Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Waarom geen HR +++? Subsidie is hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10 22:44
Davidrrr schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:44:
Waarom geen HR +++? Subsidie is hoger.
Volgens de adviseur was tripple glas niet zo geschikt voor onze woning.
Wij hebben een jaren 30 huis waar alles niet zo top geïsoleerd is en geen mechanische ventilatie of wat dan ook heeft. Wij ventileren met de raampjes open of een rooster als die in het glas zit verwerkt. Hij adviseerde tripple glas enkel bij nieuwbouw of woningen die wat nieuwer zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Lekiame op 04-02-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:34
Lekiame schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:56:
[...]

Wij hebben een jaren 30 huis waar alles niet zo top geïsoleerd is en geen mechanische ventilatie of wat dan ook heeft. Wij ventileren met de raampjes open of een rooster als die in het glas zit verwerkt. Hij adviseerde tripple glas enkel bij nieuwbouw of woningen die wat nieuwer zijn.
Alle adviseurs zullen triple afraden omdat het ze zelf weinig oplevert. Ondanks je er roosters boven zou plaatsen heb je nog steeds een betere isolatie.
Ik heb spijt dat ik het niet heb gedaan.
Al helemaal toen de subsidie een paar maanden later fors omhoog ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidrrr
Subsidie is hoger. Verschil in prijs daarom beperkt. Zelfs als het 0 zou uitmaken zou ik dan nog triple nemen. Ze vinden het wellicht vervelend werken. Vreemd advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 16:05
Davidrrr schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:49:
Subsidie is hoger. Verschil in prijs daarom beperkt. Zelfs als het 0 zou uitmaken zou ik dan nog triple nemen. Ze vinden het wellicht vervelend werken. Vreemd advies.
Wij waren ook bezig met aanvragen offertes (Noorden van het land) door omstandigheden is dit eerst blijven liggen, ook omdat we schrokken van de prijzen; een voordeur met kozijn was al boven de €6000.

Rond trippelglas zaten wel behoorlijke meerkosten aanvast omdat er dan een ''kraan'' ingehuurd moest worden wegens zwaarte van het glas.
Ook werd er uitgelegd dat bij opendraaiende ramen, deuren de kans op knellen werd verhoogd, wegens zwaarte van het glas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:49
@Repro Ik zou in jouw geval eens bij VDB Kunststofkozijnen kijken. Die doen standaard alles triple, dubbelglas leveren ze nagenoeg niet meer. Die kraan hebben ze standaard mee (vrachtwagen met kraan en een los wagentje), met hun manier van plaatsen wordt kozijn met glas erin in zijn geheel gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Hier net 5 draaikiep ramen, 2 schuipuien en 1 voordeur laten plaatsen was 23,5k alles triple glas. geen vensterbanken.
zat het meerwerk van de lateien niet bij, door helaas wat tegenslagen zat dit op +-3,5k, anders was dit rond de 1500 geweest.
ook 15m2 in totaal.
offertes van andere bedrijven gingen richting de 30/40k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Repro schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:38:
[...]

Wij waren ook bezig met aanvragen offertes (Noorden van het land) door omstandigheden is dit eerst blijven liggen, ook omdat we schrokken van de prijzen; een voordeur met kozijn was al boven de €6000.
Voordeuren zijn om de een of andere reden ook duur :-) was idd rond 6k op het totaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37
_JGC_ schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:11:
, met hun manier van plaatsen wordt kozijn met glas erin in zijn geheel gezet.
Hoe wordt het kozijn dan gemonteerd?

Wat ik eens zag werd geschroefd in de sponning waar het kozijn in valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Rukapul schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:47:
[...]

Hoe wordt het kozijn dan gemonteerd?

Wat ik eens zag werd geschroefd in de sponning waar het kozijn in valt?
Geklikt op kunststof stelkozijnen met montageblokjes, geen schroeven. Is een nieuwe montagemethode die ze zelf ontwikkeld hebben. Monteren ze nu bijna een jaar mee naar volle tevredenheid en gaan ze na de zomervakantie op de markt brengen voor alle kunststofkozijnen bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• River_Styx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 13:57
[...]

Vergeet ook niet dat triple glas niet alleen warmteisolatie geeft, maar ook extra geluidsisolatie ;)

Hebben het bij ons huis ook gedaan en wat een verschil ! :)
Wij gingen van dubbel glas zonder HR en verrotte hardhoutenkozijnen naar nu triple glas met kunststofkozijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 10:57
Wat een bullshit. Drievoudig glas + kozijn heeft een U-waarde van ca 0.7 à 0.8. Dat is een Rc waarde van ca 1.3, en daarmee nog steeds slechter dan een superdun geïsoleerde muur. Kortom, ook met drievoudig glas blijft het glas altijd het slechtst geïsoleerde deel van je schil. En daarmee heeft het dus altijd zin.
Voor meer info: Het grote HR +++ glas en kozijn topic

[ Voor 4% gewijzigd door Andrehj op 05-02-2025 08:48 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Repro schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:38:
[...]

Ook werd er uitgelegd dat bij opendraaiende ramen, deuren de kans op knellen werd verhoogd, wegens zwaarte van het glas.
Ik heb inmiddels vier jaar dubbele tuindeuren vol tripel glas en hier geen enkel probleem mee. Wel zitten de deuren vrij ruim in het kozijn, wellicht om deze reden. Ik stel ze wel elk jaar een beetje, aan de onderkant zit het zo dat er net wel/niet een kiertje kan ontstaan.

Ondanks dat dik tevreden en ik vind het erg prettig dat de deuren zo zwaar zijn, lijkt wel een kluisdeur als je hem sluit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebe015
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:05
Goeiemiddag allen, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wij zijn ook van plan de kozijnen van onze woning te vervangen voor kunststof. Nu heb ik contact gehad met de gemeente en die gaven aan dat voor alle wijzigingen in de voorgevel (dus ook het vervangen van kozijnen) een vergunning aangevraagd moet worden.

Via de vergunningscheck in het omgevingsloket kom je dan uit bij de "Bouwactiviteit (omgevingsplan) - Aanvraag vergunning (Gemeente)"
Nu is deze aanvraag echt om te janken... Er worden allerelei documenten gevraagd die wat mij betreft niks te maken hebben met het vervangen van de kozijnen? Zoals bijvoorbeeld een situatietekening van het perceel, plattegronden van alle bouwlagen, verslag van het participatieproces (?), gegevens en bescheiden die aannemelijk maken dat een sanerende of andere beschermende maatregel wordt getroffen enz. enz.

Ik vraag me echt af of dit nu nodig is hiervoor? Hoe heeft iedereen dit aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:14
15 jaar geleden was dit nog niet nodig nu blijkbaar wel, en eigenlijk ook wel met een goede reden als ik het proces voor mijn situatie even doorloop. Ik denk voor 90% van de gevallen even door de appel heen bijten en door en voor die andere 10 zal er meer van de aanvrager verwacht worden. Als je dit nalaat en ze komen achteraf controleren (door een buurman die boos op je is bijvoorbeeld) dan heb je een grotere en duurdere uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 14:00
Wiebe015 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:32:
Goeiemiddag allen, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wij zijn ook van plan de kozijnen van onze woning te vervangen voor kunststof. Nu heb ik contact gehad met de gemeente en die gaven aan dat voor alle wijzigingen in de voorgevel (dus ook het vervangen van kozijnen) een vergunning aangevraagd moet worden.

Via de vergunningscheck in het omgevingsloket kom je dan uit bij de "Bouwactiviteit (omgevingsplan) - Aanvraag vergunning (Gemeente)"
Nu is deze aanvraag echt om te janken... Er worden allerelei documenten gevraagd die wat mij betreft niks te maken hebben met het vervangen van de kozijnen? Zoals bijvoorbeeld een situatietekening van het perceel, plattegronden van alle bouwlagen, verslag van het participatieproces (?), gegevens en bescheiden die aannemelijk maken dat een sanerende of andere beschermende maatregel wordt getroffen enz. enz.

Ik vraag me echt af of dit nu nodig is hiervoor? Hoe heeft iedereen dit aangepakt?
Je moet aanleveren wat de gemeente vraagt, niet alles wat het omgevingsloket vraagt. Volgens de site van onze gemeente wilden ze alleen een oude en nieuwe situatieschets. Alle andere dingen op het omgevingsloket heb ik gewoon overgeslagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• River_Styx
  • Laatst online: 28-09 13:57
Sowieso gaat het alleen over de kozijnen in de VOORgevel. Ik had het nagekeken bij mijn gemeente en daar ging het over WIJZIGINGEN in de ramen dus als je ramen groter of kleiner maakt of nieuw raam. DAN moet je een bouwvergunning aanvragen. Niet als alles hetzelfde blijft. Maar mogelijk dat het in jou gemeente anders is. Taalgebruk is vaak niet heel duidelijk.

Ik verving een garagedeur voor een kozijn in mijn voorgevel en kreeg bij navraag toen dit terug bij mijn vraag aan de gemeente wat nodig was:
"Voor de gevelwijziging kunt u een foto maken van de huidige situatie,
en verder twee tekeningen (van het huidige en het nieuwe aanzicht).
Deze kunt u als bijlagen indienen voor de aanvraag omgevingsvergunning (gevelwijziging)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:52
Hier juist een hele andere ervaring: ik wil een garagedeur vervangen door een kozijn zoals er al meer in de straat hebben gedaan. Foto's en tekeningen aangeleverd met de plannen en dus ook foto's van buren met 'kijk, zo moet het hier ook worden'. Wordt steeds teruggelegd dat de tekeningen niet voldoen aan de norm voor bouwkundig technische tekeningen, dat wijziging in de negmaat niet inzichtelijk is in de tekeningen, men wil een dwarsdoorsnede van het oude en nieuwe profiel zien, etc etc. Niet door te komen ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 17:47
Wiebe015 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:32:

Tja formeel moet het, in praktijk zal 99% het niet doen, zelf hoor ik ook bij die 99%. Zolang je geen monument hebt, of gekke dingen aan je indeling gaat doen, zal er geen haan zijn die er naar kraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
.

[ Voor 98% gewijzigd door Davidrrr op 06-02-2025 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebe015
daniel14 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:00:
[...]

Tja formeel moet het, in praktijk zal 99% het niet doen, zelf hoor ik ook bij die 99%. Zolang je geen monument hebt, of gekke dingen aan je indeling gaat doen, zal er geen haan zijn die er naar kraait.
Dit vermoedde ik inderdaad wel al aangezien er niet heel veel over wordt gesproken in dit topic. Ik zou het ook wel aandurven maar mijn vriendin is niet echt fan om het niet op de 'correcte' manier te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Wiebe015 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:38:
[...]

Dit vermoedde ik inderdaad wel al aangezien er niet heel veel over wordt gesproken in dit topic. Ik zou het ook wel aandurven maar mijn vriendin is niet echt fan om het niet op de 'correcte' manier te doen...
Grootste uitdaging lijkt me de planning. Ik deed ook een check en het vogelbroedseizoen kwam uit op van februari tm november... Gekkenwerk. Daar ga ik me niet aan houden vrees ik

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18
Hoe werkt het met die subsidie aanvraag?
Wij hebben 2 houten kozijnen met dubbel glas die zijn helaas nu lek.
Dit zijn een dubbelraamkozijn waar 1tje open kan en 1tje is gesloten.

Dus tijd voor vervangen, wij willen deze vervangen voor kunststof kozijnen.

Wij willen direct ook op zolder een houten raam vervangen dan hebben we de zonkant helemaal kunststof.

Wij willen de andere kant nu nog niet direct vervangen, dat zijn 1 dubbelraamkozijn en 3 enkele ramen kozijnen.

Kan ik 2x een subsidie aanvraag doen desnoods voor de kunststofkozijnen met triple glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:40
Joostje123 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:00:
Kan ik 2x een subsidie aanvraag doen desnoods voor de kunststofkozijnen met triple glas.
Er zijn een paar wijzigingen in 2025:

De subsidiebedragen voor glas gaan omhoog. Voor tripleglas in een isolerend kozijn is deze bijna het dubbele van het bedrag van 2024!

Het minimale oppervlak waarbij je subsidie krijgt gaat bij glas flink omlaag, van 8 naar 3 m2.

Vanwege extra kosten die ontstaan door natuurvriendelijk te isoleren, stijgt de subsidie voor dak-, gevel- en spouwmuurisolatie met € 1,25 per vierkante meter.

Voor glasisolatie kan twee keer subsidie worden aangevraagd. Tussen de eerste en tweede aanvraag mag maximaal 24 maanden zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
Wiebe015 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:38:
[...]

In het ergste geval zou je achteraf nog een vergunning kunnen aanvragen, grote kans dat het wel gewoon gegund word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
daniel14 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:15:
[...]

In het ergste geval zou je achteraf nog een vergunning kunnen aanvragen, grote kans dat het wel gewoon gegund word.
Ik zou eerst eens contact opnemen met de gemeente en vragen wat ze er over te zeggen hebben zwart op wit te krijgen, grote kans dat je helemaal niks hoeft aan te vragen. Voor het geval er achteraf iemand komt piepen heb je dan iig dat stuk papier nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
pman63 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:21:
[...]

Ik zou eerst eens contact opnemen met de gemeente en vragen wat ze er over te zeggen hebben zwart op wit te krijgen, grote kans dat je helemaal niks hoeft aan te vragen. Voor het geval er achteraf iemand komt piepen heb je dan iig dat stuk papier nog.
Dat had @Wiebe015 dus al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebe015
Klopt, inmiddels ook wat meer info over wat ze precies aangeleverd zouden willen hebben:

In te dienen gegevens:

a. een situatietekening van de woning (schaal 1:500/ 1:1000);
b. tekeningen van het gevelaanzicht bestaand en nieuw (1:100);
c. enkele detailtekeningen waarop te zien is hoe het kozijn in de gevel wordt gemonteerd;
d. kleuren en materialen;
e. ter aanvulling is het goed om de productinformatie van de leverancier en enkele foto’s van de woning bij te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
Wiebe015 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:43:
[...]

Klopt, inmiddels ook wat meer info over wat ze precies aangeleverd zouden willen hebben:

In te dienen gegevens:

a. een situatietekening van de woning (schaal 1:500/ 1:1000);
b. tekeningen van het gevelaanzicht bestaand en nieuw (1:100);
c. enkele detailtekeningen waarop te zien is hoe het kozijn in de gevel wordt gemonteerd;
d. kleuren en materialen;
e. ter aanvulling is het goed om de productinformatie van de leverancier en enkele foto’s van de woning bij te voegen.
Ik had uit de oorspronkelijke vraag niet uit opgemaakt dat je ook contact had opgenomen met de gemeente als in gebeld. Het loket geeft aan dat je vanalles aan moet leveren, maar is dat ook echt zo? En als dit is wat ze willen weten valt het toch wel mee (al kun je ook vragen of ze zelf die tekeningen niet ergens hebben als je lastig wil doen)
Persoonlijk een beetje teveel informatie die ze nodig hebben als het om een gewoon rijtjeshuis gaat als je het mij vraagt en er nieuw voor oud ingaat zonder dat het aanzicht van de straat wijzigt, of moet het pimpelpaars met een geel biesje worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Zoeven een offerte gehad van Damen en Groen uit Culemborg. Beste man (leuk gesprek) is zo'n 2 uur over de vloer geweest.

Totaalprijs 41k incl. montage, afwerking en 10 jaar garantie en geen aanbetaling. Belgische kozijnen (blokprofiel) van Florel.

- 21 ramen (5 draai/kiep, 16 vast) en 4 deuren waaronder 1 voordeur en 3 achterdeuren. Beneden HR+++ (0.6), rest HR++ (1.0)
- buitenkant dakkapel wordt van kunstof schrootjes voorzien
- dito langs zijgevel ca 2 m2 ook kunstof schrootjes en vervangen isolatie
- horren voor de draai/kiep en 7 roosters

Jaren 70 huis waar ik al het nodige heb gedaan en nu al HR++ (1.1) heb in oude kozijnen (had bij verbouwing noch tijd noch geld voor meer). Ik weet nog niet hoe goed of slect deze offerte is maar obv. wat ik hier zo af en toe tegenkom, zit het aan de goede kant van mijn verwachtingen.

Wat vinden jullie van de offerte?

Dit profiel en deze kleur/uiterlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyuF7VBwVW0neMgyRLo3wetu-dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8viafrZ8D5EWiDBovxKa9C0.jpg?f=fotoalbum_large

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• elektriekert
Boeryepes schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:21:
Zoeven een offerte gehad van Damen en Groen uit Culemborg. Beste man (leuk gesprek) is zo'n 2 uur over de vloer geweest.

Totaalprijs 41k incl. montage, afwerking en 10 jaar garantie en geen aanbetaling. Belgische kozijnen (blokprofiel) van Florel.

- 21 ramen (5 draai/kiep, 16 vast) en 4 deuren waaronder 1 voordeur en 3 achterdeuren. Beneden HR+++ (0.6), rest HR++ (1.0)

Jaren 70 huis waar ik al het nodige heb gedaan en nu al HR++ (1.1) heb in oude kozijnen (had bij verbouwing noch tijd noch geld voor meer). Ik weet nog niet hoe goed of slect deze offerte is maar obv. wat ik hier zo af en toe tegenkom, zit het aan de goede kant van mijn verwachtingen.

[Afbeelding]
Ik denk dat je subsidie technisch goedkoper uit bent als je boven ook overal tripel laat steken.
Als je die kozijnen toch laat vervangen… meteen tripel erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
elektriekert schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:02:
[...]

Ik denk dat je subsidie technisch goedkoper uit bent als je boven ook overal tripel laat steken.
Als je die kozijnen toch laat vervangen… meteen tripel erin!
ja dat zou zomaar kunnen. Het subsidieverschil is ca 1000 euro. Het is alleen dat ik boven nauwelijks verwarm, maar ik ga het wel uitzoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
@Boeryepes Denk dat 41K een nette prijs is. Ik weet de afmetingen niet, maar nieuwe schrootjes om de dakkapel kan je zo 2000 euro voor rekenen, een deur al snel 2-3000 per stuk, ramen afhankelijk van afmeting 500-2500 per stuk. Het materiaal is duur, maar de manuren om het te zetten zijn nog vele malen duurder.

Verder eens met hierboven, vraag offerte met volledig triple glas. Je stookt boven niet, maar je verliest daar wel warmte. De kraan om het glas te zetten moet waarschijnlijk toch al komen voor de benedenverdieping, dus die investering zit al in je offerte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FL_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:40

FL_

_JGC_ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:37:
@Boeryepes Denk dat 41K een nette prijs is. Ik weet de afmetingen niet, maar nieuwe schrootjes om de dakkapel kan je zo 2000 euro voor rekenen, een deur al snel 2-3000 per stuk, ramen afhankelijk van afmeting 500-2500 per stuk. Het materiaal is duur, maar de manuren om het te zetten zijn nog vele malen duurder.

Verder eens met hierboven, vraag offerte met volledig triple glas. Je stookt boven niet, maar je verliest daar wel warmte. De kraan om het glas te zetten moet waarschijnlijk toch al komen voor de benedenverdieping, dus die investering zit al in je offerte.
Wij hebben hier in januari de kozijnen laten vervangen op de eerste etage naar triple glas. De meeste ruimtes zijn daar onverwarmd, maar ik kan oprecht zeggen: je merkt het verschil: het blijft toch een stuk warmer en dus comfortabeler. Ik ben echt heel blij dat ik dat heb doorgezet toen. Just my two cents

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:41
Dat zal ook echt afhankelijk zijn van de isolatie van de muren, en de verhouding glas-muur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:03
Gramser schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:46:
Dat zal ook echt afhankelijk zijn van de isolatie van de muren, en de verhouding glas-muur.
niet echt lijkt me. Glas is altijd het zwakste punt dus dat zo goed mogelijk maken heeft altijd een effect. Zelfs bij triple met Ug=0,6 zit je nog steeds meer op een rc-waarde van 1,66. Dan kom je dus in de buurt van spouwmuren met een smalle spouw qua isolatiewaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Dat het altijd een effect heeft zal ik niet ontkennen. Maar bij veel raamoppervlak ten opzichte van muuroppervlak zal het vast merkbaarder zijn dan andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Gramser schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:46:
ca 25m2 glas - lijkt me best veel - halfvrijstaand en 3 verdiepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ik vermoed dan zeker het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Boeryepes schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:08:
[...]

ja dat zou zomaar kunnen. Het subsidieverschil is ca 1000 euro. Het is alleen dat ik boven nauwelijks verwarm, maar ik ga het wel uitzoeken.
Warmte die vanuit de onderste woonlaag naar boven lekt moet je ook niet vergeten. Die vindt dan zijn weg alsnog sneller naar buiten.
Edit: dit was al benoemd :)

Ik weet niet hoeveel isolatiemaatregelen je laat doen en wat nu de specifieke voorwaarden zijn, maar er staat me bij dat bij een tweede maatregel je voor glas subsidie met een dubbele subsidie mag rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
elektriekert schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:51:
[...]

Warmte die vanuit de onderste woonlaag naar boven lekt moet je ook niet vergeten. Die vindt dan zijn weg alsnog sneller naar buiten.
Edit: dit was al benoemd :)

Ik weet niet hoeveel isolatiemaatregelen je laat doen en wat nu de specifieke voorwaarden zijn, maar er staat me bij dat bij een tweede maatregel je voor glas subsidie met een dubbele subsidie mag rekenen.
ik al zo'n beetje alles gedaan aan de schil en upgrade van 2xplus nu naar HR+++. Misschien krijg ik niks ... De ISDE site benoemt mijn scenario niet dus hopelijk wel die 111 euro/m2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 04-10 03:27
Ik heb begin 2023 alles laten vervangen en voor U0.7 tripleglas gegaan. Hier kreeg ik qua subsidie meer voor terug dan dat de upgrade vanaf HR++ dubbelglas heeft gekost. Dus voor mij een nobrainer geweest :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
ik heb dus in 2019 HR++ laten plaatsen in oude kozijnen (geen geld en geen tijd voor meer) en nu dus kan ik met de nieuwe kozijnen wel naar HR+++.

De ISDE rekentool (XLS) zegt "Let op: U kunt voor dezelfde isolatietechniek niet nogmaals subsidie aanvragen!" en nu vraag ik me af of isolatietechniek slaat op isolatieglas of op HR++? In geval van dat eerste kan ik niet nog een keer subsidie aanvragen. In het 2e geval wel ...

Iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:31
Boeryepes schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:23:
ik heb dus in 2019 HR++ laten plaatsen in oude kozijnen (geen geld en geen tijd voor meer) en nu dus kan ik met de nieuwe kozijnen wel naar HR+++.

De ISDE rekentool (XLS) zegt "Let op: U kunt voor dezelfde isolatietechniek niet nogmaals subsidie aanvragen!" en nu vraag ik me af of isolatietechniek slaat op isolatieglas of op HR++? In geval van dat eerste kan ik niet nog een keer subsidie aanvragen. In het 2e geval wel ...

Iemand die het weet?
Je kan niet 2x een subsidie aanvragen op dezelfde maatregel.
Je kan dus éénmalig subsidie aanvragen voor het glas.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:26:
[...]

Dat is wat ik vermoedde. Ik heb RVO even gebeld en alle subsidieaanvragen van voor 2022 tellen niet mee in het criterium dus ik mag nog een keer >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:13
Flix20 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:26:
[...]

Sinds 2025 mag dat dus wel, twee keer subsidie aanvragen voor glas.
Voor glasisolatie mag u twee keer subsidie aanvragen
https://www.rvo.nl/subsid...elen#voorwaarden-isolatie

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Boeryepes
  • Niet online
Boeryepes schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:21:

[Afbeelding]
41k voor HR++ bij Damen en Groen (Profel)
Dezelfde scope maar dan HR+++ 55k bij Kroon Ijsselstein en 73k bij Belisol. Wat een bedragen! 🥺

We gingen naar Belisol om de Profel kozijnen eens goed te kunnen bekijken en ik moet zeggen het ziet er goed uit maar mijn god wat een prijzen. Damen en Groen is ruim 30k goedkoper en levert ook Profel.

Omdat ik wel moet ventileren ben ik erg gecharmeerd van de PADK microventikatie (Winkhaus) zodat ik tripel glas kan doen zonder roosters.

Kroon heeft dat maar ik vind de kozijnen niet mooi. Veel kieren en niet netjes afgewerkt (in de showroom) en de binnenkant van de kozijnen vonden we niet zo mooi. Het zag er goedkoop uit.

Volgende week komt Veld kozijntechniek langs en zij leveren Veka, Profel en Deceuninck. Die laatste vind ik er op papier mooi uitzien en schijnen met PADK te kunnen worden geleverd.

Ik heb ook een brochure van Finstral liggen en dat ziet er erg mooi uit en ik vrees erg duur. Maar ook dat geen PADK, althans niet in de brochure.

Zulke mooie techniek maar waarom is het zo zeldzaam? Heeft iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 21:25
@Boeryepes Ik weet niet waar je zit, maar als je voor Deceuninck gaat, kan je ook Ploeg nog vragen. In ons geval vrijwel dezelfde prijs als bij Veld, maar maken de kozijnen zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 28-02-2025 07:34 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
GermanPivo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:34:
@Boeryepes Ik weet niet waar je zit, maar als je voor Deceuninck gaat, kan je ook Ploeg nog vragen. In ons geval vrijwel dezelfde prijs als bij Veld, maar maken de kozijnen zelf.
Onder Utrecht dus doenbaar. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
GermanPivo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:34:
Tevreden over het product en Ploeg? Heb je misschien zelf ook die microventilatie en zo ja, hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Boeryepes schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:27:
[...]

41k voor HR++ bij Damen en Groen (Profel)
Dezelfde scope maar dan HR+++ 55k bij Kroon Ijsselstein en 73k bij Belisol. Wat een bedragen! 🥺

We gingen naar Belisol om de Profel kozijnen eens goed te kunnen bekijken en ik moet zeggen het ziet er goed uit maar mijn god wat een prijzen. Damen en Groen is ruim 30k goedkoper en levert ook Profel.

Omdat ik wel moet ventileren ben ik erg gecharmeerd van de PADK microventikatie (Winkhaus) zodat ik tripel glas kan doen zonder roosters.

Kroon heeft dat maar ik vind de kozijnen niet mooi. Veel kieren en niet netjes afgewerkt (in de showroom) en de binnenkant van de kozijnen vonden we niet zo mooi. Het zag er goedkoop uit.

Volgende week komt Veld kozijntechniek langs en zij leveren Veka, Profel en Deceuninck. Die laatste vind ik er op papier mooi uitzien en schijnen met PADK te kunnen worden geleverd.

Ik heb ook een brochure van Finstral liggen en dat ziet er erg mooi uit en ik vrees erg duur. Maar ook dat geen PADK, althans niet in de brochure.

Wij hebben van D&G een offerte gehad die ook bijna 40% lager en dan zat er zelfs constructief werk in (opvangen dak).
Maar het prijsverschil vond ik zo groot, dat ik het eigenlijk niet vertrouw. Onderbuikgevoel ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Flix20 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:11:
[...]

Wij hebben van D&G een offerte gehad die ook bijna 40% lager en dan zat er zelfs constructief werk in (opvangen dak).
Maar het prijsverschil vond ik zo groot, dat ik het eigenlijk niet vertrouw. Onderbuikgevoel ding.
tja, da's ook een dingetje. Lastig zo'n gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 21:25
Boeryepes schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:46:
[...]

Tevreden over het product en Ploeg? Heb je misschien zelf ook die microventilatie en zo ja, hoe bevalt dat?
Absoluut tevreden! Zie ook: GermanPivo in "Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc."
Openstaande opleverpunten vlot opgelost en toen de voordeur niet meer goed in het dagslot viel (ging nog wel normaal op slot), stond er binnen een dag een monteur op de stoep. Hier geen microventilatie want roosters, maar de winterstand op het kiepscharnier is ook een kleine opening. Weet niet hoe dat zich verhoud qua m3 doorlaat van lucht i.v.m. microventilatie.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-10 17:17
Boeryepes schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:27:

PADK kan ook bij Veka, maar het lijkt me dat elke leverancier die winkhaus beslag gebruikt dit kan plaatsen mits het kozijnprofiel dat toelaat.

Officieel kan PADK volgens mij alleen als aanvulling op bv ventilatieroosters gebruikt worden voor ventilatie. Wij hebben er op de bovenverdieping voor gekozen (3x draai/kiep raam met 2 vleugels per stuk) en niet voor roosters. Moet nog geplaatst worden dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Basfr schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:37:
[...]

PADK kan ook bij Veka, maar het lijkt me dat elke leverancier die winkhaus beslag gebruikt dit kan plaatsen mits het kozijnprofiel dat toelaat.

Officieel kan PADK volgens mij alleen als aanvulling op bv ventilatieroosters gebruikt worden voor ventilatie. Wij hebben er op de bovenverdieping voor gekozen (3x draai/kiep raam met 2 vleugels per stuk) en niet voor roosters. Moet nog geplaatst worden dus ik ben benieuwd.
ik heb MV dus met PADK komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:46
Afgelopen week waren we op wintersport, vandaag ging mijn vrouw de ramen zemen en trof ze twee ronde gaatjes aan in glaslat in onze achterdeur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jg8O0ptEJC07e9LgirRWyjub5iU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygFrdnuFpMTBVKZE78BPGNiY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit lijkt op een inbraakpoging? Het is mij alleen niet duidelijk waarom je twee gaatjes in een glaslat zou boren? Iemand die dit eerder heeft gezien?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
assje schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:31:
Afgelopen week waren we op wintersport, vandaag ging mijn vrouw de ramen zemen en trof ze twee ronde gaatjes aan in glaslat in onze achterdeur:
[Afbeelding]

Dit lijkt op een inbraakpoging? Het is mij alleen niet duidelijk waarom je twee gaatjes in een glaslat zou boren? Iemand die dit eerder heeft gezien?
Weet je zeker dat deze er niet eerder zaten?

De glaslat zit trouwens aan de binnenzijde. Dit is de vleugel en bij een achterdeur zal daar niets te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Rukapul schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:43:
Weet je zeker dat deze er niet eerder zaten?
Ja, 100% zeker dat dit er bij plaatsing niet zat. Ik kan niet garanderen dat het er niet al eerder zat en het niet gezien heb.
De glaslat zit trouwens aan de binnenzijde. Dit is de vleugel en bij een achterdeur zal daar niets te vinden zijn.
Eh ja, goed punt. Dit 100% herstellen komt dus neer op vervangen van de deur.... Ik ga daar wel naar kijken wat er was sowieso al een issue met deze deur vanuit plaatsing; sluit namelijk niet helemaal goed. Met afstelling was niets meer te bereiken dan wat het nu was.

Staat los van dit nieuwe issue maar dit is een foto van hoe de deur sluit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PK48zoxuft0OJrsEPopaf-1tCGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d47gl1LEob8dkIafjiYjBFSm.jpg?f=fotoalbum_large

Is dus al iemand voor terug geweest om af te stellen maar beter dan dit was het niet te krijgen. Met sluiten van de driepuntsluiting wordt het wel iets beter. Maar; je hoort duidelijk geluid van buiten dus sluiting is niet 100%. Ben/was nog niet helemaal overtuigd of het issue groot genoeg is om een hele deur voor te vervangen. Verder ook de vraag of het probleem in de deur zit of in het kozijn. In het geval van het laatste wordt het wel heel moeilijk daar iets aan te doen aangezien de gevel na plaatsing geisoleerd en gestuct is.

[ Voor 55% gewijzigd door assje op 02-03-2025 14:53 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
assje schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:49:
[...]

Ja, 100% zeker dat dit er bij plaatsing niet zat. Ik kan niet garanderen dat het er niet al eerder zat en het niet gezien heb.

[...]

Eh ja, goed punt. Dit 100% herstellen komt dus neer op vervangen van de deur.... Ik ga daar wel naar kijken wat er was sowieso al een issue met deze deur vanuit plaatsing; sluit namelijk niet helemaal goed. Met afstelling was niets meer te bereiken dan wat het nu was.
Ook niet te fixen door het glas beter op te klossen?

Een deur is namelijk best prijzig om te vervangen.

Die gaatjes kun je eenvoudig dichtmaken en bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Rukapul schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:54:
Ook niet te fixen door het glas beter op te klossen?
Geen idee, de (externe) "probleemoplosser" van de plaatser gaf aan dat dit het beste was wat hij er van maken en als ik dit niet goed genoeg vond ik het met het bedrijf op moest nemen (en het dan dus grotere consequenties zou hebben).
Een deur is namelijk best prijzig om te vervangen.
Dat begrijp ik, ook de reden dat ik nog niet doorgezet heb. Maar, uiteindelijk natuurlijk het probleem van de installateur (wat betreft de sluiting dan). Zojuist gekeken met lange waterpas; het probleem zit in ieder geval echt in de deur.
Die gaatjes kun je eenvoudig dichtmaken en bijwerken.
Onze folie heeft iets van structuur, ik geloof direct dat het kan maar ik denk wel dat het altijd zichtbaar is. De combinatie van niet goed sluiten en deze gaatjes doet wellicht iets met de overweging.

Het blijft me alleen compleet onduidelijk wat het doel geweest zou zijn van deze gaatjes :?

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 02-03-2025 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45
assje schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:03:
[...]

Geen idee, de (externe) "probleemoplosser" van de plaatser gaf aan dat dit het beste was wat hij er van maken en als ik dit niet goed genoeg vond ik het met het bedrijf op moest nemen (en het dan dus grotere consequenties zou hebben).

[...]

Dat begrijp ik, ook de reden dat ik nog niet doorgezet heb. Maar, uiteindelijk natuurlijk het probleem van de installateur (wat betreft de sluiting dan). Zojuist gekeken met lange waterpas; het probleem zit in ieder geval echt in de deur.

[...]

Onze folie heeft iets van structuur, ik geloof direct dat het kan maar ik denk wel dat het altijd zichtbaar is. De combinatie van niet goed sluiten en deze gaatjes doet wellicht iets met de overweging.

Het blijft me alleen compleet onduidelijk wat het doel geweest zou zijn van deze gaatjes :?
Zijn het geen afwateringgaatjes en/of beluchting om water uit het kozijn te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
buiter schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:18:
[...]

Zijn het geen afwateringgaatjes en/of beluchting om water uit het kozijn te krijgen?
Zou mogelijke verklaring kunnen zijn, alhoewel ik het nog niet eerder gezien heb op deuren op een dergelijke plek.
Misschien kan @assje de afstand tot de hoeken eens opmeten, als die links en rechts gelijk is vermoed ik dat het er al zat en nu pas opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-06 07:57
Is voor ontwatering, normaal alleen in onderdorpel deur, vermoedelijk verkeerd ingestelde machine. Deze zaten er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
_JGC_ schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:32:
Misschien kan @assje de afstand tot de hoeken eens opmeten, als die links en rechts gelijk is vermoed ik dat het er al zat en nu pas opvalt.
Afstand opgemeten, kan een mm inzitten maar is nagenoeg gelijk.
Dwaalboy schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:52:
Is voor ontwatering, normaal alleen in onderdorpel deur, vermoedelijk verkeerd ingestelde machine. Deze zaten er al in.
Mijn vrouw is volledig overtuigd dat deze gaten er zeker nog niet inzaten (zij staat daar regelmatig direct naast een sigaret te roken). Ik ben er ook van overtuigd dat ik dit altijd eerder gezien zou hebben.

Maar, ik ga nu toch wel twijfelen.... Ik heb heel veel foto's maar van deze hoek net niks kunnen vinden wat helemaal duidelijk is. Wel onderstaande ingezoomd op foto van afstand, heel moeilijk te zien maar toch kleine twijfel of ik daar inderdaad aan de linkerkant niet al wat zie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71VQGo5MTpXDziBClsRLgXpj-Mc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/w3jll4WIhQonR0poRmcQ2TeU.jpg?f=user_large

Ik ga het eens aan de leverancier vragen.

[ Voor 20% gewijzigd door assje op 02-03-2025 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrolijkefluiter
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 23:21
Beste allen,

Voor onze woning uit 1982 zijn we aan het kijken naar kunststof kozijnen. Het liefst zowel buiten als binnen met houtverbinding look. Ik lees online dat het voor binnen wel bestaat, maar ik ben er nog niet achter bij welke profielen dit mogelijk is. Weet iemand hier meer over/heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast moet de kwaliteit qua kleur ook top zijn omdat de zon pal op de voorkant van ons huis staat. Zijn er wat dat betreft profielen die je juist aan zou raden of af zou raden? Mocht dit al eerder besproken zijn hier, dan excuus voor het opnieuw stellen van de vraag.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esther_SK
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11-06 05:53
Goededag,

Graag zou ik wat advies willen inzake het volgende:

Vorige week maandag is bij ons een kunststof kozijn geplaatst. Door hetzelfde bedrijf is eveneens onze keuken verwijderd en een tegelvloer verwijderd. De vloer is vervolgens geegaliseerd. Ook hebben we via hun een stucadoor geregeld. Alle werkzaamheden zijn naar volle tevredenheid verricht.

Wat ons wel opviel is dat het kozijn her en der kleine bruine vlekjes had en er was zichtbaar waar de beschermfolie heeft gezeten. Dit zou ik makkelijk kunnen wegpoetsen gaven ze aan.

Dit wou ik afgelopen maandag doen, maar ik krijg het niet weg. En terwijl ik het kozijn aan het poetsen was zag ik in het kiep kantelraam een beschadiging, maar ook een streep.

Het kozijn moet nog afgewerkt worden. Dit gebeurd pas nadat onze nieuwe keuken is geplaatst (komt over 3 weken). Ik heb maandag contact gehad met het bedrijf die de werkzaamheden heeft verricht en zij gaven aan ernaar te kijken als ze komen voor de afwerking. Hierop heb ik aangegeven dat ik denk dat het beter is als ze eerder komen, met name vanwege al de vlekken. Hierop gaf hij aan dat ik dit met nagellak remover moest verwijderen.

Wel vroeg hij of ik het restant bedrag a 4000 euro wou overmaken (totaal 8000, 4000 reeds aanbetaald)

Mijn gevoel zegt dat eerst het kozijn netjes moet zijn. En ik vind ook dat zij daar verantwoordelijk voor zijn. Plus er moet nog afgewerkt worden.

Ook zit ik met de schade in mijn maag.
Het is van afstand niet goed zichtbaar en omdat we de eerste dagen na plaatsing de vloer niet konden bewandelen ben ik ook niet bij het kozijn in de buurt geweest. Maar ergens denk ik dat er straks gezegd gaat worden dat we dit zelf gedaan hebben.

Ik zou graag tips hebben wat ik nu het beste kan doen. Ik denk er zelf aan 3000 te betalen en de laatste 1000 pas als het kozijn netjes is.
Die 3000 is dan voor verwijderen van de oude keuken/vloer en egaliseren plus de stukadoor.

Ook heb ik wat fotoos bijgevoegd van het kozijn.
Ik ben er nog niet met nagellakremover overheen gegaan, omdat ik ook her en der lees niet met agressieve schoonmaakmiddelen aan de gang te gaan. Ik wil niet door mijn toedoen het kozijn nog meer verzieken.

Graag zou ik dus tips/advies ontvangen over wat ik nu het beste kan doen. Alvast dank.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5kYVt4EmaG5AJoLJniCSCxWYos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQRHiiVnK3jwzZJ2yfxu9znq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsYVNQpfbf5oXP3BV_HK3rE4Mj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UYWoysVtIzHsEa4Gf4hZ2h8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAAb9Ct5eYAXTZ9TKARGYVz9-9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouYAm1I7ywkoKeTZqP2g64oU.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMuJ4t1VWSZRPNUUOkRLKtW4XJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYc7ElZ7JKEjxCeBuZbBKlcG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06:42
esther_SK schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 06:04:
Goededag,

Graag zou ik wat advies willen inzake het volgende:

Vorige week maandag is bij ons een kunststof kozijn geplaatst. Door hetzelfde bedrijf is eveneens onze keuken verwijderd en een tegelvloer verwijderd. De vloer is vervolgens geegaliseerd. Ook hebben we via hun een stucadoor geregeld. Alle werkzaamheden zijn naar volle tevredenheid verricht.

Wat ons wel opviel is dat het kozijn her en der kleine bruine vlekjes had en er was zichtbaar waar de beschermfolie heeft gezeten. Dit zou ik makkelijk kunnen wegpoetsen gaven ze aan.

Dit wou ik afgelopen maandag doen, maar ik krijg het niet weg. En terwijl ik het kozijn aan het poetsen was zag ik in het kiep kantelraam een beschadiging, maar ook een streep.

Het kozijn moet nog afgewerkt worden. Dit gebeurd pas nadat onze nieuwe keuken is geplaatst (komt over 3 weken). Ik heb maandag contact gehad met het bedrijf die de werkzaamheden heeft verricht en zij gaven aan ernaar te kijken als ze komen voor de afwerking. Hierop heb ik aangegeven dat ik denk dat het beter is als ze eerder komen, met name vanwege al de vlekken. Hierop gaf hij aan dat ik dit met nagellak remover moest verwijderen.

Wel vroeg hij of ik het restant bedrag a 4000 euro wou overmaken (totaal 8000, 4000 reeds aanbetaald)

Mijn gevoel zegt dat eerst het kozijn netjes moet zijn. En ik vind ook dat zij daar verantwoordelijk voor zijn. Plus er moet nog afgewerkt worden.

Ook zit ik met de schade in mijn maag.
Het is van afstand niet goed zichtbaar en omdat we de eerste dagen na plaatsing de vloer niet konden bewandelen ben ik ook niet bij het kozijn in de buurt geweest. Maar ergens denk ik dat er straks gezegd gaat worden dat we dit zelf gedaan hebben.

Ik zou graag tips hebben wat ik nu het beste kan doen. Ik denk er zelf aan 3000 te betalen en de laatste 1000 pas als het kozijn netjes is.
Die 3000 is dan voor verwijderen van de oude keuken/vloer en egaliseren plus de stukadoor.

Ook heb ik wat fotoos bijgevoegd van het kozijn.
Ik ben er nog niet met nagellakremover overheen gegaan, omdat ik ook her en der lees niet met agressieve schoonmaakmiddelen aan de gang te gaan. Ik wil niet door mijn toedoen het kozijn nog meer verzieken.

Graag zou ik dus tips/advies ontvangen over wat ik nu het beste kan doen. Alvast dank.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Geld houden, bedrijf laten oplossen en dan direct betalen indien je tevreden bent.
Als je eerst gaat betalen komen ze niet meer terug.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esther_SK
Daar ben ik dus ook bang voor. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrejan
  • Laatst online: 04-10 22:34
esther_SK schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:07:
Daar ben ik dus ook bang voor. Bedankt voor je reactie.
Ik zou wel even schriftelijk / per e-mail melden aan dat bedrijf dat je een bedrag van € 1.000 inhoudt totdat het naar tevredenheid door hen is opgelost. Dan ligt dat ook duidelijk vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esther_SK
Inmiddels hebben ze toch maar iemand gestuurd om het kozijn schoon te maken. Alle stickerresten en lijmresten zijn er nu af. Glasreiniger en een wondersponsje van de action was blijkbaar alles wat nodig was.

Ze hebben ook naar de schade op het kozijn gekeken en zij geven aan dat dit in de fabriek is ontstaan (gezien de soort schade). Wordt nu gemeld bij de baas. Heb al weer iets meer vertrouwen terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 13:24
esther_SK schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:30:
Inmiddels hebben ze toch maar iemand gestuurd om het kozijn schoon te maken. Alle stickerresten en lijmresten zijn er nu af. Glasreiniger en een wondersponsje van de action was blijkbaar alles wat nodig was.

Ze hebben ook naar de schade op het kozijn gekeken en zij geven aan dat dit in de fabriek is ontstaan (gezien de soort schade). Wordt nu gemeld bij de baas. Heb al weer iets meer vertrouwen terug.
Zou toch nog een deel achterhouden, ook al is het de fabriek zijn fout. Dit moeten zei oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esther_SK
whitedrag152 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:59:
[...]

Zou toch nog een deel achterhouden, ook al is het de fabriek zijn fout. Dit moeten zei oplossen.
Ik heb aangegeven dat ik 750 euro achter zal houden tot de schade hersteld is. Nu komen zij met een tegenvoorstel van 250 euro.
Omdat ze alles met ons hebben afgestemd, voordat het kozijn definitief besteld is en ons voorzien hebben van een technische tekening.

Die wij graag wouden zien omdat we ook een nieuwe keuken hebben besteld die tegen het kozijn aankomt en de maatvoering qua hoogte etc exact moet kloppen.

En wij dus verantwoordelijk zijn als de maten niet kloppen waardoor de keuken niet meer aansluit of het kiep kantelraam niet volledig open kan omdat het tegen een keukenkast aankomt.
Niet heel vreemd dat we dit checken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrejan
esther_SK schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:15:
[...]

Ik heb aangegeven dat ik 750 euro achter zal houden tot de schade hersteld is. Nu komen zij met een tegenvoorstel van 250 euro.
Omdat ze alles met ons hebben afgestemd, voordat het kozijn definitief besteld is en ons voorzien hebben van een technische tekening.
€ 250,- is op een aanneemsom van € 8.000 een schijntje. Vaak wordt er in zo'n geval 5% ingehouden (= € 400,-). Dat vormt een serieuze prikkel om het echt goed af te werken, en dan ligt het aan henzelf hoe snel ze dat laatste bedrag tegemoet kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steve911
  • Laatst online: 20-03 12:42
goedemorgen
wij hadden vandaag een offerte binnen, waar ik over twijfel
misschien iemand tips of advies

ze plaatsen Gealan NL plus systeem® Base met 45 graden hoekverbinding
2x kozijn vast en draaikiep raam 3770x1550
1x voordeur
2x kozijn vast en draaikiep raam 3150x1550
2x kozijn met rooster 840x1550
1x achterdeur
1 kozijn met draaikiep 1000x1550

dit als glas>Glas 5-13-6 HR++ , wat mij niks zegt

alles bij elkaar inclusief plaatsen 24K
wel maand vooraf 50% aanbetalen wat mij persoonlijk niet helemaal zint,
en als vensterbank of evt muur schade is het eigen rekening

de firma schijnt een goede naam te hebben hier in de stad

alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basfr
  • Laatst online: 05-10 17:17
steve911 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:17:
goedemorgen

1x voordeur
1x achterdeur

de firma schijnt een goede naam te hebben hier in de stad

alvast bedankt
Inclusief binnenvensterbanken en dorpels?
Vind de prijs fors maar ook weer niet achterlijk hoog. Denk het nog wel wat lager kan maar onder de 20k wordt lastig. Volgens mij heeft zowat elke kozijnenboer zich in de voorwaarden gevrijwaard van schade aan stucwerk maar in mijn ervaring valt die schade allemaal reuze mee.
Aanbetalen ben ik ook geen voorstander van.

Advies: vraag meerdere offertes aan (o.b.v. gelijke parameters zodat je appels met appels kan vergelijken).
Zou persoonlijk voor HVL gaan i.p.v. schuine hoeken, maar dat is smaak.

FYI: wij zijn +/- 20,5k kwijt voor onderstaande (Veka SL82 retro, alles HR+++, incl. hardsteen binnenvensterbanken en buitendorpels):
  • 3x dubbel draai/kiep 180*145 incl PADK
  • 1x dubbel draai/kiep 185*65
  • 1x vast 165*65
  • 1x vast 180*140
  • 1x vast 230*175
  • 1x valraam 180*65
  • 1x voordeur 285*210 (deur van 110, zijlicht van 175)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steve911
Wel met dorpel maar zonder vensterbank

En ga me maar eens verdiepen in glas :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _JGC_
@steve911 Ik zou vragen om triple glas. Je hebt daar 12-13m2 aan glas zo ongeveer, enorme ramen, en dan komen ze met HR++ 1.2 glas met 13mm spouw.

Dergelijk glas zet je in bestaande klapraampjes omdat je geen diepere opdiklatten kunt plaatsen, bij Gealan kunststof kozijnen heb je ruimte voor 52mm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novartis
  • Laatst online: 02-10 18:48

Wat betreft installatie zullen ze wel een goede naam hebben, maar wat betreft advies blijkbaar niet.

5-13-6 staat voor de samenstelling van het glas. Wij duiden dit juist aan als 6-13-5 vanwege de algemene schema voor glasposities, maar misschien werkt de offerte programma anders die ze gebruiken.

De dikkere ruit van 6mm moet aan de buitenkant en de 5mm met Low-E coating aan de binnenkant.

Geen idee of je bewust hebt gevraagd voor HR++, maar ik zou ook voor HR+++ gaan vooral i.c.m. nieuwe kozijnen.

- Warm Edge
- Minimaal Spouw 15
- Windlastberekening
- Veiligheidsglas waar verplicht

Hier moet je even opletten wat betreft glas.

Voor kozijnen:
- Stomp of met aanslag
- Stelkozijnen
- Hang en sluitwerk SKG waar nodig
- Indien nodig ventilatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:31
vrolijkefluiter schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:15:
Beste allen,

Voor onze woning uit 1982 zijn we aan het kijken naar kunststof kozijnen. Het liefst zowel buiten als binnen met houtverbinding look. Ik lees online dat het voor binnen wel bestaat, maar ik ben er nog niet achter bij welke profielen dit mogelijk is. Weet iemand hier meer over/heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast moet de kwaliteit qua kleur ook top zijn omdat de zon pal op de voorkant van ons huis staat. Zijn er wat dat betreft profielen die je juist aan zou raden of af zou raden? Mocht dit al eerder besproken zijn hier, dan excuus voor het opnieuw stellen van de vraag.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb dat nog niet kunnen vinden, binnen is het misschien ook wat minder belangrijk omdat er altijd een plantje voorstaat, of een gordijn, of noem maar wat.
Zon was vooral op donkere kleuren een probleem of merken waar dunne folie wordt gebruikt voor de kleur.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andrehj
goedemorgen

1x voordeur
1x achterdeur

Je overweegt toch niet serieus om bij nieuwe kozijnen nog ouderwets HR++ glas te plaatsen terwijl drievoudig glas door het hogere subsidiebedrag niet eens duurder is, maar wel veel meer comfort biedt?
HR++ was 30 jaar geleden heel wat, maar is inmiddels toch echt achterhaald door triple, wat ongeveer de dubbele isolatiewaarde heeft.
Voor meer info: Het grote HR +++ glas en kozijn topic

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steve911
@Andrehj
Vandaar ook meer de vraag,
Vanmiddag daar een showroom bezoek met een andere adviseur dus eens kijken als ik nu wel wat wijzer word,

Wat me inmiddels wel opvalt bij kozijnenboeren
Dat is allemaal vaag doen over de meerprijs naar hr+++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
steve911 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:25:
@Andrehj
Vanmiddag daar een showroom bezoek met een andere adviseur dus eens kijken als ik nu wel wat wijzer word,

Het grote probleem is dat die kozijnenboeren geen belang hebben bij triple. Dat glas is namelijk zwaarder (scheelt een factor anderhalf). Bovendien hoeft die kozijnenboer jouw energierekening niet te betalen, en geniet hij niet van het betere comfort.

Vanuit jouw perspectief is het een heel ander verhaal. Jij krijgt met HR+++ een dubbele isolatiewaarde, dus lagere energierekening en meer wooncomfort, tegen een ongeveer gelijk investeringsbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Zelf meerdere kozijnleveranciers hier ook over gesproken en die hebben allemaal wel een verhaal van dat ze 'toevallig laatst nog bij iemand zijn terug geweest om het HR+++ te vervangen voor HR++'

Maar in m'n eigen kring heb ik dit zelf nog nooit gehoord. Iemand hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Enige wat je hoort zijn mensen die klagen dat het condenseert aan de buitenkant, maar dat heb je bij HR++ ook gewoon.

Ik heb hier 2 raampjes triple, de rest HR++ of HR+. Als ik nieuwe kozijnen plaats komt daar gewoon triple in. In bestaande kozijnen is HR++ het maximaal haalbare qua betaalbaarheid helaas (vacuumglas kan overal in, maar is niet te betalen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:35:
Enige wat je hoort zijn mensen die klagen dat het condenseert aan de buitenkant, maar dat heb je bij HR++ ook gewoon.

Ik heb hier 2 raampjes triple, de rest HR++ of HR+. Als ik nieuwe kozijnen plaats komt daar gewoon triple in. In bestaande kozijnen is HR++ het maximaal haalbare qua betaalbaarheid helaas (vacuumglas kan overal in, maar is niet te betalen).
Heb hier overal triple en zou niets anders meer willen.

Echter, het argument van condensatie aan de buitenklant klopt deels wel. We hebben hier een groot raam op het noorden en in de herfst / winter kan dat raam tot een uur of 12 zo volledig vol met condens zitten aan de buitenkant dat je er niet door naar buiten kan kijken.

Ik kan me dus voorstellen dat er mensen zijn die daar problemen mee hebben (wij niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Flix20 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:31:
Zelf meerdere kozijnleveranciers hier ook over gesproken en die hebben allemaal wel een verhaal van dat ze 'toevallig laatst nog bij iemand zijn terug geweest om het HR+++ te vervangen voor HR++'

Maar in m'n eigen kring heb ik dit zelf nog nooit gehoord. Iemand hier wel?
Dat is natuurlijk een bullshitverhaal van iemand die duidelijk geen zin heeft in triple, om de redenen die ik hierboven al noemde. Ik ken diverse mensen in mijn omgeving met drievoudig glas en heb werkelijk nog nooit ervan gehoord dat iemand het weer weg liet halen. Iedereen is juist enthousiast over de goede isolatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrejan
steve911 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:25:
@Andrehj

De kozijnenboer waar wij onze kozijnen hebben gekocht begon in de showroom al niet eens over HR++, die bood standaard meteen triple glas aan. HR++ is echt hopeloos ouderwets. Het triple glas zit er bij ons nu bijna 2 jaar in en wij zijn er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Andrejan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:36:
[...]

De kozijnenboer waar wij onze kozijnen hebben gekocht begon in de showroom al niet eens over HR++, die bood standaard meteen triple glas aan. HR++ is echt hopeloos ouderwets. Het triple glas zit er bij ons nu bijna 2 jaar in en wij zijn er zeer tevreden over.
Ik had gisteren Veld Kozijntechniek over de vloer en die gaan ook uit van tripel. Geen discussie. Nu wel even zien wat de prijs gaat zijn van het geheel :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novartis
Wij gaan ook standaard uit van Triple glas, altijd met een spouw van minimaal 15 en warm edge. Enkele keren hebben we één a twee kozijnen die vervangen moeten worden en daar wil dan men vaak ook de goedkoopst mogelijke kozijn met HR++.

Wij vervangen ook dagelijks ruiten van complete woningen in hardhouten kozijnen en PVC kozijnen, maar nog nooit ergens Triple vervangen door HR++. Vooral bij PVC komt er dan exht wat bij kijken, de glaslatten moeten dan allemaal vervangen worden.

Wel is het zo dat we bij renovatie in bestaande kozijnen, helaas nog steeds meer HR++, plaatsen dan HR+++. Al is vacuumglas wel opkomend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:31
jeroenkb schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:23:
[...]

Heb hier overal triple en zou niets anders meer willen.

Echter, het argument van condensatie aan de buitenklant klopt deels wel. We hebben hier een groot raam op het noorden en in de herfst / winter kan dat raam tot een uur of 12 zo volledig vol met condens zitten aan de buitenkant dat je er niet door naar buiten kan kijken.

Ik kan me dus voorstellen dat er mensen zijn die daar problemen mee hebben (wij niet)
Pak je even een raamwissertje en haal je het weg, kost 2 minuten tijd en kun je uren eerder naar buiten kijken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:19
Novartis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:33:
Wij gaan ook standaard uit van Triple glas, altijd met een spouw van minimaal 15 en warm edge. Enkele keren hebben we één a twee kozijnen die vervangen moeten worden en daar wil dan men vaak ook de goedkoopst mogelijke kozijn met HR++.

Wij vervangen ook dagelijks ruiten van complete woningen in hardhouten kozijnen en PVC kozijnen, maar nog nooit ergens Triple vervangen door HR++. Vooral bij PVC komt er dan exht wat bij kijken, de glaslatten moeten dan allemaal vervangen worden.

Wel is het zo dat we bij renovatie in bestaande kozijnen, helaas nog steeds meer HR++, plaatsen dan HR+++. Al is vacuumglas wel opkomend.
Toevallig aan het oriënteren en deze topic gevonden.

Tripple glas is wel flink gestegen in subsidie als ik zo lees van 65€ naar 111€, daarnaast zou je dat blijkbaar kunnen verdubbelen als je nog een isolatiemaatregel toepast. Tja heb al al dak en vloer wat nu nog?
Onze spouw 6 cm met veel troep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTPFjDkj5EZ9oYL_juctVRqvI3o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EjPVzQowH55i2KwmKRN8az44.png?f=fotoalbum_large

Binnenkort hebben we lokaal in onze regio informatieavond mbt subside/leningen misschien dat het interessant is.
We hebben 2 onder 1 kap 1972 hardhouten kozijnen en oud dubbelglas en schoonvader 73 stopt nu wel met verven. ;)

Vorig jaar had collega kozijnen vervangen en kwamen met verhalen dat trippleglas alleen geluid extra deed weren(Limburg) zo zie je maar weer hoe gereageerd wordt.

Ik ben wel van mening dat ik meer ga winnen om warmteverlies te verbeteren. Wat ik niet verlies hoef ik ook niet te verwarmen.

[ Voor 7% gewijzigd door Offens1490 op 07-03-2025 23:09 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
111/222 euro alleen in combinatie met nieuwe kozijnen die een Uf waarde hebben van maximaal 1.5.

Ik heb van een klant begrepen, maar niet zelf geverifieerd, dat bij het indienen van zijn subsidie voor glas alsnog een verdubbeling heeft gekregen, omdat de andere maatregel in minder dan 2 jaar geleden was uitgevoerd. Weet even niet meer welke maatregel hij eerder had uitgevoerd. Geen idee of dit dus klopt. Dus klinkt als of je subsidie verdubbeling mag/kan toepassen met terugwerkende kracht.

Geen idee waar dat verhaal vandaan komt, maar HR+++ doet wel degelijk wat met warmteisolatie en natuurlijk ook met geluid. Alleen dat glas triple is wil niet zeggen dat het ook HR+++ is. Triple met dunne spouwen kan gewoon HR++ zijn.

Hetzelfde geldt ook voor geluidsdemping, 4*-12-4-12-*4 is niet beter in geluidsdemping dan 6-*5 en is bijna gelijk aan 5-*4.

De samenstelling van het glas en de spouw zijn de belangrijkste factoren voor geluidsdemping en warmteisolatie, naast coating en gasvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
No Hands schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:45:
[...]

Pak je even een raamwissertje en haal je het weg, kost 2 minuten tijd en kun je uren eerder naar buiten kijken.
Beetje lastig op 1 hoog.... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
Dan moet je (voor de nieuwkopers) voor aanschaf beter nadenken over de indeling van je kozijnen. Als je die slim kiest, kun je alle ramen van binnenuit schoonmaken. Dat scheelt je gedurende de levensduur een kapitaal aan de glazenwasser (als je die überhaupt nog kunt vinden) en dan kun je bovendien ook die condens gemakkelijk van het raam wissen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Novartis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:57:

De samenstelling van het glas en de spouw zijn de belangrijkste factoren voor geluidsdemping en warmteisolatie, naast coating en gasvulling.
Dus beste wat je kunt doen als leek een beetje verdiepen in de materie tot zekere hoogte?
Zeker met de stellingen die je gaf was nu al voor mij abracadabra.
Ga eens voor dinsdag dieper induiken zodat ik al deels geïnformeerd ben voor ik dinsdag informatieavond ga bijwonen isolatie/energietransitie.

Heb jij nog een site/tip waar ik informatie kan inwinnen?

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Offens1490 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:10:
[...]

Dus beste wat je kunt doen als leek een beetje verdiepen in de materie tot zekere hoogte?
Zeker met de stellingen die je gaf was nu al voor mij abracadabra.
Ga eens voor dinsdag dieper induiken zodat ik al deels geïnformeerd ben voor ik dinsdag informatieavond ga bijwonen isolatie/energietransitie.

Dit forum 🤓

En zonder dollen, deel wat je gaat horen en zien, dan krijg je eerlijke reacties op z'n GoT's terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Boeryepes op 08-03-2025 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrejan
Novartis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:57:
111/222 euro alleen in combinatie met nieuwe kozijnen die een Uf waarde hebben van maximaal 1.5.

Ik heb van een klant begrepen, maar niet zelf geverifieerd, dat bij het indienen van zijn subsidie voor glas alsnog een verdubbeling heeft gekregen, omdat de andere maatregel in minder dan 2 jaar geleden was uitgevoerd. Weet even niet meer welke maatregel hij eerder had uitgevoerd. Geen idee of dit dus klopt. Dus klinkt als of je subsidie verdubbeling mag/kan toepassen met terugwerkende kracht.
Maatregelen die je binnen 2 jaar na elkaar neemt mag je inderdaad combineren voor de subsidie-aanvraag:
https://www.rvo.nl/subsid...veel-subsidie-krijgt-u%3F
Laat u meer dan één isolatiemaatregel installeren? Dan verdubbelt het subsidiebedrag voor isolatie. Dit geldt ook als u een isolatiemaatregel combineert met de installatie van een warmtepomp, zonneboiler of aansluiting op een warmtenet. Vraag hiervoor subsidie aan binnen 24 maanden nadat u de eerste maatregel uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Andrejan schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:15:
[...]

Maatregelen die je binnen 2 jaar na elkaar neemt mag je inderdaad combineren voor de subsidie-aanvraag:
https://www.rvo.nl/subsid...veel-subsidie-krijgt-u%3F

[...]
Dat is jammer heb dak en vloer isolatie al gedaan 2022.

Spouw durf ik niet aan, meer in deze zin goed compleet aanpakken.(Voegen/impregneren).

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrejan
Offens1490 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:10:
[...]
Je zou je nog kunnen oriënteren op de sites van Milieu Centraal (https://www.milieucentraal.nl/energie-besparen/) en Eigen Huis (https://www.eigenhuis.nl/verduurzamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hi! Toch een vraagje over de screens in mijn nieuwe kozijnen. Ik heb dit kwartaal 38m2 aan kunststofkozijnen laten plaatsen met triple glas. Erg tevreden over! het is heel behaaglijk binnen en met de nieuwe WTW een uitstekend binnenklimaat. De bevestigingsmethoden zijn divers (gezien de aard van het huis), maar niet op alle plekken is (blijkt nu) met stelkozijnen gewerkt.

Nu heb ik op 4 kozijnen elektrische screens die terugbevestigd moeten worden. De aannemer geeft aan dat hij ze zo terugschroeft, maar daar heb ik wat bedenkingen bij. De leverancier van de screens heeft een offerte gestuurd om ze terug te plaatsen voor ~600 euro inclusief btw (voor goede ochtend werk voor 2 man best prima).

Nu wil ik alleen wel heel helder hebben HOE we dat gaan doen :)

Ik heb Kommerling profielen, omdat 1 kozijn verkeerde maat was kon ik net rustig paar foto's maken. De leverancier van de kozijnen zegt dat de screen in de buitenste 2 cm moet, dat voelt idd als een stevig stuk vlees, maar de leverancier zegt dan wel dat het daarachter in het stelkozijn moet.. En dat heb ik dus niet overal. Op de foto zie je de rand, de blauwe pijl geeft de buitenste 2cm aan.

De leverancier zegt dat de screen ook wel met schroef in het stalen profiel kan, maar dan moet de breedte van de screen dat natuurlijk wel toelaten. Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie hier goede tips voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpqyHvCccsRtAuAv1bt9elCro6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFNZZmjAmUASj0iBc0raSZYn.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste