Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
De ventilatiestand inderdaad, maar heb sowieso altijd 1 raam open.
Die ingebouwde dingen vind ik niks.
Ik moet zeggen dat het echt een wereld van verschil maakt.
Ik heb 900 kuub gas minder verbruikt vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:47

Seafarer

XXX

Highfive95 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:43:
@Seafarer
De ventilatiestand van de draaikiep ramen misschien?

Bij ons hebben ze vorige week de bovenverdieping en dakkapel de kozijnen vervangen en op kozijnen zit een ventilatiestand. Kozijn lijkt dicht, maar zit hele kleine opening in. Los van de nog 5 standen waarin het draaikiep raam open kunt zetten.
:) Dus dat staat het hele jaar op minimaal standje 1 open?

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:19
Grandisimo schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:38:
[...]

Hepro in Zuidbroek
Wij hebben alle kozijnen en deuren laten doen en zijn zeer tevreden over de kwaliteit en afwerking.
En de prijs is zeer concurrerend.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen wat jullie kwijt waren voor de gehele woning?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:13
ik wil ook maar eens gebruik maken van jullie kritische blik en ervaring teneinde mijn potentiële aanschaf van kunststof kozijnen/deuren te laten toetsen.

Voornemen is om gehele woning (vrijstaande woning, gebouwd in 1986), van kunststof te voorzien (behalve voordeur, die vind ik te mooi :-) ). Doel is om schildersvrij te worden. Alle kozijnen en rabbatdelen zijn van hardhout en rotten nog niet. Maar elke 5 jaar kost de schilder me toch wel weer zo een 5-7 K en daar wil ik vanaf. Daarnaast is de besparing op stookkosten natuurlijk leuk meegenomen

Spouw is 8 cm dik en gevuld met glaswol, maar gaat na plaatsing van kozijnen nog wel nagevuld worden. (plusminus 3000 euro).

Betreft:
Bovenste verdieping:
2 zolderramen 916 x 1120 draai/kiep
Eerste verdieping:
1 slaapkamerraam 766 x 1233 draai/kiep
1 slaapkamerraam 766 x 1233 vast met ventilatierooster
1 frans balkon (dubbele deuren) 1373 x 2141
1 logeerkamer dubbel raam 1370 x 1200 (links vast, rechts draai/kiep)
1 l logeerkamer raam trapeze 920 breed en 600 (rechts) resp 1400 (links) vast
1 Badkamer raam 641 x 1253 draai/kiep
1 Badkamer dubbel raam 1309 x 1251 (rechts vast, links draai/kiep)
Begane Grond:
1 keukenraam 1280 x 1225 vast met ventilatierooster boven en onderkant gezandstraald
1 zijraam 766 x 1233 vast met ventilatierooster.
1 schuifpui 4030 x 2125 mono (geen plisse hor voor schuifpui) (LET OP: ik kies ervoor om dit NIET met veiligheidsglas te doen, alle leveranciers hebben, terecht, erop gewezen dat dit wel zou moeten, maar wij zijn twee volwassen, zonder kinderen of dieren, dus durf dit risico te nemen)
1 buitendeur naar tuin 905 x 2038 (onderste gedeelte (plusminus 750) border boven glas
1 achterraam 849 x 779 vast met ventilatierooster
1 bij-keukendeur 905 x 2038 (als buitendeur naar tuin, allen glas geheel gezandstraald)
2 garage ramen 677 x 774 vast raam met ventilatie rooster)
Alle draai/kiep ramen voorzien van zomer/winterstand (is dit laatste padk beslag?)
Naast kozijnen dienen de rabbat en boei delen vervangen te worden door keralit.
Betreft
Boven garage deur 3600 x 1450
Boven zolder ramen 1300 x 900 (in een ruitvorm) 2 x
Achterkant 4800 hoog verlopend naar 2667 hoog bij 3030 breed
Zijkant 786 x 2466
(geschat aantal m2 is circa 17m2)
Boeidelen geschat op circa 4 m2

Alles in HVL en HR++ glas.

Dan de aanbieders

1. Axxent ======> Huisbezoek met verkoper die voornamelijk over zichzelf praat :) . Materiaal Schuco CT-70. HR ++ met U-waarde 1.1W/m2K. Alleen beneden met stelprofielen. Boven stomp. Slechts 2 inzethorren maar hier nog wel dubbele plissehor op (toen nog 4 delige) schuifpui.
Prijs 48.650 (Deze aanbieder is, icm met eerdere meldingen op dit forum reeds afgevallen)

2. Kroon Kozijnen. Leveren Kroon Kozijn Modern (volgens mij Schuco CT-70). HR ++ glas 29 mm U=1.1. Offerte vermeld niet duidelijk of wel of geen stelkozijnen worden gebruikt (dit heb ik wel expliciet gevraagd).
Voor de rest is het een keurige offerte met duidelijk per kozijn de prijs.
Prijs voor alleen kozijnen 27.752,14. 30 % aanbetaling bij opdracht.
Beetje onduidelijk, maar wel gemeld dat voor Keralit hier nog een bedrag van 5915,48 + 1530,65= 7.446,13 bijkomt waardoor totaal bedrag bij Kroon komt op Eur 35.198,27

3. Paul en Paul: Omdat ik inmiddels de maten goed heb kon ik een showroom bezoek aan Paul en Paul niet achterwege laten. Ik had geen afspraak maar werd toch netjes na een half uurtje goed geholpen.
Adviezen kwamen integer en vakbekwaam bij me over.
Paul en Paul levert Profel kunststof kozijnen maar zijn ook heel eerlijk dat ze de schuifpui niet in kunststof maar alleen in Aluminium willen leveren (dat had ik elders ook al eens gehoord)
Keurige offerte met opgave per onderdeel rolt meteen uit systeem.
Offerte bevat ook een keurig overzicht met Uw factor per element.
Totaal prijs 38684,92 (Gezien prijs dus afgevallen, zie hieronder bij 4)

4: Damen en Groen: Aangezien buren op dit moment bezig zijn met vervanging van hun kozijnen door D&G. op hun aanraden ook dit bedrijf benaderd.
Uitwerking van offerte is nog ouderwets op ruitjespapier (niets mis mee overigens).
D&G levert Profel. Voordeel van Profel is dat montage van kozijnen in de Belgische fabriek plaatsvindt. Lijkt mij dat ze hier, gezien omvang, een hoog kwaliteit niveau kunnen halen.
Offerte geeft prijs per kozijn. Deze verkoper had mij al aangegeven dat hij de schuifpui alleen in aluminium wil leveren, aangezien PRofel schuifpui in kunststof teveel problemen opleverde. Maar in aluminium stond hij achter de kwaliteit.
HR++ glas maar zonder indicatie van U waarde
Prijs 24.750. Betaling in zijn geheel na afronden van de klus

Belangrijk: Buren zijn tevreden over de geleverde klus.

5. Veld Kozijntechniek: Aangezien buren eerder de schuifpui al door Veld hadden laten vervangen en daar ook zeer tevreden over zijn, heb ik deze vertegenwoordiger tevens uitgenodigd.
Vriendelijke en bekwame vertegenwoordiger die de tijd neemt om dingen uit te leggen.
Veld werkt met Veka SL82 NL profiel welke in hun fabriek in Nederland (Zeeland geloof ik) gemonteerd wordt.
Keurige offerte zonder echter de prijs per element.
HR++ glas 28mm
Loze kreet op offerte dat zeer hoge energieprestaties TOT 0.73w/m2K. (aan Paul en Paul offerte kan ik zien dat dit bijna onmogelijk is)
prijs 28.750. Betaling in zijn geheel na afronden van de klus

Toch neig ik momenteel naar deze laatste aanbieder omdat ik de veka sl 82 profielen als degelijker beschouw dan profel. Bovendien gebruikt profel zwart rubber (strepen) en veka wit.
Maar zijn de verschillen dit verschil in prijs waard?

Naast dat ik natuurlijk erg benieuwd ben naar jullie mening(en) over bestaande aanbiedingen zijn er nog een paar kleine technische dingen waar ik jullie hulp bij wil vragen

1. Wel of geen ventilatieroosters? (als ik toch padk beslag heb dan kan ik de ramen ook op de winter stand zetten en dan geen inbraakrisico en toch ventileren. Dit is vooral van toepassing op de begane grond.
2. Ik heb nog helemaal geen aandacht besteed aan het beslag. Dus alle aanbieders bieden hun standaard beslag aan. Ga ik straks nog verrast worden als ik er uit ben en ik ga het echt gewenste beslag uitkiezen?
3. Alle deuren krijgen één sleutel systeem en dus heb ik in de offertes elke keer een extra cylinder opgenomen voor mijn voordeur (die niet vervangen wordt). Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken

Nou lang verhaal geworden.
Ik hoop dat jullie het hebben willen lezen en dat er wat tweakers zijn die mij van advies willen dienen.
Mijn dank is groot.

[ Voor 75% gewijzigd door killerbee1958 op 10-05-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:27
Wat een giga verhaal :).

Al tripple glas overwogen? Je zakt naar ug 0.6.
En tripple glas is/wordt de nieuwe norm.
Tevens bied het ook meer geluidsisolatie.

Ik merk dat er over het algemeen dikte 70mm profielen wordt aangeboden met 2 rubber afdichtingen. Inmiddels is er ook enkele jaren 80-85mm profielen op de markt met 3 rubber afdichtingen waardoor er een hogere isolatie waarde wordt behaald. Dit kost uiteraard ook wat meer geld. Deze heeft schucco ook.
Mijn kozijnenboer heeft toen wel 70mm geplaatst omdat de meerprijs niet opwoog tegen de extra isolaarde waarde icm een oud huis.

Wij hebben een kunststof schuifpui van 4m breed van schucco. Bevalt uitstekend. Dus het kan wel ;).
Schucco Corona SI82 Thermo Slide

Zou persoonlijk geen ventilatierroosters nemen. Met als reden dat ik geen dure isolerende kozijnen aanschaf om vervolgens een gat er in te maken. Dan help je de hele isolerende waarde omlaag en zijn er wel andere mogelijkheden om te ventileren. Ook is
Jou huis geen nieuwbouw en ventileert genoeg op andere delen.

[ Voor 35% gewijzigd door barry86 op 10-05-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Hoi Barry,

Dank voor je meedenken.
Even wat reacties.

1. We praten hier over een 82 mm profiel (vandaar sl82) met inderdaad drie afdichtingsrubbers.
2. Triple glas verdient zich niet terug., Ik zit al relatief laag met gasverbruik (1469 M3 per jaar). De besparing die ik met triple glas haal is dan de moeite niet meer. Qua comfort heb ik het ook niet nodig omdat ik in een rustige wijk woon waar geluidsoverlast ook geen issue is.
3. INderdaad kan een kuntstof schuifpui heel goed. Veka levert hem ook in kunststof. Alleen Profel schuifpui in die maat werd door beide dealers afgeraden.
4. Ik ga inderdaad nog even goed over die ventilatieroosters nadenken. Even uitzoeken of inderdaad de kozijnen met een padk sluiting komen en dan is ventileren in de kierstand veel slimmer plus dat je de optie houdt om raam groter gedeelte open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
killerbee1958 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:39:
Hoi Barry,

Dank voor je meedenken.
Even wat reacties.

2. Triple glas verdient zich niet terug., Ik zit al relatief laag met gasverbruik (1469 M3 per jaar). De besparing die ik met triple glas haal is dan de moeite niet meer. Qua comfort heb ik het ook niet nodig omdat ik in een rustige wijk woon waar geluidsoverlast ook geen issue is.
Mooi, dan heb je hier in iedergeval goed over nagedacht met een wel overwogen keuze!
Ik hoor nog te vaak dat men dit niet neemt omdat de leverancier het afraad omdat het geen meerwaarde heeft. En als je doorvraagt er achterkomt dat ze het gewoon vervelend zwaar vinden werken. Dit komt dan ook terug in de aanbieding.

[ Voor 24% gewijzigd door barry86 op 11-05-2020 07:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:05
Ik persoonlijk begrijp nooit de ventilatierooster. Ieder kunstof kozijn is voorzien van een tochtstand en kan er altijd optimaal gelucht worden.

Als tip om overal horren bij te bestellen. Niks is lekkerder dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
@Draak1978 Klopt, ik heb op alle openslaande ramen horren in bovenstaande offertes. Dank voor de tip

Waarbij aangetekend dient te worden dat ik tot nu toe een aantal vaste ramen in offferte heb en daar kan je dus niet in de winterstand ventileren. Nu even uitzoeken wat prijsverschil is tussen rooster en draai/kiep van een vast raam maken, waarbij daar dan ook weer de hor bijkomt natuurlijk

[ Voor 58% gewijzigd door killerbee1958 op 11-05-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:05
killerbee1958 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:17:
@Draak1978 Klopt, ik heb op alle openslaande ramen horren in bovenstaande offertes. Dank voor de tip

Waarbij aangetekend dient te worden dat ik tot nu toe een aantal vaste ramen in offferte heb en daar kan je dus niet in de winterstand ventileren. Nu even uitzoeken wat prijsverschil is tussen rooster en draai/kiep van een vast raam maken, waarbij daar dan ook weer de hor bijkomt natuurlijk
Voor de draai/kiep ramen samen met vaste ramen in dezelfde ruimte heb je geen ventilatie nodig naast de tocht stand van de ramen.

Voor de vaste ramen zal ik uitzoeken of ieder raam ook echt een ventilatierooster nodig heeft, of soms niet beter kan gekozen worden voor een raam wat open kan.

[ Voor 28% gewijzigd door Draak1978 op 11-05-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Nee hoor, op dit moment zit in de offerte drie ramen op begane grond die alleen maar vast zijn met roosters.
Maar ik ga even kijken wat het betekent om die te vervangen door draai/kiep (met PADT sluiting) en horren.

In eerste instantie wilde ik op BG vaste ramen ivm inbraakwerende karakter. Maar ik ben inmiddels ook wel overtuigd dat op winterstand dit veilig genoeg is tegen inbraak.
Dus even offertes laten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:41
@killerbee1958
Ik zou beneden ook gaan voor deels draai/kiep. Dat is veel fijner dan de roosters.

Hier in mijn nieuwe huis zitten beneden ook roosters en dat is prima voor ventilatie. Maar je kunt niet even lekker door luchten. Nu moet ik de voordeur en schuifpui tegen elkaar open zetten. Was fijner geweest als je wel een raam kon open zetten zoals in mijn oude huis.

Hier was verschil draai/kiep of rooster ongeveer €150,00 per raam boven. Maar dit waren kleine ramen.
Op de overloop hebben wij bijvoorbeeld wel roosters gedaan omdat deze ramen nooit open staan. Kan alles tegen elkaar open zetten met slaapkamers. Dus dat was zonde van de €300,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
Ik heb op de zuidkant een draaikiep met daarnaast een vast raam van 1,80 breed. In dat raam zit een rooster. Rooster is aan 2 kanten instelbaar ivm lengte ervan, ik kan dus het rooster op 6 standen bedienen. Draaikiep doen we open zodra de zon erop staat, in de avond gaat die weer dicht en staat de linkerkant van het rooster open.
Voor een rooster kan je uitgaan van 100 euro per meter. Glas wordt er in principe nauwelijks goedkoper op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bij mechanische afzuiging heb je gewoon roosters in huis nodig.

We gaan toch niet terug in de tijd de moeder de vrouw overdag thuis was en gedurende een paar uur de ramen openzette om te luchten ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Of je hebt ramen die je op de "winterstand" kan zetten. Ik krijg een beetje de indruk dat deze stand (kierstand van padt sluitingen) net zoveel ventilatie veroorzaakt als een rooster kan en niet afdoet aan inbraakwering.

Maar ik hoor graag meningen van anderen in dit draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:21
killerbee1958 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:15:
ik wil ook maar eens gebruik maken van jullie kritische blik en ervaring teneinde mijn potentiële aanschaf van kunststof kozijnen/deuren te laten toetsen.

Voornemen is om gehele woning (vrijstaande woning, gebouwd in 1986), van kunststof te voorzien (behalve voordeur, die vind ik te mooi :-) ). Doel is om schildersvrij te worden. Alle kozijnen en rabbatdelen zijn van hardhout en rotten nog niet. Maar elke 5 jaar kost de schilder me toch wel weer zo een 5-7 K en daar wil ik vanaf. Daarnaast is de besparing op stookkosten natuurlijk leuk meegenomen

Spouw is 8 cm dik en gevuld met glaswol, maar gaat na plaatsing van kozijnen nog wel nagevuld worden. (plusminus 3000 euro).

Betreft:
Bovenste verdieping:
2 zolderramen 916 x 1120 draai/kiep
Eerste verdieping:
1 slaapkamerraam 766 x 1233 draai/kiep
1 slaapkamerraam 766 x 1233 vast met ventilatierooster
1 frans balkon (dubbele deuren) 1373 x 2141
1 logeerkamer dubbel raam 1370 x 1200 (links vast, rechts draai/kiep)
1 l logeerkamer raam trapeze 920 breed en 600 (rechts) resp 1400 (links) vast
1 Badkamer raam 641 x 1253 draai/kiep
1 Badkamer dubbel raam 1309 x 1251 (rechts vast, links draai/kiep)
Begane Grond:
1 keukenraam 1280 x 1225 vast met ventilatierooster boven en onderkant gezandstraald
1 zijraam 766 x 1233 vast met ventilatierooster.
1 schuifpui 4030 x 2125 mono (geen plisse hor voor schuifpui) (LET OP: ik kies ervoor om dit NIET met veiligheidsglas te doen, alle leveranciers hebben, terecht, erop gewezen dat dit wel zou moeten, maar wij zijn twee volwassen, zonder kinderen of dieren, dus durf dit risico te nemen)
1 buitendeur naar tuin 905 x 2038 (onderste gedeelte (plusminus 750) border boven glas
1 achterraam 849 x 779 vast met ventilatierooster
1 bij-keukendeur 905 x 2038 (als buitendeur naar tuin, allen glas geheel gezandstraald)
2 garage ramen 677 x 774 vast raam met ventilatie rooster)
Alle draai/kiep ramen voorzien van zomer/winterstand (is dit laatste padk beslag?)
Naast kozijnen dienen de rabbat en boei delen vervangen te worden door keralit.
Betreft
Boven garage deur 3600 x 1450
Boven zolder ramen 1300 x 900 (in een ruitvorm) 2 x
Achterkant 4800 hoog verlopend naar 2667 hoog bij 3030 breed
Zijkant 786 x 2466
(geschat aantal m2 is circa 17m2)
Boeidelen geschat op circa 4 m2

Alles in HVL en HR++ glas.

Dan de aanbieders

1. Axxent ======> Huisbezoek met verkoper die voornamelijk over zichzelf praat :) . Materiaal Schuco CT-70. HR ++ met U-waarde 1.1W/m2K. Alleen beneden met stelprofielen. Boven stomp. Slechts 2 inzethorren maar hier nog wel dubbele plissehor op (toen nog 4 delige) schuifpui.
Prijs 48.650 (Deze aanbieder is, icm met eerdere meldingen op dit forum reeds afgevallen)

2. Kroon Kozijnen. Leveren Kroon Kozijn Modern (volgens mij Schuco CT-70). HR ++ glas 29 mm U=1.1. Offerte vermeld niet duidelijk of wel of geen stelkozijnen worden gebruikt (dit heb ik wel expliciet gevraagd).
Voor de rest is het een keurige offerte met duidelijk per kozijn de prijs.
Prijs voor alleen kozijnen 27.752,14. 30 % aanbetaling bij opdracht.
Beetje onduidelijk, maar wel gemeld dat voor Keralit hier nog een bedrag van 5915,48 + 1530,65= 7.446,13 bijkomt waardoor totaal bedrag bij Kroon komt op Eur 35.198,27

3. Paul en Paul: Omdat ik inmiddels de maten goed heb kon ik een showroom bezoek aan Paul en Paul niet achterwege laten. Ik had geen afspraak maar werd toch netjes na een half uurtje goed geholpen.
Adviezen kwamen integer en vakbekwaam bij me over.
Paul en Paul levert Profel kunststof kozijnen maar zijn ook heel eerlijk dat ze de schuifpui niet in kunststof maar alleen in Aluminium willen leveren (dat had ik elders ook al eens gehoord)
Keurige offerte met opgave per onderdeel rolt meteen uit systeem.
Offerte bevat ook een keurig overzicht met Uw factor per element.
Totaal prijs 38684,92 (Gezien prijs dus afgevallen, zie hieronder bij 4)

4: Damen en Groen: Aangezien buren op dit moment bezig zijn met vervanging van hun kozijnen door D&G. op hun aanraden ook dit bedrijf benaderd.
Uitwerking van offerte is nog ouderwets op ruitjespapier (niets mis mee overigens).
D&G levert Profel. Voordeel van Profel is dat montage van kozijnen in de Belgische fabriek plaatsvindt. Lijkt mij dat ze hier, gezien omvang, een hoog kwaliteit niveau kunnen halen.
Offerte geeft prijs per kozijn. Deze verkoper had mij al aangegeven dat hij de schuifpui alleen in aluminium wil leveren, aangezien PRofel schuifpui in kunststof teveel problemen opleverde. Maar in aluminium stond hij achter de kwaliteit.
HR++ glas maar zonder indicatie van U waarde
Prijs 24.750. Betaling in zijn geheel na afronden van de klus

Belangrijk: Buren zijn tevreden over de geleverde klus.

5. Veld Kozijntechniek: Aangezien buren eerder de schuifpui al door Veld hadden laten vervangen en daar ook zeer tevreden over zijn, heb ik deze vertegenwoordiger tevens uitgenodigd.
Vriendelijke en bekwame vertegenwoordiger die de tijd neemt om dingen uit te leggen.
Veld werkt met Veka SL82 NL profiel welke in hun fabriek in Nederland (Zeeland geloof ik) gemonteerd wordt.
Keurige offerte zonder echter de prijs per element.
HR++ glas 28mm
Loze kreet op offerte dat zeer hoge energieprestaties TOT 0.73w/m2K. (aan Paul en Paul offerte kan ik zien dat dit bijna onmogelijk is)
prijs 28.750. Betaling in zijn geheel na afronden van de klus

Toch neig ik momenteel naar deze laatste aanbieder omdat ik de veka sl 82 profielen als degelijker beschouw dan profel. Bovendien gebruikt profel zwart rubber (strepen) en veka wit.
Maar zijn de verschillen dit verschil in prijs waard?

Naast dat ik natuurlijk erg benieuwd ben naar jullie mening(en) over bestaande aanbiedingen zijn er nog een paar kleine technische dingen waar ik jullie hulp bij wil vragen

1. Wel of geen ventilatieroosters? (als ik toch padk beslag heb dan kan ik de ramen ook op de winter stand zetten en dan geen inbraakrisico en toch ventileren. Dit is vooral van toepassing op de begane grond.
2. Ik heb nog helemaal geen aandacht besteed aan het beslag. Dus alle aanbieders bieden hun standaard beslag aan. Ga ik straks nog verrast worden als ik er uit ben en ik ga het echt gewenste beslag uitkiezen?
3. Alle deuren krijgen één sleutel systeem en dus heb ik in de offertes elke keer een extra cylinder opgenomen voor mijn voordeur (die niet vervangen wordt). Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken

Nou lang verhaal geworden.
Ik hoop dat jullie het hebben willen lezen en dat er wat tweakers zijn die mij van advies willen dienen.
Mijn dank is groot.
toon volledige bericht
Geen idee of het veel toevoegt aan je beslissing, maar hier een tevreden Veld Kozijntechniek klant. Ruim twee jaar geleden kozijnen laten plaatsen en alles is prima verlopen. Monteurs werkten zeer netjes (overigens geen zzp-ers, maar in loondienst) en de verkoper (Mark) kwam na installatie nog even langs om te checken of alles na wens was. Één keer aanspraak moeten maken op service (kinderen hadden klepje van ventilatierooster gesloopt) en dat werd netjes opgelost. Zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
@ElGrandoNeuso Dat helpt zeker. Ook hier is de verkoper Mark en ik heb wel een goed gevoel bij hem.
Heb jij ook VEKA SL82 profielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:21
killerbee1958 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:03:
@ElGrandoNeuso Dat helpt zeker. Ook hier is de verkoper Mark en ik heb wel een goed gevoel bij hem.
Heb jij ook VEKA SL82 profielen?
Yes, alleen niet de schuine variant, maar blokprofiel. Vind dat iets meer body hebben en heeft een meer robuuste uitstraling. Daarnaast hebben we deze vensterbank erbij gekozen (vind ik mooier dan wit):

https://www.milin.nl/product/steenlook-vensterbank/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
HIer overal nog knappe natuurstenen vensterbanken en in principe blijven die behouden.

Maar die vensterbanken zijn inderdaad een goed alternatief als dat niet lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02 06:25
-

[ Voor 130% gewijzigd door APBaguette op 12-02-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 21:01
Zij er mensen die ervaring hebben met leveranciers in de omgeving Hoofddorp-Aalsmeer?
Ik ben zelf 2 jaar geleden aan het oriënteren geweest, maar nu heb ik concrete plannen om mijn kozijnen in mijn tussenwoning te vervangen.

Ik ben geweest bij
- Ploeg Kozijnen in Nieuw-Vennep. Daar hoor ik goede verhalen in mijn omgeving over en kreeg ik ook een goed gevoel.

- Voku in Mijdrecht. Redelijk gevoel, maar ze werken niet met stelkozijnen en toen ik daar over begon zei de verkoper: als je wilt dat we er wat band en pur tussen spuiten, doen we dat wel. Toen haakte ik af.

- Schippers in Amstelveen. Verkoper was redelijk ongeïnteresseerd en nogal vol van zichzelf. Geen goed gevoel.

- TK Puien in Aalsmeer doet geen particulieren (meer?). Verwijzen naar DisK Kozijnen in Aalsmeer, maar dat komt over als een beunhaas.

Ik blijf dus steken bij Ploeg, maar wil wel bij wat meer serieuze partijen een offerte opvragen om de vergelijking te kunnen maken.

Ik lees in dit topic nog
- EA kunststofkozijnen (niet in de regio, wel landelijke dekking)
- Kroon (Haarlem)
- Belisol (Haarlem/Leiden)

Verder nog ervaringen, ideeën? Ik hoor ze graag!

[ Voor 7% gewijzigd door NRG-81 op 19-05-2020 15:20 . Reden: typo/aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
@NRG-81

Ik zou je adviseren om Veld Kozijnen en Damen en Groen eens te benaderen.
Bij beide partijen had ik wel een goed gevoel en ik kreeg van beide partijen een nette, complete en redelijke offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
killerbee1958 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:29:
@NRG-81

Ik zou je adviseren om Veld Kozijnen en Damen en Groen eens te benaderen.
Bij beide partijen had ik wel een goed gevoel en ik kreeg van beide partijen een nette, complete en redelijke offerte.
Thanks!
Ik heb je uitgebreide post van vorige week uiteraard met de nodige aandacht gelezen.
Ik zet ze op m'n lijst. Heb je zelf al een definitieve keuze gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:45
Draak1978 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:51:
Ik persoonlijk begrijp nooit de ventilatierooster.
Ik ook niet.

1. het is lelijk
2. het tocht dus je zet hem dicht (ik heb zelfs gezien dat het afgeplakt word)
3. het is onnodig kou binnen halen.
4. het is lelijk (o wacht die had ik al, nou ze zijn ook heeel erg lelijk)
nokiaan958GB schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:26:
Bij mechanische afzuiging heb je gewoon roosters in huis nodig.

We gaan toch niet terug in de tijd de moeder de vrouw overdag thuis was en gedurende een paar uur de ramen openzette om te luchten ? :+
Tijd van mechanische ventilatie is ook wel voorbij.
Beetje warme lucht weggooien en koude lucht binnen halen.

Balansventilatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Laatst online: 21:55
FRANQ schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:49:
[...]

Ik ook niet.

1. het is lelijk
2. het tocht dus je zet hem dicht (ik heb zelfs gezien dat het afgeplakt word)
3. het is onnodig kou binnen halen.
4. het is lelijk (o wacht die had ik al, nou ze zijn ook heeel erg lelijk)

[...]

Tijd van mechanische ventilatie is ook wel voorbij.
Beetje warme lucht weggooien en koude lucht binnen halen.

Balansventilatie ;)
toon volledige bericht
Dat dacht ik eerst ook.
Mijn situatie: tussenwoning met aan de voorkant hal+keuken en achter nu één groot kozijn met 3ramen tot de grond en tuindeuren.
Ik had eerst achter een smalle deur en een grote schuifpui. Geen dauerluchters en het huis heeft geen mechanische ventilatie. Achterkant op het noorden en het was altijd vochtig+schimmel. De hygrometer zat altijd wel tussen de 65 en 80%.
Nu dus overal kunststof en boven de 3 ramen achter dauerluchters gedaan. Was er eerst huiverig voor, heb een hekel aan tocht.
Maar ik voel geen tocht, zet hem soms open als de hygrometer 60+ aangeeft. En als we gourmetten :9
Nee, ben nu wel blij dat ik ze heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
NRG-81 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:35:
[...]

Thanks!
Ik heb je uitgebreide post van vorige week uiteraard met de nodige aandacht gelezen.
Ik zet ze op m'n lijst. Heb je zelf al een definitieve keuze gemaakt?
Bijna, ik ben in de afrondende fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
killerbee1958 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:59:
[...]

Bijna, ik ben in de afrondende fase
Damen en Groen en Veld komen volgende week voor bezichtiging en vrijblijvende offerte. Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
kootje70 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:42:
[...]
zet hem soms open als de hygrometer 60+ aangeeft. En als we gourmetten :9
Punt is dat je dan te weinig ventileert.
Ze moeten altijd open.
Ze kunnen dicht voor als er een artische poolwind pal op je gevel staat te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
FRANQ schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:39:
[...]

Punt is dat je dan te weinig ventileert.
Ze moeten altijd open.
Ze kunnen dicht voor als er een artische poolwind pal op je gevel staat te blazen.
Deels mee eens.
In de schuifpui zat geen rooster, kon ik dus niet ventileren.
Nu heb ik 3 roosters van +/- een meter en gaan ze open als het vochtig is. Dat is in deze (droge) periode dus niet. En als het vochtiger weer is, gaan ze een paar keer per week even open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
kootje70 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:30:
[...]

Deels mee eens.
In de schuifpui zat geen rooster, kon ik dus niet ventileren.
Nu heb ik 3 roosters van +/- een meter en gaan ze open als het vochtig is. Dat is in deze (droge) periode dus niet. En als het vochtiger weer is, gaan ze een paar keer per week even open.
Je ventileert ook om het Co2 gehalte onder de 1000ppm te houden.
Kan je garanderen dat je (veel) hoger zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Is hier iemand die ervaringen kan delen met Schmidt Quinline 74 schuifpuien?

Goed dat ik alles nog even helemaal check want in mijn offerte zit dus een quinline 74 schuifpui ipv de veka 82 schuifpui.
Redenering van leverancier is dat geringere inbouwdiepte beter is (in deze situatie) en dat deze schuifpui ook van hoogwaardige kwaliteit is.
Kan waar zijn en website schmidt ziet er wel goed uit, maar ervaringen tellen voor mij meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
knny schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Mag ik vragen wat jullie kwijt waren voor de gehele woning?
Dat was rond de 15K.
Voor een voordeur, 2 grote ramen 3 kleinere ramen en een dakraam.
Nieuwe waterslagen en de voorkant is triple glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Zijn er hier ervaringen met kozijnen boeren omgeving Hengelo ov/ Enschede?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
barry86 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:45:
Zijn er hier ervaringen met kozijnen boeren omgeving Hengelo ov/ Enschede?
Wij hebben een aantal jaar geleden de dakkapel laten vervangen via de kozijnmeesters uit Enschede en daarvoor hadden mijn ouders bij dezelfde partij de 1e etage voorkant al laten doen (zelfde huis), was toendertijd prima opgeleverd en de afterservice was ook prima (2 kiep/kantelramen zijn 2 jaar later opnieuw gesteld).We wonen er inmiddels niet meer, maar het kozijn 1e etage zag er na 7 jaar nog altijd strak uit.
Ze opereerde ook onder de naam Designbouw.
Wel lees ik dat een hoop mensen problemen met dit bedrijf hebben gehad, dus misschien hebben wij geluk gehad, maar wij waren er wel tevreden over.
Enige behoorlijke irritante aan het bedrijf is dat ze je 1x in het half jaar wel bellen (nu nog), en dat blijven doen ook al geef je aan dat er geen interesse meer is.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamu
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wij willen de achterdeur + kozijn laten vervangen door kunststof. Boven de achterdeur zit een bovenlicht. Maten 245cm x 93cm, bouwjaar 1990. De doorloop is op dit moment met het houten kozijn zo'n 79cm in de breedte (2x 7cm voor de houten kozijnen links en rechts). Nu is er iemand langs geweest die aangaf dat het door hun gebruikte Duitse profiel van Schüco bedoeld is voor deuren welke naar binnen toe opengaan. Indien het gebruikt wordt voor een naar buiten opengaande deur moet het kozijn profiel omgekeerd gemonteerd worden wat uiteindelijk een doorloop geeft van 68cm. Een tweede leverancier welke met hetzelfde profiel bleek te werken gaf aan dat de Duitse fabriek geen profiel meer maakt voor naar buiten opengaande deuren maar dat ze nog wel genoeg meters van het oude profiel voor dit soort Nederlandse deuren hadden liggen. Echter vanwege het bovenlicht zou het glas dat daarin moet komen de glaslatten aan de buitenkant hebben wat niet volgens het politie keurmerk is.
Wij vinden een doorloop van 68cm nogal klein voor een achterdeur. Zijn er andere merken die wel profielen maken voor naar buiten opengaande achterdeuren en waarbij de doorloop niet flink smaller wordt? Zijn er nog andere zaken waar we op moeten letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@mamu Gewoon naar binnen laten draaien ook een optie? Verder win je nog wat ruimte met stompe montage ipv met stelkozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamu
  • Niet online
Helaas niet. Daar is te weinig ruimte voor binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
mamu schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:06:
Wij willen de achterdeur + kozijn laten vervangen door kunststof. Boven de achterdeur zit een bovenlicht. Maten 245cm x 93cm, bouwjaar 1990. De doorloop is op dit moment met het houten kozijn zo'n 79cm in de breedte (2x 7cm voor de houten kozijnen links en rechts). Nu is er iemand langs geweest die aangaf dat het door hun gebruikte Duitse profiel van Schüco bedoeld is voor deuren welke naar binnen toe opengaan. Indien het gebruikt wordt voor een naar buiten opengaande deur moet het kozijn profiel omgekeerd gemonteerd worden wat uiteindelijk een doorloop geeft van 68cm. Een tweede leverancier welke met hetzelfde profiel bleek te werken gaf aan dat de Duitse fabriek geen profiel meer maakt voor naar buiten opengaande deuren maar dat ze nog wel genoeg meters van het oude profiel voor dit soort Nederlandse deuren hadden liggen. Echter vanwege het bovenlicht zou het glas dat daarin moet komen de glaslatten aan de buitenkant hebben wat niet volgens het politie keurmerk is.
Wij vinden een doorloop van 68cm nogal klein voor een achterdeur. Zijn er andere merken die wel profielen maken voor naar buiten opengaande achterdeuren en waarbij de doorloop niet flink smaller wordt? Zijn er nog andere zaken waar we op moeten letten?
Deels klopt dit verhaal, want met een zogeheten 'omkeerprofiel' in de sponning van je kozijn wordt de doorloop best wat smaller. Toch zijn er ook genoeg profielen waarbij dit niet hoeft. Blijkbaar heeft die leverancier die niet, of hij wil ze niet toepassen :/

Wij zijn zelf leverancier van WERU en in het profielsysteem Castello kan je gewoon naar buiten draaiende deuren laten maken met behoud van zo breed mogelijke doorloop.

De smalste profielen zijn 68mm breed, dat betekent dus feitelijk dat je bij een kozijn van ca. 930mm breed je nog steeds om en nabij de 79cm doorloop overhoudt.

Wij werken in de regio Amersfoort, maar mocht je verder weg zitten adviseer ik je even op www.weru.nl te kijken voor je dichtstbijzijnde WERU-dealer. Daar staat overigens ook meer info over het type WERU Castello.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdeW
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-05-2022
Hier heb ik dezelfde vraag, en ook werd gezegd dat de profielen van Schuco omgekeerd worden waardoor de doorloop wordt versmald. omdat ik dat niet wilde kwam een Schuco leverancier met de volgende oplossing, er werd niet een deur, maar een soort naar buitendraaiend raam gemonteerd, wel met een dorpel en borstwering in het raamkozijn zelf, en ook met een SKG gecertificeerd slot. Daardoor hoefde er geen versmalling op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Zo knoop is doorgehakt.

Veld heeft de opdracht gekregen voor 28K.
Ik zal tzt wel een report back doen als de opdracht uitgevoerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdeW
Wij hadden vorige week de knoop al doorgehakt :) Onze opdracht was niet zo groot als die van jullie denk ik, als ik de prijs tenminste zie.

Wij hebben alleen beneden gedaan, voordeur en groot raamkozijn, achterdeur en vrij groot kozijn voor de achterkant (tot aan de grond).

Totaal 11K

Bij ons is t https://ea-kunststofkozijnen.nl/ geworden.

Even specificeren:

voordeur standaard
achterdeur met zijlicht van ca 50 cm met borstwering

kozijn voor: 280 x 180 met een kiepkantel van ca 80 cm en venitlaitierooster

kozijn voor achterkant: 300 x 230 inclusief borstwering tot 60 cm

[ Voor 23% gewijzigd door AdeW op 31-05-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
Offerte loopt voor de aanvraag voor mijn 1e etage te voorzien van nieuwe kozijnen.

4 gayko kozijnen met triple glas(semco klimastar 400 glas)
Rolluiken, horren, nieuwe raamdorpelstenen.
eigenlijk alles aan de buitenkant van de woning wat nu van hout is.

Dat zal echt een enorm verschil worden ten opzichten van het 43 jaar oude enkel glas en houten raampjes!
Foto's volgen na plaatsing.

Keuze voor gayko is gevallen vanwege goede ervaring met het merk, ik heb het op de beneden verdieping ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupke123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:22
Wij zijn aan het oriënteren voor nieuwe kunstofkozijnen, schuifpui, voor en achterdeur en renovatie dakkapel. Iemand die goede ervaringen heeft met bedrijven in de regio Den Bosch / Veghel / Uden.

Ik lees hier dat er veel voor Schuco kozijnen kiezen. We willen binnenkort wat rond gaan kijken wat de mogelijkheden zijn. Nog andere merken waar goede ervaringen mee zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
@Flupke123

Met Schuco doe je in ieder geval niets verkeerds. Schuco wordt duidelijk gezien als het A-merk onder de kunststof profielen.
Daar hangt dan wel (net als bij andere A-merken) een prijskaartje aan.

Er zijn zeker net zo goede profielen te vinden bij andere leveranciers.
Als je dit draadje even een pagina of 10 terugleest dan kom je er zo een stuk of 5 tegen.

Uiteindelijk zal je beslissing toch vooral afhangen van waar jij je goed bij voelt (kijk maar eens naar de drie reacties boven je). Drie verschillende leveranciers waarbij alle drie de kopers zich goed voelen.

Echt slechte profielen bestaan er niet meer. Montage kan echter wel nog slecht gebeuren dus kies een bedrijf waar je jezelf overtuigd hebt dat ze ook netjes monteren (los van het geleverde profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:45

ChUcKiE

Dus........

Ik kan je in die regio ook MN Kozijn aanbevelen (Boxmeer tegenwoordig meen ik) zij gebruiken Profel kozijnen. Wij hebben het hele huis voorzien van deze kozijnen (blok, authentiek uiterlijk, houtnerf binnen en buiten, HR++).

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
Flupke123 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:35:
Wij zijn aan het oriënteren voor nieuwe kunstofkozijnen, schuifpui, voor en achterdeur en renovatie dakkapel. Iemand die goede ervaringen heeft met bedrijven in de regio Den Bosch / Veghel / Uden.

Ik lees hier dat er veel voor Schuco kozijnen kiezen. We willen binnenkort wat rond gaan kijken wat de mogelijkheden zijn. Nog andere merken waar goede ervaringen mee zijn?
Ietsje noordelijker...
Aura kozijnen in Mill. Hele huis laten doen vorig jaar. Hadden toen een prima montagebedrijf met prima afwerking. Zij hebben Alku (=Gealan).
Maar eigenlijk moet je gewoon heel veel vergelijken. Niet alleen de prijs varieert, ook hoe het kozijn eruit ziet en wat krijg je erbij (horren, zonwering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdeW
maar ook hoe het gemonteerd wordt. Tenminste dat lijkt mij wel van belang. Goeie kozijnen verkeerd gemonteerd levert ellende op en geen waardevermeerdering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
AdeW schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:37:
maar ook hoe het gemonteerd wordt. Tenminste dat lijkt mij wel van belang. Goeie kozijnen verkeerd gemonteerd levert ellende op en geen waardevermeerdering.
Correct, dus vooral op zoek gaan naar referentie projecten van de aanbieder waarmee je in zee wilt gaan om daar voor jezelf vertrouwen in te krijgen.
Let ook even op de, veel gevoerde, discussie over stomp monteren versus stelkozijnen.
Meningen lijken soms nog wat verdeeld maar voor mij was montage met stelkozijnen wel een vereiste.

Kan overigens meestal wel maar let op meerprijs bij de goedkoopste aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Vergeet ook niet evt lateien als je houten kozijnen dragend zijn. Was afgelopen week bij een klant die kunststof monteert, die liet me foto's zien van een klant die vroeg om een klemmende voordeur te stellen, had een concurrent 10 jaar daarvoor gezet. Dat stellen bleek niet nodig, hele zooi mocht eruit en alles boven de deur mocht opnieuw gemetseld. 100 euro bespaard op een latei, 1000 euro herstelkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 20:18
Hier heb ik een kozijn laten plaatsen door i-kozijn (Amersfoort).
Inderdaad ook een dragend houten kozijn vervangen door kunststof.

Dat was een zeer slechte ervaring met heel veel schade en extra kosten.
En daar kwam nog bij dat ze niet kunnen meten.
Het eerst kozijn was te groot en de tweede te klein.

I-kozijn is at mij betreft echt op alle punten een afrader
Gelukkig heb ik het wel redelijk kunnen laten herstel door een vakman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiiboy
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-06-2023
Iemand advies voor een goed en betrouwbaar bedrijf in de regio Utrecht/Vianen? We willen onze hele woning voorzien van kunststof kozijnen en de eerste offerte van Ramenfabriek Op 't Hoog vond ik nogal aan de prijzige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 09:25
heb een offerte binnen voor het plaatsen van een hefschuifpui merk Veka 3900 bij 2600 HR++ veiligheidsglas, 2 naar buitendraaiende tuindeuren 2200 bij 2600 merk kommerling en voordeur 1000 bij 2060 ook merk kommerling alles bij elkaar voor 10k.
Kan iemand me meer vertellen of de offerte een beetje scherp is en of het kwaliteitsmerken zijn.
Regio midden limburg voor tips om offertes op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 12:46
Bamiiboy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:21:
Iemand advies voor een goed en betrouwbaar bedrijf in de regio Utrecht/Vianen? We willen onze hele woning voorzien van kunststof kozijnen en de eerste offerte van Ramenfabriek Op 't Hoog vond ik nogal aan de prijzige kant.
Wij hebben er nu een paar op bezoek gehad.
Belisol en Provilla (beide volgens mij Profel kozijnen) kwamen nogal onbetrouwbaar over. Deden ook moeilijk met de vraag hoe om te gaan in geval van schade aan het stukwerk of tegelwerk (in de badkamer). Belisol zei simpelweg dat dit bij hun niet voorkomt. Op de vraag of ze daar dus zonder problemen garantie voor verlenen kwam een stotterende nee...

Veld kozijnen (Veka) en Damen&Groen (Profel) kwamen beide een stuk beter over. Durfden ook gewoon verantwoordelijkheid te nemen voor mogelijke fouten.

Maarja, wat zegt een goed gevoel nu helemaal?

Qua prijzen loopt het aardig in de pas (Provilla 6500, Damen&Groen 6800, Belisol 7000, Veld 9000).
Onhandig genoeg bedacht ik me pas bij Veld en D&G dat er ook horren in mogen (5x), dus die prijzen vertekenen iets.
Op basis hiervan gaat de voorkeur uit naar Damen&Groen bij ons.

Mijn vraag is nu, is er kwaliteitsverschil tussen Veka en Profel? En zo ja, waar merk je dat aan?
Als je hierop googled kom je op nogal 'rommel sites'. Het lijkt erop dat Veka ook niet alles zelf doet maar in combinatie met andere partijen? Profel wel?

Ik ga sowieso een paar vervolg afspraken inplannen, maar ik zoek eigenlijk naar wat info om me in te lezen. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Profel zijn kozijnen die volledig op maat uit de fabriek komen. Fabriek staat in Belgie.
Veka levert PROFIELEN. En vervolgens worden die profielen door de door jou genoemde bedrijven hier in Nederland in elkaar gezet in een fabriek (Van Veld weet ik dat ze dat ergens in Zeeland doen).

Veka en Profel zijn mi allebei zeer goede profielen. Er zijn slechts nuance verschillen tussen die twee

Zelf ben ik aan het twijfelen geweest tussen Veka (via Veld) en Profel (D&G).

Bij beiden heb ik een goed gevoel gekregen over hun levering nav door hun uitgevoerd werk elders.
De reden om toch te gaan voor Veka (ondanks dat die duurder waren dan Profel), was dat ik de grijze rubbers in de afdichting beter vond en de kwaliteit van het gebruikte staal.
Last but not least Veld gebruikt eigen personeel voor montage (geen Polen ZZP oid)
(Btw ik weet niet hoe dat bij D&G zit)

PS: Die horren die krijg je er makkelijk nog wel gratis bij hoor. :-)
Sowieso zit er onderhandelingsruimte in ALLE offertes. Die wel benutten dus. DM me maar als je geïnteresseerd bent hoeveel, want dat ga ik niet hier op web zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02
Mocht er iemand geintreseerd zijn in ervaringen in de regio Den Bosch. In mijn nieuwbouwhuis heeeft de firma perfect kozijn onlangs de kozijnen geplaatst. Al met al is dit prima verlopen.

Wel merk ik dat deuren met driedubbelglas echt wel erg zwaar zijn. Die mogen ze nog een keer opnieuw komen afstellen, die gaan nu toch iets afhangen. Is sverder geen probleem, maar het gewicht van driedubbelglas is echt wel een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
Heeft iemand hier toevallig stolpramen met horren?

Ik wil horren bij mijn nieuwe kozijnen, maar ik vraag me af of inzethorren wel kunnen bij een stolpraam. 1 helft is openslaand, de andere helft is draaikiep. Volgens mij zit de "middenstijl" in de weg?

Het is Schuko CT70 profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar als ik een stolpraam opzoek dan zie ik gewoon een groot kozijn (wel dan met twee afzonderlijke delen erin), waarbij de hor gewoon in het gehele kozijn geplaatst kan worden.
Wat ik lees is dat de term stolpraam nu juist is om GEEN middenstijl te hebben (ook wel verhuisraam genoemd)

Ik had zelf eerder een verhuisraam in mijn offerte zitten en daar kon ook gewoon een hor in dus ik denk wel dat het kan.

Beste is om dat dus gewoon even te vragen aan een van de vele bedrijven die ja langs laat komen om een offerte uit te laten brengen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
-

[ Voor 99% gewijzigd door APBaguette op 21-08-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Die lip is echt geen probleem want de hor klemt in het kozijn aan de buitenkant.

Succes met je onderhandelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
APBaguette schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:33:
Heeft iemand hier toevallig stolpramen met horren?

Ik wil horren bij mijn nieuwe kozijnen, maar ik vraag me af of inzethorren wel kunnen bij een stolpraam. 1 helft is openslaand, de andere helft is draaikiep. Volgens mij zit de "middenstijl" in de weg?

Het is Schuko CT70 profiel.
Ik ben niet bekend met het profiel, maar in principe (ja, in principe!) moet het wel kunnen.
Het vaste deel met de stolplijst fungeert als dan als een zijstijl van het kozijn.
Je zet de hor dus tussen stolplijst en zijstijl van het kozijn.

Dat betekent automatisch wel dat de hor maar voor de helft van het kozijn kan, namelijk het draaikiep-deel. Als je het 'vaste' raam wil openen zal de hor er even uit moeten. Maar in de praktijk zal dit waarschijnlijk alleen gebeuren als er eens iets groots doorheen moet en een hor is er zo uitgeklikt. Dit wordt meestal op de koop toe genomen, het gemak en plezier van een hor weegt zwaarder dan het feit dat hij er af en toe eens uit zal moeten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 19:57
We hebben Rehau kozijnen/ramen/deuren (naar volle tevredenheid). Nu vroeg ik me af of je ergens losse onderdelen kan bestellen.

In de slaapkamer hebben we dubbele deuren (in feite grote kiep/kantel). Met onderin de deuren een dicht vlak, geplaatst met rubber randen zoals met het glas (dus verwijderbaar).
Nu heb ik het idee om voor de mobiele airco hier een mooi gat in te maken. Dit doe ik dan liefst in een extra stuk wat ik eventueel in de winter er weer uit kan halen, of als het mislukt dat ik nog een goede heb haha.

Iemand tips of andere suggesties? Ik weet ook niet exact welk type het is, iig met houtnerf en er zit overal 3-dubbel glas in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iy2MBDmWYvijA5jas7cqeisgGzI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bcE9OK05QeacwneBkIYZVpBC.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Giant87 op 24-06-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
@Giant87 waarom benader je je eigen leverancier niet?
Ik zou verwachten dat die je me deze vraag kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 10:26
Dankzij o.a. dit topic heb ik al veel informatie kunnen vinden over kunststof kozijnen.

Ik vraag me alleen of het verschil tussen Veka en Schüco kozijnen groot genoeg is om het prijsverschil te rechtvaardigen?

De offertes druppelen inmiddels hier binnen en Schüco lijkt wat duurder te zijn, maar is dat het ook waard? Ga je dit verschil goedmaken in betere isolatie, minder onderhoud of langere levensduur? Wat weten jullie hierover en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@Spiff1 Veka en Schüco zijn beide goede merken. Denk dat je van beide profielen even een demo-modelletje moet zien en dan kijken of je de meerprijs van Schüco de moeite waard vindt.

Verschil tussen beide kozijnen zit meer in de details van productie, hang/sluitwerk en montage dan in het profiel zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
@Spiff1 Je vraagt, terecht, naar persoonlijke ervaringen,

Hier mijn N=1

Ik kon voor mezelf de meerprijs van Schuco tov Veka niet motiveren. Profielen zijn, zoals ook opgemerkt door JCG, allebei goed. De minimale verschillen hebben mij tot aanschaf van Veka geleid.

Daarbij aangetekend dat de leverancier voor mij een belangrijk mede beslisfactor was.

Kijk vooral niet alleen naar het profiel maar vooral ook naar de leverancier en hoe die gaat monteren en welke garanties die af durft te geven.
WOrden er stelkozijn of niet gebruikt?
Wordt alle oude spullen verwijderd?
Hoe wordt het kozijn afgewerkt?
Wat als er later toch eens iets nagesteld moet worden of er gaat iets mis?

Lees vooral ervaringen met leveranciers en laat dat mede je besluit vormen wat en waar je gaat bestellen

Succes met je afwegingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 06:39
Giant87 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:44:
We hebben Rehau kozijnen/ramen/deuren (naar volle tevredenheid). Nu vroeg ik me af of je ergens losse onderdelen kan bestellen.

In de slaapkamer hebben we dubbele deuren (in feite grote kiep/kantel). Met onderin de deuren een dicht vlak, geplaatst met rubber randen zoals met het glas (dus verwijderbaar).
Nu heb ik het idee om voor de mobiele airco hier een mooi gat in te maken. Dit doe ik dan liefst in een extra stuk wat ik eventueel in de winter er weer uit kan halen, of als het mislukt dat ik nog een goede heb haha.

Iemand tips of andere suggesties? Ik weet ook niet exact welk type het is, iig met houtnerf en er zit overal 3-dubbel glas in.

[Afbeelding]
Waarom niks zelf maken? Als het tijdelijk is voor in de zomermaanden zou ik daarvoor kiezen ipv met reserve onderdelen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
sjtienuh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:53:
[...]

Waarom niks zelf maken? Als het tijdelijk is voor in de zomermaanden zou ik daarvoor kiezen ipv met reserve onderdelen te werken.
Ja denk dat ik maar iets met een Trespa plaat doe ofzo. En dan idd het originele onderdeel intact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flupke123
Spiff1 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:29:
Dankzij o.a. dit topic heb ik al veel informatie kunnen vinden over kunststof kozijnen.

Ik vraag me alleen of het verschil tussen Veka en Schüco kozijnen groot genoeg is om het prijsverschil te rechtvaardigen?

De offertes druppelen inmiddels hier binnen en Schüco lijkt wat duurder te zijn, maar is dat het ook waard? Ga je dit verschil goedmaken in betere isolatie, minder onderhoud of langere levensduur? Wat weten jullie hierover en wat zijn de ervaringen?
Wij hebben ook een aantal offertes binnen nog niet allemaal. Bij ons valt het prijsverschil mee tussen veka en Schuco dus wij gaan waarschijnlijk voor Schuco. Maar wachten nog op de laatste offertes voor we een beslissen.

Zijn hier ervaringen met de ruiten waar een luxaflex tussen zit gemonteerd? Nu zit er een rolluik maar die monteren we waarschijnlijk niet terug. Dus dit leek ons een mooie oplossing voor in de badkamer ipv melkglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
Iemand ervaringen met kozion?
Zijn opzoek naar een betrouwbare leverancier voor een nieuw kozijn en voordeur.. regio helmond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wteening
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-11-2023
Wij hebben recent een perfect fit systeem laten plaatsen (laten omdat het nou eenmaal bij de prijs in zat maar het is erg gemakkelijk zelf te doen). Dit zit geklemd tussen het rubbertje van de glaslat en het raam. Er komt dan wel een extra frame op het kozijn maar dat vonden wij totaal niet storend. Het is te krijgen met plisse, duette en rolgordijnen.
Hoi Lucas, ben je nog steeds tevreden over je perfect-fit systeem? Heb je inmiddels andere voor- of nadelen ervaren?

[ Voor 61% gewijzigd door wteening op 06-07-2020 10:41 . Reden: Niet gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:09
wteening schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:39:
[...]

Hoi Lucas, ben je nog steeds tevreden over je perfect-fit systeem? Heb je inmiddels andere voor- of nadelen ervaren?
Wij hebben hier ook perfect-fit, zelf geplaatst. Uitstekend systeem en ik vind't erg mooi spul. Door de manier waarop het werkt en hoe makkelijk het te plaatsen was snap ik het geld wel, dat er bij komt kijken.

Neemt niet weg dat er ook bij de verduisterende gordijnen nog steeds een beetje licht langs piept. Volledig duister krijg je het nooit met dit spul, maar wel erg duister :) Wil je 100% donker, dan moet je buiten rolluiken nemen.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:28
is het normaal dat een kozijnenboer meteen over krediet en afbetaling begint? heb er verschillende gesproken en ik vind het geen kozijnleveraniers maar kredietverstrekkers

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
@technopeuter Heb bij geen van de 5 bezoekende leveranciers daar last van gehad.

Wel nog een tip voor mensen die wel financiering nodig hebben
Je kunt een redelijke intresssante lening afsluiten bij het svn (energie bespaar lening)

https://svn.nl/aanvragen/energiebespaarlening/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
technopeuter schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:27:
is het normaal dat een kozijnenboer meteen over krediet en afbetaling begint? heb er verschillende gesproken en ik vind het geen kozijnleveraniers maar kredietverstrekkers
Is vrij logisch, als jij je hele huis met kunststof wilt laten doen zit daar een fors prijskaartje aan en niet iedereen heeft dat liggen. Dat ze het aangeven prima, maar als ze door blijven drammen gaat het hun meer om de provisie van het krediet dan om de opdracht zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupke123
Wij hebben er ook een aantal gesproken. 1 vroeg of wij het bedrag konden betalen of een lening wilden. Toen wij aangaven er voor gespaard te hebben is hij er verder niet meer over begonnen.

Wij hebben afgelopen week onze offerte getekend. Het is SVK uit Uden geworden. We zouden eerst voor Schuco gaan maar hun leverden kommerling en LB profielen. Wij zijn voor het LB profiel gegaan vooral omdat deze binnen en buiten een hvl hebben. De schuifpui leveren ze wel van Schuco. In december komen ze het plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Giant87 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:44:

[Afbeelding]
N.a.v. bovenstaande, wat is de beste manier om de 'latjes' los te halen om het paneel te vervangen? Het zit vrij strak (plamuurmes krijg ik er niet tussen) en ik wil het niet beschadigen. Want volgens mij zit het wel gewoon vastgeklikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@Giant87 Je moet er een scherpe beitel of een plamuurmes tussen slaan, dan gaat de glaslat gewoon los.

Geen schroevendraaier iig, want dan krijg je van die lelijke beschadigde randjes.

Simpele google opdracht levert een handleiding: https://www.creon-kozijne...dia/Tips&Tricks%202.2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ja ik had het dus geprobeerd met plamuurmes, maar dan is er blijkbaar nog wat meer geweld nodig. Was alleen bang het laagje met de 'houtnerf' toch te beschadigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@Giant87 Brede scherpe beitel heeft gewoon de voorkeur. Als je die ertussen slaat forceert dat ding ruimte en komt de glaslat los, een plamuurmes heeft geen scherpe kant die je er makkelijk tussen kunt slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Iemand ervaring met of theorieën over donkere kunststof kozijnen? Wij overwegen dit (maar twijfelen ook erg, omdat je het niet zomaar meer overschildert als de trend voorbij is). Maar geeft dit bijvoorbeeld grotere kans op verkleuren of andere problemen, bijvoorbeeld zetting omdat het veel warmer wordt dan "gewoon" wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadly
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Roekeloos schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:24:
Iemand ervaring met of theorieën over donkere kunststof kozijnen? Wij overwegen dit (maar twijfelen ook erg, omdat je het niet zomaar meer overschildert als de trend voorbij is). Maar geeft dit bijvoorbeeld grotere kans op verkleuren of andere problemen, bijvoorbeeld zetting omdat het veel warmer wordt dan "gewoon" wit?
Geen ervaring nog, maar wij hadden laatst iemand over de vloer omdat wij kunstof kozijnen willen in 2 kleuren (donker en wit). Kleuren doen ze met een wrap, ongeveer net zoals ze auto's wrappen, daaronder is het gewoon wit kunstof. Zoals dit werd gezegd zou dit verder geen problemen moeten opleveren. Ze geven ook garantie op de kleur zelf (krassen, verkleuring). Wellicht dat een andere partij het weer anders doet, maar het klonk veelbelovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
_JGC_ schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:01:
@Giant87 Brede scherpe beitel heeft gewoon de voorkeur. Als je die ertussen slaat forceert dat ding ruimte en komt de glaslat los, een plamuurmes heeft geen scherpe kant die je er makkelijk tussen kunt slaan.
Toch gelukt met het plamuurmes, moest gewoon wat harder meppen en dan op meerdere punten zodat de lat uit de groef ging. Helemaal blij nu, even een mooi plankje met rooster maken en de airco is gereed voor gebruik!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ben een tijdje aan lezen geweest in dit topic en zie verschillende aanbevelingen voor bedrijven door heel Nederland.

Helaas niet voor mijn regio (of ik lees/zoek er overheen). Heeft iemand een aanbeveling voor de regio Purmerend/Waterland in Noord Holland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Veel van de bedrijven die aanbevolen worden werken landelijk.
Geef ze eens een belletje zou ik zeggen en vraag of ze geintresseerd zijn in een klus op jouw locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@killerbee1958 Dat ga ik zo-wie-zo doen.
Een aantal bedrijven uit jouw post stonden al op de lijst (D&G & Veld)

Hier zit ook een vestiging van Kroon Kozijn en buren de Ramen fabriek op 't Hoog gebruikt. Dat werk ziet er ook netjes uit.

Dus adressen genoeg, maar je hoort ook een hoop ellende die sommige bedrijven aan richten.
Dus vandaar dat ik mij afvroeg of nog iemand een goede regionale kandidaat had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Zelfs voor wat betreft de bedrijven die hier wel als goed opgenoemd worden ben ik van mening dat je het beste een afspraak kan maken dat je pas betaalt NA oplevering.
Inspecteer het werk goed na oplevering en betaal dan pas als je tevreden bent.

De betere bedrijven durven dit soort afspraken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:25
Hi allemaal. Ik lees al jaren mee, maar nu toch maar een account aangemaakt. Wij zijn ook in de markt voor kunsstof kozijnen en ik heb met veel belangstelling alle ervaringen gelezen. Wij hebben online een bedrijf gevonden waar ik weinig over kan vinden nog: EA kunststoftechniek. Wat google werk laat zien dat dit hetzelfde bedrijf is als Gevelkozijn en aan de website te zien ook als De Kozijnmeesters. Zijn er hier mensen die bij 1 van deze bedrijven al hebben laten plaatsen?

De recensies op de eigen site zijn allemaal erg positief, maar als ik wat van die namen van recensenten google kan ik niks vinden (ik bedoel, het kan dat het niet hun echte naam is of dat ze geen social media of zo hebben) maar daarom hoor ik toch graag wat meer van mensen hier voordat ik contact met ze opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Gebruik de zoekterm Kozijnmeester eens als zoekargument in dit forum. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
killerbee1958 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:33:
Gebruik de zoekterm Kozijnmeester eens als zoekargument in dit forum. :-)
haha, dank je. Die zoekfunctie helpt wel ja, excuus. :)

Kozijnmeesters is hier dus bekend. Van EA kunsstof zie ik nog niks, maar gezien de overeenkomsten in website ga ik er vanuit dat dit hetzelfde bedrijf is. Ik snap nooit waarom bedrijven onder meerdere namen opereren en vind dat toch wat verdacht. Call me paranoid, maar soms zitten ze je echt achterna ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Johan Bogle op 27-07-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Hmm laat maar na lezen van dit: https://opiness.nl/review/de-kozijnmeesters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Johan Bogle schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:35:
[...]

haha, dank je. Die zoekfunctie helpt wel ja, excuus. :)

Kozijnmeesters is hier dus bekend. Van EA kunsstof zie ik nog niks, maar gezien de overeenkomsten in website ga ik er vanuit dat dit hetzelfde bedrijf is. Ik snap nooit waarom bedrijven onder meerdere namen opereren en vind dat toch wat verdacht. Call me paranoid, maar soms zitten ze je echt achterna ;)
Overeenkomsten op de website zegt niks.

Ik heb 2 klanten met kunststofkozijnen, er wordt door die branche gekopieerd om het leven, zowel content als design. Ik heb het meegemaakt dat de ene claims kreeg van een andere partij omdat ie teksten had gekopieerd van hun site. Zelf heeft ie ook ooit eentje aangesproken, die had niet alleen teksten gekopieerd, maar ook de html-structuur met classes en dergelijke waren 1-op-1 overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
_JGC_ schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:19:
[...]

Overeenkomsten op de website zegt niks.

Ik heb 2 klanten met kunststofkozijnen, er wordt door die branche gekopieerd om het leven, zowel content als design. Ik heb het meegemaakt dat de ene claims kreeg van een andere partij omdat ie teksten had gekopieerd van hun site. Zelf heeft ie ook ooit eentje aangesproken, die had niet alleen teksten gekopieerd, maar ook de html-structuur met classes en dergelijke waren 1-op-1 overgenomen.
Nee, maar deze zitten in dezelfde stad, leveren exact dezelfde producten en delen dezelfde info over de "eigen" fabriek waar ze deze laten maken.

Overgebleven kandidaten: Veld Kozijn, Kroon, Op t'Hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:55
Even een ervaring uit een ver verleden (volgens mij betaalden we toen nog in guldens :D )

Toendertijd was ik werkzaam bij een kredietverlener. Wat ik daar vaak zag gebeuren was dat kozijnenboeren klanten een lening verstrekten bij de verkoop van kozijnen. De kozijnenboer streek het geld op van de lening en ging vervolgens failliet. De klant kwam er vaak pas daarna achter dat hij een lening (voor een hoog %) had afgesloten bij een derde partij. Die had dus geen kozijnen maar wel een schuld.

Ik zeg niet dat deze praktijken nog gebeuren, maar ik zou erg terughoudend zijn in het sluiten van een lening bij een kozijnenverkoper. Als je zelf het geld niet op de plank hebt liggen kan je beter gaan shoppen voor een betaalbare lening. Dan bepaal je ook zelf wanneer je leverancier het geld krijgt, terwijl de lening die je via de leverancier afsluit waarschijnlijk in zijn geheel wordt overgemaakt naar die winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
@dixet en alle anderen

En vandaar mijn tip om de lening bij SVN (energie bespaar fonds) af te sluiten.
Zodra je de lening goedgekeurd hebt gekregen openen zij een bouwdepot en de kozijnen installateur wordt pas betaald zodra jij opdracht hiertoe geeft middels een speciaal door SVN hiervoor opgestuurd formulier.
Dat formulier stuur je dus in zodra het werk naar tevredenheid is geleverd.

Inderdaad in dit soort gevallen altijd extra voorzichtig zijn en vooral blijven proberen om pas te (laten) betalen als het werk is uitgevoerd.

[ Voor 8% gewijzigd door killerbee1958 op 27-07-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Laatst online: 21:56
Heeft iemand hier goede ervaringen met een bedrijf rondom leiden?
Wij willen hier dakkapellen laten plaatsen en alle kozijnen laten vervangen.
  • Ik heb contact gehad met CK kozijn, maar zij hebben hun regio moeten verkleinen en komen dus niet langs door de drukte.
  • Contact gehad met Veld Kozijntechniek en zij komen deze week langs.
Ik zoek nog 1 of 2 betrouwbare en goede bedrijven om een weloverwogen keuze te maken en wat offertes te kunnen vergelijken.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

killerbee1958 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:36:
@dixet en alle anderen

En vandaar mijn tip om de lening bij SVN (energie bespaar fonds) af te sluiten.
Zodra je de lening goedgekeurd hebt gekregen openen zij een bouwdepot en de kozijnen installateur wordt pas betaald zodra jij opdracht hiertoe geeft middels een speciaal door SVN hiervoor opgestuurd formulier.
Dat formulier stuur je dus in zodra het werk naar tevredenheid is geleverd.

Inderdaad in dit soort gevallen altijd extra voorzichtig zijn en vooral blijven proberen om pas te (laten) betalen als het werk is uitgevoerd.
Ik sta op het punt dit ook te doen. In dit geval een duurzaamheidslening bij mijn bank, tegen 1.35% rente. Ik ben van plan om alle kozijnen en glaswerk te vervangen voor kunststof kozijnen met HR++ glas. En ook gaat de vloer geïsoleerd worden (pur of broodjes).

Ook mooi: De SEEH subsidiebedragen zijn verhoogd, wat e.e.a. toch nog interessanter maakt.

Maar nu moet ik natuurlijk weten wat het leenbedrag gaat worden.
Is er een manier om een kostenindicatie te krijgen zonder een offerte aan te vragen? Of kan ik hier nog niet omheen.
Dit omdat een offerte vaak een korte geldigheidsduur heeft, en ik natuurlijk het hele leentracject moet starten.
Ik heb binnenkort weer een gesprek met de adviseur, en ik ben in ons eerste geprek eigenlijk vergeten te vragen of je ruimer kan lenen, en dan het geld dat overblijft gewoon van de lening wordt afgetrokken, zodat je een exact bedrag overhoud.
WIe kan hier iets over zeggen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
ik denk niet dat dit werkt.
Je moet namelijk (in ieder geval bij warmtefonds) offertes aanleveren van de leveranciers.
Je lening is dus maximaal het bedrag van de offertes.
Enige wat dan misschien zou kunnen is dat je hogere offertes hebt dan je uiteindelijk betaalt, maar dan heb je dat geld in ieder geval niet in je handen want betaling van de leverancier gebeurt door warmtefonds nadat je daar opdracht toe hebt gegeven.
Betaling is dan rechtstreeks door warmtefonds aan leverancier.

En nog even over de geldigheidstermijn. Hier had ik niet zoveel problemen mee.
Na insturen van de offertes had ik binnen 2 weken bevestiging van warmtefonds dat de lening was goedgekeurd.
Offetes van spouwmuurisolatie was 3 maanden geldig.
Offerte van kozijnen leverancier weet ik zo een twee drie niet meer maar was ook langer dan een maand geldig

[ Voor 26% gewijzigd door killerbee1958 op 26-08-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:09
Nyarlathotep schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:24:
[...]
Is er een manier om een kostenindicatie te krijgen zonder een offerte aan te vragen?
Nee dit kan niet.

De lening wil een exact bedrag, gestaafd met papierwerk van de gekozen aanbieder. Daarnaast verschillen offertes per partij.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poulie
  • Laatst online: 23-07-2021
Zoals ik het begrijp is het Profel kozijn reeds 10 jaar oud en het Veka kozijn is nieuwer en heeft meerdere "kamers" zodat de isolatie beter is.
Voorste is een profel en achterste een Veka softline 82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poulie
  • Laatst online: 23-07-2021
Zoals ik het begrijp is het Profel kozijn reeds 10 jaar oud en het Veka kozijn is nieuwer en heeft meerdere "kamers" zodat de isolatie beter is.
Voorste is een profel en achterste een Veka softline 82Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMpOoQdZbEjHsGrmMl8uscJRkdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXe0r65M3rBOUeHhYmfWZdrt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYYvPkNFPeqAnaKscfUzp3RjYEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHua9dPgsLz3662tegfYM5PU.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste