Toon posts:

Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste
Acties:

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28
Iemand ervaringen met grote/hoge kantel-kiep ramen? Mijn gevels bestaan praktisch uit alleen glas en bovenlichten vinden we bepaald niet fraai, maar de eerste verkoper ziet het niet zitten om de volledige hoogte van 2.40m te benutten. Op twee huizen na zie ik het in de buurt ook niet. Wellicht bepaalde leveranciers/merken/fabrikanten die hiervoor geschikt zijn (of toch weer alu...)?

En de zelfde vraag voor een dubbele schuifpui? Zou wel willen weten of het mogelijk is en wat het zou kosten om 3 delen te hebben waarvan 2 schuiven ipv een enkel schuivend deel. Van Alku / Galean S9000 weet ik dat het niet kan maar dat schiet zo niet op :+
Sen schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:09:
Waar komt die prijs vandaan of wie heeft er wel goede all in prijzen regio Eindhoven.
Nog gelukt?

• RAFA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:48
barry86 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:30:
Ligt dat niet aan de zelf gekozen merk en type profiel?
Je kan het kozijn van a tot z zelf configureren.

Ik heb draaikiep bestelt en daarbij zitten aan de zijkant 2 scharnieren. Afgedekt met een kapje.

Inmiddels de kozijnen ontvangen. Zeer goede communicatie gehad met de verkoper(tusse persoon). Er kwam een grote vrachtwagen voorrijden volledig met poolse reclame en poolse bestuurder.
Ik was het 23e adres en keurig op schema
Kozijnen waren goed en stevig verpakt. En zijn uit de verpakking gehaald zodat ik het kon bekijken.
Tot nu toe zeer tevreden.
Zojuist een offerte aangevraagd voor kozijnen bij LosboBau....Het scheelt me bijna 50% op de goedkoopste offerte die ik in Nederland kon vinden! Het betreffen de Aluplast Blockprofielen. Voor zover ik kan vinden is Aluplast een prima kozijn.

Wat is je uiteindelijke ervaring geweest? Wordt er gebruik gemaakt van degelijk beslag bijvoorbeeld?

Ik ben voornemens om eerst gewoon 1 stuk te bestellen alvorens de gehele order te plaatsen. De verzendkosten neem ik dan maar even voor lief. Plaatsen laat ik dan doen door een kennis die voor zijn werk dagelijks kozijnen plaatst.

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:10
Als je een persoon hebt die ervaring heeft met het plaatsen van kozijnen dan komt dit helemaal goed.

Pluspunten:
- Mijn ervaringen mbt communicatie was perfect.
- De prijs is geweldig.
- Kwaliteit vensters voelt goed en massief aan. Beslag ook. Ik heb wel het standaard beslag genomen. Geen poespas. Maar juist dat beslag heeft zich door geëvolueerd volgens mij en is gewoon goed.
De lange termijn moet zich bewijzen.
Echter zijn er, zoals je zelf al hebt gevonden op internet, genoeg positieve recensies.

Minpunten:
- Betaling vooraf of uiterlijk op de dag van levering.
- Geen instructies, dus zelf uitvogelen hoe het zit.
- Bij calamiteiten heb je uiteraard een probleem omdat je via een tussenpersoon bij een fabriek uit Polen haalt.
Er is altijd een percentage foutieve levering. Maar het komt wel op mij over dat ze de kwaliteitsnormen daar strak onder controle hebben en deze minimaal zijn.
- Alles zelf uitzoeken (maar daarvoor ben je een tweaker). Het tussenpersoon ondersteunt, maar weet niet exact wat je wil. Dus extra opvul profielen of technische informatie etc. Alles opvraagbaar en makkelijk te verkrijgen, maar je moet er wel naar vragen.

[Voor 6% gewijzigd door barry86 op 26-08-2019 15:37]

• barry86
Cobb schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:50:
Wij zijn ook opzoek naar een kunstof kozijn met een kunstof voordeur. Aan de zijkant van de deur een smal raampje en er boven ook. Opvallend vind ik het prijsverschil voor 3 dubbel glas, dat is erg hoog daarom toch maar voor hr++ gegaan. Al met al ben ik ruim 5000 euro kwijt voor een compleet kozijn met deur bij 3 aanbieders. Iemand nog tips, waar op te letten?
Ik ben op moment ook mijn voordeur met zijraam aan het configureren van het merk Aluplast met 3 laags geblazing. Ook het zijraam is 3 laagsbeglazing, het glas is melkwit ivm inkijk.
Afmeting deur 1m bij 2m20. Aangrenzend zijraam 1m bij 2m20 met een tussenstroon.
Prijs: €2450,- uit Polen.
Eigen montage. Een vakman doet dit met 2 man in 1 dag. Dat zal circa €1000,- zijn.

En ik heb het al vaker aangegeven. Laat je niet misleiden door extreme meerkosten bij 3laags glas.
Dat zijn bedrijven die zijn hier niet op ingesteld ivm het extra gewicht en komen met allerlij redenen waarom 3laags niet beter is etc etc etc en vervolgens met een hoge meerprijs.
Je wil uiteindelijk toch duurzaam investeren? 3 laags is de nieuwe norm

[Voor 19% gewijzigd door barry86 op 26-08-2019 15:40]

• RAFA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:48
Bedankt voor je reactie. Heb nu een offerte uitstaan voor al mijn kozijnen op de middenverdieping. Is wel 2 laags met ug 1.1 (nu zit er enkel glas in). Heb geen idee wat de meerkosten zijn voor 3 laags maar zal daar nog eens achteraan gaan.

• barry86
Ben benieuwd.
Vergeet niet dat de overgang van enkel glas naar dubbel met ug1.1 enorm is.
Maar bij een verkoop over 10 jaar 3 laags glas meer waarde heeft dan 2 laags.
Tevens is het comfort verschil ook groot. Ook vooral in geluidsisolatie.

• Jeff040
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-06-2020
Heeft er iemand ervaring met het bedrijf Benitech in Enschede? Waren van de week over de vloer en voor alleen de schuifpui van 3m breed vroeg men een bedrag van €10.000. En vervanging van houten kozijnen dakkapel, op de eerste verdieping een draai/kiepraam en een vast deel van de slaapkamer en een klein badkamerraam van 40*20 vroegen ze een totaalbedrag van 16800. Vindt dit wel een beetje gortig, of ligt dit aan mij? Gaat alleen maar om de achterkant van het huis en met HR++.
Dus geen nieuw dakkapel maar alleen vervanging van de kozijnen kostte €3300. Badkamerraam kost €1600... 8)7
Moet vervangen worden voor kunststof.

[Voor 3% gewijzigd door Jeff040 op 31-08-2019 09:33]

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
RAFA schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

Bedankt voor je reactie. Heb nu een offerte uitstaan voor al mijn kozijnen op de middenverdieping. Is wel 2 laags met ug 1.1 (nu zit er enkel glas in). Heb geen idee wat de meerkosten zijn voor 3 laags maar zal daar nog eens achteraan gaan.
Wij hebben in 2017 nieuwe kunststof kozijnen gekregen, was oud dubbelglas, maar tripple glas was per raam maar paar tientjes duurder, totaal verschil met dubbelglas was nog geen € 250,-
En wat zijn we er blij mee!
Jeff040 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:59:
Heeft er iemand ervaring met het bedrijf Benitech in Enschede? Waren van de week over de vloer en voor alleen de schuifpui van 3m breed vroeg men een bedrag van €10.000. En vervanging van houten kozijnen dakkapel, op de eerste verdieping een draai/kiepraam en een vast deel van de slaapkamer en een klein badkamerraam van 40*20 vroegen ze een totaalbedrag van 16800. Vindt dit wel een beetje gortig, of ligt dit aan mij? Gaat alleen maar om de achterkant van het huis en met HR++.
Dus geen nieuw dakkapel maar alleen vervanging van de kozijnen kostte €3300. Badkamerraam kost €1600... 8)7
Dat klinkt als erg duur! Ken je niemand in je omgeving die de afgelopen jaren nieuwe kozijnen heeft gehad, kun je daar ervaring vragen en verschillende bedrijven offertes laten maken, dan kun je zien of er veel verschil in zit.

[Voor 45% gewijzigd door HereIsTom op 31-08-2019 13:50]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Rukapul
HereIsTom schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:46:
[...]

Wij hebben in 2017 nieuwe kunststof kozijnen gekregen, was oud dubbelglas, maar tripple glas was per raam maar paar tientjes duurder, totaal verschil met dubbelglas was nog geen € 250,-
En wat zijn we er blij mee!

[...]

Dat klinkt als erg duur! Ken je niemand in je omgeving die de afgelopen jaren nieuwe kozijnen heeft gehad, kun je daar ervaring vragen en verschillende bedrijven offertes laten maken, dan kun je zien of er veel verschil in zit.
Bij de eerste offerte had ik triple als optie gevraagd voor beneden en de meerkosten schrok ik op zich niet zo van. Echt verkopen wilde deze het niet en de tweede idem. "je verdient het niet terug bij dit soort woning" en andere losse pols antwoorden.

Tegelijk komen ze met glas niet veel verder dan HR++(+) en nog net de U waarde. Als je vraagt naar de U-waarde van het kozijn dan wordt je naar de site van de fabrikant verwezen waar een van de merken vervolgens niet verder komt dan de minimale Uraam (dus kozijn plus ongedefinieerde maximaal isolerend glas) 8)7
Rukapul schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 00:01:
Iemand ervaringen met grote/hoge kantel-kiep ramen? Mijn gevels bestaan praktisch uit alleen glas en bovenlichten vinden we bepaald niet fraai, maar de eerste verkoper ziet het niet zitten om de volledige hoogte van 2.40m te benutten. Op twee huizen na zie ik het in de buurt ook niet. Wellicht bepaalde leveranciers/merken/fabrikanten die hiervoor geschikt zijn (of toch weer alu...)?
Een tweede aanbieder, dit keer van het merk Profel, stelt zonder blikken of blozen kantel-kiep ramen voor tot wel 120x240cm :?

• barry86
Die schuifpui is de helft te duur.

Wij waren voor 3m60 en 2m20hoog. Tripple glas en merk schucco (a merk onder de a merken) 3500,- kwijt incl montage

[Voor 7% gewijzigd door barry86 op 31-08-2019 20:28]

• Jeff040
  • Laatst online: 22-06-2020
barry86 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:28:
[...]

Die schuifpui is de helft te duur.

Wij waren voor 3m60 en 2m20hoog. Tripple glas en merk schucco (a merk onder de a merken) 3500,- kwijt incl montage
Dat had ik al vrij snel door dat dit veel te duur is.
Mag ik vragen bij welk bedrijf jij de kozijnen hebt laten doen?

• barry86
Jawel, maar was net over de grens in DL. Heb je niet veel aan.
Overigens zeg dit niet dat NL duurder zijn. Toen der tijd waren ook NL bedrijven die hetzelfde aanboden.

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 01:13
Heb je al bij andere zaken een offerte laten maken?
In mei hier alles laten vervangen, maar daarvoor dus wel door 4 bedrijven een offerte laten maken. En er zijn bedrijven bij, die doen alsof de kozijnen van goud zijn...

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:48
kootje70 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:08:
[...]

Heb je al bij andere zaken een offerte laten maken?
In mei hier alles laten vervangen, maar daarvoor dus wel door 4 bedrijven een offerte laten maken. En er zijn bedrijven bij, die doen alsof de kozijnen van goud zijn...
Het is gewoon erg druk in aannemerland.

De orderportefuille is al goed gevuld, dus er zijn er nogal wat die gewoon iets meer dan de hoofdprijs vragen. Ook als zitten ze niet op het werk te wachten. Ik heb bij aanbestedingen nog nooit van een aannemer gehoord dat hij eigenlijk geen tijd heeft: dat lees je later wel terug in de offerte.

Als je geen nette offertes ontvangt, en tijd hebt, zou ik afwachten tot de volgende dip in de bouw. Dan ben je koning voor een stuk minder geld.

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:26
Mijn vrouw en ik willen ook binnenkort kunststof kozijnen laten monteren, 6 stuks totaal.

We hebben inmiddels de nodige offertes gekregen, en onze keuze is inmiddels gereduceerd tot een tweetal leveranciers. Beide leveren vergelijkbare systemen en bieden dit aan voor een kleine €10.000 inclusief montage.

De ene leverancier is een wat grote speler op de markt. Eén van hun voordelen is dat je pas bij oplevering betaalt, en geen aanbetaling hoeft te doen. Bovendien hebben zij het VKG keurmerk, en vallen ze daarmee onder het VKG garantie- en waarborgfonds, en loop je financieel weinig risico.

We hebben echter een sterke voorkeur voor de tweede leverancier. Dat is een aannemersbedrijf met eigen monteurs in dienst, en dit bedrijf komt op ons zeer plezierig en vakkundig over. Krijgt ook goede recensies.

Deze aannemer heeft echter geen VKG keurmerk, maar wil wel een aanbetaling van 40% bij opdracht hebben, wat neerkomt op zo'n €4000. Op zich begrijpelijk, want hij moet kozijnen op maat laten maken bij de fabrikant (Gayko in dit geval), en aannemers hebben nu eenmaal vaak te maken met slecht betalende klanten.

Ik ben huiverig om die aanbetaling te doen. Tussen de aanbetaling en de oplevering van de kozijnen zit een kleine 3 maanden. We hebben in de afgelopen jaren een paar keer een situatie meegemaakt dat we een hoop geld kwijt dreigden te verliezen omdat we aanbetalingen gedaan hadden bij bedrijven die later op de rand van een faillissement bleken te staan. We hebben toen besloten in principe nooit meer aanbetalingen te doen.

Wat is wijsheid? Wat zijn jullie ervaringen met aanbetalingen bij dit soort bedrijven?
Is er een veiliger methode om de betaling zowel voor de aannemer als voor ons veilig te stellen?
Bijvoorbeeld een bankgarantie?

Ik heb overigens weinig redenen om aan te nemen dat de aannemer op de rand van faillissement
staat - het bedrijf bestaat al +25 jaar en heeft een lange historie als familliebedrijf.

Maar je weet maar nooit. Het is bij ons een keer bijna zo gruwelijk mis gegaan dat ik me wel twee keer bedenk voordat ik zo'n aanbetaling doe.

Anoniem: 224360

@ReneK als je geen aanbetaling wilt doen, moet je dat ook simpelweg niet doen. 40% is ook fors, de ondernemer mag best zelf wat risico lopen die verdient er geld op. 10-20% zou zat op zijn wat mij betreft. Bespreek het eens zou ik zeggen.

VKG heb je geen donder aan als je wat topics hier leest....

• ReneK
  • Laatst online: 23:26
@Hoijong Ik vind 40% ook erg veel. Lijkt me een goed plan om te kijken of we dat naar beneden kunnen krijgen. Zo'n 10 tot 15% ben ik wel bereid te betalen.

Thanks.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:16
Qua (voor)deuren hebben we gemerkt dat de onze na een jaar toch echt niet lekker meer sluit. Geluiden van buiten hoor je uitstekend, alsof de deur openstaat. Enige manier om dit te voorkomen, si door de deur op slot te draaien, waardoor de haken de deur dichttrekken. Bij de achterdeur hadden we dat ook al een keer gehad.

Tijd voor een servicebeurt.

[Voor 8% gewijzigd door Liegebeest op 10-09-2019 12:55]

Liege, liege, liegebeest!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:48
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:25:
@ReneK als je geen aanbetaling wilt doen, moet je dat ook simpelweg niet doen. 40% is ook fors, de ondernemer mag best zelf wat risico lopen die verdient er geld op. 10-20% zou zat op zijn wat mij betreft. Bespreek het eens zou ik zeggen.

VKG heb je geen donder aan als je wat topics hier leest....
Ik ben het hier deels met je eens: als je geen aanbetaling wil doen moet je daar afspraken over maken. Normaal gesproken rekent een aannemer winst & risico bij het maken van een begroting of offerte. De aannemer moet de onderaannemer tenslotte ook vooraf een deel betalen (bijvoorbeeld bij een kozijnleverancier voor de inkoop van de profielen).

Wanneer dit uitgesloten wordt in de offerte is dat iets om over te praten. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat de aannemer 5% extra moet rekenen in zijn offerte om het risico dat hij dan neemt af te dekken.

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:06
Heeft er iemand hier ervaring met kozijnenkoning.nl?
Doen Schuco kozijnen, website is wat brak maar prijzen zien er zeer interessant uit. Doen wel geen montage.

Apple stock - Krijg alert e-mails bij voorraad :)

• barry86
Geen ervaring met kozijnenkoning, wel met Schuco, alhoewel ik denk dat tegenwoordig de kwaliteitsstandaarden van de a-maken redelijk gelijkwaardig zijn, wordt Schuco wel geprezen als 'het' a merk onder de a merken.
Dus qua kozijn profiel keuze zit dat wel goed.

• Arnella21
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-09-2019
Zeer ontevreden over Multikozijn Spakenburg. Er zijn talloze fouten bij ons gemaakt waar niemand zijn excuses voor aanbiedt. Communicatie is zeer slecht en de afwerking is slordig.
Als ik een klacht indien word ik niet serieus genomen, er wordt alleen naar de bouwvakkers geluisterd en niet naar de klant.

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Liegebeest schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:55:
Qua (voor)deuren hebben we gemerkt dat de onze na een jaar toch echt niet lekker meer sluit. Geluiden van buiten hoor je uitstekend, alsof de deur openstaat. Enige manier om dit te voorkomen, is door de deur op slot te draaien, waardoor de haken de deur dichttrekken. Bij de achterdeur hadden we dat ook al een keer gehad.

Tijd voor een servicebeurt.
Hier ben ik dus nog steeds huiverig voor bij kunststof deuren. Men zegt wel dat het bij de nieuwste kunststof deuren beter is maar mijn nieuwe achterdeur wordt toch gewoon weer hardhout. De balkondeur met kozijn zou wel in kunststof kunnen want die wordt nog niet half zoveel gebruikt als de achterdeur.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:16
GodDamage schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:06:
[...]

Hier ben ik dus nog steeds huiverig voor bij kunststof deuren. Men zegt wel dat het bij de nieuwste kunststof deuren beter is maar mijn nieuwe achterdeur wordt toch gewoon weer hardhout. De balkondeur met kozijn zou wel in kunststof kunnen want die wordt nog niet half zoveel gebruikt als de achterdeur.
Wel, de techneut is langs geweest en in dit geval was het gelukkig erg simpel: het slagplaatje waar het dagslot in valt was scheef gaan zitten. Resultaat, niet alle drie de sluitingpunten klikken echt op hun plek en dus is er geen goede, dichte sluiting meer. Oplossing was simpel: slagplaatje weer rechtzetten :D

Liege, liege, liegebeest!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:23
Heeft er iemand nog goede ervaringen en adressen in omgeving Duiven/Zevenaar?

Wij willen de bovenverdieping voorzien van kunstof kozijnen en ik ben dus aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn.

Bedrijven die ik tot dusver heb gevonden zijn:

Belisol
Kroon Kozijnen
Kuppens Kozijnen

En wat is jullie ervaring met offerte aanvragen? Moet je vooraf alle afmetingen hebben? Of komen ze langs?

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Highfive95 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:22:

En wat is jullie ervaring met offerte aanvragen? Moet je vooraf alle afmetingen hebben? Of komen ze langs?
De meeste bedrijven kunnen prima uit de voeten met een schatting van de maten (als het maar binnen een marge van een paar centimeter per raam is) om een offerte te kunnen maken. Zodra de opdracht wordt gegeven komen zij zelf inmeten.

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:42
Informeer eens bij Wanders in Kleve.

[Voor 4% gewijzigd door sh4dow op 29-09-2019 09:36]

• MARTIJNSK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 12:48
mijn ervaring na heel veel uitzoekwerk
Mulder kozijnen rdam.
- Geen aanbetaling
- Mooi product
- eigen fabriek en eigen personeel
- super netjes opgeleverd en afgewerkt!!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-05 22:11
Goedemorgen. Wij hebben een tijdje terug ons nieuwbouw huis opgeleverd gekregen met Finstral kunststof kozijnen. Wij willen op enkele ramen rolgordijnen of plissegordijnen. Het betreffen allemaal draai-kiep-ramen. Hiervoor zijn kliksystemen, die worden over het de rand van het kiepende gedeelte geklikt. Daar zit precies het afdichtingsrubber. Kan dit niet voor problemen gaan zorgen?

Zijn er wellicht nog andere opties?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb hier ook van die klemdingen. Ja het rubber drukt in, maar lekken gaat het niet. Het zit buiten ook nog dicht met een rubber.
Wil je niet tussen het rubber, zijn er ook nog montagesystemen die je op of tussen de glaslat bevestigt.

• BushMule
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-02 11:46
Boren in kunststof kozijnen vind ik ook eeuwig zonde. Hier ook klemsystemen over de rubbers. Werkt prima!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 13:27

Wij willen de bovenverdieping voorzien van kunstof kozijnen en ik ben dus aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn.

Bedrijven die ik tot dusver heb gevonden zijn:

Belisol
Kroon Kozijnen
Kuppens Kozijnen

Kroon heeft in mijn eerste woning destijds de houten kozijnen beneden en kunstofkozijnen bovenzijde + keraliet boordplanken gemonteerd. Prijs was marktconform en afwerking echt super netjes. Dit is wel wat jaren geleden inmiddels, maar ze bestaan nog steeds ;) .

• Rukapul
BushMule schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:30:
Boren in kunststof kozijnen vind ik ook eeuwig zonde. Hier ook klemsystemen over de rubbers. Werkt prima!
Hoe pak je de naastliggende combinatie vast raam + draaikiep raam aan?

• BushMule
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-02 11:46
Rukapul schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:46:
[...]

Hoe pak je de naastliggende combinatie vast raam + draaikiep raam aan?
Ik heb daarnaast gewoon een normaal hangende top down bottom up plisse

• Highfive95
@Erwin
Ik heb de offertes aangevraagd. Ook bij Kroon. Ben benieuwd.

Maakt het nog uit wat voor profiel je neemt inzake levensduur? Of is dit alleen wat je esthetisch mooi vindt?

Wij twijfelen ook heel erg over de zolder. Dit zijn nu twee kantelramen, maar vraag mij af of wij niet gewoon één vast raam en één draai-kiepraam moeten te nemen.

• lucaswiersma
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 15:33
rinuspw schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:54:
Goedemorgen. Wij hebben een tijdje terug ons nieuwbouw huis opgeleverd gekregen met Finstral kunststof kozijnen. Wij willen op enkele ramen rolgordijnen of plissegordijnen. Het betreffen allemaal draai-kiep-ramen. Hiervoor zijn kliksystemen, die worden over het de rand van het kiepende gedeelte geklikt. Daar zit precies het afdichtingsrubber. Kan dit niet voor problemen gaan zorgen?

Zijn er wellicht nog andere opties?
Wij hebben recent een perfect fit systeem laten plaatsen (laten omdat het nou eenmaal bij de prijs in zat maar het is erg gemakkelijk zelf te doen). Dit zit geklemd tussen het rubbertje van de glaslat en het raam. Er komt dan wel een extra frame op het kozijn maar dat vonden wij totaal niet storend. Het is te krijgen met plisse, duette en rolgordijnen.

• AquaPlanning
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:37
barry86 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:31:
www.losbobau-fenstershop.com.
Zit net over de grens in Neuenhaus.

De beste verkoper is niets anders dan een tussenpersoon.
Ik weet niet of de kozijnen ook in NL worden geleverd, moet je even vragen.
Anders kunnen ze in Neuenhaus worden afgeleverd.

Let op dat ze in eerste instantie duits georienteerde kozijn profielen zijn.
Ze zijn ook in het NL, en van alle merken.
b.v.: https://www.losbobau-fens...he-kunststofffenster.html
Als de NL profielen van jou gekozen merk niet op de site staan, dan even op de fabrikant zoals schucco of rehau site zelf kijken en deze voorstellen.

Op dit moment moeten ze bij mij nog geleverd worden, maar ik wordt keurig op de hoogte gehouden per mail.
En vooral ook dat ik het resterende 50% bedrag nog moet betalen :+
Leveren helaas niet in NL, heb offerte aangevraagd.

2 x Panasonic warmtepomp 5kW, 800 liter boiler, 48 heatpipes, 18 kWp PV, Zero DSR, E-ProAce in bestelling, zeilboot die ik te weinig gebruik.

• kootje70
AquaPlanning schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:09:
[...]

Leveren helaas niet in NL, heb offerte aangevraagd.
Ook naar alku ( https://alku.nl/kunststof-kozijnen ) gekeken?
In mei hier laten plaatsen. We hebben de Quadra. Ik krijg veel positieve reacties.

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:26
Wij willen volgend jaar aan de achterkant van ons huis boven kunststof kozijnen + een rolluik. Die kant staat vol op het zuiden.
Wij willen dan vast raam - draai/kiepraam - draai/kiepraam - vast raam. Totale breedte van zeg 3.30m en hoogte van 1.65m. Het zijn 2 kamers. Inschatting gevraagd bij meerdere bedrijven en varieert van 4600-6500€, vind ik toch een aardig verschil. Aangezien onze dakgoot direct begint bij het bovenste stuk kozijn - gaan wij het rolluik òp het kozijn laten monteren. Heeft iemand hier ervaring mee?

Voorkeur gaat nu uit naar, mede nav dit topic, schuco kozijnen in stelkozijnen.

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 22:21

cdoens

Peugeot-gek met een BMW

Arnella21 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:46:
Zeer ontevreden over Multikozijn Spakenburg. Er zijn talloze fouten bij ons gemaakt waar niemand zijn excuses voor aanbiedt. Communicatie is zeer slecht en de afwerking is slordig.
Als ik een klacht indien word ik niet serieus genomen, er wordt alleen naar de bouwvakkers geluisterd en niet naar de klant.
Wat is het verhaal? We zijn namelijk van plan om hier een order te plaatsen.

Peugeot 206 CC, 106 Rallye (work-in-progress) en BMW 735i

• barry86
Babel10 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:37:
Wij willen volgend jaar aan de achterkant van ons huis boven kunststof kozijnen + een rolluik. Die kant staat vol op het zuiden.
Wij willen dan vast raam - draai/kiepraam - draai/kiepraam - vast raam. Totale breedte van zeg 3.30m en hoogte van 1.65m. Het zijn 2 kamers. Inschatting gevraagd bij meerdere bedrijven en varieert van 4600-6500€, vind ik toch een aardig verschil. Aangezien onze dakgoot direct begint bij het bovenste stuk kozijn - gaan wij het rolluik òp het kozijn laten monteren. Heeft iemand hier ervaring mee?

Voorkeur gaat nu uit naar, mede nav dit topic, schuco kozijnen in stelkozijnen.
Schucco goede keus.

mbt prijs:
Identieke werkzaamheden? Hier kan best verschil in zitten.
Identieke (merk)materialen? ook een a-merk heeft wel a/b/c keuzes.
Soms kan het prijs verschil ook gewoon te maken hebben met ervaring/expertise/bedrijfsgrootte/drukte.

v.b.
Ik heb een offertes gehad van ±€12.000 t/m €16.000
Waarbij bleek dat de duurste al rekening had gehouden met extra muurwerkzaamheden die moesten plaatsvinden om de kozijnen te plaatsen, dit bleek niet een kleine ingreep, maar wel noodzakelijk.
De goedkopere had enkele aangeboden wat ik hem had gevraagd en over bovenstaande niet nagedacht.

[Voor 16% gewijzigd door barry86 op 24-10-2019 07:51]

Anoniem: 224360

cdoens schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:24:
[...]

Wat is het verhaal? We zijn namelijk van plan om hier een order te plaatsen.
Het verhaal is iemand die 1 post gedaan heeft op dit forum. Dus of je hier nu veel waarde aan moet hechten......moet je zelf bepalen.

• Babel10
barry86 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 07:47:
[...]

Schucco goede keus.

mbt prijs:
Identieke werkzaamheden? Hier kan best verschil in zitten.
Identieke (merk)materialen? ook een a-merk heeft wel a/b/c keuzes.
Soms kan het prijs verschil ook gewoon te maken hebben met ervaring/expertise/bedrijfsgrootte/drukte.

v.b.
Ik heb een offertes gehad van ±€12.000 t/m €16.000
Waarbij bleek dat de duurste al rekening had gehouden met extra muurwerkzaamheden die moesten plaatsvinden om de kozijnen te plaatsen, dit bleek niet een kleine ingreep, maar wel noodzakelijk.
De goedkopere had enkele aangeboden wat ik hem had gevraagd en over bovenstaande niet nagedacht.
Bedankt! We zullen dit tzt meenemen! Ik had nu indicatieprijzen gehad op globale inschatting van alles, ik laat er denk ik 2-3 komen volgend jaar & dan gaan we eens kijken. Mocht er nog iemand ervaringen hebben met rolluiken òp het kozijn gemonteerd hoor ik dat graag. Bij ons is helaas geen andere mogelijkheid - en verschillende bedrijven gaven aan dat inbouwrolluiken vaak problemen geven (bij renovatie).

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:00

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Babel10 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:05:
[...]

Bedankt! We zullen dit tzt meenemen! Ik had nu indicatieprijzen gehad op globale inschatting van alles, ik laat er denk ik 2-3 komen volgend jaar & dan gaan we eens kijken. Mocht er nog iemand ervaringen hebben met rolluiken òp het kozijn gemonteerd hoor ik dat graag. Bij ons is helaas geen andere mogelijkheid - en verschillende bedrijven gaven aan dat inbouwrolluiken vaak problemen geven (bij renovatie).
Die plaatsen wij ook af en toe, het enige nadeel is dat je bovenaan dik 20cm van de rolluik kast blijft zien.

De Nederbelg !

• kootje70
Babel10 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:05:
[...]

Mocht er nog iemand ervaringen hebben met rolluiken òp het kozijn gemonteerd hoor ik dat graag. Bij ons is helaas geen andere mogelijkheid - en verschillende bedrijven gaven aan dat inbouwrolluiken vaak problemen geven (bij renovatie).
Wij hadden eerst rolluiken op de slaapkamer voor (zuiden). Op advies van de verkoper niet meer terug genomen. De reden:
- Ze ontsieren de kozijnen.
- Tegen de zon zijn verblindende screens voor binnen verkrijgbaar.
- Tegen de warmte kun je met glas ook tegen houden, dus sunblock glas

Nu na een warme zomer, geen spijt van gehad.

• Babel10
Jellabie schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:41:
[...]

Die plaatsen wij ook af en toe, het enige nadeel is dat je bovenaan dik 20cm van de rolluik kast blijft zien.
Ah ik zie nu dat ik het verkeerd heb geschreven. Wij willen een voorzetrolluik, je blijft dus de kast zien aan de buitenkant & deze wordt dus óp het kozijn gemonteerd.

Inbouwrolluik/opbouwrolluik hadden ze geen goede ervaring mee, dit i.v.m isolatie/afdichting.

Hebben jullie wel eens problemen gezien met het plaatsen van het rolluik op het kozijn? Is dit geen probleem bij (kunststof) kozijnen? De montage..

[Voor 13% gewijzigd door Babel10 op 25-10-2019 15:10]

• Jellabie

Jellabie

Babel10 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:07:
[...]

Ah ik zie nu dat ik het verkeerd heb geschreven. Wij willen een voorzetrolluik, je blijft dus de kast zien aan de buitenkant & deze wordt dus óp het kozijn gemonteerd.

Inbouwrolluik/opbouwrolluik hadden ze geen goede ervaring mee, dit i.v.m isolatie/afdichting.

Hebben jullie wel eens problemen gezien met het plaatsen van het rolluik op het kozijn? Is dit geen probleem bij (kunststof) kozijnen? De montage..
Wij doen hoofdzakelijk aluminium kozijnen maar is eigenlijk geen verschil, de bevestiging van de geleiders worden dan in het ijzer geschroefd wat in de PVC zit.

Het nadeel wat je gaat hebben is dat de bak voor je ruit gaat zitten. Aan dat stuk kan je eigenlijk nooit meer aan om te poetsen, dus dat stukje ruit gaat vroeg of laat vuil worden en je kijkt constant tegen de achterkant van de bak.

De Nederbelg !

• Babel10
Kleine update, heb de opdracht gegeven aan 1 leverancier van Schuco kozijnen.

Als volgt:
2 kozijnen achterkant, beide 165breed/165hoog. Met vast raam + draai-kiep.
Rolluik 330cm op kozijnen gemonteerd.
Kozijn voorkant 165breed/165hoog. Met vast raam + draai-kiep.
Kozijn voorkant 80breed/165hoog, draai-kiep melkglas.
Alles HR++, stelmontage, houtnerf en ventilatieroosters.

Prijs net geen 8.000€, vind het een faire prijs.

• privatair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-02 14:31
Iemand die ons hiermee kan helpen:

In onze 2-onder-1kapper('75) zitten op dit moment houten kozijnen waarvan er 2 in slechte conditie zijn. (al gelange tijd verrot). Deze wil ik volgend jaar gaan vervangen.
Nu is het zo dat wij graag op termijn over willen gaan naar kunststof kozijnen.

De kozijnen zijn 1-2 jaar geleden geschilderd, maar ook zeker financieel gezien, willen we niet alles in 1 keer gaan vervangen.

Kun je de overstap van houten kozijnen naar kunststof in gedeelte doen ? (Zijn er mensen die dit gedaan hebben ?) Het gaat bij ons om in totaal 10 ramen, waarvan 5 grote .
* eerst alles beneden daarna alles boven ?
* of eerst alles aan de voorkant en daarna achterkant ?

Alle tips zijn welkom ook aanbevelingen van bedrijven. _/-\o_ Gaat voor ons om regio Zwolle.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
privatair schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:20:
Kun je de overstap van houten kozijnen naar kunststof in gedeelte doen?
Uiteraard, jij betaalt dus jij bepaalt. Het kan alleen wel zo zijn dat de leverancier een iets hogere prijs rekent per kozijn omdat die meerdere keren langs moet komen voor het monteren en omdat productie iedere keer weer uitgevoerd moet worden. Misschien kun je afspraken maken met de leverancier/aannemer waarbij je de betaling kunt spreiden, werkzaamheden kunt spreiden samen met de betaling etc.. Wees creatief daar in. Nadeel van gespreide levering en montage is dat je kleurverschillen zou kunnen krijgen.

In onze woning zijn door de woningbouwvereniging destijds overal kunststof kozijnen geplaatst behalve de voordeur en de achterdeur. (en 2 Velux dakramen)

• barry86
Babel10 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 07:57:
Kleine update, heb de opdracht gegeven aan 1 leverancier van Schuco kozijnen.

Als volgt:
2 kozijnen achterkant, beide 165breed/165hoog. Met vast raam + draai-kiep.
Rolluik 330cm op kozijnen gemonteerd.
Kozijn voorkant 165breed/165hoog. Met vast raam + draai-kiep.
Kozijn voorkant 80breed/165hoog, draai-kiep melkglas.
Alles HR++, stelmontage, houtnerf en ventilatieroosters.

Prijs net geen 8.000€, vind het een faire prijs.
Hoe maak je de rolluiken aan de achterkant schoon bij de vaste ramen?

Prijs gebaseerd op diverse offertes?

[Voor 3% gewijzigd door barry86 op 23-12-2019 12:44]

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:21
barry86 schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:39:
[...]

Bekisting/kap eraf halen, vanuit het huis iemand het rolluik bedienen (laten zakken) en de andere persoon kan er dan met een doekje overheen.

www.highflow.nl

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

BTS schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:40:
Bekisting/kap eraf halen, vanuit het huis iemand het rolluik bedienen (laten zakken) en de andere persoon kan er dan met een doekje overheen.
Dat gaat alleen op als de kast (rol) aan de buitenkant van je gevel zit. Ben zelf ook wel benieuwd naar de oplossing voor als de kast ín de muur zit.

edit: Als ik het van te voren had geweten dan had ik aan beide kanten ramen genomen die open konden.
Ik loop altijd te klooien met een platte swiffer en krijg nooit alles écht netjes schoon.

[Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 23-12-2019 14:15]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Babel10
barry86 schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:39:
[...]

Schoonmaken, zie hierboven - had ik ook naar gezocht. En anders 1x in de X jaar even laten schoonmaken.

ik had een paar bedrijven gemaild en gebeld. Uiteindelijk 1 laten komen, kennissen ook laten doen en tevreden. Maart-april komen ze.

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:40
privatair schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:20:
Iemand die ons hiermee kan helpen:

In onze 2-onder-1kapper('75) zitten op dit moment houten kozijnen waarvan er 2 in slechte conditie zijn. (al gelange tijd verrot). Deze wil ik volgend jaar gaan vervangen.
Nu is het zo dat wij graag op termijn over willen gaan naar kunststof kozijnen.

De kozijnen zijn 1-2 jaar geleden geschilderd, maar ook zeker financieel gezien, willen we niet alles in 1 keer gaan vervangen.

Kun je de overstap van houten kozijnen naar kunststof in gedeelte doen ? (Zijn er mensen die dit gedaan hebben ?) Het gaat bij ons om in totaal 10 ramen, waarvan 5 grote .
* eerst alles beneden daarna alles boven ?
* of eerst alles aan de voorkant en daarna achterkant ?

Alle tips zijn welkom ook aanbevelingen van bedrijven. _/-\o_ Gaat voor ons om regio Zwolle.
Als jij graag 5 keer opstart kosten en 5 keer rotzooi en 5 keer vrije dagen wilt opnemen?

Je kunt ook enorme temperatuurs verschillen krijgen in een ruimte met oud en nieuw glas. Heel irritant.

Ik heb alles in een keer gedaan. Ben je ook in een keer klaar.
Het resultaat is er ook naar.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:26
Ik heb het in tweeën laten doen.
Wegens complete verbouwing kon het toen helaas niet anders.
Na de eerste levering had ik al 900 kuub gas minder verbruikt.

• Noordzij_1
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-03-2022
Mijn moeder heeft kunststof kozijnen van Veka, prima spul en houd zich al een jaar of 7 zonder zakken, verkleuren of ander gezeur.

Ikzelf heb ze paar weken terug in Dordrecht bij CK besteld, fijne zaak, alles te zien en aanraken en verkoper die meedenkt. Moeten nog binnenkomen week 2 2020.

Houd rekening met ventilatie, beter een ventilatierooster teveel dan te weinig; hij kan altijd dicht.
Ventileren doe je overdwars, dus ramen dieopen kunnen tegenover elkaar !

• Babel10
CK kozijnen hier ook bekend, maar vond ze best prijzig met een aanvraag in ‘t verleden. Dus deze keer niet benaderd, welk ‘merk’ heb je besteld?

Heb hier ook ventilatieroosters genomen, ‘kalfsrooster’ noemden ze het. Was niet nodig zeiden ze, maar als je ze hebt kan je ze inderdaad dicht doen of open doen.

• Babel10
Grandisimo schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:54:
Ik heb het in tweeën laten doen.
Wegens complete verbouwing kon het toen helaas niet anders.
Na de eerste levering had ik al 900 kuub gas minder verbruikt.
Ik ga het ook in 2en laten doen. Eerst boven, best grote raamoppervlakten. Maar daar zit meranti hout met hr glas. Nu dus kunststof (schuco) met hr++ glas. Ik weet niet zeker of de besparing al dusdanig hoog is, denk dat het qua m3 gas wel mee gaat vallen.

Beneden heb ik oud dubbelglas (1978) en meranti hout. Denk dat als ik het daar doe, dat het wel flink zal besparen, in ieder geval beter comfort. Maar denk dat ik voor beneden ook wel 10K kwijt ben incl 2 deuren. Boven nu dus net geen 8K incl groot rolluik.

• Seafarer
Zulke acties leveren meer op dan op je bank rekening. _/-\o_

• privatair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-02 14:31
Seafarer schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 00:36:
[...]

Als jij graag 5 keer opstart kosten en 5 keer rotzooi en 5 keer vrije dagen wilt opnemen?

Je kunt ook enorme temperatuurs verschillen krijgen in een ruimte met oud en nieuw glas. Heel irritant.

Ik heb alles in een keer gedaan. Ben je ook in een keer klaar.
Het resultaat is er ook naar.

[Afbeelding]
Niet 5 keer maar in 2 delen. Onze voorkeur zou zijn dus eerst voorkant daarna achterkant van het huis vervangen.
Gasverbruik denk ik dat niet heel veel zal dalen, gezien er nu ook HR++ glas in zit en ook vervangen word door HR++

• Babel10
Prima toch, jouw huis. Ik begin met boven voor & achter. (Op zolder is klein raam al kunststof en HR++.)

Uiteindelijk wil ik beneden ook wel, maar daar zal meer dan 3-4 jaar tussen zitten denk ik - ook door het kostenplaatje.

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb eerst de voorkant gedaan, maar dat was omdat 1 kozijn rot was en 1 kozijn hinderlijk koud was. Huis staat noord-zuid, dus verschil in temperatuur heb je toch.
Achterkant ga ik niet doen, is hout uit 1978 zonder rot, enige wat daar gaat gebeuren is thermopane uit 1982 eruit en 5-15-6 HR++ erin met andere glaslatten.

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Met neuslatten aan de onderkant zeker?

• _JGC_
  • Nu online
nokiaan958GB schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:12:
Met neuslatten aan de onderkant zeker?
Klopt, in 2010 vervangen. Voor het kozijn op de zuidkant was het kwaad al geschied, hele dag de zon erop te branden en bij regen blijft het erin staan. Dan kan je een houtrot reparatie gaan doen, maar als het glas ook rotzooi is en een van je klanten in kunststof doet is de keuze snel gemaakt.
Noordkant heeft nergens last van, staat ook niet in wind en zon, elk jaar even schoonmaken en eens in de 7 jaar wat verf erover.

Wat "andere glaslatten" betreft, dat dikkere glas moet gecompenseerd worden door andere glaslatten. Normale ramen hebben genoeg ruimte, het draaiende raam moet opgehoogde glaslatten.

[Voor 13% gewijzigd door _JGC_ op 28-12-2019 21:43]

• thepeppi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-03 21:49
ik weet dat dit een oude topic is maar omdat de firma Axxent hierin genoemd wordt wilde ik toch reageren en hopelijk mensen behouden voor dit bedrijf.

wij hebben bij de firma Axxent kozijnen besteld en onze nachtmerrie begon de dag dat zij kwamen plaatsen
er zijn verkeerde kozijnen geleverd
en de montage is meer dan verschrikkelijk
er wordt geen enkele bouwnorm/bouwbesluit gehanteerd sterker nog op mijn vraag of zij dit wel wiseten kreeg ik als antwoord "welke en of ik deze kon opsturen"

de kozijnen worden niet geplaatst in een stelkozijn van duurzaam materiaal
de kozijnen zitten scheef erin
rondom was er een kier waardoor er een kaarsje werd uitgeblazen als ik die ervoor hield
het contract zat vol met fouten welke wij hebben aangegeven en deze zou hersteld worden dit hebben zij niet gedaan en daarmee begon de nachtmerrie gelukkig hebben wij op het contract wel zo goed als het kan alles aangegeven wat er fout was
de kozijnen zijn niet conform de tekening die zij gemaakt hebben
de ramen zijn niet wat wij hebben besteld
de openslaande deuren zitten andersom erin
wij zijn nu 3 maanden bezig en ze zijn 4x langs geweest en nog is het niet correct

kunststof kozijnen axxent problemen
dit is een bakker en geen kunststof kozijnen expert
helaas moeten wij ons nu tot de rechter wenden om hier een uitspraak over te doen

mensen blijf weg bij deze bakkers dit is niets anders als drama en stress
zij produceren niet zelf en dus bestellen zij de kozijnen in duitsland
zij hebben absoluut geen verstand van zaken en zeker niet van montage
ik ben zelf al 20 jaar klusbedrijf en weet wel het een en ander van montage/constructie maar het werk wat de firma axxent afleverd is om te janken
de lijst van gebreken is gewoon niet op te noemen
Anoniem: 837403 schreef op woensdag 9 november 2016 @ 11:09:
Korte versie van onze negatieve ervaring met Axxent Nederland (kozijnen).
Juli 2016 zijn onze kozijnen vervangen, de heren die dit gedaan hebben zijn als lompe boeren bezig geweest hebben diverse schade gemaakt aan de binnen en buitenkant van het huis, daarnaast waren er ook negatieve opmerkingen over de geplaatste kozijnen met vensterbanken. Als laatste hebben ze ons toilet gebruikt als openbaar toilet waar door de hele wc urine te vinden was.
Vele malen telefonisch en email contact voornamelijk van onze kant !
….. Zijn dezelfde heren terug gekomen om het een en ander in orde te maken, o.a. buitenkant cement voeg tussen de ramen die er compleet uitgeslagen was en vensterbank dat kapot was, hierbij hebben ze zoveel cement gebruikt dat er cement over een groot stuk muur zat en op het terras lag. Overige schade is deels gemaakt maar het grootste gedeelte niet.
Weer vele malen contact gezocht per telefoon en email, reactie is er niet of nauwelijks.
….. Is er iemand anders langs geweest die alle cement sluier weg gehaald heeft en zich uitgesproken heeft dat de kwaliteit van werken niet goed is geweest. Verder schade is niet in orde gemaakt
Weer vele malen contact gezocht per telefoon en email, dit loopt zeer vermoeiend en niet van hun kant enkel vanuit onze kant, we worden steeds afgepoeierd.
Om tot een einde van deze nachtmerrie te komen hebben wij een voorstel gedaan tot schade vergoeding van 200,- euro, wij vinden dit een meer dan schappelijk bedrag en kunnen hiermee niet de schade dekken die er gemaakt is en zeker niet alle moeite en irritatie en lasten die wij ervan hebben.
Uiteraard worden wij weer genegeerd, ons advies is dan ook geen zaken te doen met Axxent Nederland (kozijnen) !

• CVTTPD2DQ
  • Laatst online: 23:10
Het valt me op dat kunststof kozijnen meestal een stuk steviger zijn dan ouderwetse houten kozijnen. Zie bijvoorbeeld het vooraanzicht bij deze vergelijking van Belisol. De oude, slankere kozijnen in het huis ernaast vind ik zelf een stukje mooier.

Weet iemand of dit de huidige kozijnmode is, of zijn forse(re) kozijnen gewoon een gevolg van de stand van de techniek en het gebruik van zwaardere en dikkere ramen?

Zijn er fabrikanten die slanke kunststof kozijnen maken, of zijn staal en aluminium hier de baas? De U-waarde van het kozijn kan me al een stukje minder schelen als het kozijnoppervlak veel kleiner is.

• Safetyman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-05 15:05
Anoniem: 718151 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:08:
Let op

Koop altijd kozijnen bij een Nederlands bedrijf die ook in Nederland produceert
Kijk of het bedrijf is aangesloten bij de VKG,
Dit zijn bedrijven die aangesloten zijn bij een branche organisatie en controleren op kwaliteit.
Kijk vooral hoelang bedrijven bestaat, garantie is 10 jaar op een kozijn. zou handig zijn als het bedrijf ook nog garantie kan geven in de toekomst.
Maak een goede keuze welk profiel je mooi vind er zijn meer dan 10 soorten profielen en merken
Kijk vooral naar het hang en sluitwerk, denk aan SKG / politie keurmerk
..nieuw is hangen sluitwerk verdekt..
Aan de deur kopen is soms aantrekkelijk, maar een professioneel bedrijf heeft een showroom en kan dingen laten zien, en u wensen verwoorden door een goede offerte.

goed koop is vaak duurkoop.
Tien jaar geleden hebben wij in ons huis alle kozijnen (behalve die in de dakkapel, welke reeds van een kunststof kozijn met HR++ glas was voorzien) en buitendeuren laten vervangen door de firma Op 't Hoog in Moergestel. Wij zijn tot die keuze gekomen omdat 1) ik tijdens een open dag een geheel vrijblijvende en zeer uitgebreide rondleiding door de fabriek kreeg. Elke vraag werd uitgebreid en duidelijk beantwoord. 2) wij vóór onze renovatie vele kunststof leveranciers hebben bezocht en/of hebben laten komen en hun verhaal hebben laten doen 3) wij tot de conclusie kwamen dat de wijze van monteren nogal eens verschilt. 4) de prijsverschillen enorm waren, soms op het "onlogische" af. Het prijsverschil tussen de hoogste en laagste offerte scheelde toen liefst 7000 Euro! 5) Wij uiteindelijk teruggekeerd naar de fabriek in Moergestel (nabij Tilburg) en hebben ons opnieuw laten voorlichten en daarbij onze duidelijke voorkeuren op tafel gelegd. Wij zijn vrij snel tot een overeenkomst gekomen en hebben daar geen minuut spijt van gehad. De redenen daarvoor zijn: de voorlichting is duidelijk, professioneel en zeer klantvriendlijk. De prijs (in 2010) voor onze 8 ramen + 3 buitendeuren (allemaal met HR++ glas van Pilkington) inclusief montage was destijds rond de 14.000 Euro. Daarbij de kanttekening: de luxe voordeur heeft dubbelglas met daartussen echt glas in lood. Het voor- en achterraam op onze benedenverdieping is dusdanig groot (ca. 5 x 3 meter) dat er een raamstijl ter hoogte van ca. 4 meter in moest. Het dubbelglas van 4 x 3 meter is zo'n beetje het maximum en bovendien zéér zwaar. De zijramen en bovenlichten op de benedenverdieping hebben wij vast laten monteren vanwege inbraak beveiliging. Vanuit onze zeer grote open keuken stappen wij zo de achtertuin in; dus ventilatie genoeg. Alle deuren en ramen zijn voorzien van zwaar hang- en sluitwerk (Politiekeurmerk) 6) De montage heeft 3 dagen in beslag genomen en werd uitgevoerd door een vast team van 2 zeer klantvriendelijke- en ervaren monteurs, die probleemloos in hoog tempo doorwerkten. Zij wisten precies wat ze moesten doen. 7) Dit alles brengt mij ertoe de firma Op 't Hoog (www.opthoog.nl) van harte aan te bevelen. In de afgelopen 10 jaar hebben wij nimmer problemen ondervonden en ons jaarlijks gasverbruik is met ca. 25 procent teruggegaan. De comfortverhoging is geweldig.

• _JGC_
  • Nu online
VKG zegt overigens niks. Klant kwam laatst ergens waar kunststof was gezet met stelkozijn, gewoon stroken multiplex met rubber strip. In 10 jaar tijd compleet verrot, kozijnen verder prima. Bedrijf die ze gemaakt en geplaatst heeft is failliet en opnieuw begonnen, gaf niet thuis, geen coulance of korting.

• Evanm
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-03-2020
Ik lees hier vrij veel uiteenlopende dingen, veel adviezen en aan- en afraders. Ook kom ik de naam Siegers tegen. Deze zijn inderdaad erg goedkoop, maar de levertijden zijn erg lang. Je kunt Siegers bellen als je aan de grens woont.

Wij hadden ook gebeld en voor 2 ramen vervangen voor kunststof kozijnen kwamen we uit op iets meer dan 4000 euro. Alleen moesten we wel bijna 4 maand wachten.

Daarop hebben we wat andere bedrijven gebeld die ook aan de grens zitten, maar dan wel in Nederland (Belisol, Beniteg en nog 2 anderen)
Bij de meeste bedrijven was de prijs inderdaad rond 5000, dus 1000 euro is 25% hoger. Maar bij EA-Kunststoftechniek niet, deze kwam met een vrijwel identieke prijs als Siegers. Levertijd 6 weken.

Dus gewoon als tip voor mensen die op zoek zijn naar goedkope kunststof kozijnen hoef je niet alleen in Duitsland te zoeken, maar kun je ook eens kijken bij https://ea-kunststofkozijnen.nl/

Aanvulling: ze leveren en monteren volgens mij wel overal in Nederland, maar dit kun je zelf even navragen.

[Voor 5% gewijzigd door Evanm op 18-02-2020 08:51. Reden: aanvulling]

• barry86
Mooi verhaal en voor een mooie prijs.

In 1e instantie lijkt het duur voor een paar ramen, maar buitendeuren zijn gewoon ontzettend duur in verhouding met ramen. En jij hebt er 3 zelfs.

• thepeppi
aanvulling op mijn eerdere reactie omtrent klachten over de firma Axxent kunststof kozijnen

Afgelopen weekend een flink windje gehad met een behoorlijke regenbui en aangezien de zijde waar zij een pui geplaatst hebben de wind, regen en zonkant is en de montage een nachtmerrie is was het te verwachten dat er nu onder het kozijn door water naar binnen dringt.
Gelukkig hadden wij nog geen laminaat laten leggen en minder gelukkig is dat nu de cement dekvloer flink verzadigd is met water. het is nu een kwestie van tijd voordat deze cement deklaag loskomt van het beton.

Expertise is aangevraagd en een gerechtelijke procedure loopt tegen de firma Axxent.
Als consument zit je hier niet echt op te wachten :(
Wees wijs en blijf weg bij deze onkundige bakker.

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:36
Iemand ervaring met het plaatsen van aluminium gemoffelde kozijnen inclusief schuifpui aan de achterzijde van een woonkamer? Er zit op dit moment een grote verwarming onder die muur namelijk. Dus de verwarming moet weg > muur weg inclusief ramen en deurwerk en dan schuifpui (dubbele deuren). Regelt een kozijnenbedrijf dit ook of dien je voor verwarming en dergelijke een andere toko in te schakelen?

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 11:53
Ik denk dat je daarvoor een aannemer moet gaan inschakelen.

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:36
@Pizza_Boom Aannemer enkel voor dit? Is het niet handiger een specialist in te schakelen m.b.t. muren en radiatoren? Ik heb geen idee. Ik gooi slechts een balletje op :)

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 11:53
@CryptoNL Onderste deel draagt toch niets? Gewoon de zaag erin. Loodgieter voor de radiator. Mijn ervaring, zowel privé als beroepsmatig, is dat kunststof kozijnboeren eigenlijk niets meer doen dan ze moeten doen om het kozijn geplaatst te krijgen. Stuckwerk weer af (laten) werken bijvoorbeeld? Nope.

[Voor 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 25-02-2020 09:09]

• HwKok
  • Laatst online: 08-05 16:08
Pizza_Boom schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:07:
@CryptoNL Onderste deel draagt toch niets? Gewoon de zaag erin. Loodgieter voor de radiator. Mijn ervaring, zowel privé als beroepsmatig, is dat kunststof kozijnboeren eigenlijk niets meer doen dan ze moeten doen om het kozijn geplaatst te krijgen. Stuckwerk weer af (laten) werken bijvoorbeeld? Nope.
Hier moet ik toch even ingrijpen ;)

Wij verkopen en monteren voornamelijk kozijnen, maar we verzorgen alles voor de klant van A tot Z als het gaat om dit soort ingrepen. Dus ook zaagwerk, lateien inbrengen, metselwerk aanhelen, werkzaamheden aan radiatoren, enz. Heel veel doen we zelf, maar niet alles. Op specialistisch vakgebied wordt het gedaan door vaste partijen waar wij veel samen mee werken, zoals installateurs en (beton)zagers. Het gaat daarbij om een goede coördinatie, wie moet wanneer zijn werkzaamheden verrichten, enzovoorts. Het is maar net hoe ver je als bedrijf wil gaan om je klant te helpen in een mooi eindresultaat.Wij houden daarbij de regie.

Kortom:
Het makkelijkst = zoek het zelf maar uit klant X, wij doen alleen het kozijn.
Het klantvriendelijkst = wij verzorgen alles en zijn voor klant X de enige partij waar hij/zij mee te maken heeft. Dus ook 1 aanspreekpunt.

Wij doen het laatste O-)

Ik weet niet of reclame maken mag, maar we werken in de regio Amersfoort + ca. 35km. Dus mocht je ergens in die regio zitten, stuur gerust een DM.

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

Weet iemand een goede leverancier in noord-oost Nederland ?

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

• Daan
  • Laatst online: 23:50
TvanW schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:33:
Zelf geen ervaring mee maar volgens mij is Hebo wel een grote?

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:27

Flabergasted

Prepare to die !

Wij hebben ze vorige week hier besteld :

https://ea-kunststofkozijnen.nl/

Prettig gesprek met verkoper / eigenaar.
Zitten qua prijs laag in de markt.
Merk Schucko kozijnen.

Naast de prijs van de kozijnen en het advies sprak ons ook aan dat alles achteraf past hoeft te worden betaald. Kozijnen moeten nog worden geplaatst, maar heb er alle vertrouwen in.

• Slarno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:08
Serku heeft bij mij recent een nieuwe kunststof deur geplaatst, zitten in Haaksbergen. Ik ben er heel tevreden over, het contact verliep prettig en men heeft de boel keurig afgewerkt.

Hier staat de foto: Slarno in "Het grote HR +++ glas en kozijn topic"

• Jellabie

Jellabie

HwKok schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:23:
[...]

Hier moet ik toch even ingrijpen ;)

Wij verkopen en monteren voornamelijk kozijnen, maar we verzorgen alles voor de klant van A tot Z als het gaat om dit soort ingrepen. Dus ook zaagwerk, lateien inbrengen, metselwerk aanhelen, werkzaamheden aan radiatoren, enz. Heel veel doen we zelf, maar niet alles. Op specialistisch vakgebied wordt het gedaan door vaste partijen waar wij veel samen mee werken, zoals installateurs en (beton)zagers. Het gaat daarbij om een goede coördinatie, wie moet wanneer zijn werkzaamheden verrichten, enzovoorts. Het is maar net hoe ver je als bedrijf wil gaan om je klant te helpen in een mooi eindresultaat.Wij houden daarbij de regie.

Kortom:
Het makkelijkst = zoek het zelf maar uit klant X, wij doen alleen het kozijn.
Het klantvriendelijkst = wij verzorgen alles en zijn voor klant X de enige partij waar hij/zij mee te maken heeft. Dus ook 1 aanspreekpunt.

Wij doen het laatste O-)

Ik weet niet of reclame maken mag, maar we werken in de regio Amersfoort + ca. 35km. Dus mocht je ergens in die regio zitten, stuur gerust een DM.
Dat maakt van jullie dan ook een aannemer ;)

De Nederbelg !

• nokiaan958GB
  • Niet online
Jansma Burdaard

• TvanW
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

• _JGC_
  • Nu online
Hoor in de regio vooral lovende woorden over Jansma. Komt vnml door de werkwijze: geen haastklussen en alles in eigen hand, alles netjes opleveren. Wel leveren ze stompe montage en zijn ze fors duurder dan andere bedrijven in de regio.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thepeppi
ik zou enschede mijden koste wat het kost
Die firma Axxent opereert daar onder verschillende namen
Hier is ondertussen de gerechtelijke procedure tegen hun gestart
De expertise is uitgevoerd deze man had nog nooit zoiets gezien en een leuke bijkomstigheid was dat hij al vaker een expertise heeft moeten uitvoeren tegen de firma Axxent

Dus ja wees wijs en mijd enschede je weet gewoon niet met wie je zaken doet en voor je het weet zit je in het zelfde schuitje als ons

• nokiaan958GB
  • Niet online
Goede garantie en service.
Zijn nog nooit failliet gegaan waardoor niemand de garantie heeft verloren.
Eigen fabricage.
Eigen personeel voor de montage.
Gespecialiseerd in renovatie/aanpassingen bestaande bouw.

• TvanW
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

nokiaan958GB schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:03:
[...]

Goede garantie en service.
Zijn nog nooit failliet gegaan waardoor niemand de garantie heeft verloren.
Eigen fabricage.
Eigen personeel voor de montage.
Gespecialiseerd in renovatie/aanpassingen bestaande bouw.
Dat lees ik ook op de site. Heb je zelf of anderen ervaring, foto's ?

[Voor 7% gewijzigd door TvanW op 28-03-2020 09:12]

• nokiaan958GB
  • Niet online
Grappig, ik schreef alleen op wat mij te binnen schoot.

Geen directe persoonlijke ervaringen.
Toevallig ken ik iemand die er als monteur werkt.
Bij diverse huizen in de wijk heb ik ze bezig gezien met kozijnen, deuren en boeidelen. Hoe ze werken kun je niks van zeggen. Geen haastwerk ofzo. De kozijnen(type) die mensen gekozen hebben is een kwestie van smaak. De buren/opdrachtgevers zijn super trots en tevreden.
In de regio hebben ze ook een goeie naam.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb een eerste offerte binnen voor het vervangen van twee Velux dakramen. Deze zijn oud (1980) en zijn hoognodig aan vervanging toe. Het zijn best grote ramen, maar ik schrok van de prijs. 3000 euro :X

Heeft iemand nog tips voor een goede aannemer die dit kan doen? Dan kan ik wat offertes naast elkaar leggen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:26
Heb vorig jaar beneden verdieping verbouwd. Vloerverwarming, nieuwe keuken, kunststof schuifpui, deur en raam. De aannemer (wbrock uit Zutphen)deed veel zaken met Aarnink uit Deventer hij was gecertificeerd om hun producten te plaatsen. Enorm veel spijt van. Schuifpui zat scheef. Stucadoor gaf dit ook al aan.

Heb tijdens de gehele verbouwing de aannemer hierop gewezen, moest behoorlijk boos worden, voordat ze actie gingen ondernemen. Oorzaak betimmering zat niet goed.

Nu een jaar later zit de 1e strip al los van de schuifpui.

Waarschuwing woon je in de regio Zutphen en ga je verbouwen laat je kunstof kozijnen, schuifpui enz niet plaatsen door Wbrock en doe alsjeblieft geen zaken met deze prutsers. Hebben ook lekkage gehad afgelopen week in de keuken, oorzaak, installatiewerk door hun vast installateur was heel slecht, had koppelstukken scheef afgezaagd en een beetje sealing ertussen gesmeerd, was een tikkende tijdbom.

Kennis van mij heeft deze monteur ook gehad en ook lekkage gehad.

Vol goede moed hebben we met de buurt nu kunstofkozijnen (veka profiel)besteld bij een ander bedrijf, die ook mijn strip van de schuifpui gaat maken.

[Voor 19% gewijzigd door Hellboy! op 26-04-2020 14:57]

• Hellboy!
Heb de druk behoorlijk opgevoerd bij WBrock en Aarnink service komt langs om de de plint te repareren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hellboy!
Dit was te voorbarig heb de mail doorgestuurd naar Aarnink, Aarnink wist van niks en kreeg een paar uur later een mail van Brock die zeiden dat ze de strip gingen dat hun gingen bekijken of het door ons zelf kwam! Heb hier op gereageerd en deze ook doorgestuurd naar Aarnink, die reageerden al boos, dat Brock voor de kosten moesten opdraaien, omdat zij het niet gingen betalen.

Tot zover, wacht ik nog even af.

[Voor 29% gewijzigd door Hellboy! op 06-05-2020 20:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:51
Nyarlathotep schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:51:
Ik heb een eerste offerte binnen voor het vervangen van twee Velux dakramen. Deze zijn oud (1980) en zijn hoognodig aan vervanging toe. Het zijn best grote ramen, maar ik schrok van de prijs. 3000 euro :X

Heeft iemand nog tips voor een goede aannemer die dit kan doen? Dan kan ik wat offertes naast elkaar leggen.
Het bedrag zegt niks zonder te weten wat je gaat vervangen met welke types.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Deef_K schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:42:
[...]

Het bedrag zegt niks zonder te weten wat je gaat vervangen met welke types.
Het gaat hier om twee ramen van (helaas) het grootste model.
Een bedrijf komt het over drie weken doen voor 2600 euro. Dat is al een stuk beter.

De overbuurman heeft een drietal jaar terug ook twee van deze ramen laten vervangen was toen iets meer dan 2K kwijt.
Maargoed, ik ben er blij mee. Het bedrijf werd aanbevolen door een collega, die heeft door hen een paar ramen laten plaatsen en was tevreden over het resultaat.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:40
Iemand nog tips voor bedrijven in de omgeving Groningen?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24
knny schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:51:
Als je zoekt in het topic op Noorden dan komen er een een paar leveranciers naar voren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:26
knny schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:51:
Hepro in Zuidbroek
Wij hebben alle kozijnen en deuren laten doen en zijn zeer tevreden over de kwaliteit en afwerking.
En de prijs is zeer concurrerend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seafarer
@Grandisimo
Netjes heel strak. Maar hoe wordt er nu continue geventileerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Highfive95
@Seafarer
De ventilatiestand van de draaikiep ramen misschien?

Bij ons hebben ze vorige week de bovenverdieping en dakkapel de kozijnen vervangen en op kozijnen zit een ventilatiestand. Kozijn lijkt dicht, maar zit hele kleine opening in. Los van de nog 5 standen waarin het draaikiep raam open kunt zetten.
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee