Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Volgens dit verhaal kom je op 20% minder uit.
Ik zit daar ook naar te kijken, al zal dit betekenen dat de markt de prijs snel even 20% verhoogt en de subsidie zelf in de zak steekt :/
Ik heb van een aantal colporteurs nog prijzen en die bleven de laatste jaren gelijk.
Echter heb je bij colporteurs standaard meuk voor de hoogte prijs :z
Voorbeeld: Als ik zelf 2 kunststof kozijnen bestel met een standaard maat dan ben ik €700 kwijt, een colporteur vraagt €3000 voor plaatsen en leveren van zeer waarschijnlijk identieke kozijnen |:(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:32
Heeft iemand ervaring met Quality Windows uit Uithoorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Asprine schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:46:
[...]

Het aanpassen van bestaande kozijnen is niet zijn core business. Daar is gewoon niks te halen voor zo'n grote jonge. Daarom rade hij me ook aan lokaal eens rond te zoeken naar iemand die dat kan. Blijkbaar kan het dus wel. Maar was benieuwd of iemand er ervaring mee heeft. Kan ik niks over vinden online.
Hier even op terugkomend. Ik ben zelf adviseur / verkoper van o.a. kunststof kozijnen, maar ook houten kozijnen, aluminium kozijnen, van alles wat er mee te maken heeft zo ongeveer.

Het opnieuw indelen van een kunststof kozijn kán, maar is niet aan te raden hoor. Als je tussenstijlen en/of tussendorpels weg gaat halen van hun plaats, zul je altijd wat sporen blijven zien. Onder andere lichte deukjes in de kozijnprofielen, maar ook schroefgaten. Daarnaast komt het erg precies met het oog op glasmaten, alles is millimeterwerk.

Ga je een draaikiepraam omzetten, dan wordt het nog lastiger omdat die uitzet en krimpt als gevolg van de binnen/buitentemperatuur en daarom wel rondom voldoende speling moet hebben. Dat is van uit de fabriek uiteraard zo gemaakt, maar de kans is groot dat als je alles omgezet hebt, de sluitpunten niet meer lekker op de sluitkommen in het kozijn aansluiten.

Met dat in het achterhoofd is het dus de vraag: hoe 'erg' wil je je kozijn ombouwen? Valt het mee, dan kan je het overwegen. Maar ga je hem echt helemaal op de schop nemen, dan gaan er zoveel uren in zitten om het weer netjes te krijgen dat je inderdaad, wat je zelf al zei, veel beter een nieuw kozijn kan nemen.
Voordeel daarbij is: het huidige kozijn is heel makkelijk te demonteren en een geheel nieuw kozijn is ook weer heel makkelijk te monteren, dus de montagekosten zouden in principe mee moeten vallen.

Zonde van het nieuwe kozijn, dat wel. Maar je moet doen wat je zelf wil, het is jouw huis en jij moet er in wonen. Persoonlijk vind ik dat je als adviseur / verkoper best mag helpen bij een klant om hem/haar een keus te laten maken, maar ze niet moet dwingen iets te kiezen. Wil meneer Asprine zijn nieuwe kozijn vervangen, dan kan en mag dat gewoon. Of het verstandig is, dat mag meneer Asprine, afhankelijk van de situatie en het advies, zelf bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een twaalftal afspraken gemaakt van kozijnenboeren die langskomen. Een aantal via werkspot, een aantal via offerte-sites, een aantal regionale en een aantal bekende nationale namen.

Zijn er tips voor vragen die ik moet stellen of dingen waar ik op moet letten als ze hier over de vloer zijn?
Ik weet nagenoeg niets over kozijnen, zal ik eerlijkheidshalve zeggen.
Ik heb een beetje dit topic doorgebladerd, dat wel.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 20-09-2016 08:08 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 23:08
anandus schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:01:
Ik heb een twaalftal afspraken gemaakt van kozijnenboeren die langskomen. Een aantal via werkspot, een aantal via offerte-sites, een aantal regionale en een aantal bekende nationale namen.
Hou ons op de hoogte, en stel je vragen hier!
Ben benieuwd naar je ervaringen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vandaag drie kozijnboeren over de vloer gehad, morgen vier, overmorgen weer vier. Maar wat een verschil zit erin qua vertrouwen dat ze uitstralen.
Van de drie vond ik er eentje te beunhazerig. En een ander was juist een gladde jongen met een vlotte babbel (wereldkampioenschap keurmerken opnoemen leek het wel :P ).
Ze kunnen ongetwijfeld mogelijk prima kozijnen leveren, maar in beider geval raak ik extra op mijn hoede merk ik ;)
Nou, nog een hele zooi te gaan. En dan komen de offertes en dan merk ik wel hoe en wat.

Iets wat me ook opviel was dat de ene zegt dat er geen prijsverschil zit tussen plat en diep profiel en wel of geen houtnerf ("dus we doen diep met houtnerf, want is het mooiste"), en de ander zegt van wel? Maar misschien verschilt dat per merk? Mij maakt het niet heel veel uit hoe het eruit ziet en als ik wat geld kan besparen door geen houtnerf te nemen doe ik dat graag.

Ze liepen ook allemaal te wapperen met het feit dat ze aan het 'bouwbesluit' voldoen. Maakt dat nog wat uit, of is dat eigenlijk gewoon standaard*?

* Ik moest denken aan koffiezetapparaten. Die hebben allemaal als selling point dat ze na een tijdje uitgaan. Maar dat is gewoon een Europese regel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Vergeet de landelijke subsidie niet, als je 2 zaken aanpakt zoals HR++ glas erin en iets anders isoleren dan kan je subsidie aanvragen :)
Meestal spelen leveranciers daar op in door hun prijs te verhogen zodat jij de subsidie feitelijk kwijt bent :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:23:
Vergeet de landelijke subsidie niet, als je 2 zaken aanpakt zoals HR++ glas erin en iets anders isoleren dan kan je subsidie aanvragen :)
Meestal spelen leveranciers daar op in door hun prijs te verhogen zodat jij de subsidie feitelijk kwijt bent :+
Nee, niet vergeten :)
Ik ben 3 maanden geleden al verhuisd, maar heb gewacht met verbouwen tot de subsidie er is.
Tussen de kozijnboeren door komen ook isolatieboeren over de vloer :P

Moet wel zeggen dat de subsidie voor kozijnen/glas behoorlijk tegenvalt :X

Opvallend: Maar 1 van de 3 kozijnboeren van vandaag was ervan op de hoogte.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 20-09-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik vind het wel interessant om hoeveel het gaat, met 2 kleinere ramen kom je er niet iig.
Mijn ervaring is dat colporteurs vaak dezelfde prijs hanteren als de concurrent, een plaatselijk bedrijf heeft tenminste normale voorrij kosten en die komt eerder kijken als er iets naderhand niet goed is.
Een toko uit Enschede zie ik geen tochtklacht verhelpen als de klus in Almere is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:33:
Ik vind het wel interessant om hoeveel het gaat, met 2 kleinere ramen kom je er niet iig.
Mijn ervaring is dat colporteurs vaak dezelfde prijs hanteren als de concurrent, een plaatselijk bedrijf heeft tenminste normale voorrij kosten en die komt eerder kijken als er iets naderhand niet goed is.
Een toko uit Enschede zie ik geen tochtklacht verhelpen als de klus in Almere is :P
We willen sowieso de 1e verdieping voor én achter helemaal doen (3 kozijnen, 3/3/5 ramen).
En dan een meerprijs voor de benedenachterpui (openslaande deuren plus groot raam) en een meerprijs voor de 2e verdieping aan de voorkant (1 kozijn, 5 ramen).

Afhankelijk van de kosten doen we naast de 1e verdieping ook de begane grond en/of de 2e verdieping.
Ik geef niets prijs over ons budget, laat ze maar met prijzen komen.

Geloof dat er zelfs een kozijnenboer van 220+ km hiervandaan komt (mafkees :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HwKok
anandus schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:10:
Iets wat me ook opviel was dat de ene zegt dat er geen prijsverschil zit tussen plat en diep profiel en wel of geen houtnerf ("dus we doen diep met houtnerf, want is het mooiste"), en de ander zegt van wel? Maar misschien verschilt dat per merk?
Daar zit bij voor zover ik weet iedere leverancier wel degelijk verschil in. Maar misschien is er 1 die daar geen onderscheid in maakt. Kan ik me niet voorstellen, maar goed.

Simpel gezegd kan je het als volgt op een rijtje zetten van voordelig tot 'minder voordelig' ;)

Vlak zonder houtnerf - is basic en dus het voordeligst
Vlak met houtnerf - basic profiel, maar wel een wat natuurlijkere uitstraling. kleine meerprijs
Verdiept zonder houtnerf - iets duurder profiel dan het vlakke profiel. Zonder houtnerf is dit een beetje een middenweg dus
Verdiept met houtnerf - chique met een natuurlijke uitstraling. De meest gebruikte combinatie op dit moment.
Verdiept met rechte hoekverbindingen - het meest op hout lijkend wat er is op dit moment. En daar betaal je ook het meest voor. Maar het is het zeker waard.

Voor ieder budget is er dus een kozijn. Het is voor jullie zelf de afweging: hoe belangrijk is uiterlijk van het kozijn t.o.v. hetgene wat je uit wil geven.
De overige info laat ik over aan de 12 experts die je laat komen (zijn er wel erg veel om allemaal te woord te moeten staan hoor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
HwKok schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:24:
[...]
Voor ieder budget is er dus een kozijn. Het is voor jullie zelf de afweging: hoe belangrijk is uiterlijk van het kozijn t.o.v. hetgene wat je uit wil geven.
Het uiterlijk boeit me niets, dus ik kan gewoon voor het goedkoopste gaan? (qua glad/houtnerf, etc) :)
Het maakt qua constructie, isolatie en levensduur niets uit?
Ik wil wél betalen voor goede kwaliteit, maar als ik paar honderd euro eraf kan snoepen op het uiterlijk, doe ik dat graag ;)
(zijn er wel erg veel om allemaal te woord te moeten staan hoor :P)
Tell me about it, het is 1 uur per persoon, maar met zo'n uitgave heb ik graag zo veel mogelijk keuzes :P
Ik ben huisvader, dat scheelt. Nouja, ik moet ondertussen ook mijn 1½ jaar oude dochter bezig houden :+

Edit:
En bedankt voor het antwoord, ik heb er wat aan, en iedereen die dit topic leest ook :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 20-09-2016 23:35 ]

• HwKok
anandus schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:33:
[...]
Het uiterlijk boeit me niets, dus ik kan gewoon voor het goedkoopste gaan? (qua glad/houtnerf, etc) :)
Het maakt qua constructie, isolatie en levensduur niets uit?
Ik wil wél betalen voor goede kwaliteit, maar als ik paar honderd euro eraf kan snoepen op het uiterlijk, doe ik dat graag ;)
Precies wat je zegt.
Ik spreek voor onszelf, maar bij ons maakt het qua kwaliteit, isolatie, levensduur e.d. helemaal niets uit welk profiel je kiest en of je wel of niet voor houtnerf gaat. Dus als de look van de kozijnen je niets uitmaakt, dan kun je inderdaad het best voor standaard witte, vlakke kozijnen gaan. Of gebroken wit, dat is er ook nog zonder houtnerf.

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 19:18
Ik ben me aan het oriënteren op kunststof kozijnen voor de bovenverdieping. Dit topic heeft al aardig wat inzichten gegeven in de materie.
Ik vrees dat voor onze situatie de prijs wel eens een stuk hoger kan uitvallen. Op de bovenverdieping hebben we geen standaard kozijnen maar kozijnen met een soort geveldeel erboven.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2dttbm0.jpg

Ik ga eerst maar eens een paar fabricanten vragen of een dergelijk kozijn ook in kunststof te leveren is en wat de prijs is.

Iemand ervaring met afwijkende kozijnen?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 20:05
Ja bij ons loopt de draag constructie achter de kozijnen over de gehele breedte van de gevel (dus over meerdere kamers). Hierdoor kon niet het volledige kozijn vervangen worden en is het op de draagconstructie "geplakt".
Er komen dan flinke meerprijzen bij kijken voor meerwerk. De kozijnen an sich zijn niet veel duurder.
Wij hebben samen met onze schoonouders,schoonzus en wij een package deal bedongen met 10% extra korting (schoonvader geregeld).
Wij waren door de constructie relatief het meeste kwijt, ondanks dat schoonouders veel meer kozijnen moesten vervangen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:02
hansvk schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:37:
Ik ben me aan het oriënteren op kunststof kozijnen voor de bovenverdieping. Dit topic heeft al aardig wat inzichten gegeven in de materie.
Ik vrees dat voor onze situatie de prijs wel eens een stuk hoger kan uitvallen. Op de bovenverdieping hebben we geen standaard kozijnen maar kozijnen met een soort geveldeel erboven.

[afbeelding]

Ik ga eerst maar eens een paar fabricanten vragen of een dergelijk kozijn ook in kunststof te leveren is en wat de prijs is.

Lijkt me dat ze met keralit prima ipv van glas er een kunstofplaat in kunnen plaatsen

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• HwKok
Ja. En bijna geen enkel kozijn is afwijkend, alles is maatwerk, er bestaan niet echt 'standaard' kozijnen.

In deze situatie zie je vaak dat klanten kiezen voor het doortrekken van het glas tot bovenaan (dus de houten panelen weg) als dat kan tenminste. Als er binnen een muur achter loopt, moet je het anders oplossen.

In dat geval wordt er vaak een rekwerk boven het kozijn getimmerd met tussen de regels isolatiemateriaal en buitenop Keralit gevelpanelen, zodat het zoveel mogelijk lijkt op wat het was.

Nog een andere optie is om het kozijn dezelfde indeling te geven als dat het nu heeft, maar de bovenste vakken die nu ook dicht zijn, in plaats van glas te voorzien van sandwichpanelen. Dat zijn blinde panelen met isolatieschuim ertussen. Isoleert net zo goed als HR++ glas, maar is dus helemaal dicht.

• anandus
  • Niet online
Hoe betrouwbaar is een cijfer voor een bedrijf op werkspot, eigenlijk?
Bijvoorbeeld een bedrijf met een 9,2 van 50 reviews. Kan ik er dan redelijkerwijs vanuitgaan dat dat inderdaad goed is? Of is dat een wassen neus?

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 22-09-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

[afbeelding]

Is gewoon in kunststof te krijgen, of je dat wilt is een tweede.

Als je daar 3 panelen van wilt maken in het kozijn heb je aardig wat extra lassen en snedes nodig, dat drijft de prijs op. Ook het paneel ertussen is niet gratis.

Kozijn dat hier maandag geplaatst wordt heeft van oorsprong ook zoiets, maar dan over 2 vlakken. Het nieuwe kozijn gaat tot het raamdeel, daarboven komt kunststof gevelbekleding met PIR-schuim tussen het raamwerk. Leverancier vertelde me dat het behalve mooier ook fors goedkoper was om het zo te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
HwKok schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:08:
[...]

In dat geval wordt er vaak een rekwerk boven het kozijn getimmerd met tussen de regels isolatiemateriaal en buitenop Keralit gevelpanelen, zodat het zoveel mogelijk lijkt op wat het was.

Nog een andere optie is om het kozijn dezelfde indeling te geven als dat het nu heeft, maar de bovenste vakken die nu ook dicht zijn, in plaats van glas te voorzien van sandwichpanelen. Dat zijn blinde panelen met isolatieschuim ertussen. Isoleert net zo goed als HR++ glas, maar is dus helemaal dicht.
_JGC_ schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:27:
[...]

Is gewoon in kunststof te krijgen, of je dat wilt is een tweede.

Als je daar 3 panelen van wilt maken in het kozijn heb je aardig wat extra lassen en snedes nodig, dat drijft de prijs op. Ook het paneel ertussen is niet gratis.

Kozijn dat hier maandag geplaatst wordt heeft van oorsprong ook zoiets, maar dan over 2 vlakken. Het nieuwe kozijn gaat tot het raamdeel, daarboven komt kunststof gevelbekleding met PIR-schuim tussen het raamwerk. Leverancier vertelde me dat het behalve mooier ook fors goedkoper was om het zo te doen.
Ik ga dit zeker ook meenemen bij het opvragen van offertes. Het bovendeel hoeft 'alleen' maar netjes dicht afgewerkt te zijn, dus lijkt me inderdaad een raamwerk met kunststof bekleding/keraliet delen kostentechnisch het beste.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:45
Ik zal me hier ook eens melden. Ik ben me ook aan het oriënteren op het vervangen van mijn kozijn aan de voorzijde van het huis. Nu net de eerste offerte verzoeken uitgestuurd.

Het betreft echter een huis in een oud stadscentrum, dus ik hoop dat de vormen van het houten kozijn wat er nu nog in zit gehandhaafd kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
wann0wfhc schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:32:
Ik zal me hier ook eens melden. Ik ben me ook aan het oriënteren op het vervangen van mijn kozijn aan de voorzijde van het huis. Nu net de eerste offerte verzoeken uitgestuurd.

Het betreft echter een huis in een oud stadscentrum, dus ik hoop dat de vormen van het houten kozijn wat er nu nog in zit gehandhaafd kunnen blijven.
Dan stuur je toch foto's mee, met het verzoek een vergelijkbaar profiel aan te bieden?

Heb je gecontroleerd of je de kozijnen bij jou zomaar mag vervangen zonder vergunning of beoordeling door welstand? (Die laatste vraag in verband met je opmerking dat je in een stadscentrum zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
guapper schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:42:
[...]

Dan stuur je toch foto's mee, met het verzoek een vergelijkbaar profiel aan te bieden?

Heb je gecontroleerd of je de kozijnen bij jou zomaar mag vervangen zonder vergunning of beoordeling door welstand? (Die laatste vraag in verband met je opmerking dat je in een stadscentrum zit.)
Ja foto's zijn uiteraard meegestuurd. Huis is beschermd stadsgezicht, een omgevingsvergunning is nodig maar de kunststof kozijnen mochten onder bepaalde voorwaarden wel geplaatst worden. Ik heb een tijdje terug al contact gehad met de gemeente en de welstandsnota bekeken, er werd inderdaad medegedeeld dat als de offertes binnen zijn ik deze moest laten beoordelen.

• wann0wfhc
Tijd voor een update.

Inmiddels een aantal offertes aangevraagd, het kozijn kan vrij precies nagemaakt worden in kunststof. Precies waar ik naar op zoek was dus.

Ga nu via het omgevingsloket maar de gegevens voor de vergunningaanvraag langzaamaan invullen dan kan ik de aanvraag voor de omgevingsvergunning alvast indienen. Dat zijn ook nog leuke kosten viel me op € 191 voor de vergunning en € 40 voor een zitting van de welstandcommissie over de te plaatsen kozijnen.

Hebben mensen ervaring met het laten plaatsen van een nieuw kozijn in de winterperiode? extra trui aan en wachten tot het kozijn geplaatst is of wordt het gat afgeschermd om zo min mogelijk warmte uit de woning te verliezen?

ik zat er eerst over na te denken om het over de winterperiode heen te tillen maar eigenlijk ben ik ook wel blij als het er in gezet is, wordt het alleen maar beter en mooier op.

• anandus
  • Niet online
Heeft iemand toevallig ervaring met Hepro? (Uit Roelofarendsveen)

• wann0wfhc
anandus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:24:
Heeft iemand toevallig ervaring met Hepro? (Uit Roelofarendsveen)
Ik kan je helaas niet helpen met ervaringen want ik zit aan de andere kant van het land, maar ik heb wat advies ingewonnen van kennissen uit de bouw. Misschien is dat een idee?

Ik neig op basis van de offertes, gebaseerd op prijs en de materialen die voorgesteld zijn, naar een wat kleiner bedrijf. Hier heb ik wel louter positieve verhalen over gehoord bij navraag.

• Speedfightserv
  • Laatst online: 10:02
wann0wfhc schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:10:

Hebben mensen ervaring met het laten plaatsen van een nieuw kozijn in de winterperiode? extra trui aan en wachten tot het kozijn geplaatst is of wordt het gat afgeschermd om zo min mogelijk warmte uit de woning te verliezen?
Bij mij was het best frisjes tijdens het plaatsen. Gewoon trui aan.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:47
anandus schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:01:

Zijn er tips voor vragen die ik moet stellen of dingen waar ik op moet letten als ze hier over de vloer zijn?
Ik weet nagenoeg niets over kozijnen, zal ik eerlijkheidshalve zeggen.
Ik heb een beetje dit topic doorgebladerd, dat wel.
Vraag of men met stelkozijnen werkt of rechtstreeks de boel vastmaakt in je spouw(muur).
Mijn ervaring is dat de "puristen" met stelkozijnen werken (Google er maar op) beide methodes mogen in Nederland maar ik kreeg een warmer gevoel bij Stelkozijnen.

De merken zeggen wel iets maar niet alles. Een schuco of gealan kozijn uit Polen hoe niet dezelfde te zijn als een kozijn wat hier in Nederland wordt gemaakt.

Ik heb ervoor gekozen bij een leverancier te kopen die de kozijnen zelf maakt en dus de keuze kan maken welk profiel, hang/sluit werk er gebruikt wordt. (vergissen veel mensen zich in als ze offertes bekijken en men ziet hetzelfde merk staan maar bij de 1 wordt ruk hang/sluit werk gebruikt terwijl de ander kwaliteitspul gebruikt)

Nederland is een land apart waar het kozijnen betreft bij veel landen om ons heen kent men dat verdiepte profiel helemaal niet :F

Folie is bij de meeste kozijnen hetzelfde (Renoliet)

Ik heb eerste deel van kozijnen in maart laten doen, best fris maar prima te doen. (meestal worden 2 kozijnen per dag gedaan) mensen die in 2 dagen je hele huis wel ff verbouwen zou ik vermijden..

Succes met shoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door NIK0 op 02-10-2016 16:36 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Kunststof zonder stelkozijn? Zijn er nog leveranciers die dat doen? Die hangen dan letterlijk met pur en kit in de gevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
_JGC_ schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:38:
Kunststof zonder stelkozijn? Zijn er nog leveranciers die dat doen? Die hangen dan letterlijk met pur en kit in de gevel.
Nee hoor, kozijnen worden dan bevestigd in spouwlatten. Deze spouwlatten zitten tussen de muren en zijn als het goed is geïmpregneerd. Een stelkozijn is een mooi streven, maar kan niet altijd. Een spouwlat is dan ook een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Misschien leuk bij nieuwbouw, maar bij renovatie zitten die dingen gewoon los. Spouwlatten zaten hier gewoon los in de spouw, is met pur weer vastgezet en vervolgens zijn er stelkozijnen in de steen geschroefd.

Stelkozijn klinkt heel duur, maar het is gewoon een stuk watervast multiplex met een rubber strip erop geniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:47
_JGC_ schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:34:
Misschien leuk bij nieuwbouw, maar bij renovatie zitten die dingen gewoon los. Spouwlatten zaten hier gewoon los in de spouw, is met pur weer vastgezet en vervolgens zijn er stelkozijnen in de steen geschroefd.

Stelkozijn klinkt heel duur, maar het is gewoon een stuk watervast multiplex met een rubber strip erop geniet.
Klopt idd, maar het kost de monteurs alleen meer moeite/tijd/materiaal dus het is duurder op de totaalprijs..dus als de vraagsteller niet kan beoordelen waar het prijs verschil vandaan komt is dit 1 van de criteria waar naar gekeken kan worden.

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Tja toen ik voor de kozijnen ging heb ik me helemaal suf gezocht naar info over stelkozijnen en stompe montage. Maar iedereen denkt daar anders over.

Vervolgens met VKG gebeld. Dat is een branche organisatie die mij onpartijdig kon adviseren. Maar ook daar was beide varianten VKG goedgekeurd etc. Aangezien ik een ook schuifpui wilde kon deze uitsluitend stomp gemonteerd worden. Geen idee waarom. Het kozijn ernaast ook stomp gemonteerd.

Heb Veka Softline 82. Met triple glas. En ik moet zeggen dat het er fantastisch uitziet.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:32:
Vervolgens met VKG gebeld. Dat is een branche organisatie die mij onpartijdig kon adviseren.
Ik had begrepen dat het VKG eigenlijk een beetje een fop-organisatie was en dat er van onpartijdigheid van het VKG geen sprake was (een hoog "de slager keurt z'n eigen vlees"-gehalte enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 18:13
Ik heb STB kozijnen de opdracht gegund en eind augustus heeft men de eerste betaling uit mijn duurzaamheidslening ontvangen. Nu geeft men aan dat er problemen zijn bij de leverancier en hebben ze nog geen montageplanning kunnen afgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
anandus schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:57:
[...]
Ik had begrepen dat het VKG eigenlijk een beetje een fop-organisatie was en dat er van onpartijdigheid van het VKG geen sprake was (een hoog "de slager keurt z'n eigen vlees"-gehalte enzo).
Zou goed kunnen. Wilde even iemand spreken die niet in de verkoop modus zat. En daarom vond ik dat ik daar prima terecht kon. Elk bedrijf zal de voordelen van zijn merk vertellen etc. Zo'n brancheorganisatie is redelijk onafhankelijk. Al met al ben ik blij met het eind resultaat.

Vond het wel een heel vermoeiend traject. Koste me enorm veel tijd om een keuze te maken. Ook al die stuntbedrijven vond ik vreselijk. "goedkoopste uit de regio" geschreeuw etc.

Ik ben misschien raar, maar als ik iets niet zoek is het wel "goedkoop" en "hoge korting" of "gratis scooter" . Zeker bij zaken in en rond mijn eigen huis. Kwaliteit ben ik naar op zoek. En vakwerk.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hahaha, serieus? :o Wow :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 21:01
Heb binnenkort een gesprek bij een verkoper van Weru kozijnen. Heeft vorige week onze kozijnen opgemeten en belangrijkste voorkeuren opgenomen.

Toen ik over stelkozijnen begon, gaf de verkoper aan dat zij werkten met het verankeren van de kozijnen in de muur, stompe montage dus. Met als voordeel meer raam en minder kozijn.

Is dit nou echt zo'n slechte vorm van montage, of maakt het eigenlijk niet veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:37
NRG-81 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:47:
Heb binnenkort een gesprek bij een verkoper van Weru kozijnen. Heeft vorige week onze kozijnen opgemeten en belangrijkste voorkeuren opgenomen.

Toen ik over stelkozijnen begon, gaf de verkoper aan dat zij werkten met het verankeren van de kozijnen in de muur, stompe montage dus. Met als voordeel meer raam en minder kozijn.

Is dit nou echt zo'n slechte vorm van montage, of maakt het eigenlijk niet veel uit?
Hier is veel over te vinden, toevallig afgelopen 2 dagen bij mij de voorgevel vervangen. (k-vision cube). met triple glas. Maar zou als je voor beste kwaliteit gaat stelkozijn methode toepassen. Even google en je ziet de verschillen ook qua voor en nadelen.

Ik zou juist eerder vraagtekens krijgen bij een uitvoerder die stompe toepast. meer geld in zijn zak denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
maartendd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:42:
[...]

Hier is veel over te vinden, toevallig afgelopen 2 dagen bij mij de voorgevel vervangen. (k-vision cube). met triple glas. Maar zou als je voor beste kwaliteit gaat stelkozijn methode toepassen. Even google en je ziet de verschillen ook qua voor en nadelen.

Ik zou juist eerder vraagtekens krijgen bij een uitvoerder die stompe toepast. meer geld in zijn zak denk ik dan.
Die vraagtekens heb ik ook, maar Weru zweert bij stompe montage en is toch geen slecht merk voor zover ik kan nagaan. Opvallende is verder dat het een gerenommeerd bedrijf is dat veel zaken doet hier in de buurt, al 30 jaar actief. En bij enig rondvragen ook veel tevreden buren, ook na enige jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
NRG-81 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:50:
[...]

Die vraagtekens heb ik ook, maar Weru zweert bij stompe montage en is toch geen slecht merk voor zover ik kan nagaan. Opvallende is verder dat het een gerenommeerd bedrijf is dat veel zaken doet hier in de buurt, al 30 jaar actief. En bij enig rondvragen ook veel tevreden buren, ook na enige jaren.
Blijft denk ik persoonlijke voorkeur. Is een stompe installatie slecht, nee. Maar zijn er betere Jazeker !!
Sterker nog inbraakwering voor begane grond MOET een stel kozijn zelfs.
Het is dus meer een kwestie van welke pas je toe, zelfs mijn kleine toilet raam kreeg een stel kozijn er in. Maar is wel een volledige afsluiting die langer meegaat en een extra koude brug onderbreking op de totale installatie.

als je even google zoekt kom je zo hele lijstje voor en nadelen tegen. Waarom stomp dan wordt toegepast is meestal Kosten plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snavel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03 15:08
WC eend zweert ook al jaren bij wc eend :o Het grappigste is dat zij de basis legden voor kunststof kozijnen voordat kunststof uitgevonden was :P sorry kon het niet laten.

Nu even serieus, op internet is hier veel over te vinden. Zie bijvoorbeeld: http://www.geveltechniekn...ge/kwaliteit-van-monteren of http://stb-kozijnen.nl/montage/stelkozijn-vs-stompe-montage etc.

Samengevat is een stompe montage gewoon stuk goedkoper maar met stelkozijn beter. Goedkoop is duurkoop ;)

Wat jammer is aan de kunststofboeren is dat ze adverteren dat hun kozijnen tot wel 50 jaar meegaan maar dan vervolgens vaak maar 10 jaar garantie geven. Nee in de eerste 10 jaar openbaren de problemen zich hoogstwaarschijnlijk niet, zeker niet na "enige jaren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Mja, als je een beetje zoekt wat voordelen en nadelen zijn, dan zie je dat al die leveranciers een standaard tekst kopieren.

Monteren met stelkozijn is een stuk multiplex met rubber, die schroeven ze vast in de bakstenen. Kozijn heeft een rand die tegen het stelkozijn komt, bij stompe montage ontbreekt die. Materiaal is iets duurder, montage is een stuk makkelijker goed en recht te doen.

Op zich is stompe montage niet heel slecht, je schroeft dan het kozijn direct aan de spouwlat en waarschijnlijk ook aan de baksteen, maakt het niet minder stevig dan monteren met een stelkozijn, maar kans op scheve montage of dat het op termijn alsnog gaat lekken is gewoon veel hoger dan met een stelkozijn. Verder klopt het idd dat de kozijnprofielen minder breed zijn, de lip die over het stelkozijn moet vallen is er niet, je profiel is dus zo'n 2cm minder breed.

Edit:
Een houten kozijn zit aan de zijkanten vast aan de spouwlatten met spijkers, boven en onder helemaal niet. Wat dat betreft is stompe montage niet minder stevig dan de oude situatie met houten kozijnen die aan de spouwlatten in de gevel gemetseld zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door _JGC_ op 20-10-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
[...]

Dat is niet helemaal waar :) Vanuit merk-oogpunt is het niet verplicht om wel of geen stelkozijn toe te passen. Tenminste niet bij WERU (en ik kan het weten). Alles is mogelijk qua profilering. Dat de dealer graag zonder stelkozijn wil monteren, dat is de keuze van de dealer zelf. En inderdaad, het scheelt rondom sowieso al 2cm aan glasoppervlak. Maar WERU kan ook een kozijn leveren die een flens rondom heeft zodat je hem tegen een stelkozijn kan monteren.
Ik zou hierbij in ieder geval je niet af laten schrikken door wat er op internet te lezen valt, maar meer waarde hechten aan de (goede) ervaringen van 30 jaar werk in de buurt door deze dealer. Tel daarbij op je eigen gevoel bij dit bedrijf en maak dan je keus. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
Bedankt voor de reacties!

Ik begrijp eea nu beter. Goed punt dat ook houten kozijnen niet heel anders bevestigd zijn. Die zitten in ons huis ook al 30 jaar.

Ik zal nog wat kritische vragen stellen volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snavel
  • Laatst online: 25-03 15:08
_JGC_ schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:50:
Mja, als je een beetje zoekt wat voordelen en nadelen zijn, dan zie je dat al die leveranciers een standaard tekst kopieren.
Dit ben ik met je eens, maakt ze alleen niet minder waar..

De punten hieronder zijn natuurlijk wat minder valide maar de overige punten kloppen gewoon van die "standaard" tekst.
  • Geen problemen met de binnenmuren, dus geen beschadiging van behang of stucwerk.
  • > Hier heb je eigenlijk altijd wel last van, meestal relatief eenvoudig op te lossen.
  • In de toekomst geen verborgen gebreken aan uw kozijnen.
  • > Uiteraard kan dit ook gewoon een productfout oid zijn, wederom altijd kans op.
  • De montage hangt van kit en pur aan elkaar.
  • > Als je een kozijn alleen purt of kit heb je gewoon geen bestaansrecht, je mag aannemen dat niemand dit doet.
Verder wil ik nog even benadrukken dat materiaaleigenschappen van hout geenzins te vergelijken valt met kunststof! Betreft montage iets met uitzetting enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
Mijn ervaring, heb nu de 2e keer het zelfde bedrijf over de vloer gehad.
Nu deur kozijn en glas en grote woonkamer raam in delen.

Stel kozijn, wordt netjes geplaatst in de spauw en volledig afgedicht. Dit zorgt buiten alle voordelen die je zelf kan opzoeken een goede lucht afsluiting van de spauw en onderbreking in mogelijk koudebrug. Kozijn komt er in gezet en vastgezet op stelkozijn. Voordeel hierbij is ook dat het kozijn (kunststof zet ook uit ) kan het vrij rekken en strekken. Iets wat bij stomp meer stress op de banden en kit heeft en op lange termijn problemen (KAN) veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Wat is jullie opinie over de volgende opties om de kozijnen van kleur te voorzien:
-coating, folie, gekleurd in de massa

Vanuit de leverancier krijg ik de onderstaande plus/minpunten genoemd:
-coating
+Beste schoonmaakbaarheid, veel kleuropties
- Voelt voor mij aan geverfd en ik twijfel daarbij aan de levensduur en kleurvastheid.
-folie
+houtnerf, heel veel kleur opties, goed uv bestendig
- Beschadigingen aan de folie vallen meer op door afwijkende kleur van de onderlaag ook zijn ze lastiger om te repareren. Door de houtnerf is het kozijn iets gevoeliger voor vuil.
-gekleurd in de massa
+Beschadigingen zijn het minst zichtbaar, goedkoopste optie
- In beperkte kleuren beschikbaar

Ik wil GEEN houtnerf (bij een strak geschilderd houten kozijn zie je die ook niet/nauwelijks) Ik twijfel daarmee tussen de opties coating en gekleurde massa. Waar hebben jullie voor gekozen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-04 02:13
lithoijen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:46:
Wat is jullie opinie over de volgende opties om de kozijnen van kleur te voorzien:
-coating, folie, gekleurd in de massa

Vanuit de leverancier krijg ik de onderstaande plus/minpunten genoemd:
-coating
+Beste schoonmaakbaarheid, veel kleuropties
- Voelt voor mij aan geverfd en ik twijfel daarbij aan de levensduur en kleurvastheid.
-folie
+houtnerf, heel veel kleur opties, goed uv bestendig
- Beschadigingen aan de folie vallen meer op door afwijkende kleur van de onderlaag ook zijn ze lastiger om te repareren. Door de houtnerf is het kozijn iets gevoeliger voor vuil.
-gekleurd in de massa
+Beschadigingen zijn het minst zichtbaar, goedkoopste optie
- In beperkte kleuren beschikbaar

Ik wil GEEN houtnerf (bij een strak geschilderd houten kozijn zie je die ook niet/nauwelijks) Ik twijfel daarmee tussen de opties coating en gekleurde massa. Waar hebben jullie voor gekozen en waarom?
toon volledige bericht
Wit, met (ik denk folie) houtnerf. Gladde witte kozijnen is iets teveel "plastic-fantastic" :-)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Coating is over het algemeen acrylglas, dat spul wordt versmolten met het profiel en resultaat is een hoogglans kozijn in een bepaalde kleur met een krasvaste laag die niet makkelijk beschadigt.
Folie is alleen leuk als je houtnerf wilt, ik zou het persoonlijk niet doen om je kozijn een kleurtje te geven.
Gekleurd in de massa is alleen handig als je binnen en buiten dezelfde kleur en afwerking wilt, anders moet je een van beide alsnog afwerken met een coating of folie.

Ik heb aan de buitenkant 9001 houtnerf folie, binnenkant is 9001, dit is de basiskleur van het profiel. Heb afgelopen weekend gezien hoe 9001 hoogglans eruit ziet, dat is inderdaad behoorlijk plastic fantastic. Je moet ervan houden, maar ik vind het niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Bedankt voor de input! wel nog even een verduidelijking van mijn vraag, ik zie dat ik niet helder ben geweest. Ik bedoel met coating geen acrylglas maar dit. Misschien iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Unneoetech schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:09:
Ik heb STB kozijnen de opdracht gegund en eind augustus heeft men de eerste betaling uit mijn duurzaamheidslening ontvangen. Nu geeft men aan dat er problemen zijn bij de leverancier en hebben ze nog geen montageplanning kunnen afgeven...
Heb je inmiddels al meer ervaring met STB? Ik overweeg door hen een kozijn te laten vervangen, nadat ze een nette en scherpe offerte hebben afgegeven. Twee andere aanbieders (Mulder en Rosario, omgeving Rotterdam) zijn relatief duur of komen wat rommelig over, dus ik ben benieuwd wat jouw indruk is van STB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
Eerste offertes zijn binnen. Toch hoger dan ik had verwacht/gehoopt
Gaat om
- kozijnen in dakkapel met 3 ramen, waarvan 2 daai/kiep
- 2x kozijnen slaapkamer, stolp met in beide 1 draai/kiepraam
- voordeur
- achterdeur
- kozijn voorzijde beneden met draai/kiep
- kozijn achterzijde beneden met draai/kiep

Uitgevoerd in houtnerf met voor elk draai/kiepraam een inzethor
Elk raam voorzien van HR+++

Offerte 1: 19,7k
Offerte 2: 23,5k

Had rond de 15k verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-04 02:13
NRG-81 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:24:
Gaat om
- kozijnen in dakkapel met 3 ramen, waarvan 2 daai/kiep
- 2x kozijnen slaapkamer, stolp met in beide 1 draai/kiepraam
- voordeur
- achterdeur
- kozijn voorzijde beneden met draai/kiep
- kozijn achterzijde beneden met draai/kiep

Uitgevoerd in houtnerf met voor elk draai/kiepraam een inzethor
Elk raam voorzien van HR+++

toon volledige bericht
Waarschijnlijk komt dar vooral door de deuren, onze ervaring was dat die het duurst waren van alles wat er moest gebeuren (ik meen 2999 en 2000 euro per stuk voor 2 deuren die wij mooi vonden)

Laat ook vooral geen gat in je voorheen goed-isolerende deur zagen voor een brievenbus :-)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 23:08
[/quote]
NRG-81 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:24:

Dank voor het delen, was al een tijdje op zoek naar referentie prijzen voor vervanging van onze dubbel glas uit 1982 en alu-kozijnen.
Maar hiervan ga je wel even achter je oren krabben!
Naast het comfort verhogende effect, bespaard het misschien 20% gas.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRG-81
Stef87 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:56:
[...]

Waarschijnlijk komt dar vooral door de deuren, onze ervaring was dat die het duurst waren van alles wat er moest gebeuren (ik meen 2999 en 2000 euro per stuk voor 2 deuren die wij mooi vonden)

Laat ook vooral geen gat in je voorheen goed-isolerende deur zagen voor een brievenbus :-)
Voordeur 5k hier, wel met een raam van zo'n 70 cm breed ernaast. Brievenbus in een paneel naast de deur inderdaad.

Heb daarom wel het gevoel dat deze 2 erg duur zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
NRG-81 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:50:
[...]

Voordeur 5k hier, wel met een raam van zo'n 70 cm breed ernaast. Brievenbus in een paneel naast de deur inderdaad.

Heb daarom wel het gevoel dat deze 2 erg duur zijn
Qua prijs komt dat vrij overeen met wat ik zelf ook heb.
Voordeuren (deuren algemeen) zijn gewoon duur. Naast isolatie, vooral hang en sluitwerk.
Bij dichtgaan deur slaan de haken er al in en trekt die lucht dicht.

Daarnaast is er verschil tussen deur in element of vleugel overdekken. De vleugel versie is ook weer duurder maar hierdoor wel meer mogelijkheden van eigen design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
jeroen__online schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:34:
[...]

Heb je inmiddels al meer ervaring met STB? Ik overweeg door hen een kozijn te laten vervangen, nadat ze een nette en scherpe offerte hebben afgegeven. Twee andere aanbieders (Mulder en Rosario, omgeving Rotterdam) zijn relatief duur of komen wat rommelig over, dus ik ben benieuwd wat jouw indruk is van STB :)
Nou, om eerlijk te zijn ben ik nog steeds aan het wachten tot ze komen installeren. Men had 6 weken afgegeven maar nu ben ik definitief ingepland voor 14 november, 11 weken na betaling ontvangst aan hun kant... Als levertijd je lief is zou ik een andere overwegen.
Over de kwaliteit weet ik nog niets te melden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 837403

Korte versie van onze negatieve ervaring met Axxent Nederland (kozijnen).
Juli 2016 zijn onze kozijnen vervangen, de heren die dit gedaan hebben zijn als lompe boeren bezig geweest hebben diverse schade gemaakt aan de binnen en buitenkant van het huis, daarnaast waren er ook negatieve opmerkingen over de geplaatste kozijnen met vensterbanken. Als laatste hebben ze ons toilet gebruikt als openbaar toilet waar door de hele wc urine te vinden was.
Vele malen telefonisch en email contact voornamelijk van onze kant !
….. Zijn dezelfde heren terug gekomen om het een en ander in orde te maken, o.a. buitenkant cement voeg tussen de ramen die er compleet uitgeslagen was en vensterbank dat kapot was, hierbij hebben ze zoveel cement gebruikt dat er cement over een groot stuk muur zat en op het terras lag. Overige schade is deels gemaakt maar het grootste gedeelte niet.
Weer vele malen contact gezocht per telefoon en email, reactie is er niet of nauwelijks.
….. Is er iemand anders langs geweest die alle cement sluier weg gehaald heeft en zich uitgesproken heeft dat de kwaliteit van werken niet goed is geweest. Verder schade is niet in orde gemaakt
Weer vele malen contact gezocht per telefoon en email, dit loopt zeer vermoeiend en niet van hun kant enkel vanuit onze kant, we worden steeds afgepoeierd.
Om tot een einde van deze nachtmerrie te komen hebben wij een voorstel gedaan tot schade vergoeding van 200,- euro, wij vinden dit een meer dan schappelijk bedrag en kunnen hiermee niet de schade dekken die er gemaakt is en zeker niet alle moeite en irritatie en lasten die wij ervan hebben.
Uiteraard worden wij weer genegeerd, ons advies is dan ook geen zaken te doen met Axxent Nederland (kozijnen) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baca
  • Laatst online: 07-10-2024
lithoijen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:12:
Bedankt voor de input! wel nog even een verduidelijking van mijn vraag, ik zie dat ik niet helder ben geweest. Ik bedoel met coating geen acrylglas maar dit. Misschien iemand ervaring mee?
Procovertec is een spuitlaag dus verf. K-vision heeft dit systeem sinds een paar jaar. Er zijn wat aanloopproblemen geweest (spuitwerk werd in spanje gedaan). Schijnt nu opgelost te zijn, maar in mijn ogen blijft het verf met hetzelfde onderhoud als bij hout.

P.s. ik werk 16 jaar bij een producent van kunststof kozijnen en kom toevallig dit topic tegen. Moet wel lachen om veel reacties hier, en ik schrik van de prijzen de betaald worden. Nu doen wij geen particulieren dus heb ik hier weinig ervaring mee maar dealers zoals n n STB die ik ken hebben een behoorlijke marge als ik het zo lees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asgardian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2021
Wij hebben ook al onze kozijnen laten vervangen. Vond het echt een zoektocht waarbij je een hele grote uitgave doet en eigenlijk heel weinig verstand ervan hebt. Daarom hier nog mijn bevindingen. Misschien heeft iemand er iets aan.

Het is uiteindelijk allemaal kunstof met HR++ geworden, wit. 1 grote schuifpui, 7 raampartijen en 1 dakkapel. Heb maarliefst 7 offertes opgevraagd en 2 langs laten komen. Prijsvechter uit het oosten van het land viel af, toch geen betrouwbaar gevoel bij. Uiteindelijk iets van 17k betaald en met Schipper kozijnen in zee gegaan. Let op vanwege alle onderstaande parameters kan dit flink verschillen met jouw situatie. Na een half jaar zitten de kozijnen er nog in :) Moet zeggen de hele voorbereiding en plaatsing is erg prettig verlopen. Ik ben vooral in het voortraject behoorlijk kritisch/nauwgezet geweest en daar zijn ze goed mee omgegaan. Ook de plaatsing was prima met heel prettige monteurs en prima nazorg.

Het inkoopproces: Bepaal wat je wilt (eisen en wensen). Voldoet iemand niet aan je eisen, dan valt hij af. Wensen vraag je een meerprijs voor aan. Maak een lijst van leveranciers en vraag meerdere offertes aan!! Zorg ervoor dat ze vergelijkbaar zijn. Bel ze na om ze eventueel aan te laten passen. Nodig daarna enkele partijen uit en maak een keuze. Onderhandelen kan, maar op percentages als bij keukens hoef je echt niet te rekenen. Het vergelijken van meerdere partijen helpt al sowieso.

En om het vergelijkbaar te maken
- Maak een document met foto's en afmetingen.Het gaat trouwens om de buitenmaat, scheelt paar cm als je gaat meten.
- VKG keurmerk soort kwaliteitskeurmerk) ben ik niet uit of het nu meerwaarde heeft. De partijen met VKG lagen allen niet ver van elkaar af als ik de offertes vergelijkbaar maakte. Enkele prijsvechters waren wel stuk goedkoper, maar zoals gezegd ik durfde het niet aan. Een goede uitspraak op internet vind ik toch wel 'de vreugde over de besparing is snel voorbij, het gevoel van slechte kozijnen blijft 20 jaar...'
- Montage ook geen idee, maar ben af gegaan op meerderheid op internet waarin stelkozijnen wordt voorgesteld. Partijen die ieg stompe montage als superieur presenteerden vielen af
- Type kozijn, zijn er meerdere bijvoorbeeld schuco, kvision, nog wel meer namen. Ziet er allemaal wel anders uit. Ga es kijken in een paar showrooms. Opzich maakt het merk niet uit, meer relevant is de combinatie van fabricage kozijn en montage. Je kan de U waarde opvragen.
- Kleur (binnen buiten hetzelfde of ander kleurtje?)
- Houtlook ja/nee, prijzen die hiervoor gevraagd worden varieren behoorlijk. Uiteindelijk heb ik het voor de benedenverdieping gedaan. Boven zie je het toch niet en maakt iets gemakkelijker schoon.
- Ventilatierooster ja/nee. PADK beslag kan ook maar wordt niet door iedereen aangeboden. Weet ook niet of dit hetzelfde debiet heeft als een ventilatierooster. Ik heb het wel aangeschaft gewoon om zeker te zijn dat goed wordt geventileerd. Windafsluiters werden afgeraden vanwege klepperen.
- Inzethor erbij of niet. Heb ik wel gedaan, superhandig tegen insecten. Kost iets van 75-95e per stuk.
- Sloop en afvoer huidige kozijnen inbegrepen
- Boegdelen ook vervangen door keralit? Heb ik niet gedaan maar dat kwam omdat het weer flinke post was en het hout nog in prima staat verkeerde.
- Raamdorpelstenen onder het kozijn ook vervangen?
- Type glas (HR++ is prima, HR+++ is nog beter, maar kost ook meer). Uiteindelijk economisch voor HR++ gegaan.
- Kunststof afstandhouders (warm edge) is een aanrader isoleert ietsjes beter kost nauwelijks extra. Zou ik zeker doen.
- Vensterbanken erbij of niet

En achteraf went het allemaal toch weer heel snel, dus als je je hoofd aan het breken bent op een keuze: bedenk dat je sommige keuzes achteraf triviaal zult vinden.

Succes met de verbouwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Mooi daar heb ik wel iets aan, wij gaan komend jaar de kozijnen vervangen.
Oude kozijnen (91) zijn slecht en veel last van tocht.
Nu zitten er roosters in i.v.m. afszuigsysteem (appartement), maar installateur zegt dat roosters niet nodig zijn?
Ramen kunnen op kierstand zonder dat het in kan regenen?
Wij gaan in januari kijken wat het precies moet worden, dus nu even inlezen wat belangrijk is.
HR++ glas leek ons ook de beste keuze.

Wat zijn kunstof afstandhouders?
Ventersbanken zitten nu in het kozijn verwerkt, dus lijkt me beste om ook te vervangen in kunstof i.v.m. koudebrug.
Horren lijkt me ook handig, maar dan rolhoren, want heb nu ook inzethorren, maar die moeten er steeds uit als raam dicht moet!
Ook heeft men het erover dat kunstofkozijnen ook onderhoud nodig hebben, zou 1x per jaar ingesmeerd moeten worden?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
Unneoetech schreef op vrijdag 4 november 2016 @ 08:44:
[...]

Nou, om eerlijk te zijn ben ik nog steeds aan het wachten tot ze komen installeren. Men had 6 weken afgegeven maar nu ben ik definitief ingepland voor 14 november, 11 weken na betaling ontvangst aan hun kant... Als levertijd je lief is zou ik een andere overwegen.
Over de kwaliteit weet ik nog niets te melden.
STB is enkele weken geleden geweest en heeft netjes werk geleverd op een aantal punten na waar ze nog voor moeten terugkomen (ruitje gebarsten in voordeur, verkeerd paneel in voordeur, insectenhorren plaatsen, kitwerkzaamheden, afwerklatjes plaatsen na stucadoor). Al met al ben ik redelijk tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgardian
Roosters zijn niet nodig, zolang je maar voldoende frisse lucht in je huis haalt. In de praktijk worden ramen toch vaak dichtgedaan en daarmee creer je een ongezond binnenklimaat. Bij zo'n kierstand komt er ook nog wel aardig wat lucht naar binnen, misschien wel meer dan bij roosters(?). Inregenen hebben we idd geen last van.

Voor kunststof/ warm-edge afstandhouders, kan je even googlen. Het komt erop neer dat bij het glas de rand tussen de glaslagen normaal gesproken van metaal is (soort koudebrug dus) en als je daar kunststof kiest dan isoleert het iets beter. Ik vind het er ook nog mooi uitzien, zwart ipv zilver.

De inzethorren die ik bedoel kan je er gewoon in laten zitten en haal je er dus eigenlijk alleen in de herfst uit en in de lente weer erin. Raam kan gewoon open en dicht. Als je de was wilt uithangen of iets naar buiten gooien dan zal je idd de hor moeten weghalen, dan is het wel onhandig.

Tja dat onderhoud, ik ga er wel met een doekje en een sopje overheen komende lente denk ik. Insmeren heb ik niets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bedankt voor de reactie!
Ok dus het klopt dat je de ramen op kierstand kan laten staan als je weg gaat zonder dat de boel nat wordt?

Die afstandhouders snap ik nu, zal ik eens navragen, dan willen wij dat natuurlijk ook.

En dat de inzethoren kunnen blijven zitten is mooi ;-)

Dat onderhoud ben ik nu wel nieuwsgierig naar, want wil niet dat ze ons een jaarlijkse kostenpost aansmeren terwijl het eigenlijk niet nodig is.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgardian
Wij hebben de ramen snachts eigenlijk bijna altijd op kier en sochtends nog nooit een druppel op de vensterbank aangetroffen.

En dat onderhoudscontract heb ik achteraf ook aangeboden gekregen maar lijkt me niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Laatst online: 12:54

Seafarer

XXX

Asgardian schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:05:
Roosters zijn niet nodig, zolang je maar voldoende frisse lucht in je huis haalt. In de praktijk worden ramen toch vaak dichtgedaan en daarmee creer je een ongezond binnenklimaat. Bij zo'n kierstand komt er ook nog wel aardig wat lucht naar binnen, misschien wel meer dan bij roosters(?). Inregenen hebben we idd geen last van.

Voor kunststof/ warm-edge afstandhouders, kan je even googlen. Het komt erop neer dat bij het glas de rand tussen de glaslagen normaal gesproken van metaal is (soort koudebrug dus) en als je daar kunststof kiest dan isoleert het iets beter. Ik vind het er ook nog mooi uitzien, zwart ipv zilver.

De inzethorren die ik bedoel kan je er gewoon in laten zitten en haal je er dus eigenlijk alleen in de herfst uit en in de lente weer erin. Raam kan gewoon open en dicht. Als je de was wilt uithangen of iets naar buiten gooien dan zal je idd de hor moeten weghalen, dan is het wel onhandig.

Tja dat onderhoud, ik ga er wel met een doekje en een sopje overheen komende lente denk ik. Insmeren heb ik niets over gehoord.
Ik heb zelf geen kunstof maar aluminium.

Mijn mening over roosters:
Als je ze hebt kun je ze dicht doen. _/-\o_
Als je ze niet hebt kun je ze ook niet meer open doen. 8)7
Als je op vakantie gaat laat jij alle ramen op kierstand staan? 8)7 (ga dat de verzekering maar eens uitleggen) :+
Als je op vakantie gaat laat je alle roosters en deuren open, Bij thuiskomst ruik je alleen frissigheid. ZALIG.
Het is wel waar dat roosters soms irritant kunnen zijn, dat koude lucht ver kan binnen dringen. Een rooster kun je nog regelen.
Ik heb ook 4 kierstanden bij de openslaande ramen waarbij de laatste stand een spleet is.En dat is vaak nog teveel.

Zelfregelende roosters, het werkt een beetje en afhankelijk van de fabrikant kunnen ze echt klapperen.
Ga eens rond lopen door je eigen wijk en maak foto's van raampartijen. Je zult echt wat schokkende dingen zien. (boven een kiep kantel raam een apart ventilatie roosters, estetisch heel verantwoord. 8)7 8)7 )
Op aanraden van de kozijn installateur roosters boven het vaste glas geplaatst op de slaapkamers. Roosters zijn nu voldoende breed zodat je 50 kuub per uur kunt halen, 2 personen op 1 slaapkamer (advies 25 kuub perpersoon) Estetisch heel mooi.

Wil je later WTW aanleggen doe je de roosters dicht. Maar je hebt nog altijd de keuze om ze open te doen. Of de hele WTW uit en alle roosters open. Kost helemaal geen energie buiten het stook seizoen.

Er wordt wel eens geroepen dat ook een dicht rooster slecht isoleert dat klopt. Bij triple glas dan ook niet doen. En toch blijft Mindergas volhouden dat ik 25% minder verbruik. Dus dat verlies valt wel mee.

Op de badkamer zit express geen rooster. de mechanische ventilatie zuigt onder de afgezaagde deur lucht aan en dus ook lucht uit alle slaapkamers. Kurkdroog zonder luchtjes.

ik hoop je geholpen te hebben want het zijn flinke uitgaven.

edit: 8)7 bovenstaande is natuurlijk voor HereIsTom 8)7 excuseer mijn verkeerde qoute.

[ Voor 1% gewijzigd door Seafarer op 11-12-2016 13:32 . Reden: Tik vautje ]

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Dank jullie ik ga het hier in de VvE nog eens voorleggen.

[ Voor 5% gewijzigd door HereIsTom op 11-12-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

HereIsTom schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:27:
Dank jullie ik ga het hier in de VvE nog eens voorleggen.
Vve !!! Daar ben je klaar mee.

Weet heel zeker dat niemand, maar dan ook niemand in het gebouw/gebouwen nog een of ander OPEN verbrandings toestel heeft hangen.
Nieuwe kozijnen worden tegenwoordig altijd winddicht gemonteerd, dat kan verkeerd gaan met open verbrandings toestellen.

Ik heb zelf met een Vve te maken gehad, maar alle neuzen dezelfde kant op krijgen is soms erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Zo, eindelijk zover dat de eerste offerteverzoeken de deur uit zijn. Ik heb, mede naar aanleiding van ervaringen in dit topic, drie potentiële leveranciers benaderd. Eerst maar eens afwachten wat daaruit komt. Omdat er wat meerwerk bij komt (raamwerk boven kozijnen maken en afwerken met Keralit) ben ik erg benieuwd naar de prijsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-04 12:52
@Seafarer ,
Als je op vakantie gaat laat jij alle ramen op kierstand staan? 8)7 (ga dat de verzekering maar eens uitleggen) :+
Dat hoeft niet perse, zie hier mijn kozijnen en het aantal sluitingen.
Deze heeft 3 of 4 standen en kan op slot dus ook op de "kier" stand en het is een goed gekeurd slot in hoeverre dat wat betekend.

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/k92kv1vvp/31548934655_ac4df4c754_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/g4sqpywcn/31433337731_ac5e9a1bb3_b.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door vincenttor op 12-12-2016 21:29 . Reden: quote tags en txt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

vincenttor schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:28:
@Seafarer ,

[...]

Dat hoeft niet perse, zie hier mijn kozijnen en het aantal sluitingen.
Deze heeft 3 of 4 standen en kan op slot dus ook op de "kier" stand en het is een goed gekeurd slot in hoeverre dat wat betekend.
ziet er wel stevig uit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-04 12:52
Komen bij Knipping vandaan, vond ze van alle voorbeelden die ik gezien heb ( 5 stuks) ook het mooiste eruit zien.
Ze hebben ook aardig wat keus qua kozijnen, soorten, stijlen en sommige lijken op echt hout dat ze zelfs op een huis hebben mogen toepassen wat als monument is aangewezen.
Normaal gesproken mag je op monumenten helemaal niets nieuws maken bij herstel .

ik heb ook wel wat te vertellen over de kunststof kozijnen leveranciers.

Het gaat in mijn geval 13 ramen hr+++ geïsoleerde kozijnen
Horren tegen de muggen en goedgekeurde sloten.
Werkplaats zitten 7 ramen hr++ veiligheidsglas. en 1 groot kozijn van 3.5 x 5 meter welke 6 ramen houd en een kleiner 1.2 x 1 m kozijn.

4 deuren met bijna volledig hr+++ glas en geïsoleerd.
Allemaal met goedgekeurde sloten natuurlijk.

Al met al geen kattenpis zoals ze wel eens zeggen ;)
Offertes opgevraagd via internet sites en kreeg vrij snel reactie , 4 tal is langs geweest waaronder de gene uit het Oosten waar eerder over word gesproken.

Bij de lokale leverancier hadden we nog het meest goede gevoel over en deze belde ook na 2 weken of er misschien nog over nagedacht was.
De rest van de leveranciers die zijn langs geweest hebben we niet eens een offerte ontvangen, dit werd allemaal op een kladje even snel snel uitgerekend en gedaan maar schriftelijk nooit wat ontvangen na meerdere malen vragen.

Gaat het hier om een kleine bestelling , of willen ze niks meer verdienen tegenwoordig vroeg ik me af?!
De 1 had een nog mooier praatje als de andere, vreemde was ook dat ze allemaal behalve de lokale leverancier mij hr++ glas aanraden want dat was beter en hr+++ was niet goed , nadelen dit dat te nieuw nog niet ontwikkeld en weet ik wat.

Lijkt erop dat ze gewoon niet het hr+++ glas kunnen krijgen of de profielen van hun kozijnen hier niet voor geschikt zijn, of sterk genoeg want het was zelfs zo erg dat we terwijl we om hr+++ glas vroegen.
Een offerte van 1 hebben ontvangen welke opgesteld was met hr ++ glas.

Het voorbeeld stuk wat ze bij zich droegen was bij allen volgens mij uit dezelfde fabriek gekomen want was identiek.
kleine uitsnede van het kozijn met een stukje raam etc etc.
We zijn uit fatsoen eens langs de lokale leverancier gereden want deze zou een showroom hebben, maar na enkele weken was er nog niets meer te zien als een vrij kale loods.

Uiteindelijk hebben we gekozen voor een wel iets duurdere leverancier welke we al ervaring mee hadden, de kozijnen bij mijn ouders zitten er ook al +/- 18 a 19 jaar in en werken nog prima alles draai kiep en voor toen goed dubbel glas.
Deze leverancier vereist ook dat je eerst komt kijken in de showroom, eerst dacht ik wat een onzin.

Tot we er waren en zagen wat voor keus er was en hoe mooi sommige er wel niet uit zagen, de voordeuren bijvoorbeeld lijken wel op kluisdeuren zo massief.
Grappige is dat ik 1 van de goedkopere varianten kozijnen mooier vond qua uitstraling en ik wist de prijzen niet toen ik eruit had gekozen dus dat was een "voordeel".

Kozijnen zijn afgelopen week erin gezet in 2 dagen, de deuren waren nog niet geleverd maar worden geleverd en begin nieuwe jaar erin gezet.
Mijn ouders hebben ze binnen gelaten, stom toevallig was een monteur er die ook bij mijn ouders toen zoveel jaar geleden ze heeft geïnstalleerd en herkende ze gelijk , sleutel aan ze gegeven en telefoon nummers achter gelaten.
Geen enkel probleem, alles was netjes schoon achtergelaten en nu wachten op de deuren.

https://www.domoticaforum...php?f=16&t=10151&start=90

Op de laatste post staan wat foto's ook genomen met een warmte camera.
Heb in mijn gebrekkige Engels wat uitleg erbij gezet

[ Voor 3% gewijzigd door vincenttor op 14-12-2016 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanwezen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:16
Weet iemand of dit systeem uit het volgende filmpje https://www.youtube.com/watch?v=Qfq1fnK32Gg ook in Nederland te koop is?

Het is een schuifpui met paneeldeuren die individueel schuifbaar zijn, ik kom zelf uit op een schuifpui van harmonicadeuren maar nergens het systeem waarbij deze ook individueel schuifbaar zijn.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 897757

*knip spam*

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 16-03-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 903467

Ik vind aluminium kozijnen er mooi en strak uitzien, maar hoe lang gaat zo'n kozijn mee en waarom zijn ze zo duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:36

PoweRoy

funky!

In ons nieuwe huis gaan we kunstof kozijnen plaatsen. We gaan voor de kleur antraciet, buitenmuur is een gele steen.

De kleur aan de binnenkant twijfelen we aan.
We denken om de binnenkant wit te doen, of antraciet. (geen 9001, te gelig)

In ons huidige huis hebben we wit en dat zit er iets te plastic uit. Kan ook liggen dat het bijna 18jaat oude kozijnen zijn. Antraciet lijkt ons weer te donker voor binnen.

Iemand hier een idee over? Iemand met 2 kleurige kozijnen?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb hier alles 9001. Muur is ook 9001, plafond is 9010. Vergeleken met de muur is 9001 op kunststof gewoon wit.

2 weken geleden hier de resterende houten kozijnen ook terug laten schilderen naar 9001. Was eerst een antiek roomwit dat vergeleken met 9001 gewoon vies geel is.

2 verschillende kleuren is geen probleem, heeft m'n broer bij zijn nieuwe pand ook laten doen. Creme of wit binnen, antraciet buiten.

Heb hier overigens ook gele steen, denk dat antraciet daar ook mooi bij zou passen, maar met 9001 is ook niks mis. Voordeel van antraciet is dat het net zoals cremewit een vrij neutrale kleur is. Kleur is toch een vrij persoonlijke keuze, als je nu rode kozijnen neemt en over 5 jaar is het niet meer in de mode en wil je je huis kwijt... succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekspeare
  • Laatst online: 09-06-2022
Na veel zoeken en lezen (oa hier) gaat onze voorkeur uit naar het PADK systeem waarmee je parallel kunt ventileren. Een aantal van jullie hebben hier ook voor gekozen, zag ik.

Hoe bevalt het? Werkt het soepel? Geeft het niet teveel ventilatie als het openstaat of zijn er andere nadelen aan?

Het opvragen van offertes is inderdaad niet zo simpel. Vaak krijg je überhaupt geen reactie om de mail. Ook niet bij vragen. Betrouwbare tips voor montage in de regio Arnhem / Nijmegen zijn ook welkom.

Houten kozijnen met PADK bestaat ook en is evt ook een optie, maar dat is nog lastiger zoeken. :-(

[ Voor 9% gewijzigd door freekspeare op 08-06-2017 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 22:08
Ik sta ook voor de keuze om een leverancier te selecteren voor kunststof kozijnen.

Ik heb van drie partijen een offerte gekregen, waaronder Finstral als standaard vanuit de aannemer. Ik heb twee grote vragen, waarbij de leveranciers tegenstrijdige antwoorden geven.
  1. Keuze voor Finstral met een gewalst profiel. Hierdoor heb je geen geplakt folie dat wordt gebruikt voor de houtnerf. Echter zeggen de andere leveranciers dat dat als nadeel heeft dat de groeven dieper zijn. Mijn gevoel zegt dat folie minder is kwa kwaliteit.
  2. De andere keuze is om de standaard las verbinding te kiezen of voor de houtlook verticale las (HVL) genoemd. Die laatste ziet er veel mooier uit, dan die diagonale standaard las. Echter geeft Finstral aan dat ze die bewust niet leveren omdat die tijdens de test niet stevig genoeg bleek. Ik weet niet of dit nou een broodje aap is en de andere partijen gewoon verder zijn in hun proces met kunststof kozijnen
Wat is jullie mening mbt de twee bovenstaande vragen?

Ook wel boeiend is de meerprijs van HR++ naar triple glas. De duurste vraagt er er 2300 euro voor, de goedkoopste 950 euro.

Ps modje, waarom staat dit topic onder Duurzame energie en domotica ipv Wonen en verbouwen?

[ Voor 6% gewijzigd door GAEvakYD op 10-07-2017 19:10 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:11
@GAEvakYD
Bij onze Finstral kozijnen beginnen de eerste ruiten nu lek te raken, na 20 jaar. Het kunststof zelf, met houtnerf is nog prima. De kapjes om de scharnieren zijn wel verstaft en vallen eraf. Hier kun je nog gewoon nieuwe kapjes voor krijgen :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Rechte las is inderdaad minder stevig dan een schuine las. Klant van me maakt ook kozijnen, die heeft lange tijd ook alleen schuine lassen kunnen maken, maar doet nu ook wel houtlook op aanvraag.

Ik zou voor nieuwbouw en niet bijzondere huizen gewoon schuine las gebruiken. Als je een oud huis naar de 21e eeuw wilt trekken en oude stijlen wilt behouden zou ik wel voor HVL en een klassiek blokprofiel kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 22:08
Vraag is wel een beetje hoe veel last je als particulier heb van die minder stevige las. Het blijft een vaag begrip.

De ene leverancier begint je angst in te boezemen door te zeggen dat er vocht achter kan komen, op den duur gaat scheuren etc etc. De ander zegt dat het idd in de constructie iets minder stevig is, maar dat het nog steeds aan alle eisen voldoet. Diezelfde leverancier heeft ook de meer standaard horizontale las, dus die zal niet perse beter worden van die HVL las, enkel dat die een paar honderd euro meerwerk heeft op een offerte van 23k.

Wat vinden jullie van dat folie? Het valt me op dat volgens mij alleen Finstral een product gebruikt waarbij de houtnerf is gemaakt door met materiaal krasjes / groefjes in het kozijn te maken. Dat komt op mij degelijker over dan een folie dat wordt geplakt tijdens het productieproces. Ondanks dat je >10 jaar garantie op krijgt. We willen overigens voor lichte kozijnkleur gaan.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

GAEvakYD schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:08:

Ps modje, waarom staat dit topic onder Duurzame energie en domotica ipv Wonen en verbouwen?
Terechte vraag, vermoed dat dit komt doordat het topic is ontstaan in de tijd dat er nog geen Wonen en Verbouwen forum was.
Ik verplaats hem daar bij deze naartoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:22
Ik kick even een topic-je van een x aantal maanden oud, maar ben zelf op zoek naar kunststof kozijnen. 4 stuks in totaal, plus mogelijk een deur (met een extra raam). Echter zie ik door de bomen (en de extreme verschillen van de 2 offertes welke wij binnen hebben gekregen) letterlijk het bos niet meer. Hebben hier mensen enige ervaring (positief dan wel negatief) met kunststof kozijnen bij een of meerdere bedrijven? Ik heb het topic hier doorgelezen maar zie vrij weinig namen. Ben zelf op zoek voor een kozijn in Almere, omgeving 4 stuks gevonden. 1 was te lui om te reageren. 1 wilde dat wij naar de showroom kwamen (op zich lastig met volle weekenden en full time werken) en 2 stuks hebben wij offertes van. 1 via Raamcentrum en 1 via AllWindow. Echter is het verschil tussen de bedragen erg groot. Wat is jullie ervaring hiermee? Nog andere bedrijven (mogelijk grotere)? Of is het handig om over de grens te kijken (DE)?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:55
@Raznov
Mijn ervaring is dat de grotere kozijnboeren die bij brancheverenigingen zijn aangesloten vaak een stuk duurder zijn. Maar dat zegt niet alles over de kwaliteit.

Probeer ervaringen te vinden en let vooral welk merk profiel gebruikt wordt. Want naast de vakkundigheid van de plaatser draait het uiteindelijk daarom.

Een bekend veel gebruikt profiel is bijvoorbeeld Schuco. En ik heb gemerkt dat er met name in de grensstreek veel lokale bedrijven zijn die de kozijnen net over de grens in Duitsland bij de fabriek bestellen. Dat is goedkoper dan het bij een importeur uit Nederland halen maar het zijn gewoon dezelfde kozijnen.

Ik heb zelf overigens de voorkeur voor een kleiner bedrijf. Voor een defenitieve prijs en de inmeting moeten ze toch langskomen en dan wil ik graag een vakman over de vloer en geen type keukenverkoper. Naar de showroom komen lijkt me ook onzinnig overigens. Er zijn ook genoeg kozijnbedrijven zonder showroom.

[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 03-11-2017 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 21:23
Bij ons is de kogel door de kerk gegaan vanavond, toevallig dus ook met de KozijnMeesters. Dat is hoe ik deze thread een paar dagen geleden vond. De kerel die langskwam was een geschikte vent; qua indruk in elk geval geen gelikte sales-kerel.

Waren wij een makkelijke klant? Yep, vast wel. Is't een enorme bak geld? Yep :O Voel ik me genaaid over die bak geld? Nope...

Kort samenvattend:
* 27k, incl BTW, montage, enz.
* Twaalf kozijnen, variërend van berging/badkamer raampje, tot woonkamerbreed en een L-vormige toren op zolder.
* Twee deuren, incl beslag, sloten en brievenbus
* Zeker 12m2 keralit gevelbekleding.
* Het wordt al met al vijf dagen werk ongeveer.

De overburen verklaarden ons voor gek "want hun van nummer X verderop hebben het hele huis met een dikke schuifpui laten doen voor maar 7000!"... Wat me dan ook weer onwerkelijk klinkt, ook al hebben zij maar drie kozijnen+schuifpui+voordeur. Onwerkelijk, of we zijn alsnog dik gepakt :P

[ Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 16-01-2018 22:16 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Qua materiaal maakt het weinig uit, een "dikke schuifpui" of een groot kozijn met draai/kiep raam. Jij hebt in je offerte een shitload aan kozijnen en deuren, tel daarbij 10 mandagen (ik neem aan dat ze met 2 man komen) en die 27K is snel in zicht.

Verder, verkijk je niet op de kosten van zo'n klein kozijn. Tussen een kozijn van 60x90 en een kozijn van 90x120 zit alleen verschil in de materiaalkosten. Kosten voor montage en de fabricage zijn nagenoeg hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 14:12
Liegebeest schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:15:
Bij ons is de kogel door de kerk gegaan vanavond, toevallig dus ook met de KozijnMeesters. Dat is hoe ik deze thread een paar dagen geleden vond. De kerel die langskwam was een geschikte vent; qua indruk in elk geval geen gelikte sales-kerel.

Waren wij een makkelijke klant? Yep, vast wel. Is't een enorme bak geld? Yep :O Voel ik me genaaid over die bak geld? Nope...

Kort samenvattend:
* 27k, incl BTW, montage, enz.
* Twaalf kozijnen, variërend van berging/badkamer raampje, tot woonkamerbreed en een L-vormige toren op zolder.
* Twee deuren, incl beslag, sloten en brievenbus
* Zeker 12m2 keralit gevelbekleding.
* Het wordt al met al vijf dagen werk ongeveer.

De overburen verklaarden ons voor gek "want hun van nummer X verderop hebben het hele huis met een dikke schuifpui laten doen voor maar 7000!"... Wat me dan ook weer onwerkelijk klinkt, ook al hebben zij maar drie kozijnen+schuifpui+voordeur. Onwerkelijk, of we zijn alsnog dik gepakt :P
toon volledige bericht
Ik vind het helemaal niet gek klinken. Ter vergelijking, ik heb nu een prijs van Schipper Kozijnen (vestiging Zwolle) liggen:
  • 7x kozijnen (1 groot raam, 5 gemiddeld en 1 klein
  • 1x deur
  • 2x dakraam (Velux)
  • 1x glas dakkappel (huidige is lek)
  • vensterbanken, horren, montage, etc. incl.
Dit alles voor €17K. Ben er nog niet helemaal over uit of dit wel scherp genoeg is. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Persoonlijk heb ik nauwelijks ervaring, maar ik vind't serieus niet gek klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:07

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Wat @_JGC_ schrijft. Het verschil in kosten tussen een groot en een klein kozijn is niet heel groot omdat de kosten voor het grootste deel uit arbeidsloon bestaan.

Duurste zijn in verhouding inderdaad de deuren. Bij ons (Belisol) was de voordeur dik €4000,- en de achterdeur €2500,-.

Een hor voor een raam kost bij Belisol €80,-. De pliséhor voor de schuifpui (één schuivend deel) was €400-€500.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Professioneel ramen zetter hier :w

Pvc is stukken goedkoper dan aluminium, pvc is in materiaal gewoon goedkoper en een pak minder werkuren. (En onze pvc komt van Polen, met Duitse materialen, zal er vast ook iets mee te maken hebben :+ )

Ik heb mijn alu schuifdeur 1700€ betaald, 2.5mx2m, maar dit is puur de prijs van de materialen, zonder winst voor de baas en met korting van de leverancier van de profielen.

Alu ramen maken wij zelf.

offtopic:
dus... Voor wie moet ik een offerte maken? :+

[ Voor 11% gewijzigd door Jellabie op 17-01-2018 07:16 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328322

Even een vraagje hier, ik mijn gevelbekleding vervangen voor misschien kunstof. Er zit nu hardhout op en dat is nu na maar liefst 40 jaar echt aan vervanging toe. Ook omdat wij vol in de zon zitten. Ik wilde Keralit delen maar kwam er achter via een collega die zei dat er maar 10 jaar garantie op zit.

En dat de kans groot is dat in die tijd het kunstof hard geworden is en gaat scheuren. Zeker omdat wij vol op het zuiden zitten en dus vol in de zon.

Goed hardhout is dan toch een betere optie lijkt me? Als dat gelijk voor 40 jaar weer er op zit mag ik niet klagen. Of zal keralit ook zo lang goed blijven? Ik vind 10 jaar garantie eigenlijk helemaal niks voor zo'n dure investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Anoniem: 328322 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:37:
Even een vraagje hier, ik mijn gevelbekleding vervangen voor misschien kunstof. Er zit nu hardhout op en dat is nu na maar liefst 40 jaar echt aan vervanging toe. Ook omdat wij vol in de zon zitten. Ik wilde Keralit delen maar kwam er achter via een collega die zei dat er maar 10 jaar garantie op zit.

En dat de kans groot is dat in die tijd het kunstof hard geworden is en gaat scheuren. Zeker omdat wij vol op het zuiden zitten en dus vol in de zon.

Goed hardhout is dan toch een betere optie lijkt me? Als dat gelijk voor 40 jaar weer er op zit mag ik niet klagen. Of zal keralit ook zo lang goed blijven? Ik vind 10 jaar garantie eigenlijk helemaal niks voor zo'n dure investering.
Nadeel van kunstof is dat na tig jaar de weekmakers eruit zijn, het kan dan broos worden maar spontaan kapot gaan zal wel meevallen.

Ik heb zelf 5 ramen (draaikiep / vast deel) en een voordeur + kozijn etc laten vervangen door Wanders uit Kleve..
Service optimaal, afwerking optimaal, en de prijs ook zeer tevreden over.

incl inzethorren in alle ramen totaal op 9000 euro.

Komende zomer laten we een dakkappel plaatsen (helaas niet door Wanders), houten frame, maar wel met kunstof kozijnen en keralit afgetimmerd aan de buitenkant.

Krijgen 10 jaar garantie op waterdichtheid, en 20 jaar op de gebruikte materialen (10 jaar op draaiende delen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ehans
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 08:45
Ik wil in mijn nieuwbouwhuis kunststof kozijnen laten plaatsen. Nu heb ik 2 merken op het oog; Rehau of Gealan. Ik zag echter dat Gealan officieel niet als passiefhuiskozijn beoordeeld kan worden en was wel erg onder de indruk van de kwaliteit van de nieuwste Geneo profielen die met glasvezel versterkt zijn en daarom geen koudebrug bevatten. Qua geluidsdichtheid en inbraakpreventie is dit ook absolute top. Wat zou Gealan daar nog de keuze voor kunnen rechtvaardigen, behalve het design met haakse verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
Een maand geleden deze laten plaatsen in mijn woning. 4.77 bij 2.25. Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/lctb8gx5.jpg

Laten doen door Braak uit Velsen-noord, het bedrijf die de kunststof kozijnen maakt is Gayko.

Ik wou dat het net op hout leek, dus heb een houtnerf laten toepassen:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/axky8jp9oa.jpg

Ik vind het persoonlijk erg goedkoop lijken als het raam uit 1 stuk bestaat waar de roede's gemonteerd zijn. Ik wou eerst losse ramen, maar de verkoper kwam met deze oplossing. Het raam bestaat uit 1 stuk, maar wel met tussenstukken ertussen. Nu lijkt het op losse raampjes, maar het is 1 groot raam. Dit scheelde aanzienlijk in de prijs.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tfyet55.jpg

Het zijn de kleine details, maar het maakt het net even af vind ik zelf. De prijs was €8500, leveren kozijn en plaatsen.

Ik ben er ontzettend blij mee, de service van het bedrijf en de kwaliteit! Zeer grote complimenten, en een aanrader voor mensen in de buurt van de IJmond die kunststofkozijnen willen.

De rest van mijn huis ga ik ook voorzien van kunststof kozijnen, dit laat ik door hetzelfde bedrijf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Wat zijn ongeveer de kosten van een rijtjes woning kozijnen met dubbele tuindeuren en voordeur
Dus een geschat bedrag
Ik hoor het graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Heeft één van jullie trouwens ervaring met inzet-raamdecoratie van Keje? Werd ons door onze kozijnbouwer aanbevolen als een mooi product dat geen destructieve montage (boren enz) vereist: je klikt het in het raamwerk van het kozijn.

Zoals dat altijd gaat zijn de reviews online weer erg gevarieerd, dus geen idee wat er waar is :) Helemaal omdat je op bijv Facebook 20+ 5* ziet, en drie 1-2*. Dat ruikt aan de ene kant naar spambots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Geen ervaring mee, is spul dat je op de glaslatten monteert.

Heb zelf decoratie op maat besteld bij raamdecoland. De online tools gaan vaak maar tot 1.60, maar als je ze belt of mailt kan je wel breder. Heb hier een 1.8 meter brede plisse hangen aan een plakprofiel over de hele breedte, niks voor hoeven boren.
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste