Toon posts:

Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

• JustinoFTW
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02-09 14:35
Ik kom, bijvoorbeeld bij Creon kozijnen, de optie aanslag tegen.
Iemand enig idee wat "beter" is? Schijnbaar doet Nederland het wel, Belgie en Duitsland weer niet, als ik de uitleg moet geloven.

Zou graag voor nu alvast het raam van de badkamer willen vervangen voor kunstof.
Deze is als niet helemaal goed meer tijdens de aankoop van het huis maar begint nu toch wel slechter te worden.

Gaat om een raam,incl kozijnen, van 60x60 welke ik wil voorzien van Triple glas

5120Wp Oost/West - PV Output

• BBTM
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16-09 13:53
Ik heb voor mijn woning, 1931, ook een offerte kunstof kozijnen aangevraagd. Omdat ik niet makkelijk kan isoleren (zowel muren als vloer) ga ik het proberen via de kozijnen (en/of alleen ramen) wat winst te pakken. Verwacht er niet heel veel van maar alles is waarschijnlijk beter dan wat ik nu heb..

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:03:
[...]

Klinkt als een bekend verhaal. Toevallig AMPA?
Ze hebben bij mij een groot deel van het huis gedaan. En kan alleen maar zeggen dat deze zaak een heel groot compliment verdiend.
Hah, goed opgelet. Inderdaad AMPA. :)

Eerst maar eens wat meer offertes opvragen om te bepalen hoe ze anno 2021 staan t.o.v. de prijzen van de rest van de markt. Ik wil best iets meer betalen als ik zeker weet dat het een goede partij is maar het moet wel een beetje in verhouding staan.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Raimundus
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 16-09 12:30
Hier ook 5 offertes binnen, waaronder Ampa. Deze laatste was bijna 40% duurder dan de uiteindelijke offerte, welke de klus gekregen heeft. Qua materiaal kon ik geen verschillen vinden die deze prijs konden rechtvaardigen.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 05:47
BastiaanN schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:34:
[...]

Hah, goed opgelet. Inderdaad AMPA. :)

Eerst maar eens wat meer offertes opvragen om te bepalen hoe ze anno 2021 staan t.o.v. de prijzen van de rest van de markt. Ik wil best iets meer betalen als ik zeker weet dat het een goede partij is maar het moet wel een beetje in verhouding staan.
Je hebt hierin ook helemaal gelijk hoor. Alleen zou ik wel appels met appels vergelijken. VEKA vind ik persoonlijk erg mooie profielen. Zeker met HVL. Wij hebben in 4 stappen het hele huis gehad incl. Keralit gevelbekleding. De laatste 2x is AMPA bij ons geweest. En dat vonden wij een groot succes.

Kozijnen incl. gevelbekleding en nieuwe dakrand hebben ze bij ons gemaakt vorig jaar.
Alle afspraken nagekomen. Volledige betaling ook na montage. Januari zijn ze voor de zolder geweest. Was wederom een prettige ervaring. Voor het prijs vergelijk ook nog een andere offerte opgevraagd. Hoewel het om erg grote bedragen gaat, vond ik de prijs verschillen onderling meevallen.

[Voor 26% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 23-02-2021 17:06]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 06:55
Hier binnenkort eens kijken naar andere glaslatten en HR+++ voor kozijn van 53x185 achter de bank. Raampje online bestellen is 75 euro, dus verwacht dat het wel mee zal vallen qua bedrag.

Het is dat, of een radiator erbij. Voor het geld van dat raampje en die glaslatten ga ik geen radiator en leidingen leggen.

• BastiaanN
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:23:
[...]

Je hebt hierin ook helemaal gelijk hoor. Alleen zou ik wel appels met appels vergelijken. VEKA vind ik persoonlijk erg mooie profielen. Zeker met HVL. Wij hebben in 4 stappen het hele huis gehad incl. Keralit gevelbekleding. De laatste 2x is AMPA bij ons geweest. En dat vonden wij een groot succes.

Kozijnen incl. gevelbekleding en nieuwe dakrand hebben ze bij ons gemaakt vorig jaar.
Alle afspraken nagekomen. Volledige betaling ook na montage. Januari zijn ze voor de zolder geweest. Was wederom een prettige ervaring. Voor het prijs vergelijk ook nog een andere offerte opgevraagd. Hoewel het om erg grote bedragen gaat, vond ik de prijs verschillen onderling meevallen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, ziet er heel erg netjes uit! Ik had deze partij ook uitgezocht op de beoordelingen. De enige slechte review die er tussenzat was van een buurman die klaagde dat er wat zaagstof in zn tuin was gewaaid :D Dus in die zin twijfel ik er niet over dat ze goed en net werk leveren. Maar als ze daadwerkelijk 40% duurder zijn dan de concurrentie voor gelijkwaardige spullen en voorwaarden dan denk ik niet dat ze het gaan worden.
Raimundus schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:12:
Hier ook 5 offertes binnen, waaronder Ampa. Deze laatste was bijna 40% duurder dan de uiteindelijke offerte, welke de klus gekregen heeft. Qua materiaal kon ik geen verschillen vinden die deze prijs konden rechtvaardigen.
Mag ik vragen welke partij je het nu door laat doen?

[Voor 68% gewijzigd door BastiaanN op 23-02-2021 07:10]

• Raimundus
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 16-09 12:30
BastiaanN schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 07:05:
[...]
[...]

Mag ik vragen welke partij je het nu door laat doen?
Een lokale partij, rond Enkhuizen. Gaf ons een beter gevoel dan Ampa en kon eenzelfde kwaliteit leveren, meer flexibiliteit, bijna dezelfde producten en was lokaal. Daarbij de meest gunstige in prijs.

• Daan
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:45
Hoe denkt men hier erover om ook de binnenkant van het kozijnen in kleur te laten afwerken (bijv 7016)?

In een gesprek met een adviseur werd mij verteld dat het niet zo vaak gedaan werd. Mede omdat er binnen een grotere kans op beschadigingen is en dat dat dan niet zo mooi is.

Heeft iemand dit gedaan en er later spijt van gehad, of misschien juist niet?

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Wij hadden vandaag iemand van RaamWereld over de vloer. Maar die leek de opdracht niet echt te willen.

Hij was 15 minuten binnen, kwam met een offerte van €6000 voor drie ramen. Toen ik aangaf dat een andere partij telefonisch een inschatting van €3500-€4500 had gemaakt was de reactie: Prima.

Er leek dus geen cent onderhandelingsruimte en volgens mij had hij haast om thuis te komen want hij was zoef-zoef weer verdwenen.

Gekke ervaring. Volgende week komt een tweede partij. Hopelijk heeft die meer zin in een opdracht.

• BastiaanN
  • Niet online
@Ojjorz Hier gaan de prijzen van de offertes echt alle kanten op. De goedkoopste vraagt 11.000 voor 8 kozijnen en de duurste 31.000. Voor hetzelfde 8)7 (Veka, Stelkozijnen, HR+++)

Die goedkoopste drukt de prijs een beetje door de binnenkant alleen met gegrond mdf af te werken en huren goedkope Polen in om het werk te doen. Die wordt het denk ik niet...

[Voor 32% gewijzigd door BastiaanN op 26-02-2021 22:19]

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10-09 09:49
Ojjorz schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:11:
Wij hadden vandaag iemand van RaamWereld over de vloer. Maar die leek de opdracht niet echt te willen.

Hij was 15 minuten binnen, kwam met een offerte van €6000 voor drie ramen. Toen ik aangaf dat een andere partij telefonisch een inschatting van €3500-€4500 had gemaakt was de reactie: Prima.

Er leek dus geen cent onderhandelingsruimte en volgens mij had hij haast om thuis te komen want hij was zoef-zoef weer verdwenen.

Gekke ervaring. Volgende week komt een tweede partij. Hopelijk heeft die meer zin in een opdracht.
Ik denk dat het op het moment sowieso niet gemakkelijk is om een goede prijs te krijgen; bij aannemers merken wij (architectenbureau) dat de planningen goed gevuld zijn, en dat zie je terug in de prijzen die worden afgegeven.

Probeer niet alleen te vergelijken op prijs, maar ook op kwaliteit van geleverd materiaal en werk.

• guapper
  • Laatst online: 10-09 09:49
BastiaanN schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:17:
@Ojjorz Hier gaan de prijzen van de offertes echt alle kanten op. De goedkoopste vraagt 11.000 voor 8 kozijnen en de duurste 31.000. Voor hetzelfde 8)7 (Veka, Stelkozijnen, HR+++)
Ik ben nog nooit gehoord van een (onder)aannemer dat hij geen tijd heeft; dat lees je in zijn offerte.

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

guapper schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:17:
[...]

Ik denk dat het op het moment sowieso niet gemakkelijk is om een goede prijs te krijgen; bij aannemers merken wij (architectenbureau) dat de planningen goed gevuld zijn, en dat zie je terug in de prijzen die worden afgegeven.

Probeer niet alleen te vergelijken op prijs, maar ook op kwaliteit van geleverd materiaal en werk.
Ah, ik herken dit wel hoor. Net opdracht gegeven voor een nieuwe badkamer. Daar was ook weinig ruimte voor onderhandeling. Je mocht blij zijn als je dit kalenderjaar nog aan de beurt was.

Dit ging vooral om zijn houding. Hij wilde er vooral geen tijd of moeite in stoppen. Het ging niet perse om de prijs (die ook te hoog is).

• cable-one
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19:56
Ik lees al een tijdje mee in dit topic.

In mijn woning zijn reeds kunststof kozijnen geplaatst.
Een deel zit ondertussen wat "los" in de muur en het folie is aan het vergaan.
Hierdoor zit ik te denken aan vervanging hiervan.

Ik kan namelijk niet een bedrijf vinden die eventueel renovatie hiervan doet.
Ook weet niet van welk merk de kozijnen zijn.
Heeft iemand een zetje in de goede richting?

Omdat de aanschaf van kozijnen best een flinke investering is vroeg ik mij of hoe jullie dit hebben gedaan?
Hebben jullie er voor gespaard of een (duurzaamheids)lening afgesloten?

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-09 17:00

Nyarlathotep

Crawling Chaos

cable-one schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:57:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic.

In mijn woning zijn reeds kunststof kozijnen geplaatst.
Een deel zit ondertussen wat "los" in de muur en het folie is aan het vergaan.
Hierdoor zit ik te denken aan vervanging hiervan.

Ik kan namelijk niet een bedrijf vinden die eventueel renovatie hiervan doet.
Ook weet niet van welk merk de kozijnen zijn.
Heeft iemand een zetje in de goede richting?

Omdat de aanschaf van kozijnen best een flinke investering is vroeg ik mij of hoe jullie dit hebben gedaan?
Hebben jullie er voor gespaard of een (duurzaamheids)lening afgesloten?
Dan vraag ik mij écht af wat voor kozijnen je er nu in hebt zitten, en hoe oud deze zijn... Kozijnen horen nooit 'los' te raken.

Ik heb zelf een duurzaamheidslening afgesloten. Dit heeft (voor mij) alleen maar voordelen: Lage rente, en boetevrij aflossen zo veel je wilt. Met bijna een ton overwaarde op mijn woning was een lening van 18K een no-brainer.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:07
Ik wil 3 slaapkamer ramen laten vervangen. Dus ik ben begonnen met bedrijven zoeken in mijn omgeving. Kennelijk heeft deze branche geen last van de corona crisis want overal kreeg ik te horen dat de levertijden langer dan gemiddeld zijn.

Nu ben ik een enorme Noob. Ik vind het lastig om offertes te vergelijken. Hoe bepaal ik nou wat goede profielen zijn? Ik zoek me suf op internet en ik wantrouw het verhaal van een verkoper altijd ;-)
Ook het type glas dat gebruikt wordt vind ik lastig te bepalen. Op de offertes staat dat op verschillende manieren beschreven.

Ik heb nu bijv 3 bedrijven.

Aluplast Ideal 4000
Glas: 1,1 W/m2K.
8300 euro

Schuco Corona CT 70
glas: HR++ 35% warmtewerend glas
9500 euro

ALKU Quadra
glas: HR 1.0 5-15-4
9600 euro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: augustus 2017
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

aalekss schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:12:
Ik wil 3 slaapkamer ramen laten vervangen. Dus ik ben begonnen met bedrijven zoeken in mijn omgeving. Kennelijk heeft deze branche geen last van de corona crisis want overal kreeg ik te horen dat de levertijden langer dan gemiddeld zijn.

Nu ben ik een enorme Noob. Ik vind het lastig om offertes te vergelijken. Hoe bepaal ik nou wat goede profielen zijn? Ik zoek me suf op internet en ik wantrouw het verhaal van een verkoper altijd ;-)
Ook het type glas dat gebruikt wordt vind ik lastig te bepalen. Op de offertes staat dat op verschillende manieren beschreven.

Ik heb nu bijv 3 bedrijven.

Aluplast Ideal 4000
Glas: 1,1 W/m2K.
8300 euro

Schuco Corona CT 70
glas: HR++ 35% warmtewerend glas
9500 euro

ALKU Quadra
glas: HR 1.0 5-15-4
9600 euro
Heb je een uitgebreidere omschrijving.... 3 slaapkamer ramen zegt niet zoveel....afmetingen, vast of (deels) te openen, begane grond,...xde verdieping etc.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16-09 00:45
JustinoFTW schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:57:
Ik kom, bijvoorbeeld bij Creon kozijnen, de optie aanslag tegen.
Iemand enig idee wat "beter" is? Schijnbaar doet Nederland het wel, Belgie en Duitsland weer niet, als ik de uitleg moet geloven.

Zou graag voor nu alvast het raam van de badkamer willen vervangen voor kunstof.
Deze is als niet helemaal goed meer tijdens de aankoop van het huis maar begint nu toch wel slechter te worden.

Gaat om een raam,incl kozijnen, van 60x60 welke ik wil voorzien van Triple glas
Uitleg klopt met mijn vraag en antwoord van een Duitse leverancier. Men vertelde mij dat in Duitsland de kozijnen vrij vaak van binnenuit worden geplaatst. De reden hiervan is dat binnenmuur een grotere afmeting heeft dan de buitenmuur en de kozijnen worden daardoor strak tegen de buitenmuur aan worden geplaatst. Hierdoor geeft de buitenmuur zelf voldoende constructieve aansluiting zoals je dat bij een stelkozijn ook een soort van hebt. Een stelkozijn plaatsen is dan ook niet mogelijk, vanwege de extra rand. Een stelkozijn moet altijd vanaf buitenaf worden geplaatst. Met de reden van een aansluitende buitenmuur zijn de Duitse profielen vrijwel plat, itt NL een vierkant of verdiept profiel. Ik weet niet of dat in België ook de reden is, wellicht plaatsen zij hun ramen ook veel van binnenuit tegen de buitenmuur aan net als de Duitsers.

Er wordt ook veel stomp geplaatst en verkocht. Als je mij vraagt verkopen ze dat het liefst, uitgaande van de Duitse leveranciers die in NL plaatsen. Het stelkozijn en dus een kunststofprofiel met aanslag, is een duurdere optie omdat het meer werk is om te zetten. Daarnaast lijken de kozijnen wat groter/massiever, je hebt immers rondom ±1cm extra kozijn er zitten voor de aanslag.

Het probleem van stomp is dat er voor de luchtdichting rondom gebruik wordt gemaakt van schuimprofielen en/of in combinatie met een kitnaad. Je begrijpt wel dat sommige schuimprofielen of kit niet het eeuwige leven hebben en mogelijk meer dan eens moeten worden vernieuwd in de levensduur van de kozijnen. Bij rubbers is het misschien een ander verhaal, maar als het raam schots en scheef wordt geplaatst is de aansluiting natuurlijk niet denderend. Daarnaast moet je hopen dat de spouwlatten nog goed zijn, want die worden niet vervangen en gezet i.t.t. stelkozijn. Wel is men sneller klaar bij plaatsing, het is daardoor goedkoper en de profielen lijken in het aanzicht ietsjes slanker.

Wat je kiest is dus persoonlijk en soms afhankelijk van de bouw. Ook afhankelijk vind ik van andere kozijnen in nabijheid en/of wat je in de toekomst met de rest wilt. Persoonlijk zou ik sneller voor stelkozijn gaan dan voor stomp. Enkel omdat het ook een manier is van ik doe het in 1x goed en heb daardoor later geen gedoe meer. Of het (on)mogelijk is en/of extra duur bij een relatief klein raam weet ik niet. Kwestie van navragen en afwegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aardwolf
Vwb rolluiken is er trouwens ook een verschil. Een rolluik in Duitsland zit vaak ingebouwd in de binnenmuur en/of spouw i.t.t. in Nederland. In NL veelal opbouw of wel inbouw maar dan enkel vanaf buitenaf te bereiken. Voor alles is wat te zeggen, maar vanuit beste isolatiewaarden en lekdichtheid is opbouw het best, maar wellicht lelijker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aardwolf
Daan schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:20:
Hoe denkt men hier erover om ook de binnenkant van het kozijnen in kleur te laten afwerken (bijv 7016)?

In een gesprek met een adviseur werd mij verteld dat het niet zo vaak gedaan werd. Mede omdat er binnen een grotere kans op beschadigingen is en dat dat dan niet zo mooi is.

Heeft iemand dit gedaan en er later spijt van gehad, of misschien juist niet?
Het wordt niet veel gedaan omdat het vaak extra geld kost en zelden als optie wordt genoemd. Bij vele wordt de binnenzijde standaard opgeleverd, dat is dan de kleur van het kunststofprofiel zelf. Glad en RAL9010 oid. Zo kostte een structuurfolie in kleur bij ons meen ik rond de 1000 euro extra bij Wanders (Rehau), maar zoals bij Siegers (Finstral) was het default een kosteloze keuze naar gewenste kleur. Even obv wat ik nog weet van de offertes.

Het klopt wel dat bij beschadiging de folie kan scheuren. Daar zijn we ook voor gewaarschuwd. Het lijkt mij meer indekken vanuit hun kant en omdat het meestal extra kost. Herstel is moeilijk en duur.
Maar die kwetsbaarheid geldt natuurlijk ook voor de buitenzijde. Wat ze mij hebben verteld is het precies dezelfde folie. In beide gevallen heb je een probleem, omdat dan de originele kleur van het kunststofprofiel doorschemert. Vooral lelijk bij contrasterende kleuren, bijv donkere kleurenfolie. Bij jouw RAL kan dat dus potentieel lelijk worden, met een RAL 9016 of 9001 natuurlijk veel minder. Echter vraag ik me (net als jij denk ik) echt af hoe snel het zal gebeuren. Misschien als je een kat hebt die je graag tegen aan krabt of baldadig kind, maar verder? Mij lijkt dat voor de buitenkant zeker een punt, die heeft immers ook de belasting van verwering en kan daardoor makkelijk gevoeliger worden. Dus een terechte vraag... ben benieuwd of er mensen hier negatieve ervaring mee hebben.

Zelf geen praktijkervaring. Ivm corona en wat omstandigheden ligt het op zn gat, nog geen keuze gemaakt en nog niet geplaatst. Alleen veel gelezen, hier en daar een waslijst vragen gesteld. :P

[Voor 33% gewijzigd door Aardwolf op 07-03-2021 23:35]

• Mycroft
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-09 21:31
Ik heb zelf erg veel gehad aan dit topic bij het maken van keuzes voor onze kozijnen. Inmiddels is de klus uitgevoerd en ik deel graag mijn ervaring.

We hebben mede op basis van tips in dit topic gekozen om onze kozijnen en balkondeur te laten vervangen door kunststof Schuco kozijnen geplaatst door de leverancier EA-kunststoftechniek. De ramen zelf zijn we tevreden mee maar de leverancier is zo slecht dat ik sterk adviseer er niet mee in zee te gaan.

Om onze ervaring toe te lichten: we hebben in juli 2020 de opdracht gegeven na goed eerste contact. Daarna begon het al met toezeggingen over inplannen dat niet werd waargemaakt. Ik moest er zelf telkens achteraan bellen om opmeten en inbouwen in te plannen. Uiteindelijk zouden (iets later dan gepland) alle kozijnen in één dag ingebouwd worden.

Bij aankomst vertelde ze pas nadat ze begonnen waren dat door hun fout de helft van de geproduceerde kozijnen het verkeerde formaat had en dat die niet ingebouwd konden worden. Dit had ik graag vooraf gehoord, maar ok, fouten gebeuren.
Meer dan een maand later kwamen ze terug met de nieuwe kozijnen. Maar bij het plaatsen werd vermeld dat de ruiten zelf er nog niet waren. Daarna begon het wachten op levering van ruiten, dit werd voorgespiegeld als dat het maximaal een week of iets meer kon duren. Uiteindelijk hebben we bijna twee maanden tegen houten platen aangekeken. Ik moest bij gebrek aan informatie over levering als klant er telkens zelf achteraan bellen wanneer ze nou zouden komen. Telkens werd verteld dat ze ons zouden laten weten wanneer de ruiten kwamen maar wekenlang hoorden we niets. Ik heb regelmatig gevraagd (al vanaf augustus) of ik actiever geïnformeerd kon worden. Maar na toezeggingen als "we komen er morgen/overmorgen/volgende week op terug" hoorde ik soms weken niets.

Eind januari zouden dan eindelijk de ruiten geleverd worden maar dit waren uiteindelijk niet alle ruiten. Ze zouden wederom zo snel mogelijk contact opnemen. Maar dit werd weer gevolgd door wekenlang geen teken van leven. Wéér boos gebeld met de baas en die zei zo snel mogelijk een bericht te zullen sturen na navraag. Twee dagen later er weer achteraan gebeld en hij was het weer vergeten. Nu is het inmiddels maart en nog steeds geen vooruitzicht wanneer de laatste ruiten geleverd worden.

Het bedrijf verschuilt zich telkens achter drukte bij leveranciers door Corona. Maar het totale gebrek aan communicatie richting de klant als niet of later komt dan verwacht is totaal aan de leverancier. En 4 maanden levertijd voor een paar ruiten waar ze zelf van zeiden dat het normaal gesproken ongeveer twee weken levertijd is, is niet realistisch. Waarschijnlijk hebben ze geen order geplaatst en wordt mij dat niet verteld.

Ik heb als klant niet een hele hoge standaard maar als ze toezeggen dat binnen een paar maand de klus in één dag uitgevoerd kon worden nu al meer dan een half jaar duurt en na 5 bezoeken nog niet klaar is, dan doe je echt iets fout als leverancier.

Ik raad Schuco kozijnen aan, maar laat ze alsjeblieft door een andere leverancier plaatsen dan EA Kozijntechniek.

• RemySoeters
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 21:12
Na een aantal offertes te hebben opgevraagd voor hr++ glas(~3000-3500), is mij het gevoel bekropen om mogelijk toch kozijnen te laten vervangen met hr+++ glas(u-waarde 0,6). Dit mede omdat mijn wens is om “alles in een keer goed te doen” en de kozijnen welke er nu inzitten moeten binnenkort toch geschilderd worden. Twee vliegen in een klap leek mij.

Nu kom ik voor 5 kozijnen met tripleglas (2 van 550mm x 655mm, 2 van 1320x1435 en 1 van 2550x1630) zonder plaatsing uit op 2500 euro (https://www.fensterwerk24.nl/). Heeft iemand enige ervaring met deze partij? Ik schat dat het plaatsen van de kozijnen ongeveer 1000~2000 euro zal kosten waardoor mijn totale investering maximaal 4500 gaat zijn.

Mijn vraag is nu een beetje: gezien de hoge prijzen waarmee anderen lijken te worstelen voelt dit “erg goedkoop”. Valt dit onder de categorie goedkoop = duurkoop?

• _JGC_
@RemySoeters Heb toevallig vorige week akkoord gegeven op een Gealan S9000 draaikiep van 116x80 met hor en triple glas, maar die prijzen op de site die jij noemt zijn niet bijzonder veel goedkoper dan elders.

Verkijk je niet op de montagekosten. Op dit moment is het druk druk druk in de aannemerswereld, die lui maken offertes met een vork op dit moment. Voor 5 kozijntjes zijn ze ook wel even bezig. Ik weet nog dat bij mij destijds 1 dag slopen en dichtmaken was voor 2 kozijnen, dag erop afwerken.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

RemySoeters schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:07:
Na een aantal offertes te hebben opgevraagd voor hr++ glas(~3000-3500), is mij het gevoel bekropen om mogelijk toch kozijnen te laten vervangen met hr+++ glas(u-waarde 0,6). Dit mede omdat mijn wens is om “alles in een keer goed te doen” en de kozijnen welke er nu inzitten moeten binnenkort toch geschilderd worden. Twee vliegen in een klap leek mij.

Nu kom ik voor 5 kozijnen met tripleglas (2 van 550mm x 655mm, 2 van 1320x1435 en 1 van 2550x1630) zonder plaatsing uit op 2500 euro (https://www.fensterwerk24.nl/). Heeft iemand enige ervaring met deze partij? Ik schat dat het plaatsen van de kozijnen ongeveer 1000~2000 euro zal kosten waardoor mijn totale investering maximaal 4500 gaat zijn.

Mijn vraag is nu een beetje: gezien de hoge prijzen waarmee anderen lijken te worstelen voelt dit “erg goedkoop”. Valt dit onder de categorie goedkoop = duurkoop?
Houd er rekening mee dat jij niet/minder interessant gaat zijn voor aannemers omdat jij zelf het glaswerk koopt. Voor alleen montage komen ze hun bed niet uit, en ze zullen dan waarschijnlijk de hoofdprijs vragen.

• saviour
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:23:
HR++ geeft nog steeds een koudeval. Ik heb hier een smal raam van 40 breed en 180 hoog achter de bank. Daar hadden we voor de vervanging al een gordijn voor, na de vervanging hebben we die nog steeds permanent dicht. Ik overweeg zelfs om er een radiator onder te maken.

Had ik bij dat raam HR+++ tripple glas genomen had ik geen last van die koudeval gehad en had ik gordijntjes gewoon open kunnen houden.
Vandaag spraken we een verkoper en die vertelde dat we kunnen kiezen tussen HR++ of triple glas. Resp. een U-waarde van 0.73 of 0.58. Zou je met die 0.73 ook nog zo'n koudeval ervaren denk je?

Het prijsverschil is ongeveer € 3.500-4.000. Best fors, maar als dat echt zoveel comfort oplevert dan is dat het misschien wel waard.

We rekenen niet op subsidie omdat je daarvoor 2 maatregelen moet laten uitvoeren. En dat zullen we waarschijnlijk niet doen.

• _JGC_
@saviour HR++ 0.73 heb je het al over glas met brede spouw, kunststof spacers en beter isolerend edelgas. Meeste kozijnboeren komen met HR++ 1.1 glas.
Ik heb nu voor dat raam een HR+++ raam besteld voor 95 euro. Meerprijs van HR+++ in de nieuwe draaikiep van 450 euro was 25 euro. Voor grote oppervlakken is het prijsverschil groter.

Ik denk dat je in jouw geval weinig verschil merkt tussen de raamkeuzes. Die 4000 euro zou ik dan gewoon in mijn zak houden.

• saviour
  • Niet online
Ik denk dat we dat ook zullen doen. Bedankt @_JGC_

• YoHa
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 12-05 14:49
Wij gaan kunstof kozijnen plaatsen (kleur ral 9010), maar ik twijfel tussen zwarte of grijze rubbers. Grijs vinden we duidelijk mooier, maar hier zie je mogelijk sneller viezigheid tussen rubber en het raam. Heeft iemand hier ervaring mee?

• YoHa
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 12-05 14:49
killerbee1958 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:45:
Profel zijn kozijnen die volledig op maat uit de fabriek komen. Fabriek staat in Belgie.
Veka levert PROFIELEN. En vervolgens worden die profielen door de door jou genoemde bedrijven hier in Nederland in elkaar gezet in een fabriek (Van Veld weet ik dat ze dat ergens in Zeeland doen).

Veka en Profel zijn mi allebei zeer goede profielen. Er zijn slechts nuance verschillen tussen die twee

Zelf ben ik aan het twijfelen geweest tussen Veka (via Veld) en Profel (D&G).

Bij beiden heb ik een goed gevoel gekregen over hun levering nav door hun uitgevoerd werk elders.
De reden om toch te gaan voor Veka (ondanks dat die duurder waren dan Profel), was dat ik de grijze rubbers in de afdichting beter vond en de kwaliteit van het gebruikte staal.
Last but not least Veld gebruikt eigen personeel voor montage (geen Polen ZZP oid)
(Btw ik weet niet hoe dat bij D&G zit)

PS: Die horren die krijg je er makkelijk nog wel gratis bij hoor. :-)
Sowieso zit er onderhandelingsruimte in ALLE offertes. Die wel benutten dus. DM me maar als je geïnteresseerd bent hoeveel, want dat ga ik niet hier op web zetten.
Bent u tevreden over de grijze rubbers? Ik vind het erg mooi, maar zou het jammer vinden als er vuil tussen de rubbers en het glas gaat zitten (algvorming)? Bij grijs zie je dat ws eerder dan bij zwart.

• killerbee1958
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:52
YoHa schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:55:
[...]

Bent u tevreden over de grijze rubbers? Ik vind het erg mooi, maar zou het jammer vinden als er vuil tussen de rubbers en het glas gaat zitten (algvorming)? Bij grijs zie je dat ws eerder dan bij zwart.
Tsja, de ramen zitten er natuurlijk net 4-5 maanden in, dus ik kan moeilijk zeggen of dit echt een punt is.
Deze winter heb ik in ieder geval niets van algvorming op de grijze rubbers gezien

• killerbee1958
Zo vandaag het postieve bericht binnen dat de SEEH subsidie toegekend is.
Toch zo een 8, 5 % subsidie op de totale kosten van 30 K (kozijnen en spouwmuur isolatie)

Had me niet rijk gerekend en het niet meegenoemen in de business case dus dat is dan weer een leuke meevaller

• KillerAce_NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-09 09:12
Een paar jaar geleden alles laten vervangen.
De oude situatie boven was enkel-glas uit 1983 met rolluiken (op zuid).
Nieuwe situatie: warmtewerend glas, verduisterende screens in het kozijn en GEEN rolluiken meer.
Ik heb geregeld nachtdienst en slaap nog steeds prima (zo niet beter). Rolluiken bedoezelen de buitenkant, dat was ook een reden om ze weg te laten. Als ik niet tevreden was, kon ik later nieuwe plaatsen.
Door het kozijn boren kan, maar je verliest natuurlijk isolatie. Maar dat merkt de verkoper niet.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

kootje70 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:55:
[...]

Een paar jaar geleden alles laten vervangen.
De oude situatie boven was enkel-glas uit 1983 met rolluiken (op zuid).
Nieuwe situatie: warmtewerend glas, verduisterende screens in het kozijn en GEEN rolluiken meer.
Ik heb geregeld nachtdienst en slaap nog steeds prima (zo niet beter). Rolluiken bedoezelen de buitenkant, dat was ook een reden om ze weg te laten. Als ik niet tevreden was, kon ik later nieuwe plaatsen.
Door het kozijn boren kan, maar je verliest natuurlijk isolatie. Maar dat merkt de verkoper niet.
Heb je ingebouwde screens of opbouw ?
Ik heb al de 1e offerte binnen, die ziet er wel goed uit gebaseerd op VEKA profiel NL82.
Heeft iemand nog tips o.i.d. voor de onderhandelings fase ?

• kootje70
KillerAce_NL schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:30:
[...]

Heb je ingebouwde screens of opbouw ?
Ik heb al de 1e offerte binnen, die ziet er wel goed uit gebaseerd op VEKA profiel NL82.
Heeft iemand nog tips o.i.d. voor de onderhandelings fase ?
Ze zijn van Keje:
https://www.keje.nl/raamdecoratie/splendid-pliss
Ik heb ze erbij onderhandelt met de kozijnen. Later besloten onze dakkapel achter ook te doen. Toen moest ik ze los erbij bestellen. Prijs vind ik meevallen. Ze worden op maat gemaakt. Ik betaalde ongeveer €300,- per raam (116x74).

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

kootje70 schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:46:
[...]

Ze zijn van Keje:
https://www.keje.nl/raamdecoratie/splendid-pliss
Ik heb ze erbij onderhandelt met de kozijnen. Later besloten onze dakkapel achter ook te doen. Toen moest ik ze los erbij bestellen. Prijs vind ik meevallen. Ze worden op maat gemaakt. Ik betaalde ongeveer €300,- per raam (116x74).
Ah ok, dat is dus opbouw binnenkant. Heb je nog wel zon op je raam dus.

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:59

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Kent iemand toevallig een kozijnenboer die snel (<2 weken) kunststof kozijnen kan leveren?

• killerbee1958
De_Bastaard schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:53:
Kent iemand toevallig een kozijnenboer die snel (<2 weken) kunststof kozijnen kan leveren?
Eh, dit draadje al even doorgelezen?
Kozijnen zijn altijd maatwerk en het is momenteel een complete gekte in de bouwwereld.
Ik denk dat dit een redelijke onmogelijke vraag is. (Maar goed, vragen mag altijd, geef je alleen weinig kans)

• kootje70
KillerAce_NL schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:48:
[...]

Ah ok, dat is dus opbouw binnenkant. Heb je nog wel zon op je raam dus.
Klopt, maar zoals ik al schreef, met warmtewerend glas blijft het koeler dan ervoor. Zonder die lelijke rolluiken.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De_Bastaard schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:53:
Kozijnen worden op maat gemaakt, en zijn echt never nooit binnen twee weken leverbaar.
Levertijd is nu een maand of zes. Een bedrijf dat sneller kan leveren (laten we zeggen een maand of twee) zit waarschijnlijk met een héle goede reden zonder klanten.

• De_Bastaard

De_Bastaard

Nyarlathotep schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:23:
[...]

Kozijnen worden op maat gemaakt, en zijn echt never nooit binnen twee weken leverbaar.
Levertijd is nu een maand of zes. Een bedrijf dat sneller kan leveren (laten we zeggen een maand of twee) zit waarschijnlijk met een héle goede reden zonder klanten.
Haha we gaan het zien. Ik woon dus in Duitsland en heb nu net maar online besteld. Tegen (aardige) meerprijs krijg je ze binnen 8 werkdagen geleverd ...

• _JGC_
Kan, is maar net hoe druk de fabriek is. 1 kozijntje tussendoor prakken kan meestal wel.
Ik heb 1 kozijn in bestelling staan, 10 weken. Was daar vorige week om wat hardware te leveren, ze lopen daar tegen de beperkingen van hun machines aan. Nu hebben ze die vervangen, maar komt ook met nieuwe software, dus mogen ze alle opdrachten handmatig overtekenen in de nieuwe software ;(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michielh3
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:50
Heeft iemand ervaring met filters in duco ventilatieroosters?

In de ventilatieboxen in onze kunstof kozijnen zitten nog geen filters, die zou ik graag plaatsen om wat meer stof en andere vervuiling tegen te houden.
Qua aanbieders zit er een groot verschil tussen, sommige raden al aan na een maand of 3 de filters te vervangen, dan wordt het wel een heel duur geheel..

Als ik ze zelf van een of andere filterstof zou knippen dan zou dit ook oke moeten zijn toch?
Bijvoorbeeld filterdoek M5/6 bijvoorbeeld, of beperk ik dan de natuurlijk luchtstroom teveel ten opzichte van de filters die geleverd worden voor de ramen?

• De_Bastaard

De_Bastaard

Kozijnen zijn verstuurd en komen morgen binnen *D.

• cannonpie
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:11
Bij toeleveringonline leveren ze ook snel volgens de website. Of zijn daar slechte ervaringen mee?

• Mandera
  • Laatst online: 16-09 16:54
Nyarlathotep schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:23:
[...]

Twee weken is zeker aan de korte kant maar een half jaar is vrij lang hoor. Veld Kozijntechniek gebruikt Veka en hanteert op dit moment een levertijd van 10 tot 12 weken. Die komen ze overigens ook na, bij mij dan toch. :)

• Daan
Ter indicatie: wij hebben net voor ons hele huis vervangende kunststof kozijnen gekocht en die worden over ongeveer 4 maand geleverd.

• h3ll
  • Niet online
Hier ook, Veka NL82 en ze hebben toegezegd dat voor de bouwvak (7 Aug) alles erin zou zitten, we zullen zien :D

Acties:
  • +4Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor iedereen die (te dure) horren bij hun kozijnen laat leveren: Na een tip van een collega heb ik vorig jaar de horren los besteld, uiteindelijk uitgekomen bij creon en horrentotaal.nl. Bij 2 aanbieders besteld omdat de eerste niet elke maat kon leveren die ik nodig had, de creon "wizard" forceert heeft een minimale hoogte van 30cm.

Het zijn dezelfde horren als van een hoop andere aanbieders die er €200+ per stuk voor vragen, maar deze waren een stuk voordeliger, met creon als toppunt; €65,- ongeacht de grootte (maar er zijn limieten ;)) en in een selectie RAL kleuren zonder meerprijs.

[Voor 5% gewijzigd door W1LL3M op 25-04-2021 18:59]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mag ik jullie vragen wat jullie hebben gekozen qua houtlook ? Hele kozijn of alleen draaiende delen ?
We zitten nu in de laatste fase ne de twijfel is er:
Oudgroen en Verkeerswit
óf
Oudgroen en creme

Volledig houtlook of alleen draaiende delen.

Wat waren jullie afwegingen ?

• Rukapul
  • Laatst online: 23:18

Rukapul

Moderator General Chat
Bedoel je met 'houtlook' de structuur in de folie?

Ik zou niet weten waarom je daar geen uniforme aanpak (per kant) in zou nemen. Idem overigens voor de kleur. Je schildert een openslaand raam immers ook niet anders dan het kozijn.

• _JGC_
@KillerAce_NL Ik heb buiten houtnerf, binnen glad. En dan gewoon in z'n geheel crème. Schuine of rechte las geef ik niet om, dus gewoon schuin.

Voorheen had ik de houten kozijnen draaiende delen in Berlijns blauw. Het is geen RAL kleur en bij kunststof kozijnen komt er ook niks in de buurt. Verder was het advies van de kunststofboer om het kozijn in 1 kleur te laten omdat het anders heel druk wordt op de voorkant, en daar moet ik hem gelijk in geven (een draaikiep van 180x80 pal naast de voordeur).

Achterkant en zijkant hebben de draaiende delen nog wel gewoon Berlijns blauw, die laat ik zo. Komt straks op de bovenverdieping wel een nieuw kunststof kozijn met draaikiep op de zijkant, die is crème zoals op de voorkant. Is een achteraf geplaatst raam en helft van de straat heeft dat inmiddels, bij iedereen is die crème, bij mij is ie (nu nog) Berlijns blauw.

Kan me voorstellen dat als je een wat ouder huis hebt met een bepaalde uitstraling en hele kleine raampjes dat je wel de draaiende delen overal in kleur doet, maar ik vraag me af of je zo'n huis met kunststof wilt doen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Rukapul schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:22:
Bedoel je met 'houtlook' de structuur in de folie?

Ik zou niet weten waarom je daar geen uniforme aanpak (per kant) in zou nemen. Idem overigens voor de kleur. Je schildert een openslaand raam immers ook niet anders dan het kozijn.
Dat zie je juist wél veel hoor, 2 kleuren in een kozijn, tenminste hier in town wel.
Mijn hele blok is oudgroen met wit of creme.
_JGC_ schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:37:
@KillerAce_NL Ik heb buiten houtnerf, binnen glad. En dan gewoon in z'n geheel crème. Schuine of rechte las geef ik niet om, dus gewoon schuin.

Voorheen had ik de houten kozijnen draaiende delen in Berlijns blauw. Het is geen RAL kleur en bij kunststof kozijnen komt er ook niks in de buurt. Verder was het advies van de kunststofboer om het kozijn in 1 kleur te laten omdat het anders heel druk wordt op de voorkant, en daar moet ik hem gelijk in geven (een draaikiep van 180x80 pal naast de voordeur).

Achterkant en zijkant hebben de draaiende delen nog wel gewoon Berlijns blauw, die laat ik zo. Komt straks op de bovenverdieping wel een nieuw kunststof kozijn met draaikiep op de zijkant, die is crème zoals op de voorkant. Is een achteraf geplaatst raam en helft van de straat heeft dat inmiddels, bij iedereen is die crème, bij mij is ie (nu nog) Berlijns blauw.

Kan me voorstellen dat als je een wat ouder huis hebt met een bepaalde uitstraling en hele kleine raampjes dat je wel de draaiende delen overal in kleur doet, maar ik vraag me af of je zo'n huis met kunststof wilt doen.
Was het voor jou meteen duidelijk om helemaal houtlook te doen ? Hoor wel eens verhalen over dat dat sneller vies wordt.

[Voor 63% gewijzigd door KillerAce_NL op 26-04-2021 10:40]

• Daan
KillerAce_NL schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:14:
Mag ik jullie vragen wat jullie hebben gekozen qua houtlook ? Hele kozijn of alleen draaiende delen ?
We zitten nu in de laatste fase ne de twijfel is er:
Oudgroen en Verkeerswit
óf
Oudgroen en creme

Volledig houtlook of alleen draaiende delen.

Wat waren jullie afwegingen ?
Wij hebben alles met houtnerf RAL7016, zowel buiten- als binnenzijde gedaan. Vonden wij het mooiste staan bij ons huis.

• Rukapul
  • Laatst online: 23:18

Rukapul

Moderator General Chat
KillerAce_NL schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:38:
[...]

Dat zie je juist wél veel hoor, 2 kleuren in een kozijn, tenminste hier in town wel.
Ok, ik had die sociale woningbouw meuk in gedachten waar bij renovatie dan vaak 1 raam een kleur krijgt. Dat wordt dan vaak een gimmick (net als de felgekleurde voordeur) omdat er geen structuur in het ontwerp zit. Vaak ook heel aanwezig omdat dergelijke woningen per definitie asymmetrisch zijn.

Als de hele buurt een bepaald (doordacht) ontwerp heeft dan is consistentie vaak juist wel prettig vanuit esthetisch oogpunt.
Was het voor jou meteen duidelijk om helemaal houtlook te doen ? Hoor wel eens verhalen over dat dat sneller vies wordt.
Dan haal je er toch een doekje over? Juist door de bestaande structuur is vuil veel minder zichtbaar dan op een perfect glad oppervlak.
Daan schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:44:
[...]

Wij hebben alles met houtnerf RAL7016, zowel buiten- als binnenzijde gedaan. Vonden wij het mooiste staan bij ons huis.
Wij 7016 (antraciet) buiten omdat de huizen origineel donkere (bruine) kozijnen hebben. Veel mensen vervangen dat nu door een andere donkere (antraciet) kleur met een paar uitzondering (hoogglans wit als toppunt).

Meeste mensen kiezen wit of creme binnen om het niet donker te laten ogen. Wij kwamen van donkere kozijnen binnen en hebben nu ook een lichte kleur gekozen.

[Voor 39% gewijzigd door Rukapul op 26-04-2021 10:48]

• _JGC_
KillerAce_NL schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:38:
[...]

[...]

Ik maak me niet druk om viezigheid met houtnerf. Ik heb een kunststof dakkapel en boven het kozijn een stukje gevelbekleding, dat is ook allemaal houtnerf.

Schoonmaken doe ik met B-clean verfreiniger. Is een ammonia vervanger die je bij de verfwinkel kunt krijgen, de rotzooi vliegt eraf en beschadigt niks.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Antraciet is idd ook mooi, maar dan zijn wij weer de enige in ons blok met een afwijkende kleur, al zie je dat in andere blokken wel. Zou ook inhouden dat we keralit dat we als eens in groen hebben geplaatst ook weer moeten veranderen.

Keuzes, keuzes :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 50% gewijzigd door KillerAce_NL op 26-04-2021 10:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• W1LL3M
  • Laatst online: 22:47

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier gekozen voor kozijnen in RAL 9010 en draaikiepraam in RAL 5011.
Hierdoor oogt het een stuk strakker dan wanneer alles wit zou zijn.

Niet mijn foto:

vs

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb ook gekozen voor kozijnen in creme kleur, en de draaiende delen in donkergroen. Alles met houtnerf.
Persoonlijk vind ik dat een stuk mooier dan alles in één kleur.
De buren hebben alles anthraciet, en dat is een beetje saai maar vooral érg donker.

En houtnerf wordt sneller vies? Dat is allemaal gepapegaai. Het wordt niet sneller vies. En het vuil dát er op komt veeg je overal snel af. Het het hetzelfde vuil. Waarom zouden nerfjes 'sneller' vies worden?

Ik heb overigens wel voor rechte verbindingen gekozen, en niet schuin. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar die schilderij-look vond ik zelf niks. Ook zie je dat die schuine naden bijna nooit echt perfect aansluiten.

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22:43
Hier zijn de offerte aanvragen ook de deur uit voor het vervangen van de kozijnen en deuren op de gehele beneden verdieping. Nu twijfel ik heel erg of er triple glas in moet of toch gewoon HR++ glas.

Ik heb nog geen offertes dus weet het prijsverschil ook niet. Dus weet niet of triple wel de moeite loont.

Nu hebben wij de bovenverdieping alles voorzien van Schüco kozijnen en offerte die we krijgen is ook voor Schüco en ook voor Aluplast kozijnen. Volgens leverancier was Aluplast iets goedkoper.

Het is dus even afwachten wat de prijs gaat zijn. Als prijsverschil meevalt wordt het uiteraard triple glas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Highfive95 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:51:
Het is dus even afwachten wat de prijs gaat zijn. Als prijsverschil meevalt wordt het uiteraard triple glas.
Bij ons was het een prijsverschil van maar 350 euro op een offerte van 19k. Voor 8 kozijnen en twee deuren. Daarnaast krijg je met triple glas ook subsidie indien je nog een isolatiemaatregel toepast. In ons geval komt dat neer op ‘gratis’ vloerisolatie en een paar honderd euro terug :)

Niet elke kozijnenboer heeft er zin in trouwens, sommigen doen er echt alles aan om triple glas uit je hoofd te praten.

[Voor 10% gewijzigd door BastiaanN op 11-05-2021 19:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Highfive95
@BastiaanN

De eerste offerte heb ik hier ontvangen. Verschil is ruim €1800. Op offerte met 2 deuren en 5 ramen, waarvan 1 draaikiep en de rest allemaal vast.

Verschil vind ik vrij fors voor dubbel of triple.

Heb nog wat andere offertes lopen dus ben benieuwd wat de andere aanbieden.

Ook verschil in Schuco en Aluplast was fors. Verschil van bijna 5K wat Aluplast goedkoper is. Nu weet ik niet zo goed wat de kwaliteit van de aluplast kozijnen is.

• GadgetGirl88
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 02-09 15:30
Wij hebben vorig jaar onze gehele bovenverdieping laten doen: 3x slaapkamer en 1x badkamer kozijn. Tevens het keukenraam beneden, dus in totaal 5 kozijnen. We waren ca 6500,- kwijt. HR++ glas en houtnerf. Allemaal draaikiepramen en kregen er gratis op maat gemaakte horren bij.

Dit jaar de voordeur + kozijn laten vervangen voor kunststof, kosten: €3630,-. HR++ glas raampjes aan de boven en zijkant van de deur en zowel binnen als buitenkant voordeur houtnerf.

Deze prijzen zijn van KKM in Wehl, zeer tevreden over de kwaliteit, communicatie en afwerking. Levertijd ca 2-3 maanden. En de prijs, we hebben veel offertes gehad maar deze sprong er toch echt uit. En nee, ze leveren geen goedkope rommel. ;)

[Voor 4% gewijzigd door GadgetGirl88 op 12-05-2021 19:29]

• BastiaanN
  • Niet online
Highfive95 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:17:
@BastiaanN

De eerste offerte heb ik hier ontvangen. Verschil is ruim €1800. Op offerte met 2 deuren en 5 ramen, waarvan 1 draaikiep en de rest allemaal vast.
Het ligt volgens mij ook aan het profiel dat ze aanbieden. Viel ons op dat de bedrijven die met Schuco werken allemaal met het CT70 profiel aan komen zetten icm. HR++ glas. In dat profiel past echter geen HR+++ glas en dan moet je de overstap maken naar het duurdere living profiel.

In ons geval betreft het Veka Softline 116, die is al geschikt voor zowel twee als drie plusjes, dat scheelt natuurlijk behoorlijk :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnoniem
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 08:05
Daan schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:44:
[...]

Binnen ook antraciet? Hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
BastiaanN schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:00:
[...]

Het ligt volgens mij ook aan het profiel dat ze aanbieden. Viel ons op dat de bedrijven die met Schuco werken allemaal met het CT70 profiel aan komen zetten icm. HR++ glas. In dat profiel past echter geen HR+++ glas en dan moet je de overstap maken naar het duurdere living profiel.

In ons geval betreft het Veka Softline 116, die is al geschikt voor zowel twee als drie plusjes, dat scheelt natuurlijk behoorlijk :)
Klopt, ander profiel kan veel betekenen voor prijs. Ik heb een Gealan S9000 in bestelling staan, die kan HR+++ en heeft ook goede isolatiewaarde. De S7000 die ik beneden heb past wel HR+++ in, maar kozijn zelf isoleert maar 1.1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan
arnoniem schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:59:
[...]

Binnen ook antraciet? Hoe bevalt dat?
Geen idee, montage is vermoedelijk pas ergens in september.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 06:47
Van onze nieuwe woning moeten op één verdieping alle kozijnen vervangen worden. Wij willen gaan voor kunststof met HR+++ glas. Beslaat het volgende:

3 ramen (breedte x hoogte):
  • 130 x 153 cm
  • 230 x 180 cm
  • 195 x 170 cm
1 erker (3 losse ramen):
  • Erker: 65 x 170 / 150x170 / 65 x 170 cm
1 balkondeur met raam
  • 160x270cm
Alles uitgevoerd met een bovenlicht en draaikiep-ramen.
Voorbeeld:

Vandaag de eerst offerte ontvangen van €16.500 incl btw en met plaatsing. Het merk is Schüco, Living Variant 15, houtlook verbindingen, houtnerf aan binnen en buitenzijde en met aanslag. Het glas is Triple 0.7 | 4-15-4-15-4. Ik schrik niet van de prijzen maar moet nog even verder vergelijken of dit een goede prijs is.

• Impry
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:28

Impry

Rallymedia.nl

Velen in dit topic kunnen zich er waarschijnlijk niets bij voorstellen, ‘want zoiets zoek je toch uit’. Dat heb ik bij bijna alles tot op heden met onze grote verbouwing ook gedaan, letterlijk uren zoeken naar een fatsoenlijke badkamerventilator bijv..
Maar bij de kunststof kozijnen keus is het toch net te snel gegaan.
Alles is nu geplaatst en wij zijn enigszins geschrokken van de grove scharnieren. Zoiets hoeft toch niet standaard te zijn bij kunststof kozijnen, kan ook met paumelles toch?
Is overigens tripleglas, geen idee of dat nog verschil maakt ivm het hogere gewicht.

En ik denk dat ik het antwoord al weet, maar toch even proberen: kun je dit soort scharnieren veranderen?

[Voor 28% gewijzigd door Impry op 19-05-2021 07:32]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:12

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Impry schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:29:
Alles is nu geplaatst en wij zijn enigszins geschrokken van de grove scharnieren. Zoiets hoeft toch niet standaard te zijn bij kunststof kozijnen, kan ook met paumelles toch?
Je hebt dus gekozen voor scharnieren aan de buitenkant, voor het aanzicht buiten waren binnenscharnieren misschien beter geweest dan?
Bij mij heeft de voordeur ongeveer jouw grootte scharnieren, maar aan de binnenkant. Buitenkant is dan geheel strak. Het is inderdaad een keuze - help het om in overleg te gaan met de leverancier?

Een enkele (kleinere) deur heeft bij mij deze scharnieren aan de buitenkant:
https://tweakers.net/i/sEIYBozMeXMd61SYFwcHD3Ymj5o=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQ5Pp9pHKvalQ5HHWmo98lbP.jpg?f=fotoalbum_small

Specs

• brambond
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:24
@colvano prima prijs lijkt me. Ik kwam met triple glas ook uit op offertes van ongeveer 1000 euro per m2 all-in

• dereiger
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 14-09 12:57
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Velen in dit topic kunnen zich er waarschijnlijk niets bij voorstellen, ‘want zoiets zoek je toch uit’. Dat heb ik bij bijna alles tot op heden met onze grote verbouwing ook gedaan, letterlijk uren zoeken naar een fatsoenlijke badkamerventilator bijv..
Maar bij de kunststof kozijnen keus is het toch net te snel gegaan.
Is overigens tripleglas, geen idee of dat nog verschil maakt ivm het hogere gewicht.

En ik denk dat ik het antwoord al weet, maar toch even proberen: kun je dit soort scharnieren veranderen?
Ja, door een nieuw element te plaatsen. Verdekt liggende scharnieren dienen al in het element te zitten. Kortom, alles eruit, nieuw onderdeel erin. Zal wel wat kosten ben ik bang.

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

DeBolle schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:59:
Je hebt dus gekozen voor scharnieren aan de buitenkant, voor het aanzicht buiten waren binnenscharnieren misschien beter geweest dan?
Bij mij heeft de voordeur ongeveer jouw grootte scharnieren, maar aan de binnenkant. Buitenkant is dan geheel strak. Het is inderdaad een keuze - help het om in overleg te gaan met de leverancier?

Een enkele (kleinere) deur heeft bij mij deze scharnieren aan de buitenkant:
[Afbeelding]
Van binnenuit ziet het er nu strak uit inderdaad, dus dat is prima. Heb ze denk ik liever aan de buitenkant dan aan de binnenkant zitten. Maar ik had gewoon niet van die grote scharnieren verwacht.
Ik heb nooit nagedacht om bij de aannemer te vragen of hij deuren met 3d-scharnieren of verdekte scharnieren zou bestellen.
dereiger schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:18:
Ja, door een nieuw element te plaatsen. Verdekt liggende scharnieren dienen al in het element te zitten. Kortom, alles eruit, nieuw onderdeel erin. Zal wel wat kosten ben ik bang.
Dat klinkt inderdaad als een dure operatie en dan zou je gaan van links naar rechts:

Ik zal sowieso de leverancier eens contacten.

• Highfive95
colvano schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:24:
Vandaag de eerst offerte ontvangen van €16.500 incl btw en met plaatsing. Het merk is Schüco, Living Variant 15, houtlook verbindingen, houtnerf aan binnen en buitenzijde en met aanslag. Het glas is Triple 0.7 | 4-15-4-15-4. Ik schrik niet van de prijzen maar moet nog even verder vergelijken of dit een goede prijs is.
Ik denk dat je v.w.b. de prijs redelijk goed zit. Hier heb ik tweede offerte ook binnen. Het gaat om bedrag van €15.000 voor voordeur, achterdeur (gewone deur) en 5 ramen van de beneden verdieping. Redelijk vergelijkbare afmetingen.

Scheelt bijna €5.000 met andere aanbieder. Maar had het idee dat deze geen Schuco wilde leveren en Aluplast pushen. Aluplast is €1000,00 goedkoper dan Schuco in dat geval.

Partij waar wij tweede offerte van hebben ontvangen heeft ook de bovenverdieping gedaan en is keurig verlopen. Dus denk dat wij hiermee verder gaan.

Klote is alleen dat ik 1m2 glas tekort kom voor subsidie. Dus moet even gaan kijken hoe we dit gaan oplossen. :'(

• dereiger
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 14-09 12:57
Dat klinkt inderdaad als een dure operatie en dan zou je gaan van links naar rechts:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik zal sowieso de leverancier eens contacten.
[/quote]

Het kunststof kaderdeel zou behouden kunnen blijven, maar dat is zon beetje het enige. Het beslag uitwisselen zorgt er namelijk ook voor dat er opnieuw gekeken moet worden naar frasen e.d.

Voor een leverancier makkelijker om het geheel opnieuw te bestellen / maken en installeren. Maar omdat het een esthetische keuze betreft heb je geen garantie o.i.d.

Het kan dus wel, maar eigenlijk koop je gewoon nieuwe onderdelen. Prijzig dus.

• colvano
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 06:47
Highfive95 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:49:
[...]

Ik denk dat je v.w.b. de prijs redelijk goed zit. Hier heb ik tweede offerte ook binnen. Het gaat om bedrag van €15.000 voor voordeur, achterdeur (gewone deur) en 5 ramen van de beneden verdieping. Redelijk vergelijkbare afmetingen.

Scheelt bijna €5.000 met andere aanbieder. Maar had het idee dat deze geen Schuco wilde leveren en Aluplast pushen. Aluplast is €1000,00 goedkoper dan Schuco in dat geval.

Partij waar wij tweede offerte van hebben ontvangen heeft ook de bovenverdieping gedaan en is keurig verlopen. Dus denk dat wij hiermee verder gaan.

Klote is alleen dat ik 1m2 glas tekort kom voor subsidie. Dus moet even gaan kijken hoe we dit gaan oplossen. :'(
De deuren maken het wel duur, vooral een voordeur. Dan heb ik het idee dat jij nog wel een stuk scherper zit qua prijs.

• Highfive95
@colvano
Deuren heb ik niet apart de prijzen van. Maar verkoper gaf aan dat voordeur zo rond de 4k zat en achterdeur 2,5k. De ramen die jij hebt zijn iets groter. En ik heb maar 1 draaikiepraam met hor. De rest is vast, waarvan 1 met rooster.

Balkondeur is ook niet goedkoop. Wij hebben op bovenverdieping met balkon een draaikiepdeur laten plaatsen i.p.v. naar buiten open gaande deur. Deze deur gaat naar binnen open en heeft ook een kiepstand. Scheelde enorm veel in de prijs. Balkon wordt toch minimaal gebruikt.

• vso
  • Laatst online: 16-09 17:25

vso

raap voor zijn recht

pff ik word er niet gelukkiger op

Een jaar na dato (na tekeken offerte) heeft de kozijn boer die schuko ct70 leverde er een potje van gemaakt .. zichtbare compriband .. rolluiken door het kozijn heen gemonteerd ..(op de dag) we zijn nu nog bezig .. maar ze willen simpelweg niet doorgaan met herstel werkzaamheden / levering
ook willen ze niet conform bouwbesluit leveren (deurbreedte) ze kwamen met een 70cm doorgang aanzetten mijn huidige deur is 80 en we wilde juist een rolstoel geschikte deur . (o.a ook gezien dat dit de enige toegang is tot de tuin . maakt het wat makkelijker om dingen naar binnen te krijgen..

En we zagen al wat "roest" water voorbij komen maar zagen nog niet waarvandaan .. nu

dit raam is nog geen jaar oud

Mijn advies voor jullie zorg tenminste dat elk detail op het papier staat waar je een krabbel op moet zetten..

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bij mij is de boel net definitief gemeten. Over 12 tot 14 weken wordt er geleverd. Afwachten maar.
Ik heb het werk dat ze leveren kunnen zien bij vrienden en familie en ook bij iemand hier in de buurt binnen gekeken. Als dat net zo strak wordt ben ik blij.

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:25
BastiaanN schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:00:
[...]

Mijn gehele huis is voorzien van CT70 met trippel glas, de gene die u wijs heeft gemaakt dat het niet kon had duidelijk een ander belang....

• BastiaanN
  • Niet online
barry86 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:25:
[...]

Mijn gehele huis is voorzien van CT70 met trippel glas, de gene die u wijs heeft gemaakt dat het niet kon had duidelijk een ander belang....
Ok, vreemd. Ik had in mijn offerteronde drie bedrijven die met Shuco profielen werken en die gaven allemaal aan dat ik naar het Living profiel moest overstappen als ik tripple glas wilde... :?

• _JGC_
SH70 heeft zelf isolatiewaarde van 1,2-1,5W/m2K. Het living profiel gaat daar ver onder. Ik snap waarom ze met HR+++ het living profiel aanbieden, dat past qua isolatie beter bij het gekozen glas.

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

dereiger schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:49:
Het kunststof kaderdeel zou behouden kunnen blijven, maar dat is zon beetje het enige. Het beslag uitwisselen zorgt er namelijk ook voor dat er opnieuw gekeken moet worden naar frasen e.d.

Voor een leverancier makkelijker om het geheel opnieuw te bestellen / maken en installeren. Maar omdat het een esthetische keuze betreft heb je geen garantie o.i.d.

Het kan dus wel, maar eigenlijk koop je gewoon nieuwe onderdelen. Prijzig dus.
Ja, dat zal hem wel niet worden dan. Dank voor de uitleg.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mensen, het is triple of tripel. Niet tripple of trippel :F

Ik kreeg ook de indruk dat veel leveranciers het plaatsen van triple glas ontmoedigen. Te veel gedoe i.v.m. kraanhuur en dergelijke? Ze zitten met die zware ramen natuurlijk al snel boven het arbo toegelaten gewicht dat men mag verslepen...

• barry86
Nyarlathotep schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:50:
Mensen, het is triple of tripel. Niet tripple of trippel :F

Ik kreeg ook de indruk dat veel leveranciers het plaatsen van triple glas ontmoedigen. Te veel gedoe i.v.m. kraanhuur en dergelijke? Ze zitten met die zware ramen natuurlijk al snel boven het arbo toegelaten gewicht dat men mag verslepen...
Inderdaad.
Ik heb toen de tijd ik offertes liet opmaken voor een compleet huis zoveel lul smoezen en hoge prijzen gehoord/gezien, en alleen maar omdat ze er geen zin in hadden.

Maar tripple glas is gewoon de standaard / toekomst

• barry86
BastiaanN schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:46:
[...]

Ok, vreemd. Ik had in mijn offerteronde drie bedrijven die met Shuco profielen werken en die gaven allemaal aan dat ik naar het Living profiel moest overstappen als ik tripple glas wilde... :?
Ik heb het nog even gecontroleerd en het is echt CT70 met tripple glas :)
Misschien nog verschil in tripple glas dikte verianten? Ik heb met Ug0.7
Misschien dat 0.6 of 0.5 dikker is, en daar een grens ligt....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
barry86 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:00:
[...]

Inderdaad.
Ik heb toen de tijd ik offertes liet opmaken voor een compleet huis zoveel lul smoezen en hoge prijzen gehoord/gezien, en alleen maar omdat ze er geen zin in hadden.

Maar tripple glas is gewoon de standaard / toekomst
Zoals eerder gezegd, CT70 heeft een minder goede isolatiewaarde dan het nieuwere living profiel. Als je dan extra geld steekt in HR+++ glas, dan lijkt het me ook logisch om een kozijnprofiel te nemen wat daar qua isolatiewaarde een beetje bij past?

Nu zal bij een groot raam met 180x180 glasoppervlak het aandeel van het kozijn niet zo heel groot zijn in de totale isolatiewaarde, maar bij kleinere ramen is het nut van HR+++ in zo'n kozijn een stuk minder groot.

• arnoniem
vso schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:01:
pff ik word er niet gelukkiger op
Vertel, welke kozijnboer moeten we mijden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

arnoniem schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:18:
[...]

Vertel, welke kozijnboer moeten we mijden?
je ontdekt hem snel genoeg in een relatief laag bod, en niet erg gedetaileerde omschrijving van de opdracht ..
bv
- maten van onderdelen zijn "globaal" dus binnen/buiten maten missen
- leveren van subsidie, energie labels of andere documenten bij oplevering zijn niet vermeld
- afwerking is nergens genoemd hoe het binnen en buiten afgeleverd word en welke tolleranties er zijn

Kortom ze kunnen er een potje van maken bij afleveren, dit voorkom je al door simpelweg door te vergelijken met andere offerte(s) .. hoe meer je op papier ziet beschreven van jou wensen hoe beter..
bv duidelijke product beschrijving van sloten .. scharnieren materialen .

ik zit nog in "gevecht" dus de naam zeggen is voor mij (nog) niet handig .. voor mij was dit de eerste "grote" opdracht en tja het is een dure/lange les voor mij .. ben al een tijd bezig ..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arnoniem
vso schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:29:
[...]
ik zit nog in "gevecht" dus de naam zeggen is voor mij (nog) niet handig .. voor mij was dit de eerste "grote" opdracht en tja het is een dure/lange les voor mij .. ben al een tijd bezig ..
Ik snap het, geen probleem. Hopelijk kom je er uit, met een goede oplossing.
Niet toevallig de optie "wonen" in je rechtsbijstandverzekering? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

arnoniem schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:31:
[...]

Ik snap het, geen probleem. Hopelijk kom je er uit, met een goede oplossing.
Niet toevallig de optie "wonen" in je rechtsbijstandverzekering? ;)
zal het laten weten als het "voorbij" is .. vrees echter nog wel een paar maanden ..

die verzekering is ook niet alles .. echt geluk hebben doe ik niet in dit geval ..

[Voor 10% gewijzigd door vso op 20-05-2021 22:35]

• darkkingll
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13-09 19:01
Ook ik krijg binnenkort helemaal rondom kunstof kozijnen met hr++ glas. K-vision in mijn geval.

Maar wat te doen qua rolgordijnen? De leverancier adviseert niet te boren in het kunstof, hun optie vind ik lelijk(in het kozijn, waardoor het kozijn een lelijke uitstulping heeft langs de zijkanden van het raam) en niet overal heb ik draaikiepramen om het rolgordijn aan te monteren.

• vso

vso

raap voor zijn recht

darkkingll schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:44:
Ook ik krijg binnenkort helemaal rondom kunstof kozijnen met hr++ glas. K-vision in mijn geval.

Maar wat te doen qua rolgordijnen? De leverancier adviseert niet te boren in het kunstof, hun optie vind ik lelijk(in het kozijn, waardoor het kozijn een lelijke uitstulping heeft langs de zijkanden van het raam) en niet overal heb ik draaikiepramen om het rolgordijn aan te monteren.
bij mij hebben ze rolluiken in het kozijn gemonteerd 8)7

ik zou ook niet willen dat er in het kozijn geboord word .. maar dat terzijde .. er zijn toch andere oplossingen ? soms moet je roeien met de riemen die je hebt ..

• mrbootster
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:09
Hoi allemaal, even een vraagje over jullie zicht op levertijden in de komende tijd.

Mijn vriendin en ik denken erover om een huis te kopen en daar zouden enkele kozijnen vervangen moeten worden. Ivm de gekte bij bouwmarkten en aannemers maak ik me al een beetje zorgen, en ik las ook over gigantische tekorten aan hout. Onze makelaar vertelde dat vraag nu verschuift van houten kozijnen naar kunstof kozijnen.

Ik ben even benieuwd of hier mensen zijn die in afgelopen 1-2 maanden nog offerte trajecten hebben gedaan en wat daarin besproken werd over levertijden. Ik lees hier recente posts over levertijden van 3 a 4 maanden en ik vraag me af of dat nog de norm is of dat levertijden ook (extreem) lang worden. We kunnen best een half jaar wachten maar ben even benieuwd naar ervaringen van anderen.

PS ik vraag me trouwens hetzelfde af over prijzen... Zijn de prijzen aan het stijgen en zo ja in welke mate? We hebben op zich prima budget en tijd maar wel zo prettig om e.e.a. op voorhand te weten :)

[Voor 16% gewijzigd door mrbootster op 20-05-2021 23:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:19
mrbootster schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:27:
Hoi allemaal, even een vraagje over jullie zicht op levertijden in de komende tijd.

Mijn vriendin en ik denken erover om een huis te kopen en daar zouden enkele kozijnen vervangen moeten worden. Ivm de gekte bij bouwmarkten en aannemers maak ik me al een beetje zorgen, en ik las ook over gigantische tekorten aan hout. Onze makelaar vertelde dat vraag nu verschuift van houten kozijnen naar kunstof kozijnen.

Ik ben even benieuwd of hier mensen zijn die in afgelopen 1-2 maanden nog offerte trajecten hebben gedaan en wat daarin besproken werd over levertijden. Ik lees hier recente posts over levertijden van 3 a 4 maanden en ik vraag me af of dat nog de norm is of dat levertijden ook (extreem) lang worden. We kunnen best een half jaar wachten maar ben even benieuwd naar ervaringen van anderen.

PS ik vraag me trouwens hetzelfde af over prijzen... Zijn de prijzen aan het stijgen en zo ja in welke mate? We hebben op zich prima budget en tijd maar wel zo prettig om e.e.a. op voorhand te weten :)
Ik heb begin januari de offerte bij Op ‘t Hoog getekend, zij beginnen dinsdag. Begin maart gebeld wanneer het zou kunnen en toen was dit de eerste installatie datum. Wilde eigenlijk eind april beginnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barry86

Ik doe al mijn klussen zelf en ik merk dat de algemene producten in de bouw gemiddeld 20-40% zijn gestegen. Het zijn met name producten die buiten Europa als grondstof worden ingekocht.

Mijn eigen gevoel zeft me dat het komende half jaar het nog blijft oplopen.
Daarna half jaar stabiliseert en daarna weer daalt.
Het is niet alleen schaarste aan materiaal door productie. Maar ook de logistieke sector staat onder enorme druk en levert met vertragingen.
Waarom? De wereldwijde handel heeft door Covid 19 afgeschaald in productie, personeel, materialen.
De vraag begint nu weer te komen en hier kan niet aan worden voldaan.
Blokkades zoals het suez kanaal spelen daarin ook geen positieve rol.

[Voor 3% gewijzigd door barry86 op 21-05-2021 08:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Highfive95
@mrbootster
Hier momenteel offerte liggen die waarschijnlijk wel doorgaat. Nu bestellen is plaatsen in november. Ze zitten gewoon helemaal vol.

Nu hebben wij verder geen haast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbootster
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:09
ArieR schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:18:
[...]

Ik heb begin januari de offerte bij Op ‘t Hoog getekend, zij beginnen dinsdag. Begin maart gebeld wanneer het zou kunnen en toen was dit de eerste installatie datum. Wilde eigenlijk eind april beginnen.
barry86 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:34:
[...]

Ik doe al mijn klussen zelf en ik merk dat de algemene producten in de bouw gemiddeld 20-40% zijn gestegen. Het zijn met name producten die buiten Europa als grondstof worden ingekocht.

Mijn eigen gevoel zeft me dat het komende half jaar het nog blijft oplopen.
Daarna half jaar stabiliseert en daarna weer daalt.
Het is niet alleen schaarste aan materiaal door productie. Maar ook de logistieke sector staat onder enorme druk en levert met vertragingen.
Waarom? De wereldwijde handel heeft door Covid 19 afgeschaald in productie, personeel, materialen.
De vraag begint nu weer te komen en hier kan niet aan worden voldaan.
Blokkades zoals het suez kanaal spelen daarin ook geen positieve rol.
Highfive95 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:36:
@mrbootster
Hier momenteel offerte liggen die waarschijnlijk wel doorgaat. Nu bestellen is plaatsen in november. Ze zitten gewoon helemaal vol.

Nu hebben wij verder geen haast.
Thanks voor jullie snelle reacties! Dergelijke tijdslijnen en prijzen vind ik niet zo absurd, eigenlijk wel wat ik verwacht had. Daar kunnen wij prima mee overweg.

Zelf werk ik in de fietsen/ebike branche en ook daar zelfde liedje. Ik had nog niet door dat capaciteits- en logistieke problemen ook in andere sectoren ontstaan zijn. We leven in een aparte tijd...

[Voor 6% gewijzigd door mrbootster op 21-05-2021 09:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Bij ons is gisteren definitief ingemeten en een levertijd afgegeven van 14 weken. Regio Twente.
Mijn leverancier had te horen gekregen van de fabrikant van de profielen (VEKA) dat de prijzen met 15% omhoog gaan. Dat bereken ze uiteraard 1 op 1 door aan de klant bij nieuwe offertes.
Wij konden kiezen tussen het soort scharnieren dat jij hebt en rollerband. Bij rollerband moeten deuren vaker worden nagesteld en blijkbaar kon je bij de variant die mijn kozijnenboer heeft ook geen aanspraak maken op het Politiekeurmerk Veilig Wonen.

Dat laatste begrijp ik overigens niet helemaal, want als ik op de website van de fabrikant (Dr. Hahn) kijk zijn de paumelles gewoon SKG2 gecertificeerd net zoals de grotere scharnieren.

[Voor 26% gewijzigd door BastiaanN op 21-05-2021 09:45]

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee