ik wil ook maar eens gebruik maken van jullie kritische blik en ervaring teneinde mijn potentiële aanschaf van kunststof kozijnen/deuren te laten toetsen.
Voornemen is om gehele woning (vrijstaande woning, gebouwd in 1986), van kunststof te voorzien (behalve voordeur, die vind ik te mooi :-) ). Doel is om schildersvrij te worden. Alle kozijnen en rabbatdelen zijn van hardhout en rotten nog niet. Maar elke 5 jaar kost de schilder me toch wel weer zo een 5-7 K en daar wil ik vanaf. Daarnaast is de besparing op stookkosten natuurlijk leuk meegenomen
Spouw is 8 cm dik en gevuld met glaswol, maar gaat na plaatsing van kozijnen nog wel nagevuld worden. (plusminus 3000 euro).
Betreft:
Bovenste verdieping:
2 zolderramen 916 x 1120 draai/kiep
Eerste verdieping:
1 slaapkamerraam 766 x 1233 draai/kiep
1 slaapkamerraam 766 x 1233 vast met ventilatierooster
1 frans balkon (dubbele deuren) 1373 x 2141
1 logeerkamer dubbel raam 1370 x 1200 (links vast, rechts draai/kiep)
1 l logeerkamer raam trapeze 920 breed en 600 (rechts) resp 1400 (links) vast
1 Badkamer raam 641 x 1253 draai/kiep
1 Badkamer dubbel raam 1309 x 1251 (rechts vast, links draai/kiep)
Begane Grond:
1 keukenraam 1280 x 1225 vast met ventilatierooster boven en onderkant gezandstraald
1 zijraam 766 x 1233 vast met ventilatierooster.
1 schuifpui 4030 x 2125 mono (geen plisse hor voor schuifpui) (LET OP: ik kies ervoor om dit NIET met veiligheidsglas te doen, alle leveranciers hebben, terecht, erop gewezen dat dit wel zou moeten, maar wij zijn twee volwassen, zonder kinderen of dieren, dus durf dit risico te nemen)
1 buitendeur naar tuin 905 x 2038 (onderste gedeelte (plusminus 750) border boven glas
1 achterraam 849 x 779 vast met ventilatierooster
1 bij-keukendeur 905 x 2038 (als buitendeur naar tuin, allen glas geheel gezandstraald)
2 garage ramen 677 x 774 vast raam met ventilatie rooster)
Alle draai/kiep ramen voorzien van zomer/winterstand (is dit laatste padk beslag?)
Naast kozijnen dienen de rabbat en boei delen vervangen te worden door keralit.
Betreft
Boven garage deur 3600 x 1450
Boven zolder ramen 1300 x 900 (in een ruitvorm) 2 x
Achterkant 4800 hoog verlopend naar 2667 hoog bij 3030 breed
Zijkant 786 x 2466
(geschat aantal m2 is circa 17m2)
Boeidelen geschat op circa 4 m2
Alles in HVL en HR++ glas.
Dan de aanbieders
1. Axxent ======> Huisbezoek met verkoper die voornamelijk over zichzelf praat

. Materiaal Schuco CT-70. HR ++ met U-waarde 1.1W/m2K. Alleen beneden met stelprofielen. Boven stomp. Slechts 2 inzethorren maar hier nog wel dubbele plissehor op (toen nog 4 delige) schuifpui.
Prijs 48.650 (Deze aanbieder is, icm met eerdere meldingen op dit forum reeds afgevallen)
2. Kroon Kozijnen. Leveren Kroon Kozijn Modern (volgens mij Schuco CT-70). HR ++ glas 29 mm U=1.1. Offerte vermeld niet duidelijk of wel of geen stelkozijnen worden gebruikt (dit heb ik wel expliciet gevraagd).
Voor de rest is het een keurige offerte met duidelijk per kozijn de prijs.
Prijs voor alleen kozijnen 27.752,14. 30 % aanbetaling bij opdracht.
Beetje onduidelijk, maar wel gemeld dat voor Keralit hier nog een bedrag van 5915,48 + 1530,65= 7.446,13 bijkomt waardoor totaal bedrag bij Kroon komt op Eur 35.198,27
3. Paul en Paul: Omdat ik inmiddels de maten goed heb kon ik een showroom bezoek aan Paul en Paul niet achterwege laten. Ik had geen afspraak maar werd toch netjes na een half uurtje goed geholpen.
Adviezen kwamen integer en vakbekwaam bij me over.
Paul en Paul levert Profel kunststof kozijnen maar zijn ook heel eerlijk dat ze de schuifpui niet in kunststof maar alleen in Aluminium willen leveren (dat had ik elders ook al eens gehoord)
Keurige offerte met opgave per onderdeel rolt meteen uit systeem.
Offerte bevat ook een keurig overzicht met Uw factor per element.
Totaal prijs 38684,92 (Gezien prijs dus afgevallen, zie hieronder bij 4)
4: Damen en Groen: Aangezien buren op dit moment bezig zijn met vervanging van hun kozijnen door D&G. op hun aanraden ook dit bedrijf benaderd.
Uitwerking van offerte is nog ouderwets op ruitjespapier (niets mis mee overigens).
D&G levert Profel. Voordeel van Profel is dat montage van kozijnen in de Belgische fabriek plaatsvindt. Lijkt mij dat ze hier, gezien omvang, een hoog kwaliteit niveau kunnen halen.
Offerte geeft prijs per kozijn. Deze verkoper had mij al aangegeven dat hij de schuifpui alleen in aluminium wil leveren, aangezien PRofel schuifpui in kunststof teveel problemen opleverde. Maar in aluminium stond hij achter de kwaliteit.
HR++ glas maar zonder indicatie van U waarde
Prijs 24.750. Betaling in zijn geheel na afronden van de klus
Belangrijk: Buren zijn tevreden over de geleverde klus.
5. Veld Kozijntechniek: Aangezien buren eerder de schuifpui al door Veld hadden laten vervangen en daar ook zeer tevreden over zijn, heb ik deze vertegenwoordiger tevens uitgenodigd.
Vriendelijke en bekwame vertegenwoordiger die de tijd neemt om dingen uit te leggen.
Veld werkt met Veka SL82 NL profiel welke in hun fabriek in Nederland (Zeeland geloof ik) gemonteerd wordt.
Keurige offerte zonder echter de prijs per element.
HR++ glas 28mm
Loze kreet op offerte dat zeer hoge energieprestaties TOT 0.73w/m2K. (aan Paul en Paul offerte kan ik zien dat dit bijna onmogelijk is)
prijs 28.750. Betaling in zijn geheel na afronden van de klus
Toch neig ik momenteel naar deze laatste aanbieder omdat ik de veka sl 82 profielen als degelijker beschouw dan profel. Bovendien gebruikt profel zwart rubber (strepen) en veka wit.
Maar zijn de verschillen dit verschil in prijs waard?
Naast dat ik natuurlijk erg benieuwd ben naar jullie mening(en) over bestaande aanbiedingen zijn er nog een paar kleine technische dingen waar ik jullie hulp bij wil vragen
1. Wel of geen ventilatieroosters? (als ik toch padk beslag heb dan kan ik de ramen ook op de winter stand zetten en dan geen inbraakrisico en toch ventileren. Dit is vooral van toepassing op de begane grond.
2. Ik heb nog helemaal geen aandacht besteed aan het beslag. Dus alle aanbieders bieden hun standaard beslag aan. Ga ik straks nog verrast worden als ik er uit ben en ik ga het echt gewenste beslag uitkiezen?
3. Alle deuren krijgen één sleutel systeem en dus heb ik in de offertes elke keer een extra cylinder opgenomen voor mijn voordeur (die niet vervangen wordt). Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken
Nou lang verhaal geworden.
Ik hoop dat jullie het hebben willen lezen en dat er wat tweakers zijn die mij van advies willen dienen.
Mijn dank is groot.
[
Voor 75% gewijzigd door
killerbee1958 op 10-05-2020 15:30
]