Wij hebben inzet-raamdecoratie van Keje, in totaal 6 stuks, zit nu bijna 2 jaar in de kunststof kozijnen en blijft mooi op de plek zitten. Wij hebben 3 katten die graag in de vensterbanken liggen en af en toe moeten we de lamellen even weer in de geleiding doen, maar heel tevreden over het systeem.Liegebeest schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:20:
Heeft één van jullie trouwens ervaring met inzet-raamdecoratie van Keje? Werd ons door onze kozijnbouwer aanbevolen als een mooi product dat geen destructieve montage (boren enz) vereist: je klikt het in het raamwerk van het kozijn.
Zoals dat altijd gaat zijn de reviews online weer erg gevarieerd, dus geen idee wat er waar isHelemaal omdat je op bijv Facebook 20+ 5* ziet, en drie 1-2*. Dat ruikt aan de ene kant naar spambots.
Holy moley... €175 voor een rolgordijn of €250 voor een plissé oplossing. Het is mooi spul, maar als ik de slaapkamers wil doen ben ik al duizend euro kwijt O_O
Liege, liege, liegebeest!
Het laatste stuk nazorg van onze installatie is ook afgerond: m'n dochter's raam is netjes omgebouwd tot verhuisraam en de ander details zijn ook aangestipt.
Al met al tevreden dus, hoewel het beste aspect van de hele installatie eigenlijk bestond uit extern ingehuurde medewerkers. Die twee waren echt top
Al met al tevreden dus, hoewel het beste aspect van de hele installatie eigenlijk bestond uit extern ingehuurde medewerkers. Die twee waren echt top

Ik ben in de weer voor kunstof kozijnen. Inmiddels van de vier offertes is het nu tussen twee bedrijven, waarvan ik de voorkeur heb voor een. Die werken eigenlijk 95% van de tijd met een stompe montage. Stelkozijnen is mogelijk, maar heeft een meerprijs van 500 Euro. Hun geven aan dat stompe montage prima voldoet en dat het valt of staat bij het juist inmeten. Wat vinden jullie ervan? Ik heb al veel gelezen op internet en eigenlijk komt elke keer terug dat stompe montage minder goed is, maar ook zeker niet slecht.
Tja... die van ons zijn ook stomp gemonteerd. Alles is solide en de afwerking ziet er aan alle kanten ook top uit.
De vraag is, die €500 verschil, hoe verhoudt zich dat tot de totaalprijs? Is dat 500 uit de 2000? Of 500 op de 20.000? Of is het zelfs per kozijn? Groot verschil
Dat laatste zou buitensporig zijn, denk ik...
De vraag is, die €500 verschil, hoe verhoudt zich dat tot de totaalprijs? Is dat 500 uit de 2000? Of 500 op de 20.000? Of is het zelfs per kozijn? Groot verschil

Dat laatste zou buitensporig zijn, denk ik...
[Voor 13% gewijzigd door Liegebeest op 24-04-2018 17:54]
@Liegebeest 500 op €13.00 :-)
Kan zijn dat stompe montage prima is, maar ik ben benieuwd hoe het er naar tien/twintig jaar aan toe is vergeleken met stelkozijnen bijvoorbeeld.
Kan zijn dat stompe montage prima is, maar ik ben benieuwd hoe het er naar tien/twintig jaar aan toe is vergeleken met stelkozijnen bijvoorbeeld.
[Voor 20% gewijzigd door vinom op 24-04-2018 18:23]
Het zal ongetwijfeld "beter" zijn, maar wat ik me toch afvraag is waarom dit (voor zover ik weet/zie) alleen in Nederland gebeurt...vinom schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:22:
@Liegebeest 500 op €13.00 :-)
In het buitenland vallen de kozijnen toch ook niet allemaal uit de huizen?
Je hoort soms wel iets van het Hollands klimaat maar daar heb je toch minimaal een onderbouwend rapport voor nodig om dat te onderstrepen.
Een onafhankelijk rapport over stelkozijnen moet ik nog tegenkomen.
Ook informeert onze overheid nergens dat stelkozijnen duurzamer/beter is ten op zichtte van stompe montage...
Het zijn dus allemaal bouwbedrijven/belangenclubs die met dit goedbedoelde advies komen.
En op één of andere manier hebben al die bedrijven hier belang bij (het genereert omzet)
Ook uit het werkveld lees je ervaringen, dit is echter geen wetenschappelijke benadering.
Maar zolang bouwend Nederland de geldende normen als bovengrens hanteert vraag ik me wel hardop af waarom men wel wilt dat je stelkozijnen gaat gebruiken terwijl iets opleveren dat beter is dan de norm niet bestaat... (tenzij je erom vraagt)
En ja, uitzonderingen daar gelaten.
Zelf zou ik stelkozijnen pas overwegen als deze niet te duur zijn.
En een bedrijf dat alleen maar stompe montage doet zal neem ik aan wel weten wat ze doen.
Het valt en staat altijd met een goede montage!
Edit - nevermind 

[Voor 95% gewijzigd door De_Bastaard op 15-05-2018 07:57]
De plannen voor kunststof kozijnen worden wat concreter en ik ben bezig met offertes.
Zit er kwa kwaliteit veel verschil tussen Schuco en K-vision profielen? Bij de K-vision gaat het om de nieuwe Cube serie.
Zit er kwa kwaliteit veel verschil tussen Schuco en K-vision profielen? Bij de K-vision gaat het om de nieuwe Cube serie.
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Wij willen de bovenverdieping voorzien van kunststof kozijnen. Het gaat om 3 kozijnen van 150*160 en een badkamer kozijn van 45*150
Gister een meneer van kozijnenfabriek nederland ontvangen. Zijn ruwe schatting was € 9.000
Dat hij een bedrag kon noemen zonder ook maar de verschillende soorten kozijnen te bespreken vond ik vreemd.
Ik had eigenlijk meer op een bedrag gehoopt dat de helft daarvan is. En dan had ik al ruim gerekend voor mijn gevoel
Ben ik te optimistisch?
Gister een meneer van kozijnenfabriek nederland ontvangen. Zijn ruwe schatting was € 9.000
Dat hij een bedrag kon noemen zonder ook maar de verschillende soorten kozijnen te bespreken vond ik vreemd.
Ik had eigenlijk meer op een bedrag gehoopt dat de helft daarvan is. En dan had ik al ruim gerekend voor mijn gevoel

Ben ik te optimistisch?
[Voor 20% gewijzigd door Mavi86 op 26-06-2018 11:31]
www.mariovisser.com
Ik vind het lastig te zeggen. Voor mijn gevoel is dat bedrag te hoog ja. Wij zijn €13,5k kwijt aan kozijnen door het hele huis inclusief een grote schuifpui. Volgende week komen ze bij ons.
Ik heb veel bedrijven over de vloer laten komen en de prijzen lagen ook erg veel uit elkaar, wat het niet makkelijk maakte.
Welke regio kom je vandaan?
Ik heb veel bedrijven over de vloer laten komen en de prijzen lagen ook erg veel uit elkaar, wat het niet makkelijk maakte.
Welke regio kom je vandaan?
[Voor 4% gewijzigd door vinom op 26-06-2018 11:06]
hoeveel kozijnen laat je vervangen? Schuifpui zal zo'n 4k zijn ofzo?
Wij wonen in Nijmegen (gelderland)
Wij wonen in Nijmegen (gelderland)
[Voor 21% gewijzigd door Mavi86 op 26-06-2018 11:25]
www.mariovisser.com
In het kort:
5 kozijnen, met stelkozijnen montage, zomer/winterstand, overal nieuwe waterslagen, vensterbanken, sloten (drukknop) en HR++ glas.
1 schuifpui die verandert naar twee openslaande deuren met stapeldorpels erin en met 1 zijlicht erlangs. HR++ dubbel gelaagd glas.
1 dakraam Velux
Ik weet niet wat het apart kost.
5 kozijnen, met stelkozijnen montage, zomer/winterstand, overal nieuwe waterslagen, vensterbanken, sloten (drukknop) en HR++ glas.
1 schuifpui die verandert naar twee openslaande deuren met stapeldorpels erin en met 1 zijlicht erlangs. HR++ dubbel gelaagd glas.
1 dakraam Velux
Ik weet niet wat het apart kost.
Inmiddels een vijftal offertes binnen variërend van € 9000 van de eerste tot € 4200
Van het weekend alles nog maar eens goed bestuderen.
Van het weekend alles nog maar eens goed bestuderen.
www.mariovisser.com
Hebben jullie nog tips voor goede Kozijnverkopers in omgeving Utrecht? Wij zijn bij Multikozijn in Spakenburg geweest, maar dat was echt een drama. Verschrikkelijke verkoper en stond totaal niet open voor onze eigen mening ("Nee man, je moet geen houtnerf doen, gewoon lekker glad, ziet er prima uit!") en drong ons vanalles op, erg irritant.
Volgende week dinsdag hebben we een afspraak bij Belisol in Nieuwegein, hopen dat dat beter is. Maar verder weet ik niet niet echt, we staan open voor kunstof, hout en aluminium (moeten nog precies inventariseren wat we mooi vinden).
Volgende week dinsdag hebben we een afspraak bij Belisol in Nieuwegein, hopen dat dat beter is. Maar verder weet ik niet niet echt, we staan open voor kunstof, hout en aluminium (moeten nog precies inventariseren wat we mooi vinden).
wij zijn ook aan het kijken voor kozijnen , er komen er nog een paar kijken, Belisol minder goede ervaring mee .. man liep tijdens gesprek wel 4x weg, kregen geen koffie aangeboden en vergat zo wat documentatie mee te geven en moest het bij elkaar zoeken.
Pluspuntje... 3 warmte lampen met enkel, dubbel en HR ++ glas om verschil te laten zien.
wel een goede indruk van Jordens kozijnen in zwijndrecht en Alfa in nieuwerkerk aan den ijssel die goed dingen wist te onderbouwen, over de kozijnen en inbraak beveiliging, en frame als geheel ipv alleen de scharnieren enzo... Wordt vervolgd.
Heb wel een vraag.. wat is beter stomp of stel.. een verkoper zijn stomp omdat dan de kier met wand minder is, wordt met band afgedicht en rubberen strip.. hij zei vocht komt er toch wel achter als steen porreus is..
Iemand ervaringen met stomp of stelkozijnen op langere termijn en goede beargumentatie.. wordt beetje gek van weg zoeken in het bos ..maar gaat wel redelijk lukken.
Pluspuntje... 3 warmte lampen met enkel, dubbel en HR ++ glas om verschil te laten zien.
wel een goede indruk van Jordens kozijnen in zwijndrecht en Alfa in nieuwerkerk aan den ijssel die goed dingen wist te onderbouwen, over de kozijnen en inbraak beveiliging, en frame als geheel ipv alleen de scharnieren enzo... Wordt vervolgd.
Heb wel een vraag.. wat is beter stomp of stel.. een verkoper zijn stomp omdat dan de kier met wand minder is, wordt met band afgedicht en rubberen strip.. hij zei vocht komt er toch wel achter als steen porreus is..
Iemand ervaringen met stomp of stelkozijnen op langere termijn en goede beargumentatie.. wordt beetje gek van weg zoeken in het bos ..maar gaat wel redelijk lukken.
Bij stelkozijn weet je zeker dat het dicht is. Bij stomp is dat heel erg afhankelijk van de montage. Houten kozijnen worden al 100 jaar stomp gemonteerd en daar hoor je ook weinig over, dus stomp moet wel goed kunnen. Voordeel van stomp is dat je kozijnen rondom minder dik zijn en mooier aansluiten op de muur. Verder is het goedkoper omdat je niet eerst een stelkozijn hoeft te plaatsen.
Heb je snelle pur jongens die het met een stukje compriband en een lading pur doen, of is er verder nagedacht over hoe het dicht moet? Die rubber strip die je noemt heb ik bijvoorbeeld nog niet voorbij horen komen bij stompe montage.
Heb je snelle pur jongens die het met een stukje compriband en een lading pur doen, of is er verder nagedacht over hoe het dicht moet? Die rubber strip die je noemt heb ik bijvoorbeeld nog niet voorbij horen komen bij stompe montage.
Zal wel gewoon compriband mee worden bedoeld verwacht ik, onder het motto "uitzettend rubber"... ook al is het geen rubber_JGC_ schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:08:
Die rubber strip die je noemt heb ik bijvoorbeeld nog niet voorbij horen komen bij stompe montage.

oke duidelijk, nee bij stomp hadden ze het over compriband en ook afdichting met een rubber aan de muurkant , hij vertelde er nog bij dat een muur altijd vocht door laat bij veel regen omdat een steen poreus is, niet dat het super veel is of erg omdat er nog een soort luchtlaag achter zit.
Verder had hij het ook over het gehele kozijn als zijnde veilig , ze hadden het over een systeem van Gayko
wat ze lieten zien met extra laag en manier van monteren zag er goed uit https://www.gayko.nl/ voor als je meer wil weten, nee geen reclame want ik ben er nog totaal niet uit maar hun systeem is anders... met een extra laag waar schroeven in komen en meerder vergrendelingspunten ten opzichten van vele anderen.
Ook nog geen idee of dit binnen ons budget gaat passen. Tot nu toe voor twee ramen van 2,70 bij 1,50 en 3.00 bij 1,50 kom ik nu uit op ruwweg 6.000 euro (Jordens kozijnen ) en 4300 tot 4800 euro bij Belisol… al lieten die geen goede indruk achter...
Verder had hij het ook over het gehele kozijn als zijnde veilig , ze hadden het over een systeem van Gayko
wat ze lieten zien met extra laag en manier van monteren zag er goed uit https://www.gayko.nl/ voor als je meer wil weten, nee geen reclame want ik ben er nog totaal niet uit maar hun systeem is anders... met een extra laag waar schroeven in komen en meerder vergrendelingspunten ten opzichten van vele anderen.
Ook nog geen idee of dit binnen ons budget gaat passen. Tot nu toe voor twee ramen van 2,70 bij 1,50 en 3.00 bij 1,50 kom ik nu uit op ruwweg 6.000 euro (Jordens kozijnen ) en 4300 tot 4800 euro bij Belisol… al lieten die geen goede indruk achter...
Bij stompe montage wordt vaak de compriband afgekit met siliconenkit zodat het langer meegaat. In plaats van siliconenkit kan je dat blijkbaar ook met een stuk rubber afdekken, vraag me alleen af hoe ze dat precies doen.
Mmm, dat's bij ons geen van beiden gedaan, gewoon naakt compriband rondom. Ben benieuwd hoe bestendig dat gaat zijn de komende jaren.
Misschien moet je dat ook andersom kijken: sommige bedrijven kitten de voeg af met siliconenkit. Die kit heeft een rug nodig omdat je het er anders niet strak inkrijgt en daarvoor is de compriband.
Nou inmiddels hebben we alle offertes binnen en er blijven er twee over.
kozijnen A : GEALAN s9000 offerteprijs € 5300
kozijnen B: VEKA topline nl: offerteprijs € 4500
Nu hebben we beneden al GEALAN kozijnen en het is natuurlijk fijn om alles van hetzelfde merk te hebben. Aan de andere kant .. wie ziet het verschil? ik zelf waarschijnlijk niet. En het scheelt € 800 met de VEKA
Zou er nou veel kwaliteitsverschil in zitten?
kozijnen A : GEALAN s9000 offerteprijs € 5300
kozijnen B: VEKA topline nl: offerteprijs € 4500
Nu hebben we beneden al GEALAN kozijnen en het is natuurlijk fijn om alles van hetzelfde merk te hebben. Aan de andere kant .. wie ziet het verschil? ik zelf waarschijnlijk niet. En het scheelt € 800 met de VEKA
Zou er nou veel kwaliteitsverschil in zitten?
www.mariovisser.com
Is dat geld alleen voor de kozijnen? Of ook voor de montage? Daar gaat nl veel verschil in zitten
@Liegebeest dit zijn de prijzen inclusief montage.
www.mariovisser.com
Precies.. dan zit er verschil tussen hoeveel man ze laten komen, hoe snel ze verwachten klaar te zijn en hoeveel ze hun mensen betalen.
En in welke lui je krijgt. Overburen hadden dezelfde partij als wij. Zij kregen drie jonge kerels van het bedrijf zelf, wij twee oude rotten die extern waren ingehuurd. Die van ons waren misschien duurder, maar leverden ook beter werk. Niet persé in kwaliteit maar zeker in professionaliteit.
En in welke lui je krijgt. Overburen hadden dezelfde partij als wij. Zij kregen drie jonge kerels van het bedrijf zelf, wij twee oude rotten die extern waren ingehuurd. Die van ons waren misschien duurder, maar leverden ook beter werk. Niet persé in kwaliteit maar zeker in professionaliteit.
[Voor 52% gewijzigd door Liegebeest op 24-07-2018 22:24]
Oke maar het prijsverschil kan natuurlijk ook zitten in de winstmarge die ze zichzelf toe-eigenen. Daarnaast is Veka volgens mij een goedkoper merk dan Gealan maar dat weet ik niet zeker.
Met hoeveel man ze komen plaatsen geloof ik allemaal wel. Als het er uiteindelijk maar netjes in zit vind ik het goed
De enige vraag die we nog hebben is. besparen we € 800 door boven voor Veka kozijnen te gaan. Of betalen we iets meer en hebben we overal Gealan.. lastig
Met hoeveel man ze komen plaatsen geloof ik allemaal wel. Als het er uiteindelijk maar netjes in zit vind ik het goed

De enige vraag die we nog hebben is. besparen we € 800 door boven voor Veka kozijnen te gaan. Of betalen we iets meer en hebben we overal Gealan.. lastig

www.mariovisser.com
Heeft iemand ervaring met de kozijnen monteurs als Damen en Groen (Culemborg) of Stijl Kozijnen in Leerdam?
Altijd kiezen voor montage met een stelkozijn. Stomp monteren is gewoon een houtje touwtje methode om zo snel mogelijk een kozijn erin te kunnen plaatsen zonder moeilijk te hoeven doen.Gandalf68 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:48:
Het is geen duurzame oplossing met kit dichtingen die vergaan en binnen een paar jaar voor lekkages kunnen zorgen.
Daarnaast wordt het kozijn of in het oude stelkozijn of in het buitenblad geschroefd wat voor lekkage en koudebruggen kan zorgen.
Het laatste minpunt is dat je negge (ruimte van voorkant gevel tot voorkant kozijn) minder diep wordt wat best veel invloed heeft op de uitstraling van je huis.
Er is een reden voor dat we in de nieuwbouw altijd met een stelkozijn werken.
Onder aan de streep zou ik overigens altijd voor houten kozijnen kiezen. Natuurlijk moet je die laten schilderen maar wanneer je dat netjes doet gaan ze een leven lang mee.
Thermisch net zo interessant als kunststof wat geïsoleerd is.
Bij kunststof wordt aangegeven dat het onderhoudsvrij is en zo'n lange levensduur heeft maar dat is niet waar. Je moet ze net zo goed onderhouden en de lange levensduur is maar de vraag. Zijn over 20 jaar de onderdelen nog steeds te krijgen mocht er eens iets stuk zijn? Bij hout is dat geen probleem.
En hout ziet er gewoon veel beter uit.
Leica MM + Sony A9
Stomp monteren is natuurlijk wel de oude manier om een kozijn te plaatsen. Het vereist wel meer vakmanschap en dat is wat er in de nieuwbouw aan ontbreekt.
Goede kitten die ook goed gekit zijn houden het gemakkelijk 50 jaar uit en dat kun je zelfs nog als garantiewerk laten doen.
Goede kitten die ook goed gekit zijn houden het gemakkelijk 50 jaar uit en dat kun je zelfs nog als garantiewerk laten doen.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Stomp monteren met hout is standaard ja, daar metsel je gewoon het kozijn in, niks kit en pur.
Kunststof werkt gewoon veel meer dan een hardhouten kozijn. De belasting op kit, pur en compriband is gewoon veel hoger bij kunststof.
Wat nieuwbouw betreft, dat vakmanschap is er nooit geweest. Als je tijdens de bouw kunststofkozijnen stomp zou monteren mag je 3x opnieuw leveren omdat iemand het sloopt.
Kunststof werkt gewoon veel meer dan een hardhouten kozijn. De belasting op kit, pur en compriband is gewoon veel hoger bij kunststof.
Wat nieuwbouw betreft, dat vakmanschap is er nooit geweest. Als je tijdens de bouw kunststofkozijnen stomp zou monteren mag je 3x opnieuw leveren omdat iemand het sloopt.
Om onze ervaringen met onze kozijnen van De Kozijnmeesters wat verder toe te lichten: we zijn nu een paar maanden verder en we hebben één van hun techneuten over de vloer gehad om de achterdeur bij te stellen. Die was wat scheef gezakt waardoor ie niet meer goed in het slot viel. Half uurtje en een bak koffie verder en de boel is weer in orde.
Voor de rest nul problemen. Ik merk wel dat de "koude pockets" in de woonkamer, die ik vorige winter zo voelde er nog steeds zijn. Dat lag dus niet aan tocht, maar aan blijkbaar nog iets anders. Toch nog maar eens onder de vloer kijken.
Voor de rest nul problemen. Ik merk wel dat de "koude pockets" in de woonkamer, die ik vorige winter zo voelde er nog steeds zijn. Dat lag dus niet aan tocht, maar aan blijkbaar nog iets anders. Toch nog maar eens onder de vloer kijken.
Hoi @Mavi86 en inmiddels al een keuze gemaakt, of geplaatst en tevreden?Mavi86 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:58:
Oke maar het prijsverschil kan natuurlijk ook zitten in de winstmarge die ze zichzelf toe-eigenen. Daarnaast is Veka volgens mij een goedkoper merk dan Gealan maar dat weet ik niet zeker.
ben zelf ook aan het twijfelen , axxent of ksiegers uit duitsland,of Veka
We zijn voor de Gealan gegeaan. We konden nog een klein beetje van de prijs afhalen en incl gratis horren was het prijsverschil niet meer zo groot. Daarnaast hadddn we bij dit bedrijf het beste gevoel. Montage is helaas pas 12 november
www.mariovisser.com
Ook ik ben aan het rondkijken voor nieuwe kozijnen in omgeving Nijmegen.
Zojuist mijn eerste offerte ontvangen voor 3 nieuwe kozijnen:
( A ) 1550mm x 2300mm Kroon Kozijn Vlak + ventilatierooster + gelaagd HR++
( B ) 3400mm x 2300mm Kroon Kozijn Verdiept Hef Schuifpui
( C ) 700mm x 2300mm Kroon Kozijn Vlak + ventilatierooster + gelaagd HR++
inclusief stomp montage voor EUR 7500.00 (Kroon Kozijnen).
Iemand toevallig ervaring met ze en wat vinden jullie van de offerte?
Ik ga volgende week ook contact opnemen met Gebr. Wanders uit Kleve, kan ook wel eens de moeite zijn is mij verteld.
Zojuist mijn eerste offerte ontvangen voor 3 nieuwe kozijnen:
( A ) 1550mm x 2300mm Kroon Kozijn Vlak + ventilatierooster + gelaagd HR++
( B ) 3400mm x 2300mm Kroon Kozijn Verdiept Hef Schuifpui
( C ) 700mm x 2300mm Kroon Kozijn Vlak + ventilatierooster + gelaagd HR++
inclusief stomp montage voor EUR 7500.00 (Kroon Kozijnen).
Iemand toevallig ervaring met ze en wat vinden jullie van de offerte?
Ik ga volgende week ook contact opnemen met Gebr. Wanders uit Kleve, kan ook wel eens de moeite zijn is mij verteld.
Hier het hele huis (tussenwoning) voorzien van kunststof kozijnen met het profiel van Deceuninck Zendow Royal middels stelkozijnen. Draaiende delen in houtnerf antraciet. Vaste delen in houtnerf ral9001. Boven binnenzijde glad wit, beneden binnenzijde houtnerf ral9010. Montage gedaan samen met een kameraad.
Boven 3 kozijnen, dubbel glas:
- 160x140 vast raam (met ventilatierooster) en draai/kiep, hr++
Beneden 2 kozijnen, voordeur en een achterdeur incl raam, triple glas:
- Voordeur 100x220, 4 vakken hr+++ veiligheidsglas
- Achterdeur + draai/kiepraam + isolatiepaneel 160x220, hr+++
- Kozijn 240 x 160 vast raam en draaikiep, hr+++ veiligheidsglas
- Kozijn 160 x 160 vast raam (met ventilatierooster) en draaikiep, hr+++ veiligheidsglas.
Overal inzethorren in antraciet.
€7000. Ex montage dus.
Wij zijn er heel erg blij mee! Vooral met de horren. Triple glas is erg comfortabel. Veiligheidsglas is toegepast omdat het glas vanaf de grond onder de 85cm zat oid.
Boven 3 kozijnen, dubbel glas:
- 160x140 vast raam (met ventilatierooster) en draai/kiep, hr++
Beneden 2 kozijnen, voordeur en een achterdeur incl raam, triple glas:
- Voordeur 100x220, 4 vakken hr+++ veiligheidsglas
- Achterdeur + draai/kiepraam + isolatiepaneel 160x220, hr+++
- Kozijn 240 x 160 vast raam en draaikiep, hr+++ veiligheidsglas
- Kozijn 160 x 160 vast raam (met ventilatierooster) en draaikiep, hr+++ veiligheidsglas.
Overal inzethorren in antraciet.
€7000. Ex montage dus.
Wij zijn er heel erg blij mee! Vooral met de horren. Triple glas is erg comfortabel. Veiligheidsglas is toegepast omdat het glas vanaf de grond onder de 85cm zat oid.
Begin nu offertes binnen te krijgen voor kozijnen deuren.
Eerste verdieping
278x160 1 vast raam / 2 draai kiep hr+++
178x160 1 vast raam / 1 draai kiep hr+++
62x62 draai kiep hr+++
begane grond
397x246 3 vast raam / 1 openslaande deur(90x210) borstwering hr+++
100x246 deur / vast raam(boven licht) hr+++
offerte 1 Rehau blok profiel / stomp 15,3k
offerte 2 K-vision profiel / stel kozijnen 17,3k
offerte 3 Veka softline profilen / stel kozijnen 17,8k
offerte 4 Gealan s9000 / stel kozijnen 21,6k
offerte 5 Rehau vlak profiel 18,5k
offerte 6 belisol blok profiel 19k ivm glas actie zou normal 21k zijn.
Moet nog langs Belisol en Kroon Kozijn omdat die nu aanbieding hebben op glas.
Daarnaast wil ik op de eerste en 2de verdieping nog screens laten plaatsen maar dat zie ik al gauw richting de 3k gaan, offerte 4 zou dat voor een meerprijs van 3300 kunnen doen totaal 3 screens.
Ik ben nu een lijstje met specs, info dingen aan het maken waar ik op moet letten bij het vergelijken van de offerte zijn er nog andere dingen wat in moet meenemen in de vergelijking?
Eerste verdieping
62x62 draai kiep hr+++
begane grond
Daarnaast wil ik op de eerste en 2de verdieping nog screens laten plaatsen maar dat zie ik al gauw richting de 3k gaan, offerte 4 zou dat voor een meerprijs van 3300 kunnen doen totaal 3 screens.
Ik ben nu een lijstje met specs, info dingen aan het maken waar ik op moet letten bij het vergelijken van de offerte zijn er nog andere dingen wat in moet meenemen in de vergelijking?
- Glas merk en type
- soort afstandhouder
- Uf waarde glas
- Kozijn Profiel Merk en Type
- Uf waarde Kozijn
- Montage(Stel kozijnen of stomp)
- achterpui een geheel, is een groot kozijn waar ook een openslaande deur in moet komen.
- type Deurdorpel
[Voor 33% gewijzigd door aegis op 01-10-2018 14:17. Reden: offerte toegevoegd]
@aegis Voor de deur is het ook wel handig om naar veiligheidsbeslag te kijken, meerpuntssluiting, kerntrekbeveiliging e.d.
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
aegis schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:03:
@Mirrano welk bedrijf heeft het bij jou gedaan de prijs is niet heel hoog namelijk? Montage was zeker rond de 3,5/4k?
Mirrano schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:59:
Montage gedaan samen met een kameraad.
Thx @thejoker80 helemaal overheen gelezen.
@ThinkPad veiligheidsbeslag is een goede meerpuntssluiting is volgens mij standaard bij kunstof deuren nog geen partij heeft een deur aangeboden zonder. Zal ze sowieso in het lijstje opnemen voor de volledigheid
@ThinkPad veiligheidsbeslag is een goede meerpuntssluiting is volgens mij standaard bij kunstof deuren nog geen partij heeft een deur aangeboden zonder. Zal ze sowieso in het lijstje opnemen voor de volledigheid
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een plaatser rondom Utrecht?
Wij zijn op zoek naar 4 kunstof kozijnen (voor boven) en 3 kozijnen (beneden) van HR++ glas te voorzien.
Betreft een woning en heb de sleutel nog niet maar wil e.e.a. vast uitzoeken :-)
Wij zijn op zoek naar 4 kunstof kozijnen (voor boven) en 3 kozijnen (beneden) van HR++ glas te voorzien.
Betreft een woning en heb de sleutel nog niet maar wil e.e.a. vast uitzoeken :-)
Vorige week wat houtrot gezien aan de zijkant van de gevel. Dit is wel te herstellen, maar omdat het glas er dan ook uit moet is dit een dag werk, met daarna regelmatig onderhoud. Ergo overweeg om kunstof kozijnen te laten plaatsen.
De situatie is als volgt:
2x Kozijnen van 600x1530. Totale hoogte is 4380/4740mm. Ramen hoeven niet open te kunnen en geen rooster nodig.
1e offerte:
- VEKA profiel houtnerf, HR++, stelkozijnen, Keralit, inclusief montage en binnen afwerking, 10 jaar garantie -> ca. EUR 3500,-
Ik heb geen ervaring met prijzen, maar na wat onderzoek afgelopen weekend had ik dit, mede op basis van de m2 prijs op internet, wel goedkoper verwacht (EUR 2000-2500). Wat is jullie mening? Zit ik fout met mijn schatting?
De situatie is als volgt:
2x Kozijnen van 600x1530. Totale hoogte is 4380/4740mm. Ramen hoeven niet open te kunnen en geen rooster nodig.
1e offerte:
- VEKA profiel houtnerf, HR++, stelkozijnen, Keralit, inclusief montage en binnen afwerking, 10 jaar garantie -> ca. EUR 3500,-
Ik heb geen ervaring met prijzen, maar na wat onderzoek afgelopen weekend had ik dit, mede op basis van de m2 prijs op internet, wel goedkoper verwacht (EUR 2000-2500). Wat is jullie mening? Zit ik fout met mijn schatting?
Zou zeker bij verschillende aanbieders offertes opvragen. De internetprijzen zijn vaak zonder montage.
@ID-College als je specifiek aanbieders in Utrecht zoekt kun jij kijken bij Belisol, Kroon Kozijnen, Focus Kozijn Techniek, RamenFabriek, Doko Kozijnen. Deze hebben allemaal een showroom in en rond Utrecht.
@ID-College als je specifiek aanbieders in Utrecht zoekt kun jij kijken bij Belisol, Kroon Kozijnen, Focus Kozijn Techniek, RamenFabriek, Doko Kozijnen. Deze hebben allemaal een showroom in en rond Utrecht.
Thnx!! Het hoeft niet specifiek in Utrecht te zijn maar het is wel makkelijkaegis schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:47:
Zou zeker bij verschillende aanbieders offertes opvragen. De internetprijzen zijn vaak zonder montage.

@aegisaegis schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:03:
Begin nu offertes binnen te krijgen voor kozijnen deuren.
Eerste verdieping
62x62 draai kiep hr+++
begane grond
Ik ben nu een lijstje met specs, info dingen aan het maken waar ik op moet letten bij het vergelijken van de offerte zijn er nog andere dingen wat in moet meenemen in de vergelijking?@Mirrano welk bedrijf heeft het bij jou gedaan de prijs is niet heel hoog namelijk? Montage was zeker rond de 3,5/4k?
- Glas merk en type
- soort afstandhouder
- Uf waarde glas
- Kozijn Profiel Merk en Type
- Uf waarde Kozijn
- Montage(Stel kozijnen of stomp)
- achterpui een geheel, is een groot kozijn waar ook een openslaande deur in moet komen.
- type Deurdorpel
Ik zou zeker eens goed rondkijken aangezien je ook een betrekkelijk grote klus te vergeven hebt.
Persoonlijk waren mijn offertes van de grote jongens (Profel Belisol Kroon) niet interessant en te hoog vergeleken met de wat kleinere spelers hier in de buurt van Nijmegen.
Puur uit interesse ben ik ook naar Gebr Wanders te Kleve gereden om te informeren.
Er is een Nederlander werkzaam (Erik Bekkers) en hij heeft mij prima geholpen en een zeer scherpe offerte opgesteld. Alleen was het verschil bij mij persoonlijk niet merkwaardig (iets goedkoper) dat ik de overweging hoefde te maken.
Er zijn nu 3 offertes overgebleven en moet ik binnenkort eentje kiezen.
Gr
Chen
Inmiddels zaterdag ook langs geweest.. we krijgen een klein beetje een idee wat we ongeveer willen.
Hebben nu bij belisol en ramenfabriek een offerte laten maken.. komend weekend ga ik weer langs 2 zaakjes om e.e.a. te bespreken..
Is een vrij grote opdracht (alles vervangen) dus ben benieuwd wat ik kan verwachten :-)
Hebben nu bij belisol en ramenfabriek een offerte laten maken.. komend weekend ga ik weer langs 2 zaakjes om e.e.a. te bespreken..
Is een vrij grote opdracht (alles vervangen) dus ben benieuwd wat ik kan verwachten :-)
Wordt er al gekeken naar triple/3 laags glas?
In Duitsland inmiddels al een jaartje of 10 standaard.
In Nederland begint het ook mee te komen.
Zelf alles 3 laags uitgevoerd met shuco kozijn.
Offertes vergeleken tussen 4 NL bedrijven en 3 DE bedrijven.
De NL bedrijven hadden weinig zin/animo voor 3 laags en spraken dit tegen. (bij doorvragen bleek het vaak te gaan vanwege de zwaardere arbeid e had het weinig van doen met de isolatiewens)
Uiteindelijk waren de DE bedrijven met 3 laags glas 20% goedkoper dan de NL bedrijven met 2laags.
De NL bedrijven hadden weinig zin/animo voor 3 laags en spraken dit tegen. (bij doorvragen bleek het vaak te gaan vanwege de zwaardere arbeid e had het weinig van doen met de isolatiewens)
Uiteindelijk waren de DE bedrijven met 3 laags glas 20% goedkoper dan de NL bedrijven met 2laags.
[Voor 13% gewijzigd door barry86 op 07-12-2018 10:48]
Heb je voorbeelden van Duitse bedrijven die je kunt noemen?barry86 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:46:
Hoeveel isolatie win je nou eigenlijk met 3laags? Ik kan me voorstellen dat het met strenge winters wel wat op gaat leveren, maar heeft dit ook zin in NL? Ik bedoel daarmee, wegen de meerkosten van 3 laags, op tegen de winst die je haalt door minder te stoken? Of is het handiger om je geld ergens anders in te steken? Ik snap dat dit ook samenhangt met de rest van het huis, maar ik ben gewoon nieuwsgierigbarry86 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:46:

Je hebt allerlij rekentools op internet waarmee je het energieverschil kan uitrekenen tussen de varianten glas.
Maar of 3laags echt veel scheelt kan nooit eenduidig gezegd worden. Het is zo afhankelijk per huishouden. En de terugverdientijd is bij mij ook nog eens inherrent aan de olieprijs(ik stook op olie)
Met mijn post wou ik aangeven dat de meeste NL leveranciers liever niet met 3 laags glas werken ivm met de verzwaarde montage/arbeid en zullen (meestal) daardoor niet een objectief advies geven.
Ik heb zelf een NL bedrijf gehad die weigerde 3 laags aan te bieden. Ook kreeg ik totaal sommen aangeboden en uit specificeren is moeilijk.
De duitse bedrijven specificeerden bij mij per raam/deur/positie met 2 en 3laags glas apart. Dat was nog eens leuk vergelijken
.
Maar of 3laags echt veel scheelt kan nooit eenduidig gezegd worden. Het is zo afhankelijk per huishouden. En de terugverdientijd is bij mij ook nog eens inherrent aan de olieprijs(ik stook op olie)
Met mijn post wou ik aangeven dat de meeste NL leveranciers liever niet met 3 laags glas werken ivm met de verzwaarde montage/arbeid en zullen (meestal) daardoor niet een objectief advies geven.
Ik heb zelf een NL bedrijf gehad die weigerde 3 laags aan te bieden. Ook kreeg ik totaal sommen aangeboden en uit specificeren is moeilijk.
De duitse bedrijven specificeerden bij mij per raam/deur/positie met 2 en 3laags glas apart. Dat was nog eens leuk vergelijken

In dit geval vlak over de grens bij Oldenzaal, in Bad Bentheim, firma Weckenbrockcosmos666 schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:59:
[...]
Heb je voorbeelden van Duitse bedrijven die je kunt noemen?
Schuttorf, firma Bussmann
Iemand aanwezig die ervaring heeft en het heeft aangedurfd om online in Duitsland iets te bestellen?
Voorbeelden:
https://www.bew24-fenster.de
https://www.fensterversand.com
https://www.fensterhandel.de
https://www.fensterblick.de
https://www.daku-fenster.de
Op bovenstaande site zoeken/kijken naar "Konfigurator".
Voorbeelden:
Voordat ik een topic aanmaak, even hier proberen.
Heb een jaren 60 woning met hierin later geplaatst kunststof kozijnen. Laatst gehele huis glaswerk laten vervangen, tot zover goed.
Wat ik merk aan het kunststof is dat het hang / sluit werk te wensen over laat ( ook al voor nieuwe glas ). Zo zijn de deurklinken versleten, willen ze niet meer terug veren en willen kiep/klep ramen niet meer netjes dicht.
Nu zijn er genoeg bedrijven die met alle liefde komen kijken voor een offerte, echter is het bijna praktijk om 150€ voorrij kosten te rekenen. En dan ook nog per 15 min te schrijven.
Ik vind het niet erg dat eventuele reparaties wat geld kosten, maar ik ben werkelijk te gierig om ze te laten komen voor een offerte en dan gelijk ff paar honderd euro te rekenen voor de offerte,
Weet er iemand in de regio Rotterdam een betrouwbare, betaalbare toko die hier iets mee kan, op de deurklinken staat aan de binnenkant FUHR, Raamwerk kan ik verder niks op vinden.
Heb een jaren 60 woning met hierin later geplaatst kunststof kozijnen. Laatst gehele huis glaswerk laten vervangen, tot zover goed.
Wat ik merk aan het kunststof is dat het hang / sluit werk te wensen over laat ( ook al voor nieuwe glas ). Zo zijn de deurklinken versleten, willen ze niet meer terug veren en willen kiep/klep ramen niet meer netjes dicht.
Nu zijn er genoeg bedrijven die met alle liefde komen kijken voor een offerte, echter is het bijna praktijk om 150€ voorrij kosten te rekenen. En dan ook nog per 15 min te schrijven.
Ik vind het niet erg dat eventuele reparaties wat geld kosten, maar ik ben werkelijk te gierig om ze te laten komen voor een offerte en dan gelijk ff paar honderd euro te rekenen voor de offerte,
Weet er iemand in de regio Rotterdam een betrouwbare, betaalbare toko die hier iets mee kan, op de deurklinken staat aan de binnenkant FUHR, Raamwerk kan ik verder niks op vinden.
Voor wat het waard is: mijn schoonouders hebben een offerte bij Damen en Groen opgevraagd. Ze zijn hier kosteloos voor langsgekomen (70km enkele reis). Werken met profel kozijnen. Zij hebben op basis van de offerte een goed gevoel bij het geheel, maar het zegt natuurlijk niets over het daadwerkelijke werk wat ze leveren.Noname4 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:19:
Heeft iemand ervaring met de kozijnen monteurs als Damen en Groen (Culemborg) of Stijl Kozijnen in Leerdam?
Wij zijn intussen ook bijna in het stadium van offertes aanvragen. Gaat om een dakkapel van onze nieuwe woning met 30 jaar oude aluminium kozijnen met schuiframen welke flink tochten en condensvorming hebben.
Gaat om de volgende afmetingen:
- 1x: 235cm breed x 75cm hoog
- 3x 115cm breed x 75cm hoog
Eerste gedachte is om voor kunsttof (mat met houtnerf) te gaan en offertes op basis van HR++ maar ook HR+++ op te vragen. Op basis van een stuk research zelf een voorzichtige schatting gedaan van €7500,-. Echter geen idee of deze realistisch is, de offertes zullen het gaan vertellen.
Met de betreffende websites heb ik geen specifieke ervaring, maar ik heb wel redelijk zicht op wat er in Duitsland verkocht wordt (woon in een grens-gemeente). Mijn huis heb ik inmiddels laten voorzien van kozijnen van Duitse makelij (Kochs). In Duitsland wordt op een heel andere manier gebouwd en worden heel andere eisen aan kozijnen gesteld dan in Nederland. Let (mocht je echt zeker weten dat je in Duitsland gaat bestellen) dat je goed kijkt naar de profielen. In Duitsland zijn de kozijnen over het algemeen vele minder diep, maar als je gaat bestellen, let dan op dat je kozijnen met Kömmering of K-vision profielen aanschaft, anders krijg je kozijnen die in het slechtste geval niet passen en in het minst slechte geval, niet uitzien.buiter schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:43:
Iemand aanwezig die ervaring heeft en het heeft aangedurfd om online in Duitsland iets te bestellen?
Voorbeelden:
Heb er over getwijfeld maar wil hier toch mijn ervaring met Belisol delen en dan met name de vestiging in Den Bosch.
Meerdere offertes opgevraagd en die van Belisol pastte toch het meest bij wat we voor ogen hadden. Ze zouden maximaal week nodig hebben voor het vervangen van alles kozijnen, de voordeur en achterdeur. Het ging de 1e paar dagen best voortvarend en het werk wat geleverd werd was over het algemeen redelijk tot goed te noemen. Halverwege de week werd al duidelijk dat ze het niet gingen redden en terug moesten komen.
We zijn nu half jaar verder, ze zijn in de tussentijd 6x terug geweest waarbij elke keer beloofd werd dat alles opgelost zou worden. Zelfs keer afspraak gemaakt, hele dag thuis geweest en niemand gezien. Gebeld wat er aan de hand was, vervolgens krijg je het standaard verhaal we zoeken het uit en bellen je terug. Wat natuurlijk nooit gebeurd.
Ik hoop met mijn verhaal mensen te kunnen behoeden voor hetzelfde en hoop dat ze een keer nadenken voor dat ze bij Belisol bestellen en daar het zuurverdiende spaargeld achter laten.
Meerdere offertes opgevraagd en die van Belisol pastte toch het meest bij wat we voor ogen hadden. Ze zouden maximaal week nodig hebben voor het vervangen van alles kozijnen, de voordeur en achterdeur. Het ging de 1e paar dagen best voortvarend en het werk wat geleverd werd was over het algemeen redelijk tot goed te noemen. Halverwege de week werd al duidelijk dat ze het niet gingen redden en terug moesten komen.
We zijn nu half jaar verder, ze zijn in de tussentijd 6x terug geweest waarbij elke keer beloofd werd dat alles opgelost zou worden. Zelfs keer afspraak gemaakt, hele dag thuis geweest en niemand gezien. Gebeld wat er aan de hand was, vervolgens krijg je het standaard verhaal we zoeken het uit en bellen je terug. Wat natuurlijk nooit gebeurd.
Ik hoop met mijn verhaal mensen te kunnen behoeden voor hetzelfde en hoop dat ze een keer nadenken voor dat ze bij Belisol bestellen en daar het zuurverdiende spaargeld achter laten.
Bij veel (grote) bedrijven is dat wel herkenbaar als je eenmaal betaald hebt. Ik ga eigenlijk alleen nog maar in zee met kleinere bedrijven, juist vanwege die reden. De kans dat die je een oor aannaaien is aanmerkelijk kleiner dan met kunststofboeren als Belisol.Dobey schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:04:
Heb er over getwijfeld maar wil hier toch mijn ervaring met Belisol delen en dan met name de vestiging in Den Bosch.
@Dobey neem aan dat je ook nog niks betaalt hebt dit half jaar toch of alleen een aanbetaling. Zou sowieso nooit voor bouwwerkzaamheden betalen voordat het af is. Aanbetaling of materiaalkosten kun nog vooraf betaald worden nooit alle twee alleen een aanbetaling of materiaalkosten en de rest na oplevering.
Bij mij gaan ze volgende week dinsdag eindelijk aan de slag. Dus we gaan het zien heb uiteindelijk voor een lokale kozijnen bouwer uit Utrecht gekozen die zelf de kozijnen bouwt en al 25 jaar bestaan en 15 jaar garantie bieden.
Bij mij gaan ze volgende week dinsdag eindelijk aan de slag. Dus we gaan het zien heb uiteindelijk voor een lokale kozijnen bouwer uit Utrecht gekozen die zelf de kozijnen bouwt en al 25 jaar bestaan en 15 jaar garantie bieden.
[Voor 4% gewijzigd door aegis op 21-02-2019 17:59]
Zo, dan ben ik blij dat ik na 2 gesprekken toch afscheid heb genomen van deze club. Maar wel rot voor je!Dobey schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:04:

ik vertrouwde die verkoper niet zo, hij heeft meerdere keren hetzelfde verhaal opgehangen wat echt net gebeurd zou zijn.
Kleintjes kunnen er ook wat van... alles aannemen, in 1 dag klaar beloven en dan blijkt het 2 dagen te kosten en gaat de afdeling planning leugen op leugen stapelen.
Helaas voor die afdeling planning zijn ze klant van me en vang ik wel eens wat op als "hebben we niet eens besteld" en dergelijke.
Helaas voor die afdeling planning zijn ze klant van me en vang ik wel eens wat op als "hebben we niet eens besteld" en dergelijke.
Ik zit inmiddels al 15j in ramen en deuren, wij geven ook 10j+ garantie op onze ramen, maar op alle bewegende delen, dus eigenlijk heel het beslag, zit maar 2j garantie. Check dat evenaegis schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:56:
@Dobey neem aan dat je ook nog niks betaalt hebt dit half jaar toch of alleen een aanbetaling. Zou sowieso nooit voor bouwwerkzaamheden betalen voordat het af is. Aanbetaling of materiaalkosten kun nog vooraf betaald worden nooit alle twee alleen een aanbetaling of materiaalkosten en de rest na oplevering.

De Nederbelg !
Mwogh, zie ook mijn relaas van vorig jaar over de KozijnMeesters. Daar hebben we wel betaald voordat het werk helemaal af was omdat er een correctie nodig was. Ze hebben dat toen heel netjes de volgende dag nog afgemaakt. Het kan dus gelukkig ook goed gaan.aegis schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:56:
Gedeelte wel natuurlijk, staat nu volgens mij nog 15% open qua betaling. Dus het grootste gedeelte hebben ze al gekregen. Je ziet ook dat ze niet graag terug komen omdat het meeste toch al hebben ontvangen. Wat natuurlijk slechte zaak is.aegis schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:56:
Neem aan dat je hier doelt op dezelfde vestiging?Hennie-M schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:02:
[...]
Zo, dan ben ik blij dat ik na 2 gesprekken toch afscheid heb genomen van deze club. Maar wel rot voor je!
ik vertrouwde die verkoper niet zo, hij heeft meerdere keren hetzelfde verhaal opgehangen wat echt net gebeurd zou zijn.
[Voor 19% gewijzigd door Dobey op 22-02-2019 08:59]
Van de zomer alle kozijnen laten vervangen.
Ze zouden 1 dag bezig zijn, maar gingen ze niet halen.
Volgende dag alles afgemaakt en toen hoefde ik pas het volledige bedrag te betalen.
Ze zouden 1 dag bezig zijn, maar gingen ze niet halen.
Volgende dag alles afgemaakt en toen hoefde ik pas het volledige bedrag te betalen.
Wij zijn ook een keer bij Belisol binnengestapt, maar de verkoper(s) waren duidelijk niet compatible met hoe wij zaken wensen te doen. Die worden als het zover is niet uitgenodigd om een offerte te doen.Hennie-M schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:02:
[...]
Zo, dan ben ik blij dat ik na 2 gesprekken toch afscheid heb genomen van deze club. Maar wel rot voor je!
Ja, in Den Bosch (Jagersheuvelstraat 2 C)Dobey schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:46:
[...]
Neem aan dat je hier doelt op dezelfde vestiging?
Yep dat is hem....Hennie-M schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:58:
[...]
Ja, in Den Bosch (Jagersheuvelstraat 2 C)
Net verkoper van Belisol gehad voor aluminium kozijnen (is er nog geen topic voor aluminium kozijnen, of mag dat hier?)
Blij dat ik het verhaal hier lees en nog geen beslissing heb genomen. Verhaal en prijs waren in orde. Had alleen geen goed gevoel bij de verkoper, probeerde teveel om ons gelijk te laten beslissen, das bij mij een rode vlag meestal
Iemand een goed adres in de omgeving breda/dordrecht/moerdijk voor aluminium schuipuien?
Blij dat ik het verhaal hier lees en nog geen beslissing heb genomen. Verhaal en prijs waren in orde. Had alleen geen goed gevoel bij de verkoper, probeerde teveel om ons gelijk te laten beslissen, das bij mij een rode vlag meestal

Iemand een goed adres in de omgeving breda/dordrecht/moerdijk voor aluminium schuipuien?
Binnenkort komt Bruynseels Vochten (Kalmthout BE, 20min rijden van Roosendaal) bij mij een nieuwe voordeur, openslaande tuindeuren en 3 ramen allen icm HR+++ glas plaatsen. Op hun site staat dat ze ook Aluminium profielen doen.evuijtert schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:31:
Anders Wibro in Heerle, ben ik ook geweest en was ik ook positief over.
Ben ook bij Kroon kozijnen geweest, maar was 50% duurder dan bovenstaande (op basis van HR++ glas), zover reiken mijn zakken niet.
Hou je er rekening mee dat er veel nadelen zijn aan aluminium kozijnen, daarom hebben wij gekozen voor kunststof.evuijtert schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:31:
Net verkoper van Belisol gehad voor aluminium kozijnen (is er nog geen topic voor aluminium kozijnen, of mag dat hier?)
Een paar van de nadelen van aluminium kozijnen zijn deze;
Slechte isolatie
Het grootste nadeel van aluminium is dat het een slechte isolator is. Aluminium geleidt warmte en kou namelijk erg goed, waardoor je binnenshuis ook last krijgt van de warmte of de kou buiten. Bij de aankoop van aluminium kozijnen moet je er daarom op letten dat je kozijnen koopt met een lage U-waarde. Hier is namelijk een extra laag isolatiemateriaal ingebouwd dat er voor zorgt dat de kozijnen een stuk beter isoleren, maar minder dan bijv. kunststof. Houd er wel rekening mee dat veel aluminium kozijnen tegen een budgetprijs niet beschikken over een extra laag isolatiemateriaal.
Mogen niet in contact komen met bepaalde materialen
Als je aluminium wilt gebruiken in combinatie met andere materialen, moet je hier erg voorzichtig mee zijn. Zo is het bijvoorbeeld geen goed idee om aluminium kozijnen in contact te brengen met andere metalen. Aluminium roest van zichzelf niet, omdat het een beschermlaag vormt in de buitenlucht. Ook zijn aluminium kozijnen meestal nog behandeld met een beschermende laag, waardoor de kans dat het gaat roesten nog kleiner is. Als het materiaal echter in aanraking komt met bijvoorbeeld staal, lood of koper, kan het wel gaan roesten. Deze metalen zijn namelijk wel gevoelig voor roest en/of verwering en kunnen zo het aluminium aantasten.
Verder is het ook zo dat hout aluminium kozijnen kan aantasten. Er zijn namelijk heel wat houtsoorten die zuren bevatten, omdat ze een bepaalde behandeling zijn ondergaan. Als de zuren aan dit hout in aanraking komen met de aluminium kozijnen, kunnen de kozijnen worden aangetast en een verkleuring gaan vertonen. Cementachtige stoffen en kalk kunnen ook zorgen voor een verkleuring van het aluminium. Het is wel mogelijk om deze verkleuringen te behandelen, maar het is natuurlijk beter als dit wordt voorkomen.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Bedankt, die ervaring met hout wist ik nog niet, is wel heel logisch, maar echt relevant zal het voor mij niet zijn 

Wij zijn ook aan het shoppen voor nieuwe kunststof raamkozijnen op onze 2e etage. Het gaat om vier kozijnen:
- 2x 139b x 48h, waarvan de linkerhelft open kan
- 2x 189b x 119h (dakkapel), ook met een openslaand raam
Tot nu toe met redelijk succes. Van onze aannemer, die ook de 2e verdieping verbouwd heeft, kregen we een offerte van 3200 euro voor alleen de bovenste twee ramen. Dat vonden we aan de hoge kant.
We zoeken in regio Utrecht. Gisteren een rondje gemaakt. Bij Belisol Nieuwegein waren we snel uitgekeken. In de showroom was maar één persoon aanwezig en iemand aan het helpen. Hij negeerde ons compleet, dus daar waren we zo weg. Bij Dozo in De Meern was het ook te druk, maar werden we in ieder geval netjes behandeld.
Toen kwamen we terecht bij Neco. Nog niet zien langskomen hier. Daar gelukkig wel een prijsopgave gehad. Specs:
- Kochs K-Vision kozijnen
- Triple glas
- Houtnerf over gehele kozijn (zowel binnen als buiten)
- Kleur 9010; draaiende delen dennengroen
- Ventilatieroosters bij de 2e grote ramen (bij vaste raam)
Kwam uit op een prijs van 5900 euro incl montage. Op zich schrok ik daar niet enorm van.
Ik ga Dozo ook nog laten langskomen. Belisol en Kroon lijken mij sowieso duurder.
Tot nu toe met redelijk succes. Van onze aannemer, die ook de 2e verdieping verbouwd heeft, kregen we een offerte van 3200 euro voor alleen de bovenste twee ramen. Dat vonden we aan de hoge kant.
We zoeken in regio Utrecht. Gisteren een rondje gemaakt. Bij Belisol Nieuwegein waren we snel uitgekeken. In de showroom was maar één persoon aanwezig en iemand aan het helpen. Hij negeerde ons compleet, dus daar waren we zo weg. Bij Dozo in De Meern was het ook te druk, maar werden we in ieder geval netjes behandeld.
Toen kwamen we terecht bij Neco. Nog niet zien langskomen hier. Daar gelukkig wel een prijsopgave gehad. Specs:
- Triple glas
Kwam uit op een prijs van 5900 euro incl montage. Op zich schrok ik daar niet enorm van.
Ik ga Dozo ook nog laten langskomen. Belisol en Kroon lijken mij sowieso duurder.
[Voor 3% gewijzigd door vanDaal op 14-04-2019 08:11]
Anoniem: 224360
Prima als je de eigen keuze wilt verdedigen, maar als je dan spreekt over vele nadelen en vervolgens er 2 als voorbeeld opnoemt die nergens over gaan wordt het weinig nuttig voor anderen.HereIsTom schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:27:
[...]
Hou je er rekening mee dat er veel nadelen zijn aan aluminium kozijnen, daarom hebben wij gekozen voor kunststof.
Slechte isolatie
Het grootste nadeel van aluminium is dat het een slechte isolator is. Aluminium geleidt warmte en kou namelijk erg goed, waardoor je binnenshuis ook last krijgt van de warmte of de kou buiten. Bij de aankoop van aluminium kozijnen moet je er daarom op letten dat je kozijnen koopt met een lage U-waarde. Hier is namelijk een extra laag isolatiemateriaal ingebouwd dat er voor zorgt dat de kozijnen een stuk beter isoleren, maar minder dan bijv. kunststof. Houd er wel rekening mee dat veel aluminium kozijnen tegen een budgetprijs niet beschikken over een extra laag isolatiemateriaal.
Als je aluminium wilt gebruiken in combinatie met andere materialen, moet je hier erg voorzichtig mee zijn. Zo is het bijvoorbeeld geen goed idee om aluminium kozijnen in contact te brengen met andere metalen. Aluminium roest van zichzelf niet, omdat het een beschermlaag vormt in de buitenlucht. Ook zijn aluminium kozijnen meestal nog behandeld met een beschermende laag, waardoor de kans dat het gaat roesten nog kleiner is. Als het materiaal echter in aanraking komt met bijvoorbeeld staal, lood of koper, kan het wel gaan roesten. Deze metalen zijn namelijk wel gevoelig voor roest en/of verwering en kunnen zo het aluminium aantasten.
Verder is het ook zo dat hout aluminium kozijnen kan aantasten. Er zijn namelijk heel wat houtsoorten die zuren bevatten, omdat ze een bepaalde behandeling zijn ondergaan. Als de zuren aan dit hout in aanraking komen met de aluminium kozijnen, kunnen de kozijnen worden aangetast en een verkleuring gaan vertonen. Cementachtige stoffen en kalk kunnen ook zorgen voor een verkleuring van het aluminium. Het is wel mogelijk om deze verkleuringen te behandelen, maar het is natuurlijk beter als dit wordt voorkomen.
Kwaliteitskozijnen van aluminium isoleren prima, dat moet ook wel om aan bouwbesluit en dergelijke te voldoen. Anders zou toepassing in nieuwbouw nogal moeilijk worden en daar zie je ze toch nogal veelvuldig.
Dat met die materialen zal best, maar dat is zo situatie specifiek. Vraag me af wanneer dit nou tot problemen leidt en welke aannemer of plaatser dan ligt te slapen. Eerste keer dat ik dit lees overigens.
In onze nog te bouwen woning waren architect en aannemer het wel eens. Hout of aluminium, kunststof is geen porum bij de woning. En goede kunststof betaal je ook voor, er zit zoveel kwaliteitsverschil in en visueel heeft dat ook weer z'n uitwerking.
Als het zoveel nadelen zou hebben ben ik benieuwd naar een lijstje en niet naar 2 'nadelen' die eigenlijk niet veel hout snijden.
Uitstraling lijkt me veel belangrijker, per type woning kijken wat er bij past.
Grappig. Wij hebben dezelfde kleuren. Bij ons zijn ze in februari geplaatst. 6 kozijnen in totaal.vanDaal schreef op zondag 14 april 2019 @ 07:56:
Wij zijn ook aan het shoppen voor nieuwe kunststof raamkozijnen op onze 2e etage. Het gaat om vier kozijnen:
- Triple glas
Je kan kijken bij de ramenfabriek in de meern. Die konden ons uiteindelijk de beste prijs bieden. We zijn ook nog bij vijf anderen geweest waaronder Focus, Doko en Belisol.
Eigenlijk duurde t overal bijna 2 weken voordat we reactie hadden. Als we dan de boel wilden aanpassen en herbereken ging er weer een week overheen. Bij de ramenfabriek kan je hem online aanpassen en opnieuw versturen. Dan krijg je een nieuwe offerte, meestal al de volgende dag.
Die snelheid en communicatie vonden wij prettig. Daarnaast waren ze ook nog t voordeligst. 1 toko belde in januari nog of ze nog wat konden betekenen.. toen had ik de kozijnen al 2 maanden eerder besteld

Ivm drukte nemen ze het niet zo nauw iig..
Prima dat jij je eigen keuze wilt verdedigen, maar als een kozijnenboer eerlijk tegen je is dan zal hij je ook vertellen dat kunststof kozijnen wel degelijk beter zijn dan aluminum!Anoniem: 224360 schreef op zondag 14 april 2019 @ 09:15:
[...]
Prima als je de eigen keuze wilt verdedigen, maar als je dan spreekt over vele nadelen en vervolgens er 2 als voorbeeld opnoemt die nergens over gaan wordt het weinig nuttig voor anderen.
Kwaliteitskozijnen van aluminium isoleren prima, dat moet ook wel om aan bouwbesluit en dergelijke te voldoen. Anders zou toepassing in nieuwbouw nogal moeilijk worden en daar zie je ze toch nogal veelvuldig.
Dat met die materialen zal best, maar dat is zo situatie specifiek. Vraag me af wanneer dit nou tot problemen leidt en welke aannemer of plaatser dan ligt te slapen. Eerste keer dat ik dit lees overigens.
In onze nog te bouwen woning waren architect en aannemer het wel eens. Hout of aluminium, kunststof is geen porum bij de woning. En goede kunststof betaal je ook voor, er zit zoveel kwaliteitsverschil in en visueel heeft dat ook weer z'n uitwerking.
Als het zoveel nadelen zou hebben ben ik benieuwd naar een lijstje en niet naar 2 'nadelen' die eigenlijk niet veel hout snijden.
Dat je niet op de hoogte bent van de kwaliteiten van kunststof kozijnen blijkt wel uit je verhaal, kunststof noem jij geen porum, maar goede kunststof kozijnen zien er tegenwoordig precies hetzelfde uit als hout!
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Uitroeptekens maken sterke beweringen niet opeens waarheid.HereIsTom schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:41:
[...]
Prima dat jij je eigen keuze wilt verdedigen, maar als een kozijnenboer eerlijk tegen je is dan zal hij je ook vertellen dat kunststof kozijnen wel degelijk beter zijn dan aluminum!
Dat je niet op de hoogte bent van de kwaliteiten van kunststof kozijnen blijkt wel uit je verhaal, kunststof noem jij geen porum, maar goede kunststof kozijnen zien er tegenwoordig precies hetzelfde uit als hout!
Als je goed leest betoog ik juist dat uitstraling van belang is en bij een beetje moderne woning doet kunststof al gauw afbreuk aan het ontwerp. Houtlook wil je sowieso niet bij zo'n woning. En precies hetzelfde ga je nooit halen ondanks dat het prachtig kan uitzien.
Waarom kunststof 'beter' zou zijn is me nog steeds een raadsel. Ik praat trouwens niet met kozijnenboeren, maar met architecten en aannemers.
Prima jongen, jou keuze. Ik hoef jou gelijk niet, maar als het goede en eerlijke architecten en aannemers zijn kunnen ze je ook vertellen dat kunststof beter isAnoniem: 224360 schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:03:
[...]
Uitroeptekens maken sterke beweringen niet opeens waarheid.
Als je goed leest betoog ik juist dat uitstraling van belang is en bij een beetje moderne woning doet kunststof al gauw afbreuk aan het ontwerp. Houtlook wil je sowieso niet bij zo'n woning. En precies hetzelfde ga je nooit halen ondanks dat het prachtig kan uitzien.
Waarom kunststof 'beter' zou zijn is me nog steeds een raadsel. Ik praat trouwens niet met kozijnenboeren, maar met architecten en aannemers.

Lol jouw keuze jouw gelijk. Als je iets algemeen stelt zou het je sieren als je dat staaft, daar hebben mensen iets aan en daar ging m'n eerste post ook over. Daar was het ook 'vele nadelen' en dan noem je er twee die niet waar zijn of nergens over gaan.HereIsTom schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:03:
[...]
Prima jongen, jou keuze. Ik hoef jou gelijk niet, maar als het goede en eerlijke architecten en aannemers zijn kunnen ze je ook vertellen dat kunststof beter is
Wel vreemd al die moderne nieuwbouw die aluminium toepast. Een hoop slechte en liegende professionals lopen er toch rond. Nu heeft niemand dus iets aan je posts, tenzij mensen je klakkeloos willen geloven.
Als aluminium buiten je budget valt is dat ook geen ramp hoor.
Jij zegt dat dat het niet waar is, maar als ik van 3 onafhankelijke kozijnenboeren dit te horen krijg, zal het toch wel kloppen? Misschien passen ze bij jullie aluminium toe, maar hier is het in de nieuwbouw villa wijk allemaal kunststof kozijnen.Anoniem: 224360 schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:18:
[...]
Lol jouw keuze jouw gelijk. Als je iets algemeen stelt zou het je sieren als je dat staaft, daar hebben mensen iets aan en daar ging m'n eerste post ook over. Daar was het ook 'vele nadelen' en dan noem je er twee die niet waar zijn of nergens over gaan.
Wel vreemd al die moderne nieuwbouw die aluminium toepast. Een hoop slechte en liegende professionals lopen er toch rond. Nu heeft niemand dus iets aan je posts, tenzij mensen je klakkeloos willen geloven.
Als aluminium buiten je budget valt is dat ook geen ramp hoor.
Maar het zal mij verder een zorg zijn wat een ander wil, ik heb alleen hier gezegd wat ik te horen heb gekregen over aluminium kozijnen, doe er mee wat je wil

Ah je hebt vele nadelen gehoord van verkopers die een belang hebben bij een bepaald advies. Helder.HereIsTom schreef op maandag 15 april 2019 @ 00:08:
[...]
Jij zegt dat dat het niet waar is, maar als ik van 3 onafhankelijke kozijnenboeren dit te horen krijg, zal het toch wel kloppen? Misschien passen ze bij jullie aluminium toe, maar hier is het in de nieuwbouw villa wijk allemaal kunststof kozijnen.
Maar het zal mij verder een zorg zijn wat een ander wil, ik heb alleen hier gezegd wat ik te horen heb gekregen over aluminium kozijnen, doe er mee wat je wil
HereIsTom schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:27:
[...]
Hou je er rekening mee dat er veel nadelen zijn aan aluminium kozijnen, daarom hebben wij gekozen voor kunststof.
Slechte isolatie

Slechte isolatie?
Wij hebben verschillende soorten profielen, van 70mm dik tot 110mm dik, met verschillende isolatie waarden. Met harde Rubbers of zachte rubbers, met extra isolatie rond het glas zelf.
Die zelfs een stuk beter isoleren dan PVC. Je weet dat in PVC ook een helehoop ijzer zit?
Al uw beweringen zijn praktisch allemaal stuk stuk stuk niet waar.
En voordat je begint te roepen, ik zit inmiddels al dik 14 jaar in de kozijnen.
Edit: en waarschijnlijk de echte reden waarom ze u PVC aanraden? PVC is een stuk goedkoper maar er zit heeeel wat meer marge in voor de producent.
De Nederbelg !
Leuke ja/nee discussie, maar zonder bronnen als onderbouwing blijft het daar ook bij. Dit is toch Tweakers, geen Facebook...
Ik moet dit jaar op zoek naar een nieuwe voordeur+zijraam+overkapping. Bereid me er al op voor, denk dat ik er ruim 8-10k voor mag reserveren. Denk ook gewoon kunststof, ik heb niks met hout.
Ik moet dit jaar op zoek naar een nieuwe voordeur+zijraam+overkapping. Bereid me er al op voor, denk dat ik er ruim 8-10k voor mag reserveren. Denk ook gewoon kunststof, ik heb niks met hout.
Prima heren koop lekker aluminium kozijnen, zal mij toch een worst zijn 

Ik ben als architect regelmatig opzoek geweest naar de eigenschappen van kozijnen, en wat mij opvalt is dat bv reynaers heel erg makkelijk en toegankelijk informatie geeft over de verschillende waardes van hun aluminium kozijnprofielen. En daar tegenover ik echt problemen heb gehad om nuttige informatie boven water te krijgen over kunststofprofielen toen we deze een keer wilde toepassen. Ik heb in die tijd echt de meest rare telefoongesprekken gehad. Het lijkt wel een beetje of ze in het kunststofkamp zo vaag mogelijk willen doen. Nu is dit natuurlijk N=1 en vroeg ik me na aanleiding van je reactie af of je hier iets in herkend of had ik gewoon toevallig de verkeerde profielentoko te pakken.Jellabie schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:43:
[...]
En voordat je begint te roepen, ik zit inmiddels al dik 14 jaar in de kozijnen.
Van onze profielen (Sprangers) kan ik u zo alle waardes geven van de verschillende profielentwain4me schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:50:
[...]
Ik ben als architect regelmatig opzoek geweest naar de eigenschappen van kozijnen, en wat mij opvalt is dat bv reynaers heel erg makkelijk en toegankelijk informatie geeft over de verschillende waardes van hun aluminium kozijnprofielen. En daar tegenover ik echt problemen heb gehad om nuttige informatie boven water te krijgen over kunststofprofielen toen we deze een keer wilde toepassen. Ik heb in die tijd echt de meest rare telefoongesprekken gehad. Het lijkt wel een beetje of ze in het kunststofkamp zo vaag mogelijk willen doen. Nu is dit natuurlijk N=1 en vroeg ik me na aanleiding van je reactie af of je hier iets in herkend of had ik gewoon toevallig de verkeerde profielentoko te pakken.

Over de PVC kan ik het wel eens opzoeken als je wil, maar het is idd niet zo gemakkelijk.
De Nederbelg !
Wat een gebekvecht weer om wie er gelijk heeft
.
Ik heb voor de voor de verandering eens 3 draai/kiep PVC kozijnen besteld in Polen van 75cm bij 85cm voor €100,- per stuk.
Van het merk Aluplast met een Uw van 0,67 W/m²K en Ug van 0,5.
Met weliswaar €100- verzendkosten
Deze bouw ik zelf in met de nodige afwerking en wordt toegepast voor een logeer slaapkamer die ik aan het renoveren ben.
Ik ben erg benieuwd en die gok wil ik wel eens nemen!

Ik heb voor de voor de verandering eens 3 draai/kiep PVC kozijnen besteld in Polen van 75cm bij 85cm voor €100,- per stuk.
Met weliswaar €100- verzendkosten

Deze bouw ik zelf in met de nodige afwerking en wordt toegepast voor een logeer slaapkamer die ik aan het renoveren ben.
[Voor 19% gewijzigd door barry86 op 16-04-2019 13:42]
Ik kijk uit naar je bevindingen na de levering.barry86 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:39:
Wat een gebekvecht weer om wie er gelijk heeft.
Met weliswaar €100- verzendkosten![]()
Heb je daar ook een URL of naam bij, om het zoeken makkelijker te maken?
www.losbobau-fenstershop.com.
Zit net over de grens in Neuenhaus.
De beste verkoper is niets anders dan een tussenpersoon.
Ik weet niet of de kozijnen ook in NL worden geleverd, moet je even vragen.
Anders kunnen ze in Neuenhaus worden afgeleverd.
Let op dat ze in eerste instantie duits georienteerde kozijn profielen zijn.
Ze zijn ook in het NL, en van alle merken.
b.v.: https://www.losbobau-fens...he-kunststofffenster.html
Als de NL profielen van jou gekozen merk niet op de site staan, dan even op de fabrikant zoals schucco of rehau site zelf kijken en deze voorstellen.
Op dit moment moeten ze bij mij nog geleverd worden, maar ik wordt keurig op de hoogte gehouden per mail.
En vooral ook dat ik het resterende 50% bedrag nog moet betalen
Als de NL profielen van jou gekozen merk niet op de site staan, dan even op de fabrikant zoals schucco of rehau site zelf kijken en deze voorstellen.
Op dit moment moeten ze bij mij nog geleverd worden, maar ik wordt keurig op de hoogte gehouden per mail.

[Voor 15% gewijzigd door barry86 op 03-05-2019 15:09]
Weet je toevallig of ze inbouw of opbouw beslag (scharnieren zichtbaar) gebruikenbarry86 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:31:
www.losbobau-fenstershop.com.
Ligt dat niet aan de zelf gekozen merk en type profiel?
Je kan het kozijn van a tot z zelf configureren.
Ik heb draaikiep bestelt en daarbij zitten aan de zijkant 2 scharnieren. Afgedekt met een kapje.
Inmiddels de kozijnen ontvangen. Zeer goede communicatie gehad met de verkoper(tusse persoon). Er kwam een grote vrachtwagen voorrijden volledig met poolse reclame en poolse bestuurder.
Ik was het 23e adres en keurig op schema
Kozijnen waren goed en stevig verpakt. En zijn uit de verpakking gehaald zodat ik het kon bekijken.
Tot nu toe zeer tevreden.
Je kan het kozijn van a tot z zelf configureren.
Ik heb draaikiep bestelt en daarbij zitten aan de zijkant 2 scharnieren. Afgedekt met een kapje.
Inmiddels de kozijnen ontvangen. Zeer goede communicatie gehad met de verkoper(tusse persoon). Er kwam een grote vrachtwagen voorrijden volledig met poolse reclame en poolse bestuurder.
Ik was het 23e adres en keurig op schema
Kozijnen waren goed en stevig verpakt. En zijn uit de verpakking gehaald zodat ik het kon bekijken.
Tot nu toe zeer tevreden.
[Voor 3% gewijzigd door barry86 op 09-05-2019 22:32]
Helaas ben ik ook weer bezig met kozijnen en snap ik er helemaal niets meer van. Maar het vreemdste vind ik nog wel dat hard houten kozijnen goedkoper lijken dan 80% van het pvc. Ik dacht dat pvc het goedkope alternatief was?
Maar online kom ik op 3000 euro aan materialen en de bedrijven die langs komen zitten tussen de 7 en 8k.
Merk was ws anders geen idee de bedrijven die langs kwamen geven geen merken waar ik wat mee kan. Merk b of a of c.
Online was het aluplast Ideal maat zelfde kleur motief en verbindingen.
Het zijn vaste ramen met zelfde u waarde glas.
Bij de buren heb ik de installatie gezien en die waren met 2 man 1 werkdag bezig. Dus zeg 65 * 8* 2= 1000 euro.
Waar komt die prijs vandaan of wie heeft er wel goede all in prijzen regio Eindhoven.
Maar online kom ik op 3000 euro aan materialen en de bedrijven die langs komen zitten tussen de 7 en 8k.
Merk was ws anders geen idee de bedrijven die langs kwamen geven geen merken waar ik wat mee kan. Merk b of a of c.
Bij de buren heb ik de installatie gezien en die waren met 2 man 1 werkdag bezig. Dus zeg 65 * 8* 2= 1000 euro.
Waar komt die prijs vandaan of wie heeft er wel goede all in prijzen regio Eindhoven.
[Voor 18% gewijzigd door Sen op 13-05-2019 08:12]
Kunststof is een goedkoop alternatief voor aluminium.Sen schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:09:
Helaas ben ik ook weer bezig met kozijnen en snap ik er helemaal niets meer van. Maar het vreemdste vind ik nog wel dat hard houten kozijnen goedkoper lijken dan 80% van het pvc. Ik dacht dat pvc het goedkope alternatief was?
Vergeet ook niet dat houten kozijnen meer onderhoud vragen. Dat is eens in de x jaar ook een aardige kostenpost als je het niet zo op ladders/steigers hebt.
Wij zijn ook opzoek naar een kunstof kozijn met een kunstof voordeur. Aan de zijkant van de deur een smal raampje en er boven ook. Opvallend vind ik het prijsverschil voor 3 dubbel glas, dat is erg hoog daarom toch maar voor hr++ gegaan. Al met al ben ik ruim 5000 euro kwijt voor een compleet kozijn met deur bij 3 aanbieders. Iemand nog tips, waar op te letten?
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ja! doorzoeken dat je een aanbieder tegenkomt die niet moeilijk doet over 3 laags glas!
Dat is de investering op lange termijn absoluut waard en zeker niet extreem duurder dan vaak wordt geschetst.
Veelal willen ze er niet meewerken omdat het zwaarder werken is en daar moet je op ingericht zijn, Dan krijg je allerlei excusen te horen dat het geen meerwaarde bied etc en vervolgens een hoge prijs.
Het materiaal meer prijs is vaak wel de overweging waard.
Deur montage zal een dag arbeid zijn met 2 man. Dat is 2x 8uur x €65,- = ±€1000,-
Dan moeten ze nog €4000,- aan materiaal kunnen verklaren. Duur deurtje (met 2laags glas)
Dat is de investering op lange termijn absoluut waard en zeker niet extreem duurder dan vaak wordt geschetst.
Veelal willen ze er niet meewerken omdat het zwaarder werken is en daar moet je op ingericht zijn, Dan krijg je allerlei excusen te horen dat het geen meerwaarde bied etc en vervolgens een hoge prijs.
Het materiaal meer prijs is vaak wel de overweging waard.
Deur montage zal een dag arbeid zijn met 2 man. Dat is 2x 8uur x €65,- = ±€1000,-
Dan moeten ze nog €4000,- aan materiaal kunnen verklaren. Duur deurtje (met 2laags glas)
[Voor 4% gewijzigd door barry86 op 15-05-2019 09:10]
Doorzoeken totdat je een kozijnenboer vind waarbij je een goed gevoel hebt.Sen schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:09:
Waarom kunnen ze niet transparant zijn?
Je doet het al goed door de montage kosten te bepalen en dan af te vragen waar de rest bedragen vandaan komen. Gewoon navragen, en geen duidelijk antwoordt is verder zoeken (in mijn geval). En doe dit per telefoon of ga er langs. Via mail krijg je er geen gevoel bij.
[Voor 6% gewijzigd door barry86 op 15-05-2019 09:14]
Ik ga me zo ook bezighouden met de oriëntatie op een kunststof kozijn met bijpassende deur. Het gaat om onze voordeur die vanaf een uur of 2 's middags in de volle zon staat. Er is op geen enkel moment schaduw, ook geen afdakje er boven. De deur en kozijn staan/hangen dus in de volle zon en alle andere weersomstandigheden. Op zich moet dat geen probleem zijn denk ik.
Waar ik wel naar aan het kijken ben is een 3-punts vergrendeling in de deur, een draaiknop aan de binnenkant in plaats van een sleutel (maar ja, dat is een kwestie van een aangepaste cilinder) en een deur met brievenbus.
Het gaat écht alleen maar om een kozijn, deur, en bovenlicht, geen zijlichten of andere fratsen er bij.
Iemand een idee welke richting de prijs op gaat en waar écht mooi spul wordt geleverd?
Waar ik wel naar aan het kijken ben is een 3-punts vergrendeling in de deur, een draaiknop aan de binnenkant in plaats van een sleutel (maar ja, dat is een kwestie van een aangepaste cilinder) en een deur met brievenbus.
Het gaat écht alleen maar om een kozijn, deur, en bovenlicht, geen zijlichten of andere fratsen er bij.
Iemand een idee welke richting de prijs op gaat en waar écht mooi spul wordt geleverd?
De vader en broers van mijn vrouw zitten in de bouw/aannemerij in Letland en doen alles louter in kunststof.Anoniem: 224360 schreef op zondag 14 april 2019 @ 09:15:
[...]
Prima als je de eigen keuze wilt verdedigen, maar als je dan spreekt over vele nadelen en vervolgens er 2 als voorbeeld opnoemt die nergens over gaan wordt het weinig nuttig voor anderen.
Zij noemen de zelfde nadelen. Kunststof is qua kwaliteit en uitstraling de afgelopen jaren enorm verbeterd. Aluminium is beter voor echt grote ramen van kantoren waar de iets slechtere isolatie niet zo uit maakt.
Die schoonfamilie van me adviseerde wel om de voordeur van aluminium kozijnen te doen. Deze gaat erg vaak open/dicht, waarbij dus iets aan de scharnieren getrokken wordt. Kunststof kan daar op de lange termijn toch minder goed tegen...sypie schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:26:
Ik ga me zo ook bezighouden met de oriëntatie op een kunststof kozijn met bijpassende deur. Het gaat om onze voordeur die vanaf een uur of 2 's middags in de volle zon staat. Er is op geen enkel moment schaduw, ook geen afdakje er boven. De deur en kozijn staan/hangen dus in de volle zon en alle andere weersomstandigheden. Op zich moet dat geen probleem zijn denk ik.
In ieder geval, wij willen ook kunststof kozijnen plaatsen.
We wonen in Breda en hebben de lokale Belisol over de vloer gehad. An sich geen slecht gevoel, maar voor ons 2-onder-1-kap huis met 16 ramen + voordeur + schuifpui was €30k.
Via mn schoonfamilie hebben we een offerte voor VEKA kozijnen + HR+++ voor €6,5k (excl montage). Met nog een stuk transport en afwerkmateriaal komen we op 10-12k uit. Dat scheelt nogal!
Alleen, de constructie is hier in Nederland iets anders als waar zij ervaring mee hebben.
We moeten hier op zoek naar stelkozijn-materiaal voor over onze spouw van 100mm, expandeer-tape en rubberprofielen/flapjes om alles echt af te werken. Weet iemand hier iets meer van?
Of een goede lokale partij hier rondom Breda die het voor een schappelijke prijs ook kan doen?
[Voor 19% gewijzigd door DropjesLover op 21-07-2019 10:58]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
En dat zegt iets? Over Letland? Kwam toevallig een kerel tegen die enkel kunststof plaatst bij het project bij mijn kavel om de hoek. Die gaf aan zelf alu te hebben en dat altijd aan te bevelen als je het kan betalen. Maar die n=1 is evenveel waard, al is dat wel Nederland.DropjesLover schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:56:
[...]
De vader en broers van mijn vrouw zitten in de bouw/aannemerij in Letland en doen alles louter in kunststof.
Zij noemen de zelfde nadelen. Kunststof is qua kwaliteit en uitstraling de afgelopen jaren enorm verbeterd. Aluminium is beter voor echt grote ramen van kantoren waar de iets slechtere isolatie niet zo uit maakt.
[...]
Die schoonfamilie van me adviseerde wel om de voordeur van aluminium kozijnen te doen. Deze gaat erg vaak open/dicht, waarbij dus iets aan de scharnieren getrokken wordt. Kunststof kan daar op de lange termijn toch minder goed tegen...
In ieder geval, wij willen ook kunststof kozijnen plaatsen.
We wonen in Breda en hebben de lokale Belisol over de vloer gehad. An sich geen slecht gevoel, maar voor ons 2-onder-1-kap huis met 16 ramen + voordeur + schuifpui was €30k.
Via mn schoonfamilie hebben we een offerte voor VEKA kozijnen + HR+++ voor €6,5k (excl montage). Met nog een stuk transport en afwerkmateriaal komen we op 10-12k uit. Dat scheelt nogal!
Alleen, de constructie is hier in Nederland iets anders als waar zij ervaring mee hebben.
We moeten hier op zoek naar stelkozijn-materiaal voor over onze spouw van 100mm, expandeer-tape en rubberprofielen/flapjes om alles echt af te werken. Weet iemand hier iets meer van?
Of een goede lokale partij hier rondom Breda die het voor een schappelijke prijs ook kan doen?
Je kunt kijken bij de gebruikelijke standaard details of je daar inspiratie op kunt doen. Bijvoorbeeld op https://bouwdetails.bouwformatie.nlDropjesLover schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:56:
[...]
Zoek daar naar details en bedenk daar een variant op.
Je kunt bijvoorbeeld een bak in de spouw maken van 22mm multiplex. Daar kan het kozijn prima op bevestigd worden. De bak moet uiteraard wel goed vastgezet worden aan de binnen en/of buitenwand van de spouwmuur.
Edit: met het Veka Softline 82 systeem maak je het jezelf wel een stuk makkelijker. Ik vind dit niet het fraaiste profiel, maar meningen kunnen variëren.

[Voor 8% gewijzigd door guapper op 21-07-2019 20:33]