje op en zo ongeveer langs elk raam of deur tocht het wel een beetje en alles is tevens nog voorzien van normaal dubbelglas.

Begin van de week een partij over de vloer gehad. Goed gesprek gehad en de adviseur dacht ook goed mee over onze wensen. Al met al dus een erg prettig gesprek gehad en zeker niet het gevoel dat ons iets aangesmeerd zou worden. We wilden in eerste instantie een schuifpui maar dat bleek in onze situatie niet zo goed bij onze wensen te passen dus daar hebben we op advies van de adviseur vanaf gezien. De adviseur kon ook goed aangeven hoe ze kozijnen monteerden en waarom (altijd met kunstof stelprofielen en VEKA profielen). Mijn partner had er ook een goed gevoel bij en -in afwachting van de offerte- met elkaar afgesproken dat als de offerte een beetje reeel zou zijn we met deze partij in zee wilden gaan.

Nou, vandaag kwam de offerte dus.... 19K! En dan hebben we de goedkoopste voordeur uitgekozen die er is. Voor de bovenverdieping vroegen ze 7400 euro voor in totaal 6,2m2... dat is 1200 euro per m2. Wauw...

[ Voor 45% gewijzigd door BastiaanN op 24-02-2021 17:11 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Tja, een deel van de arbeidskosten is ongeveer vast per kozijn.

Ken Veka niet, maar de rest van de offerte ziet er redelijk 'standaard' uit.

Ter vergelijk: mijn woning bestaat voor het grootste gedeelte uit kozijn/glas verdeeld over evenveel elementen (8 ), 2 glasdelen meer, inclusief schuifpui, maar wel veel meer glasoppervlak (28m2), inclusief waterslagen, inzet/prise-horren, kraanhuur, roosters, maar dan weer geen stelkozijnen, voor iets meer dan 27k.

2 man is daar een week mee bezig geweest (+2x dagdeel kraanoperator).

Wat je kunt doen is meer offertes aanvragen en/of onderhandelen.

Overigens is mijn advies om in elk geval triple glas te overwegen (en dan meteen een flink lage U-waarde). Ik heb dat niet gedaan (diverse redenen), maar ondanks dat de woning nu zeer zuinig is zou ik voor het extra comfort (minder koudeval) achteraf gezien op de begane grond voor triple hebben gekozen. Idem voor een beter isolerende schuifpui.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 19-02-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Goed punt @Rukapul. Maar ter vergelijk, mijn buurvrouw heeft vorig jaar alle 4 de kozijnen op de bovenverdieping laten vervangen. Haar bovenverdieping is vrijwel identiek aan die van ons qua kozijnen en heeft 3000 euro betaald voor 4 kozijnen met veka profielen en stelkozijnen. Het is allemaal wat minder mooi afgewerkt bij haar (je ziet aan de achterkant bijv. nog een houtenbalk boven het raam zitten) dan dat dit bedrijf bij ons zou doen maar of dat het prijsverschil van 4400 rechtvaardigt? Ze werken wel de binnenkant ook volledig met kunstof profielen af en herstellen bijv. ook stucwerk als dat beschadigd.

[ Voor 11% gewijzigd door BastiaanN op 24-02-2021 17:13 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:37:

Vergeet ook niet dat tripel glas dikker en zwaarder is, en een ander type kozijn vereist.

Overigens ben ik van regulier dubbelglas naar HR++ gegaan en ik merk niets meer van koudeval.
Welke statistieken?

HR++ is in meerdere uitvoeringen (vulling/spouwdikte) te krijgen. Maar ten opzichte van standaard HR++ glas isoleert HR+++ gewoon dubbel zo goed. Uiteraard hoe meer ruiten des te groter het effect.

We zitten hier in het Kunststof Kozijnen topic. Dan durf ik bij het vervangen van de kozijnen best te adviseren meteen voor het beste te gaan. De meerprijs voor HR+++ glas is dan beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
_JGC_ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:23:
HR++ geeft nog steeds een koudeval. Ik heb hier een smal raam van 40 breed en 180 hoog achter de bank. Daar hadden we voor de vervanging al een gordijn voor, na de vervanging hebben we die nog steeds permanent dicht. Ik overweeg zelfs om er een radiator onder te maken.

Had ik bij dat raam HR+++ tripple glas genomen had ik geen last van die koudeval gehad en had ik gordijntjes gewoon open kunnen houden.
Verdomd... daar hadden wij een paar jaar geleden bij stil moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo,
Ik ga mijn oude houten kozijnen en gevelbekleding vervangen door kunststof. Het bedrijf waar ik mee ik zee wil, stelt voor VinyPlus gevelbekleding te gebruiken in plaats van het bekendere Keralit. Weet iemand wat de verschillen zijn in prijs, kwaliteit, andere zaken? Op beide zit 10 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:16
BastiaanN schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:27:
Hier ook in de race voor kunstof kozijnen. Betreft een tussenwoning uit 1996. De huidige vurenhouten kozijnen zijn wel een beetje op en zo ongeveer langs elk raam of deur tocht het wel een beetje en alles is tevens nog voorzien van normaal dubbelglas.

Begin van de week een partij over de vloer gehad. Goed gesprek gehad en de adviseur dacht ook goed mee over onze wensen. Al met al dus een erg prettig gesprek gehad en zeker niet het gevoel dat ons iets aangesmeerd zou worden. We wilden in eerste instantie een schuifpui maar dat bleek in onze situatie niet zo goed bij onze wensen te passen dus daar hebben we op advies van de adviseur vanaf gezien. De adviseur kon ook goed aangeven hoe ze kozijnen monteerden en waarom (altijd met kunstof stelprofielen en VEKA profielen). Mijn partner had er ook een goed gevoel bij en -in afwachting van de offerte- met elkaar afgesproken dat als de offerte een beetje reeel zou zijn we met deze partij in zee wilden gaan.

Nou, vandaag kwam de offerte dus.... 19K! En dan hebben we de goedkoopste voordeur uitgekozen die er is. Voor de bovenverdieping vroegen ze 7400 euro voor in totaal 6,2m2... dat is 1200 euro per m2. Wauw...

De kozijnen in kwestie:

- Voordeur met zijlicht (1,30 bij 2,25 met een deur van 98cm)
- Keukenraam, tweedelig met een deel draaikiep (1,18 bij 1,45 waarvan draaiende deel 45cm)
- Achterraam (1,60 bij 2,25) met achterdeur in kozijn (0,95 bij 2,25)
- Achterraam 2, draaikiep (1,20 bij 1,00)
- Badkamerraam, valraam. (1,30 bij 0,49) met daaronder 2,2m2 gevelbekleding
- Slaapkamerraam voorzijde, tweedelig met een deel draaikiep (1,18 bij 1,45 waarvan draaiende deel 73cm)
- Slaapkamerraam achterzijde 1, tweedelig met een deel draaikiep (1,32 bij 1,45, waarvan draaiende deel 78cm)
- Slaapkamerraam achterzijde 2, tweedelig met een deel draaikiep (1,38 bij 1,45, waarvan draaiende deel 78cm)

In totaal dus ca. 14m2 zonder de deuren en 17m2 met.

Inclusief:
- Veka Softline 116 NL staalversterkte 7 kamer verdiepte kozijnprofielen voorzien van
aanslagprofiel (vleugeldekkend) en (verstek) lasverbindingen met kunststof stelkozijnen.
- Buitenzijde van de kunststof kozijnen, profielkleur ral 9001 crème glad.
- Buitenzijde van de draaidelen en paneelvullingen, profielkleur ral 7016 antracietgrijs generfd.
- Binnenzijde kunststof kozijnen, draaidelen en paneelvullingen, profielkleur ral 9001 crème glad.
- Beglazing: HR++ glas met een isolatiewaarde van Ug 1,1 W/m² K.
- Binnenafwerking van de te plaatsten kozijn-elementen, kunststof crème glad.
- Alle raamboompjes (aluminiumkleurig) zijn voorzien van een sleutel. (= SKG)
- Klein materiaal, zoals bevestigingsmaterialen, isolatieschuim en kitwerk, etc.
- Exacte inmeting en montage van de kozijnelementen.
- Bouw- en montageafval afvoeren.

Meerprijs voor HR+++ glas is ongeveer 340 euro.
Totaal dus 19.000 euro voor 14m2 en twee deuren. En dat na 20% 'korting' en gratis horren 8)7
toon volledige bericht
Klinkt als een bekend verhaal. Toevallig AMPA?
Ze hebben bij mij een groot deel van het huis gedaan. En kan alleen maar zeggen dat deze zaak een heel groot compliment verdiend.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Alex1979 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:35:
Hallo,
Ik ga mijn oude houten kozijnen en gevelbekleding vervangen door kunststof. Het bedrijf waar ik mee ik zee wil, stelt voor VinyPlus gevelbekleding te gebruiken in plaats van het bekendere Keralit. Weet iemand wat de verschillen zijn in prijs, kwaliteit, andere zaken? Op beide zit 10 jaar garantie.
Keralit en VinyPlus zijn gewoon 2 bekende merknamen in kunststof gevelbekleding. Beide gerecycled kunststof met folielaag. Ik heb zelf VinyPlus op de dakkapel zitten, ziet er na een jaar of 7 nog steeds prima uit.

Verschil zal zitten in de vorm van de elementen en het aanbod aan kleuren. Als het eenmaal gemonteerd is zie je geen enkel verschil.

Denk dat je eerder moet kijken naar de manier waarop het gemonteerd wordt. Beide fabrikanten hebben voorschriften qua regelwerk, ventilatie en welke schroeven je moet gebruiken (RVS met platte kop, kunststof moet achter de schroef nog kunnen werken, vast is vast). Bij mij in de straat zijn er al een aantal dakkapellen waarbij het kunststof los is gekomen, oorzaak is vrijwel altijd gebroken schroeven. Ofwel bespaard op de schroeven, ofwel te strak aangedraaid waardoor het kunststof de kop eraf breekt als het gaat werken.
Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste